جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


نتيجه انتخابات هيات مديره كانون وكلاي دادگستري مركز اعلام شد

Posted:




جرس:پس از برگزاري انتخابات روز پنج‌شنبه مورخ ‌٢٠/١٢/٨٨ اسامي اعضاي بيست و ششمين هيات مديره كانون وكلاي دادگستري مركز اعلام شد.

به گزارش ايسنا، مدير داخلي كانون وكلاي دادگستري مركز از پايان شمارش آراي بيست و ششمين دوره انتخابات هيات مديره كانون دادگستري مركز خبر داد و گفت: در مجموع ‌٣٨١٧ نفر از واجدان شرايط در بيست و ششمين انتخابات كانون وكلاي مركز شركت كردند. حسن صفادوست با بيان اين‌كه شمارش آراي بيست و ششمين دوره‌ي انتخابات هيات مديره از ساعت ‌٨ صبح روز جمعه تا ساعت ‌٢٢ ادامه داشت، گفت: در بيست و ششمين انتخابات هيات مديره كانون وكلاي مركز ‌١٨ نفر از داوطلبان حائز بالاترين آرا شدند.

اسامي اين ‌١٨ نفر و ميزان آرايشان به شرح زير است:

‌١-علي نجفي توانا با‌٢١٣٠ راي

‌٢-سيد محمد جندقي کرماني پور با ‌٢٠٧٥ راي

‌٣-بهروز يغمايي با ‌١٩٢٣ راي

‌٤-محمود مصطفوي کاشاني با ‌١٨٦٥ راي

‌٥-حسين محمدنبي با ‌١٦٩٨ راي

‌٦- حميد جنتي با ‌١٥٩٩ راي

‌٧- حميد جليل زاده خويي با ‌١٥٢٠ راي

‌٨-مهدي شهلا با ‌١٤٤٤ راي

‌٩-جليل مالکي با ‌١٣٦٣ راي

‌١٠-علي حامد توسلي با ‌١٣٣٠ راي

‌١١- سيد ابراهيم ثابت قدم با ‌١٣١٠ راي

‌١٢-علي کاکا افشار با ‌١٣٠٦ راي

‌١٣- جعفر کوشا با ‌١٢٧٠ راي

‌١٤- بتول کيهاني با ‌١١٩٩ راي

‌١٥- حسين عسگري راد با‌١١٣٠ راي

‌١٦- محمدرضا پاسبان با ‌٩٩٤ راي

‌١٧- رضا تمدن با ‌٩٨٩ راي

‌١٨-احمد جاويدتاش با ‌٩٨٧ راي

به گزارش ايسنا، از بين منتخبان اين دوره انتخابات كانون وكلاي مركز، هشت نفر از اعضاي هيات مديره فعلي كانون هستند.

کو آن باد که آنها را با خود ببرد؟

Posted:

???? : طراح سبز

کو آن باد که آنها را با خود ببرد؟

کو آن باد که آنها را با خود ببرد؟
Giuseppe Ungaretti-----------
زامیاد (زمین) روز و اسفند ماه
 

جنبش سبزترین انسانها

Posted:



شاعر سبز -

نام من آزادی است
بچه ی ایرانم
تشنه ی آزادی
نا امید از پرواز
در پی یارانم
درنوای یاران
در دل مظلومان
در سنای مردان
ُقصه ای پیدا است
باز هم زور و ستم
باز هم تیر و فشنگ
در دفاع از ظلم است
دست هایی خالی
با صدایی یکسان
گفته اند آزادی
بازهم تیرو فشنگ
از میان می گذرد
یک نفر افتاده ست
گفته بود آزادی
حق محرومان است
چون بدیدند یاران
مردمانی تنها
با دلی آزرده
بازهم غریدند
بی محابا تاجان
جان خود را دادند
در درون زندان
شاید این باردگر
نفسی از پس ابرهای سفید برآید
نفس مظلومان
نفس بی نفسان
همگی غمگین اند
از نعلین وابا
ازیاران قدیم
از مردان جدید
همگی آزردند
چونکه یاران دربند
نعلین ها در زور
مردان در پی تاریکی نور
جستجوی نفسی تازه کنند
هر کدام رهرو راهی هستند
در پی تاریکی نور
ما تنها نیستیم
راه ما سبزترین راه وجودیست به حال
در پی آزادی
ارمغانی دیگر
چون برای ایران
لحظه یی تاریخی است
جنبش سبزترین انسانها
زنده باد آزادی

