جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


توطئه جدید جابجایی زندانیان سیاسی از بندهای مختلف زندان گوهردشت كرج

Posted:

جرس: بنا به گزارش منابع حقوق بشری، مسئولین زندان گوهردشت و مأموران وزارت اطلاعات، جهت پنهان نگه داشتن و جلوگیری از درز اقدامات غیر انسانی که برعلیه زندانیان سیاسی در زندان گوهر دشت کرج صورت می گیرد، درصدد اجرای طرح سر جمع کردن زندانیان سیاسی ازبندهای مختلف زندان به بند هفت هستند، که این بند در حال حاضر بند مخصوص زنان می باشد .


به گزارش كانون حمایت ازخانواده های جان باختگان و بازداشتی ها، مقامات زندان گوهردشت هم اکنون درحال تخلیه بند هفت می باشند و طبق آخرین گزارش ها، قصدشان این است که طی یکی دوماه آینده این طرح که "نشان بر توطئه جدیدی علیه زندانیان سیاسی است" را اجرا کنند.


این گزارش افزود : در آبان امسال نیز، در دونوبت زندانیان سیاسی بند چهار آن زندان، مورد تعرض و تفتیش و بازرسی ماموران قرار گرفتند که دریک نمونه آن، سه شنبه چهارم آبان ماه، گارد حفاظت اطلاعات زندان گوهردشت به آن بند یورش برده وتمامی دست نوشته ها و جزوات زندانیان و همچنین یکی از زندانیان بنام محمد علی منصوری را با خود بردند، كه هنوز از سرنوشت این زندانی سیاسی، اطلاعی در دست نیست."

همچنین روز پنجشنبه ٢٧ آبان ماه، دهها نفر از نیروهای یگان ویژه حفاظت، با همراهی ۴افسر نظامی به سالن ۱۰ بند چهار زندان گوهردشت ‌کرج که محل استقرار زندانیان سیاسی این زندان می‌باشد، یورش برده و با برهم زدن وسایل شخصی ایشان، اقدام به بازرسی و تفتیش بند و محل استقرار زندانیان نمودند.


كانون حمایت ازخانواده های جان باختگان و بازداشتی ها، این اقدامات را، "زمینه چینی برای توطئه جابجایی علیه زندانیان سیاسی و دست باز دادن به ماموران اطلاعات برای فشار و اذیت و آزار هر چه بیشترآنان در   زندان گوهر دشت" ذکر کرد.
 

عبدالله مومنی: در شرح شکنجه ها و رفتارهای غیر انسانی و خلاف شرع بازجویان، سر سوزنی اغراق نشده

Posted:

جوابیه به دادستان کل کشور
 جرس: در واکنش به ادعای هفته اخیر دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضاییه پیرامون "دروغ و ناباورانه بودن شکنجه های اِعمال شده بر عبدالله مومنی"، این فعال دانشجویی و زندانی سیاسی محبوس در بند ٣۵۰ زندان اوین که دوران محکومیت خود را سپری می کند، در خصوص اظهارات اخیر محسنی اژه ای جوابیه ای منتشر ساخت.


غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور، روز دو‌شنبه (۲۲ نوامبر/ اول آذر) با اشاره به انتشار نامه چندی پیش عبدالله مومنی به رهبر جمهوری اسلامی پیرامون شکنجه های وارده در جریان بازجویی ها و بازداشت، و همچنین تسلیم شکایت نامه ای به دادستانی تهران در همین زمینه، مدعی شده بود که "هیچ‌کدام از موارد ذکر شده توسط مومنی صحیح نیست و به فرض هم که گفته باشد آیا باور کردنی است؟"


به گزارش ارگان خبری فعالان حقوق بشر در ایران، متن جوابیۀ این فعال دانشجویی به دادستان کل کشور به شرح زیر است:


بخشهایی از اظهارات آقای محسنی اژه ای در نشست خبری مورخه اول آذرماه در خصوص تکذیب شکنجه های وارده به اینجانب طی بازداشت موقت در تابستان ٨٨ را از طریق برخی جراید در زندان اوین مطالعه کردم، لذا از آنجا که این مطالب حاوی اظهارات نادرست و کذب می باشد جهت تشحیذ اذهان عمومی نکاتی را مختصرا بیان می دارم :


۱- مخاطب نامه سرگشاده اینجانب همچنان که در نشست خبری مذکور نیز یادآوری شده است مقام رهبری به عنوان عالیترین مقام کشور و مسئول نظارت بر عملکرد سه قوه بوده است ، حال چنانچه سخنگوی محترم دستگاه قضایی جایگاه فراتری نیز برای خود قائل هستند مناسب است که افکار عمومی در این خصوص توجیه و اطلاع رسانی لازم صورت پذیرد و در غیر این صورت به شرحی که در ادامه توضیح خواهم داد ورود ایشان به این قضیه دچار اشکال حقوقی است.


٢- چندی پس از انتشار علنی نامه اینجانب در حالی که در چند نوبت محتوای این نامه در جلساتی برای برخی مقامات قضایی تشریح کرده بودم ؛ در پی پیگیری دادستان تهران، آقای جعفری دولت آبادی طی نشستی با ایشان در زندان اوین در مورخ هشتم مهر امسال ضمن تشریح مجدد شکنجه و رفتارهای غیرقانونی در جریان بازداشت موقت توسط بازجویان وزارت اطلاعات، شکواییه ای مکتوب را علیه کلیه آمران و عاملان این برخوردهای غیرقانونی تنظیم کرده و شکایبت خود را با طرح بالاترین مقام دادسرای عمومی و انقلاب تهران به جریان انداختم .
مع الوصف از آنجا که مجموعه تحت مدیریت وزیر وقت اطلاعات و سخنگوی فعلی قوه قضاییه به ویژه آن دسته از ماموران و کارشناسان شاغل در بندهای ٢۰٩ و ٢۴۰ که نقشی در پرونده اینجانب داشته اند از جمله متشکی عنهم پرونده مفتوحه در خصوص شکنجه می باشند و به نظر می رسد چنانچه ایشان به عنوان یکی از اطراف دعوی و یا مطلعان از قضیه دفاعیات و یا توضیحاتی دارند بایستی آن را در محضر مقام بازپرسی مطرح کنند نه آنکه از رسانه های عمومی و جایگاه سخنگوی قوه قضاییه برای طرح و توضیح درخصوص نقاط تاریک کارنامه باندهای اطلاعاتی ، امنیتی مداخله گر در انتخابات و حوادث پس از آن بهره جویند.


