جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


مقام روحانی مستقر در سپاه: سوال‌کنندگان از احمدی نژاد دارای نیات خاصی بودند

Posted: 11 Dec 2012 08:58 AM PST

جـــرس: مشاور حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر موشک آمریکا به ایران اصابت کند هنوز گرد و خاک آن به زمین ننشسته باشد، موشک‌های ما در قلب تل آویو فرود می‌آید.


به گزارش مهر، مجتبی ذوالنور ظهر سه شنبه در جمع پایوران رسمی، وظیفه و آموزشی آموزشگاه نظامی شهید هاشمی‌نژاد نیشابور در حسینیه فضل ابن شاذان این آموزشگاه، گفت: آمریکا دست از پا خطا کند ما می‌توانیم منافعش را در چندین کشور دنیا مورد حمله قرار دهیم.


وی با ادعای اینکه ریسک حمله به ایران برای دشمن بسیار بالا است، اظهار داشت: کشورمان در موضوع پهباد در حال حاضر در جایگاه سوم دنیا قرار دارد.


جانشین سابق حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران با انتقاد از اصلاح نشدن زیرساخت‌های اقتصادی کشور، عنوان کرد: نقدینگی سرگردان در دست مردم یکی از مشکلات اساسی است و هم اکنون بیش از ۳۷۰ هزار میلیارد تومان فقط موجودی مردم در بانک‌ها است.


ذوالنور یک بخش از گرانی‌های اخیر را ضعف نظارت بر بازار و سوء مدیریت در کشور دانست و تاکید کرد: در موضوع اقتصاد، جرم و جزا با یکدیگر سنخیت ندارد و ضعف قانون موجب نبود قاطعیت لازم در برخورد شده است.
وی همچنین درباره طرح سئوال از رئیس دولت دهم ، هیئت رئیسه مجلس را بی‌طرف ندانست و افزود: سوال‌کنندگان دارای نیات خاصی بودند.


ذوالنور بعضی از قوانین کشور را رضاخانی توصیف کرد و اضافه کرد: مجلس در اولویت‌بندی قانون خوب عمل نکرده است و بعضی از قوانین در وضع کنونی به درد نمی‌خورد.
 

تجمع اعتراضی کارگران شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی مقابل اداره راه آهن

Posted: 11 Dec 2012 08:58 AM PST

جـــرس: دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران از تجمع اعتراضی بیش از ۱۰۰ تن از کارگران شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی (تراورس) در مقابل اداره کل خط و ابنیه فنی راه آهن تهران خبر داد.


غلامرضا عباسی در این باره به ایلنا گفت: روز گذشته بیش از ۱۰۰ تن از کارگران شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی (تراورس) در مقابل اداره کل خط و ابنیه فنی راه آهن تهران تجمع کردند.


وی افزود: این کارگران که به همراه خود پلاکارد‌های اعتراضی داشتند، از مشکلات بیمه‌ای خود به ستوه آمده و خواستار رسیدگی این مشکلات بودند.


در ماه های اخیر تعداد تجمع های اعتراضی کارگران در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات کارگران افزایش یافته است.
 

 

تعطیلی موقت بخش ویزای کنسولگری ایران در هرات

Posted: 11 Dec 2012 08:58 AM PST

جـــرس: یک دیپلمات ایرانی در کنسولگری ایران در هرات از تعطیلی موقت بخش ویزای کنسولگری برای انجام تعمیرات خبر داد.


به گزارش ایسنا، این دیپلمات ایرانی که نامش اعلام نشده افزود: کنسولگری به طور کامل تعطیل نشده است؛ بلکه بخش صدور ویزا به دلیل انجام برخی تعمیرات موقتا تعطیل شده است.