تجمع و اعتصاب غذای دانشجویان دانشگاه مازندران

Posted:



دانشجویان دانشگاه مازندران در دو روز پیاپی در این دانشگاه تجمع اعتراضی برگزار نمودند. این دو تجمع که در اعتراض به فشار های مسئولین این دانشگاه به دانشجویان برگزار شده بود، بدون خشونت و درگیری خاصی به اتمام رسید

 


 

لینک دانلود

نتایج اولیه انتخابات عراق: مالکی در بغداد جلوتر است

Posted:



جرس:

نتایج اولیه انتخابات پارلمانی عراق نشان می دهد که ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی نخست وزیر عراق، در بغداد از رقبایش با فاصله زیادی جلوتر است.

تعداد نمایندگان بغداد در پارلمان عراق، بیش از هر شهر دیگر این کشور است و در مجلسی که 325 نماینده دارد، 68 کرسی به نمایندگان حوزه های انتخاباتی در بغداد اختصاص دارد.

شمارش بخشی از آراء که نتایج آن هفته گذشته انتشار یافت، حاکی از این بود که ائتلاف به رهبری آقای مالکی در دو استان عمدتا شیعه نشین بابل و نجف بر رقبایش پیشی گرفته است.

پس از او بیشترین آراء متعلق به ائتلاف فهرست العراقیه به رهبری ایاد علاوی، سیاستمدار سکولار و نخست وزیر سابق عراق بود که رهبری چند گروه سنی و شیعه را به عهده دارد.

کمیسیون انتخاباتی عراق روز گذشته 12 مارس، اعلام کرد که تعداد آراء ائتلاف به رهبری آقای علاوی در دو استان در شمال بغداد، بیشتر از ائتلاف به رهبری نوری المالکی است.

انتظار نمی رود نتایج نهایی انتخابات 18 استان عراق زودتر از دو هفته دیگر اعلام شود.

در انتخابات پارلمانی عراق که هفتم مارس برگزار شد شصت و دو درصد واجدان شرایط در انتخابات پارلمانی این کشور شرکت کردند.

خبرنگار بی بی سی در بغداد می گوید به نظر می رسد هیچ گروهی قادر نخواهد بود در این انتخابات به اکثریت مطلق دست یابد تا بتواند دولت بعدی این کشور را به تنهایی تشکیل دهد.

تحلیلگران می گویند در هر صورت برنده انتخابات ناچار خواهد بود برای تشکیل دولت جدید، با سایر گروه ها وارد اتئلاف شود.

پیش از برپایی انتخابات این نگرانی وجود داشت که اعراب سنی این انتخابات را به دلیل رد صلاحیت برخی کاندیدهای سنی، تحریم کنند.

نزدیک به پانصد کاندیدا که بیشتر آنها سنی مذهب بودند، از شرکت در انتخابات به دلیل وابستگی به حزب بعث صدام منع شدند.

مروری بر روزنامه های شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۸

Posted:

مروری بر روزنامه های شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۸

مروری بر روزنامه های شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۸  
 

رسالت چاپ تهران

اعتراف...

سرمقاله امروز روزنامه رسالت را بخش سیاست خارجی آن روزنامه به رشته تحریر درآورده است که با اشاره به سخنان اخیر جو بایدن معاون رییس جمهور آمریکا در اسرائیل و بیان اینکه "به اعتراف بایدن ایران به قدرتی بزرگ تبدیل شده"، خاطرنشان می سازد:

"...نکته جالب توجه اینکه بایدن این سخنان را در مرکز ثقل تجمع دشمنان ایران یعنی تل آویو بیان نموده پس باید گفت این اظهارات از جنس تجزیه و تحلیل یا حتی تهدید نیست، بلکه بایدن ترجیح داده است در جمع صمیمی ترین دوستان و مخاطبانش پرده از ناتوانی ایالات متحده در برابر تهران بردارد. " 

