جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


امام جمعه اصفهان: مردم دوست دارند گرانی بیشتر شود اما بی حجابی کم شود

Posted: 18 Sep 2012 06:33 AM PDT

جـــرس: امام جمعه موقت اصفهان می گوید مسؤولین آنطور که باید نسبت به این مساله حساسیت نشان نمی‌دهند و به همین دلیل از نارضایتی مراجع تقلید از دولت خبر می‌دهد.

به گزارش عصر ایران، محمد تقی رهبر که در مجلس هشتم رییس فراکسیون روحانیون مجلس بود و به دلیل شرایط سنی نتوانست فرصت حضور در انتخابات مجلس نهم را به دست بیاورد، به برخی پرسش‌های موجود پیرامون آنچه "بدحجابی" خوانده می شود، پاسخ داد:

*
شرایط موجود بر حجاب عمومی را چطور می‌بینید؟
متاسفانه بی‌حجابی به حدی عادی شده است و برای مسئولین هم دیدن چهره‌های آرایش کرده و لباس‌های تنگ و چسبان طبیعی به نظر می‌رسد که هیچ تلاشی برای رفع این مشکل دیده نمی‌شود. انگار نه انگار که جمهوی اسلامی به عنوان اسلامی‌ترین نظام در دنیا پرچم‌دار دین است. واقعا نمی‌دانم آقایانی که در دولت، آن هم دولت اصولگرایی کشور را در دست خود می‌بینند، چطور می‌توانند بی‌توجهی خود به وضع حجاب موجود در جامعه ر ا توجیه کنند. دولت باید بداند که همه پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها در زمانی مهم شده و مورد توجه قرار می‌گیرد که بتواند فضای خیابان‌ها را به فضایی اسلامی تبدیل کند. در حالی که خانم‌های ایرانی با آن وضعیت زننده بیرون می‌آیند، هیچ کس نمی‌تواند به دلیل موفقیت‌های دیگر به گمان اینکه دیگر مشکلی نداریم، ابراز خوشحالی کند. تکرار می‌کنم که دولت آقای احمدی‌نژاد باید خیلی بیشتر از اینی که تا حالا نشان داده، به مساله مهمی چون حجاب حساسیت نشان بدهد.

*
یعنی دولت مقصر شرایطی است که شما آن را بد حجابی می‌نامید؟
صد در صد! آقایان یادشان رفته است که دولتشان در کشوری از مردم رای گرفته است که در آن ایثار و شهادت حرف اول را می‌زند و حتی خیلی از مردم راضی هستند گرانی و مشکلات اینچنینی بیشتر شود، اما حجاب خانم‌ها اسلامی باشد. دولتی‌ها به طور دائم از موفقیت‌ها و همچنین رسیدن به توسعه و پیشرفت‌های مختلف حرف می‌زنند و خود را نسبت به دوره‌های قبل دولتی موفق‌تر می‌دانند. این در حالی است که اگر شراطی حجاب همینطور بماند، هموطنان دیندار و معتقد ما نمره قبولی به آن‌ها نخواهند داد.

*
اما دولتی‌ها از تلاش‌هایی که برای این مساله داشته‌اند، حرف می‌زنند
این حرف هم از‌‌‌ همان حرف‌هایی است که مطرح می‌شود تا ادعا کنند که به فکر هستند. آن‌ها باید بدانند که ادعای انجام دادن کاری، خریدار ندارد و باید در عمل نشان بدهند که واقعا برایشان مهم است که خیابان‌های ایران محل جولان و خودنمایی بی‌حجاب‌ها نباشد، چیزی که تا امروز برای خود من ثابت نشده و این ذهنیت را دارم که دولت بی‌حجابی را دغدغه خود نمی‌داند. لازم می‌دانم با فرمایشی از مقام معظم رهبری به اشتباه بودن این نظر دولت صحه بگذارم. در جلسه‌ای که همین ادعا در محضر ولی فقیه مطرح شد، ایشان گفتند که نهی از مشروب خوردن کار فرهنگی است و یکی از نیازهای جامعه به شمار می‌رود. اما اگر کسی اقدام به شرب خمر کرد، برای اینکه این کار توسط دیگران تکرار نشود باید با وی برخورد کرد. به نظر من بی‌حجاب‌ها هم همین شرایط دارند و در حالیکه ترویج حجاب لازم و ضروری است، با کسانی که با چهره‌ای زننده در انظار ظاهر می‌شوند به شدت برخورد شود تا درس عبرتی برای همه باشد. این شرایط غیرقابل تحمل در حالی است که اگر قانون ساماندهی مد و لباس که در مجلس هفتم قانون شد توسط دولت جدی گرفته می‌شد حالا با دیدن چهره‌های بی‌حجاب‌ها تنمان تا به این حد نمی‌لرزید.

*
البته دولت ادعاد دارد که بیشترین بودجه را صرف مسایل فرهنگی کرده است
شاید بودجه‌ای که دولت‌های اصولگرای احمدی‌نژاد به مسایل فرهنگی اختصاص داده، بیشتر از زمانی است که زمام امور در دست خاتمی بود. اما نمی‌توان نادیده گرفت که بی‌توجهی به مقوله حجاب بیشتر شده است و حتی دولتمردان فعلی در اولین روزهای کاری خود بار‌ها عنوان کردند که مشکل کشور موی دختران نیست و باید به مسایل جدیتری پرداخت. از‌‌‌ همان روز‌ها پیش‌بینی می‌کردم که حجاب اسلامی شاید روزی در معابر ما به کیمیایی نایاب بدل شود.

*
ظاهرا مراجع هم انتقاداتی دارند
مراجع و علما نگران و دل‌آزرده هستند و شرایط فعلی را برای کشوری که امام عصر به آن توجه دارد را بحرانی بزرگ می‌دانند. این نگرانی به حدی بود که آن‌ها از دست دولت عصبانی هستند و به همین دلیل است که رابطه دولت و حوزه ضعیف است. خب! وقتی دیر جامعه‌ای که بر پایه دین استوار شده است، بدحجابی به بی‌حجابی تبدیل شود، طبیعی است که شخصیت-های برجسته دینی نخواهند و نتوانند با مسئولیتی که در این مشکل سهم زیادی دارند، ارتباط نزدیکی بگیرند. با این حال هر چقدر بیشتر حرف زده و هشدار می‌دهیم، دولتی‌ها کمتر توجه می‌کنند.

