جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


تجمع بانوان پشت درب های استادیوم برای بازی والیبال ایران – صربستان/ ممانعت مجدد نیروی انتظامی

Posted: 21 Jun 2013 05:44 AM PDT

جرس: بر اساس گزارش ها، با وجود ممنوعیت حضور بانوان در بازی تیم ملی والیبال، تعدادی از بانوان نیز پشت درب اصلی سالن والیبال 12 هزار نفری ایستاده‌اند و خواستار ورود به این سالن هستند.


به گزارش ایسنا، نیروهای یگان ویژه و نیروی انتظامی نیز در یک ساعت مانده به بازی در استادیوم حاضر شدند.


در فاصله زمانی دو ساعت مانده به آغاز دیدار تیم‌های والیبال ایران و صربستان در مسابقات لیگ جهانی تقریبا یک سوم ظرفیت سالن 12 هزار نفری پر شده است.


درهای سالن تقریبا از ساعت 14:30 به روی علاقمندان والیبال باز شده است.


سیل عظیم جمعیت از طریق مترو و وسایل نقلیه عمومی در حال وارد شدن به سالن هستند. با توجه به این که پیش فروش بلیت‌های مسابقات قبلا به صورت اینترنتی انجام شده بود و مسئولان فدراسیون اعلام کرده بودند که در روز مسابقه بلیت فروشی نخواهند داشت، اما جمعیت کثیری از علاقمندان والیبال که موفق به تهیه بلیت مسابقه نشده بودند، از ساعات‌ها قبل پشت در مجموعه ورزشی آزادی تجمع کردند.


با وجود ممنوعیت حضور بانوان تعدادی از بانوان نیز پشت درب اصلی سالن والیبال 12 هزار نفری ایستاده‌اند و خواستار ورود به این سالن هستند. نیروهای یگان ویژه و نیروی انتظامی نیز در یک ساعت مانده به بازی در استادیوم حاضر شدند. برخی از چهره‌های نامدار والیبال از جمله بهروز عطایی نیز در سالن آزادی حضور دارند.


تماشاگران حاضر در سالن آزادی پرچم های ایران در دست دارند و در گوشه‌ای از سالن نیز تصویر یکی از ملی پوشان در دستان آنها دیده می شود.


 

جدیدترین خبر درباره کابینه روحانی

Posted: 21 Jun 2013 05:41 AM PDT

+ واکنش رئیس ستاد روحانی
جرس: رییس ستاد انتخاباتی حسن روحانی گفت: تاکنون روحانی نام هیچکدام از اعضای کابینه خود را اعلام نکرده است.


نعمت‌زاده در گفتگو با ایسنا، در مورد انتشار اسامی وزرای کابینه روحانی در برخی سایت‌ها خبری گفت: این‌ها نظرات شخصی است و دکتر روحانی هنوز هیچ اسمی را مشخص نکرده است.


وی همچنین گفت: فکر می‌کنم اظهار نظرکردن در این زمینه زود باشد.


شایعات منتشره
همزمان خبرگزاری فارس گزارش داد که در پی انتشار برخی اسامی به عنوان اعضای کابینه رئیس‌جمهور منتخب یک منبع نزدیک به روحانی با رد گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه دولت آینده اظهار داشت: آقای روحانی تاکنون با هیچ کس در این زمینه صحبتی نکرده است.


وی افزود: بررسی‌ها و مطالعاتی در چارچوب‌های مختلف برای انتخاب کابینه آینده در حال انجام است ولی هنوز حضور هیچ کس در کابینه قطعی نشده است.


این منبع نزدیک به رئیس‌جمهور منتخب خاطرنشان کرد: اسامی اعلام شده تحت عنوان اعضای کابینه آقای روحانی مورد تائید نیستند و شایعات مطرح شده اصالت ندارد و در صورت رسیدن به جمع‌بندی در این خصوص اساسی به صورت رسمی اعلام می‌شود.


در روزهای اخیر اسامی برخی اشخاص تحت عنوان اعضای کابینه حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ملت مطرح شد که البته منتشر کنندگان اسامی متذکر شده بودند که این اسامی بر اساس گمانه‌زنی‌ها مطرح شده است.


همچنین برخی اسامی تحت عنوان حلقه مشاوران و کمیته انتصابات دولت یازدهم مطرح شد که منبع نزدیک به رئیس‌جمهور منتخب این اسامی را نیز تائید نکرد.


در این فهرست از محمد‌باقر نوبخت به عنوان مسئول کمیته امور مجلس، محمود واعظی به عنوان مسئول کمیته سیاسی خارجی، حجت‌الاسلام شهیدی مسئول کمیته ارتباط با مراجع و حوزه‌، رضا صالحی به عنوان مسئول کمیته امور فرهنگی و اجتماعی نام برده شده است.


همچنین اینگونه مطرح شد که مسئولیت کمیته اقتصادی را محمد نهاوندیان، مسئولیت کمیته تبلیغات و روابط عمومی را محمد‌رضا صادق، مسئولیت کمیته امور امنیتی را حجت الاسلام علی یونسی و مسئولیت کمیته امور استان‌ها را مرتضی بانک برعهده دارد.


در این فهرست همچنین از محمد‌رضا نعمت‌زاده، اکبر ترکان، محمد‌علی نجفی، اسحاق جهانگیری و حسین فریدون (روحانی) به عنوان حلقه مشاوران رئیس‌جمهور منتخب ملت نامبرده شده است.


منبع نزدیک به روحانی با بیان اینکه تاکنون مطلقا هیچ حکمی از سوی دکتر روحانی برای کسی صادر نشده، در عین حال توضیح داد: برخی دوستان بر اساس تجربیات و سوابق کاری که دارند موضوعات مختلف را پیگیری می‌کنند.


 

احمدی‌نژاد ۸ سال پیش در اولین کنفرانس خبری‌اش چه گفت؟

Posted: 21 Jun 2013 05:34 AM PDT

جرس: محمود احمدی نژاد که در ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ دولت را تحویل حسن روحانی می دهد در نخستین نشست رسانه ای اش با عنوان رییس جمهور منتخب در۵ تیر ۱۳۸۴ در محل شورای اسلامی شهر تهران گفته بود: «بهترین ژست دیپلماتیک پایبندی به قوانین است در کشور ما دموکراسی واقعی وجود دارد و قوا مستقل از یکدیگر هستند و اگر بپذیریم که قوه مجریه در کار مقننه دخالت کند، مفهومش دیکتاتوری است لذا من حامی اجرای قانون هستم و از تمام ظرفیت قانون برای استیفای حق مردم استفاده خواهم کرد.»


به گزارش جهان نیوز، احمدی نژاد که در آن نشست کابینه خود را «کابینه ۷۰ میلیونی» خواند به سئوال هایی درباره سیاست داخلی و خارجی، انرژی هسته ای، اقتصاد و سرمایه گذاری، مبارزه با فساد، آزادی و ورزش پاسخ گفت.


رییس دولت نهم و دهم گفته بود:« اعتدال، مشی دولت است و هر نوع افراط و تفریط جایی در این دولت ندارد و به همه فرصتها، توانها و شایستگی‌ها اتکا خواهد شد و پیشرفت و منافع ملی و عزت همگانی در این دولت مد نظر خواهد بود.»


