جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


گروگان‌های ایرانی در لیبی آزاد شدند

Posted: 06 Oct 2012 09:30 AM PDT

جرس: هفت تبعه ایرانی ربوده شده در لیبی آزاد و تحویل سفارت ایران در طرابلس شدند و طی ساعات آینده به کشور بازمی‌گردند.

به گزارش فارس، علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه از آزادی گروگان‌های ایرانی ربوده شده در لیبی خبر داد.

وی با اشاره به بیش از دو ماه تلاش‌های گسترده برای آزادی این افراد گفت: خوشبختانه در پی تماس‌ها و مذاکرات فشرده به عمل آمده با مراجع رسمی لیبیایی و نیز مقامات محلی شهر بنغازی، امروز 7 گروگا‌ن‌ ربوده شده ایرانی در لیبی پس از 65 روز آزاد و تحویل مقامات سفارت ایران در طرابلس شدند.

صالحی افزود: این افراد همگی در صحت و سلامت کامل بوده و هم اکنون اقدامات لازم برای بازگشت آنها به کشور در حال انجام است و طی ساعات آینده هواپیمای حامل این هموطنان وارد کشور خواهد شد.

هیئت 7 نفره مسئولان هلال احمر جمهوری اسلامی که به دعوت رسمی سازمان هلال احمر لیبی به این کشور سفر کرده بودند در تاریخ 10/5/91 از سوی یک گروه مسلح ناشناس در شهر بنغازی ربوده و به نقطه نامعلوم منتقل شدند. طی مدت یاد شده هیئت‌های مختلف کنسولی و سیاسی کشورمان از طرابلس دیدار و با مسئولان لیبیایی مذاکره کردند.

همچنین وزیر خارجه لیبی نیز در سفر به تهران با مسئولان کشورمان و نیز خانواده ایرانیان ربوده شده در لیبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

این موضوع همچنین در مذاکرات وزیر امور خارجه ایران با همتای لیبیایی‌اش در اجلاس مکه و اخیرا در نیویورک مورد پیگیری قرار گرفته بود. 

اعلام اعتصاب جمعی از بازاریان و کسبه قزوین در روز یکشنبه

Posted: 06 Oct 2012 09:30 AM PDT

جرس: جمعی بازاریان و کسبه قزوين برای روز یکشنبه، 16 مهر ماه اعلام اعتصاب کردند و با پخش تراکت و ارسال پیامک از دیگر بازاریان خواسته اند تا در این روز مغازه های خود را بسته نگه دارند.


بنا به اخبار رسیده جرس، بازاریان و کسبه قزوین اعلام کرده اند که "در اعتراض به گرانی بیش از حد کالا و ناکارآمدی دولت در مدیریت اقتصادی" دست به این اعتصاب خواهند زد.


بازاریان همچنین از حضور اعتراضی خود در ساعت 12 ظهر روز یکشنبه در چهار راه بازار خبر داده اند.
 

بازداشت یکی از مدیران ارشد بانک اقتصاد نوین

Posted: 06 Oct 2012 08:25 AM PDT

جرس: م.ه ب از مدیران ارشد بانک اقتصاد نوین دلیل تخلف غیرقانونی و دست اندازی در بازار ارز امروز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

به گزارش عصر ایران، گفته می شود که بانک اقتصاد نوین مبادرت به فروش ارز به صورت غیر قانونی کرده و همچنین نزدیک به 800 میلیارد تومان به افراد خاص با نام بانکداری شرکتی پرداخت کرده است.

همچنین در مجمع سالیانه بانک مقرر شده است که مبلغ 8 میلیارد تومان در یک سال به هیأت مدیره و مدیر عامل پرداخت شود.

این در حالی است که این میزان تسهیلات پرداختی بیشتر از میزان سپرده گذاری بانک بوده است.

چندی پیش بانک اقتصاد نوین طی قراردادی با صندوق توسعه ملی در راستای بانکداری شرکتی تسهیلات دریافت کرده بود. 

ممانعت دادستان از پیگیری روند درمان محمدرضا مقیسه در زندان اوین

Posted: 06 Oct 2012 08:25 AM PDT

جرس: محمدرضا مقیسه که به علت کینه ی شخصی دادستان تهران موفق به حضور در مراسم عروسی فرزندش حتی برای چند ساعت هم نشد، از هر گونه ارایه خدمات در خارج از زندان محروم شد.

