جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


سبز، بر عهد خودم میمانم

Posted:

فریاد آشنا

ای وطن در غم ویرانی خاک تو و دل، رنجورم

کاش جای تو تنم همره دل، ویران بود

کاش فرهنگ و خرد در این ملک

مایه ی بازی ارباب زر و زور نبود

با دل ویران،لیکن؛

باز بر عهد خودم می مانم.

نا امیدی ره کفر است در این خاک و دیار!

پس به سان ققنوس

سوزم و باز بزایم ز تل خاکستر.

سوزم و سازم فرهنگ تو را؛

تا خرد ورزی و آزادگی رستم زال

تا دل پاک سیاووش ،یل پاک سگال

تا ته عشق به سان فرهاد،

تا جوانمردی کسری پسر نیک قباد،

و عدالت طلبی، شیوه ی آن کاوه ی آهنگر راد.

به همان غیرت آرش، سوگند؛

و علی، پیر مراد!

با همین جان و دل ویرانم

سبز، بر عهد خودم میمانم!

ادعای کوچک زاده در مورد طرح سوال علی مطهری از احمدی نژاد

Posted:

عدم همراهی نمایندگان برای طرح سوال از رئیس دولت

جرس: با گذشت سه هفته از بحث جمع آوری امضا برای پرسش از احمدی نژاد در مجلس شورای اسلامی، یکی از نمایندگان حامی دولت، طرح سوال از رییس دولت را درست ندانست و ادعا کرد:"علی مطهری این كار را برای بزرگنمایی انجام می دهد."


به گزارش ایرنا، مهدی کوچک زاده در خصوص" پیگیری طرح سوال از رییس جمهور توسط علی مطهری "ابراز عقیده کرد:"متاسفانه علی مطهری صاحب بصیرت نیست و متوجه نیست كه با این اقدامش چه پیامدهای منفی را ایجاد می كند، علی مطهری با عدم توجه نمایندگان پاسخش را گرفته است."


وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس به رغم تلاش های علی مطهری برای طرح سوال از رییس جمهور با وی همراه نشدند، اظهار کرد:" علی مطهری پاسخش را از نمایندگان گرفت.".


نماینده تهران مدعی شد:" در این مدت شاهد بودیم كه علی مطهری تلاش های بسیاری كرد ولی موفق نشد به نیت خود برسد و نمایندگان به هیچ عنوان به وی توجه نكردند"


علی مطهری نماینده اصولگرا و مستقل مجلس هشتم، فرزند مرتضی مطهری و از منتقدان دولت احمدی نژاد است.
او در حادثه 14 خرداد و ممانعت از سخنرانی سید حسن خمینی شخص احمدی نژاد را مسئول این اتفاق دانست که از نظر وی از پیش طراحی شده بود.


مطهری پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، از منتقدین به نحوه برخورد حکومت با معترضین بود. وی به نقدهای صریح در این باره روی آورد که این امر گاه موجب اعتراض چهره های اصولگرا شد.
وی پس از حوادث انتخاباتی، اعلام کرده بود که احمدی نژاد آغازگر فتنه انتخاباتی بود و باید از مردم عذرخواهی کند و برای طرح سوال از رییس جمهور امضاهایی را از نمایندگان مجلس جمع آوری کرد.

طرح سوال از محمود احمدی نژاد - به زعم آنچه طراحان و جمع آوری کنندگان امضا از نمایندگان "اظهارات رئیس دولت و رئیس دفترش" خوانده بودند- اواسط مهرماه امسال در مجلس شورای اسلامی کلید خورد و در جلسه روز سه شنبه ٢۰ مهرماه به امضای اولیۀ هشت نماینده رسید.


متن طرح سوال از محمود احمدی نژاد دارای چهار محور بود که "اظهارات رئیس دولت در خصوص جایگاه مجلس"، "عدم توجه به مسایل فرهنگی جامعه" و "اظهارات اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر وی در خصوص مکتب ایرانی به جای مکتب اسلامی" و همچنین "سیاست های لیبرالی فرهنگی" از جمله محورهای سوالات اعلام شده بود؛ اما اکنون در مُحاق مانده است.


