جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


وزیر کار: دشمنان صف کشیده اند تا اقتصاد ما را ضعیف کنند

Posted: 06 Sep 2012 05:05 AM PDT

جـــرس: وزیر کار دولت محمود احمدی نژاد با بیان اینکه "نرخ بیکاری افراد زیردیپلم در کشور ۲ درصد است"، گفت: "بیشترین مشکل ما در بخش اشتغال با افراد فارغ التحصیل است که دنبال میز می‌گردند و این در حالی است که افراد دیپلمه و دیپلم فرصت شغلی خود را دارند و مشکلی ندارند."


به گزارش ایلنا، عبدالرضا شیخ الاسلامی گفت: افراد دیپلم به پایین انتظاراتشان در حد خودشان است در حالی که انتظارت افراد تحصیل کرده و دانشگاهی ما بالا است.


او ادامه داد: هر چند در کشور افراد فعالی در حوزه اشتغال داریم اما افراد خائن، جاسوس و ستون پنجم نیز داریم که در زمینه توسعه سرمایه‌گذاری و رونق کسب و کار کارشکنی می‌کنند.


وزیر دولت دهم مدعی شد: دشمنان ما صف کشیده‌اند و تلاش می‌کنند که اقتصاد کشور را به نحوی تضعیف کنند. جنگ اقتصادی موجود، جنگ نابرابری است و باید همانند دوران دفاع مقدس به عنوان سنگر دفاع از کیان نظام اسلامی و از خون شهدا صیانت کرد.

 

 

دولت احمدی‌نژاد ركورددار كمترین رشد اقتصادی ۱۵سال اخیر + جدول و نمودار

Posted: 06 Sep 2012 04:46 AM PDT

جـــرس: یکی از رسانه های جریان اصولگرای حاکم اعتراف کرد : "در حالی که درآمد نفتی هفت‌ساله دولت احمدی‌نژاد بیشتر از سه برابر دوره هشت‌ ساله قبل از آن است، این دولت رکورد پائین‌ترین رشد اقتصادی کشور در این مدت (پانزده سال) را نصیب خود کرده است."


سایت «نیمروز» طی گزارشی از عملکرد اقتصادی دولت نهم و دهم نوشته است: بر اساس آمار بانك مركزی، نرخ رشد 0/8 درصدی سال 1387 – كه البته تا مدت‌ها از سوی دولت سانسور می‌شد و اعلام نمی‌شد- پایین‌ترین رشد اقتصادی كشور از سال 1374 بدین سو محسوب می‌شود. البته رئیس‌جمهور سال گذشته ادعا كرد كه رشد اقتصادی كشور بیش از 10 درصد است، كه هیچ‌گاه اثبات نشد و به نظر می‌رسد خود دولتی‌ها نیز فهمیده‌اند كه ادعای بی‌ربطی مطرح كرده‌اند چرا كه دیگر آن را تكرار نكردند.

این گزارش می افزاید: حقیقت تاسف‌بار آن است كه درآمد نفتی دولت احمدی‌نژاد (درآمد حاصل از صادرات نفت، گاز و سایر فرآورده‌های نفتی‌ای كه انحصاری در اختیار دولت است) در هفت‌ساله 1384 تا 1390 بیش از 3 برابر هشت‌ساله 1376 تا 1383 بوده است.

همچنین آمده است: در هشت‌ساله 1376 تا 1383 درآمد نفتی دولت حدود 172 میلیارد دلار بود كه این رقم در هفت سال دوره احمدی‌نژاد به 530 میلیارد دلار افزایش یافت.

 

در این گزارش آمده است: ارقام مذکور نشان‌دهنده بیش از 3 برابر شدن درآمد نفتی كشور در دوره احمدی‌نژاد و به عبارت دیگر رشد بیش از 200 درصدی آن است. حال با چنین درآمد هنگفتی، كسب پایین‌ترین رشد اقتصادی چه معنایی دارد؟

 

در پایان گزارش مذکور تاکید شده است: با این نگاه و با این اطلاعات و آمار می توانید یكبار دیگر متن كامل گفتگوی تلویزیونی رئیس جمهور را بخوانید و ادعاهای رئیس دولت دهم را بررسی كنید.

