جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


ارتش اسد مناطق تحت کنترل مخالفان در دمشق را بمباران کرد

Posted: 16 Dec 2012 08:34 AM PST

جرس: هيات هماهنگی انقلاب سوريه روز یکشنبه اعلام کرد، ارتش آزاد این کشور اغلب مناطق جنوبی دمشق از جمله حی الیرموک را به کنترل خود در آورده است.

الیرموک محل استقرار یک اردوگاه فلسطینی است که از مخالفان بشار اسد حمایت می کند.

این درحالی است که براساس گزارش العربیه، نیروهای اسد پس از عقب نشینی از مناطق جنوبی دمشق اقدام به بمباران بی رویه این مناطق کردند به طوری که در ساعات گذشته دیوانه وار بیش از دویست بار بار مناطق آزاد شده را بمباران کردند.

طبق گزارش هیات هماهنگی انقلاب سوریه رژیم اسد از شب گذشته تا بامداد امروز ، چهارده منطقه آزاد شده را با جنگنده ، و مناطق دیگر را بوسیله هلیکوپتر و با استفاده از بشکه های مواد منفجره بمباران کرد.

درهمین حال اغلب شهرک های حومه جنوبی دمشق بوسیله آتش سنگین توپخانه نیروهای اسد گلوله باران شده است.

به گفته منابع ارتش آزاد، نیروهای اسد شب گذشته تلاش کردند شهر داریا در حومه دمشق، را باز پس گیرند اما با مقاومت سرسختانه ارتش آزاد روبرو شده مجبور به ترک منطقه درگیری و عقب نشینی کامل شدند.

در دیر الزور نیز یک جنگنده میگ ارتش اسد توسط افراد ارتش آزاد سرنگون شد.

این در حالی است که در حلب یکصد سرباز و افسر دیگر به ارتش آزاد سوریه پیوستند.

به گزارش منابع ارتش آزاد هم اکنون شهرهای النعیمه، الطیبه و نصیب در اطراف درعا شاهد درگیری شدید میان ارتش آزاد سوریه و نیروهای اسد هستند.

همچنین به گزارش رادیوفردا، مخالفان مسلح بشار اسد، یک پایگاه محل استقرار سربازان در شمال حلب را تسخیر کرده‌اند. این عملیات توسط گردان توحید انجام شده که بزرگترین گروه نظامی فعال در حلب برای سرنگونی دولت سوریه است.  

هواپیمایی هما هم به تامین اجتماعی واگذار می شود

Posted: 16 Dec 2012 07:58 AM PST

جرس: مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از واگذاری ۵۰ به‌علاوه یک درصد سهام هما به سازمان تأمین اجتماعی خبر داده است.پیش از این هتلهای هما به سازمان تامین اجتماعی واگذار شده بود.پس از اعتراضها به ریاست مرتضوی بر سازمان تامین اجتماعی دولت احمدی نژاد اقدام به واگذاری بسیاری از شرکتهای بزرگ به این سازمان کرده است.

به گزارش مهر، فرهاد پرورش در نشستی خبری در خصوص واگذاری هما به سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: واگذاری مجموعه هما سه مرحله داشت که ایرتور و هتل‌های هما واگذار شدند و مقرر شد طبق قانون در بودجه ۹۱ بابت هتل‌های هما ۳۰۰ میلیارد تومان به این ایرلاین تعلق گیرد.

پرورش تصریح کرد: برای واگذاری ایران‌ایر نیز سه بار فراخوان واگذاری انجام شد، اما به دلایل زیان‌دهی هما، این شرکت فروش نرفت، بنابراین پیشنهاد داده شد هما بابت طلب یکی از دستگاه‌ها از دولت به سازمان تأمین اجتماعی به صورت تهاتر واگذار شود.

مدیرعامل ایران‌ایر با بیان اینکه هما یک‌هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شد، تصریح کرد: هنوز ابلاغ رسمی این واگذاری انجام نشده است اما تا دو هفته آینده اجرایی می‌شود و ۵۰ به علاوه یک درصد سهام هما به سازمان تأمین اجتماعی واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه هما پروازهای تکلیفی نیز دارد، اظهار داشت: به دلیل خواسته برخی از نمایندگان مجلس و استانداران، حتی با ضریب اشغال ۴۵ درصد نیز پرواز کرده‌ایم. 