*
احمدی‌نژاد سهم بیشتری دارد یا آنهایی که به عنوان اطرافیان وی معرفی می‌شوند؟
وقتی نزدیکان ایشان جلسات گوناگونی را با هنرپیشه‌ها و چهره‌های خاص می‌گذارد و وقتی دولت نیروی انتظامی را از برخورد با بی حجابی و بدحجابی و برهنگی و نیمه برهنگی زنان نهی می‌کند، می‌توان به این نتیجه رسید که در دولت کمتر کسی هست که دغدغه حجاب داشته باشد

 
مردم می گویند حجاب من، به تو ربطی ندارد

خبرگزاری مهر وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی، با انتشار گزارشی از ضرب‌ وشتم یک "روحانی آمر به معرف و ناهی از منکر" در شهرستان شهمیرزاد در استان سمنان توسط دو دختر "بدحجاب" خبر داده است.

 

به گزارش ندای سبز آزادی، مسیح علی نژاد طی گزارشی نوشته است: سید علی بهشتی،  پیش نماز مسجد جامع شهمیرزاد است، در شرح ماجرای کتک خوردن خود در روز ۳۱ مرداد ماه سال جاری به خبرگزاری مهر گفته است: "خیلی قادر به راه رفتن نیستم اما از آنجایی که قصد داشتم بعد از ماه مبارک رمضان نیز درب مسجد به روی مومنان بسته نشود، برای اقامه نماز ظهر عازم مسجد شدم، دو دختر جوان در حال گذر بودند که یکی از آن‌ها بد‌حجاب بود. محترمانه تذکر دادم: "خانم خودت را بپوش" که در جوابم گفت: "تو چشما‌هایت را ببند"... دوباره تذکر دادم اما نه تنها خودش را نپوشاند، بلکه به من توهین هم کرد، از او خواستم دیگر توهین نکند اما شروع به فریاد زدن و تهدید کردن کرد، من را هل داد و به زمین انداخت، با کمر به زمین افتادم و دیگر نفهمیدم چه اتفاقی افتاد، فقط ضربات لگد این دختر را که به جانم افتاده بود و توهین می‌کرد حس می‌کردم."

 

این خبر را خبرگزاری ها و وب سایت های نزدیک به اصولگرایان  به شکل گسترده ای منتشر کرده اند و پیش از این نیز اخباری از  همین دست در رسانه های نزدیک به حاکمیت منتشر شده که پس از آن مقامات مسول خواستار برخورد جدی تر با آنچه بدحجابی خوانده می شود، شده اند. 

 

در همین زمینه سراغ محمد تقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان و رییس فراکسیون روحانیون مجلس که کتابی هم در زمینه حجاب منتشر کرده است رفته ام و از او در مورد تجربه شخصی خود او  به  عنوان یک "آمر به معروف" سوالاتی را پرسیده ام. 

 

متن گفتگوی مسیح علی نژاد با امام جمعه موقت اصفهان به شرح زیر است:

 من مسیح علی نژاد روزنامه نگار هستم و در مورد خبری که خبرگزاری مهر منتشر کرده می خواستم با صدای خودتان با شما مصاحبه کنم

 حالا بفرمایید ببینم مطلب چیست؟ 

 

 خبرگزاری مهر خبری منتشر کرده است که یکی از روحانیون در شهمیرزاد وقتی مشغول امر به معروف و نهی از منکر به یکی از دختران بدحجاب بوده از سوی این دختر مورد ضرب و شتم قرار گرفته می خواستم ارزیبای شما را به عنوان امام جمعه موقت اصفهان در مورد این اتفاقات که سابقه هم دارد بدانم. 

 بله اتفاق مهمی است البته قضیه شهمیرزاد را تازه از شما می شنوم. ماجرای کور کردن یک روحانی که قصد امر به معروف داشت و اتفاقات از این دست زیاد است. سوال اینجاست که چطور اینها جسور شده اند که با یک آمر به معروف این چنین  بر خورد می کنند. علت را باید در چند نکته پیدا کرد. یکی اینکه اصل امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مرده است. اگر چهار نفر دیگر اعم از کاسب ، راننده یا هر شهروندی  هم امر به معروف و نهی از منکر می کردند در مورد بدحجابی یا قمار بازی یا حالا فقط هم در مورد حجاب نمی گویم،  هر فساد دیگری این اتفاق نمی افتاد. اصل امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه زنده می شد چون از همه واجبات مهم تر است. امر به معروف و نهی از منکر حکم دریا را دارد و بقیه واجبات حکم قطره را دارد. رسانه ملی وشاید خیلی کتاب ها و منبری ها هم در مورد این اصل تبلیغ نمی کنند.  اصل احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مرده است.  حکومت به عنوان حکومت و حتی این حکومت اصولگرا که با طمطراق اصولگرایی به میدان آمد نسبت به اصل امر به معروف و نهی از منکر آنقدر کوتاهی کرد که شاید کمتر در گذشته اینگونه بود.  ما ستاد احیای امر به معروف داریم و یک طرحی هم در مورد احیای ستاد امر به معروف و نهی از منکر در مجلس هشتم شورای اسلامی داشتیم که با بن بست هایی موتاجه شد اینها نکته های مهمی است که شما از جانب من منتشر کنید. 

   

حالا اخیرا شنیده ام آن لاحیه را می خواهند بیاورند در مجلس و اجتماع اجرا کنند.  وقتی که شخص آقای رییس جمهور در مصاحبه هاشان گفتند مشکل ما موی دختران نیست، وقتی  نمایندگان مجلس آمدند و گفتند به پسرها و دخترها گیر ندهید. وقتی نمایندگان از او پرسیدند چرا حجاب و عفاف را احیا نمی کنید، ایشان گفت مگر خود شما گناه نمی کنید، بعد هم طنز و مسایلی در مجلس گفتند و رفتند در حالی که باید یک سازمان قوی امر به معروف و نهی از منکر با اختیارات وسیع و  با دادگاه مربوطه باشد و امر به معروف و نهی از منکر عمومی شود و البته  اول با زبان نرم با نصیحت و تذکر وارد شوند ...  

