جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


پورمحمدی: متهمان جدیدی در پرونده بیمه احضار می‌شوند

Posted:

جرس: رییس سازمان بازرسی كل كشور به تشریح آخرین وضعیت پرونده‌ی‌ انجام یك معامله در كیش، پرونده بیمه و ورود سازمان بازرسی به موضوع آلودگی هوا پرداخت.


به گزارش ایسنا، مصطفی پورمحمدی در حاشیه‌ همایش ملی «حماسه حضور؛ ٩ دی» در جمع خبرنگاران در مورد معامله انجام شده در كیش اظهار كرد: گزارش این موضوع از مدت‌ها قبل به سازمان بازرسی كل كشور رسیده بود و سازمان بازرسی آن را تعقیب می‌كرد. هنگامی كه آیت‌الله جنتی نیز در نماز جمعه این موضوع را مطرح كردند به ایشان عرض كردیم كه از مدت‌ها قبل این مساله در سازمان بازرسی تحت رسیدگی بوده و پرونده‌ای قابل توجه است.


وی با بیان این‌كه این معامله در مورد خرید و فروش زمین بزرگی در كیش بوده است، افزود: متاسفانه اشكالات زیادی به قرارداد وارد است. نرخی كه این زمین‌ها خریداری شده، نرخ واقعی نیست و فروش یك‌سری اراضی متعلق به مردم و بیت‌المال با قیمت غیرواقعی یك تخلف محسوب می‌شود. اجازه دهید تحقیقات ما تكمیل و اسناد جمع‌آوری شود و هم‌چنین توضیحات مسوولان درگیر را بگیریم و سپس اعلام نظر كنیم.


رییس سازمان بازرسی كل كشور هم‌چنین در مورد پرونده‌ شركت بیمه، با بیان این‌كه این پرونده از سه سال پیش در سازمان بازرسی كل كشور تعقیب شده بود، اظهار كرد: به دلیل این‌كه پرونده‌ گسترده‌ای بود تا حدودی به طول انجامید. نزدیك به ١۴ماه است كه این پرونده به دادسرا رفته و توسط مرجع قضایی در حال تعقیب است، البته آنها اطلاعات تكمیلی را از ما می‌گیرند. تعداد زیادی در بازداشت هستند، تعدادی محكوم شده و تعدادی در انتظار محاكمه به سر می‌برند. متهمان دیگری هم هستند كه باید توسط بازپرس خواسته شوند و توضیحات لازم از آنها اخذ شود.


پورمحمدی با بیان این‌كه این پرونده دارای چند حلقه و بعد است، ادامه داد: این پرونده شعبی پیدا كرده، بخشی فعالیت‌های بیمه، بخشی مربوط به بانك‌ها و بخشی دیگر نیز در حوزه‌های مدیریتی و دستگاه‌های اداری است. این موارد هركدام پرونده‌های جداگانه‌ای است ولی عمده‌ترین پرونده كه دارای بیشترین متهم بود، پرونده‌ بیمه است.
وی خاطرنشان كرد: درخصوص پرونده‌ بیمه آن‌چه ما تعقیب كردیم، جعل اسناد، تغییر گزارشات در اسناد مالی بیمه و تصرف در وجوه و اموالی است كه از طریق بیمه به عنوان خسارت اخذ می‌شد و صورت جعلی داشت.


رییس سازمان بازرسی كل كشور با بیان این‌كه سازمان متبوعش در موضوع آلودگی هوا نیز ورود پیدا كرده است، تصریح كرد: قضاوت درخصوص آلودگی هوا به برآوردهای دقیق توسط متخصصان گوناگون نیاز دارد؛ البته نهادهای مسئول در دولت نیز در حال انجام این برآوردها هستند. این موضوع دارای یك‌سری علل آشكار است كه طبعا ذهن همه متوجه این علل می‌شود و هم‌چنین یك‌سری اطلاعات پنهان و تخصصی‌تر وجود دارد و مهم‌تر از همه، نسبت این عوامل است.


