جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


مخالفت حکومت با درخواست نسرین ستوده برای ملاقات با مادر متوفی

Posted: 21 Dec 2012 07:03 AM PST

جـــرس: پس از درگذشت مادر نسرین ستوده، همسر این زندانی سیاسی از پس داده شدن نامه درخواست برای ملاقات خانم ستوده با مادرش خبر داد.


رضا خندان در پست فیس بوکی خود نوشته است: "دیروز پس از انتقال مادر نسرین به بیمارستان, به دلیل وخامت حال او نامه ای را تنظیم و توسط خواهرش به دادسرا تحویل دادیم تا بلکه اتفاقی که در مورد پدرش افتاد و او هیچوقت نتوانست قبل از مرگ پدر با او وداع کند, در مورد مادر این اتفاق نیفتد و اجازه بدهند برای دقایقی هم که شده او را ملاقات کند. مادر بیماری که معلوم نیست به چه جرمی طی نامه ای که دادسرای اوین به سالن ملاقات داده بود, ممنوع الملاقات شده بود. متاسفانه پس از دقایقی نامه را برگرداندند و دفتر دادسرا طبق گفته مامور دادسرا از گرفتن نامه خودداری کرد. فرصتی که می شد در آن یک زندانی برای چند ساعت به بیمارستان اعزام شود تا با مادر پیر و بیمارش عیادت و با او وداع کند. مادری که قریب یک سال بود از ملاقات فرزندش محروم شده بود. به ویژه آن که پیش از این بارها به دادستانی نامه نوشته شده بوذ و در آن درخواست شده بود شرایط ملاقات این دو را فراهم نمایند. با کمال تاسف تمام این این فرصت ها به دلیل وجود کینه از بین رفت. به قول معروف آب رفته را نمی توان به جوی باز گرداند."

 

قطع برنامه های دو شبکه «پرس‌ تی‌ وی» و «هیسپان‌ تی‌ وی» از یک ماهواره دیگر

Posted: 21 Dec 2012 06:55 AM PST

جـــرس: شرکت "هیسپا ست" شبکه‌های انگلیسی‌زبان پرس تی‌وی و اسپانیایی‌زبان هیسپان تی‌وی ایران را به خاطر تحریم رئیس صداوسیمای ایران از فهرست پخش ماهواره‌ای خود در اسپانیا و امریکای لاتین حذف کرد.

 

به گزارش مهر، شرکت اسپانیایی خدمات ماهواره‌ای "هیسپا ست" امروز جمعه 21 دسامبر مصادف با اول دی، شبکه‌های انگلیسی‌زبان پرس تی‌وی و اسپانیایی زبان هیسپان تی‌وی ایران را به خاطر آنچه تحریم رئیس صدا و سیمای ایران می‌نامد، از فهرست پخش ماهواره‌ای خود در اسپانیا و امریکای لاتین حذف کرد.

این اقدام درحالی صورت گرفت که شبکه هیسپان تی وی به عنوان یک مؤسسه رسانه‌ای، دارای مجوز رسمی است و طبق قوانین اتحادیه اروپا به فعالیت رسانه‌ای و پخش برنامه‌های خود مشغول بوده است.
 
دولت اسپانیا و شرکت ماهواره‌ای هیسپا ست هیچ گونه دلیل قانونی برای این تصمیم عنوان نکرده و به صورت کاملا یک‌طرفه اقدام به لغو قرارداد کرده‌اند. هیسپان تی‌وی بر اساس قوانین اسپانیا و اتحادیه اروپا مرتکب هیچ تخلفی نشده و هیچ‌گونه اخطاری مبنی بر تخلف و یا قطع پخش دریافت نکرده است.
 
بیش از ربع سهام شرکت هیسپا ست توسط شرکت فرانسوی یوتل ست خریداری شده است. رئیس یوتل ست که گفته می‌شود تابعیت فرانسوی-اسرائیلی دارد، به عنوان عامل اصلی حمله به رسانه‌های ایرانی در اروپا شناخته می‌شود.
 
پیش از این، نهادهای به‌اصطلاح نظارتی رسانه‌ها در انگلیس و آلمان دستور قطع پخش برنامه‌های پرس تی‌وی در آن کشورها را صادر و اجرا کرده‌اند.
 
همچنین شرکت آسیا ست که بخشی از سهام آن توسط شرکت‌های امریکایی خریداری شده، اقدام به قطع پخش شبکه پرس تی‌وی و سایر شبکه‌های ایرانی در قاره آسیا کرده است.

انتقال پژمان ظفرمند به بند عمومی و ممانعت بازجو از آزادی وی

Posted: 21 Dec 2012 06:01 AM PST

جـــرس: پژمان ظفرمند از فعالانی که بیش از ۵۰ روز پیش به همراه مهدی خزعلی در سرای اهل قلم بازداشت شده بود به بند ۳۵۰ اوین منتقل شد.


