جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


ندا

Posted:

طراح : Mahlon F. Craft

دیدار نمایندگان خانواده‌های زندانیان سیاسی با رییس دادگستری استان تهران

Posted:

جرس: نمایندگان خانواده‌های زندانیان سیاسی امروز، دهم مردادماه به دیدار علیرضا آوایی، رییس دادگستری استان تهران رفتند.


به گزارش دویچه وله، خانم‌ها مجردی، نورانی‌نژاد و پرویزی به نیابت از ۵۰ نفر دیگر، مشکلات زندان اوین و خواست‌های افراد اعتصابی را با آوایی مطرح کردند.

 

پروانه رضا، مادر حسین نورانی‌نژاد، گفت: آقای آوایی حرف‌های ما را به آقای دادستان منتقل کرد. ایشان گفت که این موضوع کوچکی است که بزرگ شده و ما آن را پیگیری و حل خواهیم کرد. آقای آوایی گفت که با رییس زندان اوین در باره خواست زندانیان صحبت خواهد کرد. قرار شد عصر روز یکشنبه به ما خبر پیگیری‌ها را بدهند.


حسین نورانی‌نژاد رییس کمیته اطلاع‌رسانی جبهه مشارکت و روزنامه‌نگار از تابستان گذشته در زندان به سرمی‌برد.

 

خانم پروانه رضا می‌گوید که خانواده‌ها اعتراض خود به دیدارهای یک‌نفره در ملاقات حضوری را نیز به گوش دادستان رسانده‌اند: چند نفر ساعت‌ها انتظار می‌کشیم اما تنها یک‌نفر اجازه ملاقات می‌گیرد. بقیه بیرون می‌ایستند و مثلا بچه پدرش را نمی‌بیند. آقای دادستان گفت، من این را دستور نداده‌ام و مربوط به زندان اوین است. قرار شد این را هم پیگیری کنند.

 

خانواده‌های زندانیان سیاسی به آقای آوایی گفته‌اند، در صورت ادامه بی‌خبری از فرزندان و همسران خود، همگی اعتصاب غذا می‌کنند. خانم پروانه رضا تاکید می‌کند که اخبار پراکنده و تایید نشده‌ای چون انتقال یک نفر دیگر از اعتصاب‌کنندگان به بیمارستان، نگرانی آنها را صد چندان می‌کند.


او به دویچه‌وله می‌گوید: هیچ خبر مستقیمی نداریم و درست نمی‌دانیم آنچه می‌شنویم موثق و دقیق است یا نه. اگر بگذارند بچه‌های ما تلفن بزنند، دستکم واقعیت برایمان روشن می‌شود.


به گزارش جرس، روز گذشته در پی تجمع خانواده زندانیان در مقابل دادستانی تهران و دخالت نیروی انتظامی در پراکنده کردن آنان، خانواده ها مقابل دفتر آوایی تجمع کردند وی به خانواده ها قول داده بود تا با نمایندگان آنان دیدار کند.
 

پیام تسلیت محمد خاتمی به مناسبت درگذشت محمد نوری

Posted:

جرس: سید محمد خاتمی درگذشت استاد محمد نوری را به جامعه هنری ایران، دلبستگان به این مرز و بوم و خاندان نوری تسلیت گفت.


به گزارش وبسایت سیدمحمد خاتمی، متن کامل این پیام به این شرح است:


بسم الله الرحمن الرحيم


با مرگ تابسوز استاد بزرگ و والامنش و هنرمند ارجمند جناب آقاي محمد نوري، ‌صداي فاخري خاموش شد كه در طنين دلنشين آن ايران عزيز و سرفراز در اوج شكوه بود. صدايي كه از دلي سرشار از عشق به ميهن و دلدادگي نسبت به ايران و ايراني و انسان بر مي خاست.


انسان منيع الطبع و هنرمندي هنرشناس رخ در نقاب خاك كشيد كه ياد و خاطره او همواره در دلهايي كه به آهنگ والايي ايران مي طپد زنده خواهد ماند.


من اين مصيبت را به جامعه هنري ايران زمين و همه دلبستگان به اين مرز و بوم بخصوص به خاندان معزز نوري و همه ارادتمندان استاد تسليت عرض مي كنم و شادي روان بلندش را از درگاه پروردگار مسألت دارم.


