جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


مصباح‌يزدي: مبادا كساني در دولت نفوذ كنند كه از سرسپردگان بيگانگان باشند

Posted:

جرس: رييس موسسه آموزشي پژوهشي امام گفت: مبادا كساني در دولت نفوذ كنند و بعد مشخص شود آن‌ها از سرسپردگان بيگانگان بوده‌اند.

 

به گزارش ایسنا، محمدتقي مصباح‌يزدي در ديدار با جمعي از كارمندان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و نيروهاي ابراز نظر کرد: همه مردم در معرض اين آفات هستند و براي دورماندن از آن به توجه و مراقبت نياز دارند. در صورت غفلت يا تغافل و سستي و تنبلي هر کسي متناسب با ويژگي‌هاي شخصيتي و موقعيت خودش خواهد لغزيد.

 

وي ادامه داد: هرچند دايره بصيرت بسيار وسيع است، اما آنچه كه امروز با توجه به اوضاع، اهميت بيشتري دارد، توجه به موقعيت اجتماعي جامعه در اين عصر است و حداقل بخشي از آنچه مقام معظم رهبري به عنوان كسب بصيرت بر آن تأكيد دارند مربوط به اين مسأله است.

 

مصباح‌يزدي با بیان این که "گاهي قبل از ورود به فعاليت آگاهي وجود دارد، اما به تدريج اين توجه و آگاهي به فراموشي سپرده مي‌شود"، مدعی شد: مثلا گاهي فردي براي پيروزي انقلاب مخلصانه زحمات زيادي كشيده و به زندان رفته و حتي تحت شكنجه قرار گرفته، اما بعد از پيروزي انقلاب براي به دست آوردن پست و حفظ جايگاه دست به هرکاري از جمله توهين و گرفتن رشوه و... مي‌زند، گويا در حكومت طاغوت زندگي مي‌كند.

 

مصباح‌يزدي در ادامه گفت: مبادا كساني در دولت نفوذ كنند و بعد مشخص شود آن‌ها از سرسپردگان بيگانگان بوده‌اند. همان‌گونه كه پس از 30 سال هنوز جريان شهادت شهيد رجايي كاملا واضح نيست و حتي افرادي مانند مرحوم لاجوردي كه از ياران نزديك حضرت امام و از افراد باتقوا در گفتار و كردار بود، معتقد بود كه اين کار توسط يكي از اعضاي همان دولت صورت گرفته است كه هنوز هم زنده است.

 

عضو مجلس خبرگان روز نهم دي ماه ار "ايام‌الله" خواند و ادامه داد: هر چند مردم ما همواره هوشيار بوده و نهم دي ماه شاهد بر اين مطلب است، اما هيچ كس معصوم نيست و وظيفه تك‌تك ماست كه با كسب بصيرت و آگاهي لازم مراقب رفتار خود باشيم.

 

مصباح‌يزدي با بیان این که "در سنت الهي مسامحه وجود ندارد" اظهار داشت: بايد از گذشته درس بگيريم و آن را منحصر به گذشته نبينيم تا خودمان مبتلا نشويم.
 

آیت الله مکارم: نباید هرگاه با کسی مخالف شدیم، شروع به فحاشی و دشمنی کنیم

Posted:

جرس: آیت الله مکارم شیرازی می گوید "نباید هرگاه با کسی مخالف شدیم، شروع به فحاشی و دشمنی کنیم، بلکه باید تحت فرمان عقل و دستورات خدا و رسول و امام او باشیم."    به ‌گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله مکارم‌شیرازی، روز چهارشنبه در درس خارج فقه خود، با بیان حدیثی از اخلاقی از پیامبر‌گفتند: دشنام، دشمنی، بدگویی و تهمت به مومن موجب فسق می‌شود.  

وی با بیان این که جنگ و دشمنی با برادر مومن موجب کفر می‌شود، افزود: افرادی که با انجام ترورهای کور افراد بی‌گناه را در دسته‌جات عزاداری، حسینیه‌ها، مساجد و کوچه و بازار به خاک و خون می‌کشند از نظر اسلام کافر محسوب می شوند.

  از غیبت پرهیز شود

این مرجع تقلید، سپس با بیان این که باید از غیبت برادر مومن به جد خودداری کرد اظهار داشتند: در قرآن کریم و روایات معصومین‌ غیبت کردن تشبیه به خوردن گوشت برادر مومن شده است، بنابراین باید از غیبت پرهیز شود.

این مرجع تقلید با بیان این که حرمت مال مومن مانند حرام بودن خون است یعنی مال، علم، آبرو و حیثیت او محترم است، اظهار داشتند: نباید هرگاه با کسی مخالف شدیم، شروع به فحاشی و دشمنی کنیم، باید تحت فرمان عقل و دستورات خدا و رسول و امام او باشیم.

 

مکارم‌شیرازی با بیان اینکه کسی که در ‌آبرو و حیثیت مردم چشم‌پوشی کند، خداوند در قیامت از  گناهان او چشم‌پوشی می‌کند، گفتند: کسی که غضب را از دیگران فرو گیرد، خداوند عذاب روز قیامت را از او خواهد گرفت.

  ریختن آبروی مؤمن ساده نیست

وی تصریح کرد: بعضی خیال می‌کنند ریختن آبروی دیگران کار ساده‌ایست، این گونه نیست، بلکه اسلام به این عمل توجه کرده و آن را از گناهان بسیار بزرگ می‌داند.

  چه زمانی جامعه گلستان می شود؟

مکارم شیرازی در پایان یادآور شدند: اگر به احادیث  و آموزه های اهل بیت توجه و عمل کنیم جامعه گلستان خواهد شد.

 

گفتنی است رهبر جمهوری اسلامی نیز، در جلسه درس خارج فقه روز سه شنبه، هفتم دی ماه خود گفته بود "هیچ نیازى به غیبت كردن نیست كه برخی می گویند حالا ما براى اصلاح، غیبت می كنیم" و خاطرنشان کرد "به مردم باید بگوئیم، یاد بدهیم كه توجه كنند كه به صرف توهم این كه حالا كاری مصلحت دارد، دستشان را، یا قلمشان را، یا وبلاگشان را آزاد نكنند كه هر چه به دهنشان آمد، آن را بگویند."

     

ادعاهای جدید معاون مجهول الهویه وزارت اطلاعات در مورد حوادث عاشورای سال گذشته

Posted:

فعالیت سایت جرس براندازانه و دست اندرکاران آن از مهمترین عوامل فتنه هستند
جرس: معاون وزیر اطلاعات با ادعای شناسایی و دستگیری طیف زیادی از افراد وابسته به جریان های مخالف جمهوری اسلامی در حوادث عاشورای سال گذشته، فعالیت های سایت جرس را "براندازانه" خواند، و مدعی شد "دست اندرکاران این سایت، بازوی عملیاتی میانجی میان غرب و جریان فتنه در داخل كشور و از مهمترین عوامل فتنه به شمار می‌آیند.
 

این مقام اطلاعاتی که نام و هویت وی توسط خبرگزاری حکومتیِ فارس اعلام نشده، گروههای چپ، بهائیان، مجاهدین خلق، حامیان انجمن پادشاهی، جمعی از هنرمندان، گروهی از روزنامه نگاران خارج از کشور، روحانیون خلع لباس شده، دیپلماتهای آلمانی، شبکه های اجتماعی و همچنین سایت جرس را، از "پدیدآورندگان حوادث عاشورای ٨٨" خواند و از شناسایی و بازداشتِ جمعِ وسیعی در این خصوص خبر داد.

