جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


پیکر مرحوم محمد حسین فضل الله به خاک سپرده شد

Posted:

 

جـــرس: مراسم تشییع جنازه آیت الله سید محمد حسین فضل الله بلندپایه ترین مرجع شیعیان لبنان، امروز سه شنبه ١۵ تیرماه ۸۹ در بیروت برگزار شد و پیکر این عالم برجسته اسلامی لبنان، پس از مراسم تشییع، در مسجد امامین حسنین در جنوب بیروت برای همیشه آرام گرفت.


این روحانی بلندپایه، روز یکشنبه هفته جاری (١٣ تیرماه)، به دلیل خونریزی داخلی در بیمارستانی در بیروت درگذشت.


در لبنان به این مناسبت یک روز عزای ملی اعلام شد و پرچم های این کشور برای سه روز نیمه افراشته است.


در حوزه های علمیه نجف نیز سه روز عزای ملی اعلام شده است.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی المنار لبنان، در مراسم امروز، علاوه بر قشرهای مختلف مردم لبنان، هیئتهای بلندپایه ای از ایران به ریاست احمد جنتی دبیر شورای نگهبان به نمایندگی از رهبر جمهوری اسلامی و هیئتی به ریاست مسعود زریبافان به نمایندگی از محمود احمدی نژاد، هیئتی از سوی امیر قطر به ریاست فرزند وی، هیئت بلندپایه از سوی پارلمان عراق با حضور نمایندگان احزاب مختلف، هیئتی از سوی رئیس امارات متحده عربی و همچنین هیئتهایی از دیگر کشورهای اسلامی و عربی و شخصیتهای بلندپایه سیاسی و مذهبی لبنان حضور داشتند.


علامه فضل لله در شهر نجف عراق متولد شد و تحصیل حوزوی خود را در آنجا انجام داد و پس از آن به لبنان رفت.


جنبش شیعه حزب الله لبنان که رابطه نزدیکی با مرحوم محمد حسین فضل الله بخصوص در سال های اول فعالیت این جنبش داشت نیز، سه روز عزاداری عمومی اعلام کرده است.


شماری از شخصیت های بلند پایه ایران، نیز، همزمان با رهبران جهان عرب، پیام تسلیت ارسال کرده بودند.


فضل الله از رهبران معنوی جنبش حزب الله لبنان بود که در سال ۱۹۸۲ تاسیس شد.


 

 

نقدی: وظیفه بسیج در فضای مجازی “حضور فعال و تهاجمی”است

Posted:

جـــرس: فرمانده بسیج با ادعای اینكه وظیفه بسیج در فضای مجازی "حضور فعال و تهاجمی" بوده و بهترین دفاع، حمله است، خاطرنشان کرد "زمانی كه حمله می‌كنید از حمله دشمن در امان هستید." وی همچنین هشدار داد رایانه‌ای كه در آن اطلاعات بسیج می باشد، نباید به اینترنت وصل شود ."


سردار نقدی همچنین یكی از برنامه‌های بسیج را "ایجاد شبكه اطلاع‌رسانی ملی" ذکر کرد و گفت: چنین شبكه‌ای در سال ۷۰ در تهران راه اندازی شد، اما شبكه‌های جاسوسی كه داخل دستگاه های ما هستند، آن را نابود كردند و امروز اثری از آن نیست.


به گزارش فارس، سردار محمد رضا نقدی در اولین دوره آموزشی توانمندسازی و مهارت‌آموزی فضای مجازی اظهار داشت: ما باید وارد همان فضاهایی كه از آن دشمن به ما تهاجم می‌كند بشویم و همانطور كه آنها مشغول نشر گمراهی و ضلالت هستند ما هم هدایت را منتشر كنیم.


نقدی همچنین مدعی شد "میدانی كه امروز دشمن برای بازی خود انتخاب كرده كه همان فضای فناوری اطلاعات برای تبادل فكر، نظر و تبلیغ است، میدانی است كه پیروزی در آن برای ما آسان است و بازنده نهایی در این میدان دشمن است؛ چراكه باز كردن فضا برای تبادل اطلاعات بی نهایت برای همه جامعه بشری فرصت ارائه فكر ناب منطبق بر فطرت را به ما می‌دهد."


