جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


تاکید مجدد عسگراولادی: موسوی و کروبی فتنه گر نیستند

Posted: 04 Jan 2013 08:07 AM PST

جــــرس: دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری مجددا گفت: فتنه‌گر اصلی آمریکا،‌ انگلیس و استکبار است و موسوی و کروبی فتنه‌گر نیستند.

 

به گزارش ایسنا، حبیب‌الله عسگراولادی در مراسم دهه آخر صفر در محل مدرسه شهدای موتلفه، ‌در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که "چرا در اظهارنظر قبلی خود، موسوی و کروبی را فتنه‌گر نداسته‌اید؟"، اظهار کرد: موسوی و کروبی فتنه‌گر نیستند بلکه فتنه‌گر اصلی آمریکا،‌ انگلیس و استکبار است.فتنه‌گران در وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری در سال 88، اطراف موسوی و کروبی را گرفتند و این دو باید از این فتنه‌گران اعلام برائت کنند.


این فعال جریان محافظه کار پیش از این نیز گفته بود که نباید کسانی را که سابقه زیادی در انقلاب دارند به راحتی از دست داد.

 

فرمانده نیروی انتظامی از تهیه نرم‌افزار کنترل شبکه های اجتماعی خبر داد

Posted: 04 Jan 2013 08:07 AM PST

جــــرس: در ادامه اِعمال محدودیت ها و فشار بر فعالان اینترنتی و شهروندان، فرمانده نیروی انتظامی از تهیه نرم‌افزاری جدید برای آنچه "کنترل هوشمند" شبکه های اجتماعی خبر داد و عنوان کرد: کنترل هوشمند شبکه‌های اجتماعی نسبت به فیلترینگ آنها بهتر است.

 

به گزارش ایسنا، سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه مراسم صبحگاه فرماندهی انتظامی استان قم گفت: اساسا نیروی انتظامی در حوزه فیلترینگ سایت‌ها مسوولیتی نداشته و تصمیم و اجرای آن برعهده ناجا نیست.


وی با تاکید بر اینکه کنترل هوشمند شبکه‌های مجازی اجتماعی، از مضرات آنها جلوگیری می‌کند، تصریح کرد: با کنترل هوشمند شبکه‌های اجتماعی چندگانه علاوه بر اینکه از مضرات آنها جلوگیری می‌شود، مردم می‌توانند از بخش‌های مفید آن بهره‌مند شوند.


فرمانده نیروی انتظامی همچنین از تهیه نرم‌افزاری جدید در این راستا خبر داد و عنوان کرد: با تشکیل شورای فضای مجازی، تصمیم‌ها سرعت گرفته و مسوولان درصدد تهیه آن هستند تا تسهیلات برای کاربران اینترنت افزوده شود.


خروج اتباع مجاز، بصورت تدریجی امکانپذیر است
احمدی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه خروج اتباع نیاز به زمان دارد و این امر بصورت تدریجی امکان پذیر خواهد بود، گفت: این روند نسبت به گذشته و اقامت اتباع مجاز خصوصا افاغنه در حال ارتقا است و به تدریج صورت می‌گیرد.


به گفته وی همچنین قانونی کردن اقامت اتباع مجاز، روندی است که آرام و بصورت تدریجی در حال انجام است.
فرمانده نیروی انتظامی، با اشاره به اینکه افاغنه از ابتدای انقلاب در کشور حضور داشته‌اند، گفت: این اتباع در بسیاری از مشاغل سخت حضور داشتند، اما با توجه به شرایط اقتصادی و پایین آمدن ارزش پول ملی، بسیاری از آنها بصورت داوطلبانه از کشور خارج شدند.


سردار احمدی مقدم افزود: شاخص‌هایی برای استان‌های کشور در بعد قانونی کردن اقامت اتباع مجاز وجود دارد تا بتوان به تدریج از حضور اتباع غیرمجاز جلوگیری کرد.
 

