جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


احتمال آغاز مجدد بحران های سیاسی در پاکستان، در پی صدور حکم بازداشت نخست‌وزیر

Posted: 15 Jan 2013 08:30 AM PST

جــرس: دستور بازداشت راجه پرویز اشرف، نخست وزیر پاکستان و ۱۵ نفر دیگر از مقامات پاکستانی به اتهام فساد مالی از سوی دیوان عالی پاکستان، نگرانی‌هایی را در مورد بروز بحران سیاسی در آن کشور ایجاد کرده است.

 

به گزارش بی بی سی، اشرف متهم شده در دورانی که به عنوان وزیر آب و برق به کار مشغول بوده، از شرکت‌های خصوصی انرژی، حق حساب گرفته است.


نخست وزیر پاکستان اتهامات وارده را رد کرده است.


دولت پاکستان در واکنش به این اقدام صدور حکم بازداشت آقای اشرف را غیرمنتظره خوانده است.


تحلیل گران برکناری فوری نخست وزیر از سمتش را غیر متحمل دانسته اند.


این تازه‌ترین تحول در روند تقابل دولت و دادگستری در پاکستان طی سال‌های اخیر به شمار می‌رود.


فرمان دستگیری نخست وزیر پاکستان درحالی صادر شده که هزاران معترض در تلاشند تا خود را به ساختمان مجلس این کشور در شهر اسلام آباد، پایتخت نزدیک کنند.


براساس گزارش‌ها، پلیس اسلام آباد برای متفرق کردن این معترضان که تحت رهبری محمد طاهر القادری، یک روحانی پرطرفدار هستند، متوسل به گاز اشک آور شده است. این افراد خواستار مبارزه با فساد در کشور هستند.
محمد طاهر القادری خواهان مشارکت ارتش و نظام قضایی در انتصاب یک دولت کفیل برای نظارت بر انتخابات آتی است.


ام الیاس خان، خبرنگار بی بی سی در اسلام آباد می‌گوید همزمانی صدور حکم دیوان عالی کشور و تظاهرات معترضان شاید تصادفی باشد اما به گمان بسیاری از ناظران، زمان اعلام چنین خبری از سوی دیوان، شائبه حمایت بخش‌هایی از دادگستری و ارتش از این روحانی را تقویت می‌کند.


راجه پرویز اشرف در ژوئن ۲۰۱۲ به عنوان نخست‌وزیر جدید پاکستان انتخاب شد.


انتخاب او از سوی آصف علی زرداری، رئیس‌جمهوری پاکستان پس از آن صورت گرفت که دیوان عالی این کشور از یوسف رضا گیلانی، نخست‌وزیر سابق سلب صلاحیت کرد.


دیوان عالی پاکستان، یوسف رضا گیلانی را به دلیل عدم اجرای دستور قضایی برای از سر گیری پیگرد آصف علی زرداری، رئیس جمهور، به اهانت به دادگاه متهم کرده بود.


حکم دیوان عالی به پرونده پولشویی علیه آقای زرداری در دادگستری سوئیس ارتباط داشت.


این دیوان در اوت سال پیش، راجه پرویز اشرف را برای ادای توضیحات فرا خوانده بود.


دیوان عالی پاکستان حکم بازداشت راجه پرویز اشرف، نخست وزیر و ۱۵نفر دیکر را به اتهام فساد مالی صادر کرده است. آقای اشرف متهم است در دوران وزارت خود از شرکت‌های خصوصی انرژی، حق حساب گرفته است. او این اتهامات را رد می‌کند.
 

احمدی نژاد در دیدار های اخیر خود با مجامع نمایندگان استانها: رئیس‌جمهور را خدا تعیین می کند

Posted: 15 Jan 2013 05:18 AM PST

جــرس: با نزدیک شدن به زمان سخنرانی احمدی نژاد در مجلس، رئیس دولت دیدارهایی را با اعضای مجامع استانها ترتیب داده و سعی دارد با جلب نظر نمایندگان به صورت جداگانه ،آنان را متقاعد به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها کند. بر اساس گزارش ها، رئیس دولت البته در این دیدار ها سخنان جالبی را بر زبان می راند.

 

احمدی نژاد همچنین پیرامون موضوع دارو گفته است: "با داماد و فرزند کسی که دارو وارد می کند، قاطعانه برخورد می کنیم."


به گزارش آفتاب، امروز بعد از ظهر در جلسه هیات رئیسه مجلس تصمیم گرفته شد تا وقتی از طرف مجلس در اختیار احمدی نژاد قرار داده شود تا وی بتواند در حضور نمایندگان ملت سخنان خود را بگوید.


پر واضح است که رئیس جمهور از مدتی پیش از آنکه به مجلس برود فعالیت خود را شروع کرده و در حال رایزنی در جهت ارائه لایحه ای برای اجرای فاز دوم هدهمندی یارانه هاست و قصد دارد به هر ترتیبی که شده با نفوذ بر نمایندگان هدف خود را اجرایی کند.


در اوایل هفته گذشته مجمع نماینگان استان خراسان رضوی به دعوت معاون پارلمانی رئیس دولت به بهانه بررسی مسائل و مشکلات استان جلسه با رئیس جمهور داشته اند که ار این جلسه احمدی نژاد بر لزوم اجرای هدفمندی تاکید داشته و اجرای فاز دوم هدفمندی را تنها راه حل مشکلات اقتصادی کشور دانسته است.


دیروز نیز بار دیگر معاونت پارلمانی رئیس جمهور از مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی دعوت کرد و این بار نیز بر لزوم اجرای هدفمندی اصرار کرد.


