جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


درخواست محمد ملکی از نسرین ستوده برای شکستن اعتصاب غذا

Posted: 04 Nov 2012 08:06 AM PST

جرس: محمد ملکی فعال با سابقه ملی-مذهبی در پیامی از نسرین ستوده وکیل زندانی خواست به اعتصاب غذای خود پایان دهد.


به گزارش سایت ملی-مذهبی، نسرین ستوده با هدف استیفای حقوق خود به عنوان یک زندانی سیاسی و قطع فشارهای امنیتی بر خانواده اش چند روزی است اعتصاب غذا کرده است.


متن کامل این پیام به شرح زیر است:

سرکار خانم نسرین ستوده، وکیل آزاده و نستوه


ضمن ستایش از شجاعت و مقاومت تان به خاطر ایستادگی در برابر ستمی که بر شما و خانواده محترمتان رفته، از شما پدرانه درخواست میکنم که به اعتصاب غذای خود پایان دهید. ما هنوز زخم از دست دادن عزیزمان هدی صابر در زندان را بر بدن داریم. برای ما روشن شده که استبدادیان وجود مبارزان راه آزادی را برنمی تابند. استدعای بنده را بپذیرید.

دکتر محمد ملکی
۱۴ آبان ۱۳۹۱ 

مطهری: با یک سوال از رییس دولت اوضاع کن فیکون نمی‌شود

Posted: 04 Nov 2012 07:50 AM PST

جرس: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نهم گفت‌: ‌با اصلاح آیین نامه دست احمدی‌نژاد مانند قبل باز نیست و نمایندگان می‌توانند پس از او درباره پاسخ‌های رییس[دولت] صحبت کنند و بگویند آیا قانع شده‌اند یا نه.

به گزارش ایلنا، علی مطهری در جمع خبرنگاران درباره اینکه برخی از اعضای فراکسیون اصولگرایان معتقدند تعداد نمایندگان امضاء‌کننده کمتر از حد نصاب بوده است اظهار کرد‌: البته سه چهار نفر امضای خود راپس گرفتند اما شش نفر هم اضافه شدند در نتیجه ۸۳ امضاء باقی مانده بود که بایک امضاء آخروقت به ۸۴ امضاء رسید‌. ‌ضمن اینکه از سه شنبه گذشته عملا امکان کاهش امضاء وجود نداشته و کسی هم امضاء‌اش را پس نگرفته است‌. ‌

مطهری درباره اینکه احمدی‌نژاد تاکید کرده در جلسه سوال ناگفته‌هایش را بیان می‌کند تاکید کرد‌: ما می‌خواهیم هرچه زود‌تر ناگفته‌های خود را بگوید تا خیال همه راحت شود فکر می‌کنم رییس[دولت] مجلس را بترساند تا از سوال عقب نشینی کند وگرنه ما از هرچه که احمدی‌نژاد بخواهد بگوید استقبال می‌کنیم‌. ‌وی افزود‌: او ناگفته‌ها را بگوید چرا اینقدر همه را می‌ترساند یک بار بگوید و خیال همه را راحت کند اکنون آیین نامه اصلاح شده و بعد از صحبت رییس[دولت] نمایندگان می‌توانند صحبت کنند و رای گیری کند که آیا از سوال او قانع شده‌اند یا نه و این بار دست احمدی‌نژاد آنقدر‌ها باز نیست که اقدام دفعه پیش خود را تکرار کند‌. ‌

مطهری تصریح کرد‌: البته من سوال دفعه پیش از رییس[دولت] را مفید می‌دانم زیرا او در چهارمورد اعتراف کرد قانون را اجرا نکرده است و در مورد قانون مترو گفت که اساسا قانونی که به مجمع تشخیص برود و تصویب شود اجرا نمی‌کند و در شش مورد هم از سوال فرار کرد.

