جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


عضو کمیسیون امنیت ملی: تدارک زیادی دیده شد تا بان کی مون با سران فتنه دیدار نکند

Posted: 04 Sep 2012 09:35 AM PDT

فتنه ای مانند ۸۸ در راه است

جـــرس: یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اذعان به نامه نگاری صدها فعال سیاسی – مدنی و خانواده های زندانیان سیاسی با دبیر کل سازمان ملل، از تدارکات وسیع حکومت جهت لغو تمامی دیدارهای بان کی مون، از جمله ملاقات وی با رهبران جنبش سبز خبر داد.

این راهیافته به مجلس فرمایشی نهم، همچنین با اطلاق لفظ "فتنه" برای جنبش سبز، اظهار داشت که "فتنه‌ای مثل فتنه ۸۸ در راه است و برای آن در حال برنامه‌ریزی هستند؛ این مسئله اصولگرایان را موظف به حرکت منسجم و اتحاد در برابر فتنه‌گران می‌کند."


به گزارش فارس، حسین نقوی‌حسینی در جلسه هفتگی انصار حزب‌الله (لباس شخصی ها) به برگزاری اجلاس شانزدهم سران جنبش عدم تعهد در تهران پرداخت و آن را حائز ویژگی‌های خاصی دانست و افزود: به عنوان مثال یکی از مسائلی که شرایط خاصی را بر این اجلاس حاکم کرده بود تلاش آمریکا و اسرائیل برای جلوگیری از برگزاری آن بود که اسناد مذاکره لابی‌های صهیونیستی آمریکا با سران کشورها در این رابطه در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.


وی با بیان اینکه یکی از این افراد شخص بان‌کی‌مون بود که به شدت از سوی آمریکایی‌ها برای عدم حضور در این اجلاس تحت فشار بود، با اذعان به وجود زندانی سیاسی در ایران گفت: 400 فعال سیاسی ضد انقلاب به وی برای ملاقات با موسوی و کروبی و خانواده زندانیان سیاسی نامه نوشته بودند تا در صورت تحقق این مطالبه، حضور او در این اجلاس را تحت‌الشعاع این دیدار قرار دهند و اعلام کنند که دبیرکل سازمان ملل برای ملاقات با ضدانقلاب به ایران سفر کرده است و نه شرکت در اجلاس جنبش عدم تعهد.


نقوی‌حسینی همچنین اظهار عقیده کرد: البته این تک دشمن با پاتک برنامه‌ریزی شده نیروهای انقلاب خنثی شد که بر اساس آن یک فهرست بلند از قرار‌های ملاقات برای وی ارسال شد که اگر قرار به ملاقات باشد او باید طبق برنامه عمل کند؛ یکی از این درخواست‌ها از سوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تنظیم شده بود تا در صورت حضور بان‌کی‌مون در مجلس او در حوزه‌های مختلف مثل حقوق مورد پرسش اعضای کمیسیون قرار بگیرد.


اگر قرار به ملاقات است خانواده هزاران شهید صف بسته‌اند
وی با بیان اینکه این درحالی است که گفته شد اگر قرار به ملاقات باشد خانواده هزاران شهید دوران دفاع مقدس برای ارائه سوالات خود در صف انتظار ایستاده‌اند که خانواده شهدای شیمیایی سردشت و شهدای ترور نیز دراین فهرست قرار دارند، گفت: با توجه به پیاده‌سازی این راهبرد، بان‌کی‌مون چاره‌ای جز ارائه پاسخ منفی به همه درخواست‌ها نداشت و بر این اساس با بهانه کمبود وقت از همه دیدار‌ها صرف نظر کرد که به این ترتیب توطئه دشمن در این زمینه خنثی شد.


*تهران نا امن است، نروید!
عضو کمیسیون امنیت مجلس بر همین اساس یکی از دستاویزهای آمریکا برای مجاب کردن سران کشورها وعدم حضور آنان درتهران پروپاگاندا در مورد شرایط ناامن تهران بود، دانست که با استناد به رخدادهای به وقوع پیوسته در فتنه 88 انجام گرفته بود در مرحله بعدی تلاش آمریکا و اسرائیل با هدف خدشه دار کردن مشروعیت بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران بر این مبنا استوار بود که اجلاس تهران با حضور کمتر از 50 هیئت برگزار شود.
وی ادامه داد: اما در این سوی میدان در وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ریزی منسجمی برای برگزاری پرحجم و با کیفیت اجلاس جنبش عدم تعهد به انجام رسید و عملی شد؛ در نتیجه باید گفت برای برگزاری اجلاس شانزدهم عدم تعهد در تهران یک جنگ جهانی دیپلماتیک به وقوع پیوست.


