جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


هشدار دانشگاهیان خوزستان نسبت به شرایط امنیتی حاکم بر دانشگاهها

Posted:

جـــرس: در واکنش به بازداشت رئیس اسبق دانشگاه جندی شاپور دزفول، جمعی از دانشگاهیان استان خوزستان، ضمن هشدار نسبت به شرایط امنیتی حاکم بر دانشگاههای کشور و ابراز نگرانی از ادامه روند فعلی، از مسئولان عالی، روحانیون برجسته و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستند تا برای پایان دادن به فضای ناامید کنندۀ کنونی حاکم بر دانشگاهها کوشش نموده و بسترهای لازم را برای امنیت محیط های علمی فراهم آورند.


گفتنی است دکتر امیر حسین شیروی، رئیس اسبق دانشگاه جندی شاپور دزفول و عضو هیت علمی آن دانشگاه، بامداد یکشنبه ٣١ امرداد ماه ۸۹ در منزلش در شهر دزفول بازداشت شد.


بنا به گزارش منابع خبری جرس، دانشگاهیان خوزستان در بیانیه اعتراضی خود، که روز پنجشنبه چهارم شهریور ماه ۸۹ آن را صادر نموده اند، متذکر گردیده اند:


"امسال در حالی به پیشواز سال جدید تحصیلی می رویم که فضای عمومی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در نامطلوبترین وضعیت خود در طی سالیان گذشته قراردارد.


مجموعه ای از سیاست های غلط و برخاسته از اغراض خاص سیاسی که با انتقال دکتر کامران دانشجو از ستاد انتخابات کشور به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قابل پیش بینی بود اکنون به شکل گسترده ای محیط های دانشگاهی را تهدید می کند.


دخالت های نهادهای غیر دانشگاهی در امور داخلی دانشگاه ها و سپردن اداره دانشگاه ها به افراد فاقد پیشینه مثبت و کارآمد اجرایی، بازنشسته نمودن اجباری اساتید متعهد و کارآمد، مانع تراشی در فعالیت های علمی بعضی اساتید، دست به دست هم داده و امروز موجب حاکم شدن فضای دلسرد کننده و یاس آمیزی بر محیط های دانشگاهی گردیده است.


از سوی دیگر امنیتی شدن دانشگاه ها در یک سال گذسته که به پُر خطر شدن فعالیت سیاسی و حتی اظهار انتقاد ساده و سازنده منجر شده است، فضا را به گونه ای برای رواج دروغ، تظاهر، ریا، فریب و انجام گسترده تبلیغات تو خالی و پرهزینه فراهم آورده است که نمونه آن در سال های پس از انقلاب اسلامی در دانشگاه ها دیده نشده است.

 

افزون بر این انتشار هر از گاه اخبار تاسف آور مانند احضار و بازداشت شدن برخی از اعضای هیئت علمی دانشگاه های استان خوزستان که دارای پیشینه درخشانی در امور علمی، اجرایی و انقلابی می باشند، از جمله بازداشت اخیر جناب آقای دکتر امیر حسین شیروی عضو هیئت علمی و رئیس سابق مجتمع آموزش عالی جندی شاپور دزفول، موجب شده است تا در آستانه بازگشایی دانشگاه ها چشم انداز تاریکی پیش روی دانشگاهیان قرار گیرد.


اینجانبان گروهی از اعضای هیئت علمی دانشگاه های دولتی استان خوزستان، در راستای تلاش برای تحقق فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تحکیم وحدت میان نیروهای وفادار به انقلاب برای فائق آمدن بر دسائس دشمنان قسم خورده نظام اسلامی، با ابراز نگرانی از ادامه این روند و اعلام خطر نسبت به پیامدهای ناگوار علمی، اقتصادی و فرهنگی این وضعیت برای آینده کشور، از مسئولان عالی، روحانیون برجسته و نمایندگان مجلس شورای اسلامی می خواهیم تا برای پایان دادن به فضای نا امید کننده کنونی حاکم بر دانشگاه ها کوشش نمایند و بستر های لازم را برای با نشاط و امن کردن محیط های علمی فراهم آورند."


