جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


تحرکاتي در جهت گزینه حمله نظامي به ایران

Posted:

جیم لوب – آی پی اس

 

اندرو کارد، مدیر کارکنان کاخ سفید در سپتامبر 2002 در پاسخ به این سوال که چرا پرزیدنت بوش اوایل تابستان تبلیغاتش را براي انطباق با افکار عمومي در مورد حمله به عراق، شروع نکرده بود، گفته بود:« از لحاظ بازاریابي، محصول جدید را در ماه اوت رونمایي نمي کنند.»

 

و درحالیکه هنوز در ماه ژوئیه بسر مي بریم- کمتر از یک ماه از تصویب قطعنامه سازمان ملل و تصویب تحریم هاي جدید از سوي کنگره آمریکا و اتحادیه اروپا- چنگال هاي آشناي باز هاي شکاري بار دیگر براي جلب افکار عمومي و ترغیب آنان به حمله نظامي به ایران دیده مي شود.

 

آنها با نادیده گرفتن راه حل هاي دیپلماتیک، مثل هشت سال پیش، قرار است که در پاییز، کمي بعد از تعطیلات روز 6 سپتامبر، کارشان را آغاز کنند.

 

در هفته جاري، گروهي که اواسط ماه نوامبر انتخاب شدند و جمهوریخواهان، در تلاش هستند که دموکرات ها و پرزیدنت باراک اوباما را متهم کنند به اینکه در مورد ایران که مهم ترین مسئله سیاست خارجي است، کوتاه آمده اند.

 

در هر مناسبتي، کهنه سربازان دوران قبل از حمله بوش به عراق به جنب و جوش مي افتند تا موضوع بحث را به سمت ایران بکشانند و حتي پیشنهاد مي کنند که خوب است از آغاز این تبلیغات تا زمان حمله نظامي یک جدول زمان بندي تهیه بشود.

 

مشارو سابق امنیتي بوش، استفن هادلي و ژنرال اسرائیلي مایکل هرزوگ، در نوشته اي که هفته گذشته در موسسه آمریکایي سیاست خاورنزدیک منتشر کردند، خاطرنشان کردند:« در اولین چهارماهه سال 2011 متوجه خواهیم شد که آیا تحریم ها کارساز بوده است یا نه.»

 

آنها در ادامه مي گویند:« دولت باید از حالا براي اقداماتي که درصورت موثر نبودن تحریم ها باید انجام بدهد، دست به کار شود و این کار را باید از همان اولین ثانیه هاي آغاز چهارماهه اول سال 2011 انجام بدهد. حمله نظامي باید به عنوان آخرین گزینه در بدترین حالت همچنان مطرح باشد.»

 

در حالیکه هادلي و هرزوگ به دولت توصیه مي کنند که هرچه زودتر برنامه حمله نظامي به ایران را طراحي کند تا احتمالا در اوایل بهار سال آینده اجرا شود، دیگران به دنبال آماده سازي سریع تر هستند.

 

سناتور سابق دموکرات چارلز راب و ژنرال نیروي هوایي، چارلز والد در واشنگتن پست روز جمعه نوشته اند که تهران ممکن است تا قبل از پایان امسال به سلاح اتمي دست پیدا کند و تبدیل به تهدید جدي علیه آمریکا بشود.

 

آنها نوشته اند:« اگر فشار هاي اقتصادي و دیپلماتیک منجر به این نشود که ایران به برنامه هاي اتمي اش پایان بدهد، ارتش آمریکا این توانایي را دارد و آماده است که دست به اقدام موثر بزند و تاسیسات اتمي ایران و پایگاه هاي نظامي این کشور را هدف قرار بدهد.

 

نوشته آنها بر پایه سه گزارش آخر مرکز سیاسي دوحزبي در مورد ایران بود که از سال 2008 آغاز به کار کرده است و مدیر نئوکان آن مایکل ماکووسکي است.

 

برادر ماکووسکي مقام ارشد موسسه سیاست خاورمیانه واشنگتن است و بعنوان مشاور پنتاگون در دوران جنگ عراق کار کرده است تا بتواند شواهدي درمورد رابطه القاعده و صدام حسین پیدا کند تا بوسیله آن حمله آمریکا به عراق را توجیه کند.

 

عنوان  این گزارش چنین است:« با این چالش روبرو شوید: زمان دارد تمام مي شود»، و در آن دولت اوباما را تشویق کرده است که در میان همه گام هایي که بر مي دارد، این اقدامات را هم انجام بدهد: حضور ناو هاي جنگي را در خلیج فارس و دریاي عمان افزایش بدهد، و این شامل اضافه کردن ناو هاي هواپیمابر و کشتي هاي مین جمع کن مي شود و همچنین با متحدانش در خلیج فارس یک مانور زمیني را اجرا کنند، شراکت استراتژیک را با کشورهایي مثل آذربایجان آغاز کنند تا از آن طریق هم به منطقه دسترسي داشته باشند و از این طریق آمادگي آمریکا را براي جنگ نشان بدهند.

 

اگر چنین فشار هایي براي تشویق رهبران ایران کارساز نشد، آمریکا و متحدانش راه دیگري جز مسدود کردن راه واردات نفت به ایران را بگیرند و چنین اقدامي آغاز جنگ محسوب مي شود و آمریکا و متحدانش باید براي عواقب آن آماده باشند.

 

اگرچه برخي از طرفداران جنگ با عراق و بطور مشخص سفیر آمریکا در سازمان ملل در زمان بوش، جان بولتون، اصرار دارند که نه دیپلماسي و نه تحریم هرچقدر هم که سخت باشد، براي ممانعت از دستیابي ایران به سلاح اتمي کارساز نیست، و تنها چاره کار حمله نظامي به ایران است که بهتر است این کار توسط اسرائیل صورت بگیرد تا آمریکا و بهتر است هرچه زودتر انجام شود.

