جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


درخواست نمایندگان اصلاح طلب و اصولگرای یزد از احمدی نژاد: اجرای هدفمندسازی را شفاف کنید

Posted:

انتقاد از تداوم بی اطلاعی مجلس از نحوه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها

جرس: در آستانه فاز اجرایی طرح هدفمند سازی یارانه ها و رها سازی قیمت کالاها، نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی، کماکان از نحوه اجرای قانون مذکور اظهار بی اطلاعی کرده و ضمن انتقاد به عدم شفاف سازی دولت نسبت به این مسئله، در یک اقدام هماهنگ به رئیس دولت تذکر کتبی دادند.


به گزارش خبرآنلاین، پس از تذکرات کتبی و شفاهی متعدد نمایندگان نسبت به ابهامات موجود در اجرای طرح هدفمند سازی یارانه ها، و عدم اطلاع رسانی دقیق و صحیح دولت پیرامون این موضوع، نمایندگان یزد در یک اقدام هماهنگ به رئیس جمهور تذکر کتبی دادند.


در این تذکر از رئیس جمهور خواسته شد تا در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها شفافیت سازی کند.


این تذکر به امضای تمامی نمایندگان یزد ائم از اصلاح طلب و اصولگرا رسیده بود. علی اکبراولیاء و محمدرضا تابش از فراکسیون اقلیت و سیدجلال‌ یحیی‌زاده از فراکسیون اکثریت امضا کنندگان این تذکر بودند.‎


 

سایت جدید دفتر اطلاع رسانی مرحوم آیت الله منتظری فیلتر شد

Posted:

جرس: در آستانه سالگرد درگذشت مرحوم آیت الله العظمی منتظری، مرجع تقلید مردمی و حامی جنبش سبز، و در راستای فشارهای گستردۀ امنیتی جهت جلوگیری از برگزاری مراسم سالگرد آن مرحوم، دومین وبسایت دفتر ایشان نیز مشمول فیلترینگ و خروج از دسترس کاربران داخل کشور شد.

 

به گزارش منابع خبری جرس، بعد از اینکه پایگاه اینترنتی دفتر اطلاع رسانی مرحوم آیت الله منتظری چند ماه پیش مشمول فیلترینگِ نهادهای امنیتی شد، دفتر اطلاع رسانی فوق، وبسایتی جدید  راه اندازی کرد، تا مورد استفاده مردم و علاقه مندان قرار گیرد، که این تارنما نیز در آستانه سالگرد درگذشت آن مرحوم، و بعد از اینکه احمد منتظری (پسر معظم له) از عدم برگزاری مراسم سالگرد خبر داده و خاطرنشان ساخته بود "دلایل این امر به آگاهی مردم خواهد رسید"، نهم آذر ماه فیلتر گردید.

 

گفتنی است طی ماههای اخیر، سایت های دفاتر اطلاع رسانی آیات عظام بیات زنجانی و صانعی، و آقایان محمد خاتمی و گروهی دیگر از شخصیت های غیر حکومتی، مشمول فیلترینگ و خروج از دسترس کاربران گردید.

 

در پی گسترش موج فیلترینگ و انسداد سایت های خبری، تحلیلی، اطلاع رسانی و وبلاگ ها، چندی پیش وزیر ارشاد اعلام کرده بود که "فیلترینگ سایت‌ها دارای كمیته خاصی است كه به آن وزارتخانه ارتباطی ندارد یعنی در دادستانی كل كشور است و در آنجا تصمیم‌گیری می‌كنند."

 

  لازم به ذکر است طی هفته های اخیر، فشارهای زیادی بر نزدیکان، شاگردان و علاقه مندان مرحوم منتظری وارد شده و جمعی از آنان نیز، احضار، تهدید و بازجویی شده اند.

