جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


Once uopn a time in RAFAH

Posted:

طراح : Latuff

منتشر شده در سال ۲۰۰۴

انبارلویی: موضوع دانشگاه آزاد زنگ بیداری و هوشیاری را برای ما به صدا درآورد

Posted:

جرس: معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی معتقد است "تنها راه حل برای جلوگیری از تفرقه بین اصولگرایان، گفتگو، تحمل یکدیگر و افزایش سطح آگاهی ها برای غلبه بر جهل و غفلت است ." وی چالش اخیر دانشگاه آزاد را زنگ بیداری و هوشیاری برای اصولگرایان ذکر کرد.

 

به گزارش مهر، محمد کاظم انبارلویی، معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی طی گفتگویی با آن خبرگزاری، در بیان اولویت های جریان اصولگرا، ضمن اشاره به این نکته که یکی از مهمترین اولویت های اصولگرایان، "عمل به توصیه های رهبری در زمینه وحدت و همگرایی و پرهیز از تفرق در جامعه است"، اظهار عقیده کرد "اصولگرایان باید دور جدیدی از گفتگو را آغاز کنند تا مکانیزیم های جدید برای همگرایی وتعامل پیدا کنند."


وی همچنین به آغاز برخی نشست ها بین دولت و مجلس برای رسیدن به نتیجه مشترک در خصوص موضوع مربوط به قوانین، اشاره کرد.


سردبیر روزنامه رسالت در ادامه خاطر نشان کرد "تنها راه حل برای جلوگیری از تفرقه گفتگو، تحمل یکدیگر و افزایش سطح آگاهی ها برای غلبه بر جهل و غفلت و رسیدن به یک تحلیل عقلانی از رویدادها ست."


معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی، با اشاره به چالش های پیش آمده بر سر دانشگاه آزاد بین حامیان دولت و مجلس و گفت: حوادث هفته های گذشته در حاشیه مجلس، حوادث مطلوبی نبود، موضوع مناقشه روی اساسنامه دانشگاه آزاد یک موضوع پر حاشیه بود که زنگ بیداری و هوشیاری را برای ما به صدا درآورد.


این فعال اصولگرا همچنین پیرامون تحریم های ایران از سوی جامعه جهانی، تحولات منطقه ای و مسئله اتمی ایران گفت "در قطعنامه علیه ایران نیز شاهد بودیم که دو دولت بزرگ ترکیه وبرزیل حاضر نشدند با غرب همکاری کنند و نبردهای 22 روزه و 33 روزه حماس و حزب الله نیز ضربات پی در پی بود که موجب شد نقشه های امریکا در خاورمیانه پیاده نشود، و همه اینها موجب می شود تا ایران به عنوان قدرت تاثیرگذاری در منطقه معرفی شود و این موضوع باعث واکنش اروپا و آمریکا شده است."


جلوگیری از مرخصی مجید دری پس از یک سال بازداشت

Posted:

جرس: در حالی که نزدیک به یک سال از بازداشت مجید دری فعال دانشجویی می گذرد، گزارش‌ها حاکی از جلوگیری دادستانی تهران از مرخصی این عضو شورای دفاع از حق تحصیل است.

 

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، به گزارش منابع آگاه، در حالی که یک ماه پیش درخواست مرخصی دری به همراه درخواست ملاقات به دادستانی تهران ارسال شده، روز چهارشنبه هفته جاری، به خانواده این فعال دانشجویی اعلام شد که نامه وی "گم شده است."

 

این در حالی است که پیش از این، دریافت نامه از سوی مسئولان دادستانی تایید شده بود.

 

به نظر می رسد ممانعت از مرخصی دری، با نزدیک شدن به 18 تیرماه بی ارتباط نباشد چرا که در این تاریخ، وی برای تحمل مدت شش سال حبس تعزیری باید به زندان شهرستان ایذه منتقل شود.

 

مجید دری، عضو شورای دفاع از حق تحصیل است که در ۱۸ تیرماه در قزوین بازداشت شد و همچنان در زندان اوین به سر می‌برد. دری علاوه بر فعالیت در زمینه حق تحصیل دبیر کمیته دانشجویی صیانت از حقوق شهروندی نیز بود.

 

این فعال دانشجویی در دی‌ماه سال گذشته از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. چندی پیش، وکیل این فعال دانشجویی از تایید حکم شش سال حبس وی در دادگاه تجدید نظر خبر داد.

 

در حال حاضر، ضیا نبوی، مهدیه گلرو و شیوا نظرآهاری دیگر اعضای دربند شورای دفاع از حق تحصیل هستند.
 