به گزارش کلمه، پیشتر و پس از مرگ خواهر این عضو ارشد ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی، به رغم تاکید آیین نامه سازمان زندان ها مبنی بر حضور زندانی درمراسم ختم، دادستانی از صدور مجوز اعزام تحت نظر وی هم خودداری کرد.

محمدرضا مقیسه شهریور ماه ۸۸ و درحالی که ریاست دفتر مشترک پیگیری حوادث پس از انتخابات را برعهده داشت بازداشت شد. اتهام وی انتشار اخبار و گزارش هایی از گورهایی در بهشت زهرای تهران بود که شبانه پر می شد و تدفین صورت می گرفت.

این زندانی سیاسی که از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به تحمل ۵سال زندان محکوم شده است، ۲۰۷ روز را بدون وقفه در بند امنیتی ۲۰۹ زندان اوین گذراند و در طول ایام بازداشت در این بند تحت فشارهای فیزیکی و روحی قرار گرفت، فشارهایی که منجر به بروز بیماری های حاد گردیده است.

محمدرضا مقیسه در طول ۳ سالی که در زندان اوین گذرانده است، بارها از سوی پزشکان متخصص معاینه شده و برای مواردی همچون مشکلات مفصلی، ستون فقرات، دستگاه گوارش، پرستات و دیابت و مشکلات فک و دندان دستور اعزام برای درمان صادرشده است، دستوراتی که توسط کمسیون پزشکی و پزشکی قانونی نیز مورد تاکید گرفته است، اما دادستان تهران مانع هرگونه درمان این زندانی سیاسی در خارج از زندان اوین شده است.

به رغم ۵ درخواست رسمی برای درمان در موارد یاد شده در سال ۹۰ و ۹۱ از سوی محمدرضا مقیسه با هیچ درخواست این زندانی موافقت نشده است.

درحال حاضر این زندانی سیاسی از دردهای ستون فقرات رنج می برد و فشارهای وارده به نخاع باعث بی حسی دایمی و دردهای شدید در گردن، دست و پاهای او شده است.

همچنین پروستات و دیابت از جمله موارد اورژانسی است که به تشخیص پزشکان باید مورد درمان حضوری قرار گیرد که دادستانی تهران از صدور برگه اعزام به بیمارستان برای این زندانی خودداری می کند. 

عضو انجمن حمایت از حقوق کودکان: تعداد کودکان بازمانده از تحصیل بیش از آماری است که اعلام می‌شود

Posted: 06 Oct 2012 08:25 AM PDT

جرس: یکی از اعضای انجمن حمایت از حقوق کودکان با انتقاد از نبود آمار روشن و شفاف در مورد کودکان کار و بازمانده از تحصیل گفت: متاسفانه تعداد کودکان بازمانده از تحصیل بیشتر از آمار‌ رسمی بوده و اعتمادی به آمارهای دولتی در این زمینه نیست.

به گزارش ایلنا، علی اکبر اسماعیل‌پور در نشست خبری که روز شنبه به مناسبت روز جهانی کودک برگزار شد، با اشاره به اینکه سال گذشته مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرد که ۳. ۵ میلیون کودک خارج از تحصیل وجود دارد گفت: وزارت آموزش و پرورش در ابتدای سال اعلام کرد که فقط ۱. ۵ درصد از کودکان واجد شرایط امکان حضور در مدرسه را نداشتند و در روستا‌ها با داشتن یک دانش‌آموز نیز کلاس‌ها دایر بوده است در صورتی که در بسیاری از روستا‌ها فقط تا پنجم ابتدایی مدرسه وجود دارد و همین امر باعث شده که این افراد از ادامه تحصیل باز بمانند. بنابراین می‌توان گفت که آمار‌ واقعی بیش از این است اما اعلام نمی‌شود.

وی با این اعلام که اعتیاد، بالا رفتن هزینه‌ها و موج مهاجرت به شهر‌ها باعث افزایش تعداد کودکان کار و خیابان شده است، افزود: در حال حاضر شاهد افزایش تعداد کودکان کار و خیابانی هستیم که به گفته مسئولان شهرداری، ۱۵ درصد نسبت به قبل رشد داشته است.