این در حالی است که وزارت خارجه جمهوری اسلامی در واکنش به تجمع تعدادی از افغان‌ها مقابل کنسولگری ایران در هرات که روز یکشنبه انجام شد و در آن برخی شعار‌ها و پارچه‌نوشته‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح شد، به طور رسمی اعتراض خود را به سفارت افغانستان در تهران اعلام کرده است


یکشنبه هفته جاری تعدادی از افغان‌ها تجمعی را مقابل کنسولگری ایران در هرات انجام دادند و شعارهایی را علیه ایران بیان کرده و به سمت ساختمان کنسولگری سنگ پرتاب کردند.


به گفته یک دیپلمات ایرانی مطلع از این رویداد، چند ماه قبل عده‌ای از افغان‌ها با این ادعا که ۱۳ نفر از اقوام‌شان به طور غیرقانونی وارد ایران شده و سپس خبردار شده‌اند که آن‌ها کشته شده‌اند، خواستار تحویل جنازه این تعداد از سوی ایران شدند.

 

اما مقامات ایرانی تاکید کرده‌اند که تاکنون هیچ سندی دال بر این که این ادعا درست باشد و این تعداد از افغان‌ها وارد ایران و سپس کشته شده باشند، در اختیار ندارند و با وجود این‌که تعدادی از اقوام و خانواده افغان‌های مدعی برای پیگیری ادعایشان به ایران آمده‌اند اما تاکنون سندی در تایید ادعایشان ارائه نکرده‌اند.
 

مرکز پژوهش‌های مجلس: ادامه انحصار رسانه‌ای صدا‌و‌سیما غیر‌ممکن است‎

Posted: 11 Dec 2012 08:24 AM PST

جـــرس: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی «ادامه انحصار رسانه‌ای صدا و سیما را غیر‌ممکن» اعلام کرده و رسانه‌های وابسته به این سازمان را «تنبل،کسالت‌بار و عقب‌مانده» توصیف کرد.


به گزارش ایلنا، مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی با اشاره به «تغییر فضای ایران و جهان از حیث تولید و توزیع فرآورده‌های رسانه‌ای، فرهنگی و به‌طور خاص رادیو ـ تلویزیونی» تاکید کرده که «سیاست انحصار رسانه‌ای در فضای کنونی ممکن نیست.»


در گزارش مرکز پژوهش های مجلس، با اشاره به قوانین فعلی که رسانه‌های رادیویی و تلویزیونی را در «انحصار صدا و سیما» قرار داده، آمده است که «انحصار رسانه‌های سازمان صدا و سیما عمل امکان انحصار میسر نیست زیرا دریافت امواج تلویزیونی که خارج از ایران پخش می‌شود در داخل میسر است و این واقعیت اصل انحصاری بودن را به چالش کشیده است» و «در عمل فضای امواج رادیوـ تلویزیونی ایران از انحصار صداوسیما خارج شده است و لحاظ کردن عنوان انحصار در قانون واقعیت را عوض نمی‌کند. روند انحصارزدای گسترش اینترنت و ورود آن به فعالیت‌های خبری در قالب سایت‌ها و خبرگزاری‌های» که به «پخش صوت و تصویر نیز انجامید»، درعمل انحصار سازمان صدا و سیما بر رسانه‌های رادیویی و تلویزیونی را لغو کرده است.


مرکز پژوشهای مجلس همچنین تاکید کرده که «سیاست انحصاری بودن فعالیت‌های رادیو و تلویزیونی داخلی در صداوسیما فقط منجر به محدود شدن و عقب‌ماندن رقبای رسانه ملی نشده بلکه به همان میزان و چه بسا بیش از آن به دلیل از بین بردن فضای رقابتی عملا منجر به تنبلی،عقب‌ماندگی و کسالت صداوسیما نیز شده است» و «بازداشتن دیگران از رقابت با رسانه ملی در نهایت به نفع صداوسیما تمام نشده، اما صداوسیما بسیاری از کم‌کاری‌ها و فضای غیرحرفه‌ای خود را پشت منش و امکان انحصاری خود پنهان داشته است.»