 

تداوم صعود نرخ ارز در پایان هفته

Posted: 06 Sep 2012 04:46 AM PDT

دلار ۲۲۵۰، یورو ۲۸۵۰، پوند ۳۵۵۰ تومان
جـــرس: با وجود اینکه قیمت دلار در پایان معاملات روز گذشته ۲۲۰۵ تومان گزارش شد اما امروز پنج شنبه قیمت این نوع ارز در بازار کشور به ۲۲۵۰ تومان رسید و دیگر ارزهای معتبر نیز سیر صعودی داشت.


به گزارش مهر، قیمت دلار امروز پنج شنبه در بازار تهران به ۲۲۵۰ تومان رسید، این در حالی است که قیمت این نوع ارز در پایان معاملات روز چهارشنبه ۲۲۰۵ تومان بود. امروز قیمت یورو در بازار ۲۸۵۰ تومان، پوند ۳۵۵۰ تومان و درهم امارات هم ۶۱۰ تومان گزارش شده است.


در همین حال، قیمت سکه تمام طرح قدیم امروز پنج شنبه به ۸۷۰ هزار تومان، طرح جدید به ۸۶۴ هزار تومان، نیم سکه به ۴۳۲هزار تومان، ربع سکه به ۲۱۸هزار تومان، سکه گرمی به ۱۲۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸عیار به ۸۸هزار و ۹۰۰ تومان رسیده است.

 

هشدار روسیه به اسرائیل و غرب در مورد ایران و سوریه

Posted: 06 Sep 2012 04:30 AM PDT

جـــرس: منابع رسانه ای روسی از هشدار مسکو در مورد هر گونه اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران خبر دادند. همزمان رئیس جمهور روسیه با اشاره به اینكه از ضرورت تغییرات در سوریه آگاه است، ادعا كرد: شركای ما در حل و فصل بحران سوریه باید موضع خود را تغییر دهند نه ما.


به گزارش مهر به نقل از رویترز، روسیه هر گونه اقدام نظامی توسط اسرائیل یا هر کشور دیگری علیه ایران را مخرب خواند.

خبرگزاری اینترفکس روسیه به نقل از "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر خارجه روسیه نوشت: حمله به ایران بخاطر فعالیتهای هسته ای اش خاورمیانه را به نابودی کشانده و پیامدهای فرامنطقه ای خواهد داشت.

بر این اساس ریابکوف در این مورد گفت: ما به کسانی که با راه حل های نظامی چندان غریبه نیستند، هشدار می دهیم این اقدام می تواند فاجعه بار بوده و موجب به خطر افتادن ثبات منطقه ای و موقعیت امنیتی و اقتصادی آن شود.

سوریه
همزمان، رئیس جمهور روسیه با اشاره به اینكه از ضرورت تغییرات در سوریه آگاه است، تاكید كرد: شركای ما در حل و فصل بحران سوریه باید موضع خود را تغییر دهند نه ما.


به گزارش ایسنا، ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه در مصاحبه با راشا تودی تصریح كرد: ما از ضرورت ایجاد تغییرات در سوریه آگاهیم، اما این به معنای آن نیست كه تغییرات خونین باشد.


پوتین با تاكید بر لزوم توقف ارسال سلاح به مناطق درگیر در سوریه تصریح كرد: مهم این است كه تمام گروه‌های درگیر در سوریه بر سر میز مذاكرات بنشینند.


رییس جمهوری روسیه گفت: آیا در كشورهایی عربی كه نظام‌شان تغییر كرد، آسایش و نظم محقق شد؟


وی در ادامه افزود: ما نمی‌خواهیم خود را در درگیری‌های داخلی میان شیعیان، سنی‌ها، علوی‌ها و دیگران وارد كنیم، اما امروز برخی می‌خواهند تا با به كارگیری اعضای القاعده و امثال آنها به اهداف خود در سوریه جامه عمل بپوشانند و این مسئله بسیار خطرناك است.


پوتین تاكید كرد: بهارهای عربی در كشورهایی رخ داد كه نسبت به رهبری این كشورها نارضایتی وجود داشت، اما انقلاب‌ها و پیامدهایی كه به دنبال خواهند داشت، باعث نگرانی در آینده می‌شود.

 

پزشکیان: دولت نمی تواند با آمارسازی ضعف های خود را پنهان کند

Posted: 06 Sep 2012 04:30 AM PDT

جـــرس: عضو کمیسیون بهداشت و درمان با انتقاد از تناقض گویی های دولت در اعلام آمار های مختلف گفت: قوه مجریه با دست کاری آمار نمی تواند ضعف های مدیریتی خود را توجیه و یا پنهان کند.