به گفته عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از حقوق کودکان، ‌ بخشی از کودکان که در کارگاههای زیرزمینی مشغول به کار بودند با توجه به مشکلات کارگاه‌ها از کار بیکار شدند به همین دلیل شاهد افزایش بیکاری در مورد کودکان کار در کارگاههای زیرزمینی هستیم.

اسماعیل‌پور با اشاره به اینکه تاکنون هیچگونه مطالعه و پژوهشی در مورد کودکان کار و خیابان انجام نشده است، گفت: به نظر می‌رسد ارایه آمارهای این چنینی در مورد افزایش تعداد کودکان کار به منظور جذب بودجه باشد نه چیز دیگر.

اسماعیل‌پور در مورد جمع‌آوری کودکان کار و خیابان در زمان نشست سران غیرمتعهد‌ها و با این بیان اینکه جمع آوری مقطعی کودکان خیابانی آسیب‌های بیشتری به آن‌ها وارد می‌کند، گفت: نهادهای متولی با ابراز شادمانی از این عملکرد افتخار می‌کردند که توانستند کودکان را از سطح شهر جمع‌آوری کنند این در حالی است که متاسفانه این کودکان برای تمامی معیشت خانواده به کارهای زیرزمینی روی آوردند و یا جذب باندهای مواد مخدر و یا سایر آسیب‌های اجتماعی شدند.

این عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از حقوق کودکان تاکید کرد: بیکار شدن بخشی از کارگران باعث شده که تعداد کودکان شاغل در کارگاه‌های زیرزمینی پنهان افزایش پیدا کند و این امر به دلیل این است که متاسفانه دولت هیچ حمایتی برای اینگونه خانواده‌ها پیش بینی نکرده است این در حالی است که قرار بود بخشی از درآمد یارانه‌ها به تولید و افزایش اشتغال اختصاص پیدا کند که عملا میسر نشد و نتیجه آن افزایش بیکاری بوده است. 

سعید جلیلی گزارش نیویورک تایمز را درباره طرح جدید ایران تکذیب کرد

Posted: 06 Oct 2012 07:31 AM PDT

جرس: سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، گزارش روزنامه نیویورک تایمز را درباره پیشنهاد جدید هسته ای ایران تکذیب کرد.


به گزارش خبرگزاری مهر، او در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هیچ‌گونه پیشنهاد جدیدی خارج از چارچوب مذاکرات با کشورهای پنج به علاوه یک، در حاشیه اجلاس اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد مطرح نشد.


نیویورک تایمز روز جمعه نوشته بود که ایران طرحی ۹ مرحله ای برای تعلیق گام به گام غنی سازی اورانیوم ۲۰ درصد، در برابر لغو تحریم ها، به گروه پنج به علاوه یک، ارائه داده، اما دولت باراک اوباما آن را رد کرده است. 

سعید قاسمی: آقای احمدی‌نژاد، با رهبر کل نینداز

Posted: 06 Oct 2012 07:25 AM PDT

جرس: سعید قاسمی، پاسدار تندرو حامی رهبر جمهوری اسلامی با انتقاد شدید از رفتار احمدی نژاد تهدید کرده است که "مانند گذشته با بچه حزب‌الهی‌ها در خیابان حاضر می شویم و بحران را جمع می کنیم." وی همچنین از رییس دولت خواسته است که با رهبری "کل نیندازد".

به گزارش خبرگزاری فارس، سعید قاسمی که اخیرا به دانشگاه تهران راهش نداده اند و در قبرستان بهشت زهرا سخن می‌گفت، افزود: در این روزها که حضرت آقا به برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها تاکید دارند، بچه‌های ما در دانشگاه‌ها ممنوع التصویر و ممنوع الحضور می‌شوند و امثال بنده که نمی توانند در دانشگاه سخن بگویند، چاره‌ای ندارند جز اینکه به خود شهدا پناه بیاورند.