غلامرضا نوری گفت: احمدی نژاد در این دیدار درباره هدفمندی یارانه ها با نمایندگان استان صحبت کرد و با تاکید بر اینکه باید فاز دوم اجرا شود گفت؛ با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها درامد حاصل از این کار صرف هزینه های جاری خواهد شد و در نتیجه می توان پول نفت را صرف توسعه عمرانی کشور کرد و این در شرایط حاضر بهترین راه حل بحران است.


در این جلسه که دقایقی بعد از شروع صحبتهای رئیس دولت و بعد از مطرح شدن ترک صحن بعد از سخنرانی توسط وی مطرح شد با اعتراض برخی از نمایندگان مواجه شد.


مهدی دواتگری در گفتگوی دو طرفه ای که با احمدی نژاد داشت خروج احمدی نژاد از صحن را مغایر قانون اساسی و آیین نامه داخلی مجلس دانست و گفت: شما باید در مجلس حضور داشته باشید و نظرات نمایندگان را بشنوید.


احمدی نژاد در این باره متذکر شد اگر مجلس بخواهد برای حضورش در صحن شرایطی را تعیین کند از حضور در مجلس خودداری خواهد کرد.


در این دیدار چند موضوع دیگر ازجمله مباحث انتخاباتی نیز مطرح گشت و رئیس جمهور در پاسخ به این گفته یکی از نمایندگان که انتظار میرود دولت در انتخابات دخالت نکند گفت رئیس‌جمهور را در ایران خدا تعیین میکند.


حمید رضا فولادگر با کم سابقه دانستن دیدارهای اخیر احمدی نژاد با مجامع نمایندگان استانها گفت: محور سخنرانی احمدی نژاد در مجلس در خصوص اجرای فاز دوم هدفندی است و به این نکته اشاره کرده که ما فعلا قصد اجرای فاز دوم را نداریم و می خواهیم در آینده به صورت لایحه تقدیم مجلس کنیم.


وی در پاسخ به این سوال که آیا این دیدارها در جهت رایزنی برای مطرح کردن این لایحه است گفت: وی قصد دارد که نظر نمایندگان مجمع استان را در خصوص اجرای هدفمندی یارانه ها جلب کند البته در خصوص مسائل استان هم مباحثی مطرح شد.


وی افزود صحبتهای رئیس جمهور احتمالا با چند محور باشد و فکر کنم که بحث استخدام های اخیر و کسری بودجه از مهم ترین محورهای این بحث باشد. همچنین رئیس جمهور همچنان اصرار داشتند که بعد از اتمام صحبتهایش جلسه را ترک کند و در زمان دیگر به واکنش نمایندگان پاسخ دهد.


پیش بینی می شود که طی روزهای آینده احمدی نژاد با مجامع استانهای دیگر نیز دیدارهای داشته باشد تا بتواند با جلب نظر نمایندگان اهداف خود را اجرایی کند.


احمدی نژاد: با داماد و فرزند کسی که دارو وارد می کند، قاطعانه برخورد می کنیم
به گزارش مهر، محمود احمدی نژاد امروز در هجدهمین جشنواره تحقیقاتی رازی با اشاره به برخی آمارها و مقایسه ایران با کشورهای منطقه ادعا کرد: وقتی کشور در عرصه های مختلف با کشورهای منطقه مقایسه می شود احساس خوبی به من دست نمی دهد اینجا ایران است اگر بخواهیم در این سطوح مقایسه کنیم به جایگاه شایسته خود نایل نمی شویم.


وی اضافه کرد: در چندین سال گذشته ایران بوده است و بعد از آن کشورهای دیگر آمده اند که در واقع تکه پاره های ایران هستند. البته این به معنای چشم پوشی از این کشورها نیست و این به آن معنا است که ایران دارای ظرفیتهای زیادی است.


برخی کشورها بیماری تولید می کنند
وی همچنین با اشاره به برخی از اقدامات کشورها در زمینه انتشار برخی بیماری ها اظهار داشت: من اطلاعات دقیقی دارم که برخی از بیماری ها از سوی برخی از کشورها منتشر می شود تا بتوانند داروهای خود را به فروش برسانند کسی که می تواند بمب اتم و میکروبی تولید کند برای تسلط بر منابع ملتها آیا اهل این نیست که برای کسب درآمد بیماری تولید کند.


وی تاکید کرد: همچنین قاطعانه عمل کنیم و در برابر داماد و یا فرزند فلان کسی که خواست دارو و یا مواد غذایی که مضر سلامت جامعه است وارد کشور کند قاطعانه ایستادگی کنیم.

 

 

ادعای مسئولین: دولت مسبب زلزله نبوده که بدهکار مردم باشد

Posted: 15 Jan 2013 05:18 AM PST

جــرس: سایت بازتاب با اشاره به تداوم شرایط دشوار و غیر قابل جبران مناطق زلزله زده می نویسد: «روند توجه دولت به مصیبت‌زدگان زلزله خراسان‌ جنوبی قابل دفاع نیست. از چادرهای دوجداره و کانکس برای رهایی زلزله‌زدگان از سرمای زمستان خبری نیست که هیچ؛ حتی از حادثه‌دیده‌ها سوخت والور هم طلب می‌شود. »


به گزارش بازتاب ، هنوز ریالی اعتبار به حساب دستگاه‌های مسؤول- بویژه بنیاد مسکن- در امر بازسازی خانه‌های ویران شده واریز نشده و تمام وعده‌ها و دستورها در رفع مشکلات مردم روی کاغذ مانده است.


