جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


رحیمی: بشر امروز غربی، از بز هم بدتر است

Posted:

جـــرس: معاون اول رئیس دولت با بیان اینکه "متجاوزترین ‌انسانهای کره زمین غربیها هستند، که شهرهایشان را آراستند و بخشهای دیگر زمین را نابود کردند"، خاطرنشان ساخت "یک بزغاله وقتی می‌خواهد بخوابد جای خوابش را تمیز می‌کند اما بشر امروز غربی از بز هم بدتر است ."


به گزارش مهر، محمدرضا رحیمی، شنبه دوم امرداد ماه، در مراسم افتتاح دهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست، از تجدید نظر در ضوابط استقرار صنایع در کشور خبر داد و گفت: همه صنایع را تحت کنترل داریم به طوری که صنایعی که آلودگی ایجاد کنند مالیات بیشتری پرداخت می کنند.


رحیمی ادامه داد "خواستۀ امام زمان این است که از کره خاکی به عنوان یک امانت به خوبی حفاظت کنیم و حریم زمین را نگاه داریم و قطعاً از جمله مسائل مدنظر صاحب الزمان آراستگی محیط زیست است و خداوند کره زمین را به امانت در اختیار ما قرار داده و باید از آن محافظت کنیم."


رحیمی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: متجاوزترین ‌انسانهای کره زمین غربیها هستند. آنها شهرهایشان را آراستند در حالی که بخشهای دیگر زمین را نابود کردند. یک بزغاله وقتی می‌خواهد بخوابد جای خوابش را تمیز می‌کند اما بشر امروز غربی از بز هم بدتر است .


گفتنی است، از آنجا که ایران جزو کشورهای آلاینده های زیست محیطی محسوب می شود، سخنگو و معاون اول رئیس دولت، اشاره ای به عملکرد دولت جمهوری اسلامی پیرامون برطرف کردن این معضل داخلی و جهانی نکرد و صرفا گفت "نقشه جامع محیط زیست کشور در دست طراحی و بررسی است و به زودی تشکیل سازمان نظام مهندسی محیط زیست در دولت تصویب خواهد شد."


اظهارات مسئولان زاهدان در مورد عوامل انفجارهای اخیر

Posted:

جـــرس: پیمان فروزش نماینده زاهدان، یعقوب جدگال نماینده چابهار و نیك‌شهر در مجلس شورای اسلامی و سردار علیرضا عظیمی‌جاهد فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان، طی گفتگو در برنامه ای رادیویی خاطرنشان کرددند که "عوامل انفجارهای تروریستیِ زاهدان، در جای امنی در كشورهای همسایه ایران سكنی گزیده اند.


به گزارش فارس، این سه شخصیت با شركت در برنامه بدون خط‌خوردگی كه از شبكه رادیویی «گفت‌وگو» پخش می‌شد، دیدگاه‌های خود را درباره انفجارهای تروریستی اخیر در زاهدان بیان كردند و به سؤالات آن رادیو گفت‌وگو پاسخ دادند.


فروزش، نماینده زاهدان که در اعتراض به رخدادهای تروریستی پنجشنبه گذشتۀ آن شهر و "عدم امنیت در منطقه" استعفا داده و با حکم رهبر جمهوری اسلامی آنرا پس گرفت، پیرامون رخدادهای اخیر گفت "مردم به شدت ناراحت بودند و دنبال این بودند كه امنیت در استان سیستان و بلوچستان حاكم شود، چون حوادث تكرار شده ...این حوادث، كه حوادث كور و پیچیده ای هم هست، مجدداً در سطح استان سیستان و بلوچستان تكرار نشود. ما پیگیر این موضوعات هستیم. اگر دیدیم به این موضوعات در واقع جواب داده نمی شود،حضور ما هم در مجلس مفید فایده واقع نخواهد شد...
انتظارمان این است كه دولت در حاكمیت، نسبت به این موضوع با كشورهای همسایه وارد عمل شود. مثلا حركاتی كه در كشور پاكستان بر علیه ایران با این گروهك های تروریستی انجام می شود، اینها دست به دست هم می دهد..."


جدگال، نماینده چابهار و نیك‌شهر نیز خاطرنشان کرد "این مسائل را باید ریشه ای خشكاند به صورت بزرگ منشی و ریش سفیدی. چون بازوی نظام عزیز باز است. باید به کسانی از آنها که باز می گردند، امان نامه داد و آنها را قبول کرد و در استان و در كشور در نظام اینها را جا بدهند. انسان خاطی است. نظام بسیار مقتدر است و اینها را باید قبول كنند كه توبه كنند و در آغوش اسلام بازگرداند."


