جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


صادق لاریجانی: توقع ما از رییس جمهور این است که ادبیاتش متین و فاخر باشد

Posted:

اعتراض شدید رییس قوه قضاییه به احمدی نژاد

جرس: رییس قوه قضاییه با گلایه از بیان مطالب خلاف واقع از سوی احمدی نژاد در مجامع عمومی گفت: تکرار می‌کنم همگان بدانند مسیر ما، مسیر قانون است و بساط توهین باید جمع شود.

 

به گزارش فارس، آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی، با غیرمنصفانه دانستن اظهارات اخیر احمدی نژاد در مراسم روز خبرنگار خاطرنشان کرد: قبل از ورود به مباحث دستور جلسه مطلبی را باید عنوان کنم و آن اینکه دیروز در روز خبرنگار مطالبی غیرمنصفانه راجع به قوه قضاییه مطرح شده و متاسفانه شخص رئیس جمهور هم در این مطالب غیرمنصفانه شرکت کرده‌اند، در آن جلسه مطرح شده است که قوه قضاییه مساله آزادی خبرنگاران را تحت تاثیر قرار داده و گاهی خبرنگاران برای پاسخگویی به مطالبی که درج و نقل می‌کنند محکوم یا روزها و ماه‌ها در راهروهای دادگاه ها کشانده می‌شوند.

 

رئیس قوه قضاییه افزود: البته از خبرنگاری که مطالب خلاف واقع می‌گوید شاید چندان انتظاری نباشد تا از شخص رئیس جمهور. البته لحن خبرنگار و پاسخ رئیس جمهور نشان می‌دهد که مساله از پیش طراحی شده است و ناشی از تحریک محرکان و تشویق مشوشان. آنچه در این مساله مهم است نحوه گفتار و نسبتهایی است که شخص رئیس جمهور به قوه‌قضاییه داده‌اند، ایشان مدعی می‌شوند که قوه قضاییه می‌گردد تا خبرنگاری که به نقد دستگاهی یا مسئولی پرداخته را یک جوری محکوم کند بعد به فردی اشاره‌ می‌کند که هیئت منصفه گفته‌اند او جرمی مرتکب نشده ولی قاضی او را محکوم کرده‌است بعد هم اشاره و اشکالی به دادستان که مدعی العموم است و در مواردی که به شخص رئیس جمهور توهین شود باید بدون شکایت به مسئله رسیدگی کند و ما تاکنون ندیده‌ایم که دادستان وارد شود نیازی هم البته نداریم ما خادم مردم هستیم.



وی همچنین یاآور شد: ایشان اضافه می کند در مواردی هم که حتی اسمی از کسی برده نشده است قاضی می‌گوید این مطلب به فلان شخص می‌خورد، در حالی که وقتی مطلبی نوشته می‌شود و نقد می‌شود اگر به کسی هم خورد، خورد. باید بخورد تا دردش بیاید. اینها تقریباً مطالب روز گذشته احمدی نژاد است. اولاً توقع‌ما از رئیس جمهور این است که ادبیاتش متین و فاخر و با تعابیر جا افتاده و البته صحیح و منصفانه باشد. من از باب یک شهروند عادی این مملکت چنین توقع حقی را از ایشان دارم. این چه ادبیاتی است که مثلاً خورد که خورد بگذار بخورد تا دردش بیاید. ادبیات رئیس جمهور باید متین و فاخر باشد.



  آملی لاریجانی با بیان این که  "در جلسه رسمی آن هم رئیس جمهور این کشور چنین سخنانی قابل توجیه نیست" افزود: دوستانه عرض می‌کنم صحیح نیست اما مطلب اصلی چیز دیگری است و آن اینکه این نسبت‌ها به قوه قضاییه خلاف است اینکه گفته شود می‌گردند تا کسی را محکوم کنند نسبت کاملاً خلافی است. البته قوه قضاییه برخلاف میل خیلی‌ها کار می‌کند و قوه قضاییه شخص بنده نیست. بسیاری اوقات برخلاف میل من هم رأی می‌دهند. چرا که قاضی مستقل است و رأیی که انشاء می کند در اختیار خودش است و البته مسئول رأیی است که صادر می‌کند و نباید متوقع باشیم که قضات باب میل ما رأی بدهند.



وی ادامه داد: این چه توقع نادرستی است که رأی حسب میل ما باشد و گرنه متهم شوند به اینکه قوه قضاییه می‌گردد تا کسی را محکوم کند. این که گفته‌اند شخصی در نوشته‌اش با اینکه اسم از کسی نبرده‌ است اما باز هم محکوم شده‌، ناشی از عدم درک صحیح مفاد قانون و کیفیت صدور رأی است. در ماده 698 قانون مجازات اسلامی تصریح شده است که هر کس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله نامه یا شکواییه یا مراسلات یا عرایض یا گزارش یا توزیع هرگونه اوراق چاپی یا خطی با امضا یا بدون امضا اکاذیبی را اظهار نماید یا با همان مقاصد اعمالی را برخلاف حقیقت رأساً یا به عنوان نقل قول به شخصی حقیقی یا حقوقی یا مقامات رسمی تصریحاً یا تلویحاً نسبت دهد اعم از اینکه از طریق مزبور به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی به غیر وارد شود یا نه علاوه بر اعاده حیثیت در صورت امکان، باید به حبس از دو ماه تا دو سال و یا شلاق تا 74 ضربه محکوم شود.



رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: این قانون تصریح می‌کند که یا به صورت صریح یا تلویحا، ظاهرا معنای تلویح را نمی‌دانند. تلویح یعنی اسم نبرند اما طوری بگویند که به کسی تطبیق شود نص قانون این است "یا تلویحا". بنابراین برای وقوع جرم و اثبات مجازات لازم نیست اسم بیاورند. قاضی بر اساس همین قوانین حکم می ‌کند. البته ممکن است قاضی هم اشتباهی بکند .بحث بر سر روش‌هاست . این درست نیست که در یک جلسه رسمی بدون بررسی رأی و ادله آن و بررسی قانون قضات را محکوم کنیم. انتظار از مقامات رسمی کشور این نیست این را هم اضافه کنم که واضح است که نقد بابش با توهین و نشر اکاذیب جدا است. آنچه قابل قبول است این است که در کشور باید باب نقد باز باشد. قضات ما نیز در مجموع تحمل‌شان در این امور کم نیست . گاهی حکمی داده‌اند که کاملاً مستند است اما مورد انتقادات شدید واقع شده‌اند، ولی تحمل کرده‌اند.