حکم صادره به هیچ وجه حق موکل من نیست

Posted:

اعتراض فریده غیرت به حکم صادره برای ژیلا بنی یعقوب

جرس: فریده غیرت، وکیل مدافع ژیلا بنی یعقوب، روزنامه نگاری که از سوی شعبه 26 دادگاه انقلاب به یک سال حبس تعزیری و سی سال محرومیت از فعالیت روزنامه نگاری محکوم شده، با ارائه لایحه تجدید نظرخواهی نسبت به حکم صادره برای موکلش اعتراض کرد.

 

به گزارش "تا آزادی روزنامه نگاران زندانی" فریده غیرت که در روز ششم تیرماه لایحه اعتراضی خود را به شعبه 26 تقدیم کرده است، گفت: حکم صادره به هیچ وجه حق موکل من نیست و من در لایجه تقدیمی درخواست حکم برائت برای وی کرده ام.

 

غیرت مهم‌ترین نکاتی را که در لایحه اعتراضی خود گنجانده است، شرح داد و افزود: فعالیت‌های خانم بنی یعقوب در راستای شغل‌اش یعنی روزنامه نگاری بوده است. او پیش از این نیز با دلایل مشابه و به خاطر فعالیت‌های شغلی اش بازداشت و محاکمه شده بود که یکبار از سوی شعبه 15 و بار دیگر نیز از سوی شعبه 13 دادگاه انقلاب از اتهامات وارده تبرئه شد. من در لایجه تجدیدنظرخواهی تاکید کرده ام که در این سال‌ها در روش و منش حرفه ای موکلم تغییری حاصل نشده است و بنابراین طبق اصل حقوقی اعتبار امر مختوم با توجه به صدور رای برائت که قبلا برای وی صادر شده، درخواست برائت برای وی کرده ام.

 

وکیل مدافع بنی یعقوب با اشاره به اینکه درحکم قاضی شعبه 26 یکی از مصادیق اتهامی موکلش اعطای بورس به وی از سوی داشگاه‌های غربی ذکر شده است، گفت: گرچه تحصیل در خارج از کشور عنوان مجرمانه نیست اما موکل من هرگز مسافرتی به خارج از کشور جهت تحصیل انجام نداده است.

 

فریده غیرت همچنین به بند دیگری از حکم قاضی پیرعباسی در خصوص موکلش اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از مصادیق اتهامی موکلم خانم ژیلا بنی یعقوب سفر به کشورهای غربی بوده است که باید بگویم سفر به کشورهای دیگر نه فقط جرم نیست بلکه از خصایص شغل روزنامه نگاری ارتباط با دنیای خارج است. گرچه سفر به کشورهای غربی و تهیه گزارش از غرب برخلاف قانون نیست اما بیشترین سفر موکل من نه به کشورهای غربی که به کشورهای خاورمیانه و منطقه از جمله عراق، افغانستان و لبنان بوده است و گزارش های زیادی در باره مصائب مردم افغانستان و عراق که ناشی از حمله آمریکا بوده، تهیه کرده است که در روزنامه های مختلف به چاپ رسیده است. ژیلا بنی یعقوب نخستین روزنامه نگار ایرانی است که از اردوگاه‌های فلسطینی صبرا و شتیلا گزارش تهیه کرده است .این گزارش ها در روزنامه های نوروز و یاس نو به چاپ رسیده است.

 

غیرت با اشاره به این موضوع که یکی دیگر از مصادیق اتهامی موکلش جمع آوری امضا برای کمپین یک میلیون امضا ذکر شده است، گفت: اولا دادگاه را به این موضوع توجه داده‌ام که اساسا جرم موکل من فعالیت در کمپین یک میلیون امضا نبوده و به این دلیل هم محاکمه نشده است و هرگز چنین اتهامی در هیچ کدام از مراحل دادرسی بویژه بازپرسی و دادگاه به موکلم تفهیم نشده بود. با این همه اما به اطلاع محضر دادگاه در لایحه تجدید نظرخواهی رسانده ام که جمع آوری امضا طبق قوانین جمهوری اسلامی جرم نیست و از این گذشته تاکنون سه نفر از اعضای کمپین یک میلیون امضا ازسوی محاکم دادگاه انقلاب با این استدلال که جمع آوری امضا جرم نیست تبرئه شده اند .خانم ها جلوه جواهری و پرستو اللهیاری از جمله این افراد هستند.

 

این وکیل دادگستری همچنین گفت : یکی دیگر از دلایل مجرمیت موکل بنده همکاری وی با روزنامه های اصلاح طلب ذکر شده که بعدها توسط محاکم قضایی تعطیل شده است. موکل من زمانی در این روزنامه ها فعالیت می کرده که با مجوز دولت منتشر می شدند و اساسا همکاری با روزنامه های تعطیل شده غیرممکن است.

