جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


ما را نه غم آب و نه نان خواهد کشت

Posted:

م.ش.ا.م

ما را نه غم آب و نه نان خواهد کشت/
نی غصه فقر و مثل آن خواهد کشت/
ما را غم این ستم که فرزند وطن/
در خون بنشست و داد جان خواهد کشت/

ميلاد مهر /سال نو مسيحي

Posted:

غلامرضا امامی


و عيسي چون در بيت‌اللحم زاييده شد ناگاه مجوسي چند از ناحيه مشرق به اورشليم ‌آمده گفتند: كجاست آن مولود؟ زانكه ما ستاره او را در طرف مشرق ديده‌ايم... «انجيل متي»

ما را با مسيح پيامبر مهر پيوندي ديرينه و ديرپاست. در درازناي تاريخ از پس سدّ ستبر زمان، سيماي مقدس مريم را مي‌نگريم. چهره‌اي به پاكي شبنم و بلنداي آسمان، تنها و غمگين كنار تنه درخت نخل خشكيده‌اي ايستاده است.

درد زايمان بر جانش مي‌پيچد، نگران و خسته، ندايي آسماني مي‌شنود: غمگين مباش، زيرا پروردگار پايين پايت چشمه آبي گوارا جاري ساخته، به بالا ديده دوز و بنگر كه چگونه ساقه خشكيده جان گرفته و جوان شده، بنگر كه ميوه‌هاي خرما درخت را پوشانده‌اند.

درخت را تكاني ده تا خرماي تازه بر تو فرو ريزد، بهره از اين غذاي لذيذ برگير و از اين آب گوارا جرعه‌اي بنوش و ديده به ديده پرمهر نوزادت روشن دار.

اگر انسان‌ها را ديدي به اشاره‌اي بگو: من به فرمان بخششگر مهربان روزه سكوت نذر كرده‌ام سخن نخواهم گفت، نوزادم مسيح سخن خواهد گفت و به پاكي من و خود گواهي خواهد داد. «قرآن مجيد سوره مريم».

در كتاب آسماني ما قرآن سوره‌اي است به نام مريم و بارها اين بانوي پاك چهره آسماني‌اش در اين كتاب پاك نقش بسته شده است.

نياكان ما ايرانيان، از حركت ستارگان دريافته بودند كه در شبي سرد، مسيح چون خورشيدي گرم، جهان و جان سرد مردمان را روشن مي‌سازد. نوري تاريكي را مي‌زدايد. دلها را شادان و پرمهر مي‌دارد، با تولد او ستمديدگان دلگرم مي‌شوند و با ستمگران مي‌ستيزند.

آنان از راهي دور، از پارس به فلسطين سفر كردند، مي‌خواستند اين كودك را بنگرند، و آن شب آنچنان كه در انجيل آمده: «ناگاه ستاره‌اي كه در ناحيه مشرق ديده بودند در پيش رويشان مي‌رفت تا آنكه آمده بر جايي كه طفل بود ايستاده شد. چون ستاره را ديده بودند. در انتهاي غايت خرسند گشته و داخل در خانه شده، طفل را با مادر وي مريم يافتند... پس مخازن خود را گشوده از طلا و كندر و مربا پيشكش گذرانيدند.»

***

ما را با مسيح و مسيحيان مهري ديرينه است پيوندي پاك و پايدار، سال‌هاي بسياري است كه زاده شدن مسيح به نمايش درمي‌آيد. ماكتي كه ايتاليايي‌ها آن را presspe مي‌نامند.

در همه روستاها و شهرهاي مسيحي بازآفريني ميلاد مسيح به زيبايي و چيره‌دستي پديد مي‌آيد. من سي سال در ايتاليا زيسته‌ام، اين شاهكارهاي شگفت را كه به بركت ايمان و به شور عشق پديد آمده بسيار ديده‌ام.

در زادروز آن پيامبر زندگي دو هزار سال پيش در زادگاهش «بيت‌اللحم» آنچنان به زيبايي و هنرمندي شكل مي‌گيرد كه بيش از هر سروده و داستان و نغمه‌اي دل مي‌لرزد و ديده از شوق مي‌گريد.

در اين بازآفريني‌ها، مردان پارسي، دستاري زيبا و رنگين بر سر دارند و هديه‌هايي بر دست. كمتر كسي درمي‌يابد كه اين مردان با هاله و هيبتي شرقي، پدران ايراني ما هستند كه به پيشواز مسيح، اين راه دراز را پيمودند.

در زادروز مسيح و سال نو ميلادي از خدا مي‌خواهيم كه به نور پاك مسيح جهان روشن شود و شب ستم پايان گيرد. در زادگاه مسيح «فلسطين» اكنون كودكاني بيگناه، زنان و مرداني بي‌پناه در خون مي‌غلطند.

از آسمان گلوله‌هاي ستم جانشان را نشانه مي‌گيرد. اكنون مسيح مي‌گريد و نگران فرزندان فلسطين است.

او جهان را به ياري آنان و ستم‌ستيزان فرا مي‌خواند. مسيح مي‌خواهد كه فغان جنگ خاموش گردد، كبوتر عشق و شادي و دوستي در جهان به پرواز درآيد.

از خداي مسيح مي‌خواهيم كه به بركت او در اين سال، كودكي براي آب و نان نگريد و شب خسته و گرسنه نخسبد. اشكي بر ديده مادري روان نگردد. بر پيكري تازيانه ستم فرود نيايد. پدري پيكر گلگون كودك پاكش را به خاك نسپارد. بر سر مردمي بي‌پناه آتش خشم و كينه شعله نكشد.

