جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


يك مقام اطلاعاتي: محمد خاتمي ممنوع الخروج شده است

Posted:



 

جرس: يك مقام اطلاعاتي از ممنوع الخروج شدن سيد محمد خاتمي رئيس بنياد باران خبر داد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، حجت الاسلام عباس اميري‌فر دبير اجرائي جامعه وعاظ تهران با اشاره به جلسه شب گذشته اين تشكل، گفت: اين مقام اطلاعاتي شب گذشته در محفل خصوصي روحانيون جامعه وعاظ از ممنوع الخروج شدن سيد محمدخاتمي رئيس بنياد باران از كشور خبر داد.
وي در ادامه افزود: اين مقام امنيتي در اين باره تاكيد كرد كه خاتمي اخيرا قصد خروج از كشور را داشت.

بیماری شجریان تکذیب شد

Posted:




جرس: در پي انتشار اخباري مبني بر بيماري محمدرضا شجريان سايت دل آواز اين خبر را تكذيب كرد.
به گزارش ايلنا در اين اطلاعيه آمده است: در پی انتشار خبر نادرست مبنی بر بیماری استاد محمدرضا شجریان در برخی سایت ها و وبلاگ های خارج از کشور، بدین وسیله به اطلاع کلیه دوستداران و عزیزانی که نگران حال ایشان شده‌اند می‌رساند، استاد محمدرضا شجریان در سلامت کامل بوده و هم اکنون آخرین تمرین های مربوط به کنسرت انگلستان را انجام داده و آماده سفر به لندن برای برگزاری کنسرتی در سالن باربیکن در تاریخ شنبه 14 فروردین است.
 

انتهای راه ما، خانه سبز آزادی است

Posted:

???? : ع - پ از خوزستان

انتهای راه ما، خانه سبز آزادی است

وزير دادگستري ميزان ديه در سال 89 را ابلاغ كرد

Posted:



جرس: سيد مرتضي بختياري وزير دادگستري در نامه‌اي به روساي دادگستري‌هاي سراسر كشور، نحوه محاسبه ديه در سال 89 را ابلاغ كرد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، در اين نامه آمده است:

در اجراي ماده 297 قانون مجازات اسلامي و با عنايت به فتواي مقام معظم رهبري و اخذ نظر اشخاص خبره و مراكز ذيربط، قيمت سوقيه اعيان 3گانه موضوع احكام ديه مندرج در بندهاي 1، 2 و 3 ماده مذكور به شرح زير براي سال 1389 كه به تصويب رياست قوه قضائيه رسيده، اعلام مي‌شود. مقتضي است كليه مراجع قضايي ارقام زير را مبناي محاسبه ديه قرار دهند.

1-ارزش‌ ريالي ديه كامل بر مبناي قيمت عين بند 1 ماده 279 قانون مجازات اسلامي چهارصد و پنجاه ميليون ريال (450000000)

2-ارزش ريالي ديه كامل بر مبناي قيمت عين بند 2 ماده 279 قانون مجازات اسلامي پانصد و پنجاه ميليون ريال (550000000)

3-ارزش ريالي ديه كامل بر مبناي قيمت عين بند 3 ماده 279 قانون مجازات اسلامي نهصد ميليون ريال (900000000)

درگذشت جلالی نایینی، نویسنده و ادیب پیشکسوت

Posted:



جرس:محمدرضا جلالی نائینی از نویسندگان و ادیبان پیشکسوت کشورمان که تحقیقات گسترده‌ای در زمینه پژوهشهای قرآنی و هندشناسی به قلم وی به جامانده است دار فانی را وداع گفت.

به گزارش مهر، دکتر جلالی نائینی پس از یک دوره بیماری در نخستین ساعات بامداد یازدهم فروردین ماه 1389 در بیمارستان ایرانمهر تهران درگذشت.

این نویسنده و ادیب سالهای متمادی عضویت هیئت مدیره کانون وکلا و ریاست هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری را به عهده داشت. علاوه بر این در سالهای اواخر دهه 40 مدتی قاضی دادگستری نیز بود.