نقدی در ادامه اظهار داشت: باید تلاش كنیم امروز در فضایی كه فضای تبادل اطلاعات بین جوامع است این فضا را در دست بگیریم و لازمه این امر داشتن تخصص كافی است و حداقل به اندازه دشمن باید در این فضا تخصص داشت و باید خلاقیت هایی را داشت تا بر طرف مقابل چیره شد.


رئیس سازمان بسیج افزود: دشمنان در حال گسترش سخت افزاری هستند كه باید بگوئیم آنها در حال نوكری ما هستند تا پیام مبتنی بر فطرت ما بر آن سوار شود و به گوش دنیا برسد؛ لذا شما می‌بینید در مقابل 3 هزار شبكه ماهواره‌ای كه در حال فعالیت هستند وقتی یك شبكه المنار در اروپا ایجاد می‌شود آنها تحمل آن را ندارند در حالی كه هزاران شبكه در حال فعالیت برای رژیم صهیونیستی است اما آنها تحمل یك شبكه از مقاومت حماس را ندارند و آن را قطع می كنند.


نقدی با اشاره به افرادی كه شعار می‌دهند دانستن حق همه است، گفت: شما یقین داشته باشید به محض اینكه در فضای آنها حضور فعال داشته باشید تحمل این فعالیت را ندارند؛ چراكه پیام شما از سوی بشریت سریع دریافت می شود ولی هرچه آنها تلاش می كنند پیامشان به گوش كسی نمی رسد و به همین دلیل از رویكرد اطلاع رسانی به رویكرد تخریب روی می‌آورند.


وی افزود: اینكه آنها مسائل جنسی و فساد را در رسانه‌هایشان با تیراژ بالایی تبلیغ می كنند نشان از كم آوردن در پیام است؛ لذا چون حرفی برای گفتن ندارند به تخریب شخصیت طرف مقابل روی می آورند و ما امروز نباید احساس كمبود كنیم و از آمار سایت‌های آنها نباید بترسیم و باید خود را مهیا كنیم و امكانات وسیع انسانی كه در اختیار ما است را به كار بگیریم.


رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاكید بر اینكه باید یك شبكه اطلاع رسانی ملی داشته باشیم، گفت: چرا باید فردی كه می خواهد در طرح و یا برنامه‌ای با درج اطلاعات فردی خود ثبت‌نام كند این اطلاعات اول باید به آمریكا برود بعد مورد استفاده خودمان قرار بگیرد؛ لذا ما نیازمند یك شبكه اطلاع رسانی ملی بودیم و امروز هم هستیم و امروز در مورد آن كوتاهی می‌شود.


نقدی در ادامه افزود: كشورهایی كه تهدیدی از طرف آمریكا احساس نمی كنند و تفكرات غربی را دنبال می كنند شبكه اطلاع رسانی ملی دارند آن وقت ما كه در تعارض جدی با آمریكا هستیم چرا نباید چنین شبكه‌ای را داشته باشیم و دلیل آن این است كه برخی كوتاهی كردند.


رئیس بسیج با اشاره به یكی از برنامه های بسیج در فضای اطلاع رسانی تصریح كرد: یكی از برنامه‌های ما ایجاد چنین شبكه اطلاع رسانی ملی است و به زودی چنین شبكه‌ای شكل خواهد گرفت، اما تصور نكنید كه ما می‌خواهیم مروج اینترنت باشیم.


نقدی در ادامه خاطرنشان كرد: چنین شبكه‌ای در گذشته درست شد و حتی هسته‌های اولیه آن نیز شكل گرفت و تعدادی از مشتركین را پیدا كرد و سال 1370 در تهران راه اندازی شد، اما شبكه‌های جاسوسی كه داخل دستگاه های ما هستند آن را نابود كردند و امروز اثری از آن نیست.


وی با اشاره به وجود یك شبكه خلاق مردمی در كشور گفت: ما امروز می‌خواهیم در آنجایی كه دشمن حضور دارد غلبه پیدا كنیم و افرادی كه مشترك هستند پیام های قوی تر را از ما دریافت كنند.


رئیس سازمان بسیج با بیان اینكه باید چهار حركت را برای فعالیت در فضای مجازی در نظر بگیریم اظهار داشت: رصد پیام، تجزیه و تحلیل پیام، تولید پیام، توزیع پیام چهار كار مهم در فضای مجازی است.


نقدی با اشاره به رعایت مسائل حفاظتی عرصه اطلاع رسانی گفت: اطلاعات باید در فضای مجازی حضور داشته باشد تا هم دشمن را پیدا كند و هم به دشمن حمله‌های فنی كند."