وی همچنین اظهار کرد: بحث اصلی این است که آیا بگذاریم هر کسی هرجور خواست حرف بزند. پس قوانین را برای چه کسی نوشته‌اند. قوانین را نوشته‌اند که مردم رعایت کنند. بنا نشود هرکسی به هرکسی توهین کند و هر تهمتی بزند. آیا این نحوه آزادی مطلوب است که برخی خبرنگاران برای اینکه روزنامه‌ها جلب توجه و نظر مردم را بکنند هر چه خواستند بنویسند؟ فراموش نکنیم که همین مطبوعات در تاریخ صدساله اخیر بارها ابزار دست برخی شده‌اند تا نگذارند رجال سیاسی وظایف خود را پیش ببرند. با همین مطبوعات به نحوی جلوی آزادی را گرفتند که هر کسی خواست سخن حقی هم بگوید در مقابلش ایستادند. مرحوم مدرس را همین طور کوبیدند. کسانی که چکمه پوشیدند و مجلس را به توپ بستند با مقدمات این کار را کردند و حالا می‌بینیم که به رئیس مجلس توهین می کنند و کار به جایی رسیده‌است که می‌گویند مجلس را به توپ می‌بندیم. همه ما صد در صد وظیفه داریم مسیر قانون را طی ‌کنیم. این بساط باید جمع شود که افرادی لاابالی باشند و هرچه خواستند بگویند. در این مسائل اگر قوه قضاییه وارد نشود مسئول است. این چه کاری است که عده‌ای را تشویق می‌کنید که این مسیر غیرقانونی را بروند و اسمش را نیز نقد می‌گذارید. یعنی قاضی ما فرق بین نقد و توهین را نمی فهمد؟ فرق بین نقد و اشاعه کذب را نمی‌فهمد؟! بعد اعلام می‌کنند هیئت منصفه گفته‌اند جرم نیست ولی قاضی گفته جرم است.



رئیس قوه قضاییه یادآور شد: اولاً یک قاضی نبوده بلکه در دادگاه کیفری استان سه تا قاضی است و بالاتفاق جرم تشخیص داده اند و آن هم قضاتی که علی الاصول اهل دقت هستند. ثانیاً این مسئله چند سال پیش در شورای نگهبان مطرح بود، آنجا در قانون نوشته بودند که هیئت منصفه اگر رأی به مجرمیت شخصی داد قاضی می تواند تبرئه کند ولی اگر رأی به تبرئه داد قاضی دیگر نمی‌تواند جرم تلقی کند، این قانون، ظاهراً در مجلس ششم به تصویب رسیده بود. ما در شورای نگهبان به آن ایراد شرعی گرفتیم، ایراد هم همین بود که الان می‌گویم که قاضی در حکمش مستقل است، قاضی تابع هیئت منصفه نیست بنابراین اطلاق الزام قاضی به اینکه نمی‌تواند در صورت مذکور حکم به مجرمیت کند، خلاف شرع است. شما نمی‌توانید الزام کنید که هرچه هیئت منصفه بگوید، قاضی باید تبعیت کند.



وی گفته های روز گذشته را خلاف واقع دانست و اظهار تذکر داد: و اما این سخن رئیس جمهور که گفته است دادستان در موارد توهین به رئیس جمهور ورود نکرده و متاسفانه این حرف را چند بار تکرار کرده‌اند مسئله خلاف واقعی است. من قبلاً به خودشان هم تذکر داده‌ام. دادستان اعلام کرده که ایشان در چند مورد اقدام کرده است چهار مورد خود دادستان از باب مدعی‌العموم و شانزده مورد هم حسب شکایت رئیس جمهور وارد عمل شده‌اند. حالا اینکه شکایت ها به محکومیت بیانجامد یا نه ربطی به دادستان ندارد . پس این چه سخن خلاف واقعی است که می‌گویید. توقع از نهادهای رسمی این است که منصفانه و مستند سخن بگویند.



آملی لاریجانی در آخر گفت: در نهایت مجدداً تکرار می‌کنم همگان بدانند مسیر ما، مسیر قانون است. بساط توهین باید جمع شود، این مسئله که توهین با نقد فرق می‌کند را نه تنها همه قضات و مسئولان بلکه عموم مردم هم می‌دانند و می‌دانند که آیا در حرف زدن و سخن گفتن یا نوشتن شما نشر اکاذیب می‌کنید یا نقد می‌کنید.

 

فرزند بهشتی شیرازی: روند قضایی پدرم بیشتر شبیه گروگانگیری است

Posted:

جرس: فرزند علیرضا بهشتی ضمن اعلام خبر تعویق مجدد دادگاه پدرش گفت که وی باید همچنان بعد از هفت ماه در زندان اوین بماند تا دادگاه جدید برگزار شود.

 

به گزارش کلمه، فرزند بهشتی درباره چگونگی بازداشت پدرش گفت: ماموران امنیتی بعد از روز عاشورا به دفتر پدر آمدند. او را بازداشت کردند.دفتر را هم پلمپ کردند. پلمپ دفتر یک کار احساسی بود. این کار ماموران امنیتی باعث شد یک ماه و نیم بدویم تا بتوانیم دفتر را بازکنیم. البته ماموران به منزل ما هم آمدند. خانه را بازرسی کردند و اطمینان دادند که پدر در محلی راحت به سر می برد.

 

وی ادامه داد: آنها حکم بازرسی منزل را نداشتند یا حداقل نشان ندادند اما حکم بازداشت پدرم را داشتند. از ما خواستند بنویسیم که رفتارشان خوب بوده، ما هم نوشتیم که چیز خاصی ندیدیم.

 

پسر بهشتی شیرازی با یادآوری این که پدرش دو روز بعد از بازداشت تماس گرفت و از حضورش در انفرادی خبر داد، افزود: بعد از گذشت دو ماه و نیم ما او را دیدیم. آن روز به خانواده های دیگر مشاوران آقای موسوی چون عرب مازار و بهزادیان نژاد هم ملاقات داده بودند. واقعا در اولین ملاقات پدرم را نشناختم. من تا به حال اشک پدرم را ندیده بودم، در این ملاقات او گریه کرد. پدرم هفتاد روز در انفرادی بود. من همین جا یک سوال دارم، آیا این مصداق بارز ظلم کردن و شکنجه نیست؟ اگر هست این تناقض چیست. اینکه آقایان می گویند زندان های ما بهترین زندان های جهان هستند، انگار مسئولان سرشان را داخل برف کرده اند و ظلم هایی که به زندانیان می شود را نمی بینند.

