جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


13661 تومان سهم ماهانه هر ایرانی از یارانه نقدی

Posted:



 

جرس: در صورت توزیع 10 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی میان حدود 61 میلیون ایرانی که فرم اطلاعات اقتصادی خانوار را پر کرده‌اند، هر نفر ماهانه 13 هزار و 661 تومان یارانه دریافت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در لایحه بودجه سال آینده کل کشور مصوب مجلس 20 هزار میلیارد تومان اعتبار برای هدفمندکردن یارانه‌ها در نظر گرفته شده است.

در این میان، شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز اعلام کرده است: دولت هدفمندکردن یارانه ها را با 20 هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب مجلس شورای اسلامی اجرایی خواهد کرد.
براساس قانون هدفمندکردن یارانه‌ها، 50 درصد از درآمد حاصل از اصلاح قیمت حاملهای انرژی به مردم ( به صورت یارانه نقدی و غیر نقدی)، 30 درصد به تولیدکنندگان و 20 درصد به دولت به منظور جبران آثار آن بر اعتبارات هزینه ای و تملک داراییهای سرمایه ای اختصاص می‌یابد.

یارانه نقدی هر ایرانی

برهمین اساس، اگر 50 درصد اعتبار 20 هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه ها را محاسبه کنیم، رقم 10 هزار میلیارد تومان به‌دست می‌آید که بابت یارانه نقدی به مردم تخصیص خواهد یافت.

حال اگر فرض را بر این بگیریم که حدود 61 میلیون ایرانی که فرم اطلاعات اقتصادی را پر کرده اند، یارانه نقدی بگیرند، در این صورت هر ایرانی - در صورت توزیع برابر یارانه نقدی میان مردم - 163هزار و 934 تومان یارانه نقدی در سال آینده خواهد گرفت.

همچنین اگر رقم 163هزار و 934 تومان را بر 12 ماه سال تقسیم کنیم، رقم 13 هزار و 661 تومان حاصل می شود که سهم هر ایرانی از یارانه نقدی در ماه خواهد بود.

در این میان اگر دولت بخواهد هدفمندکردن یارانه ها را دیرتر از زمان مقرر اجرایی کند، رقم یارانه نقدی هر ایرانی نیز به تناسب افزایش می یابد.

براساس مصوبه مجلس، از اعتبار 20 هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه ها، 6 هزار میلیارد تومان سهم تولیدکنندگان و 4 هزار میلیارد تومان سهم دولت خواهد بود.

براساس اعلام مرکز آمار ایران، 61 میلیون و 107 هزار و796 نفر در طرح جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار در سال گذشته شرکت کردند که 41 میلیون نفر از این تعداد ، شهری و 19 میلیون و 700 هزار نفر روستایی هستند.

: قالیباف:چهارده ماه است که فعالیت و کار جدی در کشور صورت نمی‌گیرد

Posted:



جرس: به گفته قالیباف 14 ماه است که فعالیت و کار جدی در کشور صورت نمی‌گیرد

شهردار تهران با اشاره به اینکه فرصت آزمون و خطا برای آینده نداریم نسبت به آنچه كه وي آن را عدم فعاليت جدي در كشور ناميد انتقاد كرد و گفت:14 ماه است که فعالیت و کار جدی در کشور صورت نمی‌گیرد.
به گزارش ايلنا ،محمد باقر قالیباف در آخرین نشست فصلی مدیران شهرداری در سال 88 که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد ضمن تشکر از مدیران و کارکنان شهرداری که به گفته وي گمنام به شهر و شهروندان خدمت می‌کنند،به شرایط سیاسی کشور در سال گذشته در همین ایام اشاره کرد و اظهار داشت :سال گذشته کشور در این زمان در تب و تاب مسایل سیاسی و انتخابات بود و هر فرد در ذهن خود مسایلی داشت ،آن روز گفتم همه این مسایل می‌گذرد و به هرچه می‌خواهیم فکر کنیم ، اما از انقلاب ، نظام ، رهبری و خدمت به مردم غافل نشویم ،این فراز و نشیب‌ها می‌آید و می‌رود.
قالیباف تاکید کرد :اکنون 14 ماه است که فعالیت و کار جدی در کشور صورت نمی‌گیرد و متاسفانه هنوز برخی در پیچ و خم حرف‌های پوچ ، تهمت و افترا ، غیبت ، آبروریزی ،افراط و تفریط ، بی‌تدبیری ،کم محبتی ،بی‌صداقتی و ... به سر می‌برند.
 