دستبندي بر دستي، پاي‌بندي بر پايي، حصاري بر انديشه‌اي افكنده نشود. بيگناهي در زنداني به سر نبرد، آزاده‌اي به بندي نيفتد. سفره‌اي خالي پهن نشود و پدري از شرم فقر چشم به زمين ندوزد. اشك اسيري روان نگردد، دل و ديده ستمديده‌اي نلرزد.

مسيح پيام‌آور آزادي، صلح، شادي و اميد است.

قرن‌ها پيش پدران ما به شوق ديدار مسيح راه درازي را پيمودند و اكنون ما ايرانيان، فرزندان آنان كه بسياريمان مسلمانيم، برادرانه در كنار مسيحيان هم‌ميهنمان قرنها به آرامي و مهرباني زيسته‌ايم.

در آستانه سال نو از خداي مسيح مي‌خواهيم كه به مباركي، درخت داد را پربار كند، گاممان را به راه او استوار دارد و نويد عشق را در دلمان سر دهد. از خرماي شادي، جانمان را شيرين سازد و از چشمه گواراي آزادي و صلح و دادگري، جامي جهانيان را بنوشاند.

ايمان بياوريم كه به گفته حافظ:

فيض روح‌القدس ار باز مدد فرمايد

دگران هم بكنند آنچه «مسيحا» مي‌كرد.

وارث عشق

Posted:

پژواک خاموش

وارث عشق توام، زنده به دیدار شدم

رهرو عشق تو بودم که خدا یار شدم

ای طبیب ستم و درد بگو، چون شده است

که در این برزخ دنیا حُطَم ِ نار شدم!؟

پند و پیمان به قلم راندم و چون سار

در میان قفسم، از چه گرفتار شدم!؟

تکیه بر کعبه نمودم که علی وار شوم

اشک یعقوب نصیبم شد و آزار شدم!

در میخانه گشودم که سحر مست شوم

عجبا! تا به ابد عاشق و بیدار شدم!

خسته بودم ز خودم، ناله کنان سر دادم

سخنی حق ، چرا بسته و بیمار شدم؟

در میخانه ببستند به رویم شب تار

پس چرا پیر خراباتی و هوشیار شدم!؟

بی قرار از پی یاری چو فریاد شدم

چون مجاهد بقلم , سبز به کردار شدم

غصه ای در دل و زخمی بتنم

چکنم خسته دل از حیله مکّار شدم

گفته بودم که به یاد سحران خواب روم

وه! که در موسم دیماه سبک بار شدم

ساقی بت شکنم از چه گنهکار شدم

وارث عشق تو بودم که گرفتار شدم!

New Year’s in Green

Posted:

طراح : طراح سبز

تکذیب رسمی حضور سید علی خمینی در مهدیه تهران و مراسم سالگرد نهم دی

Posted:

جرس: در حالیکه سایت اصولگرای مشرق، شامگاه پنجشنبه مدعی حضور سیدعلی خمینی، برادر کوچکترسید حسن خمینی در مراسم مهدیه تهران و سالگرد نهم دی ماه شده بود و بر آن تاکید می ورزید، منابع خبری موثق این حضور را تکذیب کرده و از حضور وی در قم خبر دادند.


در همین زمینه دفتر رهبر فقید جمهوری اسلامی، با صدور بیانیه ای، ادعای رسانه های خاص که مدعی حضور علی خمینی در جمع لباس شخصی ها و مراسم نهم دی ماه مهدیه تهران شده بودند و همچنین مصاحبۀ وی را شدیدا تکذیب کرد و در پایگاه اطلاع رسانی جماران درج کرد :
"پیرو درج خبری در برخی سایت های خبری مبنی بر حضور سید علی خمینی و مصاحبه ایشان با این رسانه ها، اعلام می دارد جناب آقای سید علی خمینی روز پنج شنبه نهم دی ماه ٨٩ در شهر مقدس قم بوده و مصاحبه ای نیز با هیچ یک از رسانه های خبری نداشته اند .از دوستان عزیز انتظار می رود پیش از نقل اخبار از بیت مکرم حضرت امام خمینی نسبت به صحت و سقم خبر خویش از منابع معتبر اقدام نمایند."


گفتنی است شامگاه پنجشنبه نهم دی ماه ٨٩، گروهی از بسیجیان، لباس شخصی ها و انصار حزب الله در مهدیه تهران گردهم آمدند تا مراسم سالگرد تجمع حکومتیِ نهم دی ماه را برگزار کنند، که همزمان با مراسم فوق، سایت حکومتیِ مشرق، از حضور سید علی خمینی، در مراسم فوق خبر داد.


بعد از این خبرسازی، تعدادی از پایگاههای اطلاع رسانیِ جنبشِ سبز، با استناد به منابع خبری موثق خاطرنشان کردند که سید علی خمینی نه تنها در مهدیه تهران نبوده، بلکه در قم حضور داشته است و خبر مشرق کذب می باشد.