سرمقاله نویس این روزنامۀ حامی دولت ادعا می کند "واقعیت امر این است که واشنگتن سرمایه هنگفتی را جهت ایجاد تغییرات پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران صرف نموده بود را با قمار دموکراتها باخت. حتی اوباما و همراهانش سخنان برژینسکی مبنی بر خطرناک بودن این قمار و مشخص بودن باخت واشنگتن در آن را نادیده انگاشته و بر طبل تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران کوبیدند... دموکراتهای کاخ سفید همچنان در تجزیه وتحلیل معمای تهران سرگردان وناتوان مانده اند و هر لحظه بر شدت و حدت این ناتوانی افزوده می شود. .." 
 

جوان چاپ تهران

خطر مسلمان نماهای پراگماتیست

حسن رشوند در سرمقاله امروز «جوان»، ضمن بیان اینکه "یکی از آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیر جوامع انقلابی که مرحله تأسیس انقلاب را پشت سر گذاشته و به ثبات رسیده اند، مواجهه با ویروس نفوذی‌ها بوده تا عملکرد آنها، زمینه طمع دشمنان خارجی و عناصر داخلی را برای به چالش کشاندن اصل نظام سیاسی فراهم آورد"، ادعا می کند "انقلاب اسلامی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و همواره چنین ویروس خطرناکی آن را تهدید می‌کرده است." وی همچنین مدعی می شود:

"... هرچند تغییر رویکرد برخی انقلابیون پشیمان را نمی‌توان محصول یک دوره خاص دانست و در طول 31 ساله عمر انقلاب اسلامی شاهد ریزش‌ها و رویش‌های زیادی در این حوزه بوده‌ایم، اما یارگیری ضدانقلاب از بدنه نظام در طول سال‌های اخیر به ویژه در آستانه و پس از انتخابات ریاست جمهوری آنچنان مشهود است که کمتر کسی می‌تواند آن را انکار نماید. در این یارگیری برای استحاله و تغییر در ماهیت انقلاب و رفتار انقلابیون،نقش پراگماتیست‌های به ظاهر مسلمان را نباید نادیده گرفت..." 

سرمقاله نویس روزنامۀ وابسته به سپاه به زعم خود دست به تحلیل زده و خاطرنشان می کند:

"...امام بیش از آنکه از جریان ملی‌گرایی و غربگراهای وابسته نگران باشند، از شکل گیری گروهی در درون خانواده انقلاب نگران بودند که در پوستین ظاهری انقلابی‌گری، رفتاری همسو با جریان غرب را علیه نظام انقلابی ملت ایران دنبال می‌کردند و این افراد همان پراگماتیست‌های مسلمانی بودند که دشمن همواره به عنوان ظرفیت خود در درون نظام به آنها می‌نگرد. پراگماتیست‌هایی که پس از انتخابات به دنبال تحقق راهبردهای دشمن در سه حوزه «بی‌ثباتی نظام سیاسی»، «ناکارآمد جلوه دادن انقلاب اسلامی در دهه چهارم» و «برانگیختن نارضایتی در مردم» بودند. این افراد هر چند به ظاهر مسلمان بودند ولی مسیری را طی می‌کردند که در واقع از آرزوهای دیرینه غرب در انحراف انقلاب بود. قطعاً بنی‌صدر یک مسلمان پراگماتیست بود که با شکل‌گیری نهضت امام تلاش داشت در بستر دین،  مردم را فریب داده و در مسیر خواسته‌های نظام سلطه سوق دهد. موسوی نیز هر چند از انقلابیون مقطع شکل‌گیری نهضت و دهه اول انقلاب به حساب می‌آمد ولی در دهه چهارم انقلاب،‌با رویکرد «زیست مسلمانی خود» و رفتارهای ساختارشکنانه و براندازانه، همان مسیری را طی کرد که بنی‌صدر در ابتدای شکل‌گیری نهضت انجام می‌داد. امروز کدام جریان فکری است که با رفتار خود موجب خشنودی آمریکا شده است و دشمنان قسم‌خورده انقلاب و ملت ایران را به طمع انداخته‌اند..." 
 

