جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


غم مخور دوران بی پولی به پایان می رسد

Posted:

کاظم

غم مخور دوران بی پولی به پایان می رسد
دارد این یارانه ها استان به استان می رسد

مبلغش هر چند فعلاً قابل برداشت نیست
موسم برداشت حتماً تا زمستان می رسد

در حساب بانکی ات عمری اگر پولی نبود
بعد از این یک پول یامفتی فراوان می رسد

چند سالی مایه داران حال می کردند و حال
نوبت حالیدن یارانه داران می رسد

شهر، کلاً شور و حال دیگری بگرفته است
بانگ بوق و سوت و کف از هر خیابان می رسد

آن یکی با ساز، رنگ گلپری جون می زند
این یکی با دنبکش، بابا کرم خوان می رسد

عمه صغرا پشت گوشی قهقهه سر داده است
شوهرش هم با کباب و نان و ریحان می رسد

مش رجب، آن گوشه هی یک‌ریز بشکن می زند
خاله طوبا هم کمر جنبان و رقصان می رسد

تا که بابام این خبر را در جراید خواند گفت:
خب خدا را شکر پول کفش و تنبان می رسد

مادرم هم خنده‌ی جانانه ای فرمود و گفت:
پول شال و عینک و یک جفت دندان می رسد

بی بی از آن سو کمی تا قسمتی فریاد زد:
خرج استخر و سونام، ای جانمی جان می رسد

خان عمو با کیسه و زنبیل و ساکش رفته بانک
تا بگیرد آنچه را فعلاً به ایشان می رسد

اصغری در پای منقل، بود سرگرم حساب
تا ببیند پول چندین لول، الآن می رسد

خاله آزیتا که یادش رفته فرمی پر کند
طفلکی از دور با چشمان گریان می رسد

شهر قم چراغان شد

Posted:

شاعر سبز

شهر قم چراغان شد، تا رود به مهمانی

شاه و قبلۀ عالم، سیّد خراسانی

طیّ حرکتی خودجوش، خون به جویها جاری

زیر تیغ سالوسان، برّه های قربانی

عدّه ای پی ماشین، در گناه بی لذ ّت

شیشه ها و در بوسند، درطواف نادانی

دست رشوه ای در جیب، تا خرد هزاران گوش

یک بلند گو دارد، می کند سخنرانی

حملۀ پیامک ها، بر روان مردم شهر

تا به رهبری پوشند، جامه های سلطانی

گرتو را نصیبی از، تابش ولایت بود

لازمت نمی آمد، این همه چراغانی

شاعران درباری، خون به شعر می شویند

هر یکی پی صله ای، در صف غزلخوانی

بر لب مراجع هم، قفل عافیت پیدا

پرچم تقیّه بدست، آه از این مسلمانی

همّت مضاعف پول، حملۀ دمادم تیغ

اینچنین ولایت جور، برتو باد ارزانی

وکیل دراویش گنابادی: بازداشت هفتاد روزه هادی رحمانی قانونی نیست

Posted:

 




جرس: فرشيد يداللهي وکیل دراویش گنابادی با ارائه لایحه‌ای به دادستانی شهرستان سروستان،‌ بازداشت 72 روزه هادی رحمانی از دراویش گنابادی آن شهرستان را به دلیل عدم اقامه دلایل کافی و مستندات قانونی،‌ غیر قانونی خواند و خواستار آزادی هرچه سریعتر وی شد.

به گزارش سایت مجذوبان نور، فرشید یداللهی که وکالت دراویش گنابادی سروستان را بر عهده دارد، در دیدار خود با دادستان  سروستان اعلام داشت كه دادستاني سروستان قصد دارد پرونده دراویش گنابادی سروستان را به دلایل امنیتی به یک شهرستان دیگر احاله دهد و اين امر مغاير با آئين دادرسي كيفري و حقوق متهمين پرونده می باشد .

علاوه بر هادی رحمانی که با استناد به گزارش اداره اطلاعات و شکایت فرماندار سروستان، هفتاد و دو روز از بازداشت وی در زندان شیراز می‌گذرد، 15 نفر دیگر از دراویش سروستانی نیز به اتهام اخلال در نظم عمومی و تخریب اموال دولتی،‌ در نوبت احضار و تعقیب 

قرار دارند.

شایان ذکر است نزديك به سه ماه قبل، برخي افراطيون مذهبي با همراهي فرمانداري سروستان با قراردادن تصاویر بزرگان سلسله دراویش نعمت‌اللهی گنابادی در نمایشگاهی عوام‌فریبانه و موهن نمودند كه اين امر منجر به تجمع دراویش گنابادی ساکن آن شهرستان شده و حدود هشتصد نفر از دراویش سروستان در واکنش به این اقدام توهين آميز، دست به تحصن جلوي فرمانداري سروستان زدند و خواستاربرچيدن این نمایشگاه شدند.

__

صادق لاریجانی: گلوگاه‌هایی برای از بین بردن استقلال به دستگاه قضایی فشار می‌آورند

Posted:

جرس: با گذشت چندین ماه از فشار نهادهای فراقانونی به دستگاه قضایی جهت توقف پیگرد مقامات ارشد دولت که متهم به فساد اقتصادی بوده اند، رئیس قوه قضائیه می گوید "گلوگاه‌هایی وجود دارند كه به قوه قضائیه فشار می‌آورند و هدفشان این است كه استقلال این قوه را از بین ببرد."


به گزارش فارس، صادق آملی لاریجانی عصر روز چهارشنبه در جریان سفر به استان كهگیلویه و بویراحمد، طی دیدار قضات و كاركنان دادگستری این استان با اعلام مطلب فوق افزود: بسیاری از مسائلی كه نمایندگان قضات به عنوان مشكلات شان به آنها اشاره كردند موضوعاتی است كه من هم آنها را قبول دارم و با تمام قوت پیگیر برطرف كردن آنها هستم.


وی با اشاره به این مطلب كه بخشی از این‌ها مربوط به قوه قضائیه نیست و به نوعی می‌‌توان گفت از عهده قوه قضائیه خارج است اما در حدی كه در توان ما بوده موضوعات را پیگیری كردیم و امیدواریم محقق بشود.

 

رئیس قوه قضائیه به بحث استقلال قضات و استقلال دستگاه قضایی اشاره كرد و گفت: استقلال در بسیاری از موارد مورد تصریح قرار گرفته اما باید به این نكته توجه كرد كه این استقلال هم در صدور احكام است و هم اینكه كل دستگاه قضایی باید از دیگر دستگاه‌ها مستقل باشد.