‌نماینده اصولگرای مجلس نهم تاکید کرد‌: بایک سوال ازرییس[دولت] اوضاع کن فیکون نمی‌شود بلکه می‌تواند موثر باشد و بین گفت‌و‌گو‌ها راه حل خوبی برای کشور پیدا شود‌ 

نهاوندیان: در حال حاضر چهار بازار ارزی در کشور وجود دارد

Posted: 04 Nov 2012 07:34 AM PST

جرس:‌ محمد نهاوندیان اظهار کرد: آسیب مهم از اینجا ناشی می‌شود که نرخ بازار حاشیه‌ای که در کنار برخی از خیابان‌ها شکل گرفته است، متاسفانه شرایطی را بوجود آورده است که آن نرخ، به عنوان نرخ برابری ارزش پول ملی و ارزهای خارجی است.

به گزارش مهر، عضو شورای پول و اعتبار افزود: در حال حاضر ۴ بازار ارزی در کشور وجود دارد که هر یک نرخ ویژه خود را دارند؛ به این معنا که ارز مرجع با نرخ ۱۲۲۶ تومان، ارز مرکز مبادلات ارزی، ارز حاصل از مبادله صادرکنندگان و واردکنندگان و نیز بازارهای حاشیه‌ای که در چهارراه استانبول و سایر نقاط شهر به چشم می‌خورد.

وی تصریح کرد: همین بازار حاشیه‌ای سبب می‌شود که برخی‌ها وسوسه شوند و ارز حاصل از صادرات را در آن عرضه نکنند؛ بنابراین باید به وضعیت موجود سامانی داد و به سیاست ارز تک‌نرخی بازگشت؛ البته این به معنای محدودیت‌های تجاری نباید باشد.

به گفته نهاوندیان، با طولانی‏ شدن وجود ارز چند نرخی در کشور، کم کم زمینه برای تولد صادرات رانتی را در حال شکل دادن دارد و این پدیده‌ای مخرب است؛ چراکه به ‏جای آن که به اصلاح ریشه‌ای، برای جلوگیری از صادرات بی‌رویه، سیاست‌های مقطعی مانند ممنوعیت صادرات به اجرا درآمد در حالی که صادرکنندگان معتبر و شناسنامه‌دار کشور آمادگی دارند دولت را در پیداکردن روش‌ها و راه‌کارهای علمی‌تر برای مدیریت این موضوع یاری کنند.

رئیس پارلمان بخش خصوصی اظهار داشت: برخی سیاست‌های دولت سبب شده است که بنگاههای صادراتی که به تولید محصول می‌پرداختند، هم اکنون از صادرات محصولات خود منع شده‌اند و نمی‌توانند به تعهداتی که برای رساندن کالا به بازارهای خارجی و مشتریان چندین و چند ساله خود داشته‌اند، عمل کنند و این بازاری بی‌اعتماد را برای واردکنندگان کالاهای ایرانی ترسیم کرده است.
 

دیدار جمعی از دوستان مصطفی تاجزاده با خانواده این زندانی سیاسی در روز عید غدیر

Posted: 04 Nov 2012 07:34 AM PST

جرس: جمعی از دوستان و همکاران سابق سید مصطفی تاجزاده رئیس ستاد انتخابات دولت اصلاحات و مشاور رئیس جمهور سابق در روز عید سعید غدیر به منزل این زندانی سیاسی رفتند.

 

به گزارش نوروز، در این دیدارها که از صبح تا غروب ادامه داشت، جمعی از وزرا و استانداران و مسئولین دولت اصلاحات و نیز تعدادی از سفرای سابق و نمایندگان مجلس ششم و گروه هایی از جوانان، فرهنگیان، دانشجویان، اساتید دانشگاه، روزنامه نگاران، زندانیان سیاسی رها شده از بند و خانواده های زندانیان سیاسی و هم چنین جمعی از شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی و جنبش سبز حضور داشتند.