سردار جاهد نیز معتقد است "من می توانم اعتراف كنم كه خدا را شكر امنیت خیلی خوبی در استان حاكم است. این اقدامات هم، یك اقدامات كوری است. و قطعاً عوامل استكبار دنبال مخدوش كردن این امنیت و وحدت هستند. در این حوزه باز ما همین الان واقعاً اقدامات خیلی خوبی را داریم،با قرارگاه قدس سپاه، مجموعه نیروی انتظامی، داریم انجام می دهیم و تعبیرمان این است كه خدا را شكر امنیت خوبی حاكم است."

وی تاکید کرد "این عوامل در جای امن كشورهای همسایه سكنی گزیده اند و باید یك اقدامات خوبی از طریق دولت انجام شود، دیپلماسی انجام شود كه آنها نتوانند در كشورهای همسایه تا این حد راحت زندگی كنند..."

تحریم قریب الوقوع ایران در چهار بخش بازرگانی، انرژی، مالی و سیاسی، توسط اتحادیه اروپا

Posted:

جـــرس: درحالیکه دیپلمات‌های اتحادیه‌ اروپا، پنجشنبه گذشته خاطرنشان کرده بودند که وزیران خارجه‌ آن اتحادیه قصد دارند تحریم‌های شدیدتری را علیه جمهوری اسلامی، از جمله در حوزۀ "سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز" تصویب کنند، امروز رسانه های خبری از تصویب چهار تحریم قریب الوقوع ایران در بخش بازرگانی، سیاسی، مالی- بیمه و همچنین نفت و گاز گزارش دادند.



به گزارش رویترز، در پیش‌نویس بیانیه ای که وزیران اروپایی قرار است دوشنبه آتی (چهارم امرداد ماه) در بروکسل مورد بحث قرار دهند، تحریم‌های جدیدی "مطابق با اعلامیه‌ ۱۷ ژوئن شورای اروپا" تصویب خواهد شد.
در پیش‌نویس بیانیۀ نشست وزیران خارجه‌ بیست و هفت کشور اتحادیه‌ اروپا آمده است "تصمیم رهبران آن اتحادیه‌ که در تاریخ ٢۷ خرداد (۱۷ ژوئن) برای اعمال تحریم بیشتر علیه برنامه‌ی هسته‌ ای تهران اتخاذ شده، تصویب خواهد شد و همزمان از ایران برای از سرگیری مذاکرات درخواست می شود. "


این منبع خبری، امروز در گزارشی دیگر خاطرنشان کرده است نمایندگان دایمی اتحادیه اروپا، در نشست روز دوشنبه خود، تحریمهایی را تصویب خواهند کرد که از اقدامات پیشنهادی شورای امنیت سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی فراتر می رود.


بر اساس این گزارش، دیپلماتهای اتحادیه اروپایی در این رابطه از یک "بسته سخت" سُخن می گویند و در چهار محور بازرگانی، مالی – بیمه ای، نفت و گاز و سیاسی طبقه بندی می شود.


در بخش بازرگانی، فروش کالاهای با مصارف دوگانه به جمهوری اسلامی ممنوع خواهد شد. همچنین پهلوگیری کشتیهای دولتی ایران، در بندرهای اروپایی محدود گردیده و بازرسی از محموله این کشتیها در دستور کار قرار خواهد گرفت. شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی و شرکتهای مُرتبط با آن مشمول تحریم می شوند.


در بخش مالی – بیمه ای، جریان انتقال، تبدیل و نگهداری پولهای متعلق به حکومت جمهوری اسلامی یا شرکتها، موسسات و افراد وابسته به آن به شدت محدود خواهد شد. ارتباط بانکها و موسسات بزرگ مالی اروپایی با بانکهای دولتی ایران قطع و برقراری مراوده، تحت پیگرد قضایی قرار می گیرد. این به مفهوم اخراج جمهوری اسلامی از سیستم جهانی گردش پول و وام خواهد بود.

 
در بخش نفت و گاز، شرکتهای اروپایی از سرمایه گذاری در بخشهای کلیدی نفت و گاز منع می شوند. آنها همچنین اجازه در اختیار قرار دادن تکنولوژی پیشرفته مربوط به این بخشها را به حکومت ایران نخواهند داشت.


در بخش سیاسی نیز، سپاه پاسداران در لیست سیاه اتحادیه اروپا قرار می گیرد. سفر چهل تن از مسئولان سپاه و مقامات ایران به کشورهای عُضو این اتحادیه ممنوع و حسابهای بانکی آنها توقیف خواهد شد.
ناگفته نماند پانزده شرکت تحت کنترل سپاه و ٣۵ شرکت و سازمان دیگر نیز در لیست سیاه اتحادیه اروپایی قرار خواهند گرفت.


