جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


دیدار دادستان تهران با برخی مراجع تقلید

Posted:



جرس:دادستان تهران امروز در سفری به شهر قم با برخی از مراجع تقلید در قم دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش رسا، عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران امروز راهی قم شد و  با برخی از مراجع تقلید دیدار و گفت وگو کرد.

براساس این گزارش، دولت آبادی عصر امروز با  آیت الله ناصر مکارم شیرازی و حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در خصوص مسائل مختلف اخیر در کشور به گفت و گو پرداخت.

گفتنی است، این دیدارها به صورت خصوصی و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد و خبری از جزئیات این دیدارها تاکنون منتشر نشده است.

“رفت زمستان و رو سیا ست”

Posted:



ن-م -

آنجا که نمی گذرد زمان

پشت نگاه آدمیان

آنجا که عقربه جهل

روی ساعت فقر بیتوته کرده است.

آنجا که چناران خیابان

از دروغ های بی شمار شاخ درآورده اند!

آنجا که حاکمان

زلف خویش را

بر بادهای عربده کش گره زده اند.

آنجا که زمین سبز ماست

اما دریده اند

با خنجرهای کین

هزار حنجره ی عاشق

هزار گلوی پرصدا!

آنجا که خفته اند در گورهای تنگ

صدها شهید

صدها ندا واشکان وسهراب ومصطفی

آنجا که بهاربی صدا طلوع میکند

برسفره های تهی

آنجا که زمستان رفت وروسیا ست!

باند پلید وخونخوار کودتا!

 

21 اسفند 88

ن-م

آفرین دخترک بابا  آه مکش.

Posted:



محمد -

آفرین دخترک بابا آه مکش.
سوز مده اخ مگو
دل در گرو امن بگو
استجابت می کند
آن رب کریم ،ان صانع هابیل
آن سوز دل حوا
آن اشک آدم برای ذبح پسر
ای دخترک بابا آه بکش سوز بده
آخ بگوتا ستاره ی آسمان عرشیان لبیک گویند به تو
و مادر سبزت
به تو و پدر فیضل الله ات
سبحانک بگو
حمد بگو
القوس القوس بگو
از صدق پر سوز دخترک بگو ملائک ،فرشتگان در کمین نشستند
تا دخترکان صدیق زندانیان از من بخوانند
امین بگویند
وستجب گویان می نویسند
مناجات را در میقات
نه موسی
نه عیسی
آری محمد امین سرود می خواند
صدای اقرا به اسمه ربک به گوش می رسد
از سماوات نواخته می شود
محمد با کبرای بزرگ مادر فاطمه ان خدیجه صدیق اشک رسالت و بعثت را لبیک می گویند
تازه کار آغاز گشته
ای محمد قم فانذر بگو
کران را بشنوا
کوران را بنوا
مستان را آگاه نما
هوشیاران را بخوان
با همگان بخوانید
یا رب یا رب گویید
ملائک با جبرئیل آمدند تا منع کنند
دخترک کشی را که:
بای ذنب قتلت تلاوت شود
و اذ النفوس زوجت
بسرایند
تا دخترکان با پسرکان زوجیت نمایند
تا ساجده ها
ماجده ها،مائده ها بال گشایند
و به زمین مطهر زمینیان مادری کنند
دختری کنند
بابا بابا گویند
تا روضه ی رضوان افریده شود
تا فیض الله تا
تاجزاده ها
تا نبوی ها
تا تاجیک ها و حجاریان ها
تا میرحسین ها
تا رهنورد ها
خروش سبز بنوازنند
تا قابیل ها رسوا شوند
تا خون دیگر روی عرض خدا ریخته نشود
تا مهدی موعود (عج) بیاید
انا فتحنا لک فتحا مبینا تلاوت شوند
نویسنده : محمد

بدون شرح

Posted:

???? : طراح سبز

بدون شرح

تأسيس شبكه تلوزيوني از هر چيزي واجبتر است

Posted:



حامد دهقان -

با سلام خدمت مدیران محترم جرس

با عرض خسته نباشید بابت این همه فعالیت شبانه روزی شما برای آگاهی درست مردم ، باید عرض کنم تاسیس یک شبکه تلوزیونی برای از هرچیزی برای جنبش سبز واجب تر است زیرا همانطور که در بیانیه آخر آقای موسوی اشاره شد آگاهی بخشی همه مهمترین حرکت جنبش سبز در این زمان می باشد .

