جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


نامه مشترک سندیکاهای کارگری به سازمان بین‌المللی کار:

Posted: 09 Jun 2013 09:11 AM PDT

اعتراض به دخالت دولت در تشکل‌های کارگری
جرس: یکصدو دومین اجلاس سازمان بین المللی کار در شهر ژنو سوئیس در حال برگزاری است و از ایران نیز افرادی از تشکل های کارگری رسمی به عنوان نمایندگان جامعه کارگری حضور دارند.  

 

 سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، سندیکای کارگران فلزکارمکانیک و هیات بازگشایی سندیکای کارگران نقاش در نامه ای مشترک به ریاست سازمان ای ال او از موارد نقض اصول و حقوق بنیادین کار در ایران خبر دادند.

سندیکاهای نام برده شده در نامه شان ضمن اشاره به اینکه اساس نامه سه تشکل رسمی کارگری در کشور با مداخله دولت و وزارت کار نوشته شده است و دولت بر روند انتخابات این سه تشکل نظارت استصوابی دارد، این سه تشکل را فاقد وجاهت قانونی برای نمایندگی کارگران ایران قلمداد کرده اند.

متن کامل نامه که نسخه ای از آن در اختیار کلمه قرار گرفته است به شرح ذیل است:

ILO ریاست محترم سازمانی

با توجه به شرایط بسیار سخت اقتصادی که گریبانگیر کشورمان گشته است،کارگران ایرانی درشرایط مطلوبی کار وزندگی نمی کنند. متاسفانه با نقض قوانین داخلی کشورمان،مقاوله نامه های بنیادین آن سازمان محترم هم زیرپاگذاشته شده است که نظرشمارابه بخشی از آن جلب می کنیم

۱- دستمزدها درسال جاری مطابق با تورم ٣۵ درصدی اعلام شده توسط بانک مرکزی ایران هم مطابقت نداشته و۱۰ درصدکمتر یعنی ۲۵درصد افزایش یافت بطوری که اعتراض احمدی عضوشورای عالی کار را نیز درپی داشت او می گوید«در۱۲سال گذشته همیشه افزایش حداقل مزد کمترازنرخ رسمی تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی بوده است»(ایلنا۱/۲/۱٣۹۲) که این نقض آشکار ماده ۴۱ قانون کار وبند۱۲ از اصل ٣ قانون اساسی کشورمان واصل ۹۵ ازمقاوله نامه های بنیادین آن سازمان است.

همچنین در خصوص عدم پرداخت به موقع حقوق کارگران ،اعتراض ۱۰۰ کارگر نساجی مازندران درمقابل مجلس ۲۴/٨/۱٣۹۱که به نمایندگی از طرف ٨۰۰ کارگر این کارخانه که ۲۷ ماه است حقوق شان پرداخت نشده است واعتراض ۱٣۰۰ کارگر لوله سازی صفا در استان ساوه ۱۲/۱۰/۱٣۹۱به مدت ۶ماه اشاره نمود.محجوب یکی ازنمایندگان مجلس در ۵/۲/۱٣۹۲اعلام کرد ۲۰۰ هزار کارگر از تاخیر وعدم پرداخت حقوق رنج می برند.

۲- در بحث اشتغال زایی نه تنها با سیاست آزاد کردن اقتصاد، تولید صنعتی کشورمان دچار نقصان شد، بلکه کارگاه های کوچک قطعه سازی وابسته به صنایع خودرو سازی نیز به تعطیلی کشیده شد. عضو هیات مدیره کانون عالی کارفرمایان کشور سیدحمزه دروادی می گوید: «آمارهای دولت درباره اشتغال وبیکاری قابل اطمینان نیست» (ایلنا۱۲/٨/۱٣۹۱) و دکترمردوخی اقتصاددان می گوید: «اهداف اشتغال زایی محقق نشد واشتغال ناچیز زنان درجمعیت شاغل کشور از۱۵درصدتجاوزنکرد.» (ایلنا ۵/۱۰/۱٣۹۱) و همچنین خبرگزاری کار ایران گزارش کرد که در سال گذشته ۲۰۰ هزار کارگر بیکار و٣۰۰۰واحدتولیدی تعطیل شده اند.درآخرین بیکارسازی ها هم می توان به اخراج ۱۰۰۰کارگر جبل بر استان هرمزگان و۵۵۰کارگر لامپ سازی الوند قزوین اشاره کرد(به نقل از ایلنا) که این مواد نقض آشکار بند ۲ از اصل ۴٣ قانون اساسی کشورمان واصل ۱۲۲ مقاوله نامه های بنیادین آن سازمان است.

٣- تبعیض جنسی ،مذهبی،محیط کار را می توان درکلیه کارخانه های موادغذایی وپروتینی مشاهده نمود که ازاستخدام اقلیت های دینی خودداری کرده و این افراد هیچگاه در خط تولید قرار نمی گیرند. همچنین در بسیاری از رشته های تحصیلی و شغلی زنان با دستورهای پیاپی از امکان راهیابی به شغل مورد علاقه خود منع می شوند از جمله مهندسی معدن. به گفته اقتصاددان دکتر مردوخی: «اشتغال ناچیز زنان در جمعیت شاغل کشور از۱۵ درصد تجاوزنکرده است.» این موراد ناقض اصول۱۹ و۲۰ قانون اساسی کشور واصل۱۱۱مقاوله نامه های بنیادین است.

۴- در بحث دستمزد مساوی برای کار مساوی با مردان، افشین حبیب زاده عضو هیات مدیره خبرگزاری کارایران می گوید:« درکارگاههای کوچک زیر ۱۰نفر دستمزد پایینی به کارگران زن پرداخت می شود که بعضا به نصف حداقل مزد مصوب شورای عالی کارهم نمی رسد.»(ایلنا۹/۲/۱٣۹۲) زنان نه تنها حقوق کمتری نسبت به مردان دریافت می کنند بلکه دربسیاری ازمواقع مورد تعرض جنسی نیز قرار می گیرند که به دلیل روابط اجتماعی تحمیل شده به زنان آنان از ترس آبرو ازشکایت صرف نظر کرده وهیچ آمار رسمی دراین مورد موجود.نیست.زنان اولین دسته ای هستند که ازکاراخراج می شوند.رییس اتحادیه زنان کارگر آذربایجان شرقی می گوید:«زنان اولین قربانیان تعدیل دربازارکارهستند»(ایلنا ۱۰/۲/۱٣۹۲)

