جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


فیلم جدید از حمله به دانشجویان مشهد-9 دی

Posted:

توقیف پاسپورت محمد تقی کروبی در فرودگاه

Posted:



جرس:امروز پاسپورت فرزند دوم مهدی کروبی در فرودگاه امام خمینی توسط مقامات امنیتی توقیف شد.

به گزارش سحام نیوز محمد تقی کروبی که مدرس دانشگاه می باشد برای انجام بخشی از فعالیتهای دانشگاهی از جمله چاپ مجدد کتاب خود با عنوان “استفاده یک جانبه از قوای قهریه در حقوق بین الملل” و تکمیل کتاب دیگری به زبان انگلیسی در موضوع حقوق بین الملل قصد داشت تهران را به مقصد لندن ترک کند که بدون هیچگونه توضیحی ممنوع الخروج گردید.

قابل ذکر است تالیف سابق وی توسط یکی از ناشرهای مطرح انگلستان به چاپ رسیده بود و مورد توجه محافل آکادمیک خارج از کشور واقع شد.

تو تنها نیستی

Posted:

???? : طراح سبز

تو تنها نیستی

تو تنها نیستی، این شهر منتظر توست

اعتراض یک دانشجوی سبز به یک مسئول دولت دردانشگاه کلمبیا، آمریکا

Posted:



به زبان انگلیسی -

 

 

لینک دانلود

تجمع خانواده بازداشت شدگان

بیانیه ۱۷۷ دانشمند اتمی درباره نقض حقوق بشر در ایران

Posted:



هدف ایران از برنامۀ اتمی، انحراف افکار عمومی از نقض حقوق بشراست -

 

 
به گزارش سامانه خبری تحول سبز، این دانشمندان هسته ای و انرژی اتمی، ضمن محکومیت موارد متعدد نقض فزاينده حقوقبشر به ويژه سركوب اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری و شكنجه، دادگاههاى نمايشى و آزار زندانيان، خواستار آزادى فورى زندانيان سياسى و آزادى مطبوعات و انتخابات آزاد شدند.  
 
دانشمندان فوق الذکر که بخش اعظم آنها اساتید دانشگاههای آلمان می باشند، همچنین خاطرنشان نمودند "ما به تحولات مسالمت آمیز اجتماعی معتقدیم و با توجه به رویداد های اخیر ایران، می خواهیم که نقض حقوق بشر که از سوی سازمان ملل متحد مستند شده است، پایان یابد."
 
آنها به گزارش مستند مانفرد نوُواک، گزارشگر ویژۀ سازمان ملل که تابستان سال ۲۰۰۹ بیش از ۳۰۰ مورد شکنجه و آزار در زندان های ایران را گزارش کرده و اعلام کرده بود "نگرانیم که انسان ها در ایران بر پایۀ اعترافات اجباری محکوم می شوند" (روزنامه دی ولت ۱۴.۰۸.۲۰۰۹) نیز اشاره کرده و متذکر شدند "رژیم ایران به جای محاکمۀ عاملین و آمرین سرکوب بیرحمانۀ مردم و آزادی همۀ زندانیان سیاسی، به برپایی دادگاه های نمایشی علیه آزادی خواهان دست زده و امروز پس از گذشت ماهها از تقلب بزرگ انتخاباتی در ایران و سرکوب شدید تظاهرات های اعتراضی پس از آن، حقوق بشر در ایران همچنان به طور مستمر نقض میشود و به همین دلیل دفاع از ارزش های انسانی و آزادی خواهانه نیازمند اعتراض و توجه ما به نقض حقوق بشر در ایران است."
 
صادر کنندگان بیانیه در پایان خاطرنشان کردند "ما اعتقاد راسخ داریم که رعایت آزادی ها و حقوق بشر، تأثیر سازنده ای بر تحول اجتماعی در ایران خواهد داشت. به همین دلیل خواهان آزادی بی قید و شرط همۀ زندانیان سیاسی و عقیدتی، آزادی مطبوعات، برگزاری یک انتخابات جدید با رأی آزاد و مخفی، و نیز به رسمیت شناختن حقوق قانونی احزاب سیاسی و جنبش های دانشجویی و زنان در ایران هستیم."
 
در بین امضا کنندگان این بیانیه، نام پروفسور ولفگانگ تریمر، مونیکا.ک. مولر، میشل هنک و توماس شولکر، از دانشمندان سرشناس اتمی اروپا به چشم می خورد.
 