یک عضو مجلس نیز می گوید: «در مجموع فکر نمی‌کنم کار بازسازی روستاهای زلزله‌زده زهان، ساچ، زردان، نخرود، حسین‌آباد و عباس‌آباد واقع در شهرستان قاین استان خراسان‌جنوبی به موقع به اتمام برسد».

این جملات نگران‌کننده فقط بخشی از اظهارات «هروی» نماینده قاین در مجلس شورای اسلامی بود ، بر این اساس، روزنامه قدس در گفت‌وگویی با مهندس فرید لطیفی، معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور پیگیر موضوع شد تا بیشتر در جریان کارهای انجام شده و اقداماتی که در آینده انجام خواهد گرفت، قرار بگیرد.


* آقای مهندس لطیفی! لطفاً در خصوص آخرین وضعیت زلزله‌زدگان جنوب خراسان و اقداماتی که مدیریت بحران کشور برای بازسازی و بازتوانی حادثه‌دیدگان انجام داده است ارزیابی‌تان را بفرمایید.
** طبق گزارشی که استاندار خراسان‌جنوبی در این رابطه داده است باید عرض کنم در همان سه ساعت اول زلزله عملیات امداد و نجات انجام شده، همچنین سبد غذایی لازم و 500هزار لیتر انواع سوخت در همان شب توزیع شده است. افزون بر این سه کانکس برای مدارس برده‌اند. اگر اظهاراتی که از زبان نماینده قاین مطرح شده درست باشد نمی‌توانستیم در همان شب حادثه این اقدامات را انجام دهیم. سازمان مدیریت بحران در همان لحظات اولیه بحران یک‌سری اقداماتی انجام می‌دهد که جزو وظایف دولت محسوب می‌شود، اما وقتی شرایط عادی می‌شود طبیعی است مردم خدماتی که دریافت می‌کنند باید هزینه‌اش را پرداخت کنند. ما در زلزله ورزقان هم همین شرایط را داشیم و دولت امدادرسانی و هزینه کمک‌هایی که در لحظات اولیه انجام شده را متقبل شده است، اما دولت که نباید تمام هزینه‌ها را پرداخت کند. دولت نقش حمایت‌کننده دارد. مردم در مراحل بعد باید در کارها مشارکت کنند. واقعیت این است که دولت مسبب زلزله نبوده که الان بدهکار مردم باشد. مردم در ساخت و ساز خانه‌های خود کوتاهی کرده‌اند و زلزله باعث تخریب و آسیب آنها شده است. دولت تسهیلات می‌دهد تا آنان مقاوم‌سازی کنند، اما اگر قرار باشد تمام کارها را دولت انجام بدهد نه تنها این دولت، بلکه هر دولت دیگری هم فلج می‌شود. اصلاً عقل این اجازه را نمی‌دهد که شما شرایط را به گونه‌ای رقم بزنید که همیشه بدهکار باشید. مردم در حفظ، سلامتی و ایمنی خود باید با دولت سهیم باشند. اینها از اصول اولیه مدیریت بحران و تکلیفی که برای این سازمان دیده شده است، می‌باشد.
به هر حال با وقوع یک حادثه غیر‌مترقبه‌ای، دولت وظیفه امداد و نجات را به عهده دارد و در بحث بازسازی هم بنیاد مسکن مسؤول انجام این وظیفه است. شما مقایسه‌ای کنید بین زلزله‌ای که در ایران رخ داده با زلزله کشور ژاپن. دولت ژاپن فقط برای امداد و نجات اولیه، زلزله‌زدگان را برای مدت دو هفته اسکان داده و خوراکشان را تأمین کرده است و بعد والسلام. مردم آنها هم هیچ توقعی از دولت خود ندارند. اصلاً این مسایل مطرح نیست. اما در ایران دولت تعهد می‌کند دو ماهه 20‌هزار واحد مسکونی را بسازد. ما باید انصاف داشته باشیم و اگر هم دولت در انجام وظیفه‌اش کوتاهی کرده باید پاسخگو باشد.


* شما به اقدامهای اولیه اشاره کردید که طبق اذعان حادثه‌دیدگان تلاشهای صورت گرفته از سوی سازمان مدیریت بحران خوب بوده و در این هم شکی نیست، بحث سر اقداماتی است که باید پس از کمک‌های اولیه انجام می‌شده که هنوز نشده است، سؤال این است آیا کسانی که خانه‌های آنها در اثر حادثه ویران شده و هم اکنون در چادرها زندگی می‌کنند که باد و سرما براحتی در آنها نفوذ می‌کند پس از دریافت کمک‌های اولیه باید به حال خود رها شوند و هزینه دریافت بعضی از خدمات مانند سوخت را هم پرداخت کنند؟
** در بحث بازسازی خانه‌ها باید گفت تسهیلات بانکی را به خود مردم نمی‌دهند. یعنی تسهیلات را دولت به بنیاد مسکن می‌دهد. تنها کاری که مردم باید بکنند این است که به بانک مراجعه کنند و تشکیل پرونده بدهند.
* اما گویا هنوز دولت به بنیاد مسکن ریالی برای بازسازی منازل زلزله‌زدگان خراسان‌جنوبی نداده است.
** روال اداری این‌گونه است که تا بخواهد مصوبه تهیه و ابلاغ شود حداقل سه ماه طول می‌کشد ولی بنیاد مسکن بر اساس وظایفی که دارد می‌رود کارهای اجرایی را شروع می‌کند و بعد وقتی پول را دریافت کرد آن را جایگزین می‌کند که در این کار کوتاهی‌ای از سوی این بنیاد نشده، به طوری که طبق آمار 15981واحد آسیب دیده که از این شمار 131 واحد به میزان صد درصد تخریب شده است که تاکنون برای 704 واحد تشکیل پرونده شده، 158 واحد آواربرداری شده، 38 واحد پی‌کنی شده و کار فوندانسیون 15 واحد هم انجام شده است. این اقدامات نشان می‌دهد کار در این منطقه دارد انجام می‌شود. البته شاید روند پیشرفت امور به خاطر سرما کمی تند باشد. اما موضوع اصلی که کمی مشکل‌ساز شده مربوط به کانکس است. اکنون نمایندگان دنبال تصویب طرحی دو فوریتی هستند که دولت را مکلف می‌کند صد هزار کانکس تهیه بکند تا در صورت وقوع اتفاقی همچون زهان بتواند این کانکس‌ها را به آنجا منتقل و مردم را در آنها اسکان موقت بدهد. اگر این طرح در صحن علنی مطرح و تصویب شود وزارت مسکن با تأمین بودجه از سوی دولت موظف به تهیه این کانکس‌ها خواهد شد. اکنون هم برای بازسازی، لوازم و فولاد مورد نیاز به منطقه زهان ارسال شده و کارها دارد انجام می‌گیرد. ضمن اینکه وزارت کشور دارد پیگیری می‌کند تا در اولین فرصت تا 200‌کانکس در اختیار زلزله‌زدگان خراسان‌جنوبی قرار بگیرد.
 

