جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


بخوان با من

Posted:

علیرضا اصلاحی


بهاران را خزان کردند و ماندند
خزان را جاودان کردندو ماندند
دگر از جان و از جانان مگویید
که مارا نیمه جان کردند و ماندند
جفا با دشت و کوه ودریا
ستم با آسمان کردندو ماندند
کجایی ابر تاخون را بشویی
که خون در خون روان کردند و ماندند
زمین را بذر تلخ کینه کاشتند
زمان را بی نشان کردندو ماندند
دل صدهاهزاران مهربان را
بهم نامهربان کردندو ماندند
تورا آواره در کوه و بیابان
مرا بی آشیان کردند و مادند
بخوان ای روح رستاخیزیه من
بخوان با من, زیان کردندو ماندند

 

سبزی سرو

Posted:

طراح : طراح سبز

سبزی سرو فقط یک سین ، از الفبای نهاد بشری ! _حسین پناهی

شرایط روحی نامناسب عضو جبهه مشارکت در زندان اوین

Posted:

جرس: شرایط روحی مهدی کریمیان اقبال از اعضای در بند جبهه مشارکت بسیار نامناسب است.

 

به گزارش دانشجونیوز، مهدی اقبال که بعد از حوادث انتخابات شب های جمعه در حسینیه دارالزهرا برای آرامش خانواده های زندانیان سیاسی دعای کمیل قرائت می کرد، در تاریخ ۱۲ آبان ۱۳۸۸، به جرم نوشتن شعار مرگ بر روسیه روی دیوار سفارت روسیه، بازداشت و بعد از مدت ها بازجویی و شکنجه روحی تا پنج خرداد ماه سال جاری در بند امنیتی ۲۰۹ در شرایط بسیار دشواری به سر برده و پس از آن به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل می شود.

 

گفتنی است که در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۳۸۹ حکم چهار سال حبس تعزیری برای مهدی کریمیان اقبال در دادگاه تجدیدنظر تاییدشد، که دو سال از این حکم به اتهام "توهین به رهبری" برای وی صادر شده است.


همچنین مهدی اقبال که نزدیک به ۱۰ ماه است که در زندان به سر می برد هنوز نتوانسته است از شرایط مرخصی زندان استفاده کند.

 

مهدی اقبال دو فرزند دارد که مدت ها است پدر خود را ندیده اند و همچنان چشم انتظار دیدار پدر خود هستند.
 

گزارش تصويري - موشك  قيام 1 که در ایران آزمایش شد

Posted:

  Get the Flash Player to see this rotator. var s1 = new SWFObject("http://www.rahesabz.net/picstories/image/88/tir/Base/simpleviewer.swf","flashContent", "600", "600", "9.0.124"); s1.addParam("allowfullscreen","true"); s1.addVariable("galleryURL" , "http://www.rahesabz.net/picstories/image/88/mordad/azmayesh moshak/gallery.xml"); s1.addVariable("width","600"); s1.addVariable("height","600"); s1.write("container");

عدم اعطای آزادی مشروط به دانشجوی زندانی، به رغم قول های مکرر دادستان

Posted:

جرس: با گذشت نزدیک به هشت ماه از بازداشت میثم بیگ محمدی دانشجوی مترجمی دانشگاه علامه طباطبایی و قول های مکرر دادستانی به خانواده این دانشجوی زندانی مبنی بر اعطای آزادی مشروط به وی، این دانشجو همچنان در بند 350 زندان اوین به سر می برد.


بنا به گزارش های رسیده به جرس، این دانشجو که ششم دی ماه سال گذشته (وقایع عاشورا) بازداشت شده بود در ابتدا در دادگاه بدوی به سه سال حبس تعزیری محکوم شد، که این حکم با اعتراض وی در شعبه 54 دادگاه های تجدیدنظر به یک سال حبس تعزیری تقلیل یافت.


گفتنی است که طبق قانون متهمان بعد از گذراندن نیمی از محکومیت خود می توانند از آزادی مشروط که از آن به مرخصی متصل به آزادی نام برده می شود استفاده کرده و با موافقت دادستانی تا پایان دوره محکومیت خود در بیرون از زندان به سر ببرند.


قابل ذکر است که بسیاری از محکومان سیاسی از این قانون در بعد از انتخابات سود جسته و از زندان آزاد گشته اند.


خانواده این دانشجوی زندانی بسیار امیدوارند با فرا رسیدن ماه رمضان دادستانی به قول های مکرر خود مبنی بر آزادی مشروط وی موافقت کند.
 