 

وی تصریح کرد: من درباره هفتاد روز انفرادی پدرم به مسئولان دادگاه انقلاب اعتراض کردم که آنها گفتند این کار درست نبوده و ما موافق این انفرادی ها نبودیم. پدرم بعد از این انفرادی ها با فردی هم سلول شد. این فرد در اوین دچار اختلال روانی شده بود و قرص اعصاب مصرف می کرد. وضعیت این زندانی طوری بود که پدرم در خواست کرد که به انفرادی برگردد.

 

فرزند بهشتی با بیان این که پدرش در پنج ماه اول بازداشت از حق داشتن وکیل محروم بوده است گفت: تازه دو ماه است که ایشان توانسته از وکیل برخوردار شود و وکالتنامه امضا کند.

 

وی درباره وضعیت پرونده بهشتی اظهار کرد: پرونده پدرم در دادگاه انقلاب پیش آقای مقیسه فرستاده شده بود که بعد از چند ماه خودشان تغییر شعبه دادند و پرونده رو به نزد قاضی پیر عباسی فرستادند و وضعیتش بلاتکلیف است چون از پدرم هیچ مدرکی دال بر جرم ندارند. برای دادگاه هم یک بار تعیین وقت کردند و بدون اعلام خودشان زمان دادگاه را تغییر دادند. مقرر بود که در تاریخ ۱۱ مرداد ماه دادگاه تشکیل شود که جلسه دادگاه تشکیل نشد. روز دادگاه پدرم را با دستبد آوردند، من اعتراض کردم نه تنها به اعتراضمان رسیدگی نکردند بلکه دو مامور انتظامات خبر کردند که ما با پدر حرف نزنیم. این در حالی بود که ما می توانستیم در روز دادگاه با پدرمان ملاقات کنیم و حرف بزنیم. زمان بعدی هم هفتم مهر ماه است.

 

وی که امیدی به آزادی مشروط پدرش با قرار وثیقه پیش از زمان دادگاه نداشت، عنوان کرد: برای اینکه به پرونده سر و سامان بدهند هیچ مدرکی وجود ندارد به همین دلیل پرونده و زمان بازداشت را کش می دهند. اصلا به وقتی که مردم برای رسیدگی به پرونده عزیزانشان می گذارند اهمیتی نمی دهند.

 

فرزند بهشتی ادامه داد: وقتی از مسئولان ناامید شدیم و مسئولان دادگاه انقلاب و زندان اوین به حرف های ما ترتیب اثری ندادند، پیش مراجع عظام رفتیم البته مسئولان دولتی که برای آنها حرمتی قایل نیستند. پس از آن دیدار ماموران امنیتی ما را تهدید کردند. سوال اینست که اگر حکومت کاری نکرده چرا از رفتن ما پیش مراجع باک دارد؟ چراپس از دیدارما را تهدید می کنند؟

 

وی همچنین گلایه کرد:من یک خواهر شش ساله دارم. مسئولان تا به حال شده هشت ماه فرزند خردسالشان را نبینند؟ تصور کنید به آن فرزند و آن پدر در این مدت چه گذشته. یک لحظه خودشان را به جای این پدر و دختر بگذراند. آخر چه گناهی کرده خواهر کوچکم. او در اتاق را می بندد و گریه می کند. دایم سوال می کند که کی پدرم از مسافرت می آید. ما حتی نتوانستیم به او بگوییم پدرم کجاست.

 

وی در آخر افزود: به نظرم روند بازداشت پدرم روند قضایی نیست بیشتر شبیه یک گروگانگیری است. کسی باورش نمی شود که بهشتی تبانی کرده و اقدام کرده علیه امنیت. این عملکرد مسئولان در حافظه تاریخی ملت می ماند. مردم حافظه تاریخی قوی دارند. فقط به مسئولان می گویم این قدرتی که از آن استفاده می کنید، یک روز از میان می رود و خیلی ما صبوریم و پادزهر این قدرت همین صبر است.

 

گفتنی است بهشتی شیرازی در دوران نخست وزیری موسوی دبیر هیات دولت بود و پس از کناره گیری موسوی او نیز به کار های فرهنگی مشغول شد و همواره به عنوان یک شخصیت فرهنگی به فعالیت ادامه می داد.

 

وی با حضور موسوی در عرصه انتخابات به عنوان سردبیر کلمه سبز و مشاور موسوی به عرصه سیاست بازگشت. بهشتی شیرازی از جمله نزدیکترین شاگردان عارف بزرگوار مرحوم حاج محمد اسماعیل دولابی بود. وی همچنین تالیفات عرفانی و مذهبی دارد . او ماهها است به اتهام همکاری با موسوی زندانی است.

 

هر چند که مدت بازداشت موقت بر طبق قوانین دوماه بیشتر نیست اما با گذشت ماه ها از بازداشت بهشتی به مانند بسیاری از بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات، در اوین و همراه با بلاتکلیفی به سرمی برد.

 

کیوان صمیمی، بهمن احمدی امویی و مجید توکلی را در یابید

Posted:

بیانیه جمعی از اعضای تحریریه ماهنامه توقیف شده نامه

جرس: جمعی از اعضای تحریریه ماهنامه توقیف شده نامه با انتشار بیانیه ای خطاب به مجامع بین اللملی حقوق بشری، آزادی خواهان و مردم آزاده کشور نسبت به وضعیت زندانیان در اعتصاب غذا به ویژه سه زندانی که اقدام به اعتصاب غذای خشک کرده اند، اظهار نگرانی کرده و خواستار رسیدگی به شرایط آنان شدند.


بنا به گزارش های رسیده به جرس، این جمع در بیانیه خود با اشاره به وضعیت کیوان صمیمی، مجید توکلی و بهمن احمدی امویی که در اعتصاب خشک به سر می برند، می نویسند: اینک این هر سه انسان آزاده، تنها برای حفظ حقوق و حرمت انسانی زندانیان عقیدتی سیاسی و ضرورت تمکین مسولان و مدیران زندان به همان قوانین ناقص و محدودی که بر حسب وظیفه باید ملزم به اجرای آن باشند، به استقبال مرگی ناخواسته می روند. معمولاً اعتصای غذای خشک پس از چند روز اول به خونریزی معده می انجامد و سپس فعالیت مغز به شدت آسیب دیده و با تحلیل قوای جسمی و روانی فرد می تواند به کما بیانجامد و زندانی را با مرگ هم آغوش نماید.