ریاست انتصابی دانشگاه فردوسی مشهد، حکم به توقیف یک تشکل صنفی- دانشجویی داد

Posted:

جرس: در ادامه سرکوب و توقیف و فشار بر فعالان و تشکل های دانشجویی، ریاست انتصابی دانشگاه فردوسی مشهد، حکم توقیف و پلمب دفتر شورای صنفی دانشکده فنی- مهندسی آن دانشگاه را صادر کرده و از برگزاری مجدد انتخابات این تشکل صنفی - دانشجویی در موعد مقرر جلوگیری کرد.


به گزارش دانشجو نیوز، اعضای این شورا، به جز یک نفر همگی از دانشجویان طیف علامه تحکیم وحدت بوده و گرایش های اصلاح طلبانه دارند و در پی اعمال سلایق غیر قانونی مسوولین دانشگاه در موارد مختلف، بارها با پیگیری های مصرانه، در مقاطعی مسوولین را وادار به عقب نشینی کرده بودند.


به طور کلی از اردیبهشت ماه سال ۸۹ به منظور کنترل بیشتر دانشگاه (علی الخصوص دانشکده ی مهندسی) و پس از پشت سر گذاردن ناآرامی های سال ۸۸، مسوولین قصد داشتند با حربه های مختلف، ضمن اعمال فشار بر دانشجویان منتقد، زمینه را برای اعمال سلطه و پیشگیری از هر نوع حرکت اعتراضی آماده کنند.


از جمله این اقدامات می توان به تذکرات مکرر انتظامات و توقیف کارتهای دانشجویی و ارسال گزارش به حراست به بهانه حجاب و مسائل به قول آنان خلاف عفت عمومی و ... اشاره کرد. در پی این اقدامات تیم حراست و انتظامات، شورای صنفی و نیروهای جنبش سبز دانشگاه با برگزاری تحصنی عمومی در راهروهای این دانشگاه ضمن اعتراض به این روند، خواهان برقراری فضای احترام متقابل در دانشگاه شدند. همچنین به تفکیک جنسیتی سایت دانشکده و کتابخانه فرهنگی نیز اعتراض شد که مسوولین پس از این تجمع در عقب نشینی آشکار، از موضع خود کوتاه آمدند.


در این بین بسیج و جامعه اسلامی دانشگاه نیز بیکار ننشسته و با راه اندازی جنگ روانی، سعی کردند این اعتراضات به خشونت کشیده شود.


اما در آغاز سال تحصیلی جدید، در کمال ناباوری، دانشجویان شاهد تفکیک جنسیتی برخی کلاس های درس برای ورودی های جدید بودند که این عمل مسوولین دانشگاه، با اعتراض گسترده ی دانشجویان همراه بوده و شورای صنفی دانشکده در پی رایزنی های طولانی مدت، موفق به عقب راندن مسوولین از این اقدام  توهین آمیز به دانشجویان شد هر چند نمود عینی این عقب نشینی در ترم جاری مشخص نگردید و به وعده هایی برای ترم آتی بسنده شد.
در همین راستا، در تاریخ ۹ آبان ماه، در اقدامی غیر قانونی دفتر شورای صنفی دانشکده مهندسی پلمپ شد و اجازه ی برگزاری مجدد انتخابات نیز داده نشد.


جو دانشگاه فردوسی به شدت امنیتی است و در هر گوشه ی این دانشگاه نیروهای حراست و انتظامات به طور گسترده ای در حال گشت زنی هستند که این فضای امنیتی از زمستان سال گذشته تاکنون بی سابقه بوده است.


گفتنی است فشارها در دانشگاه فردوسی بر فعالین دانشجویی کماکان ادامه دارد و مهر ماه سال جاری نیز، احکام انضباطی جدیدی صادر گردید که جهت مشخص نبودن رای تجدید نظر از اعلام آن خودداری می شود.


در سال ۸۸ قریب به ۳۰ حکم محرومیت از تحصیل و بیش از ۲۰ حکم انضباطی در جریان اعتراضات سال ۸۸ صادر شده است.


تکذیب اعدام سکینه محمدی در تبریز

Posted:

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی اعلام کرد

جرس: در پی اعتراضات فراگیر نسبت به خبر اجرای قریب الوقوع حکم اعدام سکینه محمدی آشتیانی، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی خبر اعدام وی را تکذیب کرد.


روز سه شنبه ١١ آبان ماه (دوم نوامبر)، گزارش هایی در اروپا درباره احتمال اجرای حکم اعدام سکینه آشتیانی برای روز چهارشنبه منتشر شد، که با واکنش های اعتراض آمیزی از سوی اتحادیه اروپا، کاخ سفید و بریتانیا، روبرو گردید.


