جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


احمدی نژاد قوانین را دور می زند

Posted:

عضو کمیسیون اقتصادی
جرس: محمدرضا خباز عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر رئیس قوه مجریه قوانین را دور می‌زند و براساس برداشت‌های خود آن را عملیاتی می‌کند، گفت: تفسیر قانون اساسی با شورای نگهبان و تفسیر قوانین موضوعه کشور هم با مجلس است، بنابر این کسی حق ندارد تفسیر دیگری در آن کرده و به زعم خود از آن ایراد بگیرد.

 

به گزارش فردا نیوز، عضو فراکسیون خط امام مجلس گفت: خطاب من بیشتر به رئیس جمهور است؛ آقای احمدی‌نژاد! رعایت ادب از جانب شما سبب پیدایش آثار مثبت از خوش اخلاقی در جامعه می‌شود، در مقابل هم ادبیات نامناسب شما، به ادبیات خشن و توهین به یکدیگر در جامعه تبدیل خواهد شد.
 

وی تعامل سه قوا در کشور را از اوجب واجبات دانست و بیان داشت: رهبر انقلاب در نظام اسلامی به منزله ستون یک خیمه و قوای سه گانه هم به منزله طناب‌های اطراف آن هستند، اگر قوا با یکدیگر اختلافاتی پیدا کرده و آن را به بیرون منعکس کنند، طناب‌ها یکی پس از دیگری پوسیده شده و در آخر به ضرر نظام اسلامی تمام خواهد شد.

 

خباز با تأکید بر اینکه قانون اساسی در کشور تکلیف همگان را روشن کرده و دیگر حرفی برای اظهار نظرات جنجالی باقی نمی‌گذارد، گفت: اگر مسئولان ایرادی به قانون اساسی دارند، ایراد خود را رسما بگویند تا چاره‌ای برای آن اندیشیده شود؛ اگر هم سه قوه قانون اساسی را قبول دارند، باید بررسی شود که چرا این اختلاف سلیقه‌ها به مرور به اختلاف عقیده تبدیل می‌شوند.

 

این نماینده مجلس افزود: محوریت اظهارات رؤسای قوا بر مبنای قانون اساسی است و کسی برخلاف آن نمی‌تواند سخن بگوید یا موضع‌گیری کند.

 

خباز اظهار داشت: بعضی از آقایان خود را فرای قانون تصور و گمان می‌کنند چون رأی مردم را پشت سر دارند، حق دارند تا قانون را بر مبنای پیشنهاد خود تفسیر کنند.

 

وی با ابراز تأسف از به وجود آمدن تقابل قوا به جای تعامل قوا بیان کرد: اگر مسئولان اجرائی کشور دقیق‌تر صحبت کنند و در هنگام تصمیم‌گیری‌های خود قانون را محور قرار دهند (نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر)، همه این مسائل به خودی خود حل خواهد شد.

 

این نماینده مجلس با اشاره به دیدار دو سال گذشته رهبری با دولت و تأکید بر اینکه قانون را محترم بشمارید حتی اگر آن را قبول نداشته باشید، یادآور شد: مقاومت در برابر قانون یعنی مقاومت در برابر ملت؛ مگر قرار است قانون با ذوق و سلیقه جریان‌های مختلف منطبق باشد؟

 

عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس در ادامه به نوع برخورد پیامبر اسلام و ائمه اطهار با منتقدانشان نیز اشاره‌ای داشت و گفت: مگر نمی‌گوییم علوی و نبوی هستیم؟ پس چرا به عملکرد آنها نگاهی نمی‌کنیم؟ به طور مثال در حال حاضر هم رهبر انقلاب در سخنرانی‌های خود بوش را با عنوان "آقای بوش" خطاب می‌کنند، امام خمینی در نامه تاریخی خود بر گورباچف وی را "حضرت گورباچف" نامید، چرا برخی از آقایان رعایت ادب را به کار نمی‌گیرند؟


خباز همچنین تاکید کرد: مسئولان قوا نباید هر سخنی را در رسانه ها بازگو و کار را به توهین متقابل بکشانند. در این میان هم اگر به دنبال مقصر اصلی می گردیم، باید با مراجعه به زمان برخی اظهار نظرات نابه جا توسط افراد و انعکاس آن در رسانه ها، شفاف سازی کنیم.
 

فرزند محمدرضا رجبی: به پاس سالها جنگیدن، تو را با دارو در انفرادی تسکین می دهند

Posted:

جرس: فرزند محمدرضا رجبی، که به دنبال حوادث پس از انتخابات در زندان اوین به سر می برد با انتشار دلنوشته ای خطاب به پدر در 350 امین روز بازداشت وی، از اوضاع به وجود آمده برای پدرش گلایه کرده است.


به گزارش کلمه، رجبی در سال ۱۳۶۲ به عضویت شورای فرماندهی پایگاه شرق تهران سپاه در آمد و در ۱۳۶۳ از سوی سپاه به دفتر ریاست مجلس شورای اسلامی معرفی شده و به عنوان منشی ویژه آیت الله هاشمی رفسنجانی در طول سال های ۶۳ تا ۶۸ در مجلس به انجام وظیفه پرداخت. در عملیات های مختلفی از جمله والفجر مقدماتی، بیت المقدس و تکمیلی کربلای ۵ شرکت کرد و در عملیات بیت المقدس ۲ مجروح شیمیایی شد.