اما سایت خبرسازِ اعلام کننده، امروز (جمعه) با درج مطلبی در خروجی خود، از مصاحبۀ سیدعلی خمینی با آن رسانۀ خاص و بیان اینکه "هم نهم دی ماه سال گذشته حضور داشتم و هم امسال. واین یک وظیفه است"، سعی در القاءِ این شبهه داشتند که برادر کوچکتر سید حسن خمینی، در گردهمایی حامیان حکومت و مراسمی که اهانت های زیادی را به جنبش سبز مردم ایران و رهبران آن وارد ساخته است، حضور داشته است. 

 

 

اما این خبر سریعا توسط بیت و دفتر رهبر فقید جمهوری اسلامی تکذیب گردید و نسبت به تکرار این موارد هشدار داده شد.


گفتنی است سید علی خمینی در یک سال ونیم گذشته چندین نوبت ومورد به دیدار زندانیان آزادشدۀ جنبش سبز یا خانواده های آنها رفته است . همچنین وی روز قدس امسال، زمانی که مهاجمین و لباس شخصی های حامی حکومت، طی تجمع برابر خانه مهدی کروبی قصد حمله نهایی به منزل وی را داشتند، با حضوردر خانه کروبی، توطئه مهاجمین را ناکام گذاشت و باعث شکستن حصر منزل کروبی بعد از پنج روز شد .


طی هفته های اخیر سایت های "خاص" و رسانه های حامی دولت، با خبرسازی های خود، قصد ایجاد شکاف میان حامیان جنبش را داشته اند.

تایید حکم دو سال زندان برای مسعود لدنی فعال ملی- مذهبی

Posted:

جرس: مسعود لدنی فعال ملی مذهبی به اتهام تشکیک در سلامت انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته و به استناد گزارش اطلاعات استان خوزستان به دوسال زندان تعزیری محکوم شد.

 

بنا به اخبار رسیده به جرس، شعبه سیزده دادگاه تجدید نظر استان خوزستان به قضاوت قاضی ناصر حجاریان و ماجد چنانی، مسعود لدنی از فعالان ملی مذهبی و از اعضای جمعیت توسعه سیاسی و فرهنگی استان خوزستان به دو سال حبس تعزیری محکوم شده است.


بر طبق حکم صادره  لدنی به دلیل "تشکیک در سلامت انتخابات، برگزاری جلسات و تبادل عقاید و نظرات، بازتاب بازدداشت وی به عنوان فعال ملی مذهبی در رسانه های خارجی" مستحق دو سال حبس تشخیص داده شده است.
پیش از این بر طبق حکم صادره توسط شعبه سوم دادگاه انقلاب اهواز، مسعود لدنی و همسر وی پروین کهزادی، به اتهام "اقدام علیه امنیت ملی" به ترتیب به دوسال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده‌ بودند.


در حکم دادگاه اولیه، مسعود لدنی به راه‌اندازی «جمعیت توسعه سیاسی فرهنگی خوزستان» بر پایه عدم اعتقاد به ولایت فقیه و جدایی دین از حکومت با «خط مشی براندازی نرم» متهم شده بود.

 

پروین کهزادی نیز متهم است که با علم به این موارد عضویت این تشکل را شده است. هم‌چنین در این حکم به علت شرایط اجتماعی و با توجه به اینکه خانم کهزادی فرزند کوچک دارند حکم او به مدت دو سال به حالت تعلیق درآمده است. پروین کهزادی از فعالان جنبش زنان است.

 

پیش از این نیز در آستانه ٢٢خرداد ۸۹ تعدادی از اعضای «جمعیت توسعه سیاسی فرهنگی خوزستان» توسط ستاد خبری اهواز احضار و مورد بازجویی قرار گرفتند. در حکم دادگاه تجدید نظر به اظهارات این افراد در هنگام بازداشت به عنوان مدرک مورد استناد اشاره شده است.
 

مرگ بیش از ۵۰ معدنچی کرمانی در سال‌های اخیر

Posted:

جرس: دبیر اجرایی خانه‌کارگر ورامین خواستار روشن شدن وضعیت معدنچیان به زیر آوار رفته معدن اشکیلی کرمان شد.

 

به گزارش ایلنا، هادی رضازاده گفت: نزدیک به سه هفته از وقوع حادثه ریزش در معدن اشکیلی کرمان می‌گذرد و تاکنون هیچ خبر دقیقی در خصوص وضعیت کارگران گرفتار در این معدن منتشر نشده‌است.

 

وی با اشاره به واکنش گسترده فعالان کارگری سراسر کشور، نسبت به حادثه ریزش معدن اشکیلی کرمان گفت: جامعه کارگری خواهان روشن شدن وضعیت کارگران این معدن است.

 

دبیر اجرایی خانه کارگر ورامین همچنین با اشاره به تذکر نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به اینکه در سالهای گذشته برای رسیدگی و بررسی حوادث مشابه کمیته تحقیق و جستجو تشکیل شده‌است؛ انتظار داشتیم که دیگر شاهد وقوع چنین حوادثی نباشیم.

 

رضازاده افزود: جامعه کارگری ایران انتظار دارد تا وضعیت کارگران زیر آوار مانده معدن اشکیلی هرچه زودتر روشن شود.

 

درست یکسال قبل ایلنا خبری را از این معدن مخابره نمود که ۴ نفر از کارگران معدن هجتک زغال سنگ کرمان در اثر گاز گرفتگی ناشی از عدم رعایت اصول ایمنی جان خود را از دست دادند.