 

معاونت دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی، همچنین با قلب واقعیت و تغییر جایگاه متهم و شاکی، "دروغ، تقلب و تجاوز" را، "سه ضلع مثلث فتنۀ سال گذشته" عنوان كرد و مدعی شد: "این سه ضلع مثلث، كاملا كذب و در یك اتاق عملیات روانی طراحی شده‌ بود."

 

فراخوان برای منتظری بود

به گزارش فارس، معاون وزیر اطلاعات در خصوص حوادث خونین عاشورای سال گذشته، با بیان اینكه یک سازماندهی خاص در فراخوان‌هایی نظیر تشییع جنازه آقای (مرحوم) منتظری توسط سایت‌ها انجام شده بود، گفت: موسوی در صفحه فیس بوك متعلق به خود، برای شركت در آشوب‌گری‌های روز عاشورا اطلاعیه‌‌ای كه متن آن موجود است صادر كرده و در این خصوص فراخوان داده و دعوت‌ كرده‌ بود.

وی با طرح سؤالی مبنی بر اینكه اگر این صفحه فیس بوك متعلق به وی نبوده چرا تبری نجسته است، تصریح كرد: كسانی كه در این صفحه بودند این اطلاعیه را مشاهده و به آن عمل كردند و بنا بر دعوت میرحسین موسوی در صحنه اغتشاش‌گری روز عاشورا آمده‌اند.
معاون وزیر اطلاعات با اشاره به فراخوان‌های سازگارا و نوری‌زاده در رسانه های فارسی زبان خارج از کشوراظهار داشت: در صحنه‌های اغتشاش، این دو نفر جریان را هدایت كرده و سخنانی را نیز بیان می‌كردند.

این مقام ارشد وزارت اطلاعات با اشاره به اینكه عده‌ای از دستگیرشدگان روز عاشورا "از شهرستان‌ها و از طریق اطلاع‌رسانی جریان فتنه در ظهر عاشورا آمده بودند" ادعا کرد: این دعوت‌ها برای دست زدن به شورش بود.

وی با بیان اینكه چریك‌های فدائی اقلیت و اكثریت و جریان بهائیت نیز در این خصوص فراخوان داده بودند، افزود: تعدادی از این‎گونه افراد كه در ظهر عاشورا حضور داشتند شناسایی و دستگیر شده‌اند . یك سازماندهی از پیش تعیین شده از سوی جریان فتنه‌گر، ضدانقلاب و سرویس‌های اطلاعاتی كه معمولا منابع و مرتبطین خود را به این‎گونه تجمعات اعزام نمی‌كنند در ظهر عاشورا تدارك دیده شده بود كه در اغتشاشات حضور داشتند .

حضور دیپلمات‎های آلمانی در حوادث روز عاشورا
این مقام وزارت اطلاعات در ادامه در مورد اینكه در سایت‌های جریان فتنه روز عاشورا را روز شقاوت خوانده بودند، موضوع ضارب و مضروب را تغییر داده و ادعا کرد: آنها در سایت‌ها گفته بودند كه باید در این روز با پلیس درگیر شده و دست به آتش زدن نیز بزنند.

وی با تاكید بر اینكه افرادی كه بعد از روز عاشورا دستگیر شدند از طیف‌های گوناگون هستند اظهار داشت: یكی از آنها شبكه‌ای وصل به سرویس اطلاعاتی آلمان بوده كه توسط دیپلمات‌های آلمانی نیز هدایت می‌شدند.

وی ادامه داد: این شبكه تعدادی از مردان و زنان جوان بودند كه از طریق همین گروه‌های به اصطلاح سبز فعالیت تبلیغاتی داشته و ارتباط با سایت‌ها و عوامل خارجی داشتند كه از طریق یكی از زنان عضو این شبكه به دیپلمات‌های آلمانی وصل می‌شدند كه البته در میهمانی‌ها و محافل خصوصی آنها نیز شركت كرده و روزانه با آنها اطلاعات و اخبار را تبادل می‌كردند.

این مقام مسئول در وزارت اطلاعات خاطرنشان كرد: دیپلمات‌های آلمانی برای تحقیقات در خصوص شناسایی مقرهای اطلاعاتی از این افراد استفاده كرده و برخی‌ها را برای همكاری از طریق همین كانون دعوت كرده بودند .

دیپلماتهای آلمانی نماد سبز داشتند
وی با اشاره به اسامی دو دیپلمات آلمانی كه با نام‌های مستعار "یوگی و اینگو" فعالیت می‌كردند؛ گفت: فیلم‌ها و عكس‌های ارتباط این دیپلمات‌های آلمانی با زنان و مردان جوان ایرانی كه خارج از شئون روابط دیپلماتیك بوده موجود است و سفارت آلمان و سفیر این كشور اروپایی باید پاسخگوی رفتار غیردیپلماتیك خود باشند.

معاون وزیر اطلاعات با تاكید بر حضور این دو دیپلمات آلمانی در اغتشاشات روز عاشورا ، از دستگیری آنها خبر داده و گفت: این دو دیپلمات علائم سبز همراه داشته‌اند و در تحقیقات به عمل آمده از افراد دستگیر شده مرتبط با این دو دیپلمات مشخص شد كه مچ‌بندها و تی‌شرت‌هایی كه آلمانی‌ها حمل می‌كردند در اختیار برخی دیگر از افراد كه در اغتشاشات حضور داشتند نیز قرار گرفته‌است.

 دستگیری مشاور موسوی به اتهام جاسوسی
وی در ادامه سخنان خود با ادعای اینكه با توجه به اسناد به دست آمده بنا داریم اعتراض دیپلماتیك را از طریق وزارت امور خارجه اعلام كنیم در خصوص پرونده‌ای دیگر از اغتشاش‌گران گفت: یكی از عوامل اطلاعاتی غربی یكی از لایه‌های تصمیم‌گیری خاص موسوی و از مشاورین اصلی و نزدیك وی بوده كه دستگیر شده است. وی به یكی از سرویس اروپایی وصل بوده كه با توجه به وسایل جاسوسی كشف شده از وی این اطلاعات را به خارج كشور منتقل می‌كرده است و بنا بر تحقیقات به عمل آمده كار وی تاثیرگذاری در ستاد موسوی بوده‌ است.

تیم موسوم به تیم آلمان در ستاد موسوی
این مقام ارشد وزارت اطلاعات با بیان اینكه این فرد پس از دستگیری اعترافاتی كرده‌ است، مدعی شد: موسوی تیمی موسوم به تیم آلمان دارد كه افراد این تیم تحصیل كردگان در آلمان بوده و تمام خط و ربط خود را از آلمان گرفته كه هدف آنان نشر و بسط فرهنگ و مكتب آلمان در كشور است.