امضا کنندگان بیانیه فوق الذکر را، جمعی از اعضاء هیئت علمی دانشگاه های استان خوزستان، شامل بر
- مجتمع آموزش عالی جندی شاپور دزفول
- دانشگاه شهید چمران اهواز
- دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین
- دانشگاه پیام نور خوزستان
- دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر
- مجتمع آموزش عالی خاتم الانبیاء بهبهان

امضا نموده اند.

چه غزه چه ایران ننگ بر ظالمان

Posted:

طراح : عصیان

یک سال حبس برای دو فعال کمپین یک میلیون امضاء

Posted:

جرس: مریم بیدگلی و فاطمه مسجدی از فعالان کمپین یک میلیون امضاء در قم، بر اساس رای دادگاه بدوی هر کدام به یک سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شدند.

 

به گزارش تغییر برای برابری، مطابق رای شعبه دوم دادگاه انقلاب قم به ریاست موسوی، این دو فعال کمپین به اتهام "تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به نفع گروه فمینیستیِ (کمپین) مخالف نظام از طریق انتشار و جمع آوری امضاء برای تغییر قوانین تبعیض آمیز در مورد زنان" مطابق ماده 500 مجازات اسلامی محکوم شدند.

 

فاطمه مسجدی با رد این اتهام در بخشی از دفاعیات خود بیان کرده است که جمع آوری یک میلیون امضاء را حرکتی اجتماعی و خودجوش می داند و فعالیتش در ساختار قوانین جمهوری اسلامی قرار دارد و در مورد قوانینی که طبق فقه پویا ممکن است قابل تغییر باشد فعالیت می کند.

 

مریم بیدگلی نیز در دفاعیات خود ضمن رد اتهامات، عنوان کرده است در کمپین که هدف آن جمع آوری امضاء جهت ارائه پیشنهاد به نهاد قانونگذار است، به صورت داوطلبانه و به عنوان یک شهروند فعالیت داشته و امضاء جمع کرده است. وی درآخرین دفاعیات خود نیز تاکید کرده است که تا کنون هیچ مرجع قضایی، کمپین را غیرقانونی اعلام نکرده است.

 

در قسمتی از رای صادر شده علیه نامبردگان آمده است: دفاعیات بلاوجه صورت گرفته به جهت اینکه تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران یا به نفع گروه ها و سازمان های مخالف نظام به انحاء مختلف انجام می شود که شامل عمل متهمان خانمها بیدگلی و مسجدی نیز می گردد زیرا عنصر مادی جرم، تبلیغات علیه نظام و به نفع گروه های فمینیستی است که برابر با اسناد و مدارک به دست آمده در پرونده این گروه سرشاخه خارجی داشته که از آن سوی مرزها فعالیت آن در داخل ایران دنبال و حمایت می شود و تبلیغات هم شامل ارائه و انتشار جزوات آموزشی در اهداف کمپین و جمع آوری امضاء در مخالفت با قوانین جمهوری اسلامی ایران در وبلاگ ها و سایت ها می باشد تا اصل نظام را که بر پایه احکام نورانی اسلام بنا شده تحت عنوان تغییر قوانین تبعیض آمیز برعلیه زنان در افکار عمومی زیر سوال ببرد که هدفی جز لطمه زدن به اصل نظام نمی تواند داشته باشد و عنصر معنوی جرم، مخالفت با نظام و همکاری با گروه فمینیستی مخالف نظام است که این گروه خارج نشین از عوامل خود در داخل کشور برای برهم زدن امنیت جامعه با حضور در جلسات و مجامعی که زنان حضور دارند اساس نظام را نشانه رفته و با جمع آوری امضاء و القاء اینکه حقوق زنان در نظام جمهوری اسلامی ایران مراعات نمی شود زنان جامعه را به ضدیت با اصل نظام فرا می خوانند که نوعی جنگ نرم به حساب می آید.

 

تا کنون، هر کدام از اعضای کمپین که به اتهام براندازی یا تبلیغ علیه نظام دستگیر یا احضار شده اند، در دادگاه بدوی یا تجدید نظر از این اتهام تبرئه شده اند و بر اساس نظر قضات مربوطه، فعالیت در کمپین و جمع اوری امضاء برای تغییر قوانین از مصادیق تبلیغ علیه نظام یا فعالیت در گروه برانداز شناخته نشده است.

