جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


من همان طوفان سبزم ...

Posted:



امیر -

من همان طوفان سبزم ...

آرشم من ..كوه را در مي نوردم ..

.من به اوج قله البرز جاي مرز ايران .. تير بر قلب سياه نانجيبان مينشانم ...

بابكم من .. من ابومسلم ...سيه پوش عزيزان شهيدم

..من همان طوفان سبزم ..

من همان يعقوب ليثم .. مازيارم ..من زنسل قوم پاك سربدارم ..

من همان طوفان سبزم .. رنگ سبز پرچم ايران زمينم ..گرچه با خون پيكرم غسل شهادت را گرفته ...

من سراپا خشم و لبريز اميدم .. سرخ موي رو سفيدم ..

من همان طوفان سبزم .. كاوه آهنگرم من .. رنگ سبز من درفش كاويانم ...

در بلندي غرور و همت و آزاد مردي .. از زمين تا آسمانم ...

اي ندا اي خواهر من ... آه اي همرزم من ... اي آسماني ...

ديدم از خون گلويت چهره ات را ارغواني ....

اي نداي سرزمينم ... اي حضورت جاوداني .

چشمهايت بهت حيرت با زبان بيزباني ... آخرين طرز نگاهت بود آزادي .... جواني .....

تور دیدار نوروزی با سران - قسمت دوم

Posted:



در مراسم سال نو، تعدادی از روزنامه نگاران به بازدید نوروزی بزرگان جنبش سبز رفتند .

 

 

 

 

 

تور دیدار نوروزی با سران - قسمت اول

Posted:



در مراسم سال نو، تعدادی از روزنامه نگاران به بازدید نوروزی بزرگان جنبش سبز رفتند .
 

 

 

 

 

پیام تسلیت میرحسین موسوی به خانواده آیت الله منتظری

Posted:



جرس: میرحسین موسوی به مناسبت درگذشت همسر آیت الله العظمی منتظری پیام تسلیتی منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار «کلمه» متن این پیام به شرح زیر است:

 

جناب حجت الاسلام و المسلمین احمد منتظری

درگذشت مادر بزرگوار و داغدیده ومبارز را به شما خانواده گرامی تسلیت می گویم.ایشان بانویی فداکار و صبور در راه اسلام و انقلاب ویاری فداکاربرای همسرعالیقدرومبارزشان در فراز و نشیب چند دهه اخیر بودوشهید گرانقدری چون محمد منتظری را در راه خدا داد .

خداوند متعال ایشان را مشمول رحمت واسعه خود قرار دهد وبه شما خانواده عزیز صبر واجر عنایت فرماید.

میرحسین موسوی
 

نیروی انتظامی در صدد تشکیل کمیسیون رعایت حقوق شهروندی است

Posted:

نیروی انتظامی در صدد تشکیل کمیسیون رعایت حقوق شهروندی است

حرمت مردم باید با همه ابعادش حفظ شود! -

جرس: فرمانده کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، از تشکیل قریب الوقوع «کمیسیون رعایت حقوق شهروندی» در آن نهاد انتظامی خبر داده و خاطرنشان کرد در این کمیسیون به همه ابعاد حقوق شهروندی در نیروی انتظامی، از جمله مسائل بازداشتگاه ها، توجه ویژه خواهیم داشت.

 

سخنان دیرهنگام فرمانده کل نیروی انتظامی در حالی صورت می گیرد که عموما طی سالهای اخیر و خصوصا در حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری، عملکرد خشن و سوال برانگیزِ نیروی انتظامی در برخورد با مردم و شکنجه های رخ داده در داخل بازداشتگاهها که سبب فوت یا جراحت های جبران ناپذیر روحی و جسمیِ بازداشت شدگان شد، از جنجالی و مسئله برانگیزترین مسائل روز بوده است.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار پاسدار اسماعیل احمدی مقدم، امروز گفتگویی ضمن بیان اولویت های برنامه پلیس کشور در سال جدید و ذکر اینکه "موضوع حقوق شهروندی از اولویت های برنامه های پلیس در سال جاری بشمار می رود"، تصریح کرد "حرمت مردم باید با همه ابعادش حفظ شود...در نیروی انتظامی معتقدیم رعایت قانون باید فصل الخطاب رفتار با شهروندان باشد."