۵- افزایش حوادث شغلی یکی دیگر از مواردی است که زندگی وجان کارگران ایرانی را به مخاطره انداخته است.به گزارش اداره کل روایط عمومی واموربین الملل سازمان پزشکی قانونی ایران آمارتلفات حوادث ناشی ازکار در سال ۱٣۹۱ ۱۷۹۵ نفر بوده که از این تعداد۲۵ نفر زنان را شامل می شده است و نسبت به سال۱٣۹۰، ۱۹درصدافزایش داشته است.(به نقل از ایلنا)

۶- درحال حاضر فعالان سندیکایی برای فعالیت های صنفی خود در زندان بسرمی برند.آقایان رضا شهابی مسوول مالی سندیکای کارگران شرکت واحداتوبوسرانی تهران،محمدجراحی وشاهرخ زمانی ازهیات بازگشایی سندیکای کارگران نقاش وتزئینات تهران،پدرام نصرالهی،خالدحسینی،غالب حسینی،بهزادفرج الهی،رضاقادری،علی آزادی،حامد محمودنژاد،رسول بداغی،عبدالرضاقنبری هم اکنون در زندان هسند.آقایان ناصرمحرم زاده با ۱۴سال سابقه کار ،حسن سعیدی با ۱٣سال سابقه کار، وحید فریدونی با ۹سال سابقه کارازاعضای سندیکای کارگران شرکت واحداتوبوسرانی تهران درسال گذشته وبهنام خدادادی ونجیم مجیدزاده از انجمن کارگری برق وساختمان اصفهان شاغل درپارس جنوبی درفروردین امسال به علت فعالیت های صنفی ازکاراخراج شده اند. که این نقض مقاوله نامه های ٨۷و۹٨ آن سازمان محترم است.

درحال حاضر جمعی به نمایندگی ازکارگران ایرانی در هیات اعزامی به آن نهاد محترم قرار دارند که به هیچ وجه مورد تایید سندیکاهای کارگری ایران نیستند. نهادهایی که این افراد را به عنوان نمایندگان خود به آن اجلاس فرستاده اند نهادهایی هستند که اساسنامه و برنامه اشان توسط وزارت کار ایران برایشان نوشته شده است و حتا نمایندگان به اصطلاح کارگری می باید از فیلتر وزارت کار بگذرند تا سمت نمایندگی را کسب کنند.افرادی که در شورای عالی کار برخلاف نظر ٣۰میلیون کارگر ایرانی با تصویب حداقل حقوقی ۴برابر زیر خط فقر، سند مرگ خانواده های کارگری را امضا می کنند ونهاد های اعزامی آنان حکم اخراج برادران کارگر خود را تایید می کنند هیچگاه تعلقی به زحمتکشان ایران ندارند. ما ازشما مصرانه می خواهیم که موارد نقض حقوق انسانی کارگران ایرانی را پیگیری و از پذیرفتن نمایندگان به اصطلاح کارگری خوداری کنید.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک

هیات بازگشایی سندیکای کارگران نقاش 

فائزه هاشمی: عده‌ای با ماموریت رد صلاحیت هاشمی وارد جلسه شورای نگهبان شده بودند

Posted: 09 Jun 2013 08:48 AM PDT

جرس: فائزه هاشمی در اولین اظهارنظر خود پس از ردصلاحیت پدرش از سوی شورای نگهبان، ردصلاحیت آقای هاشمی رفسنجانی را رد جمهوریت و اسلامیت نظام و یک اقدام برنامه ریزی شده خوانده و به شرح جزییاتی از مراحل رای گیری در شورای نگهبان پرداخته است.  

 

وی در تشریح آنچه گذشته است می گوید: آقای هاشمی رفسنجانی اکثریت آراء را در شورای نگهبان در اختیار داشته که با ماموریت افرادی با هدف تغییر آراء به جلسه شورای نگهبان ایشان ردصلاحیت می شوند.

نماینده دوم تهران در مجلس پنجم، افزوده است: اقبال عمومی نسبت به فردی که برای تخریبش در طول همه این سال ها به هر طریقی برخلاف اخلاق و دین تلاش کرده بودند چنان بود که ترجیح دادند با حذف آقای هاشمی حضور انبوه مردم در پای صندوق های رای را مانع شوند. این ردصلاحیت چیزی نیست که بشود از آن به آسانی گذشت. مجموعه ای که این کار را کردند نه تنها الان بلکه بعدها هم باید در مورد آن به تاریخ پاسخگوباشند

فرزند رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام علاوه بر موارد فوق به رد صلاحیت گسترده اصلاح طلبان در انتخابات شوراها ، بازداشت ها و حصرهای موجود اشاره کرده و می افزاید: از همین ابتدا روند انتخابات به نظر منطقی و قانونی نمی رسد. بنابراین با این شرایط انگیزه ای برای رای دادن نمی ماند.

خانم هاشمی که فضای فعلی جامعه را در مقایسه با سال ۸۸ امنیتی تر و بسته تر می خواند، می گوید: انتظار این بود که با عقل و تدبیر شرایطی فراهم می شد که اعتماد عمومی جلب شود تا انتخابات بهتری برگزار شود. او ضمن آن تاکید می کند: البته هنوز هم دیر نیست.

به گزارش کلمه، متن کامل پرسش و پاسخ خانم فائزه هاشمی با تعدادی از فعالان سیاسی  به شرح زیر است:

برداشت و ارزیابی شما از ردصلاحیت آقای چیست؟

این ردصلاحیت را از چند بعد می توان مورد ارزیابی قرار داد: اول آنکه با درنظرگرفتن ویژگی های آقای هاشمی از جمله از ارکان مبارزه در قبل از انقلاب، از پایه های جمهوری اسلامی ایران ، مدیر، مدبر، با تجربه ، توانا و وفادار به قانون اساسی، فداکار ودلسوزبرای نظام، وقتی فردی با چنین ویژگی ها که تمام شروط مطرح شده در قانون اساسی را در بالاترین حد دارد، رد صلاحیت می شود از نظر من می شود نتیجه گیری کرد که حداقل بخش عمده ای از این نظام از اهداف انقلاب و چهارچوب قانون به قدری منحرف شده که آقای هاشمی با این ویژگی ها در آن جایی ندارد .