رئیس سازمان بسیج در ادامه گفت: وظیفه ما در فضای مجازی حضور فعال و تهاجمی است و بهترین دفاع حمله است و زمانی كه حمله می‌كنید از حمله دشمن در امان هستید.


نقدی در پایان با اشاره به جنگ نرم و فضای مجازی در این جنگ تصریح كرد: جنگ نرم مترادف فضای مجازی نیست و این فضا یكی از عرصه‌های جنگ نرم است و جنگ نرم به معنای یارگیری است و فكر و ذهن مخاطب را تحت تاثیر قرار دادن و آنها را وارد صف خود آوردن مهم است.


گفتنی است طی سالهای اخیر، گروههای مختلف هکر و حمله کنندگان اینترنتی عامل حکومت ایران، شبکه های اجتماعی، سایت ها، وبلاگها و سرورهای بسیاری را مورد حملات و هک قرار داده و گروههای بسیاری در این زمینه بازداشت و محکوم شده اند.




پرواز برخی از هواپیماهای ایران ایر به اروپا ممنوع اعلام شد

Posted:

جـــرس: کمیسیون اتحادیه اروپا امروز( سه شنبه ١۵ تیرماه) اعلام کرد که شمار دیگری از هواپیماهای شرکت هواپیمایی «ایران ایر»، به دلیل نداشتن استانداردهای ایمنی بین‌المللی، اجازه پرواز به اروپا را ندارند.


به گزارش آفتاب نیوز، براساس بیانیۀ امروز کمیسیون اروپا، کمیته امنیت پرواز اروپا، برپایه نتایج دیدار از ایران، به‌اتفاق آرا تصویب کرد که هواپیماهای ارباس A-320 و بوئینگ های B-727 و B-747 ایران ایر، که در دهه ۷۰ میلادی به ناوگان هوایی ایران پیوسته‌اند، اجازه پرواز به اروپا را نخواهند داشت.


کمیسیون اروپا، در فروردین ماه گذشته، پرواز ۳۴ هواپیمای شرکت هواپیمایی ایران ایر را به‌دلیل نداشتن استانداردهای بین‌المللی، به اروپا ممنوع اعلام کرده بود.

گفتنی است با تصمیم جدید اتحادیه اروپا، تنها ۲۳ فروند از ۶۷ هواپیمای «ایران ایر» اجازه پرواز به اروپا را دارند.

 

بسیاری از هواپیماهای ایران، بدلیل شرایط تحریم، از امکانات تعمیر و نگهداری محروم می باشند.


سال گذشته نیز، پرواز های شرکت هوایی ماهان به بریتانیا ممنوع شده بود، که بعد از مدتی از سر گرفته شد.


شرایط ایران برای از سر گیری مذاکرات هسته ای

Posted:

جـــرس: دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی، در پاسخ به نامه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر درخواست گفتگو، ضمن تکرار شروط محمود احمدی نژاد، درخواست مذاکرۀ آن مقام اتحادیه اروپا را " در چارچوب راهبرد فشار و گفتگو، و البته قابل درک و غیر قابل پذیرش ذکر کرد"و خاطرنشان ساخت "اگر جهت گفتگو روشن باشد، جمهوری اسلامی آمادگی خواهد داشت، برای رفع نگرانی های مشترک گفتگو نماید."


گفتنی است بلافاصله یک روز بعد از صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت تشدید تحریمهای جمهوری اسلامی، کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای دیدار با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، درخواست رسمی ارائه داده بود.


محمود احمدی نژاد نیز، دوشنبه هفتم تیرماه ۸۹، در نشستی خبری با حضور رسانه های داخلی و خارجی، شروط سه گانه ای را برای مذاکره اتمی ایران و غرب اعلام کرد و تصریح نمود "به دلیل بی اخلاقی طرف مقابل" و "جهت تنبیه" آنها، تاریخ مذاکرات هسته ای ایران به عقب می افتد و پایان مرداد ماه زمان مذاکرات خواهد بود.


به گزارش مهر، سعید جلیلی نماینده رهبر جمهوری اسلامی و دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، سه شنبه ١۵ تیرماه ۸۹، در نامه ای به کاترین اشتون، نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست امنیتی و امورخارجی، درخواست مذاکرۀ وی با ایران را "در چارچوب راهبرد فشار و گفتگو، و البته قابل درک و غیر قابل پذیرش ذکر کرد."