به گزارش کلمه، پژمان ظفرمند از فعالانی که نهم آبان ماه سال جاری به همراه مهدی خزعلی و تعدادی دیگر از روزنامه نگاران و فعالان سیاسی و مدنی در سرای اهل قلم بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود به بند ۳۵۰ اوین منتقل شد.


بر اساس این گزارش بازپرس زندان برای ظفرمندی قرار کفالت بیست میلیون تومانی صادر کرده بود اما به دلیل آنکه این زندانی سیاسی با بازجوی خود درگیر شده بود اجازه ی گذاشتن کفالت را به وی نداده و اون را به صورت غیر قانونی در بازداشت نگه داشته اند.


پژمان ظفرمند، فعال حقوق بشر پیش از این نیز در بازداشت های سال ۸۸ و ۸۹ به اتهام شرکت در تظاهرات بازداشت شده بود.

 

وزیر خارجه بحرین: وقت آن است که شاهد کنفرانس “دوستان مردم ایران” باشیم

Posted: 21 Dec 2012 05:17 AM PST

جـــرس: وزیر خارجه بحرین با اعتراض به آنچه دخالت های جمهوری اسلامی در امور داخلی کشورهای منطقه خواند، آرزوی سقوط رژیم حاکم بر ایران را کرد و اظهار داشت: "وقت آن رسیده که شاهد کنفرانس «دوستان مردم ایران» باشیم."


روزنامه فرا منطقه ای گزارش داده که «شرق الاوسط»، شیخ خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین، جمله مذکور را به دو زبان عربی و انگلیسی در صفحه توئیتر خود منتشر کرده است.


به گزارش تابناک، در پی سخنان حسین امیرعبداللهیان، معاون وزارت خارجه جمهوری اسلامی و ابراز نگرانی برای معترضین بحرینی و اعتراض به رژیم مستقر در آن شیخ نشین، وزیر خارجه بحرین در صفحه «توئیتر» خود نوشته: «وقت آن رسیده که شاهد کنفرانس "دوستان مردم ایران" باشیم». به نوشته این روزنامه، جمله مذکور به دو زبان عربی و انگلیسی در صفحه توئیتر وی منتشر شده است.


اشاره وزیر خارجه بحرین، به مجموعه کنفرانس های «دوستان مردم سوریه» بوده که تاکنون چندین دور از آن در کشورهای مختلف با هدف سرنگونی رژیم بشار اسد برگزار شده است.


پیش از این موضع گیری نیز، وزارت خارجه بحرین با انتشار بیانیه ای رسمی به سخنان امیرعبداللهیان واکنش نشان داده و با اشاره به مشکلات داخلی ایران اعلام داشته بود که "موضع گیری های مقامات ایرانی به منظور سرپوش گذاشتن بر مشکلات عدیدۀ داخلی ایران است."

 

وزارت خارجه بحرین اعلام کرده بود: "اصلاحات در بحرین ادامه خواهد یافت تا جامعه بحرین از آزادی، دموکراسی و احترام به حقوق بشر برخوردار باشد."


در این بیانیه از سخنان مقام ارشد دیپلماتیک ایران، با لفظ «تجاوز به حاکمیت بحرین» نام برده و تأکید شده بود این اقدامات باید از سوی جمهوری اسلامی پایان یابد.

 

افزایش نرخ بیکاری در بیست استان ایران + جدول

Posted: 21 Dec 2012 05:07 AM PST

جـــرس: نرخ بیکاری در تابستان سال ۹۱ در مقایسه با تابستان گذشته در بیست استان ایران افزایش یافته، در ده استان کاهش و یک استان ثابت مانده و استان فارس با بیکاری ۲۱,۲ درصد رکورددار است.


جزئیات نرخ بیکاری در ۳۱ استان کشور نشان می دهد، استان فارس با نرخ بیکاری ۲۱,۲ درصد بالاترین رکورد را دارد و بعد از آن استان لرستان با ۲۰,۵ درصد در ربته دوم قرار دارد. پایین ترین نرخ بیکاری با ۶,۳ درصد در استان خراسان جنوبی مشاهده شده است.

به گزارش تسنیم و به نقل از مرکز آمار، مقایسه نرخ بیکاری در ۳۱ استان در مقایسه با تابستان سال جاری و گذشته نشان می دهد، نرخ بیکاری در بوشهر ثابت مانده، در ده استان شامل البرز، ایلام، چهارمحال و بختیاری، سمنان، سیستان و بلوچستان، کردستان، گیلان، مازندران، هرمزگان و همدان کاهش یافته و در بیست استان دیگر افزایش یافته است.

 

نماینده سازمان بهداشت جهانی: بیماران سرطانی در ایران یا خانه‌شان را می‌فروشند یا آماده مرگ می شوند

Posted: 21 Dec 2012 05:03 AM PST

جـــرس: نماینده سازمان بهداشت جهانی در حوزه سرطان در ایران اعلام کرد: هزینه‌های کمرشکن سرطان باعث شده یا بیماران خانه‌شان را بفروشند یا مقدمات فوت را آماده کنند.