هنوز مقامات جمهوری اسلامی واکنشی نسبت به صدور این بیانیه از خود نشان نداده اند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

وزارت ارشاد: روزنامۀ اعتماد در یازده ماه ۳۵ مورد تذکر گرفته بود

Posted:



در کشور آزادی مطبوعات وجود دارد -

 

لازم به ذکر است روز دوشنبۀ هفتۀ جاری (دهم اسفند)، محمدعلی رامین (معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، از توقیف روزنامۀ  اعتماد خبر داده و صدوراین حکم را بر اساس رای هيات نظارت بر مطبوعات و با استناد به ماده شش قانون مطبوعات ذکر کرده بود.
 
به گزارش فارس، سید احسان قاضی زاده مدیر كل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد، ضمن دفاع از توقیف این روزنامه،  محورهای تذکر به اعتماد را "سیاه‌نمایی افراطی نسبت به اوضاع اقتصادی و اجتماعی، ایجاد تقابل میان اقشار مختلف جامعه به خصوص میان دانشگاهیان و حوزویان، القای تقابل میان قوای سه گانه، تحریف سخنان و مواضع رؤسای قوای سه گانه كشور، ترسیم تمایل حاكمیت به خشونت‌طلبی در عرصه اجتماع، چاپ مطالب تحریك كننده و ساختارشكنانه در طول 10 ماه بعد از انتخابات به صورت مستمر، تقابل با روحیه امید و انسجام ملی و انعكاس ضعیف حماسه حضور ملی مردمی 9 دی و 22 بهمن" دانست و افزود "روزنامه اعتماد در این روزهای آخر به صورت سلسله‌وار یكسری مطالب طنز آلود را چاپ می‌كرد كه دستاوردهای هسته‌ای نظام را به تمسخر گرفته و به صورت ضمنی از قطعنامه‌های صادره علیه جمهوری اسلامی حمایت ضمنی کرده بود و از چهره نظام یك چهره خشونت‌بار ترسیم شده بود كه به دنبال برخورد خشونت‌آمیز با مردم و ملت است."
 
به گزارش فارس، در همین راستا سید احسان قاضی زاده، ضمن بیان اینکه  "وزارت ارشاد از توقیف و تعطیلی هیچ نشریه و روزنامه‌ای خوشحال نمی‌شود، بلكه رفتار و عملكرد هر روزنامه و نشریه است كه سرنوشت آن را رقم می زند"، توقیف اعتماد را بر اساس نظر هیئت نظارت بر مطبوعات دانست و خاطرنشان کرد "این هیئت فرا قوه‌ای و متشكل از نمایندگان قوای سه گانه و همچنین نمایندگان افكار عمومی و مطبوعات است و آرا و تصمیمات این هیئت بر مبنای قانون مطبوعات مبتنی بر خواست افكار عمومی صادر می‌شود. "
 
وی در همین زمینه تصریح کرد "روزنامۀ اعتماد فقط در طول ۱۱ماه گذشته ۳۵ مورد تذكر دریافت كرده بود و اساسا اگر بیش از دو مورد تذكر از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات صادر شده باشد، آن نشریه و روزنامه باید در نحوه انتشار و انعكاس مطالبش مراقبت بیشتری را اعمال كند. " قاضی زاده ادامه داد  "طی سال جاری طی ملاقات‌های حضوری و تلفنی كه مقامات و مدیران ارشاد با مدیر مسئول آن روزنامه داشتند، نكات و تذكرات لازم داده شده بود كه نشان‌دهنده تعامل سازنده و مؤثر با آنها بود، اما این روزنامه به شیوه‌های مرسوم خودش ادامه داد و به تذكرات داده شده، اعتنایی ننمود. "
 
مدیر كل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد تاکید کرد "معتقد هستیم كه آزادی مطبوعات در كشورمان وجود دارد و افكار عمومی از هیئت نظارت می‌خواهد كه با مطبوعاتی كه اصول انقلاب را زیر سؤال می‌برند و حضور حماسی ملی را نوعی دیگری تفسیر می‌كنند، برخورد كنند."
 
لازم به ذکر است طی هشت ماه گذشته، ١١۳ روزنامه‌نگار در کشور بازداشت و زندانی شده و۲۱ نشریه نیزتوقیف شده اند.
 