این مرکز در گزارش خود همچنین، نحوه اداره همزمان بر صداوسیما از سوی رهبری و شورای نظارت بر صداوسیما را موجب ایجاد ابهاماتی درباره ماهیت حقوقی عنوان کرده است.
 

یورش ماموران امنیتی به منزل دکتر محمد ملکی و احضار وی

Posted: 11 Dec 2012 08:24 AM PST

جـــرس: ماموران امنیتی روز سه شنبه منزل دکتر محمد ملکی فعال پر سابقه ملی-مذهبی را مورد تفتیش چندین ساعته قرار دادند.

 

ماموران امنیتی مقدار زیادی از نوشته ها و یادداشت های آقای ملکی و همچنین تجهیزات ماهواره را با خود بردند.
بر اساس این گزارش آقای ملکی خود نیز به دادسرا احضار شده است.


محمد ملکی که ۸۰ سال سن دارد، اولین رییس دانشگاه تهران بعد از انقلاب بود که به دلیل انتقادات علیه نظام های حاکم سالهای زیادی در زندان گذراند. او پس از حوادث سال ۸۸ به مدت ۱۹۱ روز و درحالیکه از بیماریهای متعدد رنج می برد، زندانی شد.


او حدود دو هفته پیش در نامه ای انتقاد آمیز به رهبر جمهوری اسلامی، از آقای خامنه ای خواسته بود از مقام خود کناره گیری کند.


به گزارش ندای سبز آزادی، مسیح علی نژاد، خبرنگار در پی هجوم ماموران امنیتی به خانه ملکی، گفت و گویی با این فعال سیاسی منتقد رهبر جمهوری اسلامی انجام داده است. ملکی در این گفت و گو می گوید: ماموران گفتند شما یک دوره پنج ساله و یک دوره یکساله زندان بدهکار هستید که باید تحمل کنید و من گفتم همیشه آماده ام.


آقای ملکی همچنین در مورد دلیل و انگیزه خود برای نامه به رهبری جمهوری اسلامی که در آن خواستار استعفا و کناره گیری آیت الله خامنه ای شده بود گفت: برای من فرقی نمی کند که با نظام سلطانی شاه طرف هستم یا نظام ولایی، من حرفم را می زنم ، وظیفه من حرف زدن و بیان درد است، اینکه گوش بکنند یا نه من سعی می کنم به رسالت و وظیفه ام عمل کنم.


او در پاسخ به سوالی که در ایران معمولا سابقه ندارد کسی به دلیل پذیرش اشتباه خود استعفا بدهد از انگیزه خود برای نامه نوشتن به رهبری چنین سخن می گوید: درد ما همین است که در یک مدرسه بچه های گل مملکت، برشته و سوخته می شوند، درد ما زلزله زدگان هستند، یا اینکه به زودی چهلم ستار بهشتی (وبلاگ نویسی که در زندان کشته شد) است، من و امثال ما این درد ها را داریم و به همین دلیل می نویسیم و می گوییم و فکر می کنم این یک وظیفه است و بر هیچ کسی هم منت نداریم.
 

جمهوری آذربایجان یادداشت تفاهم هفت ساله خود با ایران را لغو کرد

Posted: 11 Dec 2012 07:54 AM PST

جـــرس: یادداشت تفاهم موجود بین جمهوری آذربایجان و ایران در خصوص ایجاد تسهیلات در عبور و مرور اتباع دو کشور ساکن در مناطق مرزی تا شعاع ۴۵ کیلومتری لغو می شود.

 

به گزارش دیپلماسی ایرانی به نقل از خبرگزاری «قفقاز اینفو»، مجلس ملی جمهوری آذربایجان درباره لغو قانون پنجم آوریل سال ۲۰۰۵ در مورد تایید یادداشت تفاهم ایجاد تسهیلات در عبور و مرور اتباع جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان ساکن در مناطق مرزی دو کشور، تصمیم می گیرد.


