جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


موضع گیری علیه جنبش سبز شرط آزادی فرزند سردار قاآنی

Posted:



 

جرس: فرزند سردار قاآنی برای فشار بر پدرش همچنان در بازداشت است.
به گزارش خبرنگار ندای سبز آزادی به نقل از دوستان علی قاآنی فرزند سردار اسماعیل قاآنی ، وی همچنان در یكی از بازداشتگاه های نامعلوم سپاه پاسداران در مشهد زندانی است.گفتنی است سردار قاآنی در روزهای پس از انتخابات ریاست جمهوری به شكل مشهودی و مكررا مخالفت خود را با تقلب و  سركوب مردم معترض پس از انتخابات بیان كرده است. گفته می شود شرط آزادی فرزند اسیر اقاانی موضع گیری این سپاهی منتقد علیه جنبش سبز عنوان شده است.
به گفته این فرد نزدیك به خانواده قاآنی حتی از سردار اسماعیل قاآنی خواسته شده كه خبر بازداشت فرزندش علی كه دانشجوی رشته برق دانشگاه آزاد مشهد است ، را تكذیب كند تا فرزندش آزاد شود.
در پی انتشار خبر بازداشت علی قاآنی فرزند سردار اسماعیل قاآنی از سرداران عالی رتبه سپاه و فرماندهان هشت سال جنگ با عراق در ندای سبز آزادی ، خبرگزاری فارس با انتشار خبری بازداشت فرزند سردار قاآنی را تكذیب كرد.
سردار قاآنی از فرماندهان شناخته شده سپاه در هشت سال جنگ با عراق بوده و در جریانات داخل سپاه از نزدیكان محمد باقر قالیباف، از سرداران سابق سپاه و شهردار فعلی تهران محسوب می شود.
سردار قاآنی در آخرین اظهار نظر رسمی اش كه در مراسم ختم شهید شوشتری انجام شد، گفته بود : "یك نكته مهم كه در مجامع مختلف و از دیدگاه های متفاوت بحث و مطرح می شود موضوع تبدیل تهدیدها به فرصت است كه این یك موضوع هنرمندانه و كارشناسانه است كه یكی از هنرهای حضرت امام رضوان الله همین تبدیل تهدیدها به فرصت بود."

انتشار اسامی بازداشت شدگان سال 1388

Posted:



جرس:مجموعه فعالان حقوق اسامی حدود سه هزار تن ازافرادی که در سال جاری بازداشت شده اند، منتشر کرده است.

در گزارش این مجموعه آمده است: با توجه به گستردگی نقض حقوق بشر در ایران به خصوص در سال 1388 ، رقم بازداشت شدگان توسط نهادهای امنیتی حکومت که اکثر آنان در وقایع پس از انتخابات در ایران (خردادماه) در اعتراضات خیابانی بازداشت شده اند ، تعداد بی سابقه 18 هزار تن ارزیابی می شود.


علیرغم محدودیت همیشگی مدافعان حقوق بشر و دیده بانان جامعه مدنی در ایران که خاصه پس از انتخابات دوره دهم در ایران تشدید شده است، مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران تلاش نمود تا هویت بازداشت شدگان امنیتی در ایران را مستند و جمع آوری نماید که این مهم تحت عنوان "اسامی بازداشت شدگان 1388 " که هویت 2560 تن از قربانیان نقض حقوق بشر در ایران است را منتشر می نماید.


این لیست تنها افرادی را در برمیگرد که در طول یکسال اخیر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده ا ند و هویت آنان احراز شده است، زندانیان، محکومان و امثالهم در لیستی جدا ارائه خواهد شد.


برای دانلود این گزارش لطفا اینجا را کلیک کنید

نوروزتان پیروز

Posted:

???? : جمال رحمتی

نوروزتان پیروز

بخو ا ن بها ر می‌ آید

Posted:



سحر . ر -

بخو ا ن بها ر می‌ آید

،،،،،،،،،،،،

سحر . ر

،،،،،،،،،

بپیشوا ز بیاییم

به‌‌ پیش با ز بیاییم

بخوا ن

بهار می‌ آید

ندا

دهییم چمن ر ا

به‌‌ غم نشسته وطن ر ا

به‌‌ دشت لا له‌

به‌‌ مهتاب

به‌‌ خون دیده دهییم ا ب

کنار ما د ر سهراب

ترا نه‌ ها

بسرا ییم

بخوا ن بها ر می‌ آید

،،،،،،

اگر چه غمگینی

اگر چه غمگینیم

به‌‌ سینه

د ر د جدا یی

به‌‌ د یده ابر بها ر ی

ولی

د و با ر ه زند سر

برا ی هر گال پر پر

هزار لا له‌ ی دیگر

بخو ا ن

بهار می‌ آید

بما ن

بهار بماند

-----------

زمستان

به سبز و سرخ و سفيدي پرچم ايران

Posted:



بهتاج -

به سبز و سرخ و سفيدي پرچم ايران
قسم به ناله و نفرين مام دل نگران

قسم به سرخي خون سياوشان زمان
به دختر و پسر وپير و كودك به جوان

به آيه آيه قران قسم !كه پيروزيم
نگاه ما سوي فرداست ، گرچه ، شبروزيم

به خون ،به لاله ، قسم بر نداي آزادي
به سنگ فرش خيابان كه جان در آن دادي

تو ! برگ سبز كه از شاخ تاك افتادي
قسم به تو ،تو كه از هفت دولت آزادي !

به آيه آيه قران قسم !كه پيروزيم
نگاه ما سوي فرداست ، گرچه ، شبروزيم

هلا ،هلا هله كن چون شكست استبداد
به دام خويش گرفتار شد ، پليد نهاد .

صداي مرغ حقيقت زدور مي آيد
كه گور كن به ته گور خويشكنده ، فتاد

به آيه آيه قران قسم !كه پيروزيم
نگاه ما سوي فرداست ، گرچه ، شبروزيم

قسم به روز كه فردا ، دوباره نوروز است
بهار چون كه رسد رنگ سبز پيروز است

سپيده سر زد و شب روسياه عالم شد
قسم به نور كه ، خورشيد عالم افروز است

به آيه آيه قران قسم !كه پيروزيم
نگاه ما سوي فرداست ، گرچه ، شبروزيم


 

سال گذشت . . .

Posted:



مـ . رنجبر -

يا رب اين بود چه حكمت كه چنين حال گذشت
سخت بگذشت و به ما همچو دوصد سال گذشت
رفت يكسال و جهان روي به اغيار گشود
همـة ســال به دلتنگـي ابـدال گذشت
خصم بدكار و دني رأي ز ملت برُبود
دفتر خادم جمهور در اشغال گذشت
كرد بيداد و لبش از ميِ خون رنگين كرد
سيـرِ ايـام به خرسنـدي دجّال گذشت
رويِ سيما و صدا هم ز خدا شرم نكرد
همه در پخش اكاذيب و به سريال گذشت
حرف حق شد خفه و نشريه ها شد تعطيل
همه جا تذكرة نشــر به ابطال گذشت
همه احرار گرفتار و يلان در پسِ بند
قرعة فال بد افتاد و بداقبال گذشت
پيرِ ملت زميان بار سفر بست و برفت
رفت اما چه خرامان و سبكبال گذشت
كام مردم زجفا تلخ شد و خون به جگر شد
حال ملت ز ستم سخت و بد احوال گذشت
بارالهي به كرَم ســال دگـر نيـك بدار
اين دوتا هشت عجب خسته و بدحال گذشت

مـ . رنجبر ( 27 اسفند 88 )
 

رییس و نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل جدید بنیاد باران

Posted:



جرس:به دنبال انتخاب هیات مدیره جدید بنیاد باران، این هیات آقایان «احمد مسجد جامعی» را به عنوان رییس هیات مدیره، «جمشید انصاری» را به عنوان نایب رییس هیات مدیره و«اسدالله رازانی» را به عنوان مدیرعامل جدید باران برگزید.

به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، هیات مدیره باران، خود به تازگی توسط شورای عالی جدید این بنیاد، که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی رییس بنیاد باران و در اجرای اساسنامه بنیاد برگزار شد، انتخاب شده است.

آقایان دکتر محمدرضا عارف، دکتر هادی خانیکی، احمد مسجد جامعی، سید حسن رسولی، جمشید انصاری، حجت الاسلام والمسلمین حسن پویا و اسدالله رازانی اعضای هیات مدیره باران در دوره جدید هستند.

در دوره گذشته دکتر محمدرضا عارف، ریاست هیات مدیره بنیاد باران را به عهده داشت و آقای مرتضی حاجی مدیرعامل بنیاد باران بود.