نماینده مجلس: هیچ قانونی بر رسانه‌های جریان حاکم، حکمفرما نیست

Posted:



جرس: سخنگوی فراكسیون خط امام (ره) مجلس شورای اسلامی از بررسی توقیف روزنامه اعتماد و لغو امتیاز هفته‌نامه ایران‌دخت در جلسه آتی این فراكسیون خبر داد.

داریوش قنبری در گفتگو با ایلنا با اشاره به ادامه روند توقیف روزنامه‌های اصلاح‌طلب اظهار داشت: یكی از دغدغه‌های اصلی فراكسیون خط امام توقیف روزنامه‌های اصلاح‌طلب بدون دلایل قانونی است.

وی این روند را مصداق تبعیض در مورد رسانه‌های اصلاح‌طلب دانست و گفت: اینكه بدون كوچكترین دلیلی روزنامه‌های وابسته به طیف اصلاح‌طلب توقیف شوند قابل قبول نیست و این در حالی است كه روزنامه‌های جناح مقابل در مصونیت كامل به سر می‌برند و هیچ قانونی بر آنها حكم‌فرما نیست.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان كرد: كار به جایی رسیده است كه سایت رسمی فراكسیون خط امام هم فیلتر شده است و پیگیری‌های این فراكسیون در این مورد به نتیجه‌ای نرسیده است اما وظیفه قانونی ما این است كه حقوق اهالی مطبوعات را پیگیری كنیم و بی‌شك در جلسه آتی این فراكسیون به بررسی توقیف روزنامه اعتماد و هفته‌نامه ایران‌دخت خواهیم پرداخت.

وی در پاسخ به سئوال مبنی بر احتمال حضور مسئولین وزارت ارشاد و یا قوه قضائیه در جلسه فراكسیون خط امام اظهار داشت:در گذشته از مسئولین وزات ارشاد دعوت كرده بودیم كه به این فراكسیون بیایند و توضیحاتی را ارائه دهند اما ظاهرا برخی مسئولین خود را در این زمینه خود را پاسخگو نمی‌داند.

قنبری تاكید كرد: تعطیلی این رسانه‌ها به‌ویژه روزنامه اعتماد از نظر عدم آگاهی جامعه آسیب‌های فراوانی را به كشور خواهد زد.

عضو كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی معتقد است با تعطیلی این رسانه‌ها بسیاری از افراد صاحب ذوق كشور كه در صحنه اشتغال حضور دارند دچار آسیب‌های فراوان روحی خواهند شد و بر خیل عظیم بیكاران كشور افزوده خواهد شد.

وی تصریح كرد: در پی توقیف این رسانه‌ها برداشت منفی در ذهن مردم شكل می‌گیرد و این تعطیلی نوعی خدمت به رسانه‌های خارجی است چراكه وقتی مردم مشاهده كنند كه ابزار اطلاع‌رسانی مستقل در كشور وجود ندارد به سمت رسانه‌های خارجی می‌روند و این اقدام به نفع رسانه‌های خارجی تمام می‌شود.
 

ستاری‌فر: مسئولان كشور اعتقادی به بودجه‌های برنامه‌ای ندارند

Posted:



بودجۀ ۸۹ غیر شفاف است -

 

 
به گزارش ایلنا، دكتر ستاری‌فر كارشناس برجسته اقتصاد و استاد دانشگاه علامه طباطبائی، طی گفتگویی پیرامون لایحۀ بودجۀ ۱۳۸۹، ابتدا شرایط بودجه نویسی مبتنی بر قوانین را شرح داد و با بیان این مقدمه که "بودجه در قانون تعریفی مشخص دارد و برهمین مبنا نحوه اداره كردن كشورتوسط دولت درطول یك سال را مشخص می كند"، به ابعاد «بودجۀ برنامه ای» اشاره کرد و گفت: "وقتی از بودجه سخن به میان می‌آید، باید سیاست‌ها و اهدافی كه دولت می‌خواهد در مورد مسایل اقتصادی، سیاسی،‏ اجتماعی و فرهنگی طی کند و برمبنای آن كشور را اداره نماید، در بودجه پیش‌بینی شود."
 
