جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


برگزاری مراسم یادمان فروهرها روز اول آذر

Posted:

 

جرس: مراسم سالگرد  داریوش فروهر، رهبر حزب ملت ایران و پروانه  اسکندری روز اول آذر برگزار می شود.

به گزارش جرس، بنا بر اعلام خانواده فروهر، مراسم سالگرد پروانه و داریوش فروهر در منزل شان روز اول آذر ماه سال 89  برگزار می شود.

بنا بر این گزارش، مراسم سالگرد از سوی پرستو و آرش فرزندان آن مرحومان  در منزل فروهرها واقع در خیابان هدایت روز اول آذرماه سال 89 از  ساعت 16: 30 دقیقه برگزار می شود.

گفتني است داريوش فروهر، رهبر حزب ملت ايران و همسرش پروانه اسکندرى، در اول آذرماه سال 1377  در جريان قتل هاي زنجيره اي در منزلشان بر اثر ضربات چاقو کشته شدند..

 

تجمع اعتراضی کارمندان استانداری اردبیل

Posted:

جرس: کارکنان استانداری اردبیل امروز صبح به دلیل قطع کمک هزینه هایشان دست به تجمع اعتراضی زدند.


بنا بر گزارش های رسیده به جرس، کارکنان استانداری اردبیل صبح امروز نسبت به قطع کمک هزینه هایشان در محل استانداری دست به تجمع زدند.


بنا بر این گزارش، این کارمندان خواستار احقاق حقوق خود، ارایه پاداش ها و کمک هزینه ها از جمله حق عایله مندی و فرزند و ناهار خود شدند.


یکی از کارمندان در این خصوص به خبرنگار جرس گفت: هم اکنون دولت در حال اجای طرح هدفمند کردن یارانه ها است و ما با افزایش قیمت ها روبرو هستیم به جای اینکه به حقوق کارمندان اضافه شود، ما شاهد کاهش آن در ادارات هستیم.


وی این تجمع را صنفی دانست و گفت: کارمندان تنها خواستار احقاق حقوقشان هستند."


گفتنی است در ماههای اخیر کارگران و کارمندان بیش از گذشته از احقاق نشدن حقوقشان ناراضی هستند.
 

رد اظهارات جنتی توسط رییس فراکیسیون روحانیون مجلس

Posted:

جرس: رئیس فراکسیون روحانیون مجلس اظهارات آقای جنتی در تریبون نماز جمعه را دون شان مجلس دانست و گفت: گفتن این سخنان در جمع عمومی مردم که ممکن است از ماهیت کاری مجلس اطلاعات کاملی نداشته باشند با شئونات مجلس همخوانی ندارد.


به گزارش خبرآنلاین، تقی رهبر با انتقاد از اظهارات اخیر آقای جنتی در خطبه های نماز جمعه افزود: اگر نمایندگان از وزرا درخواستی دارند خواسته های مردمی است و این گونه نیست که وزیری را تهدید کنند.


نماینده اصفهان با رد اظهارات خطیب نمازجمعه تهران در خصوص اینکه نمایندگانی با تهدید وزرا، آنان را وادار به پذیرش درخواست های خود می کنند، اظهار کرد: بنده دو دوره است که در مجلس هستم اما این موارد را نه خودم انجام داده ام و نه دیده ام که نماینده ای وزیری را به دلیل خواسته شخصی اش تهدید کند.

رهبر درخصوص بخش دیگری از اظهارات آقای جنتی درباره غیبت نمایندگان در جلسات علنی مجلس اظهارعقیده کرد: ما هم به عدم حضور برخی نمایندگان در جلسات علنی معترضیم و گله ایشان را به حق می دانیم ولی ممکن است جمعی که در جلسات حضور ندارد از طرف مجلس ماموریتی داشته یا اینکه مریض باشند.


جنتی، خطیب نمازجمعه تهران اخیرا در نماز جمعه تهران از نمایندگانی که با تهدید وزرا، آنان را وادار به پذیرش درخواست های خود می کنند گلایه کرده بود.


‎ جنتی همچنین به استناد حرف‌هایی که به او گفته شده، هشداری هم به نمایندگان مجلس در رابطه با انجام وظایف نظارتی‎نمایندگان داد و گفت: نمایندگان چرا وزیری را می‌خواهند و از او چیزی می‌خواهند و قبول نمی‌کند و او را تهدید به استیضاح می‌کنند.
 