 

دیدار کنندگان با خانواده تاجزاده ضمن ابراز نگرانی از سلامت این زندانی خاص جمهوری اسلامی که در آستانه دو سالگی روزه داری اعتراضی اش به سر می برد، در جریان آخرین وضعیت او قرار گرفتند و مراتب تعجب و تأسف خود را از بی قانونی های بی بدیل اعمال شده در مورد وی ابراز کردند.

 

گفتنی است این زندانی سیاسی از روز بیست و یکم مردادماه سال 89 بعد از چند ماه مرخصی و پس از انجام عمل جراحی دیسک کمر به زندان بازگردانده شد اما برخلاف انتظار برای گذراندن حکم شش سال حبسش بلافاصله به اتاقی در حفاظت اطلاعات اوین منتقل شد که کاملا زیر نظر این معاونت زندان نگهداری می شد و پس از آن نیز به بند زنان سابق و متادون اسبق منتقل شد که تاکنون بدون امکان کوچکترین ارتباطی با دیگر زندانیان سیاسی و عادی در شرایط قرنطینه و ایزوله و در انفرادی به سر می برد. پی گیری های خانواده او و گفتگوها و مکاتبات مکرر آن ها با مقامات مسئول قضائی و امنیتی سپاه تاکنون با هیچ پاسخی روبرو نشده است. و علیرغم وعده ای که هنگام آزادی همسر وی از بند دوالف سپاه به او داده شده هیچ تغییری در وضعیت او داده نشده است بلکه برخوردها امنیتی تر و توهین آمیزتر شده است.

 

در حال حاضر این عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی از حقوق اولیه ای همچون تماس تلفنی، مرخصی، ملاقات های حضوری ماهانه و همچنین ملاقات همه اعضای درجه یک خانواده جز همسرش در ملاقات های کابینی نیز محروم است. مأموران امنیتی سپاه در پاسخ به این بی قانونی ها می گویند اگر تاجزاده به بند دو الف بیاید شرایطش بهتر می شود. این در حالی است که وی بارها اعلام کرده از آن جا که سپاه مطابق قانون، حق داشتن بازداشت گاه و زندان را ندارد، دو الف را غیرقانونی می داند و به آن جا نخواهد رفت و اگر هم مجبور به انتقال شود با این که اعتصاب غذا را قبول ندارد، لاجرم اعتصاب غذا خواهد کرد.

 

اقدامات غیرقانونی در مورد تاجزاده باعث شده تا وی دست به روزه داری اعتراضی بزند اما این روزه داری دوساله نیز تاکنون هیچ واکنش مثبتی از جانب مسئولان زندان و مقامات قضائی برای او نداشته است و همین امر مؤید گفته اوست که پرونده خود و خانواده اش را به دست مجتبی خامنه ای دانسته و دیگران را در این رابطه هیچ کاره می داند. در ادامه برخوردهای ناشایست با خانواده تاجزاده مواردی از برخوردهای غیرقانونی با برخی دوستان و نزدیکان وی مشاهده شده که تماماً توسط تیم بازجویی قرارگاه ثارالله صورت گرفته است.

 

این در حالی است که بازجویان سپاه مکرر به خانواده های زندانیانی که پرونده هایشان را در دست دارند اعلام می کنند که شیوه های غیراخلاقی اطلاعات را قبول ندارند و از آن برائت می جویند. اما متاسفانه عیناً همان شیوه های زشت و غیراخلاقی را در پرونده سازی های مالی و اخلاقی برای کسانی که در ارتباط با پرونده تاجزاده مورد تهدید و ارعاب قرار داده اند، به کار می گیرند و از هرگونه هتاکی و توهین به وی و خانواده اش نزد آنان دریغ نمی ورزند. با این حال دلجویی های مکرر دوستان و نزدیکان و همکاران سابق تاجزاده از خانواده وی علیرغم این تهدیدات و ارعاب ها و برخوردهای امنیتی و تهدید به زندان و محاکمه با به رخ کشیدن قانون، روز به روز بیشتر می شود.
 