نگاهی به مبارزات ۸ نامزد اصول‌گرا، اصلاح‌طلب و مستقل در کارزار انتخاباتی سال ۱۳۹۲ و واگویی برخی از واقعیت های امروز کشور نشان می دهد محمود احمدی نژاد تا چه حد توانسته است به شعارهای اساسی خود، همچون عدالت، مبارزه با فساد و پایبندی به قانون موفق باشد.محور مهمترین صحبت های احمدی نژاد در نخستین نشست رسانه ای اش به عنوان رییس جمهور منتخب، ۵ تیر ۱۳۸۴


سیاست داخلی
بنده به عنوان یک استاد دانشگاه به صورت مستقل وارد عرصه انتخابات شدم و هیچ حزب و گروه و جناحی بنده را مورد حمایت قرار نداد من در این انتخابات مورد سنگین‌ترین حجمه‌های تبلیغاتی از داخل و خارج بودم.


بهترین ژست دیپلماتیک پایبندی به قوانین است در کشور ما دموکراسی واقعی وجود دارد و قوا مستقل از یکدیگر هستند و اگر بپذیریم که قوه مجریه در کار مقننه دخالت کند، مفهومش دیکتاتوری است لذا من حامی اجرای قانون هستم و از تمام ظرفیت قانون برای استیفای حق مردم استفاده خواهم کرد.


حجم دولت بزرگ است و باید برای کوچک شدن حجم دولت فرصت‌هایی را در اختیار مردم قرار داد و از سرمایه‌های مردمی استقبال کرد.


صحبت‌های من از موضع استاد دانشگاه و یک مهندس، تجزیه و تحلیل و ارائه‌ی راه حل بود.


این دولت برآمده از رای مردم به دولت مهر، عاطفه و عدالت است و همبستگی و اعتدال جزو ضرورت‌های آن است.
دولت آینده دولت عدالت، دولت دوستی، دولتی رفق و مداراست.


دولت برآمده از اراده ملت ایران، مرزبندی‌های کاذب سیاسی را به رسمیت نمی‌شناسد و دولتی برآمده از تمام افکار و نگرش‌ها خواهد بود.


دولت آینده دولت ۷۰ میلیونی است. کابینه‌ای که تمام ملت ایران احساس می‌کنند اراده آن‌ها در آنجا جمع شده است.
اعتدال، مشی دولت است و هر نوع افراط و تفریط جایی در این دولت ندارد و به همه فرصتها، توانها و شایستگی‌ها اتکا خواهد شد و پیشرفت و منافع ملی و عزت همگانی در این دولت مد نظر خواهد بود.


من به عهدم برای تحقق عدالت عمل خواهم کرد و تمام توانم را برای تحقق عدالت به کار می‌گیرم.


سرفصل‌هایی که قبلا اعلام شد، از جمله توزیع عادلانه‌ی فرصت‌ها و امکانات، توزیع بودجه بر اساس مناطق کم برخوردار، تمرکز‌زدایی از تهران، شایسته‌سالاری در عزل و نصب‌ها افزایش اختیار استان‌ها و اصلاح نظام پولی و مالی است.


برای تحقق عدالت عمل می‌کنم و همه توانم را برای این منظور به کار می‌گیرم.


در طول چند روز گذشته فشار بسیار سنگینی از ناحیه مردم نسبت به من برای تقویت حفاظت وارد آمد اما من حافظ اول را خداوند بعد ملت می‌دانم البته به حدی که به رابطه من با مردم آسیب نکند با مشورت مسئولان، حفاظت برقرار خواهد شد.


سیاست خارجی

به شدت از نقض حقوق انسانی در برخی دولت‌ها و از جمله از نقض حقوق اقلیتهای مذهبی و نژادی در اروپا نگرانیم.
اصول سیاست خارجی دولت ۷۰ میلیونی عدالت، صلح و همزیستی و توسعه روابط متقابل و همه جانبه از اولویت‌های این دولت است.


بارها سیاست خود در خصوص آمریکا را اعلام کرده‌ایم و ملت ما با خودباوری و خود اتکایی مسیرش را طی می‌کند و در این راه نیازی به ایالات متحده امریکا ندارد.


ما نسبت به نقض حقوق بشر در غرب نگرانیم و در اروپا نقض حقوق اقلیت‌های مذهبی و نژادی، ما را به شدت نگران می‌کند و نیز یکجانبه گرایی و نقض حقوق ملت‌ها نگران کننده است.


خلیج فارس، خلیج صلح و دوستی است و توسعه روابط با کشورهای منطقه و عربی از اولویت‌های سیاست خارجه ما است.


من به عنوان صاحب نظر سیاسی همواره در عرصه‌های بین‌المللی و نظراتم را به صورت کلان که همان سیاست خارجی فعال است اعلام کرده‌ام.


در عرصه‌ی بین‌الملل برخی(رژیم صهیونیستی) خواهان اعمال روابط و معادلات یک جانبه هستند، و با توجه به اینکه خانه‌ها را بر سر مردم ویران می‌کنند و وجودشان نامشروع است و ریشه‌ی همه‌ی ناامنی‌ها در خاورمیانه هستند، حق ندارند راجع به دیگران اظهار نظر کنند.


انرژی هسته ای

انرژی هسته‌یی و فناوری هسته‌یی که کشورمان از آن برخوردار است حاصل رشد علمی جوانان ایران و حق ملت ایران است که در همه‌ی عرصه‌های علمی و صلح‌آمیز پیشرفت کند. ما به این فناوری برای این پیشرفت علمی نیازمندیم و به استفاده از حق خود ادامه خواهیم داد.
ما با حفظ منافع ملی و تاکید بر حق ایران برای استفاده از انرژی هسته‌یی گفتگوها را ادامه می‌دهیم و معتقدیم اعتمادسازی باید متقابل باشد.
طرف اروپایی باید از برج عاجی که بر آن است پایین بیاید و با ملت ایران از موضع غرور صحبت نکند، بحث‌های نخ نما شده تهوع‌آور است.


فرهنگی اجتماعی

آزادی روح انقلاب و بزرگترین هدیه‌ی خدا به بشر است.
نقد یک هدیه‌ی الهی است و دست تمام کسانی را که با نگاه نکته‌سنج و دلسوزانه مسائل را مورد نقد قرار می‌دهند به گرمی می‌فشاریم.
ما آزادی را فقط در دو درجه محدود و منحصر نمی‌کنیم، بلکه فکر می‌کنیم آزادی ۳۶۰ درجه است و آزادی را در همه ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی قابل توجه می‌دانیم.
بنده خودم یک ورزشکار و ورزش‌دوست هستم.
بر ورزش بانوان نیز تاکید بسیار دارم.
برنامه ما در این عرصه در چهار سطح ورزش همگانی، ورزش نیمه‌حرفه‌ای، ورزش قهرمانی و ورزش پهلوانی خواهد بود.