   

 

ممانعت قاضی صلواتی از پذیرش وکالتنامه وکیل دکتر ابراهیم یزدی

Posted:

جرس: درحالیکه نگرانی ها نسبت به وضعیت جسمانی دکتر ابراهیم یزدی، دبیر کل زندانیِ نهضت آزادی ایران افزایش یافته و در آستانه برگزاری دادگاه این سالمندترین زندانی سیاسی ، قاضی دادگاه انقلاب تهران، از پذیرش وکیل این پرونده و وکلاتنامه وی خودداری کرد .


به گزارش منابع خبری جرس، در آستانه برگزاری دادگاه دکتر ابراهیم یزدی دبیر کل نهضت آزادی ایران و سالمندترین زندانی سیاسی در شانزدهم آذرماه، قاضی صلواتی (رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب و از قضات دادگاه حوادث بعد از انتخابات) از پذیرش وکیل این پرونده خودداری کرد .


در پی تعیین وقت دادرسی جهت رسیدگی به اتهامات دکتر ابراهیم یزدی، فریده غیرت ششم آذر به عنوان وکیل رسمی ایشان و به منظور ارایه وکالتنامه امضا شده از سوی دکتر یزدی پس از مراجعه به شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب، با خودداری قاضی صلواتی و عدم پذیرش وکالتنامه روبرو شد.


صلواتی به بهانه آن که شخص دیگری می بایست وکیل این پرونده شود، از پذیرش وکیل رسمی دکتر یزدی خودداری کرده که این اقدام باعث افزایش نگرانی ها در خصوص روند دادرسی و امکان ارایه دفاعیات قانونی می شود. طبق اصل سی و پنجم قانون اساسی و مقررات آیین دادرسی کیفری، در همه دادگاه ها افراد حق دارند حداقل دو وکیل انتخاب کنند. یادآوری می شود خانم غیرت تا کنون در پرونده های مشابهی در همین شعبه به عنوان وکیل بدون هیچ مشکلی حضور داشته است.


گفتنی است دکتر ابراهیم یزدی نهم مهر ماه امسال در جریان اقامه نماز جمعی از فعالان ملی- مذهبی در شهر اصفهان، به همراه جمعی دیگر از اعضای نهضت آزادی دستگیر شد، که اگرچه دیگر اعضای بازداشتی بعد از هفته ها آزاد شدند، اما وی با وجود بیماری، به زندان اوین منتقل شد.


این سومین بازداشت دبیر کل نهضت آزادی ایران، وزیر خارجه دولت موقت و از فعالان ملی دهه های اخیر ایران بود، که با واکنش هایی در داخل و خارج از کشور روبرو شد.


طی روزهای اخیر صدها تن نفر از فعالان سیاسی، مدنی، مطبوعاتی و دانشجویی داخل و خارج کشور، نسبت به وضع سلامت دکتر یزدی ابراز نگرانی کرده و نسبت به روند غیر قانونی و غیراخلاقی بازداشت و محاکمه دکتر یزدی اعتراض نموده و خواستار آزادی فوری و انجام سریع معالجات پزشکی وی شده بود.
 

چهل تکه‌ای از رنج زنان به خاطر قانون چندهمسری به دفتر لاریجانی ارائه شد

Posted:

توسط جمعی از فعالان جنبش زنان

جرس: جمعی از زنان و مادران و مدافعان حقوق زنان، روز سه شنبه نهم آذرماه، با حضور در مجلس شورای اسلامی، نامه‌های امضاء شده توسط ۱۰ هزار نفر در اعتراض به ترویج چندهمسری را تحویل نمایندگان مجلس دادند.


به گزارش ایلنا، ظهر سه شنبه ۹ آذر ۱۳۸۹، جمعی از مدافعان حقوق برابر، با حضور در مجلس شورای اسلامی، ۱۰ هزار نامه اعتراضی با عنوان «چندهمسری را ممنوع کنید» به نمایندگان مجلس تحویل دادند.