مقامات دو کشور این یادداشت تفاهم را در ۲۶ ژانویه سال ۲۰۰۵ در تهران امضا کردند که بر اساس آن اتباع دو کشور ساکن در داخل محدوده شعاع ۴۵ کیلومتری از نوار مرز دو کشور می توانند آزادانه تردد کنند.


تصمیم باکو به لغو این یادداشت تفاهم در شرایطی است که ایران به منظور نشان دادن عزم خود برای گسترش همکاری و ارتباطات مردمی با جمهوری آذربایجان از فوریه ۲۰۱۰ به صورت یکطرفه روادید را برای اتباع جمهوری آذربایجان لغو کرده است.


با افزایش تردد کامیونهای ترانزیتی حامل بار و سوخت جمهوری آذربایجان از مسیر بیله سوار ایران به سمت نخجوان و مشکلات متعدد ناشی از آنها ، تعدادی از کارشناسان ضرورت اجرای رژیم روادید برای رانندگان کامیونهای تزاتزینی جمهوری آذربایجان را مورد تاکید قرار دادند.


پیش از این محافل مردمی در بیله سوار و آستارای ایران در خواست کرده بودند به منظور سامان دادن به تردد بی رویه کامیونهای جمهوری آذربایجان، به رانندگان روادید داده شود.


در حال حاضر تردد اتباع و وسایط نقلیه ایران به جمهوری آذربایجان نیاز به روادید و پرداخت هزینه های فراتر از موارد قانونی دارد.


بیش از بیست سال است که جمهوری آذربایجان آزادانه از خاک ایران برای ارتباط با نخجوان استفاده می کند.
 

ایران دومین زندان بزرگ روزنامه‌نگاران در جهان معرفی شد

Posted: 11 Dec 2012 07:54 AM PST

جـــرس: تشکل غیر دولتی «کميته حمايت از روزنامه‌نگاران» در گزارش سالانه خود، از ترکيه، ايران و چين به عنوان بزرگترين زندان خبرنگاران و روزنامه‌نگاران در جهان نام برد.

 

به گزارش رادیو اروپای آزاد، در گزارش سالانه این سازمان مدافع حقوق روزنامه‌نگاران که مقرش در نیویورک است، ايران با داشتن ۴۵ روزنامه نگار زندانی در رده دوم جهانی قرار دارد.


در اين گزارش به مرگ ستار بهشتی وبلاگ نويس جوان ایرانی در زندان اوين، اشاره شده است.


در سال جاری ميلادی ۲۳۲ روزنامه نگار در کشورهای مختلف جهان زندانی شدند.


ترکيه با حبس ۴۹ روزنامه‌نگار، بزرگترين زندان روزنامه‌نگاران در سال ۲۰۱۲ شناخته شده است.


«کميته حمايت از روزنامه‌نگاران» می گويد دولت ترکيه با استفاده از قانون ضد تروريسم گروههايی را که فعاليتشان ممنوع شده با گروههای تروريستی يکسان قلمداد می کند.


محمد علی بيراند،‌ يکی از روزنامه‌نگاران برجسته ترکيه نيز به خبرگزاری آسوشيتدپرس گفته است دولت آن کشور بين آزادی بيان و تروريسم تمايزی قائل نمی شود.


در سال جاری چين هم با ۳۲روزنامه نگار زندانی در رتبه سوم بدترين کشورهای جهان برای روزنامه نگاران معرفی شده است.


۱۹ تن از اين روزنامه‌نگاران از تبت و يا منطقه اويغورستان هستند که بخاطر نوشتن گزارش هايی درباره تنش های قومی زندانی شده اند.


«کميته حمايت از روزنامه‌نگاران» در گزارش سالانه خود تاکيد کرده است که بخش بزرگی از روزنامه نگاران زندانی از خبرنگاران داخلی هستند که از طرف دولت خودشان بازداشت و زندانی شده اند.


