جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


احمدی نژاد: ایران كشوری آزاد است و امروز تمام رقبا و مخالفین من آزاد هستند

Posted:

در گفتگو با نیویورکر
جـــرس: درحالیکه جمع وسیعی از  فعالان سیاسی، روزنامه نگاران، دانشجویان و همچنین مردم معترض به نحوه قدرت یابی و عملکرد دولت محمود احمدی نژاد، در زندان و محکومیت به سر می برند، وی طی مصاحبه ای با یک نشریه آمریکایی اعلام کرد "ایران كشوری آزاد است که همه به راحتی از هم انتقاد می‌کنند و امروز نیز همه رقبا و مخالفین من آزاد هستند. " رئیس دولت همچنین با ادعای اینکه "ایران هیچ نوع دیكتاتوری اعم از حزبی یا غیرحزبی را بر نمی‌تابد"، اظهار عقیده کرد "بدترین خفقان در آمریكا حاكم است."

 

به گزارش ایلنا، محمود احمدی‌نژاد در مصاحبه با مجله آمریکایی «نیویورکر» در پاسخ به اینكه آیا ایران قصد دارد در بازی بزرگان شركت كند، گفت:این سخن نادرستی است، ملت ایران اهل بازی نیست. ایران مخالف معادلات یك سویه‌ و ناعادلانه‌ای است كه برخی از كشورها آن را تنظیم كرده‌اند. ما معتقدیم نظم و سیستمی كه پس از جنگ جهانی دوم به‌وجود آمد، ظالمانه و ناتوان است و نمی‌تواند عدالت و امنیت را در دنیا برقرار و تهدیدات و ناامنی‌ها را از بین ببرد .


احمدی نژاد در پاسخ به سوالی درباره كمك ایران به گروه‌های فلسطینی و عراقی گفت: طرح اینگونه ادعاها به دلیل حاكم بودن نظم ناعادلانه در جهان است.ایران هیچ‌گاه حمایت معنوی خود از مردم فلسطین، لبنان و عراق را پنهان نكرده است و با افتخار از آنها به عنوان یك عمل انسانی حمایت می‌کند.


اسراییل در حال فروپاشی است
رئیس دولت دهم با بیان اینكه "اسراییل در سراشیبی اضمحلال قرار دارد"، اظهار عقیده کرد "اسراییل برای تامین منافع غرب تاسیس شد و از تصرف سرزمین‌های نیل تا فرات سخن می‌گفت اما امروز غربی‌ها برای نجات این رژیم به منطقه خاورمیانه لشكركشی كرده‌اند بنابراین فلسفه وجودی این رژیم از بین رفته است. آمریكایی‌ها هنگامی می‌توانند در منطقه زندگی كنند كه با ملت‌های دیگر منطقه رابطه‌ای منطقی و دوستانه داشته باشند. "


اروپایی ها اجازه دهند یهودیان به سرزمین خود بازگردند
احمدی نژاد سپس با اینكه اگر جنگ جهانی دوم در اروپا اتفاق افتاده چرا مردم فلسطین باید تاوان آن را بدهند، خاطر نشان کرد: آنها می‌توانستند سرزمینی را در آلاسكا، كانادا و یا در گوشه‌ای از آمریكا را به یهودیان بدهند در این صورت هیچ درگیری و اختلافی هم به وجود نمی‌آمد.

وی گفت "ملت فلسطین، انسان هستند و حق تعیین سرنوشت دارند آنها باید از حقوق قانونی و اولیه خود برخوردار باشند به همین دلیل اشغالگری را محكوم می‌كنیم زیرا اشغالگری در نقطه مقابل حقوق انسانی است و برای اجرای عدالت باید در برابر اشغالگری مقاومت کرد. "


صهیونیست ها یك حزب سیاسی هستند
احمدی نژاد با اشاره به وضعیت یهودیان در ایران گفت: در حالی كه در ایران به ازای هر 150 هزار نفر یك نماینده در مجلس وجود دارد یهودیان ایران كه كمتر از 20 هزار نفر هستند یك نماینده در مجلس دارند و این نشان‌دهنده رابطه خوب،انسانی و برابر ایرانی‌ها با یهودیان است.

وی خاطرنشان كرد: مردم ایران با یهودیان دوست هستند.هیچ انسان دینداری ضدسایر دینداران نیست ما همه ادیان را یكی و واحد می‌دانیم اما صهیونیست‌ها دیندار نیستند آنها یك حزب سیاسی هستند که می خواهند بر دنیا حكومت كنند.
احمدی نژاد با تأكید بر اینكه رژیم جعلی صهیونیستی ارتباطی به یهودیت ندارد، تصریح كرد: صهیونیزم یك حزب سیاسی است كه سعی دارد خود را یهودی معرفی كند.


از مشكلات اصلی سردمداران غرب كم اطلاعی آنها نسبت به مسایل ایران و جهان است
رییس‌ دولت در پاسخ به سوالی درباره اوضاع داخلی ایران اظهار داشت: یكی از مشكلات اصلی سردمداران غرب كم اطلاعی آنها نسبت به مسایل ایران و جهان است. سال گذشته در ایران بالاترین تراز دموكراسی به نمایش گذاشته شد این در حالی است كه در هیچ یك از كشورهای غربی 85 درصد مردم درانتخابات شركت نمی‌كنند. ایران كشوری آزاد است که همه به راحتی از هم انتقاد می‌کنند و امروز هم همه رقبا و مخالفین من آزاد هستند.


كسانی كه ایران را به دیكتاتوری متهم می كنند از شاه حمایت می كردند
احمدی‌نژاد تصریح كرد: ایران هیچ نوع دیكتاتوری اعم از حزبی یا غیرحزبی را بر نمی‌تابد. جالب است کسانی که ایران را به دیكتاتوری متهم می‌كنند در گذشته از رژیم شاه كه یك دیكتاتور شناخته شده وخشنی بود به طور مطلق حمایت می‌كردند حتی امروز هم ازكشورهایی كه دیكتاتوری مطلق هستند و هیچ انتخاباتی در آن برگزار نمی‌شود،كاملا حمایت می‌كنند.


وی افزود: به نفع سیاستمداران غربی است كه واقعیت‌های ایران را مورد توجه قرار دهند زیرا با اظهارات آنها واقعیت‌های ایران تغییر نمی‌کند و ایران هم هرگز مطابق خواسته و میل آنها عمل نخواهد كرد. مردم ایران درحالیکه باهم صمیمی هستند، در انتخابات آزادانه با هم رقابت می‌كنند ضمن اینكه در هر كشوری قانون وجود دارد اگركسی موجب شكسته شدن قانون شود، دستگاه قضایی با او برخورد می كند.


