جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


مهدی عربشاهی دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت آزاد شد

Posted:



هدایت و اسدی همچنان دربند -


 
جرس: مهدی عربشاهی دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت که از روز عاشورا در بند امنیتی زندان اوین بازدشت بود ، ظهر امروز با سپردن وثیقه سنگین 200  میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد.
گفتنی است عربشاهی روز عاشورا در پارک لاله تهران بازداشت شده بود و در طی دوران بازداشت برای اعترافگیری تحت فشار های غیر قابل تحملی قرا داشت به نحوی که چندین بار از زندان به بیمارستان منتقل شد و به گفته خانواده این فعال دانشجویی در بازداشت اخیر وی  به علت فشارهای بازجویان به بیماری قلبی مبتلا شده است.
شایان ذکر است هم اکنون میلاد اسدی و بهاره هدایت دو عضو دیگر شورای مرکزی دفترتحکیم وحدت با گذشت ماه ها از بازداشت موقت همچنان در زندان اوین زندانی میباشند و در روزهای گذشته نیز مرتضی سمیاری دیگر عضوشورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت با سپردن 600 میلیون تومان وثیقه از زندان اوین آزاد شده بود...

تشکیل پرونده قضایی برای رسیدگی به اتهامات مهدی و فائزه هاشمی

Posted:



جرس: رییس کل دادگستری استان تهران از تشکیل پرونده قضایی برای رسیدگی به اتهامات مهدی و فائزه هاشمی خبر داد.

علیرضا آوایی، رئیس کل دادگستری استان تهران، روز چهارشنبه ۱۹ اسفند  به خبرگزاری ایرنا گفت که برای رسیدگی به اتهامات مهدی و فائزه هاشمی، پرونده ای در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تشکیل شده است.

آقای آوایی این کار را به "مصلحت کشور و نظام " دانست و گفت: " باید به جایی برسیم که همه افراد در برابر قانون یکسان باشند."

واکنش تند عباس کیارستمی به بازداشت جعفر پناهی

Posted:



پناهی چوب مسوولانی را می‌خورد که طی همه این سال‌ها راه را بر او بسته‌اند -

جرس: در واکنش به دستگیری و ادامه بازداشت جعفر پناهی، فیلمساز مطرح ایران، روز گذشته عباس کیارستمی، کارگردان و سینماگر معتبر ایران، نامه ای اعتراضی وسرگشاده منتشر کرد. 

عباس کیارستمی در ابتدای نامۀ خود ضمن بیان این نکته که "نمی‌دانم این نامه را خطاب به چه کسانی می‌نویسم، اما می‌دانم چرا می‌نویسم و باور دارم که نوشتن آن دراین وضعیت ضروری و اجتناب‌ناپذیر است، چرا که دوفیلمساز ایرانی، دو فیلمساز وابسته به جریان سینمای مستقل ایران در بندند"، بازداشت هفتۀ گذشتۀ جعفر پناهی و محمد رسول اُف را مورد اشاره قرار داد. 

لازم به ذکر است جعفر پناهی و رسول اُف، در اولین ساعات بامداد سه شنبه ۱۱ اسفندماه طی یورشی شبانه به منزل پناهی، همراه با گروهی از مهمانان منزل ایشان دستگیر شدند که این دو کماکان در بازداشت به سر می برند. 

به گزارش خبرآنلاین، کیارستمی در ادامه نامۀ اعتراضی خود پیرامون بازداشت پناهی و رسول اُف، خاطر نشان می سازد "به عنوان یک فیلمساز، از همین جریان سینمای مستقل، سال‌هاست که دیگر امیدی به نمایش فیلم‌هایم در کشورم ندارم و سال‌هاست که با ساختن فیلم‌های شخصی و کم‌هزینه، به کمک و همراهی وزارت ارشاد به عنوان متولی سینمای ایران چشم امید ندارم. من برای گذران زندگی به عکاسی روی آورده‌ام و از درآمد آن، فیلم‌های کوچک و کم‌هزینه می‌سازم و به پخش غیرقانونی نسخه‌های تکثیرشده فیلم‌هایم اعتراضی نمی‌کنم چرا که این تنها راه ارتباط من با مخاطبان هموطنم است." 