 

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:


هم میهنان شریف و آزاده،


آزادی خواهان و کوشندگان را ه عدالت و دموکراسی،


مجامع بین المللی حقوق بشری و تلاشگران عرصه ی مطالبه واستیفا ی حقوق شهروندی، درنگ جایز نیست، تهدید به مرگ جدی است،


وخامت حال اعتصاب غذا کنندگان بند 350 اوین به ویژه


"کیوان صمیمی ، بهمن احمدی عموئی و مجید توکلی " را در یابید


اکنون 2 هفته است که هفده تن از زندانیان سیاسی بند 350 اوین در اعتصاب غذا به سر می برند و سه تن از ایشان بیش از یک هفته است که اعتصاب خود را به اعتصاب غذای خشک تبدیل کرده اند.


فرزندان آزاده این مرز و بوم تنها برای دستیابی به ابتدایی ترین حقوق انسانی که حتی توسط ارکان خود نظام برای زندانیان شناخته شده و در آیین نامه زندان ها منعکس است، به ملاقات مرگی چنین جان گداز می روند.


این سه تن به نمایندگی از سه نسل مبارزان عدالت و آزادی و حاکمیت قانون در این سرزمین، اینک در سلول های انفرادی با تسلیم ناپذیری، عدالت جویی، آزادی خواهی و در مصاف با بی رحمی و قانون گریزی زندان بان ها و متولیان و زمام به دستان دستگاه های امنیتی – قضایی جمهوری اسلامی مرگ را فریاد می کنند.


مجید توکلی دانشجوی جوان، پرشور و آرمان خواهی که به نمایندگی از نسل سوم میهنمان که علیرغم چند بار دستگیری و زندانی شدنش، سر تسلیم به درگاه قدرت بی محابای خشونت طلبان آزادی کش فرود نیاورد و علیرغم تمامی شکنجه ها، فشار ها و انفرادی رفتن های پیایی با درج مقالاتی از درون زندان، به جمع بندی تجارب دهه ها دستاورد جنبش دانشجوئی این کشور پرداخت و با مقاومت بی نظیرش ظهور نسل جدیدی از گلسرخی ها،پاک نژاد ها و مهدی رضائی ها را بشارت داد. او با دفاع جانانه اش در پستو های ظلم و بی عدالتی بی دریغی که "دادگاه انقلابی" می خوانند، هیمنه ی آستان قدسی قدرت بی حد و مرز را به چالش کشید.


بهمن احمدی امویی روزنامه نگاری برآمده از خیل جوانان سر برآورده از نسل دوم انقلاب سال 57 ،انسانی متواضع، محبوب و آرمان گرا که برای ترسیم شرایط مصیبت بار اقتصادی کشور و بی توجه بودن صاحبان قدرت مسلط بر گنجینه های این سرزمین، به توسعه اقتصادی کشور، سوء مدیریت و بی تدبیری و بی کفایتی آنان را در مصاف با عقب ماندگی و گسترش فقر و بی عدالتی و اتلاف منابع ملی، قلم خود را به چرخش در می آورد.


انسان فروتنی که به هنگامه افزایش فشار ها بر زندانیان جوان و تلاش زندانبانان برای تحقیر و خرد کردن شخصیت انسانی آزادگان سر افراز دربند، پیشاپیش زندانیان، سینه به سینه ماموران امنیتی زندان،حقوق قانونی و انسانی زندانیان را مطالبه می کرد و با مقاومتش جوان تر ها را به حفظ روحیه و پا فشاری بر حقوق قانونی خود دعوت می کرد.


کیوان صمیمی دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف که اینک پا بر جا و سر فراز بر تارک پیشتازان نسل اول انقلاب بهمن 57 می درخشد، ششمین دهه زندگی پر بار و سراسر مبارزه خویش را می گذراند. او از اواخر دهه 1340 شمسی تا کنون بارها در هر دو رژیم طعم شکنجه و زندان را چشیده است، اعدام دو برادر مبارز و سر افراز خود پیش و پس از انقلاب را تجربه کرده است و اینک سر سختانه ایستاده بر ایمان خود و تا پای جان بر مطالبه آرمان های دیرین عدالت و آزادی پای می فشارد و خواهان ستاندن حقوق قانونی شهروندی خویش از دست غاصبان آن است.


کیوان صمیمی که در دوران جوانی شکنجه های دژخیمان ساواک در کمیته مشترک ضد خرابکاری را به دفعات از سر گذرانده و به دست مردم و با اوج گیری انقلاب از زندان شاه به در آمده ،هرگز از آرمان های بلند و انسانی اش کوتاه نیامد و با وجود برخورداری از هر گونه امکان بهره جویی وکام ورزی شخصی از مواهب و رانت خواری های ناشی از حضور در نظام مدیریتی و تصمیم گیری کشور، به عافیت طلبی و آستان بوسی بارگاه قدرت ،تن در نداد.


او از موسسین حزب آزادی مردم ایران، از فعالان ملی مذهبی، از بنیان گزاران نهاد حمایت از دانشجویان محروم از تحصیل، از کوشندگان کانون صلح، کمیته دفاع از آزادی مطبوعات، حلقه پیش برنده جریان مطالبه محور در انتخابات گذشته بوده است. وی همچنین همکار ماهنامه دریچه گفتگو ، ایران فردا و در اواخر دهه شصت بانی و مدیر مسئول نشریه نامه در سالهای اصلاحات و بنیانگذار سایت سیاسی و اجتماعی "خرابات" بود و با هر تشکل مدنی و جریان قانونی و کوشنده ی راه آزادی و حقوق مدنی مردم این سرزمین، فعالانه همکاری می کرد.
هم وطنان بیدار و آگاه،
کیوان صبور و پاک باخته ما ، طی سال های گذشته بارها توسط ماموران امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی احضار شده و بار ها صاحبان قدرت به او هشدار داده اند که کوچکترین پی آمد فعالیت های قانونی و مدنی او ، زندان و بازداشگاه است. اما پاسخ کیوان تنها یک کلام بود: " از حقوق شهروندی خود ذره ای کوتاه نخواهم آمد". چنین بود که در نیمه شب همان روز اعلام نتایج انتخابات بازداشتش کردند و چون هرگز از خواسته های قانونی خود کوتاه نیامد بار ها و بارها وی را به انفرادی برده و حتی از زندانی کردنش در مستراح زندان نیز خودداری نکردند.


اما کیوان، آشتی ناپذیر بر سر معامله با به یغما برندگان حقوق و عرض و آبروی مردم، بر حقوق قانونی و انسانی و شهروندی خود پای فشرد و سر تسلیم بر درگاه قدرت بی محابای قانون گریز، فرود نیاورد. او ضمن سر سختی و پایداری بر ایمان خلل ناپذیرش به بر حقی مطالبات قانونی و یقین ورزی بر درستی مسیر مبارزه مدنی اش، در عین حال صحنه ی بازجویی پس دادن به ماموران اطلاعاتی را به صحنه ی طرح مجدد مطالبات بر حق خویش و بیهودگی و عبث بودن تلاش های آنان برای بازداشتن وی از مسیر مردم و منافع ملی کشور بهره جست.