 

مینا جعفری و مهناز پراکند، وکلای متهمان نامبرده، لایحه تجدید نظرخواهی را در فرصت زمانی مقرر به دادگاه ارائه خواند داد.

 

فاطمه مسجدی و مریم بیدگلی روز پنج شنبه 17 اردیبهشت ماه 1388 توسط ماموران امنيتي در قم دستگير و پس از 13 روز با صدور قرار وثيقه 20 ميليوني براي هر يك از اين دو آزاد شدند. روز 13 مرداد ماه 1389 نیز جلسه رسیدگی به اتهامات این دو عضو جنبش زنان در شعبه 2 دادگاه انقلاب قم برگزار شد.

 

تصاوير تكان‌دهنده از مرگ درياچه اروميه

Posted:

 

 

 

 

نامه عیسی سحر خیز از زندان رجایی شهر به دبیر کل سازمان ملل متحد،

Posted:

جرس: عیسی سحرخیز، روزنامه نگار زندانی، با نوشتن نامه ای خطاب به بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، از وی خواسته است اجازه دهد، هياتي از نمايندگان واقعي ملت ايران، همزمان با حضور آقاي احمدي نژاد و هيات ايراني در ايام برگزاري مجمع عمومي سازمان ملل در مقر اين نهاد بين المللي در نيويورك حضور يافته و گوشه هايي از واقعيت هاي موجود جامعه ايران به خصوص در زمينه زير پا گذاشتن قوانين داخلي و ميثاق هاي بين المللي و منشورهاي سازمان ملل و اعلاميه حقوق بشر را بيان دارند.


به گزارش وبسایت مهدی سحرخیز، وی در نامه اش آورده است: مقامات سياسي و قضايي جمهوري اسلامي طي اين 11 ماه گذشته حاضر نشده اند به شكايت هاي بر حق و متعدد اينجانب و دوستان و ديگر قربانيان تحت شكنجه و آزار و اذيت هاي گوناگون روحي، جسمي و جنسي حوادث پس از انتخابات رياست جمهوري22 خرداد 88 رسيدگي و عاملان و آمران شناخته شده اين جريان ها از جمله مقامات عالي رتبه قضايي امنيتي چون آقايان سعيد مرتضوي دادستان و غلامحسين محسني اژه اي وزير اطلاعات و شخصيت هاي سياسي عالي رتبه چون آقايان محمود احمدي نژاد وآيت الله خامنه ای كه بنا بر وظايف و مسئوليت هاي قانوني مندرج در قانون اساسي و قوانين موضوعه ايران و همچنين مقررات و منشورهاي بين المللي پذيرفته شده از جانب ايران نقش مستقيم در اعمال نقض حقوق بشر و جنايت عليه بشريت داشته و يا در قبال آن سكوت كرده اند تحت پيگرد قانوني و مجازات قرار دهند، از جنابعالي تقاضا دارم حال كه حقوق قانوني شهروندان ايراني رعايت نشده و حتي اوضاع آنان با تبعيد به زندان رجايي شهر كه محل اصلي نگهداران جنايتكاران خطرناك است و بازداشتگاههاي اوين كه از كوچكترين حقوق انساني زندانيان در آنها رعايت نمي گردد بدتر نيز شده است.


گفتنی است عیسی سحرخیز، عضو شورای مرکزی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات در ۱۲ تیرماه سال ۸۸ دستگیر شده و در بازجویی‌های آغازین و پس از ضرب و شتم، دچار شکستگی دنده نیز شده است. تقاضاهای مکرر این روزنامه‌نگار برای معاینه توسط پزشک قانونی و تایید این شکستگی تاکنون بی‌پاسخ مانده‌ است.

 

متن کامل نامه وی به شرح زیر است:

 

بنام خدا

 

جناب بان كي مون دبير كل سازمان ملل متحد

 

 

با اهداي سلام و احترام

 

پيرو نامه چند ماه گذشته خويش در تاريخ 26 فروردین ماه، زمانيكه قرار بود جنابعالي به ايران تشريف بياوريد و به دلايل اداري و مسائل سياسي چنين سفري انجام نشد و در آن زمان اينجانب عيسي سحرخيز به نمايندگي از سوي جمعي از زندانيان عقيدتي، مطبوعاتي و سياسي مستقر در بند 350 زندان اوين از شما دعوت كردم تا به محل بازداشتگاه و نگهداري ما مراجعه تا با واقعيت هاي موجود در زندان هاي ايران آشنا شويد.