 

مازیار گیلانی‌نژاد، فعال کارگری در صنف فلز و مکانیک نیز نوشت: با حذف بخش بازرسی و ایمنی وزارت کار و اداره نشین شدن این بازرسین، حوادث حین کار افزایش چشمگیری یافته و روزی نیست که از زنده به‌گور شدن کارگران در معادن و یا در قعر چاه و یا سقوط از بالای داربست و انفجار گاز در مجتمع‌های بزرگ پتروشیمی پردیس اهواز و اراک خبری درج نشود.

 

نکته این جاست که رعایت نکردن ایمنی همیشه به کارگرانی که دیگر زبانی برای اعتراض ندارند، نسبت داده می‌شود. در سال‌های اخیر بیش از ۵۰ معدنچی در منطقه کرمان طعمه مرگ شده‌اند.

 

سودجویی کارفرمایان و حذف بخش بازرسی و ایمنی وزارت کار دو لبه قیچی هستند که رشته حیات کارگران را پاره می‌کنند. جالب‌ترین بخش حادثه رفتار مسوولین امر است.

 

کافی است مقایسه‌ای داشته باشیم با حواث معدن شیلی و کوشش و تلاش مقامات ارشد این کشور برای بیرون کشیدن معدنچیان محبوس در معدن با بی‌تفاوتی مسئولان ذیربط در منطقه کرمان. واقعیت این است که پیامد بخش‌نامه‌های ضد قانون اساسی و ضد کارگری نتیجه‌ای جز ارزان شدن جان کارگران ندارد.

 

دو بار حادثه با یک علت مشترک طی یکسال و کشته شدن ۸ کارگر نشانه پایین آمدن قیمت جان انسان‌‌ها در برابر کسب سود و بی‌توجهی مسئولان ذی‌ربط است.
 

خطبه های نماز جمعه: اکنون تمام مراجع تقلید دنباله رو رهبری هستند

Posted:

جرس: خطیبان نماز جمعه دهم دی ماه ٨٩، طی اظهاراتی هماهنگ و همزمان، ضمن تاکید بر "صد در صد خودجوش" بودن تجمعات و مراسمِ حکومتیِ نهم دی ماه سال گذشته، آنرا "ختم به خیرِ" اعتراضاتی دانستند که به تبعیت از رهبر جمهوری اسلامی، آنرا "فتنه" می خوانند.  

در این میان برخی از خطیبان جمعه که نمایندگان رهبر جمهوری اسلامی در استان ها نیز محسوب می شوند، ضمن قرائت و بیان خطبه های دستوریِ ابلاغی از سوی مرکز، پا را نیز از حد مدح رهبری فراتر نهاده و در شرح اینکه "نهم دی ماه مُهرِ تایید مردم بر رهبری" بوده، ادعا کردند "اکنون تمام مراجع تقلید دنباله رو رهبری هستند اما دشمن می خواهد طوری مطرح كند كه سایه رهبری كم رنگ شود و در حالی كه مراجعِ تقلید، نظر رهبری را مطرح می دانند."

 

ناگفته نماند خطیبان نماز ضمن شبیه سازی های تاریخی مجدد، تاکید داشتند "فتنه سال گذشته اولین و آخرین فتنه نبوده و چهره ها، حرف ها و رنگ های فتنه در حال تغییر است و باید در هر زمان و شرایطی با آنان مبارزه كنیم. "

 

 تهران، احمد خاتمی: تقلب اسم رمز فتنه گران بود

 احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران، تجمع حکومتیِ نهم دی ماه سال گذشته را "مقطع افتخارآمیز در تاریخ انقلاب و مدیون سیدالشهدا" ذکر کرد.

 

به گزارش ایرنا، این عضو مجلس خبرگان، با تکرار شبیه سازی های تاریخی که ماههای اخیر توسط مقامات جمهوری اسلامی ترویج می شود، ادعا کرد "فتنه ٨٨ شباهت زیادی به فتنه صدر اسلام در مقابل حكومت امیرالمؤمنین داشت، گفت: امیرالمؤمنین جریان مقابل خود را فتنه نامید و بیش از ده بار از این عنوان در نهج‌البلاغه استفاده كرد."

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ابزار فتنه‌گران در مقابل پیشوای اول شیعیان اشاره كرد و با تطبیق به شرایط امروز مدعی شد: فتنه‌گران در مقابل امیرالمؤمنین از چند شیوه استفاده كردند كه نمونه‌های آن را در حوادث سال گذشته نیز مشاهده كردیم. استفاده از دروغ و تهمت یكی از این شیوه‌ها بود كه طی ماه‌های گذشته شاهد بودیم چه تهمت‌هایی به نظام زدند كه هرگز نمی‌توانند آن را اثبات كنند. "

عضو مجلس خبرگان بدون اشاره به علل اصلی حوادث بعد از انتخابات و روند طی شده توسط مجریان و ناظرین گفت "شبهه‌افكنی یكی دیگر از این ابزارها است. در دوران امیرالمؤمنین قرآن‌ها را در مقابل قرآن ناطق بر بالای نیزه بردند و در سال گذشته نیز دروغ تقلب را مطرح كردند كه البته بعدها اعتراف كردند كه تقلب، اسم رمز آشوب بود. "

احمد خاتمی جایگاه رهبر جمهوری اسلامی را تا مقام پیشوای اول شیعیان ارتقاء داده و اظهار عقیده کرد "فتنه‌گران در صدر اسلام به حرمت‌شكنی علیه امیرالمؤمنین پرداختند و در دوران فتنه ٨٨ نیز فتنه‌گران می‌خواستند قداست رهبری را خدشه‌دار كنند؛ رهبری كه نائب امام زمان و مرجع دینی مردم بود ...در صدر اسلام نیز كه علی امام حق بود، فتنه‌گران به سراغ برخی چهره‌های موجه منتسب به پیامبر رفتند تا مردم را فریب دهند، و در سال گذشته نیز كسانی از سوابق خود با امام سوءاستفاده كردند. "

خطیب نماز جمعه تهران، همچنین به قانون كشف حجاب اجباری برای دانشجویان و دانش‌آموز دختر در كشور آذربایجان انتقاد کرد و گفت "به مصلحت دولتمردان این كشور نیست كه با مردم اینگونه برخورد كنند."