همه آنان که کیوان شکیبا و بیداردل و عارف مسلک ما را می شناسند نیک می دانند که او ضمن بی همتایی و یگانه بودنش در ستبری دل و مرزشکنی در دلیری و بی باکی و داشتن سری نترس در هزینه پردازی و آمادگی بی شائبه و تمام عیارش برای از خود گذشتگی و پاکبازی در راه آرمان های آزادی خواهانه، عدالت جویانه و میهن پرستانه اش، درعین حال به گفتگو و به تعبیر خودش" معجزه گفتگو" فارغ از مرز بندی های ایدئولوژیک و سیاسی باوری عمیق داشت.


کیوان بر پایه ی همین باور حتی در فرصت کوتاهی که برای شرکت در مراسم جشن عروسی یگانه دخترش به مرخصی چند روزه آمده بود با هدف دستیابی احتمالی به روزنه های امیدوار کننده ای برای خروج از وضعیت امنیتی سیاسی میهن بر باد ده کنونی، اوقات و ساعات زیادی را به دیدار و گفتگو با زعما و سر کرده گان و چهره های شاخص موسوم به اصول گرا ،صرف کرد. چهره های شاخصی که بازجویان و صحنه گردانان دستگاه های امنیتی- اطلاعاتی کشور افتخار شاگردی در محضر ایشان را برای خود به ثبت رسانده اندو همین بازجویان اینک باید در کسوت بازجو در برابر منطق روشن و مستحکم کسی باز جویی پس دهند که در موضع یک میهن پرست راستین، با استادانشان به بحث و گفتگو و تحلیل ورزی نقادانه می نشینند.


عزیزان هم وطن


اینک این هر سه انسان آزاده، تنها برای حفظ حقوق و حرمت انسانی زندانیان عقیدتی سیاسی و ضرورت تمکین مسولان و مدیران زندان به همان قوانین ناقص و محدودی که بر حسب وظیفه باید ملزم به اجرای آن باشند، به استقبال مرگی ناخواسته می روند.


معمولاً اعتصاب غذای خشک پس از چند روز اول به خونریزی معده می انجامد و سپس فعالیت مغز به شدت آسیب دیده و با تحلیل قوای جسمی و روانی فرد می تواند به کما بیانجامد و زندانی را با مرگ هم آغوش نماید.
از این رو اعتصاب خشک در زندان انفرادی که اعتصاب کننده حتی از مراقبت سایر زندانیان بی بهره است می تواند مرگ را بسیار سریع تر به ارمغان آورد. شاید بردن این سه تن به انفرادی و نگه داشتن این سه مبارز نستوه تحت شرایط اعتصاب خشک در انفرادی نیز عمداً برای راحت شدن زندانبانان از جسارت و مقاومت مدنی این سه آزاده در بند صورت گرفته باشد. چه بسا که حتی پیام آزادگان سر افراز زندان رجائی شهر، برخی چهره های روحانی و رهبران جنبش سبز و فعالان مدنی و اجتماعی برای خاتمه ی اعتصاب از این سه تن دریغ کنند تا با مرگ این سه آذرخش ،بی پروائی زندانبانان و متولیان امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی در اعمال قدرت لجام گسیخته و به دور از هر گونه ضابطه برای سایر زندانیان به نمایش بگذارند .مقامات نظام با بی اعتنایی به خواسته های حداقلی و قانونی اعتصاب کنندگان و درگیر شدگان در بازی رو کم کنی نامسولانه با این نمایندگان جنبش مدنی ایران، می خواهند به صراحت بیان کنند که قانون تنها ابزاری برای سرکوب وانقیاد است و آن بخش از قوانین جمهوری اسلامی که اعمال قدرت را ضابطه مند میسازد و یا در هر سطحی به حقوق شهروندان اشاره دارد، تنها نقش تزئینی داشته و برای مشروعیت بخشی صوری و ظاهری به اعمال قدرت بی پروا و انقیادطلبی بی چون و چرای شهروندان است. شهروندانی که صاحبان قدرت آن ها را رعیتی بیش نمی بینند، آن هم رعیتی که تنها موظف به اطاعت کورکورانه از این نایبان خدا در زمینیند.


از این روست که رساندن صدای مظلومیت این آزادگان در بند، امروز وظیفه ای همگانی است. غفلت، تعلل و بازی با زمان به هر شکل و هر بهانه تنها ارمغان آورنده ی مرگ بی صدای این آزادگان سر افراز خواهد بود. همتی گستره لازم است تا از وقوع تلخ این رویداد پیش گیری شود.


آری، ای همه انسانهای با وجدان و دردمندی که قلب تان برای انسان و حقوق بدیهی اش می تپد، درنگ جایز نیست.


یک نفر در آب دارد می سپارد جان، یک نفر دارد که دست و پای دائم می زند روی این دریای تند و تیره و سنگین که می دانید.



جمعی از اعضای تحریریه ماهنامه توقیف شده نامه
 

مجوز دولت برای طراحی مکانیزم اجرای قانون لغو شد

Posted:

جرس: رئیس هیئت تحقیق و تفحص از عملکرد برنامه چهارم توسعه گفت: از آنجا که در برنامه چهارم دولت برای نوشتن آئین نامه 40 درصد قوانین اصلا ورود پیدا نکرد، در برنامه پنجم جز در موارد استثنا طراحی مکانیزم اجرای قانون را از دولت گرفتیم.

 

به گزارش مهر، غفار اسماعیلی، اظهار کرد: ما در بررسی هایی که در برنامه چهارم توسعه و نحوه عملکرد دولت داشتیم به نتایج خوبی رسیدیم و سعی شد با اصلاح و تعدیل هایی که می توانیم در برنامه پنجم توسعه داشته باشیم از تکرار مواردی که در اجرا با مشکل مواجه می شوند و یا راه را برای عدم اجرای قانون باز می کند ، جلوگیری کنیم.

 

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از عملکرد برنامه چهارم توسعه ادامه داد: از جمله اشکالات برنامه چهارم این بود که تنظیم همه آئین نامه ها به دولت واگذار شده بود و در بررسی ها مشخص شد دولت اصلا در 40 درصد موارد برای تنظیم آئین نامه ورود هم نداشته است، بنابراین ما سعی کردیم در این مقوله تکلیف را مشخص کرده و خودمان در تصویب برنامه مکانیزم اجرای قانون را هم مشخص کنیم و کار تدوین آئین نامه دست دولت نباشد که پس از ابلاغ قانون برنامه همواره منتظر آئین نامه ها باشیم .