 

با پایان جنگ و انتخاب هاشمی به عنوان رییس جمهور، رجبی به نهاد ریاست جمهوری نقل مکان کرده و در هشت سال سازندگی نیز در مقام منشی ویژه دفتر رییس جمهوری اسلامی ایران انجام وظیفه کرد.


به دنبال وقایع خرداد ۸۸ و تلاش فراوان نهادهای امنیتی مبنی بر اثبات نقش اطرافیان هاشمی در اعتراضات مردمی به تقلب در انتخابات رجبی به همین دلیل و به بهانه حضور در راهپیمایی میلیونی ۲۵ خرداد ۸۸ بازداشت شد. محمدرضا رجبی از جمله زندانیان سیاسی جنبش سبز است که علاوه بر تحمل فشارهای فراوان از جمله ۷۰ روز انفرادی به ۶ سال حبس تعزیری به اتهام شرکت در راهپیمایی ۲۵ خرداد و توهین به رییس جمهور از طریق ارسال ایمیل محکوم شده است.

 

متن دلنوشته دختر وی به این شرح است:

 

۳۵۰ برای من عدد عزیزی است؛ یاد آور مکانی است که عزیزترینم را درخود جای داده است. می دانی پدر، این ۳۵۰روز برای من بدون گرمای وجود تو به اندازه ی ۳۵۰ سال گذشت. من ۱۸سال دارم اما فکر می کنم سالیان درازی بدون تو زندگی کرده ام ومی اندیشم بدون صدای گرمت، نگاه مهربانت وخنده های شیرینت چگونه این همه مدت به سر برده ام…

 

۳۵۰روز است که من تو را در خانه ندیده ام. ۳۵۰ روز است که تو را درآغوش نگرفته ام.۳۵۰ روز است که با سختی های بدون تو گذرانده ام؛ درس خواندم، کنکور دادم، شب ها در تنهایی گریه کردم و به تو فکر کردم. به اینکه آیا می شود هرچه زودتر تو را دوباره در خانه ببینم…

 

تو را روز چهار شهریور ۸۸ به اوین بردند. درست همان روزهایی که من برای آزمون کنکور شروع به درس خواندن کرده بودم… چه روزهایی که به تو نیاز داشتم تا به من روحیه درس خواندن بدهی وتو نبودی. چه روزهای سختی بود وهست پدرجان…

 

در این ۳۵۰ روز هر هفته وقتی روز ملاقات می شود از شب قبل دلشوره می گیرم و قلبم تند تند می زند ومادر با چهره ای شکسته و غمگین از دوری تو به آرامی دم گوشم زمزمه می کند: دخترکم بخند و مگذار غمِ بر دلت نشسته، در صورتت پیدا باشد؛ چراکه خدا نمی پسندد دل پدری از رنج دخترش غمگین شود…

 

یادم می آید روزی که برای اولین بار به ملاقات تو آمده بودیم، (بعد از یک ماه ندیدنت) گفتی شبها از دریچه کوچک سلول انفرادی ات رو به آسمان با ماه گفتگو می کنی؛ درست مثل زمان کودکیت که با خدا درد  دل می کردی… راستی پدر من شنیده ام راه رسیدن به خدا از سلول انفرادی نزدیکتر است؛ تو اینطور فکر نمی کنی؟

 

پدرجان نمی دانی وقتی آقای دادستان لطف می کنند و گاهی ملاقات حضوری می دهند از خوشحالی دلم غنج می رود و شاید ۳۵۰ بار تا اوین خدا را شکر می کنم و وقتی می رسیم، تو می خندی و ما را دلداری می دهی و می گویی: روزهای خداوند همه زیبا هستند و در پس این روزهای سخت، ایام شادی بخش و گرم خواهند رسید.

 

شاید ندانی اما من متوجه صورت منقبض تو از درد پاهای آسیب دیده ات که آرام و قرار را از تو ربوده اند می شوم. مادر می گوید آنها یادگار روزهای جنگ عملیات و حمله های شیمیایی هستند. می دانم سالهاست از فشار روزهای سخت جانبازی با قرص آرام بخش دمی می آسودی وحالا چه دارویی درد تو را بعد از ۳۵۰ روز اسارت که ۷۰ روز آن را در انفرادی گذرانده ای (به پاس سالها جنگیدن در جبهه وخدمت در راه سازندگی کشورت ) تسکین می دهد؟ می دانم هیچ مسکنی به جز یاد خدا و دعای مادر دلشکسته وعزیزان و دوستانت آرامت نمی کند.

 

من نمی دانم بند ۳۵۰ چه مساحتی دارد؛ اما خوب می دانم این ۳۵۰ روز تنهایی به وسعت تمامی دل و جان من بوده است و حضور تو را در گوشه گوشه ی آن حس میکنم…

 

دردانه ی تو ریحانه
 

خطبه های نماز جمعه وتحولات روز داخلی و خارجی

Posted:

اشاره تلویحی دبیر شورای نگهبان به مهندسی انتخابات ریاست جمهوری
جـــرس: نمایندگان ولی فقیه و خطیبان نماز جمعه ٢٢ امرداد ماه ۸۹، با تاکید مجدد بر تبعیت بی چون و چرا از ولایت فقیه و بیان اینکه "هر حكمی برخلاف نظر ولایت مطلقه فقیه مردود است" ، بار دیگر فتوای رهبر جمهوری اسلامی در لازم الاطاعه بودن خود را مورد تایید قرار داده و برخی اظهار عقیده کردند "هركس ولایت فقیه را قبول ندارد، باید از شیعه گری و امامت دست بردارد."