سيد محمد خاتمي


۱۰ مرداد ۱۳۸۹
 

پرونده محمد صابر عباسیان به دادگاه انقلاب ارسال شد

Posted:

جرس: پرونده محمد صابر عباسیان به شعبه دو دادگاه انقلاب ارسال شد.

 

به گزارش کلمه، پدر محمد صابر عباسیان گفت: "وکیل پرونده این زندانی سیاسی برای مطالعه پرونده موکلش یک هفته وقت درخواست کرده است."

 

به گفته پدر این زندانی سیاسی، وکیل محمد صابر عباسیان روز چهارشنبه ملاقات حضوری داشته است.

 

مهندس عباسیان، رئیس ستاد ۸۸ فارس و عضو شورای شاخه جوانان مشارکت منطقه فارس از ۱۷ اسفند ۸۸ در بازداشت اداره اطلاعات شیراز است و تا کنون اطلاع دقیق و کاملی از وضعیت پرونده وی در دسترس نیست.
 

صيانت از ظرفيت‌هاي اصولگرايي؛ موضوع دیدار عسگراولادی با احمدی نژاد

Posted:

جرس: دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري گفت: اصولگرايان همواره از بازگشت ظرفيت‌هاي پاك سياسي در درون نظام استقبال كرده‌اند و اين را لازمه تضارب آراء و نزديك شدن به مفهوم واقعي جمهوريت نظام مي‌دانند.

 

به گزارش ایسنا، حبيب‌الله عسگراولادي، با بيان اين‌كه نظام جمهوري اسلامي داراي مباني است كه اين مباني طي سه دهه‌ گذشته در انتخابات‌هاي گوناگون مورد تاييد ملت قرار گرفته است، اظهار نظر کرد: اسلاميت نظام ركن ركين جمهوري اسلامي است، قانون اساسي يك ميثاق ملي است و ولايت فقيه ستون خيمه نظام است، هر كس بخواهد در چارچوب مباني نظام كه از سوي مردم پذيرفته شده فعاليت سياسي كند هيچ منعي وجود ندارد و هر كس بخواهد خارج از اين چارچوب فعاليت كند سر و صورت خود را به صخره‌هاي اراده مردم در صيانت از اين نظام الهي مي‌زند و دنيا و آخرت خود را تباه خواهد كرد.

 

وي ادامه داد: بنابراين نه تنها امكان بازگشت دوم خردادي‌ها به عرصه سياسي كشور وجود دارد، بلكه هر كس كه بخواهد در چارچوب ارزش‌هاي پذيرفته شده مردم و نظام فعاليت كند هميشه امكان فعاليت داشته است.

 

دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري با بيان اين‌كه "بنده هر از چند گاهي با رييس‌جمهور محترم ملاقات دارم"، اظهار كرد: برخي از اين ملاقات‌ها در مورد مسايل كاري مثل كميته امداد و نظاير اين‌هاست و برخي هم در مورد تعامل سياسي بين‌ اضلاع اصولگرايي است. معمولا اين ديدارها به ويژه ديدار اخير در يك محيط صميمي انجام مي‌شود و هر آنچه كه براي حفظ كيان اصولگرايي لازم باشد مورد بحث و تبادل نظر قرار مي‌گيرد.

 

وي با اشاره به ديدار اخير خود با احمدی نژاد گفت: در ديدار اخير مقداري در مورد ارزيابي عملكرد اصولگرايان و آينده اصولگرايي در كشور و نيز صيانت از ظرفيت‌هاي گونه گوني اصولگرايي صحبت شد. بحمدالله نتايج خوبي گرفتيم و از نتيجه گفت‌وگوها راضي هستم.

 

عسگراولادي تاكيد كرد: هدف ما از اين ديدارها پيشبرد هرچه بيشتر گفتمان اصولگرايي در جامعه است، گفتماني كه بايد پيشرفت كشور، خدمت بيشتر به مردم و بسط عدالت در جامعه را مدنظر داشته باشد.