 

عضو کمیسیون تلفیق برنامه پنجم توسعه تصریح داشت: این تصمیم گرفته شد و صرفا قرار شد دولت در موارد خاص که دیگر راه چاره ای نباشد خود اقدام به تنظیم آئین نامه ها کند.

 

اسماعیلی یادآور شد: در برداشت از منابع نفتی نیز مقرر شد تا پایان برنامه پنجم رقم 4 میلیون و دویست و سی و پنج هزار بشکه تولید روزانه به 5 میلیون دویست و سی وپنج هزار برسد و مقرر شد این یک میلیون افزایش، از مخازن مشترک ایران با کشورهای همسایه باشد.
 

آغاز اعتصاب غذای خشک رضا ملک زندانی سیاسی

Posted:

جرس: رضا ملک زندانی سیاسی با سابقه زندان اوین به دلیل بد رفتاری و شرایط بد زندان پس از انتقال به سلول انفرادی دست به اعتصاب غذای خشک زده است.


به گزارش هرانا، رضا ملک با سابقه ترین زندانی سیاسی بند 350 که از حدود 20 روز پیش مجددا به انفرادی بند 240 منتقل شده، پنج روز است که به اعتصاب غذای 17 زندانی سیاسی دیگر پیوست و به صورت خشک اعتصاب غذا کرده است.


وضعیت جسمانی این زندانی سیاسی 74 ساله به علت اعتصاب غذا در معرض خطر قرار گرفته است.

 

شایان ذکر است مدت محکومیت رضا ملک در خرداد ماه سال ٨٨ به پایان رسیده و ماموران وزارت اطلاعات از آزادی وی ممانعت به عمل آورده و از قوه قضائیه در خواست صدور حکم مجدد برای این زندانی کردند.
 

هم اکنون علی ملیحی فعال دانشجویی و عضو ادوار تحکیم وحدت، بهمن احمدی امویی روزنامه نگار، حسین نورانی نژاد روزنامه نگار و عضو جبهه مشارکت، عبدالله مومنی فعال دانشجویی و سخنگوی ادوار تحکیم، علی پرویز فعال دانشجویی، حمیدرضا محمدی فعال سیاسی، جعفراقدامی فعال مدنی، ، ضیا نبوی دانشجوی محروم از تحصیل، ابراهیم (نادر) بابایی فعال مدنی و از جانبازان جنگ ایران و عراق، کوهیار گودرزی فعال حقوق بشر و وب نگار، مجید دری فعال دانشجویی، مجید توکلی فعال دانشجویی، کیوان صمیمی روزنامه نگار، غلامحسین عرشی و محمد حسین سهرابی راد و پیمان کریمی آزاد از بازداشت شدگان حوادث عاشورا از جمله زندانیان منتقل شده به سلول انفرادی هستند که در اعتصاب غذا به سر می برند.

اتحاديه آزاد کارگران ايران خواستار آزادی فعالان کارگر زندانی شد

Posted:

جرس: اتحاديه آزاد کارگران ايران خواستار آزادی فعالان کارگری زندانی از جمله منصور اسانلو، ابراهيم مددی، رضا شهابی ، بهنام ابراهيم زاده و مهدی فراهی شانديز شد.

 

به گزارش رادیو فردا، اين اتحاديه کارگری در بيانيه خود به اين مناسبت به نام های منصور اسانلو، ابراهيم مددی، رضا شهابی، از رهبران و اعضای سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه، و همچنين بهنام ابراهيم زاده و مهدی فراهی شانديز، دو فعال کارگری ديگر، اشاره کرده است. در ماه های اخير، روند بازداشت فعالان کارگری به اتهام های امنيتی شدت گرفته است.

 

با اين همه، اتحاديه آزاد کارگران ايران اعلام کرد که بازداشت فعالان و رهبران کارگری، هيچ خللی در اراده آنان برای دستيابی به حقوق انسانی طبقه کارگر ايجاد نخواهد کرد.
 

عضو كميسيون اقتصادی مجلس: نفت كه بر سر سفره نيامد، نان را هم بردند

Posted:

دولت از هدفمند کردن یارانه‌ها بهره سیاسی‌اش را برده، حالا می‌‌خواهد عقب‌نشینی کند
جرس: محمدرضا خباز، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ما در گذشته شاهد بودیم که رئیس‌جمهور گفت نفت را بر سر سفره مردم می‌آوریم اما دیدیم که نان را هم از سر سفره مردم بردند. یا این‌که گفته شد اسامی مفسدان اقتصادی را اعلام می‌کنیم اما رئیس‌جمهور گفت که این حرف را نزده است.


به گزارش آفتاب، نماینده مردم کاشمر در مجلس، درخصوص هدفمند کردن یارانه‌ها و چگونگی اجرای آن اظهار داشت: هدفمند کردن یارانه‌ها به منزله جراحی در اقتصاد کشور است بنابراین وقتی بیمار وارد اتاق عمل می‌شود و جراحی روی آن انجام می‌شود طبیعتا مقداری درد و سختی خواهد داشت.

 
وی ادامه داد: بیمار باید دوره نقاهت را هم پشت سر بگذارد پس از آن‌که درد را تحمل کرد تا به بهبودی ‌برسد. هدفمند کردن یارانه‌ها نیز چنین است، ابتدا با تورم 30 درصدی مواجه خواهیم شد پس از آن‌که مردم ریاضت را پذیرفتند و تبعات آن را قبول کردند و دولت به عنوان دکتر تمام تلاش خود را به‌کار برد که درد کمتری نصیب مردم شود و دوران نقاهت را هم با همراهی هم به پایان برسانند آن‌گاه می‌توان گفت کار خوب انجام شده است.

 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اظهارات محمود احمدی‌نژاد مبنی‌بر این‌که با اجرای این طرح یک فقیر هم نخواهیم داشت، تصریح کرد: اما این‌که از همین اول گفته شود ما یک فقیر هم نخواهیم داشت از آن حرف‌هایی که است که باید گفته شود آرزو بر جوانان عیب نیست، اما واقعیت ندارد.