پورمحمدی گفت: اكنون عاملی درخصوص بنزین پتروشیمی مطرح می‌شود كه در برآوردهای ما تقریبا این موضوع تاثیر بسیار كمی دارد ولی این مقوله به تحقیق گسترده‌تری نیازمند است؛ البته واقعیت این است كه وقتی در شهری مثل تهران بیش از سه میلیون خودرو و چند میلیون موتورسیكلت در حال تردد است، این تعداد حتی اگر سوخت صحیح هم داشته باشند، بحران آلودگی در شهر ایجاد خواهد شد.


وی با تاكید بر این‌كه باید در این زمینه تصمیم جدی گرفته شود، خاطرنشان كرد: این‌كه دولت درخصوص ساعت تردد خودروها تصمیم‌گیری كرده اقدام بسیار خوبی است. سازمان بازرسی كل كشور در حال تكمیل گزارش درخصوص آلودگی هواست و در این زمینه به برخی یافته‌های جدید و غیر قابل پیش‌بینی نیز رسیده‌ایم.
 

کریستین ساینس مانیتور: تشدید نفوذ رحیم مشایی علت عزل مقامات دولت است

Posted:

جرس: در پی عزل و نصب های اخیر در مجموعۀ دولت، که بسیاری از صاحبنظران، آنرا در تداومِ دخالتهای اسفندیار رحیم مشایی ارزیابی کرده اند، روزنامه «کریستین ساینس مانیتور» نوشت "برخی منتقدان دولت ایران، علت برکناری اخیر مقامات دولتی را، افزایش نفوذ اسفندیار مشایی، رئیس دفتر محمود احمدی نژاد می دانند.


به گزارش مشرق، این روزنامه آمریکایی در شماره شنبه اخیر خود، در مقاله ای به قلم "اسکات پیترسون" مدعی شده است: برخی از منتقدان معتقدند، علت بسیاری از تغییرات در دولت ایران، تشدید نفوذ اسفندیار مشایی، از نزدیکترین مشاوران محمود احمدی نژاد بر وی است و مشایی که دخترش، عروس احمدی نژاد است ظاهراً عامل اصلی اخراج برخی از مقامات مهم از دولت است.


به نوشته این نشریه، مهرداد بذرپاش، رئیس جوان سابق سازمان ملی جوانان ایران، به عنوان یکی از دوستداران رئیس جمهور این کشور، دلائل زیادی داشت که بتواند مجموعه ای از مسؤولیت های مهم را برعهده بگیرد اما وی نیز از کار برکنار شد. بذرپاش که اعتقادات ایدئولوژیک وی، منعکس کننده دیدگاه های رئیس جمهور بود به دفعات از منتقدان احمدی نژاد انتقاد کرده بود اما او هم توسط همان کسی که وی را ترفیع داده بود، برکنار شد.


این گزارش حاکی است، این یکی از چند مورد تغییرات ناگهانی مسؤولان دولتی توسط احمدی نژاد بود زیرا پیش از بذرپاش، منوچهر متکی، وزیر خارجه نیز برکنار شده بود که این رفتارها، به اعتقاد دوستان و منتقدان احمدی نژاد، از شیوه قبیله ای و آمرانه وی و همچنین انتقاد از نفوذ بیش از حد یکی از مشاورانش بر وی منجر شده است.


این روزنامه می افزاید: منتقدان احمدی نژاد، انگشت اتهام را بسوی مشایی نشانه می روند اما با وجود انتقادات گسترده از مشایی از جمله رهبری ایران، احمدی نژاد وی را به چند پست مهم گمارده است و به همین علت، موقعیت مشایی تقویت می شود.


کریستین ساینس مانیتور در ادامه آورده است"بتازگی مشایی در چارچوب یک دیدار رسمی دیپلماتیک، به اردن سفر کرد که این مسأله باعث شده تردیدها در خصوص اینکه احمدی نژاد قصد دارد مشایی را به عنوان نامزد انتخابات آینده ریاست جمهوری معرفی کند، افزایش یابد و این در حالی است که مشایی گمانه زنی ها در این خصوص را رد می کند."