اقتصاد
مبارزه با فساد اداری جزو سیاست‌های قطعی دولت در همه بخش‌ها و از جمله بخش نفت است.
یکی از اولویت های دولت آینده رفع موانع سرمایه‌گذاری خواهد بود، چرا که کشور نیازمند پیشرفت و مستلزم سرمایه‌گذاری سالم است.
یکی از برنامه‌های جدی دولت آینده مبارزه همه جانبه با فساد اداری و اقتصادی خواهد بود و در کابینه خود از کسانیکه در این زمینه با من همفکر باشند استفاده خواهم کرد.
ناهماهنگی در تصمیم‌گیری‌ها امنیت سرمایه‌گذاری را کاهش داده که با اصلاح مقررات وجهت گیری‌ها امنیت برای سرمایه‌گذاری تامین خواهد شد.
بازار بورس را به عنوان بازار سرمایه‌ به شدت تقویت می‎کنم.

 

پشت پرده کاندیداهای اصولگرا از زبان الله کرم

Posted: 21 Jun 2013 05:31 AM PDT

اصولگرایان به رهبری خیانت کردند
جرس: حسین الله کرم در تحلیل دستاوردهای انتخابات ریاست جمهوری و علل پیروزی حسن روحانی و ناکامی جریان اصولگرایی از پیشنهاد خود به سعید جلیلی برای انصراف از انتخابات برای موفقیت اصولگریان پرده برداشت.


به گزارش جهادی آنلاین، این فعال لباس شخصی ها و عضو سابق انصار حزب الله عصر چهارشنبه درجلسه در جلسه شورای هماهنگی حزب الله در مسجد ارک تهران سخن می گفت با اشاره به رویداد های روزهای منتهی به انتخابات از جمله تمکین عارف به مرکزیت اصلاح طلبان برای انصراف و رشد قابل توجه روحانی در نظر سنجی ها و بسیج جریان اجتماعی اصلاح طلبان پشت سر وی گفت: ما در روز چهار شنبه به این نتیجه رسیدیم که تنها با انصراف جلیلی ممکن است جریان اصولگرایی بتواند در انتخابات به موفقیت برسد . بنابراین به او پیغام دادیم تا به نفع قالیباف کنار بکشد.


به گفته این حامی سعید جلیلی با انصراف هر کدام دیگر از آقایان ولایتی ، رضایی و قالیباف بخشی از سبد رای ایشان به آرای روحانی اضافه می شد و تنها سبد رای جلیلی بود که می توانست به موفقیت گفتمان اصولگرایی کمک کند.


وی همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش در تبیین دستاوردهای مثبت و منفی انتخابات24 خرداد ، یکی از علل ناکامی اصوالگرایان و پیروزی روحانی را خیانت اصولگرایان به رهبری و عدم توجه به نقش قطب در جریان اصولگرایی عنوان کرد.


به گفته الله کرم ، نفی تهمت تقلب از دامن نظام وجذب بخشی از نیروهای مخالف به علاوه برگزاری انتخابات کم هزینه با امنیت و آرامش کامل ونیز ناکامی دشمنان انقلاب اسلامی و طراحان پروژه انتخابات به اصطلاح آزاد در کنار رای شدید و محکم به رییس جمهور منتخب در برابر دیگر نامزدها از دستاوردهاب مثبت انتخابات24 خرداد بود.


وی همچنین تاثیرمنفی برجریان مفاومت در داخل و خارج و زمینه سازی برای گسترش فساد وبی بند وباری و ناهنجاری های سیاسی در جامعه را در کنار خیانت جریان اصولگرا به دغدغه های رهبری و همچنین پیروزی میلیمتری و50 درصدی رییس جمهور منتخب را دستاوردهای منفی انتخابات عنوان کرد.


به گفته الله کرم، پالس های رهبری در روزهای پیش از انتخابات و به جامعه مبنی برشرکت آحاد مردم حتی کسانیکه به جمهوری اسلامی اعتقاد ندارند اما سرنوشت کشور برایشان مهم است در کنار تاکید ایشان در روز انتخابات مبنی بر حق الناس بودن رای مردم از مهمترین علل موفقیت اعتدال گرایان و اصلاح طلبان در 22 خرداد بود.


وی افزود البته ویژگی های شخصی روحانی همچون معمم بودن و فن بیان در کنار فیلم تبلیغاتی روحانی و شعار من سرهنگ نیستم با چاشنی تعاریف رهبری و خاتمی و هاشمی وفیروز ابادی در عملکرد وی در مذاکرات هسته ای، و نیز حمایت همه جانبه خاتمی وهاشمی در کنار کناره گیری عارف هم نقش مهمی در موفقیت روحانی داشت.


به گفته الله کرم مظلوم نمایی هاشمی و نارضایتی عمیق مردم از احمدی نژاد در کنار خواست دولت مبنی برانتقام گیری از اصولگرایان به دلیل رد صلاحیت مشایی وهمچنین اتفاقات مناظرات و پاتک موفق روحانی در مقابل جلیلی و قالیباف و تک او به محسن رضایی، در کنار عدالت رسانه ای صداو سیما نیز از دیگر علل کامیابی جریان اصلاح طلب به شمار میرود.


الله کرم همچنین تاثیر گرانیهای اخیر برجامعه در کنار قدرت طلبی اصولگرایان وخیانت این طیف از نیروهای سیاسی به دغدغه های رهبری همچون عدم پیگری خط قانون گرایی و نیز بی توجهی به مرکزیت وقطب سیاسی وعدم اجماع را در کنار اشتباهات تاکتیکی نامزدهای اصولگرا در مناظرات و تبلیغات همچون طرح موضوع ریگی از سوی جلیلی و نیز عدم درک وی از وضعیت آلماتی 2 و تخریب جلیلی و اصولگرایان توسط جریان انحرافی و نیز حمله 2+1 به جلیلی را ازجمله دلایل شکست وناکامی اصولگرایان دانست.
 

تداوم کاهش قیمت سکه و ارز در ایران+ جدول به روز شده

Posted: 21 Jun 2013 05:30 AM PDT

دلار ۳۲۹۰، یورو۴۳۸۰، پوند ۵۲۷۰ تومان
جرس: در ادامه روند سقوط بهای طلا و ارز در بازار کشور، نرخ هر دلار آزاد به 3 هزار و 290 تومان، هر یورو 4 هزار و 380 تومان، هر پوند بریتانیا 5 هزار و 270 تومان و هر درهم امارات 910 تومان رسید.  


به گزارش مهر،همزمان نرخ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار تهران در روز پنجشنبه یک میلیون و 171 هزار تومان، طرح قدیم یک میلیون و 140 هزار تومان، نیم سکه 603 هزار تومان، ربع سکه 377 هزار تومان و گرمی 262 هزار تومان اعلام شد.


همچنین نرخ هر گرم طلای زرد 18 عیار در بازار داخلی 108 هزار تومان و نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی در حال حاضر به کمتر از 1300 دلار رسیده است. کاهش قیمت جهانی طلا به 1292 دلار در چند ماهه اخیر بی سابقه بوده است.


با توجه به کاهش قیمت جهانی طلا در روز جمعه و تعطیلی بازار داخلی در این روز، احتمالاً تداوم کاهش قیمت سکه و ارز در روز شنبه وجود دارد.