٣- اینجانب بار دیگر تایید می نمایم که کلیه مطالب مذکور در نامه سرگشاده ام درخصوص نحوه شکنجه فیزیکی و روانی وارده بدون سرسوزنی اغراق تشریح شده و تماماً منطبق با واقعیت می باشد. با پرهیز از ذکر درباره جزئیات رفتارهای غیرقانونی ، غیر انسانی و خلاف شرع بازجویان طرح این مسئله را ضروری می دانم که نکات منتشره و سرفصل های اشاره شده در نامه سرگشاده با لحاظ پرهیز از ذکر رویه های غیرقانونی رایج در بازداشتگاهای امنیتی و از باب اهم فی الاهم آمده است.


۴- گرچه سخنگوی محترم در اظهاراتشان بخش مربوط به ضرب و شتم حین بازداشت را تایید کردند لیکن ادعای جالب توجه ایشان در خصوص غیرممکن بودن اعمال شکنجه در زندان و بازداشتگاه ها با توجه به تجربه تلخ شخصی ام و نیز اخبار و قرائن فراوانی که پیش روی افکارعمومی طی یکسال و نیم گذشته وجود دارد نشان می دهد که انتخاب مخاطب و مرجع تظلم خواهی در نامه من به درستی صورت گرفته چرا که درخصوص فجایع رخداده در پرونده هایی همچون کهریزک نیز ابتدا با تمام قرائن و شواهدی که وجود داشت مقامات و مدیران وقت قضایی اقدام به انکار و تکذیب می کردند اما پس از افشاگری های مکرر در سطح افکار عمومی بود که با ورود عالیترین مقام کشور مقدمات رسیدگی قضایی و مجازات عاملان پرونده فاجعه کهریزک فراهم شد.


۵- درپایان امیدوارم با طرح شکایت اینجانب نزد مراجع قضایی ضمن رسیدگی قضایی و مجازات به دادخواهی من، اراده سیالی در جهت ریشه کنی زمینه ها و عوامل بروز چنین قانون شکنی هایی برای همیشه فراهم شود.

عبدالله مومنی
آذرماه ٨٩- بند ٣۵۰ زندان اوین

 

 گفتنی است عبدالله مومنی، سخنگوی سازمان دانشجویی ادوار تحکیم وحدت که در جریان حوادث بعد از انتخابات بازداشت و اکنون در زندان به سر می برد، طی نامه ای از زندان اوین خطاب به رهبر جمهوری اسلامی، مطالبی را در خصوص شکنجه شدید، اعترافات ساختگی و محاکمه نمایشی خود، و همچنین فقدان کامل استقلال قضایی در محاکمه اش شرح داده و خواستار تشکیل یک کمیته حقیقت یاب پیرامون رخدادهای صورت گرفته، شد.

 

 این فعال دانشجویی که هم اکنون در حال گذراندن محکومیت ۴ سال و ۱۱ ماه خویش در بند ۳۵۰ زندان اوین تهران است، در نامه خود همچنین خاطرنشان کرده است "به آگاهی می رسانم من همچنان به اعتقاداتی که پیش از بازداشت داشته ام پایبندم و آنچنانکه توضیح دادم سخنانی را که تحت فشار در دادگاه روخوانی کردم، بیان اعتقاد خود نمی دانم."

 

 

 

 

 

 

 

امروز لازمه بیعت با نبوت، بیعت با ولایت فقیه است

Posted:

شبیه سازی های تاریخی خطیبان نماز جمعه

جرس: مشخص بود در تقارن با عید غدیر، بهانه ای پیدا خواهد شد تا امامان جمعۀ سراسر کشور در تاکید بر حمایت از ولایت، این بار نیز شباهت سازی های تاریخی را از امامان معصوم هزینه کنند. کما اینکه در خطبه ها خاطرنشان ساختند "بر خلاف برخی مسائل مطرح شده در غدیر خم، بیعت با امام علی به منزله دوستی با آن حضرت نیست، بلكه به مثابه بیعت با ولایت و امامت تا امام زمان است و ولایت فقیه نیز تنها یك جریان رهبری سیاسی نیست بلكه مدیریت اجرایی امام زمان است ."


اما نکته حائز اهمیت تر آنکه، این شبیه سازی تاریخیِ ابلاغی از پایتخت، تبعیت از رهبری را از حیطۀ امامت به حوزۀ نبوت کشانده و این بار در خطبه های نماز جمعه (پنجم آذر ماه) صریحا اعلام شد "بیعت با ولایت به منزله بیعت با نبوت است و به عبارت دیگر لازمه بیعت با نبوت، بیعت با ولایت است."


هفته بسیج و ستایش مجدد شبه نظامیانِ حامی رهبر جمهوری اسلامی، از دیگر موضوعات ابلاغی سخنرانان خطبه های نماز جمعه بود. این بار شبیه سازی های تاریخی، از حوزه رهبری به حوزه حامیان رهبری کشید تا خطیبان نماز جمعه، پای فردوسی، شاعر حماسه سرای پارسی را در زمرۀ مداحان بسیج باز کرده و ادعا کنند: "بسیج واژه ای باارزش است كه افرادی مانند فردوسی هم از آن در اشعار خود بهره جسته اند."

ناگفته نماند خطیبان نماز، اجتماع موسوم به "۱۱۰ هزار بسیجی" که ادعا شد با رهبری دیدار کرده اند را، به صدر اسلام پیوند زده و مدعی شدند "از ۱٢۰ هزار نفری كه در روز عید غدیر خم با حضرت علی بیعت كردند، بعد از گذشت ٧۰ روز، تنها هفت نفر بر این پیمان و بیعت خود باقی ماندند و بر این مبنا، مولفه واقعی بیعت بسیجیان با ولی فقیه، بسیجی ماندن و ولایتمداری عمیق آنان است."

طرح هدفمندی یارانه ها نیز، از دیگر مواردی بود که خطبای نماز جمعه به آن اشاره کرده و بدون رویکرد به تبعات اقتصادی و اجتماعی طرح مذکور، اعلام کردند وظیفه آحاد مردم در این برهه از انقلاب، حمایت قاطع از دولت اسلامی است..."