 

اكنون كه در آستانه برگزاري مجمع عمومي سازمان ملل متحد و نشست هاي تابع آن در ماه سپتامبر 2010 ميلادي قرار گرفته ايم تقاضاي خويش و دوستانم را به گونه اي ديگر به آن جناب مطرح مي سازم.

 

از آنجائيكه مقامات سياسي و قضايي جمهوري اسلامي طي اين 11 ماه گذشته حاضر نشده اند به شكايت هاي بر حق و متعدد اينجانب و دوستان و ديگر قربانيان تحت شكنجه و آزار و اذيت هاي گوناگون روحي، جسمي و جنسي حوادث پس از انتخابات رياست جمهوري22 خرداد 88 رسيدگي و عاملان و آمران شناخته شده اين جريان ها از جمله مقامات عالي رتبه قضايي امنيتي چون آقايان سعيد مرتضوي دادستان و غلامحسين محسني اژه اي وزير اطلاعات و شخصيت هاي سياسي عالي رتبه چون آقايان محمود احمدي نژاد وآيت الله خامنه ای كه بنا بر وظايف و مسئوليت هاي قانوني مندرج در قانون اساسي و قوانين موضوعه ايران و همچنين مقررات و منشورهاي بين المللي پذيرفته شده از جانب ايران نقش مستقيم در اعمال نقض حقوق بشر و جنايت عليه بشريت داشته و يا در قبال آن سكوت كرده اند تحت پيگرد قانوني و مجازات قرار دهند، از جنابعالي تقاضا دارم حال كه حقوق قانوني شهروندان ايراني رعايت نشده و حتي اوضاع آنان با تبعيد به زندان رجايي شهر كه محل اصلي نگهداران جنايتكاران خطرناك است و بازداشتگاههاي اوين كه از كوچكترين حقوق انساني زندانيان در آنها رعايت نمي گردد بدتر نيز شده است، به موارد زير توجه و در صورت مصلحت در خصوص تك تك موارد يا مجموعه آن اقدامات لازم به عمل آوريد.

 

1- اعزام نماينده تام الاختيار خويش در امور حقوق بشر براي رسيدگي به چگونگي رعايت اعلاميه جهاني حقوق بشر در ايران بويژه طي 15 ماه اخير تسريع نمايند.

 

2- يك كميته حقيقت ياب را براي رسيدگي به ابعاد و گستردگي جنايت عليه بشريت طي مدت مذكور تعيين و هرچه سريعتر به ايران اعزام و نتايج تحقيق ، بررسي و دستاورد هاي آن را طي گزارش رسمي به مجمع عمومي سازمان ملل و نهادهاي تابعه ارائه شود ودر صورت ضرورت در ارگانهاي حقوقي و قضايي تابعه با خاطئان يا جنايتكاران احتمالي برخورد گردد.

 

در خاتمه از آنجائيكه در مورد صحت انتخابات رياست جمهوري گذشته ايران مباحث بسياري وجود دارد و نهادهاي بين المللي نيز آنرا تائيد نكرده اند و به خصوص ميليونها شهروند ايراني آقاي محمود احمدي نژاد را نماينده قانوني و مشروع خود نمي دانند، اجازه فرمائيد هياتي از نمايندگان واقعي ملت ايران از جمله جمعي از قربانيان و شكنجه شدگان ايام اخير به مصلحت و انتخاب جنابعالي يا نماينده تام الاختيارتان همزمان با حضور آقاي احمدي نژاد و هيات ايراني در ايام برگزاري مجمع عمومي سازمان ملل در مقر اين نهاد بين المللي در نيويورك حضور يافته و گوشه هايي از واقعيت هاي موجود جامعه ايران به خصوص در زمينه زير پا گذاشتن قوانين داخلي و ميثاق هاي بين المللي و منشور هاي سازمان ملل و اعلاميه حقوق بشر را بيان دارند و چون استحضار داريد همچنان كه در برابر دولت ها متعهد است بيشتر از آن در قبال ملت ها و حقوق آنها وظيفه خطيري به عهده دارد.