در همین حال، فعالان بازار ارز، نرخ هر دلار آزاد را برای فروش 3 هزار و 290 تومان، هر یورو را 4 هزار و 380 تومان، هر پوند را 5 هزار و 270 تومان و هر درهم امارات را 910 تومان اعلام کردند:

 

نوع سکه پنجشنبه-قیمت (تومان) چهارشنبه- قیمت (تومان)
سکه‌تمام‌طرح‌جدید 1171000 1208000
سکه‌تمام‌طرح‌قدیم 1140000 1180000
نیم سکه 603000 632000
ربع سکه 377000 395000
1 گرمی 262000 272000
هرگرم‌طلای18عیار 108000 114000
نوع ارز    
دلار آمریکا 3290 3390
یورو 4380 4520
پوند انگلیس 5270 5340
درهم امارات 910 933
 

انتقادهای مشاروان روحانی به مجلس، قوه قضائیه و سازمان بازرسی/پیشنهاد ارائه ترازنامه مالی نامزدها

Posted: 21 Jun 2013 05:04 AM PDT

جرس: پنجشنبه شب دو مشاور حسن روحانی، رئیس جمهور منتخب و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در یک برنامه زنده تلویزیونی برخی اولویت ها و برنامه های دولت روحانی را تشریح کردند.


به گزارش خبرآنلاین برنامه «دیروز،امروز،فردا» شب گذشته با حضور مشاوران حسن روحانی یعنی مهندس ترکان و محمود واعظی پخش شد.

 

حقوق چهارسال نمایندگی مجلس با هزینه های تبلیغاتی سارگاری ندارد
اکبر ترکان در پاسخ به برنامه دولت روحانی برای مواجهه با مفاسد اقتصادی گفت:«باید ببینیم فساد از کجا آغاز می شود. جریان انتخابات ما در حوزه های نمایندگی مجلس یکی از روزنه های بروز فساد است. حقوق چهار سال نمایندگی گاهی با هزینه های تبلیغات راه یابی به مجلس قابل قیاس نیست. گاهی نمایندگان از برخی آدم هایی کمک مالی می گیرد که بعد از ورود وی به مجلس، افرادی که کمک کرده اند، توقعات و انتظارات فراقانونی از وی دارند. فساد از این جا آغاز می شود. این روند همینطور جلو می رود و وضع به گونه ای می شود که در دستگاه های اداری تا پول پرداخت نکنید، کارتان پیش نمی رود


وی ادامه داد:«افرادی که پول دریافت می کنند روی مبلغ چانه می زنند و رو میزی پول می گیرند. این موضوع دارد به روال عادی تبدیل می شود. اولین قدم، شفافیت است. هر شخص حقیقی یا حقوقی در کشورهای اروپایی باید تراز مالی تبلیغات انتخاباتی خود را ارائه دهد که در کشور ما هم باید این اتفاق بیفتد. این یکی از شاه بیت های مربوط به پیشگیری از فساد است. در دستگاه های اجرایی هم باید شفاف سازی شود. باید فرآیند کاری در ادارات باید مشخص باشد. »

 

باید مقررات زدایی شود
او با بیان اینکه باید مقررات زدایی شود، اظهار داشت:« پس شفاف سازی، اصلاح فرآینده ها و مقررات زدایی باید در کنار هم باشد و رسانه ها هم باید کارخودشان را انجام دهند. یخچال هم ترموسات دارد. کنترل باید خروج از محدوده تعریف شده نیاز است. کنترل جامعه به عنوان رکن چهارم دموکراسی، رسانه ها هستند

 

نامزدهای ریاست جمهوری ترازنامه مالی تبلیغات خود را گزارش دهند
ترکان خاطر نشان کرد:«اشکال قانونی عدم شفافیت در هزینه های انتخاباتی باید مرتفع شود. برای آغاز این شفایت همه نامزدهای این دوره از انتخابات ترازنامه مالی تبلیغاتی خود را گزارش دهند. این موضوع انشالله باید لایحه قانونی شود و در مجلس به تصویب برسد. رسانه ها باید عیوب دولت را به دولت هدیه کنند. باید اجازه دهیم سایت ها و روزنامه ها اطلاعات را رصد کنند و آن را به مردم اطلاع دهند و از آن طرف دولت نقد را بپذیرد و خودش را اصلاح کند

 

آئین نامه اجرایی قانون آزادی مطبوعات باید نوشته شود
واعظی نیز اظهار داشت:«قانون نکته بسیار مهمی است. اکثر مشکلات این است که یا قانون را نادیده بگیریم و یا آنطور که دلمان می خواهد تفسیر کنیم. اگر قانون همانطور که نوشته شده، اجرا شود جلوی خیلی از فسادها گرفته می شود. دولت قانون گرا نگران چیزی نیست و اتفاقاً از نظارت مردم از طریق رسانه ها بر کارهای دولت استقبال می کند تا مردم را همیشه پشت سر خود داشته باشد. اعتقاد بنده و بسیاری از همکاران من این است که دولتی که قوی باشد اما مستحضر به حمایت های مردم نباشد، موفق نخواهد بود. اساسی ترین کار این دولت این است که همه مردم را پشت سر خود داشته باشد


وی ادامه داد:«آیین نامه اجرایی قانون آزادی اطلاعات باید نوشته شود. مبارزه دولت با فساد، بدون شفافیت در رسانه ها به موفقیت نمی رسد. ما یک نقد دلسوزانه و علمی داریم که باید آن را قبول کنیم. نقد باید برای اصلاح دولت باشد نه اینکه پشت نقد پنهان شویم تا دولت را تخریب کنیم. اگر دولت از شفافیت و آزادی بیان نقد منصفانه استقبال کند و از آن طرف نقدها علمی و منصفانه باشد خیلی از مشکلات برطرف می شود

 

سازمان بازرسی کل کشور باید از زیر نظر قوه قضائیه خارج شود
ترکان در ادامه صحبت های واعظی گفت:«سازمان بازرسی کل کشور، ماجرای اصلاح سیستم را فراموش کرده است در حالی که هدف از تشکیل این سازمان بازخورد و اصلاح سیستم بوده است. بازرسی کل کشور باید از زیر نظر قوه قضاییه خارج شود و زیر نظر سه قوه کار اساسی انجام دهد، نه تنبیه و مجازات بلکه برای اصلاح سیستم! اگر بدانید بازرسی کل کشور چه به روز مدیران دولتی آورده است. این ها می روند یک اشکال از یک مدیر می گیرند و از دیگران زهر چشم می گیرند. اگر بخواهی مورد تعرض این ها قرار نگیری باید عافیت طلب باشی و یک گوشه بنشینی


ترکان افزود:« به نظر من حماسه اقتصادی هدف تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی را به عنوان هدف دنبال می کند. ظرفیت های صنعتی کشور امروز معطل است. یکی از فعالیت های آینده دولت راه اندازی دولت است. عین این کار باید در حوزه کشاورزی هم اتفاق بیفتد. یکی از دارایی های کشورها در دنیا سرمایه انسانی است. ما 75 میلیون جمعیت داریم که باید به عنوان 75 میلیون ذهن خلاق به این جمعیت نگاه کنیم. اگر این موارد را رعایت کنیم، حماسه اقتصادی محقق خواهد شد