 

سلامت جسمی صالح الدین مرادی در خطر است

Posted: 04 Jan 2013 08:07 AM PST

جــــرس: وضیعت جسمی صالح الدین مرادی از دراویش گنابادی محبوس در زندان عادل آباد شیراز وخیم گزارش شده است. وی ماه‌هاست که از درد کلیه رنج می‌برد و اکنون نیز دچار خونریزی داخلی شده است.

 

به گزارش مجذوبان نور، آقای صالح الدین مرادی که ماه‌هاست از درد کلیه رنج می‌برد، حال به خونریزی داخلی و سوء تغذیه شدید مبتلا شده است و تاکنون نیز پیگیری خانواده این درویش برای رساندن وی به مراکز درمانی نیز هیچ نتیجه‌ای نداشته، به طوری که در اعزام این درویش به بیمارستان هیچ گونه معالجه‌ای برای این زندانی عقیدتی صورت نگرفته و بدون معاینه توسط پزشک به زندان بازگردانده شد.


این زندانی عقیدتی حتی در جلسه رسیدگی به پرونده خود که در روز دوشنبه ۱۱ دی ماه در شعبه دوم دادگاه انقلاب شیراز برگزار شد نیز از وضیعت جسمی مناسبی برخوردار نبود به طوری که قادر به دفاع از خود نشد.


گفتنی است که قاضی پرونده در جلسه دادگاه با توجه به وضیعت جسمی و ۱۶ ماه تحمل زندان، برای آزادی وی قرار کفالت صادر کرد، اما این درویش گنابادی با رد این پیشنهاد توضیح داده است که: “تا برادران و هم مسلکان من نیز به همین جرم در زندان محبوس هستند، حاضر به آزادی مشروط نیستم. این قرار کفالت بایستی از‌‌ همان اول صادر می‌شد تا من ۱۶ ماه را در زندان سپری نکنم.”
 

همسر امین چالاکی به همسر در بندش: این تلاشها برای اصلاح و برقراری عدالت بی نتیجه نخواهد ماند

Posted: 04 Jan 2013 04:24 AM PST

جـــرس: سمیه عالمی پسند، همسر امین (پیمان) چالاکی که از زندانیان سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ اوین است، به مناسبت تولد همسرش دلنوشته ای را خطاب به او نوشته و آورده: "همه این تلاشها برای اصلاح و برقراری عدالت بی نتیجه نخواهد ماند و روزی را خواهیم دید که فرزندانمان در ایرانی آباد وآزاد زندگی می کنند وسهم شان را از کشور ثروتمند ایران خواهند گرفت."


به گزارش کلمه، عالمی پسند که خود به همراه همسرش و “مانا”، دختر ۴ ساله شان در شهر ساوه بازداشت شدند و روز اول بازداشت را در یک سلول بودند، در این دلنوشته به خاطراتش از فعالیت های سیاسی چالاکی و حمایت هایش از اقشار محروم جامعه اشاره می کند و می گوید: من صدای تورا آنگاه که از تریبون انجمن اسلامی دانشگاه ، برای تحقق عدالت و آزادی در ایران فریاد می زدی، شنیدم. صدایت را در جلسات حزب و ستادها شنیدم که برخلاف بسیاری از هم نسلانت به جای پیگیری منافع اقتصادی خود همیشه در پی مطالبات اقشار فرودست جامعه بودی. همان مردمانی که امروز زندگی را به سختی می گذرانند و ما هنوز نتوانسته ایم برای کم شدن رنجشان کاری انجام دهیم. مردمانی که قرار بود پول نفت را سر سفره هایشان ببرند اما امروز نفت به تاراج رفته و بجای آن ترس و وحشت را برایشان هدیه کرده اند.


چالاکی که محکوم به ۴ سال حبس تعزیری است، در سال ۸۸ معاون اجرایی ستاد میرحسین موسوی در شهر ساوه بود. وی به همراه همسرش در سال های گذشته از فعالان دانشجویی دانشگاه آزاد بود و پس از آن سابقه همکاری با جبهه مشارکت و فعالیت های مدنی در دفاع از حقوق کارگران را داشت.


