جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


رئیس ستاد انتخابات کشور: تخلف انتخاباتی جلیلی را بررسی می کنیم

Posted: 14 Jun 2013 10:19 AM PDT

پخش سررسیدهایی با نام سعید جلیلی
جرس: دبیر ستاد انتخابات کشور گفت از این موضوع که در برخی حوزه‌ها به نام آقای جلیلی سررسید توزیع می‌شود اطلاعی ندارم و این موضوع را بررسی می‌کنیم.

 

 

به گزارش ایسنا مستقر در ستاد انتخابات کشور، خبرنگاری از سید صولت مرتضوی این سوال را پرسید که در برخی حوزه‌ها به نام آقای جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سررسید‌هایی توزیع می‌شود. آیا این موضوع تخلف انتخاباتی نیست. مرتضوی در پاسخ به این سوال گفت: من اطلاعی از این موضوع ندارم گزارشی در این مورد به ما نشده باید آن را بررسی کنیم و بعد از اینکه بررسی شد نظر در این مورد را اعلام می‌کنیم.

 

خبرنگار دیگری اظهار کرد: گویا عکسی منتشر شده که در آن نشان می‌دهد مهر دور دوم انتخابات سال ۹۲ روی شناسنامه افراد رای دهنده خورده شده است. آیا این موضوع صحت دارد؟ دبیر ستاد انتخابات در پاسخ به این بحث اظهار کرد: این موضوع صحت ندارد و این حرف‌ها کاملا بیهوده است.

 

وی همچنین اظهار کرد: اگر انتخابات به مرحله دوم کشیده شود کسانی که در مرحله اول رای نداده‌اند، می‌توانند در مرحله دوم رای دهند.

 

تمدید سراسری انتخابات برای بار سوم؛ ۱ ساعت  دیگر تا ۱۰ شب

Posted: 14 Jun 2013 09:59 AM PDT

 

 جرس: انتخابات تا ساعت ده شب تمدید شد.

 به گزارش خبرگزاری فارس، یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت هشت امروز جمعه با حضور اقشار مختلف مردم در پای صندوق‌های اخذ رای سراسر کشور آغاز شد.

 

طبق ماده ۲۰قانون انتخابات ریاست جمهوری، اخذ رأی در داخل و خارج کشور در یک روز انجام می‌شود و مدت آن ۱۰ ساعت است و در صورت ضرورت قابل تمدید است.

 

ساعت قانونی پایان رای‌گیری ساعت ۱۸ اعلام شده بود که با دستور وزیر کشور تا ساعت ۲۰ امشب تمدید شده بود ولی در ادامه و به دلیل استقبال گسترده مردم به مدت یک ساعت دیگر یعنی تا ساعت ۲۱ مجددا تمدید شد.

 

در اخرین اطلاعیه منتشر شده وزارت کشور رای گیری برای بار سوم به مدت یک ساعت دیگر و تا ۲۲ تمدید شده است.

 

اطلاعیه ستاد روحانی درباره احتمال تقلب

Posted: 14 Jun 2013 09:25 AM PDT

 

به گزارش جرس ستاد انتخاباتی حسن روحانی با صدور اطلاعیه‌ای، خبرهای منتشره درباره برگزاری تجمع انتخاباتی احتمال تقلب در انتخابات را تکذیب کرد.

 

در این اطلاعیه آمده است: در پی انتشار اخبار کذب و دروغ توسط پیامک و سایت‌های منتسب به منابع جعلی مبنی بر وجود احتمال تقلب و یا تجمع در مقابل مراکزی خاص، بدین وسیله اعلام می داریم که هرگونه تجمع و یا اعتراضی به نتایج انتخابات تخلف از قانون است و هر گونه اطلاعیه نیز فقط از طرف این ستاد به صورت رسمی منتشر می شود
 

محمد رضا عارف : با کسی برای پست و مقام شرطی نگذاشته‌ام؛بحث ما، حل مشکلات است

Posted: 14 Jun 2013 08:23 AM PDT

 جرس: محمدرضا عارف در پاسخ به پرسشی درباره سمت احتمالی خود در دولت آینده گفت: با کسی در مورد سمت و مقام شرطی نگذاشته‌ام.  

 

 

معاون اول دولت هشتم در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اینکه آیا احتمال دارد در دولت آینده پستی را در اختیار بگیرد؟ گفت: با کسی برای پست و مقام شرطی نگذاشته‌ام و در طول رقابت‌ها هم اگر کسی چنین صحبتی کرده است، اخم کرده‌ام و نپذیرفتم.

 

عارف با بیان اینکه "هرکس انتخاب شود برای من عزیز است و من به او کمک خواهم کرد تا بتواند وظایفش را انجام دهد"، ادامه داد: بحث ما، حل مشکلات است و امیدوارم و با هرکسی که می‌آید برای حل مشکلات همکاری خواهم کرد.

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که بعد از یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فضای کشور آرام شود و در یک محیط صمیمی و همراه با هم‌دلی، کدورت‌هایی که در گذشته ایجاد شده است برطرف شود. 