وی سپس با بیان اینکه سخنان مهمی برای گفتن دارد خطاب به محمود احمدی نژاد گفت: عزیزم حاج محمود اگر این حرف‌ها را به جنابعالی نگوییم و دیر اقدام کنیم ممکن است کار به جاهایی برسد که مثل گذشته با بچه حزب‌الهی‌ها در خیابان حاضر شویم و بحران را جمع کنیم.

وی افزود: وقتی جاسبی می‌شود عضو اسلامی کردن دانشگاه‌ها چاره‌ای نداریم که بگویم الاسلام و والسلام و علیکم و الفاتحه مع الصلوات.

قاسمی به نوسانات اخیر بازار ارز اشاره کرد و خطاب به احمدی‌ نژاد گفت: داستان دلار پوسیده بدون پشتوانه و کاغذی چیست که هر روز روی اعصاب جامعه راه می‌رود و مسئولین را به جان هم می‌اندازد، این توطئه انگلیسی است که تفرقه می‌اندازد.

وی گفت: برادر عزیزم، مدل جدیدی را شروع کرده‌اید و یا اینکه با شما شروع کرده‌اند اما می‌خواهم بگویم فرصت شما تمام شده است. مواضعی که دارید و برخی از آنها را در سفر اخیرتان به نیویورک مطرح کردید، حرف‌های دو پهلو است و پالس‌ها و چراغ سبز به آن طرف نشان می‌دهد. لذا مواضع شما ما را اذیت می‌کند. به همین خاطر می‌خواهم بگویم مواضع‌تان را برگردانید و حرف‌تان را عوض کنید. این مدلی که شما دارید در گذشته برخی‌ها داشتند و آقا روح الله جلوی آن ایستاد. اگر مردم می‌خواستند نوکر آمریکا باشند و با آمریکا روابط داشته باشند اصلا چرا انقلاب کردند. پس بدانید الان وقت این حرف‌ها نیست.

قاسمی با اشاره به ادعای رهبر جمهوری اسلامی مبنی بر اینکه "در وضعیت بدر هستیم و نه شعب ابی‌طالب"، افزود: اگر بنا باشد بر خلاف بیان رهبری که ما در وضعیت بدر هستیم، نه شعب ابیطالب، بخواهید با چنین وضعیتی به رهبری بگویید تحلیلشان راجع به تحریم‌ها اشتباه است و تاثیر بر جامعه بگذارید، باید بگوییم موهای ما در آسیاب سپید نشده و حواس ملت کاملا جمع است. مدار و محور حزب‌الله فقط و فقط حول حضرت آقا می‌شود. برخی مواضع انقلابی شما از جمله هولوکاست از عمق وجود جوانان ما بیرون آمده بود. اما شما این روزها مواضع دیگری دارید. برادر من، راه کم کردن فشارهای دشمن مدل شما نیست. در این مدت باقی مانده از عمر خدمتی شما نمی‌توانید این مدل را پیش ببرید.

قاسمی گفت: در مجلس [ششم] هم عده‌ای به حضرت آقا نامه نوشتند و گفتند که جام زهر را بنوش اما صدا از کسی درنیامد جز اینکه حاجی بخشی جلوی مجلس رفت و گفت اگر به آقا جام زهر بدهی، مجلس را به توپ می‌بندم.

وی خطاب به احمدی‌نژاد گفت: آقای احمدی‌نژاد ما می‌دانیم قبل از عید چه اتفاقاتی قرار بود رخ دهد، به یکی از بچه حزب‌الهی‌ها گفته بودند کانتینر دلار می‌خری، گفته بود کانتینر چیست گفته بود همان‌ها که شهدا را با آن جابجا می‌کردید. می‌خواستند یک مشت دلار چاپ شده بدون پشتوانه مفت و ارزان را کف بازار بریزند، این بچه حزب‌الهی‌ به آن دلال گفته بود کانتینر دلار را بگیرم چه کار. گفته بود بگیر حالشو ببر. از قبل از عید امثال بنده می‌دانستند قرار است چه فتنه‌ای رخ دهد. وقتی کانتینر کاغذ پاره دلار کثیف را به کف جامعه می‌ریزند معلوم است که می‌خواهند اعلان جنگ کنند. از چند هفته پیش اعلان جنگ کردند و جنگ با ما را کلید زدند. نظام به این بزرگی را با مرغ زیر سؤال بردند. امیدوارم دشمن نشنود اما ما را مسخره می‌کنند و می‌گویند شما مرغ را نمی‌توانید مدیریت کنید.