 بله  به نقل از پیش نماز شهمیرزاد در خبرگزاری مهر نوشته شده که: دو دختر جوان در حال گذر بودند که یکی از آنها بد‌حجاب بود. محترمانه تذکر دادم: "خانم خودت را بپوش" که در جوابم گفت: "تو چشماهایت را ببند" . حالا من می خواهم بپرسم که خیلی از دختران همین را می گویند که شما چشم های تان را ببندید...

 

پس تو لخت شو بیا توی خیابان و بگو چشمهایت را ببند، لخت شو برو کنار دریا و بگو چشمهایت را ببند. یکی می گوید ما قلبمان درست است، یکی می گوید تو چشمهایت را ببند، حکومت اسلامی اینها نیست، من می خواهم بگویم چرا حکومت اسلامی در این عرصه کوتاه آمد و چرا کوتاه می آید؟ 

 

ولی آقای رهبر نیروی انتظامی کوتاه نیامد و برخوردهای جدی هم با دختران کرده است.

 هر زمان که نیروی انتظامی راه افتاد تا چلوی چهارتا از این بی بند و بارها را بگیرد، خود نیروی انتظامی را زیر سوال بردند. ما  خود نیروی انتظامی را در مجلس هشتم دعوت کردیم و خدمت آقا  هم( رهبری جمهوری اسلامی ) رفتیم و گفتیم آقا نیروی انتظامی می گوید که جلوی ما را گرفته اند. آقا فرمود هیچ کسی نمی تواند جلوی نیروی انتظامی را بگیرد، فرمودند هیچ کس نمی تواند جلوی نیروی انتظامی را به خاطر وظیفه ای که بر عهده دارد بگیرد.

   

 می توانم بپرسم از دیدگاه آقای خامنه ای چه برخوردی باید با دخترانی که حجاب را رعایت نمی کنند صورت بگیرد؟ یعنی توی این دیدار چه بحث هایی در این زمینه مطرح شد؟ 

 من  در این جلسه به عنوان ناطق از طرف جمعیت صحبت کردم چون رییس فراکسیون روحانیون مجلس بودم. چهل تا روحانی خدمت آقا. به ایشان گفتم ما فرمانده نیروی انتظامی را در مجلس  دعوت کردیم و پرسیدیم چرا انقدر منکرات در جامعه زیاد شده است. فرمانده نیروی انتظامی گفت که دست ما را بسته اند و به ما می گویند کار فرهنگی باید کرد. من در جلسه  گفتم آقا شما به عنوان رهبر و پیشوا بفرمایید . آقا فرمودند کار فرهنگی به جای خود وظیفه امر به معروف و نهی از منکرهم  به جای خود و بعد یک مثال زدند،  فرمودند در جامعه باید  کار فرهنگی بکنیم و  بگوییم مشروب حرام است اما اگر کسی مشروب  خورد این عین فرمایش آقاست که گفتند شلاق بزیند،  متخلف مجازات هم دارد. 

 

آقای رهبر این دیدگاهی که شما مطرح می کنید مبنی بر اینکه رهبری جمهوری اسلامی نظرشان این است که اگر جوانان مشروب خوردند باید شلاق شان زد یا برخورد با بدحجابی، ما معمولا در دیدگاه های رسمی شان نمی شنویم، آیا این توصیه هایی که به شما به عنوان روحانیون مجلس می کنند را به دیگر مسولان نظام هم می کنند؟ 

 بارها  در دیدارهایی که آقا با نیروی انتظامی داشتند گفتند چهره جامعه باید چهره اسلامی داشته باشد، مظاهر فساد در جامعه نباشد. دیداری که آقا با خانم های فرهیخته داشتند از حجاب صحبت کردند،  رهبری که نمی توانند یکی یکی بیاند توی میدان و با همه حرف بزنند.

 

شما حتما دیدارهایی با آقای احمدی نژاد و نزدیکان ایشان داشته اید، خودتان فکر می کنید نظر احمدی نژاد در مورد حجاب زنان و دختران در جامعه چه است؟ 

ایشان آن موقع هم  گفت کار فرهنگی باید کرد، باز  هم  اخیرا در مجلس گفتند کار فرهنگی باید کرد. بابا کار فرهنگی یعنی چه؟  شما فقیه و اسلام شناس که نیستید. چرا علمای اسلام در قم در را به روی شما بسته اند؟ برای اینکه به حرف علما گوش نمی دهید.  بروید پیش علما و بگویید تکلیف حکومت در برابراین بی بند و باری ها چیست.  از این دولت که ما نا امید هستیم. اینها یا اعتقاد ندارند، یا سلیقه شان فرق دارد یا زیر بار حرف روحانیت نمی خواهند بروند.  اصلا عمده دستگاه های حکومت دست ماهاست. ما یک نظام نامه ای داشته باشیم که جلوی این افراد را بگیریم و امتیاز به اینها ندهیم.  در قانون مجازات اسلامی در مورد بدحجابی مجازات شلاق و زندان و مجازات پولی است چرا این مجازات اعمال نمی شود... ما منتظر هستیم که این دوره باقیمانده هم بگذرد کسانی بیایند که دغدغه دینی جدی تری در مواجهه با منکرات داشته باشند این وضع زننده که می بنیند، این بازوهای لخت، این لباس های چسبان، حالا یک روحانی غیرت کرده و تذکر داده کار به کتک کاری و ضرب و شتم کشیده شده که اینها همه را من تقصیر حکومت می دانم یعنی بر اساس دستور صریح قران باید امر به معروف و نهی از منکر کرد.     

 

می توانم بپرسم آیا خود شما هم تا به حال شده به یک دختر در خیابان در مورد حجابش تذکربدهید و  همین برخوردی که با روحانی شهمیرزاد صورت گرفت را کسی با شما هم داشته باشد. 

 من یک روز به یک خانمی در  همین محل زندگی ام در مورد لباس هایش تذکر دادم ، گفت به شما ربطی ندارد.  یک جا در کنار خانه خدا به یک زن بدحجاب اکر به معروف کردم و تذکر دادم گفت ما قلب مان و عمل مان درست است شما ها نمی دانم چه....یعنی  مکه هم رفته و آنجا هم داره اهانت می کند به مقدسات.  بارها شده که به عنوان یک روحانی امر به معروف و نهی از منکر کرده ام ولی به من گفتند به شما ربطی ندارد یعنی این "به شما ربطی ندارد " کمترین جوابی است که به ما می دهند و بعد آنجا کتک کاری می کنند....