کارگران پتروشیمی امیرکبیر ماهشهر دست به اعتصاب زدند

Posted: 16 Dec 2012 07:58 AM PST

جرس: یک فعال کارگری در منطقه ماهشهر از اعتراض صنفی ۴۳۰ تن از کارگران بخش تعمیرات پتروشیمی امیرکبیر واقع در منطقه ماهشهر در اعتراض به وضعیت قرارداد، دستمزد و مزایای خود خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهرزاد مهرانی با اعلام این خبر گفت: ۴۳۰ تن از کارگران بخش تعمیرات پتروشیمی امیرکبیر واقع در منطقه ماهشهر که به وضعیت قرارداد، دستمزد و مزایای خود اعتراض دارند، در اعتراضی صنفی با بهره‌گیری از ماده ۱۴۲ قانون کار دست از کار کشیده‌اند.

وی ادامه داد: مدیران مجموعه پتروشیمی امیرکبیر مدعی هستند که چون متعلق به بخش خصوصی هستند مشمول مصوبهٔ هیئت دولت مبنی بر تغییر قرارداد کارگران از پیمانکاری به مستقیم نمی‌شوند، اما وعده داده بودند که وضعیت حقوق و مزایای کارگران بهتر از گذشته شود.

این فعال کارگری با اشاره به تجمع روز‌های گذشتهٔ این کارگران در مقابل فرمانداری ماهشهر واقع در میدان فرمانداری، اظهار داشت: خواستهٔ کارگران در وهلهٔ اول حذف پیمانکاران و مستقیم کردن قرارداد آنهاست و در وهلهٔ دوم به دنبال افزایش حقوق و مزایای خود هستند.

مهرانی با بیان اینکه “این اعتراض صنفی منجر به کاهش ظرفیت تولید پتروشیمی امیر کبیر شده است.” تاکید کرد: کارگران مایل نیستند تا با گسترش دامنهٔ اعتراضات خود کارخانه را تعطیل کنند.

کمبود داروی صرع در کشور/ وضعیت بحرانی در شهرستان ها

Posted: 16 Dec 2012 07:31 AM PST

جرس: رییس انجمن صرع ایران با اشاره به کمبود داروی ضد صرع در عین حال گفت: این مشکل در شهرستان‌ها بیشتر است.

به گزارش ایسنا، کوروش قره‌گوزلی متخصص مغز و اعصاب در این رابطه افزود: قسمت عمده داروهای بیماران مبتلا به صرع در کشور وارد شده و تنها برخی از آنها در کشور ساخته می‌شوند که مواد اولیه آنها نیز وارداتی است.

به گفته وی، کمبود داروها باعث افزایش قیمت نیز می‌شود و تهیه آنها را برای بیماران بسیار مشکل می‌کند.

رییس انجمن صرع ایران با بیان اینکه میزان دسترسی به داروها در همه جای کشور یکسان نیست، افزود: این مشکل در شهرستان‌ها بیشتر بوده و به مرحله بحرانی رسیده است

 

توقف فروش ADSL به بهانه افزایش باند

Posted: 16 Dec 2012 07:31 AM PST

افزایش سه برابری تعرفه تلفن ثابت

جرس: پس از افزایش دو برابری هزینه اینترنت و تلاش برای افزایش نرخ مکالمه تلفن همراه این‌بار خبر می‌رسد تعرفه‌های مکالمه با تلفن ثابت به صورت پله‌ای تا نزدیک به سه برابر افزایش یافته است.

به گزارش جام جم ، شرکت مخابرات ایران که تا پایان سال 89 به‌دلیل وجود مصوبه‌های زمان مدیریت دولتی این شرکت نتوانسته بود تعرفه‌های مکالمه تلفن ثابت را افزایش دهد در روندی چراغ خاموش سعی در اضافه کردن تعرفه‌های خود دارد.