 

از 12 ژوئن سال 2009 که انتخابات مخدوش در ایران موجب بوجود آمدن جنبش سبز در ایران شد، بعضي از نئوکان ها مثل مایکل روبین از موسسه انترپرایز آمریکا و مایکل لدین از بنیاد دفاع از دموکراسي، اعلام کرده اند که حمله نظامي به ایران نتیجه عکس خواهد داد و معترضین به دولت را به پشتیباني از آن وادار خواهد کرد.

 

اما جنبش سبز به نظر مي رسد که قادر نیست در خیابان ها به مبارزه با دولت ادامه بدهد و این فرصتي به دست تندروهایي مي دهد که از اوباما انتقاد کنند که از معترضان ایران حمایت کافي نکرده است.

 

ویلیام کریستول و جیمي فلاي در نشریه ویکلي استاندارد ماه گذشته نوشتند:« متاسفانه زماني که مردم بیگناه ایران توسط دولت شان در خیابان ها کشته مي شدند، آقاي اوباما دو دل شده بود.»

 

این دو نفر که دو موسسه نئوکان را اداره مي کنند، نوشتند:« دیگر کاملا مشخص شده است که تنها با تهدید نظامي مي توان ایران را متقاعد کرد که دست از بلندپروازي هاي اتمي اش بردارد.»

 

نئوکان ها و تندرو هاي دیگر به گزارش سفیر امارات متحده عربي در آمریکا، یوسف العتیبه، استناد مي کنند که گفته است این موضوع که یکي از موانع حمله نظامي آمریکا به ایران مخالفت متحدان عرب آمریکا است و باعث برهم خوردن ثبات در منطقه مي شود، صحت ندارد.

 

العتیبه گفته است که ما نمي توانیم با ایران اتمي زندگي کنیم.

 

سردبیر وال استریت ژورنال که یکي از طرفداران حمله به عراق در میان مطبوعاتي هاي آمریکا بود، گفته است:« اظهارات آقاي العتیبه هیچ شکي را براي ما باقي نمي گذارد که او و اکثر مقابات عرب در مورد عواقب یک کشور شیعه صاحب بمب اتمي چگونه فکر مي کنند. آنها به دنبال کسي هستند-یا آمریکا یا اسرائیل- که با استفاده  از زور این کشور را متوقف کند.»

 

العتیبه با جفري گلدبرگ، نویسنده تاثیر گذار آمریکایي- اسرائیلي مصاحبه کرد که در مقالات سال 2002 اش در نیویورکر نوشته بود که صدام از القاعده در کردستان حمایت مي کند و بزودي به سلاح اتمي دست پیدا خواهد کرد.

 

گلدبرگ این هفته در وبلاگش نوشته است:« فکر اینکه ایران شیعه به سلاح اتمي دست پیدا کند براي رهبران عرب منطقه از یک اسرائیل اتمي وحشتناک تر است.»

 

مترجم: مهتاب گرجی

منبع: آی پي اس 9 ژوئیه

 

حمایت هماهنگِ امامان جمعه کشور از رهبری، سپاه و شورای نگهبان

Posted:

سرویس فرهنگی جرس
جـــرس: نمایندگان رهبری در استان ها و خطیبان نماز جمعه ٢۵ تیرماه ۸۹ در سراسر کشور، به صورت هماهنگ، حول پنج محور"نقش آمریکا در انفجار زاهدان"، "مشروعیت بخشی رهبری به تمام مقامات کشور"، "تمجید از شورای نگهبان"، قدردانی از سپاه پاسداران" و همچنین "لزوم برخورد سنگین با بدحجابی و نوع پوشش جوانان"، خطبه های نماز خود را ایراد کردند.


خطیبان نماز جمعه با بیان اینکه "در انفجار های دیشب زاهدان، دست پلید آمریکا از آستین تروریست های جاهل و خود فروخته بیرون آمد"، انفجارهای انتحاری بازماندگان گروه تروریستی ریگی را با هماهنگی آمریکا و جهت انحراف افکار عمومی از "پیروزی جمهوری اسلامی در ماجرای شهرام امیری" ارزیابی کردند.


نمایندگان رهبر جمهوری اسلامی در استانهای کشور، همچنین خاطرنشان کردند آیت الله خامنه ای شایسته ترین فردی است که پس از رحلت رهبر فقید نظام، توسط مجلس خبرگان برای "سکانداری کشتی اسلام" برگزیده شده است و "مسئولان و دست اندرکاران بخشهای مختلف نظام باید بدانند که مشروعیت آنان تنها به وابستگی با ولایت فقیه می باشد."


همچنین ٢۶ تیر ماه و سالروز تاسیس شورای نگهبان، بهانه ای بود برای ستایش هماهنگِ خطیبان نماز جمعه، از اعضای آن شورا و عملکرد آنان طی سالهای متمادی.
خطیبان نماز جمعه تاکید داشتند "وظیفه شورای نگهبان پاسداری از اسلام است؛ و به همین دلیل عده ای از عوامل استکبار نیز به دنبال تضعیف شورای نگهبان هستند و افرادی که نمی توانند اسلامیت نظام را تحمل کنند، بیشترین عناد را با شورای نگهبان دارند."


حمایت یکپارچه از سپاه پاسداران (به مناسبت روز پاسدار)، بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه ٢۵ تیرماه ۸۹ بود.
خطیبان نماز جمعه مدعی شدند "مسوولیت و وظایف سپاه بسیار سنگین، عظیم و مهم است؛ از همین رو سپاه مسوولیتی فراتر از سایر نیروهای مسلح کشورها دارد."
نمایندگان رهبر جمهوری اسلامی اظهار عقیده کردند "سپاه وظیفه حفاظت و نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن را بدون محدوده جغرافیایی بر عهده دارد و باید امکانات بیشتری در اختیارش قرار گیرد."


