جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


بادکنک های سبز

Posted:

طراح : الهام اسدی

مدل‌هاي مو تاييد شده توسط وزارت ارشاد

Posted:

جرس: مدل موی ایرانی با الگوی اسلامی مورد تائید وزارت ارشاد صبح امروز دوشنبه در دفتر ستاد جشنواره عفاف و حجاب رونمایی شد.

 

نامه رهبری به هاشمی و احمدی نژاد: از هر اقدامی در رابطه با دانشگاه آزاد خودداری شود

Posted:

جرس: پس از مناقشات بسیار درباره تصویب طرح وقف دانشگاه آزاد، دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: رهبری  در احکام جداگانه‌ای خطاب به رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کردند فعلاً از تصرف مبنی بر وقف دانشگاه آزاد اسلامی و هرگونه اقدام مبتنی بر اساسنامه جدید مصوب دانشگاه آزاد خودداری شود.

 

به گزارش مهر، دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد با ارسال اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به اطلاع مردم بزرگوار و به ویژه دانشجویان دانشگاه آزاد و خانواده‌های آنان می رسانیم که پس از اتفاقات اخیر حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در دو حکم جداگانه خطاب به آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد و دکتر محمود احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره دانشگاه آزاد مواردی را مطرح کردند."

 

در ادامه این اطلاعیه آمده است: رهبری در این احکام "از آنجا که مجادلات پیرامون دانشگاه آزاد اسلامی گفتگوهای ملال انگیز و غیر لازمی را بر مناسبات برخی از مسئولان تحمیل کرده و اختلافات ملال انگیزی در مورد مسائل دانشگاه آزاد اسلامی پیش آمده" دستور فرمودند فعلاً از تصرف مبنی بر وقف دانشگاه آزاد اسلامی و هرگونه اقدام مبتنی بر اساسنامه جدید مصوب دانشگاه آزاد خودداری شود و اجرای اساسنامه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی متوقف شود.

 

این دبیرخانه در این اطلاعیه ضمن اشاره به برخی از اخبار در این خصوص همچنین به رسانه ها توصیه کرده است که از اقدام منافی با دستورات رهبری  پرهیز شود.

 

گفتنی است، در آخرین روز خرداد ماه، در پی تصویب طرح اجازه وقف اموال دانشگاه آزاد اسلامی، گروه‌های حامی دولت در مقابل مجلس با تجمع و اعتراض، نمایندگان موافق این طرح را تهدید کردند.  در نهایت و پس از این فشارها، مجلس رای خود پس از دو روز با تصویب طرح "معتبر بودن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص دانشگاه آزاد اسلامی" در حقیقت رای خود را پس گرفت. هر چند طرح اولیه نیز پس از چندی از سوی شورای نگهبان رد شد.


پس از آن هیات موسس دانشگاه آزاد با برگزاری جلسه‌ای به ریاست هاشمی رفسنجانی و با شرکت میرحسین موسوی در محل مجمع تشخیص مصلحت نظام، همچنان بر طرح وقف اموال دانشگاه آزاد پای فشرد.

 

مجمع روحانیون مبارز: با جریانات افراطی خشونت گرا برخورد کنید

Posted:

جرس: مجمع روحانیون مبارز، در جلسه روز گذشته خود با تاکید بر آزادی زندانیان پس از انتخابات خواستار برخورد با جریانات افراطی خشونت طلب شد.


مجمع در این جلسه ضمن تأکید مجدد و پافشاری بر حقوق اساسی ملت و لزوم آزادی هر چه سریعتر زندانیان بی گناه حوادث پس از انتخابات و برخورد با متجاسرین و جریانات افراطی خشونت گرا و قلم به دستان مشکوکی که در شرایط حساس کنونی عملاً در مسیر اهداف دشمنان و همگام با منافقان به اختلاف افکنی و تخریب بنیان های انقلاب و شخصیت های ممتاز و بزرگ آن مشغولند را خواستار شد و همگان را به حفظ هوشیاری و وحدت و انسجام ملی در مواجه با خطرات داخلی و خارجی فراخواند و مسئولین امر را به تدبیر شایسته امور در برون رفت کشور از مشکلات کنونی دعوت نمود.