کارگردان فیلمهای جهانی «زیر درختان زیتون» و «طعم گیلاس» و برنده کارگردان صاحب نخل طلای کن، همچنین به دیدگاههای موجود در وزارت ارشاد فعلی در مورد فیلم هایش اشاره نموده و متذکر شد "دیگر سال‌هاست حتی به این بی‌توجهی وزارت ارشاد و مسوولان سینمایی اعتراض هم نمی‌کنم...من برای حل این مشکل راه‌حل‌های خود را یافته‌ام. بی‌حمایت‌های مرسوم و رایج که غالب اهل سینما در ایران از آن بهره‌مند هستند، فیلم‌های مستقل و کوچک خود را می‌سازم و به این دلخوشم که نام و اعتباری برای کشورم و مردمی که دوستشان دارم کسب می‌کنم و تنها ضرورت کار‌کردن است که فیلمی در خارج از کشورم می‌سازم که در نهایت سلیقه یا انتخاب من نیست." 

کیارستمی ضمن اشاره مجدد به بازداشت جعفر پناهی، خاطرنشان ساخت "... مسوولیت آنچه که بر جعفر پناهی رفته است و برسر همه جعفر پناهی‌ها به‌طور مستقیم بر عهده‌ وزارت ارشاد است... شاید مسوولین وزارت ارشاد امروز نتوانند کمکی موثر در حل مشکل جعفر پناهی باشند، ولی باید بدانند که مسوولیت عواقب وخیم و بازتاب زشت و غیرفرهنگی جهانی آن متوجه مدیریت سوء و سیاست‌های غلط این ارگان در همه‌ی این سال‌هاست... او چوب مسوولانی را می‌خورد که طی همه این سال‌ها راه را بر او بسته‌اند و تنها کوره راه‌ها و راه‌حل‌های انحرافی و گاه حتی بیراهه‌ها را بازگذاشته‌اند. مشکل جعفر پناهی سرانجام حل خواهد شد، اما کم نیستند جوانانی که اکنون هنر سینما را به عنوان شیوه‌ی بیان و راه زندگی خود برگزیده‌اند. اینجاست که وظیفه‌ی دولت و وزارت ارشاد به عنوان بازوی اجرایی و فرهنگی دولت خطیرتر می‌شود، چرا که با گروه عظیمی از جوانانی روبه‌رو است که می‌خواهند مستقل و به دور از تکلف‌های اداری، موانع رسمی و تبعیض‌های موجود فیلم بسازند." 

روز گذشته نیز ۲۲۷ تن از سینماگران مطرح جهان خواهان آزادی پناهی و رسول اُف شدند.

باهنر : تورم سال آینده حدود25 درصد خواهد بود

Posted:



جرس: باهنر گفت که تورم سال آینده حدود25 درصد خواهدبود.


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود 10 تا 15 درصد پیش بینی ما از تورم ناشی از اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه است، گفت: با توجه به اینکه تورم تا پایان سال جاری به حدود 11 درصد می رسد تورم 25 درصدی در سال آینده پیش بینی می شود که در گذشته تجربه آن را داشته ایم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در پایان بررسی جزئیات درآمدی بودجه سال 1389 در مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر پیش بینی تورم ناشی از اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه ها در سال آینده اظهار داشت: در این زمینه نحوه اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه ها بسیار مهم است.

وی افزود: اگر قانون هدفمند کردن یارانه ها به درستی و دقیق از سوی دولت اجرا شود پارامترهای افزایش نقدینگی و سرعت گردش پول که خود تورم زا است را شاهد نخواهیم بود اما در هر حال با جابجایی که در اقشار مختلف صورت می گیرد ، تقاضا در برخی از کالاها افزایش پیدا می کند و در برخی دیگر کاهش خواهد یافت.

باهنر با تاکید بر اینکه تورم سال آینده که بخشی از آن ناشی از اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه ها است به رفتار مصرف کنندگان بستگی دارد افزود: اگر 20 هزار میلیارد تومان تعیین شده که از محل هدفمند کردن یارانه ها و در صورت درآمد برای دولت بوجود می آید درست خرج شود تورم ناشی از اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه ها بیش از 10 تا 15 درصد نخواهد بود.