 

وی در پایان با اشاره به محرومیت سی سال از حرفه روزنامه نگاری برای موکلش گفت گفت: قوانین جمهوری اسلامی برای کسی که محارب شناخته و حتی مجازات قطع عضو نیز برای او صادر شده، پنج سال محرومیت از حقوق اجتماعی را در نظر گرفته است. بنابراین پرسش من این است که چطور به موکل من سی سال محرومیت شغلی داده اند و حتی به این فکر نکرده اند که وقتی تنها تخصص موکل من روزنامه نگاری است، گذران زندگی او چگونه خواهد بود؟

 

فریده غیرت اظهار امیدواری کرد که دادگاه تجدیدنظر به اعتراض او توجه و حکم برائت برای ژیلا بنی یعقوب صادر کند.
 

سید حسن خمینی:  تهی کردن جامعه از زبان حق گویان ظلم است

Posted:

جرس: سید حسن خمینی در جمع زندانیان سیاسی پیش از انقلاب گفت: تهی شدن جامعه از زبان حق گویانی که صداقت خود را در روزهای تنگ دستی ثابت کردند بزرگترین ظلم و اجحاف به جامعه است.  

 


به گزارش  جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی که شب گذشته در جمع زندانیان سیاسی مسلمان پیش از انقلاب سخن می‌گفت، با اشاره به آیه شریفه قرآن خطاب به پیامبر(ص) در خصوص جایگاه مومنان قبل از فتح اظهار داشت: الذین اتبعوه فی ساعة العسر. کسانی که در ساعات عسرت و سختی از پیامبر تبعیت کردند و قبل الفتح آمدند با مونان بعد از فتح فرق می کنند.
 

وی افزود: این توصیه خداوند درسی است برای همه کسانی که مخاطب قرآن هستند اگراین مساله یادآوری نشود مسئولان جامعه فراموش می‌کنند که میان مومنان بعدالفتح و قبل الفتح تفاوت وجود دارد.
 

نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی ادامه داد: کانه این هشدار همواره باید باشد برای اینکه جامعه بصورت متعارف یاران سابق را فراموش می‌کند و بزرگترین سرمایه‌های خود را از دست می‌دهد.
 

وی تصریح کرد: کسانی که در ساعات عسرت حضور پیدا می‌کنند خصلت حق گویی و صریح گویی دارند خصلتی که آنها را از راحت زندگی به عسرت و همراهی با مولا و مقتدا می‌کشاند. در تاریخ همیشه وقتی سختی ها پدید می آمد، کسانی جلو می آمدند که از نظر خصوصیات شخصی تفاوت اساسی با بقیه داشتند.
 

سید حسن خمینی  در ادامه با ذکر خاطره‌ای از پدر اظهار داشت: ابوی من هفت ماه قبل از رحلت خود چند نفر را اسم بردند و به من تاکید کردند که بعد از ایشان مواظب این چند نفر باشم. ایشان گفتند این چند نفر کسانی بودند که در شرایط سخت دوران تبعید هر چه اندوخته بودند به زمین گذاشتند و دشنامی های محیط متحجرانه نجفِ آن دوران را تحمل کردند و به پشتیبانی از امام پرداختند.
 

سید حسن خمینی با بیان اینکه اجر کسانی که در روزهای سخت مبارزه با آیت الله خمینی همراه شدند، با دیگران یکسان نیست، گفت: زمانی که آوردن اسم مبارزه و ذکر نام خمینی جرم بود، سالهایی که خمینی گفتن پلو نداشت بلکه چوب داشت، تنها کسانی آمدند که حق گو بودند. امروز امام امام کردن برای بسیاری منافع دارد اما مهم کسانی هستند که در آن روزهای سخت پای فشردند.
 

وی به خصلت برتر حق گویی در میان زندانیان سیاسی و مبارزان قبل از انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: تهی شدن جامعه از زبان حق‌گویانی که صداقت خود را در روزهای تنگ دستی ثابت کردند بزرگترین ظلم و اجحاف به جامعه است.
 

وی گفت: جامعه‌ای که از زبان صادق ترین افراد دوران مبارزه سخنی نشنود و به گوش نگیرد و به آنها روی ترش کند، مجبور می شود تجربیات تلخ گذشته را دوباره تجربه کند.
 

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی به قدردانی از مجاهدات زندانیان سیاسی مسلمان قبل از انقلاب پرداخت و خطاب به آنان اظهار داشت: در آن سالها شما سختی های زیادی کشیدید و خیلی‌ها هم سختی های زیادی کشیدند، شما را و اینان را از هر مکتب و مرامی که بودند ارج می‌نهیم و به عنوان یک وظیفه باید این ارجمندی و قدردانی را به مثابه یک فرهنگ نهادینه کنیم.
 