برداشت دیگری که می توان از این ردصلاحیت داشت تلاشی است که بعضی در یک دست کردن حاکمیت و اداره امور کشور بر خلاف قوانین داشته وهزینه های زیادی هم در این مسیر پرداخت شد و منافع ملی بسیاری قربانی شد. منافع عمده ای، هم مادی و هم قدرت در این سال ها نصیب افراد وگروه هایی شد که آمدن آقای هاشمی این یکدستی را به هم می زد و این منافع را قطع و یا با مشکل روبرو می کرد. بنابراین تصمیم بر این شد که ایشان در همین مرحله حذف شود تا ادامه راه کم هرینه تر و کم دردسرتر باشد. رد صلاحیت نامزدهای اصلاح طلب شورای شهرنیز از همین نگاه نشات می گیرد.

بعد سومی هم وجود دارد وآن اینکه شور و شوق و امید عجیب و فوق العاده ای که با ثبت نام آقای هاشمی کشور را فرا گرفت که بازار نیز خود به خود عکس العمل مثبت نشان داد باعث وحشت این افراد شد. به عبارت دیگر اقبال عمومی نسبت به فردی که برای تخریبش در طول همه این سال ها به هر طریقی برخلاف اخلاق و دین تلاش کرده بودند چنان بود که ترجیح دادند با حذف آقای هاشمی حضور انبوه مردم در پای صندوق های رای را مانع شوند.

روایت ها در مورد اقدام شورای نگهبان متفاوت است، بالاخره در مسیر رای گیری شورای نگهبان چه گذشته است؟

گفته میشود در رای گیری اولیه در جلسه شورای نگهبان اکثریت با آقای هاشمی بود، سپس افرادی با ماموریت تغییر آرا به این جلسه می روند. احتمال بالای پیروزی آقای هاشمی در مرحله اول رابیان می کنند و اینکه نتیجه تلاش هایشان در این سال ها با آمدن آقای هاشمی هدر می رود و حذف ایشان در این مرحله بی در دسرتر از حذف ایشان پس از برگزاری انتخابات است و[...] دوباره رای گیری می شود، بعضی اعضای شورای نگهبان اعتراض می کنند و بعضی به عنوان اعتراض جلسه را ترک می کنند.ماموریت انجام می شود، یعنی آقای هاشمی رد صلاحیت شد.

این ردصلاحیت برایتان قابل پیش بینی بود؟

خیر. با توجه به ویژگی های آقای هاشمی این اقدام دور از انتظار بود.از نظر من رد صلاحیت آقای هاشمی یعنی رد جمهوریت و اسلامیت نظام.

به نظرشما این برخورد با آقای هاشمی ادامه فضایی است که از ۸۸ شروع شده بود؟

من فکر می کنم این روند از سال ۸۴ وحتی قبل از آن آغاز شده بود، از حوادث کوی دانشگاه برنامه ریزی برای حذف خیلی از افراد و نگرش ها شروع شد و سال ۸۸ هم ادامه همان بود که امروز به این نقطه رسیده است.

پس از این ردصلاحیت نگاه تان به انتخابات چیست؟ قصد شرکت دارید؟

کاندیدایی ندارم و شرایط مناسبی نمی بینم که بخواهم شرکت کنم. با ثبت نام آقای هاشمی شور و شوق بی نظیری سراسر کشور را فرا گرفت. به نظر می رسد بعضی از این شور و شوق راضی نبودند و از این انتخابات نتیجه دیگری میخواستند، بنابراین ترجیح دادند با ردصلاحیت آقای هاشمی از آن شور و شوق مردمی و مشارکت گسترده ای که آرزو و ایده آل هر نظامی است صرفنظر کنند.به این موضوع رد صلاحیت گسترده اصلاح طلبان در انتخابات شوراها ،دستگیریها،حضور سبزها و غیر سبزها در زندان و حصر ، فشارها برروی ستادهای بعضی کاندیداها،تهدید افرادی برای فعال نشدن در ستادها و…. را نیز اضافه کنید.از همین ابتدا روند انتخابات به نظر منطقی و قانونی نمی رسد. بنابراین با این شرایط انگیزه ای برای رای دادن نمی ماند.نمی شود در صحبت ها خواستار مشارکت انبوه باشیم ولی در عمل جور دیگری رفتار کنیم.

با ثبت نام آقای هاشمی همانطور که اشاره کردید فضای کشور بعد از مدتها به شور و هیجان رسید الان فضا را چطور می بینید؟

نمی توانم ادعا کنم که آنچه می گویم در کل جامعه وجود دارد، چیزی که من می بینم از طریق تماسها، ارتباطات ، سایت ها است که به نظر می آید فضایی که بعد از ثبت نام آقای هاشمی یک باره گرم شده بود، الان یخ زده است و آن گرمای انتخابات حالا که کمتر از یک هفته به انتخابات باقی مانده مشاهده نمی شود. انتخابات پرشور و رقابتی نیست. استقبال کم شده است.

یک بحثی که بعد از رد صلاحیت آقای هاشمی مطرح شد، علت عدم اعتراض و شکایت به این اقدام بود. شما چه نظری دارید؟

به نظرم اگر فرد دیگری بود شاید احتمال تغییر نظر شورای نگهبان پس از اعتراض وجود داشت ، اما در مورد آقای هاشمی موضوع مبهم و ناشناخته ای وجود ندارد که بعد از اعتراض بخواهد مورد رسیدگی قرار گیرد و یا مساله تازه ای کشف شود. این ردصلاحیت برنامه ریزی شده بود.

فشارهایی روی آقای هاشمی برای اعلام انصراف قبل از اعلام نتایج و ردصلاحیت ایشان بود. آنها با این فشار برای انصراف چه هدفی را دنبال می کردند؟ تفاوت این ردصلاحیت و عدم انصراف برای آنها چه بود؟

افرادی آمدند با ایشان صحبت کردند که انصراف دهد. من فکر می کنم می خواستند با تن دادن آقای هاشمی به انصراف هزینه آن را به گردن ایشان بیاندازند. چون با این ردصلاحیت خود آنها باید پاسخگو باشند که خوشبختانه ایشان چنین کاری را نکرد. در واقع می خواستند یک ردصلاحیت بدون هزینه و بدون پاسخگویی برای آنها باشد. ردصلاحیت و واکنش های صورت گرفته به آ ن از بیانیه ها و سیل نامه طیف های مختلف در تاریخ ثبت می شود. این ردصلاحیت چیزی نیست که بشود از آن به آسانی گذشت. مجموعه ای که این کار را کردند نه تنها الان بلکه بعدها هم باید در مورد آن به تاریخ پاسخگوباشند. لذا می خواستند مسوولیت این کار برای خودشان نباشد.