نقوی حسینی در ادامه شرح داد که نتیجه این تلاش‌های فزاینده حضور بی‌سابقه تمامی 120 کشور در سطحی شامل کارشناسان ارشد بود و رقم حضور وزرای خارجه از معدل 15 اجلاس گذشته بالاتر بود؛ این درحالی است که سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد با 51 هیئت در این اجلاس حضور یافته بودند، ضمن اینکه تمامی 15 مجمع دارای همکاری با جنبش عدم تعهد، در این اجلاس حاضر بودند.


نقوی‌حسینی در ادامه گفت: حضور مرسی رئیس‌جمهور مصر در ایران علی رغم تضاد مواضع او با جمهوری اسلامی ایران در برخی موضوعات مطرح شده و به خصوص در مورد بحران سوریه از دیگر دستاورد‌های این اجلاس محسوب می‌شود؛ با توجه به این که مصر یک کشور انقلابی محسوب می‌شود عدم حضور محمد مرسی در تهران دارای این پیام برای جهان بود که انقلاب مصر تاثیری بر روابط تیره و تار دو طرف نداشته است ضمن اینکه عدم حضور او می‌توانست دستاویزی برای تخطئه بیداری اسلامی و نفی آن قرار بگیرد.


نقوی‌حسینی در پاسخ به این سوال که محمد مصدق از پیشنهاد دهندگان تاسیس جنبش عدم تعهد به آقای نهرو بوده است اما نامی از وی برده نمی‌شود، گفت: معمولا رسم بر این است که مؤسسین رسمی یک نهاد در تاریخچه رسمی تشکیل آن، پس از آغاز به کار یاد می‌شود؛ ضمن اینکه اطلاعات موثق و کاملی نیز در مورد چگونگی این ادعا در دست نیست.


عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به این سؤال که بر اساس اقدامات و اظهارت متعارض مرسی نظیر مواضع ضد سوری او این سوال طرح شد که آیا شباهتی بین محمد مرسی و بنی صدر وجود دارد؟ گفت: برای پاسخ به این سوال باید به تشریح نکات مهمی پرداخت؛ بر این اساس باید گفت مدت‌ها پیش از آغاز بیداری اسلامی آمریکایی‌ها به دلیل داشتن حوزه نفوذ بیشتر در کشورهای هدف و رصد دقیق وقایع از قریب الوقوع بودن چنین خیزش‌هایی اطلاع یافته بودند و برنامه ریزی خود برای بهره‌برداری از فضا و سوار شدن بر امواج سهمگین خیزش‌ها را آغاز کرده بودند.


وی همچنین گفت: لازم به تاکید است که آنها به مدیریت قدرتمند برنامه‌های خود پرداختند؛ این دقت عمل تا اندازه‌ای بود که امریکایی‌ها حتی الگوی حکومتی آینده کشورهای در شرف تحول را نیز پیش بینی می‌کردند.


*فتنه 88 برنامه آمریکا برای مهار بیداری اسلامی
نقوی‌حسینی بر این اساس ادعا کرد: یکی از اهداف ایجاد فتنه 88 در ایران از میان بردن الگوی حکومتی مردم‌سالاری دینی بود تا در دیگر کشورها پس از تغییر مورد بهره‌برداری قرار نگیرد و در این رابطه 2 هزار صفحه سند موجود است؛ در واقع باید گفت فتنه 88 یک برنامه سازمان یافته نه فقط برای برهم زدن نتیجه انتخابات و ایجاد آشوب بلکه بیشتر برای مهار انقلاب در شرف وقوع در کشورهای در شرف تحول نظیر مصر بود که آمریکایی‌ها نشانه‌های آن را رصد و به حتمی بودن وقوعش یقین داشتند؛ آمریکا پس از شکست در پروژه فتنه 88 و تحقق پیش‌بینی و آغاز بیداری اسلامی به سرعت تلاش برای انحراف آن را آغاز کرد تا متحمل حداقل آسیب شده و در ضمن مدیریت امور را در دست بگیرد.