 

در اين زمينه برنده جايزه نوبل سركار خانم شيرين عبادي وكيل تام الاختيار اينجانب و فرزندم مهدي سحرخيز جهت هرگونه همكاري و هماهنگي هاي لازم معرفي مي گردند.

 

با احترام فراوان

 

عيسي سحرخيز 3/6/89

 

مصاحبه سی ان ان با مایک مولن کسی که ایران اتمی و حمله به ایران، هر دو را غیر قابل قبول میداند

Posted:

به زبان انگلیسی

فراخوان به ندای همبستگی و شبانه الله اکبر در شبهای قدر

Posted:

جـــرس: در آستانه شبهای قدر و همچنین ایام شهادت پیشوای اول شیعیان، کمپین ملی و سراسری فرزندان موسوی و رهنورد، جهت "اعلام همبستگی با اسیران در بند جنبش سبز"، از عموم مردم خواستار سر دادن ندای الله اکبر در شبهای ١۹، ٢١ و ٢٣ ماه رمضان شد.


به گزارش منابع خبری جرس، سخنگوی کمپین ملی و سراسری فرزندان موسوی و رهنورد، با عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت علی وگرامیداشت ایام نزول قرآن، خطاب به تمام ملت سبز ایران اعلام نمود "در شبهای قدرمصادف با شبهای ١۹، ٢١ و ٢٣ ماه رمضان، راس ساعت٢١، جهت اعلام همبستگی با اسیران دربند جنبش سبز، بانگ الله اکبر سر خواهیم داد و با نمادهای سبزمان به استقبال این شب های گرامی خواهیم رفت .


این کمپین در بیانیه خود آورده است "در شب ضربت امام عدالت، ما فرزندان زهرا بانگ الله اکبر سر خواهیم داد تا صدایمان پشت دیوار عدو را سبز کند. آری فرزندان میر حسین برای تحقق عدالت علی از پای نخواهند نشست."

هشدار معاون سیاسی سپاه: عناصر سیاسی موضع خود را روشن کنند، با کسی تعارف نداریم

Posted:

جـــرس: رئیس اداره سیاسی سپاه، با ادعای اینکه "جریان فتنه گروهی معدود و اندك هستند که ممكن است در میانشان از دانه درشت‌ها نیز حضور داشته باشد"، هشدار داد "عناصر سیاسی كه به مبانی و اركان نظام اعتقاد دارند باید با آشكار شدن وابستگی سران فتنه به بیگانگان و دشمنان، موضع خود را روشن و تعیین تكلیف كنند؛ چراكه اگر اینكار را نكنند، با كسی تعارف وجود ندارد و قطعا شورای نگهبان در احراز صلاحیت‌ها به وظیفه قانونی خود عمل خواهد كرد."


به گزارش فارس، سردار پاسدار یدالله جوانی، که خبرگزاری مزبور وی را "کارشناس مسائل سیاسی" معرفی می کند، معتقد است "تصور و تلقی فتنه گران این بود كه به هر حال با سیاه‌نمایی از وضع موجود و نوعی عوام‌فریبی می‌توانند در انتخابات رأی بیاورند و اگر رأی هم نیاوردند با ادعای تقلب در انتخابات و به خیابان آوردن هواداران خود، نظام را تحت فشار قرار دهند. "


جوانی می گوید "هدف آنها از ادعای تقلب، تحت تاثیر قرار دادن وضعیت موجود و به دست گرفتن مدیریت جریان حاكم بر كشور بود، که به فضل الهی و با هوشیاری رهبری و بصیرت و آگاهی مردم، دست آنها رو شد و مشخص شد این جریان، علی‌رغم داشتن سابقه انقلابی و حضور در بدنه حكومت در سال‌های گذشته، به یك توطئه كثیف و نوعی عوام فریبی دست زد، كه از آن به عنوان نفاق جدید یا جریان فتنه یاد می‌شود. "


این مقام ارشد سپاه همچنین ادعا می کند "وقتی این جریان در سناریوی خود با شكست مواجه شد، دو راه پیش‌روی خود دید؛ اول اینكه رسما اعلام كند شكست خورده و از صحنه سیاست كناره‌گیری كند و یا به بازسازی خود پرداخته و در كمین فرصت‌ها بنشیند. "


جوانی ادامه داد: این جریان شكست خورده راه دوم را انتخاب كرد؛ چراكه به این نتیجه رسیدند كه تقابل خیابانی با نظام اسلامی هیچ نتیجه‌ای بجز منفور شدن برای آنها نداشته است و نمی‌توان با جنجال‌های تبلیغاتی و شانتاژ و جنگ روانی عوام‌فریبی كرد.