واعظی نیز گفت:« همدلی به وجود آمده باید استمرار پیدا کند. این همدلی و حماسه اقتصادی را باید در بخش های مختلف ترجمه کنیم تا به موفقیت های بیشتری دست پیدا کنیم. برای تحقق حماسه اقتصادی باید سیاست خارجی را هزینه اقتصاد و توسعه و تولید کنیم. همیشه اقتصاد و فرهنگ در خدمت سیاست خارجی بوده، اما که سیاست خارجی باید با تمام وجود در خدمت اقصاد و فرهنگ و... باشد. اگر این اتفاق بیفتد مشکلات خارجی حل می شود و حماسه اقتصادی هم محقق خواهد شد

 

بحث معیشت مهم است اما نباید نسبت به فرهنگ هم بی توجه باشیم
محمود واعظی در مورد تغییرات سیاسی دولت گفت:«کشور ما بر اساس قانون اساسی و میراثی که امام به جا گذاشته اند و رهنمودهای رهبری یک اصول کلی را در سیاست خارجی و بخش های دیگر دنبال می کند. دولت جدید در ارتباط با اصولی که میراث انقلاب اسلامی است و آن اهدافی که برایش تلاش می کنیم روشن است. چیزی که باید تغییر کند روش ها، نوع تعامل، استفاده از ابزارها و نیروهای کارآمد است.» 

 

او افزود:«درست است که بحث معیشت مهم است اما انقلاب ما انقلاب فرهنگی است و ما نباید نسبت به فرهنگ بی توجه باشیم. امروز بحث اقتصاد و سیاست خارجی به هر دلیلی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. در سیاست خارجی رویکردها با رویکردهای فعلی کاملا تفاوت خواهد داشت. موضوع رویکرد تعاملی در روابط خارجی به طور جد دنبال خواهد شد. دکتر روحانی این راهبرد را از سند چشم انداز استخراج کرده اند. بخش روابط خارجی این سند، راهبرد تعامل موثر و سازنده را توصیه کرده تا سال 1404 ایران کشور توسعه یافته با جایگاه اول در منقطه باشد
وی ادامه داد:«وقتی می گوییم سیاست ما سیاست تعامل سازنده است یعنی چیزی که در سیاست خارجی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد، منافع و امنیت ملی است. دستگاه سیاست خارجی کشور باید برای تحقق هرچه بیشتر منافع ملی و امنیت کشور با کشورهای مختلف تعامل داشته باشد. دولت جدید سعی دارد اقدامات خود را انجام دهد و نتایجی را کسب کند و بعد گزارشات را به مردم ارائه دهد


واعظی همچنین گفت:«برای کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی برنامه های مشخصی وجود دارد که روابط، روابط مناسبی باشد. برای کشورهای اروپایی و آسیایی و کشورهای مصرف کننده انرژی نیز برنامه های مشخصی داریم. مجموعه برنامه ای که در بخش سیاست خارجی وجود دارد، باعث می شود تغییراتی در سیاست خارجی کشور به جود بیاید

 

اهداف برنامه چهارم تعقیب نشد
مهندس ترکان نیز در مورد اولویت های اقتصادی دولت تدبیر و امید گفت:«باید برگردیم و ببینم مشکل از کجا آغاز شده و از همان نقطه به اصلاح مسیر بپردازیم. مشکل از آنجا آغاز شد که در ابتدای دولت نهم اشخاصی آمدند و گفتند برنامه چهارم را قبول ندارند که البته این موضوع ناشی از عدم شناخت برنامه و یا کم سوادی بود که در نهایت گفتند برنامه را اجرا نمی کنند و بزرگترین قانون شکنی تاریخ کشور اتفاق افتاد. ممکن است کسی بگوید من سلیقه خاص خودم را دارم اما اینکه کلیت آن را قبول نمی کنیم و دستور به خمیر شدن آن می دهیم، منجر به این می شود که دوره طولانی را بدون برنامه طی کنیم

 

وی افزود:«اهداف برنامه چهارم تعقیب نشد و به ثمر نرسید. مشکل بعدی از آنجا اغاز شد که دولت دستور داد روند افزایش قیمت ها همراه با نرخ تورم، متوقف شود. تثبیت شدن باعث شد قیمت های تثبیتی با قیمت های واقعی فاصله بگیرد و ضامن این ماجرا یک جایی در رفت و مشکلات زیادی را برایمان ایجاد کرد. باید برگردیم و از همین نقاط نظام تصمیم گیری کشور را اصلاح کنیم و به قانون تکیه دهیم


ترکان ادامه داد:«تثبیت قیمت دلار یکی دیگر از مشکلات است. اشخاصی تصور کردند اگر نرخ دلار را ثابت نگه داریم گرانی اتفاق نمی افتد. اگر دلار ثابت نگه داشته شود، سازنده محصولات با توجه تورم داخلی نمی تواند با کالای وارداتی رقابت داشته باشد. در نتیجه ظرفیت عظیمی از تولید کشور معطل ماند و جای آن کالای خارجی وارد شد

 

کمیته اقتصادی روحانی تشکیل شده است
مشاور دکتر روحانی همچنین گفت:«دکتر روحانی کمیته اقتصادی را تشکیل داده اند که روی برنامه صد روزه آقای دکتر کار می کنند. انشالله این برنامه به تائید دکتر خواهد رسید و در صد روز آن را اجرا خواهند کرد. حرکت به سمت حل مشکل بیکاری یکی از اهداف این برنامه است. باید بی کاری را سبک کنیم. آقای روحانی مساله اشتغال و راه اندازی ظرفیت های معطل صنعتی و تولیدی را در اولویت قرار داده اند


دکتر واعظی در بخش دیگری از برنامه در مورد شاخصه های اعتدال گرایی دولت دکتر روحانی اظهار داشت:«کشور ما از افراط و تفریط همواره لطمه خورده است. چه اصلاح طلب و چه اصولگرا اگر بخواهد تندروی کند همه چیز را می بندد واگر بخواهد باز برخورد کند حقوق و منافع مردم و کشور نادیده گرفته می شود. این دلت به دنبال این است که یک مشی اعتدالی را در همه بخش ها رعایت کند


واعظی افزود:«اعتدال در عرصه های مختلف، تعاریف گوناگون دارد. در سیاست خارجی مهم این است که بتوانیم با طرف های مقابل خود با منطق کار کنیم و از هرگونه شعارزدگی، سیاست زدگی و یا از روش هایی که ما را به حقوق خود نمی رساند و فقط مصرف داخلی دارد بپرهیزیم. چیزی که به هرحال در فرهنگ اسلامی ما و در آموزه های دینی ما به آن توصیه مرتب شده و در فرهنگ ایرانی ما نهادینه شده است را پشتوانه روابط خارجی خود قرار دهیم. در شرایط جدید قطعاً بسیاری از رفتارهایی که در دوران گذشته مثل زبان، مواضع تند، مواضع متغییر و... را مشاهده کردیم را نخواهیم دید