حملات شدیداللحن به نحوه پوشش جوانان و انتقاد از بدحجابی در جامعه، بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه را به خود اختصاص داده بود که همزمان بود با هشدار امامان جمعه، به مسئولین کشور در مورد "لزوم برخورد شدید با بدحجابی" و "اجرای طرح عفاف و حجاب در کشور."
خطیبان نماز با بیان اینکه "کوتاهی مسئولان در مبارزه با بدحجابی پذیرفتنی نیست"، تاکید کردند "بازگشت جامعه به فرهنگ سیاه و ملحد غرب محال است."


تهران: در ماجرای زاهدان دست پلید آمریکا از آستین تروریست ها بیرون آمد

کاظم صدیقی در نماز جمعه ٢۵ تیرماه تهران، با محکوم کردن حادثه تروریستی شامگاه دیشب در زاهدان گفت: در این فضاحت، دست پلید آمریکا از آستین تروریست های جاهل و خود فروخته بیرون آمد.

صدیقی همچنین با بیان اینکه در ماجرای شهرام امیری، حیثیت آمریکا بر باد رفت، افزود: کشوری که دم از تمدن می زند با عناد خود نسبت به ایران، دانشمندی از کشور ما را ربود و در این جهت، حیثیت اطلاعاتی و سیاسی خود را برباد داد و ثابت کرد که کشوری بسیار دست پایین است.


خطیب جمعه تهران در ادامه سخنان خود، انحراف سیاسی را ریشه تمامی انحرافات بیان کرد و مراقبت از فکر، دل و اعضا و جوارح را برای پیشگیری از آلوده شدن انسان به گناه و انحراف بسیار مهم دانست.


صدیقی در بخش دیگری از سخنانش، جایگاه شورای نگهبان را در کشور بی بدیل دانست و گفت: شورای نگهبان در بعد مرزبانی از مشروعیت انقلاب و صیانت از مجلس شورای اسلامی در عرصه قانونگذاری از نظر شرعی و همچنین صیانت از قانون اساسی به عنوان یک صافی مورد وثوق عمل می کند.


امام جمعه موقت تهران با یادآوری نقش شورای نگهبان در برقراری آرامش، پس از حوادث دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: پس از انتخابات دزدانی برای چپاول اموال ملت و نظام تلاش کردند و شورای نگهبان به حق توانست از اسلامیت و امنیت انتخابات نگهبانی کند .


خطیب جمعه تهران افزود : افرادی که نمی توانند اسلامیت نظام را تحمل کنند، بیشترین عناد را با شورای نگهبان دارند.


شیراز: مسئولیت سپاه بسیار سنگین است

اسدالله ایمانی در خطبه های این هفته نمازجمعه شیراز گفت "سپاه پاسداران وظیفه حفاظت و نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن را بدون محدوده جغرافیایی بر عهده دارد که این مسوولیتی بزرگ و عظیم است. "


نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز همچنین اظهار عقیده کرد: مسئولیت و وظایف سپاه بسیار سنگین، عظیم و مهم است لذا از همین رو سپاه مسوولیتی فراتر از سایر نیروهای مسلح کشورها دارد.


وی بیان کرد: سپاه برای رسیدن به این موقعیت نیاز به الزامات فراوانی دارد و باید گفت مسئولیت سپاه سنگین است.


ایمانی در پایان گفت: سپاه تاکنون مسئولیتهای خود را در هر عرصه ای به بهترین نحو ادا کرده که باید در نظر داشت هرچه مسئولیت سنگین تر باشد باید امکانات بیشتری در اختیار قرار گیرد تا بیشتر بتوان خود را برای انجام مسئولیت آماده کرد.

 

قم: بازگشت جامعه ما به فرهنگ سیاه و ملحد غرب محال است

خطیب جمعه قم معتقد است ملت ایران با تمام وجود مراقب فتنه دشمنان بوده و اعلام می کند بازگشت جامعه ما به فرهنگ سیاه و ملحد غرب محال است.


محمد سعیدی در خطبه های نمازجمعه قم به نقشه های دشمنان برای استحاله فرهنگی کشور اشاره کرد و افزود: مبارزه دشمنان با حجاب، حیا، عفاف و طهارت جوامع اسلامی به منظور دور کردن جوانان از ارزش های اسلامی و انسانی و تسلیم ملت ها در برابر شهوات است.


وی اظهار داشت: اولین اقدام دشمنان دور کردن مردم و جوانان از دینداری و از کارانداختن این عنصر تاثیرگذار (دین) است به همین دلیل شاهد مذهب سازی های فراوان و انحرافات و خرافات از سوی آنها هستیم.


سعیدی گفت: آنها به این فکر افتاده اند که اگر مردم از دین دور نشده اند از طریق عوامل خود اسلام ناب را تحریف کنند و اسلامی را در جوامع اسلامی تبلیغ و ترویج دهند که برای آنها بی خطر باشد، به تعبیر امام راحل، این اسلام آمریکایی است.


وی یادآورشد: اقدام دیگر دشمنان ترویج بی بندباری و شهوت پرستی در جوامع است و عالمان و اندیشمندان ، رهبری و دلسوزان نظام بارها نسبت به این مساله تذکر و هشدار داده اند و آنها از این طریق قصد دارند که جوانان را در برابر شهوات تسلیم و از اسلام و انسانیت دور کنند و خدای ناکرده جامعه را به سمت جامعه حیوانی سوق دهند که در این صورت با قدرت حیوانی نمی توان کشور را حفظ کرد و آنها به اهداف شوم خود دست پیدا می کنند.