 

 

مشهد، علم الهدی: بحث تقلب در انتخابات نبود، بحث ضربه به نظام بود

 احمد علم الهدی در خطبه های نمازجمعه امروز مشهد گفت "واقعیت فتنه برای ملت ایران روشن شده و آنان دیدند كه هدف و لبه تیز فتنه، بحث تقلب در انتخابات نبود، بلكه ضربه زدن به نظام متمركز شده بود. "


این عضو مجلس خبرگان اظهار عقیده کرد "معاندان تلاش می كردند در مساله انتخابات پارسال اكثریت و اقلیت را درمقابل نظام قرار دهند و سران فتنه در این راستا با دشمنان همدست شدند، اما ملت ایران با ایستادگی در مقابل فرماندهان فتنه و با حضور تاثیر گذار خود در نهم دیماه ثابت كردند كه كشور تجزیه پذیرنیست و آنان را نمی توان به دستجاتی تقسیم كرد، بلكه بطور متحد و یكپارچه مدافع آرمان های نظام و رهبری هستند."

 

نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان همچنین از تجمع حکومتی نهم دیماه بعنوان "روز نمایش قدرت خداوند" یاد كرد و مدعی شد "مردم با این حضور خود قدرت حق را در برابر دشمنان خدا نشان دادند."

 

 

اصفهان، محمدتقی رهبر: مراقب عقبه سیاسی فتنه گران باشید

 امام جمعه موقت اصفهان معتقد است "اگر چه جریان فتنه با حماسه نهم دی ماه مردم كنترل شد، با این وجود باید مراقب عقبه سیاسی این جریان بود.

 

محمدتقی رهبر، نماینده مجلس در خطبه های نمازجمعه این هفته اصفهان، از مراسم حکومتیِ نهم دی ماه تجلیل کرد و اظهار داشت "راه انقلاب، امام و ولایت، شفاف سازی حوزه های مختلف است و این مسیر در انتخابات های بعدی نیز ادامه دارد. "


وی درباره محاكمه نشدن رهبران جنبش که به زعم وی "سران فتنه" خوانده می شوند، بدون اشاره به فشارها و حصر و آزار و تهدیدی که حکومت پیرامون رهبران جنبش ایجاد کرده، گفت "پس از گذشت بیش از یک سال و نیم از انتخابات، آنها که در نهم دی ماه رسوا شدند، اکنون یك جریان مرده است كه عوامل آن ارزش محاكمه ندارند اما در نهایت باید در مقابل قانون پاسخگو باشند. "

 

 
قم، بوشهری: نهم دی ماه صد در صد خودجوش بود

 خطیب جمعه قم نیز با اشاره به تجمع حامیان حکومت در نهم دی ماه سال گذشته، مدعی شد "مردم در نهم دی با قاطعیت در برابر یك حركت برنامه ریزی شده از سوی دشمنان داخلی و خارجی ایستادند و چهره واقعی اصحاب فتنه را افشا كردند. "

 

هاشم حسینی بوشهری اظهار عقیده کرد "در فتنه سال گذشته عده ای آگاهانه و یا از روی ناآگاهی فضای كشور را غبارآلود كرده و با شعارهای به ظاهر زیبا ولی باطل، برای نظام و مردم ایجاد دردسر نمودند، ولی ملت به خوبی تشخیص داده و برای مقابله با آنان با شور خاصی به میدان آمدند. "

 

خطیب نماز قم ادعا کرد "نهم دی صد درصد خودجوش بود ومردم با حضور خود برای صحنه گردانان این حوادث پرونده قطوری تشكیل داده اند كه سرسپردگی آنها به بیگانگان، بازگشت از راه امام راحل و سعی برای تضعیف ولایت فقیه، امیدوار كردن دشمنان و تلاش برای ناامیدی ملت های محروم از محتوای این پرونده است. ..فتنه سال گذشته اولین و آخرین فتنه نیست گاهی چهره ها، حرف ها و رنگ ها تغییر می كند باید در هرزمان و شرایط با فتنه مبارزه كنیم. "


شیراز، ایمانی: تمام مراجع تقلید دنباله رو رهبری هستند

نماینده ولی فقیه در فارس وامام جمعه شیراز می گوید "حركت بر اساس شاخص رهبری صحیح و مورد اطمینان است و وظیفه مردم حركت با این شاخص است."