مرگ 10 هزار و 609 نفر در تصادفات رانندگی امسال

Posted: 04 Nov 2012 07:09 AM PST

جرس: سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: در بهار و تابستان امسال،10 هزار و 609 نفر در حوادث رانندگی کشته شدند که 78.1 درصد آنان مرد و 21.9 درصد زن بودند.


به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، تعداد کشته شدگان تصادفات نیمه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 5.4 درصد کاهش یافته است.
بیشترین کاهش در تلفات حوادث رانندگی با 15.8 درصد مربوط به فروردین بوده است. همچنین 61.3 درصد کشته‌های تصادفات مربوط به جاده‌های برون شهری،28.3 درصد در راه‌های درون شهری ،9.9 درصد در جاده‌های خاکی و روستایی و محل تصادف پنج دهم درصد از این موارد نامعلوم بوده است.


تهران دارای بیشترین و ایلام دارای کمترین تلفات در حوادث رانندگی

بر اساس این گزارش در این مدت استان‌های تهران 828 نفر، فارس 815 نفر و خراسان رضوی با 813 نفر به ترتیب بیشترین و استان‌های کهگیلویه و بویراحمد 77نفر و ایلام 79 نفر کمترین تعداد کشته‌های حوادث رانندگی را داشته‌اند.
بیشترین افزایش مرگ‌های ناشی از حوادث رانندگی طی نیمه اول سال91 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در استان‌های مرکزی 21.7درصد و آذربایجان‌غربی 20.9 درصد و بیشترین کاهش در استان‌های کردستان 27 درصد و یزد 21.4 درصد ثبت شده است.


21 درصد تلفات حوادث رانندگی عابر پیاده بودند

در زمان وقوع تصادف 41.6 درصد از افراد راننده وسیله نقلیه ،21.1 درصد عابر پیاده و 36.2 درصد سرنشین یا ترک وسیله نقلیه بوده‌اند.


افراد 50 سال به بالا بیشترین متوفیات حوادث رانندگی

از لحاظ محدوده سنی 9.3 درصد متوفیات حوادث رانندگی افراد 10 سال و کمتر، 5.9 درصد 17-11 سال، 29.1 درصد 29-18 سال، 28.1 درصد 49-30 سال و 27.2 درصد کشته های تصادفات 50 سال به بالا داشته‌اند.
نحوه وقوع تصادف46.3 درصد از افراد متوفی برخورد دو وسیله نقلیه، 21.1 درصد برخورد وسیله نقلیه به عابر متوفی و 24 درصد واژگونی وسیله نقلیه بوده است.


سواری؛ بیشترین خودرو مورد استفاده متوفیات

خودرو مورد استفاده39.6 درصد از افراد متوفی خودرو سواری ،25.1 درصد موتورسیکلت،6.4 درصد وانت بار، 3.5 درصد کامیون،کامیونت و تریلی و 2 درصد اتوبوس و مینی بوس بوده است.
خودرو درگیر با خودرو و یا عابر پیاده متوفی در 33 درصد موارد خودرو سواری، 16.4 درصد کامیون، کامیونت و تریلی، 7.8 درصد وانت بار، 5.5 درصد موتورسیکلت و 3.2 درصد اتوبوس و مینی بوس بوده است.


ضربه به سر علت مرگ 55.3 درصد متوفیات حوادث رانندگی

علت اصلی مرگ 55.3 درصد از افراد ضربه به سر ،20.3 درصد شکستگی‌های متعدد، 8درصد خونریزی و 10.1 درصد علل اشتراکی(موارد دارای بیش از یک علت) بوده است.
همچنین محل فوت 50.3 درصد از افراد محل حادثه،8.7 درصد حین انتقال به بیمارستان و 39.8 درصد از افراد بیمارستان بوده است.
 

