جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


احضار دو تن از اعضای هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران به دادگاه انقلاب‎

Posted: 29 Jan 2013 06:47 AM PST

جرس: شریف ساعد پناه و مظفر صالح نیا از اعضای هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران برای چهارمین بار طی یکسال گذشته جهت محاکمه به شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج احضار شدند. بر اساس این احضاریه شریف و مظفر می‌باید در روز پنجم اسفند ماه ۱۳۹۱ در ساعت ۱۰ صبح در این دادگاه حاضر شوند.


به گزارش تارنمای اتحادیه آزاد کارگران ایران، شریف ساعد پناه و مظفر صالح نیا در روز ۱۵ دی ماه سال گذشته به فاصله سه روز از یکدیگر توسط مامورین امنیتی دستگیر و حدود دو هفته تحت بازداشت اداره اطلاعات سنندج قرار گرفتند. از آن تاریخ تاکنون این چهارمین بار است که این دو نفر با اتهامات واهی مورد محاکمه قرار می‌گیرند.


احضاریه‌ها و برگزاری دادگاههای مکرر برای رهبران و فعالین کارگری در شرایطی در حال تبدیل شدن به یک سیاست برای اعمال فشار دائمی بر این کارگران است که در چند هفته گذشته تعدادی از کارگران شرکت واحد تهران بدلیل اعتراضات صنفی از کار خود اخراج شده‌اند و یوسف آب خرابات، محمد مولانایی و واحد سیده از اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری نیز دستگیر و به زندان افکنده شده‌اند.

 

 

کشف دهها جسد در شهر حلب سوریه

Posted: 29 Jan 2013 06:31 AM PST

جرس: گروه ناظر حقوق بشر سوریه از کشف اجساد دهها مرد جوان در نزدیکی شهر حلب خبر داده است.


به گفته این نهاد مخالف حکومت سوریه، اجساد دست کم ۵۶ نفر درساحل رودخانه قویق در منطقه بوستان القصر حلب، از مناطق تحت تسلط شورشیان، یافت شده است.


به گزارش بی بی سی، دست‌های اکثر قربانیان این کشتار از پشت بسته شده و آنان با شلیک گلوله به ناحیه سر به قتل رسیده اند که ممکن است نشانه نوعی اعدام دستجمعی بدون محاکمه باشد.


تصاویری ویدیویی از کشف این اجساد توسط فعالان مخالف دولت سوریه در سایت یوتیوب گذاشته شده است.


یکی از فرماندهان ارتش آزاد سوریه گفته است که برخی از کشته شدگان نوجوانان کم سن و سال بوده اند.


این فرمانده به خبرگزاری فرانسه گفته است هنوز هم اجساد بسیاری از آب رودخانه بیرون کشیده نشده و احتمال دارد شمار کشته ها به ۱۰۰ نفر هم برسد.


از آنجا که کارت شناسایی در اجساد یافت نشده، تعیین هویت کشته شدگان امکانپذیر نبوده است.


چندین ماه است که شهر حلب در شمال سوریه صحنه درگیری‌های شدید بین نیروهای دولتی و مخالفان بشار اسد، رئیس جمهور سوریه بوده است.


درگیری های حلب علاوه بر تلفات انسانی گسترده و خسارات مالی فراوان به این شهر، صدها تن از ساکنان حلب را نیز آواره کرده است.
 

عضو زندانی نهضت آزادی، در سوگ مادر خود و محرومیت از مرخصی چند ساعته

Posted: 29 Jan 2013 06:31 AM PST

جرس: جعفر گنجی، زندان سیاسی و عضو شاخه جوانان نهضت آزادی ایران، در سوگ مادر خود نشست.


به گزارش سایت ملی مذهبی مادر این عضو زندانی شاخه جوانان نهضت آزادی امروز در بیمارستان طالقانی بعد از یک دوره بیماری در حالی درگذشت که اجازه نیافت برای آخرین بار فرزند خود را ببیند و بر اساس گزارش ها، مسئولین دادستانی همچنان با مرخصی وی مخالفت می کنند.


پیش از این با درخواست مرخصی این فعال سیاسی موافقت نشده بود.


گنجی به اتهام برگزاری کلاس‌های تاریخ به پنج سال زندان محکوم شده است . او از فرودرین ماه سال جاری مشغول گذراندان حبس در زندان اوین بوده است.


تشییع جنازه مادر این زندانی سیاسی فردا از مقابل منزل آن‌ها ساعت ۸: ۳۰ الی ۹ صبح انجام خواهد شد.

