جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


دادگاه سه تبعه آمریکایی به تعویق افتاد

Posted:

جرس: وکیل سه تبعه آمریکایی اعلام کرد:‌ بر اساس احضاریه‌ ارسالی از سوی دادگاه انقلاب قرار بود روز شنبه ۱۵ آبان ماه جلسه رسیدگی به اتهام موکلانم (شین‌ بایر، جاشوا فتل و سارا شورد) در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار ‌شود اما این جلسه تجدید شد.

 

به گزارش ایسنا، مسعود شفیعی با بیان اینکه من در جلسه‌ دادگاه حاضر شدم، خاطر نشان کرد: علیرغم احضار "شین بایر" و "جاشوا فتل" برای حضور در جلسه دادگاه، ولی آنها از زندان به دادگاه منتقل نشدند.

 

وی درمورد حضور "سارا شورد" در جلسه دادگاه نیز گفت: سارا شورد برای حضور در جلسه دادگاه احضار نشده بود بنابراین تکلیف قانونی برای حضور نداشت.

 

شفیعی گفت: حدود ۴۵ دقیقه منتظر انتقال موکلانم از زندان به دادگاه شدیم که در نهایت قاضی با صورت جلسه اقدام به تجدید جلسه رسیدگی کرد.

 

وکیل مدافع این سه تبعه آمریکایی در پایان اعلام کرد که قرار است زمان برگزاری مجدد دادگاه متعاقبا به او ابلاغ شود.
 

محسن برزگر فعال دانشجویی بازداشت شد

Posted:

جرس: محسن برزگر فعال دانشجویی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل صبح امروز یک‌شنبه بازداشت شد.


به گزارش دانشجونیوز، محسن برزگر پس از تماس مسئولین زندان متی کلای بابل برای رفع نقص پرونده اش به زندان متی کلا مراجعت کرده و پس از خروج از زندان در جلوی در زندان متی کلای بابل توسط یک خودرو نیروی انتظامی به مکان نامعلومی منتقل شد.



این دومین بازداشت دانشجویی طی روزهای اخیر است. روز جمعه گذشته نیز علی قلی‌زاده فعال دانشجویی با حکم دادستانی انقلاب مشهد در منزلش بازداشت شد.

 

پدر محسن برزگر عنوان کرده است که در هنگام دستگیری فرزندش مامورین نیروی انتظامی هیچ حکمی مبنی بر علت بازداشت محسن اعلام نکرده اند و تنها مامورین نیروی انتظامی به خانواده محسن برزگر گفتند که پس از چند ساعت او را بازمی گردانند.

 

همچنین پدر محسن برزگر خاطرنشان می کند که دادستان و مسئولین اداره اطلاعات بابل در پاسخ به خانواده محسن برزگر مبنی بر مکان نگهداری و علت بازداشت محسن برزگر اعلام بی اطلاعی کرده اند.

 

محسن برزگر عضو شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت و عضو ستاد دانشجویی مهدی کروبی در بابل پس از انتخابات ریاست جمهوری به مدت یک ماه در اداره اطلاعات شهرستان بابل بازداشت بوده و از سوی دادگاه انقلاب شهرستان بابل به ١٠ ماه حبس تعزیری و یک سال محرومیت از تحصیل محکوم شده بود. وی پس از گذراندن نیمی از دوران محکومیت خود در تیر ماه سال جاری با عفو مشروط آزاد شده بود.
 

بیانیه انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران در پی انحلال دانشگاه علوم پزشکی

Posted:

چطور تصمیمی با این اهمیت پشت درهای بسته اتخاذ می‌شود؟
 جرس: انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران در پی ادغام ناگهانی دانشگاه علوم پزشکی ایران، بیانیه‌ای منتشر کرده و طی آن این عمل را موجب "تخریب سنگ بنای استقلال دانشگاه‌ها" و "تضییع هویت و شخصیت علمی" دانشگاهیان دانسته است.  

 

بنا به اخبار رسیده به جرس، در این بیانیه تاکید شده است: استقلال دانشگاهها طبق ماده 49 قانون برنامه چهارم توسعه یکی از مهمترین دستاوردهای توسعه علمی کشور و یکی از شاخص‌های پیشرفت هر کشور است.