 

دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري در پايان عنوان كرد: خوشبختانه اصولگرايان در دولت و مجلس و ديگر نهادهايي كه مردم با راي خود مديريت آن‌ها را به اصولگرايان واگذار كرده‌اند در اين مسير حركت مي‌كنند و كارآمدي خود را نيز اثبات كرده‌اند.

 

حبیب الله عسگراولادی پس از نگارش نامه ای به محمود احمدی نژاد، در راستای محتوای نامه خود با وی دیداری خصوصی داشته و در رابطه با مسائل مختلف گفت‌و گو کرده است.
 

شکایت های دولت احمدی نژاد؛ از نماینده مجلس تا مرجع تقلید

Posted:

یلدا آراسته
جرس: امروز وکیل علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی ایران از شکایت محمود احمدی نژاد  ازاین نماینده مجلس خبر داد. به گزارش ایلنا این شکایت در حال حاضر در دادسرای کارکنان دولت در حال رسیدگی است. شکایت از علی مطهری در حالی مطرح می شود که هشت ماه پیش از این رئیس دفتر رئیس جمهور خبر آن را داده بود .    

 

در دوران ریاست  محمود احمدی نژاد بر دولت نهم و دهم  شکایت های بسیار دولت از  اشخاص یا دستگاه های نظارتی  رخ داد.

 

نه تنها هم اکنون شکایتی از نماینده مجلس شورای اسلامی در  دادسرا وجود دارد ،که احمدی نژاد پیش از این هم از مجلس شورای اسلامی هم به شورای نگهبان  شکایت برد  و برای نخستین بارشکایت از یک مرجع تقلید هم در کارنامه دولت احمدی نزاد قرار گرفت.

 

این در حالی است که دردولت نهم ودهم هیچ رسانه منتقدی هم نتوانست به حیات حرفه ای خود ادامه بدهد.

 

احمدی نژاد جزئی از فتنه است

 

پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری در حالی که تمام اصولگرایان انگشت اتهام خود را به سوی میر حسین موسوی و مهدی کروبی گرفته بودند، علی مطهری محمود احمدی نژاد را هم مقصر اعلام کرد.

 

آقای  مطهری تاکید داشت که اصولگرایان باید به اشتباهات طرف خودی نیز توجه داشته باشند، با بی‌طرفی به ماجرا بنگرند و قضاوت منصفانه داشته باشند.

 

او اعلام کرد : " گروهی از اصولگریان و به ویژه طرفداران متعصب دولت معتقدند تا زمانیکه عاملان اصلی فتنه به اشتباهات خود اعتراف نکنند و از مردم عذر خواهی نکنند و یا محاکمه و مجازات نشوند صحبت از وحدت ملی حرف بی معناست چرا که در این صورت وحدت ملی به معنای آنچه آنان "نجات سران فتنه" می خوانند خواهد بود."

 

بر همین اساس آقای مطهری احمدی نژاد را هم یکی از" عوامل فتنه " خواند و تاکید کرد : " رئیس جمهور با نحوه خاص مناظره خود و وارد کردن اتهامات به افراد غایب در مناظره ها آغاز کننده این فتنه بود و بعد از پیروزی هم تحریک کننده معترضان بود."

 

به عقیده مطهری برای "التیام وحدت " میر حسین موسوی و محمود احمدی نژاد هر دو باید به اشتباهات خود اعتراف کرده و از مردم عذر خواهی می کردند.

 

نماینده تهران تاکید داشت : " احمدی نژاد هم باید این کار را انجام دهد. درغیر این صورت این فتنه همچنان باقی خواهد ماند."

 

از مطهری شکایت می کنیم

 

این سخنان علی مطهری دولتیان را سخت گران آمد. اسفندیار رحیم مشایی خبر از این داد که معاونت حقوقی دولت پیگیر این مسئله است و از علی مطهری به خاطر آنکه احمدی نژاد را جزئی از "عوامل فتنه " دانسته است شکایت می کند.

 

رئیس دفتر احمدی نژاد  همان جا اعلام کرد که معاونت حقوقی ریاست جمهوری تا به حال "شکایات زیادی"  در "این گونه زمینه ها " مطرح کرده است اما  نتیجه ای نداشته است.