وی ادامه داد: در حین حال با توجه به اینکه تورم تا پایان سال جاری به حدود 11.3 دهم درصد خواهد رسید با احتساب اضافه شدن تورم 10 تا 15 درصدی ناشی از اجرای هدفمند کردن یارانه ها میزان تورمی را شاهد خواهیم بود که در گذشته ای نزدیک آن را تجربه کرده ایم.

باهنر در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه دولت پیش از این اعلام کرده بود در صورت عدم مصوب کردن درآمد 40 هزار میلیارد تومانی از محل اجرای هدفمند کردن یارانه ها ، این قانون را اجرا نخواهد کرد گفت: در این مدت تلاش کردیم که با همراهی و همدلی دولت کار را پیش ببریم البته هدفمند کردن یارانه ها کاری خطیر، بزرگ و لازم است که گریزی از آن نیست و باید اجرا شود.

نایب رئیس مجلس با اشاره به اتفاق نظر صاحب نظران ، حناح های سیاسی ودولت های گذشته در اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه ها خاطرنشان کرد: اختلاف نظر موجود این است که فشار و سرعت انجام این قانون به چه شکل و چه میزان باشد. دولت بر سرعت بالای اجرای هدفمند کردن یارانه ها اصرار دارد در صورتی که کارشناسان مجلس معتقدند سرعت اجرای هدفمند کردن یارانه باید قابل کنترل باشد.

وی با تاکید بر اینکه اجرای هدفمند کردن یارانه ها پروژه ای است که نیاز به همدلی و هماهنگی دولت، مجلس ، مردم و حتی بخش خصوصی دارد، عنوان کرد: اگر دولت در زمینه ای از اجرای هدفمند کردن یارانه ها مشکلی داشته باشد مجلس آماده حل آن مشکل است.این پروژه از پروژه هایی نیست که خدایی ناکرده با اختلاف و دعوا اجرا شود و نیاز به همدلی و تفاهم دارد. حتی رسانه ها نیز برای اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه کمک کنند.

نایب رئیس مجلس تاکید کرد که مجلس در ارتباط با راهکارهای کمک به دولت در بخش درآمدهای ناشی از اجرای هدفمند کردن یارانه ها می تواند در بخش هزینه ای کمک هایی داشته باشد تا درآمد دولت از 20 هزار میلیارد تومان به 24 تا 25 هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

باهنر در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره اینکه اگر دولت قانون را مانند مواردی که بعضا در گذشته شاهد آن بوده ایم اجرا نکند یا اجرای آن را به شش ماهه دوم سال آینده و بعد از آن موکول کند مجلس چه واکنشی نشان خواهد داد، گفت: ما برای اینکه از دولت بخواهیم قانون را دقیق اجرا کند راهکارهای مختلفی داریم البته در گذشته هم دولت قوانین را به خوبی و به موقع اجرا کرده است اما در بعضی موارد شاهد به تعویق اقتاد قانون یا بر زمین ماندن آن بوده ایم که در این رابطه سعی می کنیم با جلسات مشترک و دعوت از وزیران مشکل را حل کنیم.

وی در عین حال اظهار داشت: البته مجلس اهرم های قانونی همچون تحقیق و تفحص، سئوال و حتی استیضاح را در اختیار دارد اما همواره تلاش می کنیم برای اجرای منویات قانونگذار با گفتگو مسائل را حل کنیم و متوسل اهرم های قانونی نشویم.

نایب رئیس مجلس درباره تبعات اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها با درآمد 40 هزار میلیارد تومانی که از سوی دولت مطرح شده بود یادآوری کرد که تورم یک پدیده علمی است که قابل محاسبه می باشد و تبعات بسیاری هم دارد که عمدتا ناشی از افزایش حجم نقدینگی ، سرعت گردش پول و ... است.