رئیس اداره سیاسی سپاه گفت "فتنه‌گران با ادعای صداقت، رقیب خود را متهم به دروغگویی می‌كردند ولی با گذر زمان مشخص شد كه دروغگویی واقعی چه كسانی بودند." .


جوانی در ادامه مدعی "سناریوی جدید جریان فتنه" شد و گفت "در حال حاضر این جریان شكست خورده برای اینكه بقای خود را تضمین كند، با بازسازی چهره منافقانه خود و تبرئه خود با ترفندهای گوناگون، در تلاش است از اتهام براندازی نظام اسلامی شانه خالی كند و‌ آن را یك تحلیل غلط و خود را معتقد به قانون اساسی و وفادار به نظام معرفی كند. "


وی در ادامه با ادعای "قطعی بودن وابستگی این جریان به بیگانگان" مدعی شد "آنها قطعا با شواهد و قرائن موجود به دنبال براندازی بودند و مجموع جریان‌های موجود كشور باید مواضع خود را در قبال جریان فتنه به روشنی مشخص كنند، چرا كه نظام اسلامی و مردم از اقدامات شوم فتنه‌انگیزان خسارت‌های جبران‌ناپذیری متحمل شد. "


رئیس اداره سیاسی سپاه همچنین ادعا کرد "جریان فتنه معدود و اندك هستند"، "هر چند ممكن است در میان فتنه‌گران از دانه درشت‌ها نیز حضور داشته باشد. "


وی با هشدار نسبت به انتخابات آتی در کشور، ادعا کرد "عناصر سیاسی كه به مبانی و اركان نظام اعتقاد دارند باید با آشكار شدن وابستگی سران فتنه به بیگانگان و دشمنام این مردم، موضع خود را روشن و تعیین تكلیف كنند؛ چراكه اگر اینكار را نكنند مردم و نظام با كسی تعارف ندارد و قطعا سوژه‌ای نگهبان در احراز صلاحیت‌ها به وظیفه قانونی خود عمل خواهد كرد.


رئیس اداره سیاسی سپاه، با ادعای "آتش‌افروزی سیاسی فتنه‌گران" اظهار عقیده کرد "همواره بعد از انقلاب، جریانی به دنبال اختلاف و رودرو قرار دادن نیروهای اصیل انقلاب بوده كه در همین زمینه در دوران حضرت امام حركت جریان‌های نفاق و جریان‌های لیبرال و امروز نیز فتنه‌انگیزی جریان‌های نفاق جدید قابل مشاهده است. "


 این مقام ارشد سپاه، چندی پیش نامه شکایت آمیز هفت تن از اعضای مجاهدین انقلاب و جبهه مشارکت، از نهادهای امنیتی- اطلاعاتی و همچنین دخالت نهادهای نظامی در روند و نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را مورد حمله قرار داده بود. و گفته بود "با توجه به اینکه جمعی از نیروهای برجسته و سرداران و فرماندهان بسیج و سپاه، نقش مهمی را در نورافشانی به تاریک‌خانه و سردمداران آن داشتند، باعث شد که جریان فتنه به شدت از دست سپاه و بسیج و افراد خاصی که در این عرصه ایفای نقش کردند، ناراحت و عصبانی شوند و به دنبال نوعی انتقام‌گیری برآیند. "



پنج سال حبس تعزیری برای رئیس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی

Posted:

جرس: قاضی شعبه‌ ۲۸ دادگاه انقلاب، قربان بهزادیان نژاد را به پنج سال حبس تعزیری و پرداخت یک میلیون ریال جریمه‌ نقدی محکوم کرد.