وی خطاب به احمدی‌نژاد گفت: عزیزم با آقا کل نیندازید و آمارهای عجیب و غریب ارائه نکنید که مثلا تحریم‌ها جواب می‌دهد و باید مدل را عوض کنیم. آقای احمدی‌نژاد نمی‌توان آن مدل را اجرا کنی. به خدا قسم مدل تو سوراخ است. سوراخ‌ها را پر کن. ما آن حر‌ف‌هایی که تو می‌گویی تجربه کردیم. ما می‌خواهیم مقاومت کنیم عزیزم. موهای سپید پدر مصطفی احمدی‌روشن را ببین و از او بپرس قطعنامه که امضا کردیم، چه اتفاقی افتاد. عزیزم وقتی قطعنامه را پذیرفتیم می‌دانی دشمن تا کجا آمد؟ تاجایی که در هشت سال جنگ نیامده بود. تا خرمشهر آمد. تا دهلران، سرپل ذهاب آمد تا اینکه به اسلام آباد و تنگه چهار زبر آمد به خدا قسم کوتاه بیاییم، له‌مان می‌کنند.

قاسمی گفت: محمود جان گفتی استعفا می‌دهم و می‌روم. کجا می‌روی؟ شما که گفته بودی دولت تمام نمی‌شود و ما هستیم. حالا چه شده است. این حرف‌های شما پارادوکس است عزیزم.

این دوره (دوره ریاست احمدی نژاد) خون دل خوردیم. هیچ دوره‌ای به اندازه این دوره به قول دوست و دشمن آقا خودش را به طور تمام و کامل خرج نکرد.

وی خطاب به احمدی‌نژاد گفت: عزیزم، هفت هشت ماه فرصت داری. بازی را تمام کن. ورزش را ول کن. این قراردادهای میلیاردی بازیکنان پرسپولیس و تراکتورسازی ... خلاف حرف آقا درباره اقتصاد مقاومتی است. آنها همه نیروهایشان را در دولت تو چیده‌اند. وزیر ارشادت می‌گوید نمی‌تواند هفت نفر را عوض کند. آقای احمدی‌نژاد دیر شده است. بیا تصمیم عادلانه بگیر و فکر کن که داری چه کار می‌کنی؟ در قضیه یازده روز خانه نشینی تو ما خون دل خوردیم اما بدان حزب‌الله فقط و فقط حول محور ولایت می‌چرخد و لاغیر.

وی با تشکر از قوه قضائیه به خاطر دستگیری فائزه هاشمی گفت: اما این درست نبود حکم کسی که با آن سابقه کثیف به نظام و رهبر انقلاب اهانت می‌کند و در خط مقدم فتنه‌گران برای براندازی به خیابان می‌آید شش ماه زندان باشد ولی حکم کسی که در پرونده خود هشت سال دفاع مقدس با مجروحیت هشت ماه حضور در جبهه مبارزه با فتنه را دارد به خاطر فحاشی به یک شخص حقیقی آن‌ هم به جمل‌سوار یکه‌تاز جریان فتنه هشت ماه زندان و پنجاه ضربه شلاق و تعلیق از خدمت باشد.

اشاره قاسمی به سعید تاجیک، از نیروهای لباس شخصی است که انتشار فیلم توهین های او به فائزه هاشمی واکنش های زیادی را برانگیخت و به دلیل توهین به هشت ماه حبس محکوم شد.

وی افزود: سعید رکب خورد و متاسفانه آن حرف‌ها را زد که اگر من بودم کارهای بدتری از سعید انجام می‌دادم و تبعاتش را هم می‌پذیرفتم؛ اکنون هم از رئیس دستگاه قضا خواهش می‌کنیم که مثل حکم سعید را برای گردانندگان اغتشاشات و ستاد فرماندهی براندازی نظام، محاربین، فحاشان به رهبری و حزب‌الله و عاملین قتل دهها بسیجی و مجروحان فتنه صادر کنید. 