این سی نفر با حضور در دفتر رئیس مجلس، ضمن توضیح خواسته خود، چهل تکه ‌ی از رنج زنان در رابطه با قانون چندهمسری را نیز نمایش دادند. در این چهل تکه، روایت چهل زن از شهرهای مختلف کشور درباره مشکلات ناشی از تعدد زوجات آمده بود. هم‌چنین، زنان حاضر در مجلس، نامه‌هایی را به صورت جداگانه به دفاتر کمیسیون حقوق و قضایی، و کمیسیون اجتماعی و فرهنگی مجلس تحویل دادند.


پیش از این نیز در تاریخ ۴ مهرماه امسال، بیش از پنج هزار نامه اعتراضی با عنوان "چندهمسری را ممنوع کنید"، به نمایندگان مجلس تحویل شده بود.


تاکنون، بررسی مواد تغییر یافته لایحه حمایت از خانواده در کمیسیون قضایی مجلس پایان یافته است، و قرار است بررسی مواد باقیمانده این لایحه بعد از بررسی برنامه پنجم توسعه در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد.


متن نامه ای که به دفتر رئیس مجلس تقدیم شده است،‌ بدین شرح است:

اعضای محترم کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی
با سلام و احترام
بدین‌وسیله به اطلاع شما می‌رساند چنان‌چه مستحضرید در تاریخ ۴ مهرماه ۱۳۸۹ تعداد بیش از ۵ هزار نامه و امضای اعتراضی به ماده ۲۳ لایحه حمایت از خانواده، به کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تحویل شد تا مورد رسیدگی نمایندگان محترم قرار گیرد.
این بار نیز تعداد ۱۰ هزار نامه اعتراضی دیگر جمع‌آوری شده در اعتراض به ترویج چندهمسری در قالب لایحه حمایت از خانواده به پیوست تقدیم می‌گردد.
امید داریم که نمایندگان محترم بر اساس پایبندی به اصول عدالت و برابری حقوقی مصرح در قانون اساسی با پاسخ‌گویی مناسب به خواسته منع چندهمسری، بیش از این آرامش و امنیت خانواده ایرانی را تهدید نکنند.
 

بیانیه اتحادیه علمی فیزیک در مورد ترور دکتر شهریاری و دکتر عباسی

Posted:

جرس: اتحادیه علمی پژوهشی دانشجویان فیزیک ایران با محکوم کردن ترور استادان فیزیک دانشگاه شهید بهشتی، از دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی خواسته است با بررسی این فاجعه تلخ را با جدیت پیگیری کنند و مسببان آن را با قاطعیت به سزای عمل خبیث و ننگین خود برسانند.

 

 در این بیانیه که نسخه ای از آن در اختیار جرس قرار گرفت،  آمده است:  بار دیگر جامعه علمی و دانشگاهی ایران مورد کینه توزی های افراد نابخرد و دشمنان علم و اندیشه قرار گرفت ، آنان که برای رسیدن به اهداف خود حتی مرزهای انسانیت را می شکنند .

این بیانیه افزوده است: پس از ترور وحشیانه شهید دکتر علی محمدی استاد فیزیک دانشگاه تهران این بار دو تن از اساتید فیزیک دانشگاه شهید بهشتی مورد سوء قصد قرار گرفتند، که در پی آن دکتر شهریاری به درجه رفیع شهادت نائل و دکتر عباسی مصدوم گردید.


اتحادیه علمی پژوهشی دانشجویان فیزیک ایران مراتب تاسف و تالم خود را از این حادثه ناگوار ابراز داشته و فقدان یکی از استاید برجسته فیزیک را به جامعه بشری تسلیت و آنرا به شدت محکوم می نماید و از دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی تقاضا دارد بررسی این فاجعه تلخ را با جدیت پیگیری کنند و مسببان آن را با قاطعیت به سزای عمل خبیث و ننگین خود برسانند.


همچنین این اتحادیه ضمن محکومیت هرگونه سوء استفاده از علم فیزیک جهت تولید و استفاده از سلاحهای هسته ای و با تاکید بر مسالمت آمیز بودن فعالیت علمی ایران از مقامات کشوری تقاضا دارد تا با انتخاب روشهای کم هزینه تر در موضوع پرونده هسته ای ایران از تکرار چنین حوادث ناگواری که هیچگاه جبران نخواهد شد جلوگیری کنند.