آملی لاریجانی با تاكید بر اینكه فشارهای مختلفی بر قوه قضائیه در جهت از دست دادن استقلال آن وارد می‌شود اما ما در برابر تمام این فشارها پایداری كرده‌ایم گفت: علی‌ایحال بحث استقلال یك وظیفه مهم است و من هم در حد توانم سعی داشتم تا این موضوع محقق شود.


بودجه قوه قضائیه متناسب با شأن و اهداف قوه نیست
عالی ترین مقام قضایی كشور به موضوع اصل ۱۵۶ قانون اساسی و اهدافی كه در این اصل برای دستگاه قضایی به آن اشاره شده تأكید كرد و گفت: متاسفانه باید بگوییم به بودجه مناسب و منطقی برای اجرایی شدن این اهداف و مسئولیت‌ها برای قوه در نظر گرفته نشده است و متأسفانه باید بگویم برخلاف این اصل رئیس قوه قضائیه حتی برای استخدام یك آبدارچی از خود اختیاری ندارد و بودجه و تصویب پست سازمانی آن را دولت باید مصوب كند كه به نظر من این موضوع خلاف قانون اساسی است.


بنا ندارم از قانون تخلف كنم
رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع كیفیت پرداخت حقوق كارمندان و قضات اشاره كرد و گفت: متأسفانه نحوه و كیفیت پرداخت چیزی نیست كه ما در آن دخیل باشیم یا براساس ردیف بودجه‌ای كه دولت در اختیار ما می‌گذارد موظفیم به قضات حقوق و مزایا بدهیم.


وی ادامه داد: شاید نسبت به صحیح بودن یا نبودن برخی از مقررات تردید شخصی داشته باشم اما از آنجا كه بنا ندارم از قانون تخلف كنم تمام تلاش خود را می‌كنم تا برای رفع مشكلات راه‌حل قانونی پیدا كنم.


لاریجانی با اشاره به این مطلب كه بهترین راه برای بالا بردن پرداخت حقوق كارمندان دفاع از بالا رفتن بودجه دستگاه قضایی گفت: یكی از معاونین رئیس جمهور اذعان كرد كه قرار است برای كارهای ابداعی در دانشگاه‌ها هزار میلیارد تومان اعتبار پرداخت شود حال آنكه این بودجه دو برابر كل سازمان‌های تابعه و ستادی قوه قضائیه است.
وی همچنین با اشاره به این مطلب كه برای افزایش بودجه قوه قضائیه دو فیلتر وجود دارد گفت: فیلتر اول دولت است كه باید بالا رفتن بودجه را در لوایح و برنامه‌ها لحاظ كند و فیلتر دوم مجلس است كه باید لوایحی كه از سوی دولت می‌آید را مورد بررسی و تصویب قرار دهد.


امسال حدود هزار قاضی جذب دستگاه قضا می‌شوند
رئیس قوه قضائیه همچنین به موضوع كمبود نیروی انسانی اشاره كرد و گفت: ما می‌دانیم كه موضوع نیروی انسانی یكی از معضلات ماست اما امسال با برگزاری یك امتحان جامع سعی كردیم بین ۵۰۰ تا هزار نفر قاضی را جذب دستگاه قضایی كنیم اما بدانید كه مشكل فقط نیروی انسانی نیست و ما مشكلات دیگری هم داریم.


حداقل تكالیف قوه قضائیه در برنامه پنجم هم از سوی دولت دیده نشد
آملی لاریجانی به برنامه پنجم توسعه كشور اشاره كرد و گفت: متأسفانه به حدی این برنامه تحول پیدا كرد كه تكالیفی كه به عهده قوه قضائیه گذاشته شده بود و قرار بود با تصویب این برنامه از سوی قوه قضائیه اجرایی شود به تعارفات تبدیل شد و از ‌آنها اولویت‌های ترجیحی ساختند البته خوشبختانه با رهنمودهای رهبری معظم انقلاب كه ما از ایشان استدعای كمك كردیم به بخش‌هایی از این برنامه مجددا به نفع قوه قضائیه تغییر یافت اما باز هم به حداقل توقعاتمان پاسخ داده نشد.


بالا بردن سطح دانش قضات از اهمیت بالایی برخوردار است
رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع افزایش دانش قضات اشاره كرد و گفت: همانطور كه از استقلال قضات و رای‌هایی كه آنها می‌دهند حمایت می‌كنم باید در نظر داشته باشید كه این آرا صادره باید با یك پشتوانه علمی صادر شود تا بتواند مورد دفاع واقع شود و طوری نباشد كه نتوانیم از آراء دفاع كنیم.
وی ادامه داد: دانش چیزی نیست كه با یك جا نشستن و ماندن به روز شود و بتواند نیازهای ما را مرتفع كند بلكه باید دائما برای افزایش سطح علمی خود در تلاش باشیم متاسفانه امروز ملاحظه می‌كنیم كه سطح بالای مشغله كاری در دادگستری‌ها و محاكم فرصت افزایش بار علمی قضات را از آنها گرفته است.


محدود شدن اعمال ماده ۱٨ اطاله دادرسی را كاهش می‌دهد
رئیس قوه قضائیه همچنین به مبحث اطاله دادرسی اشاره كرد و گفت: در قدم اول باید آمارهای خوب و دقیق داشته باشیم تا بتوانیم تشخیص دهیم كه میزان واقعی اطاله دادرسی چقدر است
وی به محدود شدن ماده ۱٨ و اعمال آن و همچنین نتایج آن بر كاهش اطاله دادرسی اشاره كرد و گفت: پیش از این هر گاه یك نفر محكوم می‌شد برای اینكه تیری در تاریكی انداخته باشد و رای دادگاه را به نفع خود عوض كند اعمال ماده ۱٨ می‌كرد و ما شاهد بودیم كه یك رای صادر شده و قطعی شده پس از ۱۵ سال با اعمال این ماده برگردان می‌شد.


آملی لاریجانی با اشاره به این مطلب كه ماه‌ها كار كارشناسی بر روی كوچك شدن دایره اعمال ماده 18 انجام شده است گفت: متأسفم كه برخی در مصاحبه‌های خود گفته‌اند كه این كار نادرست بوده و مصلحت دستگاه قضا نیست. ما قصد داشتیم با كوچك شدن دایره اعمال ماده ۱٨ جولانگاه برخی از وكلا و محكومین را از بین ببریم.