 


همچنین در این جلسه یاد مرجع بزرگوار تقلید آیت الله سید محمد حسین فضل الله گرامی داشته شد و اعضای مجمع با ابراز تأسف و تأثر این مصیبت را به ملت دوست و برادر لبنان و به همه حوزه های علمیه و عموم شیعیان تسلیت گفتند.


 به گزارش پارلمان نیوز، مجمع روحانیون مبارز، با صدور قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران و همچنین تصویب تحریم های جدید کنگره آمریکا علیه ملت ایران و امضاء آن توسط رئیس جمهور این کشور و نیز اقدامات مشابه برخی از کشورهای اروپایی را به شدت محکوم و آن را ادامه خصومت علیه انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران دانست. 


این تشکل روحانی اصلاح‌طلب اقدام توطئه آمیز برخی از دولت های اروپایی از جمله دولت فرانسه در خارج ساختن نام سازمان منافقین از لیست سازمان‌های تروریستی و آزادی عمل دادن به سران تروریست این سازمان که دستشان به خون صدها تن از فرزندان برومند ایران و شخصیت های بزرگ ملی و مذهبی آغشته است و همچنین جاسوسی و همدستی چندین ساله آنها برای رژیم صدام در جنگ تحمیلی که منجر به شهادت هزاران هموطن بی گناه و تخریب و ویرانی وسیعی از شهرها و مراکز جمعیتی گردید که در کارنامه سیاهشان ثبت است را محکوم کرد و این را نشان سوء نیت این دولت‌ها و دروغین بودن دلسوزی‌های ظاهری آنان از ملت ایران دانست.


 

قیمت بنزین و گازوئیل سهمیه‌ای، در نیمه دوم سال افزایش می یابد

Posted:

قطع سهمیه بندی بنزین و آزاد شدن قیمت آن
جـــرس: رئیس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت ایران، از افزایش قیمت بنزین و گازوئیل سهمیه‌ای کشور، در نیمه دوم سال و همزمان با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها خبر داد.


به گزارش فارس،‌ سردار محمد رویانیان صبح روز دوشنبه چهاردهم تیرماه، در نشست خبری درباره افزایش قیمت بنزیل گازوئیل و نفت گفت: با اجرای طرح هدفمند كردن یارانه‌ها و بر اساس آخرین تصمیمات اتخاذ شده، بنزین و گازوئیل در نیمه دوم امسال با نرخ نیمه یارانه‌ای عرضه شده و بدین ترتیب سهمیه بندی بنزین حذف می‌شود.


وی افزود " بر اساس قانون حمل و نقل و سوخت كشور، ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت پنج سال فرصت دارد تا قیمت بنزین و حامل‌های انرژی را به صورت صد درصد آزاد كند."


به گزارش شبکه ایران، رویانیان همچنین گفت: "آن‌چیزی که در برنامه کارشناسان حمل و نقل سوخت برای هدفمند کردن یارانه‌ها پیش بینی شده بود، تغییر یکباره فراورده‌های نفتی بود، به این صورت که تنها یک بار این شوک اقتصادی به جامعه وارد شود و با اقدامات لازم مراقب باشیم که تبعات آن کنترل شده و به جامعه آسیب نرساند. "

وی درباره مصوبه مجلس افزود: مصوبه‌ای که در مجلس تصویب شد افزایش پلکانی قیمت تمام شده بنزین است و این مصوبه هر چند کار دولت را راحت کرد، اما ممکن است اثرات سویی بر جامعه بگذارد.

وی در خصوص افزایش قیمت بنزین در سال جاری گفت:‌هنوز چیزی به تصویب نرسیده و فردا طی جلسه‌ای که با رئیس جمهور خواهیم داشت این موضوع را بررسی خواهیم کرد.