احمدی‌نژاد گفت: سیاستمداران غربی در تحلیل مسائل ایران سردرگم هستند. آنها هیچ‌گاه نمی‌خواهند واقعیت ایران را بپذیرند. ملت ایران ملتی یكپارچه و متحد است و از منافع جمهوری اسلامی در مقابل دشمنان حمایت و پشتیبانی می‌كنند.


بدترین خفقان در آمریكا حاكم است
رییس جمهور تصریح کرد: بدترین خفقان در آمریكا حاكم است. در دوره بوش بسته‌های پستی و مكالمات تلفنی را كنترل می‌كردند. در حالی‌كه در ایران هیچ گاه چنین چیزی وجود ندارد. درحال حاضر شما به عنوان خبرنگار، راحت و بدون واهمه با من صحبت می‌كنید در حالی كه هیچ یك از روسای جمهور آمریكا این جرات را نداشتند كه یك خبرنگار ایرانی، آزادانه از آنها سوال كند و در كنفرانس‌های خبری مختلف نزدیك به 60 خبرنگار آزادانه از من سوال می كنند در حالیكه امكان ندارد سران آمریكا چنین كنفرانس خبری را برگزار كند.


احمدی‌نژاد درپاسخ به اینكه در سال 2008 خوشبینی بسیاری برای تعامل میان ایران و آمریكا وجود داشت، اما به نظر می‌آید روابط در یك ونیم سال گذشته سخت‌تر شده است، خاطرنشان كرد: متاسفانه فضا همین طور است البته ایران از این وضعیت استقبال نمی‌كند. بنده برای اوباما پیام تبریك فرستادم كه این اقدام بعد از سی سال اهمیت بسیاری دارد البته فشارهای زیادی بر من وارد شد و بسیاری از روزنامه‌ها وگروه‌های سیاسی ایران به این اقدام اعتراض كردند. ایران با این‌ اقدامات ،گام اول را برداشت و اعلام كرد اگر تغییرات واقعی باشد ایران همكاری خواهد كرد، اما پاسخی دریافت نشد. سپس آمادگی خود را برای گفت‌وگوی آزاد و در برابر رسانه‌ها در جریان سفر نیویورك اعلام كردیم كه این نشانه صداقت ایران بود اما باز هم پاسخی دریافت نشد.


دو راه پیش روی آمریكا؛ اصلاح رفتار یا جمع آوری نیروهای نظامی از سراسر جهان
احمدی نژاد درباره پیش‌بینی خود از وضعیت روابط ایران و آمریكا در پنج سال آینده گفت: درآینده دو اتفاق خواهد افتاد یا دولتمردان آمریكا سیاست‌ها و رفتارشان را اصلاح می كنند یا تحت فشار ملت‌ها مجبور می شوند نیروهای نظامی خود را از تمام جهان جمع آوری كنند كه به نظر می‌رسد حالت اول بهتر است.


وی در پاسخ به سوالی درباره بیانیه تهران خاطرنشان كرد: ایران از تبادل هسته‌ای استقبال كرد اما آنها با افزودن شروطی شروع به تهدیدكردند بنابراین نتیجه‌ای حاصل نشد. پس از مدتی اوباما از لولا و اردوغان درخواست كرد كه بحث تبادل را هماهنگ كنند این بار هم با وجود بی اعتمادی تهران نسبت به غرب، به خاطر باز شدن مسیر تعامل آنرا پذیرفتیم.


اوباما در مسیری شكست خورده قرار دارد
احمدی‌نژاد همچنین اظهار عقیده کرد "اوباما در مسیر شكست خورده قرار دارد وادامه مسیر فعلی هیچ آینده ای ندارد زیرا این مسیر در گذشته توسط بوش تجربه شده است. "


احمدی نژاد در پاسخ به ادعای آمریكا و اسراییل مبنی براینكه ایران تا دوسال دیگر به بمب هسته‌ای دست می یابد،گفت: رسانه‌ها و سیاستمداران آمریكایی اصرار دارند این نگرانی را القا كنند در حالیكه پاسخ نمی‌دهند اگر وجود یك بمب اتم تا این حد خطرناك است پس داشتن 5 هزار بمب اتم از سوی خودشان چقدر می‌تواند خطرناك باشد ؟دولتمردان آمریكا در شورای امنیت با امتیاز وتو حكومت می کنند و در شورای حكام وآژانس بین‌المللی اتمی با زورگویی سیاست‌های خود را جلو می‌برند.


ایران آمادگی كمك به آمریكا را دارد
رییس دولت دهم با اعلام "آمادگی ایران برای كمك به آمریكا برای خروج از شرایط كنونی" تصریح كرد:ایران آمادگی دارد براساس عدالت و احترام به آنها كمك كند. اگر این موضوع را بپذیرند ملت ایران راه خروج از این بن بست را به آنها نشان می‌دهد.


احمدی نژاد در پاسخ به اینكه آیا حاضر به كمك و همكاری با آمریكا هستید، گفت:من هر سال اعلام آمادگی كردم اما فكر نمی‌كنم در بین سیاستمداران آمریكایی گوش شنوایی باشد اماآنكه باید بشنود مردم آمریكا هستند.

 

افزایش نارضایتی مردم اهواز از وضع نابسامان آب آشامیدنی

Posted:

منابع خبری خوزستان گزارش می دهند

جـــرس: گزارش منابع خبری از خوزستان حکایت از آن دارد که مردم شهر اهواز، در اعتراض به وضعیت نابسامان آب آشامیدنی آن شهر، قصد برگزاری تجمعی مسالمت آمیز در مقابل استانداری خوزستان را دارند.


این گزارش که روز سه شنبه ١۹ امرداد ماه توسط منابع خبری جرس از استان خوزستان ارسال گردیده، خاطرنشان می سازد که از دلایل اعتراض مردم شهر اهواز، "وضعیت بسیار ناگوار آب آشامدینی (که مدتیست با آب فاضلاب شهری یکی شده)، "رشد بیکاری جوانان" و "وضعیت نابسامان بسیاری از خانواده ها در پی تعویق و عدم پرداخت حقوق هایشان و عدم پاسخگویی مسئولین" می باشد.


این منبع خبری همچنین گزارش داد که در اداره بنادر و دریانوردی منطقه آزاد آبادان و خرمشهر، هیئتی 7 نفره که از طرف دولت، شنبه تا چهارشنبه هر هفته در این مناطق حضور داشته و در روزهای آخر هفته به تهران بر می گردند، دست به فساد و رشوه خواری زده و در این میان پیمانکاران خویش را منتفع نموده اند.


این در حالیست که آنها از تمام امکانات رفاهی و بهداشتی و تفریحی برخوردار بود، و مردم این منطقه برای امرار معیشت شان دست و پنجه نرم می کنند .