تلاش حامیان جنبش سبز در سوئد برای احضار سفیر ایران در اعتراض به نقض حقوق بشر

Posted:

آغاز به کار کمپین اعتراض به وزارت خارجه

جرس: تعدادی از گروه ها و افراد حامی جنبش سبز در سوئد، با ایجاد یک کمپین و تهیه یک طومار در تلاش اند تا نسبت به سکوت وزارت امور خارجه این کشور در مواجهه با اقدامات ضد حقوق بشری جمهوری اسلامی ایران اعتراض کرده و این وزارت خانه را به احضار سفیر ایران تشویق کنند.

 

به گزارش جرس، در متن ابتدای این طومار آمده است: پس از خرداد 1388 بیش از 2600 معترض بازداشت و صدها تن در ایران اعدام شده اند. در حالی که هم اکنون شش تن از از بازداشت شدگان در انتظار اجرای حکم اعدام خود هستند، شرایط برای زندانیان سیاسی حادتر می شود. از آنجا که واکنش وزارت خارجه دولت سوئد شایسته ارزش های ملت سوئد در رابطه با دموکراسی و حقوق بشر نیست ما از این وزارت خانه می خواهیم با احضار سفیر ایران مراتب اعتراض خود نسبت به نقض فاحش حقوق بشر در این کشور را به دولت ایران ابلاغ کند. واکنش جهانی می تواند شکنجه و اعدام زندانیان سیاسی را متوقف کند.

 

این کمپین روز جمعه 20 آگوست فعالیت خود را در شهر استکهلم آغاز کرده و تا روز یکشنبه 22 آگوست در این شهر ادامه خواهد داشت. پس از آن طومار برای جمع آوری امضاهای بیشتر به شهر اوپسالا خواهد رفت و کمپین در روزهای 24 و 25 آگوست در این شهر برقرار خواهد بود.


کمپین همچنین در روزهای 28 و 29 آگوست در شهر گوتنبرگ، 1 و2 سپتامبر در شهر لوند و 5و 6 سپتامبر در شهر مالمو فعالیت خواهد کرد.

 

پس از فعالیت کمپین در این شهرها برای اخذ امضا، طومار در روز 8 سپتامبر طی برنامه ای به وزارت خارجه سوئد تحویل داده می شود.
 

45 درصد دانش آموزان ابتدایی و راهنمایی ناهنجاری های رفتاری دارند

Posted:

جرس: یک کارشناس علوم رفتاری با بیان اینکه 45 درصد دانش آموزان دوران ابتدایی و راهنمایی ناهنجاری های رفتاری دارند به وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد کرد برای تعامل بیشتر مربیان و والدین و همچنین کنترل رفتار دانش آموزان برای هر دانش آموز یک پرونده رفتاری ایجاد شود.

 

به گزارش مهر، مجید ابهری از نتیجه بررسی پژوهشگران ایرانی در مورد ناهنجاری های رفتاری دانش آموزان خبر داد و افزود: کارشناسان علوم رفتاری پس از مطالعه و بررسی میدانی از دانش آموزان به این نتیجه رسیده اند که 45 درصد دانش آموزان دوران ابتدایی و راهنمایی به دلیل بدرفتاری با والدین، قهر از غذاخوردن، پرخاشگری، تیک های عصبی به دلیل بازی های رایانه ای، شب ادراری، دله دزدی، دروغگویی و بدزبانی دچار ناهنجاریهای رفتاری هستند.

 

وی افزود: با توجه به اینکه 70 درصد از بزهکاران در کودکی از محبت و توجه والدین محروم بوده اند و والدین دانش آموزان را به زور و ارعاب پای انجام تکالیف می نشانند پیشنهاد می شود که از آغاز سال تحصیلی برای هر دانش آموز یک پرونده رفتاری تشکیل شود.

 

استاد علوم رفتاری دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: مربیان از رفتار دانش آموز در خانه و والدین از رفتار فرزندشان در مدرسه بی اطلاع هستند و در صورت تشکیل پرونده رفتاری برای دانش آموزان والدین و مربیان تعامل داشته و رفتار اجتماعی دانش آموز در خانواده، مدرسه و جامعه کنترل می شود.
 

احمد خاتمی: فتنه بعد از انتخابات را کسانی راه انداختند که خود را  نخست وزیر امام معرفی می کردند

Posted:

جـــرس: عضو مجلس خبرگان رهبری، با اطلاق مجدد جنبش سبز، به "فتنه پس از انتخابات"، مدعی شد "در این فتنه کسانی به صحنه آمدند که تمام آبرو و حیثیتشان از امام بود و خود را نخست وزیر امام معرفی می کردند، اما شمشیر بر علیه آرمانهای وی کشیدند. "


به گزارش خبرآنلاین، سید احمد خاتمی در جمع اعضای بسیج جامعه پزشکی اظهار عقیده کرد "ولایت فقیه در مقابله با جریانهای فتنۀ پس از انقلاب، قدرت خود در اداره کشور و برون رفت از فتنه ها را نشان داد" و در تشریح جایگاه و نقش ولایت فقیه در تحقق انقلاب اظهار عقیده کرد: ملت ایران، برکات ولایت فقیه را در انقلاب دیدند و زمانی که حکومت طاغوت از صحنه ایران برچیده شد، ولایت فقیه به صحنه آمد.