لازم به ذکر است براساس ماده یک قانون هدفمندی کردن یارانه ها که مهمترین بخش و ماده این قانون است، دولت قیمت حامل های انرژی را چنین تغییر خواهد داد:
الف- قیمت فروش داخلی بنزین، نفت گاز، نفت کوره، نفت سفید و گاز مایع و سایر مشتقات نفت، با لحاظ کیفیت حاملها و با احتساب هزینه‌های مترتب (شامل حمل‌ونقل، توزیع، مالیات و عوارض قانونی) کمتر از نود درصد قیمت تحویل روی کشتی درخلیج فارس نباشد.

همچنین میانگین قیمت فروش داخلی برق در کشور به گونه ای تعیین شود که به تدریج معادل قیمت تمام شده آن باشد.


در تبصره سوم قانون مذکور آمده است "قیمتهای سال پایۀ اجرا ‌این قانون به گونهای تعیین گردد که برای مدت یکسال، حداقل مبلغ یکصد هزار میلیارد ریال و حداکثر مبلغ دویست هزار میلیارد ریال درآمد برای دولت به دست آید."


این تصمیم، مورد انتقاد و واکنش کارشناسان زیادی شده و آن را غیرکارشناسی و تورم زا دانسته اند.

روزنامه دنیای اقتصاد در این زمینه هشدار داده بود "اگر قیمت بنزین‌، گازوئیل‌، برق‌، گاز‌، نان و کالاهای دیگری که قرار است یارانه آن‌ها هدفمند شود‌، افزایش یابد‌، از آن‌جا که کالاهای مذکور در «سبد نمونه خانوار» قرار دارند‌، شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی افزایش می‌یابد که البته به معنای تورم است."

 


بدهی 127 هزار میلیارد تومانی دولت احمدی نژاد به بانکها، شرکتها و کشورهای خارجی

Posted:

دولت 546 هزار میلیارد ریال به بانک‌ها بدهکار است
جرس: دولت احمدی‌نژاد با وجود هزینه‌ کرد 256 هزار میلیارد تومانی در 4 سال گذشته، از اول مرداد 84 تا آخر مرداد 1388، بدهی‌های سنگینی به سازمان‌ها، شرکت‌ها و کشور‌های خارجی دارد که رقم دقیق این بدهی‌ها به127 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

 


بدهی‌های بانکی با رقم 546 هزار میلیارد ریال بزرگترین بدهی دولت و شرکت‌های دولتی محسوب می‌شود. 

آخرین گزارش بانک مرکزی که ذیل گزیده آمارهای اقتصادی در بخش پولی و بانکی منتشر شده است بدهی دولت احمدی‌نژاد به بانک‌ها و بانک مرکزی را در پایان بهمن ماه 1388 بیش از 546 هزار و 15 میلیارد ریال ثبت نموده است.


براساس این گزارش بدهی دولت و شرکت‌های دولتی به بانک‌ها در بهمن‌ماه 88 با 21 درصد افزایش نسبت به بهمن‌ماه 1387 به 546015 میلیارد ریال افزایش یافته است؛ درحالی‌که بدهی دولت به بانک‌ها و بانک مرکزی در پایان بهمن 1387 حدود 451200 میلیارد ریال بوده است.


طبق این گزارش بدهی دولت و شرکت‌های دولتی به بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی دولتی در بهمن 88 به 205674 میلیارد ریال رسیده که نسبت به بدهی دولت در این بخش در سال 87 که 156275 میلیارد ریال بوده بیش از 15 درصد افزایش نشان می‌دهد.

در حوزه بانک‌های تجاری بدهی دولت و شرکت‌های دولتی از رقم 140330 میلیارد ریال در بهمن 87 با 15درصد افزایش به رقم 161265 رسیده است.


به گزارش آفتاب نیوز، بدهی دولت و شرکت‌های دولتی به بانک مرکزی از رقم 138650 میلیارد ریال در بهمن 87 با حدود 3درصد کاهش به رقم 134667 میلیارد ریال در بهمن 1388 بالغ شده است.