باهنر اضافه کرد: فکر می کنیم اگر 40 هزار میلیارد تومان از منبع درآمدها محقق و در نهایت کسر می شد بین قیمت فرآورده ها و قیمت بین المللی فاصله می افتاد که در نهایت با این شرایط باید طی دو گام این موضوع محقق می شد درحالی که ما واقعی کردن قیمت ها و اجرای هدفمند کردن یارانه ها را طی 5 سال در نظر گرفته ایم.

وی با بیان اینکه در قانون دائمی هدفمند کردن یارانه ها قرار شده میزان درآمدهای دولت از این محل سالیانه در بودجه دیده شود، گفت: این موضوع فرصت و تجربه ای می شود تا ما هر سال میزان موفقیت سال گذشته را ملاحظه کنیم و پس از آن نسبت به درج این میزان در بودجه سال آینده تصمیم گیری کنیم.

نایب رئیس مجلس در پاسخ به این سئوال که آیا رئیس جمهور اظهار نظری را پس از تصویب درآمد 20 هزار میلیارد تومانی از محل اجرای هدفمند کردن یارانه ها داشته است یا خیر، تصریح کرد: بنده اظهارنظری از آقای احمدی نژاد بخصوص در رسانه ها ندیده ایم چون شب گذشته ایشان دیر به محل اقامتش رسید و پس از آن صبح زود هم راهی افغانستان شد.

باهنردر پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره بازگذاشتن دست دولت در بازتوزیع درآمدهای ناشی از اجرای هدفمند کردن یارانه ها خاطرنشان کرد: ما 50 درصد از این درآمدها را برای بازتوزیع توسط دولت پیش بینی کرده ایم که میزان می تواند بصورت مستقیم یا غیر مستقیم توسط دولت هزینه شود.

وی افزود: دست دولت در زمینه بازتوزیع مبلغ در نظر گرفته شده از سوی مجلس باز گذاشته شده است که البته می تواند در برخی موارد که نیاز هم هست بصورت مستقیم به بازتوزیع بپردازد شاید هم این بازتوزیع صرفا به صورت نقدی هزینه نشود بلکه به صورت اعتباری به برخی اقشار مردم کمک شود.

هاشمي رفسنجاني: هر حكومتي كه پايه‌هاي مردمي نداشته باشد پايدار نمي‌ماند

Posted:




جرس: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تاكيد كرد،در زمان فعلي با رشد و گسترش رسانه‌ها، هر حكومتي كه پايه‌هاي مردمي نداشته باشد پايدار نمي‌ماند.


به گزارش ايلنا،آيت‌الله اكبر هاشمي رفسنجاني در ديدار با روسا و اعضاي شوراهاي اسلامي شهرها و شهرستان‌هاي استان تهران با اشاره به يك دهه تجربه ارزشمند شوراها در كشور؛ گفت: سپردن امور به مردم كه شوراها يكي از تبلورهاي واقعي آن است مي‌تواند بسياري از مشكلات دولت‌ها در اداره كشور را حل نمايد.


وي افزود: در دموكراسي رازي نهفته است كه بر اساس آن با برگزاري هر انتخاباتي حزب يا احزاب برنده، يك ضربه‌گير براي آن نظام سياسي محسوب مي‌شوند و در صورت عملكرد نادرست منتخبان، بسياري از مسئوليت‌ها بر دوش احزاب برنده در انتخابات است و نظام‌ها آسيبي نمي‌بينند.


هاشمي رفسنجاني تصريح كرد: اسلام جايگاه ويژه‌اي براي نقش مردم در حكومت قائل است و آموزه‌هاي امام راحل نيز مردم را از پايه‌هاي اصلي حكومت مي‌‌داند و در زمان فعلي با رشد و گسترش رسانه‌ها، هر حكومتي كه پايه‌هاي مردمي نداشته باشد پايدار نمي‌ماند.


رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، قدرت شوراها را در بسياري از كشورهايي كه سابقه طولاني در اين موضوع دارند بسيار وسيع عنوان كرد و گفت: محدود كردن اختيارات قانوني شوراها در كشور، به تضعيف شوراها منجر مي‌شود و قدرت پاسخگويي آنها به توقعات مردم را كاهش خواهد داد كه اين يك آسيب جدي براي جايگاه اين نهاد است.