جلیلی تاکید کرد "جامعه جهانی، گفتگو در سایه فشار را دیکتاتوری و به دور از تمدن لازم برای گفتگو می داند. انجام گفتگو برای اعمال فشار و دشمنی با یک ملت، همچون گذشته حرکت در مسیری بن بست، پرهزینه و بی فایده خواهد بود."


جلیلی به این عضو انگلیسی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد "امروز شما بیش از هر زمان دیگر به جلب اعتماد ملت ما نیاز دارید. اقداماتی که نشان دهد راهبرد غلط دو مسیره را به کنار گذاشته و در صدد جبران خطاها هستید و می خواهید آن گونه که فرهنگ گفتگو اقتضاء دارد، عمل کنید."


دبیر شورای امنیت ملی جمهوری اسلامی به کاترین اشتون نوشت "آنگاه که جهت گفتگو روشن باشد، جمهوری اسلامی آمادگی دارد متکی به ظرفیت های سیاسی، اقتصادی ، منطقه ای و بین المللی خود که شما به خوبی به آن آگاه هستید، در جهت تحقق همکاری های سازنده بین المللی برای رفع نگرانی های مشترک گفتگو نماید."


جلیلی با اشاره و تکرار شروط اعلامیِ محمود احمدی نژاد، متذکر شد "پاسخ شما به موارد ذیل برای ادامه گفتگوها ضروری است :
یک- هدف از گفتگوها برای تعامل و همکاری است یا ادامه روند دشمنی و تقابل با حقوق ملت ایران.
دو- آیا به منطق گفتگو که لازمه آن اجتناب از هرگونه تهدید به فشار است، التزام خواهید داشت.
سه- برای روشن شدن مبانی مشترک گفتگو، نظر روشن و صریح شما درباره سلاح هسته ای رژیم صهیونیستی چیست؟

پاسخ شما به مفاد فوق می تواند زمینه را برای چگونگی شکل گیری گفتگوها برای رفع نگرانی های مشترک جهانی در جهت تحقق صلح، عدالت و سعادت ملت ها با حضور سایر کشورهای علاقمند از اول سپتامبر فراهم نماید."


هنوز واکنشی از سوی رهبران اتحادیه اروپا به این پاسخ رد ایران منتشر نشده است.


شرح نامه نگاری احمدی‌نژاد با رهبر جمهوری اسلامی، از زبان وزیر اقتصاد

Posted:

جـــرس: وزیر اقتصاد در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، پرسش الیاس نادران نماینده تهران در مورد نحوه توزیع سهام عدالت در ایام انتخابات و همچنین اقدامات انجام شده برای توزیع سهام عدالت بر اساس سیاست‌های كلی اصل 44 را پاسخ داده و وی را قانع کرد.


الیاس نادران از شیوه توزیع سود سهام عدالت در زمان انتخابات، حضور نمایندگان دولت در بنگاه‌های سهام عدالت و میزان سود این سهام انتقاد كرده بود، که سیدشمس‌الدین حسینی، وزیر اقتصاد در جلسه علنی سه شنبه 15 تیرماه مجلس به وی پاسخ داد.


به گزارش مهر، حسینی در ابتدای توضیحات خود اظهار داشت: به دنبال ابلاغ سیاست‌های كلی اصل 44، رییس جمهور به رهبری نامه‌ای نوشت و طی آن درخواست كرد كه به شش دهك درآمدی پایین جامعه سهام عدالت داده شود كه رهبری در تیرماه 85 پاسخ داد كه به دو دهك پایینی با 50 درصد تخفیف و برای 4 دهك دیگر تخفیف قائل نشوند.


حسینی تصریح كرد: مدیریت سهامداران می‌بایست توسط خود آنها صورت بگیرد كه حدود 42 میلیون نفر سهامدار عدالت می‌توانیم داشته باشیم. شیوه مدیریت در مصوبه شورای عالی اصل 44 به كانون مردم نهاد واگذار شده است.


وی همچنین قشر دوم بهره‌منداز مزایای سهام عدالت را روستاییان و عشایر عنوان كرد و گفت: در مراحل بعد نیز بازنشستگان تامین اجتماعی و لشكری و كشوری و شاغلین سهام دریافت كردند.