ارتش ترکیه گلوله‌باران سوریه را از سرگرفت

Posted: 06 Oct 2012 07:08 AM PDT

جرس: خبرگزاری دولتی آناتولی ترکیه گزارش داده است نیروهای ارتش این کشور، روز جمعه، ۱۴ مهر، در پاسخ به اصابت یک خمپاره دیگر از سوریه به ترکیه، مناطقی از سوریه را هدف آتش توپخانه‌ای قرار دادند.

به گزارش رادیو فردا به نقل از آناتولی، یک خمپاره در شهرک یایلاداگی در استان جنوبی هاتای(ختای) ترکیه اصابت کرد که نیروهای این کشور بلافاصله به آن پاسخ دادند.

صلاح‌الدین لکسیز، فرماندار هاتای گفته است خمپاره‌ای که از سوی سوریه شلیک شده، در منطقه‌ای روستایی و در فاصله ۵۰ متری مرز سوریه اصابت کرده است.

از سرگیری گلوله‌باران خاک سوریه در حالی است که رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه، روز پنجشنبه در کنفرانس خبری خود با معاون رئیس جمهور ایران، اعلام کرد که این کشور خواهان جنگ با سوریه نیست.

پس از اصابت یک خمپاره که از سوی سوریه به شهرکی در ترکیه اصابت کرد و به مرگ پنج نفر انجامید، ارتش ترکیه از روز چهارشنبه برای دو روز متوالی سوریه را تو‌پ‌باران کرد.

در پی این تنش مرزی، روز پنجشنبه، پارلمان ترکیه به ارتش برای انجام عملیات در خاک سوریه مجوز صادر کرد. با این حال مقام‌های ترکیه گفته‌اند که این مصوبه تنها جنبه آمادگی برای شرایط در پیش رو دارد.

از سوی دیگر هنوز مشخص نشده که چه گروهی به خاک ترکیه آتش گشوده است. سوریه به خاطر کشته شدن شهروندان ترکیه‌ای بر اثر اصابت خمپاره ابراز تاسف کرده و گفته است که درباره این حادثه تحقیق می‌کند.

روز پنجشنبه، رجب طیب اردوغان گفته بود که تصمیم به گلوله‌باران سوریه پس از اصابت خمپاره در چند نوبت به خاک ترکیه صورت گرفته است. نخست‌وزیر ترکیه گفت اتفاق یک بار، دو بار یا سه‌بار روی می‌دهد اما ادامه چنین رویه‌ای را دیگر نمی‌توان به پای اتفاق و تصادف گذاشت.

رجب طیب اردوغان گفت: «من به آنهایی که می‌خواهند حد و حدود و قاطعیت ما را بسنجند می‌گویم: این کار اشتباه بسیار بزرگی خواهد بود.»

ترکیه ضمن اینکه حامی مخالفان مسلح بشار اسد است از هزاران آواره سوری نیز میزبانی می‌کند. پیشتر ترکیه خواستار ایجاد یک منطقه حائل در خاک سوریه شده بود. 

اخراج ۳۷۸ نفر از کارگران شرکت پیمانکاری متروی اهواز

Posted: 06 Oct 2012 06:44 AM PDT

جرس: دبیر اجرایی خانه کارگر اعلام کرد: شرکت «کیسون»، پیمانکار قطار شهری اهواز با ۳۷۸ نفر از کارگران خود قطع همکاری کرد.

به گزارش ایلنا، آقایار حسینی، با اعلام این خبر گفت: ۳۷۸ نفر از کارگران شرکت پیمانکاری کیسون و سایر پیمانکاران درجه دو که با این شرکت قراد همکاری در اجرا دارند به سبب اتمام اعتبارات قطار شهری ناچار شده با این تعداد از کارگران قطع همکاری کند.

او افزود: طی چند روز گذشته در پی مرخصی اجباری بیش از ۲۰۰ کارگر شرکت پیمانکاری کیسون (مجری قطارشهری اهواز)، حکم خاتمه همکاری حدود ۱۰۰ نفر از این کارگران که در مرخصی اجباری به سر می‌بردند ابلاغ شده بود که این تعداد هم اکنون به ۳۷۸ نفر رسیده و از آنان خواسته شده است جهت تسویه حساب ودریافت سه ماه از ۵ ماه حقوق معوقات خود به امور مالی شرکت مراجعه کنند.