مشهد: کوتاهی مسئولان در مبارزه با بدحجابی پذیرفتنی نیست

احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد که در آرامگاه امام رضا برگزار شد، ابتدائا خاطرنشان کرد "مسوولان و دست اندرکاران بخشهای مختلف نظام باید بدانند که مشروعیت آنان تنها به وابستگی با ولایت فقیه می باشد"، سخنان رهبر جمهوری اسلامی را مورد اشاره قرار داده و گفت "کوتاهی مسوولان در برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی به عنوان مطالبه مهم رهبری، به هیچ وجه پذیرفتنی نیست . "


وی تاکید کرد "مسئولین نباید به هیچ عنوان در برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی کوتاه بیایند. "


نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان، همچنین تصریح کرد "برخورد با این ناهنجاری، خواسته مردم است و نمونه آن راهپیمایی هزاران نفر از بانوان مشهد در روز حجاب و عفاف بود. "


علم الهدی با اشاره به حادثه انتحاری- تروریستی شب گذشته در زاهدان گفت: با به خاک و خون غلطیدن تعدادی از مردم بی دفاع در عید ولادت امامان معصوم، پیروی و تبعیت شیعه نسبت به تبار کربلا و انقلاب عاشورا هر چه بهتر به اثبات رسید.


اصفهان: از فروش لباسهای چسبان جلوگیری شود

امام جمعه موقت اصفهان گفت:با تمام وجود از نیروی انتظامی برای اجرای فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه و برخورد با متخلفین حمایت می کنیم.


محمدتقی رهبردر خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان که در مسجد امام آن شهر برگزار شد، خاطرنشان کرد "در این راستا تمام ٢۶ نهاد و دستگاه کشور مکلف به اجرای وظیفه خود هستند،درغیر این صورت حقوقی که از دولت دریافت می کنند بر آنها حرام است.


وی تاکید کرد:مصرانه خواستار اجرای فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه هستیم و اجرای آن به دستور هیچ نهادی، ترک نمی شود.


نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: در این راستا باید از فروش لباسهای چسبان جلوگیری شود و بر نحوه پوشش و عملکرد دانشجویان در دانشگاهها، کارکنان ادارات و دستگاههای دولتی شامل بانکها، بیمارستانها توجه ویژه ای صورت گیرد.


رهبر در بخش دیگری از خطبه ها گفت: قطعا دانشگاههای ما استاد سکولار و لیبرال نمی خواهد که حقوق این ملت را بگیرد و با مقدسات بازی کنند.


وی یادآور شد:در دیدار با وزیر علوم خواستیم که برای احیای فرهنگ اسلامی در دانشگاهها مراقب عملکرد اساتید باشند.


امام جمعه موقت اصفهان افزود: کسانی که حدود ٢۰ تا ٣۰ سال نان نظام و اسلام را خوردند در انتخابات سال گذشته از اطاعت امام زمان و ولی امر مسلمین خارج شدند و به آمریکا و هم پیمانانش روی آوردند و هنوز هم شرم نمی کنند که مثل موش در لانه ها خزیده اند و از سعه صدر رهبر سوء استفاده می کنند و بیانیه می دهند.


همدان: شایسته ترین فرد برای سکانداری جهان اسلام

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: آیت الله خامنه ای شایسته ترین فردی است که پس از رحلت بنیانگذار انقلاب، توسط مجلس خبرگان برای "سکانداری کشتی اسلام" برگزیده شد.


غیاث الدین طه محمدی در خطبه های این هفته نماز جمعه همدان، با اشاره به سالروز گشایش مجلس خبرگان رهبری افزود: ملت ایران باید قدردان چنین رهبر فرهیخته و عالم باشند که در تمامی برهه ها دسیسه های دشمن را برملا کرده است.


وی اضافه کرد: حضور (آیت الله) خامنه ای در راس حکومت اسلامی، از برکات تشکیل مجلس خبرگان رهبری است.


امام جمعه همدان، تنها راه اعتلای و بقای جامعه اسلامی را تبعیت از ولایت فقیه عنوان کرد و اظهار داشت: رهنمودهای عالمانه رهبری در جریان حوادث پس از انتخابات دهم، بار دیگر چهره منحوس دشمنان نظام را برای جهان آشکار کرد و اشخاصی که در فضای غبار آلود فتنه به رهنمودهای عالمانه ولی فقیه گوش جان سپردند از این امتحان سرافراز بیرون آمدند و همچنین افراد بی بصیرت در این امتحان مردود شدند.


سمنان: از آزمایش قطعنامه ۵۹۸ پیروز خارج شدیم

جلال احمدپناهی در خطبه های نمازجمعه این هفته سمنان، قطعنامه ۵۹۸ (جهت پایان جنگ ایران و عراق) را یک آزمایش برای ملت ایران خواند و تاکید کرد: مردم ایران از این آزمایش پیروز خارج شد.


وی با اشاره به بیست و هفتم تیر ماه، سالروز پذیرش قطعنامه مذکور توسط ایران افزود: این قطعنامه پیامهایی در خود داشت که نخستین آن این است که به دشمن نمی شود اعتماد کرد.


وی گفت: دومین پیام قطعنامه نیز این بود که اگر برای خدا یک قدم برداشتی و کسی کاری را برای خدا انجام داد، خداوند نیز حمایت می کند و اگر ضعفی نیز باشد خدا آن را جبران خواهد کرد.


او با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف نیز اظهار داشت: یکی از مهمترین کارهای رضاخان قلدر، ستیز با مذهب بود که قانون منع حجاب را به وحشیانه ترین وجه اجرا کرد.


خطیب جمعه سمنان با بیان اینکه دشمن در بحث حجاب و عفاف در خانه ها نفوذ کرده تاکید کرد: باید در این مساله تعارف را کنار گذاشت و از خود شروع کرد و به مساله حجاب و عفاف فرزندان با ملایمت برخورد و آن را کنترل کرد.