نظارت دیوان عالی كشور در محاكم قضایی باید ساری و جاری باشد
رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع نظارت بر قوه قضائیه اشاره كرد و گفت: این نظارت از طریق دو مجرا ممكن می‌شود ابتدا دیوان عالی كشور و سپس دادسرای انتظامی قضات است.
وی با اشاره به این مطلب كه پیش از این تصور بر آن بود كه دیوان عالی كشور صرفا باید از طریق تجدید نظر خواهی توسط طرفین پرونده‌ها در محاكم قضایی نظارت داشته باشد گفت: طرحی تصویب شد تا از این پس نظارت دیوان عالی كشور از دادگاه‌های بدوی شروع شده و در تمام لایه‌های دستگاه قضایی و دادگا‌ه‌ها ساری و جاری باشد.
وی همچنین با اشاره به این مطلب كه دادسرای انتظامی قضات نیز موضوع نظارت را بر عهده داشته است گفت: امیدواریم این نهاد نیز مسئولیت‌های نظارتی خود را به نحو احسن انجام دهد.


بحث پیشگیری از وقوع جرم تاكنون اجرایی نشده بود
صادق آملی لاریجانی همچنین به موضوع پیشگیری از وقوع جرم اشاره كرد و گفت: متأسفانه این موضوع تاكنون اجرایی نشده است.
وی به ایجاد معاونتی جدید در قوه قضائیه به سرپرستی ذوالقدر اشاره كرد و گفت: تاكنون در این معاونت در چند ماه اخیر فعالیت‌های مهمی انجام شده اما باید توجه داشت كه موضوع پیشگیری از جرم موضوعی موسع‌تر از این است البته تا آنجا كه مرتبط با قوه قضائیه بود اقداماتی را انجام داده‌ایم.


اجازه نمی‌دهیم برخی از مفسدان اقتصادی از عناوین خود سپری برای انجام فعالیت‌های مجرمانه‌شان بسازند.
رئیس قوه قضائیه به موضوع مفاسد اقتصادی و اجتماعی و برخورد با آنها اشاره كرد و گفت: این موضوع از وظایف دستگاه قضایی است كه البته هر گاه آن را پیگیری كنیم ناله و داد برخی به هوا بلند می‌شود.


وی تاکید کرد "نباید یك عده‌ای خود را در حاشیه امن ببینند بطوریكه در چند ماه گذشته در یك پرونده بزرگ عده‌ای متهم بودند كه برای برخی از آنها كیفر خواست صادر شده و امروز به همه مفسدان اعلام می‌كنم كه دستگاه قضایی در برخورد با شما كوتاه نخواهد آمد زیرا اجازه نمی‌دهیم كه اموال مردم مورد تعرض قرار بگیرند و برخی از عناوین خود سوء استفاده كنند و سپری برای خودشان بسازند و اعمال مجرمانه‌شان را راحت عملی كنند. "


لاریجانی چند ماه پیش از شناسایی و پیگرد باند بزرگ فساد اقتصادی و مالی که برخی مقامات ارشد دولت در آن نقش داشتند خبر داده بود، که بعد از چندی، با وساطت رئیس دولت و دستور رهبری، پیگیری آن مقام ارشد (معاون اول رئیس جمهور)، در مُحاق قرار گرفت.


رئیس دستگاه قضایی همچنین روز چهارشنبه در جمع خانواده‌های شهدا و ایثارگران با بیان اینکه برخی از مردم در ظاهر زندگی خوبی دارند ولی در باطن زندگی آنها به ممات و نیستی منتهی می‌شود، گفت "اصناف و بازاریان کشور باید در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها که یک جراحی بزرگ اقتصادی است حامی دولت باشند و مانع از احتکار و انبار کالاهای اساسی و ضروری مردم شوند.

اختلاف نظر میان اداره اطلاعات و دادگستری بابل در مورد پرونده فعالین سبز شمالی

Posted:

   جرس:  اخبار واصله از بابل  حاکی از درگیری پشت پرده میان مقامات اداره اطلاعات و دادگستری شهرستان بابل در مورد پرونده موسوم به " فعالین سبز شمالی" است .

به گزارش جرس،یک منبع آگاه در دادگاه انقلاب بابل که بنا به دلایل امنیتی خواست نامش فاش نشود ، از اختلاف نظرشدید و درگیری پشت پرده میان مقامات اداره اطلاعات و دادگستری شهرستان بابل در مورد پرونده موسوم به " فعالین سبز شمالی" پرده برداشت .

وی افزود : قاضی پرونده "باقریان" دو هفته پیش ، پس از برسی دفاعیات متهمین و وکلای آنان ، با اعلام این که مجرم بودن متهمین پرونده برای وی محرز نشده است با صدور احکامی سبک ، رسیدگی به پرونده را خاتمه داد . اما ریاست اطلاعات بابل،" مهدی نیا " ضمن مخالفت با حکم صادره و جلوگیری از ابلاغ حکم به متهمین ، با اعمال فشار غیر قانونی سعی در دستکاری احکام صادره و تغییر جهت نظر قاضی به سوی صدور احکام سنگین تر دارد .

لازم به ذکر است که هشت تن از فعالین سبز شمالی ، در جلسات دادگاه ضمن افشای شکنجه های تکان دهنده اطلاعات برای اخذ اعترافات ساختگی ، با ایستادگی بر مواضع خود خواستار اعلام حکم برائت از سوی قاضی پرونده شده بودند .

 

 

   

دو سال حبس تعزیری برای وحید لعلی‌پور همسر مهدیه گلرو

Posted:

 

جرس:حکم دو سال زندان تعزیری روز گذشته از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به وحید لعلی‌پور همسر مهدیه گلرو فعال دانش‌جویی ابلاغ شد. 
به گزارش خبرنگار رهانا، حکم دو سال زندان برای لعلی‌پور در حالی صادر می‌شود که وی دارای هیچ فعالیت سیاسی نبوده است. وی تنها به خاطر همسرش مهدیه گلرو فعال دانشجویی که در زندان به سر می برد به این حکم محکوم شده است.
مهدیه گلرو همسر لعلی‌پور که  دوران ۳ سال و نیم محکومیت خود را در زندان اوین سپری می‌کند هفته گذشته به همراه چند تن دیگر از زندانیان بند عمومی زنان زندان اوین به قرنطینه زندان ، بند متادون منتقل شده است. گلرو به دستور دادستان تهران از حق تماس تلفنی محروم است.
وی روز گذشته توانست با همسرش لعلی‌پور در زندان اوین ملاقات کند. 
مهدیه گلرو و وحید لعلی‌پور در تاریخ ۱۱ آذر ماه ۱۳۸۸ در منزل خویش توسط نیروهای امنیتی بازداشت و روانه زندان اوین شدند. لعلی‌پور چندی بعد با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیونی از زندان آزاد شد ولی گلرو همچنان در زندان به سر می‌برد. با گذشت نزدیک به یک سال از بازداشت گلرو، وی تا کنون از حق استفاده از مرخصی نیز محروم بوده است و مسئولین قضایی از اعطای مرخصی به وی نیز خودداری می‌کنند.