به گزارش فارس؛ بیژن صدری‌زاده در هشتمین همایش سالانه انجمن سرطان ایران، افزود: مهمترین مشکل بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن و سرطانی هزینه‌های سنگین درمان است.


وی ادامه داد: بسیاری از خانواده‌ها که بیمار سرطانی دارند و تعدادشان هم کم نیست به دلیل هزینه‌های بالای درمان که کمرشکن هستند و برای افزایش طول عمر بیمار خود دست به هر کاری می‌زنند.


صدری‌زاده گفت: کارایی سیستم بیمه خدمات درمانی باید به گونه‌ای باشد تا از این خانواده‌های بیماران فقیر حمایت کنند.


مشاور امور بین‌الملل وزیر سابق بهداشت و درمان تصریح کرد: تا دو دهه گذشته عمده مشکلات بیماری‌های واگیر و عفونی بود اما امروز به دلیل تغییرات در جهان مهاجرت به شهرها و بالا رفتن سن جمعیت شاهد بیماری‌های دیگری هستیم.


وی افزود: بالا رفتن سن جمعیت باعث تبدیل بیماری‌های واگیر به غیر واگیر شده است به طوری که بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ها، دیابت و بیماری مزمن ریوی به ترتیب بیشترین شیوع مرگ و میر در جهان را دارند.


صدری‌زاده با اشاره به سیاست سازمان جهانی بهداشت برای غلبه بر ترس ناشی از سرطان افزود: ترس از سرطان باعث می‌شود که افراد برای درمان مراجعه نکنند و تشخیص زودرس کم می‌شود بنابراین ایران نیز باید از طریق آگاهی و اطلاع‌رسانی به مردم این ترس را کم کند.


نماینده سازمان بهداشت جهانی در حوزه سرطان در ایران 4 استراتژی پیشگیری، تشخیص زودرس، درمان مناسب و مراقبت‌های تسکینی را از اولویت‌های برنامه این سازمان دانست و گفت: با افزایش تعهد سیاسی و آگاهی سیاست‌مداران و همچنین افزایش همکاری‌های بین بخشی به عنوان مثال در موضوعات آلودگی هوا یا تغذیه نامناسب باعث می‌شود پیشگیری در این حوزه افزایش یابد.
 

تدابير امنيتی در خيابان های دمشق در حال تشديد است

Posted: 21 Dec 2012 04:42 AM PST

واکنش ناتو به شلیک موشک اسکاد توسط ارتش سوریه
جـــرس: همزمان با نفوذ نيروهای مخالف حکومت سوريه به اردوگاه فلسطينی يرموک ،تدابير امنيتی درمحلات مختلف دمشق پايتخت سوريه تشديد شده است .همچنین دبیر کل ناتو روز جمعه (۲۱ دسامبر) در بروکسل شلیک موشک‌های کوتاه‌برد اسکاد توسط رژیم سوریه علیه مخالفان را محکوم کرد.


به گزارش خبرگزاری آلمان، دبیر کل ناتو روز جمعه (۲۱ دسامبر) در بروکسل شلیک موشک‌های کوتاه‌برد اسکاد توسط رژیم سوریه علیه مخالفان را محکوم کرد.


آندرس فوگ راسموسن گفت، ناتو به شدت از شلیک این موشک‌ها متأسف است.


وی در مقر ناتو در بروکسل به گزارشگران گفت: «از نظر من اقدام آنها اقدام رژیم درمانده‌ای است که به سقوط خود نزدیک می‌شود.»


سوریه صبح پنج‌شنبه (۲۰ دسامبر) چند موشک اسکاد را به مناطقی در داخل این کشور شلیک کرده است.


همزمان رادیو اروپای آزاد به نقل از رويترز، از افزايش گشت نيروهای وابسته به دولت در محلات مختلف اين شهر خبر داد .


تصاوير منتشره از دمشق همچنين حکايت از ازدحام مردم در مقابل برخی نانوايی ها برای خريد نان دارد .


نيروهای مخالف بشار اسد روز چهارشنبه بر مناطقی از اردوگاه فلسطينی يرموک مسلط شده و نيروهای طرفدار بشار اسد را مجبور به ترک اين مناطق کرده اند .

 

 

عضو کمیسیون امنیت ملی: قوه قضاییه با احمدی نژاد برخورد کند، اظهارات او تشویش عمومی است

Posted: 21 Dec 2012 04:25 AM PST

جـــرس: یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص اظهارات اخیر احمدی‌نژاد با این مضمون که ۶۰ درصد مطالبات در دست ۳۰۰ نفر در کشور است گفت: اگر روزی که ایشان در مناظره‌ها آنطور صحبت می‌کرد با وی برخورد می‌شد الان این حرف‌ها را نمی‌زد.


