جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


فایل شنیداری - قسمتی از دفاعیات عیسی سحرخیز

Posted:

 

This text will be replaced var so = new SWFObject('http://www.rahesabz.net/picstories/media/Mousavi/player-viral.swf','mpl','470','24','9'); so.addParam('allowfullscreen','true'); so.addParam('allowscriptaccess','always'); so.addParam('wmode','opaque'); so.addVariable('file','http://www.rahesabz.net/picstories/media/88/mordad/saharkhiz defa 1.mp3'); so.addVariable('skin','http://www.longtailvideo.com/jw/upload/stylish.swf'); so.write('mediaspace');

 

این راهی که می روید اشتباه است

Posted:

آیت الله دستغیب خطاب به "هیئت حاکمه"‬
جرس: آیت الله دستغیب در پاسخ به نامه خانواده های زندانیان با عذر خواهی از آنان، خطاب به هیات حاکمه اظهار داشت:  ساعت، نزدیک است! راهی که می روید خطاست‬.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله دستغیب، در پی ارسال نامه جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی اخیر برای  آیت الله سیدعلی محمد دستغیب، ایشان جوابیه ای دادند که در زیر می آید:
 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

اینجانب به اندازه خود از شما عذر خواهی می کنم که نمی توانم به دادخواهی و تظلّم شما رسیدگی کنم؛ امّا با امید به خدای بزرگ و کمک چهارده معصوم(علیهم السلام) و اولیاء گرامش بشارت می دهم که روشنایی نزدیک است؛ که خداوند می فرماید: «ساعت نزدیک است». و هیئت حاکمه را به این معنی گوشزد می کنم که احتمال بدهید این راهی که می روید اشتباه است؛ شما ادّعا می کنید که به قرآن و سنّت و قیامت اعتقاد دارید و خود را بهترین می دانید؛ در عین حال احتمال اشتباه هست؛ و برای یک دفعه هم که شده با چند نفر از علماء و مراجع در یک نشست دوستانه و بدون خوف و بدون قوای نظامی و انتظامی و اطلاعات آنچه را که واقع است بگویید؛ از وضع فتنه گران - به قول شما - و علت پیش آمدها و دستگیریها و زندانها و قضاوتها با توجیهات که لابد برای حفظ نظام است بگویید؛ و جواب صریح آنها را با اطمینان آنها که مورد حمله بسیجیها و یا به قولی لباس شخصی ها قرار نمی گیرند؛ آن گاه ببینید که نظر واقعی اسلام یعنی قرآن و سنّت چیست.
 

بالاخره این وضع می گذرد و شما هم همیشه نیستید امّا اعمال شما در نزد خداوند و تاریخ ثبت می شود. حیف است که با این همه شهدا و جانبازان از پیش از انقلاب و پس از آن و استقبال مردم خوب این وضع بوجود آید. اگر می گویید مقصّر تو و امثال تو هستید؛ من و امثال من که نه نیرویی در پشت سر داریم و نه زندانی و تشکیلاتی؛ و اگر می گویید که مردم را تهییج می کنید که آن هم واقعیت ندارد که جز نصیحت و خیرخواهی نبوده و نیست.
 

همسر هدی صابر: همسرم را دو هفته با چشم بند در سلول انفرادی نگه داشتند

Posted:

جرس: فهیمه جمشیدی، همسر هدی صابر که به مدت دو هفته در سلول انفرادی و با چشم بند نگه داشته شده بود، خبر داد که برخی از اعضای خانواده موفق به ملاقات کابینی با وی شدند؛ همسر صابر همچنین از درخواست ملاقات با دادستان خبر داد که هنوز پاسخی دریافت نکرده است.


به گزارش کمپین بین اللملی حقوق بشر، هدی صابر در این ملاقات از دستگیری خود ابراز حیرت کرده و گفته است که در بازجویی ها از وی درخصوص طرح "پروژه زاهدان" سوال و جواب کرده اند.

 

جمشیدی گفت: روز دوشنبه یکی از کسانی که به ملاقات زندانی اش رفته بود، به ما هم خبر داد که زمان ملاقات است. دو پسر آقای صابر و خواهرشان هم به زندان اوین رفتند و موفق شدند ملاقات کابینی داشته باشند.