این کارشناس اقتصادی در همین زمینه تصریح کرد "در قانون برنامه و بودجه کشور نیز به صراحت اشاره شده كه كشور دارای برنامه بلند مدت ۲۰ ساله، برنامه میان مدت پنج ساله و برنامه كوتاه مدت سالانه یا همان بودجه است ودولت‌ها هنگام تدوین بودجه، بودجه ای مبتنی بر برنامه را باید بنویسند. "
 
رییس اسبق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور، سپس به نقد بودجه بندی و نگاه دولت به این مسئله پرداخت و گفت "در قانون محاسبات عمومی درباره مصارف بودجه‌ای گفته شده كه آندسته از شركت‌ها یا سازمان‌هایی كه براساس قانون مشمول بودجه سالانه می‌شوند، اگراز بودجه دولت تخلف كنند، باید پاسخگو باشند؛ این درحالی است كه در دو سه سال اخیر دولت بودجه را در قالب 42 ردیف تنظیم كرده و وظایفی كه در قوانین بر اجرای آنها تصریح شده را رعایت نكرده است. "
این اقتصاددان تصریح كرد: اكنون این سئوال پیش می‌آید كه آیا بودجه 89 بودجه برنامه‌ای است؟ آیا مواضع قانون محاسبات را در خود جای داده است؟ و یا اینكه آیا می‌توان برنامه‌ای كوتاه مدت از مسیر سند چشم انداز باشد؟ "
 
وی سپس به نقد بودجه های تنظیمی سال جاری و آینده پرداخت و خاطرنشان نمود "بودجه باید روشن كند كه به كجا می‌خواهیم برسیم و با بودجه قبلی به كجا رسیدیم. همان‌گونه كه برمبنای یك مثل معروف كه می‌گوید دیروز یك تاریخ است، فردا اسناد یك رمز است و امروز خداوند است كه باید آن را دریابیم از همین رو بودجه 89 را باید به طور مشخص دریابیم كه دیروز از كجا حركت كردیم، امروزبه كجا رسیدیم و فردا قرار است به كجا برسیم."
 
ستاری فر که طراح برنامه چهارم توسعه كشور می باشد، با اشاره به این مطلب ‌كه "ویژگی‌هایی درشاخص‌های كلان مثل نقدینگی و تورم، توازن و تعادل، صادرات و واردات، بیكاری و اشتغال از قوانین میان مدت توسعه‌ای حركت می‌كند تا به چشم اندازبرسد"،  خاطرنشان کرد "در بودجه‌ سال‌های 85،86 ،87 و 88 هدف‌هایی وجود داشته، امروز باید مشخص شود آیا به آن هدف‌ها رسیده‌ایم كه امروز بودجه 89 ما را به پله بالاتر رهنمون كند؟"
 
وی در این زمینه تصریح کرد "به همین دلیل الزاما باید جایگاه و منزلت بودجه نسبت عملكرد بودجه قبلی معلوم شده باشد. بررسی لایحه بودجه 89 و اظهارات نمایندگان و كارشناسان نشان می‌دهد كه این در مورد این لایحه ابهاماتی وجود دارد؛ مشخص نیست نسبت به بودجه 88 نسبت‌ها چگونه است. یعنی تا مشخص نشود كه با این بودجه قرار است به كجا برسیم، نمی‌توان بودجه‌ای مناسب كشور تنظیم كرد."
 
این اقتصاد دان برجسته کشورهمچنین اظهار داشت "وقتی دولت اعتقادی به بودجه برنامه ندارد، بودجه 89 هم نیاز به برنامه‌های چهارم یا پنجم ندارد كه دولت عنوان كرده كه بودجه 89 را براساس برنامه پنجم نوشته است. زیرا حتی با آن لایحه برنامه پنجم هم قرابت ندارد. در مقابل نمایندگان مجلس معتقدند كه چون برنامه پنجم تصویب نشده، باید یكسال برنامه چهارم تمدید شود. سئوال من این است كه مگر برنامه چهارم اجرا شد و عملكرد آن وجود دارد كه این برنامه تمدید شود؟"
 
بسیاری از کارشناسان اقتصادی کشور از بحران زا بودن و بی برنامگی بودجۀ ارائه شدۀ دولت برای سال آینده خبر می دهند. هفته گذشته حسن غفوری فرد عضو هیات رئیسه مجلس با انتقاد از سیاست های اقتصادی دولت گفته بود "به اعتقاد برخی از کارشناسان با اجرای هدفمند کردن یارانه ها و آزاد کردن قیمت ها که در بودجه مشخص شده، تورم در سال آینده ۵۰-۴۰ درصد خواهد بود و همزمان سعدالله نصیری قیداری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرده بود "در بودجه 89 کل کشور آفزایش هایی را شاهد هستیم که منابع آن مشخص نیست."