اولین گام برای افزایش تعرفه تلفن ثابت که با چراغ سبز وزارت ارتباطات از تهران آغاز شد، یکسان سازی کد تلفن داخل استانی بود. با این حال گام دوم شرکت مخابرات ایران در افزایش نرخ تعرفه‌ها، یکسان کردن نرخ مکالمه برای ساعات مختلف شبانه‌روز است که اخیرا کلید خورده است.

براساس یک عرف پذیرفته شده که اکنون توسط اپراتورهای تلفن همراه نیز رعایت می‌شود، قیمت مکالمه در ساعات پایانی شب و ساعات ابتدایی روز، بسیار پایین‌تر از سایر ساعات پیک است لذا اپراتورها برای کاهش بار مکالمات در ساعات کاری و آسیب ندیدن تجهیزات خود زیر بارفشار مکالمات و ارتقای کیفیت خدمات مانند کیفیت مکالمه و کاهش زمان اتصال، مشتریان خود را ترغیب می‌کنند بخشی از مکالمات خود بویژه مکالمات طولانی و غیرضروری را در ساعات خلوت و غیر پیک انجام داده و به این ترتیب قیمت خدمات در این ساعات را گاه تا 70 درصد کاهش می‌دهند.

این امر در زمینه مکالمات خارجی و استفاده از اینترنت نیز وجود دارد. شرکت مخابرات ایران نیز تا همین اواخر به این عرف پایبند بود لذا بهای مکالمه با تلفن ثابت در ساعات غیر پیک ارزان‌تر از ساعات کاری بود اما اکنون این شرکت تعاملات تعرفه‌ای خود را به‌گونه‌ای تغییر داده است که قیمت مکالمه شما در ساعت مثلا سه بعد از نیمه‌شب با ساعت 11 صبح کاری هیچ تفاوتی ندارد.

معاون نظارت بر خدمات سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی (رگولاتوری )در این خصوص اظهار کرد:از آنجا که تقسیم روز به سه بخش، جزو طرح‌های اختیاری شرکت مخابرات بوده، اقدام اخیر این شرکت برای یکسان کردن هزینه مکالمات کل روز، از نظر قانونی بی‌اشکال است.

معاون نظارت بر خدمات سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی تصریح کرد: اما در این اقدام، مخابرات به‌دلیل عدم اطلاع‌رسانی تخلف کرده‌ زیرا هنوز بیشتر مشترکان مخابرات از این تغییر آگاه نیستند لذا به مخابرات اعلام کرده‌ایم که به‌دلیل عدم‌اطلاع‌رسانی پیش از تغییر، مجاز به دریافت وجه بیشتر از مشترکان نیست.

این گزارش می‌افزاید: به این ترتیب تعرفه مکالمه با تلفن ثابت که برای هر پالس 44.7 ریال بود هم‌اکنون به 51.30 ریال رسیده است، اما نکته نهفته دیگری نیز در این امر وجود دارد و آن این که پیشتر با مصوبه دیگری زمان محاسبه هر پالس کاهش یافته بود و این یعنی هزینه بیشتر برای هر ثانیه مکالمه.

توقف فروش ADSL به بهانه افزایش باند

شرکت ها به بهانه افزایش تعرفه پهنای باند فروش ADSL را متوقف کرده اند.

به گزارش تلنا؛ در پی اعلام مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات که منجر به افزایش 50 درصدی قیمت پهنای باند اینترنتی که در اختیار شرکت های ندا قرار می گیرد؛ شرکت های ندا فروش خود را متوقف کرده اند.

بر اساس این گزارش کم فروشی شرکت های بخش خصوصی تا آنجا پیش رفته که اخیرا در برخی از سایت های این شرکت ها زمان فروش خود را تنها محدود به فروش یک ماهه کرده اند.

بنا به گفته یکی از مدیران شرکت PAP اگر زیر ساخت به عنوان تامین کننده پهنای باند تخفیفاتی را برای شرکت های PAP در نظر نگیرد بزودی بخش خصوصی فعال در این حوزه با سرمایه گذاری های بالا نابودی می شوند.

محمد علی فرقانی معاون وزیر ارتباطات نیز در این رابطه اظهار داشت: حدود 5 ماه است که شرکت ارتباطات زیرساخت با ضرر اینترنت کشور را تامین می‌کند و دیگر ادامه این روند ممکن نیست. 