وی در خصوص این پروژه گفت: پروژه زاهدان طرحی است که آقای صابر به عنوان پژوهشگر، که شغل اصلیشان است، برای وزارت مسکن انجام می دهند و طی آن طرح های اشتغال زایی و خودآفرینی را برای مردم محروم زاهدان اجرا می کنند.

 

همسر این فعال سیاسی درباره حال عمومی آقای صابر گفت: او ناراحتی قلبی دارد و کلسترولش بالا رفته است. به شدت لاغر شده و من نگرانم که آیا در زندان اصول پزشکی رعایت می شوند یا نه. آقای صابر در حیرت بودند که چرا مجددا بازداشت شده اند. گویا به او گفته اند که دلیل بازداشت مجددش، طرح سوالاتی درباره پروژه زاهدان است.

 

وی افزود: این هم که یک طرح دولتی است و مشکلی وجود ندارد. ضمن آنکه آقای صابر در این گرما به زاهدان می رفتند و بدون دریافت هزینه ای، کلاس های سوادآموزی برای مردم فقیر برگزار می کردند. حالا به جای دستت درد نکند بازداشت و بازجویی می شوند که چرا اینکار را کردی. حتی آقای صابر بهشان پیشنهاد داده که با هزینه خودش آنها را به زاهدان می برد تا از نزدیک ببینند که چه کارهایی دارد انجام می شود.

 

همسر هدی صابر ادامه داد: از زمان ربوده شدنش، او را به مدت ۱۴ روز در سلول انفرادی و با چشم بند نگه داشتند. در بند ۲ الف در زندان اوین بوده است و از روز شنبه، او را به بند عمومی ۳۵۰ اوین منتقل کرده اند. من به شدت از دادن ملاقات کابینی ناراحتم و اگر بار دیگر ملاقات کابینی بدهند اصلا به ملاقات نمی روم چرا که این در شان آقای صابر که یک اندیشمند این مملکت است، نیست که ایشان را با قاچاقچی ها و آدمکشان در یک جا قرار دهند. خصوصا که ایشان هیچ جرمی مرتکب نشده است.

 

فهیمه جمشیدی تاکید کرد: حتی آقای شریف (موکل آقای صابر) هم که به دادگاه انقلاب مراجعه کرده بودند، با این پاسخ روبرو شدند که حکمی صادر نشده است. یعنی هیچکس حتی نمی داند جرم ایشان نیست. خصوصا که حکمی هم برای بازداشت وی وجود نداشته و ندارد. به هنگام بازداشت به او گفته بودند که ما زنگ زدیم. باید خودت را تحویل می دادی. در صورتیکه این ادعا صحت ندارد. آنها پای تلفن گفتند که احضاریه برایت خواهد آمد.

 

همسر این فعال سیاسی در پایان گفت: من از دادستانی تقاضای ملاقات کرده ام که هنوز جوابی دریافت نکرده ام.

 

گفتنی است پیش از این هدی صابر در سال ۱۳۷۹ به همراه چند تن دیگر از فعالان سیاسی به ملی- مذهبی بازداشت شد. دادگاه بدوی وی را به ده سال زندان و ده سال محرومیت از فعالیت های اجتماعی محکوم کرد اما این حکم در دادگاه تجدید نظر به پنج سال و نیم زندان تقلیل یافت و در همین مرحله دادگاه تجدید نظر متوقف ماند.
 

ادامه فروش بنزین از سوی روسیه و چین به تهران

Posted:

جـــرس: درحالیکه طی ماههای اخیر، شرکت های بزرگ صادر کنندۀ بنزین، در راستای تحریم های اعمال شده علیه جمهوری اسلامی، از فروش و صدور بنزین به ایران خودداری کرده اند، رسانه های خبری غرب گزارش دادند که "دو شرکت روسی و چینی، محموله های بنزین به بندرهای ایران تحویل داده‌اند."


این درحالیست که شرکت روسی مورد بحث (شرکت لیتاسکو)، در شامگاه چهارشنبه ۲۱ امرداد ماه، طی صدور بیانیه‌ای، ارسال هرگونه محموله نفتی به ایران در چند وقت اخیر را تکذیب کرد.