 

رهبر جمهوری اسلامی: اقتدار اسلامی زمینه ساز ساخت تجهیزات نظامی پیشرفته در داخل بوده است

Posted:

جرس: رهبر جمهوری اسلامی در جریان حضور در چهارمین مراسم مشترک دانش آموختگی و تحلیف دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی، اقتدار اسلامی را دلیل "ایجاد خوداتکایی" و ساخت تجهیزات نظامی پیچیده و پیشرفته در کشور دانست.


به گزارش ایسنا، آقای خامنه ای، بعنوان فرمانده کل قوا، در ابتدای این مراسم که در دانشگاه هوایی شهید ستاری برگزار شد، پس از ورود به میدان، در محل یادمان شهدا حضور یافت و پس از قرائت فاتحه از یگان‌های حاضر در میدان سان دید.


رهبر جمهوری اسلامی سپس طی سخنانی در این مراسم، الگوی اقتدار در نظام اسلامی را متکی بر ایمان، اعتماد به خدا و تلاش مخلصانه در راه آرمان‌های والا دانست و تأکید کرد: نیروهای مسلح از جمله ارتش، با اتکاء بر ایمان توانسته‌اند در تولید تجهیزات نظامی نیز به پیشرفت‌های قابل توجهی دست پیدا کنند که در این راه، نیروی هوایی پیشقدم بوده است.


فرمانده کل قوا، "هدف الهی و انسانی" و "پیوند قلبی با مردم" را دو ویژگی ارتش جمهوری اسلامی برشمرد و افزود: در الگوی اقتدار نظام اسلامی، نظم، تجهیزات نظامی و آموزش از جایگاه مهمی برخوردارند اما روح همه این ابزارها، احساس تکلیف الهی و اتکال به خداوند متعال است.


آقای خامنه‌ای با تأکید بر اینکه قدرت‌های مادی که الگوی اقتدار آن‌ها، صرفاً تجهیزات نظامی و محاسبات مادی است، قادر به شکست ملتی با الگوی اقتدار اسلامی نیستند، خاطرنشان کرد: نمونه عینی غلبه قدرت معنوی بر قدرت مادی، پیروزی انقلاب بود که ملت ایران توانست با دست خالی ولی با اتکاء به ایمان بر رژیم طاغوتی شاه غلبه کند.


وی پیروزی ایران در جنگ هشت ساله را نیز نمونه دیگری از این موضوع برشمرد و افزود: ملت ایران در دوران دفاع مقدس، در میان تحریم همه جانبه، با اتکاء به ایمان و شجاعت جوانان و نیروهای مسلح خود توانست بر رژیم فاسد بعثی که مورد حمایت کامل شرق و غرب بود، پیروز شود.


فرمانده کل قوا یکی از ویژگی‌های اقتدار اسلامی را تقویت نیروی خود اتکایی و شکوفا شدن استعدادها دانست و تأکید کرد: در الگوی اقتدار اسلامی، می‌توان از مستکبران عالم مستغنی بود و نیروهای مسلحی مجهز به فرآورده‌ها و محصولات فکر و ذهن ایرانی بوجود آورد.


رهبر جمهوری اسلامی با تأکید بر این‌که پیشرفت‌های نیروهای مسلح کشور در ساخت تجهیزات نظامی پیچیده و پیشرفته، نتیجه این تفکر است، خاطرنشان کرد: اولین مؤسسه جهاد خودکفایی در نیروی هوایی بوجود آمد و شهدای عالیقدری همچون ستاری، بابایی، خضرایی و دوران در این مسیر پیشگام بودند.


در مراسم دانش آموختگی و تحلیف دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی، از تعدادی از خانواده‌های شهدا و همچنین اساتید، فرماندهان، دانش آموختگان و دانشجویان نمونه تقدیر شد و نمایندگان دانشجویان جدید نیز از دست رهبری، سردوشی گرفتند.


در ابتدای این مراسم امیر سرتیپ شاه صفی فرمانده نیروی هوایی در سخنانی تأکید کرد: دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش با تکیه بر ایمان، انضباط و دانش‌های نوین در عرصه جهاد و جنگ نرم حضوری فعال دارند و همواره آماده اقدام بهنگام هستند.


امیر سرتیپ شیخ حسنی فرمانده دانشگاه هوایی شهید ستاری نیز در گزارشی از وضعیت تحصیلی دانشگاه‌های افسری، به ایجاد تغییرات اساسی در شیوه‌های جذب دانشجو و سرفصل‌های دروس اشاره کرد و گفت: مأموریت‌های پژوهشی با رویکرد تحقیقات برای خودکفایی از جمله فعالیت‌های دانشگاه‌های افسری ارتش است.


در این مراسم دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش، رزمایش میدانی را نیز اجرا کردند و در پایان مراسم یگان‌های حاضر در میدان از مقابل رهبری رژه رفتند.


آیت الله دستغیب: برخی از مردم عمامه و ریش را دلیل برتری افراد می دانند و زود گول می خورند

Posted:

جرس: آیت الله دستغیب، مرجع تقلید منتقد دولت، طی سخنرانی هفتگی خود که در مسجد قبای شیراز برگزار شد، با اشاره به "شیوه حکومت داری پیامبر اسلام و اخلاق کریمانه" وی گفت "رسول خدا پس از فتح مکه نه تنها عده زیادی از کفار را مورد بخشش قرار داد، بلکه خانه ابوسفيان را كه مركز دسيسه و توطئه عليه اسلام و شخص وی بود، خانه امن خواند و فرمود هركس در آنجا وارد شود در امان است. اين نوع برخورد چيزى ماوراى سياست مادى و در واقع تجسم رحمت الهى است و پيامبر با اين كار به همه آيندگان روش صحيح حاكميت انسانى را آموخت. "


این مرجع تقلید حامی جنبش سبز، در بخش دیگری از سخنانشان، ضمن تقسیم بندی مردم به سه دسته، خاطرنشان کرد "برخی از مردم فهم درستی از دین ندارند و عمامه و ریش و هیکل با قاعده را دلیل برتری افراد می دانند و خلاصه زود گول می خورند."


