جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


ابراز تاسف کانون صنفی معلمان ایران از حادثه تلخ آتش سوزی در مدرسه دخترانه پیرانشهر

Posted: 07 Dec 2012 08:49 AM PST

جــــرس: در ادامه واکنش ها به فاجعه دلخراش آتش سوزی در مدرسه دخترانه شین آباد پیرانشهر، کانون صنفی معلمان ایران با صدور بیانیه ای ضمن ابراز تاسف از این حادثه، بی توجهی مسئولان کشور به وضعیت مدارس به خصوص در شهرستان های محروم کشور را مورد انتقاد قرار داد.

 

این تشکل مستقل منتقد، همچنین خاطرنشان کردمی کند که : شایسته است از خود بپرسیم از دست رفتن جان حتی یک دانش آموز(انسان) زیان بزرگتری است یا هزینه کردن برای یک سیستم گرمایشی ایمن برای هزاران دانش آموز؟ حتی با یک نگاه هزینه و فایده ای صرف هم،می توان اولی را زیان بزرگتری دانست. نمی دانیم مدیران آموزش و پرورش چگونه به مسائل نگاه می کنند؟ اما ما که اندوهگین و خسته ایم ازاین همه دور باطل .»


متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:
به نام خداوند جان و خرد
بار دیگر اتفاق افتاد!
“سی و سه دانش آموز دچار سوختگی شدند. ۸ تن از آنها شرایط وخیمی دارند و بالای ۵۰ درصد سوخته اند. از زمان ساخت مدرسه (خیّرساز) بیشتر از چهار تا پنج سال نمی گذرد- البته برابر خبر دیگری،مدرسه ای است تخریبی. درِ کلاس دستگیره نداشت و ما نمی دانستیم چکار کنیم. خانه های روستا گاز کشی است اما مدرسه اگرچه انشعاب گاز دارد،لوله کشی نشده است. این آقایان بودجه‌ها را کجا مصرف می‌کنند؟ و چه اموری واجب‌تر از رفع کمبودهای مدرسه مناطق محروم می تواند برای مصرف بودجه یافت؟ تصویری از چهره ی سوخته و ورم کرده دختران روی تخت بیمارستان . چهره ی بهت زده مادری پشت در اتاق عمل . تذکر شفاهی و کتبی به وزیر،درخواست استعفا و… ”
جملاتی از این دست،هر از گاهی در برابر چشمان ما رژه می روند و گویی با شتابی فزون یابنده،چرخه ای بی پایان را تکرار می کنند. کلمات مجاز و غیر مجاز،شتاب زده از ذهن می گذرند و روی کاغذ می آیند و نمی آیند. تأسف بخوریم ؟ خشمگین شویم؟ از فرط تکرار بی تفاوت شویم؟ ۱۳ کشته در آتش سوزی سال ۸۳ ، ۸ نفر سوختگی شدید در سال ۸۵، و در همان سال ۸۵ فداکاری و آسیب دیدگی شدید معلم جان ۲۳ دانش آموز را نجات داد. سال گذشته در شهرستان چابهار پنج دانش‌آموز که خوابگاهشان در اثر اتصال سیم برق دچار آتش‌سوزی شده بود، مصدوم شدند که چهار تن از آنها در اثر شدت جراحات جان باختند.
در زاهدان نیز به همین دلیل یک نفر … و حوادث ریز و درشت دیگری از این دست. این ها تنها به دلیل آتش سوزی هاست؛حوادث دیگر بماند! البته بماند یا نماند تفاوتی نمی کند. مسئولان می گویند “حادثه است،به هرحال پیش می آید” و مدیران ما پایبندند به نپذیرش مسئولیت،نپذیرفتن کاستی و ناتوانی کارشان،سیاسی خواندن همه ی ایرادات قدین،عادت کرده اند به طرح و اجرای برنامه های پرسرو صدا و بی حاصل، به تدوین هدف های بزرگ و ناتوانی در ایجاد کوچک ترین دگرگونی های راستین و به درد بخور.
به این خبر توجه کنید: ۴۵ نفر یا دست کم ۳۷ نفر در یک کلاس درس در یک مدرسه روستایی. ما که بی تابانه و یکریز مشغول تغییرات بنیادی!هستیم،به عنوان زمینه سازی هم که شده،نباید در کلاس های درس،شمار دانش آموزان رو به کاهش مان را،به استانداردها نزدیک کنیم؟ چرا ۴۵ یا ۳۷ دانش آموز در یک کلاس آن هم در یک مدرسه روستایی؟ معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش می گوید برای یک یا دو کلاس درس نمی توان از سیستم حرارت مرکزی استفاده کرد(به صرفه نیست)بنابراین از بخاری نفتی استفاده می کنیم. آن هم در منطقه ای که به گفته نماینده اش شش ماه از سال هوای سرد دارد. چیزی به نام پکیج هم که وجود ندارد. تعمیر و نگهداری تجهیزات مدارس نیز که جایگاه و ردیف بودجه ای ندارد. شایسته است از خود بپرسیم از دست رفتن جان حتی یک دانش آموز(انسان) زیان بزرگتری است یا هزینه کردن برای یک سیستم گرمایشی ایمن برای هزاران دانش آموز؟ حتی با یک نگاه هزینه و فایده ای صرف هم،می توان اولی را زیان بزرگتری دانست. نمی دانیم مدیران آموزش و پرورش چگونه به مسائل نگاه می کنند؟ اما ما که اندوهگین و خسته ایم ازاین همه دور باطل .
“شین آباد” امروز تمام ایران است.
کانون صنفی معلمان ایران
۱۶/۹/۹۱

 

مخالفان، دعوت مرسی به گفتگو را رد کردند

Posted: 07 Dec 2012 08:33 AM PST

تشدید بحران در مصر
جــــرس: رهبران مخالفان، دعوت محمد مرسی، رییس جمهور مصر، برای گفتگو را رد کرده‌ و گفته اند: "در این گفتگوهایی که ملزومات گفتگویی واقعی را ندارند شرکت نخواهیم کرد و خواهان گفتگویی تحمیلی نیستیم."