به گزارش رویترز، هفته گذشته شرکت چینی ژوهای ژنرونگ، و شرکت روسی لیتاسکو (تحت پوشش لوک‌اویل)، محموله ای بنزین حاوی ۲۵ هزار بشکه را در بندر عباس به ایران تحویل داده‌اند.


رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد "کشتی حامل محموله دوم نیز، که از سوی شرکت لیتاسکو می باشد و حاوی سوخت موتوری است، در اواخر همین هفته بار خود را در بندر عباس تحویل خواهد داد.


با اینکه شرکت لوک‌اویل در اردیبهشت ماه سال جاری (ماه مه) اعلام کرده بود که در راستای تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی به این کشور را به حالت تعلیق درخواهد آورد، اما بر اساس این گزارش، سخنگوی شرکت روسی در توضیح دلایل این ارسال گفته است "ارسال محموله بنزین اخیر در چارچوب قراردادهای قبلی صورت گرفته است."


با این حال روز چهارشنبه، ۲۱ مرداد، شرکت لیتاسکو با صدور بیانیه‌ای، ارسال هرگونه محموله نفتی به ایران در چند وقت اخیر را تکذیب کرد و خاطرنشان نمود "شرکت لیتاسکو و شرکت‌های تابع آن، هم اکنون به عرضه محصولات تصفیه شده نفتی به ایران نمی‌پردازند و در حال حاضر هیچ قراردادی میان این شرکت و جمهوری اسلامی مبنی بر ارسال فرآورده‌های نفتی به ایران وجود ندارد."


شرکت چینی نیز، تا کنون در مورد انتشار اخباری مبنی بر ارسال بنزین به ایران از سوی آن کشور واکنشی نشان نداده‌ است.

 
رویترز در ادامه خاطرنشان می کند "حدود نیمی از بنزینی که در ماه‌های گذشته به ایران وارد شده است، از سوی شرکت‌های چینی ارسال شده است."


پیش از این و همزمان با آغاز موج تحریم های جهانی و منطقه ای علیه جمهوری اسلامی، اخباری ضد و نقیض دال بر ادامه ارسال بنزین به ایران، از سوی شرکتهایی از ترکیه، ونزوئلا و چین، منتشر شده بود و وزیر انرژی روسیه در اواخر تیرماه نیز اعلام کرده بود که علیرغم تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران، شرکت‌های روسی آماده تحویل بنزیل و فرآورده‌های نفتی به تهران هستند.


رویترز با استناد به آمار انجمن صادرکنندگان استانبول، هفته قبل نوشته بود "اجرای تحریم‌های آمریکا علیه ایران باعث کاهش ۷۳ درصدی فروش بنزین ترکیه به ایران در ماه ژوئیه، ماه گذشته میلادی، شده ‌است و اطلاعات آماری «انجمن صادرکنندگان استانبول» نشان می‌دهد که فروش بنزین ترکیه به ایران از حدود ۹۴ میلیون دلار در ماه ژوئن به کمی بیش از ۲۵ میلیون دلار در ماه ژوئیه رسیده‌ است."


این گزارش آورده بود واردات بنزین به ایران در ماه ژوئیه امسال، نسبت به دوره مشابه در سال گذشته، کاهشی بسیار چشمگیر داشته، بطوریکه از ابتدای ماه تاکنون، تنها سه کشتی حامل بنزین از ترکیه، چین و بزودی ونزوئلا، در سواحل ایران پهلو گرفته‌اند .


به موجب تحریم‌های مضاعف ایالات متحده، کمپانی‌های فروشنده بنزین و دیگر فرآورده‌های نفتی به ایران در فهرست سیاه ایالات متحده قرار می‌گیرند و همچنین تحریم‌های مضاعت اتحادیه اروپا نیز محدودیت‌های بسیاری را برای سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز و صنعت پالایشگاهی ایران به وجود آورده است.


در راستای تحریم های فراگیر آمریکا در مورد ایران، بالغ بر ده شرکت بزرگ نفتی، از جمله کنسرن‌های توتال فرانسه، ریلانس هند، ویتول، کلینگور، ترافیگورا، شل، بریتیش پترولیوم، پتروناس (مالزی)، لوک اویل (روسیه) و گروه نفتی ایندیپندنت کویت، از توقف فروش، عدم تمدید قرارداد و همچنین جلوگیری از صادرات بنزین به ایران خبر داده بودند.