طلب بانک‌های تخصصی از دولت احمدی‌نژاد و شرکت‌های دولتی نیز از رقم 12306 میلیارد ریال با 97 درصد افزایش به 24229 میلیارد ریال اوج گرفته است.

در حوزه بانک‌های خصوصی و موسسات بانکی غیردولتی نیز رقم بدهی دولت و شرکت‌های دولتی از 3639 میلیارد ریال بهمن 87 با 455 درصد رشد به رقم 20180 میلیارد ریال در پایان بهمن 1388 افزایش یافته است.


بدهی‌های دولت احمدی‌نژاد و شرکت‌های دولتی در حالی به 546 هزار میلیارد ریال افزایش یافته که مطالبات معوق و طلب‌های وصول نشده بانک‌ها حدود 400 هزار میلیارد ریال گزارش شده است که این نکته نشان دهنده این است


که بیشترین مقدار مطالبات معوق بانک‌ها مربوط به دولت و شرکت‌های دولتی است که توان پرداخت بدهی خود به بانک‌ها را ندارند و بانک‌ها نیز در پرداخت وام و تسهیلات به بخشهای مولد اقتصادی درمانده‌اند.


علاوه بربدهی فوق؛ دولت احمدی‌نژاد حدود 200 هزار میلیارد ریال به سازمان تامین اجتماعی؛ بیش از 30 هزار میلیارد ریال به صندوق بازنشستگی کشوری؛ حدود 50 هزار میلیارد ریال به سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح ؛ حدود 70 هزار میلیارد ریال به پیمانکاران طرح‌های عمرانی وزارت نیرو؛ راه وترابری و نفت و رقم زیادی نیز به آموزش پرورش؛ داروخانه‌ها و داروسازان؛ صندوق ذخیره فرهنگیان و آستان قدس رضوی بدهکار است.


در سال‌های گذشته دولت بابت طرح‌های خود حدود 130 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت منتشرنموده که این رقم نیز به رقم بدهی‌های دولت اضافه می‌شود.

بدهی‌های خارجی دولت نیز حدود 23 میلیارد دلار معادل 230 هزار میلیارد ریال است.

درحوزه آموزش و پرورش، مطالبات فرهنگیان، حق‌التدریسی‌ها و سایر مطالبات پرسنل حدود 5 هزار میلیارد ریال است که هنوز پرداخت نشده است. کارکنان وزارت بهداشت و پرستاران نیز بابت اضافه کاری و پاداش امسال حدود 1800 میلیارد ریال از دولت طلب دارند.


طلب صادرکنندگان بابت جوایز صادراتی از دولت بیش از 4 هزار میلیارد ریال است و کارخانجات داروسازی و تولیدکندگان پودر شوینده جمعا بیش از 5 هزار میلیارد ریال از دولت طلبکار هستند.


مجموع بدهی‌های دولت احمدی‌نژاد حدود 127 هزار میلیارد تومان است؛ درحالی که بودجه امسال حدود 60 هزار میلیارد ریال کسری دارد یعنی مصارف دولت بیش از درآمدهای آن است که به این ترتیب دولت نه توان پرداخت بدهی‌های خود را خواهد داشت و حتی به فرض نداشتن بدهی، توان کنترل درآمدها و مخارج خود را نیز ندارد. مخارج دولت احمدی‌نژاد در سال 87 حدود 78 هزار میلیارد تومان بوده که بر اساس لایحه بودجه در سال 89 با بیش از 60 درصد افزایش به حدود 129 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.


این گزارش می افزاید: نکته مهمتر بازپرداخت این بدهی‌ها ست که به کندی انجام می‌شود در حالی که سال به سال بر رقم بدهی‌های دولت افزوده می‌گردد و هرساله دولت با حجم زیادی کسری بودجه مواجه می‌شود.


در بودجه سال جاری حدود 75 هزار میلیارد ریال سهام بابت پرداخت بدهی دولت به سازمان‌های تامین اجتماعی و سایر طلب‌کاران و پیمانکاران طرح‌های عمرانی در نظر گرفته شده است اما با گذشت بیش از 100 روز از سال هنوز رقمی در مورد پرداخت این بدهی‌ها اعلام نشده است.
 