به گزارش ایلنا، عوض حیدرپور اظهار داشت: تنظیم کننده این تسهیلات و پول‏، مسئولین دولت زیر نظر رئیس دولت هستند بنابراین اگر این حرف درست باشد مسئولیتش با شخص رئیس دولت است.


وی ادامه داد: ‌مسئول اعطای وام و تسهیلات بانکی وزارت اقتصاد و پیشتیبان آن هم (چه ریالی و چه ارزی) بانک مرکزی است که باید بسته‌های پولی را فراهم کند. مسئول این اتفاق احمدی‌نژاد است و او باید مسئولیت پذیر باشد و بگوید ما مسئولیت می‌پذیریم.


عضو کمیسیون امنیت ملی با تاکید بر اینکه این گفته وی فرار به جلو است یادآور شد: اتفاقی افتاده است و مسئولین دولت کوتاهی کرده‌اند و الان می‌خواهند این مساله را پنهان کنند.


وی در پاسخ به این سوال که اگر ایشان لیستی دارد چرا این افراد را به قوه قضائیه معرفی نمی‌کند؟ خاطرنشان کرد: ‌اگر اسامی را منتشر کند، ممکن است دوستانش جزو این افراد باشند. بنابراین اسامی را منتشر نمی‌کند و او فقط برای مصارف انتخاباتی در این ایام این حرف‌ها را مطرح می‌کند.


حیدرپور با اشاره به اینکه بانک‌ها در تابعیت وزیر بودند و وزیر در تابعیت رئیس دولت افزود: ‌ هم وزارت اقتصاد و هم بانک مرکزی در تابعیت رئیس جمهور هستند. او باید به عنوان تظلم خواهی نام این افراد را معرفی کند و این تشویش اذهان عمومی است که بگویند ما لیستی داریم اما منتشر نمی‌کنیم چراکه با این کار‌ها و حرف‌ها از جمهوری اسلامی چیزی باقی نمی‌گذارد.


وی در پایان با تاکید بر اینکه این رفتار‌ها پتک کشیدن به بدنه جمهوری اسلامی است خاطرنشان کرد: ‌ از قوه قضائیه می‌خواهیم با این نگاه رئیس دولت و این مدل از حرفهای وی برخورد کند.


حیدرپور در پایان گفت: ‌ اگر روزی که ایشان در مناظره‌ها آنطور صحبت می‌کرد با وی برخورد می‌شد الان این حرف‌ها را نمی‌زدند.


پیش از این نیز علی مطهری بارها تاکید کرده بود که دلیل اصلی نارضایتی های بعد از انتخابات اتهام زنی های احمدی نژاد به مسئولان نظام در مناظره های تلویزیونی بود.

 

گزارش فخرالسادات محتشمی پور از وضعیت نامساعد مصطفی تاجزاده

Posted: 21 Dec 2012 03:52 AM PST

جـــرس: فخرالسادات محتشمی پور، همسر زندانی سیاسی سیدمصطفی تاج زاده، با توصیف وضعیت جسمی همسرش می گوید: سوالمان این است که چه بغض و کینه ای نسبت به آقای تاجزاده وجود دارد که ایشان باید در این شرایط حاد قرار بگیرد و مجبور شود که جان خودش را به خطر بیندازد برای اینکه آقایان به قانون برگردند و حداقل حقوق یک زندانی سیاسی در مورد ایشان رعایت نشود.


محتشمی پور، مدیرکل بانوان وزارت کشور دولت سیدمحمد خاتمی در گفتگو با کلمه با تاکید بر اینکه آقای تاجزاده از روز اول اجرای حکمش به انفرادی انتقال پیدا کرده یعنی یک روز را هم در بند عمومی نبوده که آقایان مدعی شوند که کار خلاف قانون و قاعده ای را انجام داده و حالا این اقدام در موردش انجام شده است، تصریح می کند: هیچ کسی هم نیست که پاسخی در این زمینه داشته باشد. من از هر کس که این سوال را کردم سرش را انداخته پایین و سکوت کرده چون جوابی ندارند که بدهند. این اقدام غیر قانونی چرا انجام شده؟ به دستور چه کسی انجام شده؟ ایشان اعتصاب غذا را ترجیح نمی دهد و به هر دلیلی روزه را به عنوان یک عمل اعتراضی را در نظر می گیرند. خیلی ها در مورد این مساله صحبت و اظهار نظر کرده و سعی کرده اند آقای تاجزاده را متقاعد کنند با توجه به خطراتی که متوجه شان است دست بردارند از این روزه اما خب ایشان می گوید من راه دیگری برای اعتراض به این شرایط غیر قانونی ندارم.


روز گذشته گزارش شده بود که در اعزام درمانی سیدمصطفی تاجزاده به بیمارستان فارابی، این زندانی سیاسی تحت معاینه پزشک متخصص قلب قرار گرفت که فشار بالای او یعنی فشار بین ۲۰ و ۱۹ علی رغم سابقه قبلی تعجب پزشک معالج و همراهان بیمار را برانگیخت.