 

فرمانده کل نیروی انتظامی همچنین با ذکر این نکته که "حتی با مجرمان باید رفتار مناسب داشته باشیم و جرم مجرم باید مورد هدف باشد نه شخصیت او"، تشکیل کمیسیون رعایت حقوق شهروندی در آن نیرو را در همین راستا بیان کرد.

 

احمدی مقدم سال نو را سال آرامش، ثبات امنیت و همدلی دانست و با اشاره به حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، گفت "در حوادث بعد از انتخابات، فتنه ها توانسته بود تا حدی در جامعه ایجاد شکاف کند که خوشبختانه وقتی حقایق آشکار شد همبستگی مردم در ۲۲ بهمن به صورت قویتر شکل گرفت و همه فتنه ها و دسیسه ها را نقش بر آب کرد."

 

لازم به ذکر است عملکرد صدر تا ذیل نیروی انتظامی در سالها و ماههای اخیر، بویژه در ماجرای حملات به کوی دانشگاه و خوابگاههای دانشجویان، ماجرای هولناک بازداشتگاه کهریزک، تخریب اموال عمومی و مردمی (طبق تصاویر و شواهد مستند)، اتفاقات رخ داده در بازداشتگاههای موقت و برخوردهای صورت گرفته در هنگام دستگیری ها و ...، سبب گردیده است که این نیرو، خارج از کارکردِ اصلیِ خود در جامعه (یعنی بیطرفی و حفاظت از امنیت و آسایش مردم)، در افکار عمومی به عنوان نهادی روبروی مردم قرار گیرد.  

 
 

 

 

فیلترینگ اینترنت؛ این بار به نفع سایتهای حامی دولت!

Posted:



جرس: صبح امروز کاربران اینترنت در مواجه با سایت‌های فیلتر شده، دیگر با آن صفحه سفید رنگ همیشگی که اعلام می‌کرد: «مشترک گرامی! دسترسی به این سایت امکانپذیر نمی‌باشد» روبرو نشدند بلکه صفحه‌ای در برابر آنها ظاهر شد که طبق نوشته‌های این صفحه سایت‌های مفید در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

 به گزارش کلمه ،این صفحه بخش‌های مختلفی دارد که یکی از آن بخش‌ها‌، مربوط به سایت‌های مفید خبری است. اکثر سایت‌های خبری مفیدیی که در این صفحه وجود دارند از سایت‌های اصول‌گرای حامی دولت هستند.

گرچه سایت‌های منتقد دولت و اصلاح‌طلب همه فیلتر هستند و انتظاری هم نبود که دز این صفحه مشاهده شوند اما مشاهده لیست سایت‌های مفید موجود در این صفحه نشان می‌دهد که مسوولان تا چه حد به آزادی بیان و گردش آزاد اطلاعات معتقدند. این صفحه به‌گونه‌ای است که حتی اثری از خبرگزاری ایلنا که مشی اصلاح‌طلبانه و‌ انتقادی به دولت دارد در آن نیست.

در این صفحه نوشته شده است: با بکار گیری نرم‌افزار جدید فیلترینگ سایت‌های ضد اخلاقی و متخلف کشور، صفحه فیلترینگ این سایت‌ها نیز تغییر کرده است.

این سایت اشاره کرده: این نرم‌افزار جدید فیلترینگ در راستای جنگ نرم و مقابله با توطئه‌های دشمنان کشور به خصوص در حوزه سایبر صورت گرفته است و در نرم‌افزار جدید که بسیار هوشمند است تمام ترفندهای مختلف سایت‌های ضد انقلاب و ضد اخلاقی در نظر گرفته شده است.

 


 

بررسی تحریم ایران در اجلاس امروز وزیران خارجه گروه ۸

Posted:



جرس:جلسه وزیران امور خارجه کشورهای قدرتمند جهان در کانادا برگزار می شود و تحریم بین المللی ایران در دستور کار قرار دارد.

 

بعد از ظهر امروز  وزیران امور خارجه هشت کشور قدرتمند جهان در گاتینو، ایالت کبک در کانادا، تشکیل جلسه می دهند تا دستور کار اجلاس سران گروه را که اواخر ماه ژوئن درکانادا برگزار خواهد شد مورد بررسی قرار دهند.