گفتنی است با گذشت چندین روز از اعلام انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران از سوی مرضیه وحیددستجردی و با دستور محمود احمدی‌نژاد، اعتراض‌ها به این تصمیم همچنان ادامه دارد و روز چهارشنبه نیز شماری از دانشجویان و پرسنل این دانشگاه روبروی ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی ایران تجمع کرده و خواستار حضور محمدباقر لاریجانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و توضیحات وی شدند.


متن کامل این بیانیه که در اختیار جرس قرار گرفته، به شرح زیر است:

 

بنام خدا


اعلام انحلال دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران و ادغام واحدهای این دانشگاه در دو دانشگاه دیگر مستقر در تهران نه تنها موجب اعتراض و مخالفت اعضاء هیأت علمی، دانشجویان وکارکنان آن دانشگاه شده است بلکه با توجه به نوع و شیوه این اقدتم ناگهانی، موجب نگرانی و اعتراض سایر مجامع دانشگاهی و کارشناسی کشور و حتی نمایندگان محترم مجلس هم گردیده است.


استقلال دانشگاهها طبق ماده 49 قانون برنامه چهارم توسعه یکی از مهمترین دستاوردهای توسعه علمی کشور و یکی از شاخصهای پیشرفت هر کشور می باشد.


این اقدام ناگهانی بدون در نظر گرفتن این اصل اساسی و بدون توجه به نظرات اعضاء هیأت علمی و دانشجویان و کارکنان این دانشگاه، موجب تخریب سنگ بنای استقلال دانشگاهها و تضییع هویت و شخصیت علمی صاحبان فرایند در دانشگاههاست.


آنچه بیش از همه موجب نگرانی جدی همه دلسوزان صحنه علم و دانشگاههای کشور شده است نوع رفتار و روشی است که بر اساس آن تمام مدیران و صاحبان فرایند و مبانی قانونی از قبیل هیأت امنا دانشگاه و شورای گسترش و ....از صحنه تصمیم گیری حذف شده و به هیچ انگاشته شده و تصمیمی به این مهمی در جایی که کسی نمی داند و پشت درهای بسته اتخاذ شده است.


ارزیابی کارشناسی و فنی اثرات کیفی این انحلال و ادغام مقوله جداگانه و مفصلی است که در این مجال و بطور اختصار بیان آن ممکن نیست و باید در فرصت دیگری به آن پرداخت. ولی آنچه روشن است این نکته است که اهداف ذکر شده از قبیل ارتقاء وضعیت علمی و دانشگاهی این دانشگاه و یا انتقال نیروی انسانی از تهران به شهرستانها و یا بهبود وضعیت بهداشتی و درمانی شهر تهران و.... بدون مشارکت فعال و حضور موثر صاحبان فرایند اعم از استادان، دانشجویان، پرستاران و کارکنان در تصمیم سازی ها به فعلیت و واقعیت نخواهد پیوست.


انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران
15/8/89
 

برنامه ریزی برای “دو هدف اصلی” در ملاقاتهای مکرر رهبری با جامعه مدرسین

Posted:

جرس: آقای خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی سفر پرسر و صدای خود به قم را یک روز تمدید کرد تا برای دومین بار با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار علنی داشته باشد.

بنا به شنیده‌های جرس، او علاوه بر این دو جلسه علنی، دو دیدار علنی نیز با اعضای مرکز مدیریت عالی حوزه علمیه قم و اعضای موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی برگزار کرد. با توجه به مشترک بودن غالب اعضای این دو تشکل با جامعه مدرسین، رهبری چهار جلسه علنی اختصاصی با ماموران روحانی خود در قم داشته است. در حالی که وی هیچ دیدار اختصاصی با هیچیک از مراجع تقلید نداشته است و ملاقات با مراجع چه به عنوان بازدید چه به عنوان دیدار، غیر خصوصی، غیراختصاصی و متکبرانه توام با تحقیر مراجع و استفاده تبلیغاتی از عکس یادگاری "شرفیاب" شدن ایشان بوده است.