بعد از تحریم های شورای امنیت و مجلسین و دولت آمریکا، این سومین موج از تحریم های فراگیر ایران در دو ماه گذشته خواهد بود.


مقامات دولت جمهوری اسلامی، علاوه بر "بلااثر"، "مفید" و "کاغذپاره" نامیدن تحریم های جامعه جهانی علیه ایران، از تداوم و رشد غنی سازی اورانیوم و چرخه سوخت هسته ای خود خبر داده اند.

 



معاون امنيتي وزير کشور: تعدادي از عوامل مرتبط با اقدام تروريستي زاهدان دستگير شدند

Posted:

جرس: همزمان با خبر فرمانده نيروي انتظامي كشور مبنی بر بسیج تمام اركان امنيتي كشور براي دستگيري عوامل ترور زاهدان، معاون امنيتي وزير کشور از شناسايي و دستگيري تعدادي از عوامل مرتبط با این اقدام تروريستي خبر داد.

 
به گزارش ایرنا، علي عبداللهي امروز با اعلام اينکه تعدادي از کمک کنندگان به عوامل انتحاري جنايت زاهدان شناسايي و تعدادي هم دستگير شده اند، گفت: شناسايي افرادي که به نوعي کمک کننده به عوامل انتحاري بوده اند، همچنان ادامه دارد.


معاون وزير کشور ادعا کرد: وابستگي افرادي که اين عمليات تروريستي را در مسجد جامع زاهدان انجام دادند به گروهک ريگي تقريبا براي ما محرز است.

 

وي در ادامه اظهار عقیده کرد: البته حمايت آمريکايي ها از نظر ابزار، امکانات و تجهيزات مشهود است زيرا سيستم هاي ارتباطي که در اختيار اين افراد بوده سيستم هاي ساده اي نيست و بيشتر در اختيار سرويس هاي اطلاعاتي پيشرفته دنيا قرار دارد.


عبداللهي افزود: همين مساله بيانگر اين است که ارتباط اين افراد با نيروهاي ناتو که در افغانستان حضور دارند نيز برقرار است و با حمايت و پشتيباني آنان يکسري عناصر فريب خورده را تجهيز مي کنند.


معاون وزير کشور با بيان اينکه هدف آنان ايجاد تفرقه بين شيعه و سني در استان سيستان و بلوچستان است، ادامه داد: در حقيقت اين افراد درصدد به نمايش گذاشتن ناامني در کشورمان هستند.


وي همچنين گفت: هر چند که اين حادثه تلخ بود اما اينگونه حوادث نمي تواند مانع وحدت و انسجام مردم ما شود بلکه آن را افزايش مي دهد؛ کما اينکه ما در تشييع پيکر شهداي مسجد جامع زاهدان اين موضوع را با حضور پرشور مردم کاملا حس کرديم.


معاون امنيتي وزير کشور تصريح کرد: از نظر تاکتيکي اينگونه حرکتهاي تروريستي هيچگونه ارزشي ندارد و افرادي که به اين افراد کمک کرده اند ، حتما شناسايي شده اند و با آنان برخورد خواهد شد.


وي ادامه داد: همانگونه که وزير کشور و رييس جمهور در مصاحبه هاي خود عنوان کرده اند به طور قطع و يقين تمام دستگاه هاي امنيتي و اطلاعاتي کار را تا مراحل نهايي دنبال خواهند کرد و برخورد جدي و شديدي با همه عوامل و عناصري که به نوعي به اين افراد پناه داده و يا کمک کرده اند و در جريان کار آنان بوده اند، خواهد شد.


عبداللهي همچنين تاکيد کرد: برنامه ريزي هايي براي پيشگيري از اينگونه وقايع صورت گرفته است که البته اين اقدامات در گذشته هم بوده است. در حقيقت اين عمليات تروريستي هم لو رفت و آن فرد نتوانست خود را به خيل جمعيت برساند و تلفات انفجار اول خيلي کم بود.


صبح امروز سردار اسماعيل احمدي‌مقدم، با باین این که "تمام اركان امنيتي كشور براي دستگيري عوامل ترور زاهدان بسيج شدند" به خبرنگار فارس ادعا کرد: تمامي سرويس‌هاي كشورهاي استكباري پيراموني ما تلاش مي‌كنند كشورمان را با چنين اقداماتي بي‌ثبات نشان دهند.
 

ديدار آقای خامنه ای با اعضاي دفتر رهبري و سپاه حفاظت

Posted:

جرس: در آستانه ولادت امام سوم شیعیان و روز پاسدار، كاركنان دفتر رهبري و اعضاي سپاه حفاظت ولي‌امر به همراه خانواده‌هاي خود، با آيت‌الله خامنه‌اي ديدار كردند.