اخراج ۵۵ کارگر از شرکت قطار شهری اهواز

Posted: 16 Dec 2012 07:31 AM PST

جرس: نماینده کارگران بخش نگهبانی شرکت واسطه نیروی انسانی کیسون گفت: شرکت پیمانکاری کیسون، پیمانکار قطار شهری اهواز، با ۵۵ نفر از کارگران بخش نگهبانی خود اعلام قطع همکاری کرده است.

به گزارش ایلنا، این کارگر تعداد مجموع نیروی انسانی بخش نگهبانی این شرکت ۲۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: این کارگران با بیش از ۶ سال سابقه کار، از ابتدای تجهیز کارگاه به عنوان نگهبان در اجرای پروژه قطار شهری همکاری داشته‌اند که متاسفانه از مورخه ۲۲ آذر ماه به ۵۵ نفر از این کارگران گفته شده است که بر سر کار خود حاضر نشوند.

او اضافه کرد: اخراج این کارگران در صورتی است که قرار داد کاری‌شان تا پایان خرداد ماه سال ۹۲ همچنان باقی است.

به گفته وی میزان حقوق معوقه این کارگران بیش از ۶ ماه است و هنوز سنوات سه سال آخر خود را نیز دریافت نکرده‌اند.

دبیر خانه کارگر اهواز، ضمن تایید اخراج این تعداد کارگر دلیل این امر را اتمام اعتبارات قطار شهری نام برد.

آقایار حسینی، در این زمینه گفت: در پی اخراج صد‌ها نفر از کارگران شرکت کیسون در طی دو سال گذشته، متاسفانه با خبر شدیم تعداد ۵۵ نفر از کارگران بخش نگهبانی در هفته گذشته اخراج شده‌اند.

این فعال کارگری در اهواز با پیش‌بینی اینکه بر تعداد اخراجی‌های کیسون افزوده خواهد شد، تصریح کرد: این کارگران با آنکه ۶ ماه از حقوق خود را دریافت نکرده و هنوز قرار داد آنان تا خرداد ماه سال آینده اعتبار دارد به دلایلی نامعلومی اخراج شده‌اند. 

هاشمی رفسنجانی:‏ دوران قانون‌ستيزی و اقدامات خودسرانه به سر آمده است

Posted: 16 Dec 2012 06:59 AM PST

جرس: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در جمع جوانان، فارغ‌التحصيلان و نخبگان علمي دانشگاهي به سؤالات آنان پاسخ گفت.‏


به گزارش آفتاب، هاشمي رفسنجاني در پاسخ به پرسشي درباره علل وضعيت كنوني جامعه در بخش‌هاي مختلف سياسي، اقتصادي، فرهنگي و راهكارهاي برون‌رفت از مشكلات، توجه به علت محدثه و مبقيه حوادث و پديده‌ها را يادآور شد و گفت: انقلاب اسلامي، علي‌رغم مبارزات ممتد امام راحل(ره) و مبارزان انقلابي، زماني به ثمر نشست و شكست رژيم سفاك پهلوي محرز شد كه آحاد مردم حضوري ثمربخش و دلگرم‌كننده پيدا كردند و اگر نبود همدلي و حمايت اقشار گوناگون مردم در مبارزه عليه شاه، معلوم نبود اين رژيم به اين زودي‌ها سرنگون شود.‏

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، عبور از مراحل سخت، پيروزي، مقابله با شورش‌ ها و تجزيه‌طلبي‌ها، دفاع مقدس و سازندگي كشور پس از جنگ را بدون حضور همدلانه، معتمدانه و مجدانه مردم غيرممكن خواند و تصريح كرد: متأسفانه در برخي مقاطع و توسط برخي افراد و جريان‌ها تلاش شده است علت مبقيه نظام كه حضور تصميم‌ساز مردم است ناديده‌ يا كمرنگ تلقي گردد و اگر آسيب و صدمه‌اي ديده‌ايم، يكي از علل آن همين ناديده گرفتن مردم است.‏