شکایت اصلاح طلبان؛ اختلال مخابراتی، مقدمه کودتا

Posted:

نیلوفر زارع
جرس: نام سردار مشفق را بیشتر خواهید شنید. هم او که انتشار فایل صوتی سخنرانی اش پیرامون انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته شکایت هفت نفر از چهره های سرشناس اصلاح طلب را در پی داشته است. سخنرانی مشفق سندی محکم از دخالت سازمان یافته نیروهای نظامی در روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است .  

 این سند نشان می دهد که باند اطلاعاتی و نظامی وابسته به نهادهای عالی رتبه قدرت چگونه کودتای انتخاباتی سال گذشته را رقم زدند. او در سخنرانی اش از انواع و اقسام کارشکنی ها در فعالیت های انتخاباتی نامزدهای اصلاح طلب می گوید، از تلاش مستمر برای به قدرت رساندن دوباره "محمود احمدی نژاد" و این که هر کس در مقابل او قرار می گرفت بی درنگ باید سرکوب می شد. سردار مشفق که سمت جانشینی معاون اطلاعات قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را دارد در سخنرانی اش، خود را فردی همه فن حریف معرفی می کند که  مورد اعتماد رهبر جمهوری اسلامی است . او با نمایشی از اقتدار و اعتماد به نفس علاوه بر طرح ادعاهای جاسوسی و خیانت و براندازی علیه نیروهای فکری و اجرایی جریان اصلاح طلب، ادبیاتی آغشته به فحش و ناسزا را درباره آنها به کار می گیرد و نه تنها اصلاح طلبان که اصولگرایان منتقد حکومت را  از دم تیغ می گذراد. سخنرانی او چند هفته ای است که به صورت فایل صوتی در اینترنت و تلفن های همراه تکثیر شده اما اعلام شکایت هفت نفر از چهره های اصلاح طلب نسبت به این سخنان بار دیگر سردار مشفق و تمام نیروهای حامی کودتای انتخاباتی سال گذشته را به مرکز توجه افکار عمومی آورده است. تمامی امضاکنندگان شکایت نامه یعنی "محسن امین زاده"، "مصطفی تاج زاده"، "عبداله رمضان زاده"، "فیض الله عرب سرخی"، "محسن صفایی فراهانی"، "محسن میردامادی" و "بهـزاد نبـوی" قربانیان سرکوب سیاسی پس از انتخابات هستند و در دادگاه های نمایشی با احکام سنگین زندان مواجه شده اند. در چنین شرایطی شکایت آنها از تئوریسیان ها و مجریان کودتای انتخاباتی سال گذشته شهامت این افراد را در پایداری بر حق انتخاب آزادانه شهروندان و صیانت از آرای عمومی نشان می دهد. به جهت اهمیت این شکایت نامه، "جرس "طی سلسله گزارش هایی به بررسی محورهای آن خواهد پرداخت و با یادآوری هشدارهای پیشین اصلاح طلبان نسبت به تقلب در انتخابات ریاست جمهوری زمینه های شکل گیری کودتای انتخاباتی را تشریح خواهد کرد. در  بخش اول این گزارشها، آن بخش از شکایت اصلاح طلبان که مربوط به اختلال در سیستم های مخابراتی در روز انتخابات ریاست جمهوری است مورد بررسی قرار گرفته است.

 

کودتای انتخابات؛ پیش نویس برابر اصل

 

نیت کسانی که در نیمه شب 21 خرداد ماه 88 سیستم پیام کوتاه تلفن های همراه را قطع کردند کاملا مشخص است. هدف آنها از بین بردن توان ارتباط گیری نمایندگان نامزدهای رقیب محمود احمدی نژاد در حوزه های رای گیری بود. این همان چیزی است که سردار مشفق هم به طور صریح در سخنرانی خود به آن اشاره کرده است. وی در بخشی از سخنان خود به صراحت اعتراف می کند که: "....به لطف امام زمان.... شب قبل از انتخابات هرسه جا ( منظور شبکه پیام کوتاه و تلفن های محل های دریافت گزارش های ( پیام های کوتاه) نمایندگان آقای موسوی در شعب اخذ رای درباره وضعیت سلامت انتخابات است.) را مختل کردیم...." و تکرار می کند: "......در سیستم انتخابات که خوب به لطف امام زمان قبل از انتخابات یعنی شب قبل از انتخابات بین 8 تا 12 شب هر سه جا شناسایی شد و هر سه جا را مختل کردیم و نگذاشتیم ادامه بدهند......." او می گوید: "...... برای هرکدام از ناظران سر صندوق یک موبایل و یک خط ایرانسل گذاشته بودند در اختیارشان . اینها سر صندوق های رای ساعت به ساعت از طریق برقراری شماره تلفنی با این اس ام اس سنتر اطلاعات صندوق را ساعت به ساعت  منتقل می کردند....... من به عنوان نماینده کاندیدا سرصندوق شماره اس ام اس سنتر را می گرفتم، شماره 1 را می زدم حجم جمعیت سرصندوق را نشان می داد که زیاد است یا کم است. 2 را که می زدم معنی اش این بود که اصول گرا ها در این صندوق رای دارند یا اصلاح طلبان. هرکدام از این عددها تعریفی داشت در این اس ام اس سنتر، اینها می توانستند با اس ام اس سنتر رصد بکنند ساعت به ساعت انتخابات سرتاسر کشور را ........"

 

اعتراف صریح مبنی بر اختلال در فعالیت های انتخاباتی رقیب اصلی محمود احمدی نژاد سوال های کلیدی را پیش پای همه ناظران می گذارد سوال هایی که بعضی از آنها در شکایت نامه 7 چهره اصلاح طلب طرح شده است. آنها پرسیده اند که واقعا چرا این گروه نظامی- اطلاعاتی، رقبای آقای احمدی نژاد را از امکان نظارت قانونی بر شعب اخذ رای محروم کرد؟ با ارسال اطلاعات مورد اشاره سردار مشفق چه مشکلی در روند انتخابات به وجود می آمد؟ اطلاعاتی که دراثر این فعالیت قانونی بدست می آمد چه چیز پنهانی را فاش می کرد؟ این سوال ها پاسخ را در دل خود دارند. همان طور که در شکایت اصلاح طلبان آمده است :" "ممانعت از فعالیت قانونی نمایندگان کاندیداهای رقیب در شعب اخذ رای، اولین اقدام عملیاتی در جهت اجرای مقاصد سوء این گروه نظامی- اطلاعاتی مداخله گر در انتخابات ریاست جمهوری بوده"  و این همان مساله ای است که در آستانه انتخابات و روزهای بعد از آن بارها و بارها از سوی کمیته صیانت از آرای اصلاح طلبان تاکید شد و بی اعتنایی محض دستگاه های قضایی و دیگر نهادهای ناظر انتخابات را به همراه داشت. گویی که طرح کودتای انتخاباتی طرح هماهنگ شده با همه این نهادها بوده است و بسیار فراتر از اراده و توان یک گروه اطلاعاتی و نظامی به اجرا درآمده است.