دنیای اقتصاد چاپ تهران

هدف نهائی دولت...

سرمقالۀ امروز روزنامۀ «دنیای اقتصاد» را موسی غنی نژاد نگاشته است تا در مورد جریان حذف یارانه ها، منتقدانه  خاطرنشان کند "هدف نهایی دولت، اصلاح قیمت‌های نسبی برمبنای منطق بازار نیست، چرا كه در این صورت وارد چالش شدید با مجلس در خصوص مقدار منابع حاصل از اصلاح قیمتی و چگونگی توزیع آنها نمی‌شد و این موضوع را فرع بر اصل اصلاح قیمت‌های نسبی تلقی می‌كرد. البته شواهد بین دیگری موید این ادعا است كه دولت به هیچ وجه دلمشغول اصلاح قیمت‌های نسبی بر مبنای منطق بازار نیست. " 

غنی نژاد معتقد است "اینکه بعضی افراد نزدیك به دولت، سیاست‌های دولت را در جهت «لیبرالیسم اقتصادی» می دانند غلط است؛ و مسوولان بلندپایه دولتی سخنانی كاملا در تضاد با این ادعا بر زبان می‌رانند و این حاكی از آشفتگی فكری گسترده و فقدان بینش مفهومی سازگاری است." 

این استاد اقتصاد دانشگاه خاطرنشان می سازد "...اگر بینش اقتصادی منسجمی داشته باشیم، متوجه می‌شویم كه یكی از نتایج مهم اصلاح قیمت‌های نسبی، فراهم آمدن وضعیت مناسب رونق كسب و كار و لذا ایجاد اشتغال و درآمد است كه سطح رفاه عمومی در اقشار كم‌درآمد را بالا می‌برد و در عین حال خدشه‌ای به كرامت فردی انسان‌ها وارد نمی‌سازد. به سخن دیگر، اصلاح قیمت‌های نسبی، سطح تولید، اشتغال و رفاه افراد جامعه از جمله و مهم‌تر از همه افراد كم‌درآمد جامعه را بالا می‌برد، در حالی كه منابع حاصل از اصلاح قیمت‌های یارانه‌ای صرفا و در بهترین حالت می‌تواند بخشی از توزیع را بهبود بخشد. " 
 

پول چاپ تهران

فساد...

مهرداد خدیر در در سرمقالۀ  امروز «پول»، "فسادخیزی و فسادپروری دولت" را، با توجه به اظهارات اخیر رییس قوه قضائیه مورد بررسی قرار داده و خاطرنشان می سازد "...به موجب این خبر در یک شرکت دولتی - که نام آن در گفتار آیت‌الله صادق لاریجانی نیامده اما درباره آن حدس و گمان‌هایی مطرح شده- اختلاس‌‌های کلانی صورت پذیرفته که نشان می‌دهد این قاعده که هرچه اقتصادی دولتی‌تر، فساد‌خیزتر درست است. ..." 

در این سرمقاله همچنین ادعای دولت نیز مورد بررسی قرار گرفته و خاطرنشان می شود "... جای شگفتی است که دولت با هدف یا داعیه مقابله با فساد، اصرار عجیبی برافزایش حجم فیزیکی و پولی و ساختاری خود نشان می‌دهد و برسر اینکه یک سازمان تازه ‌تاسیس از محل حذف یارانه‌ها و گران شدن اقلام اساسی 20هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشد یا دو برابر آن با مجلس چالش دارد." 
 