 

از سوی دیگر علی شاهرخی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی نیز اعلام کرد  که حق رئیس‌جمهور برای شکایت از علی مطهری که به وی" توهین کرده"  محفوظ است، هرچند شاید بتوان به دلیل خانواده شهید بودن از این اشتباه مطهری گذشت.

 

اودر خصوص ادعاهای علی مطهری مبنی بر معرفی احمدی‌نژاد به عنوان یکی از سران فتنه اظهار داشت: "من و تمامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی این برداشت را نداریم و بیانیه اخیر تعداد زیادی از نمایندگان در خصوص محاکمه سران اغتشاشگران بر این مسئله صحه می‌گذارد."

 

 مهدي طائب هم اعلام کرد که "اندازه مطهری پائین تر از این است که احمدی نژاد از او شکایت کند ."

 

هر چند که تاکید کرد اگر علی مطهری نام احمدی نژاد را برده است "قوه قضائیه " باید از او شکایت کند.

 

از مرجع تقلید شکایت می کنیم

 

دولت بر سر کار اما ید طولایی در شکایت کردن دارد شکایت هایی که هر چند در دولت نهم هم وجود داشته است اما با آغاز به کار دولت دهم رنگ دیگری گرفته است .

 

 حوادث انتخابات باعث شد که  برای نخستین بار بعد از گذشت سی سال از انقلاب اسلامی دولت بر سر کار از یک مرجع تقلید شکایت کند.

 

دفتر حقوقی دولت به دلیل آنچه ایراد سخنانی توهین آمیز خواند، از آیت الله صانعی یکی از مراجع عظام تقلید شکایت کرد.

 

 یک منبع آگاه در دولت به خبرگزاری فارس گفت :"در پی سخنرانی توهین آمیز آیت الله صانعی در یکی از مجالس علیه رئیس جمهوری، دفتر حقوقی ریاست جمهوری، شکایتی علیه ایشان تنظیم کرده است."

 

وی افزود: "شکایت تنظیم شده تقدیم دادگاه ویژه روحانیت خواهد شد."

 

شکایت از آیت الله صانعی از مراجع عظام تقلید پس از سخنان ایشان در گرگان در انتقاد از برخورد با مردم در وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری و تاکید بر پرهیز از دروغگویی، است  که بخش هایی از آن نیز توسط حامیان دولت تحریف شده بود، صورت می گرفت.

 

آیت الله صانعی و دفتر ایشان سخنان منتسب به ایشان را رد کردند.

 

"ثانیه نیوز" که توسط یکی از نزدیکان احمدی نژاد مدیریت می شود 31 مرداد 1388  نوشت: "صانعی که در هفته های گذشته بارها در حمایت از آشوبگران، نظام را متهم کرده و تلویحاً شخصیت های انقلابی را مورد اهانت قرار داده بود، اخیراً نیز در اقدامی عجیب احمدی نژاد را "حرامزاده" خواند."

 

ثانیه نیوز به نقل از آیت الله صانعی  نوشت : " روزی که مثلاً برای خودش جشن پیروزی گرفته بود هم، در ملاءعام به حرامزادگی اش اعتراف کرد. مگر آنجا نگفت من سیدم و شال سبز بر گردن انداخت. پدر شناسنامه ای اش سید بود مگر؟"

 

این شایعات واکنش دفتر آیت الله صانعی را در پی داشت تا جایی که دفتر ایشان در پاسخ به رسانه های منتشرکننده این شایعه عنوان کرد: "با توجه به خبرهای منتشر شده در آن رسانه ها لازم به ذکر است آنچه در انتهای سخنرانی حضرت آیت الله العظمی صانعی آمده ناظر به حکایتی است که معظم له در اواسط سخنرانی آن را نقل کرده و هیچ ارتباطی به اشخاص و آنچه شما بیان کرده اید نداشته و ندارد و در کل در تضاد با آن است که با مراجعه به متن کامل سخنرانی معظم له از قضاوت عجولانه و دروغ سازی جلوگیری می شد البته جامعه بزرگ ایران و جهان بیدار شده و مسائل را ریشه یابی می کند، تا سیه روی شود هر که در او غش باشد."