 

به گزارش بی بی سی، فرمان آقای مرسی که اختیارات گسترده‌ای به او داده، همچنین تصویب پیش‌نویس قانون اساسی توسط مجلس عمدتا اسلام‌گرای مصر و اعلام همه‌پرسی برای آن به تنش سیاسی در مصر دامن زده است.


درگیری‌های میان مخالفان و هواداران آقای مرسی تا کنون پنج نفر کشته به جای گذاشته و علاوه بر آن ده‌ها نفر زخمی شده‌اند.


محمد مرسی، در یک سخنرانی تلویزیونی از کشته شدن این پنج نفر ابراز تاسف کرد.


او گفت که حق اعتراض مسالمت آمیز را به رسمیت می‌شناسد ولی افزود که برخی پول گرفته‌اند تا اعتراضات را به خشونت بکشانند.


آقای مرسی همه احزاب عمده مخالف را دعوت کرده بود تا روز شنبه به "گفتگویی ملی" بپیوندند، اما ائتلاف جبهه نجات ملی، که بخش بزرگی از مخالفان را در بر می‌گیرد، این دعوت را رد کرده است.


محمد البرادعی، دبیر پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و از رهبران عمده مخالفان، گفته است: "از نیروهای ملی می‌خواهم در این گفتگوهایی که ملزومات گفتگویی واقعی را ندارند شرکت نکنند. ما خواهان گفتگویی تحمیلی نیستیم."


حزب لیبرال وفد و انجمن ملی تغییر، دو تشکل دیگر مخالفان نیز دعوت به این گفتگوها را رد کرده‌اند.


امتناع محمد مرسی از لغو اختیارات گسترده‌ای که به خود داده و همچنین به تعویق انداختن همه‌پرسی قانون اساسی مخالفان را خشمگین کرده است.
در روزهای گذشته دفاتر اخوان‌المسلمین، پشتیبان اصلی محمد مرسی، در شهرهای مختلف مصر مورد حمله قرار گرفته و به آتش کشیده شده است.


مخالفان می‌گویند که شبه‌نظامیان هوادار اخوان با آنان برخوردهای خشونت‌آمیز داشته‌اند.
 

افشای دریانوردی پنهانی سوریه در سایه کشتی‌های ایرانی

Posted: 07 Dec 2012 08:33 AM PST

جــــرس: خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی می‌گوید که به نظر می‌رسد برخی تانکرهای ایرانی در چند وقت اخیر با ارسال سیگنال‌های اطلاعاتی نادرست به سیستم ردیابی جهانی، در تلاش‌ هستند تا بر رفت‌و‌آمدهای دریایی کشتی‌های سوریه پوشش بگذارند.

 

رادیو اروپای آزاد به نقل از این خبرگزاری می نویسد: در یک ماه اخیر «دست‌کم سه کشتی ایرانی» در سیگنال‌های اطلاعاتی ارسالی خود، به جای اعلام مسیر اصلی حرکت خود، مسیر حرکت کشتی‌های متعلق به سوریه را اعلام می‌کنند، به طوری که طبق این اطلاعات به نظر می‌رسد که یک کشتی، در آن واحد در دو مکان مختلف حضور دارد.


رویترز تأکید دارد که به نظر می‌رسد این اقدام برای پنهان کردن داد و ستدهای سوریه، کشوری که همانند ایران هدف تحریم‌های شدید است، صورت می‌گیرد.


طبق این گزارش کشتی‌های ایرانی با این اقدام مسیر حرکت کشتی‌های سوری‌ای را که از جمله بین سوریه، لیبی و ترکیه در حرکت هستند پنهان می‌کنند. یک مقام ارشد شرکت کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ارسال سیگنال نادرست از سوی کشتی‌های ایرانی را رد کرده است.


با این‌ حال رویترز می‌گوید که برای مثال تانکر ایرانی «میلیونر» اخیرا با ارسال سیگنالی اعلام کرد که به سمت لیبی در حرکت است؛ دقیقا همان مسیری که کشتی سوری «لیدی راشا» در حرکت بود. پس از مدتی سیستم ردیابی نشان داد که «لیدی راشا» در لیبی لنگر انداخته، در حالی که کشتی «میلیونر» در اقیانوس هند به سمت ایران در حرکت بود.


کشتی «لیدی راشا» پس از آن از لیبی به سوریه بازگشته و به گفته مقام‌های بندر طرطوس در سوریه، احشام و چندین جعبه تخلیه کرده است. مشخص نیست که این جعبه‌ها حاوی چه کالاهایی بوده‌ است.


در نمونه‌ای دیگر مسیر حرکت تانکر ایرانی «پایونیر» با مسیر حرکت کشتی «چیف احمد» تداخل پیدا کرده است. در نهایت اما یکی از این کشتی‌‌ها از طریق کانال سوئز و دریای سرخ به سمت ایران رفته، در حالی که یکی دیگر از کشتی‌ها در حرکت به سمت بندری در چین ردیابی شده است.


شرکت «ویندوارد» که به ارائه فناوری تجزیه و تحلیل داده‌های دریایی می‌پردازد، می‌گوید با این اقدام، اگر یکی از این دو کشتی در حال دریانوردی قانونی‌ است، می‌تواند با استفاده از هویت خود، فعالیت غیرقانونی کشتی دیگر را پنهان کند.


اگرچه یکی از مقام‌های ارشد کشتی‌رانی جمهوری اسلامی می‌گوید ارسال سیگنال نادرست از سوی کشتی‌ها شدنی نیست، پیتر بلک‌هرست، از مدیران امنیت دریایی، می‌گوید تغییر سیگنال‌های اطلاعاتی کشتی از طریق دست‌کاری «جی‌پی‌اس» کشتی امکان‌پذیر است.