به گزارش «کميته حمايت از روزنامه‌نگاران» آمار سال جاری بيانگر بدتر شدن وضعيت روزنامه نگاران در جهان است. سال گذشته تعداد روزنامه نگاران زندانی ۵۳ نفر کمتر از امسال بود.


بر پايه اين گزارش بيش از ۱۳۰ روزنامه‌نگار با اتهاماتی مانند تروريسم، خيانت به کشور و فعاليت های خرابکارانه راهی زندان شده اند.
 

توضیحات دادستان تهران درباره فایل صوتی منتسب به مهدی هاشمی و دستگیری های اخیر

Posted: 11 Dec 2012 07:54 AM PST

جـــرس: دادستان عمومی و انقلاب تهران با اعلام دستگیری 28 همکار شبه ضد انقلاب و احضار چند مدیر ورزشی در مورد اعتراضات به چند فیلم سینمایی به سوالات پاسخ داد.

 

به گزارش ایسنا، عباس جعفری دولت‌آبادی در مراسم معارفه سرپرست دادسرای ارشاد (ناحیه 21) گفت: شب گذشته ( دوشنبه 20 آذر) با همکاری سربازان گمنام امام زمان (ماموران وزارت اطلاعات) 28 نفر از عوامل داخلی که با شبکه‌های ضدانقلاب همکاری می‌کردند دستگیر شدند.


وی با بیان اینکه اقدامات آنها غیرقانونی بوده است، افزود: این افراد در نقاط مختلف تهران کار می‌کردند، سازماندهی داشته و دستگیری این تعداد ضربه سنگینی به شبکه ضدانقلاب بود. برخی از آنها با شبکه‌های بهائیت همکاری می‌کردند.


دادستان تهران گفت: کسانی که در داخل پادوی آنها می‌شوند از خواب غفلت بیدار شوند زیرا دادستانی تهران این مسائل را رصد می‌کند و اکنون رسیدگی به این پرونده‌ها آغاز شده است.


جعفری‌ دولت‌آبادی هم‌چنین با اشاره به اقدامات دادستانی تهران در حوزه جرایم فرهنگی گفت: رصدهای ما پرهیاهو نیست و مبتنی بر اقدامات کارشناسانه است. در تئاتر «هدا گابلر» بسیار سر و صدا صورت گرفت، ما موضوع را پیگیری کردیم و دادگاه آنها را محکوم کرد. هم‌چنین در فیلم «تهران من حراج» که بازیگر حجاب خود را رعایت نکرده بود، ما بررسی کردیم، به دادگاه ارسال شد و دادگاه حکم داد.


وی ادعا کرد: در هفته‌های اخیر نیز برخی از فیلم‌ها مطرح شد، من از دغدغه مردم حزب‌اللهی تشکر می‌کنم و خوشحالم که جوانان غیوری هستند که به ما تذکر می‌دهند. ما نه تنها ناراحت نشدیم بلکه به این دغدغه احترام می‌گذاریم.


دادستان تهران یادآور شد: قاضی که نمی‌تواند متخصص فیلم و سینما باشد بنابراین باید به کارشناس متخصص مراجعه شود. در فیلم‌هایی که اخیرا مورد شکایت بود از بازپرس خواستیم که با کارشناسان فیلم را مورد بررسی قرار دهند و نظر فنی و کارشناسی دهند اما قاضی در رد یا پذیرش نظریه مختار است. این چند فیلمی که به آن اعتراض شده را در حال بررسی هستیم.


دادستان عمومی و انقلاب تهران در حاشیه مراسم تودیع سرپرست جدید دادسرای ناحیه 21 در جمع خبرنگاران نیز از بازداشت فردی به اتهام جعل اسناد و تشکیل پرونده برای فیلم «من مادر هستم» خبر داد.


او هم‌چنین درباره‌ی فایل صوتی منتسب به مهدی هاشمی نیز گفت که از نظر ما کسی که تکذیب کند، کسی است که به او منتسب است.