*اگر مبارک رفت مرسی که هست
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: یکی از نشانه‌های این فعالیت در مشخصات رهبران آینده کشورهای متحول شده بروز می‌یابد تا اگر مبارک به عنوان یک مهره آمریکایی تمام عیار کارایی خود را از دست می‌دهد، جایگزین او اگرچه نمی‌تواند خلاء ناشی از فقدان او را پرکند اما در تضاد کامل با وی نیز نباشد؛ این درحالی است که باید اختلاف دیدگاه جمهوری اسلامی و اخوان‌المسلمین را نیز به این مسئله افزود و در نتیجه نباید انتظار داشت آنچه پس از انقلاب در ایران اتفاق افتاد در مصر نیز به وقوع بپیوندد.


*مرسی نه حزب‌اللهی است نه مهره آمریکا
وی یادآور شد: محمد مرسی نه یک نیروی انقلابی تمام عیار مطلوب خط حزب‌الله جهانی است و نه یک مهره آمریکایی تمام عیار؛ بنابراین و با توجه به برنامه‌ریزی‌ که از آن یاد شد صرف حضور محمد مرسی در تهران برای جمهوری اسلامی ایران دارای اهمیت بالایی است.


*3 سال خرج جنبش را می‌دهیم
وی در پاسخ به سوالی درباره چگونگی تامین هزینه‌های جنبش عدم تعهد، اظهار داشت: جنبش عدم‌تعهد یک سازمان نیست و تامین هزینه‌های آن نیز تابع قوانین سازمان نیست؛ بر این اساس سازمان‌ها دارای ساختار مشخصی هستند که اعضای آن موظف به پرداخت حق عضویت می‌شوند؛ بر این مبنا جمهوری اسلامی ایران عضو 600 سازمان بین‌المللی است که در همه موارد حق عضویت پرداخت می‌کند که هزینه اجلاس‌ها، کنفرانس‌ها و رفت و آمد‌های احتمالی آن از محل پرداخت حق عضویت اعضا تامین می‌شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یادآور شد: این مسئله‌ای است که شامل حال جنبش عدم‌تعهد نمی‌شود و از آنجا که این جنبش نه دارای دبیرخانه دائم و نه حتی موقت است هیچ یک از اعضای آن حق عضویت نمی‌پردازند و بر این اساس کل هزینه‌های جنبش در هر دوره سه ساله بر عهده کشور دارنده ریاست جنبش عدم تعهد است.


*تعارض ما با مرسی در مورد سوریه
نقوی‌حسینی در پاسخ به سوال یکی از حضار که تقاضای تشریح وضعیت بحران سوریه را کرده بود، افزود: ما در مورد سوریه با یک تعارض در بین کشورهای اسلامی روبرو هستیم؛ درحالی که جمهوری اسلامی از تحول عظیم منطقه‌ای با عنوان بیداری اسلامی یاد می‌کند، چنین نظری را در مورد تحولات سوریه ندارد و به همین دلیل مورد اعتراض کشورهایی نظیر مصر قرار می‌گیرد. چنانچه محمد مرسی نیز با همین زاویه ورود به مسئله سوریه پرداخت. این درحالی است که وجه افتراق تحولات سوریه و کشوری مثل بحرین، حضور مردم است.


*اغلو صراحتا گفت ما باید اسد را ساقط کنیم
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بحران سوریه در گرو درگیری با گروه‌های تکفیری مسلح است که از سوی قوای معارض خارجی تجهیز می‌شوند. ما به همراه آقای بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با‌آقایان عبدالله گل رئیس جمهور و اردوغان نخست وزیر و داوود اغلو وزیرخارجه ترکیه در مورد بحران سوریه مذاکرات شفافی داشته‌ایم که بازتاب رسانه‌ای نداشت؛ داوود اغلو صراحتا در این جلسات گفت که ما باید به ارتش آزاد سوریه آموزش و تجهیزات ارائه دهیم و به شکل مستقیم در سوریه دخالت و جمهوری عربی سوریه به ریاست بشار اسد را ساقط کنیم.