یکی از آزادشدگان سرای اهل قلم: مهدی خزعلی در انفرادی و اعتصاب غذا است

Posted: 04 Nov 2012 06:42 AM PST

 جرس: هفته گذشته سه شنبه شب در پی یورش ماموران امنیتی وزارت اطلاعات به سرای اهل قلم نزدیک به هشتاد تن از حاضران بازداشت و به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات انتقال داده شدند. در شانزدهمین جلسه سرای اهل قلم قرار بر این بود که ابعاد تسخیر سفارت آمریکا از نظر حقوق بین الملل و پیامدهای سیاسی ، نظامی و اقتصادی آن با سخنرانی آقایان دکتر قاسم شعله سعدی و ابراهیم اصغرزاده بررسی شود.  

 

یکی از بازداشت شدگان که پس از بازجویی آزاد شده است، در این خصوص به "جرس" می گوید: "سه شنبه شب نیروهای وزارت اطلاعات به سرای اهل قلم وارد شدند و حدود هشتاد نفر از حاضران آنجا را بازداشت کردند. از این هشتاد نفر حدود شصت نفر را آزاد و بیست نفر را به بند عمومی بند 209 زندان اوین منتقل کردند بجز آقای مهدی خزعلی که او را به سلول انفرادی بند امنیتی 209 اوین منتقل کردند. پس از بازداشت همگی را به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات بردند. چند نفر خانم هم در میان بازداشت شدگان بودند و خانمها را از آقایان جدا کردند."


وی می افزاید: "در آنجا بازداشت شدگان مجبور بودند در حالی که به چشم هایشان چشم بند زده اند به سوالات پاسخ دهند و برای نوشتن پاسخ ها چشم بند را به اندازه دیدن کاغذ بالا ببرند و نه بیشتر . پرسشها در محوریت فعالیت های سرای اهل قلم و جبهه آزادی وشخص آقای مهدی خزعلی و نحوه آشنایی با ایشان و شناختی که از وی دارند بود. در زمان بازداشت به هیچکدام از بازداشت شدگان هیچ حکمی مبنی بر بازداشت و توقیف وسایل نشان داده نشده است. از بازجویی ها مشخص بود که بدلیل سیزده آبان این بازداشت ها صورت گرفته است."


مقارن نیمه شب سه شنبه بیش از شصت تن از بازداشت شدگان با اخذ تعهد کتبی یکی پس از دیگری آزاد شدند که دکتر قاسم شعله سعدی هم در میان آزادشدگان بود. اما بیست تن از بازداشت شدگان هنوز در بازداشت بسر می برند.


وی با تاکید بر وعده آزادی بازداشت شدگان ادامه می دهد: "افشین قربانی نژاد، امین آرمان، محمد باقر مرادی، محمد فرید، مجید سعید عرب، محمد پارسی، حمید رضا سلیمانی، مهدی کریمی جزو این بیست نفری هستند که تاکنون آزاد نشده اند. اکثر آنها با خانواده هایشان تماس گرفته اند و خواسته اند برای یکشنبه وثیقه ببرند. تقریبا تمام بازداشت شدگان هیچ فعالیت و سابقه بازداشت هم نداشتند. فقط آقای خزعلی تاکنون تماسی با خانواده اش نداشته است."


این فعال دانشجویی با تاکید بر اعتصاب غذا و وضعیت نگران کننده مهدی خزعلی خاطرنشان می کند: "روز پنج شنبه که روز ملاقات زندانیان بند 209 است خانواده خزعلی برای ملاقات به آنجا مراجعه می کنند اما مسئول بند 209 به خانواده ایشان گفته اند که مهدی خزعلی را به آنجا نیاورده اند... زمانیکه من در زندان بودم در حالیکه داشتند آقای خزعلی را به جایی می بردند من او را دیدم و او گفت که در سلول انفرادی بند 209 اوین نگهداری می شود. همان زمانی هم که ماموران اطلاعات به سرای اهل قلم ریختند آقای خزعلی هنگام خروج از آنجا با صدای بلند گفت دست به اعتصاب غذای خشک خواهند زد. در آخرین نوشته ایشان در سایت شخصی اشان هم این پیش بینی را کرده بودند. دختر و پسر آقای مهدی خزعلی هم در میان بازداشت شدگان بودند اما فردای آن روز آزاد می شوند."