گفتنی است با وجود اینکه ایران چهارمین کشور بزرگ دارای ذخایر نفتی جهان می باشد، اما به دلیل پایین بودن ظرفیت پالایشگاه های آن، حدود ۴۰ درصد از بنزین مورد نیاز خود را از خارج وارد می‌کند.


مقامات ایران، درباره واردات بنزین کماکان معتقدند که "هیچ مشکلی در این زمینه بوجود نخواهد آمد."



امیدوارم تلویزیون رسا بستر مناسبی برای ترویج قرائت رحمانی از اسلام باشد‬

Posted:

مهدی کروبی در پیام ویدئویی
جرس: مهدی کروبی با استقبال از تاسیس تلویزیون رسا – رسانه سبر ایرانیان، ابراز امیدواری نمود این رسانه بتواند بستر مناسبی برای نشر قرائت رحمانی از اسلام باشد.

 

به گزارش میزان نیوز، کروبی در این ویدئو با پاسخگویی به برخی انتقادات منتشره در مورد منشور و سیاستهای اعلام شده برای تلویزیون رسا و زمان آغاز به کار ان اظهار امیدواری نمود این رسانه بتواند همچنان که در منشور خود اعلام نموده بستر مناسبی برای ترویج قرائت رحمانی از اسلام باشد.
 

متن کامل سخنان شیخ اصلاحات در این ویدئو به شرح زیر است:

 

کساني كه اين كار راه انداخته اند، از همين جمهوري اسلامي هستند كه رفته اند بيرون و برخي از آنها از هوادارن من بودند كه در انتخابات اينجا حضور داشتند و فعاليت مي كردند. لذا من موافقم و هم به آنها تبريك مي گويم و هم توصيه مي كنم مراقب باشند و در همان چارچوبي كه مي گويند و همان اسلام رحماني فعاليت كنند. خصو صا كه شروع كارشان در ماه رمضان است كه ماه خداست و گرچه همه ماههاي شعبان و رجب ماههاي پر فضيلتي است ،اما ماه رمضان ماه خداست و من بازهم تبريك مي گويم و موافقم با كاري كه انجام مي شود


رفيق‌دوست: حزب موتلفه اسلامي مصداقي از حزب‌الله است

Posted:

جرس: رئيس مركز مطالعات و برنامه ريزي حزب موتلفه در خصوص تشكل متبوعش گفت كه حزب موتلفه اسلامي تشكلي ديني، سياسي و مصداقي از حزب‌الله است.

 

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومي حزب موتلفه اسلامي، رضا رفيق دوست رئيس مركز مطالعات و برنامه ريزي حزب موتلفه اسلامي در اجلاس مسئولان استان هاي اين مركز اظهار داشت: ساختن حزب با چشم انداز آن وظيفه و رسالت معاونين مطالعات و برنامه ريزي حزب است كه تكليف آينده سازي براي مجموعه حزب را دارد.


وي افزود: ديدگاه و توان و همت ما بايد براي پشتيباني و تغذيه فكري و آينده سازي حزب صرف شود.


رئيس مركز مطالعات و برنامه ريزي حزب موتلفه اسلامي مدعی شد: حزب موتلفه در فضاي سياسي، اجتماعي كشور در حال حاضر به گونه‌اي حركت مي‌كنند كه رويكردي به آينده سازي دارند و در آينده سهم محفوظي در اداره و هدايت مسير اجرايي و سياست گذاري كشور خواهد داشت.


وی همچنین اظهار عقیده کرد: سند چشم انداز افق سال 1404 حزب موتلفه اسلامي تبيين كرده و در حال حاضر در بخش‌هاي مختلف حزب بررسي شده و در حال حاضر در دستور كار شوراي مركزي قرار دارد.


رفيق دوست بر ضرورت "رويكرد انديشه پردازي و انگيزه بخشي براي جذب نيروهاي مستعد قابل استفاده در حزب" تاكيد و ادعا کرد: براي رفع برخي موانع شكل گيي فكري، مطالعاتي در حزب بايد نيروهاي مستعد جذب شوند.