۴ سال از انتخابات ۸۸ گذشته هنوز بسیاری در حصر و حبس هستند. فضای فعلی را چطور ارزیابی می کنید؟

در مقایسه با سال ۸۸ فضا را امنیتی تر و بسته تر می بینم. چون در سال ۸۸ ظاهرا تا نزدیک روز رای گیری تقریبا وضعیت عادی بود،البته بگذریم از بعضی تخلفات که از قبل برنامه ریزی شده بود. رقابت و شور انتخاباتی وجود داشت، ستادها فعال بودند، سخنرانی ها، میتینگ ها و.. الان چنین وضعیتی وجود ندارد، اینها همه نشان می دهد فضا بسته تر و امنیتی تر از زمان قبل از انتخابات سال ۸۸ هست و به همین دلیل است که فضای واقعی برای یک انتخابات واقعی شکل نگرفته است. انتظار این بود که با عقل و تدبیر شرایطی فراهم می شد که اعتماد عمومی جلب شود تا انتخابات بهتری برگزار شود. البته هنوز هم دیر نیست. 

اعتراض خانواده‌های زندانیان سیاسی به بازرسی بدنی غیرمتعارف برای ملاقات

Posted: 09 Jun 2013 08:05 AM PDT

جرس: بازرسی بدنی زننده ی زنان، دختران و دختر بچه های خانواده های زندانیان سیاسی زن، توسط حراست زندان اوین باعث اعتراض شدید خانواده ها در سالن ملاقات زندان اوین شد.  

 

 

به گزارش کلمه، صبح امروز مامور بازرسی خانواده های زندانیان سیاسی بند زنان زندان اوین که ملاقات حضوری داشتند به طرز بیشرمانه و غیر انسانی اقدام به بازرسی بدنی دختر بچه ها تا بانوان مسن کرد که با واکنش شدید خانواده ها مواجه شد.

 

بر اساس این گزارش در طول ساعت ملاقات خانم ها اظهار می کردند که پس از بازرسی احساس تحقیر و شرم کرده و حس بدی داشته اند. همچنین دختر نسرین ستوده در تمام مدت ملاقات گریه می کرده است.

 

به گفته ی خانواده های زندانیان سیاسی این ملاقات عملا تبدیل به صحنه ی اوقات تلخی و گرفتگی خانواده ها شد.

 

از زمان انتصاب رشیدی به ریاست زندان اوین جو امنیتی شدیدتری که گاهی اوقات به مرز بی اخلاقی می رسد، در زندان اوین حاکم شده است.

 

به گفته ی یکی از اعضای خانواده ها امروز نیز مامور بازرسی در مقابل اعتراض خانواده ها اعلام کرده که مسولین حراست زندان از ما خواسته اند که این گونه بازرسی کنیم. خانواده ها نیز در پاسخ اعلام کردند ضمن پیگیری رفتار امروز، در صورت ادامه ی روند کنونی از ملاقات خودداری خواهند کرد. 

رونمایی جلیلی ازجریان تردید

Posted: 09 Jun 2013 08:35 AM PDT

 جرس: جریان «تردید» در حال ایجاد شدن است و همانگونه که ملت ایران اجازه «فتنه» و «انحراف» را نداد، امروز هم باید اجازه ایجاد تردید در ادامه قدرتمندانه مسیر ولایت را ندهد.

 

 به گزارش جرس سعید جلیلی دبیر شورای امنیت ملی و یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری یازدهم امروز و در یکی از نطق های انتخاباتی خود در استان کهکیلویه و بویر احمد با شاره به حوادث پس از انتخابات ۸۸ اظهار کرد: ما در آن انتخابات به پشت خیمه دشمن رسیدیم اما عده‌ای با ایجاد « فتنه »، تردید ایجاد کردند تا ما را از پشت خیمه‌ها عقب برانند.

 

پس از انتخابات ۸۸ و در واکنش به تخلفات و تقلبهای صورت گرفته٬ اعتراضات مردمی گسترده ای در شهرهای مختلف ایران بویژه تهران صورت گرفت که منجر به پیدایش جنبشی مردمی  سبز  شد. آقای خامنه ای و نزدیکان ایشان پس از این حوادث از این جنبش اعتراضی و مردمی به عنوان جریان «فتنه» یاد میکنند و حامیان آنرا بی بصیرت و حامی فتنه می خوانند. موسوی و کروبی دو نامزد انتخابات سال ۸۸ نیز که به عنوان رهبران جنبش سبز از آنها یاد می شود توسط آقای خامنه ای به عنوان سران «فتنه» شناخته شده و به دستور او نزدیک به ۵۴۰ روز است که در حصر خانگی می باشند.

 

جلیلی در بخشی دیگر از سخنان خود همچنین اضافه کرد: پیشرفت و موفقیت کشور بر اثر حرکت در مبانی اسلام و پیروی ۱۰۰ درصد از ولایت مطلقه فقیه بود که کسانی تلاش کردند با انحراف و زاویه گرفتن از این مسیر نورانی در مسیر ملت ایران توقف ایجاد کنند.

 

جلیلی تصریح کرد: در زمانی که جمهوری اسلامی ایران به اسم اسلام ناب و مباره با رژیم صهیونیستی شناخته می‌شد، بحث‌هایی همچون مکتب ایرانی و دوستی با مردم اسرائیل را مطرح کردند. این انحراف بود و می‌خواست مانع پیشرفت ملت ایران شود، اما پیشرفت ملت ایران در مسیر خط ولایت مطلقه فقیه بوده است.
 

 

در اولین سال پس از انتخابات ۸۸ و در پی اعلام مشایی به عنوان معاون اول دولت محمود احمدی نژاد و شبهه آماده کردن او برای انتخابات سال ۹۲ ٬ موضع گیری های سختی علیه احمدی نژاد و مشایی توسط اغلب اصوگریان نزدیک به آقای خامنه ای صورت گرفت که درنهایت و با توجه به برخی از اظهارات مشایی در رابطه با رو به پایان بودن دوره اسلامی گرایی٬ مکتب ایرانی و دوستی با مردم اسرائیل طرفداران آقای خامنه ای از او و یارانش به عنوان جریان « انحرافی » یاد کردن و دلیل اصلی خروج احمدی نژاد از خط رهبری را نزدیکی به این جریان فکری دانستند.از نظر آنها این جنبش فکری تمایلات لیبرالی و ملی‌گرایانه زیادی دارد و به آن اندازه مذهبی نیست که بتواند در درون گروه حاکم محافظه‌کار ایران طبقه‌بندی شود.