چهارمین مجمع عمومی عادی سالانه باران چندی پیش با حضور اعضای باران، از میان 43 نامزد ، اعضای شورای عالی بنیاد باران را برای دوره جدید برگزید.

شماری از انتخاب شدگان، در دوره پیشین نیز عضو شورای عالی بنیاد باران بودند.
 

جنبش سبز و آخرین پنجشنبه سال

Posted:

جنبش سبز و آخرین پنجشنبه سال

یاسمن تهرانی -
 قطعه 257 که ندا آقا سلطان، سهراب اعرابی، اشکان سهرابی، علیرضا افتخاری و رامین رمضانی در آنجا دفن شده اند، مانند همیشه شلوغ تر از سایر قطعات بهشت زهرا بود.   ون هایی که به ردیف پارک شده اند در میان قطعات و نیروهایی که همه جا هستند. حتی مردم را اوایل صبح متفرق کرده اند و قصد دستگیری چند نفر را کرده بودند که خانواده ها و انبوه جمعیت مانع شده است. تاکسی های بهشت زهرا هم حاضر نبودند مردم را تا قطعه 257 ببرند، می گفتند آنجا شلوغ است و ترافیک. اما مردم آمده بودند و گاه از خود پلیس آدرس قطعه 257 را می پرسیدند.
 
نیروهای اطلاعاتی و سپاهی در بالای قطعه 257 نزدیک به آرامگاه ندا آقا سلطان که به مثابه چراغ راهنمای مدفن شهدا است، ایستاده بودند و نزدیکتر حتی در کنار خانواده ندا، مردم،  مردانی  را با کاپشن های عجیب در هوای گرم و آفتابی تهران می دیدند که مستقیم و خیره  چشم در چشم مردمی که برای  تبریک سال نو و دیدن خانواده ندا می آمدند، می دوختند و مردم هم بی اعتنا به آنها برای ندا فاتحه می خواندند، اشکی می ریختند و مادر ندا را در آغوش می گرفتند و می رفتند و عده ای دیگر می آمدند.
 
هفت سین ها سبزتر از همیشه
 
 مادر و پدر جوان اشکان سهرابی هم بر مزار جوان شان نشسته بودند، مادر از مزاحمی می گفت که هر شب به آنها زنگ می زند و می گوید اشکان زنده است. مادر سهراب غایب روز پنجشنبه بود اما مزار جوانش غرق در گل و شمع سبز بود که جوانان در گلدان های گل می کاشتند وشمع روشن می کردند. دختری با یک دسته گل و کاغذ در دست، یکی یکی مزار بچه ها را پیدا می کرد، دلسوزانه از دسته گل سفیدش گلی می کند و روی سنگ قبر می گذاشت و شمع سیاهی هم در کنار آن. تنها آمده بود و عزم دیدار همه این بچه ها را داشت. رامین رمضانی، علیرضا افتخاری و مهدی کرمی، میثم عبادی و بهمن جنابی که  این سه در قطعه 256 آرمیده اند.
 
  شهدای کهریزک که این روزها دادگاه متهمان این جنایت در حال برگزاری است، هر یک در قطعه ای جدا از یکدیگر دفن شده اند. خانواده محمد کامرانی که در قطعه 219 دفن شده است، نبودند اما مزارش غرق در گل بود. برای امیر جوادی فر، نامزدش سفره هفت سینی انداخته بود و عکس های مختلفی را از این جوان هنرمند گذاشته بود. پدر و برادر سیاهپوش امیر هم آنجا بودند.
 
   محسن روح الامینی در قطعه 221 آرمیده است. دکتر روح الامینی درکنار مزار فرزند نماز می خواند و مادر قرآن. پدرش هنوز سنگ قبری برای محسن نگذاشته است، می گوید تا پایان دادگاه می خواهم مزار پسرم زنده باشد. چهره مادر آرام است و جوانان را که می بیند، لبخندی به لبش می آید. محسن مظلوم و نجیب شبیه مادرش است.
 