به گزارش ایرنا، رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی، اخبار رسانه های غربی مبنی بر اعدام سکینه محمدی آشتیانی در زندان تبریز را تکذیب کرد.


مالک اژدر شریفی با بیان اینکه " رسانه های معاند غربی به جای پرداختن به رسالت اصلی و اطلاع رسانی خود، در پی ایجاد فضای مسموم علیه جمهوری اسلامی هستند" گفت:" انتشار این اخبار نیز بر همین مبنا بوده است".
رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه سکینه محمدی هم اکنون در سلامت کامل بوده و در زندان تبریز بسر می برد، افزود:" در عین حال پرونده نامبرده در محاکم قضایی استان در دست پیگیری بوده و روال اداری خود را طی می کند".


وی با انتقاد از شایعه پراکنی های صورت گرفته، ابراز عقیده کرد:" این رسانه ها هر از چند گاهی با چنین مباحثی می خواهند خود را در صدر اخبار قرار دهند".


مهدی اقبال را آزاد کنید

Posted:

طراح : طراح سبز

احمدی نژاد: حالا که فریب خوردگان شیطان به ما موشک نمی دهند، آنها را در کاخهایشان منکوب می کنیم

Posted:

جــرس: در واکنش به فسخ قرارداد ارسال سامانه های موشکی اس ٣۰۰ روسیه به ایران و همچنین دستور رئیس جمهور آن کشور مبنی بر ممنوعیت فروش تجهیزات نظامی به جمهوری اسلامی، محمود احمدی نژاد اعلام کرد "قرارداد دفاعی ما با کشوری که فریب آمریکا را خورده، معتبر می باشد و زیان های ناشی از آن را دریافت خواهیم کرد و اگر چند موشک را به ایران ندهند، تسلیم نشده و قدرتی تولید می کنیم که آنها را در کاخ های خودشان منکوب کند."


احمدی نژاد با بیان اینکه "امروز دیگر آنها در مقابل ما قدرتی محسوب نمی شوند"، هشدار داد "اگر فکر می کنند که توانایی خاصی دارند به ملت خود رسیده و معضلات داخلی خود را برطرف نمایند."


به گزارش مهر، رئیس دولت دهم روز چهارشنبه ۱٢ آبان ماه، در جریان سفر استانی به خراسان شمالی، در جمع مردم بجنورد، با اشاره به درخواست اخیر اعضای گروه ۱+۵ جهت گفتگو با ایران گفت: ما همواره طرفدار گفتگو بوده ایم ولی آنها چهار قطعنامه علیه ایران صادر کردند و این در حالیست که پیش از ضربه خوردن ملت ایران، آنها دست و بال خود را بیشتر بستند.


احمدی نژاد افزود: آنها پس از قطعنامه اول به طور غلیظ تری قطعنامه های دوم، سوم و چهارم را صادر کردند تا راهکار را بر ما ببندند و به تعبیر خودشان قطعنامه چهارم را صادر کردند تا به این وسیله ایران را فلج کنند ولی آن پنج ماه هم گذشت و هیچ اتفاقی نیفتاد و امروز خودشان گرفتار شدند.


وی گفت: آنها امروز در شرایطی درخواست گفتگو با ایران را مطرح کردند که همانند یک فرد بی سلاح هستند و همه تیرهای خود را رها کرده اند در حالیکه ایران تیردانش پر از تیر و کاملا مقابل آنها مسلح است.


احمدی نژاد تاکید کرد: آنها برای اینکه بتوانند رابطه خود را با کل ملت های جهان برقرار کنند یک راه دارند آن هم به رسمیت شناختن حقوق ملت ها و ملت ایران است که در این صورت امکان دارد ملت های جهان به آنها فرصت جبران بدهند ولی اگر مسیر قبلی را دنبال کنند همین مردم تا واصل شدن به جهنم آنها را دنبال خواهند کرد.


رئیس دولت دهم تاکید کرد "به گونه ای سخن می گویند گویا ما نیازی به آنها داریم درحالیکه اینگونه نبوده و ما به هر چیزی که نیاز داشته باشیم خواهیم ساخت."