تاثییر یک شبکه ی تلوزیونی برای آگاهی بخشی مردم مي تونه به مراتب بیشتر از سایت های اینترنتی باشد ، بنا به دلایل زیر:

1. توی شهر های کوچک مردم به دیدن شبکه های ماهواره ایی می پردازند و به غیر از جوان ها از سایت های اینترنتی خبری را دریافت نمی کنند
2. گسترش سایت های اینترنتی که موافق جنبش هستند بسیار زیاد شده و پراکندگی اطلاعات بسیار فراوان و تحلیل درست از یک خبر بسیار سخت ده
3. فیلترینگ شدید سایت های جنبش سبز
4. خروجی تصویری از سایت جرس به عنوان شبکه رسمی جنبش سبز خیلی می تونه در رون اطلاع رسانی کارامد تر باشه
5. با تاسیس شبکه رسمی جنبش سبز اعتماد مردم بیشتر جلب خواهد شد زیرا هرچقدر هم که شبکه های ماهواره ایی مانند بی بی سی پرشین و صدای آمریکا اخبار را درست پخش کنند اما این شبکه ها مال کشور های دیگه اند و مردم اعتماد خاصی به آن ها ندارند و فقط اخبار را دنبال می کنند
6. و مهمترین نکته ... پخش هزاران هزارکلیپ از این 9 ماه مبارزات مردم هست که به علت سرعت کم اینترنت در ایران هنوز خیلی ها هیچ تصویری از ان را ندیده اند

برای راه اندازی این شبکه بهترین راه اعلام یک شماره حساب بین المللی برای جمع آوری کمک های مردمی است همچنین شورای سیاست گذاری جرس باید بودجه ایی را برای این شبکه اختصاص دهد .
با این حال این خواسته ی تمام مردم آزادی خواه ایران است که شبکه ایی رسمی داشته باشند و فریاد شون را از اونجا به دنیا برسونند

در مورد سیاست گذاری شبکه می تواننید یک نظر خواهی دیگه بزارید اما بهتر یک یا علی بگید و این شبکه رو راه اندازی کنیید ، مطمن باشید که تنها نخواهید ماند

که تا آخرین نفس راهت را ادامه خواهیم داد ای شهید

مهدی بوترابی بازداشت شد

Posted:




جرس: ساعاتی پیش مدیرعامل سابق و بنیانگذار پرشین بلاگ بازداشت شد.

به گزارش «پارلمان‌نیوز»، مهدی بوترابی عضو ستاد اصلاح‌طلبان حامی موسوی در انتخابات ریاست جمهوری دهم بود که ساعتی پیش و در آستانه عید نوروز بازداشت شد.

رهبر جمهوری اسلامی هم  خواستار اجتناب از چهارشنبه سوری شد

Posted:



پاسخ به سوال فقهی درباره چهارشنبه سوری -

جرس: رهبر جمهوری اسلامی مراسم چهارشنبه سوری را مراسمی بدون مبنای شرعی خواند و بر لزوم اجتناب از آن تاکید کرد.

 
آقای خامنه ای در پاسخ به سوالی در خصوص مراسم چهارشنبه سوری این مراسم را مستلزم ضرر و فساد دانست و خواستار اجتناب ازآن شد.
 
با توجه به حساسیتهایی که مراسم چهارشنبه سوری امسال برانگیخته بنظر می رسد که ماموران انتظامی و امنیتی برای برخورد شدیدتر با آن مراسم اینک به سراغ فتاوای مراجع و علما رفته اند.
 
برخلاف سالهای قبل، امسال رسانه های حامی دولت هر روز اخباری از چهارشنبه سوری پوشش می دهند و با درج نظرات علما بر خرافی و غیرشرعی بودن این مراسم تاکید دارند.
 
چهارشنبه سوری، مراسمی است که بطور سنتی همه ساله در آخرین شب چهارشنبه باپریدن از روی آتش برگزار می شود.
 
پس از انقلاب اسلامی بعلت ممانعت حکومت از برگزاری این مراسم سنتی، این جشن ساده همه ساله با برپایی آتشهای بزرگ خسارات مالی وجانی به همراه دارد.
 
امسال پیش بینی می شود که برخی از معترضان، اعتراضات خود را با این مراسم همراه کنند.
 
تاکنون نیروهای انتظامی هشدارهای جدی در این خصوص داده و اعلام کرده اند که بازداشت شدگان تا پس ازتعطیلات در حبس خواهند ماند.

هاشمی رفسنجانی: عملکرد باندی نقطه ضعف صدا و سیماست

Posted:




دو توصیه روز گذشته و امروز در این پایگاه منتشر شده که بدین شرح است:

 توصیه به جوانان معترض

دانشجویان قشر بسیار بزرگ و ارزشمند جامعه هستند که آینده مدیریت جامعه در اختیار آنها ست و توسعه و اداره کشور معمولاً به دست این گروه فارغ‌التحصیلان می‌رسد. ما از آنها تقاضا داریم که این موقعیت کنونی را خوب ارزیابی کنند. آنها صاحب نظر هستند و می‌توانند ارزیابی کنند. جمهوری اسلامی علی‌رغم آن شورشها و جنگ طولانی و تحریمها و اذیتهایی که از استکبار و نفاق دید. توانسته تا به حال ایران را با گامهای بلندی جلو ببرد. این سرمایه و میراث متعلق به مردم است. آنها باید تلاش کنند و اگر اشکالی می‌بینند آن را مطرح کنند و اگر مایل به انجام اصلاحاتی هستند باید منطقی مطرح کنند. من هرگز از آنها نمی‌خواهم ساکت باشند. باید حرفشان را بزنند ولی ما باید به‌گونه‌ای صحبت کنیم که دشمنان خارجی و استکبار که در کمین ما هستند سوء‌استفاده نکنند، یا بهانه‌ای به دست کسانی که در داخل هستند و می‌خواهند فضا را امنیتی کنند ندهیم. باید فضا منطقی و عقلانی باشد. فکر می‌کنم در فضای منطقی افرادی که حرف خوب دارند -و دانشجویان می‌توانند از آنها باشند- نهایتاً موفق می‌شوند.

