جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


بدون شرح

Posted:

طراح : طراح سبز

گزارش تصویری - آتش سوزی در جنگل های گلستان

Posted:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بازداشت محمود علیزاده طباطبایی

Posted:

جرس: در ادامه تحولات مربوط به پرونده مهدی هاشمی رفسنجانی، برخی از سایت های خبری نزدیک به دولت، مدعی بازداشت سیدمحمود علیزاده طباطبایی وکیل خاندان هاشمی رفسنجانی توسط مقامات امنیتی شدند.


سامانه خبری- تحلیلی «مشرق»، بدون نام بردن از وی، اتهام علیزاده را جمع آوری اطلاعات پرونده مهدی هاشمی از برخی قضات و وکلا اعلام کرده است.


گفتنی است علیزاده طباطبایی عضو اولین دوره شورای اسلامی شهر تهران و نماینده رئیس دولت اصلاحات در ستاد مبارزه با مواد مخدر بوده است.


وی همچنین در برخی پرونده ها، همچون شکایت از روزنامه کیهان، وکالت محمد خاتمی را بر عهده داشته است.


گزارش تصویری - مانور هوایی

Posted:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وضعیت وخیم ماشاالله حائری زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج

Posted:

جرس: ماشاالله حائری زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج در وضعیت بد جسمی به سر می برد و مسئولین زندان به وضعیت وی توجه ای نمی کنند.


بنا به گزارش ارگان خبری فعالان حقوق بشر، ماشاالله حائری زندانی سیاسی ۵٣ ساله محبوس در زندان رجایی شهر به علت خونریزی داخلی و مشکل حاد قلبی احتیاج به پزشک متخصص و داروهای مخصوص دارد.
این در حالی است که مسئولین زندان از رساندن داروهای مخصوص او توسط خانواده اش جلوگیری می کنند.


وی به ۱۵ سال زندان محکوم شده است.
 

عدم توزیع روزنامه در بین زندانیان رجایی شهر

Posted:

جرس: در زندان رجايي شهر هفته ها است که دیگر حتی روزنامه‌هاي نزديك به دولت هم در بین زندانیان توزيع نمي‌شود.

 

به گزارش هرانا، تا پيش از اين روزنامه‌هاي نزدیک به دولت مانند همشهري، كيهان و ايران توزيع مي‌شد.


با این حال نزدیک به دو هفته است كه ديگر اين روزنامه‌ها در زندان رجايي شهر کرج توزيع نمي شود.


چندی پیش زندانیان سیاسی محبوس در این زندان تقاضا کرده بودند رادیو در اختیار آنان قرار گیرد که مسئولین زندان از در اختیار گذاشتن روزنامه هم جلوگیری کردند.


هم اکنون باستانی، زیدآبادی، سحرخیز، سلیمانی، بداغی، محمودیان، طبرزدی، رفیعی فروشانی و مددزاده در زندان رجایی شهر کرج به سر می‌برند.
 

بازداشت دو فعال مدنی در سلماس

Posted:

جرس: بهروز لاجورد و فيروز مالكي از فعالان مدني در سلماس توسط نيروهاي امنيتي بازداشت شدند.


به گزارش جرس به نقل از ديده بان حقوق بشر كردستان، خانواده هاي اين فعالان مدني اظهار داشتند: نزديك به سه هفته از بازداشت آنها مي گذرد اما تاكنون تماسي با منزل نداشته اند و از محل نگهداري آنان بي اطلاعيم.
 

جلوگیری از واریز یارانه ها به حساب زندانیان سیاسی و خانواه هایشان

Posted:

جرس: در حالی که مبلغ یارانه‌های نقدی که به حساب سرپرست خانواده‌ها ریخته شده، هنوز قابل برداشت نیست و این موضوع برای مردم در هاله ابهام قرار دارد، دولت از واریز همین وجه نیز به حساب خانواده زندانیان سیاسی جلوگیری کرده است.