 

این کاندیدای ریاست جمهوری در بخشی دیگر افزود: جریان «تردید» در حال ایجاد شدن است و همانگونه که ملت ایران اجازه «فتنه» و «انحراف» را نداد، امروز هم باید اجازه ایجاد تردید در ادامه قدرتمندانه مسیر ولایت را ندهد. اگر مسیر نورانی ولایت مطلقه فقیه را با صلابت بپیماییم و به مردم اعتماد کنیم و ادارات ما پشتیبان مردم شوند، حماسه‌های بزرگ و بیشتری در انتظار ملت ایران خواهد بود.

 

 

به نظر می رسد منظور آقای جلیلی از جریان تردید افرادی باشند که بیشتر انتقادات را به او و عملکردش در زمینه مذاکرات هسته ای وارد کرده اند. در راس این منتقدین می توان از دبیر سابق شورای عالی امنیت  ایران و دیگر کاندیدای ریاست جمهوری٬ حسن روحانی نام برد که جلیلی را به مقاومت نابخردانه در مذاکرات هسته ای محکوم می کند واو را یکی از دلایل اصلی تصویب قطعنامه های زیاد٬ به خطر انداختن منافع ملی و وضع تحریمهای شدید علیه مردم ایران می داند.

 

با اینکه آقای خامنه ای بارها تاکید کرده است که هیچ کاندیدایی در این انتخابات ندارد و از هیچ کاندیدایی نیز حمایت نمی کند ولی طرفداران جلیلی و بسیار از حامیان او و اصولگرایان٬ او را کاندیدای  مورد نظر رهبری می نامند. به نظر می رسد همسویی موضع گیری‌های سعید جلیلی با آقای خامنه ای و مطیع بودن او در برابر رهبر، که مسوول اتخاذ سیاست‌های عمده جمهوری اسلامی به ویژه در عرصه هسته ای است،  دلایل عمده  ایست برای حمایت آقای خامنه‌ای از او در کارزار ریاست جمهوری آینده. حمایتی که می تواند با مهندسی انتخابات صندلی ریاست جمهوری را برای جلیلی به ارمغان بیاورد.

 

 

احمد شیرزاد: مردم بیایند، نامزد اصلاح‌طلب در انتخابات پیروز می‌شود

Posted: 09 Jun 2013 07:22 AM PDT

جرس: یک فعال سیاسی و نماینده اصفهان در مجلس ششم معتقد است که اگر "مردم به عرصه بیایند نامزد اصلاح‌طلب پیروز انتخابات است" و می‌گوید: باید در عرصه انتخابات بمانیم و نقش ایفا کنیم.  

 

احمد شیرزاد همچنین به روزنامه "بهار" می‌گوید اگر این دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با یکدیگر ائتلاف نکنند، به شخصه برای همیشه از آن‌ها دلگیر می‌شود. این دلگیری هرچند موضع‌گیری حزبی و سیاسی او نیست، اما یک احساس شخصی هم نیست.

 

او می‌گوید چند هفته‌ای‌ است که مردم به او مراجعه می‌کنند و می‌پرسند «باید چه کنند؟» شیرزاد معتقد است جنبش اصلاح‌طلبی باید برای مردم و هوادارانش در این انتخابات برنامه داشته باشد.

 

شیرزاد معتقد است: در واقع ما باید نسبت به امکان تاثیر‌گذاری آرایمان واقع‌بین باشیم. نه خوش‌بینی غیرمنطقی داشته باشیم و نه بدبینی غیرمنطقی. چنانچه در یک مقطع بتوانیم با آرایمان نتیجه بگیریم، ولی این امکان را نادیده بگیریم، فرصت سوزی کرده‌ایم. مردم باید شرایط را بررسی کنند و اگر به این نتیجه رسیدند که با شرکت در انتخابات می‌توانند در روند کشور، تغییری به وجود بیاورند، در انتخابات شرکت کنند؛ موضوعی که متاسفانه در ذهن بسیاری از آحاد جامعه حک شده است و من کمابیش با آن برخورد دارم، این تلقی است که «ما رای می‌دهیم، اما سودش را دیگری می‌برد.» بخشی از افرادی که امروز تصمیم ندارند در انتخابات شرکت کنند، می‌ترسند رای آن‌ها جدا از رای به نامزد مورد علاقه شان، با تعابیر دیگر تفسیر شود. برخی از تبلیغات رسمی مبنی بر مشارکت در انتخابات در عمل تبلیغ عدم مشارکت است، یعنی تبلیغات رسمی با زبان، گفتمان و ابزاری صورت می‌گیرد که در عمل نتیجه معکوس داشته باشد و بسیاری را از شرکت در انتخابات منع کند. در حقیقت یک نوع روانشناسی معکوس پشت بخش عمده‌ای از تبلیغات رسمی برای شرکت در انتخابات وجود دارد. در این گفتمان سعی می‌کنند در نسبت دادن مشارکت مردم در انتخابات، در قدم اول به خودشان به نحوی عمل کنند که طرف مقابل در موضع عکس العمل روانی قرار بگیرد و از شرکت در انتخابات منصرف شود. این ادبیات بخشی از طرفداران هر نوع تغییر را از شرکت در انتخابات مجبور به اعتراف می‌کند.


نماینده مجلس ششم در ادامه اظهار می‌کند: اگر کوچک‌ترین امیدی به تغییر احساس ‌شود، باید در انتخابات شرکت کنیم. هرچند اگر آن تغییر، یک تغییر ایده‌آل نباشد. ما باید جامعه را به سمت واقع گرایی دعوت کنیم. همه ما باید باور کنیم که اگر نمی‌توانیم، تاثیر ایده‌آلی را که می‌خواهیم در روند کشور اعمال کنیم، نباید از اثر‌گذاری‌های حداقلی هم چشم پوشی کنیم.
باید بپذیریم که ایده‌آل‌ها در هیچ انتخاباتی، نامزد نمی‌شوند. حتی در یک انتخابات کاملا آزاد، کسانی نامزد می‌شوند که هریک ‌درصدی از خواست‌های ما را برآورده می‌کنند و لزوما ایده‌آل ما نیستند. البته می‌پذیرم که در شرایط فعلی فاصله‌ای که اصلاح‌طلبان با ایده‌‌آل‌هایشان دارند، بسیار زیاد است، اما هنوز هم تفاوت میان نامزد‌های حاضر، به حدی زیاد است که امکان انتخاب وجود دارد. هرچند بخش وسیعی از بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبی، نمی‌توانند نامزد ایده‌آل خود را در بین نامزد‌های این انتخابات پیدا کنند، اما به‌طور قطع اگر از آن‌ها بپرسید که کدام نامزد را نامناسب و دور از ایده‌ها و افکار اصلاح‌طلبی می‌دانید، می‌توانند بدون لحظه‌ای تامل، نام چند نامزد را بشمارند. این ترجیح منطقی، حتی برای این‌که کدام نامزد در انتخابات پیروز نشود، می‌تواند دلیل خوبی برای شرکت در انتخابات باشد. در این مقطع باید مردم را تشویق کنیم که به جای احساسات به همین دلایل منطقی خود توجه کنند.