سایت تغییر برای برابری برنده جايزه « شهروند اينترنتی» شد

Posted:



جرس:جايزه « شهروند اينترنتی» به وبلاگ نویسان زن ایرانی تعلق گرفت

 

به گزارش ادوارنیوز،در آستانه روز جهانی مبارزه با سانسور بر روی اینترنت، گزارشگران بدون مرز با حمایت شرکت گوگل جایزه نت شهروند خود را به وب نگاران فمینیست سایت تغییر برای برابری اهدا کرد.

روز ٢٠ اسفند پروین اردلان فعال حقوق زنان، روزنامه‌نگار و یکی از سردبیران سایت جایزه را از دست روزنامه نگار مشهور فرانسوی ژان ماری کلمبانی دریافت کرد . این مراسم در دفتر شرکت گوگل در پاریس برگزار شد.
 

ایران یکی از ‘دشمنان اینترنت’ در سال ۲۰۱۰

Posted:



 

جرس:سازمان گزارشگران بدون مرز طی گزارشی اعلام کرد حکومتهای "مستبد" سانسور اینترنتی را تشدید کرده و دگراندیشان بیشتری را به زندان انداخته اند.

به گزارش بی بی سی، در این گزارش که روز جمعه منتشر شد آمده است "دشمنان اینترنت" همچون ایران، چین، ترکمنستان و ویتنام تلاش های فزاینده ای برای سانسور اینترنتی و مقابله با ارتباطات مجازی دگراندیشان کرده اند.

اما کشورهای دیگری نظیر ترکیه و روسیه که محدودیتهایی برای سایت های اینترنتی برخی گروه ها ایجاد کرده اند به فهرست کشورهای "تحت نظارت" اضافه شده اند.

امارات متحده عربی، روسیه سفید و تایلند امسال هم در فهرست کشورهای "تحت نظارت" قرار گرفته اند. اما سازمان گزارشگران بدون مرز هشدار داده در صورتیکه این کشورها اقدامات بیشتری برای کاهش سانسور اینترنتی انجام ندهند ممکن است به فهرست "دشمنان اینترنت" اضافه شوند.

سایر حکومتهایی که در فهرست "دشمنان اینترنت" در سال 2010 قرار گرفته اند عبارتند از: عربستان سعودی، برمه، کره شمالی، کوبا، مصر، سوریه، تونس و ازبکستان.

بر اساس این گزارش برمه، کوبا، کره شمالی و ترکمنستان با هر گونه دسترسی شهروندان به اینترنت مخالفند.

گزارش سازمان گزارشگران بدون مرز همزمان با روز جهانی مبارزه با سانسور اینترنتی منتشر می شود.

به گفته این سازمان ایران پس از چین و ویتنام سومین زندان بزرگ کاربران اینترنتی است.

گزارشگران بدون مرز تعداد وبلاگنویسان و کاربران اینترنتی را که بدلیل فعالیت های خود در دنیای مجازی به زندان افتاده اند حدود 120 نفر ذکر کرده است.

بسیاری از کشورها و سازمان های جهانی دسترسی به اینترنت را جزء حقوق اساسی شهروندان تعریف کرده اند.

برخی کشورها از جمله سوئد و بریتانیا بدنبال گسترش خطوط اینترنت برای کلیه شهروندان خود طی چند سال آینده هستند.
 

برخورد اتومبیل حامل زندانیان با یک کامیون

Posted:



در این حادثه دو زندانی بعد از انتخابات کشته شدند -

جرس:روز گذشته اتومبیل حامل زندانیان بعد از انتخابات  در هنگام انتقال از زندان به دادگاه انقلاب با یک کامیون برخورد کرده که موجب کشته شدن مهرداد کریمپور و یک زندانی سیاسی دیگر بنام داود ایوزی و یک مامور شده. همچنین یک سرباز در کما رفته و در یکی از بیمارستانهای قم بستری شده است.

به گزارش وبلاگ پژواک خاموش،کریمپور به اتهام اقدام علیه امنیت ملی بواسطه شرکت در هفتمین روز رحلت آیت الله منتظری و نصب تصاویر مرجع عالیقدر در بیمارستانی که کار میکرد دستگیر شده بود.از علل بازداشت ایوزی هنوز اطلاعی در دست نیست.