 

از مجلس شورای اسلامی شکایت می کنیم

 

17 خرداد ماه امسال  محمود احمدی نژاد در واکنش به تهدید علی لاریجانی رئیس مجلس ایران در زمینه افشای تخلفات دولت از قانون، نامه ای به احمد جنتی دبیر شورای نگهبان نوشته و سه قانون مصوب مجلس را خلاف قانون معرفی کرد.

 

در این نامه که در اصل شکایت نامه دولت دهم از مجلس به پیشگاه شورای نگهبان بود  تاکید شده که "مجلس شورای اسلامی نباید در امور اجرایی و لوازم آن دخالت کند و تصمیماتی بگیرد که از وظایف قوه مجریه است."

 

این واکنش پس از آن بود که علی لاریجانی در صحن علنی مجلس نسبت به سخنان آقای احمدی نژاد که در جمع اعضای کمیسیون اصل نود مجلس گفت که " موارد تخلف دولت از قوانین موجود است و اگر اصرار شود موارد تخلف دولت از قانون انکار شود، آنها را به اطلاع مردم می رسانیم."

 

آقای احمدی نژاد هم  در این نامه، مجلس را به دخالت در امور اجرایی متهم کرد و با استناد به مواد قانون اساسی و نظرات آقای علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی، گفت که نمایندگان مجلس در سالهای اخیر بارها قوانینی تصویب کرده اند و "دولت را مجبور می سازند تا راهی که بر اساس قانون نرفته است برگردد یا برای اجرای برنامه های خود هزینه های سنگینی بپردازد."

 

البته این شکایت دولت دهم از مجلس راه به جایی نبرد و در نهایت شورای نگهبان مجلس را محق دانست.

 

دولت از مطبوعات شکایت نمی کند

 

خرداد ماه سال گذشته و پیش از برگزاری انتخابات دبیر ائتلاف رسانه های حامی احمدی نژاد  اعلام کرد که "علی رغم آنکه دولت نهم رسانه خاصی را از نظر تعدد نسبت به دولتهای قبل در اختیار ندارد و مورد هجوم شدیدترین حملات رسانه ای از آغاز تشکیل دولت قرار داشته اما شاهد کمترین شکایت از سوی دولت نهم در دادگاه مطبوعات بوده ایم."


محمد علی روشن تاکید کرد مقایسه آمارهای صدور مجوز به نشریات  نوشتاری و الکترونیکی در دولت نهم و دولت های قبل نشان از همکاری خوب و فکر باز این دولت است.

 

پیش از این اما صفار هرندی  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم اعلام کرده بود که  : " در دولت نهم شکایتی علیه مطبوعات طرح نشده و یا اگر شده آن را پس گرفته است."

 

این در حالی بود که هفده مرداد سال ۱۳۸۷ آقای احمدی نژاد،‌ یک دستور ویژه داد که اهالی مطبوعات را بسیار خوش آمد.

 

او ضمن اعلام خبر هدیه به روزنامه نگاران گفت تمامی دستگا‌ه‌های دولتی شکایت خود از مطبوعات را پس بگیرند.

 

اما مدتی بعد اعلام شد این شکایت‌ها پس گرفته نشده است.

 

هیئت نظارت بر مطبوعات  در دولت نهم  محمود احمدی نژاد به هیچ جریان منتقد دولت مجوز تازه انتشار روزنامه را نداد.

 

این هیات  در سال ۸۷ ده‌ها رسانه‌، اعم از روزنامه و هفته نامه و ماهنامه را توقیف موقت یا لغو امتیاز کرد. روزنامه‌های آینده نو، کارگزاران، تهران امروز، نشریه شهروند، نیمروز، روژهه لات،‌ ارژنگ، دنیای تصویر، خبرگزاری فارس( توقیفی سه روزه) و سایت الف با مسئولیت احمد توکلی، نماینده مجلس، از جمله مهمترین این نشریات و رسانه‌ها به شمار می‌رفتند.

 

در دولت دهم نیز بسیاری از رسانه ها به دنبال تشخیص هیات نظارت به مطبوعات فعالیت حرفه ایشان متوقف شد.