اجلاس وزیران امور خارجه تا صبح روز سه شنبه ادامه خواهد داشت و محورهای اصلی مباحثات آن را صلح و امنیت جهانی، پیشبرد دموکراسی، رعایت حقوق بشر و حمایت از حکومت قانون تشکیل می دهد.

گروه هشت از کشورهای آمریکا، ژاپن، آلمان، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا، کانادا و روسیه تشکیل یافته و رهبران این کشورها هر ساله برای بررسی مسایل عمده سیاسی و اقتصادی جهان در یکی از کشورهای عضو تشکیل جلسه می دهند.

یکی از مسایلی که انتظار می رود در اجلاس جاری وزیران امور خارجه گروه هشت مورد بررسی قرار گیرد موضوع برنامه هسته ای ایران و نحوه برخورد با آن است.

لورنس کانون، وزیر امور خارجه که ریاست این اجلاس را برعهده خواهد داشت، گفته است که تصمیم ایران در نادیده گرفتن مصوبات شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی و شورای امنیت سازمان ملل برای توقف غنی سازی اورانیوم "مایه نگرانی جدی" وزرای شرکت کننده در اجلاس گاتینو است.

آقای کانون گفته نحوه وارد کردن فشار بین المللی بیشتر بر دولت ایران برای توقف فعالیت در زمینه غنی سازی اورانیوم را در این اجلاس مطرح خواهد شد.

وزیر امور خارجه کانادا افزوده است که "اعتقاد من این است که در شرایط حاضر، ما چاره دیگری جز وارد کردن فشار بیشتر بر ایران نداریم و راه مطلوب در این زمینه هم استفاده از امکانات شورای امنیت سازمان ملل است."

ایالات متحده و کشورهای غربی خواستار تصویب قطعنامه جدید شورای امنیت حاوی تحریم های شدیدتر علیه ایران شده اند تا به این ترتیب، دولت این کشور را به قبول مصوبات شورای امنیت وادار سازند.

ایالات متحده تاکید داشته که تحریم های جدید باید "هوشمند" باشد و به جای مردم ایران، که از سوی حکومت نیز تحت فشار سیاسی قرار دارند، نهادها و مقامات دولتی مرتبط با فعالیت های هسته ای را هدف قرار دهد.

در عین حال، تصویب قطعنامه جدیدی در شورای امنیت مستلزم کسب توافق چین است که در کنار آمریکا، روسیه، بریتانیا و فرانسه از اعضای دایم و دارای حق وتو در شورای امنیت را تشکیل می دهند.

تمدید آئین دادرسی کیفری بر اساس حکم ولایی

Posted:

تمدید آئین دادرسی کیفری بر اساس حکم ولایی

جرس: صادق لاریجانی، رئیس دستگاه قضائی جمهوری اسلامی، از دستور اکید آقای خامنه ای برای تمدید قانونِ فعلیِ آئین دادرسی کیفری خبر داد و آنرا "دستور ولائی از سوی رهبری" ذکر کرد .

 

به گزارش ایلنا، آملی لاریجانی امروز در جریان اولین جلسه مسئولانِ عالی قضاییِ كشور در سال جدید، ضمن اینکه دستگاه قضایی را "یكی از مراكز اصلی و مهم خدمت به مردم" عنوان کرده و مدعی گردید "قوه قضاییه نهادی مسئول برای احقاق حق مظلومان می باشد"، خاطرنشان نمود "با توجه به گذشت سریع فرصت‌ها، خدمت رسانی به مردم و رفع حوایج آنان از مهمترین عبادات است و خوشبختانه قضات و كاركنان دستگاه قضایی در ایام تعطیلات نوروزی با تشكیل واحدهای كشیك در سراسر كشور خدمات موثر و قابل تقدیری ارایه دادند."

 

رئیس قوه قضاییه با توجه به اتمام مهلت اجرای آزمایشی قانون آیین دادرسی كیفری در سال گذشته اظهار داشت: "به لحاظ مشكلات قانونی كه مراجع قضایی در سال جدید با فقدان قانون آیین دادرسی كیفری مواجه بودند و مجلس نیز لایحه جدید قانون آیین دادرسی كیفری را به تصویب نرسانده بود، با كسب دستور ولایی از رهبری، آیین دادرسی كیفری براساس قانون سابق تا ابلاغ ثانوی تمدید شده است. "

 

لازم به ذکر است حقوقدانان مستقل و با تجربۀ کشور، اشکالات زیادی بر قانون فوق الذکر وارد نموده و از ضرورت تغییر آن در جهت عادلانه ساختن روند رسیدگی به امور قضایی و کیفریِ کشور سخن گفته بودند.