به گزارش تارنمای خانه ملت، مسعود پزشکیان گفت: در سال های اخیر به طور مداوم شاهد تناقض بیان آمار هایی که توسط هیئت دولت و نهادهای متولی آمار اعلام می شود، هستیم و این مسئله به صورت یک عادت مذموم بین قوه مقننه نیز در آمده است.


وی با تاکید بر این موضوع افزود: کار به جایی رسیده است که به تازگی اعضای هیئت دولت نیز آمار یکدیگر را زیر سوال می برند تا جایی که یک وزیر یک میزان از نرخ تورم و یا بیکاری را اعلام می کند و وزیر دیگر و یا رییس کل بانک مرکزی آمار متفاوت دیگری را اعلام می کند.


پزشکیان با انتقاد از این تناقض گویی ها تاکید کرد: مردم در جامعه ما هوشیار هستند و با بزرگ نمایی و تبلیغ و یا غلو در بیان یک آمار چشم خود را بر واقعیت ها نمی بندند.


وی ادامه داد: فرصت های شغلی که توسط هیئت دولت اعلام می شود اعلام شده صحت ندارد و در مورد آمار بیکاری نیز اقدام مثبتی صورت نگرفته و ادعای بی پایه ایجاد سالانه ۲و نیم میلیون فرصت شغلی نیز حتی در سطح محدود محقق نشده است.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: قوه مجریه با دست کاری آمار نمی تواند ضعف های مدیریتی خود را توجیه و یا پنهان کند.
 

هشدار سه سناتور آمریکایی درباره ارسال کمک‌های نظامی ایران از عراق به سوریه

Posted: 06 Sep 2012 04:15 AM PDT

جـــرس: سه سناتور بانفوذ آمریکایی در سفر کوتاه خود به بغداد، پایتخت عراق، روز چهارشنبه، ۱۴ شهریور، درباره ارسال کمک‌های نظامی از ایران به سوریه با استفاده از حریم هوایی عراق به مقامات این کشور هشدار دادند.


به گزارش رادیو اروپای آزاد به نقل از آسوشیتدپرس، جو لیبرمن، جان مک‌کین، و لینزی گراهام، سه سناتور آمریکایی، به دولت نوری المالکی هشدار دادند که رابطه خود با ایالات متحده را در خطر تخریب روابط قرار ندهد.


جو لیبرمن، سناتور مستقل، در یک کنفرانس خبری در بغداد گفت که مسئله اصلی این است که موضوعی چون عبور هواپیماهای ایران از آسمان عراق می‌تواند پیشبرد پیمان استراتژیک بین دو کشور آمریکا و عراق را "با مشکل روبه‌رو کند."


او همچنین اظهار امیدواری کرد که این مسئله هرچه سریع‌تر حل شود.


لینزی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه، هم که همراه با سناتور لیبرمن و سناتور مک‌کین به بغداد رفته بود در همین کنفرانس خبری با تاکید بر این که منطقه [خاورمیانه] "در شرف انفجار است" گفت دلیل آن که عراقی‌ها جلو ایران را نمی‌گیرند این است که "نمی‌دانند عاقبت این کار چگونه خواهد بود."


از سوی دیگر همزمان با هشدار سناتورهای آمریکایی، علی الموسوی، مشاور رسانه‌ای نوری المالکی،‌ نخست وزیر عراق، با تائید عبور هواپیماهای ایرانی از حریم هوایی عراق اعلام کرد که تهران به دولت المالکی تضمین داده است که این هواپیماها تنها حامل "مواد غذایی و کمک‌های بشردوستانه" به سوریه هستند.


به گفته آقای الموسوی، عراق این موضوع را "به‌دقت" زیر نظر دارد و تاکنون هیچ سند و مدرکی مبنی بر عدم پای‌بندی ایران به قول و قرارش با دولت عراق یافت نشده است.


دولت عراق همچنین از دولت آمریکا خواستار ارائه اسناد و مدارکی شده است که ثابت کند ایران با این هواپیماها سلاح و مهمات به سوریه ارسال می‌کند.


موضوع استفاده ایران از حریم هوایی عراق روز چهارشنبه گذشته در گزارش اختصاصی روزنامه نیویورک تایمز چاپ آمریکا منتشر شد.