در پایان این بیانیه آمده است: ما اگرچه امروز داغدار فقدان استاد خویش هستیم اما مهمترین درس او را که همانا تلاش جهت اعتلای ایران عزیز است فراموش نمی کنیم و قطعاً راهی که وی به ما آموخت با جدیت بیشتری طی خواهیم کرد.

ضرر و زیان هر روز تعطیلی در تهران ٣۵۰ میلیارد تومان است

Posted:

جرس: در پی اعلام تعطیلی های مکرر پایتخت توسط هیئت دولت، رییس فراكسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه "در موضوع آلودگی هوا، اقدامات پیشگیرانه مقدم بر تعطیلی است"، تعطیلات پیش‌بینی نشده را موجب وارد آمدن ضررهای جبران‌ناپذیر به اقتصاد كشور ذکر کرد و گفت "ضرر و زیان هر روز تعطیلی در تهران، حدود ٣۵۰ میلیارد تومان می باشد."


به گزارش ایسنا، محمدرضا تابش در گفتگو با این خبرگزاری، آلودگی هوای تهران را یك پدیده طبیعی دانست و با انتقاد از اعلام تعطیلات ناگهانی در روزهای معمولی توسط دولت، تاكید كرد: با وجود این همه آلودگی ایجاد شده توسط بشر نمی‌توانیم طبیعت را مقصر صرف بدانیم، بلكه می‌توانیم با اقداماتی این پدیده را كاهش دهیم و یا از شدت آن جلوگیری كنیم؛ نه این‌كه تعطیل كردن شهر یعنی آسان‌ترین راه را برگزیده و بر تكالیف و مسوولیت‌های انجام نشده توسط مسئولان ذیربط سرپوش بگذاریم.


تعطیلات نابهنگام چرخه اقتصاد كشور را دچار اختلال می‌كند
این عضو فراکسیون اقلیت مجلس ادامه داد: مسلما تعطیلات در كاهش آلودگی هوا تاثیر دارد اما باید قائل به یك كار علمی و تخصصی و رعایت مراحل تصمیم‌گیری باشیم، با این تعطیلات نابهنگام كه چرخه اقتصاد كشور را دچار آسیب جدی و جبران‌ناپذیر می‌سازد و برنامه‌ریزی مردم را مختل می‌كند مخالفم، حتی اگر قرار است تعطیل كنیم باید سلسله مراتب رعایت شود نه این‌كه یكباره كل ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها را تعطیل كنیم، هیچ منطقی بر این تصمیم حاكم نیست.


وی با بیان این‌كه شدت افزایش آلودگی هوا به هفته‌های گذشته برمی‌گردد، خاطرنشان كرد: چرا از همان زمان محدودیت‌های ترافیكی را شدیدتر نكردیم، اگر محدودیت‌هایی كه از روز گذشته به شدت اعمال می‌شود را از ابتدای تشدید آلودگی هوا پیگیری می‌كردیم امروز با وضعیتی مواجه نمی‌شدیم كه بخواهیم پایتخت را چند روز تعطیل كنیم.


نزدیك به ٧۵ درصد آلودگی تهران مربوط به وسائط نقلیه موجود است
عضو كمیسیون برنامه و بودجه افزود: اگر به سابقه ضرورت مبارزه هدفمند و با برنامه با پدیده آلودگی هوا خصوصا در كلان شهرها نگاه كنیم به سال ٧٩ می‌رسیم كه برنامه كاهش آلودگی هوا به تصویب دولت رسید و در قانون بودجه برای آن ردیف و اعتباری مشخص و بر اساس آن اقدامات خوبی نظیر حذف سرب از بنزین، حذف پیكان، كنترل دقیق تولید خودروهای داخلی با رعایت استانداردهای تردد، سخت گیری در خصوص خودروهای دیزلی و این‌كه تعداد تردد آنها خصوصا در تهران اضافه نشود اعمال شد، اما متاسفانه این سخت گیری‌ها بعدا تقلیل یافت.
رییس فراكسیون محیط زیست ادامه داد: نزدیك به ٧۵درصد آلودگی تهران مربوط به وسائط نقلیه موجود است كه تاثیر خودروهای دیزلی بعضا در ایجاد بعضی از آلاینده‌ها كمتر از خودروهای بنزینی نیست، هم‌چنین آلودگی اتوبوس‌های گازسوز تقریبا با اتوبوس‌های دیزلی یكسان است.