اما مهمترین بخش سفر پرهزینه قم دیدارهای متعدد خصوصی با کارگزاران روحانی نظام و به یک معنی جلسات مکرر اتاق فکر رهبری در قم بوده است. شاخص ترین اعضای این اتاق فکر عبارتند از آقایان شیخ محمدتقی مصباح یزدی، شیخ محمد یزدی و شیخ مرتضی مقتدائی. مصباح رئیس موسسه امام خمینی است. یزدی دبیر جامعه مدرسین و رئیس شورای عالی مدیریت است و مقتدائی مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه قم است. هر سه موسسه دارای ردیف بودجه دولتی هستند و زیر نظر مستقیم سید علی خامنه ای اداره می شوند.

در مذاکرات آقای خامنه ای با اتاق فکر خود در قم دو محور اصلی مورد بحث بوده است:

اول. کنترل کامل حوزه علمیه قم

کنترل حوزه و روحانیت از طریق سه نهاد یادشده صورت می گیرد. رهبری در سخنان علنی خود با روحانیون کوشید قبح دولتی شدن حوزه را توجیه کند. کنترل مراجع تقلید، سرکوب مراجع منتقد، تهدید و ارعاب مراجع مستقل، ارائه تسهیلات و خدمات به مراجع نزدیک به حکومت و نظارت بر اساتید خارج به عنوان وظیفه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تعیین شده است. کنترل طلاب علوم دینی، مدارس حوزه علمیه و اساتید سطح و مقدمات به عنوان وظیفه مرکز عالی مدیریت حوزه علمیه قم معرفی شده است. موسسه امام خمینی جناب مصباح نیز وظیفه تغذیه فکری نظام و مقابله با جنگ نرم و ناتوی فرهنگی و تهاجم فرهنگی و فتنه سبز و انقلاب مخملی را به عهده خواهد داشت. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت اطلاعات، دادگاه ویژه روحانیت و دیگر نهادهای نظام موظف به همکاری کامل با سه نهاد مورد نظر رهبری در حوزه هستند.

روزنامه کیهان (یکشنبه 16 آبان 89): آيت الله خاتمي خبر داد: تأكيد بر اجراي رهنمودهاي سفر اخير رهبر معظم انقلاب به قم در جلسه جامعه مدرسين.


يك عضو جامعه مدرسين از تأكيد اعضاي اين جامعه بر اجراي رهنمودهاي سفر اخير رهبر معظم انقلاب به قم خبر داد. آيت الله «سيداحمد خاتمي» در گفت وگو با ايسنا در اين باره گفت: در جلسه شنبه شب تاكيد بر آن شد كه رهنمودهاي حوزوي كه رهبر معظم انقلاب در ديدارهايي كه با جامعه مدرسين، شوراي عالي حوزه و طلاب و اساتيد حوزه داشتند، مورد بازخواني قرار بگيرد و براي آن دستورها و رهنمودهايي كه اجرايي است راهكارهاي مشخص و لازم تعيين و تدوين شود. وي با بيان اين كه رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب، رهنمودهاي راهبردي و كاربردي است و رهبر معظم انقلاب بيش از پنجاه رهنمود حوزوي در اين ديدارها داشتند، گفت: جامعه مدرسين و نهادهاي مرتبط از جمله شوراي عالي حوزه تلاش خواهند كرد كه اين رهنمودها را اجرايي كنند. خاتمي ادامه داد: جامعه مدرسين بر اين باور است كه رهنمودهاي ايشان، سخنراني و خطابه نبود، بلكه در حقيقت رهنمودي بود از سوي شخصيتي كه در جايگاه ولايت و مرجعيت هستند و در امور حوزه كارشناس. بنابراين، اين تشكل تمام تلاش خود را به كار خواهد برد تا آنها را اجرايي كند. وي همچنين در بخش ديگري از اين گفت وگو اظهار داشت: از حدود سه سال گذشته كه رهبر معظم انقلاب در ديدار با نخبگان حوزه در تهران رهنمودهايي جهت ايجاد تحول در حوزه مطرح كردند، شورايي به نام ارتقا جهت اجرايي كردن رهنمودهاي ايشان تشكيل شده كه با تشكيل شوراي عالي جديد حوزه اين رهنمودها در بدنه اجرايي شوراي عالي قرار گرفته و در تلاش است كه زيرساخت هاي تحول در حوزه را ايجاد كند.