 
خباز گفت: ما تنها کشوری نیستیم که این طرح را اجرا می‌کنیم،  هرجا که این طرح اجرا شد مردم ریاضت کشیدند و این تحمل کردن‌ها و قبول گرفتاری‌ها به منزله روشن بودن پایان کار نیست، معتقدم این حرف‌ها که پیشاپیش زده می‌شود، برای مردم توقعاتی ایجاد می‌کند و بعدا مجبور خواهیم شد بگوییم نمی‌توانیم و از عهده آن برنمی‌آییم مثل همان شعار " آوردن نفت بر سر سفره مردم" است.

 

نماینده کاشمر تصریح کرد: ما در گذشته شاهد بودیم که رئیس‌جمهور گفت نفت را بر سر سفره مردم می‌آوریم اما دیدیم که نان را هم از سر سفره مردم بردند. یا این‌که گفته شد اسامی مفسدان اقتصادی را اعلام می‌کنیم اما رئیس‌جمهور گفت که این حرف را نزده است، به نظر من خبرنگاران رسالت بزرگی در تذکر به مسئولان دارند و باید این سخنان را مستند کنند و به مسئولان یادآوری شود که شما این سخنان را گفته‌اید و نمی‌توانید به راحتی از آن بگذرید.

 

خباز گفت: مسئولان نباید از ابتدای کار صحبت‌هایی بکنند که در مردم منجر به توقعات فزاینده شود به نحوی که در اجرا با مشکل مواجه شوند و سپس وعده‌ها را پس گرفته و خود را کنار بکشند. از اول و قبل از فراهم شدن مقدمات اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها صحبت از دادن 75 هزار تومان پول نقد بود سپس به 50، 40 و 30 هزار تومان کاهش یافت و امروز مبلغی مطرح است که خودشان هم روی‌شان نمی‌شود بگویند چقدر است.

 

وی ادامه داد: رئیس جمهوری هنوز کار را شروع نکرده صحبت از تشکیل ستاد می‌کند در حالی که ما در مجلس خبری از این ستاد نداریم، از این‌رو می‌بینم مجلس با مماشاتی که به خرج داد سعی کرد بهانه را از دولت برای عدم اجرا بگیرد.

 

خباز یادآور شد: مجلس از قانون خود عقب‌نشینی کرد تا دولت برای اجرا پشیمان نشود. دولت شعار هدفمند کردن یارانه‌ها را داده، از آن طرف هم گفته پول می‌دهیم و بهره سیاسی‌اش را هم برده، حال می‌گوید سخت‌و سنگین است و احساس می‌کند از عهده کار بر نمی‌آید و می‌خواهد عقب‌نشینی کند.

 

نماینده کاشمر گفت: اما مجلس می‌گوید چاره‌ای جز اجرای صحیح قانون ندارد. در کشور کسی مخالف اجرای هدفمند کردن نیست که برای آن ستادی هم تشکیل شود بلکه نگرانی از شیوه اجرا است که از همان ابتدا کارشناسان معتقد بودند که دولت از عهده کار بر نمی‌آید زیرا اگر قرار باشد کار درست انجام شود دولت ابتدا باید به کار کارشناسی تن دهد و نه این‌که فقط نظرات خود را قبول داشته باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر در اجرای هدفمند کردن پزشک و پرستار و بیمار مثلث تشکیل دهند این قانون با موفقیت اجرا می‌شود اما اگر پرستار و پزشک بیمار را وسط کار جراحی رها کنند نمی‌توان انتظاری برای موفقیت آن داشت.


احمدی نژاد در سفر به همدان، خبر از تشکیل ستاد داده و ادعا کرده بود:  اینان حتی با طرح هدفمند کردن یارانه‌ها که بیست سال شعار آن را می‌دادند به مخالفت برخاسته و هر روز یک دروغ منتشر می‌کنند تا بلکه این طرح اجرا نشود و حتی در این زمینه ستادی ایجاد کردند تا وقتی اجرای طرح شروع شد آن را خنثی کنند.


پس از این سخنان نمایندگان مجلس در اظهار نظرهای جداگانه ای از وجود چنین ستادی ابراز بی اطلاعی کرده اند. 


دولت بر خلاف مصوبه مجلس هنوز قانون هدفمند کردن یارانه ها را اجرا نکرده و گفته می شود با توجه به اختلاف نظر مجلس و دولت در این خصوص، احمدی نژاد از اجرای این قانون نیز سربار خواهد زد.
 

دبير كميسيون ماده ۱۰: نهادهاي انتظامي و قضايي با فعاليت احزاب توقيف شده برخورد کنند

Posted:

جرس: دبير كميسيون ماده 10 احزاب در خصوص اخبار منتشر شده در مورد فعاليت استاني "حزب توقيف شده مشاركت" عنوان کرد: حزبي كه توسط كميسيون ماده 10 احزاب توقيف شده و پرونده‌اش براي انحلال به دادگاه ارسال مي‌شود از لحاظ قانوني تا تعيين تكليف نهايي و صدور حكم قطعي مجاز به هيچگونه فعاليتي نيست.


به گزارش فارس، عباس زاده مشكيني، برخورد با اين گونه رفتارهاي غيرقانوني را وظيفه نهادهاي انتظامي و قضايي دانست.


خبرگزاری فارس مدعی شده است که طبق بخشنامه شوراي مركزي حزب مشاركت به مراكز استان‌ها، از شاخه‌هاي استاني خواسته شده جلسات حزب را در قالب‌هاي مختلف برگزار كنند.

 
گفتنی است اواخر فرودین ماه، محمود عباس زاده مشکینى، دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در نامه هاى جداگانه اى به مسئولان جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامى، اعلام کرد: این کمیسیون، پیرو اخطار کتبى خود به این دو حزب در اواخر مرداد ماه "براى رعایت قانون" پروانه فعالیت آن ها را توقیف کرده و خواستار انحلال آنها شده است.


در حالى که دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب وزارت کشور دولت محمود احمدى نژاد، از توقیف پروانه فعالیت جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامى، به عنوان دو حزب عمده اصلاح طلب در ایران، خبر می داد، دبیر کل سازمان مجاهدین، این اقدام را جناحى توصیف کرد و حزب مشارکت نیز تصمیم گیرى در این زمینه را به مراجع بالاتر مربوط دانست.


 

سردار رادان: فتنه گران، خبرنگاران را برای اهداف خود آموزش دادند

Posted:

جرس: جانشین فرماندی نیروی انتظامی اظهار عقیده کرد: گرداننده‌هاي فتنه نيز به اهميت رسانه و خبرنگاران توجه داشتند و از افرادي در قالب خبرنگار استفاده كردند و به آنها براي پيش بردن موضوعات خود آموزش دادند.