متن کامل نامه سمیه عالمی پسند به همسرش در ادامه می آید:


پیمان عزیزم سلام
تولد سی و چهار سالگی ات مبارک عزیز نازنین.
این دهمین سال است که سالگرد میلادت را تبریک می گویم اما امسال برخلاف نه سال گذشته که در کنار هم، زیر سقف خانه کوچکمان جشن می گرفتیم امسال از پشت دیوارهای بلند اوین به تو تبریک می گویم. می دانم که صدایم را خواهی شنید! ما صدای هم را خوب می شنویم. یادت هست اولین هدیه ام را:
“تمام خاک را گشتم به دنبال صدای تو…….. ”
من صدای تو را آنگاه که از تریبون انجمن اسلامی دانشگاه، برای تحقق عدالت و آزادی در ایران فریاد می زدی، شنیدم. صدایت را در جلسات حزب و ستادها شنیدم که برخلاف بسیاری از هم نسلانت به جای پیگیری منافع اقتصادی خود همیشه در پی مطالبات اقشار فرودست جامعه بودی. همان مردمانی که امروز زندگی را به سختی می گذرانند و ما هنوز نتوانسته ایم برای کم شدن رنجشان کاری انجام دهیم. مردمانی که قرار بود پول نفت را سر سفره هایشان ببرند اما امروز نفت به تاراج رفته و بجای آن ترس و وحشت را برایشان هدیه کرده اند. مردمانی که در عصر ارتباطات، داشتن وسایل ارتباطی برایشان جرم محسوب می شود تا مبادا از اخبار و واقعیت ها مطلع شوند و در جهل و ناآگاهی بمانند.
اما عزیزم، یقین دارم همه این تلاشها برای اصلاح و برقراری عدالت بی نتیجه نخواهد ماند و روزی را خواهیم دید که فرزندانمان در ایرانی آباد وآزاد زندگی می کنند وسهم شان را از کشور ثروتمند ایران خواهند گرفت.
عزیزم دوستت دارم نه فقط برای اینکه همسرم هستی، تو دوست، همفکر، هم نسل، همراه و حتی هم سلولی من بودی. آری فکر می کنم ما تنها زوجی بودیم که در زندان افتخار هم سلول شدن را هم پیدا کردیم و عجب خاطراتی داریم از این زندگی ده ساله مان.
نازنینم، به صبر واستقامتت افتخار می کنم و برای تو وهمه دوستان عزیز دربند آرزوی سلامتی واستواری دارم.


سمیه عالمی پسند
۱۵/۱۰/۹۱


 

واکنش خانه موسیقی به ثبت تار به نام جمهوری آذربایجان در یونسکو

Posted: 04 Jan 2013 03:08 AM PST

جـــرس: سخنگوی خانه موسیقی ایران از پی گیری خانه موسیقی و سازمان میراث فرهنگی در مورد ثبت تار توسط جمهوری آذربایجان خبر داد.

 

داریوش پیرنیاکان، سخنگوی خانه موسیقی ایران در گفتگو با مهر گفت: "قرار شده است که نماینده سازمان میراث فرهنگی اعتراض جامعه ایرانی را به یونسکو اعلام و ثابت کند که خاستگاه اصلی ساز تار کشور ایران است و آنها را قانع کنند."

در هفتمین اجلاس کمیته میراث معنوی یونسکو که اواسط آذرماه سالجاری برگزار شد، ساز "تار" به نام جمهوری آذربایجان ثبت شد. این اتفاق انعکاس گسترده ای در میان علاقه مندان موسیقی در ایران داشت.

در این اجلاس که نمایندگان سازمان میراث فرهنگی ایران هم حضور داشتند، ۳۶ اثر از نقاط مختلف جهان از جمله مراسم قالیشویان مشهد اردهال ثبت شد.