محجوب: تحریم شرايط سختی بر مردم تحميل می کند

Posted:

جرس: محجوب با برشمردن اثرات تحریم های بر اقتصاد و زندگی مردم تصریح کرد که اجرای قطعنامه شرايط سختی نسبت به گذشته بر ما تحميل خواهد كرد و اميدوارم همانطور باشد كه دوستان می‌گويند" فشاری بر ما تحميل نخواهد شد" اما واقعيات غير از اين است.  



عليرضا محجوب نماينده تهران درگفت‌و گو با خبرنگار آفتاب درخصوص تحريم‌ها و آثار آن برجامعه و مردم اظهار داشت: تحريم يا بايكوت يک پديده دوسويه است كه قدرت‌ها يا كشورها گاهی ديگر كشورها يا ملت‌ها را طرف بايكوت قرار می‌دهند.

 


وی ادامه داد: تحريم عملی ستمگرانه و ظالمانه است و اولين‌بار اسپانيایی‌ها در استعمار آمريكای لاتين به شيوه‌های ناجوانمردانه از بايكوت استفاده كردند و سپس دولت‌های ديگر از آن براي رسيدن به اهداف خود بهره گرفتند. 
 

عضو كميسيون اجتماعي مجلس تصريح كرد: جالب است كه امروز دولتی از اين حربه استفاده می‌كند كه مدعی بود آزادی تجارت برای همه تضمين شده است و تجارت را بايد عاری از دخالت‌های سياسی كنيم و امروز بدترين شكل اين مسأله را پيشه خود كرده است. 
 

محجوب گفت: آمريكا وجود قدرت‌های استعمار‌گر انگليس و اسپانيا در اين قاره را بيش از ما به ياد دارند اما آيا آنها تاثيری بر استقلال آنها گذاشت؟ آيا باعث پيروزی انگليس در دنيا شد؟ 
 

وی ادامه داد: بنابراين آمريكا بهتراست كه از سرنوشت استعمارگران قبلی درس بگيرد اينكه كشورها از ابزارهايی كه در اختيار دارند عليه يكديگر استفاده كنند طبيعی است اما اينكه كشوری ديگر كشورها را تهديد كند كه عليه ملت ديگری اقداماتی را ترتيب دهند اقدام جديدی است و تحريم اسپانيا و انگليس هم بدتر است آنان چنين نكردند. 
 

نماينده تهران خاطرنشان كرد: در استعمارگری دموكرات‌های آمريكا از جمهوری‌خواهان جنگ‌جو حيله‌گر‌تر و مكارترند؛ زيرا می‌دانند كه اين بی‌رحمانه‌ترين رابطه است كه گفته می‌شود همه با من، در غير اين‌صورت عليه من. مبنای دين و مسيح و دموكراتيک هم اين‌نظر و ديدگاه را تائيد نمی‌كند. اين رويكرد خودخواهانه و ستم‌گرانه است كه قطعا استمرار ندارد. 
 

عضو كميسيون اجتماعی مجلس گفت: رئيس جمهور آمريكا گفته است كه تمام توان ديپلماتيک خود را برای اجرای قطعنامه عليه ايران به‌كار خواهد گرفت و در اين صورت آثار تورم قطعنامه برای ما شكننده خواهد بود و بايد تلاش كنيم با موفقيت از اين جريان عبور كنيم. 
 

وی گفت: شركت‌ها و موسسات ما بيشترين ضرر را در اين عرصه خواهند داشت و كارگران اشتغال خود را از دست مي‌دهند كه برای همه اينها بايد سياست‌های جبرانی داشته باشيم. 
 

محجوب ادامه داد: ما استقلال می‌خواهيم و اين استقلال هزينه دارد كه بايد بهای آن را پرداخت كنيم. من موافق اين نيستم كه در وادرات و صادرات اخلالی ايجاد نمی‌شود ما در اين حوزه مشكل داريم و پس از اجرای قطعنامه مشكلات‌مان بيشترمی‌شود و بايد بهايش را بپذيريم. 
 