به نوشته این روزنامه، تأثیر گسترده مشایی بر احمدی نژاد حتی مورد توجه نشریه ای که توسط انصار حزب الله اداره می شود، قرار گرفته و این نشریه، این هفته طنزی منتشر کرد که در آن گفته می شود مشایی، احمدی نژاد را هم از پست ریاست جمهوری برکنار می کند.


این روزنامه آمریکایی در ادامه ادعا کرده است: به نظر می رسد اخراج بذرپاش، طبق ملاحظات سیاسی انجام شده و اخراج چنین معتقد راستینی در نظام اسلامی، باعث شده این سؤال مطرح شود که آیا احمدی نژاد، مسائل سیاسی را فراتر از مسائل مذهبی می داند.


روزنامه کریستین ساینس مانیتور در ادامه با طرح این سؤال که "آیا احمدی نژاد اولویت ها را تغییر می دهد؟" نوشت: احمدی نژاد، یکشنبه گذشته، دستور اخراج بذرپاش از نشست های کابینه دولت را صادر کرد زیرا پیش از آن، بذرپاش از برخی مداخلات مشایی در امور سازمان ملی جوانان انتقاد کرده بود که این مسأله را یک سایت خبری ایرانی فاش کرده بود.


نویسنده این گزارش در ادامه ادعا می کند که شیوه کار احمدی نژاد این است که برای حل یک بحران، بحران دیگری را ایجاد می کند و برای مقابله با تحریم های شدید شورای امنیت سازمان ملل و آمریکا و در بحبوحه انجام اصلاحات دشوار و اختلاف برانگیز هدفمندسازی یارانه ها و بسیاری از مسائل دیگر، دست به برکناری برخی مقامات کابینه زده است.


به نوشته این گزارش، همچنین یکی از مقامات ارشد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم روز جمعه برکنار شد و این درحالی است که یکی دیگر از مقامات ایرانی هم وادار شده از مقام خودکناره گیری کند.


این روزنامه سپس تأکید می کند که در داخل ایران و در داخل بدنه اصولگرایان هم همه بصراحت می گویند مسؤول این برکناری ها، شخص مشایی است.


یکی از کارشناسان امور ایران در دانشگاه هاوایی معتقد است این مسأله باعث شده حتی روزنامه ای مانند روزنامه کیهان که طرفدار دولت است از احمدی نژاد انتقاد کند. مشایی گزارش ها را مبنی بر اینکه سفر وی به اردن، یک تلاش دیپلماتیک از سوی وی بوده رد کرد اما این کارشناس معتقد است از زمان انتخابات اختلاف برانگیز ریاست جمهوری ایران در ژوئن سال ٢٠٠٩ میلادی، بخشی از مقامات دولتی برکنار شده اند و دایره دولت به لحاظ گرایش ایدئولوژیک محدودتر شده و همه تنش های موجود به یک محدوده کوچکی منتقل شده اند و این محدوده همچنان کوچک تر و تنش ها هم شدیدتر می شوند.


روزنامه کریستین ساینس مانیتور در پایان با اشاره به تلاش ها برای استحکام قدرت در ایران نوشت از سال ٢٠٠۵ میلادی که احمدی نژاد برای نخستین بار قدرت را در ایران دست گرفت با تغییر سریع وزیرانی که در جریان رأی اعتماد آنها را افرادی مؤمن و کارآمد توصیف کرده بود تعجب همگان را برانگیخته است زیرا بعدها همان ها را افرادی ناکارآمد توصیف کرد.