پس از بازداشت حاضران سرای اهل قلم که بدون ارائه حکم صورت گرفته بود، باشگاه خبرنگاران وابسته به صدا و سیما مدعی شد که مهدی خزعلی و چند نفر دیگر که سلاح همراهشان بود بازداشت شدند.


وی در این زمینه می گوید: "در برخی از رسانه های حکومتی منتشر کرده بودند که برخی از این بازداشت شدگان مسلح بوده اند و ازتعدادی سلاح گرفته اند. در صورتیکه در سرای اهل قلم همه ی بازداشت شدگان را چندین مرتبه تفتیش بدنی کردند و تمام وسایل آنها را گشتند اعم از کیف ها و کیسه ها ولی هیچ گونه اسلحه چه سرد و چه گرم پیدا نکردند ، نمی دانیم این اخبار دروغ با چه هدفی منتشر می شود."
 

محمد خوش‌چهره: یارانه‌نقدی را حذف کنید، جیره غذایی بدهید

Posted: 04 Nov 2012 06:42 AM PST

جرس: افزایش قیمت‌های کالاها و روند رو به رشد تورم، سفره بسیاری از مردم را تهدید می‌کند.

به گزارش "قانون" محمد خوش‌چهره با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر یارانه به عنوان کمک خرجی مردم برای تامین نیازهای اولیه آنها پرداخت می‌شود اما نکته اینجاست که افزایش نرخ تورم سبب شده است قدرت خرید این پولی که هر ماه به مردم پرداخت می‌شود روز به روز کاهش یابد.

استاد اقتصاد دانشگاه تهران افزود: افزایش مداوم قیمت‌ها سبب شده است هدفی که در موضوع پرداخت یارانه دنبال می‌کردیم برآورده نشود و همین امر می‌تواند مشکلاتی را برای کشور به وجود بیاورد.

وی با اشاره به اینکه بهتر است روند تزریق نقدینگی و پرداخت پول نقد متوقف شده و به جای آن دولت با قیمت‌های بسیار پایین به مردم جیره غذایی بدهد، گفت: وقتی فردی بداند هر ماه مقداری گوشت و مرغ و برنج و سایر کالاهای اساسی را دریافت می‌کند در حقیقت خیالش از بابت معیشت حداقلی راحت می‌شود این در حالی است که همین حالا قدرت خرید یارانه‌ای که به مردم پرداخت می‌شود نمی‌تواند خیال مردم را راحت کند که هر ماه مبلغی را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به این که درشرایط تورمی کنونی بهتر است دولت روی کالاهای اساسی و تغذیه مردم حساسیت به خرج دهد، گفت: اینکه هر روز قیمت شیر و لبنیات و مایحتاج عمومی افزایش می‌یابد امر خطرناکی است. باید روی چیزهایی که مرز تغذیه و سوء تغذیه هستند حساس بود. مثلا اگر نوشابه صد برابر این هم گران شود مشکلی نیست و گرانی این کالا تهدیدی برای سلامت مردم محسوب نمی‌شود اما نمی توان به سادگی از کنار افزایش قیمت شیر و لبنیات و … گذشت.

نماینده سابق مجلس ادامه داد: گوشت نباید مشمول افزایش دائمی قیمت‌ها باشد. دولت این پولی را که هر ماه تزریق می‌کند می‌تواند به صورت کالایی اختصاص دهد تا مشکلات مردم کاهش یابد.

وی در توضیح این مطلب افزود: هدف دولت از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها کمک به کاهش شکاف طبقاتی در کشور بود اما در عمل شیوه فعلی ناکارآمدی خود را نشان داده است و باید این روند را تصحیح کرد.