وی در خصوص پرونده دیگری از اغتشاش‌گران دستگیر شده به خانمی اشاره كرد و گفت: این خانم چند پاسپورت اروپایی داشته و قبل از همه اغتشاشات بعد از انتخابات به ایران سفر كرده بود. وی با تعدادی از اراذل و اوباش دوست بوده و پس از رفت و آمد اراذل و اوباش در خانه وی، ‌در اغتشاشات نیز با چاقو و قمه حضور داشته و پس از بازرسی از خانه این خانم دویست فاكتور طلا و جواهر كشف شده كه بیانگر آن است كه پس از هر اغتشاش به آنها طلا و جواهر هدیه ‌داده ‌است.

 فیلم‎برداری از طریق خودكار
وی خانمِ مورد اشاره را ۴۴ ساله و مجرد خواند و گفت: این خانم به كشورهای زیادی مسافرت داشته و طی اعترافات خود گفته‌ كه به انجمن تروریستی پادشاهی وابسته است . البته وی در انتقال مواد مخدر با یكی از دیپلمات‌های اروپایی سابقه‌ای نیز داشته است.

وی افزود: این خانم تمام صحنه اغتشاشات را با دوربین‌های جاسوسی (خودكار مانند) فیلمبرداری كرده و این نشان‎دهنده آن است كه این وسایل را یك سرویس اطلاعاتی غربی در اختیار این خانم گذاشته و به صورت آن‎لاین اطلاعات را به خارج از كشور و اروپا‌ منتقل می‌كرده است.


این مقام مسئول در وزارت اطلاعات از كشف یك استودیو در منزل این خانم خبر داد و گفت: این خانم دستگیر شده و چهار نفر از اراذل و اوباش كه وی را همراهی می‌كردند نیز همگی سابقه‌دار هستند.

 فراخوان مجاهدین خلق برای حضور در اغتشاشات روز عاشورا
معاون وزیر اطلاعات به چهارمین پرونده آشوب‌گری‌ها اشاره كرد و گفت: در دستگیری اعضای منافقین روشن شد كه با توجه به فراخوان‌های منافقین اعضای این گروهك تروریستی در تمامی حوزه‌های اغتشاشات حضور داشته و جریان اغتشاش را هدایت می‌كردند كه برهمین اساس بیش از بیست نفر آنها دستگیر شده‌ است و البته عموم اغتشاشات روز عاشورا را منافقین در كنار چریك‌های فدائی هدایت می‌كردند.

وی با اشاره به اعترافات آنان و با توجه به اینكه این افراد در گروهك مسلح و تروریستی علیه نظام اسلامی ایران فعالیت می‌كرده‎اند و اتهام‌شان محاربه است، افزود: استراتژی منافقین در این روزها موج‌سواری از این جریان بوده و افرادی با چهره‌های بسته در اغتشاشات حضور داشتند كه نقش لیدری را ایفا می‌كردند.

وی با اشاره به حضور، شناسایی و دستگیری چپ‌های كمونیستی و هواداران چریك‌های فدایی اقلیت و اكثریت و هواداران كمونیست چپ‌های نو گفت: بیش از سی  نفر آنها دستگیر شده‌ كه با فراخوان‌ها در اغتشاشات حضور داشته‌اند.

 بهائیان و ارتباط عقیدتی و سیاسی با اسراییل
این مقام مسئول در وزارت اطلاعات مدعی حضور بهائیان در اغتشاشات عاشورا شده و گفت: بهائیان شعارهای هنجارشكن در این روز سر داده اند كه در حال حاضر حدود ١۵-١۴ نفر آنها دستگیر شدند. البته با توجه به ارتباط عقیدتی و سیاسی كه آنان با اسراییل داشته‌اند، در اغتشاشات روز عاشورا حضور داشته‌اند.

این مقام اطلاعاتی، مدعیِ عدم اعتقاد اغتشاش‌گران به روز عاشورا و امام حسین شد و گفت "بوش و رایس در اظهاراتی گفته بودند كه باید ریشه ایران را بزنیم و عمق استراتژیك ایران شیعه و ائمه معصومین و عمق شیعیان امام حسین است. آنها در ظهر عاشورا می‌خواستند مردم را به صحنه بیاورند كه در پاسخ آنها مردم در روز نهم دی جواب هنجارشكنان را كه می‌خواستند ریشه این ملت را بزنند دادند و اعلام كردند كه ریشه ملت ایران زدنی نیست. "

معاون وزیر اطلاعات در ادامه سخنان خود با اشاره به استفاده جریان فتنه از فضای سایبر و مجازی گفت: بشیریه و نصر كه مشاور اوباما رئیس‌جمهور آمریكا نیز هست هدایت جریان فكری -آمریكایی- این جریانات را در دست دارند.

دروغ، شاه‎كلید جریان فتنه بود

وی با ادعای اینكه جریان فتنه یك شاه‎كلیدی از شایعه به نام دروغ دارد، اظهار عقیده کرد: همه جریان فتنه كه بازی‌خورده سرویس‌های اطلاعاتی و اتاق‌های فكری كشورهای غربی‌اند به فكر براندازی این نظام هستند و این كلمه ـ دروغ ـ را ایجاد كرده و آن را در یك دیوار بتنی بسیار ضخیم قرار داده‌اند.

تمام مشاوران موسوی خواهان آن بودند كه وی كلمه دروغ را در جامعه جا ‌اندازد
معاون وزیر اطلاعات بدون نیم نگاه به عملکرد رئیس دولت نهم در جریان مناظره با رقبا، و هتاکی های وارده از سوی وی به موسوی، مدعی شد "موسوی در این برنامه بر كلمه دروغ تاكید داشت و تمام مشاوران موسوی خواهان آن بودند كه وی كلمه دروغ را در جامعه جا ‌اندازد. "

معاون وزیر اطلاعات دروغ، تقلب و تجاوز را سه ضلع این مثلث عنوان كرد و افزود: این سه ضلع مثلث، كاملا كذب و در یك اتاق عملیات روانی طراحی شده‌ بود.

 انگیزه دادن جریان فتنه به افراد ضدنظام
وی با تاكید بر اینكه كار دیگر جریان فتنه این بود كه به افراد سابقه‌دار، ضدنظام و مسئله‌دار كه بعد از انتخابات خلع‌ لباس و طرد شده‌‌ بودند انگیزه دهند، گفت: البته گروه‌های ضدانقلاب برنامه‌های وسیعی برای دانشجویان از لحاظ توان فكری و فرهنگی تدارك دیده‌اند.

معاون وزیر اطلاعات مدعی فعالیت براندازانه سایت اینترنتی جرس شد  و گفت "گنجی، مخملباف، كدیور، فاطمه حقیقت‌جو و مهاجرانی بازوی عملیاتی میانجی میان غرب و جریان فتنه در داخل كشور هستند كه از مهمترین عوامل فتنه به شمار می‌آیند.

این مقام مسئول در وزارت اطلاعات افزود: شبكه‌ای از گروه‎هایی را كه از طریق فضای مجازی و چت‌كردن با یكدیگر در خصوص وقایع عاشورا ارتباط داشتند نیز دستگیر كرده‌ایم.

اعترافات فرد دستگیرشده
معاون وزیر اطلاعات با اشاره به دستگیری یك شبكه NGO تحت عنوان روانكاوان كه تحت كنترل یك خانم بود، اظهار داشت: این خانم با تعدادی از دختران و پسران ارتباط برقرار كرده و با آنها در تمامی اغتشاشات نیز شركت می‌كرده است. در اعترافات این خانم نیز آمده ‌است كه"اگر در تظاهرات شركت نكنند این جنبش تعطیل خواهد شد ."