شیرزاد با بیان این که "عدم شرکت در انتخابات، به‌طور قطع منجر به حذف از حوزه تصمیم‌گیری می‌شود" می‌گوید: اما احتمالاتی درباره این‌که «رای دادن» تا چه حد می‌تواند منشأ اثر باشد، وجود دارد. تفاوت بین «احتمالی» بودن تاثیر رای دادن و «قطعی» بودن حذف از حوزه تصمیم‌گیری، در صورت عدم شرکت، درباره همه گروه‌ها صادق است. من فکر می‌کنم یک انسان عاقل، احتمال موثر واقع شدن را در مقابل قطعیت بی‌اثر بودن، ترجیح بدهد.
هیچ‌کسی نمی‌تواند به افراد تضمین دهد که رای آن‌ها «حتما» تاثیر‌گذار است. ممکن است یکی از نامزد‌های انتخابات تنها موفق شود رای موافق پنج‌میلیون نفر را کسب کند. این نامزد نمی‌تواند پیروز انتخابات باشد و در ظاهر رای، رای‌دهندگان به او بی‌تاثیر خواهد بود. این اتفاق ممکن است برای کسانی که سدی در مقابل خود ندیدند و نامزد‌های مطلوبشان احراز صلاحیت شده‌اند، هم رخ دهد. بی‌اثر شدن رای در فر‌آیند انتخابات ممکن است خوشایند نباشد، اما معنی دموکراسی همین است. تنها قطعیت در حوزه انتخابات این است که، عدم شرکت در انتخابات «شهروند» را از حوزه تاثیر خارج می‌کند، ولی این‌که رای دادن آیا حتما می‌تواند منشأ اثر باشد یا خیر، احتمالی است. از بدنه اصلاح‌طلبی می‌خواهم که هرچند ممکن است نتوانند نامزد مورد علاقه شان را به پیروزی برسانند، ولی از حقی که برای تاثیر‌گذاری در انتخابات دارند، به سادگی نگذرند و حتما در انتخابات شرکت کنند. از سوی دیگر فراموش نکنیم وزن سیاسی جناحی که با 10‌میلیون رای نتوانسته نامزد مورد نظرش را به پیروزی برساند بسیار بیشتر از زمانی است که با دو‌میلیون رای در انتخابات شکست خورده است. با حضور مردم حتی اگر اصلاح‌طلبی پیروز میدان نباشد، یک آلترناتیو قوی است.


وی همچنین می‌گوید: تن دادن به بازی دیگران می‌تواند ما را از اهدافمان دور‌تر کند. مردم باید بدانند که اگر آقای خاتمی یا آقای هاشمی هم رییس‌جمهور می‌شدند، نمی‌توانستند ما را به صورت صد‌درصدی به اهدافمان برسانند. در عالم سیاست همه‌چیز نسبی است. البته باید بپذیریم که اگر شرایط محقق می‌شد، با یک نامزد حداکثری، به 70‌درصد از خواست‌هایمان می‌رسیدیم، ولی امروز تنها به 40‌درصد از آن‌ها رسیدیم. اما یک کنشگر سیاسی هرگز 40 در صد را پس نمی‌زند تا به «هیچ» برسد. عدم مشارکت به این معناست که گزینه «هیچ» را انتخاب کرده‌ایم. بنابراین اگر مردم به عرصه بیایند نامزد اصلاح‌طلب پیروز انتخابات است.

شیرزاد در پاسخ به این که "چه راهکارهایی برای رسیدن به ائتلاف وجود دارد" توضیح می‌دهد: بزرگان اصلاح‌طلب باید سکوت خود را بشکنند. حتی اگر نظر منفی نسبت به شرکت در انتخابات داشته باشند، باید آن را مطرح کنند و مسئولیت تاریخی آن را بپذیرند. این روزها بسیار حساس است. هر ساعت هم برای ما ارزش دارد. باید منافع اصلاح‌طلبی را در نظر بگیریم و عملگرایانه تصمیم بگیریم که کدام عمل سیاسی ما را زودتر به اهدافمان می‌رساند. باید رهبران اصلاح‌طلب وارد عرصه شوند و بدنه اصلاح‌طلبی و هوادارانشان را مدیریت کنند. این روزها مردم به ما مراجعه می‌کنند و می‌پرسند: «تصمیم اصلاح‌طلبان چیست؟» ما باید برای این مردم که بیش از 16 سال است به اصلاح‌طلبی امید بسته‌اند، پاسخی داشته باشیم. نادیده گرفتن امکاناتی که هرچند ایده‌آل نیست، اما به هرحال تنها امکان موجود ماست، پشیمانی بزرگی به بار خواهد آورد. اگر سال 84 ما به ائتلافی بین چهار گزینه اصلاح‌طلب در میدان تن می‌دادیم، قطعا نتیجه گرفته بودیم و شاید سرنوشت ایران و ایرانی دگرگون می‌شد.