الیاس نادران نیز در توضیح سوال خود از وزیر اقتصاد، سهام عدالت را مربوط به تدبیری دانست كه رهبری در زمان ابلاغ سیاست‌های اصل 44 ابلاغ كرده‌اند. به‌گونه‌ای كه بنا بود از طریق سهام عدالت، توانمندسازی اقشار محروم صورت گیرد. وی همچنين از زمان توزيع سود سهام عدالت در زمان انتخابات رياست جمهوري 88 انتقاد كرد و گفت: تاخير در توزيع سهام عدالت سبب شد تا دولت با اين كار، خود را در معرض اتهام قرار دهد.


حسینی نیز در توضیحات خود، خطاب به الیاس نادران، تاكید كرد: در حال حاضر كانونی تشكیل شده است كه تمام این مباحث را مدیریت خواهد كرد. من به عنوان وزیر اقتصاد یك نماینده هم برای نمایندگی سهام عدالت معرفی نكرده‌ام.


وزیر اقتصاد با تاكید بر اینكه حدود 42 میلیون نفر برای دریافت سهام عدالت، فراخوان شده‌اند؛ اظهار داشت: 37 میلیون نفر نیز در تعاونی‌های سهام عدالت ثبت‌نام كرده‌اند كه چگونگی دریافت قسط از آنان پیش‌بینی شده است.


نادران در انتها خاطرنشان کرد "آن طور كه من متوجه شده‌ام حسینی با این بخشنامه و تصمیم هیات وزیران موافقت ندارد و با حضور نمایندگانی نیز كه از وزارتخانه‌ها در بنگاه‌ها حضور پیدا می‌كنند، مخالف است. اگر اینگونه باشد ما باید این موضوع را از دیگر وزرا سوال كنیم. "


این عضو فراكسیون اصولگرایان خاطرنشان كرد: در نامه رهبری به رئیس‌جمهور تاكید شده است كه این كارها نباید موجب تداوم مالكیت و مدیریت دولتی بر این واحدها باشد و همگان مسوولیم كه در این تغییر ساختار اقتصادی همت را بر این بگذاریم كه امنیت سرمایه‌گذاری فراهم شود.



همسویی حکومت با جریان دروغ و تهمت، شگفتی آفرین است

Posted:

موضع مشترک خاتمی و موسوی‬
جرس: سید محمد خاتمی و مهندس میرحسین موسوی در دیداری ضمن تبادل نظر درخصوص تحولات بین المللی و داخلی و شرایط کشور در یک سال گذشته، از عدم برخورد قاطع با دروغ پردازی و تهمت پراکنی و همسویی نهادهای رسمی با این جریان ابراز تأسف و شگفتی کردند.  


سید محمد خاتمی و مهندس میرحسین موسوی در دیدار روز گذشته خود ضمن تبادل نظر درخصوص تحولات بین المللی و داخلی و شرایط کشور در یک سال گذشته، بر تداوم فعالیت های مدنی و قانونی برای تأمین حقوق مردم تأکید نموده، تضمین های واقعی برای آزادی زندانیان سیاسی و عادی شدن کامل فضای امنیتی موجود، رفع موانع فعالیتهای سیاسی و اجتماعی گروههای مختلف در راستای آرمانهای اصیل انقلاب اسلامی و در چارچوب قانون اساسی و نیز برگزاری انتخابات آزاد و سالم را ضرورتهای مقدماتی تغییر شرایط بحرانی حاکم بر کشور دانستند.


به گزارش وبسایت رسمی محمد خاتمی، ایشان ضمن محکوم کردن صدور قطعنامه جدید شورای امنیت سازمان ملل متحد و اعمال تحریم ها علیه ایران، آن را اقدامی علیه امنیت ایران دانسته و همزمانی آن با میدان دادن به گروههای تروریستی و فعال کردن مجدد آنها در غرب را نشانگر توطئه ای جدید علیه ایران دانستند. تروریستهای رسوایی که دستشان تا مرفق به خون پاک فرزندان بی گناه این ملت آلوده است و هیچ جایگاهی در میان مردم نداشته و مرده هایی هستند که در گور نفرت ایرانیان دفن شده اند؛ هر چند که تبلیغات ناروای رسمی و جنگ روانی داخلی اخیر بعد از سالها نام آنان را بر سر زبانها افکند و تروریست ها و حامیان غربی آنان را به توهم انداخت که زنده اند.


این اقدام نهادهای بین المللی که از سوی قدرتهای بزرگ مورد حمایت قرار گرفته در حالی رخ می دهد که اقدامهای رژیم صهیونیستی که جنایت آشکار علیه بشریت است، نه تنها محکوم نمی شود، که مورد حمایت نیز قرار می گیرد.