آقای پیرنیاکان گفته است: "پس از ثبت تار ایرانی به نام کشور آذربایجان، چهارشنبه ۶ دی‌ماه اعضای خانه موسیقی جلسه‌ای را با مسئولین سازمان میراث فرهنگی برگزار کردند که در این جلسه مدارک مستدلی از اینکه چگونه ساز تار به کشور آذربایجان رفته است، تحویل آن ها دادیم."

به گفته آقای پیرنیاکان اهمال کاری مسئولان میراث فرهنگی که در آن زمان مدارک لازم را ارائه نکرده‌اند، باعث شده است که تار به نام کشور آذربایجان ثبت بشود.

علیزاده می گوید اگر عنوان تار ایرانی و تار آذری از یکدیگر تفکیک شود مشکل حل می شود

پیش از این حسین علیزاده، نوازنده تار و آهنگساز موسیقی ایرانی با تاکید بر اینکه مسئولان ایرانی اقدامی شایسته برای ثبت جهانی تار به نام این کشور انجام نداده اند، گفت که بهتر است اقدام کشور آذربایجان برای ثبت این ساز به نام خودشان را با دیده تعصب ننگریم.

علیزاده گفته بود: "اگر ردیف موسیقی سنتی در یونسکو به نام ایران ثبت شده به دلیل دغدغه مسئولان نبوده است، بلکه رپرتواری که از قدیم در ایران وجود دارد مفصل‌تر از رپرتوار موسیقی آذربایجان، تاجیکستان و کشورهای اطراف است و این پیشینه آنقدر محکم بوده است که کسی نمی‌توانسته منکر آن شود. در غیر این صورت ردیف‌های موسیقی هم به نام کشور دیگری ثبت می‌شد."

به گفته آقای علیزاده "یونسکو نگاه می‌کند که کدام کشور به هنر سرزمینش اهمیت می دهد و احترام می‌گذارد. تار در آذربایجان یک ساز ملی به شمار می رود و با فرهنگ و تاریخ این جامعه عجین شده است و حال اینکه اگر عنوان تار ایرانی و تار آذری در یونسکو از یکدیگر تفکیک شود، مشکل حل خواهد شد."

او در ادامه افزود: "تار به هرحال در یونسکو ثبت شده و مهم هم همین است که جریان‌های فرهنگی و هنری در جهان حفظ شود."

در سال های گذشته، از ایران سنت ها و مراسمی از جمله مراسم آیینی نوروز و نیز ردیف های موسیقی دستگاهی ایران در فهرست میراث ناملموس یونسکو به ثبت رسیده است.

فعالیت سه چهارم رهبران جهان در توییتر

Posted: 04 Jan 2013 03:08 AM PST

جـــرس: بر اساس یک اعلام رسمی سه چهارم از رهبران جهان در صفحه اجتماعی توییتر فعال هستند.


به گزارش مهر به نقل از ریل تایم ریپورت، بر اساس این آمار 75 درصد از رهبران جهان در سال 2012 بر روی شبکه توییتر فعال بودند.


آماری که مؤسسه شورای سیاست گذاری شخصی از 164 کشور از 193 کشور جهان که در سازمان ملل نماینده دارند، بدست آمده نشان می دهد که 123 رهبر ارشد و رؤسای دولتها بر روی توییتر فعال هستند.


در سال 2011 این رقم 42 درصد یا 69 رهبر و در سال 2010 نیز 20 درصد و 33 نفر بوده است.


در این بین صفحه شخصی باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا با 25 میلیون نفر بیشترین بازدید کننده و علاقمند را دارد.


هوگو چاوز رئیس جمهوری ونزوئلا نیز پس از وی با 3.5 میلیون نفر باز دید کننده رتبه بعدی را دارد.