 

تایید وجود دلارهای تقلبی در بازار ارز ایران

Posted: 18 Sep 2012 06:33 AM PDT

جـــرس: رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز وجود دلارهای تقلبی در بازار را تائید و تاکید کرد: نابسامانی در مدیریت و ساماندهی ارز لطمات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.


به گزارش مهر، فدا حسین مالکی افزود: بر اساس قوانین و مقررات مسئولیت تنظیم بازار ارز و پاسخگویی به نوسانات غیر واقعی و سایر موضوعات مرتبط بر عهده بانک مرکزی است؛ در نتیجه نابسامانی به وجود آمده به نحوه مدیریت و سیاستگذاری و رویه های اجرایی حدود یک سال اخیر بر می گردد.


وی اظهارداشت: صدور بخشنامه های متعدد و متناقض، اظهارنظرهای غیر منطقی، وعده های غیر عملی از دیگر عوامل موثر در بی ثباتی و تشنج در بازار، افزایش بی رویه نرخ ارز و وجود نوسان شدید در قیمت آن شده است به نحوی که گاه موجب شده طی کمتر از 48 ساعت 20 تا 25 درصد به قیمت ارزهای موجود اضافه شود.


مالکی با بیان اینکه وجود این وضعیت موجب گسترش مبادلات غیر قانونی ارز ، گسترش قاچاق کالا و همچنین بر هم خوردن مزیت رقابتی تولید داخلی و به ضرر تولید کنندگان تمام شده است، گفت: هزینه های عدم اتخاذ تصمیم منطقی و مدیریت شده و فوری مشکلاتی را که در چند ماهه اخیر به وجود آمده بیش از پیش گسترش خواهد داد.


انتقاد از ارز دو نرخی
مالکی با بیان اینکه ایجاد ثبات در مدیریت و سیاست ها و رویه های اجرایی ارزی و تخصیص منابع ارزی برای تامین مواد اولیه برای تولید کنندگان داخلی امکانی است که اقتصاد کشور را پویا نگه می دارد، گفت: دو نرخی شدن ارز (نرخ رسمی و آزاد )، موجب افزایش رانت و فساد شده، به طوری که بخشی از ارز دولتی که برای واردات کالاهای دارای اولویت تخصیص پیدا می کند، بعضا در مقابل دریافت ارز مرجع یا وارداتی صورت نمی گیرد و یا اینکه کالاهای وارد شده به موقع عرضه نمی شود و یا با نرخ ارز آزاد عرضه می شود.

عرضه دلارهای تقلبی در پی آشفتگی بازار
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: نکته مهم در این آشفته بازار گسترش مبادلات غیر قانونی ارز و افزایش ورود و عرضه دلارهای تقلبی شده که توسعه آن امنیت اقتصادی را به شدت تهدید خواهد کرد، ضمن اینکه عده ای نیاز ضروری خود را از این بازار تامین می کنند و اسیر جعل و تقلب در موضوع ارزهای خارجی شده اند.


مالکی تاکید کرد: وضعیت موجود تاثیر مخربی را بر حوزه تولید به لحاظ عدم تامین مواد اولیه داشته؛ در نتیجه نرخ کالاهای تولید داخلی افزایش یافته و زمینه برای ورود بی رویه کالاهای غیر استاندارد و بی کیفیت و همچنین گسترش قاچاق فراهم شده است.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: با توجه به این وضعیت، تخصیص ارز برای تامین مواد اولیه به ویژه برای تولید کالاهای پر مصرف داخلی الزامی است، چون بخش خصوصی می تواند از این سرمایه گذاری حفاظت کرده و سود عادله تولید را در مملکت به کار انداخته و ایجاد اشتغال کند.


وی با بیان اینکه اعمال مدیریت صحیح و اتخاذ رویه های منطقی و پایدار می تواند وضع موجود را اصلاح و از تولید داخلی و سرمایه ملی حمایت کند، افزود: در چند ماهه اخیر ستاد مرکزی مبارزه با ثقاچاق کالا و ارز حسب وظیفه قانونی اقداماتی در جهت کمک به دولت و کنترل مبادلات غیر قانونی ارز برای ایجاد نظم در واردات و عرضه کالا و کاهش قاچاق آغاز کرده که با توجه به شرایط به وجود آمده سه موضوع مهم را به تازگی در دستور کار قرار داده است.


تشکیل کمیته ویژه تخصصی
مالکی در تشریح اولین مورد گفت: تشکیل کمیته ویژه تخصصی با حضور مدیران دستگاههای مسئول برای بررسی وضعیت ورود و خروج مبادلات ارز با هدف پیشگیری و کنترل مبادلات غیر قانونی و قاچاق ارز در دستور کار قرار گیرد. وی در توضیح دومین مورد اظهارداشت: تبیین و بررسی شرایط ارزی کشور در دستور کار جلسه اصلی ستاد قرار گرفته است.

 

استفاده از اینترنت ملی از هفته آینده

Posted: 18 Sep 2012 06:10 AM PDT

جـــرس: وزیر ارتباطات از آغاز بکار شبکه ملی اطلاعات تا هفته آینده در کل کشور برای تمامی دستگاههای اجرایی خبر داد و گفت: حدود ۴۲ هزار دستگاه دولتی تمامی ارتباطاتشان از شبکه اینترنت به شبکه ملی منتقل می‌شود.


به گزارش مهر، رضا تقی‌پور با اشاره به جزئیات اجرای پروژه شبکه ملی اطلاعات و زمان بندی این پروژه که قرار بود در شهریورماه ۹۱ انجام شود، گفت: هم اکنون تفکیک شبکه اینترنت از شبکه ملی اطلاعات برای دستگاههای دولتی در ۲۹ استان انجام شده است.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این پروژه تا هفته دیگر در کل کشور و در تمامی مراکز سوئیچ استانی یعنی ۳۱ استان عملیاتی و طی مراسمی پرده برداری می‌شود.


وی نصب تجهیزات و جداسازی را از جمله دلایل تاخیر اندک به وجود آمده در این طرح عنوان کرد و به مهر گفت: کلیات اجرای این پروژه به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ و به صورت عملیاتی نیز با تمامی وزارتخانه‌ها مسائل مربوطه مطرح شده است.