وی همچنین گفت: اصولگرايان بايد همگرا با هم، عدالت محور و همگام با اصول دين سخن بگويند تا اقبال مردم از اين جريان ادامه داشته باشد و اين مساله طبيعي است كه هر گروهي كه در مسند اجرايي قرار گيرد نقطه ضعف دارد.


وي افزود: جهت گيري ما بايد بر مبناي دستورات اسلام، حق، حقيقت و عدالت باشد و نگران رقابت كارشناسي خواهد بود.


رفيق دوست اظهار نظر کرد: اگر رقابت ها به سمت مباحث سياسي، توهين و افترا برود غير سازنده است و بايد ظرفيت رقابت‌ها بر اساس اصول وارانه راهكارهاي كارشناسي وجود داشته باشد.


گفتنی است "مؤتلفه‌ اسلامی" تاریخ زایش خود را پیش از دهه‌ چهل خورشیدی می ‌داند و شکل‌گیری "جبهه‌ مسلمانان آزاده" را پیش از آن تاریخ، زمینه‌ تولد این گروه می‌شمارد.


این گروه، در زمینه‌ سیاسی دولت‌گرا ولی از نظر اقتصادی مخالف کنترل کامل وزارت بازرگانی و وزارت اقتصاد و دارایی بر همه‌ فعالیت‌های تجاری و مبادلات اقتصادی است.

 

حبیب الله عسکراولادی، نماینده‌ آیت الله خمینی و سپس آیت الله علی خامنه‌ای در کمیته‌ امداد امام خمینی، برای چند دهه رهبری این گروه را به دست داشت. در سال 1382، همراه با بخشی از دگرگونی‌های جزیی در ساختار تشکیلاتی، محمد نبی حبیبی، شهردار پیشین تهران، دبیرکل حزب مؤتلفه‌ اسلامی شد.


دبیرکل فعلی این حزب محمدنبی حبیبی است. قائم مقام او دکتر اسدالله بادامچیان، نماینده مردم تهران در مجلس هشتم، و رئیس دفتر سیاسی حزب موتلفه اسلامی، کاظم انبارلوئی، سردبیر روزنامه رسالت، است.
 

بی اطلاعی از وضعیت جلال و هژیر رنجبری

Posted:

جرس: از وضعیت جلال رنجبری، مسئول اتحادیه‌ نانوایان بانه‌ و از اعضای انجمن صنفی این شهر و یکی از فرزندان وی به نام هژیر رنجبری اطلاعی در دست نیست.

 

به گزارش هرانا، سه عضو خانواده رنجبری دوازدهم مرداد ماه ‌توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند؛ یکی از آنها به نام هاوژن رنجبری به تازگی آزاد شده است اما از سرنوشت آن دو تن دیگر اطلاعی در دست نیست.

 

مسئولان در برابر پیگیری های خانواده ایشان، از محل نگهداری این دو زندانی سیاسی اظهار بی اطلاعی کردند و همین امر موجب تشدید نگرانی نزدیکان آنها شده است.

 

جلال رنجبری از فعالان ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی بوده و هژیر رنجبری، فرزند وی نیز دانشجوی جامعه‌ شناسی دانشگاه‌ تبریز است.


گفتنی است جلال رنجبری از زندانیان سیاسی دهه‌ شصت بوده که در سال 67 از زندان آزاد شد.
 

بی‌خبری از وضعیت رضا شهابی عضو دربند هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد

Posted:

جرس: رضا شهابی از اعضای هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد در تاریخ ۲۲ خرداد ۸۹ در محل کارش بازداشت و همچنان در زندان به سر می برد.


به گزارش رادیو فردا، وضعیت جسمی آقای شهابی قبل از دستگیری نامساعد بوده و این موضوع بر نگرانی‌ها در مورد این فعال کارگری افزوده است. از سوی دیگر مقام‌های قضایی اطلاعی در مورد وضعیت وی به اعضای خانواده اش نداده اند.

 

علیرضا نوایی از فعالان مدافع حقوق کارگران در مورد رضا شهابی می‌گوید: ۴۵ روز است که از آقای شهابی خبری نيست و خانواده اش وقتی مراجعه می کنند به دادسرای انقلاب و دادگاه حقوق شهروندی هيچ خبری به آنها نمی دهند و اجازه ملاقات ندارند و حتی وکيل او نيز نتوانسته هيچ خبری بگيرد.