وی با اشاره به اینکه ولایت فقیه منحصر به بعد از انقلاب اسلامی و قانون اساسی نیست بلکه به قبل از انقلاب اسلامی باز می گردد، ادامه داد: در طول هشت سال جنگ که تمامی جبهه کفر به ایران اسلامی حمله ور شد، کشور با مدیریت امام حتی یک روز هم رنگ بحران به خود ندید و در نهایت دشمن دست های خود را به نشانه تسلیم بالا برد.


این عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اگر مدیریت کشور در زمان جنگ در دست هر کس دیگر به غیر از ولایت فقیه بود به طور قطع و یقین پیروز نمی شدیم.


خاتمی با طرح این پرسش كه "آیا در انقلاب گمراهی بعد از هدایت رخ داده است، یا خیر؟"، گفت: "در طول ۵۷ سال حكومت سیاه پهلوی كمونیست‌ها، ملی‌ ـ مذهبی‌ها و مجاهدین كه امروز منافقین هستند در صحنه مبارزاتی حضور داشته و حتی به زندان‌ هم رفتند. اما حكومت طاغوت هم‌چنان پابرجا بود. اما زمانی كه ولایت فقیه آمد اساس این حكومت طاغوت برچیده شد كه از معجزات ولایت‌فقیه است. "


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاكید بر اینكه مسئله ولایت‌فقیه برای ما مسئله بعد از انقلاب اسلامی و تدوین قانون اساسی نیست، بلكه برای قبل از انقلاب است، خاطر نشان كرد: قبل از انقلاب اطاعت مردم از ولایت، به معنای دقیق كلمه بود كه ثمره آن سقوط نظام شاهنشاهی بعد از دو هزار و ۵۰۰ سال بود.


امام جمعه موقت تهران به بیان خاطره‌ای از شهید ربانی از روز فرود هواپیمای رهبر فقید جمهوری اسلامی به فرودگاه مهرآباد پرداخت و گفت: یكی از افرادی كه امروز در زندان است و از طراحان فتنه سال گذشته بود، به مرحوم ربانی گفته بود كه هر چند شما توانستید طاغوت را سرنگون كنید اما بلد نیستید كشور را مدیریت كنید و ما آن را از چنگ شما درخواهیم آورد.


امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه هر چه از زمان فتنه ها می گذرد و از آن فاصله می گیریمف عمق فتنه و زوایای آن روشن تر می شود گفت: نقش و مدیریت ولایت فقیه در اداره جنگ تحمیلی و فتنه سال گذشته از مهمترین نمونه های مدیریت اداره کشور توسط ولایت فقیه در طول سی سال گذشته است.


احمد خاتمی همچنین ادعا کرد: موضع استکبار تا قبل از نهم دیماه سال گذشته و پس از آن تماما حمایت از سران فتنه بود و آنها را مردم معرفی می کرد ولیکن پس از حضور مردم انقلابی در راهپیمایی نهم دیماه زمزمه تحریم ایران و حمله به ایران را شروع کردند که این نشان دهنده آن است که به فتنه و فتنه گران دلخوش کرده بودند.


عضو مجلس خبرگان رهبری با ابراز تاسف از "عدم بصیرت برخی خواص در جریان فتنه پس از انتخابات ریاست جمهوری" اظهار عقیده کرد: "عموم مردم ما در قصه این فتنه از برخی نخبگان خواص جلو رفتند. اجازه بدهید تعصب آخوندی مرا نگیرد، مردم نشان دادند كه از برخی نخبگان حوزوی و دانشگاهی بسیار جلو بودند و این‌گونه نیست كه مردم با سرسپردگی عمل كنند. زیرا دید مردم ما به رهبر تنها دید به یك رهبر سیاسی نیست، بلكه یك رهبر دینی است كه حرف‌هایش حجت شرعی دارد."


امام جمعه موقت تهران نگاه مردم به ولی فقیه را نگاهی براساس محبت شرعی و ولایی دانست و افزود: آفرین بر این مردم که نگذاشتند به انقلاب آسیبی برسد و با حضور خود در صحنه،از ولایت فقیه دفاع کردند و بر صراط مستقیم ماندند.