اختصاصی/پاسخ دفتر آیت الله منتظری در خصوص بقای  بر تقلید و پرداخت وجوه شرعیه

Posted:



 

 جرس: دفتر آیت الله منتظری در پاسخ به سوالات سایت جرس در خصوص بقای بر تقلید اعلام کرده است که باقی ماندن بر تقلید در صورت اعلم دانستن مرجع، واجب است و اگر مقلدان ایشان را اعلم می دانند، باید بر تقلید ایشان باقی بمانند.
 
 
   این دفتر همچنین در پاسخ به سوالی در رابطه با رویه پاسخگویی می افزاید: شورایی از فضلای حوزه که زیر نظر آیت الله منتظری کار می کردند، همچنان پاسخگویی سوالات شرعی مقلدان هستند.
 
پیرامون وجوهات شرعی نیز آمده است که کلیه علما پرداخت وجوهات برای مصرف مقرره شرعی به دفتر را مجازدانسته اند.
 
متن کامل سوالات جرس وپاسخ دفتر آیت الله منتظری به شرح ذیل است:  
 
بسمه تعالی
 
در پی درگذشت جانسوز حضرت آیت الله العظمی منتظری درباره موارد زیر
پرسشهای زیادی از سوی علاقه مندان آن فقید سعید مطرح می شود:
 
  آیا باقی ماندن بر تقلید آن مرحوم جایز است؟
 
 آیا آن دفتر رویه پاسخ گویی به پرسشهای دینی، اعتقادی و
اجتماعی و ... را با توجه به نظریات باقی مانده از ایشان ادامه می دهد؟
 
  آیا مومنان وجوهات شرعی خویش را می توانند به آن دفتر پرداخت
نمایند و ایا از مراجع تقلید زنده در این باره اجازه ای صادر شده است؟
 
سایت جرس
 
پاسخ دفنر آیت الله منتظری به سوالات جرس به شرج زیر است:
 
 

حجاریان به دیدار تاج زاده رفت

Posted:



جرس: سعید حجاریان با همه سختی که داشت به خانه مصطفی تاج زاده رفت تا این یار قدیمی را پس از ماهها از نزدیک ببیند.

کامران دانشجو: از طرف حکومت ماموریت دارم؛ استاد غیر مذهبی جذب نمی کنم

Posted:



اجازه فعالیت ضد نظام در دانشگاهها را نمی دهم -


به گزارش مهر، کامران دانشجو پنجشنبه در سفر استانی هیئت دولت به بندرعباس در جمع دانشجویان دانشگاه هرمزگان با اشاره به نحوه فعالیتهای سیاسی فرهنگی و اجتماعی در دانشگاهها گفت: این فعالیتها باید در چارچوب نظام انجام شود و با قوانین و مقررات نظام تطابق داشته باشد. فعالیت سیاسی که در دانشگاه در راستای براندازی نظام باشد دیگر فعالیت سیاسی نیست اما نقد بر دولت را با طیب خاطر می پذیریم. اصلا دولت باید از این نقد به عنوان یک فرصت استقبال کند.

وی ادامه داد: زمانی اگر دانشجو به روحیه قانع بودن رسید تهدید است زیرا دانشجو نباید به وضع موجود بسنده کند. اینکه دانشجویان به وضع موجود بسنده نمی کنند فرصت است اما روحیه طلبکارانه داشتن روحیه فرهنگی و فرهیختگی نیست.

اجازه ترویج سکولاریسم را در دانشگاهها نمی دهیم

کامران دانشجو با تأکید براینکه به هیچ عنوان اجازه نمی دهم سکولاریسم و ضدیت با نظام جمهوری اسلامی در دانشگاهها تریج یابد گفت: اگر روسای دانشگاه اجازه ترویج این مسائل را در دانشگاهها بدهند برخورد می کنیم. من از طرف نظام جمهوری اسلامی مأموریت دارم بنابراین به هیچ عنوان اجازه ضدیت با نظام را در داخل دانشگاهها نخواهم داد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به اعتراض یکی از دانشجویان که گفت شما اعلام کردید دغدغه دین دارید اما گویا تنها شعار دادید گفت: یکی از مسائلی که در گذشته در دانشگاهها حاکم بود این بود که دین از بسیاری از فعالیتها خارج شده بود بنابراین این مشکل را نمی توان به یک باره اصلاح کرد اما همین که از ابتدا گفتم دغدغه دین دارم بدانید شعار نیست و کم کم بستر آن فراهم می شود.