نیویورک تایمز به نقل از چند مقام آمریکایی نوشت که در تیرماه سال جاری ایران پس از سه ماه وقفه "ارسال تجهیزات نظامی به سوریه با استفاده از حریم هوایی عراق" را از سر گرفته است.


تامی ویتور،‌ سخنگوی شورای امنیت ملی در کاخ سفید، نیز با اشاره به همکاری‌های عراق در گذشته به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است که آمریکا انتظار دارد عراق به عنوان یکی از اعضای جامعه جهانی و یکی از متحدان استراتژیک آمریکا به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند.


این در حالی است که آسوشیتدپرس می‌گوید نیروی هوایی عراق جت جنگنده‌ای که بتواند از حریم هوایی این کشور محافظت کند در اختیار ندارد و «"معلوم نیست که دولت این کشور چگونه می‌خواهد هواپیماهای ایرانی را کنترل کند."


دو مقام ارشد نظامی در وزارت دفاع آمریکا به این خبرگزاری گفته‌اند که بهترین راه برای دولت عراق فرود آوردن هواپیماهای ایران و بازرسی محموله آنهاست.


دولت جمهوری اسلامی تاکنون واکنشی به گزارش روزنامه نیویورک تایمز و اظهارات مقامات آمریکایی نشان نداده، ولی در گذشته گزارش‌های مکرر مربوط به ارسال کمک نظامی به سوریه را رد کرده است.


 

درگذشت منوچهر آگاه، بنیان گذار دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران

Posted: 06 Sep 2012 04:05 AM PDT

جـــرس: بنا به گزارش ها، منوچهر آگاه، بنیان گذار دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران درگذشت.


سایت کلمه می نویسد: منوچهر آگاه که از مدیران با سابقه بانکی در دوره پیش از انقلاب بود و سابقه معاونت بانک مرکزی و بنیانگذاری اداره بررسی های اقتصادی آن را در کارنامه خود داشت و مدتی هم معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بود، روز گذشته در لندن درگذشت.


آگاه در ۱۳۰۹ در رفسنجان متولد شد. تحصیلات ابتدائی را در کرمان و تحصیلات متوسطه را در دبیرستان البرز تهران باتمام رسانید و در امتحانات دیپلم علمی شاگرد اول ایران شد. آنگاه برای ادامه تحصیل عازم انگلستان شد و درجه ی لیسانس و فوق لیسانس خود را در رشته اقتصاد و سیاست از دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی دانشگاه کمبریج دریافت کرد. او در هنگام تحصیل در کمبریج، رییس انجمن مسلمانان دانشگاه مزبور بود.


منوچهر آگاه دوره ی دکترای اقتصاد خود را در دانشگاه آکسفورد لندن باتمام رسانید و در آن دانشگاه ریاست مجمع شرقیان را برعهده داشت. آگاه در ۱۳۳۸ به ایران بازگشت، ابتدا در بانک ملی و سپس بانک مرکزی ایران مشغول خدمت شد و از طرف این دو بانک مأموریتهای اقتصادی مهمی به وی ارجاع گردید و علاوه بر آن مأموریتها، در دانشکده های مختلف به تدریس پول و بانکداری و اقتصاد مشغول شد و مقالات مختلفی در زمینه ی تخصص خود انتشار داد.


وی در بانک مرکزی چندی ریاست اداره بررسی های اقتصادی و سپس معاونت بانک مرکزی را عهده دار بود. چندی هم به معاونت وزارت امور اقتصادی و دارائی منصوب شد. او مدتی هم در وزارت کشور، معاون پارلمانی و امور سیاسی وزیر بود.


منوچهر آگاه در ۱۳۵۶ در کابینه ی جمشید آموزگار وزیر مشاور در امور اجرائی شد. پس از چندی با حفظ سمت وزارت به ریاست سازمان برنامه و بودجه منصوب شد. دوران مدیریت سازمان برنامه وی طولانی نشد و سرانجام جای خود را به دکتر مرتضی صالحی داد و خود در سمت وزارت مشاور تا سقوط کابینه جمشید آموزگار اشتغال داشت.

 

اسرائیل در دو عملیات نظامی شش شهروند فلسطینی را در غزه کشت

Posted: 06 Sep 2012 04:05 AM PDT

جـــرس: نیروهای اسرائیلی در دو عملیات جداگانه شش شهروند فلسطینی را در نوار غزه کشته اند.