او گفت: اعطای پول به مردم کمکی نمی‌کند، خود شما به عنوان یکی از خیل افراد طبقه متوسط ایرانی ترجیح نمی‌دادید که پول یارانه‌ها را دریافت نمی‌کردید اما به قیمت یک سال و نیم پیش یا دو سال قبل گوشت و برنج و … را خریداری می‌کردید.

وی در پاسخ به این پرسش که با این وجود ثمره اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها چه بود و آیا اجرا نشدن این طرح به نفع کشور نبود، گفت: خوب به هر حال وقتی طرحی ناکارآمدی خودش را نشان می‌دهد بهتر است روش اجرای اصلاح شود . پیش از این نیز برخی کارشناسان با اشاره به وضعیت کنونی قیمت‌ها و روند رو به رشد بهای کالاهای مورد نیاز مردم ضرورت بازگشت کوپن به اقتصاد را مورد اشاره قرار داده‌اند . احمد توکلی خواستار آن شده است که کوپن به اقتصاد ایران بازگردد تا مردم بدانند هر ماه حداقل بخشی از کالاهای مورد نیازشان را دریافت می‌کنند.

خوش‌چهره در پاسخ به این پرسش که آیا تخصیص مواد غذایی ارزان قیمت خود فساد آفرین نیست، گفت: بالاخره باید نظارت‌های لازم در این زمینه صورت گیرد. دولت می‌تواند با هدایت پولی که اکنون به عنوان یارانه پرداخت می‌کند به بخش‌های تولیدی ، امکان افزایش تولید مواد غذایی را در دستور کار قرار دهد و به این ترتیب بخش مهمی از مشکلات را برطرف کند.

این استاد اقتصاد ادامه داد: مسئله مهم در فضای فعلی سوء تغذیه است که باید برای جلوگیری از آن برنامه‌ریزی کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که با شرایط فعلی نظرتان درباره اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها چیست، گفت: من اصلا علاقه‌ای به صحبت درباره موضوع یارانه‌ها ندارم. ما پیش از این هشدارهای فراوانی داده بودیم و عواقب اجرای کار به این صورت را گوشزد کردیم . همان زمان گفتند تزریق نقدینگی چه عواقب زیان باری در پیش دارد اما متاسفانه کسی به هشدارهای داده شده گوش نکرد و طرح به این صورت اجرایی شد.

وی گفت: آنچه پیشنهاد من است توقف روند فعلی و پرداخت جیره غذایی به ازای هر نفر به مردم است هر چند ممکن است باز هم کسی تمایلی به استفاده از نظرات کارشناسی نداشته باشد.

خوش چهره گفت: ۹۵ درصد درآمد خانوار صرف خوراک، مسکن، پوشاک، بهداشت، حمل و نقل و اگر چیزی بماند تفریح می‌شود. اگر می‌خواهیم با پرداخت یارانه کمکی به مردم بکنیم بهتر است یکی از این موارد را تقبل کنیم. مهم ترین موضوع چیست؟ طبیعتا غذا. بگذارید تورم قیمت نوشابه و سایر اقلامی از این دست را صد برابر کند اما نباید وضعیت طوری شود که افراد نتوانند گوشت و شیر و … بخورند . با اعطای سبد غذایی به مردم می‌شود جلوی سوء تغذیه ناشی از تورم در گروه‌های بسیاری از مردم را گرفت.

وی گفت: با توسعه تولید ۷- ۸ قلم کالا مانند برنج و گوشت و لبنیات و … می‌توان به مردم کمک کرد . افراد بدانند هر ماه به این میزان کالا دریافت می کنند و اتفاقا این کار شکاف طبقاتی را نیز کاهش می‌دهد چون مردم به حداقلی ازغذا که مورد نیازشان است دسترسی خواهند داشت.

وی گفت: ادامه این روند و اعطای پول هیچ تاثیری بر وضعیت زندگی مردم ندارد و روز به روز بیشتر به رشد تورم دامن می‌زند.