جعفری‌دولت‌آبادی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه در رسانه‌ها خبر دستگیری فردی با عنوان دلال نفتی منتشر شده است، آیا این موضوع صحت دارد؟ گفت: پرونده‌ای در ارتباط با «کرسنت» اکنون در دیوان عالی کشور تحت رسیدگی است اما در مورد فردی که مطرح کردید، دستگیری وی راجع به مسائل دیگری بوده و برخی از رسانه‌ها، وی را به دلال نفتی منتسب کرده‌اند. در گزارشی که ما اکنون داریم اتهام اصلی وی این موضوع نیست، بلکه در ارتباط با مسائل دیگری از جمله جعل برخی از اسناد بازداشت شده است و اکنون در زندان به سر می‌برد.


خبرنگار دیگری به فیلم منتشر شده در فضای مجازی اشاره کرد که در آن زورگیری صورت گرفته بود و خواستار توضیح از دادستان تهران شد که وی پاسخ داد: پس از آنکه این فیلم در فضای مجازی منتشر شد به سرپرست دادسرای جنایی دستور دادیم که با همکاری پلیس این موضوع را مورد بررسی قرار دهند. تا این لحظه به ما گزارشی داده نشده ولی همکاران اظهار امیدواری کردند که بتوانند اینها را دستگیر کنند.


وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای فیلم «من مادر هستم» پرونده‌ای تشکیل شده است، گفت: در مورد چند فیلم در دادسرا تشکیل پرونده شده از جمله فیلمی که نامش را بردید و کار کارشناسی بر روی فیلم در حال انجام است.
خبرنگار دیگری به فایل صوتی منتشر شده در رسانه‌ها منتسب به مهدی هاشمی اشاره کرد و گفت آیا دادستان در این خصوص ورود کرده یا خیر؟ که وی گفت: از نظر ما کسی که تکذیب کند، کسی است که به او منتسب است!


خبرنگاران خواستار توضیح بیشتر در این رابطه شدند که دادستان از توضیحات بیشتر خودداری کرد.


دادستان تهران در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا «جمشید بسم‌الله» آزاد شده است؟ گفت: ما متهمی به نام جمشید بسم‌الله نداریم، این لقب بوده است. این فرد کسی بوده که وقتی ارز می‌فروخته بر روی چهارپایه رفته و با نام خدا شروع می‌کرد؛ بنابراین به جمشید بسم‌الله معروف شده است و فعلا نیز آزاد نشده است.


جعفری‌دولت‌آبادی در مورد پرونده اخلال‌گران ارزی اظهار کرد: برای پانزده فقره از پرونده‌های اخلال‌گران ارزی کیفرخواست صادر شده اما به دلیل اینکه برخی از استعلامات مربوط به مراجع اقتصادی بوده منتظر پاسخ هستیم. تحقیقات بسیار خوب انجام شد و به زودی این پرونده‌ها به دادگاه می‌رود.


دادستان تهران در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد سرانجام ماموران بازداشت شده در پرونده ستار بهشتی، گفت: این افراد متهم هستند. فعلا سه نفر از ماموران پلیس در بازداشت به سر می‌برند و این افراد مامورانی هستند که بر روی پرونده کار می‌کردند. تحقیقات بسیار مفصل و مناسبی صورت گرفت و این تحقیقات کماکان ادامه دارد.


وی یادآور شد: به دلیل اینکه در پرونده برخی ابهامات وجود دارد، بازپرس در تلاش است که این موارد برطرف شود و هنوز به نتیجه‌ی نهایی نرسیده است.


خبرنگار دیگری به حادثه خیابان شهید مدنی اشاره کرد و خواستار نظریه پزشکی قانونی در مورد متهم شد که دادستان تهران، گفت: همان‌طور که پیش از این گفتم در مورد این فرد دو نظریه وجود دارد؛ عده‌ای از پزشکان به سلامت وی اعتقاد دارند و عده‌ای به جنون وی. قرار شده کمیسیون دیگری تشکیل شود و نظر جدیدی دهد. بنابراین بازپرس باید صبر کند تا کمیسیون تشکیل شود و هنوز این پرونده منجر به تصمیم نهایی نشده است.