 

وی ادامه می دهد: اين مسئله موجب نگرانی ما بود و می خواستيم اين خبر را به افکار جهانی بدهيم که آقای رضا شهابی در زندان جمهوری اسلامی به سر می برد و اين خطر وجود دارد که با آزار و شکنجه ای که طبق معمول به تمامی زندانی های سياسی از جمله فعالان سنديکايی و کارگری وارد می کنند، دچار مشکلات اساسی شود.

 

نوایی درباره فعالیت های شهابی توضیح می دهد: آقای شهابی عضو هيئت مديره سنديکا بود و در تمام فعاليت های سنديکای شرکت واحد شرکت داشت. او درس حقوق خوانده و وکيل بود و يکی از فعاليت هايش اين بود که بعد از اخراج و تعليق کارگران شرکت واحد يا فعالان سنديکايی شرکت واحد، در بازگشت به کار اين افراد در وزارت کار نقش بسيار فعالی داشت. در واقع در وزارت کار نقش وکيل اين کارگران را به عهده داشت و توانست طی اين مدت کارگران زيادی را به سر کار برگرداند. به خاطر جوی که حراست سنديکای شرکت واحد ايجاد کرده است، آقای شهابی را با اين که در مرخصی بيماری به سر می برد و از کمر درد رنج می برد، به بهانه های مختلف او را کشاندند به شرکت تا بتوانند دستگيرش کنند.


او درباره فعالیت های گوناگون برای آزادی این فعال کارگری می گوید: ما تماس هايی با اتحاديه های کارگری و تمام فعالان کارگری در خارج داريم. علاوه بر کشتيرانی، سنديکای بزرگ کارگری اينجا (فرانسه) يعنی س.ژ.ت هم نامه ای اعتراضی درباره دستگيری رضا شهابی به احمدی نژاد نوشته و خواهان آزادی فوری و بدون قيد و شرط او شده است. ما سعی می کنيم اين اخبار را به طور وسيع به اتحاديه های کارگری به عنوان حاميان جنبش کارگری برسانيم تا جمهوری اسلامی که می خواهد در سکوت اين فعالان را سرکوب کند نتواند به هدف خود برسد.

 

او در پایان تاکید می کند: از طرف ديگر اينها می خواهند با شگردهای مختلف در مجامع بين المللی و با سازمان های کارگری برخورد می کنند، ولی ما می خواهيم اين شگرد را افشا کنيم. اينها نه تنها آقای اسانلو را آزاد نکردند بلکه يکی ديگر از همکاران و فعالان سنديکا يعنی آقای شهابی را هم دستگير کردند و خانواده او بسيار نگران است.
 

زاکانی: فتنه جدید اطرافیان احمدی نژاد، از فتنه پس از انتخابات خطرناک تر است

Posted:

جـــرس: عضو کمیسیون اصل نود مجلس و دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، در تداوم واکنش ها نسبت به اظهارات اخیر مشاور رئیس دولت، اظهار عقیده کرد "در فتنه انتخابات، جریانی که در ابتدا با نفاق وارد میدان شد نهایتاً در برابر نظام قرار گرفت؛ اما فتنه جدید کاملا خزنده و به نام اصولگرائی در حال شکل گیری است که به مراتب خطر آن از فتنه قبلی بیشتر است." وی تاکید کرد "فتنه جدید بر پایه انحرافات اعتقادی و فساد اقتصادی از ناحیه نزدیکان رئیس جمهور شکل خواهد گرفت و مشایی نمایندگی یک جریان انحرافی را برعهده دارد."


همزمان یکی از مداحان مشهور کشور، طی سخنانی در جمع نیروهای حزب الله، با بیان اینکه "مشایی زشتیِ رئیس جمهوری است"، گفت: "حزب‌اللهی‌ها ساکت نمی‌شینند و بالاخره این زشتی را قطع می‌کنند. "