به گزارش بی بی سی، ارتش اسرائیل می گوید بامداد پنجشنبه (ششم سپتامبر) چند نفر را که قصد داشتند در نزدیکی شهر بیت حانون، واقع در شمال غزه، به حصار مرزی نزدیک شوند هدف قرار داده است.


ارتش اسرائیل با صدور بیانیه ای گفته است که این افراد قصد داشتند در کنار حصار مرزی بمبگذاری کنند.


خبرگزاری رویترز گزارش داده که کشته شدگان، عضو یک گروه مسلح به نام "حامیان قدس" بوده اند.


منابع بیمارستانی در غزه، تعداد کشته شدگان در این حمله اسرائیل را سه نفر اعلام کردند.


از سوی دیگر، شب گذشته نیز در حمله هوایی اسرائیل به نوار غزه سه فلسطینی کشته شدند.


گزارش ها حاکیست که نیروی هوایی اسرائیل خودروی این افراد را هدف قرار داده است.


در این واقعه که در نزدیکی اردوگاه پناهندگان بریج روی داد، یک نفر دیگر زخمی شد.


ارتش اسرائیل طی بیانیه اعلام کرده است که این افراد قصد داشتند به سوی اسرائیل راکت پرتاب کنند.


جنبش حماس که کنترل نوار غزه را در دست دارد از سال ۲۰۰۹ میلادی با اسرائیل در آتش بس بوده است.


ارتش اسرائیل از سال ۲۰۰۶ میلادی غزه را تحت محاصره داشته است.

 

ایران زندان زوج های روزنامه نگار

Posted: 06 Sep 2012 03:10 AM PDT

بیانیه اعتراضی سازمان گزارشگران بدون مرز
جـــرس: سازمان گزارش‌گران بدون مرز زندانی کردن ژیلا بنی یعقوب، روزنامه‌‌نگار و مدافع حقوق زنان را محکوم می‌کند.


بر اساس گزارش ها، خانم بنی یعقوب، مدیر سایت کانون زنان ایران که پیش از این به یک سال زندان محکوم شده بود، در تاریخ ١٢ شهریور برای سپری کردن مدت محکومیت خود روانه‌ی زندان اوین شد.

ژیلا بنی یعقوب روزنامه‌نگار و وب‌نگار به همراه همسرش بهمن احمدی امویی در تاریخ ٣٠ خرداد ١٣٨٨ و در پی اعتراضات مردمی به انتخاب مجدد محمود احمدی‌نژاد در انتخابات مورد مناقشه‌ی ٢٢ خرداد ١٣٨٨ دستگیر شدند. این روزنامه‌نگار در تاریخ ٢ شهریورماه ١٣٨٨ با سپردن وثیقه‌ای سنگین آزاد، اما بهمن احمدی امویی به پنج سال زندان محکوم شد. ٢٢ آبان ١٣٨٨ شعبه ٥٤ دادگاه تجديد نظر استان تهران، حکم يك سال زندان و ٣٠ سال محروميت از روزنامه نگاري را که پیش از این از سوی شعبه ٢٦ دادگاه انقلاب به رياست قاضي پير عباس صادر شده بود، تائید کرد. در تاریخ ٢٢ خرداد ١٣٩١، بهمن احمدی امویی از بند ٣٥٠ زندان اوین، به زندان رجایی شهر انتقال داده شد. زندان رجایی شهر یکی از بدترین زندان های ایران از نظر خشونت و شکنجه و حتا قتل زندانیان است.

سازمان گزارشگران بدون مرز، در بیانیه خود خاطرنشان می کند که زندانی شدن ژیلا بنی یعقوب با همسرش بهمن احمدی امویی تنها مورد زندانی کردن زوج‌های روزنامه‌نگار نیست. روزنامه‌نگار زندانی مهسا امرآبادی که به دوسال زندان محکوم شده است، و از اردیبهشت ماه سال جاری در زندان بسر می‌برد، نیز با همسرش مسعود باستانی که در تیرماه ١٣٨٨ بازداشت و به شش سال زندان محکوم شده است، دیگر زوج روزنامه‌نگار زندانی در ایران هستند.