توسعه مترو و اتوبوس‌های برقی از راه‌های مقابله با آلودگی هوا در تهران
تابش درباره راهكارهای كاهش آلودگی هوای تهران اظهار كرد: راه مقابله با آلودگی هوا در تهران توسعه مترو، استفاده از اتوبوس‌های برقی و ایجاد ترامواست كه دولت و شهرداری باید نسبت به این مهم توجه داشته باشند، گلایه‌ای كه اینجا بر دولت وارد است این‌كه چرا با وجود تصویب تخصیص ارز مورد نیاز برای متروی تهران به این قانون عمل نكرده است.
وی ادامه داد: یادم می‌آید در زمان شهرداری ریاست جمهوری فعلی، دولت هشتم با اصرار شهردار وقت تنها با ورود ۵۰۰ اتوبوس دیزلی به ناوگان حمل و نقل شهری در تهران موافقت كرد و قرار شد باب این امر بسته شود و اتوبوس‌های دیزلی تبدیل به اتوبوس‌های ترجیحا برقی شوند اما از آن سال به بعد مرتب به تعداد اتوبوس‌های دیزلی اضافه شده و كسی هم به این موضوع رسیدگی نمی‌كند.


تابش خاطرنشان كرد: جالب اینجاست حتی اتوبوس‌های BRT هم كه مسیر مستقیمی را طی می‌كنند و می‌توانند و باید برقی باشند اغلب دیزلی هستند.


خسارت سالیانه آلودگی هوا در ایران حدود پانزده میلیارد دلار است
رییس كمیته اقتصادی كمیسیون بودجه درباره برآورد مالی تعطیلات و ضررهایی كه به اقتصاد كشور وارد می‌شود، گفت: بر اساس برآورد بانك جهانی خسارت سالیانه آلودگی هوا در ایران حدود پانزده میلیارد دلار معادل یك و شش دهم درصد تولید ناخالص داخلی است، اگر از منظر اقتصادی بخواهیم تعطیلی هر روز را با یك حساب سرانگشتی و ساده در كشور و در تهران محاسبه كنیم می‌توانیم دو شاخص را مورد توجه قرار دهیم؛ اما از اقتصاددانان درخواست می‌كنم كه هزینه و آثار سوئی كه یك روز تعطیلی بر اقتصاد كشور دارد را محاسبه و به اطلاع مردم برسانند تا تصمیم‌گیران تصمیمات بهتری در ارتباط با تعطیلات اتخاذ كنند.


تابش درباره شاخص‌های مدنظر در محاسبه ضررهای یك روز تعطیلی بر اقتصاد كشور گفت: روزهای كاری كشور در سال حدود ٢٨٨ روز است كه می‌توانیم با تقسیم تولید ناخالص داخلی بر تعداد روزهای كاری در سال، اثری كه هر روز تعطیلی در كل اقتصاد كشور دارد را هم برای تهران و هم برای كل كشور محاسبه كنیم، شاخص دیگر ضرر دولت از قِبَل مالیاتی كه در هر روز تعطیل از دست می‌دهد، است. در این صورت وصولی مالیات سالیانه را بر تعداد روزهای كاری تقسیم می‌كنیم.