به گزارش جهان نیوز، علی زاکانی، در ادامه حملات اخیر شخصیت های سیاسی و مذهبی جریان اصولگرا به سخنان رئیس دفتر محمود احمدی نژاد مبنی بر "لزوم صدور و تکیه بر مکتب ایران"، اظهار داشت "بنده معتقدم که مهمترین دلیل بیان این سخنان بی پایه و غیر اسلامی از سوی مشائی، نیاز برای حضور در رسانه و ایجاد تنش در کشور است. این سخنان که پیشتر هم سابقه آن وجود داشته است کاملاً برنامه ریزی شده انجام می شود و با هدف حضور در رسانه ها و فعالیت های تبلغاتی صورت می گیرد.بیان این سخنان برای فعالیت های تبلغاتی و اثر گذاری بر افکار عمومی و سوء استفاده از آن در آینده ای نزدیک است. "


اشاره تلویحی این نماینده اصولگرا، عملکرد و سخنان قبلی مشایی مانند اعلام "دوستی مردم ایران و مردم اسراییل" و "انتقاد به سوء مدیریت پیامبران الهی" می باشد، که با واکنشهای زیادی روبرو شد.


انحرافات مشایی بیش از این است
زاکانی با بیان اینکه پیش از این بسیاری از اصولگرایان نسبت به این انحرافات هشدار داده بودند اظهار داشت: باید توجه کرد که انحرافات مشائی بیش از این موارد است و این حرفها و انحرافات گوشه ای از اعوجاجات فکری اوست که ریشه در قدرت طلبی و بهره گیری از الفاظ و ظرفیت های دینی برای استفاده ابزاری از آنها درحفظ قدرت سیاسی دارد.

وی با بیان اینکه کسب قدرت و استمرار آن در خوشبینانه ترین حالت براین گفته ها متصور است اضافه کرد: ما در دوره گذشته مکرراً خدمت رئیس جمهور حضور این عناصر را در اطراف وی گوشزد و بیان نمودیم که حضور این افراد در دولت به مصلحت کشور نیست.

فعلا در قدرت است و نماینده یک جریان انحرافی
عضو کمسیون اصل 90 مجلس ادامه داد: حتی قبل از انتخابات اخیر نیز رسماً اعلام کردیم که ما وظیفه خودمان می دانیم که از کاندیداتوری احمدی نژاد حمایت کنیم اما تنها شرطمان دورکردن افرادی است که صبغه و سابقه نادرست و افکار انحرافی دارند و مصداق آنرا نیز مشائی بیان کردیم که متأسفانه بعد از انتخابات، مشائی و طیفی از افراد شبیه به او که سابقه ای در ایجاد مشکل برای کشور داشتند مورد توجه قرار گرفتند.

زاکانی با ذکر این نکته که مشائی فعلاً در قدرت است و نمایندگی یک جریان انحرافی را برعهده دارد تاکید کرد که وی به تنهائی محلی از اعراب نخواهد داشت.


انتظار است برکنار شوند
زاکانی با بیان انتظارات خود و جامعه اصولگرایان از احمدی نژاد ادامه داد: انتظار ما این است که رئیس جمهور این افرادی که یا در حوزه های فکری دارای انحرافات جدی عقیدتی هستند و یا در حوزه اقتصادی دارای اتهامات انکارنکردنی فساد مالی هستند را از کنار خود طرد کند.


زاکانی پیش از این نیز، انتقاداتی جدی را نسبت به فساد مالی و جعل مدرک تحصیلیِ معاون اول رئیس دولت (محمدرضا رحیمی) ایراد کرده بود و همزمان با الیاس نادران و احمد توکلی، مواردی را پیگیری کرده بودند، که این مسئله با دستورات رهبر جمهوری اسلامی، مسکوت ماند.


حرف‌های نهضت آزادی و سازمان مجاهدین خلق از دفتر احمدی‌نژاد شنیده می‌شود
در ادامه واکنش ها به سخنان مشایی، سعید حدادیان مداح مشهور کشور، در اولین شب هیأت رزمندگان غرب تهران در ماه رمضان گفت: حرف‌های نهضت آزادی و سازمان مجاهدین خلق از دفتر احمدی‌نژاد شنیده می‌شود.


به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، حدادیان در حالی که در حال قرائت دعای افتتاح بود به جدیدترین اظهارات مشایی رئیس دفتر احمدی نژاد اشاره کرد و گفت: ما از خیلی‌ها توقع نداریم ولی از رئیس‌جمهور توقع این کارها را نداشتیم.


