جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


اصل نامه توقیف روزنامه اعتماد با  امضای رامین

Posted:



جنبش راه سبز(جرس): روزنامه اعتماد صبح امروز دوشنبه دهم اسفند توقیف شد. روزنامه اعتماد از معدود روزنامه های اصلاح طلبی بود که پس از انتخابات فعالیت مطبوعاتی خود را ادامه می داد.

نامه توقیف روزنامه اعتماد با امضای رامین معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد که در پارلمان نیوز منشر شده، در پی می آید.

 

 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عیادت محمد یزدی رفت

Posted:



جنبش راه سبز(جرس)\ هاشمی رفسنجانی امروز به عیادت محمد یزذی رفت.

به گزارش ایلنا، در پی بستری شدن محمد یزدی، رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در یكی از بیمارستان‌های تهران، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان رهبری امروز با حضور در بیمارستان از وی عیادت كردند.

در این عیادت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از نزدیك در جریان مداوای آیت‌الله یزدی قرار گرفت و ضمن احوال‌پرسی از درگاه خداوند برای وی آرزوی سلامت و بهبودی كامل كرد.

گفتنی ست طی ماههای اخیر هاشمی بارها هدف حملات کلامی یزدی قرار گرفته بود و متقابلا برای سلامتی ایشان دعا کرده بود.

شب دانشجو

Posted:



جوان سبز -

شبی از شب های خرداد بود/ بسیاری در خواب بودیم و رویای فردا را میدیدیم
در همان شب بود که ارامش کوی عاشقان دانش را بر هم زدند...
باز هم حرمت محل حضور اندیشه های روشن دانشجو را شکستند.

ان شب باز هم اسفالت کوی را به خون یاران فرداهای ایران زمین اغشتند...
کشتند و زدند و در بند کردند/ با این خیال که ازادیخواهی را خاموش کنند...

ان شب دانشجو مجرم بود
وجرمش تفکر و اگاهی

ان شب ایران برای فرزندانش گریست/
انسانیت شرمگین شد/ و خشونت غوغا کرد

وچه کسی است که نداند استقامت وعلم و وقار دانشجو
ان شب چماق های ظلم و جهل سیاه دلان را شکست.

 

جوان سبز
 

رویش سبز جوانه ها

Posted:

???? : طراح سبز

رویش سبز جوانه ها

نامگذاری آخرین ماه فصل زمستان به نام اسفند یا سپندارمز از ویژگی باروری و زایندگی زمین سرچشمه گرفته است. چرا كه در این ماه، نخستین جوانه ها از خاك سربرمیزند و زایش دوباره زمین را نوید میدهد.جشن اسفندگان، یادمانی كهن از اسطوره های زایش و باروری است. با توجه به منابع موجود گفته میشود كه اسفندگان در ایران باستان، نه روز زن به مفهوم مطلق و امروزی آن، بلكه روز گرامیداشت زمین بارور و همتای انسانی آن یعنی بانوان بوده است
می گویند روز پیوند "پدر آسمان " با " مادرزمین" بوده است
+
سپندارمزگان همایون باد
به امید رویش سبز جوانه ها در مام میهن +
+ پاینده ایران و ایرانی
 

سرباز خانه های سیاه

Posted:



فرزین خجسته -

جلسه رسمي است

لطفاً قيام كنيد

نظم و سكوت

نشانه‌ي شخصيت شماست

متهم؛

به جرمِ

ارتكابِ عشق

گناهِ شعر

هتكِ حرمت فقر

تعقيبِ قافله‌ي تمدن

شكستنِ نرخِ روز

آشفتنِ خوابِ شب

محاكمه مي‌شود

- خودتان را معرفي كنيد...

- مرا نمي‌شناسي؟

من زخميِ تواَم!

- نامت؟

- چه فرق مي‌كند!

برده،

جاشو،

رعيت،

شهروند،

سربازِ خانه‌هاي سياه

ماتِ وزير و فيل

كيشِ دربدر قلعه‌ي سفيد

بار و بارها

در پس‌كوچه‌هاي تاريكِ تاريخ

به هم رسيده‌ايم

من جنگيدم

تو فاتح شدي

من كشته شدم

تو غنيمت بردي

من سوختم

تو ساختي

رنج‌هاي من

گنج‌هاي توست.

آن روز

كه "تيمور"

در نشابور

از سرِ انسان مناره ساخت

سرِ من هم ميان سرها بود.