وی در پاسخ به این سوال که در پرونده اخلال‌گران ارزی چند نفر در بازداشت به سر می‌برند،‌گفت: اکنون 45 نفر بازداشت هستند که برای این افراد به تدریج کیفرخواست صادر می‌شود، البته چند نفر دیگر بودند که آزاد شدند زیرا تحقیقات آنها تکمیل شده بود.


جعفری‌دولت‌آبادی اعلام کرد که متهم دیگری در دادسرای کارکنان دولت بازداشت است که برخی از خبرگزاری‌ها نوشته بودند این فرد دارد آزاد می‌شود که این موضوع را تکذیب می‌کنم. این فرد یکی از متهمان بسیار بزرگ ارز است. حدود 2/5 ماه است که دستگیر شده و پرونده وی سنگین و بسیار مهم است. از رسانه‌ها می‌خواهم که از انتشار اخبار کذب خودداری کنند، برادر وی در حال آزاد شدن است.

 

خبرنگار دیگری خواستار تایید صحت تمدید قرار بازداشت مهدی هاشمی شد که دادستان تهران با تایید این موضوع، گفت: قرار بازداشت وی تمدید شده، تحقیقات ادامه دارد و هنوز به نتیجه نهایی منجر نشده است.


جعفری‌دولت‌آبادی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه فائزه هاشمی مدعی شده بود که قوه قضاییه به وی پیشنهاد مرخصی داده اما وی قبول نکرده است، گفت: اقدامات قوه قضاییه بر اساس عدالت است. آقای تاجیک به مرخصی رفت و ما به فائزه هاشمی نیز مرخصی دادیم، حال اینکه کسی بخواهد از مرخصی خود استفاده کند یا نه، مختار است.


دادستان تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه آیا به آقای جوانفکر نیز مرخصی می‌دهید؟ گفت: اگر درخواست کند، بررسی می‌کنیم.


جعفری‌دولت‌آبادی در مورد انتشار اخباری مبنی بر بازداشت علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال نیز توضیح داد: وی با قرار تامین آزاد شده است و تحقیقات ادامه دارد. آقای طالقانی نیز به عنوان مطلع خواسته شده‌اند.


خبرنگار دیگری در مورد صحت بازداشت رئیس فدراسیون تیر و کمان سوال کرد که دادستان تهران پاسخ داد: وی آزاد شده است.


دادستان عمومی و انقلاب تهران در پاسخ به این سوال که آیا پرونده این سه نفر به یکدیگر مرتبط است؟‌ گفت: خیر.
خبرنگار دیگری در مورد صحت بازداشت چهار نفر از اعضای شورای شهر تهران پیرامون تعاونی مسکن سوال کرد که دادستان تهران، اظهار کرد: گزارشی به من نرسیده و این موضوع را در سایت‌ها دیده‌ام.


خبرنگار دیگری در مورد سرانجام رسیدگی‌ها به پرونده روزنامه مغرب سوال کرد که جعفری‌دولت‌آبادی گفت: روزنامه مغرب دارای دو پرونده است؛ پرونده مالی آن در دادسرای دیگری در حال رسیدگی است و مسائل رسانه‌ای این روزنامه در دادسرای فرهنگ و رسانه تحت رسیدگی قرار دارد.


خبرنگار دیگری به صحبت‌های جعفری‌دولت‌آبادی در مراسم معارفه سرپرست دادسرای ناحیه 21 مبنی بر بازداشت 28 نفر به دلیل همکاری با شبکه‌های ضدانقلاب اشاره کرد و خواستار توضیح بیشتر شد که دادستان تهران در پاسخ گفت: این افراد با شبکه‌های ضدانقلاب و برخی از شبکه‌های بهائیت همکاری‌های گسترده‌ای داشتند که این همکاری‌ها شامل ترجمه، دوبله و غیره است و کمک می‌کردند که این شبکه‌ها سرپا بایستند.