هاشمي رفسنجاني، در پاسخ به پرسشي در مورد فضاي جامعه، به خصوص در آستانه انتخابات آينده رياست جمهوري، نقدهاي دلسوزانه، منصفانه و منطقي وفاداران انقلاب و نظام اسلامي را لازمه پويايي و پيشرفت كشور دانست و گفت: كساني كه اظهارنظر، فعاليت و نقدهاي منصفانه را مشكلي براي جامعه مي‌دانند، خود و تفكراتشان مشكل‌زا و زحمت آفرين است، چرا كه تاريخ نشان داده انتقادهاي سازنده به ويژه توسط افراد نخبه، آگاه و تحصيلكرده براي كمك به حل مشكلات و برون‌رفت از آنها مفيد است.‏

هاشمي رفسنجاني، در پاسخ به سؤالي پيرامون شكل‌گيري و قدرت يافتن گروههاي خودسر، گفت: از ابتداي انقلاب همواره گروههاي خودسر كه بعضاً خلاف قانون و نظر مسئولان برخي اقدامات را انجام مي‌دادند، وجود داشت، منتها تا مقطعي اين خودسري‌ها كه برخي حسن‌نيت و برخي سوءنيت داشتند، بدون سازماندهي شكل مي‌گرفت، اما در مقاطعي خودسري‌هاي سازمان يافته به درون جامعه تزريق مي‌شد و اين شکل دوم است كه همواره مشكل‌ساز و خطرناك بوده و مي‌بايست به صورت رسمي محكوم و مورد حمايت قرار نگيرد كه حتي در مواردي مورد انتقاد رهبري معظم انقلاب قرار گرفت.‏

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام بر نتافتن قانون را نمونه بارز خودسري خواند و با بيان اينكه در حال حاضر خودسرها، بيشتر و هماهنگ‌تر شده‌اند، تصريح كرد: اگر همان زمان كه گروههاي خودسر اجتماعات را بر هم مي‌زدند و به دلسوزان نظام اهانت مي‌كردند، جلوي آنان گرفته مي‌شد ديگر شاهد نبوديم كه اين نيروهاي سازمان‌يافته، در صحن مطهر حرم امام(ره) يادگار ايشان را مورد اهانت قرار دهند و تاكنون نيز به اين روند ادامه دهند.‏

هاشمي رفسنجاني با سطحي خواندن اقدامات خودسرانه و مقطعي بودن آن گفت: گروههاي خودسر معمولاً بي‌ريشه و رو به افول هستند، ولي بايد براي آينده كشور مراقب بود.‏

وی افزود: دلسوزان و افراد باسابقه انقلاب دل در گروي موفقيت و سربلندي انقلاب و نظام اسلامي دارند و اجازه تداوم اين حركت‌ها را نخواهند داد.‏

وی تصريح كرد: دوران قانون‌ستيزي و اقدامات خودسرانه به سر آمده و آگاهي ملت‌ها، انفجار اطلاعات و سوز دل دل‌سوختگان سختي كشيده، سرانجام راه سعادت و رهايي ملت‌ها را خواهد گشود.‏

در ابتداي اين ديدار جمعي از حاضرين، ديدگاه‌ها و پرسش‌هاي خود را پيرامون اوضاع سياسي، اقتصادي و اجتماعي جامعه و فضاي دانشگاه‌ها مطرح و خواستار پاسخ و ارائه راهكار از سوي رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در اين مورد شدند.‏  

غذای سگ در اولویت هفتم دریافت ارز

Posted: 16 Dec 2012 06:59 AM PST

جرس: در حالی که محصولات بهداشت و سلامت در اولویت هجدهم تخصیص ارز قرار گرفته اند، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: در اولویت‌بندی کالاها برای تخصیص ارز غذای سگ در اولویت هفتم است و این در حالیست که یکی از تجهیزات پزشکی در اولویت هشتم قرار دارد.

به گزارش فارس، حسینعلی شهریاری در نطق میان‌دستور خود در صحن علنی مجلس با اشاره به اخبار منتشر شده در مورد احتمال برکناری وزیر بهداشت گفت: یکی از افتخارات دولت دهم به کار گرفتن وزیر زن در کابینه است و شاید یکی از موفقترین وزرای کابینه خانم دستجردی هستند و ما بارها شاهد تعریفهایی از سوی رئیس‌جمهور از وزیر بهداشت بوده‌ایم.