 


تداوم واکنش ها به اظهارات رئیس دفتر محمود احمدی نژاد و انتقاد از مواضع رئیس دولت در پشتیبانی از اسفندیار رحیم مشایی، موضوع "مکتب ایران" و عدم عقب نشینی دولت را وارد مرحله ای جدید کرد، تا جاییکه خطیبان نماز جمعه با هشدار به رئیس دولت، اعلام کردند "تداوم حضور مشایی، سبب نگرانی علما و مردم است."

اما نکته حائز اهمیت اینکه، دبیر شوای نگهبان، این بار در کسوت خطیب نماز جمعه تهران، در انتقاد از رئیس دولت در حمایت وی از رحیم مشایی، اشاره ای تلویحی به دستکاری و مدیریت انتخابات سال گذشته کرده و طی پیامی رمزی به وی یادآور شد: "كسانی كه خادمند، رای آنها از پیش آماده است و قطعا اگر هم خودشان نخواهند به صحنه بیایند، مردم التماس می‌كنند...؛ اما اگر مردم بعدا پشیمان ‌شوند، رای خود را پس می‌گیرند."


از موضوعات دستوری دیگر برای تریبون های نماز جمعه امروز کشور، پشتیبانی هماهنگ و قاطع خطیبان نماز جمعه از حزب الله لبنان و دبیر کل آن بود.
این موضوع در حالی بود که سالگرد جنگ ٣٣ روزه حزب الله لبنان و اسراییل با اظهارات اخیر سیدحسن نصرالله پیرامون "نقش اسراییل در ترور نخست وزیر فقید لبنان" تقارن پیدا کرد و خطیبان نماز جمعه در خطبه های خود تاکید کردند "اسراییل باید از جغرافیای خاورمیانه حذف شود."

 

بلااثر بودن تحریم های جهانی علیه جمهوری اسلامی و مضحک خواندن تهدیدهای نظامی ایران نیز، از دیگر نکات مورد اشارۀ امامان جمعه بود و آنها در این زمینه اظهار عقیده کردند که آمریکا در ایجاد تحریم های گسترده علیه نظام اسلامی "شکست خورده است."


لزوم برخورد تند با روزه خواری و بدحجابی و مراکز جشن و شادی، و همچنین کنترل فعالیت سینماها و برنامه های تلویزیون در ماه رمضان، از تاکیدات دیگر خطیبان نماز جمعه ٢٢ امرداد ماه ۸۹ بود.


تهران: کسانی که خادمند، رای آنها از پیش آماده است
دبیر شورای نگهبان در خطبه های نماز جمعه ٢٢ امرداد ماه با اعتراف تلویحی به مهندسی شده بودن انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، خاطرنشان کرد "كسانی كه خادمند، رای آنها از پیش آماده است و قطعا اگر هم خودشان نخواهند به صحنه بیایند، مردم التماس می‌كنند..."

وی سپس پیرامون "كسانی كه حركت زشت سیاسی انجام می‌دهند"، گفت "اما هركس دنبال مسائل دیگر است و به مردم خدمت نمی‌كند، مردم هم به او اعتماد نمی‌‌كنند و از وی خدمت نمی‌طلبند و در آینده هم به او رای نمی‌دهند و اگر هم رای دهند، پشیمان می‌شوند و رای خود را پس می‌گیرند."


جنتی با طرح این سؤال كه "چرا عده‌ای در برابر آمریكا سست و بی‌اراده می‌شوند"، ادامه داد:‌ فتنه‌گران علاقمندند دشمنی‌ها با آمریكا را كنار بگذاریم و راه مذاكره باز شود و تصور می‌كنند سردمداران آمریكا آدم شده‌اند؛ در حالیكه ما جنایات آنها را فراموش نمی‌كنیم و چراغ سبزی كه نشان می‌دهند، حقه‌بازی و تقلب است. "


احمد جنتی در خطبه دوم نمازجمعه نیز، سالروز نبرد ٣٣ روزه حزب‌الله لبنان با اسراییل را مورد اشاره و گرامیداشت قرار داد و گفت "این پیروزی نعمتی از جانب خداوند متعال و به بركت انقلاب اسلامی و وجود امام و رهبری انقلاب بود."
وی تصریح كرد: در این جنگ فقط بحث لبنان نبود، بلكه مسئله اسلام بود و آمریكا و اسرائیل برای اسلام و همه بشریت خطرناك هستند.

جنتی افزود: آنها بعد از ترور رفیق حریری موفق شدند سوریه را از لبنان بیرون كنند و در گام بعد حزب‌الله را متهم به طراحی و اجرای این ترور كردند و حزب‌‌الله را تروریست خواندند و تلاش كردند در یك دادگاه بین‌المللی كه كسانی در آن حضور دارند كه هیچ چیز حالیشان نیست حزب‌الله را محكوم كنند.


عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: سید حسن نصرالله، این مرد ایمان و جهاد و تقوا با افشاگری خود، در دادگاه بین‌المللی (رسیدگی به پرونده ترور نخست‌وزیر سابق لبنان) زلزله ایجاد كرد و آنها دیگر نمی‌توانند آنطور كه می‌خواهند عمل كنند.