نیجریه پرونده محموله سلاح های قاچاق ایرانی را به شورای امنیت ارجاع داد

Posted:

جرس: درحالیکه دولت نیجریه طی هفته گذشته از احضار سفیر جمهوری اسلامی در آن کشور جهت ارائه توضیحات پیرامون کشف محموله بزرگ ۱۳ کانتینری سلاح های غیر مجاز خبر داده بود، روز گذشته دولت آن کشور گزارش رسمی خود درمورد توقیف سلاح های قاچاق جمهوری اسلامی را، تسلیم شورای امنیت سازمان ملل متحد کرد.


جوی اوگوو Joy Ogwu سفیر نیجریه درسازمان ملل متحد در این رابطه به خبرگزاری ها گفته است که ورود غیر قانونی این سلاح ها نقض مصوبات شورای امنیت سازمان ملل متحد بوده است.

دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی و سفارت ایران در نیجریه، طی چهار هفته اخیر پیرامون کشف محموله بزرگ ۱۳ کانتینری سلاح های غیر مجاز - که از مبدا ایران به بندر لاگوس، پایتخت آن کشور رسیده بود- سکوت اختیار کرده بودند، تا اینکه نهایتا روز پنجشنبه ٢۰ آبان (۱۱ نوامبر)، سفیر ایران در لاگوس به وزارت خارجه آن کشور احضار گردید و خبرگزاری ها نیز از حضور ناگهانی منوچهر متکی در نیجریه خبر داده بودند، که مفاد دیدارها فاش نشده است.


به گزارش رویترز و بر اساس روزنامه نیجریائی کومپاس Nigerian Compass دولت نیجریه روز شنبه ٢٢ آبان (١٣ نوامبر)، گزارش رسمی خود را درمورد توقیف کشتی حامل سلاح های قاچاق جمهوری اسلامی ایرانی تسلیم شورای امنیت سازمان ملل متحد کرد.

دولت نیجریه دلیل این اقدام را قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه جمهوری اسلامی ایران دانسته است. جوی اوگوو Joy Ogwu سفیر نیجریه در سازمان ملل متحد و سفیر کشورش بعنوان عضوغیر دائم شورای امنیت در این رابطه گفت که ورود غیر قانونی این سلاح ها نقض مصوبات شورای امنیت سازمان ملل متحد بوده و نیجریه بعنوان یکی از اعضای غیر دائمی این شورا، ناگزیر از گزارش رسمی این موضوع به شورای امنیت سازمان ملل متحد بوده است.


وزیر امور خارجه نیجریه، اودن اجوموگوبیا Odein Ajumbogobia دیروز(جمعه) در یک مصاحبه مطبوعاتی گفته بود که کشور متبوعش آماده است که موضوع سلاح های کشف شده ایرانی در نیجریه را در صورتیکه ورود غیر قانونی این سلاح ها، نقض مصوبات شورای امنیت باشد، برای رسیدگی به شورای امنیت ارجاع نماید. وی در باره این موضوع به صراحت گفت که " محموله سلاح ها بدون هیچ تردیدی از ایران به نیجریه آمده است. وی تأکید کرد که بررسی مدارک مربوطه، این را نشان داده و موضوع مورد تأیید منوچهر متکی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی قرار گرفته است.


خبر گزاری رویترز همچنین گزارش داده است که مقصد و اقعی این سلاح ها هنوز روشن نشده است، اما توجه بازجویان در لاگوس به دوایرانی جلب شده که از اعضای مهم لشگر قدس سپاه پاسداران - متخصص در عملیات برون مرزی، می باشند.


وزیر امور خارجه نیجریه با همتای ایرانی خود، منوچهر متکی که برای بازدید در آفریقا بسرمی برد، دیدار و گفتگو کرده است. پس از این دیدار، سرویس های امنیتی نیجریه توانستند از یکی ازدو ایرانی مظنون در این باره که به سفارت ایران در آبوجا پناهنده شده، بازجوئی بعمل آورند. در مورد شخص دوم، بدلیل سود جستن وی از مصونیت سیاسی، سرویس های امنیتی نیجریه تا کنون موفق نشدند که وی را مورد بازجوئی قرار دهند.