وی با اشاره به مشکلات تخصیص ارز در حوزه تأمین دارو افزود: در اولویت‌بندی کالاها برای اختصاص ارز غذای سگ در اولویت هفتم قرار دارد و یکی از تجهیزات پزشکی در اولویت هشتم، از سوی دیگر زین اسب از دیگر مواردیست که در اولویت برای دریافت ارز قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: در شرایطی که نمایندگان از استیضاحها و طبق فرمایش رهبری از سؤال از رئیس‌جمهور صرف نظر کرده‌اند و این اقدامات در راستای همدلی بیشتر بوده، کنار رفتن هریک از وزرا بالاخص وزیری که در حوزه سلامت مشغول به کار است می‌تواند مشکلاتی را برای جامعه به وجود بیاورد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: من بر این اعتقادم که آقای رئیس‌جمهور تنها وزیر زن کابینه را حفظ و با مسئولان بانک مرکزی و معاونت برنامه‌ریزی به دلیل عدم تخصیص ارز برخورد ‌می‌کند و امیدواریم که این شایعات صحت نداشته و وزیر بهداشت با قدرت به کار خود ادامه بدهد.  

دیپلمات سابق ایران: ایران و اسراییل تهدیدی علیه هم نیستند

Posted: 16 Dec 2012 06:12 AM PST

جرس: سید حسین موسویان سفیر سابق ایران در آلمان و مذاکره کننده ارشد سابق هسته ای در گفتگو با شبکه "آر تی" روسیه نظرات خود را به تفصیل درباره مساله هسته ای و روابط ایران و آمریکا شرح داد.

به گزارش عصر ایران این دیپلمات سابق کشورمان که هم اکنون در آمریکا به سر می برد، در این گفتگو با اشاره به اینکه اوباما در دوره اول ریاست جمهوری خود با فشار لابی های داخلی و اسراییل موفق به پیش بردن رویکرد دیپلماتیک خود در قبال ایران نشد، ابراز امیدواری کرد که اوباما بتواند در دوره دوم ریاست جمهوری خود در برابر این فشارها مقاومت کرده و با ایران گفتگو کند.

موسویان با اشاره به اینکه آمریکا از تجربه دو جنگ خود در عراق و افغانستان درس عبرت گرفته و چه جمهوریخواهان و چه دموکرات ها دیگر حاضر نیستند در منطقه جنگ جدیدی راه بیندازند، افزود: "حمله به ایران تبعاتی 10 بار بدتر از جنگ های افغانستان و عراق برای آمریکا به همراه خواهد داشت و کسی در آمریکا از این جنگ استقبال نخواهد کرد."

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره احتمال حمله اسراییل به ایران و فشارهای دولت نتانیاهو به غرب برای افزایش فشار به ایران گفت:"دولت نتانیاهو از همان ابتدا خواستار حمله به ایران نبوده است و تنها می خواست با قرار دادن آمریکا و غرب در دوراهی انتخاب گزینه "جنگ"یا "تشدید تحریم ها"علیه ایران ، آنها را به اعمال تحریم های شدید و فلج کننده علیه ایران بکشاند که در این سیاست خود موفق هم بوده است."

وی در پاسخ به سوالی درباره تهدید ناشی از سلاح های هسته ای اسراییل علیه ایران گفت: "سلاح های هسته ای اسراییل علیه جمهوری اسلامی ایران ساخته نشده و پیش از انقلاب ساخته شده است. من معتقدم نه اسراییل تهدیدی موجودیتی علیه ایران است و نه ایران تهدیدی موجودیتی علیه اسراییل. من یک بار در جریان کنفرانس بین المللی خلع سلاح هسته ای هم گفتم که اسراییل همواره "تهدیدایران" را به عنوان توجیه در اختیار داشتن سلاح های هسته ای مطرح کرده است و اعلام کرده که ایران یک تهدید موجودیتی علیه اسراییل است در حالی که در واقعیت اسراییل قبل از استقرار نظام جمهوری اسلامی و در زمان شاه دست به ساخت سلاح هسته ای زده است یعنی در زمانی که ایران نه تنها تهدیدی علیه اسراییل نبود بلکه شاه سابق از متحدان اسراییل به شمار می رفت."