وی با اشاره به دستگیری گروهی از معماران و عكاسان ادامه داد: در اغتشاشات ظهر عاشورا خبرنگار ایتالیایی دستگیر شده كه توسط انگلیس در آفریقای جنوبی آموزش‌هایی دیده ‌است و بعد از مدتی گروهی حدود ١۵ نفره را تشكیل داده و عكس‌های اغتشاشات را به خارج از كشور منتقل می‌كردند.

معاون وزیر اطلاعات از دستگیری اعضای موسسه‌ای فرهنگی - هنری خبر داد و گفت: این افراد با صدور بیانیه‌های دروغین، به طرفداری از خانواده‌های به اصطلاح كشته‌شده و شهدای دروغین در اغتشاشات ایجاد تشنج می‌كردند.

این مقام مسئول در وزارت اطلاعات با اشاره به سخنان آقای خامنه ای مبنی بر اینكه " دشمن به صحنه آمده است "، گفت: "وزارت اطلاعات به شدت به این موضع حكیمانه رهبر انقلاب اعتقاد داشته و امروز جریان فتنه با پوشش‌های مختلف به دنبال آشوب‌گری است و ملت باید با این جریان برخورد كنند."

احمد توکلی: دو نامزد شکست خورده با لجبازی در صف ضدانقلاب قرار گرفتند

Posted:

جرس: نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار عقیده کرد: راهپيمايی تاريخی و بی سابقه ۹ دی پاسخی کوبنده از سوی ملت به ۸ ماه فتنه‌گری خائنانی بود که به دروغ از طرف مردم حرف می زدند و خود را نماينده ملت و بی شمار تصور می‌کردند.


به گزارش مهر، احمد توکلی درباره چگونگی خبردار شدنش از حوادث روز عاشورا مدعی شد: از منابع گوناگون، تلفن دوستان، سايت‌ها و از اواخر شب از اخبار صداوسيما و از سايت يوتيوب. درباره حوادث اين روز می‌توانم بگويم آن فجايع باعث رسوايی و روسياهی هميشگی ضد انقلاب، منافقين و هم‌پيمان‌های داخلی‌شان شد.

 

وی بدون اشاره به شمار کشته‌شدگان و آسیب‌دیدگان در روز عاشورا توسط نیروهای امنیتی و نظامی، درباره حوداث آن روز اظهار داشت: حادثه روز عاشورا يک اغتشاش طبيعی نبود. حرمت‌شکنی‌های بی سابقه، تعرض جسورانه به ماموران نيروی انتظامی، قتل علی موسوی، ۲ خودروی شبيه به خودروهای نيروی انتظامی که در خيابان وليعصر با چند نفر تصادف می کنند، نشان دهنده يک نقشه حساب شده از آن سوی مرزها بود که توسط پياده نظام منافقين و ضد انقلاب عملياتی شد.

 

توکلی اظهار عقیده کرد: برخی چهره‌های دوم خردادی در آن جريان خود را هم رديف ضد انقلاب، منافقين و گروه جنايتکار تـُندر قرار دادند.


وی به اظهار نظری درباره مهدی کروبی و میرحسین موسوی پرداخت و گفت: از سرنوشت اين دو نفر و موضع‌گيری‌های خائنانه شان خيلی متاسفم؛ ولی آنها عليه تمامی دعاوی سالهای طولانی عمر خويش حرکت کردند. در واقع با بی‌رحمی يافته‌های خويش را پنبه کردند يعنی خودزنی يا خودکشی. زشتی و پلشتی مواضع آنها در مورد حادثه خيانت‌بار عاشورا آنقدر آشکار است که محتاج بحث نيست.


این نماینده مجلس درباره راهپیمایی حکومتی نهم دی ماه گفت: راهپيمايی تاريخی و بی سابقه ۹ دی پاسخی کوبنده از سوی ملت به ۸ ماه فتنه‌گرای خائنانی بود که به دروغ از طرف مردم حرف می زدند و خود را نماينده ملت و بی شمار تصور می کردند. چون پای ارزش‌های حسينی در ميان بود، همه قشری در صحنه بودند همانطور که در عزاداری‌های عاشورا شاهد هستيم .

 

توکلی ادامه داد: ۸ ماه بود که رهبری نظام می گفتند نتيجه انتخابات پای صندوقها تعيين می شود نه کف خيابان. اما آنها با توهم و غرور ناشی از حمايت غرب مدعی بودند در اکثريت اند و در تظاهرات خيابانی معلوم می شود که آنها بيشترند. آن خائن آنقدر به اين توهم و لجبازی ادامه داد تا در روز عاشورا يعنی ۶ دی ۸۸ جريان او کلا در اختيار منافقين و گروه تندر قرار گرفت. مردم هم که ۸ ماه دندان روی جگر گذاشته بودند، با ديدن گستاخی آن افراد شرور، تحملشان تمام شد و در سراسر کشور به خيابانها ريختند تا يکبار برای هميشه نشان دهند با چه کسی هستند. به نظر من افرادی که ۹ دی ۸۸ به خيابان ها آمدند، از همه گروه های سياسی اعم از اصلاح طلب و اصولگرا و اکثراً مردم بی‌خط سياسی بودند و آن راهپيمايی تاريخی يک خروش ملی عليه دشمنان ايران و دشمنان اسلام بود.

 

وی افزود: شخصاً اميدوار بودم هر دونامزد شکست خورده و مدعی پيروزی، به دامن نظام باز گردند اما آنقدر با خودشان دشمنی و با حقيقت لجبازی کردند که هم رديف ضد انقلاب قرار گرفتند.
 

هیاهوی سالگرد ۹ دی؛ اعتبار تراشی برای تجمع تقلبی

Posted:

نیلوفر زارع
 جرس : مقام های حکومتی ایران سناریو ویژه ای برای سالگرد تجمع سازماندهی شده 9 دی تدارک دیده اند. انعکاس گسترده اظهارنظر چهره های هوادار رهبر جمهوری اسلامی در رسانه های حکومتی به همراه مجموعه ای از همایش ها و گردهمایی ها در آستانه نهم دی ماه نشان از یک سناریوی تبلیغاتی تمام عیار دارد. مدعای اصلی هواداران حکومت این است که تجمع نهم دی ماه سال گذشته نقطه پایانی بر اعتراض های پس از انتخابات ریاست جمهوری بوده و در این روز ورق به نفع رهبر جمهوری اسلامی و دولت تحت حمایت او برگشته است. آنها در راستای همین مانور تبلیغاتی نهم دی ماه را روز بصیرت نامگذاری کرده اند و با استفاده از تریبون هایشان در صدد اعتبارتراشی برای تجمع سازماندهی شده سال گذشته هستند. برگزاری مراسمی تحت عنوان " تقدیر از 9 شخصیت موثر در جریان حوادث سال گذشته " به میزبانی مجلس شورای اسلامی، انتشار بیانیه هایی از سوی سپاه پاسداران، سازمان تبلیغات اسلامی و برخی احزاب محافظه کار، برگزاری همایش هایی در دانشگاه های مختلف و در نهایت برنامه ریزی برای " تجمع هیات های مذهبی تهران" در سالگرد نهم دی ماه ،اجزای مختلف سناریوی تبلیغی حکومت را تشکیل می دهند. این هیاهوی تبلیغی در شرایطی به راه افتاده که تمام نشانه ها حاکی از افت شدید مشروعیت آقای خامنه ای پس از سرکوب اعتراض های مربوط به انتخابات ریاست جمهوری است و ریزش و چند دستگی های درونی محافظه کاران حاکم به حدی است که رهبر جمهوری اسلامی حتی توان متحد کردن نیروهای هوادار خود را نیز از دست داده است.