به گفته یک دیپلمات غربی که تردد تانکرهای ایرانی را تحت نظر دارد، دست‌کاری کدها به این طریق تنها میان کشتی‌هایی امکان‌پذیر است که همگی با پرچم یک کشور در حرکت هستند. در مورد ایران و سوریه نیز، این تغییر کدهای گیج‌کننده میان کشتی‌هایی رخ داده است که با پرچم کشور تانزانیا در حرکت هستند.


این دیپلمات غربی می‌گوید که این دست‌کاری باید از سوی کارکنان شرکتی که مجوز استفاده از پرچم را صادر کرده است صورت بگیرد.


مقام‌های کشتی‌رانی در تانزانیا می‌گویند هیچ اطلاعاتی در مورد این کشتی‌ها ندارند و اظهار کرده‌اند که تمامی این کشتی‌ها از طریق آژانس «فیلتکس» در دبی، اجازه استفاده از پرچم تانزانیا را دریافت کرده‌اند. شرکت «فیلتکس» از دادن اطلاعات در این خصوص خودداری کرده است.
 

در شاخص بین المللی فساد، وضعیت بورکینافاسو بهتر از ایران است

Posted: 07 Dec 2012 08:07 AM PST

جــــرس: شاخص نگرش به فساد برای ۱۷۴ کشور دنیا که توسط بنیاد «شفافیت بین الملل» منتشر شده، بیش از آنکه فساد مستند را اندازه گیری کند، نگرش و برداشت فعالان اقتصادی در داخل و خارج کشور از میزان فساد را نیز نشان می دهد. از آنجا که چنین برداشتی، و نه میزان واقعی فساد که خیلی هم قابل اندازه گیری نیست، مبنای تصمیم گیری فعالان اقتصادی است، شاخص برداشت از فساد اهمیت می یابد.

 

وبگاه فارغ التحصیلان موسسه عالی پژوهش در برنامه ریزی و توسعه در همین خصوص طی پژوهشی می نویسد:


تعریف دقیق فساد تقریباً غیر ممکن است، ولی تعریف تقریبی آن قابل اتکا و استفاده است. فساد استفاده از «مقام» برای منافع شخصی است. منظور از مقام هم این است که فرد در موقعیتی قرار داده شده است و بنا است طبق قواعد معین تصمیماتی به نیابت از عموم بگیرد، تصمیماتی که منافعش قرار است به عموم برسد.

این شاخص بین صفر تا صد است. همانطور که در جدول پایین می بینید، دانمارک با شاخص ۹۰ در بالاترین رتبه دانمارک ایستاده است که بیانگر دیدگاه مثبت فعالان اقتصادی در مورد شرایط در این کشور است. در رتبۀ آخر هم سومالی، افغانستان و کرۀ شمالی قرار دارند که نشانگر وضعی وخیم برای فعالیت اقتصادی است. چهار کشور (بورکینافاسو یکی از آنها است، کشوری که در ایران همیشه مسخره اش کرده ایم و اهالیش را به تبع گل آقای دهۀ شصت مردانی سیاه و لخت با استخوانی در میان پره های بینی تصویر کرده ایم) با شاخص ۳۸ در میانۀ جدول قرار دارند، یعنی نیمی از کشورها بهتر از آنها و نیمی بدتر از آنها هستند.

موقعیت ایران به هیچ وجه رضایت بخش نیست، هر چند پس از افت تدریجی در نیمۀ دهۀ هشتاد، در سالهای اخیر شرایط رو به بهبود بوده است. ایران در رتبۀ ۱۳۳ قرار می گیرد. بسیاری از کشورهای منطقه شرایطی بهتر از ایران دارند. از آنجا که ترکیه از نظر فرهنگی و جمعیتی و اندازۀ اقتصاد به ایران شبیه است می توان ایران را با ترکیه مقایسه کرد. یک دهه پیش شاخص فساد در ترکیه ۳۲ و در ایران ۳۰ بود. شرایط در ترکیه بهبودی مستمر داشته است بطوریکه امسال ترکیه با شاخص ۴۹ در رتبۀ ۵۴ ایستاده است در حالیکه ایران با شاخصی کمتر از یک دهه پیش در یک چهارم آخر قرار گرفته است.

نویسنده این پژوهش می افزاید: جدول به قدر کافی گویا است ولذا توضیح بیشتری در مورد آن داده نمی شود. فقط مایلم به یک نکتۀ چالش برانگیز این جدول برای مطالعات مربوط به فساد اشاره کنم. نظریه های موجود معمولاً همراهی و حتی رابطۀ علی منفی بین شاخصهای دموکراسی و فساد را مفروض می گیرند یا نشان می دهند، در حالیکه در منطقۀ خاورمیانه و شمال آفریقا چنین رابطه ای دیده نمی شود. کشورهای عرب نفت خیز شرایط مناسبی از نظر نگرش به فساد دارند در حالیکه از نظر شاخصهای دموکراسی از سایر کشورهای منطقه عقبتر هستند.
 

برنامه نمایشنامه‌خوانی برای کمک به زلزله زدگان آذربایجان با حضور هنرمندان پیشکسوت کشور

Posted: 07 Dec 2012 08:07 AM PST

جــــرس: نخستین برنامه نمایشنامه‌خوانی فرهنگسرای اندیشه به همت اعضای انجمن بازیگران خانه‌تئاتر برای کمک به زلزله‌زدگان آذربایجان با اجرای نمایش‌نامه «یادگار خسته‌ی خارکن به خانه بر‌می‌گردد» به نویسندگی و کارگردانی بهزاد فراهانی برگزار شد.