قبر محسن سنگ ندارد
 
گروهی از جوانان به دکتر روح الامینی می گویند آنها نگران پایمال شدن خون محسن و بقیه بچه ها و فرار متهم اصلی پرونده هستند اما او به آنها دلداری می دهد که دادگاه سالمی در جریان است و امیدوار به نتیجه آن است. می گوید به جای این حرفها، برای محسن فاتحه بخوانید. حرفی در باره پرونده و دادگاه نمی زند اما آرامش و جدیتش جوانان را متقاعد می کند با اینهمه جوانان این پا و آن پا می کنند و می گویند که محسن فقط مال آنها  نیست، از مردم است و آنها حق دارند نگران پرونده و دادگاه و فرار متهمان اصلی پرونده باشند و دکتر روح الامینی گفت که او برای قاتل فرزندش قصاص می خواند و از همین رو دیه نگرفته است، نه او و نه دو خانواده دیگر بچه ها، یعنی خانواده محمد کامرانی و امیر جوادی فر.
 
قطعه 9 هم شلوغ است. مدفن شهید علی موسوی حبیبی، خواهر زاده میر حسین موسوی، رهبر جنبش سبز است. مردم می روند و می آیند، چنان که گویی این مزار و مدفن از آنهاست و خانواده ها با چهره های غمزده و سیاهپوش از دیدن مردم و بخصوص جوانان به وجد می آیند و شاید با دیدن همراهی و همدلی مردم، بار غم شان را اندکی آسانتر تحمل کنند.
 
 قطعه 302 هم شلوغ است. مزار شهدای گمنام که برخی از مردم آنها را حدود 49 قبر می دانند و 18 تای آن در اولین ردیف قطعه دیده می شود که اسمی بر آن ها نیست و فقط شماره جواز دفن دارد. بسیاری از مردمی که برای زیارت اهل قبور در پایان سال آمده اند، اول سر مزار شهدای امسال رفتند و بعد به دیدار عزیزانشان.
 جوانان سبز گاه تنها و گاه جمعی آمده بودند و هیچ چیز مانع جستجوی آنها برای پیدا کردن بچه ها نمی شد. با لحن و کلام مخصوص به خود شان هم خانواده ها را دلداری می دادند و پدران و مادران داغدیده در چهره آنها حتما صورت فرزندشان را می دیدند که چنین لبخند به لب داشتند و می گفتند نمی دانید حضور شما چقدر برای ما مغتنم است.

محکومیت یک زندانی سیاسی بدون اطلاع و حضور در دادگاه

Posted:



 

جرس:زندانی سیاسی یدالله رحمانی بدون اطلاع از تشکیل دادگاه و حق حضور در آن و برخورداری از حق دفاع و وکیل به   یک سال زندان و جریمه 300 هزار تومانی محکوم  و به زندان جوبین قزوین منتقل شد.

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یدالله رحمانی 60 ساله بدلیل دیداری که 6 سال پیش با فرزندش  در قرارگاه اشرف در عراق داشته است در دادگاه انقلاب قزوین به 1 سال زندان و مبلغ 300 هزار تومان جریمه محکوم شد.آقای رحمانی بدون اینکه به دادگاه انقلاب قزوین فرا خوانده شود و از حق دفاع و وکیل برخوردار باشد بصورت غیابی محاکمه  شده است.

 

آزادی چند فعال دانشجویی بابل

Posted:



جرس: محمد معصومیان،محمد رضا ملکی،مصطفی ابراهیم تبار،علیرضا فلاحتی و امین تسلیمی آزاد شدند فعالان دانشجویی و سیاسی  دربند شهر بابل با سپردن وثیقه آزاد شدند.


 این فعالان دانشجویی دانشگاه های شمال کشور که در یک ماه اخیر به  دادستانی بابل احضار شده بودند  پس از مراجعت به دفتر دادستان،توسط ماموران اداره اطلاعات مازندران بازداشت شدند و به زندان شهید کچوئی اداره اطلاعات استان مازندران در ساری منتقل شدند.
 

بنا به این گزارش محمد معصومیان به مدت 15 روز ، محمد رضا ملکی به مدت 25 روز ، مصطفی ابراهیم تبار به مدت 15 روز  ، امین تسلیمی به مدت 20 روز و علیرضا فلاحتی ( دبیر ستاد 88 بابل و عضو شاخه جوانان جبهه مشارکت مازندران) به مدت 30 روز در سلول انفرادی زندان اداره اطلاعات مازندران زندانی بودند.
اتهام این دانشجویان مازندرانی اقدام علیه امنیت ملی ذکر شده است.این دانشجویان در مدت بازداشت از امکان هرگونه تماس با خانواده های خود محروم بودند و حال عمومی اکثر این فعالین در اثر فشارهای ناشی از بازجویی و همچنین شرایط بد نگهداری وخیم گزارش شده است.