تقی‌پور افزود: براین اساس ارتباط حدود ۴۲ هزار دستگاه دولتی از شبکه اینترنت به شبکه ملی اطلاعات منتقل خواهد شد.


وزیر ارتباطات با اشاره به تبلیغات برخی شرکتهای اینترنتی در زمینه فروش اینترنت ملی یک مگابیتی با قیمت ۷۵۰۰ تومان به شهروندان هشدار داد: عرضه پهنای باند شبکه ملی اطلاعات در این مرحله هنوز برای مردم آغاز نشده است و ارائه پهنای باند به مردم و شخصیتهای حقیقی شرایط دیگری را نیاز دارد که در زمان نهایی شدن، اعلام عمومی خواهد شد.

 

کمبود نقدینگی گریبانگیر ۷۵ درصد واحدهای تولیدی

Posted: 18 Sep 2012 06:10 AM PDT

جـــرس: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ۷۵ درصد واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی در کشور مشکلات نقدینگی دارند، گفت:با تلاش مسئولان پیش پرداخت اولیه واحدهای صنعتی تقسیط می‌شود.


به گزارش ايلنا،‌ فخرالدين مولايی با اشاره به مشکلات واحدهای توليدی و شهرک های صنعتی وعده داد که دولت برای رفع مشکل نقدينگی اين واحدها تلاش می کند.


پیش از این خبرهای متعددی درباره مشکل نقدینگی واحدهای صنعتی و ورشکستگی این واحدها منتشر شده بود.

 

کشف سه نرم‌افزار جدید که اطلاعات کامپیوترهای ایران را به خارج می فرستد

Posted: 18 Sep 2012 06:10 AM PDT

جـــرس: کارشناسان کامپیوتری از کشف دست‌کم سه برنامه جاسوسی رایانه‌ای (بد افزار) خبر دادند که به گفته آنان "در مقیاس وسیع" به انتقال اطلاعات از کامپیوترهای داخل ایران به خارج سرگرم است.


به گزارش رادیو اروپای آزاد به نقل از «کریستین ساینس مانیتور»، شرکت حفاظت و امنیت رایانه‌ای «کاسپرسکی» در روسیه و شرکت «سیمنتک» که بزرگ‌ترین تولیدکننده نرم‌افزارهای ایمنی رایانه‌های شخصی است رد پای دست‌کم سه برنامه را پیدا کرده‌اند که با بدافزار «فلیم» که پیش از این به کامپیوترهای ایران حمله کرده‌بود مرتبط است.


به نوشته این گزارش، این نرم‌افزارهای جاسوسی هر هفته «بیش از پنج گیگابایت» اطلاعات را از بیش از پنج هزار دستگاه کامپیوتر به یک یا دو مرکز کنترل سرویس‌دهی اینترنتی در اروپا منتقل می‌کند.


این گزارش می‌افزاید که بیشتر این کامپیوترهای آلوده شده در ایران قرار دارند و برخی نیز در سودان و شمار کمی نیز در کشورهای دیگر هستند.


الکساندر گوستِف، کارشناس ارشد امنیت در «کاسپرسکی» در مورد این بدافزارهای جدید اینگونه توضیح داد که "با اطمینان می‌شود گفت که این نمونه‌ای از جاسوسی سایبری در مقیاس بسیار وسیع است."


گوستف افزود که: "کسانی که فلیم را درست کرده‌اند در پوشاندن رد پای خود تبحر دارند اما یک اشتباه توسط حمله‌کنندگان به شما کمک کرد تا داده‌های بیشتری را کشف کنیم."


این کارشناس رایانه‌ای در ادامه توضیح داد که تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد که دو سرویس‌دهنده اروپایی با استفاده از چهار پروتکل مختلف اینترنتی از دستگاه‌های آلوده‌شده اطلاعات دریافت کرده‌اند و ویروس «فلیم» (شعله) تنها یکی از این پروتکل‌ها است.


به گفته کارشناسان کاسپرسکی، ویروس «فلیم» نخستین بار در سال ۲۰۰۷ به ایران رخنه کرده، ولی فعالیت گسترده آن در سال ۲۰۱۰ آغاز شده‌است.


اما «فلیم» سومین ویروس مهمی بود که در سال‌های اخیر ردگیری شد؛ مهم‌ترین ویروس پیش از آن، «استاکس‌نت» بود که به باور کارشناسان به برنامه هسته‌ای ایران لطمات زیادی وارد کرد.


به گفته متخصصان کاسپرسکی، ویروس‌ها و بدافزارهای استاکس‌نت، دوکو، فلیم و گائوس که تاکنون به رایانه‌های ایران و دیگر کشورهای خاورمیانه حمله کرده‌اند گرچه به‌وسیله تیم‌های جداگانه‌ای ساخته شده‌اند اما بررسی نرم‌افزارهای اصلی که در تمامی این برنامه‌ها استفاده شده نشان می‌دهد که این تیم‌ها همگی با یک تلاش جمعی در ارتباط هستند.


روزنامه آمریکایی «واشینگتن پست» خردادماه امسال از قول مقامات غربی نوشت که آمریکا و اسرائیل به طور مشترک جاسوس‌افزار «فلیم» را برای جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات حساس و تدارک یک حمله سایبری خرابکارانه با هدف به تاخیر انداختن برنامه‌های هسته‌ای ایران خلق کرده‌اند.


در این گزارش هدف این بدافزار شناسایی شبکه رایانه‌ای ایران و نفود در کامپیوترهای مقامات ارشد حکومتی و ارسال اطلاعاتی که از این طریق جمع‌آوری می‌شوند به مرکز کنترل این جاسوس‌افزار گزارش شده‌است.


خردادماه جاری، ژنرال موشه بوگی یعلون، وزیر راهبردی و معاون نخست‌وزیر اسرائیل در مصاحبه‌ای با رادیوی ارتش اسرائیل گفت: "هر عاملی که از جانب حکومت ایران تهدیدها را جدی تلقی می‌کند، احتمال دارد که برای رفع آن نیز از هر وسیله‌ای، از جمله این گونه ویروس‌ها استفاده کند."

 

نخست وزیر ترکیه هیچ کس را برای استقبال از جلیلی نفرستاد

Posted: 18 Sep 2012 05:40 AM PDT

جـــرس: رسانه های ترکیه از عدم استقبال نخست وزیر ترکیه از سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی، که برای مذاکرات اتمی به ترکیه رفته است، خبر داده اند.