اعتماد چاپ تهران

غروب دوشنبه دهم اسفندماه این روزنامه توقیــــــف شد و کماکان امکان انتشار ندارد 
 

آرمان چاپ تهران

تورم...دولت...آمار...مردم

سرمقالۀ امروز روزنامۀ «آرمان» را محمد خوش چهره نگاشته است که ضمن اشاره به آمار بانک مرکزی درباره نرخ و میزان تورم، خاطرنشان ساخته است :

"...مطمئن هستیم که اعداد و ارقام درست است اما چون معنا دار نیست، آن قدر روی قدرت خرید مردم اثرگذار نیست. زمانی که اقتصاد رشد کند وضعیت اقتصادی مردم بهبود پیدا می‌کند اما اگر همین روند امسال ادامه پیدا کند وضعیت اقتصادی مردم دچار مشکل خواهد شد. ..تورم ثروتمند را ثروتمند‌تر می‌کند و به ارزش دارایی‌هایش منجر می‌شود و فقیر را فقیر‌تر می‌کند، حال از طرفی بعضی‌ها تورم را مالیاتی توسط فقرا به اغنیا می‌دانند از این رو تاثیرات تورم متفاوت است. قلمرو تورم موضوعاتی را شامل می‌شود که بیشترین فشار را تورم‌های ناشی از نیاز اساسی بوجود می‌آورد مانند خوراک، پوشاک، مسکن، بهداشت و... بنابراین بستگی دارد که به چه گروهی و به چه ضریبی تورم مورد مطالعه قرار بگیرد. .." 
 

ابتکار چاپ تهران

هاشمی...خاتمی...احمدی

سرمقاله امروز «ابتکار»، با بررسی آنچه به زعم نویسندۀ آن مقاله "تشریح شعاع بزرگان" نام دارد، خاطرنشان می کند "آقازاده ها یکی از شعاع ها هستند" و همزمان با اشاره به اینکه "کمتر کسی هست که به خدمات و نقش تعیین کننده هاشمی رفسنجانی برای حل مشکلات کشورایمان نداشته باشد"، مدعی می شود "اما شعاع آقای هاشمی چنان پررنگ شد که همه خدمات این مرد بزرگ، تحت شعاع قرار گرفت و مردم در انتخابات مجلس ششم و ریاست جمهوری نهم به ایشان پشت کنند." 

سرمقاله نویس ابتکار امروز همچنین به زعم خود دست به تحلیل می زند و بدون بررسی جامعه شناختی جغرافیای زمانی دوران اصلاحات و بعد از آن، می نویسد:

"محمد خاتمی هم از آسیب های شعاع قدرت مصون نماند. حزب مشارکت و مجاهدین، شعاع قدرت آقای خاتمی بودند. زاویه رفتار شعاع آقای خاتمی به نقطه ای رسید که از دست خاتمی هم کاری برنمی آمد و در میانه راه، شعار عبور از خاتمی را سردادند. به رغم قضاوت مثبتی که نسبت به شخص آقای خاتمی وجود داشت اما عملکرد شعاع موجب دوری متدینان و نگرانی روزافزون نیروهای انقلاب گردید. .." 

نویسنده مورد نظر، بدون نگاه به شعاع فامیل و محافل خاص و نهادهای نظامیِ اطراف رئیس دولت، می نویسد "اگرچه احمدی نژاد گرفتار دام فرزند سالاری و حزب مداری نشده است اما قدرت او هم شعاع و مدار تولید کرده است که همین شعاع مورد هجوم و انتقاد دیگر اصولگرایان گردیده است.نکته ای که نباید از آن غافل بود اینکه همواره رفتار گریز از مرکز و دورزدن نقطه مرکزی قدرت توسط کسانی صورت می گیرد که برای خود نقش تعیین کننده در تحصیل قدرت قایل اند. " 
 

مردم سالاری چاپ تهران

مشکلات ظریفی که اگر حل نشود...

در سرمقاله امروز «مردم سالاری»، ضمن اشاره به "فرایند ارائه و بررسی و تصویب بودجه 89 در مجلس" که با مشکلات خاصی نیز همراه بوده، خاطرنشان می شود "عدم توجه به این مشکلات، حداقل وقت کشور را تلف خواهد کرد."