به گزارش خبرنگار ايلنا، سردار احمدرضا رادان، در مراسم تقدير از خبرنگاران حوزه نيروی انتظامي با اشاره به مشكلات شغل خبرنگاري گفت: مشكل اصلي اين شغل عدم پايداري آن به دليل حمايت‌ نشدن از طرف نهادهايي است كه بايد اين شغل را حمايت كنند. آرزو مي‌كنيم روزي به جايي برسيم كه اين شغل به پايداري مناسب برسد و اين مگر به صورت قانون‌مند و نظام‌مند امكان‌پذير نيست.


وی با اشاره به اينكه در سال گذشته در اوج زمان "فتنه" در جمع خبرنگاران به مناسبت اين روز حضور داشته، گفت: در آن زمان نيز به جنگ نرم و تهاجم اشاره كرديم و گفتيم در ميان فتنه ادامه سناريوي جنگ نرمي بود كه از پس از جنگ تحميلي آغاز شد. جالب اين بود كه گرداننده‌هاي فتنه نيز به اهميت رسانه و خبرنگاران توجه داشتند و از افرادي در غالب خبرنگار استفاده كردند و به آنها براي پيش بردن موضوعات خود آموزش دادند.


رادان مدعی شد: در آن شرايط ما به جاي اينكه يك گام جلو باشيم بايد براي ساماندهي ذهن‌هايي كه آشفته شده بود مدافعي عمل مي‌كرديم.


وی افزود: روز خبرنگار به واسطه قداست خون شهيد صارمي‌ها بايد پاسداري شود و اگر اين قداست را قبول داريم بايد در اين مسير سخت دقت كنيم و بدانيم كه كمين براي اينكه آخرت‌سوزي كند بسيار زياد است و هر روز با يك چهره خود را نشان مي‌دهند.


رادان با اشاره به اينكه "رسالت شما اين است كه بتوانيد با قلم‌تان مسير درست را به كساني كه شما را مرجع خبري مي‌دانند، نشان دهيد"، اظهار نظر کرد: شما در برابر دنياي دروغ‌ها وظيفه داريد كه مخاطب را در جهت درست رهنمون كنيد و در برابر هجمه دشمن قوي باشيد.


او در پايان از خبرنگاران خواست تا با توجه به نياز مردم به افزايش احساس امنيت در اين راستا از قلم خود براي ذخيره آخرت خود استفاده كنند.
 

پیام برحق شما شنیده شد،  به اعتصاب غذای خود پایان دهید

Posted:

درخواست چهار فعال ملی مذهبی از اعتصاب کنندگان
جرس: حبیب الله پیمان، عزت الله سحابی،  احمد صدرحاج سید جوادی و ابراهیم یزدی با صدور بیانیه ای ضمن پشتیبانی از خواسته های برحق اعتصاب کنندگان از آنان خواسته اند تا به اعتصاب غذای خود پایان دهند.



متن کامل این بیانیه که در اختیار جرس قرار گرفت به این شرح است: 
 

روز از اعتصاب غذای هفده نفر از زندانیان سیاسی در زندان اوین می گذرد و با وجودی که اخبار حکایت از وخیم شدن حال جسمانی آنان دارد، مسئولان زندان و قوه قضائیه همچنان از پذیرش خواسته های قانون و ابتدایی آنان خودداری می کنند. و این درحالی است که ساعت به ساعت بر شدت نگرانی عمومی مردم و خانواده های آنان افزوده می شود. آیا مراقبت و محافظت از سلامت جسمی و روانی و تامین حقوق قانونی و مدافعان برعهده مدیران زندان و مسئولان دستگاه قضایی نیست؟ پس چرا نباید با رسیدگی فوری به این درخواست ها، از وقوع یک فاجعه دردناک انسانی جلوگیری کنند؟


ما ضمن حمایت از مطالبات بر حق شما دوستان آزادیخواه و دربند و ابراز و همدردی با رنج ها و مصائبی که به ناحق بر شما روا شده و می شود، نظرتان را به این نکته که قطعا بر شما پوشیده نیست جلب می نماییم که بار سنگین رسالتی که بر دوش ملت ایران سنگینی می کند جز با همت و پایمردی و همبستگی میان همه مردم سالم به سر منزل مقصود نمی رسد. دیر زمانی است که ملت ایران برای به دست آوردن آزادی و عدالت و حاکمیت قانون و اراده عمومی مبارزه می کند ولی به رغم پیروزی بزرگی که یکصدسال پیش در این راه با انقلاب مشروطیت نصیب آنان گردید، و قانون اساسی به عنوان میثاق میان ملت و دولت به تصویب رسید، ولی تا امروز اکثر دولت ها از تمکین به آن ها و رعایت حقوق اساسی ملت خودداری ورزیده اند، آنچه شما برای به دست آوردنش دست به اعتصاب غذا زده اید، تنها بخشی از حقوق پایمال شده ملت است که جز در سایه خودآگاهی،همبستگی و پایداری درازمدت ملت تحقق پذیر نیستند. 


شما با اقدام شجاعانه خود ندای مظلومیت خود را به گوش همگان در داخل و خارج کشور رساندید و وجدان های خفته را بیش از پیش بیدار و متوجه مسئولیت دشواری که همگی برعهده دارند نمودید. این راه طولانی هم چنانکه شما هم باور دارید باید با صبر و مقاومت و پیش گیری مشی عدم خشونت و همراه با توسعه آگاهی ها و همبستگی میان همه اقشار مردم به تدریج پیموده شود. و ما تردید داریم آسیبی که از ادامه اعتصاب غذا بر سلامت و زندگی شما وارد می شود نوعی اعمال خشونت علیه خویش تلقی نگردد. 


درخواست ما این است که با توجه به موقعیتی که در سایه فداکاری و تحمل رنج در زمینه جلب افکار و بیداری وجدان عمومی و تقویت روحیه همدردی و همبستگی میان ملت نصیب شما و جنبش سبز ملت ایران گشته، به اعتصاب غذای خود پایان داده، اجازه ندهید سلامت جسمانی و روحی شما که سرمایه ای با ارزش در راه طولانی به سوی اهداف بزرگ ملی و انسانی محسوب می شود، بیش از این آسیب ببیند. باور داریم که پیروزی در تحقق این نوع هدف ها که ریشه در هستی انسانی و ارزش های راستین الهی دارند همزمان و همراه عمل رهایی بخش برای فرد و جامعه محقق می شوند و به همین جهت شما از ابتدا و هم اکنون پیروز مبارزه ای بوده و هستید که انگیزه های آن ریشه در خودآگاهی تان دارد.


حبیب الله پیمان - عزت الله سحابی – احمد صدر حاج سید جوادی – ابراهیم یزدی