 

اسدالله ایمانی در نماز جمعه این هفته شیراز همچنین گفت "مردم باید آگاه باشند زیرا دشمنان داخلی و خارجی هنوز دست از اقدامات خود بر نداشته و در حال فعالیت هستند و ما وظیفه داریم ایمان، تقوا، بصیرت، هوشیاری، اطاعت از رهبری، شناخت دشمن و شاخص كه همان تبعیت از ولی امر مسلمین است را ازدست ندهیم و همراه او حركت كنیم. "

 

ایمانی افزود: امروز مجددا دست های مرئی و نامرئی می خواهند شاخص مردم یعنی رهبری را كم رنگ و گم كنند و مباحثی مطرح می شود و قدرت هایی موازی رهبری را مطرح می كنند كه مراجع تقلید همكاری و همراه رهبری در تمام برنامه ها هستند. "

 

وی ادعا کرد "تمام مراجع تقلید دنباله رو رهبری هستند اما دشمنان می خواهد آنها را مطرح كنند كه سایه رهبری كم رنگ شود و در حالی كه مراجع تقلید نظر رهبری را مطرح می دانند."

  

تبریز، مجتهد شبستری: پشتیبانی از ولایت فقیه پیام اصلی نهم دی ماه بود

 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز می گوید "پشتیبانی از ولایت فقیه پیام اصلی حماسه هشت دی ماه مردم تبریز و نهم دی ماه ملت ایران درسال گذشته بود."

 

محسن مجتهد شبستری در خطبه های نماز جمعه تبریز، اظهار عقیده کرد "فتنه گران بر این باور بودند كه می توانند میان مردم و نظام فاصله انداخته و خون صدها هزار شهید انقلاب و دفاع مقدس را به بازی بگیرند كه این توطئه آنها با بصیرت و آگاهی مردم ولایتمدار نقش بر آب شد. "

 

نماینده رهبری در آذربایجان شرقی، مراسم حکومتیِ روز گذشتۀ تبریز را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت "مردم ولایتمدار تبریز بار دیگر با حضور در صحنه جواب دندان شكنی به فتنه انگیزان و سران فتنه دادند و برای چندمین بار با ولایت فقیه تجدید میثاق كرده و انزجار خود را از فتنه گران به رخ دشمنان كشیدند."

 

 

اردبیل، عاملی: نبود ولایت سبب شکست حرکت های مردمی می شود

 نماینده ولی فقیه در اردبیل نیز در خطبه های نمازجمعه اردبیل، ضمن اشاره به نهم دی ماه اظهار عقیده کرد "تاثیر حضور مردم در صحنه و مقابله موثر با دشمنان دو ركن اگاهی مردمی و ولایت و رهبری است" و "نبود آگاهی در مردم حوادثی چون كربلا وعاشورا و مظلومیت امام حسین را موجب می شود و نبود ولایت و رهبری بصیر نیز موجب پراكندگی و عدم انسجام و در نهایت شكست حركت های مردمی می شود. "

 

حسن عاملی اظهار عقیده کرد "شیوه دشمن در نفوذ به كشورها و بویژه در مورد ایران برخورد و جنگ نرم است و برای این منظور به ابزارهای خطرناكی متوسل می شود.  ایجاد اختلاف بین مذاهب، قومیت ها، سیاسیون از جمله ابزار جنگ نرم است و نژادپرستی، ناسیونالیسم افراطی و مواردی مشابه دیگر اساس یكپارچگی و اتحاد ملی در مقابله با دشمنان را در هم می ریزد. "

 

وی همچنین از اقدام جمهوری آذربایجان در ممنوعیت حجاب در مراکز آموزشی آن کشور شدیدا انتقاد کرد و گفت "هجوم و مقابله با نمادهای اسلامی در این كشور شیعه درحالی است كه یهودیان، مسیحیان و دیگران، نمادهای مذهبی خود را گرامی داشته و این امكان به آنها داده می شود ولی با ججاب بعنوان نماد اصلی اسلامی برخورد می شود. "

   

 



 

 

محتشمی‌پور: بیش از یک‌ سال و نیم از حبس کسانی که به قدرت “نه” گفتند می‌گذرد

Posted:

جرس: فخرالسادات محتشمی‌پور، در آخرین عریضه خود خطاب به دادستان تهران نوشته است: حالا بیش از یک سال و نیم است که زنان و مردانی در بندند که تنها جرمشان نقد است و اعتراض است و نه گفتن به قدرت است.


همسر مصطفی تاجزاده در این یادداشت که در وبسایت شخصی‌اش منتشر شده است، ادامه می‌دهد: بیش از یک سال و نیم است که هزینه‌های مادی و معنوی بسیار صرف اعتراف گیری و اقرار گیری علیه خود زندانیان و دیگران می‌شود و حاصل آن فقط و فقط بی اعتباری احکام فله ای صادره و بی اعتباری دادگاه‌های نمایشی و نهایتاً لطمه و آسیب به نظام قضائی کشور بوده است.


متن کامل عریضه پنجاهم فخرالسادات محتشمی‌پور به دادستان تهران به شرح زیر است:

 

به : دادستان تهران
از : یکی از ستم دیدگان عصر عاشورای ۸۹،همسر سید مصطفی تاجزاده شاکی از کودتاگران انتخاباتی، آزاده ممنوع الملاقات در قرنطینه اوین
بسم الله الرحمن الرحیم
فبعزّتک استجب لی دعائی و بلّغنی منای ولاتقطع من فضلک رجائی واکفنی شرّ الجنّ و الانس من اعدائی.

 

سلام آقای دادستان!