 

امنیت روانی برای رهبر

 

نگاهی  به عبارات کلیشه ای به کار رفته در ادبیات مقام های جمهوری اسلامی ، تبلیغاتی بودن سناریو بزرگداشت تجمع نهم دی را برملا می کند. برای نمونه "غلامحسین محسنی اژه ای" دادستان کل کشور در رابطه با این روز مدعی شده که " عنایت های خاص پروردگار در نهم دی ماه مشاهده شد"، "علی لاریجانی" رییس مجلس شورای از این تجمع به عنوان قیامی یاد کرده که موجب به هم ریختن محاسبات غلط دشمنان شد، "حسین اسلامی" نایب رییس کمیسیون اصل نود مجلس آن را نشانه خروشی ناشی از ارادت به ابا عبدالله دانسته ،"محمود احمدی بیغش" نماینده شازند آن را تبلور غیرت خدا در وجود مردم ایران معرفی کرده، "آیت الله علوی گرگانی" از آن به عنوان قدرتی خدایی برای ناکام گذاشتن فتنه گران یاد کرده و "محمد حسین صفار هرندی" وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته است که بخش اعظم شرکت کنندگان در تجمع نهم دی کسانی بوده اند که می خواستند غفلتشان را جبران کنند. " این ادبیات محصول نگرش شعارگونه ای است که محافظه کاران همواره برای دفاع از خود و حمله به مخالفانشان به کار برده اند و شگردهای تبلیغی به کار رفته در آنها نیز برای ناظران مسایل ایران به هیچ وجه تازگی ندارد. به عقیده ناظران تدارک گسترده هواداران حکومت برای سالگرد تجمع نهم  دی ماه بیش از آن که نشانه ای از قدرت آنها در ساخت سیاسی ایران باشد نتیجه نگرانی و تشویش نسبت به مستحکم بودن موقعیت شان است.

 

در همین رابطه یکی از اساتید دانشکده حقوق و علوم سیاسی تهران به "جرس" می گوید : " مانور دادن درباره تجمع نهم دی یک نوع نمایش اعتماد به نفس است. آنها می خواهند بگویند که از بحران سیاسی عبور کرده اند اما خودشان هم می دانند که بن بست به قوت خود باقی است و هنوز هیچ مساله ای حل نشده است." به گفته این استاد دانشگاه " یک بخش از تبلیغاتی که درباره تجمع نهم دی انجام می شود برای متقاعد کردن آقای خامنه ای و دلگرمی دادن به ایشان است. در واقع یک گروهی از تئوریسین های حکومت راه بقایشان را در ایجاد فضای روانی امن برای رهبر جمهوری اسلامی می بینند و از همین رو هم با ترتیب دادن تجمع هایی مانند تجمع 9 دی ماه سال گذشته یا تبلیغات عجیب و غریب در سالگرد آن سعی می کنند این فضای روانی را ایجاد کنند."

 

تجمع جعلی

 

میدان داری تندروترین لایه های محافظه کاران در مانور تبلیغاتی نهم دی ماه هدف این مانور را روشن تر می کند. سال گذشته "احمد علم الهدی" امام جمعه موقت مشهد سخنرانی تجمع کنندگان در این روز را به عهده داشت و ادبیات هتاکانه وی علیه معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری نشانه ای واضح از دشمنی حکومت با مخالفانش به شمار رفت. علم الهدی در جمع نیروهای هوادار حکومت، معترضان را "یک مشت گوساله و بزغاله" نامید و اعتراض آنها علیه حکومت را به جنگ حزب شیطان با حزب الله تعبیر کرد. اظهارات او در شرایطی ابراز می شد که سه روز قبل از تجمع سازماندهی حکومت، صدها هزار نفر از شهروندان معترض همزمان با عاشورای حسینی به خیابان های تهران و برخی دیگر از شهرهای بزرگ آمده و با خشونت بی حد و مرز نیروهای امنیتی و لباس شخصی های وابسته به حکومت روبرو شدند. در جریان تظاهرات عاشورایی شهروندان تهرانی بیش از 8 نفر به شهادت رسیدند، صدها نفر بازداشت شدند و هزاران نفر در معرض ضربات باتوم و گاز اشک آور قرار گرفتند.

 

تجمع نهم دی در واقع تلاشی از سوی حکومت برای خنثی کردن اعتراض عاشورایی مخالفان حکومت بود. حکومت در صدد بود تا طنین شعارهایی که به طور مستقیم مشروعیت رهبر جمهوری اسلامی را هدف گرفته بودند خنثی کند و از همین رو سه روز پس از تظاهرات عاشورا تجمعی سازماندهی شده و فرمایشی را ترتیب داد. برگزار کنندگان تجمع 9 دی در پی الگوبرداری از تجمع معترضان نیز برآمدند و از همین رو مسیر حدفاصل میدان امام حسین تا میدان آزادی یعنی دقیقا همان مسیری که توسط معترضان انتخاب شده بود را برگزیدند. انتخاب این مسیر اما اسباب رسوایی حکومت شد. علی رغم تبلیغات وسیعی که نهادهای حکومتی برای آوردن سه میلیون جمعیت به خیابانها در روز نهم دی انجام داده بودند منابع مستقل میزان جمعیت را در بهترین حالت حدود 150 هزار نفر تخمین زدند که تمرکز آن در حوالی میدان انقلاب تهران قرار داشت. در خیابان آزادی تنها تا تقاطع خیابان نواب جمعیت دیده می شد و در خیابان انقلاب هم تنها تا چهار راه ولی عصر تجمع کنندگان به صورت پراکنده حضور داشتند، بقیه این مسیر خالی از جمعیت بود. آوردن این تعداد از جمیعت نیز به واسطه اجبار ادارات دولتی و اعزام بسیجیان شهرستانی به تهران میسر شده بود. در کنار مسیر تجمع صدها اتوبوس اعزامی از شهرستان ها نیز قرار داشت که به خودی به خود سازماندهی شدن این تجمع را گواهی می داد. به کارکنان برخی ادارات دولتی هشدار داده شده بود که اگر در مراسم شرکت نکنند به قسمت حراست اداره معرفی می شوند. برخی ادارات نیز برای ترغیب کارمندان خود به شرکت در تجمع وعده های تشویقی به آنها داده بودند. تنها در یک نمونه سرویس ایاب و ذهاب کارخانه های  ایران خودرو و سایپا  موظف شده بودند که برای تجمع نهم دی 30 دستگاه از ناوگان اتوبوس خود را به همراه کارکنان این کارخانه ها به محل اعزام کنند. بنابر برخی گزارشها نهادهای برگزار کننده این تجمع حتی برخی زنان خیابانی را نیز به خدمت گرفته و  با پرداخت مبالغی، این افراد را به محل تجمع آورده بودند. در کنار این موارد کانتینرهای حامل کیک و ساندیس که در جای جای مسیر  تعبیه شده بودند به افراد حاضر در این مراسم سرویس می دادند. برخی اعضای شبکه اجتماعی جنبش سبز با گرفتن عکس ها و فیلم های غیررسمی از این تجمع و قراردادن آن بر روی شبکه اینترنت زوایایی مهم از سازماندهی مراسم نهم دی را برملا کردند. انتشار عکس هایی که هواداران حکومت را در تقلا برای دریافت ساندیس و کیک از کانتینرها نشان می داد بازتاب گسترده ای در فضای مجازی پیدا کرد و برخی از کنشگران جنبش را برآن داشت تا به کنایه از این تجمع به عنوان " حماسه کیک و ساندیس" یاد کنند. در یکی از نوشته های هواداران جنبش سبز برای تقبیح تجمع سازماندهی شده نهم دی آمده بود که " دیدن آدمهایی که برای گرفتن ساندیس و کیک بالا و پایین می پرند، پای همدیگر را لگد می کنند و به هم فحش ناموسی می دهند آن هم درست سه روز پس از آن که در این خیابان ها از روی هموطنانم با اتومبیل رد شدند، خونشان را روی سنگفرش ها ریختند و با باتوم و گاز اشک آور و پنجه بوکس به جانشان آمدند نفسم را تنگ می کرد و روحم را چنگ می زد."