پزشک قلب بیمارستان فارابی بالا رفتن کراتین خون و مشکلات کلیوی را علت محتمل این عارضه خطرناک دانسته و تاجزاده را از ادامه روزه داری به شدت منع کرد؛ اما عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و جبهه مشارکت ایران اسلامی با احترام به نظر پزشکان؛ تمام علت اصرارش بر روزه داری را اعتراض به اقدام غیر قانونی قرنطیه و انفرادی دانسته بود.


متن کامل گفت و گو با فخرالسادات محتشمی پور به شرح زیر است:


در خبرها آمده بود آقای تاج زاده با مشکل جدید قلبی روبه رو شده اند، در این باره توضیح می فرمایید؟
روز چهارشنبه آقای تاجزاده را بعد از یک ماه تاخیر برای مشکل چشمشان بردند به بیمارستان فارابی. من در ایامی که مرخصی بودند متوجه مساله ای شدم درباره ی قلبشان که حس می کردم خطری متوجه ایشان باشد و به همین دلیل صحبت کرده بودم که دکتر قلب باید آقای تاجزاده را ببیند. و متاسفانه چون این امکان فراهم نیست که به راحتی بتوانند ویزیت شوند توسط متخصصین، در همان فرصت محدودی که می آیند برای مداوا من هماهنگی قبلی کردم که در بیمارستان فارابی توسط دکتر قلب ویزیت شوند و مشورت های پزشکی بگیرند. نکته ی تعجب برانگیزی این بود که به محض اینکه دکتر فشار آقای تاجزاده را گرفت گفت فشار شما ۲۰ روی ۱۲ است. در حالی که همسر من نه سابقه فشار خون داشتند و نه اصلا مشکل قلبی و به همین دچار تردید شدیم همه ما مجدد فشار را گرفتند مجددا ۱۹ روی ۱۲ بود. تشخیص اولیه ی دکتر این بود که ممکن است در اثر داروی مداوم و عوارض کلیوی باشد که خب حالا اینها باید در آزمایشات بعدی و بررسی های دقیق تر روشن شود. گفتند آزمایش هایی باید انجام شود و تست ورزش.


امکان بستری وجود نداشت؟
آنجا بیمارستان تخصصی چشم است و ربطی به قلب ندارد و بعد هم وقتی که یک زندانی را از زندان می آورند مشخصا برای یک کار خاص است و ما دیگر اجازه این را نداریم که مشکلات دیگری از ایشان را مورد بررسی قرار دهیم، مگر اینکه قید شده باشد و آقای تاجزاده هم که پرونده شان دست سپاه است و همراهان وی ماموریت مشخصی دارند و از آن محدوده نمی توانند تخطی کنند و به همین دلیل ما با نگرانی برگشتیم و البته من چون مرتب پیگیری کردم این قضیه را بالاخره موفق شدم با آقایان سپاه صحبت کنم و گفتند که ما دستور داده ایم که در قرنطینه ی محل نگهداری تحت کنترل باشند و بهداری ببرند و فشار را بگیرند و اگر نیازی باشد اقداماتی انجام شود. ولی من درخواست بستری شدن ایشان را دادم در یک بیمارستان تخصصی قلب که بتوانند تحت بررسی های دقیق تر قرار بگیرند.


با توجه به اینکه پیش از این ناراحتی قلبی نداشته اند، فکر می کنید مشکل قلبی از کجا ایجاد شده است؟
این مساله که واقعا برای ما خیلی عجیب بود. مقاومت ایشان در برابر بیماری زیاد است و در این چند سال دردهای زیادی از جمله کمر و گردن را تحمل کرده اند اما موضوع قلب حساس است و نمی توان در موردش بی توجه بود و این نکته هم نگران کننده است که این عزیزان همه یکی یکی دارند به مشکلات قلبی دچار می شوند. البته در مورد آقای تاجزاده روزه شان می تواند یکی از علل باشد. امیدواریم هر چه زودتر علت اصلی این مساله که اقدامات غیر قانونی است و مشخصا در باره ی آقای تاجزاده قرنطینه است که منجر به این روزه داری طولانی اعتراضی شده پایان یابد.


آقای تاجزاده الان داروی خاصی را مصرف می کنند که این نگرانی را برای شما به وجود آورده؟
داروی خاصی که نه، فقط همان داروهایی که معمولا تجویز می شود برای نقرس. آخرین آزمایشی که در زندان دادند کلسترول شان هم بالا بوده که با توجه به روزه بودن ایشان یک مقدار هم این عجیب است ولی چون این هم داخل زندان بوده نمی توانم خیلی اطمینان داشته باشم که آزمایش ها دقیق باشد و حتما باید آزمایشگاه مطمئن و معتمد باشد. به هر حال امیدوارم که فقط همین روزه داری باشد که حل علت اصلی بیماری جدید که کنترل شود.