وی ادامه داد:«افرادی که مسولیت می پذیرند به نوعی باید نسبت به کار خود دارای تجربه باشند. الان کشور ما نمی تواند با سعی و خطا فرصتی فراهم کند تا افراد تجربه کسب کنند. بحث بعدی، اعتقاد افراد به نظام، ولایت فقیه و رهنمودهای ولی فقیه و قانون اساسی است. مورد سوم، بحث تدین و اعتقاد به دین مبین اسلام در عمل است. مورد چهارم این است که از نظر جریان های سیاسی افراد باید در یک فضای معتدل قرار داشته باشند. طیف های افراطی دو طرف در مشی اعتدالی دولت جدید جای ندارند اما کسانی که شاخصه هایی که گفتم را دارا باشند و از نظر مشی معتدل باشند، چه اصولگرا و چه اصلاح طلب برای فعالیت در دولت یازدهم در نظر گرفته خواهند شد

 

آخرین مذاکرات دولت احمدی نژاد و تیم دولت منتخب
مهندس ترکان هم در ادامه برنامه در مورد کمیته مشترک دولت فعلی و دولت آینده اظهار داشت:« آقای احمدی نژاد فرمودند وزرای دولت با دکتر روحانی از طریق آقای بقایی همکاری داشته باشند. از طرف دکتر روحانی هم بنده ماموریت پیگیری این موضوع را قبول کردم. امروز یک جلسه دو ساعته با آقای بقایی داشتیم. رسیدگی به برخی امور فوری در اولویت مباحث ماست. البته دولت خودش وارد بعضی از این مسائل مثل تامین کالاهایی اساسی شده است که این کار را به خوبی انجام داده است و توانسته به موقع خریدهای لازم را انجام دهد. گفت و گوی امروز و بحث هایی که با آقای بقایی انجام شد، آغاز ماجرا بود و از شنبه این موضوع نزدیک تر پیگیری خواهد شد


ترکان در مورد موضع دولت نسبت به هدفمندی یارانه ها هم به رنجبران گفت:«یکی از موضوعاتی که با اقای بقایی در مورد آن صحبت کردیم این بود که لازم است جلساتی بین آقای روحانی و آقای احمدی نژاد برگزار شود که تیم اقتصادی آقای روحانی و تیم اجرایی قانون هدفمندی یارانه های دولت فعلی نیز در آن حضور داشته باشند، تا در این مورد صحبت شود. الان یک قانون وجود دارد که در بودجه امسال، برش یک ساله دارد. دولت اقای فعلی و دولت اقای روحانی موظف به اجرای این قانون بودجه هستند و باید اجرا شود. اگر اتفاق دیگری می خواهد بیفتد که نیاز به قانون جدید دارد باید به دنبال اصلاحیه برویم اما الان تکلیف ما اجرای قانون فعلی است

 

دعوت برای انصراف از دریافت یارانه
وی ادامه داد« بخش هایی از گروه های پردرآمد جامعه نیازی به این مبلغ ندارند. ممکن است از بعضی دهک ها دعوت کنیم تا این مبلغ را دریافت نکنند و آن را به دهک های پایین تر اختصاص دهیم


دکتر واعظی در ادامه این برنامه در مورد انتخابات یازدهم گفت:«انتخابات در سه سطح قابل بررسی است. سطح اول فضا سازی بود که برای این انتخابات در خارج از کشور به وجود آمد. خیلی تلاش کردند این انتخابات و نتیجه آن را از قبل تعیین شده و غیر دمکوراتیک اعلام کنند. تمام مباحثی که در رسانه های مختلف غربی و گروه های ایرانی خارج و داخل کشور، به این مطلب پرداختند زمینه فکری را تبلیغ کرد که غرب به دنبال آن بود. بیست روز آخر تبلیغات و چیزی که در صدا و سیما به بحث کذاشته شد، شاهد شفافیت در مباحث مختلف و رقابت جدی بین نامزدها بود که این افراد توانستند در یک دوره بیست روزه با مردم حرف بزنند و دیدگاه های خود را با آن ها در میان بگذارند. در دو مناظره آخر، تفاوت نامزدها مشخص شد. این هم عرصه ای بود که استاندارهای بالای بین المللی را دارا بود. از طرف دیگر ما شاهد این بودیم که نامزدها اخلاق را رعایت کردند


وی افزود:«در بین مردم عقلانیت و پختگی دیده می شد که با تمام احساسی که داشتند، خیلی خوب برخورد کردند. اخلاق در این انتخابات برنده واقعی بود که باید به آن توجه ویژه ای داشت. مردم خیلی خوب عمل کردند. مردم ما فهمیند. مسولین باید به این مردم فهمیم افتخار کنند. این انتخابات بازنده نداشت و همه نامزدها پیروز بودند


واعظی ادامه داد:«بعد از انتخابات هم ما شاهد این بودیم که طرفداران نامزدهای مختلف، هم دوش بقیه شادی کردند. رئیس جمهور منتخب هم اظهار داشت که من رئیس جمهور همه مردم ایران هستم. نکته دیگر این بود که نامزدهای دیگر خیلی سریع توانستند رقابت را به رفاقت تبدیل کنند.ملت و کشور ما شایسته این نوع رفتار هستند

 

کاهش سریع ضریب جینی؛ اشتباه محاسباتی یا واقعیت؟

Posted: 21 Jun 2013 05:04 AM PDT

جرس: اخیراً مرکز آمار ایران روند تغییرات ضریب جینی را برای 12 سال گذشته اعلام کرده است. بر اساس این اطلاعات، مقدار ضریب جینی از 0.4304 در سال 1380 به سطح 0.3643در اواخر سال 1391 رسیده است.


به گزارش خبرآنلاین، هرچند کاهش ضریب جینی که نشان‌دهنده حرکت جامعه در مسیر کاهش نابرابری‌ها و رفع فقر است، می‌تواند بسیار نویدبخش و امیدوار‌کننده باشد، با این حال، روند کاهشی سریع این شاخص به ویژه در دو سال گذشته، قدری تامل‌برانگیز است. بنا به گزارش مرکز آمار ایران، ضریب جینی در فاصله دو سال از 1389 تا 1391 به یکباره از سطح 0.41 تا 0.3643 پایین آمده است.


بر اساس این گزارش تحلیلی، تغییر در این میزان و با این سرعت در شرایط امروز جامعه ما، اگر نگوییم غیرممکن، غیرعادی است. از این رو برآورد و محاسبه اعلام‌شده نیاز به ارائه جزییات بیشتر دارد.


گزارش نویس خبرآنلاین می افزاید:

در این نوشتار مختصر تلاش می‌کنم با روشی ساده و ملموس ادعای خودم را مبنی بر ناهمخوانی این داده‌ها با وضعیت جامعه، اثبات کنم.