او در ادامه با حمایت از نهاد شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان در صحنه حساس اسلام و انقلاب قرار دارد و حمایت از این شورا حمایت از انقلاب و اسلام است.


کرمانشاه: غربی ها از قدرت سپاه آگاهند لذا تاکید بر حذف این نهاد انقلابی دارند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: استکبار جهانی و قدرتهای غربی با آگاهی از قدرت سپاه پاسداران همواره خواهان حذف این نهاد انقلابی به عنوان پیش شرط هرگونه مذاکراتی می باشند.


مصطفی علما با اشاره به روز پاسدار، افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تأسّی از سید الشهدا، همیشه آمادگی دفاع از اسلام، انقلاب و منویات امام را دارد و با پشتوانه ولایت فقیه و با عقلانیت و شناخت کافی از شرایط روز هر روز استوار تر از قبل می شود.


وی به دیدار اخیر جمعی از پاسداران با رهبری اشاره کرد و گفت: وی با بینش والای خود فرمودند که سپاه پاسداران باید همچون ٣١ سال اخیر، آماده رویارویی با هر شرایطی را داشته باشند.


علما همچنین به ٢۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان اشاره کرد و افزود:شورای نگهبان نهادی مقدس و از جایگاهی والا در کشورمان برخوردار است. وی این شورا به این دلیل که از اسلام صیانت می کند و نوعی وظیفه پاسداری را بر عهده دارد، نهادی مهم و تاثیر گذار در بدنه مدیریتی نظام جمهوری اسلامی ایران می باشد.


امام جمعه کرمانشاه اظهارداشت: تنها نهادی که امام از تایید صد درصدی آن سخن گفته بودند، شورای نگهبان می باشد زیرا که چشم و هوش نظام است و همواره مراقب است که مبادا خدشه ای به نظام وارد آید.


خرم آباد: عده ای از عوامل استکبار به دنبال تضعیف شورای نگهبان هستند

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد معتقد است: شورای نگهبان عالی ترین نهاد برای صیانت از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.


سیداحمد میرعمادی در خطبه های خود به سالروز تشکیل شورای نگهبان اشاره کرد و افزود: در این نهاد مجموعه ای از فقها و حقوقدانان برجسته کشور حضور دارند که صادقانه و خالصانه فعالیت می کنند.


وی اظهارداشت : نظارت بر اسلامیت، نظارت بر مراقبت از جمهوریت نظام، ناظر بودن بر روند برگزاری انتخابات، تایید صلاحیت کاندیداها و تفسیر قانون اساسی از جمله فعالیت های مهم شورای نگهبان به شمار می رود و در طول سی سال از عمر شورای نگهبان، تاکنون این شورا نقش مهم و حیاتی ایفا کرده و همواره سد محکمی در مقابل استکبار جهانی و نیروهای نفوذی آنها بوده و در این راه توانسته جلوی انحرافات را بگیرد.


وی ادعا کرد "اما در عین حال عده ای از عوامل استکبار به دنبال تضعیف شورای نگهبان هستند اما آنان باید بدانند که این شورا به عنوان چشمان تیزبینی است که قانون اساسی و مجریان آن را به خوبی نظارت می کند."

عضو فراکسیون خط امام: احمدی‌نژاد نمی‌خواهد هویت احزاب را به رسمیت بشناسد

Posted:

جرس: عضو فراکسیون خط امام مجلس دلیل سخنان اخیر رئیس‌جمهور در مورد احزاب را تمایل وی به توزیع قدرت در میان طیف نزدیک به خود می‌داند.


به گزارش ایلنا، داریوش قنبری، در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه تنها یک حزب در کشور وجود دارد، اظهار داشت: این صحبت‌ها سخنان خاصی است که در چارچوب رقابت‌های درون جناحی و درون گروهی توسط احمدی‌نژاد بیان می‌شود و دلیل آن این است که وی نمی‌خواهد سهمی از قدرت به دست آمده را میان هم جناحی‌های خود تقسیم کند.


وی معتقد است: احمدی‌نژاد گرچه با حمایت طیف موسوم به راست به قدرت رسید، اما در عمل نشان داد که اعتماد چندانی به این جناح ندارد و بیشتر به دنبال آن بود تا تعدادی از افراد نزدیک و همکاران سابق خود را در محفلی جمع کنند و قدرت را میان آنها توزیع کنند به همین دلیل هم همواره میان جناح احمدی‌نژاد و آن محفل تازه تشکیل شده برخورد وجود داشته است.


نماینده مردم ایلام در مجلس با یادآوری اینکه از ابتدای کار دولت نهم این رقابت‌ها بروز کرد، افزود: البته چون رئیس‌دولت دهم به انتخابات آتی ریاست‌جمهوری چشم داشت و به حمایت جناح راست احساس نیاز می‌کرد سعی کرد تا بخشی از قدرت را به آنها دهد، اما در دوره دهم چرخش کاملاً آشکاری در نحوه نگرش وی به جناحش ایجاد شد و پست‌ها را میان هم محفلی‌های خودش تقسیم کرد، به همین دلیل موج گسترده افزایش انتقادات در جناح راست را شاهد هستیم.


قنبری گفت: به دلیل همین مساله احمدی‌نژاد نمی‌خواهد هویت احزاب را به رسمیت بشناسد، چه رسد به اینکه سهمی از قدرت را به آنها بدهد؛ همانگونه که پیش از این وی گفته بود احزاب نباید در قدرت اجرایی دخالت کنند که مشخص است منظور وی اصولگرایان هستند، زیرا اصلاح‌طلبان با توجه به نوع نگرش و جایگاهی که دارند نمی‌توانند دخالتی در قدرت اجرایی داشته باشند.