وی در پاسخ به این سوال که آیا بازداشت افرادی از انجمن گویندگان جوان با این پرونده مرتبط است؟ گفت: این 28 نفر شب گذشته بازداشت شده‌اند. اتهام این افراد، همکاری با شبکه‌های ضدانقلاب و ضداخلاقی بوده است. دستگیری افرادی از انجمن گویندگان جوان را نشنیده‌ام.


خبرنگار دیگری گفت آیا این دستگیری‌ها با دستگیری‌های سال گذشته مرتبط است که دادستان تهران پاسخ داد: بله، در سال گذشته پلیس اقدام کرد و دستگیری‌ها صورت گرفت اما این دستگیری‌ها صرفا با همکاری وزارت اطلاعات بوده است. این افراد در استودیوهای غیرمجاز و زیرزمینی فعالیت می‌کردند.


خبرنگاری از دادستان تهران سوال کرد که آیا ادامه پرونده‌های فساد مالی بزرگ در حال رسیدگی است؟ که دادستان تهران پاسخ داد: دادگاه علنی است و شما نیز می‌توانید شرکت کنید. تشخیص علنی و غیرعلنی بودن با محکمه است، این دادگاه از نظر ما غیرعلنی نیست.


دادستان تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه بخش دوم پرونده بیمه چه وقت رسیدگی می‌شود؟ گفت: به قسمت نخست پرونده اعتراض شد، دادستانی نیز به بخشی از حکم اعتراض کرد که لایحه آن در حال تدوین است. بخش دوم پرونده نیز دارای کارهای تحقیقاتی است که امیدواریم تکمیل شود.


 

۲۰ نماینده خواستار استیضاح وزیر آموزش و پرورش شدند

Posted: 11 Dec 2012 04:26 AM PST

جـــرس: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از آماده شدن طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش به دلیل بروز حوادث تلخ اخیر برای دانش آموزان و معلمان خبر داد.


به گزارش مهر، جبار کوچکی نژاد گفت: تاکنون 20 نفر از نمایندگان طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش را امضا کرده و به احتمال بسیار زیاد این طرح فردا در مجلس اعلام وصول می شود.


وی افزود: طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در بندهای مختلفی همچون اجرای ناموفق نظام 6.3.3، حوادث ناگوار برای دانش آموزان و معلمان، حادثه آتش سوزی مدرسه شین آباد، فوت شدن دانش آموزان در اردوی راهیان نور، هزینه شدن سرانه مدارس در جاهای دیگر، ترجیح دادن هزینه های غیرضروری به ضروری، ضعیف کردن مدارس غیردولتی، گسترش مدارس هیئت امنایی، گسترش بدون ضابطه مدارس استعدادهای درخشان و... آماده شده است.


به گفته کوچکی نژاد، قرار است طرح استیضاح پس از اعلام وصول هفته آینده تقدیم هیئت رئیسه مجلس شود.

 

قیمت سکه و دلار در بازار امروز تهران

Posted: 11 Dec 2012 04:26 AM PST

جـــرس: امروز در بازار تهران قیمت ارز نسبت به روز گذشته افزایش یافت.


به گزارش الف، بر این اساس امروز قیمت دلار با 50 تومان افزایش به 2980 تومان رسید و یورو با 45 تومان افزایش 3945 تومان قیمت‌گذاری شد.


همچنین امروز در بازار طلا سکه طرح جدید یک میلیون و 195 هزار تومان، طرح قدیم یک میلیون و 185 هزار تومان، نیم سکه 596 هزار تومان، ربع سکه 305 هزار و 500 تومان سکه گرمی 187 هزار تومان برای فروش عرضه شد.