اول برای ارائه تصویری درست از ابعاد این کاهش سریع، مثالی کمی طرح می‌کنم:
برای سهولت کار، کل افراد جامعه را در سه گروه درآمدی کم‌درآمد، دارای درآمد متوسط و پردرآمد (به ترتیب 40، 30 و 30 درصد کل افراد) طبقه‌بندی می‌کنیم. فرض می‌کنیم درآمد کل جامعه به شرح جدول زیر بین این سه گروه درآمدی تقسیم شده است:

گروه
درصد جمعیت (درصد)
درصد درآمد (درصد)
کم‌درآمد
40
8.5
دارای درآمد متوسط
30
30
پردرآمد
30
61.5
کل
100
100
 
اگر برای حالت فرضی بالا ضریب جینی را محاسبه کنیم، به همان عدد 0.41 می‌رسیم. تاکید می‌کنم که اطلاعات جدول فرضی بوده و برای سهولت محاسبه در نظر گرفته شده است. اما این نقیصه اصل استدلال را زیر سوال نمی‌برد. به بیان دیگر، با هر ترکیب دیگری از داده‌ها در جدول فرضی بالا باز هم می‌توان همین نتیجه را به دست آورد.

حال فرض کنیم دولت به دنبال بهبود شرایط توزیع درآمد و کاهش ضریب جینی است. طبعاً باید تلاش کند تا سهم گروه کم‌درآمد افزایش یابد. این افزایش یا باید از محل کاهش سهم طبقه متوسط تامین شود و یا از محل کاهش سهم طبقه پردرآمد.


هرچند آسان‌ترین کار، کاستن از سهم طبقه متوسط و افزودن به سهم طبقه کم‌درآمد است، اما از آنجا که این کار حرکتی برخلاف مسیر توسعه است، فرض می‌کنیم افزایش سهم طبقه کم‌درآمد از محل کاهش سهم طبقه پردرآمد تأمین می‌شود. در این صورت برای رسیدن به ضریب جینی 0.3643 که بر اساس ادعای مرکز آمار در سال 1391 محقق شده است، باید جدول سهم گروه‌ها به صورت زیر تغییر کرده باشد:

گروه
درصد جمعیت (درصد)
درصد درآمد (درصد)
کم‌درآمد
40
12
دارای درآمد متوسط
30
30
پردرآمد
30
58
کل
100
100
 
اگر برای جدول فوق ضریب جینی را محاسبه کنیم، به عدد 0.364 می‌رسیم.

مقایسه دو جدول می‌تواند بهترین تصویر را از حجم و ابعاد تغییر در ضریب جینی به روایت مرکز آمار به دست دهد.
به عبارت دیگر اگر اطلاعات ارائه‌شده از طرف مرکز درست و بدون اشتباه باشد، معنایش این است که ظرف مدت دو سال، سهم گروه کم‌درآمد جامعه با چنین تغییر شگرفی مواجه شده و از 8.5 درصد به 12 درصد رسیده است.


حال سوال اساسی این است که چگونه چنین تغییر شگرفی آن هم در مدتی کوتاه اتفاق افتاده است.


در همین دو سال مورد مطالعه، شرایط تورمی ویژه‌ای در کشور حاکم بوده است. اولین اثر جریان تورمی کاستن از قدرت خرید گروه کم‌درآمد و افزودن بر درآمد و ثروت گروه پردرآمد است. اگر مسوولان مربوط با اعمال سیاست‌هایی بتوانند جلوی این جریان کاهش قدرت خرید را بگیرند، کاری بس بزرگ کرده‌اند. گفتنی است در شرایط تورم دورقمی مقابله با این اثر واقعاً دشوار است.


در طول این دوره، نه سیاست‌های مالیاتی تغییری اساسی داشته و نه سیاست‌های خاصی در عرصه باز‌توزیع درآمد مورد توجه بوده است. پرداخت یارانه نقدی و به عبارتی کاهش امکان استفاده اغنیا از منابع یارانه نیز در حدی نیست که بتواند سهم درآمدی گروه کم‌درآمد را ظرف دو سال بیش از 40 درصد رشد دهد و از 8.5 درصد در سال 1389 به 12 درصد در سال 1391 برساند. زیرا پرداخت یارانه به همه افراد جامعه صورت گرفته است.


ممکن است متولیان امر به ترکیبی از اقدامات از نوع مقابله با رانت‌خواری، کاهش برخورداری اغنیا از بنزین ارزان‌قیمت، ارائه خدمات به اقشار محروم از جمله ساخت مسکن مهر و تسهیلات ارزان‌قیمت بانکی و ... اشاره کنند. با این حال اثر این گونه اقدامات مثبت در سطح جامعه هرگز تا بدین حد عمیق نبوده که ظرف دو سال چنین تغییری ایجاد شود.


بهبود وضعیت توزیع درآمد و کاهش ضریب جینی کاری است که در بلند‌مدت و به صورت تدریجی اتفاق می‌افتد. متولیان امر باید سیاست‌های کارآمدی تدوین کرده و به صورت با‌ثبات برای سال‌های طولانی به کار گیرند تا این هدف محقق شود.


حال سوالی که باید مسوولان ذی‌ربط پاسخ دهند، این است که اگر اطلاعات ارائه‌شده از طرف مرکز آمار صحیح بوده و حاصل اشتباه برآورد و اشتباه محاسبه نیست، با به‌کارگیری چه سیاست‌هایی توانسته‌اند چنین اثر عمیقی در اقتصاد ایجاد کنند و آیا چنین تغییر سریعی تاکنون در کشور دیگری هم تجربه شده است یا نه.


نخست وزیر جدید فلسطین استعفا داد

Posted: 21 Jun 2013 04:29 AM PDT

جرس: رامی حمدالله، نخست‌ وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین استعفای خود را به محمود عباس رییس دولت خودگردان فلسطینی تقدیم کرده است.


به گزارش بی بی سی، آقای حمد الله که استاد دانشگاه نابلس بوده است، تنها دو هفته پیش به نخست‌وزیری انتخاب شده بود.


علت استعفا اختلاف نظر در خصوص دامنه اختیارات نخست وزیر اظهار شده است، اما هنوز روشن نیست که محمود عباس این استعفا را پذیرفته یا نه.


آقای حمد الله که عضو هیچ یک از گروههای سیاسی فلسطینی نیست در روز ششم ژوئن جایگزین سلام فیاض شد که با محمود عباس دچار اختلافات جدی شده بود.


کابینه آقای حمد الله که برای اولین بار هفته گذشته تشکیل جلسه داد عمدتا از اعضای حزب فتح تحت رهبری آقای عباس تشکیل شده است.


حماس، دیگر حزب بزرگ فلسطینی، گفته بود که کابینه آقای حمد الله به دلیل این که کابینه آشتی ملی نیست، غیر قانونی است.

 

فروش خیره کننده «گذشته» فرهادی در اولین شبهای اکران

Posted: 21 Jun 2013 04:09 AM PDT

جرس: فروش فیلم «گذشته» اصغر فرهادی در دو روز اخیر در سینماهای تهران به ۷۶ میلیون تومان رسید.


به گزارش ایسنا، علی سرتیپی با اعلام این مطلب گفت: خوشبختانه با وجود اینکه هنوز تبلیغ خاصی نداشته‌ایم، فروش فیلم خوب بوده است؛ به طوری که شب گذشته (پنج‌شنبه ۳۰ خرداد) ۵۱ میلیون تومان فروخته‌ایم.