وی ادامه داد: ما ملاقاتی نیز با اعضای کمیسیون امنیت ملی ترکیه داشته‌ایم که برخی از اعضای آن از احزاب مخالف عدالت و توسعه بودند؛ آنها در این جلسه با فریاد رئیس کمیسیون را مخاطب قرار دادند و او را دروغگو خطاب کردند. آنها صراحتا در آن جلسه گفتند که ما از پادگان تاسیس شده در مرز سوریه که به آموزش و تجهیز و اعزام نیروهای معارض به این کشور می‌پردازد؛ بازدید کرده‌ایم.


نقوی‌حسینی تأکید کرد: آنچه در سوریه می‌گذرد نه یک انقلاب، بلکه یک فتنه برنامه‌ریزی شده از سوی سازمان سیا و موساد برای نابودی مقاومت با هدف تامین امنیت اسرائیل است.


*بله! فتنه جدید در راه است
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا فتنه جدیدی در سال 92 مشابه یا فزاینده‌تر از فتنه 88 در ایران در راه است، گفت: بله چنین فتنه‌ای در راه است و برای آن در حال برنامه‌ریزی هستند و این مسئله اصولگرایان را موظف به حرکت منسجم و اتحاد در برابر فتنه‌گران می‌کند تا از نفوذ در بین شکاف اصولگرایان مصون باشیم.


وی در پایان مدعی شد: ما باید هوشیار باشیم زیرا پیش از این موساد به جاسوسی در داخل ایران می‌پرداخت و امروز موفق به نفوذ در لایه‌های اجتماعی ما و انجام عملیات شده است که این سطحی ارتقاء یافته‌تر از فعالیت‌های گذشته آنان است. بنابراین باید پشت سر رهبری حرکت کنیم و عمق فرمایش ایشان را درک کنیم.

 

گزارش تصویری - مناطق زلزله‌زده روستاهای ورزقان و هریس پس از 22 روز

Posted: 04 Sep 2012 06:19 AM PDT

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

روایت آریا آرام نژاد از سلامت حال میرحسین موسوی

Posted: 04 Sep 2012 05:35 AM PDT

جـــرس: آریا آرام نژاد از سلامت میرحسین موسوی خبر داده و نوشته است که برادر زاده ایشان هفته گذشته با وی دیدار داشته است.


به گزارش ندای سبز آزادی، میرحسین موسوی، ده روز پیش به دنبال عارضه قلبی در بیمارستان بستری شد و تحت عمل آنژیو گرافی قرار گرفت. این بستری شدن تحت تدابیر شدید امنیتی بود.


پس از آنکه وی از بیمارستان مرخص شد، برادر میرحسین در گفت و گو با کلمه اعلام کرده بود که بنا به ملاحظات امنیتی نمی توانند در مورد ایشان اطلاع رسانی کنند.


روز گذشته نیز محسنی اژه ای در یک اقدام غیرمعمول در پاسخ به سوال خبرنگاری که وضعیت سلامت موسوی را جویا شد، گفته بود: " حالش خوبه."


این در حالی است که میرحسین موسوی و مهدی کروبی بیش از پانصد و شصت روز است بدون هیچ حکمی در حبس خانگی هستند.


نوشته هنرمند سبز، آریا آرام نژاد که بدنبال انتخابات ریاست جمهوری 88 بازداشت و روانه زندان شد، بشرح زیر است:

از دیدار یکی از آشنایان باز می گشتم ، توی مترو یاد میر حسین افتادم ، از موبایلم آهنگ دلتنگی را پلی کردم و ...
ایستگاه آزادی ، چهره ای آشنا به همراه مرد دیگری وارد مترو شد ، حاج احمد یزدانفر بود محافظ ارشد مهندس موسوی، از جایم بلند شدم تا او بنشیند، قبول نکرد ...
گفتم : شما برای ما با ارزشی
گفت : شرمنده ام نکن جوون ...
در آغوشش کشیدم و صورتش را بوسیدم ...
از حال میر پرسیدم، گفت: خوب است و اشاره به همراهش کرد و گفت: ایشان هفته پیش دیدار داشتند حالشان خوب بود و هم چنان ...
آن مرد همراه برادرزاده میرحسین بود.
ایستگاه نواب خداحافظی کردم و از مترو زدم بیرون ، حالا نشسته ام پشت کامپیوتر و صدایی می خواند : نمی دونن تو زندون هم نه کم می شی نه می میری

 

نخستین بانوی طلایی ایران در پارالمپیک لندن

Posted: 04 Sep 2012 05:20 AM PDT

جـــرس: بر اساس گزارش ها، ساعتی پیش، زهرا نعمتی از ایران در مسابقه نهایی تیراندازی با کمان روی ویلچر انفرادی زنان پارالمپیک لندن با نتیجه هفت بر سه الیزابتا میو از ایتالیا را شکست داد و مدال طلا گرفت.