مقتولِ قتل عام‌هاي مداوم تاريخ

بعد از هر كشتار

بر زبانه‌ي سرخ نيزه‌ها

سرسبز روييده‌ام

لقمه‌اي بدخيم

در گلوي حريص حافظه‌ي جغرافي

جويده مي‌شوم

اما

هضم نمي‌شوم.

پدرم

مومياييِ شرف مجروح انسان

نامي نانوشته

از بي‌شمار قربانيانِ فراموشِ آب و خاك

با هشتاد زخم بر پيكر

و زخمي ناسودني

بر پيشاني

كه نمي‌دانست از كجا خورده است

شيارهاي سرخ موازيِ شانه‌هايش

همرنگِ زخمِ گونه‌هاي من بود

و دست‌هاي خالي‌اش

ادامه‌ي حسرت ابدي نگاهِ مادرم

مادرم

شهرزادِ افسانه‌هاي

خوش‌خوابيِ كاخ‌هاي كبير

خواهرانم

عصاره‌هاي عصمتِ تبار مشرقي

در كجاوه‌هاي حراج

زادگاهم

جنوب جغرافياي ويراني

- «به عنوان آخرين دفاع»

بگذاريد بر لبه‌ي پرتگاه حادثه

فرياد بزنم

سه چهارم كره‌ي زمين را

آب فرا گرفته است

و يك چهارم آن را

دروغ

«ختم جلسه»

متهم را...!

شعر شب چهارشنبه

Posted:



پويان اخترآمار -

به نام پروردگار

هيمه چرا كنم
واپسين شب چهارشنبه را
تا آتش از دلم زبانه می كشد؟

فال گوش از چه بايستم
يافتن آرزو را
در زمزمه ی رهگذرانِ پس كوچه ها
تا آرزويم را در ميدان شهر فرياد كرده ام؟

سرخی از آتش چرا خواهم
من كه رويم از خون هموطنم نشان دارد؟

شبانه بانگ خواهم كردن
ـ آوازخوان ـ
« آوازهايم از آن ِ تو
روشنای آزادی از آن ِ ما »


پويان اخترآمار
4/12/88

 

پرونده یک مقام ارشد دولتی در دادسرا

Posted:



 

جنبش راه سبز(جرس):پرونده فساد اقتصادی و علمی یک مقام ارشد دولتی برای صدور حکم قضائی به دادسراي ويژه رسيدگي به جرايم اقتصادي فرستاده شد.


سایت حامی دولت جهان مدعی شد :یک مقام آگاه با بیان خبر فوق افزود:پرونده این مقام مسئول و ارشد دولتی در سازمان بازرسی بررسی شده است و با محرز شناخته شدن برخی تخلفات وی برای صدور حکم به دادگاه ویژه مبارزه با فساد اقتصادی ارسال شده است.

به گفته وی به زودی حکم دادرسی و قضائی تخلفات این مقام مسوول از سوی دادگاه اعلام می شود.

لازم به ذکر است تعدادی از نمایندگان مجلس نیز طی چند ماه گذشته پی گیر تخلفات اقتصادی و مالی فرد یادشده در دولت بودند.

لغو پروانه هفته‌نامه “ايراندخت” و توقيف روزنامه “اعتماد”

Posted:




جنبش راه سبز(جرس):هيات نظارت بر مطبوعات در جلسه دهم اسفندماه خود ضمن اعطاي مجوز به 30 نشريه تخصصي و استاني پروانه هفته‌نامه سراسري "ايراندخت" و نشريه استاني "سينا" را لغو كرد و به توقيف روزنامه "اعتماد" راي داد.

به گزارش  خبرگزاري دانشجويان ايران(ابسنا) در اطلاعيه هيات نظارت بر مطبوعات آمده است: اين هيات با استناد به - از جمله - تبصره ماده 11 قانون مطبوعات و با عنايت به فقدان شرايط مندرج در بند شش ماده 9 قانون مطبوعات يعني "پايبندي و التزام عملي به قانون اساسي" به لغو پروانه نشريه "ايرا‌ندخت" و نشريه "سينا" متعلق به استان همدان اقدام كرد.

بر اساس اين گزارش هيات نظارت بر مطبوعات همچنين به استناد - از جمله - ‌ماده شش قانون مطبوعات "تخلف از حدود مطبوعات"، روزنامه "اعتماد" به دليل تكرار و اصرار بر تخلفات قانوني توقيف و پرونده آن را به قوه قضاييه ارسال كرد.