 

نگرانی امام جمعه تهران از رویدادهای عراق

Posted: 04 Jan 2013 03:08 AM PST

جـــرس: امام جمعه جدید تهران، از بروز اعتراضات گسترده علیه دولت نوری المالکی در عراق ابراز نگرانی کرد. محمدعلی موحدی کرمانی٬ امام جمعه تهران همزمان با اعلام اینکه امیدوار است "جنبش اشغال وال استریت" مقدمه ظهور «امام زمان» باشد٬ ادعا کرد "مردم هنوز «عاشق» روحانیت هستند."


به گزارش ایلنا، موحدی کرمانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نماز جمعه امروز تهران در این باره گفت: غربی ها و نوکران آنها هنوز از توطئه سوریه خارج نشده اند، توطئه دیگری را در عراق به راه انداخته اند.


وی گفت: متاسفانه عربستان هم یکی از حامیان غرب و آمریکا در این توطئه هاست. توصیه من به سردمداران عربستان این است به جای اینکه دل به آمریکا خوش کنند اعتقاد به خدا را در خود تقویت کنند.


موحدی کرمانی در باره بحران مالی در کشورهای غربی نیز گفت: سقوط آمریکا به پرتگاه اقتصادی و فروپاشی مالی در این کشور و کشورهای اروپایی ظلمی است که به مردم آنان می شود و امیدوارم که آنان نیز دچار بیداری شوند که این موضوع راهی جز تمسک به اقتصاد قرآن ندارد.


این مقام انتصابی با ادعای اینکه "قیام ۹ دی نمونه‌ای از قیام ۱۹ دی در سال ۵۶ است"، گفت: مردم ایران بیدار، آگاه و با بصیرت هستند و با فشار اقتصادی از صحنه خارج نمی‌شوند.

 

 

اوباما لایحه تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی را امضا کرد

Posted: 04 Jan 2013 03:08 AM PST

جـــرس: کاخ سفید اعلام کرد که باراک اوباما، یک لایحه دفاعی که تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی را تشدید و تمهیدات امنیتی را در همه سفارت‌های آمریکا در سراسر جهان افزایش می‌دهد، امضا کرد.

 
 تحریم‌های جدید آمریکا علیه برنامه هسته‌یی ایران بخش‌های انرژی، کشتی‌رانی و کشتی‌سازی ایران و نیز بخش واردات را هدف قرار می‌دهد و آن‌ها را به بهانه «نگرانی از اشاعه» در فهرست سیاه قرار می‌دهد

به گزارش آفتا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این قانون تحریم‌هایی را علیه صدای و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز اعمال می‌کند

طبق این قانون تجارت با ایران در زمینه فلزات گران بها، گرافیت، آلومینیوم و فولاد، زغال‌سنگ کارخانه‌های ذوب آهن و نرم‌افزار فرایندهای صنعتی ممنوع است

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ریک اسنایدر، فرماندار ایالت میشیگان قانونی را به نام "قانون تحریم‌های اقتصادی ایران" امضا کرد که بر اساس آن کسانی که در مناقصات دولتی شرکت می‌کنند ملزم می‌شوند ثابت کنند که قراردادی با ایران ندارند. نقض این قانون می‌تواند جریمه‌های شش رقمی به همراه داشته باشد

نتانیاهو: ایران هنوز از خط قرمز ما برای برنامه هسته‌یی‌اش عبور نکرده است
نخست‌وزیر اسرائیل با تکرار اتهامات غرب مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته‌یی ایران اعلام کرد که تهران هنوز از خط قرمز برنامه هسته‌یی عبور نکرده است و اسرائیل هم‌چنان مصمم است تهران را از دستیابی به تسلیحات هسته‌یی بازدارد

بنیامین نتانیاهو در سخنرانی‌اش در سازمان ملل در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۲ در یک نقاشی درباره برنامه هسته‌یی ایران که به عنوان یک موضوع طنز تا مدت‌ها مورد توجه رسانه‌ها بود، خط قرمزی را برای نشان دادن پیشرفت ۹۰ درصدی ایران در ساخت بمب به تصویر کشید و مدعی شد که امکان ندارد ایران تا بهار یا تابستان سال ۲۰۱۳ از آن خط عبور کند