 


به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر حفظ و نشر آثار آيت‌الله خامنه‌اي، در اين جلسه‌ آقای خامنه ای دو عنصر "ايمان و آگاهي" را از عوامل ايجاد كننده‌ انگيزه براي انجام "كارهاي بزرگ و ممتاز" دانست و گفت: كارهاي ممتاز و خوب، فقط با انگيزه‌هاي ممتاز و از اعماق دل برآمده انجام مي‌گيرد و نمي‌توان اين كارها را به صورت دستوري و تشريفاتي و اداري انجام داد.


وی ادامه داد: بعضي‌ها اين اعتقاد را دارند، اين آگاهي را دارند، اين ايمان به نتيجه را دارند، اما خدا ندارند؛ آنها انگيزه‌شان كمتر است. اما وقتي من و شما مي‌دانيم كاري كه مي خواهيم انجام بدهيم، كاري كه داريم انجام مي دهيم، كاري است براي خدا، كاري است براي نظام اسلامي، كاري است براي مردم و به سود مردم، و خدا اين را مي‌بيند، و اگر ديگران نفهمند، ديگران ما را تحسين نكنند، آفرين نگويند، براي ما كف نزنند، اما خداي متعال مي‌بيند و قدر مي داند و پاداش مي دهد.

 

رهبر ایران افزود: كارهاي خوب، كارهاي بزرگ، فقط با انگيزه‌هاي ممتاز و از اعماق دل برآمده انجام مي‌گيرد. كارهاي بزرگ را به صورت دستوري و تشريفاتي و اداري و اينها نمي‌شود انجام داد. كار مقرراتي و دستوري، در همان حد كار متعارف انجام مي‌گيرد؛ در صورتي كه كار برجسته و ممتاز، تابع انگيزه است. آن كسي كه از لحاظ كميت كار خيلي وقت خود را صرف مي‌كند و از وقت استراحت خودش مي‌زند، انگيزه‌ بالائي دارد؛ اين يك چيز برجسته‌اي است.


وی با ارزش دانستن قدرت به انجام رساندن کار گفت: شما می مانید و کار را تمام می کنید؛ نه به رئيستان اطلاع مي دهيد، نه اضافه‌كار مي گيريد، نه كسي مي فهمد؛ اما شما اين كار را انجام داديد؛ اين خيلي ارزش دارد؛ اين در دفتر كرام‌الكاتبين محفوظ مي‌ماند. كاتبان عمل ما - كه مأموران ساحت ربوبي هستند - اينطور كارهاي اينجوري را بخصوص برجسته مي‌كنند. خوب، اين يك نوع كار برجسته است.

 

خامنه ای اظهار داشت: يك نوع كار برجسته، كارهاي كيفيتي است؛ كار را با كيفيتِ خوب انجام دادن، به شكل عالي‌تر انجام دادن. انسان مي‌تواند يك رسيدگي را، يك كار را دو جور انجام بدهد: جور آسانتري هم وجود دارد، اما انسان جور سخت‌تر را انتخاب مي‌كند، براي اينكه كيفيت كار را بالا ببرد. اين هم انگيزه مي خواهد، اين هم كار برجسته است.


رهبر ایران در ادامه افزود: يك نوع كار، ابتكار و آفرينش كار است؛ پيدا كردن راه‌هاي نو، شيوه‌هاي نو، شيوه‌هاي كارآمدتر؛ چه در كارهاي محدود، چه در كارهاي كلان. فكر لازم دارد، تلاش لازم دارد. بعضي‌ها ميگويند حالا ولش كن؛ همان كاري كه ديگران مي كنند، ما هم مي كنيم. بعضي مي گويند نه؛ به خودشان مي‌قبولانند كه كاري مبتكرانه و خلاقانه ارائه بدهند. اينها انگيزه مي‌خواهد. بدون انگيزه، بدون يك عامل دروني، اينجور كارهاي برجسته، چه از لحاظ كمّي، چه از لحاظ كيفي، امكانپذير نيست. اين انگيزه چيست؟ اين انگيزه، تركيبي است از ايمان و آگاهي. اين دو چيز به انسان انگيزه مي دهد: ايمان داشته باشد، آگاهي هم داشته باشد.
 