 

بی اعتنایی به هشدارها

 

کمیته صیانت از آرا در روز انتخابات با انتشار بیانیه ای هشدار داد که  «قطع خدمات ارسال پیام کوتاه که به نظر می‌رسد حسب اوامر دولت صورت گرفته‌است از آن جهت که امکان ارتباط و اطلاع‌رسانی در خصوص انتخابات و بویژه ایجاد ارتباط جهت گزارش گیری از نمایندگان نامزدهای حاضر در شعب اخذ رأی را ناممکن می‌سازد و اصولا امکانی برای نظارت نامزدها بر فرایند انتخابات در فضای دیجیتالی باقی نمی‌گذارد، موجب این شایعه‌ است که این اقدام به منظور بستن فضا جهت مخدوش کردن انتخابات انجام پذیرفته‌است.» "علی اکبر محتشمی پور" رییس این کمیته در همان روز طی نامه ای به وزیر ارتباطات با اشاره به قطع سیستم پیامک گفته بود که "ادامه وضع موجود موجب بروز اختلال در گزارش رای‌گیری از نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رای و توقف فرآیند نظارت کاندیداها بر سلامت انتخابات می‌گردد" و لذا " مقتضی است شرکت مخابرات سیار نسبت به رفع مشکل در اسرع وقت اقدام نماید تا هر گونه ابهام و شبهه در خصوص تعمدی بودن این اختلالات مرتفع گردد." اما جالب این جا بود که وزارت ارتباطات حاضر نمی شد مسوولیت قطع سیستم پیامک تلفن همراه را بپذیرد. به گفته محتشمی پور وزارت ارتباطات ادعا داشت که قطع این سیستم به دستور وزیر اطلاعات انجام گرفته است  و دست داشتن وزارت اطلاعات در ماجرای قطع پیامک دور از ذهن نبود. این کودتا در ابعادی گسترده به جریان افتاده بود و هدایت این پروژه علی القاعده می بایست با هماهنگی و هدایت نیروهای اطلاعاتی رده بالا صورت می گرفت. اظهارات  چند روز بعد "علی مطهری" رییس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی درباره قطع سیستم پیامک نیز مهر تاییدی بر فرضیه دست داشتن وزارت اطلاعات در قطع پیامک ها بود.. او در اظهاراتی گفت که "همه می‌دانیم وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات مجری بوده و دستور قطعی از جای دیگری بوده‌است.»

 

این در حالی بود که اصلاح طلبان کلید خوردن پروژه اختلالات مخابراتی را از حدود یک هفته پیش از انتخابات پیش بینی کرده بودند اما وزارت ارتباطات زیربار نمی رفت. به گفته محتشمی پور "یک هفته قبل از انتخابات  اطلاعاتی مبنی بر دخالت وزارت ارتباطات در سیستم رایانه‌ای و ارسال پیامک در روزهای ۲۱ و ۲۲ خرداد منتشر شده بود که براساس آن تصمیم دارند در غیاب افکار عمومی، اقداماتی را در جابجایی آرای مردم بدون اطلاع ما انجام دهند اما مسوولان ذیربط بعد از پخش این اخبار در رسانه‌ها اعلام کردند چنین چیزی امکان‌پذیر نیست و این اخبار صحت ندارد."  او همان زمان درباره شبهه برانگیز بودن قطع سیستم ارتباطی پیام کوتاه می گوید که " قطع سیستم اس ام اس کشوردر روز رای گیری پدیده نو ظهوری است چرا که در تمام دنیا در روز برگزاری انتخابات سیستم اطلاع رسانی را تقویت می کنند نه اینکه محدودیت های مضاعفی ایجاد کنند." این محدودیت ها اما تابعی از سناریوی از پیش تعریف شده گروهی بود که وظیفه اجرای کودتای انتخاباتی را به عهده داشتند. پیشبرد این سناریو جز با اختلال در سیستم ارتباط گیری ستادهای نمایندگان اصلاح طلب میسر نبود چرا که ارتباط نمایندگان این ستادها با یکدیگر در روز انتخابات می توانست به سرعت ابعاد تقلب سازمان یافته در روند رای گیری را برملا سازد و پروژه تقلب را قرین شکست کند. از همین رو اختلال در ارتباطات مخابراتی به بخشی ضروری از پروژه کودتای انتخاباتی تبدیل شد. حمله لباس شخصی ها به ستاد مهندس موسوی در قیطریه در عصر 22 خرداد که یکی از محل های اصلی رصد انتخابات بود نیز شمایی از تدارک کودتا را نشان می داد. این ستاد در ساعات فعالیت خود اخبار فراوانی از تقلب های انتخاباتی را دریافت و از طریق اینترنت در اختیار  مخاطبان قرار داد. بعدها مشخص شد که لباس شخصی های حمله کننده به ستاد قیطریه زیر نظر "اسماعیل احمدی مقدم"  فرمانده  نیروی انتظامی فعالیت می کردند . احمدی مقدم در سالگرد انتخابات طی مصاحبه ای با نشریه سروش ضمن اذعان به حمله نیروهای تحت امرش به ستاد قیطریه گفت که: " اطلاع داشتيم آنجا كار رسانه‌اي مي‌كنند. وقتي رفتيم آنجا را بازرسي و پلمپ كنيم، متوجه شديم كه در درون ستاد  استوديويي درست كرده‌اند و بعد كه داخل رفتيم چند تن از مشاهير مثل هنرمند و... بودند كه در صف مصاحبه بودند كه ما آنجا متوجه شديم. ما فكر مي‌كرديم آنجا اتاق ضبط رسانه‌اي است. وقتي جلوي در رفتيم ديديم كه فيلم ما را مستقيم بي.بي.سي نشان مي‌دهد. فكر مي‌كردند به نفعشان است براي تهييج از بازيگران و هنرمندان استفاده كنند." ادعای اتاق ضبط بی بی سی در ستاد قیطریه که بارها از سوی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی مطرح شده صرفا پوششی است برای آن که هدف اصلی طراحان  یعنی جلوگیری از ارتباطات نمایندگان ستاد موسوی در حوزه های رای گیری پنهان بماند.  پلمپ این ستاد بخشی از سناریوی کودتا بود و در واقع نخستین نمایش سرکوب های انتخاباتی با یورش لباس شخصی ها به این ستاد آغاز شد.