شرکت فرانسوی فرت دریائی موسوم به سی ام آ- سی جی ام CMA-CGM اعلام داشته است که کانتینرهای حاوی سلاح ها ی ایرانی در بندر عباس بعنوان کانتینرهای حاوی پشم شیشه و مصالح ساختمانی در کشتی این شرکت به مقصد نیجریه بارگیری شده بود. گمرک نیجریه در سپتامبر گذشته سیزده کانتینر حامل نارنجک، خمپاره و سایر مهمات ایرانی را در بندر آپا پا، بزرگترین بندر این کشور کشف نمود. منابع دیپلماتیک علت اصلی سفر روز پنجشنبه منوچهر متکی به نیجریه را بازگرداندن دوایرانی مظنون به دست داشتن در قاچاق این محموله های اسلحه دانسته اند. از سوی دیگر یک تاجر ناشناس ایرانی به عنوان مالک سلاح های قاچاق کشف شده در نیجریه معرفی شده است.

گفتنی است حدود سه هفته پیش پلیس امنیت کشور نیجریه، محمولۀ بزرگی از سلاحهای مختلف را کشف کرد که یک کشتی از مبدا ایران آنرا تحت پوشش وسایل ساختمانی به بندر لاگوس انتقال داده بود و روز پنجشنبه ۱٣ آبان (۴ نوامبر) ماه نیز، دولت نیجریه اعلام کرد که تحقیقات نشان می دهد قطعا این محموله تسلیحاتی از ایران فرستاده شده بود و احتمالا اتباع ایران در این عملیات دست داشته اند.


از همان زمان، دولت و دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی به این اتهام واکنشی نشان ندادند، اما خبرگزاری آسوشیتدپرس روز دوشنبه هفته گذشته به نقل از سفارت ایران در نیجریه گزارش داده بود که "هرگونه اظهار نظر غیرضروری درباره این موضوع به ابهامات درباره آن خواهد افزود."


محمد هاشمی: باید سلایق متفاوت در یک جامعه حضور داشته باشند

Posted:

جریان اصلاح‌طلب همچنان نفوذ مردمی دارد

 

جرس: محمد هاشمی  گفت: " از  لحاظ نفوذ مردمي، جريان اصلاح طلب از روز تشكيل تا به حال افول نداشته است."

به گزارش ایسنا، این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه "جريان اصلاح طلب از زمان شكل گيري از ضريب نفوذ مردمي برخورداري بوده"، اظهارکرد:" بر اساس نظر سنجي‌هاي كه تا به حال انجام شده و مي‌شود، اين جريان از همان نفوذ مردمي كه از ابتداي تشكيل برخوردار بوده است، برخوردار است و تغيير جدي در آن حاصل نشده است.".

هاشمی بر اینکه  جريان اصلاح طلب در بطن جامعه ريشه دارد، تاکید کرد و افزود:" با توجه به اين‌كه مردم همچنان نسبت به امام (ره) خاطره خوش دارند، پس جرياني كه در جامعه نهادينه مي‌شود آينده مردمي اش روشن است و مي‌تواند همين وضعي را كه دارد، حفظ كند"

رییس اسبق صدا و سیما در پاسخ به پرسشی درخصوص اين‌كه اصلاح طلبان در آينده چه سرنوشتي خواهند داشت، اضافه کرد:" نمي‌توان پيش بيني كرد و اين امر بستگي به شرايط سياسي، آزادي‌ها و نحوه برخورد با گروه‌هاي مختلف در صحنه‌هاي گوناگون خواهد داشت.".

وي در عین حال تاکید کرد:" از جهت نفوذ مردمي، جريان اصلاح طلب مثل دو جريان ديگر از ضريب نفوذي در جامعه برخوردارند و ضريب نفوذشان نسبت به زمان تشكيل فراز و نشيب داشته است، اما از بين نرفته است و در همان حد و حدود وجود دارد."

محمد هاشمي، ريشه مردمي، شرايط زماني، مباحث حكومتي، محدوديت‌ها و فضاهايي كه در حكومت ها به وجود مي‌آيد را از عواملي برشمرد كه بر اساس آن مي‌توان درباره سرنوشت و آينده گروه‌هاي مدني پيش بيني كرد..

اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بیان اینکه نمی توان  در مورد بحث محدوديت‌ها و فضاها  اظهار نظر كرد، گفت:" سياست‌مداران كشور ها راجع به اين مسائل تصميم مي‌گيرند پس با توجه به اين‌كه گاهي روش‌هاي تبعيض و يا روش عدالت و تبادل در پيش گرفته مي‌شود،شرايط متفاوت خواهد بود".