دوم. برنامه ریزی فشرده برای کنار زدن هاشمی رفسنجانی از ریاست مجلس خبرگان رهبری

در حال حاضر تنها سنگر فتح نشده داخل نظام شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی است. وی شخص دوم انقلاب اسلامی در طول تاریخ سی و دو ساله ان است و حذف وی برای سید علی خامنه ای آسان نیست. هاشمی دارای حامیان متنفذ در میان مراجع و علمای قم است و سمت ریاست مجلس خبرگان را از طریق انتخابات و مردم دارد نه از جانب انتصاب از سوی مقام رهبری. هاشمی در دو سال اخیر برخلاف مطالبات جنبش سبز سخنی نگفته و همواره به عنوان "خواص بی بصیرت" از سوی آقای خامنه ای سرزنش شده است. وجود هاشمی مستقل در صدر نهاد بالقوه پرقدرت مجلس خبرگان خاری در چشم آقای خامنه ای است.

اسفند ماه جاری زمان انتخابات هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری است. با توجه به قانون ولائی تجمیع انتخابات، طول دوران این دوره هیأت رئیسه بجای دو سال، سه سال و نه ماه است. لذا رئیس آینده مجلس خبرگان در زمان انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات مجلس و انتخابات شورا ها نقش تعیین کننده ای خواهد داشت. آقای خامنه ای طی دو سال اخیر بارها نارضایتی خود را از عملکرد هاشمی رفسنجانی به صراحت اعلام داشته است. در انتخابات قبلی هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری که مثلث یزدی، مصباح و جنتی فعالیت چشمگیری برای کنار زدن هاشمی کردند، نتوانستند به بیش از سی و چند رای دست پیدا کنند و با فاصله بیست و چند رای شکست خوردند. کوشش عمده آقای خامنه ای و اتاق فکر قم برای تطمیع این بیست و چند نفر و جانشین کردن محمد یزدی در کرسی ریاست مجلس خبرگان بوده است.

به سطور پایانی نامه شیخ محمد یزدی به شکرانه سفر مقام رهبری به قم توجه فرمائید: 

اينك به شكرانه اين نعمت عظمى، جبهه بر آستان حضرت دوست ساييده و از سفر پر خير و بركت رهبر فرزانه به خاستگاه انقلاب و نيز از مردم بصير و آگاه قم كه بااستقبال مستحكم، پرشور و بى مانند خود از آن بزرگوار، برگ زرين ديگرى بر افتخارات اين شهر كه مركز معرفتى دنياى اسلام است، افزودند؛ تقدير و تشكر مى شود. اكنون همگان بويژه حوزويان و مسؤولان را به پاسداشت و حراست از آثار معنوى و مادى اين سفر فراخوانده و به قلعه ‏بانى اين شهر مقدس و حرم اهلبيت عليهم ‏السلام از نفوذ فرهنگ مبتذل و عناصر ناپاك بيگانه توصيه مؤكد مى ‏نماييم. همچنين آمادگى لازم حوزه مباركه قم، مسؤولان اجرايى و آحاد اهل قم را در اجراى فرامين امام‏ گونه مقام معظَّم رهبرى «مدظله العالى»، اعلان نموده و با وحدت و همدلى و همت بر تلاش مضاعف در راه خدمت به امت بصير و آگاه ايران اسلامى و به ويژه پايگاه انقلاب و آبروى كشور يعنى شهر قم، اقدام خواهيم نمود. والسلام عليكم و رحمه‏ الله و بركاته.

محمد يزدى، رييس دبيرخانه ‏ى مجلس خبرگان رهبرى

 

محکومیت احمد باب فعال اجتماعی مریوان به 14 سال حبس

Posted:

جرس: احمد باب،‌ فعال اجتماعی اهل مریوان از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر به 14 سال حبس تعزیری محکوم شد.