رادان:  آنها که در فتنه ها سكوت كردند جزو منحرفین بودند

Posted:



 

شبکه جنبش راه سبز (جرس): جانشین فرمانده کل نیروی انتظامی کشور، طی سخنانی در محفل طلاب و بسیجیان قم، با بیان اینکه "باید فكر كنیم ببینیم اگر ما زمان حضرت علی بودیم جزو كدام گروه می‌شدیم"، گفت "یادشان رفته بود كه علی ولی‌‌فقیه آنهاست و حتی كسانی كه در جریان فتنه سكوت كردند و حرف نمی‌زدند هم جز منحرفین بودند."
 
سردار پاسدار احمدرضا رادان، شامگاه پنج‌شنبه ۱۳ اسفند، با حضور در محفلی تحت عنوان «فیض بصیرت» كه در آرامگاه علی‌ابن ‌بابویه شهر قم برگزار شد، با مشابه سازی حوادث و مسائل امروز ایران با زمان صدر اسلام خاطرنشان کرد "مگر نه اینكه رسول خدا آخرین پیامبر بود، پس چه شد كه چیزی نگذشت بعد از حضرت رسول فتنه‌ها آغاز شد، باید ببینیم چه گذشت كه این شد."
 
جانشین فرمانده نیروی انتظامی كشور در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد "افرادی كه از پشت سر ولی جدا می‌شوند برای خود هزار و یك دلیل می‌آورند كه خود را قانع می‌كنند اما این مسائل فقط قانع‌كننده درونی خودشان است و نباید كسی كه در مسیر ولی قرار گرفت حتی اثری از خود برجای بگذارد. "
 
رادان ضمن مشابه دانستن ولی فقیه امروز کشور با حضرت امیر خاطرنشان کرد: "اگر می‌خواهیم در برابر فتنه‌ها دچار شك و تردید نشویم باید دقت كنیم؛ در زمان حضرت علی یك عده فدایی امام شدند و گفتند ما آماده برای تو هستیم... خطرها را باید دید؛ چرا یك عده امروز از ولی خود دور می‌شوند و یك عده هم فرداها را در پیش دارند. "
 
جانشین فرمانده نیروی انتظامی كشور در همین زمینه تصریح کرد "باید فكر كنیم ببینیم اگر ما زمان حضرت علی بودیم جزو كدام گروه می‌شدیم، آنها یادشان رفته بود كه علی ولی‌‌فقیه آنهاست و حتی كسانی كه در جریان فتنه سكوت كردند و حرف نمی‌زدند هم جز منحرفین بودند."
 
این فرمانده ارشد پلیس همچنین افزود "البته بستگی دارد آدم ولی را برای چه بخواهد، برای ملك، جاه و مقام خود اگر بخواهد تا زمانی كه این مسائل فراهم باشد با ولی است و اگر نباشد، پشت سر ولی را خالی می‌كند. "
 
 
 
 
 

اعظم طالقانی:نمي توان در مقابل كساني كه به شعور مردم توهين مي كنند ساكت بود

Posted:



برگزاری صدمین سالگرد آیت الله طالقانی با حضور چهره های ملی و مذهبی -

 

جرس: همزمان با سالروز ولادت پیامبر مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) مراسم گرامیداشت یکصدمین سالروز تولد آیت‌الله طالقانی عصر دیروز در محل جامعه زنان انقلاب اسلامی برگزار شد.

 
به گزارش خبرنگار ایلنا، در این مراسم محمد جواد حجتی کرمانی در سخنانی با اشاره به از میان رفتن بقایای قدرت اسلام در جهان پس از فروپاشی امپراطوری عثمانی، اظهار داشت: مرحوم آیت‌الله طالقانی در زمره مجددین حیات جامعه اسلامی محسوب می‌شود که به دلیل عمر کوتاه پس از انقلاب، جنبه‌های مثبت فکری ایشان در ساختمان نظام جدید به رهبری امام خمینی(ره) نقش برجسته‌ای ایفا نکرد.