 

با این همه تکلیف شکایات جدید دولت  تا کنون مشخص نشده است . باید دید دستگاه های مربوط درخصوص این شکایت ها چه خواهند کرد .و باید دید دولتی که مفتخر به اولین ها است و در خصوص شکایت کردن از شحصیت های حقوقی و حقیقی نیز در صدر دولت های دیگر قرار دارد در مرحله بعد شکایت خود را از کدام منتقدش تقدیم دستگاه مربوط خواهد کرد 

رئیس اداره سیاسی سپاه پاسداران: دفاع از ایران محدود به مرزهای جغرافیایی نیست

Posted:

جرس: رئیس اداره سیاسی سپاه پاسداران با اشاره به بیانیه کنگره آمریکا در حمایت از حمله رژیم صهیونیستی به ایران هرگونه اقدامی نظامی علیه ایران را برهم زننده شرایط جهانی خواند و تاکید کرد که در این صورت دفاع از خود را محدود به مرزهای سیاسی و جغرافیایی کشور نخواهیم کرد.

 

به گزارش مهر، یدالله جوانی، در پاسخ به این سئوال که با توجه به شرایط فعلی ایالات متحده آمریکا و اسرائیل در منطقه، بیانیه اخیر کنگره آمریکا که در صورت تصویب از حمایت این کشور از اسرائیل در حمله به ایران حکایت دارد را چگونه ارزیابی می کنید؟، اظهار داشت: مشکل آمریکا و رژیم صهیونیستی که تاکنون به ایران حمله نکرده اند دریافت مجوز نبوده است که هم اکنون با صدور چنین بیانیه ای از سوی کنگره آمریکا بخواهند این اقدام نابخردانه را علیه ایران عملیاتی کنند.

 

ویمدعی شد: در حقیقت صهیونیستها و آمریکائیها بدلائل مختلفی از جمله توانمندیهای "نظامی-دفاعی" جمهوری اسلامی ایران از حمله نظامی به کشورمان بیم دارند.

 

رئیس اداره سیاسی سپاه پاسداران "مشکل اصلی استکبار جهانی و رژیم اشغالگر قدس" را در منطقه وجود جمهوری اسلامی "به عنوان یک کشور مقتدر" عنوان کرد و اظهار عقیده کرد: انقلاب اسلامی طی سه دهه گذشته همواره موجب بیداری ملت های منطقه و حتی جهان شده است، به طوری که درحال حاضر جبهه مقاومت گسترده ای در برابر نظام سلطه در دنیا تشکیل شده است.

 

وی در پاسخ به این سئوال که تحلیل برخی از کارشناسان غربی را در مورد به کاربردن گزینه نظامی علیه ایران را چگونه ارزیابی می کنید؟ ادعا کرد: امروزه کمتر کارشناسی در غرب وجود دارد که وقتی مسئله حمله نظامی به ایران مطرح می شود نگوید که حمله نظامی به ایران بسیار سخت ودشوار است ونتایج آن هم نامعلوم . بطوریکه اهداف طرف مقابل هم نه تنها تامین نخواهد شد بلکه نتیجه عکس هم برایشان به ارمغان می آورد.

 

به گفته جوانی "موقعیت ژئوپلتیکی، توانمندی های نظامی-دفاعی ایران و همچنین ایمان و اراده مستحکم ایرانیان" را می توان از جمله دلائل و موانع حمله نظامی آمریکا و اسرائیل به ایران به شمار آورد.

 

وی در پاسخ به این پرسش که در صورت حمله نظامی آمریکا ورژیم صهیونیستی به ایران چه اتفاقی خواهد افتاد؟ خطاب به آمریکا و اسرائیل هشدار داد: آنها تا امروز ایران را یک کشور مقتدر دیده اند و اگر به هر دلیلی دچار خطای استراتژیکی بزرگی شوند و به ایران حمله کنند شکی نداشته باشند که پاسخ ایران شدیدا کوبنده و پشیمان کننده خواهد بود.

 

رئیس اداره سیاسی سپاه پاسداران ادامه داد: البته معلوم نیست بعد از این حادثه چه شرایطی بر جهان حاکم شود چون جمهوری اسلامی ایران دفاع از خود را محدود به مرزهای سیاسی و جغرافیایی کشور نخواهد کرد بلکه با سرپنجه های قدرتی که در سراسر دنیا دارد، نظام سلطه را درهم خواهد شکست.