توصیه به صدا و سیما

صدا و سیما اگر بخواهد موفق باشد ، باید سرلوحه کارش این باشد که ملی باشد.یعنی نگاهش به همه مردم باشد و به منافع کل نگاه کند. این نقطه ضعف صدا و سیماست اگرخدایی نکرده باندی شود و برای یک باند بخواهد کار کند. در این صورت اعتماد مردم را از خود سلب می‌کند اگرچه در یک بخشی از جامعه ممکن است طرفدارانی پیدا کند. این عملکرد رسالت صدا و سیمایی که اصل اسمش رسانه ملی است، نیست. 

محجوب :دولت و مجلس يك ريال به حقوق كارمندان اضافه نكردند

Posted:



 

عليرضا محجوب در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا طرح اين گونه مباحث را نادرست خواند و افزود: رويكرد مجلس در بررسي لايحه بودجه 89، يك رويكرد تخصصي بوده است. 
 

وي با اشاره به انتقادات بسياري كه به لايحه بودجه 89 و مصوبه نهايي مجلس در اين زمينه دارد تاكيد كرد: دولت بايد بكوشد تا قانون بودجه 89 را به درستي اجرا كند.
محجوب در تشريح انتقاداتش به مصوبه نهايي مجلس در بررسي لايحه بودجه 89 اظهار داشت: متاسفانه نه دولت و نه مجلس يك ريال به حقوق كارمندان اضافه نكردند اين درحالي است كه دولت مي‌داند بايد برابر با نرخ تورم و شاخص زندگي، ‌حقوق كاركنان را افزايش دهد اما متاسفانه در لايحه بودجه 89 به اين موضوع پرداخته نشد و نمايندگان مجلس نيز در صحن علني به پيشنهاد بنده راي نداده‌اند.


وي همچنين با اشاره به مصوبه امروز مجلس مبني بر ادغام صندوق فولاد در سازمان تامين اجتماعي خاطرنشان كرد: اين مصوبه بر خلاف مصالح كشور بود چرا كه صندوق فولاد به شدت از شركت‌هاي همچون شركت ذوب‌آهن و زغال سنگ طلبكار است و الحاق آن به سازمان تامين اجتماعي مشكلات زيادي را ايجاد مي‌كند چرا كه صندوق فولاد همچنان بديهي‌هاي درماني دارد و اين تصميم غير بودجه‌اي نبايد در قانون بودجه 89 قيد مي‌شد.
نماينده تهران خطاب به همكارانش در مجلس و دولتمردان ادامه داد: عليرغم اين ناملايمات در قانون، همه بايد كوشش كنيم تا قانون مصوب شده را اجرا كنيم. اگر چه گله و شكايت حق همه است و هر كسي مي‌تواند در موافقت و مخالفت با قانون بودجه صحبت كند اما مهم آن است كه براي اجراي درست اين قانون تلاش شود چرا كه اجراي قانون بد بهتراست بي‌قانوني است.
 

وحشت و سرگشتگی مسافران پرواز تهران - سنندج

Posted:



جرس:پرواز شماره 747 تهران -سنندج پس از اینکه در یک هوای صاف نتوانست به زمین بنشیند وچندین بار با تکانهای وحشتناک مسافرینش را به وحشت انداخت
سرانجام نتوانست چرخهایش را باز کند وپس از چند ساعت سرگشتگی مسافران به فرودگاه مهرآباد بازگشت.

بنا به گزارشهای رسیده به جرس، مسافرین این پرواز شدیدا به هواپیمایی آسمان اعتراض داشتند و سر وصدای آنها برای یک ساعت ترمینال 4 فرودگاه را شلوغ کرده بود.مسافران که تعدادی از آنها بتازگی از آمریکا وانگلیس بازگشته بودند به کیفیت خدمات هواپیمایی ایران وریسک این پروازها برای شهروندان به شدت اعتراض داشتند.این پرواز حتی در تهران هم نتوانست به زمین بنشیند وحدود نیم ساعت در آسمان تهران سر گشته بود ونهایتا با ریسک خلبان به زمین نشست .

خلبان به مسافران گفته بود علت اینکه این ریسک را در فرودگاه غیراستاندارد سنندج نکرده است این بوده که چناچه هواپیما آتش بگیرد در فرودگاه مهر آباد برخلاف سنندج امکانات اطفای حریق ونجات جان مسافران وجود دارد. این حادثه بدلیل اینکه سیاسی نشود اصلا در خبرگزاری های رسمی منعکس نگردید.