به گزارش سرویس خبری بی بی سی، او در مرحله نیمه نهایی رقیب ایتالیایی دیگر خود ورونیکا فلورنو را هم با نتیجه 6-0 شکست داده بود.


رکورد جهانی این رشته در اختیار زهرا نعمتی است.

او در دور مقدماتی پارالمپیک لندن رکورد پارالمپیک را هم به نام خود ثبت کرد.


مدال طلای نعمتی در تیراندازی باکمان روی ویلچر، پنجمین مدال طلای کاروان ایران در پارالمپیک لندن است.


پیش از این محسن کائدی، در رشته پرتاب نیزه (کلاس اف ۳۳-۳۴)، نادر مرادی وزنه بردار دسته ۶۰- کیلوگرم به بالا و و جلیل باقری جدی در پرتاب وزنه موفق به کسب مدال طلا شده بودند.


ایران تاکنون به جز چهار مدال طلا، دو مدال نقره و یک برنز هم از بازی های پارالمپیک لندن به دست آورده است و در رتبه دوازدهم جدول رده بندی مدال ها قرار دارد.


روح الله رستمی در پاورلیفتینگ و مهرداد کرم‌زاده در پرتاب دیسک برنده مدال های نقره بودند.


ساره جوانمردی هم روز جمعه در تیراندازی با تپانچه بادی زنان تنها مدال برنز را برای ایران کسب کرده است.

 

رانتی  برای آقازاده‌های دیپلمات‌های ایرانی

Posted: 04 Sep 2012 05:20 AM PDT

جـــرس: روزنامه خراسان طی گزارشی نوشته است: بر اساس‌ نامه یک مقام مسئول به وزارتخانه‌های علوم و بهداشت، این وزارتخانه‌ها موظفند نسبت به پذیرش فرزندان دانشجوی دیپلمات‌های ایرانی مقیم خارج از کشور پس از پایان مأموریت در رشته‌های مرتبط دانشگاه‌های هم‌تراز ایران اقدام کنند.


بر اساس این گزارش، هم‌چنین هم‌ترازی دانشگاه برای فرزندان دیپلمات‌هایی که محل مأموریت آن‌ها یکی از کشورهای منطقه آفریقا، آمریکای لاتین، آسیای میانه و قفقاز باشد، یک رده بالاتر تعیین می‌شود.
 

دوچرخه‌سواری ایران تعلیق شد

Posted: 04 Sep 2012 04:01 AM PDT

طبق دستور فدراسیون بین المللی،

جـــرس: فدراسیون جهانی دوچرخه‌سواری در نامه‌ای به كمیته ملی المپیك ایران اعلام كرد كه ایران از حضور در میادین بین‌المللی تا اطلاع ثانوی محروم است.


به گزارش ایسنا، فدراسیون جهانی دوچرخه‌سواری با اشاره به نامه اخیر IOC و شرایطی كه برای ایران از سوی كمیته بین‌المللی المپیك تعیین شده اعلام كرده كه " تا وقتی اساسنامه فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران اصلاح نشود، برگزاری هرگونه انتخابات را قبول ندارد و ایران تنها می‌تواند مسابقات داخلی برگزار كند" كه این به آن معناست كه دوچرخه‌سواری ایران از حضور در میادین بین‌المللی منع و تعلیق شده است.

 

براساس آخرین نامه فدراسیون جهانی دوچرخه‌سواری، فدراسیون ایران تنها قادر است مسابقات داخلی برگزار كند و تا اطلاع ثانوی از حضور در میادین بین‌المللی محروم شده است.