به یک شب جمعه محرمی دیگر رسیدیم و شب استجابت دعا. من دلم می خواهد در این شب جمعه در دعاهایم یادی از بازجوها و خانواده هایشان بکنم که این روزها بیش از پیش احتیاج به دعا دارند و برای قاضی ها و خانواده هایشان و برای همه مسند نشینان که فردا باید در پیشگاه عدل الهی پاسخ گوی همه کج روی ها و بی عدالتی ها و حق کشی ها و ناروایی هایی باشند که در این سرزمینی که امام زمانی اش خواندند، به بندگان خدا روا داشته اند.

 

راستش را بخواهید این عبارت «مأمورِمعذور» را من هیچ گاه ته دلم قبول نداشته ام. خیلی سعی کرده ام البته که خودم را توجیه کنم و راضی کنم که زن و بچه بالاخره نان و قوت و غذا می خواهند و زندگی خرج دارد و شکم گرسنه خدا پیغمبر سرش نمی شود و فقر از هر دری وارد شود ایمان از همان در خارج می شود. ولی خوب وقتی می بینم عده ای دیگر از بندگان خدا همه هستی شان را در راه خدا داده اند بی مزد و منت و حاضر نشدند انسانیت و شرف و دیانتشان را به دو روز قدرت و مسندی پلید و ثروتی کثیف بفروشند حجت را تمام شده می دانم برای همه بنی بشر که منزّه زیست کنند و لقمه حلال و پاک بخورند و به خورد زن و بچه و اهل و عیالشان بدهند.

 

می شود کمتر خورد یا نخورد ولی حرام خوری توجیه ندارد و چرا لقمه ای که از حقی را ناحق کردن به دست می آید حلال تلقی شود؟ حالا که مراجع عالم و اعلم نظرات فقهی شان به صورت شفاف اعلام می کنند که اعتراف گیری در زندان و تحت فشار هیچ گونه مشروعیتی ندارد و البته این نظرات تازگی هم ندارد و در قانون اساسی هم آمده است، کسانی که تربیت شده اند و مأموریت یافته اند که سناریوی کیهان نویسان متوهم را تکمیل کنند و فرضیات برخاسته از نهادهای ناپاک و اذهان سیاه بین را ثابت کنند، چه حکمی پیدا می کنند؟ و عجب آن که بعضی فک و فامیل طفلکی ما هنوز دارند براساس همان نوع اعترافاتی که اساسا وهن نظام اسلامی است، صغری کبری چیده نتیجه گیری می کنند و حکم صادر می کنند. البته آن بنده خداها حکمشان را قبل از انتخابات صادر کرده بودند و یک دادستان تاریخ مصرف گذشته فلک زده را هم مأمور امضاء نموده بودند برای خالی نبودن عریضه و دجّال تبلیغاتی ارتزاق شده از بیت المال نیز گزارش های کذب را داده بود تا فردایش صدق شود. شما این فرمایشات ما را خوب می فهمید آقای دادستان چون برخلاف آن خانم دکتر که در بدو مسئولیت به معاونت برگزیدید و بعد او را مأمور تهیه گزارش از پرونده های به قول خودتان امنیتی و به واقع سیاسی و پاسخ گویی به خانواده ها کردید که می گفت من اصلا از اخبار مطلع نیستم و از سیاست سر درنمی آورم، شما از سیاست خیلی سردر می آوردید و اخبار و اطلاعات با تحلیل و تفسیر آن به آن دراختیارتان قرار می گرفت و می گیرد.

 

شما معنی صدور حکم جلب همسرعزیزم و بعضی دوستانش چند روز قبل از انتخابات ۸۸ را می فهمید همان طور که رؤسایتان هم خوب می فهمند و اعلام دستگیری این عزیزان را توسط خبرگزاری دولتی وروزنامه دولتی تحت مدیریت فک و فامیل ما در روز قبل وقتی هنوز نتیجه انتخابات اعلام نشده بود و پس از حمله به ستاد کاندیدای مردمی را هم خوب می فهمید. آقایان حکم را داده بودند دکترجان و قصاص را کرده بودند پیشاپیش قبل از ورود غیرقانونی به منزل و دزدی اموالمان، با انداختن سید ما در سلول انفرادی و اهانت ها و اسائه ادب ها و همه اقدامات غیرقانونی دیگر و شما که با ادعای اجرای مرّ قانون سر کار آمدید، تا مدت ها قدرت پذیرش ما را نداشتید و آن معاون که در حقش جفا کردید با دادن مسئولیت در آن بزنگاه و آن شرایطی که خودتان اجازه ملاقات با ما را نداشتید و پیغام می دادید که تحت فشارید، اختیاری نداشت.

 

آقای دادستان! روزی آن بنده خدا به من گفت احکام براساس اعترافات خود متهمین است و من گفتم کاش شما که هم جنس مایید و نرمید و ملایمید و منصفید و سواد حقوقی دارید می رفتید و بررسی می کردید که این اعترافات تحت چه شرایطی گرفته شده از این بندگان خدا و ایشان بلافاصله پرسید پس چرا شوهر شما اعتراف نکرده؟!!! فکر کنم دیگر ایشان دستگیرشان شده باشد این مسائل را و یحتمل توجیه شده اند و برای همین طبق روایت خانواده های دردمند دیگر از آن نرمی و همراهی و هم دردی اوائل مسئولیتشان خبری نیست. هم از این رو عرض می کنم که در حق ایشان و در حق جامعه زنان جفا کردید چون نگاه عمومی را نسبت به مدیریت زنانه و مادرانه و عطوفانه زنان تغییر دادید آقای دکتر.