گزیده ای از این سخنرانی، که در سایت «حدیث سرو» آمده، به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم

تفسیر سوره غافر آیات ۵ و ۶
كَذَّبَتْ قَبْلَهُمْ قَوْمُ نُوحٍ وَ الْأَحْزابُ مِنْ بَعْدِهِمْ وَ هَمَّتْ كُلُّ أُمَّةٍ بِرَسُولِهِمْ لِيَأْخُذُوهُ وَ جادَلُوا بِالْباطِلِ لِيُدْحِضُوا بِهِ الْحَقَّ فَأَخَذْتُهُمْ فَكَيْفَ كانَ عِقابِ«۵» وَ كَذلِك حَقَّتْ كَلِمَةُ رَبِّك عَلَى الَّذينَ كَفَرُوا أَنَّهُمْ أَصْحابُ النّارِ«۶»
"پيش از اينها هم قوم نوح و طوايف بعد از نوح پيامبرانشان را تكذيب كردند و هر امتى به دستگيرى پيامبر خود همت گماشت و به باطل جدال كرد تا حق را پايمال سازد اما من آنها را گرفتم و چه سخت است عذاب و بدينسان فرمان عذاب پروردگارت بر كافران حتمى شد كه آنها همه اهل آتشند ."

كفار و مشركين در ابتداى بعثت پيامبر بر مسلمانان تسلط داشتند و مؤمنين منتظر فرج الهى بودند و روزى را انتظار مى‏كشيدند كه كفار يا مسلمان شوند يا هلاك گردند. اما در مدت سيزده سال حضور پيامبر در مكه و پس از آن تا سال هشتم هجرى، همواره مسلمانان در فقر و اقليت و فشار بودند و با انواع ستمهاى كفار و تهديدات و جنگهاى آنها دست و پنجه نرم مى‏كردند تا آنكه با فتح مكه حكومت اسلامى گسترش يافت، جايگاه پيامبر تثبيت گرديد و مؤمنين نفسى به راحتى كشيدند. شايد تا قبل از فتح مكه بعضى مسلمانان از آن همه سختى و شدت طاقتشان طاق شده بود و نزديك بود درونشان به همان كفر سابق گرايش يابد، لذا خداى تعالى در اين آيه مى‏فرمايد:

اين كفار و مشركين و برترى فعلى آنها بر مؤمنين مخصوص امروز نيست، بلكه در زمان پيامبران پيشين نيز همين بود؛ حضرت نوح پس از سال ها دعوت به خدا، تنها ٨٣ نفر به او ايمان آوردند و چه زجرها كه همين ٨٣ نفر از آن كفار نديدند و بالاتر از همه، زجرهاى خود حضرت نوح بود. اقوام بعد از او نيز يعنى قوم ابراهيم و قوم لوط و قوم عاد و قوم ثمود و قوم شعيب و فرعونيان همه در پى آزار مؤمنين و پيروان پيامبران بودند و هميشه اين كفار بودند كه از نظر نفرات و امكانات بر مؤمنين برترى داشتند و همتشان معطوف به ضرب و شتم و بازداشت و اخراج و حتى قتل پيامبرانشان بود.

هركجا مى‏توانستند با مجادله باطل و مغالطه در حق سعى در پايمال كردن برهان حق مى‏نمودند و معمولاً با به رخ كشيدن فقر انبياء و عدم برخوردارى آنها از امتيازات اشرافى گرى، آنها را تخطئه مى‏كردند و در دعوى رسالتشان خدشه وارد مى‏ساختند.

با وجود آنكه وضع كفار در ظاهر بهتر و برترى همه جانبه از آن آنها بود، اما چون مهلتشان به پايان رسيد، عذاب الهى كفار و مشركين را فرو گرفت و طومار عمرشان را در هم پيچيد، در اسلام نيز با فتح مكه بساط بت پرستى مكّيان جمع شد و مهمترين عامل آزار و اذيت مسلمانان و شخص پيامبر از هم پاشيد. هنگام ورود پيامبر به مكه، با اراده خداوند، كفار چنان غافلگير شدند كه جز تسليم در مقابل پيامبر راهى بر ايشان باقى نماند. اگرچه بسيارى از مردم مكه دوست مى‏داشتند ايمان بياورند، اما ترس از دست دادن جان و مال و اخراج از شهر، مانعشان مى‏شد.

هركس مى‏خواست به مدينه هجرت كند، مى‏بايست قيد همه داراييهايش را بزند و مخفيانه جان خود را بردارد و بگريزد. در تاريخ است كه فرزند يكى از اشراف مكه به خاطر آنكه اسلام آورده بود، خانواده‏اش او را عريان در بيابان رها كردند، بطورى كه از ميان زباله‏ها ساترى براى پوشاندن عورت خود پيدا كرد و با همان وضع به مدينه آمد و معلوم است كه همه چنين ايمانى نداشتند. لذا با ورود سپاهيان اسلام به مكه عده‏اى با آغوش باز اسلام را پذيرفتند، اما بعضى ديگر كه معمولاً از اشراف و بزرگان كفار بودند، متحيّر و نگران، منتظر بودند ببينند پس از آن همه شرارتها و دشمنيها پيامبر چه حكمى درباره شان صادر مى‏كند. از آن طرف بعضى مسلمانان نادان كه هنوز اسير سركشى‏هاى جاهلى بودند، گمان كردند زمان انتقام فرا رسيده و وقت آن است كه عقده سالها اذيت و آزار را اكنون خالى كنند، به همين سبب يكى از پرچمداران سپاه اسلام، با ورود به مكه فرياد برآورد كه امروز روز انتقام است.

پيامبر كه از اين سخن ناراحت شدند، بلافاصله دستور دادند پرچم را از او بگيرند و اين شعار را سردهند: «اليوم يوم المَرحَمة؛ امروز روز مرحمت است». پس از آن پيامبر سران مشركان را جمع كرد و به آنها فرمود: امروز چه انتظارى از من داريد؟ آنها گفتند: أخٌ كريم: تو برادر مهربان و بخشنده‏اى. پيامبر فرمود: "لا تثريب عليكم اليوم؛ امروز ملامت و توبيخى بر شما نيست"(يوسف‏٩٢). و اين همان سخنى بود كه يوسف به برادران خود گفت. پس از آنكه در مقابل عظمت و جلالت او سر خجلت به زير افكنده، شرم از عمل گذشته خويش داشتند. حتى رسول خدا خانه ابوسفيان را كه مركز دسيسه و توطئه عليه اسلام و شخص پيامبر بود، خانه امن خواند و فرمود هركس در آنجا وارد شود در امان است. اين نوع برخورد چيزى ماوراى سياست مادى و در واقع تجسم رحمت الهى است و پيامبر با اين كار به همه آيندگان روش صحيح حاكميت انسانى را آموخت.