نماینده مردم ایلام در مجلس با تاکید بر اینکه نفس صحبت‌های احمدی‌نژاد خلاف قانون اساسی است، تصریح کرد: البته وی اخیرا ادعاهای فراقانونی دیگری را مطرح کرده است از جمله اینکه گفته است برخی قوانین را به دلیل مغایرت با قانون اساسی اجرا نمی‌کند در حالی که این حرکت خودش خلاف قانون است.


قنبری در پاسخ به سوال دیگری در مورد عدم ارسال مصوبات دولت و مجلس، اظهارداشت: نفرستادن مصوبات مجلس برای این است که مبادا این قوه جلوی برخی مصوبات مغایر قوانین دولت را بگیرد که این حرکت فرار کردن از نظارت مجلس است و به تضیف مجلس می‌انجامد، لذا مجلس باید از ابزارهای نظارتی خود در مقابل دولت استفاده کند.


وی در پایان گفت: البته تا حدی ضعف مجلس در جریحه دار‌تر شدن مجلس موثر بوده است، زیرا حداقل کار ممکن که سوال از رئیس‌جمهور است هم انجام نشده است و در نتیجه بی‌توجهی به شان مجلس رخ می‌دهد.
 

دیدار زهرا رهنورد با نرگس محمدی فعال حقوق بشر

Posted:

جرس: زهرا رهنورد به همراه جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی با حضور در منزل نرگس محمدی از وی دلجویی و برای وی آرزوی سلامت کرد.


به گزارش کلمه، زهرا رهنورد ساعتی پس از ترخیص نرگس محمدی از بیمارستان به دیدار او در منزلش رفت.


محمدی در این دیدار شرح کاملی از انواع فشارهایی که در زندان از سوی بازجویان به او وارد آمده بود، به رهنورد ارائه داد؛ توضیحاتی که باعث اندوه و تاسف شدید رهنورد و دیگر دیدار کنندگان شد.


رهنورد پس از شنیدن توضیحات نرگس محمدی از آنچه بر او رفته بود اظهار تاسف شدید کرد و گفت: "وقوع چنین حوادثی در زندان های کشوری که مقاماتش ادعای عدالت دارند، شرم آور است."


گفتنی است، نرگس محمدی، نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر که روز دهم تیرماه پس از ۲۲ روز بازداشت آزاد شده بود، به دلیل اختلالات عصبی ناشی از دوران بازجویی در بیمارستان بستری شد.


محمدی اولین بار در روز ۲۷ خرداد یعنی یک هفته پس از بازداشتش دچار بیهوشی ناگهانی می‌شود اما مسئولان زندان از آزادی او خودداری کرده و بازجویی از او در شرایط سخت و ناگوار را ادامه می دهند.
 

حسینعلی شهریاری از نمایندگی مردم زاهدان در مجلس استعفا کرد

Posted:

به ‌دنبال حادثه بمب گذاری

جرس: نماینده مردم زاهدان در مجلس در پی وقوع حادثه بمب گذاری در مسجد جامع زاهدان استعفای خود از سمت نمایندگی مردم زاهدان در مجلس را اعلام کرد.

 

 

به گزارش خبرگزاری مهر، حسينعلی شهرياری دیروز بعد از انفجار‌های زاهدان گفته بود که اين انفجارها قابل پيش‌بينی بود: بنده بارها در مصاحبه‌ها گفته‌ام كه عوامل بازمانده از جريانات وهابيت و ريگی وجود دارند و می‌خواهند اقدامی انجام دهند تا بگويند كه هنوز حضور دارند.

 

گفتنی است، دو انفجار پنجشنبه شب مقابل مسجد جامع زاهدان روی داد که بر اثر آن 328 نفر از هموطنانمان شهید و مجروح شدند.

 

متن استعفانامه شهریاری به شرح زیر است: جناب آقای دکتر علی لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی احتراما اینجانب دکتر حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس به اطلاع می‌رساند با توجه به پیگیری‌های فراوان اینجانب متاسفانه مسئولان نتوانستند حداقل وظیفه خود را که همانا حفظ امنیت جان و مال مردم است را تامین کنند.

 

از طرفی خواسته‌های فراوان و به حق مردمی از اینجانب جهت پیگیری برای تامین امنیت و احقاق حقوق شهروندی استعفای خود را در تاریخ 25 تیرماه 89 اعلام می دارم. امیدوارم مسئولان چاره‌ای بیندیشند که از این پس شاهد پرپر شدن عزیزان‌مان در این استان نباشیم.

 

شهرياری عنوان كرد: واقعا اين انفجارها قابل پيش‌بينی بود؛ بنده بارها در مصاحبه‌ها گفته‌ام كه عوامل بازمانده از جريانات وهابيت و ريگی وجود دارند و می‌خواهند اقدامی انجام دهند تا بگويند كه هنوز حضور دارند.

 

رئيس كميسيون بهداشت مجلس در بخش ديگري از اين گفت‌و گو متذكر شد بارها اين تذكر را به مسؤلان امنيتی استان زاهدان داده‌ام و حتی قبل از تعطيلات عيد نوروز كتبا طی نامه‌ای به مسؤلان يادآوری كردم كه بايد مراقبت‌های امنيتی را در استان سيستان و بلوچستان گسترش دهند.

 

عکس خبری - دیدار مهدی کروبی با خانواده میردامادی

Posted:

 

 

 

مراسم سالگرد مصطفی کیارستمی برگزار شد

Posted:

جرس: اولین سالگرد شهادت مصطفی کیارستمی با حضور جمعی از همکاران مادر او و مدیران شهرداری تهران در تالار آبی برگزار شد.