 

شورای نگبهان بعدا در گزارش تفصیلی خود پیرامون انتخابات ریاست جمهوری که با هدف رد موضع متعرضان مبنی بر تقلب در انتخابات منتشر شد کوچکترین توضیحی درباره اختلال در سیستم مخابراتی نامزدهای رقیب احمدی نژاد نداد. سکوت معنادار شورای نگهبان ، کمیته صیانت از آرا را بر آن داشت تا در بیانیه شانزدهم خود بار دیگر ماجرای اختلال های مخابراتی را یادوآر شود. این کمیته هدف از قطع غیر معمول سیستم پیامک درست در شب قبل از رای‌گیری را " اختلال در اطلاع‌رسانی سریع از تخلفات گسترده "، و "محدودیت و متوقف کردن فضای اطلاع‌رسانی اینترنتی" دانست و از شورای نگهبان سوال کرد  که آیا  قطع تلفن های کمیته صیانت از آرا در عصر روز رای گیری به دلیل جایگزین شدن این تلفن ها با سیستم پیامک بوده است؟ در این بیانیه همچنین ضمن اشاره به حمله نیروهای امنیتی به برخی از ستادهای میرحسین موسوی و پراکندن افراد فعال در آنها  این  پرسش طرح شده بود که  آیا این اقدامات دلیلی جز اختلال در تبادل اطلاعات و گزارش‌گیری‌های ستاد از وقوع تقلب می‌تواند داشته باشد؟ پاسخ شورای نگهبان به این سوال ها باز هم سکوت بود و سکوت معنی دار این نهاد  نشان می داد که آنها کاملا در جریان سناریوی کودتای انتخاباتی قرار داشته اند.

 

نوری بر تاریکخانه

 

 گذشت بیش از یک سال از انتخابات ریاست جمهوری برخی زوایای این کودتای انتخاباتی را روشن کرده است اما هنوز ابعاد فراوانی ناشناخته مانده و بسیاری از سناریست ها و مجریان این کودتا از تاریکخانه ها بیرون نیامده اند. از این جهت افشای فایل صوتی سخنرانی سردار مشفق که به نظر یکی از مجریان سرکوب های پس از انتخابات است نقطه عطفی برای شناخت پشت پرده کودتای سال گذشته محسوب می شود. شکایت چهره های اصلاح طلب از وی و ارگان نظامی متبوعش ( قرارگاه ثارالله سپاه) نیز به احتمال فراوان با هدف تاباندن نور بر این تاریکخانه انجام شده است ورنه از قوه قضاییه ای که همین افراد و صدها فعال اصلاح طلب دیگر  را به دستور نهادهای نظامی روانه زندان کرده و تحت فشارهای غیرقانونی و خارج از چارچوب قضایی به زندان های طویل المدت محکوم کرده انتظاری برای رسیدگی به شکایت اصلاح طلبان از آمران و عاملان کودتای انتخابات نمی رود.

 

ادامه دارد

 

سیدمحمدخاتمی:چرا باید دروغگویان با سوءاستفاده از عناوین رسمی نظام و مردم لطمه بزنند

Posted:

جرس: سید محمد خاتمی در دیدار با خانواده جواد ماهزاده اظهار داشت: آیا چنین شخصی باید در زندان باشد ولی دروغگویان که جز تهمت زدن و ناسزاگوئی و دروغ پردازی با سوء استفاده از عناوین رسمی و امکانات کشور کاری ندارند و با آزادی کامل به همه چیز و همه کس بیش و پیش از همه به انقلاب و نظام و مردم لطمه بزنند؟»  



 به مناسبت روز خبرنگار، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی به اتفاق احمد مسجد جامعی و چند تن از خبرنگاران و اصحاب رسانه در منزل جواد ماه‌زاده این نویسنده و خبرنگارحضور یافت. 


رئیس‌جمهور سابق کشورمان در این دیدار ضمن همدردی با پدر و مادر و برادر این خبرنگار گفت:« امیدوارم که جواد عزیز و دیگر زندانیان هر چه زودتر آزادی خود را بازیابند و چون گذشته در خدمت دین و کشور و مردم انجام وظیفه کنند.» وی افزود: «ماه زاده درد دین داشت و با آرمان خود زندگی می‌کرد؛آرمانی که آن را در انقلاب اسلامی و در وجدان حقیقت جو و آزادی طلب ملت ایران یافته بود.»
 

رئیس بنیاد باران تصریح کرد:« آثار او همه جانبداری از دفاع مقدس و رزمندگان عزیز و پاسداری از عظمت میهن و حق و حرمت مردم و مقابله با توطئه‌های بیرونی و درونی است.» وی تاکید کرد:« آیا چنین شخصی باید در زندان باشد ولی دروغگویان که جز تهمت زدن و ناسزاگوئی و دروغ پردازی با سوء استفاده از عناوین رسمی و امکانات کشور کاری ندارند و با آزادی کامل به همه چیز و همه کس بیش و پیش از همه به انقلاب و نظام و مردم لطمه بزنند؟»
 

رئیس دولت اصلاحات ادامه داد:«گرچه بعضی از دروغ‌ها چنان ناشیانه است که هیچ انسان منصفی آن را باور نمی کند ولی چون با آنها برخورد نمی‌شود به پای نظام می نویسند.آیا اینها فتنه واقعی نیست؟» 


سید محمد خاتمی تصریح کرد:« علاوه بر روزخبرنگار، دو حادثه مهم دیگر هم در مرداد ماه رخ داده است، یکی مشروطیت است که در 1285 فرمان آن صادر شد و مردم در عین پای‌بندی به دین خواستار مهار استبداد و رفع استعمار و جبران عقب‌ماندگی‌های کشور و حاکمیت بر سرنوشت خود بودند و در مشروطیت آزادی اندیشه و بیان به رسمیت شناخته شد ومطبوعات رکن چهارم مشروطیت به حساب آمد که مراد ازآن مطبوعات آزاد بود که از زبان مردم قدرت را نقد کنند تا به وادی دیکتاتوری نیفتد.» 


وی با بیان اینکه « جریانات بعد از مشروطیت با استقرار دیکتاتوری رضاخانی همراه و حتی مسبوق به سرکوب آزادی ها و شکستن قلم هاست. »، اظهار داشت:« در 28 مرداد نیز تاریخ ایران شاهد وقوع کودتای آمریکائی-انگلیسی علیه دولت ملی و آزادی خواه وطن دوست بر آمده از نهضت ملی بود.»
 

رئیس‌جمهور سابق کشورمان افزود:« این کودتای ننگین سبب استقرار خودکامگی وابسته به بیگانه شد و اولین اقدام حکومت کودتا و رژیم استبدادی سرکوب آزادی هاو محدود کردن مطبوعات و تعطیل فعالیت های سیاسی دینی و ملی و قلع و قمع همه کسانی بود که درد دین و میهن داشتند.»
 

خاتمی با تاکید بر اینکه « ما از این حوادث باید درس بگیریم»، اظهار داشت:« حکومتی که رضایت مردم را ‌در نظر نگیرد و خشونت را پیشه کند و امکان حضور و مشارکت مدنی مردم و جریان ها را سلب نماید سبب می‌شود که حرکت‌های خشن پیدا شود.» 