وی با بیان این که "انسان براي كار انگيزه دارد" افزود: يك عامل دروني، انسان را وادار مي‌كند. انسان نياز را بفهمد، به نتيجه ايمان داشته باشد - و براي مردم مؤمن، در زير نظر خدا بودن را هم بداند - اين مي‌شود انگيزه‌ كامل. بعضي‌ها اين اعتقاد را دارند، اين آگاهي را دارند، اين ايمان به نتيجه را دارند، اما خدا ندارند؛ آنها انگيزه‌شان كمتر است. اما وقتي من و شما مي‌دانيم كاري كه مي خواهيم انجام بدهيم، كاري كه داريم انجام مي دهيم، كاري است براي خدا، كاري است براي نظام اسلامي، كاري است براي مردم و به سود مردم، و خدا اين را مي‌بيند، و اگر ديگران نفهمند، ديگران ما را تحسين نكنند، آفرين نگويند، براي ما كف نزنند، اما خداي متعال مي‌بيند و قدر مي داند و پاداش مي دهد.


وی در ادامه افزود: وقتي دو عنصر همراه شد؛ يعني شما از يك طرف به خدا توكل كرديد، از خداي متعال استمداد كرديد، خدا را حاضر و ناظر دانستيد، خدا را صاحب كار خودتان دانستيد، و از طرف ديگر همه‌ نيرويتان را پاي كار آورديد، اين ميشود همان شكل درست. "قالوا حسبنا اللَّه و نعم الوكيل "؛ اين توصيف اينهاست. نتيجه‌ي كارشان هم در آيه‌ي بعد ذكر ميشود: "فانقلبوا بنعمة من اللَّه و فضل لم يمسسهم سوء و اتّبعوا رضوان اللَّه ".(2) رفتند و برگشتند، بدون اينكه كوچكترين ضربه و زخمي بر آنها وارد شده باشد. آنها توانستند دشمن را تارومار كنند و همه‌ موجودي‌هاي دشمن را مصادره كنند و غنيمت بگيرند و بياورند. آنها نه فقط توطئه را خنثي كردند، بلكه يك درآمدي هم براي مدينه و حكومت پيغمبر در سال سوم - كه سال جنگ احد است - درست كردند.


رهبر جمهوری اسلامی ادامه داد: اينها براي ما درس است. وقتي انسان احساس مي كند كه كار بزرگ است، كار باارزش است، كار داراي تأثير اجتماعي كلان است، انگيزه‌اش بيشتر مي شود.

 

آقای خامنه ای با بیان این که آن چيزي كه از بين مي رود، همين گذران روزانه‌ ما و شما ست، گفت: طبيعت عالم، طبيعت زوال است؛ "العالم متغيّر ". آنچه كه مي ماند، اثر اين كار است در ديوان الهي؛ اين از بين نميرود. "لا يعزّب عنه مثقال ذرّة "؛(6) به قدر سنگيني يك ذره - حالا ذره چه به معناي ذرات غبار منتشر در هوا، چه به معناي مورچه - از ديد محاسبه الهي مخفي نمي ماند. دوربينهاي مخفي الهي ذره ذره‌ي اعمال ما را نگاه مي كنند و مي سنجند؛ و سخت‌ترش اين است كه بر دلهاي ما هم تسلط دارند. دوربين مخفي فقط توي ساختمان و توي محيط كار و داخل خانه و اينها نيست؛ توي دل ما هم يك دوربين مخفي هست. آنچه بر دل ما مي گذرد، آنچه بر ذهن ما مي گذرد، آنچه در خلوات انجام مي دهيم، همه بدون هيچگونه كم و زيادي منعكس است و در روز قيامت اينها آشكار مي شود.

 

فرمانده کل سپاه: محاکمه قانونی سران فتنه، بموقع و با مصلحت انجام خواهد شد

Posted:

جـــرس: فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه "سال‌هاست در جنگ نرم قرار داریم و سال گذشته نیز برخی نتایج آن جنگ را در کف خیابان‌ها مشاهده کردیم"، ادعا کرد "مردم ایران سران فتنه را محاکمه کرده‌اند؛ اما محاکمه قانونی آنها به موقع و با مصلحت انجام خواهد شد."


به گزارش ایرنا، سردار پاسدار محمدعلی جعفری، شنبه دوم مردادماه ۸۹، طی سخنانی در جریان مراسم اولین دوره آموزشی سرمربیان آمادگی دفاعی مدارس در محل بسیج، گفت "آمادگی سپاه پاسداران در سطح بسیار بالایی قرار دارد" و "تحریم‌ها و تهدیدها بر روی جمهوری اسلامی اثر نداشته و نخواهد گذاشت و بیشتر مایه خودباوری شده است."


فرمانده کل سپاه همچنین اظهار عقیده کرد "آمریکا جرات حمله به ایران را ندارد چون از همت مردم و توان دفاعی ایران باخبر است. "


وی تصریح نمود "هم اکنون روند خودکفایی جمهوری اسلامی در تولید تجهیزات نظامی بالاست."