در این زمینه مدیر عامل قطار شهری متروی اهواز با تایید اخراج این تعداد از کارگران شرکت پیمانکاری کیسون وشرکتهای زیر مجموعه تصریح کرد: ۳۷۸ نفر از کارگران روز مزدی که به عنوان مهنس، تکنسین وکارگر در اجرای پروژه قطارشهری با شرکت کیسون همکاری داشته‌اند به سبب ناتوانی در تامین منابع مالی از سوی شرکت پیمانکار به آنان اعلام شده است جهت تسویه حساب ودریافت چند ماه از معوقات خود در شرکت حضور پیدا کنند.

او افزود: شرکت قطار شهری اهواز تا شهریور ماه هیچ گونه تاخیری در پرداخت صورت وضعیت شرکت کیسون نداشته وهم اکنون به علت کمبود اعتبارات شرکت قطار شهری نتوانسته است تامین اعتبار کند.

او افزود: از این رو شرکت کیسون وسایر پیمانکاران درجه دومی که با شرکت کیسون فعالیت دارند به علت کمبود منابع مالی در پرداخت حقوق کارگران ودر تامین مصالح همانند می‌لگرد ومواد بتنی وغیره نیز دچار مشکل هستند.

او با بیان اینکه با اخراج این کارگران حدودهزار نفر دیگر در این کارگاه فعال هستند اظهار داشت: شرکت پیمانکاری کیسون ۵ ماه از حقوق کارگران خود را پرداخت نکرده‌ است، با این حال با اخراج این تعداد کارفرما از این کارگران خواسته است با دریافت دو ماه از مجموع معوقات حقوقی به صورت الحساب دریافت کرده و تسویه حساب کنند و مابقی مطالباتشان را در زمان نامعلومی در آینده پی‌گیری کنند. 

مهدی هاشمی ممنوع الملاقات است

Posted: 06 Oct 2012 06:44 AM PDT

جرس: وکیل مهدی هاشمی از ممنوع الملاقات بودن وی خبر داد.

به گزارش ايسنا عليزاده طباطبايي وكيل مدافع مهدي هاشمي پس از يك هفته از بازداشت موكلش، از ماهيت عنوان اتهامي مهدي هاشمي ابراز بي‌اطلاعي كرد.

وي در گفت‌وگو با ايسنا از ممنوع‌الملاقات بودن مهدي هاشمي خبر داد.عليزاده طباطبايي در مورد آخرين وضعيت فائزه هاشمي نيز گفت كه او در زندان اوين در حال گذراندن دوران محكوميت خود است.

همچنین با گذشت 10 روز از بازداشت جوانفكر، قهرمان شجاعي وكيل مدافع مشاور مطبوعاتي و رسانه‌اي احمدی‌نژاد از آخرين وضعيت موكل خود و روند رسيدگي به درخواست اعمال ماده 18 اصلاحي قانون اصلاح قانون تشكيل دادگاه‌هاي عمومي و انقلاب ابراز بي‌اطلاعي كرد.

وي در اين مورد به ذكر آيه «صم بكم عمي فهم لا يرجعون» بسنده كرد.

اما مجتبي مژده‌شفق مديرحقوقي خبرگزاري ايرنا درباره آخرين وضعيت مديرعامل اين خبرگزاري به ايسنا گفت: آقاي جوانفكر براساس آراي صادر شده و با اتهاماتي مانند توهين به رهبري و مطالب منتشر شده در ويژه‌نامه خاتون بازداشت شده و در زندان است.

وي افزود: ما اعمال ماده 18 اصلاحي قانون اصلاح قانون تشكيل دادگاه‌هاي عمومي و انقلاب را براي هر دو پرونده آقاي جوانفكر درخواست كرده‌ايم، منتها الان نمي‌دانيم در چه وضعيتي است و به ما هم جوابي نداده‌اند.

مژده‌شفق تاكيد كرد كه در صورت موافقت رييس قوه قضاييه با درخواست اعمال ماده 18 اجراي حكم محكوميت علي‌اكبر جوانفكر متوقف مي‌شود.