مشهد: هر حكمی برخلاف نظر ولایت مطلقه فقیه مردود است
سیداحمد علم الهدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد، ماه رمضان را به فرصتی برای تثبیت و تحكیم مبانی اعتقادی، فكری دینی در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی دانست و تاکید کرد "یكی از مسائل و اندیشه‌های سیاسی اصل ولایت فقیه است كه این نقطه ما را به ائمه اطهار و پیامبر متصل می‌كند. "


امام جمعه مشهد مدعی شد "ولایت مطلقه فقیه تنها به معنای نظارت نیست بلكه حاكمیت است و این اصل دین ما است چون امامت از اصول دین است و هركه آنرا قبول ندارد از شیعه گری و امامت باید دست بردارد."


وی با اشاره به فتوای اخیر رهبر جمهوری اسلامی مبنی برالتزام به ولایت فقیه، اظهار عقیده کرد:
"رهبری در پاسخ خود به دو مورد مفهوم شناسی ولایت فقیه و معنای التزام به ولایت فقیه اشاره كرده و می‌فرمایند " ولایت فقیه به معنای حاكمیت مجتهد جامع‌الشرایط در عصر غیبت است و شعبه‌ای از ولایت ائمه اطهار است كه همان ولایت رسول خدا است و همین كه از دستورات حكومتی ولی امر مسلمین اطاعت كنید نشانه استلزام كامل به آن است."


علم الهدی گفت: متاسفانه جریان‌های مرموز فتنه‌گر در داخل و خارج به تحلیل‌های ناجوانمرادنه نسبت به این استفتاء پرداخته و از آن به عنوان محلی برای قدرت یابی و توسعه در قدرت یاد می‌كنند.


وی گفت: امروز یك عده افرادی به عنوان دستیار استكبار این حرف را می‌گویند كه در زمان امام مدعی پاسداری از ولایت فقیه و امام راحل بودند و این موضوع را ناجوانمردانه تحلیل می‌كنند.


علم الهدی با اشاره به اصل 110 قانون اساسی و اختیارات ولی فقیه گفت "امام در رابطه با این اصل قانون اساسی می‌فرمایند كه تنها بخشی از شئون ولایت فقیه را شامل می‌شود و برخی سران فتنه نیز قبل از انتخابات در گفت‌وگو با نیویورك تایمز بدون داشتن اطلاع از بازنگری قانون اساسی، اختیارات ولایت فقیه را اصل 110 برشمرده در حالی كه بر اساس اصل 52، ولایت مطلقه فقیه مطرح می‌شود به طوری‌ كه تمام فعالیت‌ها و اقدامات اجرایی قوای سه گانه و دستگاه‌ها و نهادهای كشور و... در صورت نبود موافقت ولایت مطلقه فقیه مردود است و تمام قوای سه گانه و قانون‌گذار و... زیر نظر ولایت مطلقه فقیه هستند. "


وی ادامه داد: یك عده در داخل كشور دست در پنجه آمریكا داده و هر جریان و كلامی كه وسط آمد شروع به تحلیل شیطانی كرده و در رسانه‌ها پخش می‌كنند به گمان آنكه مردم ولایی ما دنبال سرشان راه می‌افتند اما غافلند كه مردم پای ولایت فقیه به دلیل آنكه دندانه وصل به امام عصر است ایستاده و هر درد و رنج و توطئه شیطانی را تحمل می‌كنند.


کاشان: حضور مشایی در دولت سبب نگرانی علما و مردم است
عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه كاشان، در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، سخنان اسفندیار رحیم‌مشایی پیرامون مكتب ایرانی را اشتباهی بزرگ دانست و افزود: اشتباه بزرگتر و نگران كننده‌تر، حمایت رئیس جمهوری و توجیه حرف‌های وی است و حضور مشایی در ریاست دفتر رئیس جمهوری سبب نگرانی علما، بزرگان و مردم شده‌است.


وی با بیان این مطلب كه اعضای هیئت دولت نباید وارد حوزه كاری مراجع و علما شوند، تصریح كرد: بزرگان و مردم آگاه به حوادث سیاسی فرهنگی جامعه از رئیس جمهوری انتظار داشتند آن روزی كه آقای رحیم مشایی آن سخنان را در رابطه با اسرائیل بیان كرد، وی را كنار می‌گذاشت.


عضو شورای خبرگان رهبری خاطرنشان كرد: اگر آن روز سرچشمه این مسئله گرفته می‌شد، امروز شاهد بروز چنین مشكلاتی نبودیم.


خطیب نماز جمعه كاشان در ادامه ضمن تجلیل از اظهارات اخیر سیدحسن‌نصرالله دبیر كل حزب‌الله لبنان خصوص "نقش اسراییل در توطئه ترور رفیق حریری"، این مسئله را "عامل خلع سلاح صهیونیسم جهانی" عنوان كرد.


شیراز: دشمن اگر خطا کند حماسه دفاع مقدس مجددا تکرار خواهد شد
اسدالله ایمانی درخطبه های نمازجمعه شیراز اظهار عقیده کرد "امروز اگر جامعه ما اعتقاداتش را تقویت و وحدت کلمه حاکم باشد، نه تنها آمریکا بلکه هیچ قدرتی نمی تواند در برابر اراده مردم ایران ایستادگی کند."


نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز ادامه داد "دشمن اگر خطا کند، حماسه دفاع مقدس مجددا تکرار خواهد شد و مردم ایران با استعانت از خداوند و حفظ وحدت، حول محور امامت و ولی فقیه توطئه های دشمن را خنثی خواهند کرد. "


ایمانی تاکید کرد "‌دشمنان این ملت هرگز بیکار نمی نشینند و برای ضربه زدن به نظام اسلامی تلاش خواهند کرد و امروز اگر توطئه ای علیه کشورمان در رسانه های داخلی و خارجی دیده می شود، ناشی از تلاش آمریکا و غرب است، اما مردم مسلمان ایران مردم 50 سال قبل نیستند و تغییر کرده اند.


نماینده ولی فقیه در فارس گفت:‌ مردم ایران در 9 دی ماه و 22 بهمن سال 88 نشان دادند که چگونه می اندیشند و به دنبال چه چیز هستند.


ساری: اسراییل باید از جغرافیای خاورمیانه حذف شود
نورالله طبرسی نیز، در خطبه‌های نماز جمعه ساری، افشاگری سید‌حسن نصرالله در قتل رفیق حریری را ستود و با تاكید بر اینكه اگر آمریكا و اسرائیل بارها هم لبنان را مورد حمله قرار دهند منكوب می‌شوند، بیان داشت: اسراییل باید از جغرافیای خاورمیانه حذف شود.

امام جمعه ساری با تاكید بر اینكه "حجاب در جوامع شیعی كمرنگ شده"، تصریح كرد: نباید بدلباسی، لباس جلف پوشیدن و لباس چسبان پوشیدن فرهنگ شود.


وی با اعلام اینكه حجاب مایه رشد و بالندگی است، خاطرنشان كرد: حجاب مایه عقب‌ماندگی نیست.


خطیب نماز جمعه ساری با تاكید بر اینكه جامعه ما جامعه مهدوی وعلوی است، به نیروی انتظامی توصیه كرد با روزه‌خواران علنی و غیر مسافر برخورد كنند.


طبرسی درباره پخش سریال‌های تلویزیونی در زمان مراسم پاداش ماه مبارك رمضان در مساجد، تصریح كرد: فیلم‌های تلویزیون نباید بین مسجد و نماز فاصله بیندازد و از طرح وزیر ارشاد برای بازگشایی سینماهای كشور از اذان تا اذان گله كرد و گفت: با این كارها فرصتی برای حضور در مسجد وجود ندارد.


خطیب نماز جمعه ساری تاكید كرد: فیلم‌ها و سینماها نباید سبب خلوت شدن مسجد شود.


اردبیل: آمریکا در جریان تحریم ایران شکست خورده است
سیدحسن عاملی در خطبه های نمازجمعه اردبیل خاطرنشان کرد "آمریکا در جریان تحریمها علیه ایران با شکست سختی مواجه شده و برای حفظ آبروی خود ازطریق محافل رسانه ای وابسته، موضوع حمله نظامی به ایران را با بزرگنمایی مطرح می سازد. "


وی با بیان اینکه مقامهای آمریکایی با علم به قدرت جمهوری اسلامی، ذره ای به تهاجم نظامی فکر نمی کنند، گفت: تبلیغات در باره جنگ و حمله بیشتر برای باج گیری و کشاندن ایران به پای مذاکره است.


عاملی تاکید کرد: واشنگتن به خوبی می داند که هر اشتباهی از سوی دولتمردان آمریکایی در حمله نظامی به ایران باعث تقویت روح مقاومت ملی در ایران شده و مردم مومن و انقلابی ایران انتقام سختی از آنها می گیرند.


امام جمعه اردبیل با تاکید بر لزوم رعایت شعایر اسلامی در جامعه اظهارداشت: متاسفانه در ماه رمضان و در یک کشور اسلامی (جمهوری آذربایجان) اقدام به برگزاری مسابقه ملکه زیبایی زنان، جشنواره موسیقی در آستانه شهادت امام علی می کنند.


برازجان: با روزه خواران برخورد جدی شود
حسن مصلح، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته برازجان، تاکید کرد "مسئولان ضمن نظارت جدی بر قیمت اجناس در ماه رمضان، با روزه‌خواران نیز برخورد جدی داشته باشند."


امام جمعه برازجان با اشاره به سالگرد جنگ ٣٣ روزه حزب الله لبنان و ارتش اسراییل، خاطرنشان کرد: این جنگ نشان داد عربده‌كشی‌های استكبار طبل توخالی است. "


گرگان: نصرالله ضربه ای دیگر وارد آورده است
سیدكاظم نورمفیدی، در مراسم نماز جمعه شهر گرگان، به موضوع سخنان اخیر دبیر کل حزب الله لبنان پرداخته و می گوید "سیدحسن نصرالله با افشاگری خود ضربه‌ای دیگر بر پیكر آمریكا و اسراییل وارد كرده است."


نورمفیدی تصریح كرد: جمع كوچكی كه نه ارتش كلاسیك و نه سلاح به روز دارند توانستند با توكل بر خداوند در برابر ارتشی با تجهیزات روز دنیا با پشتوانه مستحكم را واردار به عقب‌نشینی كنند.


نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آمریكا و اسراییل متوجه شدند كه درخت تنومند حزب‌الله به این سادگی كنده نمی‌شود برای همین توطئه ترور رفیق حریری را به اجرا در آوردند.