وی اظهار داشت: در این راستا عنوان کرده ام که از این پس استادی را که دغدغه دین نداشته باشد جذب نمی کنیم آئین نامه جذب اعضای هیئت علمی نیز در این راستا حرکت می کند.

دانشجو با تشویق دانشجویان به خبر چینی  گفت: دانشجویان نیز باید دراین فرایند به ما کمک کنند اگر دیدند استادی حرفی می زند که با اصول دینی تطابق ندارد به گوش مسئولان برسانند.

در صحنه بودن یعنی بدانیم دانشجویان نسبت به دین حساس هستند

وی  که اخباری از تغییر مذهبش در رسانه ها منتشر شده ، خطاب به دانشجویان اظهار داشت: در صحنه بودن یعنی اجازه ندهید مسیر انقلاب عوض شود. در صحنه بودن یعنی اینکه من مدرس بدانم دانشجویانم نسبت به مسائل دینی حساس هستند.

وزیر علوم گفت: بدانید که تفکیک جنسیتی اصلا در برنامه های ما نیست اما فضای دانشگاهها را اسلامی خواهیم کرد. فضای اسلامی به معنی حرف نزدن و ارتباط برقرار نکردن نیست باید حدود را رعایت کرد.

تلاش BBC و VOA برای ضد دین جلوه دادن فضای دانشگاهها

وی با اشاره به انتشار برخی اخبار از سوی رسانه هایی نظیر BBC و VOA گفت: این رسانه ها می خواهند تلاش کنند که فضای دانشگاهها را ضد دین جلوه دهند. آنها برای حضور مردم در 9 دی و 22 بهمن دلایل واهی مطرح می کنند در حالی که آنها که به خیابانها آمدند می دانند مردم چگونه آمدند. مردم ما دین را می خواهند.

دانشجو اضافه کرد: تقابل ما با غرب تقابل اقتصادی و صنعتی نیست. تقابل ما عقیدتی است و تا این حکومت بر سر گفتمان امام و به اسلام پایبند باشد و آنها دین زدایی کنند تقابل وجود دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاههای ما حلقه جدا از جامعه نیستند ادامه داد: وقتی جامعه در تقابل با تفکرات غربی است، دانشگاه نیز که یکی از حلقه های جامعه است باید در تقابل با تفکرات غرب باشد.

وزیر علوم با اشاره به برخی برنامه ها و سیاستهای این وزارتخانه در راستای ارتقای دانشگاهها و آئین نامه ارتقای اعضای هیئت علمی اظهار داشت: سیاست کلی وزارت علوم رسیدگی به دانشگاههای کمتر برخوردار است تا فاصله آنها از دانشگاههای برخوردار کمتر شود.

وی گفت: آئین نامه ارتقای اعضای هیئت علمی را تا فروردین ماه نهایی و از مهرماه سال آینده اجرایی می کنیم.

با وجودی که دولت دهم ید طولایی در قامیل سالاری دارد، دانشجو گفت : با خویشاوند سالاری در دانشگاهها در صورت وجود برخورد می شود

وی با بیان اینکه این دولت آمد تا دانایی سالاری جایگزین خویشاوند سالاری شود گفت: اگر در دانشگاهی خویشاوند سالاری داشته باشد به شدت پیگیری و برخورد می کنیم.

وزیر علوم با اشاره به کمبود بودجه فرهنگی دانشگاهها که یکی از موضوعات مطرح از سوی دانشجویان بود، گفت: وقتی مجلس بودجه را متمرکز به وزارت علوم نمی دهد من نمی توانم بودجه را مدیریت کنم.

واگذاری سالانه 20 درصد از مسئولیت امکانات رفاهی دانشگاهها به بخش خصوصی

وی درباره مشکلاتی نظیر خوابگاه، غذا و امکانات رفاهی در دانشگاهها که توسط برخی دانشجویان عنوان شد، گفت: باید امکانات رفاهی در دانشگاهها به بخش خصوصی واگذار شود و سالانه 20 درصد این امکانات به بخش خصوصی واگذار می شود. البته مسئولین دانشگاه بر امور نظارت خواهند داشت.

دانشجو در عین حال گفت: زمانی که در دفترچه کنکور اعلام می کنیم برای دانشجویان خوابگاه محدود است دانشجو باید بداند و با توجه به این موضوع انتخاب رشته کند زیرا دانشگاهها با این اعلام نظر موظف نیستند به همه دانشجویان خوابگاه ارائه دهند. البته مطلوب این است که شرایطی فراهم شود تا به دانشجویان خوابگاه داده شود و مسئولان باید برای دستیابی به این مطلوب تلاش کنند اما وقتی دانشگاه اعلام می کند محدودیت وجود دارد داوطلبان نیز باید با دقت انتخاب رشته کنند.