تهران، امامی كاشانی: اجرای هدفمندی یارانه ها به همكاری قوا و همدلی ملت نیاز دارد
محمد امام كاشانی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران اظهارداشت‌: اگر یك روزهم به آخر دنیا مانده باشد، آن روز به امر خدا آن قدر طولانی می شود كه استعداد حكومت ولی عصرایجاد شود.


به گزارش ایرنا، وی با یادآوری هفته بسیج تاكید كرد: نیروهایی از جمله نیروهای مسلح و بسیج باید در زمینه سازی برای تحقق این حكومت جهانی نقش مؤثر ایفا كنند.


امامی كاشانی خاطرنشان كرد: مسایل اقتصادی به ویژه موضوع هدفمندی یارانه ها در كشور حساس است و اجرای آن، به همكاری تمام قوا و صاحبنظران نیاز دارد و ملت نیز باید با همدلی و همكاری به توصیه و درخواست های دولت به ویژه در مورد صرفه جویی انرژی توجه كنند كه همه اینها گوشه هایی از بسیج، ایثار و فداكاری است.


فردوسی هم از بسیج گفته بود
امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه تهران گفت: بسیج واژه ای باارزش است كه حتی شعرایی مانند فردوسی هم از این واژه در اشغار خود ، بهره جسته اند و بسیجی یعنی پا را جایی بگذارند كه باید گذاشت؛ بسیجی، افراطی و تفریطی نیست.


وی اضافه كرد: امروز كشور در شرایطی قرار گرفته كه دشمن آن را احاطه كرده است و آنچه كه اكنون اهمیت زیادی دارد، وحدت كلمه است.


مشهد: علم الهدی: ولایت فقیه تنها رهبری سیاسی نیست بلكه مدیریت اجرایی امام زمان است
احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه در صحن جامع رضوی، با اشاره به سخنان اخیر رهبری در جمع بسیجیان افزود: بسیجی ماندن به مراتب بسیار مهم تر از بسیجی بودن است.


وی اجتماع موسوم به ۱۱۰ هزار بسیجی که روز گذشته اعلام شد با رهبری دیدار کرده اند را، به صدر اسلام پیوند شده و مدعی شد "از ۱٢۰ هزار نفری كه در روز عید غدیر خم با حضرت علی بیعت كردند، بعد از گذشت ٧۰ روز، تنها هفت نفر بر این پیمان و بیعت خود باقی ماندند. و بر این مبنا، مولفه واقعی بیعت بسیجیان با ولایت فقیه بسیجی ماندن و ولایتمداری عمیق آنان است.


نماینده خراسان رضوی در خبرگان ادعا کرد "بر خلاف برخی مسائل مطرح شده در غدیر خم، بیعت با امام علی به منزله دوستی با آن حضرت نیست بلكه به مثابه بیعت با ولایت و امامت ایشان و همه معصومین حتی تا امام زمان است.


علم الهدی مدعی شد: با گذشت بیش از بیست سال از رهبری مقام ولایت، اكنون علاوه بر ملت ایران برای سایر امت های جهان اسلام هم این امر به خوبی ثابت شده كه امروز آیت الله خامنه ای برای این رهبری همتا و نظیر ندارد و ولایت فقیه تنها یك جریان رهبری سیاسی نیست بلكه مدیریت اجرایی امام زمان است و در زمانی كه آن حضرت به دلیل رسالت جهانی سازی در دسترس نیستند، مجتهد جامع الشرایط حجت حضرت بر زمین است.


علم الهدی با اشاره به بیعت بسیجیان با ولایت فقیه گفت: مساله ولایت یك مساله بسیار مهم در عرضه زندگی ما است و بیعت با ولایت به منزله بیعت با نبوت است و به عبارت دیگر لازمه بیعت با نبوت، بیعت با ولایت است.


قم، سعیدی: كسی كه به ولایت علی تمسك دارد باید خود را مروج و مطیع ولایت فقیه بداند
امام جمعه موقت قم با اشاره به اینكه تقویت ولایت فقیه، تقویت ولایت معصومین است، گفت: ولی فقیه، قطره ای از دریای ولایت است كه سعی دارد با قول و عمل خود در عصر غیبت ، ولایت اهل بیت را اثبات كند.


محمد سعیدی درخطبه های نمازجمعه قم خاطرنشان كرد:امروز كسی كه به ولایت حضرت علی تمسك دارد باید خود را مروج، متمسك و مطیع ولایت فقیه بداند.


سعیدی با اشاره به سخنان رهبری در جمع بسیجییان در باره "فتنه و فتنه گران" گفت: رهبر انقلاب در تذكر به فتنه گران، به امام علی اقتدا كرده و از زمان فتنه تاكنون ایشان نكات قابل توجهی را در سخنان خود ابراز داشته است.


وی مدعی شد: فتنه گران یا باید متنبه شوند و از انحراف خود بازگردند یا اینكه چنان رسوا و ذلیل شوند كه نتوانند در جامعه سر بلند كنند. عده ای از روز اول فتنه دم از وحدت با آنها و نوشتن منشور برادری می زنند ولی تا زمانی كه فتنه گران دست از زشتی اعمال خود برندارند، با آنها به وحدت نخواهیم رسید. قرآن در شان فتنه گران می فرمایند آنها با دشمن سازش و وحدت كرده اند و خداوند كسانی كه با دشمنان سازش می كنند نفرین می كند، به همین دلیل رهبری نیز با آنها به وحدت نمی رسند.


سعیدی همچنین ادعا کرد: فتنه گران هر روز برای دشمنان خوراك استفاده می كنند، شهرت طلبی، هوا پرستی و هوای نفس باعث می شود كه عده ای رهبری، امام ، نظام، شهدا و انقلاب را رها كرده و با دشمنان، ملحدان و آمریكا و انگلیس وحدت كنند.


اصفهان، طباطبایی نژاد: بسیج و سپاه در كنار "ارتش به هم ریخته" ما را در جنگ موفق کرد
امام جمعه اصفهان گفت: "فرمان تشكیل بسیج در پنجم آذرماه ۵٨ به دستور امام خمینی و درست یكسال قبل از جنگ تحمیلی از الهامات الهی می باشد."


یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان كه در مسجد امام آن شهر اقامه شد، افزود: بسیج، حق بزرگی بر گردن ما دارد كه این حق در دوران جنگ بسیار نمود بیشتری داشت و در آن دوران كه همه كفر با ما در جنگ بودند بسیج و سپاه به عنوان نیروهای تازه وارد در كنار "ارتش به هم ریخته" توانستند، عزت بیافرینند.


وی، بسیج را نه یك نیروی نظامی، بلكه یك نیروی مردمی برشمرد و گفت: همه مردم برای دفاع بی مزد و منت از نظام آماده باشند.


وی خاطرنشان كرد: بسیج یعنی كسی كه كمر همت را بسته تا از دین، انقلاب، اسلام، امامت و خدا دفاع كند.


شیراز، ایمانی: وظیفه آحاد مردم در این برهه از انقلاب، حمایت قاطع از دولت اسلامی است
نماینده رهبری در استان فارس و امام جمعه شیراز، با بیان اینكه اجرای دقیق قانون هدفمند شدن یارانه ها از اهمیت بسزایی برخورداراست، گفت: این قانون مانند تنگه احد نظام و انقلاب است و امید است كه بسلامت در اجرای دقیق آن بكوشیم.


اسدالله ایمانی در خطبه های نماز جمعه شیراز افزود: دشمنان دین و انقلاب همه توان خود را به كار گرفته اند كه قانون هدفمندشدن یارانه ها شكست بخورد و در این رابطه به دلسرد كردن مردم می پردازند .


وی اضافه كرد: وظیفه آحاد مردم در این برهه از انقلاب، حمایت قاطع از دولت اسلامی است تا قانون هدفمند شدن یارانه ها بخوبی و با دقت اجرا شود.


ایمانی اظهار عقیده کرد: مساله اصلی در كشور، اجرای دقیق و خوب این قانون است كه به اصلاح وضع معیشت مردم و ایجاد اشتغال خواهد انجامید و هر مساله دیگری مطرح شود در حاشیه است .


بسیج سد آهنینی در برابر توقعات حریصانه شیاطین است
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز گفت: بسیج سدی آهنین در برابر توقعات حریصانه شیاطین و دیگر دشمنان است.


محمدعلی موسوی جزایری در خطبه های نماز جمعه اهواز افزود: بسیج قهرمان بازوی ولایت فقیه است كه با تدبیر حكیمانه امام تشكیل شده است.


وی با بیان این كه بسیج در تمامی صحنه های دفاع از نظام و كشور حضور فعال داشته اظهار داشت: بسیج قدرتمند، آگاه و ولایت مدار، امروز قوی تر از همیشه در برابر توطئه های دشمن ایستاده و دشمنان با وجود این سد آهنین دیگر خواب تسلط دوباره بر كشور را نخواهند دید.


امام جمعه اهواز، با اطلاق اعتراضات سال گذشته به "فتنه سال ٨٨" گفت: در دفع این فتنه كه اتاق فكر آن در خارج از كشور و رجال و پیاده نظام لشكر آن در داخل كشور حضور داشتند، بسیج در صف اول قرار داشت و با تدابیر حكیمانه رهبری و بسیج ولایت مدار این توطئه دشمنان نیز خنثی شد.


موسوی جزایری ادامه داد: امروز نیز همچنان در یك جنگ نابرابر فرهنگی و سیاسی قرار داریم كه باید هوشیار و بیدارتر از همیشه به مقابله با دشمن رفته تا اجازه ندهیم آنها در این جنگ پیروز شوند.


بجنورد، مهمان نواز: سران فتنه عامل آغاز جنگ نرم دشمن علیه نظام هستند
نماینده خراسان شمالی در مجلس خبرگان، خواهان محاكمه سران فتنه پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری شد و گفت: سران فتنه عامل اصلی هجمه دشمنان به نظام اسلامی و آغاز جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی شده اند.


حبیب الله مهمان نواز در نماز جمعه این هفته مركز خراسان شمالی اظهار داشت: آنان با صدور بیانیه های فتنه انگیز كه همچنان ادامه دارد به فعالیت علیه نظام اسلامی روی آورده اند كه این اقدام آنان دشمنان را نیز جری كرده است.


امام جمعه بجنورد خواهان محاكمه سران فتنه پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری شد و ادعا کرد: مردم از قوه قضاییه انتظار دارند تا با محاكمه عاملان فتنه به این فتنه گریها پایان دهد.


مهمان نواز همزمان "وحدت" را لازمه تداوم نظام دانست و با اشاره به هفته بسیج گفت: امروز بسیج ما به قدری توانمند و قوی شده كه هیچ اراده ای نمی تواند با آن مقابله كند.


ارومیه، فخری: بسیج نعمت بزرگ الهی برای انقلاب است
امام جمعه موقت ارومیه می گوید : بسیج نعمت خدا دادی و یك نعمت بزرگ الهی برای انقلاب و نظام است.


سیدمحمد فخری در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه افزود: بسیج از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است و یك تشكل وارسته، شایسته، مكتبی و مردمی است.


وی اظهار عقیده كرد: بسیج برخاسته از بطن جامعه و از اقشار مختلف مردم تشكیل شده است كه نه تنها از انقلاب اسلامی دفاع كرده بلكه در تمامی صحنه ها و توطئه های دشمنان برعلیه انقلاب اسلامی حضور داشته و آن ها را خنثی كرده است و امروز بسیج علاوه بر اینكه برای پشتیبانی از ولایت فقیه در تمامی صحنه ها حاضر است بلكه در سازندگی نیز به صورت فعال حضور دارد.
 

نماهنگ 16 آذر

Posted:

This text will be replaced var so = new SWFObject('http://www.rahesabz.net/uploads/player/player-viral.swf','mpl','470','320','9'); so.addParam('allowfullscreen','true'); so.addParam('allowscriptaccess','always'); so.addParam('wmode','opaque'); so.addVariable('file','http://sabz-media-www.s3.amazonaws.com/16%20azara.flv'); so.addVariable('bufferlength','10'); so.write('mediaspace');

 

لینک دانلود

 

جشن ولایت و رونمایی از مصحف شریف یاقوت

Posted:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی، از برگزاری نشست توجیهی پیرامون ایران و سوریه خبر داد

Posted:

در پی گزارش اخیر آژانس

جرس: در پی انتشار گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد "عدم امکان تایید ماهیت صلح آمیز فعالیت های اتمی جمهوری اسلامی"، نماینده دائم جمهوری اسلامی در آژانس بین المللی انرژی اتمی، از برگزاری توجیهی فنی آژانس درباره دو گزارش ایران و سوریه در مقر آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین خبر داد.