بنا به گزارش های رسیده به جرس، شهید مهندس مصطفی کیارستمی، متاهل و 24 ساله، در نمازجمعه 26 تیر ماه گذشته که به امامت هاشمی رفسنجانی برگزار شد، در مقابل دانشگاه تهران توسط نیروهای بسیجی و لباس شخصی مضروب می شود.


نیروهای سرکوبگر با باتوم به شدت بر سر این جوان می کوبند، به نحوی که وی دیگر قادر به برگشت به منزل نبوده است. در نتیجه به ناچار با مادرش تماس می گیرد و تلفنی از وی درخواست کمک می کند.


پس از آنکه مادر مصطفی او را به خانه باز می گرداند، متوجه وخامت حال وی می شود و پسرش را به بیمارستان کسری تهران منتقل می کند. اما او به علت خونریزی مغزی ناشی از اصابت باتوم، همان شب فوت می کند اما علت مرگ او، سکته مغزی اعلام می شود.
 

جانشین فرمانده کل سپاه: تمامی اهداف استكبار در منطقه، تحت برد موشك‌های سپاه قرار دارند

Posted:

جـــرس: جانشین فرمانده كل سپاه پاسداران، طی سخنانی خاطرنشان کرد "امروز موشك‌های سپاه قادرند هدف‌های منطقه‌ای استكبار جهانی را با هر كمیت و كیفیتی مورد هدف قرار دهند." این فرمانده ارشد سپاه، همچنین "شكست ارتش اسراییل در خاورمیانه در جنگ‌های ٣٣روزه و ٢٢روزه و شكست آمریكا در عراق و افغانستان" را نشان دهنده تفوق ایران و شکست دشمنان دانست. "


به گزارش فارس، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده كل سپاه، در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه این هفته تهران ابتدا گفت "امام در همان روزهای اول انقلاب معتقد بودند اگر سازوكارهای لازم برای صیانت از انقلاب پی‌ریزی نشود امریكایی‌ها و انگلیسی‌ها علاقه‌مندند دوباره در كشورمان حاكمیت كنند برای همین ایشان به تأسیس سپاه و بسیج به عنوان دو نظام دفاعی از جنس انقلاب اقدام كردند. "


وی با بیان اینكه "همه سازوكارهایی كه امام برای انقلاب تعریف كرده‌اند و رهبری آن را انجام دادند كاركرد خود را در این سه دهه نشان داده‌ است"، گفت: "حاكمیت بخشی به ولایت، مستحكم‌ترین اقدامی بود كه امام برای صیانت از انقلاب انجام داده‌اند و شورای نگهبان و دیگر سازمان‌ها نقشی در صیانت از انقلاب داشتند و سپاه پاسداران هم به همین صورت جوشیده از متن انقلاب برای مقابله با دشمنان كوچك و بزرگ به وجود آمد. "


سلامی در ادامه خاطرنشان كرد: دشمن با برهم زدن امنیت ما در هر نقطه‌ای و شعله‌ور كردن آتش تروریسم، در حال صدمه زدن به انقلاب است ولی سپاه با داشتن مردانی شهادت‌طلب توانسته در مقابل آنها بایستد.


این فرمانده ارشد سپاه با بیان اینكه "دشمن با استفاده از عملیات روانی علیه ملت ایران شعله‌ور كردن آتش تروریسم، جنگ تحمیلی، تحریم اقتصادی، دستكاری سیستم امنیت داخلی كشور، استفاده از عوامل داخلی برای برهم زدن امنیت و ایجاد اختلافات مذهبی در ایران چیزی جز شكست نصیبش نشده" گفت: "شكست ارتش اسراییل در خاورمیانه در جنگ‌های ٣٣روزه و ٢٢روزه و شكست آمریكا در عراق و افغانستان نشاندهنده این موضوع است. "


سردار سلامی بدون اشاره به اوضاع کشور و با رویکرد به مشکلات کشور آمریکا گفت " آمریكا با ١۴هزار میلیارد دلار بدهی خارجی بدهكارترین كشور جهان است. این كشور هزار و ۶۰۰ میلیارد دلار در عراق هزینه كرده كه هیچ دستاوردی نداشته است. كشور آمریكا با نه و نیم درصد بیكاری جزء بیكارترین كشورهای جهان است و فقط ۶۰درصد كودكان آمریكایی با پدران و مادران خود زندگی می‌كنند كه این نشان از سقوط اخلاقی آنهاست. "


وی با بیان اینكه "آمریكا بیشترین زندانی جهان را دارد"، تصریح كرد: كشوری كه قصد داشت دنیا را تسخیر كند در سیاست‌های كهنه و نخ‌نمای شده خود در رنج و عذاب و گرفتاری است.


جانشین فرمانده كل سپاه افزود: همان عواملی كه امپراطوری شوروی را درهم شكست، در زوال امپراطوری آمریكا نیز نقش آفرینی می‌كند و امروز جهان به سمت نظم جدیدی پیش می‌رود و داستان ابرقدرتی آمریكا تمام شده است.


سلامی با بیان اینكه امروز سپاه همه سازوكارهای لازم برای مقابله با استكبار در همه جبهه‌ها را فراهم كرده است، گفت: سپاه آماده مقابله با استكبار چه در مقیاس جهانی و چه در سطح ملی است و امروز موشك‌های سپاه بدون هیچ محدودیتی تولید و بومی شده و حاضرند هدف‌های منطقه‌ای را با هر كمیت و كیفیتی مورد هدف قرار دهند و این نشاندهنده اقتدار سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی است.


جانشین فرمانده سپاه ادامه داد: امروز شناورهای سپاه قادرند در آب‌های جنوب و در هر نقطه‌ای با هر كمیتی و حجمی با هر دشمنی با هر كیفیتی مقابله كنند و حافظ آب‌های ایران باشند و امروز بسیج شامل هزاران گردان رزمی است كه اگر آنها در یك صف بایستند هیچ‌كس نمی‌تواند انتهای آن را ببیند و آنها حاضرند در دفاع از مرزهای كشور اقدام كنند.