به گزارش بی بی سی، براساس گزارشهای منتشر شده در رسانه های ترکیه حتی مقابل درب نخست وزیری ترکیه نیز هیچ کس از جلیلی و هیات همراه وی استقبال نکرده است.


این گزارش می افزاید با توجه به استقبال نشدن از جلیلی و هیات همراه یکی همراهان وی درباره ساعت ملاقات دچار تردید می شوند اما مشخص می شود که ساعت حضور برای ملاقات درست است اما هیچ کس برای استقبال از بیر شورای عالی امنیت ملی ایران حاضر نشده است.


براساس این گزارش پس از ورود جلیلی و هیات همراه به داخل ساختمان نخست وزیری فردی آنان را به دفتر نخست وزیر راهنمایی می کند.


رسانه های ترکیه این اقدام دولت ترکیه را به منزله سردتر شدن روابط دو کشور ارزیابی کرده اند.عدم استقبال از مسئولین ایرانی در دولت احمدی نژاد مسبوق به سابقه است و چندی پیش نیز هنگام حضور احمدی نژاد در اجلاس ریو +20 رئیس جمهوری برزیل هیچ کس را برای استقبال از وی نفرستاد.

 

قرار است مذاکراتی غیر رسمی از امروز میان کاترین اشتون، سخنگوی گروه 1+5 و سعید جلیلی در ترکیه برگزار شود.

افزایش قیمت میلگرد و مصالح ساختمانی

Posted: 18 Sep 2012 04:38 AM PDT

گرانی نایلون و تاثیر آن بر قیمت میوه و تره بار

جـــرس: در ادامه افزایش قیمت ها در کشور، رئیس کانون سراسری انبوه سازان از افزایش ۵۰ درصدی قیمت فولاد خبر داد و گفت: دیگر مصالح ساختمانی هم بین ۱۵ تا ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است. همزمان رئیس اتحادیه سراسری فروشندگان میوه و تره بار استان تهران یکی از عوامل تاثیرگذار در گرانی میوه را افزایش غیرطبیعی قیمت نایلون و نایلکس در بازار عنوان کرد و گفت: در چند روز اخیر قیمت هرکیلوگرم نایلون و نایلکس در بازار از ۲۵۰۰ به ۵۵۰۰ تومان رسیده است.


به گزارش مهر، رئیس کانون سراسری انبوه سازان از افزایش ۵۰ درصدی قیمت فولاد خبر داد و گفت: دیگر مصالح ساختمانی هم بین ۱۵ تا ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است.


ایرج رهبر با تایید افزایش قیمت مصالح ساختمانی، اظهار داشت: قیمت فولاد در هفته های اخیر به دلیل نوسانات نرخ ارز ۵۰ درصد گران شد و در دیگر مصالح ساختمانی هم افزایش ۱۵ تا ۲۵ درصدی داشتیم.


وی افزود: این افزایش قیمت شامل انواع میلگرد، ورق، تیرآهن، سقف های گاذب، بلوک های پلی استایلن و دیگر مصالح ساختمانی بوده است که در ادامه انبوه سازان را با مشکلاتی مواجه می کند.


رئیس کانون سراسری انبوه سازان با بیان اینکه نوسان نرخ ارز، بازار آشفته مسکن را کندتر می کند، بیان کرد: به دلیل نوسانات زیاد قیمت ارز، سرمایه گذاران نمی دانند که باید چه زمانی مصالح ساختمانی را خریداری کنند که همین موضوع، ساخت و ساز را با کندی مواجه می کند.


رهبر تصریح کرد: سرمایه گذاران برای ساخت و ساز مردد هستند؛ برای همین برخی از آنها قبل از شروع ساخت وساز مصالح ساختمانی خود را تهیه کرده اند و بخشی هم که می خواهند در حین کار، این مصالح را تهیه کنند، نسبت به آینده نگران هستند.


وی با اشاره به اینکه در نهایت افزایش هزینه ها بر قیمت نهایی مسکن تاثیر می گذارد، گفت: اما سازنده هایی که با قیمت مقطوع در پروژه های مسکن مهر فعال هستند، با مشکلاتی مواجه می شوند، زیرا با افزایش ۵۰ درصدی قیمت مواد اولیه همچنان باید با نرخ ثابت ۳۲۰ هزار تومان مسکن مهر بسازند.


رئیس کانون سراسری انبوه سازان افزود: این مشکلات به مسئولان وزارت راه و شهرسازی اعلام شده است تا راه حل‌هایی برای این مشکلات پیدا کنند و یا اینکه ارز را نرخ مرجع در اختیار سازندگان بگذارند تا با قیمت مناسب تری مصالح ساختمانی را تهیه کنند.


رهبر تصریح کرد: وقتی میلگرد را با قیمت بالایی خریداری می شود، باید قیمت ساخت و ساز هم افزایش پیدا کند، در غیراین صورت برای سازندگان سودی ندارد.


گرانی ۸۰ درصدی قیمت نایلون و نایلکس در چند روز اخیر
رئیس اتحادیه سراسری فروشندگان میوه و تره بار استان تهران یکی از عوامل تاثیرگذار در گرانی میوه را افزایش غیرطبیعی قیمت نایلون و نایلکس در بازار عنوان کرد و گفت: در چند روز اخیر قیمت هرکیلوگرم نایلون و نایلکس در بازار از ۲۵۰۰ به ۵۵۰۰ تومان رسیده است.


حسین مهاجران در گفتگو با مهر درخصوص دلیل اصلی گرانی برخی از میوه ها در بازار اظهارداشت: یکی از مواردی که در گرانی میوه نقش دارد، افزایش غیرطبیعی قیمت نایلون و نایلکس در چند روز اخیر در بازار است.
وی افزود: ایران هرکیلوگرم از مواد اولیه نایلون و نایلکس را با قیمت ۱۹۵۰ تومان به ترکیه صادر می کند درحالی که قیمت آن چندی پیش در داخل کشور در حدود ۲۳۰۰ تومان و قیمت هرکیلوگرم نایلون و نایلکس در حدود ۲۵۰۰ تومان بود.
رئیس اتحادیه سراسری فروشندگان میوه و تره بار استان تهران با بیان اینکه قیمت این مواد اولیه به ۲۷۰۰ تومان رسیده است، گفت: براین اساس، کارخانجات تولید نایلون و نایلکس باید هرکیلوگرم نایلون و نایلکس را درحدود کیلویی ۳۰۰۰ تومان به فروش برسانند درحالی که طی چند روز اخیر قیمت هرکیلوگرم نایلون و نایلکس در بازار به ۵۵۰۰ تومان رسیده است.
وی اضافه کرد: به دلیل اینکه میوه ها را در نایلون به مردم عرضه می کنیم این مسئله تاثیر زیادی بر روی افزایش قیمت میوه ها در بازار گذاشته است.