وی ادامه می‌دهد: فرصت خیلی تنگ است. هر لحظه‌ای که صرف تعارف و رودربایستی می‌شود، ما را از رسیدن به اهدافمان دورتر می‌کند، اما هنوز هم برای برنامه‌ریزی فرصت داریم. بهتر است بزرگان زودتر دست به کار شوند و نتیجه اجماع را اعلام کنند. عدم ائتلاف این دو فرد به این معناست که احتمال شکست هر دو نفرشان چند برابر شود. تا امروز ثابت شده که وزن اجتماعی و سیاسی نامزد‌های اصلاح‌طلب زیادتر از دیگر نامزد‌های این انتخابات است. اما اگر آرای مردم بین عارف و روحانی تقسیم شود، امید کمی به پیروزی آن‌ها می‌توان داشت. این دو نامزد اصلاح‌طلب تقریبا از اقبال عمومی یکسانی برخوردار هستند، اما نامزد ائتلافی، قدرتی بیش از دو برابر خواهند داشت. این دو موظف هستند که تن به ائتلاف بدهند.
در نهایت اگر گروه‌های هادی اصلاح‌طلبی دیدند یکی از این دونامزد حاضر نیست به نفع دیگر کنار رود، باید به نفع کسی که از سبد رای پر‌تری برخوردار است به میدان بیایند تا امید به پیروزی را بیشتر کنند و تکلیف اصلاح‌طلبان را مشخص کنند.  

وعده بازگشایی فولاد زاگرس محقق نشد

Posted: 09 Jun 2013 06:55 AM PDT

جرس: نماینده کارگران کارخانه فولاد زاگرس از ادامه بیکاری و بلاتکلیفی۲۷۰ کارگر این کارخانه علی‌رغم وعده‌های مسئولان استانی مبنی بر بازگشایی كارخانه خبر داد.  

 

نماینده منتخب كارگران به ایلنا گفت: با اتمام قرارداد کاری کارگران فولاد زاگرس با شرکت پیمانكاری «خوان گل» در پایان سال 91، به كارگران وعده داده شده بود پس از مدت كوتاهی به طور مجدد دعوت به كار شوند اما با وجود گذشت سه ماه از سال و بیكاری در این شرایط سخت اقتصادی، كارگران با ناامیدی مجبور به انتظار كشیدن برای بازگشایی كارخانه‌اند.

 

این کارگر که نخواست نامش ذكر شود، با اشاره به سوابق ۱۰ تا ۲۰ ساله کارگران افزود: این کارخانه از معدود واحدهای بزرگ صنعتی استان است كه زمینه اشتغالزایی بالایی در استان محروم كردستان دارد و معلوم نیست كارگران ماهر صنعتی كه برای به دست آوردن مهارت‌شان سرمایه‌گذاری شده است، از این پس در چه كارگاهی می‌توانند از مهارت‌شان استفاده كنند.

 

به گفته این کارگر بی‌توجهی و عدم پی‌گیری كارفرما و مسئولان استانی به امنیت شغلی و معاش كارگران، نگرانی کارگران را دو چندان کرده است.

 

او با بیان اینکه مسئولان در پاسخ به اعتراض کارگران بار‌ها قول داده‌اند که مشکلات آنان را پی گیری می‌کنند، افزود: آنان بارها قول داده‌اند كه بعد از پایان سال مجددا با کارگران با سابقه که به صورت مستمر در این واحد کار کرده‌اند قرار داد امضاء کنند اما تا كنون هیچ اتفاقی نیافتاده است.

 

نماینده کارگران افزود: کارگران معتقدند مدیریت کارخانه فولاد زاگرس نسبت به وضعیتی كه پیمانكار برای کارگران به وجود آورده مسئول است و به دلیل مستمر بودن نوع كار در این كارخانه، طبق قانون كار وظیفه مدیریت این واحد است كه با کارگران قرار داد مستقیم امضاء کند.

 

او افزود: با وجود آنكه این کارخانه از مرداد ماه سال گذشته فعالیت تولیدی ندارد، اما كارگران از سر ناچاری هر روز برای حضور و غیاب در کارخانه حضور پیدا می‌کنند.

 

نماینده کارگران افزود: با وجود اینکه اعضای جدید هیئت مدیره انتخاب شده‌اند اما هنوز وعده‌های مسئولان محقق نشده است.

 

او در خاتمه اضافه کرد: پاسخ قطعی کارفرمای کارخانه به کارگران این است که تا آمدن سرمایه گذار جدید باید منتظر باشید وسرنوشت کار و زندگی شما به ما (كارفرما) مربوط نیست. 

یک معترض در مقابل سفارت ایران در لبنان کشته شد

Posted: 09 Jun 2013 06:23 AM PDT

جرس: به گفته منابع امنیتی لبنان، یک لبنانی که ظاهرا به نقش حزب الله در درگیری های سوریه معترض بوده، در مقابل سفارت ایران در لبنان به ضرب گلوله کشته شده است.  

 

براساس گزارش های دریافتی، این حادثه در حالی اتفاق افتاد که گروهی معترض در مقابل ساختمان سفارت علیه گروه حزب الله و ایران که ازحامیان این گروه بشمار می رود، دست به اعتراض زده بودند.

گزارش ها از مجروح شدن شماری دیگر در جریان این حادثه حکایت دارد.

به گزارش‌بی‌بی‌سی، هنوزعاملان این تیراندازی مشخص نشده اند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یکی از سخنگویان ارتش لبنان گفته است که درگیری امروز بین حامیان و مخالفان گروه حزب الله در مقابل ساختمان سفارت ایران در حومه بیروت اتفاق افتاد.

براساس گزارش ارتش لبنان، این معترض در ابتدا در جریان درگیری ها مجروح شد، اما بعدا به علت جراحات وارده درگذشت.

سخنگوی ارتش ازحمله پیکارجویان حزب الله به معترضان خبر داده است.

تنش در لبنان از زمانی که حزب الله آشکارا به همراه نیروهای دولت سوریه وارد جنگ با شورشیان شده، بالا گرفته است.

هفته گذشته حزب الله در تصرف مجدد شهر قصیر از شورشیان به نیروهای دولتی کمک کردند.

روز پنج شنبه ( ۶ ژوئن) آمریکا از ایران و حزب الله خواست تا نیروهایشان را از سوریه خارج کنند.

درهمین رابطه جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید گفت: "واضح است که رژیم سوریه نمی تواند شهری مثل قصیر را باردیگر به کنترل خود درآورد به همین دلیل آنها به حزب الله و ایران برای عملی شدن اهدافشان نیاز دارند."
 

۱۲ اصلاح طلب درباره اجماع عارف و روحانی تصمیم نهائی را خواهند گرفت

Posted: 09 Jun 2013 06:23 AM PDT

جرس: نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی گفت: با اجماع نامزدهای اصلاح طلب انتخاب ریاست جمهوری و ورود تمام قد خاتمی و هاشمی در دور اول انتخابات اصلاح طلبان پیروز میدان خواهند بود  

 

محمد رضا تابش در گفتگو با مهر، با اعلام خبر نظرسنجی اخیر جبهه اصلاح طلبان گفت: این نظرسنجی پیش از مناظره صورت گرفته و نشان می دهد جمع آراء دو نامزد اول اصولگرا با جمع آراء دو نامزد اصلاح طلب، 5 تا 6 درصد تفاوت دارد.