احمد خاتمی سپس "فتنه کمونیستها"، "فتنه ملی مذهبی ها"، "فتنه بنی صدر"،" فتنه منافقین"، "فتنه باند مهدی هاشمی" و "فتنه پس از انتخابان ریاست جمهوری" را شش فتنه مهم پس از پیروزی انقلاب تا کنون دانست و ادعا کرد : "فتنه ملی مذهبی ها فتنه ای تشکیلاتی بود که حدود نه ماه دولت را در دست داشتند، اما خط امام را قبول نداشتند و امام با تیز بینی بسیار با آنها رفتار کرد. "

 

عضو مجلس خبرگان رهبری، "فتنه بنی‌صدر" را از "فتنه‌های استخوان در گلو" دانست كه "با تدبیر امام خمینی بركنده شد. " و ادامه داد: فتنه منافقین با فتنه‌های گذشته در هم تنیده شد و چهره‌هایی از دانشگاهیان و عمامه به سران حوزوی نیز با كمال تاسف از آنان حمایت می‌كردند. امام یك لحظه هم جریان منافقین را حمایت نكرد و بعد از آنكه یكی از سران این جریان 23 جلسه به دیدار امام آمد، امام به آنها پاسخی نداد اما در جلسه آخر به آنها اعلام كرد كه حرف‌های شما سر و پا بوی كمونیست می‌دهد.


خاتمی گفت: فتنه منافقین به خوبی از سوی امام خمینی مدیریت شد. اما هزینه آن 13 هزار شهید بود كه از چهره‌های برجسته و مردم كوچه‌بازار توسط این جریان ترور شدند.


امام جمعه موقت تهران، "فتنه باند مهدی هاشمی و فتنه سال ۸۸" را به زعم خود "از فتنه های بسیار پیچیده" دانست و افزود: در متن فتنه مهدی هاشمی کسی بود که به دلیل جایگاه علمی و سیاسی ای که داشت با مخالفت خود باعث خشنودی دشمنان شد و متاسفانه تا کنون بسیاری نیز از این فتنه بیرون نیامده اند.


اشاره این عضو خبرگان رهبری، مرحوم آیت الله منتظری بود، که هادی هاشمی (برادر مهدی)، داماد ایشان و از نزدیکان ایشان به شمار می رفت.


سید احمد خاتمی با ابراز تاسف از ترویج بی بندو بارگی در کشور از سوی برخی جریانها افزود: یک برنامه حساب شده در عرصه بی بندو باری و گسترش بی حجابی در کشور در حال انجام است و جای نگرانی دارد که برای مقابله با این مساله یک برنامه و مدیریت حساب شده ای وجود ندارد.
امام جمعه موقت تهران با انتقاد از وضعیت بدحجابی در كشور گفت: ما نباید در برابر گناه سكوت كرده و برای گناه‌كاران چراغ سبز نشان دهیم. از آن بدتر اینكه به برخی گناهكاران و هرزه‌ها به نام هنرمند، از بیت‌المال به حلقوم آنها بریزیم و این یك خطر برای انقلاب است.



امیر محمدی پس از شش ماه حبس آزاد شد

Posted:

جرس: امیر محمدی فعال سیاسی و رییس ستاد میرحسین موسوی در قیامدشت پس از تحمل شش ماه حبس آزاد شد.

 

به گزارش ادوار نیوز، امیر محمدی در شب 21 بهمن ماه سال گذشته به همراه برادرش در منزل مسکونیش در قیامدشت دستگیر شد و در دادگاه به 6 ماه حبس تعزیری و یک و نیم سال حبس که به مدت 5 سال تعلیق شده است محکوم شده است.

 

امیر محمدی 27 مرداد پس از تحمل شش ماه حبس از بند 350 زندان اوین آزاد شد.
 

اتحاديه آزاد کارگران ايران خواستار آزادی تمامی فعالان کارگر زندانی شد

Posted:

جرس: اتحاديه آزاد کارگران ايران با انتشار بيانيه ای خواستار آزادی تمامی فعالان مدافع حقوق کارگران زندانی در آن کشور شد.

 

به گزارش رادیو فردا، در اين بيانيه، با ابراز نگرانی از بی خبری از وضعيت بهنام ابرهيم زاده، فعال کارگری و مدافع حقوق کودکان، که روز ۲۲ خردادماه گذشته بازداشت شد، آمده است که وی نزديک به دو ماه است که هيچ تماسی با خانواده خود نداشته است.

 

اتحاديه آزاد کارگران ايران، همچنين، دو ماه تمديد بازداشت رضا شهابی، عضو هيات مديره سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه را که روز ۲۲ خرداد بازداشت شد، محکوم کرد.

 

اين تشکل کارگری، همزمان، از صدور حکم يک سال ديگر زندان برای منصور اسانلو، رئيس زندانی هيات مديره سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه، انتقاد کرد.