مدیرعامل شرکت فیلمیران افزود: خصوصا فیلم در سینما «آزادی» بسیار خوب بوده و شب گذشته دو سانس فوق‌العاده برای آن در نظر گرفته شد و ۱۴.۵ میلیون تومان فروش داشت.


وی درباره‌ی تبلیغات تلویزیونی این فیلم گفت: هنوز تبلیغات تلویزیونی نداریم که امیدوارم به زودی شرایطش به وجود آید.


سرتیپی با تقدیر از رییس سازمان سینمایی اظهار کرد: آقای شمقدری مقدمات سریع اکران فیلم را همزمان با دیگر کشورها به وجود آورد که این جای قدردانی دارد.
 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه: احمدی نژاد در انتخابات سه بار از رهبری درخواست حکم حکومتی کرد

Posted: 21 Jun 2013 04:08 AM PDT

جرس: جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه درباره تایید صلاحیت ها رهبری گفته در این انتخابات هیچ دخالتی نمی کنم و حکم حکومتی نمی دهم، گفت: احمدی نژاد سه بار برای حکم حکومتی نزد رهبری رفت و چانه زنی کرد اما رهبری خواسته رییس جمهور را قبول نکرد.


به گزارش مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رسا ، حاج صادقی جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه شامگاه پنج شنبه در همایش استادان بسیجی قم که در سالن اجتماعات شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به انتخابات اخیر گفت: دشمنان می‌گفتند اگر مشارکت مردم را به زیر ۵۰ درصد برسانیم برای ما موفقیتی بزرگ است.دشمن با پایین آمدن مشارکت مردم به دنبال این بود که نشان دهد تحریم‌ها کارساز بوده و کشورهای اروپایی را متقاعد کند تا تحریم‌های سیاسی و اقتصادی را تشدید کنند.


وی با بیان این‌ که دشمنان پس از رد صلاحیت برخی از شخصیت‌ های نظام، امیدوار به عدم مشارکت مردم در انتخابات شدند، ادعا کرد: متأسفانه برخی از روزنامه ‌های داخلی نیز در این زمینه بلندگوی دشمن شده بودند و نقشه‌ های آنها را عملیاتی می کردند.


حاج صادقی ادامه داد: مردم در انتخابات ۲۴ خرداد نشان دادند فشار، سختی و رفتار بد برخی از مسؤولان را می بینند اما حاضر نیستند اصل انقلاب را با این مسائل معاوضه کنند.


جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه ایجاد فضای امنیتی در انتخابات را چالش دوم دشمن ذکر کرد و مدعی شد: دشمن با استفاده از تجربه‌ های گذشته به ویژه در سال ۸۸ تلاش کرد تا به انتخابات از نظر امنیتی آسیب برساند.


حاج صادقی با بیان این که چندین گروه مأموریت داشتند در انتخابات ۲۴ خرداد مشکلات امنیتی به وجود بیاورند، ابراز داشت: اکثر این گروه ها از سوی وزارت اطلاعات دستگیر شدند و بقیه نیز نتوانستند کاری انجام دهند.


جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه همچنین مدعی شد: کسانی که تفاوت یازده میلیون رأی را در سال ۸۸ بر نتافتند ببینند امروز اصولگرایان با دویست، سیصد هزار اختلاف رأی انتخابات را پذیرفتند و حرف از تقلب نزدند و نخستین کسانی که به رییس جمهور تبریک گفتند رقیبان او بودند.


جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه تأکید کرد: انتخابات آرام و بدون حادثه انجام گرفت و دشمن عصبانی است و در این زمینه نیز به اهداف خود دست پیدا نکرد.


حاج صادقی عدم سلامت انتخابات را سومین چالش دشمن عنوان کرد و گفت: دشمن اصرار داشت که در ایران انتخابات سالم برگزار نمی‌ شود و نمی توان به انتخابات ایران اعتماد کرد و رهبری در جواب آنها فرمودند؛ به درک که انتخابات ایران را قبول ندارید.


وی ادامه داد: دشمن مدت ها کار می کرد تا مردم را نسبت به نتیجه انتخابات بی اعتماد کند و فرضیه تقلب نیز از همین جا آغاز شد.


جانشین نماینده ولی فقیه در سپا، با اشاره به هاشمی رفسنجانی گفت: یکی از چهره ‌های بزرگ نظام که در فتنه ۸۸ یازده میلیون رأی را برنتافت پس از انتخابات ۹۲ بیانیه می دهد و انتخابات ایران را یکی از بزرگ ترین و دموکراتیک ترین انتخابات جهان می داند و کوچک ترین شبهه ای به این انتخابات وارد نمی کند.


حاج صادقی تصریح کرد: گاهی انتخاب شدن یک کاندیدا که در مناظره ها منتقد نظام است، یک لطف خفی خداوند است.


وی با بیان این که دشمنان بر روی نخستین کنفرانس خبری منتخب مردم حساب ویژه ای باز کرده بودند، گفت: رهبری پشتیبان این رییس جمهور منتخب، همچون رییس جمهورهای گذشته هستند، ایشان قبل از نشست خبری به حسن روحانی گفت "بدانید نخستین مصاحبه شما در دنیا بسیار قابل توجه است و افراد با انگیزه های مختلفی سؤال می کنند." خدا را شکر که رییس جمهور منتخب ما توانست به زیبایی به آنها پاسخ داده و محکم در برابر آنها بایستد.


وی با بیان این‌ که در نظام اسلامی یک سیاست گذار بیشتر وجود ندارد که آن هم ولی فقیه است، گفت: رییس جمهور رییس قوه مجریه است نه نظریه پرداز و سیاست گذار در روابط خارجی، سیاست های خارجی دست رییس جمهور نیست بلکه دیپلماسی خارجی بر عهده رییس جمهور است.


حاج صادقی با انتقاد از کاندیداهایی که در مناظره ها سخن از تغییر و تحول در سیاست خارجی می‌گفتند، اظهار کرد: این سخن درستی نبود، چون سیاست خارجی دست شما نیست که بخواهید آنر ا تغییر دهید این ها در حوزه اختیارات ولایت است.


جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه با اشاره به عملکرد دولت فعلی، گفت: اگر این دولت یک سری اقدامات افراطی انجام داد به خاطر این بود که از اصولگرایی خارج شده بود و ما از زمانی به این دولت منتقد شدیم که اصلاح طلب شده بود.


وی با اشاره به ملاقات اخیر خود با احمدی نژاد، گفت: به رییس جمهور فعلی گفتم؛ شما با گفتمان انقلاب وارد صحنه شدید و حزب الله هم از شما حمایت کرد چرا گفتمان شما تغییر کرد.


جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: احمدی نژاد سه بار برای حکم حکومتی خدمت رهبری رفت و چانه زنی کرد اما رهبری خواسته رییس جمهور را قبول نکردند.

وی با بیان این که احمدی نژاد می خواست قهرمان ملی شود اما راه قهرمانی را غلط رفت، گفت: رییس جمهور برای رسیدن به هدف باید دست از برخی اقدامات خود بر می داشت.