احمدی نژاد سپس به همراهی روسیه با تحریم های جهانی علیه جمهوری اسلامی تاخت و آنرا "تحت تاثیر قرار گرفتن برخی کشورها از قطعنامه های ضد ایرانی" ذکر کرد و گفت: بعضی از کشورها که تحت تاثیر شیطان هستند فکر می کنند اگر قراردادهای دفاعی خود را با ایران به طور یک طرفه متوقف کنند ما زیان خواهیم دید ولی در پاسخ آنها باید گفت "اولا آن قرارداد معتبر بوده و زیان های ناشی از آن را دریافت خواهیم کرد و دوم اینکه اگر چند موشک را به ایران ندهند تسلیم آنها نشده و ما قدرتی را تولید می کنیم که آنها را در کاخ های خودشان منکوب کند."


وی گفت: در یک مقطع زمانی آمریکا و شوروی و همه دنباله های آنان یک دست شدند که به ایران ضربه بزنند ولی درسی به آنان داده شد که تا عمر دارند فراموش نمی کنند؛ حال امروز که دیگر آنها قدرتی محسوب نمی شوند.


احمدی نژاد به آن کشورها توصیه کرد اگر فکر می کنند که توانایی خاصی دارند به ملت خود رسیده و معضلات داخلی خود را برطرف نمایند.


گفتنی است مهرماه امسال، رئیس جمهوری روسیه، فرمان منع فروش موشک های پیشرفتۀ ضد هوایی اس ٣۰۰ و همچنین تسلیحات سنگین دیگر به ایران را امضا کرد و لیست گروهی از دانشمندان و مسئولان دست اندر کار هسته‌ای ایران را که حق ورود به این کشور یا عبور از خاک آن را ندارند را نیز اعلام نمود.

رسانه های روس گفته بودند دیمیتری مدودف، این اقدام را در چهارچوب اجرای آخرین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه جمهوری اسلامی (١۹٢۹) انجام داده است.


احمدی نژاد در سفر چندی پیش خود به کرمان نیز، از همراهی روسیه با قطعنامه تحریم ایران در شورای امنیت خشمگین شده و آن کشور را با الفاظ نامناسبی مورد حمله قرار داده بود.


بر اساس دستور جدید رئیس جمهوری روسیه، انتقال مستقیم یا غیرمستقیم هشت نوع سلاح سنگین از جمله تانک، خودروهای زره ای، هواپیماهای جنگی، هلیکوپترهای تهاجمی، کشتی های نظامی و سیستم های موشکی به ایران ممنوع شده و هرگونه حضور ایران در طرح های استخراج اورانیوم روسیه غیرقانونی اعلام شد.


همان زمان السکاندر فومین، معاون اول مدیر سازمان فدرال همکاریهای فنی و نظامی روسیه، تاکید کرده بود که بر اساس قطعنامه جدید شورای امنیت، مسکو هیچ گونه سیستم موشکی در اختیار تهران قرار نمی دهد.


مقامات جمهوری اسلامی تا کنون بارها از طرح دعاوی خسارت بابت فسخ این قرارداد سخن گفته اند، اما طرف روسی صرفا این پرداخت غرامت را پذیرفته است، بدون اینکه آن را عملی نماید.

رهبر جمهوری اسلامی: سالها بعد مشخص خواهد شد چه توطئه خطرناکی در پشت فتنه ٨٨ نهفته بود

Posted:

جــرس: رهبر جمهوری اسلامی معتقد است چند سال بعد که قلم های بسته شده آگاهان بین المللی روان شود، خواهید خواند که چه توطئه بزرگی پشت فتنه ٨٨ بود و چه قصد عجیبی داشتند.


به گزارش ایرنا، آقای خامنه ای صبح امروز چهارشنبه ۱٢ آبان ماه ٨٩، در دیدار گروهی از دانش آموزان مدارس، ١٣ آبان را نماد طمع ورزی آمریکا، وابستگی رژیم طاغوت، ایستادگی ایمان متکی به بصیرت، پیشقراولی نسل جوان در صحنه، و شجاعت و جسارت نسل جوان انقلابی دانست و گفت "این موضوع همواره باید درحافظه تاریخی ملت ایران بماند که آمریکا هیچ گاه به دنبال روابط عادی با کشورها نیست بلکه خواهان روابطی از نوع ارباب - رعیتی و غارت منافع ملت ها است و اگر در مقابل او ایستادگی نشود، تا لگدمال کردن شرف یک ملت نیز پیشروی خواهد کرد."