 

به گزارش ایلنا، در این برنامه که با استقبال هنرمندان و مردم مواجه بود بلیت اجرای نمایش به صورت همت‌عالی فروخته شد. مسئولیت صندوق جمع‌آوری کمک‌های مردمی با هنرمندانی همچون ستاره اسکندری، مهدی میامی، جمشید جهانزاده و سهیلا رضوی بود.


پس از ورود مردم به سالن آمفی‌تئاتر، پرویز بهرام دوبلور شناخته شده و پیشکسوت کشور روی صحنه رفت و رو به حاضران، قطعه شعری که بهزاد فراهانی برای مردم زلزله‌زده آذربایجان سروده است خواند.


این صداپیشه قدیمی کشور سپس با خواندن شعری از حافظ« رسید مژده که ایام غم نخواهد ماند» در میان تشویق تماشاچیان از روی سن پایین آمد.


سپس بهزاد فراهانی نویسنده و کارگردان نمایش‌نامه «یادگار خسته‌ی خارکن به خانه بر‌می‌گردد» به همراه نقش‌خوان‌ها به روی صحنه آمد و گفت: از ساعات ابتدایی این واقعه دردناک انجمن بازیگران خانه‌تئاتر این احساس را داشت که باید به یاری هموطنان خود بشتابد که کمک‌هایی جمع‌آوری و ارسال شد.


وی ادامه داد: اما تا به امروز از خودمان می‌پرسیدیم آیا از رسیدگی به هموطنان فارغ شده‌ایم؟. تجمع در فرهنگسرای اندیشه برای این است که یادآوری کنیم پس لرزه‌های زلزله همچنان در قالب برف و سرما وجود دارد و کار به پایان نرسیده است.


این هنرمند هدف از برگزاری این مجموعه برنامه‌ها را تهیه وسایل گرمایشی و پوشاک گرم برای هموطنان آسیب‌دیده عنوان کرد و اظهار داشت: از تمام هنرمندانی که پاسخ بفرمای ساده‌ ما را با آغوش باز دادند تشکر می‌کنم و امیدوار هستم بتوانیم به هموطنان غرور آفرین خود کمک کنیم.


این بازیگر و کارگردان در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه مبالغ جمع‌آوری شده چگونه به دست افراد آسیب‌دیده می‌رسد، گفت: با بچه‌های انجمن آذربایجان ارتباط خوبی داریم که از طریق آن‌ها عمل می‌کنیم.


وی افزود: اگر مبالغ در شب پایانی به میزانی که درنظر داریم برسد‏،‌ فکر ساخت بنایی برای این عزیزان را داریم. اما اگر مبالغ کمتر باشد کمک‌ها در قالب وسایل گرمایی و پوشاک برای این عزیزان ارسال می‌شود.


فراهانی در ادامه به بیان چگونگی نگارش متن و خاطراتی از دوران اجرای این اثر در رادیو پرداخت و گفت: متن نمایشنامه سال ۱۳۵۶ بر اساس داستانی مستند نوشته شد که در روزنامه اطلاعات خواندم. باعث افتخار من است که بگویم مرحوم علی حاتمی پس از شنیدن نمایشنامه از رادیو با من تماس گرفت و عنوان کرد، حتی اگر یک روز از عمرم باقی باشد آن را می‌سازم.


وی افزود: ما در اجرای رادیویی اثر از بازیگر توانمند و با شکوه ایران «مهدی فتحی» بهره گرفته بودیم که بسیار جای تاسف دارد امروز در میان ما نیست.


این کارگردان سپس به یکی از هنرمندان حاضر در سالن اشاره کرد و گفت: هنگامی که قصد داشتیم هنرمند بزرگی را جایگزین مهدی فتحی کنیم متاسفانه این امکان به دلایلی که می‌دانید برای ما مهیا نشد.


در این لحظه و پس از سخنان فراهانی گروه بازیگران و تماشاچیان حاضر در سالن به احترام بهمن مفید از جا بلند شدند و او را تشویق کردند که این هنرمند به ابراز احساسات تماشاچیان و هنرمندان پاسخ داد.


سپس اجرای نخستین جلسه نمایش‌نامه‌خوانی به نفع زلزله‌زدگان اذربایجان آغاز شد.


هنرمندان به ترتیب نقش: شقایق فراهانی(گلین)، بهزاد فراهانی(پیرمرد)، پانته‌آ بهرام(ماه طلعت)، نقی سیف‌جمالی(علی آقا و بلیت فروش)، مینو منتظم(پسربچه۱)، نازنین مهیمنی(پسربچه۲)، امیر مهدی کیا(مش‌تقی از اول گو)، بیوک میرزایی(مرد شهری)، سیاوش چراغی‌پور(صدای بلندگو)، فرزانه نشاط‌خواه(زن شهری)، کامیار محبی(کنترل‌چی)
همچنین فخری سلیمی به عنوان دستیار کارگردان و برنامه‌ریز و فرشاد آذرنیا (افکت صدا)، از جمله هنرمندانی بودند که فراهانی را در این اجرا یاری کردند.


از هنرمندان حاضر در فرهنگسرای اندیشه می‌توان به ستاره اسکندری، جمشید جهانزاده، مهدی میامی، سهیلا رضوی، فخری سلیمی، مسعود رحیم‌پور، هوشنگ قوانلو،‌ پرویز بهرام، داریوش مودبیان و بهمن مفید اشاره کرد.


برنامه نمایشنامه‌خوانی به نفع مردم زلزله‌‌زده آذربایجان پیش از این قرار بود از تاریخ ۱۵ تا ۱۹ آذرماه در فرهنگسرای اندیشه برگزار شود که به دلیل آلودگی هوای تهران و تعطیلی فرهنگسرا با یک روز تاخیر شروع شد.


در ادامه امروز جمعه (۱۷آذرماه) سعید پورصمیمی نمایشنامه «آزادی به سرزمین خود بازمی‌گردد» را با حضور رضا بابک، پریزاد سیف، شبنم فرشادجو، کامبیز بنان و مهزیار درویشی خوانش می‌کند.