وی گفت: دوره حصر شرايط و مقررات خود را می‌طلبد مسئولان اجرايی بايد بدانند كه در اين دوره بايد از هزينه‌های غير ضرور خودداری كنند. صرفه‌جويی اصل دوره حصر است؛ بايد به دلار دلار درآمدها توجه شود اين صرفه‌جويی بايد از مجلس و دولت شروع شود. 
 

 

صفار هرندی: اعتراضات پس از انتخابات نوعی انقلاب بود

Posted:

جـــرس: وزیر ارشاد دولت نهم، اعتراضات پس از انتخابات سال گذشته را "یک نوع انقلاب" خواند و آن را - به زعم خود- "شکست خورده" ذکر کرد.


به گزارش فارس، محمد حسین صفار هرندی در نشستی سیاسی و اجتماعی در شهرستان ابهر، که با عنوان "بصیرت و روشنگری " برگزار شد، با اشاره به حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم در سال گذشته اظهار عقیده کرد "اگر بخواهیم انقلاب‌ها را مقایسه كنیم باید بگوییم فتنه بعد از انتخابات نیز یك نوع انقلاب بود كه با پشتیبانی دشمنان خارجی و داخلی به وقوع پیوست ولی این فتنه با آگاهی و رهبری‌ داهیانه ولایت خنثی شد. "


وی در ادامه گفت "انقلابی پایدار است كه رهبری بی‌نظیر داشته باشد و در كنار آن مردم نیز پشتیبان آن انقلاب باشند كه در این زمینه پایداری و تداوم امروز نظام جمهوری اسلامی مدیون رهبری مقام ‌خامنه‌ای است و وقتی مردم كمبودها و تهدیدها و تحریم‌های اقتصادی را تحمل كرده‌اند، نشان از حمایت و اعتقاد قلبی آنان به امر ولایت‌فقیه است. "


 

سازدار: کار توهین کنندگان، فرقی با به توپ بستن مجلس نداشت

Posted:

جرس: عضو فراکسیون اقلیت مجلس با اشاره به تجمع دو هفته قبل مقابل مجلس و توهین به نمایندگان گفت: توهینی که عده ای به مجلس کردند در واقع به اندازه همان به توپ بستن مجلس بود. وی از قوه قضائیه خواست که با توهین‌کنندگان به طور جدی برخورد کند.


به گزارش "خانه ملت" سیروس سازدار نماینده مرند و جلفا در مجلس با بیان اینکه افرادی با تجمع مقابل مجلس به مجلس و نمایندگان توهین کردند، گفت: قوه قضائیه نباید به راحتی از کنار آن بگذرد و باید برخورد قاطعی با توهین کنندگان و متخلفان داشته باشد.

 

وی با طرح این سوال که آیا دادستانی و قوه قضائیه در این زمینه به وظیفه خود عمل کردند، گفت: باید مشخص شود که آن عده از افرادی که با حضور در مقابل مجلس کیفی به دست گرفته و آن را به عنوان کیف انگلیسی نمایندگان تلقی کرده و گستاخی های زیادی به مجلس کردند، از طرف چه کسانی ماموریت داشتند.

 

عضو فراکسیون اقلیت مجلس تصریح کرد: متاسفانه عده‌ای از نمایندگان در بین تجمع کنندگان حضور یافته و به تشویق توهین کنندگان می پرداختند.

 

سازدار با تاکید بر اینکه توهین به مجلس به نفع هیچ کس نخواهد بود، گفت: وقتی عده ای به راحتی به مجلس و ریاست مجلس توهین می کنند در جامعه چه دیدگاهی به وجود می‌آید؟ آیا بی ارزش کردن مجلس به نفع یک گروه یا جناح سیاسی است.