وی یادآور شد:« اگر نبود نهضت اسلامی و آزادی خواهانه و ضد استبدادی و ضد استعماری به رهبری حضرت امام(ره) که بر کلام ومنطق استوار بود و پایگاهی جز آگاهی و حضور مردم نداشت. خدا می دانست که جریاناتی که می‌پندارند قهر را باید با قهر پاسخ گفت با خشونت متقابل رژیم سابق و جریانات خشونت‌گرای مسلح چه به روز ایران می‌آوردند.»
 

رئیس دولت اصلاحات تصریح کرد:« در سایه انقلاب، ملت احساس رهایی کرد، حاکمیت مردم بر سرنوشت به رسمیت شناخته شد، رای مردم میزان قرار گرفت، آزادی بیان و قلم و اجتماعات جزء ارزش‌ها محسوب شد و در قانون اساسی بر همه اینها تاکید شد و این همان راهی است که همه باید برویم.» 


وی افزود:« امروز باعث تاسف است که در کنار سیاستمداران و فعالان علمی ودانشگاهی و اجتماعی شاهد گرفتاری عده زیادی از اصحاب مطبوعات و رسانه و خبرنگار هستیم.» سیدمحمد خاتمی خاطر نشان کرد:«خدا کند که در این مدت و با این همه هزینه که پرداخته شده همه متوجه شده باشند که آنچه رخ داده است اشتباه بوده است و تداوم راه انقلاب و تقویت نظام بازگشت همه به قانون اساسی و تبدیل فضای امنیتی مبتنی بر سوء ظن های ناروا به فضای آزاد و امن برای همه کسانی است که سربلندی کشور را می‌خواهند

مخالفت وزارت اطلاعات با اعطای مرخصی به ارسلان ابدی، دانشجوی بازداشتی عاشورای۸۸

Posted:

جـــرس: وزارت اطلاعات، با اعطای مرخصی به ارسلان ابدی، دانشجوی زندانی محبوس در بند ٣۵۰ زندان اوین، مخالفت کرده و با گذشت شش ماه و صدور حکم زندان، کماکان تحت فشار دستگاههای امنیتی قرار دارد.


به گزارش منابع خبری جرس، این دانشجوی عمران دانشگاه قزوین، از بازداشت شدگان حوادث روز عاشورا می باشد، که ابتدائا توسط دادگاه بدوی در شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب، به ۹ سال و نیم حبس محکوم گردید و پس از درخواست تجدیدنظر خواهی این حکم ناعادلانه توسط شعبه 54 دادگاه انقلاب به 6 سال حبس تعزیری تقلیل یافت.


کیفرخواست ارسلان ابدی، ابتدا "محاربه" و "فساد فی‌ الارض" بوده که پس از چندی با توجه به فشار افکار عمومی و برخی از مسئولین تغییر نمود.


این دانشجو از روز عاشورای سال گذشته تا تاکنون از مرخصی استفاده ننموده و خانواده وی بعد از درخواست مرخصی با مخالفت وزارت اطلاعات در این خصوص مواجه گشته و بسیار امیدوارند که با آغاز ماه مبارک رمضان با مرخصی نامبرده موافقت گردد.


گفتنی است پیش از این، نهادهای امنیتی برای افزایش فشار بر خانواده ابدی، اقدام به دستگیری دو خواهر وی به نامهای المیرا ابدی فوق لیسانس دانشگاه تهران و ارغوان ابدی و همچنین همسر ایشان به نام صدف ضیایی دانشجوی دانشگاه بین المللی قزوین در رشته حقوق نموده بودند.


دادگاه انقلاب برای فشار بر ارسلان ابدی، بعد از یک ماه بازداشت موقت این سه نفر، برای همسر و دو خواهر وی یک پرونده تشکیل داده و در دادگاه بدوی هر یک را به دو سال حبس تعزیری محکوم می نماید که این حکم به تازگی در تجدیدنظر خواهی برای هر سه تبدیل به جریمه نقدی گردیده است. این در حالی است که ارغوان خواهر کوچک ارسلان ابدی با اینکه تنها 17 سال دارد، چند روز در سلول انفرادی و در شرایط بسیار سخت نگهداری و بارها مورد بازجویی قرار گرفت.

 


درد شدید و ازکارافتادگی نسبی پای راست عیسی سحرخیز در زندان رجایی شهر

Posted:

جرس: عیسی سحرخیز، روزنامه‌نگار و عضو شورای مرکزی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات که از درد شدید و ازکارافتادگی نسبی پای راست در رنج است، همچنان بدون هیچ مرخصی در زندان رجایی‌شهر کرج در حبس است.


به گزارش رسیده به جرس به نقل از بستگان این روزنامه‌نگار، پزشکان حاضر در زندان به مسئولان زندان گفته‌اند که ویلچری برای او تهیه شود و قرار است در ملاقات آخر هفته (پنج‌شنبه)، خانواده‌ وی،  وسایل ضروری  مورد نیاز ازجمله توالت فرنگی را به همراه ببرند.
 

این گزارش حاکی است، با توجه به مشخص نبودن علت ازکارفتادگی تقریبا کامل پای راست وی، و درد دائمی و شدید وی، پزشکان همچنین توصیه کرده‌اند که ازاو عکس‌های رنگی و تخصصی MRI به‌منظور تشخیص دقیق، گرفته شود. سحرخیز درحال حاضر با استفاده از مسکن و داروهای آرام‌بخش، درد یادشده را تحمل می‌کند و بیشتر در حالت استراحت کامل، قرار دارد. چنان‌که وی به بستگانش گفته است، قادر به راه رفتن نیست و از درد شدید و پیوسته ای که از ناحیه‌ کمر شروع شده و تا انگشتان پای راست امتداد می‌یابد، در ناراحتی است.


سحرخیز، مدیرمسئول نشریه‌ توقیف شده‌ آفتاب، بیش از یکسال است که به‌دنبال حوادث پس از انتخابات و به ‌دلیل یادداشت‌های سیاسی و دیدگاه‌هایش، در بازداشت بسرمی‌برد. او همچنین ازجمله معدود زندانیانی است که تاکنون و با وجود نیاز به معالجه و درمان،  امکان استفاده از مرخصی نیافته است.

هادی خامنه ای: با دروغ و تهمت اخبار را تحریف می کنند

Posted:

جرس: سیدهادی خامنه‌ای در دیدار با خبرنگاران گفت:  یکی از مشکلات امروز ما تحریف اخبار و اطلاع‌رسانی انحرافی است. تحریف اخبار عمدتا همراه با دروغ و تهمت است و در فاز دیگرش می‌شود با برجسته‌سازی برخی مسائل را منحرف سازند. مثلا گاهی بی‌حجابی را چنان علم می‌کنند که تمام نگاه‌ها متوجه آن شده و مسائل مهم دیگر فراموش شود. این درحالی است که موضوعی مانند بی‌حجابی هم ریشه در برخی معضلات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دارد که جریان مورد بحث حاضر نیست به آنها توجه کند و مسئولیتی در برابر آنها به‌عهده بگیرد.