رئیس جمهوری سابق ایران و نخست وزیر دوران دفاع  ضمن تأکید بر اینکه بی تردید ملت بزرگ ایران اجازه دخالت در امور داخلی خود را به هیچ کس و هیچ قدرتی نخواهند داد تصریح نمودند هیچ سیاست و رفتار تحریک آمیز و نسنجیده و ماجراجویانه ای که بهانه ای برای لطمه زدن به منافع کشور و امنیت ملی قلمداد شود از سوی هیچ کس پذیرفته نیست.


میرحسین موسوی و سید محمد خاتمی ضمن ابراز تأسف شدید از افزایش فشارها بر منتقدان، تداوم اقدامات غیرقانونی و ادامه بازداشت ها از یک سو و افزایش امواج روزافزون دروغ و تهمت به شخصیت های پای بند به معیارهای انقلاب و مدافع مطالبات و حقوق مردم و خواستار اعتلای کشور از سوی دیگر، خواستار ایجاد محیطی امن و آزاد برای مردم و فراهم نمودن فضای نقد سیاستها و رفتارهای حکومت در عرصه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و بین المللی شده و تأمین لوازم مشارکت همگانی در عرصه سرنوشت کشور را خواستار شدند.


ایشان ضمن تقبیح رواج دروغ پراکنی ها و تهمت های ناروا، به انتشار گسترده فایل صوتی مربوط به ماهها قبل که بی تردید آنچه در آن بیان شده در سی سال گذشته بی سابقه بوده و متضمن مطالب سراسر دروغ و توهین و توهم است اشاره نموده و به لطف خدا آن را علی رغم خواست منتشر کنندگان آن که توجیه سیاستها و رفتارهای غلط افراطیون است، روشن گر بسباری از ابهامات پیرامون تحولات قبل و بعد از انتخابات ریاست جمهوری گذشته و انحرافات عملی صورت گرفته دانستند. اقدام زشت و غیرقانونی که نمونه آن در گذشته نیز سابقه داشته است. چنانچه در سال 1384 رئیس جمهوری وقت نمونه هایی مشخص از دخالت های غیرقانونی برخی نهادهای را در گزارشی به ریاست وقت قوه قضائیه منعکس کرد. 


سید محمد خاتمی و میرحسین موسوی بیان این مطالب بی اساس به عنوان نظر و تصمیم نظام را مایه تأسف دانسته، عدم برخورد قاطع با این توهم پراکنی ها، دروغ پردازی ها و اقرار به اقدامات غیرقانونی از یک سو و همسویی رفتارهای شماری از نهادهای رسمی و تبلیغی با این جریان را مایه شگفتی خواندند.
رئیس جمهوری سابق ایران و نخست وزیر دوران دفاع مقدس در پایان تأکید کردند، آنچه در این برحه حساس باید مورد توجه همگان قرار گیرد، هوشیاری در برابر توطئه ها و تهدیدهای بیرونی و درونی و پافشاری بر خواستها و مطالبات منطقی و حرکت در چارچوب قانون اساسی است و ان شاء الله شاهد بازگشت همگان به موازین اصلی انقلاب اسلامی و موازین قانون اساسی و آرمانهای والای مردم شریف ایران خواهیم بود.
 

مصباح یزدی: فتنه گران، تربیت شدگان دانشکده حقوق و علوم سیاسی اند

Posted:

جـــرس: محمد تقی مصباح یزدی عضو مجلس خبرگان گفت: "بسیاری از کسانی که در فتنه‌ها نقش کلیدی داشتند، از تربیت‌شدگان همین اساتید فاسد دانشکده های حقوق و علوم سیاسی بودند."  وی افزود:"در بحث اسلامی شدن دانشگاه‌ها کسانی روی کارآمدند که خودشان منشأ اشکال بودند و دانشکده‌های حقوق و علوم سیاسی در اختیار کسانی قرار گرفت که بعدها فسادشان معلوم شد".