سرمقاله نویس این روزنامه معتقد است:

"از جمله این مشکلات خاص و ظریف این است که آیا محور این لایحه عدالت است ؟ رشد است؟ یا توسعه؟ یا هرسه؟

رشد، شرط اول توسعه است و هیچ کس مخالف با رشد نیست، ولی رشد دیده شده در بودجه اگر با اصول منافات نداشته باشد، با شعارها منافات دارد، زیرا نظر اغلب صاحبنظران از جمله تجارب عملی کشورها نشان می دهد، رشد همیشه با تشدید نابرابری در یک دوره همراه است و تشدید نابرابری عدالت را خدشه دار می کند....و تا نگرش سیستماتیک به توسعه و عدالت در بین دولت، مجلس، دانشگاه و روشنفکر و رسانه ها شکل نگیرد و تا بودجه برای هدفی برنامه ای تدوین نشده باشد و تا محور توسعه در یک برنامه میان مدت به صراحت برای مردم روشن نشود نباید منتظر اتفاقی خاص باشیم. "

صدور حکم انضباطی برای ۷ دانشجوی دانشگاه  زاهدان

Posted:



جرس:کمیته انضباطی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان پس از احضار ۸ نفر از دانشجویان این دانشگاه، برای ۷ نفر از آنها احکام انضباطی مختلفی صادر کرد. به گزارش کلمه به گفته یکی از این دانشجویان، کمیته انضباطی ۴ نفر از این دانشجویان را به حکم انضباطی یک ترم محرومیت از تحصیل بدون احتساب سنوات و ۳ نفر دیگر را به توبیخ کتبی محکوم کرد. اتهامات وارده به این دانشجویان شرکت در تجمعات اعتراضی دانشجویان دانشگاه ملی زاهدان بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم بوده است.

نگرانی فرانسه از وضعیت حقوق بشر و آزادی بیان در ایران

Posted:



شبکه جنبش راه سبز (جرس): شیرین عبادی وکیل سرشناس ایرانی و برندۀ جایزۀ جهانی صلح نوبل، روز گذشته (۲۱ اسفند) با برنار کوشنر وزیر خارجۀ  فرانسه و همچنین شهردار پاریس، در مورد مسائل ایران دیدار گفتگو کرد و خواستار تمرکز فشار جهانی نه بر پرونده اتمی، بلکه همزمان بر روی مسئله نقض حقوق بشر در ایران شد.

 
به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر خارجۀ فرانسه در دیدار با عبادی، ابتدائا در مورد ایجاد اختلال در پخش برنامه های رسانه های بین المللی در ایران و محدودیت در دسترسی به اینترنت در این کشور و سپس پیرامون وضعیت حقوق بشر و مشکلات آزادی بیان در ایران، ابراز نگرانی کرد.
 
وزیر خارجۀ فرانسه همچنین از "نبرد شجاعانۀ شیرین عبادی برای حمایت از جامعۀ مدنی در ایران" تقدیر کرده و ضمن اعلام حمایت از تلاش های ایشان خاطرنشان کرد "فرانسه برای تلاش در حفظ  آزادی دستیابی به اطلاعات، خصوصأ رسانه های بین المللی و اینترنت در ایران متعهد خواهد بود."
 
به گزارش خبرگزاری بی بی سی، عبادی در گفتگو با کوشنر خاطرنشان کرد "تمرکزتان نباید بر مسائل مربوط به انرژی هسته ای باشد؛ بلکه مسائل مربوط به حقوق بشر، دموکراسی و به ویژه سرکوب های ماه های گذشته هم حتما باید در مذاکرات با ایران مطرح شود و یکی از مهمترین موضوعاتی که باید در مذاکرات با جمهوری اسلامی مطرح شود، آزادی زندانیان سیاسی است، آن هم آزادی واقعی، نه اینکه با وثیقه گرفتنِ تمام هستی یک نفر، او را موقتا از زندان آزاد کنند."
 
پس از این دیدار برتران دولانوئه شهردار پاریس در ساختمان شهرداری پایتخت فرانسه از عبادی دعوت و استقبال به عمل آورد و با وی به گفتگو پرداخت. وی همزمان اعلام کرد که قصد دارد شیرین عبادی را به عنوان شهروند افتخاری شهر پاریس مطرح نماید.
 
شهردار پاریس از مبارزۀ عبادی و ملت ایران برای دموکراسی و آزادی بیان تقدیر کرد و خاطرنشان ساخت "شهر پاریس و خود وی، خ پس از موج اعتراضات حاصله از نتایج انتخابات ریاست جمهوری، همواره حامی و پشتیبان جنبش دموکراتیک در ایران بوده اند."
 