به نوشته این روزنامه، احمدی نژاد می گوید این حق اوست که مانند مربی یک تیم ورزشی اعضای تیم خود را تعویض کند اما اقدامات اخیر وی در برکناری شماری از مقامات، تعجب مقامات اصولگرا را هم برانگیخته است؛ مثلاً متکی پس از پنج سال فعالیت به عنوان وزیر خارجه، اعلام کرده که پیش از برکناری خود، از این مسأله مطلع نبوده است.


روزنامه کیهان نیز نوشت گروهی از مشاوران بد در اطراف احمدی نژاد باعث شدند که وی بشکلی ناگهانی متکی را برکنار کند. احمدی نژاد روز پنجشنبه در استانبول همه انتقادها را رد کرد و گفت: متکی از برکناری خود آگاه بوده است.


با این حال یکی از نمایندگان بانفوذ مجلس شورای اسلامی، از شیوه مدیریت قبیله ای احمدی نژاد انتقاد کرد و یک پایگاه خبری هم نوشت تنها مجیزگویان باقی خواهند ماند.
 

درسا سبحانی، فعال کمپین یک میلیون امضا، به یک سال حبس محکوم شد

Posted:

جرس: درسا سبحانی فعال کمپین یک میلیون امضا و جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.


به گزارش تغییر برای برابری، این حکم توسط شعبه 28 دادگاه انقلاب تهران و بر اساس اتهامات "عضويت در فرقه بهاييت"، "عضويت در مجموعه فعالان حقوق بشر"، "شركت در جلسات مجموعه فعالان"، "امضاي كمپين يك ميليون امضا" در اعتراض به بي عدالتي و تبعيض، "ارايه موضوع كذب از طريق ايميل" از جمله افشاي سند بيگناهي سه زنداني بهايي شيراز صادر شده است.

 

درسا سبحانی در تاریخ 16 اسفند 88 در ساری بازداشت و به بند 2 الف زندان اوین و پس از 45 روز در اول اردیبهشت ماه 1389 با قرار وثیقه آزاد شد.
 

چهاردهمین شماره از روزنامه “قلـــم ســبز” منتشر شد

Posted:

مردم را زندانی می کنند، تا قیمت ها را آزاد کنند

 

جرس: شمارۀ چهاردهم روزنامه اینترنتی «قلم سبز»، روز دوشنبه ششم دی ماه ٨٩، منتشر شد و روی خروجی و در اختیار کاربران و مخاطبان قرار گرفت.

 

این روزنامه که منعکس کننده تحلیلهای میرحسین موسوی می باشد، بر اساس آنچه در وبگاه آن درج شده، در چهاردهمین شمارۀ خود با تیتر و سرمقالۀ "مردم را زندانی می کنند، تا قیمت ها را آزاد کنند"،  به رفتارشناسیِ دولت در اجرای طرح موسوم به هدفمندی یارانه ها (پروژۀ حذف سوبسید) می پردازد.

 

در یادداشتِ فوق الذکر، ضمن اشاره به آنچه دستگاه قانونگذاری (مجلس) جهت جلوگیری از ایجاد شوک در جامعه مقرر کرده بود (هدفمندی تدریجیِ یارانه ها طی پنج سال آینده)، به تحلیل رفتار و عملکردِ دولت در رهاسازی ناگهانی قیمت ها و حذف شوک آورِ یارانۀ بسیاری از مواردِ حیاتی و تاثیرگذار در زندگی شهروندان می پردازد.

سرمقاله نویس قلم سبز، در نیم نگاهی به دلیل دولت برای ایجادِ چنین شوکی در جامعه آورده است: "چرا دولت به شوکی اینچنینی متوسل می شود؟ به عبارت دیگر چه شرایطی چنین اقدامی را از طرف دولت ایجاب می کند؟"

و با اشاره به تجارب تاریخی خاطرنشان می کند "چنین اقداماتی اساسا بعد از کودتا در کشورهایی چون شیلی، آرژانتین، اروگوئه و برزیل و همراه با سرکوب و کشتار مردم و محروم کردن آنها از حق انتخاب آزاد و بسط اختناق و سانسور صورت گرفته است..."