 

به گزارش تحول سبز، دولت برای جلوگیری از واریز یارانه های نقدی به حساب زندانیان سیاسی، از ثبت نام کسانی که پیش از این به عنوان زندانی سیاسی بازداشت بوده اند در طرح هدفمندی یارانه ها برای دریافت یارانه نقدی جلوگیری کرده و از طرفی، زندانیانی که خانواده هایشان از طرف آنها ثبت نام کرده اند نیز پس از مراجعه به بانک متوجه شده اند که مبلغی به حسابشان واریز نشده است.

 

به این ترتیب دولت در اقدامی غیرقانونی با تصور ایجاد فشار به زندانیان سیاسی و خانواده هایشان از واریزمبلغ یارانه های نقدی به حساب خانواده آنها جلوگیری کرده است.
 

یک ماه بی خبری از وضعیت محمدعلی منصوری

Posted:

جرس: خانواده محمد علی منصوری، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج پس از انتقال این زندانی به انفرادی بیش از یک ماه است که از وی بیخبر هستند و مسئولین زندان هیچ پاسخی به این خانواده نمی‌دهند.


به گزارش هرانا، مسئولین زندان رجایی شهر کرج به خانواده این زندانی گفته اند برای ملاقات با این زندانی باید 21 روز دیگر مراجعه کنند اما با گذشت بیش از یک ماه همچنان خانواده این زندانی در بی خبری مطلق به سر می برند.

 

محمد علی منصوری زندانی سیاسی 50 ساله است که در سال 86 بازداشت و  به 18 سال زندان محکوم شد.
 

فراخوان فعالان دانشجویی برای اعتصابات سراسری در دانشگاهها به مناسبت١۶ آذر

Posted:

 جرس: در آستانه فرا رسیدن ۱۶ آذر و روز دانشجو، جمعی از دانشجویان دانشگاه های پایتخت، با صدور بیانیه ای عموم دانشجویان را به اعتصاب سراسری در تاریخ های ۱۵ و ۱۶ و ۱٧ آذر امسال فراخواندند.


این فعالان دانشجویی در بیانیه خود با خاطرنشان کردن این نکته که "طی سال گذشته شاهد اعمال بیشرمانه حکومت از جمله قتل عام هموطنانمان در تظاهرات خیابانی؛ رسوایی در زندان كهریزك؛ حمله وحشیانه به كوی دانشگاه تهران؛ اعتراف گیری های اجباری از فعالین در بند؛ دستگیری و حبس هزاران تن از آحاد ملت بدون توجه به قوانین؛ زیر پا گذاشتن قانون؛ اعدام های بی رویه و هزاران عمل نا مشروع دیگر بوده ایم"، از تمام تشکل های دانشجویی و انجمن ها درخواست نمودند در اعتصاب سراسری دانشجویان شركت جسته و صدای آزادیخواهی خود را به گونه ای متفاوت و منسجم تر از همیشه به گوش مستبدین و همچنین همه آزادیخواهای دنیا برسانیم."

این بیانیه آورده است "از تمامی كسانی كه این بیانیه را می خوانند می خواهیم تا با تكثیر آن چه در سایت ها و وبلاگ ها و شبكه های اجتماعی اینترنتی و چه در سطح دانشگاه ها و خوابگاه های دانشجویی ما و خودشان را در انجام این رسالت مهم یاری رسانند."

فعالان دانشجویی دانشگاههای شهر تهران، یادآور شده اند که "در بیانیه های بعدی، جزئیات و چگونگی اعتصابات آتی به اطلاع خواهد رسید."


گفتنی است گروهی از دانشجویان و همچنین فعالان دانشجویی جنبش سبز مقیم خارج از کشور نیز، در آستانه فرا رسیدن ١۶ آذر و روز دانشجو، طی فراخوانی از دانشجویان ایرانی سراسر جهان خواستار گرامیداشت این روز و سازماندهی مشترک برای برگزاری مراسم همزمان شده بودند.