مصباح یزدی تاکید کرد "کسانی که هنوز معنای ولایت‌فقیه را نفهمیده و یا قصد سوئی دارند، اختیارات ولی‌فقیه را محدود به موارد ذکر شده در قانون اساسی می‌دانند و معتقدند که رهبری حق ندارد در قانون‌گذاری دخالت کند. "


به گزارش ایسنا، رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌، در جمع تعدادی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، انقلاب اسلامی را در دنیا "بی‌نظیر" خواند و اظهار عقیده کرد "نمی‌توان توقع داشت به محض پیروزی انقلاب همه امور به سرعت سامان بگیرد؛ چراکه کشور از آغاز با کمبودهای زیادی روبه‌رو بود و از طرفی بیگانگان نیز با تمام قوا به تلاش برای سرنگونی نظام پرداختند .


محمدتقی مصباح یزدی مهم‌ترین مسأله انقلاب اسلامی را "بُعد فرهنگی یعنی همان باورها و ارزش‌های اسلامی" دانست و آنرا "موجب تفاوت این نظام با سایر نظام‌ها" ذکر کرد و گفت "آبادانی و سازندگی در کشورهای دیگر نیز وجود دارد. "


عضو خبرگان رهبری همچنین گفت "در بحث اسلامی شدن دانشگاه‌های کشور، کسانی روی کارآمدند که خودشان منشأ اشکال بودند و دانشکده‌های حقوق و علوم سیاسی در اختیار کسانی بود که بعدها فسادشان معلوم شد و می‌توان گفت بسیاری از کسانی که در فتنه‌ها نقش کلیدی داشتند، از تربیت‌شدگان همین اساتید بودند. "


وی خاطرنشان كرد: با توجه به وضع دانشگاه‌ها و درحالی‌که بسیاری از مسوولان درجه اول کشور سکولاریسم را ترویج می‌کردند، چگونه می‌توان به اسلامی شدن دانشگاه‌ها امیدوار بود؟


مصباح‌یزدی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را نیز "در حکم قانون" ذکر کرد و گفت "کسانی که هنوز معنای ولایت‌فقیه را نفهمیده و یا قصد سوئی دارند، اختیارات ولی‌فقیه را محدود به موارد ذکر شده در قانون اساسی می‌دانند و معتقدند که رهبری حق ندارد در قانون‌گذاری دخالت کند. "


وی با تأکید بر این‌که " اسلامی بودن انقلاب به فرهنگ آن است" خاطرنشان كرد: مشکل دیگر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سایه انداختن مسائل سیاسی بر مسائل فرهنگی است؛ چراکه اگر فرهنگ بازیچه سیاستمداران شود، هرگونه خواستند قانون را تفسیر و عمل می‌کنند، هر چند مصوبات شورای عالی در حکم قانون باشد.

مصباح یزدی مشکل دیگر را نبودن دغدغه مجریان برای اجرا دانست و گفت: چه بسا مسوولانی حتی بدون سوء نیت به قانون مصوب عمل نکنند، چون آن را خلاف مصلحت می‌دانند، مگر آن‌که از قدرتی مافوق بترسند یا دغدغه شخصی داشته باشند.


مصباح با اشاره به این‌که " کوتاهی در وظیفه خیانت به خون صدها هزار شهید و جانباز و کسانی است که سال‌ها شکنجه‌های بسیاری را که در این راه تحمل کرده‌اند" گفت: اگر انحرافی در کار ما ایجاد شود، این انحراف در جامعه و نسل‌ها‌ی بعد اثر خواهد گذاشت. و این مسوولیت بیش از همه متوجه افراد فرهنگی کشور است؛ زیرا افراد دیگر ممکن است گناهانی مرتکب شوند، اما مسوول کفر و انحراف دینی و فکری مردم نیستند.


این روحانی حامی دولت خاطرنشان کرد: گاهی سخنی که به ظاهر یک تشکیک فلسفی است، در حقیقت ریشه همه باورها و ارزش‌ها را قطع می‌کند و منشأ کفر میلیون‌ها انسان می‌شود.

گزارش هایی از ناآرامی و اعتصاب در بازار تهران

Posted:

جـــرس: بنا به گزارش منابع خبری، بازار تهران صبح امروز، سه شنبه ١۵ تیرماه ۸۹، دستخوش نا آرامی و اعتصاب بازاریان بود.


سامانه خبری جهان نیوز در اولین ساعات بامداد امروز خبر داد "بازار طلا و پارچه با هدف عقب انداختن مجدد مالیات بر اصناف صبح امروز دست به اعتصاب زدند و این دو بازار به صورت نیمه تعطیل درآمد."

این سامانه خبری اصولگرا افزود "برخی بازاری ها با تعطیل كردن مغازه های خود نسبت به میزان قانون مالیات مستقیم اصناف اعتراض كردند."