 

بعنوان مثال حذف نهاد قدیمی دادسرا از نظام قضایی کشور و تمرکز اختیارات و وظایف قضایی در سیستم دادگاه های عمومی موجب شده است که اغلب قضات شاغل در این دادگاه ها به ویژه قضات جوان و کم تجربه نسبت به مقررات و آیین رسیدگی به امر کیفری در دادسرا آگاهی لازم را نداشته باشند و بنا به نظر کارشناسان زبدۀ حقوقی، در شرایط کنونی و با وجود گذشت چند سال از احیای دادسرا، عدم تصویب آیین دادرسی متناسب این نهاد باعث شده عده یی از قضات شاغل در دادسرا به برخی از اصول و قواعد رسیدگی در این نهاد اشراف نداشته باشند.

 

همچنین مقررات اصلاحی قانون تشکیل دادگاههای عمومی و انقلاب دارای اجمال و اشکالات متعددی است که اعمال رویه های مختلف را در رسیدگی به امور کیفری سبب شده است.

 

 

تمجید مهدی کروبی از مجاهدت و فداکاری بانو ربانی

Posted:



جرس:حجت‌‌الاسلام والمسلمین مهدی کروبی در پیامی درگذشت همسر آیت‌الله‌العظمی منتظری(رضوان‌الله تعالی علیه) را به بیت آن مرجع عالی‌قدر تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار سحام نیوز در این پیام که امروز منتشر شد آمده است: هنوز غم جانکاه رحلت مرجع عالی‌قدر حضرت آیت‌الله‌العظمی منتظری(قدس سره‌الشریف) بر جان ما سنگینی می‌کرد که مطلع شدیم همسفر و همراه ۶۰ ساله آن مجاهد نستوه بیش از ۱۰۰ روز این فراق را تاب نیاورد و جان به‌جان‌آفرین تسلیم کرد تا در جوار رحمت الهی نیز همراه آن عزیز سفر کرده باشد.


کروبی ضمن عرض تسلیت آورده است: این بانوی بزرگوار و با فضیلت که با اهدای ۲ فرزند شهید و جانباز مصداق بارز زن مسلمان و مثل اعلای فداکاری، پرهیزکاری و مجاهدت در راه خدا بود، حقی عظیم بر ملت بزرگوار ایران و به‌ویژه مبارزان انقلاب اسلامی دارد.
 

هنگامه شهیدی مستحق حکم صادر شده نیست

Posted:



درخواست حکم برائت برای این روزنامه نگار دربند از سوی وکیل -

جرس:محمد مصطفایی وکیل هنگامه شهیدی فعال حقوق زنان در رابطه با وضعیت بازداشت وی اظهار داشت: «حکم بدوی این فعال حقوق زندان در پنجم اسفندماه از 6سال و 3 ماه و یک روز به 6 سال تقلیل پیدا کرد و 3 ماه و یک روز آن به پرداخت جزای نقدی تبدیل شد.»
 

مصطفایی افزود: در روز پنجم اسفندماه این حکم به هنگامه شهیدی اطلاع داده شد و از وی خواسته شد تا در روز 6اسفندماه برای ارائه پاره‌ای از توضیحات به وزارت اطلاعات مراجعه کند و زمانی که وی در محل مورد نظر حاضر شد به او اطلاع داده می‌شود که بازداشت است و حکم وی از امروز جنبه اجرایی پیدا کرده است.

 

به گزارش ایلنا وی گفت: به دلیل ایرادات فراوان پرونده هنگامه شهیدی معتقدیم که وی مستحق حکم صادر شده نیست و باید حکم برائت این فعال حقوق زنان صادر شود و بر همین اساس در نامه‌ای درخواست خود را از قانونگذار مطرح کردیم تا براساس اختیارات خود به دلیل غیرقانونی و غیرشرعی بودن این حکم آن را بار دیگر مورد بررسی قرار دهد.

این وکیل دادگستری تأکید کرد: هنگامه شهیدی در حال حاضر در زندان به سر می‌برد و امیدواریم بتواند از مرخصی خود استفاده کند.