صعود مجدد نرخ ارز و طلا در بازار ایران

Posted: 04 Sep 2012 04:01 AM PDT

دلار ۲۱۷۹، یورو ۲۷۸۵، پوند ۳۵۰۰ تومان

جـــرس: در حالی كه روز قبل قیمت طلا، ارز و سكه مقداری كاهش یافته‌ بود، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم امروز سه شنبه به ۸۴۴ هزار تومان و هر دلار در بازار آزاد به ۲۱۷۹ تومان رسید.


به گزارش مهر، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم امروز سه شنبه در بازار به ۸۴۴ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز به ۸۴۲ هزار تومان رسید.


بر پایه این گزارش، قیمت هر نیم سکه ۴۲۱ هزار تومان و هر ربع سکه نیز ۲۱۱ هزار تومان است. سکه های ۱ گرمی ۱۲۱ هزار تومان قیمت دارد.


هر گرم طلای ۱۸ عیار ۸۵ هزار و ۹۲۳ تومان و هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۶۹۴ دلار است. دلار در بازار امروز ۲۱۷۹ تومان، هر پوند ۳۵۰۰ تومان و هر یورو ۲۷۸۵ تومان است.
 

نگذارید انقلاب مصر مانند انقلاب ایران، توسط مستبدین مصادره شود

Posted: 04 Sep 2012 03:28 AM PDT

نامه ابوالفضل قدیانی به محمد مرسی
جـــرس: ابوالفضل قدیانی، عضو دربند سازمان مجاهدین انقلاب، در نامه ای به محمد مرسی، رییس جمهور مصر از وی خواستار آن شد تا نگذارد انقلاب مصر مانند انقلاب ایران، توسط مستبدین مصادره شود و "آمال و آرزوی آزادیخواهان را به باد فنا بدهد."


وی با توجه به حضور وی در اجلاس غیرمتعهدها در تهران می نویسد: خوب بود از زمامداران ایران می خواستید دیداری با رهبران زندانی جنبش سبز ایران، جنبشی که الهام بخش جنبش ضد استبدادی ملت بزرگ مصر و شاید کلیت بهار عربی بود، داشته باشید و هدف واقعی ملت ایران را از آنها می شنیدید هرچند که یقینا با این درخواست شما موافقت نمی شد اما حداقل زمینه ای برای طرح مجدد مطالبات سرکوب شده ی ملت ایران فراهم می کرد.


به گزارش کلمه، این مبارز و زندانی سیاسی دهه های اخیر، در بخشی از نامه خود اظهار امیدواری کرده است: آرزومندم که جنابعالی و انقلابیون مصر، نلسون ماندلا را الگوی خود قرار داده و به هیچ وجه من الوجوه اجازه ندهید که در مصر حکومت مادام العمر برای کسی برقرار شود و در موعد مقرر قدرت را تحویل منتخب واقعی مردم دهید، همانطور که قدرت به شما که منتخب واقعی مردم هستید سپرده شد. کاملا آگاهید که استبداد و خودکامگی بخصوص در جوامع خاورمیانه زمینه های وسوسه انگیز دارد.


ابوالفضل قدیانی زندانی سیاسی ۶۷ ساله هم اینک به اتهام توهین به رهبری در حال گذراندن محکومیت ۳ ساله خود در بند ۳۵۰ اوین است، او در سال ۱۳۸۸ بازداشت و به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس محکوم شده بود، چندی قبل نیز به ۳ سال زندان دیگر محکوم شد.


متن کامل این نامه به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم
تِلْکَ الدَّارُ الْآخِرَةُ نَجْعَلُهَا لِلَّذِینَ لَا یُرِیدُونَ عُلُوًّا فِی الْأَرْضِ وَلَا فَسَادًا وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ
(آری،) این سرای آخرت را (تنها) برای کسانی قرارمی‌دهیم که اراده برتری‌جویی در زمین و فساد را ندارند؛ و عاقبت نیک برای پرهیزگاران است!
سوره قصص آیه ۸۳
جناب آقای مرسی رییس جمهور محترم مصر
با سلام و تحیت
جنابعالی به عنوان رییس جمهور برآمده از انقلابی ضد استبدادی در مصر و از کشوری بزرگ و تاریخی، در کنفرانس غیر متعهدها در تهران شرکت کردید.
متاسفانه طی دیدار کوتاه شما، نمایندگان واقعی ملت ایران نتوانستند با شما صحبتی داشته باشند چون یا در حبس اند یا اگر هم در حبس نیستند آزادی آنها بیشتر از محبوسان نیست. البته جنابعالی که خود از زندانیان سیاسی دوران استبداد حسنی مبارک در مصر بودید، خوب بود از زمامداران ایران می خواستید دیداری با رهبران زندانی جنبش سبز ایران، جنبشی که الهام بخش جنبش ضد استبدادی ملت بزرگ مصر و شاید کلیت بهار عربی بود، داشته باشید و هدف واقعی ملت ایران را از آنها می شنیدید هرچند که یقینا با این درخواست شما موافقت نمی شد اما حداقل زمینه ای برای طرح مجدد مطالبات سرکوب شده ی ملت ایران فراهم می کرد.