بنا بر اعلام اين هيات همچنين در اين جلسه به خاطر تحريف طنزآلوده عبارات ديني به مدير مسوول روزنامه "كيهان" تذكر داد همچنين به خاطر عدم احترام لازم به شعاير ديني در مطالب منتشره به مدير مسوول روزنامه "عصر مردم" تذكر داد.

دادستان نظامي:  براي اثبات جرم نبايد تنها به اخذ اقرار اكتفا كرد

Posted:



شبکه جنبش راه سبز(جرس): دادستان نظامي تهران تاكيدكرد:نبايد تنها به اخذ اقرار براي اثبات جرم اكتفا كرد بلكه بايد نسبت به كشف عالمانه جرايم اقدام كنيم چرا كه عدول از اقرار در بسياري از موارد موجب تغيير در تصميمات قضائي مي‌شود.
 

به گزارش ايلنا، حجت‌الاسلام و المسلمين شكرالله بهرامي، در نشست مشترك مسؤلان دادسراي نظامي تهران و مديران بازرسي و قضائي نيروهاي مسلح اظهار داشت: دستگاه‌هاي امنيتي و نيروهاي مسلح ابهت خود را در دستگيري عبدالمالك ريگي به نمایش گذاشتند و بسيار حساب شده در اين جريان عمل كردند كه خدا را از اين بابت شاكريم.

دادستان نظامي تهران هدف مشترك دادسراي نظامي و ضابطين را حفظ نظام اسلامي با جلب اعتماد مردم برشمرد و تصريح كرد: با عملكرد صحيح بايد به دنبال رسيدن به اين هدف باشيم و تنها راه رضايت مردم حق‌طلبي و حفظ كرامت انساني آنها است.

بهرامي رسيدگي دقيق و عميق به شكايات مردم را يكي از راه‌هاي جلب اعتماد جامعه دانست و گفت: ضابطين، در شكايات مردمي بدون هيچ‌گونه جانبداري و اين كه فردي كه از وي شكايت شده داراي چه مقام و جايگاهي است، به دنبال كسب حقيقت قضيه باشند چون در اين باره مسؤليت دارند و به نوعي وارد قضاوت شده‌اند.

وي بر توجه هر چه بيشتر ضابطين به كشف علمي جرم تأكيد و عنوان كرد: نبايد تنها به اخذ اقرار براي اثبات جرم اكتفا كرد بلكه بايد نسبت به كشف عالمانه جرايم اقدام كنيم چرا كه عدول از اقرار در بسياري از موارد موجب تغيير در تصميمات قضائي مي‌شود.
 

بهرامي با اشاره به مسووليت مهم نيروهاي مسلح در ارتباط با سربازان وظيفه گفت:تحقيقات ميداني سازمان قضايي نيروهاي مسلح نشان مي‌دهد كه مهمترين عامل فرار از خدمت،كاهش عزت نفس سربازان است نه فقر مالي و دوري از خانه و كاشانه.
دادستان نظامي تهران بر نظارت دقيق بر محيط‌هاي آموزشي سربازان تأكيد كرده و اظهار داشت: با حفظ كرامت انساني، نيروها را آموزش دهيم چون موجب افزايش روحيه خدمتي آنان مي‌شود.
محمدرضا يزدانيان، معاون اول دادستان نظامي تهران نيز در اين نشست، مهمترين هدف بازجويي را دستيابي به حقايق پرونده و كشف حقيقت عنوان و خاطر نشان كرد: علاوه بر اين، رفع مظنونيت و اثبات بي‌گناهي شخص در مظان اتهام و يا اثبات مجرميت و گناهكاري وي، از جمله اهداف بازجويي محسوب مي‌شود و جمع‌آوري يك جانبه دلايل عليه افراد رويه غلطي است.

وي با بيان اين كه اصل برائت يكي از مهمترين اصول حاكم براي حفظ حقوق اوليه شهروندان توسط ضابطين و از اصول قانوني اساسي است، تاكيد كرد: در برخي پرونده‌ها ديده مي‌شود كه بازجو با اصل مجرميت متهم، كار را شروع و پرسش‌هاي بازجويي را بر اين اساسي تنظيم مي‌كند و تحقيقات نيز بر همين مبنا شكل مي‌گيرد كه اين روش بر خلاف اصل برائت است.
 

معاون اول دادستان نظامي تهران احقاق حقوق طرفين دعوي، حفظ حقوق متهم، صيانت از مصالح جامعه، اثبات بيگناهي يا گناهكاري متهم و در نتيجه تحقق عدالت كيفري را از نتايج مستقيم اقدامات ضابطين در تشكيل پرونده‌ها و اجراي دستورات مقام قضائي عنوان كرد.