 قرار است طی چند روز آینده «اینگرید بتانکور» و «اونگ سان سو کی»، دو مبارز دیگر دیگر جهانی نیز، شهروند افتخاری شهر پاریس مطرح و منصوب شوند.   
 
 

بی خبری کامل و نگرانی از وضعیت رحیم همتی

Posted:



 

شبکه جنبش راه سبز (جرس): با گذشت حدود دو ماه از بازداشت رحیم همتی و اخیرا انتقال وی به بند متعلق به سپاه در زندان اوین، کماکان از وضعیت او خبری در دست نبوده و باعث ابراز نگرانی نسبت به این مسئله شده است.
 
یک منبع آگاه ضمن اعلام مطلب فوق به خبرنگار جرس، خاطرنشان کرد "وی حدود دو ماه پیش دستگیر شده و بعد از 10 روز نگهداری در سلول انفرادی، وی را به بند 350 منتقل کرده بودند که بعد از بازجویی از همسر و برادر همسرش، وی را بلافاصله به بند 2 الف (متعلق به سپاه) منتقل می کنند که از آن زمان به بعد تا این لحظه خبری از وی در دست نیست."
 
این منبع خبری همچنین متذکر می شود که این زندانی سیاسی طی آخرین تماسش از عدم رسیدگی و درمان بیماری اش شدیدا گله مند بود و در تب شدید به سر می برد.
 
این گزارش خاطرنشان می سازد "روز بیستم اسفند ماه نیز، با خانوادۀ ایشان که در شمال کشور زندگی می کنند تماسی گرفته شده و به آنها گفته بودند هر چه سریعتر برای تحویل پسرتان که به شدت مریض است به زندان اوین بیایید که امروز بعد از پرس و جو و تحقیق و مراجعه به زندان اوین، ماموران اعلام کردند "چنین تماسی از زندان نبوده و حتما کسی قصد آزار و اذیت داشته است."
 
هنوز از علت دقیق دستگیری و وضعیت فعلی وی خبری منتشر نشده است.
 
 
 

سه سال حبس تعزیری برا ی آذر منصوری

Posted:



جرس: وکیل آذر منصوری از محکومیت معاون سیاسی حزب مشارکت به سه سال حبس تعزیری از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب خبرداد.

محمدرضا فقیهی در گفت‌وگو با  ایلنا در خصوص آخرین وضعیت پرونده آذر منصوری گفت: پس از پایان تحقیقات مقدماتی و صدور کیفرخواست برای موکلم ،پرونده به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب ارسال و بعد از رسیدگی به اتهامات معاون سیاسی حزب مشارکت،وی به سه سال حبس تعزیری محکوم شد.

وکیل منصوری ادامه داد: پس از صدور حکم موکلم در دادگاه بدوی در مهلت قانونی نسبت به تجدیدنظرخواهی اقدام کرده و پرونده به دادگاه تجدیدنظر ارسال شد اما تاکنون تعیین شعبه نشده است.

وی اتهامات آذر منصوری را اخلال در نظم عمومی از طریقشرکت در تجمعات ،تبلیغ علیه نظام،نشرکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی عنوان کردو گفت:‌ شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب این اتهامات را از باب تعدد معنوی ،اتهام اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی فرض کرده و به همین خاطر منصوری را به سه سال حبس محکوم کرده است.

فقیهی بابیان اینکه شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب با درخواست تبدیل قرار موافقت نکرده است،ادامه داد:بعد از آنکه در خواست تبدیل قرار به جایی نرسید، خواستار اعطای مرخصی به موکلم شدیم تا ایشان نیز بتواند در تعطیلات نزد خانواده خود باشد اما تاکنون برای این مورد نیز از سوی مقامات قضایی موافقتی صورت نگرفته است.

گفتنی است که منصوری دوشنبه شب، ۳۰ شهریور هنگام بازگشت از منزل خواهرش، از سوی ماموران امنیتی بازداشت شد.

ماموران پس از بازداشت آذر منصوری، خانه‌اش را تفتیش و برخی اسناد و مدارک وی را با خود بردند.