رهبر جمهوری اسلامی با اشاره به "سخنان ظاهرا دوستانۀ روسای جمهور آمریکا در دوره های مختلف" سخنان خود در مشهد را تکرار کرد و گفت "اگر چه این سخنان در ظاهر، نرم است اما در باطن، همان پنجه چدنی در زیر دستکش مخملی است."


آقای خامنه ای با حمایت از تصرف سفارت آمریکا در ١٣ آبان سال ١٣۵٨، افزود: این اقدام، نماد شجاعت و جسارت نسل جوان انقلابی در مقابل هیمنه آمریکاست زیرا آمریکا را که در آن زمان، بسیار پرهیمنه بود، متزلزل کرد و به زانو درآورد.


وی بدون اشاره به ماهیت و شعارهای معترضان به نتایج بعد از انتخابات - بویژه تجمع سبزها در روز ۱٣ آبان- اظهار عقیده کرد "با تامل در حقایق می توان متوجه شد که آن جمعیت محدودی که در ١٣ آبان سال گذشته، در خیابان های تهران بر ضد این مناسبت شعار دادند، در واقع به دنبال زنده کردن هیمنه آمریکا، پنهان کردن سلطه طلبی آن و زیر سئوال بردن حرکت عظیم ملت ایران در مقابل ظلم بزرگ آمریکا بودند، که البته شکست خوردند."


آقای خامنه ای افزود "شکست فتنه سال ٨٨ نمونه بارزی از حضور تاثیرگذار و هوشمندانه جوانان بود و فتنه بزرگی بود که سالها بعد مشخص خواهد شد چه توطئه خطرناکی در پشت آن نهفته بود و به همت حضور پیشگامانه جوانان در صحنه، شکست خورد."


وی با بیان اینکه "صحنه گردانان اصلی فتنه سال ٨٨ در طراحی پیچیده خود، به دنبال تسخیر ایران بودند"، افزود:
در این میان، عوامل فتنه که اکثر آنها ندانسته وارد این ماجرا شده بودند، بدون آنکه خود متوجه باشند، در جهت اهداف طراحان اصلی حرکت می کردند و این موضوع نیازمند تحلیل های دقیق روان شناختی است که چگونه عده ای، ندانسته به دشمن کمک کردند.


رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر لزوم حفظ هوشیاری و حضور جوانان در صحنه، خاطر نشان کردند: امروز ملت ایران، قویتر از هر زمان دیگر است ودر مقابل دشمنان او،ضعیف تر و منفورتر ازهر زمانی هستند اما هیچگاه نباید از کید و طراحی دشمن غافل شد.

نماینده مجلس هشتم شورای اسلامی: دلالی در مجلس را نفی نمی كنم

Posted:

جــرس: در واكنش به اظهارنظر اخیر معاون رئیس دولت و رئیس سازمان تربیت‌بدنی مبنی بر "وجود پدیده دلالی در مجلس"، رئیس كمیته تربیت‌بدنی مجلس هشتم شورای اسلامی می‌گوید: "در مجلس هم مثل سایر ارگان‌ها این پدیده زشت وجود دارد. "


به گزارش ایلنا، علی سعیدلو، معاون رئیس دولت و رئیس سازمان تربیت‌بدنی، طی روزهای اخیر در حاشیه بازدید از اردوی تیم امید ایران، در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اظهارات بیژن نوباوه، نماینده تهران در مجلس كه مدعی شده بود "دلالی در ورزش در حال افزایش است"، گفت كه نه تنها در ورزش بلكه در سایر امور كشور هم دلالی وجود دارد و از جمله در مجلس هم این پدیده دیده می‌شود.
معاون رئیس دولت اضافه کرده بود "آیا در بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی شاهد پدیده دلالیسم نیستیم؟ در كجا دلالی وجود ندارد؟ "


سیدجلال یحیی‌زاده، رئیس كمیته تربیت‌بدنی مجلس به ایلنا گفته است: "باید ببینم سعیدلو روی چه حسابی این حرف را زده. در مورد دلالی در ورزش الان نمی‌توان اظهارنظری كنم. در آینده نزدیك گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تربیت‌بدنی امكان ارائه در صحن علنی مجلس را پیدا می‌كند و پس از آن می‌توانم گزارش مبسوطی از محتوای آن به خبرگزاری شما ارائه دهم."