بی‌سابقه‌ترین حمله سایبری به ۳۹ کشور

Posted: 15 Jan 2013 04:34 AM PST

جــرس: هکرهای ناشناس با حمله به صدها نهاد دیپلماتیک و دولتی در سراسر جهان موفق به سرقت حجم قابل توجهی از اسناد حساس شده اند.

 

به گزارش فارس به نقل از آی دی جی، موفقیت این حملات که حتی سازمان های تحقیقاتی و موسسات نظامی را نیز شامل می شود، نشانگر ضعف جدی در حفاظت سایبری از زیرساخت های رایانه ای در سراسر دنیا است.

 

حملات یاد شده از شش سال قبل آغاز شده بود و برای این کار از بدافزار پیچیده و به دقت طراحی شده ای به منظور سرقت اطلاعات بهره گرفته شد. کاسپراسکای بررسی این حملات را در قالب عملیاتی موسوم به اکتبر قرمز از اکتبر سال 2012 آغاز کرد.

 

محققان شرکت امنیتی روسی کاسپراسکای که این حملات را کشف کرده اند می گویند بررسی فنی اسناد موجود و همین طور اسامی دامنه ای که به همین منظور ثبت شده اند نشان می دهد این حملات از ماه می سال 2007 آغاز شده اند.

 

از جمله نهادهایی که در سراسر جهان مورد حمله قرار گرفته اند می توان به سفارتخانه ها، نهادهای دولتی، تاسیسات نظامی، موسسات تحقیقات هسته ای و هوا- فضا، شرکت های نفت و گاز و دیگر موسسات مهم و حساس در دهها کشور جهان اشاره کرد.

 

به دنبال این حملات صدها رایانه در نقاط مختلف دنیا به بدافزار عامل این حمله آلوده شده اند. بخش اعظم سازمان های آلوده شده به این بدافزار از جمهوری های شوروی سابق هستند. از جمله این کشورها می توان به روسیه، اوکراین، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ارمنستان و آذربایجان اشاره کرد.

 

البته قربانیان این حملات صرفا محدود به کشورهای یاد شده نبوده و کشورهای دیگری مانند ایران، افغانستان، آمریکا، برزیل، هند، بلژیک،فرانسه، آفریقای جنوبی، ترکیه، پاکستان، سوییس، آلمان، ایتالیا، یونان و ... را در بر می گیرند. تاکنون موردی از آلودگی به بدافزار یاد شده در چین شناسایی نشده است.

 

تعداد کل کشورهای مورد حمله 39 کشور است که روسیه و قزاقستان از نظر شدت حملات درصدر هستند و ایران نیز از جمله کشورهایی است که میزان حمله و آلودگی آن در سطح متوسط می باشد.

 

کارشناسان کاسپراسکای بر این باورند که هدف اصلی از اجرای این عملیات سرقت اطلاعات طبقه بندی شده ای بوده که کاربردهای ژئوپلتیک دارد. هنوز مدرکی در دست نیست که نشان دهد یک دولت پشتیبان اجرایی این خرابکاری سایبری باشد، اما حجم بالای اطلاعات سرقت شده و گستردگی دامنه عملیات این گمانه زنی را تقویت می کند. همچنین ممکن است این اطلاعات با هدف فروخته شده به یک دولت سرقت گردیده باشد.

 

برای آلوده کردن رایانه ها در جریان این حملات از روش قدیمی ارسال ایمیل های دارای ضمائم آلوده استفاده شده است. این ایمیل ها حاوی ضمائمی بوده اند که در ظاهر فایل های word و Excel مایکروسافت بوده اند، اما در صورت بارگذاری و اجرا بدافزار سارق را بر روی رایانه ها نصب می کردند.

 

بررسی های اولیه نشان می دهد زبان رایانه هایی که این بدافزار بر روی آنها طراحی شده چینی بوده، البته این امر به معنای مقصر بودن چین در این زمینه نیست و چه بسا فردی که دست به این کار زده برای رد گم کردن و منحرف کردن کارشناسان امنیتی دست به چنین کاری زده است. کارشناسان کاسپراسکای معتقدند دلایل محکمی وجود دارد که نشان می دهد این بدافزار ممکن است در کشورهای روس زبان طراحی شده باشد.