جلالی نائینی متولد سال 1293 در نایین بود. دوران تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در اصفهان طی کرد و دوره دوم را در مدرسه دارالفنون تهران گذراند. جلالی نائینی پس از اخذ دیپلم وارد دانشکده حقوق دانشگاه تهران شد.

وی مدتی هم به کار روزنامه‌نگاری پرداخت. او روزنامه "کشور" را منتشر می‌کرد که در جریان کودتای 28 مرداد توقیف شد. بعد از اتمام تحصیلات حقوق در سمت قاضی دادگستری به کار پرداخت و پس از مدتی وکالت را ترجیح داد و تا آستانه انقلاب به شغل وکالت اکتفا کرد.

جلالی نائینی در زمینه پژوهشهای قرآنی و هندشناسی نیز سالهای سال تحقیقات گسترده‌ای انجام داد که بخشی از این پژوهشها به صورت سخنرانی، مقاله و کتاب منتشر شده است.

این محقق بارها به هند دعوت شد و در مجامع دانشگاهی و فرهنگی آن سرزمین سخنرانی کرد و با شخصیتهای مهم هند از جمله جواهر لعل نهرو، ابو اکلام آزاد و ایندیرا گاندی ملاقات و گفتگو داشته است. همچنین به عضویت هیئت علمی و اجرایی دانشگاه بنارس انتخاب و از همان دانشگاه مفتخر به دریافت دکترای افتخاری شد و بدین ترتیب جلالی نائینی اولین ایرانی بود که از دانشگاه بنارس دکتری دریافت کرد.

حاصل نیم قرن مطالعات جلالی نائینی در زمینه‌های فرهنگی، تاریخی و دینی هند چهارده عنوان کتاب از جمله "مجموعه پنجاه اوپانیشاد" موسوم به سرّ اکبر ترجمه محمد داراشکوه به اهتمام دکتر تاراچند و علی دهباشی است که تاکنون سه بار تجدید چاپ شده است.

از دیگر آثار او می‌توان اینگونه یاد کرد:

"پنچاکیانه یا پنج تنتره (کلیله و دمنه)"، تصحیح و تحقیق دکتر تاراچند، دکتر عابدی و جلالی نائینی.

"گزیده سروده‌های ریگودا" ترجمه و تحقیق و نگارش جلالی نائینی.

"مهابهارت" ترجمه فارسی نقیبخان در چهار جلد، به اهتمام دکتر شوکلا و جلالی نائینی.

"پارسی پرکاش" (فرهنگ مختصر سانسکریت به فارسی) تألیف کریشنا داس، به تحقیق و تصحیح و کوشش جلالی نائینی.

"جوگ باسشت" در فلسفه و عرفان هند، ترجمه نظام پانیپتی، به کوشش جلالی نائینی.

"تأثیر سانسکریت در ادبیات فارسی" این مقاله در کنگره زبان سانسکریت خوانده شد و در مجله دانشکده دانشگاه جواهر لعل نهرو شماره پاییز صفحات 1073 ـ 1078 درج و انتشار یافته است.

"لغات سانسکریت در کتاب ماللهند بیرونی" با مقدمه دکتر تاراچند، چاپ شورای عالی فرهنگ و هنر به سال 1978 میلادی.

"مجمع‌البحرین"(دریای دو اندیشه هندی و ایرانی) تألیف محمد داراشکوه فرزند شاه‌جهان، به کوشش جلالی نائینی.

"هند در یک نگاه" مشتمل بر تاریخ و ادبیات و مکتبهای فلسفی هند نوشته جلالی نائینی.

"طریقه گرونانک و پیدایی آیین سیک" نوشته جلالی نائینی.

"منتخبات آثار داراشکوه" و "شرح حال جواهر لعل نهرو" نوشته جلالی نائینی که نسخه‌ای از آن در دانشگاه جواهر لعل نهرو، جزو شرح احوال و شخصیت جواهر لعل نهرو قرار گرفته است.