طرح هدفمندی یارانه‌ها از ۱۸ آذر ماه سال ۱۳۸۹ به مرحله اجرا درآمد. هر چند مسئولان اجرای این طرح وعده دادند که سال اول هدفمندی یارانه‌ها سخت ترین سال است و در سال‌های آتی اجرای این طرح حتی به کاهش قیمت‌ها و افزایش رقابت در میان تولیدکنندگان ایرانی منجر می‌شود اما در عمل این اتفاق رخ نداد و تزریق ماهانه نقدینگی به خانوارها به رشد قابل توجه تورم منجر شده است و وزیر صنعت، معدن و تجارت خود نیز بر افزایش قابل توجه هزینه تولید کالاها و مساله گرانی در کنار گرانفروشی تاکید دارد.

نسرین ستوده همچنان ممنوع الملاقات است

Posted: 04 Nov 2012 06:42 AM PST

 جرس: رضا خندان، همسر نسرین ستوده خبر داد که وی در زندان همچنان ممنوع الملاقات است.  

وی در صفحه فیس بوک خود نوشته است: در خبرها آمده بود که نسرین ستوده به مدت سه هفته ممنوع الملاقات شده است. از آنجایی که من خودم هیچ خبری از قطعیت این خبر نداشتم امروز صبح بدون بچه ها به سالن ملاقات رفتم و در این مورد سوال کردم. گفتند که بله ممنوع الملاقات است و امروز نمیتوانید ملاقات کنید.

وی افزوده است: در مورد لغو ممنوعیت ملاقات سایر اعضای خانواده ی نسرین پرسیدم که بیش از یک سال است ممنوع الملاقات هستند, اعلام کردند که آنها همچنان ممنوع الملاقات اند.

رضا خندان یادآور شده که بر اساس نامه ای که به سالن ملاقات داده شده حتی پدر نسرین که بیش از دو سال است به رحمت خدا رفته است, همچنان ممنوع الملاقات است. 

گزارش تصویری - سیدمحمد خاتمی در جشن عید غدیر

Posted: 04 Nov 2012 06:21 AM PST

 

 

 

 

 

 

 

 

مصدومیت سه تن در پی سقوط تابلوی مصلای تهران

Posted: 04 Nov 2012 04:17 AM PST

جرس: مدیر روابط عمومی اورژانس تهران از مصدومیت سه تن در پی سقوط تابلوی مصلی تهران خبرداد.

کلنگ ساخت مصلای تهران سال ۱۳۷۲ زمین زده شد و حالا بعد از ۲۰سال، این پروژه عمرانی فقط ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و اینک تابلوی این مصلا سه نفر را راهی بیمارستان کرده است.

حسن عباسی در تشریح مهمترین حوادث پایتخت به برخورد یک دستگاه خودروی سواری ۲۰۶ با گاردریل در غرب به شرق اتوبان بابایی اشاره کرد و گفت: این حادثه که در ساعت ۱۲:۴۳ روز پنجشنبه رخ داد، موجب مصدومیت هفت تن شد.

عباسی با بیان اینکه راننده و سرنشینان این خودرو همگی زن بودند،‌گفت: دو مصدوم این حادثه کودکانی هفت ساله بوده‌اند.
مدیر روابط عمومی اورژانس تهران در ادامه به واژگونی یک دستگاه خودروی سواری دوو در محدوده ترمینال شرق اشاره کرد و گفت: در این حادثه که روز گذشته رخ داد سه تن مصدوم شدند که متاسفانه یکی از مصدومان به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

به گفته وی تنها کشته شده این حادثه دختری ۱۸ ساله بود که مصدومان این حادثه نیز به بیمارستان امام‌حسین (ع) منتقل شدند.
عباسی همچنین به حادثه سقوط تابلویی در جلوی در مصلی تهران اشاره کرد و گفت: سقوط این تابلو موجب مصدومیت سه تن شد که مصدومان به بیمارستان فیروزگر منتقل شدند.