به گزارش ایرنا، علی اصغر سلطانیه پس از پایان این نشست در وین گفت: جلسه توجیهی فنی توسط معاون آمانو پیرامون گزارش مدیركل در زمینه ایران و سوریه قبل از آغاز نشست فصلی شورای حكام برگزار شد.


سلطانیه با اشاره به بخشهایی از گزارش آمانو، بر لزوم تفكیك كامل اقدامات الزام آور حقوقی مطابق 'ان.پی.تی' و درخواستهایی كه فراتر از آن بوده و یا به استناد قطعنامه شورای امنیت و یا پروتكل الحاقی تأكید كرد.


اشاره سلطانیه به گزارش اخیر مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی است، که آنرا عصر سه شنبه دوم آذرماه، طی گزارشی نه صفحه ای برای ۳۵ عضو شورای حکام آژانس و اعضای شورای امنیت سازمان ملل مخابره کرد و خاطرنشان ساخت که ایران در ماه جاری میلادی (نوامبر) به دلایل نامعلومی، موقتا و لااقل برای یک روز، فعالیت های غنی سازی اورانیوم خود را متوقف کرده و دوباره از سر گفته است . این نهاد بین المللی همچنین اعلام کرد که "در حال حاضر امکان اثبات صلح آمیز بودن ماهیت و فعالیت اتمی جمهوری اسلامی وجود ندارد."


نماینده ایران در آژانس اظهارداشت: در این جلسه بار دیگر بوضوح ثابت شد كه فعالیتهای غنی سازی كاملاً زیر نظر آژانس بوده و هیچ مشكل فنی و تخصصی در فعالیتهای غنی سازی و جود نداشته است؛ لذا اطلاعات برخی از رسانه های غربی در ارتباط با توقف فعالیتهای غنی سازی كاملاً بی اساس بوده است.


سفیر ایران در آژانس تصریح كرد: معاون مدیركل نیز بر همكاری ایران در طول بازرسیها تأكید كرد.


سفیر جمهوری اسلامی در آژانس افزود: در روز جاری نیز متن بیانیه كشورهای عدم تعهد (نم) در حمایت از جمهوری اسلامی ایران توسط گروه كاری نهایی شد كه قرار است روز جمعه (فردا) در نشست سفرای عدم تعهد تصویب و توسط سفیر محترم مصر در نشست شورای حكام قرائت شود.

سلطانیه افزود: این بیانیه به عنوان سند آژانس از طرف بیش از صد كشور جهان به ثبت خواهد رسید.


گفتنی است نشست دوروزه شورای حکام آژانس، ۱۱ آذرماه جاری در مقر آن نهاد در وین آغاز می‌شود.


آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش چند هفته پیش خود، علاوه بر اینکه صریحا اعلام کرده بود نمی تواند صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران را تایید کند، تاکید نمود تهران باید اجازه دهد تا اطلاعات لازم در اختیار بازرسان قرار گیرد و آنها دسترسی کاملی به سایت های اتمی و دانشمندان هسته ای این کشور داشته باشند.
 

فرمانده کل بسیج: دشمنان را از پشت صدها نقاب بیرون می کشیم

Posted:

جرس: فرمانده کل بسیج در سخنانی پیش از خطبه ‌های نماز جمعه امروز تهران، مجددا از "تلاش دشمن برای توطئه‌ چینی علیه نظام" سخن گفت و اظهار عقیده کرد " دشمنان اعلام می‌دارند كه در فتنه سال ٨٨ با شعارهای غیرمذهبی و شعارهایی بر علیه لبنان و فلسطین و با روزه خواری وارد میدان شدند و شكست خوردند و اكنون طرح‌ریزی می‌كنند كه با ظاهری موجه در مقابل نظام بایستند اما با بصیرت حتی از صد نقاب اسلام‌فریبی، دشمن را شناسایی كرده و بیرون می‌كشیم."


به گزارش ایرنا، سردار محمدرضا نقدی به مناسبت هفته بسیج در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه پنجم آذر ماه تهران ادعا کرد "اكنون دشمن طراحی می‌كند كه با ظاهری موجه در مقابل ما بایستند اما با بصیرت، حتی از صد نقاب اسلام‌ فریب، دشمنان را شناسایی كرده و بیرون می‌كشیم."


این مقام نظامی همچنین از "برنامه‌های جدید غرب علیه جمهوری اسلامی" خبر داد و گفت كشورهای سلطه ‌گر تلاش دارند با ترویج بی‌بندوباری و موادمخدر، جوانان را از ما بگیرند اما با برنامه‌هایی كه بسیج در دست تهیه دارد این سحر دشمن باطل خواهد شد.


سردار نقدی با متوجه ساختن سقوط رژیم صدام حسین، دیکتاتور عراق توسط جمهوری اسلامی، گفت "امروز مشاهد می‌كنیم كه رژیم صدام كجاست و ملت ایران كجاست" .وی افزود "پیروزی‌های پی در پی ملت ایران به دلیل بصیرت بسیجی ملت ماست و اگر تا امروز این همه عزت و پیروزی كسب كردیم مطمئنا با ولایت بوده و در پیروزی‌های بعدی نیز با حزب‌الله و ولایت به پیروزی خواهیم رسید."


وی ادعا کرد "ملت ایران در فتنه سال ٨٨ با بصیرت خود و پشت سر ولایت‌فقیه پیروز شد و این پاداشی الهی بود."


نقدی افزود: دشمنان نظام دل به این بسته‌اند كه در اجرای قانون تحول اقتصادی بحران‌هایی صورت گیرد تا با سوء استفاده از آن به آشوب بپردازند اما ملت با همدلی و دولت با شناخت نیازهای مردم اجازه این اتفاق را نخواهند داد و از این مسیر نیز به سلامتی عبور خواهیم كرد.
 