وی خاطر نشان کرد: کسانی که دلشان با زبانشان یکی نیست بزرگترین عامل بدبختی جوامع هستند، کسانی که در ظاهر می‌خندند و در باطن اخم می کنند و آنچه را که واقعیت است،‌ نمی گویند.
 

گفتنی است، در این دیدار زندانیان سیاسی مسلمان قبل از انقلاب و خانواده های آنها،‌ در گفتگوی چهره به چهره با حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی،‌ ضمن ابراز شادمانی از دیدار با یادگار امام،‌ واقعه 14 خرداد را محکوم کردند.
 

پیش از سخنان حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، حجت الاسلام و المسلمین سید نورمحمد عقیلی و دکتر صفاران دبیرکل جمعیت دفاع از زندانیان سیاسی مسلمان قبل از انقلاب در سخنانی با تاکید بر ادامه راه آیت الله خمینی، ابراز انزجار این جمعیت را از هتک حرمت 14 خرداد اعلام کردند.
 

 

قنبری: عده ‌ای نان خود را در تنور تفرقه می‌بینند

Posted:

جرس: سخنگوی فراكسیون خط امام مجلس شورای اسلامی، تلاش در جهت توسعه‌ كشور بر اساس اهداف چشم‌انداز و تهدیدات و تحریم‌های بین‌المللی را دو ضرورت اساسی برای حفظ وحدت در كشور عنوان كرد و گفت: همه باید اصل وحدت را سرلوحه‌ برنامه‌های خود قرار دهند و هر نوع رقابتی باید در چارچوب وحدت صورت بگیرد.


به گزارش ایسنا، داریوش قنبری، با بیان این‌كه وحدت در شرایط كنونی از ضرورت‌های اساسی جامعه است، یادآور شد: با توجه به مسائلی كه برای كشور به ویژه در بحث هسته‌ ای پیش آمده، ضرورت دارد آحاد ملت در قبال فشارهایی كه وارد می‌شود همدل و هم صدا باشند، تا بتوانیم با وحدت و همدلی بر این شرایط غلبه كنیم.


وی افزود: تمام جریانات و جناح‌های سیاسی نیز باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند؛ اما متاسفانه آنچه در یك سال گذشته دیدیم این بود كه گروهی در كشور هر وقت استراتژی و سیاستی در قبال وحدت اعلام شده به انحای مختلف سعی كرده‌اند آن سیاست را به شكست بكشانند و برداشت‌شان این است كه شاید هر وحدتی به ضرر منافع آنها ست.


نماینده‌ مردم ایلام در خانه‌ ملت، خاطر نشان كرد: این عده منافع خود را در تنور تفرقه می‌بینند و می‌خواهند نان خود را از این تنور در بیاورند. آنها به دنبال این هستند كه وحدت در كشور شكل نگیرد و از همین راه در یكسال گذشته بیشترین ضربه و آسیب را به كشور وارد كرده‌اند؛ لذا به نظر می‌رسد خطاب سخنان رهبری در خصوص لزوم حفظ وحدت تلاش این عده از افراد باشد كه در ظاهر دلسوزند و نیت خیر دارند، اما در عمل نتیجه‌ كارشان حركت در جهت تفرقه و جدایی نیروهای داخل بوده است.

 

قنبری با تاكید بر این‌كه گروه‌های تندرو آسیب فراوانی از این حیث به وحدت وارد كرده‌اند، اضافه كرد: این افراد به عنوان ترمز و مانعی در جهت راه وحدت در كشور بوده‌اند و نگذاشتند وحدت در كشور شكل بگیرد، اما باید به این مسئله توجه كنند كه كشور شرایط حساسی دارد و منافع عام نظام جمهوری اسلامی بر منافع خاص گروهی آنها ترجیح دارد.

 
وی ادامه داد: این‌ها باید از منیت‌های خود بگذرند و به نفع منافع ملی كوتاه بیایند، چرا كه در شرایط كنونی و با توجه به فشارهای سنگین بین‌المللی كه به كشور وارد می‌شود، اگر تفرقه‌ای در نیروهای داخل شكل بگیرد آسیب فراوانی به نظام وارد می‌شود كه جبران آن به سادگی میسر نیست و كسانی كه جامعه را به سمت تنش و تفرقه پیش می‌برند، باید این را بیش از پیش درك كنند.

 

سخنگوی فراكسیون خط امام، مجلس شورای اسلامی همچنین، تصریح كرد: با توجه به تحریم‌ها و تهدیدهای بین‌المللی ضرورت تلاش برای غلبه بر مشكلات داخلی به ویژه بحث توسعه و حركت به سمت اهدافی كه در سند چشم‌انداز ترسیم شده احساس می‌شود. قرار است ایران در سند چشم‌انداز تبدیل به قدرت اول منطقه شود و قطعا زمانی می‌توان در عرصه‌ی داخلی این رشد و توسعه را داشت كه وفاق و همدلی بین نیروها وجود داشته باشد و توسعه در تنش، ناآرامی و تفرقه حاصل نمی‌شود.