شنبه ۱۸ آذرماه نیز رخشان بنی‌اعتماد نمایشنامه «رقص روی لیوان‌ها» نوشته امیررضا کوهستانی را با حضور افشین هاشمی و سهیلا گلستانی در این برنامه نمایشنامه‌خوانی اجرا می‌کند. بنی‌اعتماد در این اجرا خود دستور صحنه‌های نمایش را خوانش خواهد کرد.


سیروس ابراهیم‌زاده نیز روز یکشنبه(۱۹ آذرماه) نمایشنامه «اقتباس از ادبیات خارجی» را با حضور سروش صحت، بهاره رهنما، فرهاد قائمیان و محمد فرمانیان خوانش می‌کند.


در آخرین اجرا هما روستا روز دوشنبه (۲۰ آذرماه) نمایشنامه «آناکارنینا» نوشته محمد چرمشیر را با حضور ترانه علیدوستی، حسن معجونی، اشکان خطیبی، شبنم فرشادجو، نگار عابدی، رضا بهبودی، ستاره پسیانی، رضا مولایی، هومن کیایی و ندا جبرائیلی خوانش خواهد کرد.
 

 

حدادعادل: بسیاری از اصلاح طلبان سکولار بودند

Posted: 07 Dec 2012 07:26 AM PST

جـــرس: مشاور عالی رهبر جمهوری اسلامی بدون اشاره به فضای مسدود و پادگانی حاکم در کشور مدعی شد: "انتخابات آینده دو قطبی است که در یک طرف اصولگرایان و در طرف دیگر اصلاح طلبان و جریان انحرافی قرار دارد."

 

به گزارش خبرآنلاین، این عضو مجلس در همایش جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در مشهد افزود: انتخابات پنجره ای است که دشمن طمع می کند تا از آن وارد شود و با دخالت و توطئه به نتیجه مطلوب خود برسد.


وی با اطلاق لفظ "فتنه" برای جنبش سبز و "جرایان انحرافی" برای دولتی ها، مدعی شد: "فتنه و انحراف روز به روز خود را نشان می دهد و این وظیفه اصولگرایان است که صحنه را بشناسد و بدانند دشمن چشم دوخته تا جریانی را به راه بیاندازد تا در برابر رهبری نظام بایستد."


حداد عادل بدون اشاره و رویکرد به نظارت استصوابی، نفوذ و دخالت نظامیان و همچنین اِعمال نظر و مداخلۀ نهادها و مقامات فراقانونی در روند و نتایج انتخابات کشور ادعا کرد: زنجیره پیروزی اصولگرایان از سال 81 شروع شده و نباید از هم گسیخته شود. مسلما تعدد نامزدها در انتخابات آینده در جبهه اصولگرایان کار نادرستی است لذا انتخابات ریاست جمهوری امتحانی دیگر برای احزاب اصولگراست تا خود را در برابر این سئوال قرار دهند و بسنجند که آیا انقلاب را برای خود می خواهند یا خود را برای انقلاب.


حداد عادل گفت: انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با سایر انتخابات فرق دارد ما تجربه انتخابات سال 88 را پیش چشمانمان داریم و افرادی که به عنوان نامزد از این انتخابات بیرون می آیند باید شخصیتشان مورد بررسی بیشتری قرار گیرد.


وی گفت: انتخابات 88 از یک سو برای نظام افتخار بود زیرا 85 درصد مردم پای صندوق رای حضور یافتند در حالی که غربی ها مشارکت 20 درصدی مردم را فریاد می زدند.


مشاور عالی رهبر عنوان کرد: اما عده ای با همکاری دشمن به دروغ انگ تقلب را به نظام دینی زدند و از این حیث لطمه ای بزرگ به نظام وارد شد. اگر چه ما با کسانی که مدعی تقلب بودند صحبت کردیم و حتی حاضر شدیم سر صندوق های رای باز شود و آنان حاضر نشدند چون می دانستند ادعایشان دروغ است.


حداد عادل که به واسطه دخالت و تقلب شورای نگهبان و آراء جابه جا شده، وارد مجلس ششم شدنه بود، ادعا کرد: من در مجلس جریان اصلاح طلب را رصد می کردم بسیاری از آنها سکولار بودند که با قدرت گرفتن اصولگرایان ناکام ماندند و در سال 88 فتنه ای به راه انداختند که البته با شکست مواجه شد.


رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به فشارهای غرب گفت: غرب با تحریم و فشار به ما حمله کرده است و با ادعای انرژی هسته ای می خواهد کشور را فلج کند و با فشار مردم را در برابر نظام قرار دهد.


نماینده تهران افزود: غرب با حربه فشار اقتصادی درصدد ایجاد بحران سیاسی در داخل کشور است و موضع گیری رسانه هایی همچون بی بی سی در همین چارچوب عملیاتی شده است.


وی در پایان گفت: به فرموده رهبری هر کس در شرایط کنونی به بهانه های مختلف خواسته باشد با احساسات مردم بازی کند به کشور خیانت کرده است و با توجه به این واقعیت باید مراقب باشیم در زمین دشمن بازی نکنیم.
 

برگزاری مراسم روز دانشجو بر مزار کیانوش آسا، دانشجوی شهید حوادث بعد از انتخابات

Posted: 07 Dec 2012 07:04 AM PST

جـــرس: مراسم گرامیداشت روز دانشجو بر مزار کیانوش آسا، از دانشجویان شهیدِ حوادث پس از انتخابات، با حضور هم دانشگاهیان وی (در مقطع کارشناسی) از دانشگاه رازی و جمعی از مردم کرمانشاه برگزار شد.