اصفهان:‌ دریافت پول برای ثبت نام در مدارس دولتی حرام است
سیدیوسف طباطبایی، نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه اصفهان نیز امروز خاطرنشان کرد "دریافت پول برای ثبت نام دانش آموزان درمدارس دولتی حرام است."


وی در سخنان خود به غیرقانونی بودن دریافت پول برای ثبت‌نام در مدارس اشاره و تصریح كرد: طبق قانون اساسی، آموزش برای تمام افراد تا دانشگاه رایگان است و اگر خلاف این قانون عمل شود، كار حرامی انجام گرفته است.


امام جمعه اصفهان ادامه داد: این كار نوعی دزدی به حساب می‌آید و ما از مسئولان آموزش و پرورش فعلی انتظار نداریم والدین را مجبور به پرداخت وجهی برای ثبت‌نام فرزندان خود كنند.


طباطبایی تاکید کرد "براساس قانون اساسی تحصیل تا دانشگاه رایگان است و دریافت هرگونه وجه در قبال ثبت نام برخلاف قانون، غیرشرعی و حرام است. "


طباطبایی همچنین با گرامیداشت سالگرد جنگ حزب الله لبنان و اسراییل گفت دنیا در این جنگ فهمید که اسرائیل طبل توخالی است و حزب الله لبنان امروز خط مقدم مبارزه جهان اسلام با اسراییل است و اسراییل نیز آلت دست انگلیس و آمریکا برای تسلط بر خاورمیانه از نیل تا فرات است.

سرویس فرهنگی

ربنای استاد شجریان

Posted:

 

This text will be replaced var so = new SWFObject('http://www.rahesabz.net/picstories/media/Mousavi/player-viral.swf','mpl','470','24','9'); so.addParam('allowfullscreen','true'); so.addParam('allowscriptaccess','always'); so.addParam('wmode','opaque'); so.addVariable('file','http://www.rahesabz.net/picstories/media/88/mordad/rabana.mp3'); so.addVariable('skin','http://www.longtailvideo.com/jw/upload/stylish.swf'); so.write('mediaspace');

 

 

لینک دانلود

 

جمعی از مردم سبز سیستان و بلوچستان خواستار رسیدگی به شکواییه هفت اصلاح طلب شدند

Posted:

جرس: جمعی از مردم سبز استان سیستان و بلوچستان در نامه ای حمایت خود از هفت عضو جبهه مشارکت، سازمان مجاهدین انقلاب و شکایت آنها از رئیس قوه قضاییه را اعلام کردند و خواستار رسیدگی جدی به این شکایت شدند.


به گزارش ندای سبز آزادی در این نامه آمده است: با توجه به گذشت 14 ماه از انتخابات جمعی از مردم سبز استان سیستان و بلوچستان که در جریان انتخابات سال گذشته و به گواهی آمار رای اکثریت آنان به نام مهندس میرحسین موسوی در صندوقها ریخته شده ضمن اعلام حمایت از شکایت این عزیزان ، از ریاست محترم قوه قضاییه درخواست می کنیم تا با رسیدگی جدی به این مساله باعث جلوگیری از دخالت افراد غیر مسئول در روند برگزاری انتخابات در جمهوری اسلامی ایران باشیم .

 

متن کامل این نامه به این شرح است:

 

بسم الله و بالله العلی العظیم

 

درود و سلام بر مردم سبز و آزاده ایران زمین

 

با انتشار شکایت ۷ عضو قهرمان جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی از گروههای نظامی مداخله گر در انتخابات سند جدیدی از چگونگی تقلب و تغییر در آرای مردم افشا گردید . در این شکایت به نکات مختلفی در زمینه فراهم آوردن زمینه های دخالت در روند برگزاری انتخابات از جمله قطع شدن sms – تماسهای تلفنی ، شنود جلسات اصلاح طلبان و…. قبل از برگزاری آن توسط گروهی نظامی که مطابق با قانون حق دخالت در سیاست را ندارند اشاره گردیده است.

 

حال با توجه به گذشت ۱۴ ماه از انتخابات جمعی از مردم سبز استان سیستان و بلوچستان که در جریان انتخابات سال گذشته و به گواهی آمار رای اکثریت آنان به نام مهندس میرحسین موسوی در صندوقها ریخته شده ضمن اعلام حمایت از شکایت این عزیزان ، از ریاست محترم قوه قضاییه درخواست می کنیم تا با رسیدگی جدی به این مساله باعث جلوگیری از دخالت افراد غیر مسئول در روند برگزاری انتخابات در جمهوری اسلامی ایران باشیم.

 

جنبش سبز ایران – شاخه استان سیستان و بلوچستان
 

رئيس سازمان زندان‌ها: دستگاه‌هاي اجرایي در قبال زندانيان همانند ساير شهروندان مسئول هستند

Posted:

جرس: در حالی که 16 زندانی سیاسی زندان اوین، دو هفته گذشته را به خاطر رفتار نامناسب و توهین آمیز مسئولان زندان، در اعتصاب غذا به سر می بردند، رئیس سازمان زندان ها امروز مدعی شد که دستگاه‌هاي اجرایي در قبال زندانيان همانند ساير شهروندان مسئول هستند.


به گزارش ايسنا، غلامحسين اسماعيلي در ديدار استاندار چهار محال و بختياري، با بر شمردن نيازهاي زندانيان همچون بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، خدمات فرهنگي و اجتماعي، اشتغال و حرفه آموزي گفت: دستگاه‌هاي اجرایي، مسئول ارائه اين خدمات به زندانيان مانند ساير شهروندان هستند.