برداشت مطالبات معوق بانک ها از حساب یارانه نقدی ممنوع  است

Posted:

جرس: در حالیکه مقامات ارشد دولت هنوز زمان دقیق فاز اجرایی طرح هدفمندی یارانه ها را اعلام نکرده و رئیس دولت قرار است طی گفتگوی مجدد تلویزیونی، از قریب الوقوع بودن آن خبر دهد، طی روزهای اخیر برخی مسوولان اقتصادی دولت، از "ممنوعیت برداشت مطالبات معوق افراد از محل یارانه‌های پرداختی دولت به مردم توسط بانك‌ها" و "یکسان بودن پرداخت فعلی یارانه ها" سخن گفتند.


به گزارش ایسنا، محمدرضا فرزین، سخنگوی كارگروه تحولات اقتصادی، با تاكید بر این كه بانک‌ها اقساط معوق یا آتی را از محل یارانه واریزی برداشت نخواهند کرد، یكی از راهکارهای مطرح شده در "بسته مدیریت یارانه‌های پرداختی" را تشویق کارخانجات به فروش قسطی محصولات بادوام خود به مردم اعلام کرد و گفت که این طرح با همکاری وزارت صنایع در حال پیگیری است.


وی افزود: مشکلی که عامه مردم پیش از این برای خرید قسطی کالا داشتند، اصرار فروشندگان به دریافت چک کارمندی معتبر دارای گردش مالی بود. این در حالی است که با واریز یارانه نقدی به حساب افراد، همه دارای یک حساب معتبر با گردش مالی مناسب خواهند بود و تولید کنندگان می توانند به راحتی اقدام به فروش قسطی محصولات خود کنند.


دیگر بازارهایی مثل خودرو، موبایل یا مسكن بازارهایی برای سرمایه‌گذاری نیستند
همچنین وزیر اقتصاد مدعی "تدبیر دولت برای افزایش جذابیت ماند‌گاری منابع یارانه نقدی مردم در حساب‌ها" شد .


شمس‌الدین حسینی در گفت‌وگو با همین خبرگزاری، درباره راهكار دولت برای جلوگیری از كاهش سپرده‌های بلندمدت پس از هدفمند كردن یارانه‌ها ادعا کرد: افراد می‌توانند منابع خود را به بانك، بازار سرمایه یا فعالیت‌های غیر مولد وارد كنند، اما آنچه كه به سلامت اقتصاد كمك می‌كند ورود منابع به بازارهای پول و سرمایه است.


وی گفت: یكی از توفیقات دولت در چند سال گذشته این بوده كه از تبدیل بازار كالاهای با دوام به بازارهای مالی جلوگیری كند و پول در جای مناسب خودش بكار گرفته شود. امروز دیگر بازارهایی مثل خودرو، موبایل یا مسكن بازارهایی برای سرمایه‌گذاری نیستند و صرفا از آن ها به عنوان یك كالای با دوام استفاده می‌شود. دولت توانسته وجوه مالی را به جریان‌های مولد و سالم هدایت كند كه این كار پس از هدفمند كردن یارانه‌ها هم دنبال خواهد شد.


حسینی همچنین ادعا کرد: ما اواخر سال گذشته در تدوین بسته سیاستی ـ نظارتی برای سال جاری متوجه شدیم كه متوسط مانایی و پایداری سپرده‌ها بالاتر رفته است. این امر نشان‌دهنده این است كه سپرده‌گذاران در كل ترجیح می‌دهند پولشان در بانك بماند چون هم امنیت دارد، هم سودآور است و هم در جهت خدمت و سازندگی بكار گرفته می‌شود.


وزیر اقتصاد تاكید كرد: در هنگام هدفمند كردن یارانه‌ها دولت تدبیری خواهد كرد كه باز هم منابع مردم در بازارهای جذاب و سالم به گردش در بیاید و در دستور كارمان این است كه حتی اگر مردم علاقه‌مند باشند بتوانند بخش كوچكی از این وجوه را هم از طریق سازوكاری در بازار پول و سرمایه به كار گیرند.


تغییر شماره تماس مردم
خبر دیگری كه در هفته گذشته درباره این طرح اعلام شد، تغییر شماره تلفن‌های مركز آمار ایران برای پاسخگویی به سوالات مردم درباره اصلاح اطلاعات اقتصادی خانوار بود.


در حالی كه پیش از این مركز آمار ایران شماره‌ تلفن ٨۵٨٧ را برای پاسخ‌گویی به سوالات مردم درباره ثبت، اصلاح یا تكمیل اطلاعات اقتصادی خانوار اعلام كرده بود، این شماره تلفن پاسخگوی تماس گیرندگان نبود.


به گزارش ایسنا، اگرچه قرار بود این شماره تلفن به طور مستقیم پاسخگو تماس گیرندگان باشد، اما از اولین روز بازگشایی، این سامانه به صورت گویا مردم را به وزارت رفاه یا پایگاه اینترنتی مركز آمار ایران ارجاع می‌داد.


سیاست دولت فعلا بر پرداخت یارانه‌ یكسان است
خبر دیگر این كه مدیرعامل سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها با تاكید بر این كه سیاست دولت فعلا بر پرداخت یارانه‌ یكسان است، گفت: بنابراین مابه‌التفاوت ده درصدی ویژه‌ اقشار آسیب پذیر در قسط اول یارانه‌ها منظور نخواهد شد.
بهروز مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با تاكید بر این كه مابه‌التفاوت ده درصدی یارانه‌ مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی زمانی پرداخت می‌شود كه پرداخت یارانه‌ها بر مبنای اولویت اقشار مختلف میسر شود، یادآور شد: بر این اساس، احتمالا پرداخت این مابه‌التفاوت‌ها از سال آینده آغاز خواهد شد.


آزادسازی قیمت بنزین؛ تایید و تکذیب ها ادامه دارد
از سوی دیگر در هفته گذشته بر خلاف برخی اخبار اعلام شده، برای آذر ماه نیز به خودروهای شخصی و عمومی سهمیه بنزین تعلق گرفت و آزادسازی قیمت بنزین در آذر ماه هم رخ نداد.


در این باره رییس ستاد حمل و نقل و سوخت كشور گفت: به شدت مدافع ادامه سهمیه بندی بنزین هستم و معتقدم تعیین نرخ بنزین سهمیه باید در اختیار دولت باشد.