 

به گزارش دانشجونیوز، بعد از ظهر روز پنج شنبه ١۶ آذر ماه، همکلاسی های کیانوش آسا در کنار جمعی از فعالین مدنی و مردم قدرشناس کرمانشاه و خانواده وی، با حضور بر سر مزار کیانوش آسا یاد و خاطر آن شهید را گرامی داشتند.


شهید کیانوش آسا از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علم و صنعت، تحصیلات دوره کارشناسی خود را در دانشگاه رازی کرمانشاه گذرانده بود. پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ٨٨، در تظاهرات ٢۵ خرداد، کیانوش آسا مورد اصابت گلوله ی نیروهای بسیج قرار گرفت و به شهادت رسید.


در این مراسم، خواهر کوچکتر شهید آسا از شدت ناراحتی از حال می رود و خانواده ایشان را به بیمارستان منتقل می کند. خواهر شهید آسا پس از شنیدن خبر شهادت برادرش در خرداد ١٣٨٨، دچار افسردگی و مشکلات روحی شده بود.


در انتهای مراسم، حاضرین به همراه خانواده ی آسا، بر مزار شهید حسین طهماسبی، دیگر جانباخته ی حوادث بعد ار انتخابات حاضر شدند و به مقام آن شهید ادای احترام کردند. حسین طهماسبی، زاده ی کرمانشاه بود و مزارش در آرامگاه کرمانشاه و در نزدیکی مزار کیانوش آسا است. این مراسم با سخنان برادر شهید آسا و قدردانی از حضار به پایان رسید.
 

هنوز واردات رایانه به ایران ممکن نیست

Posted: 07 Dec 2012 07:04 AM PST

جـــرس: رییس اتحادیه فن‌آوران رایانه تهران از ارسال نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد و اظهار امیدواری کرد که وی به مشکلات فعالان عرصه رایانه رسیدگی کند.

 

به گزارش ایسنا، سیدمهدی میرمهدی کمیجانی اظهار کرد: اگرچه گفته می‌شود که ممنوعیت ورود کالاهای آی.تی به کشور برداشته شده اما متاسفانه هنوز برخی همکاران ما در این زمینه با مشکلات متعدد مواجهند و هنگامی که برای ثبت سفارش مراجعه می‌کنند یا با سایت‌های بسته مواجه می‌شوند و یا موفق به انجام این کار نمی‌شوند.


وی ادامه داد:‌ در این میان عده بسیاری هم کالاهای مورد نیاز خود را وارد کرده‌اند اما این کالاها به دلیل آن‌که با ارز مرجع خریداری نشده در گمرک مانده است.


میرمهدی کمیجانی همچنین عنوان کرد: اکنون همچنان واردات برخی اقلام این عرصه ممنوع است و جالب این‌که این اقلام که از جمله می‌توان به ریبون‌های پرینتر اشاره کرد که مصرف بسیاری هم در بازار دارد.


وی ادامه داد: در حال حاضر تنها در هر بانک ۴۰ تا ۵۰ پرینتر وجود دارد که از این ریبون‌ها استفاده می کنند علاوه بر این دستگاه‌های مختلف دیگر نیز مصرف بالایی در این ز مینه دارند.


رییس اتحادیه فن‌آوران رایانه تهران خاطرنشان کرد: متاسفانه گاه با تصمیمات ناآگاهانه وضع بازار به هم می‌ریزد و موجب می‌شود کالایی که می‌توان آن را با چهار یا پنج هزار تومان تامین کرد، به قیمت ۲۰ هزار تومان برسد و با قیمتی چهار برابر فروخته شود. در این میان بیشترین ضربه راهم مشتریان این بازار می‌بینند.


وی در ادامه اظهار کرد: زمانی پیش از افزایش قیمت دلار ممکن بود با ۷۰۰ یا ۸۰۰ هزار تومان کاربران توان خرید یک لپ تاپ را داشته باشند اما پس از افزایش قیمت ارز، قیمت همان لپ‌تاپ‌ها به یکباره به یک میلیون و ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان رسید اما پس از مدتی ما تلاش کردیم و این قیمت تا حدود یک میلیون و ۲۰۰ الی ۳۰۰ پایین آمد و شرایطی ایجاد شد که وضعیت خرید مردم بهتر شد و تا حدی بازار داشت بر روی روال می‌افتاد و با وجود کم بودن تقاضا رقابت خوبی میان همکاران ما ایجاد شده بود و امید داشتیم که طی ماه‌های آتی یکبار دیگر قیمت این مدل‌ها را به زیر یک میلیون تومان برسانیم اما متاسفانه با این شرایط بار دیگر با افزایش قیمت‌ها مواجه شدیم.


میرمهدی همچنین عنوان کرد: درحال حاضر افزایش قیمتی که در این بخش ایجاد شده در بخش‌های مصرفی حدود پنج درصد و در بخش‌های سرمایه‌ای شاید بیش از ۱۰ درصد باشد.


وی از کالاهایی مانند ماوس، کی‌بورد و فلش مموری به عنوان کالاهای مصرفی و از مواردی چون لپ تاپ، تبلت و مانیتور به عنوان کالاهای سرمایه‌ای نام برد.


رییس اتحادیه فن‌آوران رایانه تهران در ادامه یادآو رشد: در حال حاضر کمبودی در بازار وجود ندارد. اما زمانی که اتفاقاتی مانند اعمال محدودیت رخ می‌دهد از نظر سرمایه‌گذاری مشکلاتی ایجاد می‌شود و تمام سرمایه‌گذاران تصمیم می‌گیرند کالاهای موجود خود را به بالاترین قیمت ممکن به فروش برسانند و دیگر سرمایه خود را در این راه نگذارند.


وی یادآور شد: شرایطی که در حال حاضر وجود دارد، موجب می‌شود که از شیوه‌های متعدد کالاها با قیمتی به مراتب بالاتر وارد بازار شوند و واردکنندگان و فروشندگان اصلی این حوزه نتوانند فعالیت اصلی خود را انجام دهند.