در اجلاسی که شما شرکت کردید فردی که در جایگاه رهبری کشور ایران نشسته است، در آن سخن راند و از دموکراسی و عدالت و مقابله با ظلم در سطح جهانی و مجامع بین المللی سخنانی بر زبان راند که جا دارد به وی گفته شود: «لم تقولون مالا تفعلون»، الحق که او از مصادیق بارز این کلام خداوند است. تمامی بینندگان و شنوندگان شاهد بودند که حاکم مستبد ایران و دیگر مستبدان چگونه مفاهیم شریفی چون عدالت و دموکراسی را قلب کرده و آنان را به تمسخر می گیرند و در حقیقت فرار به جلو می کنند؛ «فاعتبرو یا اولی الابصار»


متاسفانه همه ایرادهای مطرح شده از سوی وی به نظام بین الملل، اعم از حق وتو و بی عدالتی، دروغ جلوه دادن راستی ها و راست نشان دادن دروغ ها، تحمیل اراده زورمندان به مردم و… سال هاست در این کشور تحت زعامت وی جاری و ساری است و دقیقا مردم ایران در اعتراض به همین ها به فرمان آقای خامنه ای سرکوب شدند. شما به عنوان نمونه، برای درک صداقت و امانت داری حاکم مستبد امروز ایران، نگاهی به تفاوت ترجمه همزمان سخنرانی خود در اجلاس تهران که از رادیو و تلویزیون دولتی ایران پخش شد با سخنرانی خود داشته باشید تا معنی صداقت، عدالت، حق و… را از نظر زمامداران امروز ایران به خوبی درک کنید.


همین نوع امانتداری و عدالت بود که در انتخابات سه سال پیش در ایران اتفاق افتاد و حاصل آن دولتی نامشروع و زندانهایی مملو از آزادگان و آزادیخواهان شد؛ همچون دوران حسنی مبارک و دیگر مستبدان جهان.


امیدوارم شما و انقلابیون و ملت بزرگ مصر از تجربیات انقلاب اسلامی ایران و سرنوشت ملت شریف ایران درس بگیرید و اجازه ندهید که انقلاب مصر همانند انقلاب ایران توسط مستبدین مصادره و آمال و آرزوی آزادیخواهان را به باد فنا بدهد.


آرزومندم که جنابعالی و انقلابیون مصر، نلسون ماندلا را الگوی خود قرار داده و به هیچ وجه من الوجوه اجازه ندهید که در مصر حکومت مادام العمر برای کسی برقرار شود و در موعد مقرر قدرت را تحویل منتخب واقعی مردم دهید، همانطور که قدرت به شما که منتخب واقعی مردم هستید سپرده شد. کاملا آگاهید که استبداد و خودکامگی بخصوص در جوامع خاورمیانه زمینه های وسوسه انگیز دارد.


با آرزوی توفیق روزافزون برای ملت های عربی و سایر ملل در بند استبداد


ابوالفضل قدیانی

 

تایید احکام محکومیت مخالفان بحرینی در دادگاه تجدیدنظر

Posted: 04 Sep 2012 03:13 AM PDT

جـــرس: دادگاه تجدیدنظر در بحرین احکام محکومیت ۲۰ فعال و مخالف سیاسی به اتهام تلاش برای سرنگونی حکومت این کشور را تائید کرده است.


به گزارش بی بی سی، حکم اولیه علیه این افراد را دادگاه عمومی به دنبال سرکوب تظاهرات سال گذشته مخالفان صادر کرده بود.