مى‏توان گفت اسلامى كه امثال ابوسفيان با زور اسلحه پذيرفتند در واقع مصداق "فأخذتهم" و همان عقوبتى بود كه خداوند كفار اقوام گذشته را بدان دچار كرد. چرا كه پذيرش اسلام براى اين افراد عذابى دردناك بود، از آن جهت كه مانند ديگر مسلمانان مى‏شدند و در رديف پايين‏ترين طبقه جامعه قرار مى‏گرفتند و ديگر نمى‏توانستند "من من" كنند. همچنانكه خود پيامبر نيز این چنين بودند؛ لباس و مسكنى بسيار ساده داشتند، بر الاغ سوار مى‏شدند و با دست خود شير مى‏دوشيدند. در جلساتشان دايره وار مى‏نشستند و اگر كسى تازه وارد مى‏شد نمى‏فهميد كه چه كسى پيامبر است. علاوه بر آنكه سران مكه بار سنگين اعمال گذشته شان نيز وبال گردنشان بود و شرمندگى از آنها مايه خجالت و سرشكستگى و لكه ننگى بر پيشانيشان بود كه اگر مى‏فهميدند مى‏بايست از اين شرم بميرند.

وَ كَذلِك حَقَّتْ كَلِمَةُ رَبِّك؛ منظور از «"كلمة ربّك" اراده خداى تعالى است كه بر اين قرار گرفته كه آدمى با اختيار خود و طلب از خداى تعالى و همچنين با تسليم و رضا در برابر تقديرات الهى و نيز به وسيله دستگيرى و هدايت ائمه هدى‏عليهم السلام عشق كامل خداى تعالى را درك كند و اتصال موجودات عالم به او و همراهى او با آنها را بفهمد و به آنچه خداوند در خلقت او نهاده يعنى به فعليت رساندن اسماء و صفات او دست يابد، تا يكتائيش را به شهود بنشيند و لذتى را كه در رسيدن به اين مدارج است، بچشد و پس از آن به ملاقات پروردگار نائل آيد در حالى كه همه قلب و روح و هدفش خداى تعالى گشته، هيچ منيّتى از او نمانده باشد. اين اراده پروردگار و كلمه او درباره مؤمنين است و آنهايند اصحاب الجنّة و اصحاب النّور.


اصحاب به معناى هم صحبت و همراه است. چنين كسانى با نور پروردگار همراه خواهند شد و هر كجا كه پا بگذارند، تمام موجودات عالم به استقبالشان مى‏آيند و در برابرشان خاضع و تسليم مى‏گردند. نه تنها آسمان و زمين و آنچه در آنهاست، بلكه موجودات عالم ديگر و فرشتگان نيز براى ايشان خاضع و تسليم مى‏شوند، لذا در روايت است كه چون مؤمن را در قبر مى‏گذارند، زمين مى‏گويد اى مؤمن، هنگامى كه تو بر من راه مى‏رفتى، من مشتاق بودم و دوست مى‏داشتم در درون من آيى تا فراخى و گشايش در قبرت ايجاد كنم و پس از آن به اندازه‏اى كه چشم كار مى‏كند، همه روح و رضوان مى‏بيند و باغى از باغهاى بهشت به رويش گشوده مى‏شود.
در طرف ديگر كسانى كه همه خواسته شان خوردن و خوابيدن و شهوترانى كردن است و همه قلبشان را ثروت و مال پر كرده، مست طلاها و املاك و داراييهايشان هستند يا فراوانى هواداران و طرفدارانشان از خود بيخودشان كرده است، اينان همان كسانى هستند كه به تعبير قرآن چشم دارند اما نمى‏بينند، گوش دارند اما نمى‏شنوند و قلب دارند، اما نمى‏فهمند؛ "وَ لَقَدْ ذَرَأْنا لِجَهَنَّمَ كَثيراً مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لا يَفْقَهُونَ بِها وَ لَهُمْ أَعْيُنٌ لا يُبْصِرُونَ بِها وَ لَهُمْ آذانٌ لا يَسْمَعُونَ بِها أُولئِك كَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولئِك هُمُ الْغافِلُونَ".
"بى ترديد بسيارى از جن و انس را براى دوزخ آفريده‏ايم؛ آنها دلهايى دارند بى ادراك و چشمانى كه با آن نمى‏بينند و گوشهايى كه با آن نمى‏شنوند؛ آنان مانند چهارپايانند، حتى گمراهتر از آنها؛ همانهايند غفلت زدگان." (اعراف ۱٧٩)
در حقيقت اين افراد جز ماديات و لذات مادى چيزى نمى‏بينند و نمى‏شنوند و نمى‏فهمند و هرگز لذات عالى معنوى را درك نمى‏كنند، لذا همچون چهارپايانند.


البته غالب افراد مؤمنى كه دوست اهل بيت هستند و محبت ايشان را در دل دارند، مردمى خداجو و تابع دستورات ائمه‏اند و معمولاً متوجه وضع خود مى‏باشند و اين چنين غرق ماديات و دنيا نمى‏گردند. گروه ديگرى نيز هستند كه اگرچه چندان به دنبال پول و ماديات نيستند، اما فهم پايينى دارند و خيلى زود گول مى‏خورند. به عنوان مثال شخصى نزد يكى از علما رفت و گفت: آيا اجازه مى‏دهيد مقدار نماز و روزه استيجارى به فلانى - يكى از طلبه ها - بدهم؟ شخص عالم پرسيد: چطور آدمى است، آيا او را مى‏شناسى؟ گفت: بله آقا همه چيزش به قاعده است؛ محاسنش به قاعده است، عمامه‏اش به قاعده است. او اگرچه شخصى بدى نبود، اما خوبى را تنها در ظاهر و به قاعده بودن لباس و ريش مى‏ديد.