و سامانه خبری- تحلیلی کلمه، به نقل از شاهدان عینی از بازار تهران نوشت "سرای پارچه فروشان، پاساژ قائم، بازار قماش و پرده، بازار عباس آباد و حمام چال از جمله بازارهایی بود که امروز با نا آرامی و اعتراض بازاریان همراه بود و بازاریان در اعتراض به سیاستهای مالیاتی دولت، از صبح امروز، دست از کار کشیدند."

گزارش مذکور خاطرنشان کرد " نیروی انتظامی بلافاصله وارد عمل شد و تلاش کرد تا از طریق مذاکره با معترضین آنها را وادار به باز کردن مغازه ها کند و تا لحظه تنظیم خبر، جمعی از معترضان در مسجد ملک حاضر شده و در حال رایزنی با یکدیگر در این خصوص هستند."


تابستان دو سال پیش نیز، بخش اعظمی از بازار تهران، در اعتراض به تصمیم دولت مبنی بر اجرا و اخذ "مالیات بر ارزش افزوده"، دست به اعتصاب زده بودند؛ که در نهایت دولت آن را معلق کرد.


سامانه خبری الف نیز امروز گزارش داد "وزارت بازرگانی، شورای اصناف و سازمان امور مالیاتی نیز برای حل مشكلات مالیات مستقیم اصناف هم اكنون تشكیل جلسه داده اند و در این رابطه، محمد علی ضیغمی معاون وزیر بازرگانی، قاسم نوده فراهانی رئیس شورای اصناف كشور و علی عسگری رئیس سازمان امور مالیاتی كشور، در صدد یافتن راه حلی برای مشكل پیش آمده هستند.



دیداراعضای نهضت آزادی و جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران با محمد نوری­زاد

Posted:

جرس: جمعی از اعضای نهضت آزادی و دانشجویان دانشگاه تهران به دیدار محمد نوری زاد رفتند.
 

به گزارش تحول سبز،مهندس توسلی از اعضای نهضت آزادی و مهندس علی اکبر طاهری به اتفاق خانواده­هایشان، و نیز تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران به دیدن محمد نوری­زاد رفتند. در این دیدار محمد نوریزاد به تعریف وقایع دوران بازداشت خود پرداخت.

تجمع اعتراضی صدها تن از کارگران پالایشگاه نفت آبادان

Posted:

نرخ بیکاری در استانها برخلاف ادعای رئیس دولت است

جـــرس: حدود پانصد نفر از کارگران شرکت «ساختمان نصب»، واقع در شرکت پالایش نفت آبادان، به‌دلیل عدم پرداخت حقوق خود، دست از کار کشیده و در محل پروژه فاز سه پالایشگاه آبادان تجمع نموده و خواستار حقوق و کسر کسورات خود از جمله مالیات شدند.


به گزارش آفتاب نیوز، در حالی که بعضی از مدیران این شرکت دولتی، حقوق‌های کلان تا سقف ١۵۰ میلیون ریال دریافت می کنند، حقوق جمع کثیری از کارگران و کارکنان این گلوگاه مهم اقتصادی، نه تنها پایین بوده، بلکه همان میزان نیز، ماههاست معوقه مانده است.


این گزارش حاکیست حدود ۵۰۰ نفر از کارگران شرکت «ساختمان نصب» واقع در شرکت پالایش نفت آبادان، به‌دلیل عدم پرداخت حقوق خود، دست از کار کشیده و در محل پروژه فاز سه پالایشگاه آبادان تجمع نموده و خواستار حقوق و کسر کسورات از جمله مالیات شدند.


گزارش مذکور می افزاید "در حالی که قانون مناطق آزاد، کارگران را از پرداخت مالیت معاف کرده"، از حقوق کمِ کارگران این شرکت، مالیات نیز کسر شده است.


گزارشی دیگر از این منبع خبری حاکی از آن است که بررسی وضعیت نرخ بیکاری در فصول مختلف سال گذشته در سی استان کشور نشان می‌دهد که طی سال گذشته، کل کشور نرخ بیکاری دو رقمی ١١ ممیز ۹ درصدی را تجربه کرده است؛ که در این میان استان خوزستان نرخ بیکاری ۱۳٫۱ درصدی را داشته است و این آمارها، کاملا با سخنان محمود احمدی نژاد درباره تک رقمی شدن نرخ بیکاری متفاوت می باشد.