به گزارش روزنامه اورشلیم پست، نتانیاهو روز پنج‌شنبه در جلسه آخر نشست سالانه پایان سال در وزارت امور خارجه اسرائیل که با حضور سفیران اسرائیل در کشورهای خارج برگزار شد، با بیان این که «ایران هم‌چنان تهدید شماره یک است» تهران را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌یی متهم کرد و گفت که اگر جلوی این اتفاق گرفته شود، شانسی برای تغییرات مثبت در منطقه وجود دارد

مراسم بزرگداشت آیت الله منتظری و مهندس بازرگان شنبه در مالزی برگزار می‌شود

Posted: 04 Jan 2013 02:18 AM PST

جـــرس: مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله منتظری و مرحوم مهندس بازرگان، روز شنبه در کوالالامپور مالزی برگزار می‌شود.

 

این مراسم با عنوان «تعامل و مدارا؛ در حیات علمی و عملی آیت الله منتظری و مهندس بازرگان» روز شنبه پنجم ژانویه در کوالالامپور مالزی برگزار می‌شود.

 

به گزارش ملی – مذهبی به نقل از منابع خبری مستقل، این مراسم شامل سخنرانی، پخش قطعاتی از زندگی و سخنرانی‌های این دو شخصیت ملی و اسلامی و نمایشگاه عکس است.

 

 محل برگزاری این مراسم خیابان امپنگ، ساختمان Wisma MCA طبقه ۱۳، سالن پنج اعلام شده است. ساعت شروع این مراسم شش بعدازظهر است.

 

 آیت الله منتظری و مهندس بازرگان از رهبران انقلاب ایران بودند که بعد از مدتی به منتقدان حکومت جمهوری اسلامی تبدیل شدند.

 

 مهندس مهدی بازرگان؛ نخست وزیر دولت موقت و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بود که با انتقاد از شیوه‌های حکومت داری و برخورد با مخالفان و ادامه جنگ هشت ساله ایران و عراق مغضوب حکومت جمهوری اسلامی شد. مهندس بازرگان در ۳۰ دی ماه ۱۳۷۳ درگذشت.

 

 آیت الله منتظری؛ رییس مجلس خبرگان قانون اساسی و قائم مقام رهبری آیت الله خمینی بود که او نیز به علت انتقاد از اعدام مخالفان زندانی در تابستان ۱۳۶۷ از قدرت کناره گیری کرد و پس از آن در سال ۱۳۷۶ به خاطر انتقاد از رهبر فعلی جمهوری اسلامی برای پنج سال در حصر خانگی به سر برد. او از حامیان جنبش سبز بود .

 

تاجزاده: فعال شدن مصباح و جنتی نشان از پیش رو بودن کودتای انتخاباتی دیگری است

Posted: 04 Jan 2013 02:01 AM PST

جـــرس: مصطفی تاجزاده طی یادداشتی با اشاره به برخی فعالیتهای انتخاباتی جریان تمامیت خواه حاکم، خاطرنشان می کند: "فعال شدن مصباح، جنتی و فرمانده سپاه را نشان از پیش رو بودن کودتای انتخاباتی دیگری است و هدف از تخریبها و هتاکی های اخیر را دور کردن اذهان مردم از انتقاد به سلطنت مطلقه و اشرافیت نفتی – نظامی می باشد."


وی با اشاره به اقدامات حکومت و بازیهای سیاسی آنان گفت: "“من معتقدم اگر درست و قانونی رسیدگی کنند انتخابات ۸۸ باطل است و احمدی نژاد باید محاکمه شود و علت این که مرا در انفرادی و دور از بقیه زندانیان سیاسی نگاه داشته اند این است که می ترسند این دیدگاه منتقل شود."