 

وی با اشاره به گفته‌های آیت‌الله خمینی درباره این که مجلس در راس امور و مجلس عصاره نظام است خاطرنشان کرد: آیا یک مصوبه مجلس در رابطه با وقف اموال دانشگاه آزاد آنقدر مهم بود که شان مجلس را پایین آورده و به ساحت آن توهین کنند؟ آیا راهکارهای قانونی در این راستا در نظام وجود نداشت؟

 

نماینده مرند و جلفا افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران دارای قانون اساسی بوده و محور این قانون ولایت فقیه است و مجلس شورای اسلامی زیرنظر ولایت فقیه عمل می کنند آیا عده ای کیف انگلیسی به دست بگیرند و نمایندگان مجلس را دست نشانده انگلیس بدانند، این توهین به مجلس نیست آیا این توهین به نظام نیست؟

 

سازدار گفت: باتوجه به شرایط فعلی جامعه باید بیش از پیش به اتحاد و همدلی فکر کرد و کسانی که به فکر ایجاد تفرقه در نظام هستند شناسایی و با قانون برخورد شود.

 

وی با بیان اینکه توهین عده ای به مجلس قابل مقایسه با به توپ بستن مجلس در زمان محمدعلی شاه قاجار است، گفت: در زمان قاجاریه انتظاری از محمدعلی شاه نبود که مجلس را به توپ بست چرا که وی دست نشانده روس و انگلیس بود و لیاخوف روسی مجلس را به توپ بست اما توهینی که عده ای به مجلس کردند در واقع به اندازه همان به توپ بستن مجلس بود.
 

افراطیون تعدادشان به اندازه مسافران یک مینی بوس است

Posted:

آقایان از پاپ كاتوليك‌تر هستند

جـــرس: در راستای انتقادات چهره های اصولگرای کشور از عملکرد و مواضع افراطیون آن جناح، دو تن از چهره های اصولگرا، این اقدامات را "مرموز" و "برخلاف مشی دلسوزان نظام" دانسته و آنها را "از پاپ کاتولیک تر" ذکر کردند.


به گزارش ایلنا، حسین كنعانی مقدم، عضو جبهه اصول‌گرایان منتقد، با اشاره به جلسه اخیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز اظهار داشت: جبهه اصول‌گرایان منتقد به ‌عنوان بخشی از جریان اصولگرایی كه منتقد برخی از رفتارها در این جناح است و امروز مشكل این است كه بر خی با افرط‌گری‌های خود حاضر به‌پذیرش نظرات، اقدامات و دیدگاه‌های افرادی كه در سابقه آنها تعلق به انقلاب، امام، اسلام و رهبری مشهود و از نیروهای واقعی انقلاب محسوب می‌شوند؛ نیستند و برخی از افراطی‌ها در جریان اصولگرایی بر خلاف مشی دلسوزان نظام حركت می‌كنند.


دبیرکل حزب سبز ایران اضافه كرد: امروز متاسفانه شاهد حركت انحرافی در جامع وعاظ هستیم كه به چهره و نقش روحانیت و جامعه وعاظ در پرچمداری این انقلاب لطمه وارد می‌كند.


اشاره این فعال اصولگرا، به انشعاب اخیر حامیان دولت از جامعه وعاظ و تشکیل «وعاظ ولایی» می باشد.


وی تاكید كرد: افراطیون باید شناسایی و معرفی شوند تا مشخص شود از چه جریان‌هایی تبعیت می‌كند.


عضو جبهه اصول‌گرایان منتقد، ضمن انتقاد از تجمع اعتراضی اخیر در برابر مجلس (پیرامون دانشگاه آزاد) گفت: برخی از افراد و جناح با حضوردر مقابل مجلس حتی از اصول اصولگرایی نیز عبور كردند.


همزمان علی عسگری، رابط پارلمانی مركز مطالعات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز معتقد است "افراطی اصولگرا همچون كاتولیك‌تر از پاپ هستند. "

عسگری در گفت‌و‌گو با ایلنا، در خصوص انتقاد برخی از چهره‌های اصولگرا نسبت به عملكرد طیفی افراطی در این جریان گفت: افراط ‌گرایی یك جریان مرموز در كشور است، كه از اوایل انقلاب تحت عناوین مختلف ادامه داشته و فقط شكل، قالب، كار و تاكتیك‌های آن به ظاهر تغییر كرده است.