امير كمال اسفنديار، معاون ارجاع دادسراي نظامي تهران ديگر سخنران اين نشست بود كه با اشاره به كاهش چشمگير اشكالات موجود در پرونده‌هاي ارسالي از سوي ضابطين در سال جاري تصريح كرد: بخشنامه‌اي كه در سال 1387 در خصوص نكات مهم و ضروري در تشكيل پرونده‌ها كه توسط دادسراي نظامي تهران به كليه يگان‌ها ابلاغ شد و تعامل خوب دواير بازرسي و قضائي، در كاهش اين ايرادات مؤثر بوده است.
عباس رضا پارساپور، نيز در اين جلسه، با اشاره به اهميت خاص اجراي حكم در مراحل دادرسي گفت: بخشي از احكام توسط يگان‌ها به مرحله اجرا گذاشته مي‌شود كه مي‌بايست زمينه اجراي آنها فراهم شود.

وزیر ارشاد: اعتراضات بعد از انتخابات بوضوح پشتوانه خارجی داشت !

Posted:



خبرنگارانی که علاقه‌مند به نظام هستند، شناسایی شوند و به ایران بیایند -

 

شبکه جنبش راه سبز (جرس): وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعتراضات و حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری را "بوضوح  دارای پشتوانه خارجی و سازماندهی شده" خواند و خاطرنشان کرد "رهبری مقتدر و دولتی که صرفا در کار خدمت رسانی به مردم است، آنها را ناامید کرد." وی همزمان اعتراضات اخیر را "نوعی جنگ احزاب که بهاییان و انجمن پادشاهی و امثالهم در میانشان دیده می‌شد" ذکر کرد.
 
به گزارش ایلنا، سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دهم، روز گذشته در مراسم افتتاحیه هشتمین نشست هم‌اندیشی نمایندگان ایرانی در خارج از کشور که در محل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، ابتدائا ضمن بیان اینکه "رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی در جایگاه قدرت قرار دارند"، خواستار حرکت بیشتر و رو به جلوی آنان، "بویژه در دوره جدید دولت" شد. وی که خود در گذشته از رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی در خارج از کشور (کنیا) محسوب می شد، وظیفه رایزنان فرهنگی را "نمایندگی نظام" خواند.
 
حسینی از اینکه اخیرا چند نفر از رایزنان فرهنگی در زمینه اجرای «سمفونی صلح» در اروپا "به خوبی تصمیم گیری نکردند"، شدیدا انتقاد کرد.
 
لازم به ذکر است در جریان اجرای کنسرتهایی تحت عنوان «سمفونی صلح» که همزمان با حوادث خونین ماههای اخیر ایران، توسط رایزنی های فرهنگی سفارتخانه های جمهوری اسلامی در اروپا برگزار گردید، حامیان جنبش سبز مراتب اعتراض خود را به سرکوب و کشتار مردم ایران اعلام داشته و خواستار توجه اجرا کنندگان کنسرت و حضار به این مسئله شدند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود وقایع پس از انتخابات را مورد بررسی قرار داد و خاطرنشان کرد "در جنگ نرم رسانه‌ای طی ماه‌های گذشته و بسیاری از اتفاقاتی که اخیرا در کشور رخ داد، به وضوح مشخص بود که پشتوانه خارجی وجود داشته و سازماندهی هم شده بودند، اما اقتدار مردم و عزم راسخ آنها و رهبری مقتدر و دولتی که صرفا در کار خدمت رسانی به مردم است؛ آنها را ناامید کرد و به نظر من این اتفاقات نوعی جنگ احزاب بود که نام بهاییت و انجمن پادشاهی و امثال آنها در میانشان دیده می‌شد که نتوانستند اراده و عزم مردم را از بین ببرند. "
 
وی سپس به رایزنان فرهنگی سفارتخانه های جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد "باید خبرنگارانی که علاقه‌مند به نظام اسلامی هستند؛ شناسایی شوند به ایران بیایند و در پوشش خبری حوادث و رویدادها نقش فعالی را ایفا کنند و انتظار داریم حضور کشورها در جشنواره های مطبوعات ما فراتر باشد؛ خیلی‌ها که تبلیغ می‌کنند در ایران آزادی مطبوعات نیست؛ ببینند ما چند هزار عنوان روزنامه و مجله داریم."