جمعی از خبرنگاران روزنامه توقیف‌شده حیات‌نو و روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب به مناسبت روز خبرنگار با حجه‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خامنه‌ای دیدار کردند.

 


به گزارش خبرنگار کلمه، حجه الاسلام و المسلمین سید هادی خامنه ای در این نشست ضمن اظهار خشنودی از دیدار همکاران مطبوعاتی به برخوردهای صورت گرفته با اصحاب رسانه اشاره کرد و گفت: نحوه برخورد با جامعه مطبوعاتی و روزنامه‌نگاران نشان دهنده میزان نقش‌آفرینی و تاثیر کار این عده در سطح جامعه است. خبرنگاری و روزنامه‌نگاری در سالهای اخیر اهمیت زیادی پیدا کرده و همین اهمیت است که موجب می‌شود عده‌ای نفاق‌آلود و ریاکارانه مدعی حمایت و همراهی با خبرنگاران شوند. کسانی که از یک سو اسباب و زمینه‌های فعالیت آزاد مطبوعات را کنار می‌زنند و از سوی دیگر مدعی حمایت از خبرنگاران می‌شوند.
 

مدیرمسئول روزنامه توقیف شده حیات‌نو با گرامیداشت یاد روزنامه‌نگاران زندانی گفت: تجربه زندان و حوادث یک سال گذشته از جهات مختلف پندآموز و سازنده است. اگر چه برخی از این حوادث، تلخ بود، اما در کشف حقیقت و ساختن انسانها تأثیر زیادی داشت.

وی ضمن انتقاد از گسترش نفاق و دروغ در جامعه گفت: به همان میزان که نفاق و دروغ رشد کرده، ما هم باید راستی و شفافیت را ترویج کنیم و در این راه از شیوه‌ها و ادبیات متناسب با شرایط زمان بیش از پیش بهره ببریم تا مردم با حقایق امور بیشتر آشنا شوند.
 

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام افزود: همانگونه که جریان دروغ با استفاده از امکانات مختلف برای فریب افکار عمومی تلاش می‌کند، ما هم بایستی از ابزارهای موجود بویژه رسانه‌های دیجیتال و گفتگوهای نزدیک با مردم به اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی بیشتر بپردازیم.

وی ادامه داد: جریان دروغ سعی دارد مردم را از رسیدن به حقوقشان ناامید کند و خود را مسلط بر اوضاع نشان دهد. درحالی که اگر اهرمها و نیروهای خاص به کمک این جریان نمی‌آمد، خیلی زودتر شاهد کنار رفتن آنها می‌بودیم. در حقیقت دوام امروز آنها مانند ورزشکاری است که با دوپینگ و شیوه‌های غیرقانونی در میدان حضور دارد.
 

این نماینده سابق مجلس گفت: تورم و گرانی، ازهم گسیختگی اجتماعی، مفاسد اخلاقی، بیکاری، تعطیلی واحدهای صنعتی و دهها بحران دیگر در ابعادی گسترده مشاهده می‌شود. اما نه‌تنها هیچ انعکاسی در صدا و سیما ندارد، که از طریق همین رسانه، مساجد و محافل مختلف و سایر رسانه‌های وابسته تبلیغ می‌کنند که هیچ مشکلی وجود ندارد. در حالی که مردم از نزدیک با همه وجود مشکلات را درک می‌کنند. مشکلاتی که چند برابر گذشته است.
 

سیدهادی خامنه‌ای افزود: یکی از مشکلات امروز ما تحریف اخبار و اطلاع‌رسانی انحرافی است. تحریف اخبار عمدتا همراه با دروغ و تهمت است و در فاز دیگرش می‌شود با برجسته‌سازی برخی مسائل را منحرف سازند. مثلا گاهی بی‌حجابی را چنان علم می‌کنند که تمام نگاه‌ها متوجه آن شده و مسائل مهم دیگر فراموش شود. این درحالی است که موضوعی مانند بی‌حجابی هم ریشه در برخی معضلات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دارد که جریان مورد بحث حاضر نیست به آنها توجه کند و مسئولیتی در برابر آنها به‌عهده بگیرد.
 

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با صبر و استقامت این روزها پایان یابد و عزیزان دربند به‌ویژه همکاران رسانه‌ای هرچه سریعتر به آغوش خانواده‌هایشان باز گردند و امکان فعالیت آزاد و قانونمند رسانه‌های مستقل فراهم شود.
 

محکومیت بدرالسادات مفیدی به شش سال حبس تعزیری و ۵ سال محرومیت از فعالیت مطبوعاتی

Posted:

جرس: بدرالسادات مفیدی دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران به ۶ سال حبس تعزیری و ۵ سال محرومیت از فعالیت مطبوعاتی از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب محکوم شد.
 

 

به گزارش «تا آزادی روزنامه نگاران زندانی»، اتهامات این روزنامه نگار اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام در دادگاه روز سه شنبه هفته گذشته که به صورت غیرعلنی برگزار شد، توسط قاضی احمدزاده عنوان شده است.

مفیدی پیش از این به مدت ۵ ماه ونیم در بازداشت موقت بوده و هم اکنون با قرار وثیقه آزاد است.
 

وضعیت وخیم و نگران کننده زندانی سیاسی اعتصابی، ارژنگ داوودی در زندان گوهردشت

Posted:

جـــرس: فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران گزارش دادند "زندانی سیاسی ارژنگ داودی در بیست و هشتمین روز اعتصاب غذا، شرایط جسمی اش به نقطه حادی رسیده است و خطر جدی جان او را تهدید می کند."


این گزارش خاطرنشان کرد ارژنگ داودی در پایان چهارمین هفته اعتصاب غذای خود وضعیت جسمی اش به نقطه حادی رسیده است. عوارض ناشی از شکنجه ها در طی دوران بازداشت و اعتصاب غذای باعث شده است که شرایط جسمی او را به نقطه خطرناکی برساند.

او در حال حاضر از عوارضی مانند افت فشار خون که با گذشت زمان حادتر شده است، افت شدید دید و تار شدن قدرت بینایی اش ،سردرد، سرگیجه و عدم توان تحرک رنج می برد.