آقای تاج زاده با وجود این مشکلات آیا می خواهند به روزه های خود ادامه دهند؟
می خواستم تاکید مجددی داشته باشم روی این موضوع که آقایان روزه داری آقای تاجزاده را خیلی ساده گرفته و فکر می کنند که حالا بالاخره روزه است دیگر. گاهی اوقات هم به من یاد آور می شوند که خب برای ثوابش روزه می گیرد. ضمن اینکه من خودم هم نسبت به این مساله نگرانی های جدی دارم و خیلی راضی نیستم که آقای تاجزاده سلامت خودشان را به مخاطره بیاندازند. ولی امروز هم همسرم به دکتر وقتی دکتر به شدت اظهار نگرانی می کرد و حتی با اصرار زیاد از ایشان خواهش می کرد که روزه را قطع کنند چون عوارض زیادی را ممکن است داشته باشد، گفت که من واقعا من هیچ چاره‌ی دیگری ندارم با توجه به شرایطی که به من تحمیل شده است.


مسئولان در برابر پیگیری های شما در قبال رفتارهای غیرقانونی خود که منجر به این حرکت اعتراضی شده چه جوابی می دهند؟
آقای تاجزاده از روز اول اجرای حکمش به انفرادی انتقال پیدا کرده یعنی یک روز را هم در بند عمومی نبوده که آقایان مدعی شوند که کار خلاف قانون و قاعده ای را انجام داده و حالا این اقدام در موردش انجام شده است. هیچ کسی هم نیست که هیچ پاسخی در این زمینه داشته باشد و به ما بگوید. من از هر کس که این سوال را کردم سرش را انداخته پایین و سکوت کرده چون جوابی ندارند که بدهند. این اقدام غیر قانونی چرا انجام شده؟ جوابش سکوت است. به دستور چه کسی انجام شده؟ جوابش سکوت است. اینکه حالا بالاخره چه عدله ای وجود دارد؟ اینها همه بی جواب می ماند. حدود چند ماه گذشته و علی رغم قول هایی که رییس وقت زندان داده بوده به آقای تاجزاده که شما به بند عمومی منتقل می شوی این اتفاق نیفتاده و ایشان اعتصاب غذا را ترجیح نمیدهد و به هر دلیلی روزه را به عنوان یک عمل اعتراضی را در نظر می گیرند. این روزه داری دو سال تمام می شود و آقایان به روی مبارک خودشان هم نمی آورند. خیلی ها در مورد این مساله صحبت و اظهار نظر کرده و سعی کرده اند آقای تاجزاده را متقاعد کنند با توجه به خطراتی که متوجه شان است دست بردارند از این روزه اما خب ایشان می گوید من راه دیگری برای اعتراض به این شرایط غیر قانونی ندارم.


جالب تر اینکه آقایان هم از من انتظار دارند در این زمینه اقدام کنم. من امروز در صحبتی که آن ها داشتم گفتم که شما ظلمی را دارید می کنید به همسر من. خب اگر من هم بخواهم بیش از این فشار بیاورم به همسرم، من هم در ظلمی که شما می کنید شریک شده ام. من باید به شما فشار بیاورم که از این اقدامات غیر قانونی تان دست بردارید و ببینید خواسته ایشان چیست و به آن عمل کنید. ایشان می خواهد شما برگردید به قانون ولی متاسفانه هیچ گرایشی وجود ندارد برای بازگشت به قانون که آقای تاجزاده هم دست بردارد از روزه اش.


پیگیری های قضایی خانواده و نامه ها آیا ادامه دارد؟
نگرانی خانواده هم روز به روز نسبت به مشکلات جسمی او بیشتر می شود و ما هم دستمان به هیچ جا بند نیست. مراتب اعتراض خودمان را مکرر در نامه های متعددی که به رییس قوه قضاییه و سایر مسوولین قضایی اعلام کرده و هشدار داده ایم که بحث سلامت آقای تاجزاده چیزی نیست که ما نسبت به آن سکوت کنیم اما متاسفانه توجه نکردند. برایشان جان یک انسان اهمیتی ندارد. من بارها گفتم و در نامه ای هم که خدمت آقای مطهری نوشته بودم گفتم وقتی نسبت امثال تاجزاده که دهه هایی از عمر گران بهای خودشان را صرف فعالیت های مبارزاتی کرده سابقه ی انقلابی و خدمت به کشور و نظام را دارند، اینگونه بی تفاوت برخورد می شود می شود پیش بینی کرد که در مورد زندانیان گمنام چه اتفاقاتی می افتد و چه خطراتی متوجه آنها است. و این نگرانی ما را نسبت به مجموعه زندانیان سیاسی تشدید می کند. برخی که ارتباطات اجتماعی بیشتری داشتند و نامشان مطرح است و خانواده هایشان مسایلشان را دنبال می کنند ولی کسانی که در نهایت مظلومیت گمنام ماندند و معلوم نیست چه بلاهایی به سرشان می آید. و از این جهت واقعا احساس مسوولیتی می کنیم نسبت به سایر زندانیان سیاسی و به همین نسبت که بی اعتنایی نسبت به آقای تاجزاده و امثال آقای تاجزاده می شود این نگرانی ها هم تشدید می شود.