وی با اشاره به پیشینه و ریشه  فعالیت های اصلاح طلبان یادآور شد:"  در سال 64 يا 65 بعد از مجلس دوم، گروهي به نام روحانيون مبارز كه عمدتا از افرادي كه در دفتر حضرت امام (ره) فعال بودند و زمينه و عقبه انقلابي و مبارزاتي داشتند، نسبت به جرياني با عنوان، روحانيون مبارز اعلام موجوديت كردند تا در انتخابات سوم شركت كنند و حضرت امام هم فعاليت اين تشكل را تاييد كردند.".

اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اين‌كه در گذشته روحانيت يك سازمان با نام روحانيت مبارز داشت كه سابقه آن به قبل از انقلاب بر مي‌گردد و همچنان فعالند،اظهار كرد:" امام (ره) فعاليت روحانيون مبارز را تاييد كردند و فرمودند رقابت در انتخابات و صحنه‌هاي كشور مفيد است و مبنا را به رقابت گذاشتند و نه تفرقه، چرا كه بايد سلايق متفاوت در يك جامعه حضور داشته باشند و فعاليت كنند.".

وي افزود: "جريان‌هاي سياسي كه بعدها در كشور تشكل مي‌شدند، به تدريج 3 شاخه پيدا كردند، يكي شاخه اصولگرا كه جريان فكري وابسته به روحانيت مبارز بود كه امروز به آنها اصولگرا مي‌گويند، اما در بستر زمان عناوين ديگر هم داشتند و دومي، جريان اصلاح طلب است كه با تاسي به روحانيون مبارز تشكيل شدند و جريان سوم، اعتدال گرا است كه عموما از انديشه‌هاي آيت الله رفسنجاني پيروي مي‌كنند."

گفتنی است، پس از انتخابات ریاست جمهوری و حوادث پس از آن عده ای در صدد حذف جریان اصلاح طلبی هستند.

 

.

مهدی خزعلی با وثیقه 200 میلیون تومانی  آزاد شد

Posted:

جرس: مهدی خزعلی، نویسنده، پزشک و وبلاگ نویس منتقد دولت بعد از ظهر جمعه 22 آبان ماه به قید وثیقه 200 میلیون تومانی آزاد شد.


به گزارش منابع خبری جرس، آخرین اخبار حاکی از آنست که قاضی شعبه چهارم امنیت دادگاه انقلاب با تودیع وثیقه 200 میلیون تومانی، دستور آزادی مهدی خزعلی را صادر کرده است.


به گفته یک منبع آگاه ، دلیل بازداشت وی اقدام علیه امنیت ملی و تشویش اذهان عمومی اعلام شده است.


مهدی خزعلی برای دومین بار چهارشنبه ٢١ مهر ماه ۸۹، از طرف پلیس احضار و قرار بازداشت موقت وی صادر شد.


گفتنی است مهدی خزعلی، در سال‌های اخیر، انتقادات تندی علیه محمود احمدی‌نژاد در وبلاگ شخصی خود مطرح ساخت که در پاره ای اوقات بازتاب‌هایی در رسانه‌های جهانی و داخلی داشته‌است.


خزعلی سال گذشته در حوادث پس از انتخابات توسّط دادگاه ویژه روحانیت احضار و سپس زندانی شده بود ؛ که پس از احضار و پیش از دستگیری در وبگاه شخصی‌اش نوشته بود "نمی‌دانم در من چه روحانیّتی دیده‌اند که مرا به این دادگاه احضار نموده‌اند."
 

کیوان مهرگان به سه سال حبس تعلیقی محکوم شد

Posted:

جرس: کیوان مهرگان، دبیر سیاسی ضمیمه روزنامه اعتماد ملی به سه سال حبس به مدت چهار سال تعلیق محکوم شد.

 

به گزارش هرانا، کیوان مهرگان دبیر سیاسی ضمیمه روزنامه اعتماد ملی که پس از حوادث عاشورا بازداشت و در زندان اوین محبوس بود که پس از مدتی با قرار وثیقه 100 میلیون تومانی آزاد شد.

 

اتهامات وی به فعالیت های مطبوعاتی او مربوط می‌شود. لازم به یاد آوری است که وی در دوران بازداشت خود چندین بار در بهداری زندان اوین منتقل شد.
 