 

قنبری افزود: توسعه مفهومی است كه نیاز به همراهی همه‌ نیروها و استفاده از همه‌ی تفكرات و اندیشه‌ها دارد. كسانی كه محدودنگر هستند و فقط گروه، طیف و اندیشه‌ خود را می‌بینند، قطعا صلاحیت این را ندارند كه كشور را به رشد و توسعه برسانند؛ چرا كه توسعه‌ كشور توسط یك گروه و طیف خاص انجام‌پذیر نیست و استفاده از یك اندیشه‌ خاص هم كشور را به توسعه و پیشرفت نمی‌رساند، بلكه همه‌ اندیشه‌ها و دیدگاه‌ها باید در این امر مشاركت كنند تا بتوانیم به توسعه‌ مطلوبی برسیم.
 

رئوفيان: مردم در انتخابات بعدي مجلس،  تكليف خود را با افراطيون مشخص می کنند

Posted:

جرس: يك فعال سياسي اصولگرا با انتقاد از افرادي كه در جريان اصولگرايي به دنبال خود محوري هستند به آنها هشدار داد كه در انتخابات آينده مجلس مردم تكليف خود را با آنها مشخص خواهند كرد.


به گزارش ایلنا ابوالقاسم رئوفيان، در خصوص تاكيد بر لزوم حفظ وحدت در كشور گفت: متاسفانه در جامعه شاهد هستيم كه برخي افراد در مسيري حركت مي‌كنند كه منافع خودرا در تفرقه و اختلاف مي‌بينند.


دبير كل حزب اسلامي ايران زمين با تاكيد بر اينكه در نظر گرفتن منافع و مصالح كشور وظيفه همگان بوده و بايد اين موضوع را ارجح بر ساير موضوعات بدانند، تصريح كرد: هيچ‌كس نبايد منافع شخصي، جناحي و باندي خودش را بر ساير موضوعات ترجيح داده و براي دستيابي به منابع جناحي و باندي خويش منافع كشور را دور بزند.


رئوفيان خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه مردم بر مشي و خط رهبران خود حركت مي‌كنند، لذا رهبران سياسي و مسئولان امر بايد به طريق اولي به ضرورت وحدت و انسجام پي ببرند و در اين ارتباط بايداز همه قابليت‌ها و توانمندي‌ها خود استفاده كنند.


دبير‌كل حزب اسلامي ايران زمين با تاكيد بر اينكه بايد در عمل نيز گام در جهت وحدت وا نسجام برداشت، گفت: هيچ كس در سخن نمي‌گويد كه رويكردي به انسجام و وحدت ندارم يا در پي برقراري انسجام و وحدت نيستم، مهم اين است كه در عمل اگر تريبوني در اختيار من مي‌آيد از بيان چه مطالبي پرهيز كنم تا چند دستگي و تفرقه ايجاد نشود و يا مطالبي را بر زبان نياورم كه برخلاف وحدت گام بر‌داشته باشم.


اين فعال سياسي اصولگرا با بيان اينكه مردم به گفتار و رفتار مقامات توجه دارند، ادامه داد: اگر چنانچه مردم مشاهده كنند كه مسوولي كه در جايگاه حساس و خطيري، عهده دار ايجاد وحدت و يكپارچگي است، فعل،قول و اظهارات او نه تنها در جهت وحدت بلكه در جهت ايجاد تفرقه و اختلاف است،او را ترك مي‌كنند و افكار عمومي از او روي برگردان مي‌شود و همزمان رويكرد مردم به سمت سويي خواهد بود كه فعل آنها بر قولشان تطابق داشته باشد. مردم مي‌بينند كه چه كساني در مسير وحدت گام بر مي‌دارند و چه افرادي با گفتار و رفتار خود وحدت را خدشه دار مي‌كنند.


دبيركل حزب اسلامي ايران زمين با تاكيد براينكه قانون بايد تكليف افرادي را كه خواسته يا ناخواسته با گفتار و رفتار خود در جهت ايجاد تفرقه و اختلاف گام برمي‌دارند را مشخص كند،گفت: نمي‌شود كه به‌عنوان فعال سياسي از وحدت و يكپارچگي حرف بزنم، اما در جهت خدشه به اين ارزش برآيم و يا تصميمات حزبي من به گونه‌اي باشد كه موجب ايجاد تفرقه در جامعه شود.