مشخصا خطاب به مسئولان چه سخنی دارید؟
ما سوالمان این است که چه بغض و کینه ای نسبت به آقای تاجزاده وجود دارد که ایشان باید در این شرایط حاد قرار بگیرد و مجبور شود که جان خودش را به خطر بیندازد برای اینکه آقایان به قانون برگردند و حداقل حقوق یک زندانی سیاسی در مورد ایشان رعایت نشود. وضعیت یک زندانی عادی به مراتب بهتر از یک زندانی سیاسی است. شما ببینید در مورد یک تماس تلفنی. الان با این شرایط آقای تاجزاده رفته داخل زندان و من باید در نگرانی بمانم تا روز ملاقات بروم و ببینم حالشان خوب است یا نه. امکان تماس تلفنی وجود ندارد در صورتی که این حق زندانی است که در طول روز بتواند چند دقیقه با خانواده اش تماس داشته باشد و خانواده های زندانی عادی از این حق برخوردارند. زندانی سیاسی را از این حق محروم کرده اند و در مورد آقای تاجزاده محرومیت های مضاعفی هم وجود دارد.


در مورد محرومیت های مضاعف مصداق خود را می گویید؟
مثلا به جز من هیچ یک از اعضای خانواده حق نداره در ملاقات ها شرکت کند. به جز زمانی که لطف کنند آقایان ملاقات حضوری دهند که بقیه اعضای خانواده هم می توانند بیایند. در ملاقات های کابینی هیچ کدام از اعضای خانواده اجازه ملاقات ندارند. البته همسر من هم به هیچ وجه علاقه مند نیست که مادر و پدر پیرش در این سنی و شرایطی که درش قرار دارند بیایند از پشت کابین و شیشه و تلفن و اینها ملاقات کنند. ولی این برای همه عجیب است و هر کسی می شنود تعجب می کند که چرا باید محدودیت ها و محرومیت ها به این شکل کینه توزانه در مورد آقای تاجزاده اعمال شود؟ سوال اصلی ما این است که چه کسی این دستورات را داده و چرا؟ چه بغض و کینه ای است که این شرایط سخت را تحمیل می کند بر آقای تاجزاده و فشارها را بر خانواده اش تشدید می کند.

 

انتقال سید احمد رضا احمدپور به بیمارستان

Posted: 21 Dec 2012 02:59 AM PST

جـــرس: سید احمد رضا احمدپور زندانی سیاسی که در مرخصی به سر می برد در پی عارضه قلبی به بیمارستان بهشتی قم منتقل شد و در حال حاضر تحت مراقبتهای ویژه است. همزمان نازنین احمدپور فرزند این جانباز شیمیایی هشت سال دفاع مقدس، در یادداشتی با تشریح وضعیت حقوقی پدرش می گوید: دادسرای اهواز به نیابت از دادسرای قم با اختیارات اندک پدر را به جای اینکه برای محکومیت تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب زندانی کند او را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی که در واقع از این اتهام تبرئه شده در زندان اهواز بازداشت کرده است و دادسرای قم محکومیت را به دادسرای اهواز ابلاغ نمی کند.


به گزارش ندای سبز آزادی، احمدپور پیش از این به علت فشارهای ناشی از زندان در دوران حبس دست به اعتصاب غذای 18 روزه زده بود و مسئولین دادگاه ویژه روحانیت با رسیدگی به خواسته هایش خواستار شکستن اعتصاب غذای وی شوده بودند.


آقای احمدپور بنا به دستور پزشک قانونی و متخصص می بایستی به دور از زندان و استرس قرار داشته باشد اما علیرغم تمام این تایید یه ها ماه گذشته با انتقال نا بهنگام وی به زندان پارسیلون خرم آباد و عدم اجازه درمان وی و دسترسی به دارو در چند روز اول در زندان خرم آباد باعث تشدید بیماری وی و همین طور احیای ریوی و قلبی شد .


احمدپور به خاطر برخورد ماموران زندان و قانون شکنی دادگاه ویژه روحانیت دست به اعتصاب غذا زد که این اعتصاب غذا باعث تشدید بیماری وی شد.


احمد پور روحانی منتقد و پژوهشگر حوزه ، وبلاگ نویس ، اعضای جبهه مشارکت و از شاگردان ایت الله منتظری در حال سپری کردن دومین دوره محکومیت خود به مدت 3 سال حبس در تبعید و ده سال 10 تبعید محل زندگی به خاطر نوشتن نامه ای به رئیس سازمان ملل محکوم شده است .