 

راکعی: تا زمانی که اصلاح طلبان از برخورد عادلانه حاکمیت اطمینان نیابند، نباید در انتخابات شرکت کنند

Posted: 29 Jan 2013 06:16 AM PST

جرس: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار داشت: تا وقتی اصلاح طلبان اطمینان حاصل نکرده‌اند که با آن‌ها هم مثل سایر طیف‌ها برخورد خواهد شد نباید وارد عرصه انتخابات شوند.


به گزارش ایلنا، فاطمه راکعی گفت: اصلاح‌طلبان در صورت مهیا بودن شرایط باید چهره‌ مطمئنی را برای انتخابات معرفی کنند و کسی را به عرصه بیاورند که اطمینان داشته باشند رای قطعی اصلاح طلبان و اصولگرایان معقول را به همراه خواهد داشت.


راکعی در ادامه تشریح کرد: هر کسی که به قانونمندی، اخلاق‌مداری، برخوردهای فاقد خشونت‏ با آحاد ملت ایران بیاندیشد فرد مناسبی برای ورود به عرصه انتخابات است.


وی گفت: حضور افراد متعدد از اصلاح طلبان در این وضعیت نتیجه خاصی نخواهد داشت.


وی در خصوص اعلام آمادگی حسین کمالی برای حضور در انتخابات گفت: من از دیرباز احترام زیادی برای کمالی قائل بوده‌ام و معتقدم ایشان تلاش‌هایی که در زمینه مسائل کارگری داشته‌اند برای جامعه کارگری بسیار ارزشمند بوده است.


وی در پایان گفت: امیدوارم همه اصلاح طلبان شاخص که در سمت‌های بالا از جمله وزارت و یا معاونت‌های ارشد کشور بوده‌اند و بقیه فعالان سیاسی شناخته شده تلاش کنند بهترین گزینه را برای انتخابات معرفی کنند و همه با هم در مورد فرد مورد نظر به اجماع برسند.

 

اعتصاب و تجمع اعتراضی صدها کارگر پتروشیمی بندر امام‎

Posted: 29 Jan 2013 06:16 AM PST

جرس: ششصد نفر از کارگران تبدیل وضعیت نشده پتروشیمی بندر امام روز دوشنبه نهم بهمن مقابل فرمانداری ماهشهر دست به تجمع اعتراضی زدند و خواهان اجرای تمام و کمال مصوبه هیئت وزیران مبنی بر چیده شدن کامل شرکتهای پیمانکاری و انعقاد قرار داد مستقیم شدند.


به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، کارگران تبدیل وضعیت نشده پتروشیمی بندر امام در حالی بطور متحدانه‌ای بر دامنه اعتراض خود افزودند و در مقابل فرمانداری ماهشهر دست به تجمع زدند که اعتراضات‌گاه و بیگاه آنان در مجتمع ‌هایشان طی هفته‌های گذشته نتیجه‌ای در بر نداشته است و مدیریت پتروشیمی در اقدامی جدید بار دیگر و بمدت سه سال بخشهای مختلف در مجتمع‌ های بسباران و کیمیا را به شرکت پیمانکاری فریمکو واگذار کرد.


تجمع روز گذشته کارگران پتروشیمی بندر امام بر اساس فراخوان قبلی آنان و علیرغم تهدیداتی که مسئولین فرمانداری ماهشهر بعمل آورده بودند برگزار شد.


در این تجمع که به نشانه همبستگی تعدادی از کارگران تبدیل وضعیت شده نیز در آن حضور داشتند معاون حراست پتروشیمی بندر امام برای ایجاد رعب در میان کارگران شخصا اقدام به فیلمبرداری از آنان کرد و از سوی دیگر تلاش مامورین امنیتی برای گرفتن موبایل برخی از کارگران و بازداشت یکی از نماینده‌های آنان با عکس العمل قاطع همکارانشان مواجه شد.


علیرغم تجمع ۴ ساعته ششصد کارگر تبدیل وضعیت نشده پتروشیمی بندر امام در مقابل فرمانداری ماهشهر و برگزاری جلسه شورای تامین، هیچیک از مسئولین این فرمانداری پاسخی به خواستهای کارگران نداند و از سوی دیگر مسئولین حراست پتروشیمی بندر امام در اقدامی تحریک آمیز و برای ایجاد رعب در میان کارگران اقدام به یادداشت اسم و شماره سریال کارتهای آندسته از کارگرانی کردند که پس از پایان تجمع وارد کارخانه می‌شدند. همچنین مدیر عامل مجتمع بسباران نیز در اقدامی مشابه از کارگران این مجتمع آمار گیری کرد.