این نماینده اصولگرای مجلس ادامه داد: "ممكن است در مجلس هم چنین كار زشتی انجام شود. در دوره‌های گذشته بعضی از نمایندگان وارد این كار زشت شدند كه البته برای كاندیداتوری دوره بعد رد صلاحیت شدند. به هر حال سعیدلو درست گفته، همانطور كه دلالی در ورزش محتمل به نظر می‌رسد نمی‌توانم دلالی در مجلس را نفی كنم."

ملاقات با شبنم مددزاده بعد از سه هفته بی خبری

Posted:

جــرس: شبنم مددزاده، عضو زندانیِ شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم، پس از ۲۲ روز بی خبری مطلق، توانست با خواهرش ملاقات کند.


به گزارش دانشجو نیوز، این ملاقات در حالی صورت می گیرد، که با وجود گذشت بیش از ۶۲۱ روز از بازداشت این فعال دانشجویی، تا کنون اجازه استفاده از مرخصی را نداشته است.


گفته می شود حال روحی شبنم مددزاده مساعد میباشد اما از نظر فیزیکی دچار ضعف جسمانی شدید است که با توجه به ناراحتی قلبی و گوارشی نگرانی ها را در رابطه با وضعیت سلامت وی افزایش می دهد.


در روز بیست و دوم مهرماه، تمامی ارتباطات این عضو انجمن اسلامی دانشگاه تربیت معلم از جمله ملاقات و استفاده از تلفن، به دستور معاون زندان قطع شده بود. در مراجعات مکرر خانواده مددزاده به مسئولین ذیربط هیچ کدام پاسخ قانع کننده ای در رابطه با این اقدام غیر قانونی آقای علیمحمدی، معاون زندان رجایی شهر نداده اند.


با وجود گذشت ۲۲ روز و اجازه ملاقات شبنم مددزاده با خانواده اش، کماکان این فعال دانشجویی زندانی اجازه استفاده از تلفن را ندارد.


 چندی پیش شبنم مددزاده نایب دبیر شورای تهران دفتر تحکیم وحدت و عضو انجمن اسلامی دانشگاه تربیت معلم تهران و برادرش فرزاد مددزاده، بعد از شش جلسه دادگاه، به تحمل پنج سال حبس تعزیری با تبعید به زندان رجایی شهر محکوم شدند.

وکیل مدافع شبنم، محمد اولیایی فرد نیز، خود از زندانیان و محکومان زندان اوین است.

محمد شریف خطاب به ریاست جدید اوین: هدی صابر به چه دلیل قانونی در زندان است؟

Posted:

جــرس: وکیل مدافع هدی صابر، طی نامه‌ای به ریاست جدید زندان اوین از وی خواست دلیل قانونی نگهدای هدی صابر در آن زندان را اعلام نماید.


به گزارش منابع خبری جرس، محمد شریف در این نامه به دو بار بازداشت قبلی هدی صابر در سال‌های ٧٩ و ٨٢ اشاره کرده و در رابطه با پرونده اول گفته هنوز دادنامه قطعی به وی ابلاغ نشده و در رابطه با پرونده دوم نیز صابر مدت حبس‌اش را گذرانده است.


شریف در این نامه به مرخصی صابر در جریان تحمل کیفر (در سال‌های ٨۴-٨٢) اشاره کرده و گفته است که محکومیت (قبلی) وی نیز در مرخصی خاتمه یافته است.


وکیل هدی صابر در پایان این نامه خطاب به ریاست زندان اوین آورده است که "از آن پس پرونده جدیدی برای ایشان مفتوح نشده و محکومیت دیگری به وی تعلق نگرفته است. لذا تقاضا دارد موجب قانونی بازداشت فعلی موکل را اعلام فرمایند."


هدی صابر یک بار نیز پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم در سال ۱۳۸۸ پس از بازداشت به مکانی نامعلوم منتقل شده بود و امسال برای چهارمین بار در سالیان اخیر، در تاریخ دوم امرداد ماه امسال بازداشت شده و تاکنون در زندان اوین به سر می‌برد.


همچنین مدتی پیش شورای فعالان ملی - مذهبی، مهندس عزت‌الله سحابی، تقی رحمانی و رضا علیجانی و نیز فیروزه صابر (خواهر) و فریده جمشیدی (همسر هدی صابر) طی بیانیه‌ها و نامه‌هایی به بازداشت وی اعتراض کرده و خواهان اعلام مجوز قانونی بازداشت و نگهداری وی در اوین شده و خواستار آزادی هر چه سریع‌تر این روزنامه نگار و فعال ملی- مذهبی شدند.