 

اگر چه بدافزاری که برای سرقت اطلاعات در این حمله مورد استفاده قرار گرفته، بدافزاری قدیمی و به روز شده است، اما برخی ضدویروس ها قادر به شناسایی آن نیستند و همین مساله زمینه را برای نفوذ و خرابکاری گسترده این بدافزار آماده کرده است.

 

بدافزار مذکور پس از نصب بر روی رایانه ها قادر به بارگذاری و اجرای ماژول های رمزگذاری شده جدیدی است که هر یک از انها کارکردهای خاصی دارند. بیش از 1000 ماژول که با همین هدف طراحی شده اند تاکنون از سوی کارشناسان امنیتی کاسپراسکای شناسایی شده اند.

 

این بدافزار نه تنها اطلاعات موجود در رایانه های آلوده شده را سرقت می کند، بلکه در صورت اتصال حافظه های فلاش می تواند اطلاعات آنها را هم سرقت کند.  دسترسی به تاریخچه استفاده از مرورگر ، اطلاعات FTP و ایمیل ها از جمله کارکردهای مخرب این بدافزار است.

 

از جمله اقدامات این بدافزار که تاکنون شناسایی شده می توان به بازیابی فایل های پاک شده از هارد رایانه ها و حافظه های فلاش، بارگذاری فهرست تماس های کاربر، سوابق تماس وی، اطلاعات درج شده در تقویم الکترونیک، پیامک های ویندوز موبایل، آیفون و نوکیا، سرقت ایمیل ها از اوت لوک و سرورهای IMAP/POP3، تهیه عکس از نمایشگر و سرقت کلمات عبور از طریق بررسی عملکرد صفحه کلید اشاره کرد.

 

یکی از ماژول های جانبی که توسط این بدافزار فعال می شود می تواند شبکه متصل به یک رایانه آلوده شده را اسکن کرده و آسیب پذیری های احتمالی را شناسایی کند. بارگذاری اطلاعات پیکربندی روترها، دسترسی به سرورهای محلی FTP و در نهایت سرقت اطلاعات ذخیره شده در سرورها از جمله دیگر کارکردهای این ماژول است.

 

این بدافزار طیف گسترده ای از فایل ها با پسوندهای زیر را مورد هدف قرار می دهد:

. txt, csv, eml, doc, vsd, sxw, odt, docx, rtf, pdf, mdb, xls, wab, rst, xps, iau, cif, key, crt, cer, hse, pgp, gpg, xia, xiu, xis, xio, xig, acidcsa, acidsca, aciddsk, acidpvr, acidppr  و acidssa.

 

در این میان هدف گرفتن فایل های دارای پسوند acidتوسط این بدافزار در نوع خود جالب تودجه است. این پسوند مربوط به فایل های تولید شده توسط یک نرم افزار موسوم به Acid Cryptofiler برای طبقه بندی اطلاعات محرمانه است. نرم افزار مذکور به طور گسترده توسط اتحادیه اروپا و ناتو مورد استفاده قرار می گیرد.

 

نکته نگران کننده تداوم شش ساله این حمله و نگرانی از مخفی ماندن دیگر ابعاد نامکشوف آن است. مدیران کاسپراسکای می گویند این حمله سایبری از تمامی حملات سایبری دیگری که در طول تاریخ رخ داده خطرناک تر، گسترده تر و پیچیده تر بوده است. این شرکت بیش از 60 دامنه را شناسایی کرده که از آنها برای کنترل و هدایت حملات یاد شده استفاده شده است.

 

سرورهای این دامنه ها در روسیه، آلمان و چند کشور دیگر واقع است.

 

صدور حکم اعدام برای یک زندانی سیاسی کرد اهل سلماس

Posted: 15 Jan 2013 04:34 AM PST

جــرس: حکم اعدام رضا ملازاده زندانی سیاسی کرد اهل سلماس از سوی دیوان عالی کشورتایید شده است به گونه‌ای که پس از تایید حکم در دیوان عالی کشور نامبرده هم اکنون در خطر اجرای حکم قرار دارد.


به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رضا ملازاده فرزند احمد ۲۵ ساله اهل روستای آشناک ازتوابع شهرستان سلماس، در اواخر تابستان ۱۳۹۰ در هنگام ورود به شهر پاوه توسط سپاه پاسداران بازداشت و به‌ یکی از بازداشتگاهای سپاه در شهر کرمانشاه منتقل شد.


از آن‌ زمان تا به حال علارغم مراجعه‌ مکرر پدر رضا ملازاده ‌به‌ دستگاهای اطلاعاتی وامنیتی ایران، هیچ اطلاعی از وضعیت وی کسب نکرده‌ بودند، تا اینکه طی هفته گذشته نامبرده با تماسی که با خانواده خود داشته ازبازداشت وصدور حکم اعدام به اتهام عضویت درحزب حیات آزاد کردستان (پژاک) درزندان اوین علیه وی خبر داده است.


در ضمن احمد ملازاده پدر نامبرده به دفعات به اداره اطلاعات شهرستان سلماس احضار و مورد بازجویی وتهدید قرارگرفته بود.


درطی بازجویی این شهروند کرد تهدید شده که ادامه و پیگیری سرنوشت فرزندنش عواقب بدی برای ایشان به دنبال خواهد داشت.

 

صدور وثیقه برای سه نفر از هنرمندان بازداشتی در تهران

Posted: 15 Jan 2013 04:34 AM PST

جــرس: به گزارش منابع حقوق بشری، جهت آزادی روزبه بمانی، افشین مقدم، علیرضا افکاری، هنرمندانی که به اتهام سرودن ترانه و آهنگسازی برای خوانندگان مقیم امریکا بازداشت شده بودند قرار وثیقه صادر شده است.