هشت نفر از این افراد از جمله حسن مشیمع، از رهبران مخالفان بحرین به حبس ابد محکوم شده‌اند.


در میان این افراد، عبدالهادی خواجه، فعال سرشناس بحرینی نیز دیده می‌شود که در اعتراض به بازداشتش دست به اعتصاب غذای ۱۱۰ روزه زد.


این افراد که هفت نفر از آنها به طور غیابی محاکمه شدند، قرار است از احکام صادره استیناف خواهی کنند.


گروه‌های بین‌المللی حقوق بشری خواهان آزادی این افراد شده و گفته‌اند هیچ سند و مدرکی از سوی مقامات بحرینی در اثبات اتهامات این افراد ارائه نشده تا نشان دهد آنها در جریان تظاهرات سال گذشته، از خشونت استفاده کردند و یا مرتکب تبلیغ و ترویج استفاده از خشونت شدند.


در جریان اعتراضات در بحرین که از فوریه ۲۰۱۱ شروع شده، حداقل ۶۰ نفر جان خود را از دست داده اند.
معترضان خواهان آزادی‌ بیشتر در کشور و پایان دادن به تبعیض علیه شیعیان این کشور توسط خاندان حاکم سنی مذهب بوده اند.


پادشاه بحرین تلاش کرده است تا با انجام اصلاحاتی، به مطالبات مخالفان پاسخ دهد اما مخالفان و فعالان حقوق بشر می‌گویند وعده‌های داده شده توسط مقام‌های بحرینی توخالی هستند و سرکوب معترضان در این کشور کماکان ادامه دارد.

 

بزرگترین مانور نظامی در خاورمیانه برگزار خواهد شد

Posted: 04 Sep 2012 03:13 AM PDT

با شرکت آمریکا و ۲۴ کشور دیگر

جـــرس: روزنامه نیویورک تایمز در مقاله ای نوشت که بزرگترین مانور تاریخی خاورمیانه اواخر ماه جاری میلادی با حضور 25 کشور جهان از جمله آمریکا در خلیج فارس برگزار می شود.


به گزارش آفتاب، به نوشته این روزنامه، مانور مذکور بر مین روبی خلیج فارس تمرکز دارد و پیامی قوی به ایران است مبنی بر اینکه ائتلاف بین المللی بوجود آمده در جهان به هیچ وجه اجازه نخواهد داد تا تنگه هرمز بسته شود.


این روزنامه همچنین فاش کرد: واشنگتن اقدامات خود را برای ایجاد سامانه راداری دفاع موشکی در قطر افزایش داده و قرار است این سامانه در ماه های آینده به طور رسمی فعالیت های خود را در این کشور حوزه خلیج (فارس) آغاز کند.


این سامانه دفاعی به همراه دو سامانه دفاع موشکی دیگر که در ترکیه و سرزمین های اشغالی نصب شده اند هر نوع فعالیت موشکی در منطقه را به طور دقیق پوشش خواهند داد.


به نوشته نیویورک تایمز، سامانه دفاع موشکی جدید آمریکا در قطر هر نوع فعالیت موشکی ایران اعم از هسته ای و غیرهسته ای را زیر ذره بین قرار خواهد داد.


در بعد سیاسی نیز نیویورک تایمز اعلام کرد که باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا، قصد دارد سخنانی بسیار مهم خطاب به مسوولان ایرانی ایراد و در آن خط قرمزها را مشخص کند.


نیویورک تایمز به نقل از منابع آمریکایی نوشت: هم اکنون بر سر متن سخنان باراک اوباما میان مقامات کاخ سفید اختلاف وجود دارد چرا که برخی ها خواستار سخنان شدیداللحن و قطعی باراک اوباما خطاب به ایران هستند و برخی دیگر ملایم تر بودن این سخنان را به نفع آمریکا و اسراییل می دانند.


برخی مشاوران رییس جمهوری آمریکا خواهان این هستند که سخنان وی این اطمینان را به مقامات اسرائیل بدهد که به طور یک جانبه در خصوص برنامه هسته ای ایران اقدامی انجام ندهند و به همین خاطر باید سخنان اوباما از بازدارندگی لازم برخوردار باشد.