وی به اعتراضات علم‌الهدی امام جمعه مشهد، سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و مصباح‌یزدی نسبت به سخنان اخیر مشایی اشاره کرد و گفت: حیف است که علمای بزگوار ما بخواهند برای چنین فردی پا به میدان بگذارند، جواب برخی حرف‌های سخیف کار ماست.


این مداح در ادامه با تشریح ماجرای حضرت آدم و خروج ایشان از بهشت گفت: آدم به خاطر خوردن آن گندم – یا چیز دیگری که برایش ممنوع بود- از بهشت اخراج شد و زشتی آن نمایان شد؛ حالا سوال ما از احمدی‌نژاد این است که ایشان کدام گندم را خورده‌اند که این گونه زشتی‌اش بیرون می‌آید.


این سایت خبری خاطرنشان کرد "این سخنان با واکنش‌های متعدد جمعیت حاضر در هیأت زرمندگان غرب تهران مورد تایید قرار می‌گرفت. "


وی با تاکید مجدد بر اینکه مشایی زشتی رئیس جمهوری است گفت: حزب‌اللهی‌ها ساکت نمی‌شینند و بالاخره این زشتی را قطع می‌کنند و سپس به ماجراهای متعدد تاریخی اشاره کرد و گفت: خیلی‌ها بودند که کارهای خوب زیادی انجام دادند ولی با اصرار بر اشتباه سقوط کردند، آقای احمدی‌نژاد مواظب باش به خاطر حمایت از مشایی اشتباه بزرگی را صورت ندهی.


گفتنی است در واکنش به اعتراضات صورت گرفته به مشاور و رئیس دفتر احمدی نژاد، وی (مشایی) از شکایت خود به مراجع قضایی خبر داد و گفت "برای روشن شدن افکار عمومی و اتهامات وارده، حتما موضوع را از مسیر قضایی پیگیری خواهم کرد. "


وی همچنین تاکید کرد تخریب بنده از سوی بعضی باندهای قدرت - ثروت و عناصر عوام فریب جای تعجب ندارد، اما برخورد سطحی و چكشی از سوی برخی اندیشمندان و فعالان حوزه دین با مباحث مطرح شده، موجب تأسف است .


همزمان رئیس دولت نیز از وی دفاع کرده و خواستار مناظرۀ مخالفان با رئیس دفتر خود شده است. وی در واکنش به حملات و واکنش های دو طرف، در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هیأت دولت، در جمع خبرنگاران گفت: اینكه اظهارنظر كسی بلافاصله به خط‌كشی‌های سیاسی و به محل دعوا و تنش تبدیل شود، مناسب نیست... حساسیتی كه روی آقای مشایی وجود دارد عادی نیست و غیرعادی است، زیرا هرچقدر هم توضیح می‌دهد آن را قبول نمی‌كنند و صرفاً برداشت اولیه خود را به عنوان مخالفت مطرح می‌سازند.

وی گفته بود: "مشایی رییس دفتر رییس‌جمهور است و سخن دولت را می گوید و من به ایشان اعتماد كامل دارم."

 


پخش ربنای استاد شجریان از صداوسیما ممنوع شد

Posted:

جرس: سازمان صداوسیما پخش دعای ربنا با صدای محمدرضا شجریان را به طور کامل در تمام شبکه ها ممنوع کرد.

 

به گزارش البرز، این تصمیم از چند روز قبل به اطلاع برنامه سازان ویژه برنامه های افطار تمامی شبکه های رادیو و تلویزیون رسیده و مورد تاکید قرار گرفته است.

 

این سازمان حتی از پخش آگهی های بازرگانی که معمولا در ماه رمضان با نوای اذان یا دعا همراه است در صورتی که صدای ربنا زیر صدای آگهی قرار گرفته باشد ممانعت می کند.

 

سال گذشته و بعد از حوادث و ناآرامی های بعد از انتخابات محمدرضا شجریان به مواضع و اظهارات محمود احمدی نژاد تاخت و آشکارا از او انتقاد کرد. او همچنین از صداوسیما خواست هیچ یک از اثارش را پخش نکند.


استاد آواز ایران تنها اجازه پخش دعای ربنا در ماه مبارک رمضان را به رسانه ملی داد که این سازمان هم با احتیاط و تنها در یک یا دو برنامه تلویزیونی از آن در ماه های صیام استفاده کرد.