 

وي افزود: زندان‌ها را مي‌توان همچون روستا‌ها که نيازهاي خاص بهداشتي، درماني، آموزشي دارند، در نظر گرفت كه تمام دستگاه‌هاي اجرائي متناسب با وظيفه خود ارائه خدمات مي‌كنند، بايستي اين خدمات را به زندانها گسترش دهند، در حاليکه هم اکنون سازمان زندانها با ارائه خدمات چند منظوره بهداشتي درماني اشتغال، تغذيه، آموزشي و... راسا اين خدمات را به زندانيان ارائه مي‌دهد.

 

گفتنی است که زندانیان سیاسی اوین، در بندهای زنان و مردان، به کمترین امکانات پزشکی و بهداشتی دسترسی دارند و از لحاظ تغذیه نیز در شرایط بسیار نامطلوبی هستند که با وجود عنوان این مسئله از سال گذشته تاکنون به دفعات، هیچ گونه تغییر مثبتی در این شرایط به وجود نیامده است.
 

ضرب و شتم یک زندانی سیاسی بند ۲۴۰ اوین

Posted:

جرس: سه افسرنگهبان زندان اوین شب گذشته با یورش به یک زندانی سیاسی که در یکی از سلول های انفرادی بند ۲۴۰ نگه داری می شود او را مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند.

 

به گزارش کلمه، سه افسرنگهبانی که این زندانی را مورد شکنجه قرار دادند، ضیایی، کربلایی و محمودی نام دارند که پیش از این نیز بارها زندانیان سیاسی اوین به ویژه زندانیان بند ۳۵۰ اوین را مورد توهین قرار داده بودند.

 

صدای این زندانی که از شدت درد تا نیمه های شب فریاد سر داده بود، در کریدورهای بند ۲۴۰ شنیده می شد. این اتفاق 16زندانی سیاسی بند ۳۵۰ را که دو هفته در اعتصاب غذا بودند و همچنان در سلول های انفرادی به سر می برند، تحت فشار روحی شدید قرار داده است.
 

جنتی: تهمت و غیبت جایز نیست، توهین و هتک حیثیت از اشخاص نکنیم

Posted:

جرس: احمد جنتی که چندی پیش ادعایی مبنی بر دریافت یک میلیارد دلار از آمریکا توسط "سران فتنه" را مطرح کرده بود، امروز اظهار کرد: حرف‌هایی که موجب نشر شایعه و اختلاف می‌شود و اذهان را مشوه می‌کند، جایز نیست. حرفی که موجب اختلاف در میان گروه‌ها می‌شود، نباید زده شود و کسی که این سخنان را می‌گوید باید نهی شود و اگر گوش نکرد باید آن جلسه را ترک کنیم.

 

به گزارش ایسنا، دبیر شورای نگهبان در خطبه اول نماز جمعه تهران، با اشاره به خطبه‌ای از پیامبر اسلام، یادآور شد: یکی از چیزهایی که حضرت در این خطبه سفارش کرده‌اند، رسیدگی به درد یتیمان و محبت کردن به آنان است تا اگر شما روزی رفتید و یتیم داشتید به یتیمان شما محبت کنند. از بهترین اعمال این ماه رسیدگی به فقرا و به خصوص به ایتام و به خصوص فقرا و ایتام سادات است که باید به آن‌ها توجه شود.

 

وی افزود: حضرت امیر(ع) می‌فرماید وقتی خطبه رسول تمام شد من از او پرسیدم که بهترین اعمال در این ماه چیست؟ حضرت فرمود؛ پرهیز از آن‌چه خداوند حرام کرده است. ما معمولا متدینین‌مان به مستحبات عمل می‌کنند اما به این نکته کمتر توجه می‌شود. حضرت در این خطبه بر مراقبت از زبان تاکید کرد.

 

وی اذعان کرد: ما دچار گناه هستیم و یکی از گناهان آن است که از زبان خارج می‌شود؛ غیبت و تهمت و دروغ گناهان کبیره است. باید حواس خود را جمع کنیم، زخم زبان به کسی نزنیم و توهین نکنیم، هتک حیثیت از اشخاص نکنیم، آبروی مسلمانان محترم است تا جایی که می‌توانیم باید آبروی اشخاص را حفظ کنیم.

 

دبیر شورای نگهبان اظهار داشت: شنیدن آهنگ‌های نامشروع و تهمت و غیبت یا شنیدن حرف‌هایی که موجب نشر شایعه و اختلاف می‌شود و اذهان را مشوه می‌کند، جایز نیست. حرفی که موجب اختلاف در میان گروه‌ها و شیعه و سنی و بین خانواده‌ها می‌شود، نباید زده شود و کسی که این سخنان را می‌گوید باید نهی شود و اگر گوش نکرد باید آن جلسه را ترک کنیم.

 

وی با نقل قول از چند جمله از آیت الله خمینی گفت: من ضمن مطالعاتی که داشتم به برخی جملات حضرت امام در کتاب چهل حدیث برخوردم به شما و خودم سفارش می‌کنم آثار به خصوص آثار عرفانی و تربیتی و اخلاقی امام(ره) را مرور کنید.