 

دومين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده بازداشتگاه کهريزک در سکوت کامل خبری

Posted:





جرس: دومين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده بازداشتگاه کهريزک برگزار شد

 دومين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده متهمان بازداشتگاه کهريزک به رياست قاضي «محمد مصدق» و با حضور اولياي دم و ساير شکات و وکلاي آنان و دوازده متهم پرونده برگزار شد.

به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني سازمان قضايي نيروهاي مسلح، در اين جلسه پس از تلاوت آياتي از کلام الله مجيد، رييس دادگاه نکاتي را متذکر شد سپس چند تن ديگر از شکات و سه تن از وکلاي آنان و پدر مرحوم روح الاميني به طرح شکايت خود پرداختند.


اين جلسه رأس ساعت 12.30 دقيقه پايان يافت.


جلسات بعدي دادگاه طي روزهاي آتي ادامه مي يابد.


نخستين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده متهمان بازداشتگاه کهريزک روز گذشته برگزار شد .

نقش اصلاحات و كارگزاران در جنگ نرم !

Posted:



جنگ مذهب عليه مذهب به عنوان شاخصه اصلي جنگ نرم مطرح است -
جرس:رئيس نهاد نمايندگي ولي‌فقيه در دانشگاه‌ها خواستار تحليل نقش اصلاحات و كارگزاران در جنگ نرم شد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، حجت‌الاسلام‌ محمديان طي سخناني در همايش دانشگاه و جنگ نرم، آغازگر جنگ نرم در دنيا را جمهوري اسلامي ايران دانست و گفت: آنچه كه به عنوان جنگ نرم دشمن مطرح مي‌شود عكس‌العمل دشمنان و رقباي نظام جمهوري اسلامي در مقابل انقلاب اسلامي ايران است.
محمدیان با بيان اينكه موضع ما در جنگ نرم موضع كاملا فعال و در موقعيت تاثيرگذار در جهان است، خاطر نشان كرد: انقلاب اسلامي در عصر اخير مهم‌ترين حادثه در جهان به شمار مي‌آيد لذا بايد ابتدا موقعيت خود را شناخته و اقدامات رقباي انقلاب را عكس‌العمل‌هاي آنها در مقابل حركت فعال انقلاب بدانيم.
وي با تاكيد بر اينكه موضع نظام جمهوري اسلامي در جنگ نرم يك موضع تهاجمي است، اظهارداشت: با توجه به پيشينه‌ جنگ سخت و تحليل‌هايي كه آنها در اين 31 سال بعد از انقلاب انجام داده‌اند متوجه شده‌اند كه با جنگ سخت نمي‌توانند انقلاب را ساقط كنند. مردم ما در هشت سال جنگ نابرابر كه بر ملت ما تحميل شد، بدون اينكه يك وجب از خاك خود را از دست بدهد.
وی تصريح كرد: رقبا و دشمنان انقلاب اسلامي بعد از جنگ تحميلي به اين استراتژي دست يافتند كه امكان براندازي سخت در ايران وجود ندارد به همين دليل به استراتژي نرم روي آوردند.
محمديان در ادامه سخنان خود گفت: حلقه‌هاي مختلفي در دو دهه گذشته در جنگ نرم نقش ايفا كرده‌اند تا در داخل بتوانند جريان براندازي نرم را پيگيري كنند كه اين حلقه‌ها بعدها به جرياناتي چون كارگزاران و اصلاحات تبديل شد كه بايد اين دو جريان مورد مطالعه قرار گرفته و نقش اين دو جريان و يا طيف‌هاي وابسته به آنها در آماده كردن بستر جنگ نرم و براندازي نرم و يا عقب‌نشيني از سنگرهاي انقلاب مشخص شود.
وی ادامه داد: امروز از هر دو جريان شاهد هستيم كه از ايران خارج شده و در آنجا اتاق فكر براندازي به راه انداخته‌اند. آنها زماني كه در ايران حضور داشتند در مناصب خود و دانشگاه‌ها همين موضوع را پيگيري مي‌كردند.
وي خاطر نشان كرد: اگر تحليل اين دو جريان كه بيشترين تاثير را در عرصه‌هاي سياسي، اقتصادي و اجتماعي داشته‌اند به درستي صورت نگيرد در انتها از جنگ نرم تغيير مناسبي نخواهيم داشت.
محمديان از ويژگي‌هاي جنگ نرم درايران را استفاده از نمط هاي مذهبي عنوان كرد و گفت: ترديدي نيست در كشوري كه مذهب حرف اول و آخر را مي‌زند دشمنان بخواهند از مذهب عليه اين مذهب در جنگ نرم استفاده كنند كه متاسفانه به آن توجه نمي‌كنيم.
وي افزود: در كشور ايران كه انقلاب آن به نام اسلام و رهبر آن يك شخص روحاني است دشمنان نمي‌توانند در مقابله نرم با او از نمادهاي مذهبي استفاده نكنند.
رئيس نهاد نمايندگي ولي‌فقيه در دانشگاه‌ها با بيان اينكه در جايي كه مذهب قوي است مبارزه با آن نيز از طريق شعارها و نمادهاي مذهبي صورت مي‌گيرد ادامه داد: همچنين در اين جنگ نرم از افرادي كه وجهه مذهبي دارند نيز در اركان جنگ نرم استفاده مي‌شود.
وي تاكيد كرد: انقلاب اسلامي آغازگر جنگ نرم در مقابل نظام سلطه بوده و همچنان نيزاست و بايد جرياناتي كه بسترساز اين جنگ در دو دهه گذشته بودند حتما تحليل شوند تا مشخص شود طيف‌هاي وابسته به آنها چه نقشي را در اين زمينه ايفا كردند.
محمديان در پايان تصريح كرد:جنگ مذهب عليه مذهب به عنوان شاخصه اصلي جنگ نرم مطرح است كه اگر از آن غافل باشيم تحليل درستي از آن نداشته‌ايم.
 