"فرهنگ سانسکریت به فارسی" جلد اول و "تاریخ جمع قرآن کریم" محمدرضا جلالی نائینی، با مقدمه احمد مهدوی دامغانی.

نصرالله امشب در برنامه “ماذا بعد ”

Posted:




جرس:دبيركل حزب‌الله لبنان امشب در گفت‌وگوئي در برنامه "ماذا بعد " در شبكه تلويزيوني "المنار " سخنراني مي‌كند.

به گزارش فارس به نقل از شبكه خبري "المنار "، سيد "حسن نصرالله " امشب رأس ساعت 21:30 به وقت بيروت ( 18:30 به وقت گرينويچ) طي سخناني به بررسي آخرين تحولات صحنه لبنان و جهان عرب بويژه موضوع دادگاه بين‌المللي [رفيق حريري] و شايعات مربوط به احضار تعدادي از اعضاي حزب‌الله به دادگاه خواهد پرداخت.
بر اساس اين گزارش نصرالله همچنين در مورد موضع حزب‌الله در رابطه با توافقنامه امنيتي لبنان با آمريكا و تهديدات اسرائيل و پاسخ به آن سخن خواهد گفت.
وي همچنين به موضوع عملكرد دولت، انتخابات شوراهاي شهري، تحولات روابط لبنان و سوريه، قدس و طرح صهيونيستي يهودي‌سازي اين مكان مقدس خواهد پرداخت.

آیت‌الله سید محمدعلی ابن الرضا خوانساری دار فانی را وداع گفت

Posted:



جرس:: آیت الله حاج سید محمد علی ابن الرضا خوانساری از شاگردان مرحوم آیت الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری به ملکوت اعلی پیوست.

به گزارش پارلمان نیوز،این عالم جلیل القدر که عمری را به پاکی و دیانت سپری نمود و در تعظیم شعائر الهی خصوصا عزاداری حضرت ابا عبد الله الحسین علیه السلام اهتمام ویژه داشت شب گذشته در سن 96 سالگی دار فانی را وداع گفت.

آیت الله خوانساری در خاندانی مشهور به علم، تقوی و فقاهت در سال 1293 هجری شمسی چشم به جهان گشود و مقدمات علمی و حوزوی را نزد علمای خوانسار بویژه والد معظمش مرحوم آیت الله العظمی حاج میرزا محمود ابن الرضا و اخوی مکرمش گذراند و برای تکمیل مبانی علمی و نظری رهسپار قم شد.

ایشان دروس سطح عالی حوزوی را نزد حضرات آیات عظام حاج سید محمد تقی خوانساری، حاج سید محمدرضا گلپایگانی، سید شهاب الدین مرعشی نجفی و حاج میرزا خلیل کمره‏ای قدس الله اسرارهم فرا گرفت و خارج فقه و اصول را در محضر مؤسس حوزه علمیه قم مرحوم آیت الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری اعلی الله مقامه الشریف تحصیل نمود.

این عالم جلیل القدر پس از تکمیل مبانی علمی، مراجعت به وطن را وظیفه شرعی خود تشخیص داد و به خدمات علمی چشمگیری چون تدریس معارف دینی و دروس حوزوی و تاسیس حوزه علمیه و مراکز خدماتی موفق گردید.

مرحوم آیت‌الله ابن الرضا و فرزندان برومندش در محرم و صفر میزبان صدها هزار عزادار حسینی که برای شرکت در مراسم عزاداری باشکوه اباعبدالله الحسین(ع) خود را به خوانسار می‌رساندند بودند و تمامی دسته‌های عزاداری با حضور در حسینیه ابن الرضا به عزداری می‌پرداختند.

مراسم تشییع پیکر این عالم ربانی صبح روز پنج شنبه راس ساعت 9صبح از مقابل آستان مقدس امامزاده احمد خوانسار انجام خواهد شد.