 

در ادامۀ این مقاله، با هشدار نسبت به تداومِ حاکمیتِ فضای پلیسی- امنیتیِ حاکم در کشور، آمده است "دولت مستقر و اقتدارگرایانِ حامی آن نباید فراموش کنند که بر نیزه می توان تکیه کرد، اما بر آن هرگز نمی توان نشست."

 

در ستون دیگر روزنامۀ تک برگیِ قلمِ سبزِ ششم دی ماه، هفتمین بخش از سلسله مباحث "مسائل کنونی جنبش"، با عنوان بحران تاکتیک" مورد بحث واقع شده و تغییرات تاکتیکی جنبش طی ماههای اخیر را، در جهت کاهش هزینه ها و افزایش دستاوردها ارزیابی کرده است.

 

نگاهی به اخبار و رویدادهای روز نیز، بخش های دیگر شماره چهاردهم قلم سبز را تشکیل می دهد.

 

فلم سبز که از شانزدهم آذر ماه امسال انتشار خود را آغاز کرده، از شنبه تا چهارشنبۀ هر هفته (به جز روزهای تعطیل) منتشر گردیده و در اختیار مخاطبان و علاقمندان قرار می گیرد.

   

 

2 آلمانی بازداشت شده در ایران با خانواده‌شان ملاقات کردند

Posted:

جرس: در آستانه سال نو میلادی، خانواده‌های دو تبعه آلمانی زندانی در ایران با نامبردگان ملاقات کردند.

 

به گزارش ایسنا،‌ در پی درخواست وزیر امور خارجه آلمان از سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی و پیگیری دکتر صالحی و برخورد مثبت قوه قضائیه به‌دلیل مسائل انسان‌دوستانه، امکان ملاقات خانواده‌های دو تبعه آلمانی زندانی در ایران با نامبردگان با توجه به نزدیکی سال نو میلادی در شهر تبریز فراهم شد.

 

این موضوع به مقامات وزارت خارجه آلمان و نیز سفارت آلمان در تهران منعکس شد.



گفتنی است پیش از این، آلمان سفیر ایران در برلین را به‌خاطر ملاقات نداشتن 2 آلمانی زندانی در ایران، احضار كرد.

 

به گزارش خبرگزاری‌ها سخنگوی وزارت خارجه آلمان گفت: خانواده‌ی این دو روزنامه نگار، به امید دیدار با آنان در ایام عید كریسمس به تهران رفتند، اما به آنان اجازه ملاقات داده نشد.

 

وی افزود: در همین زمینه سفیر ایران در برلین احضار و نارضایتی آلمان به او ابلاغ شد.

 

گیدو وستروله، وزیر خارجه آلمان از ایران خواسته بود تا مجوز دیدار این دو روزنامه‌نگار را با خانواده‌هایشان صادر كند.
 

اجرای حکم مینا فرخ رضایی از شهروندان معترض به نتیجه انتخابات

Posted:

جرس: مینا فرح رضایی از شهروندان معترض به نتیجه انتخابات طی روزهای گذشته برای سپری کردن حکم خود به زندان اوین رفت.

 

به گزارش رهانا، مینا فرخ رضایی، از شهروندانی است که سال گذشته در جریان بازداشت‌های گسترده شهروندان معترض به نتیجه انتخابات در بهمن ماه و در منزل خود بازداشت شده بود. وی ۱۲ روز را در زندان سپری کرده و با قید قرار وثیقه آزاد شده بود.


وی ابتدا از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود و بعد از اعتراض به حکم صادره، پرونده فرخ رضایی به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی زرگر ارجاع و حکم یک سال حبس تعزیری این شهروند به ۱۰۵ روز زندان کاهش یافت.


فرخ رضایی روز شنبه برای گذراندن حکم سه ماه و نیمه خود به زندان اوین اوین مراجعه کرده است، اما از زمان ورود به زندان تاکنون با خانواده خود تماسی نداشته است.
 