جعفری همچنین افزود "همه استکبار جهانی در مقابل اهداف انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و امروز در یک نبرد سخت با جنگ نرم پیچیده و حساس قرار داریم."


این مقام نظامی خاطرنشان کرد "همه کشورها امروزه روی نسل‌های جوان برای ایجاد تحول برنامه‌ریزی می‌کنند اما متاسفانه ما از این فرصت به خوبی استفاده نکردیم."


سردار جعفری در ادامه پیرامون "رسالت نظام و ماموریت سپاه" گفت "رسالت جمهوری اسلامی این است که اهداف انقلاب را استمرار بخشیده و در داخل و خارج کشور آن را گسترش دهد و ماموریت سپاه عمق بخشیدن به اهداف انقلاب است و امروز مهم‌ترین وظیفه بسیج مقابله با جنگ نرم می باشد." وی تصریح کرد "اگر بتوانیم بر جنگ نرم فایق آییم، می‌توانیم نقش خود را در داخل و خارج کشور خوب ایفا کنیم."


فرمانده کل سپاه با تاكید بر این‌كه جمهوری اسلامی بدون انقلاب اسلامی و استمرار آن معنایی ندارد، در خصوص دیدگاه‌های مخالف این مساله گفت: مخالفان انقلاب در این زمینه مدعی‌اند وقتی نظام پس از انقلاب مستقر شد ضرورتی به تداوم و استمرار انقلاب نیست كه این گروه دو نوع اعلام نظر می‌كنند كه یك نوع به صورت آشكار و دیگری كه جرات بیان آن را ندارند تنها هدف را دنبال می‌كند.


فرمانده کل سپاه، با بیان اینکه "باید پیش از آن‌كه جنگ نرم منجر به اقدام فیزیكی شود جلوی آن را بگیریم و آن را دفع كنیم"، افزود "مشکلی که امروزه در جنگ نرم وجود دارد این است که کمتر حس جنگیدن را داریم و اگر این احساس می‌شد، متفاوت بود و برای آن برنامه‌ریزی و مقابله صورت می گرفت. سال‌هاست در جنگ نرم قرار داریم. سال گذشته برخی نتایج جنگ نرم را در کف خیابان‌ها مشاهده کردیم."


این مقام ارشد نظامی در پایان مدعی شد "مردم ایران سران فتنه را محاکمه کرده‌اند؛ اما محاکمه قانونی آنها به موقع و با مصلحت انجام خواهد شد." وی گفت "امروز عدم وجود محبوبیت آن‌ها بزرگترین محاكمه و ضربه به آن‌هاست چرا كه از چشم مردم افتاده‌اند. البته باید برای تخلفات و تلفات جانی و مالی پاسخگو باشند."


گفتنی است فرمانده کل سپاه، چندی پیش نیز ادعا کرده بود "فتنه سال گذشته حدود هشت ماه بیشتر طول نکشید، اما بسیار خطرناک تر از جنگ تحمیلی بود."

 


محسن آرمین با وثیقه دویست میلیون تومانی آزاد شد

Posted:

اولین عکس پس از هفتاد روز حبس
جرس: محسن آرمين عضو ارشد سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي، پس از هفتاد روز حبس عصر امروز با وثيقه 200ميليون توماني آزاد شد.


  همسر آرمین  در گفتگو با خبرنگار جرس ضمن ابراز خوشحالی از سلامتی وی، خبر از آزادی سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی  با قرار وثیقه 200 میلیون داد.
 

خانم شریعتی گفت که پس از تودیع وثیقه محسن آرمین بعد از تحمل 70 روز بازداشت عصر روز شنبه 2 مرداد ماه آزاد شد.

محسن آرمین در طول مدت بازداشت فقط یکبار از حق ملاقات با خانواده بهرمند شده بود.
 

سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی 26  اردیبهشت امسال و در حالی که  تاج زاده،  نبوی و عرب سرخی از اعضای شورای مرکزی این سازمان بطور موقت از زندان آزاد شده بودند، بازداشت شد. ‬
 

جعفري دولت آبادي دادستان تهران علت اين بازداشت را ارتكاب جرايم عليه امنيت ملي عنوان كرده بود.


عمده ترین دلیل مطرح شده توسط دادستان برای بازداشت آرمین،  بیانیه های سازمان مجاهدین انقلاب در طول یک سال گذشته ذکرشده بود.

 



 

عدم پرداخت چهار ماه حقوق معوقه کارگران صنایع مخابرات ایران

Posted:

جـــرس: علیرغم وعده های مسئولین پیرامون پرداخت حقوق معوقۀ کارگران کارخانه صنایع مخابراتی راه دور ایران، این کارگران خاطرنشان می کنند "از حدود چهار ماه پیش تاکنون، نه کارفرما و نه مسوولان استان، به درخواست های آنان بابت مطالبات معوقه توجه و پرداختی نداشته اند."