سلامی با بیان اینكه دستگاه‌های اطلاعاتی خارجی در حال رصد توانمندی‌های نظامی ما هستند، گفت: پرنده‌های بدون سرنشین ما قادرند تا صدها كیلومتر فضای اطلاعاتی را برای ما باز كنند و سپاه برای مقابله با جنگ نرم دشمن نیز شبكه‌های گسترده بسیج را تقویت كرده است.


وی در ادامه خاطرنشان كرد:‌ دشمن نتوانسته در نبردهای سخت به پیروزی دست یابد، به تهاجم فرهنگی و جنگ نرم متوسل شده و در تلاش است چهره عفیف و زیبای جوانان ایرانی را با نمادهای شیطانی عوض كند و حجاب را از سر ملت ما بردارد اما سنگرداران حجاب ما یعنی زنان و دختران، با تمام وجود از حجاب پاسداری می‌كنند.


جانشین فرمانده كل سپاه در پایان تصریح كرد: ایران همه علائم و نشانه‌ها و لوازم یك قدرت بزرگ جهانی را به بركت داشتن یك رهبر، ملت و كشور بزرگ و نیروهای مسلح قدرتمند دارد.


بیانیه مولوی عبدالحمید درباره‌ انفجارهای زاهدان

Posted:

جرس: مولوی عبدالحميد اسماعيل زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان در پی بمب‌گذاری مسجد جامع زاهدان و کشته شدن بیش از 22 نفر، ابراز همدری جامعه اهل سنت زاهدان و استان را طی بيانيه‌ای بيان كرد.

 

به گزارش فارس، در اين بيانيه آمده است بار ديگر فتنه‌گران و ايادی استكبار جهانی با حمله به خانه خدا مسجد جامع شهر زاهدان تعدادی از برادران شيعه و مسلمان ما را به شهادت رسانده و تعدادی را مجروح كردند.

 

اين بيانيه می‌افزايد: اين جنايت هولناک را محكوم كرده و از مسؤلان می‌خواهيم هر چه زودتر اين ‌جنایت‌کاران را دستگير و به‌سزای اعمال ننگين‌شان برسانند.

 

در اين بيانيه آمده است: از تمام برادران و خواهران هم‌استانی به‌ويژه برادران اهل سنت می‌خواهم با برادران و خواهران دينی خود ابراز همدردی کرده و آرامش و صبر اختيار كرده و هوشياری خود را حفظ كنند.

 

اين بيانيه می‌افزايد: ما جامعه اهل سنت زاهدان و استان، خود را در غم شهدا شريک دانسته و ضمن اينكه خود را عزادار می‌دانيم از خداوند متعال دستگيری و مجازات آنان را خواستاريم.
 

دیدار مهدی کروبی با خانواده محسن میردامادی

Posted:

جرس: حجت الاسلام مهدی کروبی بعدازظهر رو گذشته با خانواده محسن میردامادی دبیر کل جبهه مشارکت دیدار کرد.

 

به گزارش تحول سبز، حجت الاسلام کروبی در این دیدار با ابراز تأسف از وضعیت جاری کشور، درخصوص ایجاد تردید جدی در نسل جوان نسبت به ارزشهایی که انقلاب اسلامی بر اساس آنها شکل گرفت ابراز نگرانی کرد. مهدی کروبی در این خصوص گفت فضای آزادی ایجاد شده بعد از انقلاب در نوع خود منحصر به فرد بود و علیرغم تهدیدات فراوان بر علیه حکومت جدید، آزادیهای سیاسی بسیار زیادی وجود داشت اما امروز وضعیت به گونه ای است که فضا بسیار بسته است.

 

کروبی ضمن برشمردن خاطراتی از زمان زندان شاهنشاهی، اشاره کرد که برخی ندانم کاری ها باعث شده نسل امروز نسبت به مسائل زمان انقلاب با دیده تردید بنگرد و این در حالی است که متأسفانه عملیات تخریبی علیه سرمایه های کشور و انقلاب توسط افراد بی ریشه در روزهای اخیر شدت گرفته است.

 

وی ضمن اشاره به مجلس ششم، از دستاوردهای ارزنده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به ریاست محسن میردامادی یاد کرد و آن دوران را یکی از طلایی ترین دوران در روابط مجلس با مجالس سایر کشورها برشمرد.

 

در ادامه این دیدار خانواده میردامادی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت محسن میردامادی در زندان و ابراز نگرانی از بی توجهی مسئولین دادستانی نسبت به پرونده پزشکی وی، به تشریح تلاشهای قانونی برای مرخصی استعلاجی وی که با مخالفتهای فراقانونی مواجه شده پرداختند.

 

محسن میردامادی از چهارم خرداد ماه و بعد از مخالفت مسئولین پرونده اش با تمدید مرخصی، به زندان بازگشته و از آن زمان، تنها امکان ملاقات با یکی از اعضای خانواده در هر هفته را داشته که خانواده وی در اعتراض به این محدودیت، از این امکان ملاقات استفاده نکرده اند.

 

محسن میردامادی سال گذشته در پی بازداشت ۹ ماهه بدلیل انجام کارهای مطالعاتی در محیط زندان دچار تشدید آرتروز گردن شده بود که در دوره مرخصی دو ماهه با انجام فیزیوتراپی بهبود نسبی یافته بود؛ اما در دوره جدید بازداشت با بی تفاوتی مسئولین پرونده نسبت به نظر پزشک معالج درخصوص لزوم انجام هرچه سریعتر عمل جراحی، مجدداً آرتروز وی تشدید شده است.