وی افزود: "من معتقدم سلاح های هسته ای اسراییل تهدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران محسوب نمی شود چون این سلاح ها قبل از استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران ساخته شده است، اما اسراییل در شرایط کنونی از تهدید ایران به عنوان توجیهی برای در اختیار داشتن سلاح های هسته ای خود استفاده می کند که من این مساله را قبول ندارم."

موسویان با اشاره به طرح پیشنهادی گام به گام روسیه برای حل و فصل مساله هسته ای ایران، این طرح را پایه خوبی برای پیشبرد مذاکرات و رسیدن به یک توافق بین ایران و آژانس بین المللی انرژی هسته ای و گروه 1+5 دانست.

موسویان درادامه درباره تحریم ها و مساله کاهش فروش نفت ایران گفت: "فروش نفت ایران 50 تا 60 درصد کاهش داشته است اما این سخن را از من بپذیرید، حتی اگر ایران نتواند روزانه یک بشکه نفت خام را هم صادر کند از مواضع و حقوق خود عقب نشینی نخواهد کرد، فروش یا عدم فروش نفت تاثیری در مساله هسته ای ایران ندارد. ما در جریان جنگ تحمیلی 8 ساله با عراق به مراتب وضع بغرنج تری از امروز داشتیم."

وی درباره بحران سوریه نیز گفت: "اگر جنگ داخلی سوریه به منطقه تسری پیدا کند ایران آخرین کشوری خواهد بود که پس از عراق، لبنان، عربستان، اردن و ترکیه از این جنگ داخلی متاثر خواهد شد. البته طبیعی است که در صورت سقوط رژیم بشار اسد ایران یک دوست و متحد منطقه ای خود را از دست خواهد داد، اما در صورت به قدرت رسیدن اسلامگرایان تندرو در سوریه نمی توانیم بگوییم حکومتی دوست آمریکا و اسراییل در دمشق استقرار یافته است."

موسویان افزود: "اگر اخوانی ها در سوریه به قدرت برسند آنها دیدگاه های ایدئولوژیک و دینی خاص خود را دارند در حالی که رژیم بشار اسد نظامی سکولار است و این مهم ترین فرق بین حکومت فعلی سوریه با نظام احتمالی جایگزین خواهد بود."

این دیپلمات سابق کشورمان در خاتمه درباره تهدید اصلی آمریکا در منطقه خاورمیانه گفت: "تهدید اصلی که متوجه آمریکا است اسلام سلفی است که دارد زیر سایه بهار عربی در کشورهای عربی به قدرت می رسد ، تهدید اصلی از جانب القاعده و طالبان و اسلام سنی –سلفی است که در کشورهای منطقه روبه گسترش است." 

نماینده مجلس: احمدی‌نژاد برای سپاه تعیین تکلیف نکند، سپاه اموالش را برای روزهای ویژه ذخیره می کند

Posted: 16 Dec 2012 06:12 AM PST

جرس: پس از آنکه احمدی نژاد به «سپاه و ارتش» پیشنهاد داد که برخی از زمین‌های راکدشان را بفروشند، یکی از نمایندگان مجلس گفت که بهتر است احمدی نژاد برای سپاه تعیین تکلیف نکند، این نهاد زیر نظر ولی فقیه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی، در گفت‌وگو با «بهار» با انتقاد از اظهارات محمود احمدی‌نژاد و پیشنهادش گفت: احمدی‌نژاد نمی‌تواند برای سپاه تعیین تکلیف کند.

حقیقت‌پور ادامه داد: سپاه یک تشکیلات نظامی است که اموالش را برای روزهای ویژه ذخیره می‌کند.