اين فعال سياسي اصولگرا تصريح كرد:‌ بايد با مسئولاني كه با اقدامات خود امنيت ملي،رواني و سياسي و همچنين مصالح كشور را به خطر مي‌اندازند به تناسب خلاف صورت گرفته و جرم انجام داده، قانون با آنها برخورد كرده و مجازاتي را در نظر بگيرد چرا كه شرط لازم براي استمرار انقلاب اسلامي و بقاي نظام در نظر گرفتن مصالح كشور و امنيت ملي است.


وي افزود: افرادي كه به اين مهم توجه نكرده و در جهت خدشه دار كردن وحدت نظام گام بر مي‌دارند به امنيت ملي، امنيت رواني، امنيت سياسي و فرهنگي جامعه بي‌توجه بوده و بايد با آنها برخورد شود.


رئوفيان در پاسخ به سوال ديگري مبني براينكه آيا خود معتقد به اين هستيد كه وجود برخي طيف‌هاي افراطي اصولگرا ،به انعشاب اين جريان خواهد انجاميد، گفت: بنده هم به شدت معتقدم افرادي با تابلوي اصولگرايي داعيه اصولگرايي دارند در حالي كه رفتار آنها تطابقي با رفتار و اصولگرايي ندارد و به مشي اصولگرايي ضربه مي‌زنند.


دبيركل حزب اسلامي ايران زمين به تجمعات اخير در مقابل مجلس اشاره كرد وگفت: رفتار برخي از همين آقايان در مجلس در تعارض جدي با اصول اصولگرايي است؛ آنها مي‌گويند ما بر مشي اصولگرايي عمل مي‌كنيم اما تنها حرف مي‌زنند و ما مشاهده كرديم كه با اين اقدامات خود چقدر به حيثيت مجلس اصولگرايي ضربه زدند.


اين فعال سياسي اصولگرا، اصولگرايي را به معناي اتخاذ تصميمات منطقي و عاقلانه، پرهيز از هرگونه افراط و تفريط، سخن گفتن براساس ثواب و حكمت و آنچه كه مي‌تواند در تقويت چهره‌هاي نظام و نظارت در جامعه موثر باشد نه موجب تضعيف و تخريب عنوان كرد و اظهارداشت: جرياني كه خودشان را محور اصولگرايي مي‌دانند و مدعي اين هستند كه ديگران بايد در محوريت آنها حركت كنند،بدانند كه اين خودبيني نتيجه‌اي جز به زمين خوردن آنها نخواهد داشت.


رئوفيان شاخص‌هاي مطرح شده از سوي آقای خامنه‌ای را معيار دقيقي براي تشخيص اصولگريان واقعي و آنهايي كه به انحراف كشيده شده‌اند دانست و گفت: در انتخابات پارلماني بعدي مردم تكليف خود را با آنها مشخص خواهند كرد، چرا كه آنها همواره نماينده نخواهند بود و در ساير بخش‌ها اينگونه خواهد بود.
 

بروجردی: محبوبیت ایران در میان کشورهای مسلمان کاهش یافته است

Posted:

جرس: رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: محبوبيت جمهوري اسلامي به عنوان يك كشور قدرتمند مسلمان قبل از انتخابات 80 درصد و بعد از انتخابات به 27 درصد در كشور مسلماني چون اندونزي كاهش يافته است.


به گزارش فارس، علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي كه در دهمين نشست سياسي جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي سخن مي‌گفت، با اشاره به انتخابات اخير كشور گفت: متاسفانه فتنه اخيري كه در كشورمان رخ داد ناشي از برخي اشتباهات افراد و نا آگاهي آنها بود؛ بعد از انتخابات ديداري هيئت رئيس كميسيون امنيت ملي با آقاي موسوي داشت كه من در اين جلسه خطاب به آقاي موسوي گفتم كه وقتي شما نخست وزير بوديد من سفير جمهوري اسلامي ايران در چين بودم، مي‌خواهم بگويم كه مگر شما با حكم قانون نخست وزير اين كشور نشديد مگر با حكم قانون در برنامه تبليغاتي شما در تلويزيون به نمايش گذاشته نشده و مگر با حكم قانون كانديداي رياست جمهوري نشديد. حالا چه شده است كه قانون را قبول نداريد و قبل از شمارش آراء بدون هيچ دليل و منطقي اعلام مي‌كنيد كه پيروز انتخابات هستيد تا فضاي انتخابات متشنج شود.


وي با بيان اينكه به موسوي گفته بود كه محبوبيت جمهوري اسلامي به عنوان يك كشور قدرتمند مسلمان قبل از انتخابات 80 درصد و بعد از انتخابات به 27 درصد در كشور مسلماني چون اندونزي كاهش يافته است، مدعی شد: امروز اين آقايان بايد پاسخ بدهند كه چرا رفتاري را انجام داده‌اند كه محبوبيت يك نظام اسلامي در كشورهاي مسلمان كاهش يافته است.


رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي خطاب به میر حسین موسوي گفت: آقاي موسوي شما 20 سال در حال كشيدن نقاشي بوديد اما آقاي احمدي نژاد در متن جامعه بودند. ايشان بعد از زلزله بروجرد به گونه‌اي رفتار كردند كه مردم اين شهر احمدي نژاد را در متن خود احساس كردند و در انتخابات اخير 70 درصد آنها به آقاي احمدي نژاد راي دادند.


بروجردي به ديدار خود با ناطق نوري اشاره كرد و افزود: آقاي ناطق نوري مي‌‌گفتند كه من زنگ زدم و به آقاي موسوي گفتم كه فراخوان شما براي حضور مردم در خيابان‌ها با بحران‌هاي اجتماعي مواجه خواهد شد و ممكن است در اين فراخوان‌هاي كسي جان خود را از دست بدهد. اما من هر چقدر اصرار كردم ايشان نپذيرفتند.

 

رفتار آمریکا در جهان شباهت به رفتار روسیه قبل از فروپاشی دارد


بروجردی همچنین به آخرين وضعيت آمريكا در عرصه بين‌المللي اشاره كرد و اظهار داشت: رفتار امروز آمريكا در جهان شباهت زيادي به رفتار شوروي قبل از فروپاشي دارد به نظر من امروز آمريكا همانند شوروي سابق در حال فروپاشي است و اين فروپاشي مشهود و محسوس است.


وي در پاسخ به سؤالي در خصوص انگشت نگاري ایرانیان هنگام ورود به برخي از كشورهاي غربي و برخورد مقابل به مثل با آنها گفت: در خصوص انگشت نگاري هموطنانم در برخي از كشورها در كميسيون امنيت ملي بحث و بررسي‌هاي متعددي انجام داده‌ايم و براي همين چندين مرتبه وزير امور خارجه را به كميسيون دعوت كرديم. ما در مقابل رفتار برخي كشورها مبني بر انگشت نگاري از ايرانيان به انجام رفتار مقابل به مثل كه اصل پذيرفته شده بين‌المللي است مصر هستيم و البته اين كار را در مورد آمريكايي‌ها انجام داده‌ايم.


 سرويس‌هاي اطلاعاتي آمريكا امیری را ربوده اند


رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در پاسخ به سؤالي در خصوص ربوده شدن دانشمند هسته‌اي  در عربستان، گفت: در اينكه آقاي اميري توسط سرويس‌هاي اطلاعاتي آمريكا و ظاهرا با كمك دستگاه اطلاعاتي عربستان ربوده شده است ترديدي وجود ندارد، آمريكا در حالي ادعاي مختلفي در آقاي اميري مطرح مي‌كند كه پاسخ ما به اين كشور اين است كه اگر آمريكا در گفتار خود صادق است. اعلام كند كه آقاي اميري آزاد است كه به كشورش برگرد اما ما معتقديم كه آقاي اميري ربوده شده و در حال حاضر تحت سيطره نيروهاي امنيتي آمريكا ست.


وي در پاسخ به سؤالي در خصوص دانشگاه آزاد گفت: برخي نمايندگان به استفتای رهبري استناد كردند و اعلام كردند كه مي‌خواهند نظر رهبري را در خصوص دانشگاه آزاد قانوني كنند اما بعد از روشن‌تر شدن موضوع نمايندگان رفتار خود را اصلاح كردند و قبل از اينكه نظر شوراي نگهبان اعلام شود نمايندگان به قانوني بودن مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي تاكيد كردند.


مجرمان سیاسی نمی توانند به ایران بیایند و بعد خارج شوند


رئيس كميسيون امنيت ملي كشورمان در پاسخ به اين سؤال كه آقاي مشائي اعلام كرده است كه ورود همه ايرانيان خارج از كشور به كشور بلامانع است و آيا كساني كه جرم سياسي مرتكب شده‌اند مي‌تواند وارد كشور شوند، متذكر شد. كساني كه جرائم سياسي مرتكب شده‌اند اگر بخواهند به كشور باز گرداند بايد قانون در خصوص آنها اقدام كند و اگر در خواست عفو داشته باشند رئيس قوه قضائيه مي‌تواند از رهبري براي عفو و بخشش آنها درخواست كند. اما اينكه برخي‌ها فكر كنند مجرمان سياسي به ايران خواهند آمد و خواهند رفت اين گونه نخواهد بود.

 

مجسمه‌های سرقتی دوباره ساخته می شوند

Posted:

سازمان زیباسازی شهرداری تهران

جرس: شهردار منطقه 6 گفت: سازمان زیباسازی شهرداری تهران از سازند‌گان مجسمه‌های سرقتی شهر تهران خواسته‌ است دوباره آن مجسمه‌ها را بسازند.