این فعال اصولگرا با اشاره به گروه‌های افراطی اوایل انقلاب و نیز گروهی كه وی آنان را "افراط ‌گرایان جریان اصلاح‌طلب" ‌می نامد؛ ادامه داد: در كنار اینها عوامل افراطی دیگری از اصولگرایی وجود دارند كه دقیقا راه همان عوامل افراطی اصلاح‌طلب را ادامه می‌دهند و برای منافع سیاسی خود به تخریب برخی از چهره‌های ارزشمند پرداخته و دست نویسندگان عالی‌جانب سرخ‌پوش را از پشت بسته‌اند.


نماینده سابق مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار عقیده کرد "خصیصه بارز هر دو جریان افراطی اصلاح‌طلب و اصولگرا، شعارگرایی مردم‌مدارانه، انحصار‌طلبی، دوگانگی در رفتار و عملشان است. "


وی قانون‌شكنی و عدم التزام به قانون، غرور، تكبر را از دیگر ویژگی‌های آن دو طیف دانست و گفت: به نظر می‌رسد نوعی لجاجت نیز در رفتار هر دو جریان به حدی مشهود است.


عسگری وی ادامه داد: افراط‌ گرایان اصول‌گرا در مسیر خود از تخریب چهره‌های ارزشمندی همچون هاشمی‌رفسنجانی، تخریب مراجع عظام تقلید و بیت امام كه در چهاردهم خرداد در حضور ملت شیفته امام، میهمانان و خبرنگاران خارجی، رهبر انقلاب كه حرمت نماز جمعه ایشان را پاس نداشتند، ابایی ندارند.


عسگری خاطرنشان كرد: به نظر می‌رسد افراط یك رویه مرموز در انقلاب بوده كه اگر به پیشینه و گذشته سه دهه انقلاب رجوع كنیم، نمونه‌های رفتارهای زشت و ناپسند عوامل و جریانات فتنه را به اشكال مختلف مشاهده خواهیم كرد.


وی افراط‌گرایی در شرایط فعلی را "قدری پیچیده‌تر از گذشته" دانست و گفت: جریان افراطی فعلی با سوء استفاده از فرهنگ عوامی و توده‌گرایی و استفاده از پوشش شعارهای مربوط به نظام، بیشتر از عوامل افراطی گذشته عمل می‌كند.


رابط پارلمانی مركز مطالعات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت "عوامل افراطی اصلاح‌طلب مسائلی همچون آزادی، گرایشات غربی و اومانیستی را در ذهن داشتند كه حركت آنها را به ولنگاری می‌برد، اما اصولگرایان افراطی كه همچون كاتولیك‌تر از پاپ هستند گاهی برای مراجع تقلید هم خط و نشان می‌كشند. "


وی ادامه داد: به عنوان نمونه در دلجویی‌های مراجع از اهانت به بیت‌ امام در 14 خرداد موضع‌گیری‌های افراطی را داشتند و می‌خواستند بگویند كه مراجع تقلید دارای بصیرت نبودند و خود اینها بصیرتی از نوع امداد غیبی امام‌زمانی دارند كه به آن دلیل برای مراجع نیز تعیین و تكلیف می‌كنند.


رابط پارلمانی مركز مطالعات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این جریان افراطی چند نفری بیشتر نیستند به نحوی كه شناخته شده‌اند و حتی می‌توان آنها را با یك مینی‌بوس جابجا كرد و این جریان افراطی، از ولایت‌خواهی و ذوب در ولایت بودن دانشجویان و بسیجیان در موارد متعدد سوءاستفاده می‌كنند.



طی سالهای اخیر، عملکرد و مواضع برخی از حامیان دولت، اصولگرایانی "منتقد" همچون علی مطهری، عماد افروغ، الیاس نادران و ... را، به واکنش های تندی واداشته است.