میرمهدی در عین حال گفت: ما شش ماه قبل به دولت پیشنهاد دادیم که کالاهای بخش آی.تی را از دسته کالاهایی که نیاز به ارز دولتی دارند خارج کند. در نامه‌ای هم که اخیرا به شخص وزیر صنعت، معدن و تجارت فرستادیم به طور مستقیم مشکلات این عرصه را با ایشان در میان گذاشتیم و اکنون انتظار داریم که ایشان با اتخاذ تصمیمات مناسب شرایطی فراهم کنند که مشکلات این حوزه کمتر شود چرا که به هر حال آی.تی از زیرساخت‌های مهم کشور به شمار می رود.


به گزارش ایسنا،وی در پایان با بیان این‌که در این صنف پیگیری‌های مختلفی از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت، گمرک و مجلس صورت گرفته است اظهار امیدواری کرد که این مساله در آینده‌ای نزدیک به نتایج مثبت ختم شود.
 

آیت الله امینی: متأسفم که در کشورهای دیگر صداقت و ر استی از کشور ما بیشتر است

Posted: 07 Dec 2012 05:12 AM PST

جـــرس: امام جمعه قم خاطرنشان کرد: بسیار متأسفم که در کشورهای دیگر صداقت و راستی از کشور ما بیشتر است و اگر دروغ مسئولی، برای مردم مشخص شد، آن مسئول استعفاء می دهد که این نشان می دهد در آن کشورها دروغ تا چه اندازه زشت شمرده می شود.


وی خطاب به مسئولان نیز گفت: با مردم صادق باشید و اگر مشکلی وجود دارد خیلی صادقانه با مردم مطرح کنید و از مردم خود برای برطرف شدن آن مشکلات، کمک بخواهید.


به گزارش ایلنا، آیت الله ابراهیم امینی، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه قم اظهار داشت: از نشانه های بی ایمانی، دروغ گویی است و حتی در شرع مقدس، این عمل زشت، در ردیف شرک به خدا قرار داده شده است.


وی افزود: دروغ گویی، انسان را به فجور یعنی گناهان زشت می کشد و از این رو باید سعی کرد که این عمل زشت در ما وجود نداشته باشد.


امام جمعه قم، گفت: اگر انسان متعهد شد که دروغ نگوید، نمی تواند دیگران را اذیت کرده، به کسی ظلم کند و…؛ حتی امیرالمؤمنین امام علی(ع) می فرمایند هیچ انسانی لذت ایمان به خدا و مناجات با او را نمی کشد، مگر این که دروغ نگوید.
وی خاطرنشان کرد: دروغ گویی، عمل زشتی است که بیشترین آثار آن در قیامت ظاهر شده و یکی از بارزترین مجازات های آن این است که فرد دروغ گو، در قیامت به شکل انسان ظاهر نمی شود و جایش در بهشت نیست؛ علاوه بر آثار اخروی دروغ، این عمل زشت، آثار دنیوی هم دارد که بزرگترین آن بی آبرویی و سلب اعتماد مردم از آن فرد دروغ گوست.


مردم به دروغگو اعتماد نمی کنند
آیت الله امینی تأکید کرد: مردم به دروغ گو اعتماد نمی کنند و آن فرد دروغ گو در نهایت یک فرد بی اعتبار و بی آبرو در جامعه خواهد شد.
وی به اثرات دروغ در زندگی شخصی هم اشاره کرد و با تأکید بر این که صدق و راستگویی از ارکان بقای خانواده است، گفت: اگر دروغ گویی در خانواده ای باشد، آن خانواده به سمت ویرانی و از هم پاشیدگی خواهد رفت.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اضافه کرد: علاوه بر این ها، فرد دروغ گو در مشاغل اداری هم موفق نمی شود و در میان همکاران و احتمالا زیر دستان و یا مسؤولان خود اعباری ندارد.


«الناس على دین ملوکهم‏»
آیت الله امینی تصریح کرد: اگر این دروغ گویی در مدیران عالی نظام شایع شد، دو عیب بسیار بزرگ دارد که یکی از مهمترین آن ها سلب اعتماد مردم از مسئولان شان خواهد بود، به طوری که حرف شان توسط مردم پذیرفته نمی شود؛ دومین عیب و آفت دروغ در میان مسئولان این است که خود مردم هم به دروغ گویی روی آورده و این عمل زشت را از آن ها یاد می گیرند، چرا که «الناس على دین ملوکهم‏».


دروغ گویی ها در زمان انتخابات شدت می گیرد
وی افزود: متأسفانه گاهی این دروغ گویی ها در زمان انتخابات شدت می گیرد و می بینیم فردی می آید و بر علیه این و آن دروغ می گوید.


استاد حوزه علمیه قم، خطاب به مردم گفت: برادران و خواهران! ما مسلمانیم و حکومت ما حکومتی اسلامی و برگرفته از حکومت پیامبر(ص) و علی ابن ابی طالب(ع) است؛ باید ببنیم آن ها از ما چه می خواهند؛ درست نیست که افرادی با دروغ گویی ها سر مردم را گرم کنند.


وی خطاب به مسئولان نیز گفت: با مردم صادق باشید و اگر مشکلی وجود دارد خیلی صادقانه با مردم مطرح کنید و از مردم خود برای برطرف شدن آن مشکلات کمک بخواهید؛ قطعا مردم ما مردم خوبی هستند و اگر یقین کنند که مسئولان شان با صداقت با آن ها رفتار می کنند، در گرفتاری ها و مشکلات کشور، صبر و تحمل خود را بالا می برند؛ البته به شرط این که در مشکلاتی که برای همه مردم مشخص است، نگویید مشکلی نیست و یا این که دلیل به وجود آمدن این مشکلات را گردن این و آن بیاندازید؛ مردم ما مردم خوبی هستند که نظام و رهبری را قبول داشته و به امام خمینی(ره) هم وفادار مانده اند و اگر صداقت ببینند مشکلات را تحمل می کنند.