 

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این امر نشان می دهد در هر صورت اگر روند انتخابات طبق روال جاری پیش برود چه میان اصلاح طلبان اجماع بشود و چه نشود، انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد و رقابت اصلی میان یک نامزد اصولگرا و یک نامزد اصلاح طلب خواهد بود.

 

وی اجماع میان اصولگرایان را با توجه به اختلاف نظرها بعید خواند و گفت: در صورتی که میان اصلاح طلبان اجماعی صورت گیرد و هاشمی و خاتمی تمام قد به صحنه آیند، در دور اول انتخابات نامزد اصلاح طلب پیروز میدان خواهد بود و انتخابات به دور دوم کشیده نمی شود.

 

تابش در خصوص مکانیزم اجماع میان اصلاح طلبان گفت: 7 نفر هسته اولیه مکانیزم اجماع را تشکیل داده اند، نمایندگان کاندیداها نیز برای عضویت در این کمیته مشخص شده اند، از برخی شخصیت های اصلاح طلب نیز دعوت شده است، نهایتا دوازده نفر در خصوص اجماع تصمیم گیری می کنند.

 

وی ادامه داد: برای این تصمیم گیری، نظرسنجی ها و اقبال عمومی به نامزدها نیز مد نظر قرار می گیرد.

 

وی در پایان تصریح کرد: ظرف یکی دو روز آینده این اجماع و نتایج آن مشخص خواهد شد، هر چقدر دیرتر این اجماع صورت گیرد مخاطرات آن بیشتر است. 

هاشمی رفسنجانی: برخوردهای سلیقه‌ای در جامعه، ناشی از تعصبات افکار باندی و جناحی در کشور است

Posted: 09 Jun 2013 06:05 AM PDT

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: عبور از شرایط کنونی و حل معضلات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیاز به همدلی و مشارکت و همراهی همه مردم با سلایق و تفکرات مختلف دارد. 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی، هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از فرزندان و خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران، با تأکید بر نقش و جایگاه بی‌بدیل شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی در پیروزی، تثبیت و حفظ نظام اسلامی و صبر و مقاومت خانواده‌های معزز آنان در تاریخ انقلاب گفت: زمانی که شرق، غرب و ارتجاع منطقه با هماهنگی و همکاری یکدیگر، کمر به نابودی انقلاب نوپای ایران بسته بودند، فرزندان غیور و سلحشور شما عزیزان در قالب نیروهای سپاه پاسداران، ارتش و جوانان داوطلب بسیجی، از دین و کشور دفاع و حجم بالای شرارت‌های دشمنان را خنثی کردند.

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه در دوران دفاع مقدس، همه مردم با قومیت‌ها و مذاهب مختلف اعم از مسیحی، کلیمی و زرتشتی در کنار برادران مسلمان خود علیه متجاوزان به جمهوری اسلامی ایران می‌جنگیدند و حماسه می‌آفریدند، گفت: اکنون نیز کشور نیازمند وحدت انسجام و یکپارچگی بیشتر مردم و مسئولان است و نباید با برخوردهای سلیقه‌ای و گزینشی به‌ویژه با خانواده معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران، موجبات سرخوردگی و گلایه آنان را فراهم کرد.


وی با اشاره به برخی گلایه‌ها و نگرانی‌های خانواده‌های شهدا از شرایط موجود کشور و برخوردهای تبعیض‌آمیز تأکید کرد: برخوردهای سلیقه‌ای در جامعه، ناشی از تعصبات افکار باندی و جناحی در کشور است و به ویژه با خانواده‌های شهدا، ایثارگران و مفقودان که صاحبان اصلی انقلاب هستند، نباید این‌گونه رفتار شود.


آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تأکید کرد: عبور از شرایط کنونی و حل معضلات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی که ناشی از سوءمدیریت‌ها در داخل و مشکلات سیاسی خارجی است، نیاز به همدلی و مشارکت و همراهی همه مردم با سلایق و تفکرات مختلف دارد و حربه حذف و برخوردهای گزینشی و تنگ‌نظرانه جناحی و باندی نمی‌تواند به حل مشکلات و برون‌رفت جامعه از شرایط موجود کمک کند.


در ابتدای این دیدار  آقایان دکتر محمد اسدی، علی اکباتانی‌نژاد، مهندس نادری و دکتر امیرمحمد بابایی و محمدی از خانواده‌ معزز شهدا و ایثارگران در سخنانی جداگانه نگرانی و دغدغه‌های خود و خانواده‌های شهدا را در مورد مسائل و مشکلات جامعه ابراز داشتند و صبر و متانت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مسائل اخیر انتخابات را ستوده و از ایشان تشکر و قدردانی کردند. 

برخورد با تخطی برخی نامزدها را به بعد از انتخابات موکول می‌کنیم

Posted: 09 Jun 2013 06:05 AM PDT

واکنش سردار جزایری به اظهارات امنیتی نامزدها
جرس: رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور با اشاره به ارائه اطلاعات نیروهای مسلح توسط برخی کاندیداها گفت: برخورد قانونی با تخطی برخی نامزدهای ریاست جمهوری را به بعد از برگزاری انتخابات موکول می‌کنیم.  

 

به گزارش فارس، سردار سید مسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح و رییس ستاد تبلیغات دفاعی کشور درخصوص ارائه برخی اطلاعات و گزارش ها در محدوده نیروهای مسلح توسط تعدادی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: قبلاً نیز تذکر داده بودیم که بهتر است نامزدهای محترم در محدوده اختیارات ریاست جمهوری به اظهارنظر بپردازند و از ورود به عرصه نیروهای مسلح که بطور مستقیم با امر دفاع و امنیت ملی کشور مربوط می شود اجتناب کنند.

 

سخنگوی نیروهای مسلح کشور افزود: حق برخورد قانونی با آن دسته از آقایان کاندیداها که این محدوده را رعایت نکرده و به اشاعه اطلاعات غیرصحیح و یا سیاه نمایی پرداختند را برای خود محفوظ دانسته و آنرا به بعد از انتخابات موکول می‌کنیم.