وی همچنین در واکنش به این پیشنهاد احمدی‌نژاد یادآور شد: سپاه زیر نظر ولی‌فقیه ماموریت‌هایش را انجام می‌دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی در پاسخ به این‌که چرا احمدی‌نژاد چنین پیشنهادی را به سپاه و ارتش داده است، اظهار کرد: من اصلا نمی‌دانم چرا آقای احمدی‌نژاد در این فضاها وارد می‌شود. آقای احمدی‌نژاد اگر خیلی نگران آن است که هر نهادی هر چه اضافه دارد بفروشد چرا ساختمان وزارت راه را نمی‌فروشد؟ احمدی‌نژاد بیاید ساختمان وزارت راه را بفروشد و با پولش حداقل دوهزار راه روستایی را آسفالت کند. ایشان اگر خیلی دلش می‌خواهد که این مسئله عرف شود از دولت شروع کند.

واکنش حقیقت‌پور در حالی است که احمدی‌نژاد در جمع فرماندهان سپاه با ارائه این پیشنهاد گفته بود که دولت هم تاکنون ساختمان وزارت کشاورزی را فروخته است. البته حقیقت‌پور با این اعتقاد که اصلا احمدی‌نژاد نباید در این موضوع ورود پیدا می‌کرد، گفت: خیلی از ساختمان‌های دیگر هم هست که دولت می‌تواند بفروشد. ساختمان بانک مرکزی هم است. دولت می‌تواند ساختمان بانک مرکزی را دو، سه‌هزار‌میلیارد تومان بفروشد. یا ساختمان وزارت راه را هم چیزی حدود سه‌هزار‌میلیارد تومان بفروشد و سر جمع حدود پنج‌هزار‌میلیارد می‌تواند درآمد داشته باشد.

وی در پاسخ به این‌که آیا سپاه و ارتش نمی‌توانند برخی از اموالشان را که احمدی‌نژاد از آن سخن گفته، مانند «قلعه‌مرغی یا فرودگاه دوشان‌تپه» را بفروشند، اظهار کرد: اولا باید بگوییم که قلعه‌مرغی خیلی وقت است به تملک شهرداری درآمده است. سپاه سازمانی است که در هر دوره یک ماموریت خاص دارد. مثلا در دوره جنگ یک ماموریت دارد و الان یک ماموریت دیگر و این سازمان‌های نظامی ما باید همیشه دستگاه‌هایشان به‌روز باشد.

حقیقت‌پور ادامه داد: به نظرم من اصلا نباید در این موضوع‌ها وارد شد.

وی در پاسخ به این‌ سوال که علت ورود احمدی‌نژاد چیست، گفت: نمی‌دانم. اما اگر دولت به دنبال این است که زمین‌های اضافه را برای کسب درآمد بفروشد بهترینش همین پیشنهادی است که من دادم. دولت بهتر است بانک مرکزی را بفروشد. یک رقم خیلی قشنگی هم از فروشش به دست می‌آورند. آن‌وقت آن را می‌توانند بگذارند برای آبادانی روستاها.

حقیقت‌پور در ادامه گفت: من اصلا به احمدی‌نژاد پیشنهاد می‌دهم که در حوزه قوه‌مجریه دخالت کند و وارد دیگر حوزه‌ها نشود. اگر قرار است چنین پیشنهادی به سپاه بدهد اصلا لازم نیست آن را از پشت تریبون اعلام کند.

وی تاکید کرد: من فکر می‌کنم با فروش وزارت راه و بانک مرکزی نصف بودجه مملکت تامین شود. آقای احمدی‌نژاد که اعلام کرده سازمانی به نام سازمان «اموال دولت» درست کردیم که هر نهادی که هرچه اضافه دارد بفروشد، بهتر است اول برود سراغ ویلاهای لب‌دریای دولت و آنها را بفروشد. البته می‌تواند تمام باشگاه‌ها و مراکز تفریحی شمال و داخل شهر را که متعلق به دولت است هم برود و آنها را بفروشد. وزارت کشور هم برای خودش در محمودآباد کاخ دارد. تمام وزارتخانه‌ها در مشهد هتل دارند. هتل‌های خودشان را بفروشند. مشکل همه حل می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به این‌که آیا اصلا سپاه قصد فروش زمین یا املاکش را دارد اظهار کرد: من نمی‌دانم که اصلا سپاه قصد فروش دارد یا نه و این را باید از فرمانده سپاه پرسید.