يا نقل مى‏كنند آقا ضياء عراقى و سيد ابوالحسن اصفهانى به يكى از شهرها رفتند و مردم به استقبالشان آمدند. سيد ابوالحسن اصفهانى مرجع تقليد بود، اما هيكلى لاغر داشت و آقا ضياء عراقى از علما بود، اما مرجع نبود و هيكلى فربه و چاق داشت. مردم گمان مى‏كردند آقا ضياء مرجع است و دست او را مى‏بوسيدند و خوش آمد گويى مى‏كردند. هرچه آقا ضياء مى‏گفت: مرجع تقليد ايشان هستند، عده ای اعتنا نمى‏كردند. البته افراد اين چنينى را خداوند به خاطر كمى فهمشان عذاب نمى‏كند و به بهشت داخل مى‏كند به شرط آنكه مرتكب ظلم و تجاوزى نشوند.


اما دسته سوم كسانى هستندكه دنبال دنيايند. برخى از آنها اظهار دين مى‏كنند و با تازيانه دين استر دنيايشان را مى‏رانند و برخى ديگر رسماً دين را كنار گذاشته كارى به آن ندارند. به نظر بنده بيشتر مردم ايران در عصر حاضر از گروه اول هستند و گروه دوم و سوم بسيار كمترند. دليل اين سخن نيز آن است كه وقتى مردم نداى حق طلبانه امام خمينى را شنيدند به ميدان آمدند و به او لبيك گفتند، با آنكه به نظر مى‏رسيد جو مسموم دوران شاهنشاهى اكثريت مردم را به غفلت و هوی و هوس كشانده است.


اولتیماتوم به طلافروشان کشور؛ قانون مالیات بر ارزش افزوده باید اجرا شود

Posted:

رئیس اتحادیه خبر داد

جرس: با گذشت یک هفته از هشدار دولت مبنی بر "لغو پروانه های کسب اصنافی که در اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده همکاری نکنند"، امروز رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر، ضمن اشاره به ادامه جلسات سه جانبه وزارت اقتصاد، مجلس و آن اتحادیه "برای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده"، تاکید کرد "تمامی اعضای اتحادیه برای اجرای این قانون و پرداخت مالیات مصوب دولت، باید ثبت نام کنند."


به گزارش مهر، محمد کشتی آرای با اعلام برگزاری پنجمین جلسه کارگروه سه جانبه وزارت امور اقتصادی و دارایی، مجلس و اتحادیه طلا و جواهر در مورد اجرای مالیات بر ارزش افزوده در صنف طلا و جواهر، خاطرنشان کرد "قرار است نتایج بررسی ها و گزارش مربوطه توسط مرکز پژوهشهای مجلس به کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه شود و این گزارش حاوی نتایج بررسی ها و نشستهایی است که در این زمینه برگزار شده است."


وی در مورد افرادی که در صنف طلا و جواهر برای اجرای مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام نکرده اند، گفت: در این خصوص مباحثی در جلسه دیروز مطرح و منجر به اتخاذ تصمیماتی در این زمینه شد.


کشتی آرای خاطرنشان کرد: قرار است وزارت امور اقتصادی و دارایی و اتحادیه طلا و جواهر هر یک به صورت جداگانه اطلاعیه هایی را برای ثبت نام صنف طلا و جواهر برای اجرای مالیات بر ارزش افزوده منتشر کنند چرا که قانون باید اجرا شود.


 علی عسگری، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، چند روز پیش، از لغو پروانه های کسب اصنافی که در اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده همکاری نکنند، خبرداده و گفته بود: منتظر اعلام نظر مرکز پژوهشها به کمیسیون اقتصادی مجلس برای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در صنف طلا و جواهر هستیم.


رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور افزوده بود: قبل از اجرای مالیات بر ارزش افزوده در هر بخش فراخوان و اعلام عمومی صورت می گیرد، از ابتدای مهر ماه امسال نیز ۱٢ گروه مشمول اجرای این مالیات بودند که تنها یک گروه از آنها یعنی طلافروشان اعتصاب کرده و این قانون را اجرایی نکردند، اما پس از تشکیل جلساتی در مجلس ملزم به اجرای قانون شدند.


 اعتصاب طلافروشان و زرگرهای شهرهای بزرگ کشور به سیستم مالیاتی جدید دولت از آنجا آغاز شد، که طلافروشان معتقد بودند مالیات بر ارزش افزوده، سبب گرانی طلا و تاثیرات آن بر عرضه و تقاضا خواهد بود.

اعتصابات دو هفته ای طلافروشان، با هشدارهای تند مقامات کشور و وعده های مجلسیون به اتحادیه آن صنف، فروکش کرد.


از مشروح کامل مذاکرات مجلس، مرکز پژوهشها، وزارت اقتصاد، صنف طلافروشان و کارشناسان اقتصادی برای رفع اشکالات و ابهامات صنف طلا در اجرای این قانون، خبری منتشر نشده و صرفا رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، ضمن تاکید بر لزوم پرداخت این مالیت ها به دولت، از "عدم بخشایش جرایم"، "عدم تقسیط مالیاتها" و "سلب سایر امتیازات"، بعنوان اقدامات بعدی برای افرادی که ثبت نام نکرده اند خبر داده و گفته بود "مشکل طلا و جواهر فروشان در عدم اجرای این قانون به مالیات بر عملکرد باز می گردد، زیرا مالیات بر ارزش افزوده از مردم اخذ می شود و این صنف اگر قانون را اجرا نکنند می توان پروانه های کسبشان را لغو کرد."

وزیر علوم: سنگ بنای مناسبات درون دانشگاهی كشور و اختلاط دختران و پسران برگرفته از غرب است

Posted:

جرس: وزیر علوم با انتقاد از اینکه "سنگ بنای مناسبات درون دانشگاهی كشور برگرفته از غرب است"، ادعا کرد "نوع اختلاط بین دختران و پسران بر اساس الگوبرداری از غرب غلط است و ما باید برطبق مناسباتمان كه دین آن را تعریف كرده است عمل كنیم و رساندن جامعه به طرازی كه آماده ظهور امام زمان شود نیز وظیفه سنگینی است كه بر دوش دانشگاه‌ها قرار دارد."


به گزارش ایسنا، وزیرعلوم روز چهارشنبه ۱٩ آبان ٨٩، در ادامه سفر استانی هیات دولت به استان قزوین، در نشست اعضای هیات علمی و اساتید دانشگاه‌های استان، با تاكید بر اینكه "با فشار سیاسی نمی‌شود آموزش عالی كشور را اداره كرد"، به بحث موسسات غیرانتفاعی اشاره كرد و گفت "اساسنامه جدید موسسات غیرانتفاعی تا دو هفته آینده نهایی می‌شود و دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی همانند دانشگاه‌های دولتی رتبه بندی می شوند و سهمیه موسسات غیر انتفاعی بر اساس رتبه بندی‌ها لحاظ خواهد شد.