 

وی همچنین گفت: یکی از خواص روزه این است که اراده انسان را قوی می‌کند. برعکس کسی که روزه را می‌خورد تسلیم بی‌ارادگی می‌شود و اراده‌اش ضعیف می‌شود. در روایات آمده است آن‌چه موجب ضعف اراده می‌شود، گوش دادن به موسیقی‌های نامشروع است و این یکی از فلسفه‌های حرام بودن این موسیقی‌ها ضعیف شدن اراده است. از خدا بخواهیم که به ما قوت اراده دهد ما باید تصمیم بگیریم و از خدا بخواهیم به اراده‌ ما کمک کند.
 

ابلاغ دوباره قانون حمايت ازمصدومان شيميايي توسط احمدی نژاد

Posted:

جرس: در حالی که علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران، به خاطر تاخیر رئیس جمهوری در ابلاغ تعدادی از مصوبات مجلس، آنها را شخصا ابلاغ کرده بود، محمود احمدی‌نژاد این قوانین را مجددا ابلاغ کرده است که به اعتقاد دبير كميته حقوق انجمن دفاع از حقوق مصدومان شيميايي سردشت، این تنها یک امر تشریفاتی بوده است.

 

به گزارش ایلنا، دبير كميته حقوق انجمن دفاع از حقوق مصدومان شيميايي سردشت گفت: با توجه به اين‌كه اين قانون توسط رئيس مجلس ابلاغ شده بود، ديگر لزومي به ابلاغ مجدد آن توسط رئيس‌ دولت نبود زيرا از نظر قانوني، آنچه توسط رئيس مجلس ابلاغ مي‌شود به تصويب نمايندگان مردم رسيده است و ابلاغ آن توسط رئيس‌جمهور تشريفاتي است و قانون لازم‌الاجرا است.


اين حقوقدان با اشاره به ابلاغ قانون "شناسايي و حمايت ازمصدومان شيميايي" توسط احمدی نژاد گفت: هر چند كه طبق قانون مدني امر ابلاغ قانون از طرف رئيس‌جمهور، يك امر تشريفاتي است كه بايد ظرف پنج روز انجام شود، رئيس‌جمهور اين كار را نكرد و با گذشت بيش از يك ماه و نيم از تصويب اين قانون، پس از ابلاغ آن توسط رئيس‌ مجلس، اقدام به ابلاغ قانون كرد.


عثمان‌مزين تاكيد كرد: با توجه به اين‌كه اين قانون توسط رئيس مجلس ابلاغ شده بود، ديگر لزومي به ابلاغ مجدد آن توسط رئيس‌ دولت نبود زيرا از نظر قانوني، آنچه توسط رئيس مجلس ابلاغ مي‌شود به تصويب نمايندگان مردم رسيده است و ابلاغ آن توسط رئيس‌جمهور تشريفاتي است و قانون لازم‌الاجرا است.


او افزود: در واقع كاري كه انجام شده و صورت گرفته، ديگر معنايي ندارد، رئيس‌جمهور مجددا آن را ابلاغ كند.


او همچنين با اشاره به اين‌كه در قانون از نظر اجرايي شدن نبايد تفاوتي بين قانوني باشد كه رئيس مجلس ابلاغ مي‌كند و يا قانوني كه رئيس دولت ابلاغ مي‌كند، گفت: اما معمولا دستگاه اجرايي كه زير نظر دولت هستند وقتي قانوني توسط رئيس دولت ابلاغ مي‌شود، خود را بيشتر ملزم به اجراي آن مي‌دانند.


مزين افزود: به همين دليل اميد است كه با ابلاغ اين قانون توسط رئيس مجلس و ابلاغ ديرهنگام رئيس‌جمهور، دستگاه‌‌هاي اجرايي با جديت بيشتري به اجراي اين قانون بپردازند.

 

گفتنی است علی لاریجانی، رئیس مجلس، دو هفته پیش و با استناد به آیین نامه‌ها و پایان مهلت قانونی، این مصوبه مجلس را برای انتشار به روزنامه رسمی فرستاده بود.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: رئیس جمهور مجری قانون است نه مفسر آن

Posted:

جرس: محمد هاشمی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه شخص رئیس‌جمهور تنها مجری قانون است نه مرجع تفسیر قانون، گفت: رئیس‌جمهور و قوه مجریه موظف به ابلاغ و اجرای همه قوانین هستند.

 

به گزارش مهر، محمد هاشمی، با اشاره به اظهارات اخیر محمود احمدی‌نژاد مبنی‌بر قانون ندانستن مصوبه مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره کمک به مترو گفت: موضوع اساسی همین‌جاست که مرجع تشخیص قانون بودن یا نبودن لایحه یا طرحی که تمام مراحل قانونی خود را طی کرده است و برای اجرا ابلاغ شده است، چیست.

 

وی با طرح این سئوال که آیا قوه مجریه یا شخص احمدی نژاد مرجع تشخیص قانون بودن یا نبودن قانون مصوب است، عنوان کرد: قوه مجریه و شخص‌رئیس جمهور تنها مجری قانون هستند نه مفسر قانون و اینکه رئیس‌جمهور می‌گوید من آن را قانون نمی‌دانم خلاف قانون و خارج از حیطه مسئولیت ریاست جمهوری است.

 

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: رئیس‌جمهور وقوه مجریه موظف به اجرای قوانین ابلاغی هستند حتی اگر آن قوانین را قبول نداشته باشند.