   
   
 

سرکوب اندیشه زنان به بهانه دفاع از لذت طلبان

Posted:

سرکوب اندیشه زنان به بهانه دفاع از لذت طلبان

زهرا رهنورد -

 

اما سرمقاله نویس روزنامه  که سراسیمه مقاله شتاب زده خود را نوشته تا ظاهراً خوراکی برای  تریبون های روزهای  پیش روی جریان مربوط به خود داشته باشد، فراموش کرده که بند 3 مقاله خود را حذف کند و اندیشه های پیدا و پنهان پشت لایحه را برملا نکند. نقل به مضمون بند 3 این است که خانم رهنورد گفته لذت طلبان را به حال خود بگذارید.

 

 

در اینجا سرمقاله نویس رسالت بیان می دارد که اگر لذت طلبان را به حال خود بگذاریم ، با انگیزه لذت طلبانه شان به فسادمی افتند. (بند3 سرمقاله) حقیر و هرکسی که این بند را بخواند متوجه می شود که به زعم ایشان لایحه مذکور از قرآن مجید و اسلام  مایه می گذارد و لایحه ای چنین را تنظیم میکند و به مجلس می فرستد که درد لذت طلبان را دوا کند.

 

 

آخر این چه ظلمی است که به قرآن و اسلام روا می دارید ؟آیا نمی دانید بدترین ضربه به دین  دفاع بد از دین است؟و سوال من از سرمقاله نویس رسالت این است که آیا قرآن کریم  قوانین خود را برای لذت طلبان تنظیم کرده است یا برای سعادت بشری؟ چرا اسلام و قرآن را مصادره به مطلوب منفعت طلبانه خود می کنید؟

 

 

قوانین اسلام و احکام وزین آن ضمن ابدی بودن ، دارای شأن نزول و واجد شرایط تفسیر قرآن به قرآن است.

 

 

بارها گفته ام و باز هم می گویم:

 

 

اسلام به ذات خود ندارد  عیبی

هر عیب که هست از مسلمانی ماست

 

 

فلسفه اجتهاد پویای تشیع ،ایفای نقش در تنظیم لوایحی است که با قرائتی کارشناسانه از دین تحقق می یابد.