به گزارش ایسنا، محمد رویانیان در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشكده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: نرخ صد تومان برای بنزین سهمیه‌ای منطقی نیست، اما تصمیم گیرنده نهایی درباره نرخ بنزین شخص رییس جمهور خواهد بود.


به گفته وی سناریوهای متعددی در زمینه قیمت بنزین توسط كارشناسان طراحی شده است كه در نهایت رییس دولت تصمیم نهایی را در این باره اتخاذ می‌كند.


گفتنی است درحالیکه طی ماههای اخیر مدیران ارشد دولت از "عدم نگرانی" پیرامون افزایش قیمت کالاها و خدمات در اثر اجرای طرح هدفمندی یارانه ها سخن می گفتند، رویانیان (رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت كشور) چند روز پیش گفته بود "با اجرای طرح هدفمند كردن یارانه‌ها، حداكثر قیمت نرخ كرایه بار و مسافر تا ده درصد افزایش می یابد. "


چندی پیش ارسلان فتحی پور، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه قیمت بنزین بدون سهمیه در اجرای طرح هدفمندی یارانه ها و با اصلاح قیمتها ۴۰۰ تومان در نظر گرفته شده است، گفته بود: بزودی این نرخ اعمال خواهد شد.


محمود احمدی نژاد وعده داده است طی گفتگوی تلویزیونی آتی خود، از جزئیات طرح هدفمندی یارانه ها سخن بگوید.
 

سلطانیه: آژانس ماهیت صلح آمیز برنامه های اتمی جمهوری اسلامی را تایید کرده است

Posted:

جرس: در حالیکه آژانس بین المللی انرژی اتمی، در گزارش اخیر خود، از "تداوم غنی سازی اورانیوم در ایران" و "عدم توانایی صلح آمیز بودن فعالیت های اتمی جمهوری اسلامی" و همچنین "عدم همکاری و پايبندی به تعهدهای بين‌المللی توسط مقامات ایران" خبر داده بود، نماینده دائم جمهوری اسلامی در آژانس می گوید: "گزارش اخیر آژانس، اخبار روزهای گذشته مبنی بر توقف غنی‌سازی را خنثی و ثابت كرد تلاش‌های سرویس‌های جاسوسی و كشورهای غربی بی‌اساس بوده و یك بار دیگر نیز صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌یی ایران به جهانیان اعلام شد."


به گزارش ایسنا، علی‌اصغر سلطانیه با اشاره به گزارش اخیر یوكیا آمانو، مدیر كل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، می گوید: "آمانو یك بار دیگر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌یی ایران را به جهانیان اعلام كرد و در این گزارش بار دیگر ضمن تایید انحراف نداشتن فعالیت‌های هسته‌یی ایران به اهداف نظامی، خاطرنشان ساخت که آژانس كماكان قادر است به راستی‌آزمایی از فعالیت‌های هسته‌یی ایران ادامه دهد و این خود اثبات می‌كند ایران در اجرای تعهداتش مطابق با معاهده ان. پی. تی پایبند بوده است. "


اشاره آقای سلطانیه، به گزارش ٩ صفحه ای روز سه شنبه (دوم آذرماه) آژانس بين المللی انرژی اتمی است، که مدیرکل آژانس برای ۳۵ عضو شورای حکام آن نهاد بین المللی و همچنین اعضای شورای امنيت سازمان ملل ارسال کرد و طی آن اعلام نمود "در حال حاضر امکان اثبات صلح آمیز بودن ماهیت و فعالیت اتمی جمهوری اسلامی وجود ندارد و همچنان نسبت به فعاليت های موازی ساخت و آزمایش موشک های دوربرد در کنار فعاليت های غنی سازی اورانيوم، جای نگرانی می باشد.


با این حال سفیر و نماینده ایران در آژانس معتقد است "گزارش اخیر آژانس، اخبار روزهای گذشته مبنی بر توقف غنی‌سازی را خنثی و ثابت كرد تلاش‌های سرویس‌های جاسوسی برخی كشورهای غربی و جوسازی‌های سیاسی بی‌اساس بوده و بازرسان آژانس بر توانمندی‌های تكنولوژیك ایران در زمینه غنی‌سازی صحه گذاشته‌اند. "


ادعای سلطانیه درحالی ایراد می شود که در ابتدای گزارش روز سه شنبه آژانس تاکید شده بود "ایران در ماه جاری ميلادی (نوامبر) به دلايل نامعلومی، موقتا و لااقل برای یک روز، فعاليت های غنی سازی اورانيوم خود را متوقف کرده و دوباره از سر گفته است."


نماینده دائم ایران در آژانس، همچنین ادامه داد "در این گزارش اعلام شده است كه هیچ نوع فعالیت بازفرآوری در ایران وجود ندارد. حال آن‌كه در قطعنامه‌های شورای امنیت از ایران خواسته شده است فعالیت‌های بازفرآوری‌اش را تعلیق كند كه این تناقضی آشكار است. چگونه فعالیتی كه وجود ندارد را می‌توان تعلیق كرد.
وی هم‌چنین اظهار كرد: این گزارش بار دیگر اعلام می‌كند كلیه فعالیت‌های غنی‌سازی در ایران تحت كنترل و نظارت كامل آژانس است و هیچ‌گونه توجیه فنی و حقوقی برای درخواست‌های شورای امنیت مبنی بر تعلیق این فعالیت‌ها وجود ندارد.


گفتنی است آژانس در گزارش اخیر خود، همچون گزارش چند هفته پیش، از "عدم پايبندی مقامات جمهوری اسلامی به تعهدهای بين‌المللی و عدم همکاری ايران با این نهاد بین المللی" انتقاد کرده بود.


به گزارش ایسنا، نماینده دائم جمهوری اسلامی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، همچنین تاكید كرد: اگر چه این گزارش نسبت به گزارش‌های قبل یوكیا آمانو مختصرتر است، اما انتظار می‌رود در آینده، گزارش‌ها كاملا فنی و از ذكر جزییات در آنها خودداری شود و میان مبانی، اقدامات الزام‌آور حقوقی مطابق معاهده ان. پی. تی و برخی درخواست‌های آژانس كه هیچ‌گونه الزام حقوقی ندارد تفكیك قائل شود، و با توجه به این‌كه قطعنامه‌های شورای امنیت به دلایل متعدد فاقد وجاهت حقوقی است نمی‌توانند مبنای برخی درخواست‌های آژانس قرار گیرند.