وبگاه فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران در ادامه این گزارش آورده است "بازجویان وزارت اطلاعات و گردانندگان زندان گوهردشت کرج فشارها را برزندانی سیاسی ارژنگ داودی شدت بخشیده اند و زندانیان سیاسی که به آقای داودی در شرایط حاد جسمی کمک می کنند به بازرسی و اطلاعات زندان فرا خوانده می شوند و آنها را مورد تهدید قرار می دهند که در صورت ادامه کمک به آقای داودی، به سلولهای انفرادی انتقال خواهند یافت.

زندانی سیاسی منصور رادپور از جمله کسانی است که به بازرسی و اطلاعات زندان گوهردشت کرج فرا خوانده شد و مورد تهدید رضا ترابی رئیس بازرسی زندان، کرمانی و فرجی رئیس و معاون اطلاعات زندان قرار گرفت. آنها زندانی سیاسی منصور رادپور را تهدید کردند در صورت کمک به داودی او را به سلولهای انفرادی منتقل خواهند کرد.


علی حاج کاظم رئیس زندان دستور عدم رسیدگی پزشکی به دودی را صادر کرده است .


گفتنی است زندانی سیاسی ارژنگ داودی که در بند سه، معروف به بند کارگری زندان گوهردشت کرج زندانی می باشد در تاریخ 23 تیرماه در اعتراض به شرایط و محدودیتهای غیر انسانی وادار به اعتصاب غذا شد.


داودی خواستار احقاق حقوق اولیه خود مانند پایان دادن به لغو ملاقات و ممنوع تماس بودن با خانواده اش، رسیدگی پزشکی به وضعیت جسمی خود، پایان دادن به تصرف منزل شخصی و آوارگی خانواده اش و همچنین رسیدگی به شکایتی که علیه علی حاج کاظم رئیس زندان گوهردشت نموده است، می باشد.


ارژنگ داوودی در آبان ماه ۱۳۸۲ بازداشت و۱۶ ماه بعد، در دادگاه انقلاب توسط قاضی حداد محاکمه و به ۱۵ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.
داودی در طی مدت بازداشت به زندان‌های مختلفی چون زندان بندر عباس و سپس گوهردشت کرج تبعید شد و هم اکنون در بند ۴ زندان گوهردشت کرج در کنار مجرمین عادی و خطرناک زندانی است.


هشدار فرمانده نیروی دریایی سپاه: اگر کشتی های ایرانی بازرسی شود مقابله به مثل می کنیم

Posted:

جـــرس: فرمانده نیروی دریائی سپاه می گوید "اگر تیری به سوی پالایشگاههای ما شلیك شود، ضرری كه برای آنها از پاسخ ما ایجاد می‌شود بسیار بیشتر از نفعی است كه آنها از كار خود برده‌اند. "


این مقام ارشد سپاه همچنین از ایجاد ده‌ها سیستم موشكی ساحل به دریا طی سال‌جاری خبر داد و خاطرنشان کرد "ما خلیج فارس را در اختیار داریم كه آن بیشترین فشار را بر دشمن ما خواهد داشت."


به گزارش ایلنا، ‌دریادار علی فدوی پیش از ظهر روز سه شنبه ١۹ امرداد ماه، طی نشستی خبری با اصحاب رسانه ها، به تشریح توانمندی‌ها و تحولات اخیر در آن نیرو پرداخت و گفت "ما در حساسترین نقطه از جهان قرار داریم ، البته صرفا نه به خاطر آنكه صادرات گسترده نفت و تامین انرژی از این منطقه صورت می‌گیرد ، بلكه بسیاری از مسائل سیاسی به همراه مسائل اقتصادی این اهمیت را در منطقه به وجود آورده است. "


فدوی با اشاره به اینكه این موضوع ظرفیت‌هایی را در اختیار جمهوری اسلامی قرار می‌دهد، تاكید كرد: البته نه به این عنوان كه از آن همچون ابزاری علیه دنیا استفاده كنیم.


وی همچنین از ایجاد ده‌ها سیستم موشكی ساحل به دریا طی سال‌جاری خبر داد و گفت: امروز توانمندی‌های بسیار بالایی در برابر تهدیدات دریاهای دشمنان در اختیار داریم.
فرمانده نیروی دریایی سپاه همچنین با اشاره به قضیه انتقال یك فروند شناور تندرو از آفریقای جنوبی به ایران كه توسط آمریكا به محاصره در آمده بود یاد كرد و گفت: شناور بلیدرانر با طراحی متفاوت ركوردار سرعت می‌باشد كه در مسیر انتقال به ایران توسط نیروی دریایی آمریكا محاصره شد، آنها از شش صبح تا 10 شب كشتی حامل این شناور را تعقیب می‌كردند كه شناورها و بالگردهای نیروی دریایی سپاه به منطقه رسیدند و نیروی دریایی آمریكا به ناچار آن را رها كرد.


وی در رابطه تهدیدات اخیر غرب از جمله اظهارات رئیس ستاد مشترك آمریكا مبنی بر اینكه طرح حمله نظامی به ایران روی میز وی قرار دارد، گفت: اینكه موضوع حمله نظامی به ایران روی میز آنها قرار دارد چیز جدیدی نیست.


وی با اشاره به سخنان رهبر جمهوری اسلامی مبنی بر اینكه ما در جنوب كشور تهدیدات بالقوه شبیه به بالفعل داریم گفت این نیرو همواره آمادگی خود را در عالی ترین سطح ممكن نگه می‌دارد.


فرمانده نیروی دریایی سپاه تاكید كرد: دریاپایه بودن دفاع ما به خاطر دریاپایه بودن تهدیداتمان است، نه اینكه دشمنان ما همسایگان جنوبی ما باشند، بلكه دشمنان ما از ده‌ها هزار كیلومتر دورتر در منطقه حضور دارند.


فدوی پیرامون احتمال میزان عملی شدن تهدیدات نظامی غرب گفت: مهم نیست احتمال حمله آنها چقدر است مهم این است كه ما در هر شرایط آمادگی كامل برای پاسخگوی به عملی شدن هر گونه تهدیدی را داریم.
وی تاكید كرد: نفع دشمن در اقدام به حمله قطعا بسیار كمتر از ضرر آن خواهد بود. این معادله سال‌های طولانی است كه برقرار بوده و ما در نیروی دریایی سپاه همواره به دنبال ایجاد این باور كه هیچ اقدامی از سوی آنها دارای نفع بیشتر یا مساوی با ضرر آنها نخواهد بود بلكه نفع آن بسیار اندك‌تر از ضررش خواهد بود ایجاد كنیم.


فدوی گفت: اگر تیری به سوی پالایشگاه ما شلیك شود ضرری كه برای آنها از پاسخ ما ایجاد می‌شود بسیار بیشتر از نفعی است كه آنها از كار خود برده‌اند.


این مقام ارشد سپاه در پایان تاکید کرد "ما خلیج فارس را در اختیار داریم كه آن بیشترین فشار را بر دشمن ما خواهد داشت."