 

نامه به پدرم

نازنین احمدپور فرزند حجت الاسلام احمدپور جانباز شیمیایی هشت سال دفاع مقدس که این روزها در زندان خرم آباد به سر می برد در یادداشتی با تشریح وضعیت حقوقی پدرش می گوید: دادسرای اهواز به نیابت از دادسرای قم با اختیارات اندک پدر را به جای اینکه برای محکومیت تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب زندانی کند او را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی که در واقع از این اتهام تبرئه شده در زندان اهواز بازداشت کرده است و دادسرای قم محکومیت را به دادسرای اهواز ابلاغ نمی کند.

 

هفته ی گذشته همسر حجت الاسلام احمدرضا احمدپور روحانی اصلاح طلب دربند با ابراز نگرانی از وضعیت همسرش به کلمه گفته بود: همسرم از هشتم آذر به دلیل انتقال به زندان خرم آباد دست به اعتصاب غذا زده و خواسته اش این است که به اعاده دادرسی اش رسیدگی شود و زودتر هم انتقال پیدا کنند به قم.

 

به گزارش کلمه، احمدپور از جمله زندانیانی است که بعد از انتخابات ریاست جمهوری برای دومین بار به زندان رفته و در حال سپری کردن محکومیت خود است. این روحانی منتقد، صاحب وبلاگ نویس (پژواک خاموش)، عضو حزب جبهه مشارکت و شاگرد آیت الله منتظری بود، که در اولین محکومیت خود بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ به اتهام تبلیغ علیه نظام و هتک حیثیت روحانیت و همچنین سرودن شعری درباره ندا آقا سلطان به یک سال حبس محکوم شد.

 

احمدپور بعد از اتمام این حکم در تیرماه سال ۹۰ به دلیل نوشتن نامه ای به رئیس سازمان ملل و غیر قانونی خواندن دادگاه ویژه روحانیت به سه سال حبس و ۱۰ سال تبعید به شهر ایذه محکوم شد.

 

فرزند این زندانی سیاسی در این یادداشت که در ایام عاشورا در صفحه فیس بوک خود منتشر کرده، یادآور شد: از مسایل حقوقی و قانونی آن که خود داستانی دارد به درازای تاریخ بی عدالتی در این سرزمین می گذرم اما درد من اینست که من و خانواده ام نمی دانیم با وجود تعیین حکم پدر در این وضعیت که او در بازداشت به سر می برد خود را برای چه مدت دوری از پدری که دلمان به وسعت آسمان برایش تنگ است آماده کنیم هر چند که صلابت پدر از کیلومترها دورتر نیز برای ما دلگرمی ست.

 

متن کامل نوشته ی دختر احمدرضا احمدپور جانباز دربند دوران جنگ تحمیلی به شرح زیر است:

 

اینکه نام خانوادگی احمدپور بر روی من است به خود می بالم چرا که فرزند مردی هستم که صدای آزادی خواهی حسین را شنید و فریاد کرد و امروز فریاد آزادی خواهی و استقامتش را همه شنیده اند. این روزها او را کم می بینم یا شاید اصلا نمی بینم.

دوسال پیش درست همزمان با ایام فوت مرحوم آیت الله منتظری پدر آزاده ی جنبش ایران درست در شب عاشورا پدر بازداشت شد و پس از ده روز بی خبری به خانه بازگشت و پس از آن به یکسال زندان و خلع لباس محکوم شد. و اکنون مدتی ست که دوباره دیوارهای مسموم زندان نام پدر را فریاد کردند و این بار به اتهام تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب به ۱۳ سال محکومیت شامل ۳سال حبس در تبعید در اهواز و ۱۰ سال تبعید در ایذه محکوم شد. و امروز که حالش را تلفنی با کیلومترها فاصله جویا می شدم مطلع شدم که دادسرای اهواز به نیابت از دادسرای قم با اختیارات اندک پدر را به جای اینکه برای محکومیت تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب زندانی کند او را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی که در واقع از این اتهام تبرئه شده در زندان اهواز بازداشت کرده است و دادسرای قم محکومیت را به دادسرای اهواز ابلاغ نمی کند!

و این یعنی با وجود اعزام به زندان اهواز برای اجرای محکومیت داستان بی تکلیفی پدر همچنان ادامه دارد. از مسایل حقوقی و قانونی آن که خود داستانی دارد به درازای تاریخ بی عدالتی در این سرزمین می گذرم اما درد من اینست که من و خانواده ام نمی دانیم با وجود تعیین حکم پدر در این وضعیت که او در بازداشت به سر می برد خود را برای چه مدت دوری از پدری که دلمان به وسعت آسمان برایش تنگ است آماده کنیم هر چند که صلابت پدر از کیلومترها دورتر نیز برای ما دلگرمی ست.

امیدوارم قضات دادگاه ویژه که در این مدت به خاطر حضور پر رنگشان در کانون خانوادگی ما عضو هفتم خانواده ما شده اند هر وقت از عزاداری هایشان در این ایام سوگواری سرور آزادگان جهان برگشتند فکری هم برای بلاتکلیفی پدر کنند.