 

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، باب در مورد اتهاماتش به کمیته گزارشگران حقوق بشر گفته است: به هیچ‌وجه اتهامات اعلام‌شده از سوی دادگاه را قبول ندارم. این حکم به استناد مواد ۴۹۹، ۵۰۰ و ۵۰۱ قانون مجازات اسلامی صادر شده است.

 

این فعال اجتماعی در ادامه افزود: برای مثال یکی از اتهامات منتسب به من، خروج از مرز است که به شدت آن را تکذیب می‌کنم.

 

احمد باب، پیش از این شرح شکنجه و بازجویی‌های غیرقانونی خود را طی گزارش‌های مختلف منتشر کرده بود. وی در این گزارش‌ها، به "پنج ماه و پنج روز انفرادی، کشیدن سه دندان، ۳۲۰ ضربه شلاق و اعدام نمایشی" اشاره کرد.
 

رامین: 140میلیون خرج تبلیغ نمایشگاه مطبوعات کردیم، فقط 120 هزار نفر آمدند

Posted:

جرس: معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه برداشت هفتم رادیو گفت‌وگو، برخی حاشیه‌های نمایشگاه مطبوعات را بیان کرد.

 

به گزارش تابناک، محمد علی رامین به همراه کریمی و شکوهی، دبیر سیاسی اجتماعی خبرگزاری فارس و مدیر مسئول روزنامه مردم‌سالاری، در برنامه یاد شده، نمایشگاه مطبوعات را بررسی کردند.

 

در این برنامه، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این نظر مهمان دیگر برنامه که استقبال مردم از نمایشگاه امسال را اندک اعلام کرد، گفت: با وجود دو هزار و چهارصد نشریه در نمایشگاه، اگر هر نشریه هزار میهمان هم داشت، باید بازدیدکنندگان بالغ بر دو میلیون و چهارصد هزار نفر بوده باشند، در حالی که آماری که من دارم، حاکی از حضور 120 هزار بازدیدکننده است.

 

رامین در ادامه علت اصلی کاهش استقبال مردم از نمایشگاه را کم کاری و کمبود اطلاع‌رسانی از سوی خود مطبوعات دانست.

 

کریمی، دبیر سیاسی و اجتماعی خبرگزاری فارس، با نپذیرفتن دلیل ارایه شده از سوی معاون مطبوعاتی، نبود اطلاع رسانی و تبلیغات کافی از سوی برگزارکنندگان (معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) را یکی از مهمترین دلایل کاهش شمار بازدیدکنندگان دانست و گفت: البته چیدمان غرفه ها نیز در کاهش مخاطبان نقش مهمی داشت؛ ضمن این که هرچند حضور میهمانان خارجی، پسندیده بود، توجه بسیار برگزار کنندگان به این میهمانان خارجی و همین طور تحریم نمایشگاه از سوی برخی سایت های مطرح، از دیگر دلایل کاهش اقبال عموم در نمایشگاه مطبوعات بود.

 

معاون مطبوعاتی ارشاد همچنین در این برنامه رادیویی، با اعلام این که هفتاد میلیون تومان برای پخش تیزر و مبالغی در همین حد برای نصب تابلوها و بنرها به شهرداری تهران پرداخته‌اند، ادامه داد: علت تغییر چیدمان غرفه ها نسبت به سال‌های گذشته، توجه به رسانه‌های استان‌ها، بر پایه رویکرد رییس‌جمهور به استان‌های کشور بود.
 

ترور یک پزشک دیگر در تهران

Posted:

جرس: مسئول اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، از کشته شدن یک پزشک با سلاح گرم خبر داد.

 

به گزارش واحد مرکزی خبر، صابریان گفت: این حادثه، پیش از ظهر امروز در شهرک گلستان روی داده است.

 

مسئول اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ افزود: جزئیات بیشتر با تکمیل پرونده و بررسی های کارشناسی اعلام می شود.


 گفتنی است از روز ۳۰ شهریور ماه سه پزشک مورد حمله قرار گرفتند که دو نفر از آنان با ضرب گلوله کشته شدند و پزشک سوم از بیمارستان مرخص شده است.