 

به گزارش فارس، مصطفی سلیمی با اشاره به سرقت تعدادی از مجسمه‌های شهر تهران در سه ماهه اول سال جاری گفت: سه مجسمه به سرقت رفته در منطقه 6 شهرداری تهران قرار داشت.

 

شهردار منطقه 6 با بیان اینکه سازمان زیباسازی شهرداری تهران با سازندگان مجسمه‌های به سرقت رفته تماس گرفته است، گفت: قرار است دوباره این سازند‌گان مجسمه‌ها را بسازند.


محمدباقر قالیباف نیز، روز اول خرداد ماه با بیان اینکه دستگیری کسانی که اقدام به دزدیدن مجسمه‌های سطح شهر کرده‌اند بر عهده نیروی انتظامی است و شهرداری همکاری‌های لازم را با آنها انجام می‌دهد، گفته بود: سازمان زیباسازی شروع به ساخت مجسمه‌های جدید برای رفع خلا موجود کرده است.

 

سه ماه از اعلام خبر سرقت‌ مجسمه‌های پایتخت می‌گذرد. خبری که نه تنها هنرمندان تجسمی بلکه شهروندان تهرانی را نیز با شوک مواجه کرد. مخصوصا زمانی که برخی از مسئولان و مجسمه‌سازان عنوان کردند ‌این آثار به دلیل سنگینی باید توسط جرثقیل حمل شوند. ‌اینکه مجسمه‌هایی در مکان‌های عمومی و پرترددی مثل پارک ملت، پارک‌ایرانشهر، بلوار استاد معین و... در‌ایام نوروز و چند ماه اخیر به سرقت رفته‌ باشند و بعد از چند هفته خبر سرقت آنها منتشر شود اتفاق نادر و عجیبی است.


این‌ها در حالی است که حتی فیلم‌های از این دزدی‌ها وجود دارد. محمدجواد شوشتری، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران 12 اردیبهشت ماه در گفت‌وگویی از ضبط فیلم سرقت یکی از مجسمه‌های ربوده شده شهرداری توسط دوربین‌های مرکز کنترل ترافیک خبر داده و گفته بود: ضبط ‌این فیلم و دیگر پی‌گیری‌های صورت گرفته از سوی شهرداری تهران کمک بزرگی به باز شدن گره سرقت مجسمه‌های شهر تهران می‌کند.


 

اکرمی:  باید بگوییم اعوذ‌بالله من‌آمریکای رجیم

Posted:

جرس: حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: کسی که عضو خانواده جمهوری اسلامی ایران است نمی‌تواند گوش و چشمش به بیرون باشد و این یک امر طبیعی و روشن است.


به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی در ارزیابی‌اش از تاکید مجدد آقای خامنه ای بر بحث وحدت و یکپارچگی به عنوان نیاز کشور، گفت: اگر به قرآن که راهنمای زندگی است مراجعه کنیم مشاهده خواهیم کرد بر اصولی تکرار و تاکید دارد که مساله وحدت و جهاد از آن جمله است.

وی افزود: متاسفانه با آن‌که بیش از یک‌سال از انتخابات دهم ریاست جمهوری می‌گذرد، هنوز در لایه‌های مختلف حرف و حدیث، مساله و انتقاد و نقد داریم. با آنکه انتخابات تمام شده، ولی بعضا کاسه‌های داغ‌تر از آش اقداماتی انجام داده یا حرف‌هایی می‌زنند که به صلاح نیست.

 

اکرمی افزود: کسی که سرسفره جمهوری اسلامی نشسته باید مشخص کند خود را عضو این خانواده می‌داند یا نمی‌داند؟ اگر این افراد خود را جزو این خانواده می‌دانند فکر، دل و خدمت و کارش باید برای همین خانواده باشد و به حل مشکلات کشور کمک کند، اما اگر آنتن وی به سمت دیگری است و هرچه به او بگویند عمل می‌کند و منتظر است ببیند برای او چه‌ چیزی دیکته می‌کنند معلوم است وی جزء این خانواده نیست.

 

نماینده مردم تهران در ارزیابی از بحث استکبار‌ستیزی به عنوان یکی از شاخص‌های مهم از دید آقای خامنه‌ای اظهار کرد: در قرآن نیز مساله ابلیس و شیطان داریم که از ویژگی‌های ابلیس و شیطان تکبر و خودخواهی است. درحال حاضر آمریکا شیطان بزرگ بوده و روحیه‌ و خوی و خصلتش هم تکبر و خود برتر‌بینی است، لذا همان‌گونه که عنوان می‌کنیم اعوذ بالله من الشیطان الرجیم باید بگوییم اعوذ بالله من آمریکای رجیم.