یزدی: اوجب واجبات حمايت از نظام است

Posted:

اصولگرا کسي است که نظر رهبري را بر نظر خود ترجيح ‌دهد

جرس: رييس جامعه مدرسين حوزه علميه با بیان این که "امروز اوجب واجبات حمايت از نظام است" اظهار کرد: حجت بر همه ما تمام شده و بايد پشتوانه ولايت فقيه باشيم.

 

به گزارش ایسنا، يزدي، پيش از ظهر دوشنبه، در ديدار فرماندهان گردان‌ها، پايگاه‌ها، حوزه‌هاي مقاومت و مسوولان واحدهاي تيپ مستقل امام صادق، اظهار كرد: برخي قصد دارند ميان روحانيت دو دستگي و اختلاف ايجاد کنند حتي به مراجع عظام نيز چشم طمع دارند، ولي خوشبختانه مراجع و روحانيت بيدار، هوشيار و بصير هستند.

 

وي افزود: با حضور مردم و رهبري، فتنه نتوانست به هدف خود برسد البته تصور نشود که فتنه خاموش شده است، دشمنان تا اسلام و نظام اسلامي وجود دارد خاموش نمي‌نشيند و از هر سوژه استفاده مي‌کنند.

 

عضو خبرگان رهبري با اشاره به دو مفهوم اصولگرايي و اصلاح طلبي، ادامه داد: مفهوم اصولگرايي و اصلاح طلبي توسط مقام رهبري تبيين شده و اصولگرا کسي است که به اسلام و انقلاب و رهبري و قانون و نظام حاکم وفادار بوده و ولايت را نقطه مرکزي و فصل الخطاب مي‌داند و نظر رهبري را بر نظر خود ترجيح مي‌دهد.

 

وي افزود: اصلاح‌طلبي به معناي مثبت توسط رهبري تبيين شد و همگان خواستار اصلاح مفاسد و آسيب‌هاي پيش روي کشور هستند.

 

يزدي بيان كرد: در فتنه 88 کارهاي زشت و قبيحي انجام دادند قوانين کشور و سخنان رهبري را کنار گذاشتند و مي‌بينيم دشمن سر سخت اين نظام کسي است که روزي نهج البلاغه درس مي‌داد و امروز متن قرآن کريم را کنار گذاشته است.

 

رييس جامعه مدرسين حوزه علميه قم اظهار عقیده کرد: امروز انحراف به اندازه‌اي رسيده كه کسي که وحي را منکر شده است، ملاصدراي نظام معرفي مي‌شود اين اهانت به ملاصدرا است چون کسي که اين حرف را زده اصلا سواد ندارد که بخواهد ملاصدرا را بشناسد تا به کسي نسبت دهد.

 

وي ادامه داد: وقتي حق و باطل در مقابل يکديگر قرار مي‌گيرند محل آزمايش انسان‌ها است و در حوادث و فراز و نشيب‌ها درون انسان‌ها مشخص مي‌شود.

 

همچنین در پی اظهار نظر اسفندیار رحیم‌مشایی درباره موسیقی و برداشت توهین آمیز از سخنان وی نسبت به مراجع تقلید، امروز رييس جامعه مدرسين حوزه علميه قم با هشدار به اهانت كنندگان به مراجع گفت: از مقصود کساني که رسماً به مراجع توهين مي‌کنند و درباره موسيقي اظهارنظر مي‌نمايند و مکتب ايراني درست مي‌کنند مطلع هستيم.

 

وي اظهار عقیده کرد: برخي آن قدر بي سواد هستند که مي‌گويند پيامبر ايراني بوده چون قريش همان کوروش است پس پيامبر ايراني است، ما نمي‌دانيم اصلا قريش چه ربطي به کوروش دارد؟

 

يزدي بيان كرد: بنده رسما اعلام مي‌کنم عنوان اصولگرايي عنواني دين مداري است و اصولگراي واقعي کسي است که حاکميت نظام و مقدسات اسلامي را پذيرفته و ولايت‌مدار باشد و ولايت فقيه را فصل‌الخطاب بداند چون ولايت فقيه ادامه ولايت پيامبر و امام علي(ع) است و از سوي خدا منصوب مي‌شود.