به گزارش نوروز، عضو دربند جبهه مشارکت همچنین در مورد ویدیویی که هفته گذشته از صحبتهای وی در خصوص انتخابات از صدا و سیما پخش شد، تاکید کرد که بار دیگر با صراحت اعلام میکنم که "من معتقدم در دوره قبل کودتا شد."


این زندانی سیاسی بار دیگر با تاکید بر آمادگی خود برای مناظره پیشنهاد کرده است تا وی را از انفرادی و بی هیچ سند و مدرکی در مقابل همه تیم بازجوها قرار دهند تا روشن شود مقصر اصلی رهبرو احمدی نژاد هستند یا موسوی و کروبی.


تاجزاده با اشاره به سکوت رهبری در هتاکی های اخیر به هاشمی رفسنجانی این سکوت را برای دو قطبی کردن فضای انتخابات برای رای آوردن نامزد مورد نظر رهبری دانسته و معتقد است در سه سال گذشته تنها موردی که رهبری گروه های خودسر را محکوم کرده در خصوص حمله به سفارت فخیمه انگلستان بوده است.


وی در بخشی از نوشته خود آورده است: “حرف ما روشن است اگر وضع خوب است که همه باید از رهبر تشکر و به او دعا کنند که کشورمان در مقایسه با کشورهای منطقه و دنیا اوضاعش عالی است! و اگر وضع بد است، انتقاد اصلی متوجه ایشان است که ۷۰% اختیارات کشور را مستقیم در دست دارد و ۳۰% بقیه را هم غیرمستقیم اعمال می کند.”


متن کامل این نوشته در پی می آید:


این روزها دوباره در حال احیای فعالیت های تبلیغی شان در سال ۸۸ هستند. به اشرافیت روحانیت حمله می کنند ولی قصدشان این است که سلطنت مطلقه را از انتقاد رهایی بخشند. چون به هر حال مسبب اصلی وضع موجود اوست. حرف ما روشن است اگر وضع خوب است که همه باید از رهبر تشکر و به او دعا کنند که کشورمان در مقایسه با کشورهای منطقه و دنیا اوضاعش عالی است! و اگر وضع بد است، انتقاد اصلی متوجه ایشان است که ۷۰% اختیارات کشور را مستقیم در دست دارد و ۳۰% بقیه را هم غیرمستقیم اعمال می کند.


هدف دوم از هتاکی های اخیراین است که اذهان را از توجه به اشرافیت نفتی – نظامی که در حال شکل گیری است و رانتی ترین و آلوده ترین نوع اشرافیت پس از انقلاب است، دور کنند. این روزها هرجا که بروند صحبت از فسادهای میلیاردی است و این که چطور دولتی که ادعا می شود پاک ترین دولت های تاریخ ایران است، عملاً تبدیل شده به فاسدترین دولت پس از انقلاب؟!


فقط یک نمونه از این فساد مالی که هیچ کس حاضر نیست در موردش توضیح دهد مربوط به واردات خودرو با ارز مرجع است. یعنی طبق اعلام خودشان یک سوم از دو و نیم میلیارد دلار ارز مرجع که امسال برای واردات خودروهای لوکس تخصیص داده اند، در اختیار یک نفر قرار گرفته که با دلار مرجع(هزارتومان) خود رو وارد کرده و با ارز سه هزار و پانصد تومان فروخته که اگر هیچ سود دیگری نبرده باشد، در همین معامله سود او دو هزار و پانصد میلیارد تومان بوده است. به این ترتیب ارز دارو را که حیاتی ترین نیاز روز انسان هاست به همین سادگی فدای سودجویی فردی کرده اند که دولت و مجلس جرأت ندارند نامش را ببرند!