 

 

ایراد اینجانب و از جمله جنبش زنان به تنظیم قوانین و لوایحی است که توسط بشر، و دست ساخته انسان منفعت طلب و بدون توجه به سعادت و رستگاری آحاد انسانها اعم از زن و مرد و بدون لحاظ نمودن قوام جامعه تنظیم شده است.

 

 

ایراد ما به تنظیم لوایحی است ، در مورد زنان که بدون توجه به شروط زمان ،مکان  و الگوی انقلاب  اسلامی  و شأن زنان والامقام و ایثارگر ایرانی ما و حیثیت  مردان فداکار و فکور سرزمینمان، ایران عزیز تنظیم شده است.

 

 

در پایان باید بگویم، ظاهراً این روزها کسانی که قدرت را در دست دارند، می پندارند تخریب چهره منتقدین به هر وجه و قیمتی مجاز است. حتی صدور حکم خروج از دین.

 

 

به ایشان یادآور می شوم ،شما که تا صدای رفع تبعیض علیه زنان را می شنوید، فریاد وااسلاما سر می دهید، بدانید هنوز جوهر قرآن پژوهی و خادم القرآنی زهرا رهنورد که حاصل آن 30 جلد کتابی است که نگاشته است خشک نشده.

 

 

"در شهر چو من یکی و آنهم کافر پس در همه شهر یک مسلمان ......"

 

 

راجع به بندهای اول و دوم سرمقاله نیز گفتاری هست که سر مقاله نویس  را به کتاب طلوع زن مسلمان ارجاع می دهم که 32 سال پيش نگاشته ام.

نامۀ سرگشادۀ دانشجویان نجف آباد به رئیس دانشگاه در اعتراض به صدور احکام انضباطی

Posted:



 

 
دانشجویان آن دانشگاه قبل از انتخابات و همچنین در جریان اعتراضات بعد از انتخابات ریاست جمهوری، بشدت فعال بوده و همراه با دانشجویان سراسر کشور، تجمعات و آکسیون های مدنی خود را برگزار کرده بودند که بارها توسط ماموران حراست، لباس شخصی ها و شبه نظامیان مورد حمله و ضرب و شتم واقع شدند و طی ماههای اخیر نیز کمیته های انضباطی احکامی سنگین برای آن دانشجویان صادر نمودند.
 
امضا کنندگان نامه به ریاست دانشگاه، ضمن اشاره به وقایع سال قبل آن دانشگاه و بیان این نکته که "ما دانشجویان دانشگاه بر آن شدیم با توجه به وقایع اخیر دانشگاه حقایقی را روشن کنیم هر چند برای شما تلخ و غیرقابل تحمل باشد"، رخ دادهای مربوط به ماههای پس از انتخابات را مورد اشاره قرار داده و نوشته اند: "... گویا با اعلام نتایج انتخابات 22 خرداد همه چیز دگرگون شد و رنگ ها به سرعت تغییر پیدا کرد.13آبان که جمعی از دانشجویان دانشگاه برای بزرگداشت روز دانش آموز گردهم آمدند بیش از 50 نفر به کمیته انضباطی فراخوانده شدند.در 24 آبان که حقوق صنفی خود را مطالبه می کردیم در اعتراض به نصب دوربین های امنیتی و تفکیک جنسیتی که گویا طرح آن نیز از شما بوده ، دهها نفر از دانشجویان دوباره بازخواست شدند.و نهایتاً 16 آذر 88 روز دانشجو آن فاجعه در دانشگاه اتفاق افتاد ،ده ها نفر لباس شخصی با چوب و چماق در میان دانشجویان ریختند و سربازان علم و آزادی به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرقتند،تعدادی را دستگیر کردند و از درون دانشگاه به اتاق های بازجویی و بازداشتگاه ها بردند و از سوی دیگر احضارها به کمیته انضباطی شدت گرفت..."
 