به گزارش ایلنا، یکی از کارگران این کارخانه در همین زمینه گفته است "حدود چهار ماه پیش نزدیک به ۳۰۰ هزار تومان از ۱۴ ماه مطالبات معوقه خود را دریافت کردیم و این آخرین باری بود که مسوولان به وعده‌خود مبنی بر پرداخت بخشی از مطالبات کارگران عمل کردند."


وی افزود: حدود سه هفته پیش نیز کارگران دوباره دراعتراض به وضع موجود تحصن کردند و قرار شد تا ظرف یک هفته جددا به هر کارگر ۳۰۰ هزار تومان پرداخت شود که هنوز این وعده محقق نشده است.


گفتنی است وضعیت فعلی کارگران کارخانه صنایع مخابراتی راه دور ایران درحالی می باشد که دولت در جریان سفرهای دوم و سوم به استان فارس در مجموع با پرداخت ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به این کارخانه موافقت کرده بود و به وزارتخانه‌های کار، صنایع، ارتباطات و دفاع ماموریت داد تا به وضع این کارخانه رسیدگی کنند.


کارخانه صنایع مخابراتی راه دور ایران نزدیک به ۷۰۰ کارگر دارد که در پی توقف فعالیت های آن کارخانه، کارگران از طریق انجام مشاغل کاذبی چون دست فروشی و مسافرکشی، هفت درصد حق بیمه خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌کنند.


لازم به ذکر است، اواخر سال گذشته نیز، به دنبال تاخیر ١٣ ماهه در پرداخت مطالبات كارگران كارخانه صنایع مخابراتی راه دور ایران، جمعی از كارگران آن كارخانه تجمعاتی را در مجاورت كارخانه و مقابل استانداری فارس برگزار کرده و خواهان مطالبات خود شدند.


رئیس سازمان انرژی اتمی ایران: توجه ویژه‌ای به بحث گداخت های هسته ای داریم

Posted:

جـــرس: رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه "در زمینه گسترش فعالیت‌ هسته‌ ای ما كارمان را به خوبی پیش می‌بریم و جای هیچ نگرانی نداریم"، خاطرنشان کرد "از امروز توجه ویژه‌ای به بحث گداخت را آغاز كرده‌ایم و با دهها نفر نیروی جدیدی كه در خدمت گرفته‌ایم، سعی داریم روح جدیدی را بدمیم كه بتوانیم با سرعت و جدیت موضوع را پیش ببریم."


به گزارش ایسنا، علی‌اكبر صالحی ـ رییس سازمان انرژی اتمی ایران ـ صبح شنبه دوم امرداد ماه، در حاشیه مراسم آغاز "طرح ملی گداخت هسته‌ ای" و افتتاحیه دوره آموزشی و استخدام نیروهای متخصص در زمینه گداخت، در جمع خبرنگاران پیرامون برخی اخبار مبنی بر "كند شدن روند فعالیت‌های غنی‌سازی ایران به دلیل استفاده از تجهیزات و قطعات معیوب كه گفته می شود توسط آژانس‌های امنیتی غربی صورت گرفته" گفت: "كندی و یا تندی فعالیت‌ هسته‌ ای ما براساس تصمیم‌ گیری‌های علمی است كه ما انجام می‌دهیم و هیچ‌وقت این موضوعات را به طور رسانه‌یی تحلیل نمی‌كنیم. آن‌ها هر تحلیلی كه می‌خواند داشته باشند. ما كارمان را به خوبی پیش می‌بریم. فعالیت‌های هسته‌یی ما به خوبی پیش می‌رود و جای هیچ نگرانی نداریم البته با تحقیقات بیش‌تر و تامل بیش‌تر كار را جلو می‌بریم."


وی در پاسخ به اینکه "پیش از این گفته بودید پاسخ گروه وین را در چارچوب مذاكرات احتمالی با این گروه ارائه می‌كنید اما سخنگوی وزارت خارجه اعلام كرده است كه پاسخ مكتوبی برای گروه وین در حال آماده شدن است"، گفت "پاسخی تهیه شده است و همكاران ما در سازمان انرژی اتمی و شورای عالی امنیت ملی این پاسخ را تهیه می‌كنند و ظرف دو سه روز آینده به گروه وین داده خواهد شد. این یك پاسخ كلی است كه به گروه وین می‌دهیم و پاسخ فنی به سوالات را در جلسه‌ای كه احتمالا با گروه وین خواهیم داشت ارائه می‌كنیم.