به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، روز سه شنبه ۱۹ دیماه ماموران پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با دستور مقامات قضایی اقدام به بازداشت ۵ نفر از هنرمندان کرده بودند که‌‌ همان روز دو نفر از آنان به نام معین راهبر و شخصی که به نام «دی جی م» فعالیت می‌کرد آزاد شدند.


لازم به ذکر است که معاون پلیس امنیت اخلاقی ناجا در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که این افراد در ارتباط با شبکه‌های ماهواره‌ای معاند و به همراه آلات و ادوات جرم بازداشت شده و به مقامات قضایی معرفی خواهند شد.

 

یادداشتی در سالروز خروج بی بازگشت آخرین شاه از ایران

Posted: 15 Jan 2013 04:18 AM PST

جــرس: تارنمای «تاریخ ایرانی»، به مناسبت ۲۶ دی و خروج آخرین شاه ایران از کشور می نویسد: ۲۶ دی ‌ ۱۳۵۷ محمدرضا پهلوی، آخرین شاه ایران، تهران را به مقصد آسوان مصر ترک کرد؛ سفری بی‌بازگشت که خبر آن به سرعت در ایران و جهان پیچید و زیر عنوان «شاه رفت» تیتر درشت روزنامه‌های عصر تهران شد.


وی به همراه فرح دیبا همسر، سه فرزند از چهار فرزندش (ولیعهد از چندین ماه پیش در ایالات متحده آمریکا مشغول به تحصیل بود)، مادر همسرش و برخی از مقامات ارتش به فرودگاه رفت. صاحب‌منصبان ارشد ارتش، اعضای شورای سلطنت و شاپور بختیار نخست‌وزیر برای بدرقه شاه در فرودگاه حضور یافتند. سرانجام پس از مدت کوتاهی هواپیمای نیروی هوایی به پرواز درآمد و شاه در اولین مرحله از سفر بدون بازگشت خود وارد آسوان مصر شد. شاه و همراهانش به هنگام ورود به مصر مورد استقبال رسمی و تشریفاتی انور سادات رییس‌‌جمهور این کشور قرار گرفتند و سادات، میهمانان را به هتلی در یک جزیره مصنوعی در وسط رود نیل انتقال داد.


با اعلام خبر خروج شاه از رادیو تهران، جشن‌های عمومی سراسر کشور را فرا گرفت و مردم به خیابان‌ها ریختند. هزاران نفر در نقاط مختلف کشور اجتماع کرده و مجسمه‌های شاه را سرنگون کردند. رانندگان با روشن کردن چراغ اتومبیل‌های خود و مردم با پخش نقل و شیرینی خروج آخرین شاه ایران را جشن گرفتند. پس از خروج شاه از کشور مردم در کوتاه‌ترین زمان ممکن، از طریق سازماندهی مساجد برقراری امنیت در بیشتر نقاط تهران را به عهده گرفتند و عملا ارتش از جریان امور امنیتی خارج شد. در حالی که بختیار و وابستگان دربار تاکید داشتند که این سفری موقتی برای شاه خواهد بود اما انقلابیون گویی یقین داشتند که شاه دیگر هرگز به کشور باز نخواهد گشت.


هم‌زمان با خروج شاه، آیت الله خمینی در پیام مهمی خواستار حفظ نظم از سوی آحاد مردم در کشور شدند.


متن پیام وی به این شرح است:


«خدمت عموم ملت شریف و شجاع ایران اعلی الله کلماتهم وفقهم الله تعالی
فرار محمد رضا پهلوی را که طلیعه پیروزی ملت و سرلوحه سعادت و دست یافتن به آزادی و استقلال است به شما ملت فداکار تبریک عرض می‌کنم. شما ملت شجاع و ثابت قدم به ملت‌های جهان ثابت کردید که با فداکاری و استقامت، می‌توان بر مشکلات هرچه باشد غلبه کرد و به مقصد هرچه دشوار باشد رسید. گرچه این ستمگر با دست آغشته به خون جوانان ما و جیب انباشته از ذخایر ملت، از دست ما گریخت ولی به خواست خداوند متعال بزودی به محاکمه کشیده خواهد شد و انتقام مستضعفین از او گرفته خواهد شد و لکن قطع دست ستمکار از ادامه ظلم به دست ستمدیدگان فوری است. او رفت و به هم پیمان خود اسرائیل دشمن سرسخت اسلام و مسلمین پیوست و جرایم و آشفتگی‌هایی را برجا گذاشت که ترمیم آن جز به تائید خداوند متعال و همت همه طبقات ملت و فداکاری اقشار کاردان و روشنفکر میسر نخواهد شد.