نکته سوم این که باز هم مثل دفعه قبل رهبر در مورد هتاکی ها سکوت کرده است. دقیقاً مانند سکوتی که در قبال هتاکی های علنی در تبلیغات انتخاباتی کرد. ظاهراً این سکوت از هم اکنون برای دو قطبی کردن فضای انتخابات است تا نامزد موردنظر ایشان رأی آورد و بعد ا زانتخابات اعلام می شود که ایشان مخالف بوده است و اساساً هتاکی کار درستی نیست! و با یک انتقاد کوچک ا زمقصرین که همان جبهه سلفی – تکفیری های پایداری و منصوبان خود، دامن رهبری را به اصطلاح پاک می کنند. و به این شکل حتی ظاهر قضیه را هم حفظ نمی کنند. جالب است در سه سال گذشته تنها موردی که رهبری گروه های خودسر را محکوم کرده حمله به سفارت فحیمه انگلستان بوده است و گرنه نه در مورد قضیه حرم امام رضا و نه مرقد امام و نه راهپیمایی قدس و ۲۲ بهمن و نه هتاکی های اخیر، نه تنها نقدی از جانب ایشان صورت نگرفته است بلکه سکوت تأیید آمیز داشته اند.


نکته چهارم در مورد انتخابات، فعال شدن مصباح و جنتی و فرمانده سپاه است که فعالیت این ها معنایش این است که کودتای انتخاباتی دیگری در راه است. مدتی بود که از تئوریسین استبداد دینی(مصباح یزدی) خبری نبود که اکنون در آستانه انتخابات دوباره به صحنه آمده و برای مردم خط و نشان می کشد. جنتی هم که باید عامل اجرای قانون باشد و مثلا رئیس داوران این مسابقه است، هنوز شش ماه به انتخابات مانده افراطی ترین مواضع را اتخاد کرده است.


نکته دیگر در خصوص فیلمی است که یکی از شبکه های صدا و سیما پخش کرده و در آن به سخنانی از من اشاره می کند. من این فیلم را ندیده ام اما همان حرف همیشگی را می زنم که هرچه تبلیغات بیشتری می کنند نشان دهنده این است که فهمیده اند که جامعه و به خصوص هوادارانشان نسبت به انتخابات ۸۸ و عملکرد اقتدارگراها توجیه نیستند و همیشه تبلیغ یک سویه نشانه ضعف است.


من معتقدم در دوره قبل کودتا شد و قطعا رسیدگی به شکایت ما از نظامیان ابعاد کودتا را باز خواهد کرد و به همین دلیل هم از رسیدگی به این شکایت استنکاف می ورزند. ضمن این که به نظر من همان ستاد کودتا دوباره فعال شده ولی این بار دستش برای مردم کاملاً رو شده است. بنابرین نیاز به اقدامات تبلیغی بیشتر با صرف هزینه های کلان هستند.


من معتقدم اگر درست و قانونی رسیدگی کنند انتخابات ۸۸ باطل است و احمدی نژاد باید محاکمه شود و علت این که مرا در انفرادی و دور از بقیه زندانیان سیاسی نگاه داشته اند این است که می ترسند این دیدگاه منتقل شود و گرنه یک بند را در شرایطی که کمبود جا برای زندانی هایشان دارند، به من اختصاص نمی دادند و ارتباطم را با دیگران قطع نمی کردند.


این ها با ژست برنامه هایی همچون دیروز امروز فردا میخواهند نشان دهند که جامعه چند صدایی است ولی اگر اعتماد به نفس دارند و از افشای حقیقت نمی ترسند، همه شنودها، اسناد و اطلاعاتشان را جمع کنند و تنها یک ساعت قبلش به من اعلام مناظره کنند. مرا از همین انفرادی بی هیچ سند و مدرکی در مقابل همه تیم بازجوها قرار دهند تا روشن شود مقصر رهبرو احمدی نژاد هستند یا موسوی و کروبی که به ستم و به شکل غیرقانونی در حصر قرار گرفته اند. طبق اخبار خودشان در روزنامه ها اعلام شده علت این که برای این دو بزرگوار دادگاه نمی گذارند این است که نتیجه آن آبروریزی برایشان است.


مصطفی تاجزاده
زندان اوین