كامران دانشجو افزود موسسات غیرانتفاعی در ابتدا باید یك سرمایه گذاری اساسی در حد رسیدن به استانداردهای لازم انجام دهند و سپس فعالیت خود را آغاز كنند؛ چرا كه با پول مردم نمی‌توان سرمایه گذاری انجام داد.


وی در ادامه با اشاره به بحث موسسات غیرانتفاعی كه دارای مشكلاتی هستند، پیشنهاد داد كه چند مجموعه از دانشگاه‌های غیرانتفاعی با یكدیگر تلفیق و یك دانشگاه خوب را تشكیل دهند.


وزیرعلوم با اشاره به بحث رتبه بندی دانشگاه‌های غیرانتفاعی گفت: بر این اساس دانشگاه‌هایی كه دارای رتبه بالا هستند همه گونه تقویت می‌شوند و برای دانشگاه‌هایی كه استانداردهای لازم را ندارند نیز باید فكری كرد.


دانشجو با بیان اینكه دانشگاه آزاد را یك بال آموزش عالی می‌دانم به دانشگاه آزاد قزوین اشاره كرد و گفت: دانشگاه آزاد قزوین از موفق ترین دانشگاه‌ها در كل كشور محسوب می‌شود.


وی افزود: تعداد رشته‌هایی كه از زمان وزارت بنده به دانشگاه‌های آزاد داده شده است به مراتب بیشتر از دانشگاه‌های دیگر است.


دانشجو همچنین به بحث دانشگاه‌های پیام نور اشاره كرد و با بیان اینكه دانشگاه پیام نور یكی از فرهنگی ترین دانشگاه‌های ما به شمار می رود، تاكید كرد: دانشگاه پیام نور باید تقویت شود و سیاست وزارت علوم نیز تقویت دانشگاه پیام نور در مسیر ماموریت‌های تعیین شده است.


سنگ بنای مناسبات درون دانشگاهی كشور برگرفته از غرب است
وزیر علوم در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینكه سنگ بنای مناسبات درون دانشگاه‌های ما برگرفته از مناسبات دانشگاه‌های غربی است، تصریح كرد: با مشاركت فعال دختران و پسران در مسائل علمی موافق هستیم؛ اما نوع اختلاط بین دختران و پسران بر اساس الگوبرداری از غرب غلط است و ما باید برطبق مناسباتمان كه دین آن را تعریف كرده است عمل كنیم.


وی افزود: غرب خواستار غافل كردن ما از انتظار است و مناسبات بدون در نظر گرفتن وحی و هدایت انبیاء غلط است.

دانشجو با بیان اینكه هیچ علمی برای بشریت جز از مسیر انتظار مثمر ثمر نخواهد بود، تصریح كرد: ما باید در دانشگاه‌ها منتظر تربیت كنیم كه بر این اساس باید دانشجویانی با بالاترین مرتبه علمی و ایمان توام با علم تربیت كنیم و بدانیم كه تربیت جزو ركن اساسی دانشگاه‌هاست و دانشگاه محل تعلیم و تربیت است.


وی گفت: علم اگر جامعه ما را یك قدم به سمت جامعه طراز امام زمان حركت دهد آن زمان درست حركت كرده‌ایم و در غیر این صورت پیشرفت و توسعه حاصل نخواهد شد و چقدر لذت بخش و زیباست كه استادی منتظر تربیت كنیم.
وزیرعلوم تاكید كرد: رساندن جامعه به طرازی كه آماده ظهور شود وظیفه سنگینی است كه بر دوش دانشگاه‌های ما قرار دارد.


دانشجو در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آیین نامه نقل و انتقال دانشجویان خارج به داخل گفت: هر دانشجویی كه در سطح دوره‌های كاردانی و كارشناسی در هر دانشگاه خارجی چه معتبر و چه غیر معتبر در حال تحصیل است، می‌تواند به دانشگاه همتراز خود به داخل كشور برگردد و این دانشجو را به نزدیك ترین مكان زندگی دانشجو منتقل خواهیم كرد.


زیر بار بازی‌ها و جنجال‌های سیاسی نمی‌روم

این مقام برگزار کنندۀ انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، که بعد از رسیدن به وزارت علوم، شخصا با دستورات و انتصاباتش، دانشگاههای کشور و جمع وسیعی از دانشجویان و استادان را مشمول حذف و فشارهای سیاسی نموده، همچنین اظهار عقیده کرد زیر بار بازی‌ها و جنجال‌های سیاسی نمی‌روم و محال است اجازه دهیم كه با آموزش عالی كشور اینگونه برخورد شود.


وی در جمع روسای دانشگاه‌های استان قزوین خطاب به آنها تاكید كرد: اجازه ندهید عده‌ای كه می‌خواهند سیاسی بازی كنند شما را نیز وارد سیاست كنند.


دانشجو در ادامه عدم سرمایه گذاری مناسب و كیفیت پایین را از مشكلات اساسی دانشگاه‌های غیر انتفاعی خواند و گفت: دانشگاه‌های غیر انتفاعی اگر خواستار افزایش شهریه جهت اصلاح زیر ساخت‌ها هستند در ابتدا باید به یك سطح استاندارد دست یابند و پس از آن بر اساس رتبه بندی شهریه‌ها لحاظ خواهد شد.


وزیرعلوم افزود: یكی دیگر از اساسی ترین مشكلات دانشگاه‌های غیر انتفاعی این است كه یك سری از دانشگاه‌های غیر انتفاعی در مكان‌هایی تاسیس شده‌اند كه ظرفیت وجود ندارد.


وی با بیان اینكه باید نظارت بیشتری بر روی دانشگاه‌های غیرانتفاعی‌ها صورت گیرد، گفت: گسترش آموزش عالی بر مبنای آمایش سرزمین نبوده است، بنابراین نیازمند بازنگری است.


دانشجو نگاه خود به دانشگاه‌های غیرانتفاعی را مثبت دانست و گفت: نگاه به دانشگاه غیرانتفاعی از نظر ماموریت همانند نگاه به دانشگاه دولتی است و باید گسترش آموزش عالی غیرانتفاعی هدفمند شود.