اکنون در این طلوع فجر سعادت و پیروزی توجه عموم را به مطالبی جلب می‌کنم:
۱- بر جوانان غیور در سراسر کشور لازم است برای حفظ نظم با آن دسته از قوای انتظامی که اکنون به آغوش ملت بازگشته‌اند، با تمام نیرو همکاری کنند و با کمال قدرت و جدیت نگذارند که بدخواهان و منحرفین آشوب و ناامنی ایجاد نمایند.
۲- به تظاهرات و شعارهای پرشور علیه رژیم سلطنتی و دولت غاصب ادامه دهند و اگر منحرفین و مخالفین اسلام بخواهند اخلالی به وجود آورند و نظم را به هم زنند از آنان جدا جلوگیری کنند. باید ملت بداند که هر انحرافی و هر شعاری که مخالف مسیر ملت است به دست عمال شاه منفور و عمال اجانب تحقق می‌یابد. من از جمیع اشخاص که انحراف داشته‌اند و یا گرایش به بعضی مکتب‌های انحرافی داشته‌اند، تقاضا دارم که به آغوش اسلام که ضامن سعادت آنان است برگردند، که ما آنان را برادرانه می‌پذیریم. در این موقع حساس که کشور جنگ‌زده ما بیش از هر زمانی به اتحاد و اتفاق احتیاج دارد، باید سعی شود که از هر اختلالی احتراز شود.
۳- دولت موقت برای تهیه مقدمات انتخابات مجلس موسسان بزودی معرفی می‌شود و به کار مشغول خواهد شد. وزارتخانه‌ها موظفند که آنان را پذیرفته و با آنان صمیمانه همکاری کنند. اینجانب به صلاح وزرای غیرقانونی می‌دانم که برکناری خود را اعلام کنند و خود را در مسیر ملت قرار دهند.
۴- به جمیع نیروهای انتظامی و زمینی و هوایی و دریایی و صاحب منصبان و افسران و درجه‌داران ارتش و ژاندارمری و غیر آنان توصیه می‌کنم که دست از حمایت محمدرضا پهلوی که مخلوع است و به کشور برنمی‌گردد و در خارج نیز با نفرت مردم مواجه است بردارند و به ملت بپیوندند، که صلاح دنیا و دین آنان در آن است. اینجانب از همه طبقات، ‌خصوصاً حضرات علمای اعلام، در این موقع حساس تشکر می‌کنم و سلامت و سعادت همگان را از خداوند متعال خواستارم و وحدت کلمه را همیشه خصوصا تا برانداختن رژیم شاهنشاهی و استقرار حکومت جمهوری اسلامی امیدوارم.
والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته
روح‌الله الموسوی الخمینی»


تیتر «شاه رفت» یکی از ماندگار‌ترین تیترهای مطبوعات دوران انقلاب ۱۳۵۷ است که در ۲۶ دی ماه در صفحه نخست روزنامه اطلاعات نقش می‌بندد. مرحوم غلامحسین صالحیار سردبیر وقت روزنامه اطلاعات در خاطرات شفاهی خود به تاریخ ۲۴ دی‌ماه ۵۷، که سیدفرید قاسمی آن را نقل کرده، می‌گوید: «چون رفتن شاه قطعی است و توانسته‌ایم تاریخ و حتی ساعت پرواز را هم به دست بیاوریم باید پیش‌بینی کار‌ها را بکنم. می‌دانم در ساعتی که پرواز انجام می‌شود، رساندن عکس به روزنامه و انعکاس جزئیات چگونگی انجام این حادثه مهم مقدور نیست. از این رو از فرصتی که پیش آمد استفاده کردم و عباس مژده‌بخش رییس شعبه صفحه‌بندی و مسوول آرایش صفحه اول روزنامه را به کنج خلوت می‌کشم و با او به صحبت می‌نشینم. از مدتی قبل مساله تیتر اول روزنامه در روز رفتن شاه فکر مرا به خود مشغول کرده است.‌‌ همان دو کلمه را روی یک تکه کاغذ کوچک نوشتم و دادم دست مسوول فنی و پرسیدم: می‌توانی این دو کلمه را با دستگاه «آگران» طوری بزرگ کنی که تمام عرض بالای صفحه اول را بپوشاند؟ یکه خورد و گفت مگر تمام شد؟ گفتم: می‌شود اما فعلا فقط بین من و تو باشد. می‌خواهم کارمان را جلو بیاندازیم. ضمنا هم خودت در آرشیو بگرد و یک عکس از شاه و فرح با لباس زمستانی در فرودگاه مهرآباد را پیدا کن که پشت به دوربین در حال نزدیک شدن به هواپیما نشانشان دهد. طوری باشد که دارند می‌روند. دور می‌شوند. آن را هم سه ستونی بساز فیل‌تیتر و گراور را هم، بعد از آنکه به من نشان دادی، بگذار در کشویت و درش را هم قفل کن. فکر نمی‌کنم زیاد در کشو بماند. به عباس مژده‌بخش اطمینان صد در صد داشتم. هنوز دو ساعت نگذشته بود که این‌ بار او مرا به‌‌ همان کنج خلوت کشاند و نمونه کار را نشان داد. درست‌‌ همان چیزی بود که خواسته بودم. خندیدم و از هم جدا شدیم…


۲۶ دی‌ از‌‌ همان اولین ساعات صبح، خبرهای رسیده از دربار، نخست وزیری، فرودگاه مهرآباد و منابع دیگر نشان می‌دهد که امروز خروج شاه قطعی است. مهم‌ترین قسمت تدارک کار امروز قبلا دیده شده و فقط مسائلی نظیر استقرار خبرنگار و عکاس در فرودگاه و نظایر آن باقی مانده است. ناگهان صدای رییس دفترم بلند شد که گوشی دیگری را به دستم داد و گفت: فرودگاه! صدای خبرنگار مستقر در فرودگاه را شنیدم و کلماتش را به این شرح یادداشت کردم: «هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ شهباز حامل شاه و فرح سر ساعت ۱۲:۳۰ از زمین بلند شد و من الان دارم با چشم مسیر اوج گرفتن آن را در آسمان دنبال می‌کنم.» گوشی را گذاشتم و عین جمله‌ای را که یادداشت کرده بودم درگوشی تلفنی که به دانشجویان ایرانی وصل بود با صدای بلند برای آن‌ها و همچنین جماعتی که دور میزم و در سالن تحریریه اجتماع کرده بودند، قرائت کردم. صدای نماینده دانشجویان خطاب به دوستانش با فریاد بلند شد: بچه‌ها خبر رسمی، شاه رفت. غریو شادمانی را از یک سو به وسیله خط تلفنی از هزاران کیلومتر دور‌تر در لس‌آنجلس می‌شنیدم، و از سوی دیگر از اجتماعی که در سالن تحریریه و به خصوص کنار میز من حلقه زده بود. در این میان قیافه مژده‌بخش جلب نظر می‌کرد که از پشت حلقه جمعیت با حرکات دست و سر و گردن می‌خواست مرا متوجه خود کند. وقتی دیدم چشمم به او افتاده است، فریاد زد: برم؟! جواب دادم: برو! کار اصلی‌اش را در صفحه اول، برای نخستین بار دو روز زود‌تر انجام داده بود.»