 

جوانی در عین حال مدعی شد: البته رژیم صهیونیستی حتی با پشتیبانی آمریکا هم نخواهد توانست در اقدامی نظامی علیه کشورهای منطقه به پیروزی نظامی برسد چراکه هنوز زخمهایش از جنگهای 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه التیام نیافته است.

 

دادگاه مطبوعات، مدير‌‌مسئول‌ “تهران امروز” را ‌مجرم شناخت

Posted:

‌جرس: هيأت منصفه مطبوعات، مدير‌مسئول "تهران‌امروز" را در مورد اتهام نشر مطالب خلاف واقع به قصد تشويش اذهان عمومی با اكثريت آرا مجرم تشخيص داد و با اكثريت آرا مستحق تخفيف در مجازات دانست.

 

به گزارش روابط عمومي ‌دادگستري كل استان تهران، جلسه رسيدگی به كيفرخواست‌های مطروحه عليه مديرمسئول نشريه تهران امروز ‌يكشنبه ‌در شعبه 76 دادگاه كيفری استان به رياست قاضی مدير‌خراسانی و با حضور اعضاي ‌هيأت منصفه مطبوعات برگزار شد.

 

همچنين جلسه رسيدگی به كيفرخواست‌های مطروحه عليه مدير‌مسوول نشريه "ليان" امروز يكشنبه ‌در شعبه 76 دادگاه كيفری استان به رياست قاضي مدير‌خراسانی و با حضور اعضای هيأت منصفه مطبوعات برگزار شد كه ‌هيأت منصفه مطبوعات مدير‌مسئول اين نشريه را در مورد اتهام توهين و افترا با اكثريت آرا مجرم شناخت و با اكثريت آرا مستحق تخفيف در مجازات ندانست.
 

بازداشت حسین سرشومی از دانشجویان اصفهان

Posted:

جرس: حسین سرشومی از دانشجویان دانشگاه اصفهان طی روزهای گذشته بازداشت شده است.

 

به گزارش جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی از علت و محل بازداشت این دانشجو تا این لحظه اطلاع دقیقی در دست نیست.

 

این فعال دانشجویی طیف چپ، پیش تر سه بار بازداشت شده است که از آن جمله می توان به بازداشت تابستان 1387 اشاره کرد که مدت 12 روز را در بند "ا.ط" بازداشتگاه امنیتی حفاظت اطلاعات واقع در زندان مرکزی اصفهان (دستگرد) به سر برده و پس از آن با تودیع وثیقه آزاد شده و در ادامه این فعال دانشجویی در تاریخ 10 اسفند 1387 پس از احضار تلفنی به دادگاه انقلاب اصفهان بازداشت شده بود.

 

در بازداشت 10 اسفند 87 قاضی یوسفی علت بازداشت مجدد این دانشجوی آزادی خواه و برابری طلب را اتهاماتی دانسته است که با پرونده دو دانشجوی بازداشتی دیگر در اصفهان یعنی علیرضا داوودی (مرگ مشکوک در 7 مرداد 1388) و بهمن خدادادی مشترک بوده اند، بر اساس این اطلاعات اینگونه به نظر می رسد دلیل بازداشت حسین سرشومی و چند تن دیگر از فعالان و دانشجویان چپ در روزها و ماه های اخیر در اصفهان همچون بهزاد باقری و بهمن خدادادی مرتبط با مرگ مشکوک این دانشجو و نزدیک شدن به سالگرد جانباختن علیرضا داوودی سخنگوی دانشجویان چپ دانشگاه اصفهان است.

 

علیرضا داوودی در تاریخ 7 مرداد 1388 مدتی پس از آزادی از زندان و بعد از بستری شدن در بیمارستان خورشید اصفهان به طرز مشکوکی در گذشت.
 

تهدید دانشجویان توسط نشریه دانشجویی وابسته به نهاد رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان

Posted:

جرس: کانون "کفا" وابسته به دفتر نهاد رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان در آخرین شماره نشریه‌ خود دانشجویان همراه جنبش سبز را تهدید کرد.