 

ضد تبلیغ ولایت

 

طی چند روز اخیر بیلبوردهایی در نقاط مختلف تهران نصب شده که روی آن علاوه بر تصاویر تجمع کنندگان مراسم 9دی  ماه سال گذشته عبارتی از رهبر جمهوری اسلامی هم دیده می شود. عبارت " 9 دی یکی از قله های بلند تاریخ انقلاب اسلامی است" روی بیلبوردها می تواند حامل معناهای متفاوتی باشد. از طرفی ممکن است که رهبر ایران تحت تاثیر سناریونویسان تجمع 9 دی متقاعد شده باشد که واقعا پایگاه مردمی دارد و از مشروعیتی قابل توجه برخوردار است و از طرفی دیگر این احتمال هست که وی علیرغم آگاهی از بحران مشروعیت رهبری اش قصد دارد با تبلیغات و صحنه سازی های فرمایشی خود را چهره ای محبوب و مقبول معرفی کند. با این حال در نگاه مخالفان وضع موجود، تمام این ترفندهای تبلیغاتی نتیجه ای عکس به بار خواهد آورد و پایگاه های کنونی حکومت را نیز در معرض ریزش و فروپاشی بیشتری قرار خواهد داد. ناظران می گویند که توسل حکومت به تندورترین لایه هایش برای توجیه وضع موجود باعث رشد انزجار عمومی شده و بحران مشروعیت را دامن زده است. این نکته ای است که رهبران جنبش سبز نیز بارها در پیام ها و اظهارات خود به مقام های حکومت متذکر شده اند. چنان که میرحسین موسوی در بیانیه هفدهم خود که سال گذشته پس از تظاهرات خونین عاشورا و تجمع حکومتی نهم دی منتشر کرد در محکومیت اظهارات هتاکانه سخنران مراسم 9 دی اظهار داشت : "گوساله و بزغاله خواندن بخش عظیمی از جامعه و خس و خاشاک نامیدن آنان و مباح کردن خون عزاداران حسینی فاجعه ای است که هم اکنون توسط افرادی مشخص و صدا و سیما در جامعه رخ داده است. " او در ادامه پرسیده بوذ:" این چه سخنرانی است که از تریبون دولتی مردم را به جنگ با یکدیگر دعوت می کند و یک عده را حزب الله می نامد و عده ای دیگر را حزب الشیطان؟ بارها در یک سخنرانی کوتاه اعلام می کند مردم توجه کنید جنگ است! آیا این سخنان دعوت به جنگ و شورش داخلی نیست ؟ با توجه به استفاده از اصطلاحات مذهبی و اشاره به آیات و روایات ، این مراجع عظام و روحانیون فاضل هستند که می توانند بگویند با این گونه اشخاص چه می توان کرد؟"

 

تشویق تندروها

 

خطیبی مانند احمد علم الهدی و چهره هایی از جنس او در یکسالی که از تجمع حکومتی 9 تیر می گذرد همواره قدر دیده اند و بر صدر نشسته اند. در مراسمی که به تازگی مجلس شورای اسلامی میزبان آن بوده  علاوه بر  وی از  "محمدجواد لاريجاني" ، "محمد حسین صفار هرندي" ، سردار "علي فضلي" ، "عليرضا پناهيان" ، "سعيد حداديان" ، سردار "سيدمجتبي عبداللهي" و نمايندگان وزارت اطلاعات و حفاظت بسيج  تقدیر شده است. ترکیب این افراد و نهادها که همگی از تندروترین لایه های وابسته به حکومت هستند از نگاه ناظران  نشانه بحران تئوریک حکومت نیز محسوب می شود. بدین معنی که خلاء های تئوریک و ناتوانی در متقاعد کردن مردم به پذیرش وضع موجود مقام های حکومت را ناگزیر از پناه بردن به چهره های تندرو کرده تا با اتکا به مضامین شعارگونه در صدد حمایت از نظام برآیند. تریبون دادن به تندروها که حتی در میان بدنه هواداران حکومت هم پایگاهی حداقلی دارند می تواند ریزش  جریان حاکم را تسریع کند. در نگاه ناظران میدان داری کسانی چون احمد علم الهدی و روح الله حسینیان برای دفاع از رهبری آقای خامنه ای فرجامی جز گسترش بحران مشروعیت رهبری وی نخواهد داشت و سناریوهای برگزاری مراسم بزرگداشت برای تجمع سازماندهی شده 9 دی نیز چیزی جز ضد تبلیغ نخواهد بود.

گزارش تصویری - تجمع اعتراضی نسبت به اعدام - فرانکفورت آلمان

Posted:

 

 

 

 

 

 

 

همسر هدی صابر: دادستان به نامه‌هایم برای مرخصی همسرم جواب نمی‌دهد

Posted:

جرس:‌ همسر هدی صابر، روزنامه‌نگار و فعال ملی مذهبی با اظهار اينکه "اين بار نمی‌دانم دليل بازداشت همسرم چيست" گفت: من آزادی بدون قيد وشرط همسرم را می خواهم. چون زندانی شدن او غير عادلانه و بدون دليل مشخصی بوده است.


به گزارش کمپين بين المللی حقوق بشر، وی افزود: همسرم ظرف دو سال گذشته هيچ کار سياسی نکرده و موضع گيری نيز در قبال انتخابات نداشت، من کمی مريض بودم که به کارهای من رسيدگی می کرد. اما دو تيرماه امسال او را در خيابان بازداشت کردند و از آن زمان تا الان در زندان است. سه هفته قبل با گوشی من تماس گرفتند و گفتند که بايد آقای صابر برای گذراندن حکمش خودش را معرفی کند. آقای صابر هم وقتی شنيدند بلافاصله تماس گرفتند و گفتند بايد حکم کتبی به او و کيلش ابلاغ شود اما سه هفته بعد، ماشين او را درخيابان ربودند. ده روز از او خبر نداشتيم تا اينکه زنگ زد و گفت در بند ۲ الف انفرادی زندان اوين است.