 

به گزارش کلمه، بر اساس حکم دادگاه بدوی، رئیس ستاد انتخاباتی مهندس موسوی به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده است.

 

همچنین بر اساس این حکم که روز سه شنبه به این استاد دانشگاه زندانی ابلاغ شد، وی به اتهام توهین به احمدی‌نژاد به صد هزار تومان جزای نقدی محکوم شده است.

 

جلسه دادگاه بهزادیان نژاد پس از گذشت هشت ماه از بازداشت موقت وی، و پس از آنکه یک بار هم به بهانه‌ دیر رسیدن نماینده‌ دادستان به تعویق افتاد، روز سی‌ام مرداد ماه برگزار شد.

 

بهزادیان نژاد که از زمان اعلام نامزدی میرحسین موسوی به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی وی معرفی شد، رئیس موسسه تحقیقات و توسعه علوم انسانی و نیز رئیس موسسه مطالعات فرهنگ و تمدن ایران زمین است.


وی پیش از فروردین ماه گذشته که به همراه علیرضا بهشتی، دیگر مشاور موسوی، از عضویت در هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس محروم شد، در این دانشگاه به فعالیت علمی و تربیت دانشجو اشتغال داشت.

 

محرومیت این استاد دانشگاه که به تازگی توسط دیوان عدالت اداری نیز تایید شده است، اعتراض گروه کثیری از استادان دانشگاه تربیت مدرس را به دنبال داشت که به صدور حکم تعلیق برای استادان دانشگاه، قطع حقوق وی و ایجاد مشکل معیشتی برای خانواده‌ آنها اعتراض داشتند.
 

وزیر نیرو: 35 نیروگاه تولید برق به بخش خصوصی واگذار می‌شود

Posted:

جرس: در حالی که بسیاری از کارشناسان اقتصادی و حتی برخی از نمایندگان مجلس، خصوصی سازی های دولت را تنها "از این جیب به آن جیب" کردن می دانند، وزیر نیرو از واگذاری 35 نیروگاه تولید برق به بخش خصوصی در آینده نزدیک خبر می دهد.

 

به گزارش ایسنا، مجید نامجو در جمع نمازگزاران جمعه مشهد اظهار کرد: 1800 پروژه برق با اعتبار 3000 میلیارد تومان همزمان با هفته دولت در کشور افتتاح می‌شود.


وی با اشاره به نزدیکی هفته دولت گفت: شاخصه‌های مهم دولت شهید رجایی مردمی بودن، ولایی بودن، توجه به ارزش‌ها و حفظ بیت‌المال بود. خدمتی ماندگار است که مبتنی بر اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی بوده و در راستای منافع مردم و رفع محرومیت‌ها باشد.

 

وزیر نیرو اظهار کرد: از ابتدای دولت نهم و آغاز دولت دهم خدمات شایسته ای در راستای توزیع متوازن امکانات در روستاها و شهرهای کشور صورت گرفته که نمود آن در برق رسانی به تمامی روستاهای بالای 20 خانوار مشهود است.

 

وی گفت: به زودی برق رسانی به روستاهای بالای 10 خانوار و همچنین روستاهایی که برق رسانی به آن مشکل است با استفاده از انرژی خورشیدی آغاز خواهد شد.

 

نامجو اظهار عقیده کرد: آب گیری سد بتنی کارون که یکی از بزرگترین سدهای کشور است از جمله خدماتی بوده که در دولت عدالت محور انجام شده است.

 

وزیر نیرو همچنین از واگذاری 35 نیروگاه تولید برق به بخش خصوصی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: تولید برق این نیروگاه‌ها به صورت تضمینی از آنان خریداری خواهد شد.

 

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه 300 روز در سال می‌توان از انرژی خورشیدی استفاده کرد باید به سمت استفاده از این انرژی و انرژی‌های نو گام برداریم.

 

وی همچنین از تشکیل شورای عالی آب با حضور پنج وزیر در کشور خبر داد و تاکید کرد: کشور به سمت خشکسالی پیش می رود و تا سال 2050 دمای کشور سه درجه گرم‌تر می‌شود و به همین منظور سیاست وزارت نیرو مهار کردن تمام آب‌های سطحی قابل مهار در کشور و استفاده بهینه از آن‌هاست.