امام جمعه ، نماینده مردم خوانسار و گلپایگان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان خوانسار با اعلام تسلیت روز شنبه 14فروردین را در این شهرستان تعطیل عمومی و از روز پنجشنبه به مدت سه روز عزای عمومی در شهرستان اعلام نمودند.
:

انتقاد تند  ۶۹ نماینده کنگره آمریکا از سیاست های اوباما در قبال حکومت ایران

Posted:



جرس: بنا به گزارش خبرگزاری ها، ۶۹ تن از نمایندگان کنگرۀ ایالات متحده، با انتشار نامه‌ای به رئیس جمهور آن کشور، از سیاست های وی در قبال حکومت ایران شدیدا انتقاد کرده و خواستار اعتراضِ قاطعانۀ آمریکا به نقض حقوق بشر در ایران شده و همزمان ایجاد شرایطی برای  دسترسی آزاد و آسان و فوری مردم ایران به شبکۀ جهانی اینترنت شدند.

 

به گزارش خبرگزاری آلمان، مبتکر و تدوین کنندۀ نامۀ ۶۹ نمایندۀ کنگره آمریکا که روز ۱۷ مارس انتشار یافت، ترنت فرانکز بود که بلافاصله به امضای ۶۸ نفر دیگر از نمایندگان کنگره رسید.

 

بر اساس این گزارش، امضاکنندگان این نامه، از باراک اوباما، رئیس جمهوری آن کشور خواسته بودند در زمینه دسترسی آزاد و فوری مردم ایران به فنآوری اینترنتی، به جنبش اعتراضیِ آن کشور یاری رساند.

 

امضاکنندگان نامه به باراک اوباما، همچنین تاکید کردند " ما ‌بایست خواهان آزادی همه زندانیان سیاسی، توقف شکنجه، تجاوز جنسی و دیگر موارد آشکار نقض حقوق بشر در ایران باشیم."

 

امضا کنندگان نامه به اوباما، همچنین اهمیت دسترسی مردم ایران به شبکه اینترنت را مورد اشاره قرار داده و تاکید کرده اند "جنبش آزادی‌خواهی ایران عمدتا در عرصه اطلاع‌رسانی به مردم، سازماندهی‌ اعتراض‌ها و خبررسانی به جهان در مورد نقض خشن حقوق بشر در این کشور نیازمند اینترنت است. وظیفه ماست که معترضان ایرانی را در دور زدن سانسور دولتی و دسترسی آزاد آنان به فنآوری اینترنتی یاری دهیم."

 

 

 
 
 

 

 

لازم به ذکر است رئیس جمهور آمریکا در پیام نوروزی خود به ایرانیان، ضمن تأکید بر خواست ایجاد روابط سیاسی با ایران، گفته بود که مردم آن کشور باید امکان استفاده بدون سانسور از اینترنت را بیابند.

نماینده حامی دولت: دولت در انتظار تغییر مصوبات مجلس در مورد یارانه  است!

Posted:

نماینده حامی دولت: دولت در انتظار تغییر مصوبات مجلس در مورد یارانه  است!

جرس: در حالیکه مجلس شورای اسلامی هدفمند کردن یاران ها را همراه با قانون بودجۀ سال جاری از تصویب گذرانده و این قانون با تمام مخالفت های دولت، به مرحلۀ ابلاغ هم رسیده، امروز یکی از نمایندگان حامی دولت خاطرنشان کرد "نباید در حال حاضر این تلقی صورت گیرد كه دولت اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌ها در سال پایه را با این درآمد پذیرفته است چرا كه قانون هدفمند كردن یارانه‌ها و قانون بودجه دو قانون مستقل از یكدیگر هستند و دولت هنوز هم در انتظار بازنگری در قانون هدفمند كردن یارانه‌هاست."

 

محمود احمدی نژاد در آخرین روزهای اداری سال ۸۸، بعد از اینکه درخواستش پیرامون درآمد چهل هزار میلیارد تومانی دولت از محل هدفمند کردن یارانه ها مورد موافقت مجلس قرار نگرفت، مجلس را با خشم ترک و در یک برنامه تلویزیونی خواستار مراجعه به رفراندم پیرامون تامین نظر دولت شد.