 

وي در پايان گفت: امروز اوجب واجبات حمايت از نظام است و حجت بر همه ما تمام شده و بايد پشتوانه ولايت فقيه باشيم.
 

انتخاب نماینگان برای تخقیق و تفحص از شورای عالی ایرانیان خارج کشور

Posted:

جرس: عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد کار هیات تحقیق و تفحص از شورایعالی امور ایرانیان مقیم خارج کشور پس از صدور احکام اعضای این هیات از سوی رئیس مجلس شروع می‌شود.

 

به گزارش خانه ملت، حسین سبحانی‌نیا نماینده نیشابور با اشاره به انتخاب اعضای هیات تحقیق و تفحص از شورای‌عالی ایرانیان خارج کشور در جلسه روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اسامی افراد انتخاب شده باید از سوی کمیسیون امنیت ملی به هیات رئیسه مجلس معرفی تا پس از پس صدور احکام اعضای این هیات از سوی رئیس مجلس، فعالیت آنها آغاز شود.

 

15 عضو هیات تحقیق و تفحص از شورایعالی امور ایرانیان خارج از کشور در جلسه عصر دیروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس انتخاب شدند.

 

حسین ابراهیمی، فاطمه آلیا، محمد کرمی راد، علی آقازاده، عوض حیدرپور، پرویز سروری، شهریاری، الیاس نادران، شبیب جویجری، سید حسین نقوی، مصطفی کواکبیان، داریوش قنبری، محمود احمدی‌ بیغش، سید رضا اکرمی و کاظم جلالی 15 نماینده‌ای هستند که به عنوان اعضای هیات تحقیق و تفحص از شورایعالی ایرانیان خارج کشور انتخاب شده اند.
 

بازداشت ۲۰ نفر در منزل پدر حبیب‌الله لطیفی

Posted:

جرس: در پی یورش ماموران امنیتی و اطلاعاتی به منزل پدری حبیب الله لطیفی زندانی محکوم به اعدام 20 تن بازداشت و روانه بازداشتگاه نامعلومی شدند.

 

به گزارش هرانا، در ساعت 22 شب گذشته 12 تن از مهمانان به همراه هشت عضو خانواده حبیب الله لطیفی در یک یورش گسترده به منزل پدری این زندانی سیاسی بازداشت شدند.

 

از سوی دیگر تمامی تماس‌های زندانیان محبوس در زندان سنندج قطع شده و هیچگونه اطلاعی از سرنوشت حبیب الله لطیفی به دست نیامده است.

 

لازم به ذکر است، شب گذشته دست کم 30 تن از نیروهای گارد ضد شورش به همراه نیروهای اطلاعاتی به منزل پدری وی یورش برده و در نتیجه آن بیست نفر بازداشت شدند که هویت 12 بازداشتی که میهمان خانواده حبیبی بوده اند نامشخص است.
 

عادل محمد حسینی بازداشت شد

Posted:

جرس: عادل محمد حسینی از جوانان حزب اصلاح طلب جبهه مشارکت ایران اسلامی امروز پس از مراجعه به دادسرای دادگاه انقلاب مستقر در زندان اوین بازداشت شد.

به گزارش جرس، نیروهای امنیتی شامگاه پنجشنبه با مراجعه به منزل این فعال اصلاح طلب اقدام به تفتیش منزل وی کردند و احضاریه ای جهت حضور او به دادسرای مستقر در زندان اوین ارائه دادند.


این فعال سابق ستاد میرحسین موسوی، دوشنبه پس از مراجعه به این دادسرا بازداشت و به زندان انتقال داده شد.

چندی پیش ایمیل محمدحسینی که از بیماری کلیوی نیز رنج می‌برد، هک شده بود.