ضرر و زیان هر روز تعطیلی در تهران حدود ٣۵۰ میلیارد تومان است
این فعال اصلاح طلب ادامه داد: برآورد تولید ناخالص داخلی (G.D.P) به قیمت جاری در سال جاری حدود چهار میلیون، میلیارد ریال است اگر این عدد را تقسیم بر ٢٨٨ روز كاری كنیم حدود ۱۴ هزار میلیارد ریال یا هزار و چهارصد میلیارد تومان ضرر به ازای هر روز تعطیلی متوجه كشور می‌شود، كه باز سهم تهران از این ضرر ٢۵درصد است یعنی حدود ٣۵۰میلیارد تومان ضرر و زیان هر روز تعطیلی در تهران است، البته این فقط پیامدهای اقتصادی تعطیلات است كه تاكید می‌كنم اقتصاددانان این خسارات را در كشور و تهران به صورت دقیق محاسبه كنند.


به گفته وی، این تعطیلات علاوه بر تاثیرات سوء اقتصادی پیامدهای منفی روحی و روانی دیگری هم به دنبال دارد، نظم كشور را دچار اختلال می‌كند، برنامه‌های مردم و مسئولان را بهم می‌زند، بخش خصوصی خسارات هنگفتی متحمل می‌شود، قشرهای مختلف اجتماعی نظیر پزشكان، اصناف، دانشجویان و...هم با مشكل مواجه می‌شوند و از نظر حقوقی هم دریافت‌ها، پرداخت‌ها و مراجعات بانكی و حضور در محاكم قضایی از رهگذر این تعطیلات دچار وقفه و معضل می‌شوند.



 

دادستان تهران: اميدوارم ترور روز گذشته به سرنوشت پرونده استاد عی‌محمدی دچار نشود

Posted:

 جرس: دادستان تهران ضمن محكوميت حادثه ترريستی روز گذشته ابراز اميدواری كرد كه اين پرونده به سرنوشت پرونده ترور استاد علی‌محمدی تبديل نشود. 


دشمنان ما جهالت عميقی دارند و ساليان سال است كه مردم ما را آزموده‌اند آنها 30 سال است كه بزرگان ما را همچون شهيد بهشتی ترور كرده‌اند، اما امروز بدنامی و ذلت برای آنها باقی مانده است. 


عباس جعفری‌ دولت‌آبادی طی سخنانی در مراسم توديع و معارفه سرپرست دادسرای اطفال به ترور روز گذشته در شهر تهران اشاره كرد و گفت: متاسفانه دشمنان ما جهالت عميقی دارند و ساليان سال است كه مردم ما را آزموده‌اند آنها 30 سال است كه بزرگان ما را همچون شهيد بهشتی ترور كرده‌اند، اما امروز بدنامی و ذلت برای آنها باقی مانده است. 


دادستان تهران تصريح كرد: اميدوارم پليس و دستگاه‌های امنيتی با قاطعيت بيشتر اين خائنين را شناسايی و به‌سزای اعمال خود برسانند و اميدوارم اين پرونده به سرنوشت پرونده استاد علی‌محمدی تبديل نشود و خائنين به ملت هرچه سريع‌تر شناسايی شود و قابل قبول نيست كه پرونده‌ها اين‌گونه شود.

رایزنی در مورد استقرار رهبری در قم

Posted:

جرس: در پی سفرهای متعدد و ناگهانی رهبر جمهوری اسلامی به قم و دیدارهای خاص با برخی مراجع حامیِ حکومت، گفته می شود یکی از دلایل اصلی سفرهای اخیر وی به قم، رایزنی در مورد چگونگی حضور و اقامت آتی در این شهر می باشد.


طبق خبرهای رسیده ، در مورد حضور آقای خامنه ای در قم، دیدارها و رایزنی هائی با آیات عظام و مراجع تقلید صورت گرفته است و قرار است همانند رهبر فقید جمهوری اسلامی که اول انقلاب مدتی در قم حضور داشت و کشور را از آن مکان رهبری می کرد، آقای خامنه ای نیز در شهر قم استقرار یابد.