 

به گزارش دانشجونیوز، نشریه خیمه وابسته به نهاد رهبری در آخرین شماره خود که در ایام امتحانات در اواخر ترم گذشته منتشر شد با درج مطالب مختلفی به تهدید دانشجویان از جمله تهدید به "حبس کردن نفس دانشجویان" پرداخته است. این نشریه که از طریق آقای پورذهبی، نماینده‌ آقای الله خامنه ای در دانشگاه سیستان و بلوچستان، دیدگاه حکومت را منتشر می‌کند، تلویحاً پذیرفته است که برخی از شخصیت‌های برجسته اصلاح‌طلب بر "اثر فشار ناشی از زندان" عقاید خود را تغییر داده‌ و یا مجبور به سکوت شده‌اند.

 

در صفحه اول نشریه خیمه و در زیر عکس آقای خامنه ای خطاب به فعالان جنبش سبز نوشته است:


"هدف را امین به عنوان رهبر جذب حداکثری و دفع حداقلی عنوان کردند و به عنوان فرمانده‌ کل قوا این مهم و نیز فرونشستن غبارها را در بصر و صبر ترسیم کردند. آیا این همه روشنگری نبود که سیل خروشان را آهسته ‌آهسته آرام ساخت و براستی کدام احمقی است که هنوز به فتنه‌ی سبز -بخوانید اموی- معتقد است و کدام نادانی است که هنوز دستان خود را به بند می‌کشد؟ چرا این‌ها نمی‌فهمند؟! آیا باید توی دهن این‌ها بزنند تا همچون لیدرهایشان که وقتی آزادند، آزادند و وقتی هر چند کوتاه آب خنک میل می‌کنند از همه‌ی مواضع خود برمی‌گردند و انگار نه خانی آمده و نه خانی رفته! کی می‌خواهند شور و شعور را با هم درک کنند؛ همیشه یکی از اینها را به نیش می‌کشند و انگار نه انگار!"

 

نویسنده نشریه دفتر نهاد رهبری در انتهای این یادداشت با لحنی تهدیدآمیز دانشجویان سبز را به "حبس کردن نفس" تهدید کرده است: "اینکه هر غلطی خواستید و کردید و در ابتدا با نرمش و ارشاد و آگاهی‌رسانی و سپس با اقتدار مانع هواپرستی‌تان شدند و سرانجام با رأفت اسلامی -تعدادی- آزاد شدید و حال که به شما مجوز سه نشریه آن هم در هنگامی که می‌توانیم نفس‌تان نه به دلیل آزاداندیشی بلکه به دلیل کج‌اندیشی و ماهیت ضداسلامی در سینه‌هاتان حبس کنیم، داده‌اند؛ بجای اراجیف ضداسلامی وضددینی و ترویج افکار پوچ و تجربه‌شده‌ی بی‌ثمر آن هم در نظام اسلامی‌ای که سئوال بی‌جواب نمی‌گذارد، برگردید به مواضع، که راه انقلاب و امام روشن است و از قطار انقلاب اسلامی به مقصد تشکیل حکومت عدل جهانی -بسیار بوده‌اند و خوب می‌دانید- گروهی جا مانده‌اند و گروهی محترمانه با تی‌پا بیرون پرت شده‌اند، جا نمانید و سعی کنید بیشتر اسلام و نظام اسلامی را بشناسید و ای کسانی که ایمان آورده‌اید، ایمان بیاورید."

 

گفتنی است در دانشگاه سیستان و بلوچستان در سال‌های اخیر در آغاز هر ترم تحصیلی تعدادی از دانشجویان فعال دانشگاه ممنوع‌الورود شدند. تشکل‌های اصلاح‌طلب دانشگاه و نشریات مستقل و شوراهای صنفی اجازه فعالیت ندارند. در ترم گذشته پس از سال‌ها سه نشریه مستقل مجوز انتشار دریافت کردند که این نشریات به دلیل حمایت‌شان از جنبش سبز به شدت تحت فشار قرار دارند. این درحالی است که نشریه خیمه از سوی دفتر نهاد رهبری به آنان گوشزد کرده است که می‌تواند "نفس‌شان را در سینه حبس کند."