 

به گزارش ایلنا، امروز ستار هدایت خواه، ضو فراكسیون انقلاب اسلامی، با بیان این نکته که "ابلاغ قانون بودجه ۸۹ از سوی دولت به معنای پذیرش اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌ها با داشتن ۲۰ هزار میلیارد تومان درآمد از سوی دولت نیست"، تاکید کرد "مجلس نیز باید طبق فرمایشات اخیر رهبری، به دنبال بازنگری در قانون هدفمند كردن یارانه‌ها باشد. "

 

این نماینده حامی دولت همچنین تصریح کرد "ابلاغ قانون بودجه از سوی رئیس‌جمهوری به معنای پذیرش همه مفاد آن نیست و مجلس نیز باید در قانون هدفمند كردن یارانه‌ها و درآمدهای دولت بازنگری داشته باشد تا دولت بتواند این بار سنگین را به دوش بكشاند."

 

این فعال اصولگرای حامی دولت، تاکید کرد: "مجلس باید در مصوبات خود به گونه‌ای عمل كند تا دولت قادر به اجرای آن باشد و نباید در حال حاضر این تلقی صورت گیرد كه دولت اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌ها در سال پایه را با این درآمد پذیرفته است چرا كه قانون هدفمند كردن یارانه‌ها و قانون بودجه دو قانون مستقل از یكدیگر هستند و دولت هنوز هم در انتظار بازنگری در قانون هدفمند كردن یارانه‌هاست."

 

پیش از این تعدادی از نمایندگانِ حامی دولت، از ارائۀ قریب الوقوع طرحی دو فوریتی به مجلس، برای تامین نظر دولت و افزایش چشمگیر درآمد آن خبر داده بودند .

 

 

یازده کشته در انفجار داغستان

Posted:



جرس:گزارش رسانه‌های روسی حاکی‌است كه خودرویي بمبگذاری شده در شهر «کیزلیار» واقع در جمهوری «داغستان» در شمال قفقاز منفجر شده است و حداقل 11 تن از جمله دو پليس در اين انفجار کشته شده‌اند.


به گزارش ايلنا به نقل از آسوشيتدپرس، در پی دو انفجار انتحاری در شبکه مترو مسکو، «دیمتری مدودف»، رئیس‌جمهوری روسیه در صدد اتخاذ تدابیر امنیتی جدید برآمده و از مقام‌هاي این کشور خواسته پیشنهادهای خود برای تدوین قوانین جدیدی جهت تشدید مبارزه با تروریسم را ارائه دهند.
 

به دنبال انفجارهای روز 29 مارس، که موجب کشته‌شدن 39 تن و مجروح شدن بیش از 70 تن ديگر شد، روزنامه‌های روسیه از نحو برخورد دولت با مسائل امنیتی انتقاد کرده و خواستار اتخاذ تدابیر شدیدتری برای مبارزه با تهدیدهای کنونی شده‌اند.


این درخواست در حالی مطرح شده که در روسیه به یاد 39 قربانیان بمبگذاری‌ها، یک روز عزای عمومی اعلام شده است.


عزاداران شمع روشن کرده و در مدخل ایستگاه مترو «لوبیانکا»، که یکی از دو محل بمبگذاری بود، تاج‌های گل قرار داده‌اند.
مقام‌هاي روسیه معتقدند که عاملان بمبگذاری‌ها پیکارجویان منطقه شمال قفقاز بوده‌اند.
 

«ولادیمیر پوتین»، نخست‌وزیر روسیه که پس از حملات انتحاری، سفر خود به سیبری را نیمه تمام گذاشته و به مسکو بازگشته است گفت برای یافتن و مجازات مسببین این انفجارها حد اکثر تلاش به عمل خواهد آمد و تروریست‌ها سرکوب خواهند شد.


محبوبیت و شهرت سیاسی شخص پوتین با اتخاذ سیاست انعطاف ناپذیرش در برابر شورشیان چچن شروع شد.
همچنين رئیس‌جمهوری روسیه در جلسه اضطراری که با مقامات بلند پایه روسیه تشکیل شده بود قول داد که سیاست سرکوب ترور و جنگ با تروریسم را ادامه دهد.
هنوز گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.