 

سوریه اتهامات آمریکا مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی را تکذیب کرد

Posted: 14 Jun 2013 07:56 AM PDT

 

 

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه وزارت خارجه سوریه روز جمعه (امروز) گفت: اتهامات آمریکا، برمبنای اطلاعات ساختگی تهیه شده و آکنده از دروغ است.

 

در همین راستا یک مقام سوري  نیز به این خبرگزاری گفت: گزارش هاي بسياري وجود دارد كه نشان مي دهد گروه هاي تروريستي تندرو در سوريه از مواد شيميايي كشنده و فناوري لازم براي توليد آن و قاچاق اين مواد از برخي كشورهاي همسايه استفاده كرده اند.

 

اين مقام سوري افزود: آمريكا تلاش مي كند با استفاده از روش هاي مسخره و سخيف تصميم باراك اوباما رييس جمهوري آمريكا در مسلح ساختن مخالفان را توجيه كند و اين اقدام دوگانگي آشكار برخورد با تروريسم از سوي آمريكا را نشان مي دهد.

 

وي گفت: واشنگتن در حالي كه بر مبارزه با تروريسم تاكيد مي كند و جبهه النصره را در ليست تروريست ها قرار مي دهد، از گروه هاي تروريستي در سوريه با سلاح و تامين مالي حمايت كرده و مانع محكوميت آنان توسط شوراي امنيت مي شود.
اين مقام سوري گفت: تصميم آمريكا در تجهيز سلاح گروه هاي تروريستي تاييدي بر اين مساله است كه واشنگتن به طور مستقيم در ريختن خون مردم بيگناه سوريه دخالت دارد و اين موضوع حسن نيت اين كشور را در خصوص حل و فصل مسالمت آميز بحران سوريه در حالي كه مشغول مسلح ساختن آنان است، زير سوال مي برد.

 

کاخ سفید واشینگتن دیشب اعلام کرده بود که کاربرد سلاح شیمیایی توسط حکومت سوریه علیه مخالفان محرز شده و رئیس جمهوری آمریکا تصمیم گرفته است بطور مستقیم به مخالفان رژیم سوریه کمک نظامی کند.

 

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا پیش از این تاکید کرده بود که استفاده از سلاح شیمیایی «خط قرمز» ایالات متحده است.

 

روسیه اعلام کرده است که دلایل آمریکا مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی توسط رژیم بشار اسد « قانع کننده به نظر نمی رسد».

 

ویلیام هیگ وزیرخارجه بریتانیا اظهارات آمریکا را تایید کرده است.دبیرکل ناتو نیز از اظهارات صریح آمریکا استقبال کرد و کاربرد سلاح شیمیایی را اقدامی خلاف قوانین بین المللی دانست. 

 

 

گزارش تصویری - انتخابات از دریچه دوربین

Posted: 14 Jun 2013 06:54 AM PDT

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گزارش تصویری - حضور هموطنان خارج کشور

Posted: 14 Jun 2013 06:44 AM PDT

پاشیدن اسید بر روی صورت رییس کمیته تبلیغات ستاد روحانی درفسا

Posted: 14 Jun 2013 07:39 AM PDT

 جرس: بعدازظهر امروز رئیس کمیته تبلیغات ستاد روحانی در شهرستان فسا از توابع استان فارس مورد حمله اسیدپاشی قرار گرفت.  

 


به گزارش ایلنا، یونس مهدی‌پور در مقابل هنرستان کشاورزی این شهرستان مورد ضرب و شتم عده‌ای ناشناس قرار گرفت که یکی از ضاربین با پاشیدن اسید روی صورت نامبرده موجب آسیب دیدگی و سوختگی شدید این فعال ستاد انتخاباتی روحانی گردید.

 

 

بر اساس این گزارش، مهدی‌پور برای اقدامات اولیه به بیمارستان شهرستان فسا منتقل شده است.

 

 

ازدحام جمعیت در حسینه ارشاد/ صندوق سیار به کمک امده است

Posted: 14 Jun 2013 07:39 AM PDT

 جرس: ازدحام جمعیت در حسینیه ارشاد تهران باعث شد که صندوق سیار برای رای گرفتن در این حوزه انتخابیه اعزام شود.  

 

 

 

به گزارش خبرنگار مهر، در حسینیه ارشاد تهران از ساعات اولیه صبح صف تشکیل شده برای شرکت در انتخابات یازدهمین ریاست جمهوری و چهارمین دوره شورای اسلامی شهر همچنان ادامه دارد و ازدحام جمعیت باعث شد که مسئولان برگزاری انتخابات در این حوزه صندوق سیار برای اخذ رای شهروندان تهرانی درخواست کنند.

 

صندوق سیار ۳۳۳ دقایقی پیش برای اخذ رای از رای دهندگان در شعبه حسینیه ارشاد تهران وارد این شعبه شد. مردم همچنان برای رای دادن به حسینیه ارشاد در صف ایستاده اند. 

گزارش تصویری : حسن روحانی رای خود را به صندق انداخت

Posted: 14 Jun 2013 06:27 AM PDT