متأسفم که در کشورهای دیگر صداقت و ر استی از کشور ما بیشتر است
آیت الله امینی خاطرنشان کرد: بسیار متأسفم که در کشورهای دیگر صداقت و راستی از کشور ما بیشتر است و اگر دروغ مسئولی، برای مردم مشخص شد، آن مسئول استعفاء می دهد که این نشان می دهد در آن کشورها دروغ تا چه اندازه زشت شمرده می شود.


از فرار مغزها جلوگیری کنیم
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در ادامه به فرارسیدن هفته پژوهش و فناوری اشاره کرد و گفت: قافله علم و پژوهش در جهان با سرعت حرکت می کند اما کشورهای جهان سوم از این غافله عقب مانده اند.


آیت الله امینی گفت: مسئولین باید به جوانان محقق و پژوهشگر کشور کمک کرده و امکانات لازم را در اختیارشان قرار دهند؛ باید آن ها را از وضع موجود راضی کنیم چرا که در غیر این صورت شاهد فرار مغزها خواهیم بود.


وی افزود: وقتی متفکران و جوانان علمی ما، نزاع های داخلی مسئولان را می بینند، نا امید شده و از کشور می روند.


 

فرودگاه دمشق هدف نظامی اعلام شد

Posted: 07 Dec 2012 04:53 AM PST

توسط انقلابیون سوری
جـــرس: سرهنگ ریاض اسعد فرمانده ارتش آزاد سوریه اعلام کرد رژیم اسد برای بکارگیری سلاح شیمیایی علیه مخالفان در مناطق تحت کنترل مخالفان آماده می شود. همزمان انقلابیون سوریه روز جمعه (۷ دسامبر) فرودگاه بین‌المللی دمشق را هدف نظامی اعلام کرده و از شهروندان غیر نظامی و پروازهای هوایی این کشور خواستند به این منطقه نزدیک نشوند.


به گزارش العربیه، سرهنگ ریاض اسعد فرمانده ارتش آزاد سوریه روز جمعه 7-12-2012 اعلام کرد رژیم اسد برای بکارگیری سلاح شیمیایی علیه مخالفان در مناطق تحت کنترل مخالفان آماده می شود.


اسعد اظهار داشت قطع خدمات اینترنتی که اخیرا در مناطق وسیعی از سوریه توسط رژیم اسد صورت گرفت نشان می دهد که این رژیم خود را برای بکاری گیری اسلحه شیمیایی آماده می کند.


فرمانده ارتش آزاد افزود:"رژیم اسد در فاصله زمانی که خدمات اینترنت را قطع کرد، به جابجایی و انتقال مقادیر زیادی از سلاح شیمیایی مشغول بود تا برای بکارگیری آنها علیه مردم سوریه آماده کند ".


فرمانده ارتش آزاد با اشاره به تلاش رژیم سوریه برای سرپوش گذاشتن بر حقایق در این کشور، اظهار داشت:" رژیم اسد رژیمی درغگو است و احتمال بکار گیری اسلحه شیمایی از سوی آن علیه سوری ها دور از انتظار نیست ".


الاسعد گفت:" پیشتر ما از جامعه بین المللی تقاضای مداخله نظامی کرده بودیم، اما در حال حاضر معادله جنگ به نفع ارتش آزاد تغییر یافته است و این ارتش قادر خواهد بود این رژیم را سرنگون کند".


در همین حال شبکه تلویزیونی "ای بی سی نیوز" امریکا به نقل از مقامات بلند پایه ارتش آمریکا فاش کرد که ارتش سوریه اخیر بمب های خود را به گاز سارین مجهز کرده است.


بر اساس این گزارش این بمب ها قرار است هنگام حمله مخالفان بر دمشق از سوی رژیم اسد بکارگرفته شود.


جهاد مقدسی سخنگوی سابق وزارت خارجه رژیم سوریه که اکنون از این رژیم جدا شده است در گفت وگو با خبرگزاری ها گفته بود که رژیم اسلحه شیمیایی غیر مجاز را علیه مخالفان بکار نخواهد گرفت.


سخنان مقدسی به منزله اعتراف رسمی یک مقام سوری بر در اختیار داشتن سلاح شیمیایی غیر مجاز در این کشور است.


از سوی دیگر بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی شدید از احتمال بکارگیری سلاح شیمیایی توسط رژیم اسد گفت:"جامعه بین المللی پیشتر نسبت به نگرانی خود نسبت به استفاده از اسلحه شیمایی هشدار داده بود" .


وی افزود:" امیدوارم که مقامات سوریه به خوبی درک کنند که استفاده از چنین سلاح هایی جنایتی هولناک بشمار خواهد آمد و عواقب جدی در بر خواهد داشت ."


دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد که تحت هر شرایطی نباید از چنین اسلحه ای استفاده شود.


در همین حال لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه نیز با هشدار شدید اللحنی گفته است :" چنانچه رژیم اسد بخواهد از مواد شیمیایی استفاده کند جامعه بین المللی سریعا اقدام خواهد کرد".


فرودگاه دمشق، هدف نظامی
شورشیان سوریه روز جمعه (۷ دسامبر) فرودگاه بین‌المللی دمشق را هدف نظامی اعلام کرده و از شهروندان غیر نظامی و پروازهای هوایی این کشور خواستند به این منطقه نزدیک نشوند.

به گزارش رویترز، این موضوع را نبیل الامیر، سخنگوی شورای نظامی دمشق، وابسته به مخالفان رژیم سوریه بیان کرده است.


وی گفت، فرودگاه بین‌المللی دمشق در حال حاضر پر از خودروهای نظامی و سرباز است و غیر نظامیانی که به ‌آن نزدیک می‌شوند زندگی خود را به خطر می‌اندازند.