 

لازم به ذکر است که ماموران انتظامی تلاش کردند، قتل دکتر سودبخش و سرابی را با انگیزه‌های شخصی جلوه دهند و با آوردن نمونه‌هایی از سوء قصد و تهدید به جان پزشکان دیگر، این قضایا را به بیماران و انگیزه‌های شخصی مرتبط سازند و ذهن‌ها را از سریالی  و سیاسی بودن این قتل‌ها دور نگه دارند.
 

شکایت عبدالله مومنی از شکنجه‌گرانش در زندان اوین

Posted:

جرس: عبدالله مومنی سخنگوی سازمان ادوار تحکیم وحدت از افرادی که در مدت بازداشتش در بند ۲۰۹ به طور مستقیم یا غیر مستقیم در شکنجه‌اش نقش داشته اند، شکایت کرد. او شکایت نامه خود را پس از تنظیم در دادسرای اوین به دادستان تهران عباس جعفری دولت آبادی تحویل داد.

 

به گزارش کلمه، وی در این شکایتنامه از سعید مرتضوی، دادستان قبلی تهران، حیدری فر بازپرس دادگاه انقلاب و از متهمان اصلی حوادث بازداشتگاه کهریزک، قاضی صلواتی رییس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب و بازجوهای وزارت اطلاعات از جمله بازجویی به نام سید صالحی مشهور به سید شکایت کرد؛ کسانی که مومنی آنها را در شکایتنامه اش شکنجه گران اصلی اش خوانده است .

 

عبدالله مومنی هم اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می برد . او چندی پیش نامه ای را از زندان خطاب به رهبری نوشت نامه ای که در آن به شرح شکنجه هایی که بر وی در هنگام بازجویی وارد آمده بود اشاره می کرد .

 

عبدالله در بخشی از نامه اش به رفتارهای بازجویی اشاره کرده که در زندان اوین به نام سید معروف است بازجویی که همیشه متهمانش را کتک می زند و به آنها فحاشی می کند. او به این رفتارهای خود افتخار می کند و خود را "تهرانی ساواک" می نامد. تهرانی به گفته زندانیان زمان شاه یکی از بی رحم ترین بازجوهای آن دوران محسوب می شده و همواره زندانیان را به طرز وحشتناکی شکنجه می کرده است . وی پس از انقلاب اعدام شد.

 

عبدالله بارها توسط بازجو سید صالحی شکنجه می شده و حیدری فر بازپرس هم نه تنها با این شکنجه ها مخالفتی نمی کرد، بلکه با آنها همراهی هم نشان می داد. قاضی صلواتی قاضی پرونده وی هم هر بار عبدالله را می دید به او توصیه می کرد که اگر نظر بازجویش را بر اورده نکند حکم سنگینی خواهد گرفت .

 

شکنجه هایی که “سید ” به زندانیان وارد کرده بارها مورد اعتراض مسئولان زندان ۲۰۹ وزارت اطلاعات هم قرار گرفته و حتی گاه برخی از مسوولان بند ۲۰۹ از زندانیان خواسته اند اجازه ندهند او چنین رفتاری با آنها داشته باشد. برخی از بازجوها هم برای به حرف آوردن زندانیان آنها را تهدید می کنند که سید را به سراغ آنها می فرستند.

 

سید صالحی بارها گفته که من باید عبدالله مومنی را بشکنم و تا این کار را نکنم او را رها نخواهم کرد. “سید صالحی” بازجوی پرونده بسیاری از زندانیان حوادث پس از انتخابات از جمله حمزه کرمی نیز بوده است. او بارها به زندانیان می گفت: من می توانم شما را برای همیشه در اینجا نگه دارم . می توانم از قاضی بخواهم سالها برایتان حکم زندان بزنند. نمی گذارم به این زودی ها دادگاه شما تشکیل شود.

 

این موارد نشان می دهد که روال و سازوکار قانونی برای رسیدگی به پرونده زندانیان وجود ندارد. سرنوشت زندانیان سیاسی در دست افرادی کم دانش و بی تجربه که دارای مشکلات فراوانی هستند، قرار دارد.