دانشجویان خطاب به - امیری- ریاست آن دانشگاه خاطرنشان کردند "بدانید که ریاست نه تنها شما بلکه تمامی صاحبان قدرت همیشگی نیست ، روزی شما هم صندلی ریاست را تحویل خواهید داد اما آن چیزی که باقی می ماند:قضـــــــاوت تــــــاریـــــخ  است که خواهند گفت که دانشگاه آزاد نجف آباد بیش از 230 نفر در عرض  فقط یک ماه به کمیته انضباطی احضار کرده است.... در تاریخ ثبت خواهد شد در دوران ریاست شما درست روز دانشجو حرمت دانشگاه و دانشجو شکسته شد.تاریخ خواهد گفت بیشترین توبیخ ها، تعلیق ها ، حتی در اقدامی بی سابقه در سرکوب دانشجویان در تمام دانشگاه ها، بیشترین تبعیدها برای دانشجویان دانشگاه آزاد نجف آباد طی دوران ریاست آقای دکتر امیری اتفاق افتاد. آری ! بیشترین ستاره ها بر دوش ما در زمامداری قدرت شما زده شد.
 
فعالان دانشجوئی و دانشجویان معترض دانشگاه آزاد نجف آباد، خطاب به آن ریاست هشداردادند "جناب دکتر امیری ،در پایان هیچ درخواست و مطالبه ای از شما نداریم چون می دانیم به تنها مسئله ای که فکر نمی کنید حقوق اولیه دانشجویان این دانشگاه است، اما بدانید تاریخ همیشه کسانی را که در مقابل جریان مسالمت آمیز دانشجویی ایستاده اند به ننگی یاد خواهد کرد."
 
 
 
 

بازهم غیبت هاشمی از نماز جمعه

Posted:



رایزنی شخصیت ها برای حضور مجدد آیت الله هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه تهران -

 

شبکه جنبش راه سبز (جرس): همزمان با اعلام چند سامانه خبری و نشریۀ مختلف پیرامون "رایزنی شخصیت ها برای حضور مجدد آیت الله هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه تهران"، امروز اعلام گردید از آنجا که هاشمی رفسنجانی "در تصمیم شخصی به این نتیجه رسیدند که تا اطلاع ثانوی در تریبون نمازجمعه حضور نداشته باشند، لذا هنوز حضور مجدد ایشان تایید نشده است و تمام اخبار در حد رایزنی و گمانه‌زنی است."
 
طی روزهای اخیر، پایگاههای خبری «خبرآنلاین»، «شفاف نیوز» و «پرچم»، از بازگشت آیت الله هاشمی رفسنجانی به نماز جمعه تهران خبر داده و نوشته بودند "رایزنی هایی نیز در این زمینه انجام شده و شخصیت های سیاسی مختلفی از حضور دوباره هاشمی در نمازجمعه تهران استقبال كرده اند."
 
این درحالی بود که  روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام در این زمینه اظهار بی اطلاعی كرده بود.  
 
اما روزنامه تهران امروز از قول یکی از نزدیکان هاشمی خاطرنشان کرد "برخی بحث‌ها مبنی بر حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در نمازجمعه وجود دارد اما از آنجا که ایشان در تصمیم شخصی به این نتیجه رسیدند که تا اطلاع ثانوی در تریبون نمازجمعه حضور نداشته باشند، لذا هنوز حضور مجدد ایشان تایید نشده است و تمام اخبار در حد رایزنی و گمانه‌زنی است.  وی در مورد دلایل دوری هاشمی از نمازجمعه متذکر شد "یک دلیل به عدم اجرای پیشنهادات ایشان در نماز جمعه 26 تیرماه باز می‌گردد و دلیل دیگر، احتمال بر هم خوردن نظم عمومی در زمان حضور ایشان است."
 
در آخرین نماز جمعه که به امامت آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزارشد (26 تیرماه)، حامیان جنبش سبز با حضور خود در خیابان های اطراف دانشگاه تهران و به جای آوردن نماز و سر دادن شعارهای سبز، جلوه ای خاص به آن مراسم دادند. در حاشیه این مراسم درگیری و بازداشت سبزها و اهانت به هاشمی توسط لباس شخصی های حامیِ دولت، خبرساز شد و از آن زمان به بعد (هشت ماه اخیر) هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه حضور نیافته است.
 
نماز جمعه این هفته را امامی کاشانی برگزارمی کند.