 

باری جناب دادستان! داشتیم از دعای کمیل می گفتیم و از علی (ع) می گفتیم که آرزویمان استقرار عدالتش بود و الگوبرداری از زمامداریش. هیهات که نام او را کسانی برزبان آوردند که شایستگی نداشتند و عدالتش را کسانی مدعی شدند که کوچکترین بهره از آن نبرده بودند و سیره و مرامش را به فراموشی سپردند و دنیاطلبی و قدرت پرستی مجال علوی شدن را از آنان گرفت.

 

و حالا بیش از یک سال و نیم است که زنان و مردانی در بندند که تنها جرمشان نقد است و اعتراض است و نه گفتن به قدرت است. و بیش از یک سال و نیم است که هزینه های مادی و معنوی بسیار صرف اعتراف گیری و اقرار گیری علیه خود زندانیان و دیگران می شود و حاصل آن فقط و فقط بی اعتباری احکام فله ای صادره و بی اعتباری دادگاه های نمایشی و نهایتاً لطمه و آسیب به نظام قضائی کشور بوده است.

 

نه آقای دادستان شما نباید جوابگوی همه آن چه که سناریو نویسان و مخملی خوانان و فتنه انگیزان کردند باشید اما سهمتان در همراهی آنان و در اثبات فرضیات از بن بی اساسشان محفوظ است و دانشجویان آینده حقوق و تاریخ و همه پژوهندگان امروز و فردا سهم شما را خواهند دید و در موردتان داوری حق را خواهند کرد. پس بی سبب نیست که من در دعای این شب جمعه علاوه بر بازجوها و قاضی ها و مسندنشینان و صاحبان زر و زور و تزویر و دشمنان خدا و پیامبر و امام زمان (ع)شما را هم به یاد داشته باشم.

 

اللهم اجعل عاقبة امورنا خیراً
فخرالسادات محتشمی پور
بیست و چهارم محرم الحرام ۱۴۳۲ برابر با نهم دی ماه ۱۳۸۹


 

شیوع بیماری آنفلونزا در زندان ها

Posted:

جرس: همزمان با انتشار اخباری مبنی بر "شیوع آنفولانزای خطرناک در زندان گوهردشت و جانباختن تعدادی از زندانیان در بندهای غیر سیاسی" و "عدم پاسخگویی بهداری زندان بدلیل حجم زیاد بیماران"، یکی از پرسنل بهداشت و درمان سازمان زندان ها، طی تایید خبر فوق، از شیوع آنفولانزای خطرناکی در زندان قزل‌حصار نیز خبر داد و اعلام کرد "همزمان با تاسوعا و عاشورا، دو مورد فوتی در بند ۸ سالن دو این زندان داشتیم که از اداره بهداشت کرج بازدید آمدند و تایید کردند که فوت به دلیل ابتلا به آنفولانزا بوده است."


این مقام پزشکی زندان که نخواست نامش فاش شود، به جرس گفت "متاسفانه با گذشت مدتی هیچ اقدامی صورت نگرفته و باز هم هفته گذشته دو مورد فوتی دیگر در بند دو داشتیم که باز هم تایید شد که مرگ بر اثر آنفولانزا بوده است."


این عضو  همکار سازمان زندان ها همچنین با ابراز نگرانی از وضع پیش آمده، خاطرنشان کرد "از سوی مقامات تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته و حتی هزینه‌ای برای واکسیناسیون سراسری زندانیان در نظر گرفته نشده است و تنها تعداد معدودی از بیماران مبتلا به ایدز و یا بیماران قلبی واکسینه شده‌اند و این بیماری همچنان در حال شیوع هست و بعضی از پرسنل هم دچار بیماری شده‌اند و ترس و وحشت خاصی فضای زندان را گرفته است."


وی همچنین اعلام کرد در زندان رجایی شهر (گوهردشت) نیز دو مورد فوت مشکوک وجود داشته و تایید شده است که دلیل مرگ به دلیل آنفولانزا بوده است ."


این گزارش به نقل از منبع فوق همچنین افزود "زندانیان در زندان به صورت فشرده نگهداری می‌شوند، مثلا در بند ۳ تعداد زندانیان ۱۷۰ نفر است که در فضای حدودا صد متری نگهداری می‌شوند."


یکی از اعضای خانواده های زندانیان سیاسی نیز، در گفتگو با خبرنگار جرس، از حاد بودن شیوع بیماری در زندان گوهردشت و ابراز نگرانیِ خانواده ها نسبت به این مسئله – بدلیل بی توجهی مسئولین- خبر داد.


گفتنی است سامانه خبری کلمه، امروز با انتشار خبری در همین مورد، از ابراز نگرانی خانواده زندانیان زندان رجایی شهر، نسبت به وضعیت بحرانی آن زندان و تبدیل ملاقات های حضوری به کابینی، به دلیل شیوع آنفولانزا در این زندان خبر داده است.


این گزارش همچنین آورده است "بیماری آنفولانزا که چندی ست در زندان رجایی شهر شایع شده است تا به حال جان تعدادی از زندانیان در بندهای دیگر را گرفته است و بهداری زندان جوابگوی حجم زیاد بیماران نیست."


لازم به ذکر است گزارش های مشابهی از چند زندان دیگر کشور در مورد شیوع بیماری آنفلونزای خوکی ارسال شده است.