 

بازداشت یک وکیل دادگستری در شهر میانه

Posted: 15 Jan 2013 04:18 AM PST

جــرس: منیژه بهلولی، از وکلای دادگستری، امروز صبح توسط شعبه چهارم دادیاری شهر میانه بدون دلیل و مدرک کافی بازداشت و راهی زندان شد.


به گزارش جرس، این وکیل دادگستری از زندان میانه با خانواده خود تماس گرفته و اعلام می دارد که در بازداشت به سر می برد و دادیار شعبه چهارم برای وی قرار وثیقه به میزان پنج میلیون تومان صادر کرده است.


بر اساس این گزارش، خانواده وی با واریز وجه مزبور به دادیاری رفته و خواستار آزادی این وکیل دادگستری می گردد که متاسفانه با استنکاف دادیار مواجه می گردند.


پنح ماه پیش در یک پرونده ای که خانم وکیل منیژه بهلولی وکالت آن را بر عهده داشت، دادستان و بازپرس ویژه بدون مجوز قانونی وارد دفتر ایشان شده و تعدادی از مدارک و پرونده های وی را ضبط کردند.

وکیل بهلولی پس از این ماجرا از آقایان باقری رییس دادگستری میانه، حسین محمدی دادستان میانه و سلطانی رییس شعبه ۱۰۲ دادگاه جزایی این دادگستری در دادسرای انتظامی قضات شکایت می کند اما نه تنها شکایت ایشان به جایی نمی رسد بلکه مسولین قضایی برای وی پرونده سازی کرده و ایشان را به صورت غیر قانونی بازداشت می کنند.


گزارش مذکور خاطرنشان می کند با توجه به اینکه چنین اعمالی برخلاف شان و حیثت وکلای داگستری است اما متاسفانه این رویه مراجه قضایی و برخوردهای اینچنینی در گذشته نیز مسبوق به سابقه بوده است.
 

هیئت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امشب در تهران

Posted: 15 Jan 2013 04:18 AM PST

جــرس: نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای برگزاری هفتمین دور گفت‌وگوهای فنی امشب وارد تهران خواهند شد.


به گزارش فارس، نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به سرپرستی «هرمان ناکارتس» امشب وارد تهران می‌شوند تا فردا پنج شنبه (۲۷ دی ماه) با نمایندگان هسته‌ای ایران به گفت‌وگو بنشینند.


ششمین دور گفت‌وگوهای ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ۲۳ آذرماه در تهران برگزار شد.


در پایان گفت‌وگوهای ۲۳ آذرماه هرمان ناکارتس، ۲۴آذر گفت که «امیدوار است مذاکرات آینده به توافق بر سر رویکردی ساختاری منجر شود که سریع به اجرا در آید.»


همچنین علی اصغر سلطانیه نماینده ایران در آژانس بین‌المللی اتمی در پایان مذاکرات گفت که «این گفت‌وگوها پنجشنبه ۲۳ آذر در فضایی مثبت و سازنده برگزار شد و پیشرفت خوبی به دست آمد.»


پیش از این، ایران و آژانس بهمن و اسفند سال ۹۰ در تهران و اردیبهشت، خرداد و شهریور ۹۱ در وین با یکدیگر بر سر تهیه مدالیته و چارچوبی برای حل و فصل موضوعات باقی‌مانده بر سر برنامه هسته‌ای ایران مذاکره کردند، اما هنوز به توافقی بر سر چگونگی حل و فصل موضوعات دست پیدا نکرده‌اند.
 

مقام ارشد ارتش جمهوری اسلامی، پرواز جنگنده‌های‌آمریکایی بر فراز ایران را تکذیب کرد

Posted: 15 Jan 2013 04:14 AM PST

جــرس: معاون هماهنگ کننده ارتش در خصوص اخبار منتشرشده مبنی بر ورود چند فروند جنگنده آمریکایی از پایگاه آلمان به حریم هوایی ایران، گفت: چنین چیزی صحت ندارد.


به گزارش فارس، امیر محمدحسین دادرس معاون هماهنگ کننده ارتش در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر ورود به حریم هوایی ایران توسط جنگند‌های آمریکایی که از پایگاه آلمان بلند شده بودند، گفت: چنین چیزی صحت ندارد.


وی افزود: اینها عملیات روانی است و آنها تلاش می‌کنند ضعف‌هایی که در عرصه‌های جدید دارند را با این اخبار تایید نشده و فاقد صحت پوش دهند.


پیش از این برخی رسانه‌های خارجی خبری مبنی بر پرواز چندین جنگنده آمریکایی در آسمان ایران خبر داده بودند. این رسانه‌ها اعلام کرده بودند که این جنگنده‌ها از پایگاهی آلمانی برخواسته و به عراق منتقل شده‌اند.