همچنین برخی شنیده ها حاکیست یکی از دلایل این اقامت وی در قم، اعلام مرجعیت و قرار گرفتن به عنوان سرپرست اصلی حوزه علمیه قم است و دیگر اینکه مراجع تقلید را تحت نظر، هدایت و حمایت خود داشته باشد. وی همچنین در این شهر فرصت بیشتری برای سنگین تر کردن بار علمی خود خواهد گذاشت و با روشهای خاص درس کم رونق خود را از جمعیت طلاب پر خواهد کرد.


در ادامه این گزارش تاکید شده است "به لحاظ سیاسی نیز، دفتر رهبری در تهران زیر نظر فرزندش سید مجتبی خامنه ای در غیاب پدر رتق و فتق امور سیاسی را تمرین خواهد کرد تا زمان مناسب فرا رسد. ضمنا این مهاجرت در راستای مرکز زدائی از تهران نیزقرار دارد."


همچنین آمده است "بیماری آقای خامنه ای جدی بوده و همانگونه که خود وی خواسته، قرار است در مسجد جمکران به خاک سپرده شود و در این مدت نیز اقدامات عمرانی فراوانی در تجهیز و عمران مسجد جمکران صورت گرفته است."


این منبع خبری افزود "تاریخ دقیق اجرائی شدن این طرح مشخص نیست، اما رهبری بتدریج تعداد سفرهای خود را به قم افزایش خواهد داد تا به موعد و شرایط مساعد این اقدام نزدیک شود."


طی ماهی که گذشت، رهبر جمهوری اسلامی سه سفر پی در پی به قم داشته و یک سفر نیز در کنار این موارد گزارش شده بود.
 

عماد بهاور:  من در خط بازرگان مانده ام

Posted:

 جرس: عماد بهاور، مسئول شاخه جوانان نهضت آزادی که دیروز از سوی قاضی صلواتی به ده سال حبس محکوم شد، اعلام کرده است: من در خط بازرگان مانده ام و خواهم بود.



به گزارش جرس، وی گفته است: همیشه در عمل به چارچوب قانون اساسی تاکید کرده ام و اصلاح طلب خواهم ماند.

عماد بهاور، مسوول شاخه جوانان نهضت آزادی از سوی قاضی صلواتی، رییس شعبه پانزده دادگاه انقلاب به تحمل دهسال حبس تعزیری محکوم شد.وی به اتهام تبانی برای تجمع بر ضد امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری محاکمه شده بود.

 این حکم در دادگاه انقلاب به بهاور ابلاغ شده و قابل تجدیدنظرخواهی است.

بهاور که عضو هسته مرکزی «پویش حمایت از خاتمی و موسوی» (موج سوم) نیز بوده در ۷ خرداد ۱۳۸۸ توسط دادگاه انقلاب بازداشت و اتهام وی تبلیغ علیه نظام عنوان شد.

حمله نیروهای امنیتی به منزل فاطمه عرب سرخی

Posted:

 جرس: در آستانه ۱۶ آذر و همچنین عاشورا، نیروهای اطلاعاتی و امنیتی دور جدیدی از بازداشت و برخورد با جوانان اصلاح طلب را آغاز کرده اند


به گزارش خبرنگار تحول، پس از حمله چند روز گذشته نیروهای اطلاعاتی به منزل دکتر کیانوش راد عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی و چند اصلاح طلب دیگر، ماموران امنیتی صبح امروز با حمله به خانه فاطمه عرب سرخی، کامپیوتر، پاسپورت، عکس، دست نوشته ها و وسایل شخصی او را با خود بردند. ماموران همچنین احضاریه را برای حضور در دادسرا به وی ارائه داده اند.‬


لازم به ذکر است که در چند روز گذشته نیروهای امنیتی به حمله به منازل برخی از جوانان اصلاح طلب، وسایل شخصی آنها را با خود برده و به آنها احضاریه داده اند. در یکی از این حملات که به منزل دختر دکتر کیانوش راد عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت صورت گرفت ، دختر و داماد ایشان بازداشت شدند.