صالحی همچنین وعده داد " تا پایان شهریورماه شاهد راه‌اندازی نیروگاه بوشهر خواهیم بود."


وی درباره اخراج دو بازرس آژانس و جایگزینی آنان گفت: آن دو بازرس از فهرست بازرس‌های معرفی شده از سوی آژانس حذف شده‌اند و آژانس دو بازرس دیگر را باید معرفی كند و اگر ما با افراد معرفی شده موافق باشیم، آنان را تایید می‌كنیم و این كار در شرف انجام است.


گفتنی است، ماه گذشته مقامات ایران دو تن از بازرسان آژانس جهانی را، ممنوع الورود به ایران اعلام کردند.


رییس سازمان انرژی اتمی درباره تحریم‌های بین‌المللی و لزوم همكاری‌های بین‌المللی در زمینه مطالعات و امكان‌سنجی گداخت هسته‌یی خاطرنشان كرد: ما تا به حال چه كار كرده‌ایم؟ آیا تحریم‌ها ما را متوقف كرده است؟ ما آ‌ن‌قدر پتانسیل در داخل داریم كه می‌ توانیم با آن به خوبی كار را جلو ببریم. برای سرعت بخشیدن و بالا بردن محتوای كار علمی اگر همكاری‌های با كشورهای دیگر باشد می‌تواند به روند سرعت دهد. اما اگر آن‌ها خودشان را مجبور كردند كه با ما همكاری نكنند اطمینان داشته باشید كه ما راه را ادامه می‌دهیم .


صالحی پیرامون مشکل گداخت های هسته ای و تداوم آن گفت "الان مشكل گداخت هسته‌یی این است كه این فرآیند را تا كنون بشر نتوانسته به طور مدام و مستمر دنبال كند. این فرآیند ایجاد می‌شود اما پس از مقطعی متوقف می‌شود ما استمرار بخشی به این فرآیند برای‌مان مهم است؛ بنابراین توكامك‌های جدید را داریم طراحی می‌كنیم كه بتوانیم توكامك‌های جدیدی را ایجاد كنیم كه بتوانند استمراربخشی برقراری پلاسما را داشته باشند...از امروز توجه ویژه‌ای به بحث گداخت را آغاز كرده‌ایم و با پنجاه نفر نیروی جدیدی كه در خدمت گرفته‌ایم سعی داریم روح جدیدی را بدمیم كه بتوانیم با سرعت و جدیت موضوع را پیش ببریم. "


نامه‌ سرگشاده خانواده عبدالرضا تاجیک به رییس قوه قضاییه

Posted:

جرس: خانواده عبدالرضا تاجیک روزنامه نگار در بند با ارسال نامه ای به ریاست قوه قضائیه خبر دادند که وی در ملاقاتی که پس از هفته ها بازداشت در سلول های بند 209 داشته اعلام کرده که در حضور معاون دادستان تهران مورد هتک حرمت قرار گرفته و درخواست ملاقات فوری با مقامات قضایی و اعتراض به این وضعیت را دارد.


به گزارش جرس، هفته گذشته نیز در نامه ای به جعفری دولت‌آبادی خواستار پیگیری وضعیت برادرشان بودند، اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده اند.


متن کامل نامه خانواده عبدالرضا تاجیک به رئیس قوه قضائیه که در اختیار جرس قرار گرفت به شرح زیر است:



به‌ نام خدا

ریاست محترم قوه قضاییه


حضرت آیت‌الله صادق آملی لاریجانی

با سلام و احترام


به استحضار می‌رساند؛ 31 روز پس از بازداشت برادر اینجانبان، آقای عبدالرضا تاجیک، روزنامه‌نگار، سرانجام در تاریخ 23 تیر ماه 1389 موفق به ملاقات کابینی با ایشان در زندان اوین شدیم.


برادرمان عبدالرضا در این دیدار، با تاسف و ناراحتی و عصبانیت تاکید کرد که در حضور معاون دادستان و بازپرس شعبه اول، "هتک حرمت" شده است. وی درخواست دیدار فوری با وکیل خود و دادستان محترم پایتخت را داشت.


شرح این ملاقات، هفته‌ گذشته در نامه‌ای به جناب آقای جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران گزارش شد. متاسفانه با وجود گذشت 10 روز از ارسال نامه، تاکنون پاسخی دریافت نکرده‌ایم.


خواهشمند است به‌عنوان عالی‌ترین مرجع قضایی کشور، پیگیر حقوق اساسی برادر دربند و مظلوم ما باشید که برخلاف تصریحات قانون اساسی، بیش از 41 روز است در بازداشت بسر می‌برد و، گزارش بازداشت او پیشتر در نامه‌ای به جنابعالی نیز تقدیم شده است.