 

وزیر علوم دولت اصلاحات: تفکیک جنسیتی طرح نهادهای نظامی و امنیتی است

Posted: 18 Sep 2012 04:00 AM PDT

جـــرس: وزیر علوم دولت اصلاحات ضمن انتقاد از طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه های کشور، آنرا پروژه و طرح نهادهای امنیای و نظامی ذکر کرد و گفت: بدترین اتفاقی که درحال حاضر اتفاق افتاده، این است که عده ای از بیرون می گویند دانشگاه را بدهید دست ما تا آن را اسلامی کنیم.


جعفر توفیقی در گفتگو با روزنامه مغرب تاکید کرد: نهادها و سازمان هایی از بیرون وزارت علوم که درامور دانشگاه ها دخالت می کنند و برای آن تعیین تکلیف می کنند و نتیجه اش می شودهمین تفکیک جنسیتی دانشگاه ها.


توفیقی که معاون دکتر معین در وزارت علوم بود و پس از استعفای او به عنوان وزیر علوم سالهای پایانی دولت خاتمی تعیین شد، ضمن تائید این نکته که تفکیک جنسیتی طرح نهادهای امنیتی و نظامی است افزود: نهادهای امنیتی، نظامی، انتظامی و حتی حوزه ها می گویند دانشگاه را بدهید دست ما تا آن را اسلامی کنیم.


وزیر علوم خاتمی در گفت و گو با روزنامه مغرب با اشاره به دیدگاه های موافقان تفکیک جنسیتی گفت: برخی از این افراد در بازترین فضاهای دانشگاهی و فرهنگی تحصیل کرده اند و چنین دیدگاه بسته ای به مسائل دانشگاهی و زنان دارند. این سئوال همیشه برای من وجود داشته است.


توفیقی درباره طرح تفکیک جنستی گفت: این طرحی که در حال حاضر دارد اجرا می شود جزو هیچ کدام از مصوبات مجلس یا شورای عالی انقلاب فرهنگی یا مجمع تشخیص مصلحت نظام نیست. اما هیچ نهادی هم از مسئولان وزارت علوم پاسخ نمی خواهد و می بینیم که هر تصمیمی را که می خواهند می گیرند و هیچکس هم پاسخگو نیست.


وی همچنین خاطرنشان کرد: کسی که این تصمیم ها را می گیرد، دارد به میلیون ها دانشجو با بدبینی نگاه می کند و آن ها را در معرض فساد اخلاقی می بیند.


توفیقی افزود: تا به حال هیچ گزارشی در مورد وجود مشکل در اثر حضور دختر و پسرها در دانشگاه ها منتشر نشده و من چه زمانی که وزیرعلوم بودم و چه حالا که در دانشگاه به عنوان استاد حضور دارم، هیچ گزارشی دریافت نکردم که در یک کلاس درس، اتفاق بدی بین دختر و پسرها افتاده باشد. می خواهم بگویم اتفاقا برعکس است، یعنی کلاس های درس یکی از پاکترین مکان های جامعه اند و همه با احترام به آن نگاه می کنند.


وزیر علوم خاتمی درباره ادعای مقام های دولت درباره افزایش کیفیت آموزشی در دانشگاه تک جنسیتی همین الان در رتبه بندی دانشگاه های ایران هم مشاهده می کنیم که دانشگاه های برتر، دانشگاههای تک جنسیتی نیستند و این بحث منتفی است و حتی این موضوع کاملا برعکس است.

 

مقام ارشد سپاه از برگزار مانور شهری در پایتخت خبر داد

Posted: 18 Sep 2012 03:45 AM PDT

جـــرس: روزنامه کیهان از قول فرمانده سپاه ویژه تهران از اجرای مانور امنیتی- نظامی در پایتخت خبر داده و آنرا برنامه ای "به روز شده و بنا بر وجود دشمن امروزی" ذکر کرده است.


پاسدار محسن كاظمینی تاكید كرده است که این رزمایش بزرگ، امنیتی، دفاعی و امدادی است.


روزنامه تحت امر رهبر جمهوری اسلامی گزارش داده که محسن کاظمینی فرمانده سپاه ویژه تهران بزرگ روز دوشنبه در یک نشست اعلام کرد که یک «مانور امنیتی- نظامی» با نام «امام صادق» در دهه سوم مهر ماه در تهران برگزار می شود که در آن «گردان های بیت المقدس، عاشورا، امام علی و امام حسین» شرکت خواهند داشت.


به نوشته کیهان، محسن کاظمینی روزهای اجرای این مانور را ۲۰ و ۲۱ مهر ماه عنوان کرد و گفت که "مانور امام صادق قرار بود قبل از هفته دفاع مقدس برگزار شود که به بعد از آن موکول شد و در تاریخ ۲۰ و ۲۱ مهرماه برگزار می شود" و تاکید کرد که این "مانور امنیتی، دفاعی و امدادی" در "چندین نقطه تهران و به طور همزمان" برگزار می شود.


بر اساس گزارش ها،  گردان های امام علی و امام حسین پس از سرکوب اعتراضات سال ۸۸ تشکیل شده و تخصص اصلی «گردان های عاشورا، امام علی و امام حسین» سرکوب "شورش های شهری" و اعتراضات عمومی اعلام شده است.


«گردان های بیت المقدس» که محسن کاظمینی از شرکت آنان در مانور امنیتی-نظامی تهران خبر داده است، مجموعه ای از گردان های تازه تاسیس نیروی زمینی سپاه پاسداران است و فرماندهان این نیرو از آن به عنوان "گردان های واکنش سریع بیت المقدس" نام می برند.