وزیر علوم همچنین به تدوین طرح آمایش آموزش عالی مبنی بر گسترش آموزش عالی بر اساس نیاز در سطح کشور گفت: موسسات آموزش عالی در بسیاری از استانها در برخی موارد تحت فشارهای سیاسی یا موارد دیگر ایجاد شده اند به همین دلیل گاهی 120 تا 150 مرکز آموزش عالی در استانها داریم. یا حتی در یک خیابان دو موسسه با رشته های یکسان داریم که در این زمینه با اجرای طرح آمایش، آموزش عالی از حالت بی برنامگی خارج می شود.

جذب سالانه یک هزار عضو هیئت علمی در دانشگاهها

وی به یکی دیگر از برنامه های وزارت علوم در خصوص جذب اعضای هیئت علمی دانشگاهها گفت: سالی هزار عضو هیئت علمی باید جذب کنیم. بدترین وضعیت عضو هیئت علمی از نظر تعداد در رشته های علوم انسانی است در این رشته ها نیاز به جذب 2 هزار و 200 عضو هیئت علمی داریم.

وی درباره اعتراض دانشجویان نسبت به غذای دانشجویی نیز گفت: قیمت غذای دانشجویی 175 تومان است در حالی که قیمت واقعی آن بیش از هزار تومان درمی آید. هر چند که دادن غذا در قانون نیامده است اما فکر نکنید ما از اینکه کیفیت غذا در برخی دانشگاهها پائین است خوشحالیم ما هم از این موضوع ناراحتیم و برای بهبود آن تلاش خود را می کنیم.

اختصاصی جرس/ احتمال آزادی قریب الوقوع کیان تاجبخش از زندان

Posted:



شبکه جنبش راه سبز (جرس): بنا بر گزارش منابع خبری مطلع، دکتر یحیی کیان تاجبخش، محقق و استاد برجسته علوم اجتماعی، طی شامگاه امروز (جمعه) یا فردا - با قرار وثیقه - از زندان آزاد خواهد شد.

 
این منبع آگاه با اعلام خبر فوق به سایت جرس، خاطرنشان کرد "تاجبخش با وثیقۀ ۵۰۰ میلیون تومانی و بصورت موقت از زندان آزاد می شود."
 
این استاد دانشگاه کلمبیا و محقق جامعه شناسی، در جریان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری بازداشت و ابتدائا به ۱۵ سال و سپس در دادگاه تجدیدنظر به پنج سال حبس قطعی محکوم شد.
 
طی روزهای اخیر تعدادی  از فعالان سیاسی، مدنی، دانشجویی و روزنامه نگاران با قید وثیقه های سنگین، بصورت موقت آزاد شده اند. در همین حال تعداد زیادی ازبازداشت شدگان پس از رویدادهای 22 خرداد همچنان در زندان هستند.
 
از سوی دیگر همزمان با مرخصی تعدادی اززندانیان روند بازداشتها و هجوم شبانه به خانه هنرمندان، فعالان حقوق بشر و حقوق زن و دانشجویان همچنان ادامه دارد.
 
 

روحانی: عده‌ای می‌خواهند با یک باند کشور را اداره کنند

Posted:



نگذارید یاران امام منزوی شوند -

روحانی با تاکید بر اینکه نباید بگذاریم راه امام مخدوش شود، ‌گفت: امام به ما درس وحدت داد و یادمان داد تا با وحدت به اهدافمان برسیم امام معتقد بود که نباید بگذارید تفرقه شود، نگذارید که جامعه شقه شقه شود. نگذارید هر گروه مقابل گروه دیگر باشد و یک گروه به دنبال حذف گروه دیگر؛ این‌ها خط امام است. ا‌ینها یادگاران امامند و اینها هستند که باید حفظ شوند. امام ما را خرافه و تحجر باز می‌داشت نباید بگذاریم جامعه به آ ن سمت برود.