کروبی خطاب به جنتی: نتیجه سخنان شما همان قتل های خودسرانه ای است که در گوشه و کنار مملکت اتفاق افتاد

Posted:

 جرس: دبیر کل حزب اعتماد ملی، در واکنش به گفته‌های روز جمعه جنتی از تریبون نماز جمعه مبنی بر این که "مرخصی دادن به توطئه گران مانند مرخصی دادن به سارقان است" گفت: آقای جنتی مواردی را در خطبه‌های هفته پیش گفتند که باعث شگفتی من شد. وی راوی سخنان نیروهای اطلاعاتی بود که از دستگاه قضایی گله مند بودند. 


دبیرکل حزب اعتمادملی  گفت: من از تمامی مراجع و بزرگان می خواهم که برای حفظ آبروی اسلام و روحانیت و نیز جلوگیری از ضایع شدن حقوق زندانیان اقدامی را انجام دهند تا مبادا خدای ناکرده در آینده شاهد اقداماتی باشیم که دیگر راهی برای جبران آن نباشد.

 مهدی کروبی در گفتگو با سحام نیوز گفت: بنده چند نکته در خصوص این سخنان بیان می کنم و آرزومندم که در آینده شاهد اینگونه رفتارها و سخنان نباشیم. 

 

مهدی کروبی افزود: اولین نکته جایگاه روحانیت وعلما است. که در تمام ادوار پناهگاه مردم بودند در مقابل حکومتها. فراوان در تاریخ داریم که علما وقتی از حکومت ناراحت می شدند در خصوص دستگیری و آزار مردم، با حکومت برای آزادی زندانیان وساطت و رایزنی می کردند. هم کنون نیز بنا به گفته خانواده زندانیان سیاسی مراجع عظامی همچون آیت الله العظمی وحید خراسانی وعده پیگیری وضعیت زندانیان را به خانواده شان داده اند. من سخنی با ایشان دارم. مگر خودمان در دوران خفقان وقتی عده ای زندانی می شدند و در خطر اعدام بودند به خانه علما و مراجع نمی رفتیم؟ مگر در ماجرای قتل حسن علی منصور خود شما آقایان بست ننشستید که مراجع وساطت کنند که این افراد اعدام نشوند؟ مگر مرحوم آیت الله العظمی حکیم بارها تذکر و وساطت برای زندانیان نمی کرد؟ از جمله آقای کاظم موسوی بجنوردی رهبرحزب ملل اسلامی که محکوم به اعدام شده بود و درخواست عفوی هم نکرده بود، وساطت نکردند؟ که آن حکم اعدام به حبس ابد تبدیل گردید. حالا چه شده که چون حاکمیت از خود ماست باید تشویق کنیم که مردم را بکشند و یا زندان کنند. مگرامیرالمومنین کسی را که شمشیر بر فرقش زد سفارش نکرد که او را شکنجه نکنید واگرشهید شدم یک ضربه بیشتر به او نزنید حالا یک حادثه ای پیش آمده و عده ای را گرفته اند. آیا این افرادی را که گرفته اند قاتل امیرالمومنین هستند؟ دست به اسلحه برده اند؟ یک جمعیتی از خود همین نظام آمده اند و گفته اند رای ما چه شد؟ آیا جمعی را که دستگیر کرده اید باید با آنان با خشونت رفتار کرد؟ بیایید آمار بگیریم و ببینیم این افرادی که در زندانند چه کسانی هستند؟ این افراد مردم همین کشورند. جزو خانواده شهدا و یا جبهه ای هستند. دانشجو و استاد هستند. شما به جای اینکه بیایید تشویق به رفتارانسانی و اسلامی نمایید، دادگاه ها را توصیه به خشونت می نمایید؟ آقای جنتی آیا از درون خانواده این افراد خبر دارید که چه بر آنان می گذرد وچه چهره ای از روحانیت و اسلام در پیش آنها ترسیم خواهد شد؟ وقتی خانواده محمد نوری زاد، زیدآبادی و مومنی – که با همسر برادر شهیدش ازدواج کرده است وبرای اعتراف گیری سرش رادرچاه توالت می کردند- و یا وقتی این حرف ها را خانواده دو شهید مانند طبرزدی وعرب سرخی بشنود چه احساسی به آنها دست می دهد؟