پاسدار كاظمینی ادامه داد: طرح ریزی این رزمایش به روز و بنا بر دشمن امروز برنامه ریزی شده است.

 

دو هفته پیش نیز، فرمانده سابق سپاه سیدالشهدای تهران و جانشین کنونی فرمانده کل بسیج در پایان مانور گردان های امنیتی نظامی بسیج در لرستان اعلام کرد که "تا پایان سال در تمام استان‌ها رزمایش بیت‌المقدس (گردان های واکنش سریع) هفته‌ای در یک یا دو استان کشور برگزار می‌شود."
 

پاسدار علی فضلی با بیان اینکه "امروز در سطح کشور شش هزار گردان عاشورا و الزهرا که توان بیشتری را دارند، در قالب گردان‌های بیت المقدس سازماندهی کرده ایم" افزود: "در طرح سازماندهی جدید سازمان بسیج مستضعفین، الگوهای جدیدی از مسائل دفاعی پیش بینی شده که از آن جمله ایجاد گردان‌های واکنش سریع بیت‌المقدس است."

 

هفته گذشته نیز، پاسدار علي استادحسيني از مانور نظامی امنیتی سپاه در استان سمنان خبرداده بود.

نامه تشکر آمیز ۱۱۸ نماینده از احمدی نژاد برای ابقای مرتضوی

Posted: 18 Sep 2012 03:25 AM PDT

جـــرس: درحالیکه دولت با بی اعتنایی به درخواست مجلس و دستگاه قضایی، بر ابقای سعید مرتضوی بر ریاست سازمان تامین اجتماعی پافشاری کرد، ۱۱۸ نماینده مجلس شورای اسلامی از اقدام دولت برای اصلاح اساسنامه صندوق تامین اجتماعی و تبدیل آن به سازمان و ابقای مرتضوی به ریاست این سازمان نامه ای تشکر آمیز امضا کردند.


به گزارش مهر، یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، از تلاش رئیس دفتر و مدیر کل امور مجلس سازمان تامین اجتماعی برای جمع آوری امضای نمایندگان پای نامه ای تشکر آمیز از دولت به دلیل اصلاح اساسنامه سازمان تامین اجتماعی خبر داد. این نماینده مجلس شورای اسلامی که خواست نامش فاش نشود، ادامه داد: بیش از ۱۱۸ نماینده مجلس شورای اسلامی با رایزنی های مدیر کل امور مجلس سازمان تامین اجتماعی نامه قدردانی و تشکر از رئیس جمهور برای تبدیل صندوق تامین اجتماعی به سازمان و ابقای مرتضوی در پست ریاست این سازمان را امضا کرده اند.


از سویی دیگر شاهین محمد صادقی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این نامه تشکر نمایندگان از رئیس جمهور برای ابقای مرتضوی از مدت ها پیش در مجلس مطرح بوده است گفت: این نامه هنوز به دست هیئت رئیسه نرسیده است. نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی گفت: نامه هایی که به امضای بیش از ۱۵۰نفر از نمایندگان مجلس رسیده باشد به هیئت رئیسه ارائه شده و در صحن علنی مجلس قرائت می شود.


گفتنی است، پس از آنکه مرتضوی به وعده خود مبنی بر کناره گیری از ریاست صندوق تامین اجتماعی درپی انصراف مجلس از استیضاح شیخ الاسلام در مجلس هشتم عمل نکرد، جمعی از استیضاح کنندگان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه ای خطاب به مردم ایران اعلام کردند با توجه به پیگیری حکم غیر قانونی مرتضوی در دیوان عدالت اداری منتظر رسیدگی به این حکم خواهند بود و در صورت به سرانجام نرسیدن این پرونده استیضاح را در مجلس نهم به جریان خواهند انداخت.


همچنین مرداد ماه سال جاری ریاست دیوان عدالت اداری از اعلام رای دیوان عدالت اداری در خصوص برکناری سعید مرتضوی از پست ریاست تامین اجتماعی و ابلاغ این رای برای اجرا به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبرداد.وزیر کار در این رابطه سکوت کرد اما معاون اول رییس دولت در اظهار نظری اعلام کرد: حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال حکم انتصاب سعید مرتضوی به عنوان مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی اجرا نخواهد شد.


در همین زمینه، منتظری ریاست دیوان عدالت اداری در واکنش به این سخنان در جلسه هیات عمومی دیوان عدالت اداری کشور اظهار داشت: دوستانه یادآوری می‌کنیم که آقایان وارد عرصه تقابل با رای قضائی نشوند، چرا که به هر حال رای صادره ولو آنکه به آن علاقمند نبوده یا از آن راضی نباشند، از آنجا که از مجرای قانونی صادر شده است، باید اجرا شود و توصیه ما نیز این است که همگان در برابر قانون تسلیم باشند. رئیس دیوان عدالت اداری اعلام کرد: با رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری انتصاب سعید مرتضوی به عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی خلاف قانون است. پس از اعلام رای دیوان عدالت، دولت اساسنامه صندوق تامین اجتماعی را تغییر داد و این صندوق را تبدیل به سازمان کرد.وکیل مرتضوی نیز اعلام کرد مرتضوی دیگر مدیرعامل تامین اجتماعی نیست رئیس هیئت ‌مدیره شستاست و با اصلاح اساسنامه صندوق تامین اجتماعی و تغییر نام این نهاد توسط دولت، به نوعی رای دیوان عدالت اداری درباره برکناری موکلش از ریاست این صندوق اجرایی شده است.


احمد توکلی، به عنوان یکی از استیضاح کنندگان وزیر کار در مجلس هشتم و شکایت کنندگان به دیوان ، پس از صدور رای دیوان عدالت و عدم تمکین دولت به این رای با بیان اینکه از تاریخ ابلاغ رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری، وزیر باید مرتضوی را عزل کند گفته بود: در صورتیکه این اتفاق نیفتد وزیر کار در معرض عزل قرار می گیرد.


رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه حکمی که دیوان عدالت برای صندوق تامین اجتماعی و مرتضوی صادر کرده بود با اصلاحیه اخیر قانون کنار می رود گفت: با اصلاح اساسنامه صندوق تامین اجتماعی از نظر حقوقی یک مرحله رای دیوان اجرا شده است مرتضوی کنار رفته و امروز یک سازمان و یک مسئول جدید بر سرکار آمده است.