گزارش‌گران بدون مرز، همچنین نگران وضعیت سلامت روزنامه‌نگار زندانی عیسی سحرخیز مدیر و همکار بسیاری از روزنامه‌های اصلاح‌طلب از جمله نشریه توقیف شده افتاب است. این روزنامه‌نگار به گفته خانواده‌اش، از تاریخ ٨ شهریور و در اعتراض به انتقالش از بیمارستان به زندان دست به اعتصاب غذا زده است.

عیسی سحرخیز در تاریخ ١١ تیرماه ١٣٨٨ بازداشت و در شهریور ماه همان سال از سوی شعبه ١٥ دادگاه انقلاب تهران به سه سال زندان برای "فعالیت تبلیغی علیه نظام" محکوم شد.

وی همچنین در تاریخ ١٤ مرداد ماه ١٣٩٠ برای فعالیت‌های مطبوعاتی پیش از دوران بازداشت اخیرش، به دوسال زندان محکوم شده است. عیسی سحرخیز از بیمارهای متعددی رنج می‌برد و از پنج ماه پیش در بیمارستان بستری شده بود، وی به سلول‌های انفرادی بند ٢٠٩ زندان اوین منتقل شده است.

گزارش‌گران بدون مرز یاد آور می‌شود جمهوری اسلامی ایران امروز رکوردار محکوم و زندانی کردن زنان روزنامه‌نگار و وب‌نگار در جهان است. از فردای انتخابات مورد مناقشه خرداد ١٣٨٨، بیش از ٥٧ زن روزنامه‌نگار و وب‌نگار بازداشت و از سوی دادگاه‌های انقلاب اسلامی به حبس‌های زندان از شش ماه تا ٧ سال محکوم شده‌اند.

 

یک مقام استان آذربایجان: ساختمان های دولتی یک سال ساخت در زلزله تخریب شدند

Posted: 06 Sep 2012 03:10 AM PDT

جـــرس: نماینده استان آذربایجان شرقی در شورای عالی استان ها با اشاره به تخریب ساختمان های دولتی کمتر از یک سال در زلزله اخیر آذربایجان گفت: این ساختمان ها با هزینه بیت المال ساخته می شود، در ساخت آن دقت بیشتری کنید.


به گزارش ایلنا، مرتضی شهبازیان در پنجاه و نهمین جلسه اجلاس شورای عالی استان ها از تخریب صد درصدی ۶ هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی خبرداد و گفت: متاسفانه وضعیت زلزله زدگان با وجود کمک های اولیه در شرایط مناسبی نیست و با نزدیک شدن به فصل سرما وضعیت آنها بحرانی می شود.


وی با بیان اینکه زلزله زدگان به روانشناس و روان کاو نیاز دارند افزود: به دلیل ترس مردم از زلزله و تکرار آن آنها حاضر به برگشتن به خانه هایشان نیستند و اگر کمک ها دقیق و مستمر نباشد و حمایت های لازم صورت نگیرد قطعا در آینده نزدیک تمامی روستاییان آسیب دیده در زلزله به شهرها مهاجرت می کنند و این خود تبدیل به یک جدید معضل می شود.
نماینده آذربایجان شرقی در شورای عالی استان ها با بیان اینکه کمک های شورای عالی استان زودتر از سایر ارگان ها و نهادهای دولتی به دست مردم زلزله زده رسید خاطرنشان کرد: رسانه های غربی در زمان زلزله بسیار سعی می کردند تا زلزله و رسیدگی به آْسیب دیدگان را سیاسی کنند اما خوشبختانه مردم آذربایجان به این مساله بی توجه بودند.


به گفته شهبازیان در زلزله اخیر ساختمان های دولتی کمتر از یک سال ساخت نیز تخریب شدند و از آنجا که ساخت این ساختمان ها با هزینه بیت المال انجام می شود لازم است توجه بیشتری در این زمینه صورت گیرد.


وی در پایان خواستار حمایت های مستمر برای زلزله زدگان شد و گفت: اگر ساخت و سازها و شرایط مهیا نشود قطعا ساکنان مناطق زلزله زده که روزهای اول به آنها چادر وامکانات مناسبی ارائه شد در آینده نزدیک از وضعیت مناسبی برخوردار نخواهد شد.


به گزارش ایلنا مهدی چمران رئیس شورای عالی استان ها نیز با ابراز همدردی با زلزله زدگان اظهار کرد: خوشبختانه کمک های فراوانی به افراد زلزله زده شده، اما این مردم، خانه و کاشانه خود را از دست داده اند و بهتر است کمک کنیم تا به خانه خود برگردد.