 

همسر هدی صابر در خصوص انتظارش از سازمان های حقوق بشری نيز گفت: اميدوارم سازمان های حقوق بشری غير از حرف زدن کاری هم انجام بدهند و فقط فعاليتشان در باره چند نفر مانند خانم ستوده نباشد و به بقيه زندانيان ديگر هم رسيدگی کنند.

 

فريده صابر، همسر اين زندانی عقيدتی گفت: به همسرم گفته اند که او در حال گذراندن حکم پرونده سال ۷۹ است. در حاليکه ايشان نزديک دو سال در زندان و انفرادی بودند و اگر صحبت به گذراندن حکم باشد ايشان الان بايد آزاد شود چون عملا دوران حکمش تمام شده است اما مهمترين نکته اين است که حکم سال ۷۹ برای ۱۵ نفر از اعضای دستگير شده نيروی ملی مذهبی بوده است و وکلا می گويند که فقط يک نفر از ۱۵ نفر حکم را بگذراند.

 

همسر هدی صابر با بيان اينکه اين فعال ملی مذهبی در حال گذراندن حکمی است که نه به خودش، نه به خانواده و نه به وکيلش ابلاغ شده است به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت: آقای صابر دچار ناراحتی قلبی و بالا بودن کلسترول خون است بيماری های که در زندان های که در ده سال گذشته داشته به آنها مبتلا شده است.او بايد آزاد شود تا به مشکلات جسميش رسيدگی کنيم. من نمی دانم در اين دوره او به چه جرمی در زندان است.

 

فريده صابر همچنين درباره وضعيت مرخصی و ملاقات های زندان با همسرش گفت: من بارها برای دادستان نامه نوشتم تقاضا کردم که به همسرم مرخصی يا ملاقات حضوری بدهند.همين طور چندين بار تقاضا کردم که خود دادستان را ببينم اما هيچ جوابی نگرفتم. اصلا کسی جوابگو نيست. حالا شايد دادستان مسوليتی نداشته باشد، من از رييس قوه قضاييه و مسولان ديگر می خواهم که آقای صابر زودتر آزاد شوند چون ايشان ظرف دو سال گذشته هيچ فعاليت سياسی نداشتند.

 

هدی صابر روزنامه نگار، مترجم ، و فعال ملی مذهبی و از گردانندگان مجله توقيف شده “ايران فردا” يکبار ديگر در بهمن ماه ۷۹ بازداشت شد که يک ماه بعد با سپردن قرار وثيقه ۱۳۰ ميليون تومانی آزاد شد. او دردادگاه بدوی به ده سال حبس و ده سال محروميت از فعاليت اجتماعی محکوم شد اما هنوز دادگاه تجديد نظر آن برگزار نشده است.
 

آزادی احمد غلامی و علی خدابخش، سردبیر و سرمایه گذار روزنامه شرق

Posted:

جرس: احمد غلامی سردبیر روزنامه شرق و علی خدابخش، سرمایه گذار این روزنامه پس از نزدیک به بیست روز بازداشت امروز با تودیع وثیقه ده میلیون تومانی از زندان آزاد شدند.


به گزارش جرس، غلامی و خدابخش روز شانزدهم آذر ماه گذشته در یورش ماموران امنیتی به ساختمان شرق همراه دو عضو دیگر تحریریه، کیوان مهرگان و فرزانه روستایی بازداشت شدند.

 

کیوان مهرگان، دبیر سرویس سیاسی و فرزانه روستایی، دبیر سرویس بین الملل روزنامه شرق همچنان در بازداشت به سر می برند.
 

نامه آرزو عابدینی، عضو دفتر تحکیم به همسر فیض الله عرب سرخی

Posted:

در پی ادامه بازداشت فاطمه عرب سرخی

جرس: در پی تداوم بازداشت فاطمه عرب سرخی، فعال مدنی و فرزند زندانیِ سیاسی فیض الله عرب سرخی، یکی از اعضای دفتر تحکیم وحدت با انتشار یادداشتی خطاب به مادر فاطمه، از وی دلجویی کرده و او را به تحملی و پایداریِ مضاعف دعوت نمود.


به گزارش ندای آزادی، آرزو عابدینی عضو شورای عمومی ادوار تحکیم وحدت، طی یادداشتی خطاب به مریم شربتدار قدس، آورده است:


زدست کوته خود زیر بارم که از بالا بلندان شرمسارم
سلام
سلامی نه از روی شادی ,اما به امید سلامتی دوباره,
هیچگاه برایتان ننوشتم و همیشه با هم سخن می گفتیم, از هر آنچه که می بایست گفت .
اینک اما می خواهم که بنویسم و این پیک قلب رنجورم را از این دور ترین ها برایتان ارسال کنم, لیک عادت دارم تمام قدرت اندیشه و احساسم را به انگشتانم بسپارم و آنها هم آن را به قلم هدیه می کنند و قلم ,خود بر صفحه جلوه گری می نماید .
مریم عزیز ,فراموشی گاهی بد است اما بدتر از آن اینست که فراموشکاری کسی یا کسانی موجب حرمان دیگران و آزار کسانی گردد .
امروز می خواهم برایت از کسانی بگویم ,که لحظه ی لبیک به دعوت الهی برای پانهادن به این فانی دنیا که کشتزاری بیش نیست,یادشان رفت با خود چندی از موهبت های خدایمان را بیاورند .
برخی گوششان را ,گروهی زبان گویایشان را ,کسانی چشمهایشان را و...اما آنان که دل را جای گذاشتند و پای به این گیتی نهادند ...
دل که نباشد, دیگر عقل ماوایی ندارد برای ذخیره کردن عشق تا در هنگام لزوم ,زیباییهایش را به تصویر کشد. دل که نباشد دیگر نه می فهمی که مادر بودن و عشق یعنی چه و نه می توانی درک کنی که غنچه ی بی مادر اگر گوهر چشمانش برون ریزد چه بر سر هستی می آورد .
مریم مهربان ,گفتم برایت بنویسم از دردی که درون سینه ات موج می زند اما ,تو انشائ زینب را همیشه از حفظ می خواندی و این دل بی تاب ماست ,که باید از اقیانوس آرام چشمانت ,معنای سکوت و زیبایی را درک کند
یلدای امسال چه بد بود برای همه .
می دانم که شب هنگام ,دخترکان عادت دارند صورت به چهره ی گرم مادر گذارند و دستان کوچکشان را در دستان مادر بفشارند .
مادران با لبخندشان به نگاه امیدوار آنها خیره می شوند تا دخترکان معصوم سه ساله به دنیای بی سختی بیندیشند و در رویای آفتاب فردا چشم ببندند تا صبحی دیگر از راه رسد .
محیای این روزهای ما ,قرار را از دل همگان بریده ,محیای این شبهای ما, به هر گوشه از خانه سرک می کشد و گاه چشمش پر از اشک است و گاه که صدای زنگی در خانه ,سکوت را می شکند, تمام هستی برای او روشن می شود :بابایی ,مامان ,مامانم...؟؟؟
و چقدر سخت است ,که بابا مجبور است, بگوید: نه عزیز دل بابا, تو کمی بخواب ,مامان زود می آید ....
قلبم, حتی از این نگارش هم به آتش کشیده می شود ,چه رسد به ترسیم لحظه به لحظه ی آن .
باز گردم به ابتدای قصه ی بی پایان ناکسانی که بی دل ,پای در این گیتی نهاده اند و هیچ نمی دانند , قدر آواز بلبل را و هیچ نمی رنجند از گریه ی قناری در قفس ...
مریمم ,مباد که آه از جگر برآوری ,که ترسم ,بسوزانی عالمی را از این آه جگر سوز
همه ,مریم جان ,ما ,شده ایم ودوری مسافت قلبهایمان را دور نکرده و دیگر باور داریم که می توانیم بر این جغد شوم این شبهای ناتمام غلبه کنیم وشنیده ام زگلها که سحر پیامی دوباره فرستاده که در راه است و تحمل بایدمان...
مریم عزیز با لبخند مهربان همیشگیت ,عطر افشانی کن , که بی عطر مریم نفس کشیدن نتوانیم دیگر...
در پایان , نامه ام را باغزلی از حضرت حافظ ,که در یلدا برایم سروده تمام می کنم ,و تو و عزیزانت که عزیزان همه ی ما هستند را به خدای شکست ناپذیر توانایمان ,می سپارم .
آرزو
ز دست کوته خود زیر بارم که از بالابلندان شرمسارم
مگر زنجیر مویی گیردم دست وگر نه سر به شیدایی برآرم
ز چشم من بپرس اوضاع گردون که شب تا روز اختر می‌شمارم
بدین شکرانه می‌بوسم لب جام که کرد آگه ز راز روزگارم
اگر گفتم دعای می فروشان چه باشد حق نعمت می‌گزارم
من از بازوی خود دارم بسی شکر که زور مردم آزاری ندارم
سری دارم چو حافظ مست لیکن به لطف آن سری امیدوارم
 