وی افزود: جامعه ما نباید جامعه‌ای شود که هرکس به خود اجازه دهد هر سخنی را بگوید و حتی نسبت به بیت امام و یادگاران امام سخن ناروا بگوید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: یادگاران امام باید همیشه در این جامعه عزیز باشند و نباید بگذاریم عزیزان امام منزوی شوند، نگذاریم کسانی که در سال‌های ۴۱ و ۴۲ و بعد از آن در قم و نجف دل امام را خون کردند،‌ بخواهند برای ما راه و مسیر باشند. راه و مسیر ما مشخص است، راه ما همان راه امام است و علت جا داشتن امام در دل مردم به خاطر کارهای ارزنده امام است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی در مراسم اولین سالگرد ارتحال همسر حضرت امام خمینی(س) در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به گذشت یکسال از درگذشت این بانوی “عالمه،‌ صابره و مجاهده،” عنوان کرد: امام و بیت امام و یاران امام جایگاه خاص و ویژه‌ای در قلوب مردم دارند و آن خانه، بیتی است که همواره نور اسلام و حقیقت را در آن مشاهده کردند و آن خانه بلند و پرآوازه‌ای است که توانست ملتی را از اسارت‌های داخلی و خارجی نجات دهد و هویت دین اسلامی را به مردم بازگرداند.

وی  به سختی‌هایی که امام و خاندان‌شان در طول نهضت کشیده‌اند پرداخت و گفت: ممکن است مردم تصور کنند که فشارهای وارد شده به امام و بیت امام صرفا از سوی دستگاه جبار و مستبد شاهنشاهی و یا از توطئه ابر قدرت‌ها بوده است اما فشارهای دیگری هم بود که حتی امام آنها را بدتر از آن دو توصیف می‌کرد و می‌گفت، گلوله‌های رژیم در ۱۵ خرداد، آنقدر دردناک نبود که برخی از زخم زبان‌ها و تهمت‌های مقدس‌مابان بود و در واقع آن تهمت‌ها گاهی سخت‌تر و دردناک‌تر از گلوله‌های رژیم گذشته بود و این خاندان علاوه بر این‌که از جباران زمان و ابرقدرت‌ها زجر کشیدند از افراد کوته نظر، مرتجع و متحجر نیز رنج کشیدند.

روحانی با اشاره به چرایی عشق مردم به امام و این خاندان، گفت: امام   توانست سه آرزوی دیرینه این ملت یعنی استقلال، حاکمیت ملی و حاکمیت اسلام را محقق سازد.

وی در ادامه بر تاکید امام به رای مردم پرداخت و اظهار داشت که  حتی نام این نظام یعنی جمهوری اسلامی را به رای مردم گذاشت.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی کشور اضافه کرد: انقلاب ما انقلابی است که ۴۷روز بعد از پیروزی، ‌مردم را به پای صندوق‌های رای آورد و هیچ انقلابی این‌گونه نیست. مردم ما در سال ۵۸، ‌پنج بار پای صندوق‌های رای رفتند و نمایندگان خبرگان قانون اساسی و قانون اساسی،‌ نمایندگان مجلس اول، و رئیس جمهورشان را انتخاب کردند و امام هم به دنیا اعلام کرد، که این حکومت، ‌حکومت مردم سالارانه است و رای مردم بر آن حاکم است که اینها همه آرزوی دیرینه ملت ایران بود که امام آنها را محقق ساخت.

وی حاکمیت اسلام و اجرای احکام اسلام را سومین آرزوی دیرینه این ملت بیان کرد و ادامه داد: این مردم زجر کشیدند تا اسلام حاکم شود و برای همه این‌هاست که مردم به امام و راه و خط امام عشق می‌ورزند.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی کشور با بیان اینکه امروز به نام بانویی اینجا جمع شده‌ایم که در طول زندگی‌اش بار سنگینی را بر دوش گرفت و همیشه یار و یاور امام بود و در مسیر مبارزات سخت امام، نقش مهمی داشت،‌ گفت: پیامبر (ص) می‌گویند هیچ هدیه‌ای بالاتر از زن شایسته نیست. امام هم در انتخاب همسرشان کمی دیر و کمی سخت انتخاب کردند، اما انتخاب خوبی بود و این همسر همچنان وفادار در کنار امام و یاور و معاون امام بود.

وی با بیان اینکه اگر خانه‌ای آرام نباشد، ‌نمی توان کارهای بزرگی در آن انجام داد،‌ خاطرنشان کرد: این بانو داغ دو فرزندش را تحمل کرد و تمام مشکلات را به جان خرید، امروز هم یاران و فرزندان امام از حرف‌ها هراسی ندارند و این پرچم مسئولیتی بر دوش آنهاست و این مسئولیت را ادامه خواهند داد.