 

مومنی در نامه اش خطاب به رهبری درباره همین رفتارها نوشته است :" ضرب و شتم و رفتارهای غیر قانونی از همان لحظه اول بازداشت من آغاز شد. در جریان دستگیری درحالیکه گاز اشک آور که تا پیش از آن در خیابانها استفاده می شد در فضای بسته مرا به حالت خفگی انداخته و امکان هرگونه تحرکی را از من سلب کرده بود ماموران دست بردار نبوده و با کینه و دشمنی چنان مرا به زیر مشت و لگد گرفتند که با بینی، دهان و دندانهایی خونین و دستان و پاهایی زنجیرشده به مسئولان شان در زندان اوین تحویل شدم."
 

آغاز به کار مجدد سامانه جامعه مدرسین و طلاب قم و نجف

Posted:

جرس: سامانه اطلاع‌رسانی جامعه مدرسین و طلاب قم و نجف که در روزهای پایانی مهرماه هک شده‌ بود، مجددا آغاز به کار کرد.


این سامانه خبری در اطلاعیه آغاز به کار کار مجدد خود نوشته است: ملت بزرگ ایران و همراهان همیشگی متقن، پس از انتشار نامه سرگشاده جامعه مدرسین و طلاب قم و نجف(متقن) خطاب به آقای خامنه ای حکومت ظالم چاره ای جز حمله به سامانه رسمی جامعه مدرسین و طلاب قم و نجف ندید تا شاید بتواند فریاد به پا خواسته روحانیون مستقل در اعتراض به جنایات هولناک حکومت در قبال مردم ایران و اسلام ناب محمدی آرام کند. اما غافل از آن بود صدای حق و آزادی خواهی هرگز ساکت نخواهد نشست و به حمد خداوند تبارک و تعالی و زیر سایه توجهات خاصه حضرت ولی عصر عج الله تعالی فرجه الشریف پس از روزها تلاش از امروز سامانه متقن مجددا شروع به کار کرد.

 

گفتنی است این سامانه خبر دو روز پس از انتشار نامه سرگشاده تشکل مدرسین و طلاب قم و نجف(متقن) به رهبر جمهوری اسلامی (در آستانه سفر وی به قم) و اعلام "عدم اجتهاد" وی، به طور ناگهانی هک شد.
 

انتقال زندانیان سیاسی بند زنان اوین به بند متادون

Posted:

جرس: زندانیان سیاسی بند زنان اوین، امروز  به قرنطیه بند متادون منتقل شدند.

 

به گزارش جرس، در پی سه روز قطعی تلفن بند زنان اوین، امروز ماموران زندان بند زنان اوین تمام زندانیان سیاسی این بند را به قرنطینه بند نسوان موسوم به بند متادون منتقل کردند و در این انتقال به زندانیان گفته شده تا تمام وسایل‌شان را همراه خود ببرند.

 

 

این در حالی است که در این مکان معتادان به مواد مخدر و بيماران عفونی پیش از انتقال به بندهای عمومی نگهداری می شوند و شرایط روانی و بهداشتی به حدی است که مسوولان زندان زنان به عنوان تهدید و تنبیه از انتقال به زندانیان به آن بند استفاده می‌کنند.

 

همچنین از یک هفته گذشته تاکنون به دلیل قطع تلفن زندانیان سیاسی امکان هیچ تماسی از سوی خانواده این زندانیان با انان وجود ندارد و اخبار فوق نیز از سوی زندانیان عمومی سایر اتاقها در اختیار منابع خبری جرس قرار گرفته است.

 

بنابر این گزارش 15 نفر از زندانیان سیاسی محبوس در اوین پس این اقدام منتقل شده اند که بهاره هدایت، مهدیه گلرو، عاطفه نبوی، زهرا جباری، معصومه یاوری، فرح واضحان، نازیلا دشتی، عالیه اقدام دوست، کفایت ملک محمدی، پروین جوادزاده، مهسا رحمتی، کبری زاغه دوست در میان آنها قرار دارند و هنوز اسامی سه زندانی دیگر مشخص نشده است.