دبیر کل حزب اعتماد ملی ادامه داد: من به خانواده این زندانیان می گویم که به خدا این روحانیت نیست. آقای جنتی سن زیادی از شما گذشته، شما پسرتان حسین در زندان بود. می دانید مادر آن فرزند چه احساسی داشته؟


وی سپس خطاب به احمد جنتی که از قوه قضاییه خواستار برخورد شدیدتر با زندانیان سیاسی بود، گفت: موضوعی را بازگو می کنم که نقد و توصیه به شماست و نه سرزنش. مگر حسین شما زندانی و جزو مجاهدین خلق (منافقین) نبود؟ مگر بعد از زندان در خانه شما نبود؟ مگر همسر و زندگی برایش فراهم نکردید؟ اما وی و همسرش در همان سالهای اولیه انقلاب درخانه تیمی و در درگیری با نیروهای انقلاب کشته شدند. فرزند ایشان را خود شما گرفتی و بزرگ کردی. مگر کسی به شما خرده گرفت؟ من قصد سرزنش ندارم اما می خواهم حس و حال پدر بودن را برایتان زنده کنم. می خواهم بدانید احساس خانواده زندانی از هرمسلک، مسلمان و غیرمسلمان، سنی و درویش و غیره چه می تواند باشد. یکی از بزرگان از قول آیت الله طاهری نقل می کرد که اختلاف جنتی با من به خاطر ندادن ملاقات از طرف من به فرزند منافقش حسین بود.


کروبی ادامه داد: آقای جنتی شما فکر کن خانواده حسین مرعشی، عیسی سحرخیز، مهدی خزعلی، محمد داوری که از خانواده جانبازان و شهدا هستند و نیز نسرین ستوده که بنا به قول همسرش که وی را در دیدار اخیر نشناخته بود، چه سختی هایی را تحمل می کنند؟ آقای جنتی صحبت های من و شما که روحانی هستیم از دیدگاه مردم به حساب شخص گذاشته نمی شود بلکه به حساب روحانیتی که بیش از هزار سال خدمت کرده و از حقوق مردم دفاع کرده است، می گذارند. آقای جنتی این رفتار تو است که افراد سرخورده از نظام این صحبت ها را به حساب روحانیت می گذارند.


وی خطاب به دبیر شورای نگهبان اظهار داشت: آقای جنتی در چه فضایی زندگی می کنید؟ چه کسانی به شما مشاوره می دهند؟ به تعببیر خودتان سپاه واطلاعات. همین افراد اتاق فکر ومشاوران شما هستند. اینها که گله می کنند می خواهد که احکام این زندانیان نیز زیر نظر سپاه و اطلاعات باشد. آقای جنتی آیا شما در نماز جمعه از خون آنان که زیر شکنجه کشته شدند دفاع کردی و از این شکنجه ها سخنی گفتی؟ آیا شد در نماز جمعه بگویی که آقایان اطلاعاتی و نیروهای مسلح، سه پزشک تا به حال ترور شده اند، ببینید چه کسی آنان را کشته؟ چرا از پزشکان و اساتید دانشگاه کشته شده سخن نمی گویید؟ پرونده دکتر معتمدی چه شد؟ آن پرونده استاد دانشگاه مرحوم محمدی به کجا رسید؟ شما که ادعا می کنید ما در هوا تروریست را می گیریم و از داخل پاکستان عطارزاده را می آوریم! شما ببینید چه هیولای زشت و پلیدی از روحانیت در ذهن بچه های این مردم و خانواده های آنان با این سخنان بوجود می آورید!


کروبی افزود: آقای جنتی تو دبیر شورای نگهبانی که کارش نظارت بر انتخابات و قوانین مجلس است! شما را با قوه قضائیه چه کاری است؟ می دانید نتیجه این سخنان شما چیست؟ نتیجه اش همان قتل های خودسرانه ای است که در گوشه و کنار مملکت اتفاق افتاد. نتیجه این حرف ها همان قتل های زنجیره ای کرمان شد. این رفتارها و سخنان است که باعث این اقدامات می شود.