 
وی افزود:علی‌رغم کوتاه بودن مدت حضور مرحوم طالقانی در دوران پس از پیروزی انقلاب، خطبه‌های نماز جمعه، مصاحبه‌ها و نقش ایشان در مجلس خبرگان قانون اساسی برای نسل امروز درس‌های زیادی دارد و باید مجموعه آن آثار جمع‌آوری شود.

 
عضو مجلس خبرگان قانون اساسی با اشاره به اینکه آیت‌الله طالقانی در جلسات این مجلس که در محل سنای رژیم سابق برگزار می‌شد، روی زمین می‌نشست، تصریح کرد: در ذهن ایشان این دغدغه وجود داشت که باید مواظب بود تا پس از انقلاب دچار اشتباهات رژیم شاه نشویم که از جمله ان اشتباهات را اشرافي‌گري مي‌دانست.

 
حجتی کرمانی با تاکید بر مطالعه زندگی بزرگان انقلاب گفت: زندگی مبارزان انقلاب سوژه مناسبی است تا دلیل موضع‌گیری‌های امروز آنان و رمز اختلاف نظرهایی که با یکدیگر دارند، پیدا شود.
وی با بیان اینکه اختلاف نظر امری طبیعی است، ادامه داد: در دوران انقلاب و هم اکنون هیچ یک از طرفین دعوا مغرض نبوده و درصدد این نبوده‌اند که به ضرر کشور کاری انجام شود و صرفا اختلاف نظر بین آنها وجود دارد و لذا اگر شهید بهشتی و مرحوم آیت‌الله طالقانی امروز هم در قید حیات بودند، اختلاف نظر پیدا می‌کردند.

 
این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آنچه عیب دارد این است که از حدود اخلاق و عدالت خارج شویم و به فحاشی و توهین روی آوریم، در حالی که به فرموده قرآن این شیوه رفتار گناه است و حتی اگر افرادی در پستهایی قرار گرفتند که لایق آن نیستند، باید مشکل را از خودمان بدانیم و هتک حرکت نکنیم.

 
وی با بیان اینکه اختلاف نظر امری بجاست و در عین حال از انصاف هم نباید خارج شد، گفت: به فرموده قرآن کریم وقتی کسی مورد حمله قرار گرفت، باید با شخص حمله کننده با بهترین راه برخورد کند که در این صورت آن دشمن تبدیل به دوست می‌شود و فرق ما با پیامبر(ص) نیز در همین مورد است، زیرا ایشان متخصص آن بود که از دشمن دوست بسازد، ولی در کشور ما هم اکنون بر اساس این روش عمل نمی‌شود.

 
در این مراسم همچنین عزت‌الله سحابی در سخنانی با بیان اینکه آیت‌الله طالقاتی قرآن را مستند‌ترین منبع دینی می‌دانست و بر همین اساس به تفسیر آن پرداخت، اظهار داشت: ایشان به دلیل تواضعی که داشتند، هیچ‌گاه ادعای تفسیر قرآن را نکردند و نام کتاب خود را نیز «پرتوی از قرآن» نهادند.
همچنین در اين مراسم اعظم طالقانی در سخنان کوتاهی ضمن قرائت زندگینامه‌ای از پدرش تاکید کرد: باید همواره در جامعه گفت‌و‌گو جریان داشته باشد تا در نهایت بهترین نظر که به نفع جامعه باشد، انتخاب شود.

 
وي با انتقاد از رواج اتهام‌زني و توهين به افراد گفت:نمي توان در مقابل كساني كه به شعور مردم توهين مي كنند ساكت بود و يك گروهي با مصونيت خاص هر چه دلش بخواهد به مردم و شخصيتها توهين كند.

 

دبيركل جامعه زنان انقلاب اسلامي با بيان اينكه جنبش اصلاحي به دنبال اصلاح رفتار مردم و حاكميت است،تاكيد كرد:بايد مراقب بود اين جنبش رو به راديكاليسم نياورد و اگر كساني مي‌خواهند ما به سمت خشونت و اعمال افراطي برويم بايد ترفندهاي آنها را ناكام گذاشت.
گفتني است در اين مراسم محمد بسته‌نگار نيز با توجه به سالگرد درگذشت محمد مصدق گوشه‌هاي از انديشه‌هاي وي را بازگو كرد.