اتمام حجت فخرالسادات محتشمی پور با رئیس دستگاه قضایی

Posted:

طی چهارمین نامه خود اعلام کرد

جرس: در واکنش به تداوم نگهداری مصطفی تاج زاده در سلول انفرادی و قطع ملاقات و تماس با خارج از زندان، همسر وی در چهارمین نامه خود به رئیس دستگاه قضایی، ضمن یادآوریِ "بی پاسخ ماندن" نامه ها و درخواست های قبلیِ خود در همین زمینه، نسبت به تبعاتِ این بی عدالتی هشدار داد .


به گزارش رسیده به جرس، فخرالسادات محتشمی پور، در نامه روز هشتم دی ماه خود به صادق لاریجانی، خطاب به وی آورده است "اینجانب در نامه سرگشاده قبلی اظهار امیدواری کرده بودم که همه موارد غیرقانونی و غیر شرعی و غیر انسانی روا داشته شده بر همسر بیمارم بدون اطلاع شما باشد لکن اکنون که اطلاعات لازم در اختیارتان است و امکان دریافت اطلاعات تکمیلی مهیاست، حجت بر شما تمام شده است و هم از این رو انتظار پاسخ سریع و صریح دارم که چرا همسر من که شاکی از آقای جنتی و سردار مشفق و همکاران کودتاگر اوست باید در زندان آنهم در قرنطینه و ممنوع التماس و ملاقات باشد و همه گونه اختیارات از مسئول بخش نگهداری او در زندان گرفته شده و دادن هرگونه حقی و رعایت قوانین مصوب و آئین نامه های زندان منوط به نظر بالادستی ها باشد؟ از آن جا که ظاهراً بعضی موارد کذب خدمت حضرات مراجع عالیقدر و علمای اعلام از سوی نهادهای دولتی و حکومتی گزارش می شود، از این پس رونوشت مکاتبات خود را خدمت این بزرگواران خواهم فرستاد تا در پیشگاه عدل الهی عذر کاهلی و کم کاری نداشته باشم."


متن کامل این نامه به شرح زیر است:

 

جناب آقای صادق لاریجانی
رئیس محترم قوه قضائیه

با سلام
مستحضرید که همسر آزاده اینجانب جناب آقای سید مصطفی تاجزاده در تاریخ 24مردادماه در پی شکایت از کودتاگران نظامی و انتخاباتی به همراه شش تن از دوستان زندانی دربند دو الف سپاه پاسداران، به زندان اوین فراخوانده شد.

مستحضرید که این سید آزاده را به جای انتقال به بند عمومی، در قرنطینه و در بی خبری کامل از خانواده و فضای بیرون از محل نگهداری اش نگاه داشتند تا وقتی که اولین نامه سرگشاده اینجانب خطاب به شما و مصاحبه ها و اطلاع رسانی های لازم در ارتباط با رویه های غیرقانونی و غیرحقوقی آغاز شده منجر به اولین تماس تلفنی بعد از ده تا یازده روز و متعاقب آن ملاقات کابینی شد.
مستحضرید که از ماه دوم بازداشت مجدد همسرم امکان تماس تلفنی بدون اعلام دلیل آن قطع شد و بیش از یک ماه است که او را ملاقات ممنوع کرده اند.

اینجانب به عنوان یک انسان که در دین رحمانی ما کراهت بسیار دارد و به عنوان یک زن که از مقام والایی در این دین و آئین برخوردار است، علیرغم سختی ها و فشارهای روحی که ظالمین ملبس به لباس مسلمانی بر خانواده ما روا داشته و می دارند، چهار هفته است که به امید رفع ممانعت های غیر موجه و غیر قانونی به سالن ملاقات زندان اوین می روم و با کمال تأسف موفق به دیدار همسر عزیرتر از جانم نمی شوم این درحالی است که نزدیک دو ماه است مادر و پدر و خواهران او از دادستانی درخواست ملاقات حضوری داشته اند که پس از بارها مراجعه و استعلام پاسخ دادستان شما «ملاحظه شد» بوده است.

اینجانب در نامه سرگشاده قبلی اظهار امیدواری کرده بودم که همه موارد غیرقانونی و غیر شرعی و غیر انسانی روا داشته شده بر همسر بیمارم بدون اطلاع شما باشد لکن اکنون که اطلاعات لازم در اختیارتان است و امکان دربافت اطلاعات تکمیلی مهیاست، حجت بر شما تمام شده است و هم از این رو انتظار پاسخ سریع و صریح دارم که چرا همسر من که شاکی از آقای جنتی و سردار مشفق و همکاران کودتاگر اوست باید در زندان آنهم در قرنطینه و ممنوع التماس و ملاقات باشد و همه گونه اختیارات از مسئول بخش نگهداری او در زندان گرفته شده و دادن هرگونه حقی و رعایت قوانین مصوب و آئین نامه های زندان منوط به نظر بالادستی ها باشد؟ از آن جا که ظاهراً بعضی موارد کذب خدمت حضرات مراجع عالیقدر و علمای اعلام از سوی نهادهای دولتی و حکومتی گزارش می شود، از این پس رونوشت مکاتبات خود را خدمت این بزرگواران خواهم فرستاد تا در پیشگاه عدل الهی عذر کاهلی و کم کاری نداشته باشم.

ولله عاقبة الامور
فخرالسادات محتشمی پور
هشتم دی ماه 89