دبیر کل حزب اعتماد ملی خاطرنشان کرد: آقای جنتی شما به این افراد می گویی فتنه گر. و آنان هم به شما می گویند فتنه گر که این حرف ها را می زنی و فتنه به پا می کنی.شما جواب اعمال خودت را بده. اگر یک دستگاه عادلانه ای در کشوروجود داشت و یک هیات منصفه ای تشکیل می شد آن وقت به شما نشان می دادیم که طی این ۲۱ سال شما چه کرده اید و چقدر حقوق مردم را ضایع کرده اید؟ با نظامیان و اطلاعاتی ها که می نشینید و بررسی می کنید و هر کسی را بخواهید رد می کنید و یا تایید می کنید. همین ها اعضای مجلس خبرگان را تعیین می کنند. چقدر حوزه های انتخاباتی را باطل اعلام کردید که حوادثی مانند کوهدشت و فریدون کنار و قزوین در آن رخ داد؟ چه اتفاقی در آن حوزه ها افتاد و چند نفر کشته شدند؟ شما مسئول آن اتفاقات هستید.


کروبی تصریح کرد: آقای جنتی همین رفتارهاست که باعث ضربه زدن به استقلال قوه قضائیه می شود. حرف های شماست که باعث می شود بازجوها به زندانیان بگویند که قاضی کاره ای نیست و همه کاره ما هستیم! من تعجب می کنم چرا جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به ایشان چیزی نمی گویند؟ همیشه بزرگان ما در این کارها پیش قدم بوند اما حالا نمی دانم چرا اینطور نیست؟


وی همچنین تاکید کرد: آقای جنتی شما به عنوان دبیروهمه کاره شورای نگهبان اقدام به تهدید نمایندگان مجلس در برابر حق استیضاح وزرا می نمایید، و قصد قطع نمودن بازوهای نظارتی نمایندگان بر دولت و وزرا را دارید؛ آیا با این رفتارها چیزی از رسالت مجلس و نمایندگان مردم باقی خواهد ماند؟


کروبی افزود: آقای جنتی به شما یادآور می شوم که برخی از این افرادی که اکنون در زندان هستند و نیز افرادی که شما هم اکنون آنان را فتنه گر می خوانید و تقاضای برخورد شدیدتر با آنان را دارید، کسانی بودند که در سال های آغازین انقلاب در مقابل امثال فرزند تروریست شما مبارزه و ایستادگی کردند. متاسفانه سخنان تان آنقدربه دور از انصاف و منطق است که از دیدگاه برخی افراد مغرض این شائبه بوجود می آید که شما می خواهید انتقام خون پسرتان را از این زندانیان، جبهه رفته ها و مبارزین سابق بگیرد، که البته من به این دیدگاه اعتقاد ندارم.


دبیرکل حزب اعتمادملی در پایان گفت: در پایان من از تمامی مراجع و بزرگان می خواهم که برای حفظ آبروی اسلام و روحانیت و نیز جلوگیری از ضایع شدن حقوق زندانیان اقدامی را انجام دهند تا مبادا خدای ناکرده در آینده شاهد اقداماتی باشیم که دیگر راهی برای جبران آن نباشد.
 

دختر یک قهرمان و برنده جایزه نوبل، سمبل امید مردم میانمار

Posted:

گزارش سی ان ان

دو وکیل دیگر بازداشت شدند

Posted:

جرس: پس از انتشار خبر بازداشت سه وکیل دادگستری در فرودگاه خمینی، امروز، دادستان تهران از بازداشت دو وکیل دیگر خبر داد.


به گزارش فارس، دادستان تهران گفت: تعداد پنج نفر از وكلای دادگستری اخيرا به دستور بازپرس شعبه امنيت دادسرای شهيد مقدس بازداشت شده‌اند.

 

جعفری دولت‌آبادی با اعلام اين خبر افزود: سه نفر از اين افراد در فرودگاه امام خمينی‌ به هنگام بازگشت از سفر آنتاليای تركيه بازداشت شدند.

 

وی ادامه داد: دو نفر ديگر از وكلای دادگستری مرتبط با افراد ياد شده نيز در تهران بازداشت شده‌اند.

 

دادستان تهران اتهام وكلای بازداشت شده را ارتكاب جرايم امنيتی و انجام اعمال خلاف شئونات جمهوری اسلامی در خارج از كشور اعلام كرد و گفت: رسيدگی به پرونده متهمان ياد شده كماكان ادامه دارد.


روز گذشته خبر بازداشت سارا صباغيان، مريم كيان‌ارثي و مريم كرباسي سه وكيل دادگستري هنگام مراجعت از کشور تركيه در فرودگاه امام خميني تهران، توسط مأمورين امنيتي منتشر شد.