وی همچنین گفت: "با توجه به این‌كه با تلاش ایران و كشورهای همفكر در جنبش غیرمتعهدها در كنفرانس ان. پی. تی در نیویورك، پروتكل الحاقی یك سند غیرالزام‌آور حقوقی و داوطلبانه تلقی شد، از این رو درخواست اجرای پروتكل الحاقی نیز وجاهت قانونی ندارد."


سلطانیه مدعی شد "ایران به عنوان كشوری مسوول و متعهد، كماكان نهایت همكاری را با آژانس در چارچوب ان. پی. تی انجام داده و می‌دهد و این گزارش اثبات می‌كند كه تعهد ایران برای همكاری با آژانس پا برجاست. "


سخنان نماینده و سفیر ایران در آژانس در حالی امروز ایراد شد، که محمود احمدی نژاد هفته گذشته در واکنش به گزارش آژانس، ضمن بیان اینکه "پروتکل الحاقی آژانس بین المللی انرژی اتمی را نخواهیم پذیرفت"، این نهاد بین المللی را به جاسوسی متهم کرده و گفته بود "پذیرفتن پروتکل الحاقی یعنی تمام فعالیت‌های هسته‌ای ما زیر نظر آژانس بین‌المللی باشد که اطلاعات را به آمریکا می‌دهد. ما گفتیم این پروتکل را نمی‌پذیریم، زمانی می‌پذیریم که شش کشور (گروه ۱+۵) بپذیرند و خلع سلاح شوند و قانون برای همه یکسان باشد."

 

نامه مسئولان پارلمان اروپا  به رهبر جمهوری اسلامی در خصوص نقض حقوق بشر

Posted:

جرس: در واکنش به نقض حقوق بشر در ایران و احتمال اجرای چندین حکم قریب الوقوع عدام و همچنین ادامه بازداشت نوید محبی، دانش آموز وبلاگ نویسی که به دلیل انتقاد در زندان به سر می برد، مسئولان بخش ایران در پارلمان اروپا، ضمن ارسال نامه ای به رهبر جمهوری اسلامی، خواستار توقف روند فعلی موارد مذکور شدند.


به گزارش یورو نیوز، باربارا لخبيلر و کورت لخنر، در نامه خود به آقای خامنه ای، ضمن بیان اینکه "امروز اين نامه را برای شما در حالی مينويسيم که چندين اعدام قريب الوقوع و مجازات زندان افرادی که تنها ۱۸ سال دارند، مدافع حقوق بشری که وبلاگ نويس است نويد محبی در جريان است"، خطاب به وی خاطرنشان می کنند "در گزارشها آمده بود که جريان محاکمه اين افراد يک جريان عادلانه و قانونی نبوده و در مدت زندان آنها تحت شکنجه و آزار بوده اند، لذا از شما مي خواهيم که اين اعدامها را متوقف کنيد و شرايطی را برای محاکمه قانونی و عادلانه انها فراهم کنيد تا در يک محاکمه زير قوانين بين المللی تجديد نظر شود."


متن نامه مسئولان بخش ایران در پارلمان اروپا، به شرح زیر است:


عاليجناب
امروز اين نامه را برای شما در حالی مي نويسيم که چندين اعدام قريب الوقوع و مجازات زندان افرادی که تنها ۱۸ سال دارند، مدافع حقوق بشری که وبلاگ نويس است نويد محبی در جريان است.


بنابر اخبار و گزارشهای رسمی دو زندانی سياسی کرد بنامهای حسين خزری و زينب جلاليان به مرگ محکوم شده اند و در خطر اعدام قرار دارند.


در گزارشها آمده بود که جريان محاکمه اين افراد يک جريان عادلانه و قانونی نبوده و در مدت زندان آنها تحت شکنجه و آزار بوده اند. لذا از شما مي خواهيم که اين اعدامها را متوقف کنيد و شرايطی را برای محاکمه قانونی و عادلانه انها فراهم کنيد تا در يک محاکمه زير قوانين بين المللی تجديد نظر شود.


پرونده ديگر مربوط به بانو خديجه جهاد است که وی نيز به اعدام محکوم شده رياست قوه قضائيه ايران در اويل سال ۲۰۰۸ اعلام کرده بود که در جريان رسيدگی به پرونده وی معايبی وجود داشته و لازم است که تحقيقات و بازنگری انجام شود . بنابراين از شما مي خواهيم که اعدامها را متوقف کنيد و اين احکام را باطل کنيد.


ما به حقوق و مسئوليت رهبران و مسئولين شما ارج مي نهيم که مرتکبين جرائم و متهمين را به دستگاه عدالت در شرايطی عادلانه و زير قوانين بين المللی قرار دهند. مجازات اعدام عملی ظالمانه و غير انسانيست بنابراين ما با احترام از شما ميخواهيم : اعدامها را متوقف کنيد و اين مجازاتها را لغو کنيد.


مسئله ديگری که جای بسيار نگران کننده ای دارد شرايط جسمی و روانی نويد محبی مدافع حقوق بشر است .


بنا بر گزارشها از لحظه دستگيری وی ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۰ (۲۷ شهريور۸۹) بدفعات مورد ازار و شکنجه قرار گرفته و کليه وسائل ارتباطات را از وی دريغ داشته اند. وی با وکيل و اعضاء خانواده خود تاکنون اجازه ملاقات و ارتباط نداشته است.


ما از شما خواستار آزادی بلافاصله وی هستيم و اعلام بيگناهی وی که تنها گناهش کار قانونی اش و دفاع از حقوق انسانی افراد بوده است. لازم بذکر است که اين مغاير تعهدات ايران در دفاع از مدافعين حقوق بشر است .

ما اميدواريم پاسخ مناسب شما را بزودی دريافت کنيم.

با تقديم احترام


رياست کرسی نمايندگی ايران در اتحاديه اروپا باربارا لخبيلر
معاون کرسی نمايندگی ايران در اتحاديه اروپا کورت لخنر
نوامبر ۲۴ سال ۲۰۱۰ ميلادی- استراسبورگ


گیرنده: رهبر جمهوری اسلامی
آدرس: تهران- خيابان جمهوری اسلامی - انتهای خيابان شهيد فريبرز کشوردوست