کارگران معترض پتروشیمی بندر امام در پایان تجمع امروز خود اعلام کردند دوشنبه هفته آینده نیز دست به تجمع در مقابل فرمانداری ماهشهر خواهند زد و چنانچه به خواست‌هایشان رسیدگی نشود این تجمعات را بصورت پی در پی ادامه خواهند داد.

 

ابراز بی‌اطلاعی هیئت رئیسه مجلس از عزل مرتضوی

Posted: 29 Jan 2013 06:16 AM PST

جرس: سه عضو هیئت رئیسه مجلس درباره برخی اخبار منتشره مبنی بر احتمال عزل مرتضوی تا روز یکشنبه هفته آینده برای تعامل بیشتر بین دو قوه ابراز بی‌اطلاعی کردند.


به گزارش فارس، محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در واکنش به برخی اخبار منتشره مبنی بر عزل مرتضوی تا روز یکشنبه هفته آینده، اظهار داشت: بنده در این زمینه اطلاعی ندارم و خبر پشت‌پرده‌ای ندارم که آن را مطرح کنم.


وی افزود: امضاکنندگان طرح استیضاح عبدالرضا شیخ‌الاسلامی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تصمیم‌گیری می‌کنند که موضوع استیضاح شیخ‌الاسلامی را ادامه دهند یا نه؟


عبدالرضا مصری و محمد دهقان از دیگر اعضای هیئت رئیسه مجلس نیز در گفت‌وگوهای جداگانه‌ای از برخی اخبار منتشره مبنی بر عزل مرتضوی تا روز یکشنبه هفته آینده برای تعامل بیشتر بین مجلس و دولت، ابراز بی‌اطلاعی کردند.
 

رئیس کمیسیون حقوق بشر ایتالیا: رژیمی که مانند ایران مردمش را سرکوب کند ضعیف است

Posted: 29 Jan 2013 05:03 AM PST

جرس: رئیس کمیسیون حقوق بشر ایتالیا، و رییس «کمیته امور سیاسی و دموکراسی مجمع پارلمانی شورای اروپا»، به موج تازه برخورد با روزنامه نگاران و فعالان سیاسی در ایران واکنش نشان داد و خواستار توجه جامعه بین المللی به وضعیت حقوق بشر مانند پرونده هسته ای شد.


پیترو مارچنارو، سناتور ایتالیایی، با اشاره به اخبار دستگیری‌های کثیری از خبرنگاران ایرانی که در خبرگزاری‌ها منتشر می شود، در صفحه فیس بوک خود نوشت: در ایران در راستای انتخابات ریاست جمهوری سرکوب افزایش می‌یابد و هر کس کوچکترین نشانی‌ از استقلال بروز میدهد به جرم توطئه با دشمن متهم می شود.


به گزارش ندای سبز آزادی، این سناتور ایتالیایی افزود: رژیمی که اینطور رفتار می‌کند رژیم قدرتمندی نیست. به دنبال انتخابات مناقشه آمیز ژوئن ۲۰۰۹ دولت توانست با سرکوب از تظاهرات خیابانی و اعتراض باز سیاسی جلوگیری کند، اما فاصله رژیم از احساسات و نیازهای اکثریت شهروندان و به خصوص جوانان، هرچه بیشتر شد.


وی سپس افزود: توجیهی‌ وجود ندارد که چرا رژیم، بدون هیچ گونه دادرسی، میرحسین موسوی و مهدی کروبی، کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و رهبران جنبش سبز را، در محل اقامت خود با محرومیت از حقوقشان که از زندان بد تر است، حبس کرده. این در حالیست که هزاران فرد برای عقاید خود زندانی شده اند و مدافعان حقوق بشر تحت فشار هستند. احکام اعدام همواره صادر میشوند و تعداد اعدام‌ها در ملأ عام که به واضح به قصد ارعاب اجرا میشوند، افزایش مییابند.


او در پایان نوشته است: اگر جامعه جهانی‌ متوجه شود که علاوه بر مساله هسته ای، مساله بزرگتری مربوط به حقوق بشر و دموکراسی وجود دارد، و این موضوعات را نکات اصلی‌ خود در برخورد با ایران قرار دهد، به جنبش دلیرانه ای که برای دموکراسی و آزادی مبارزه می‌کند کمک می‌کند، جنبشی که اجازه نمیدهد که سختی سرکوب آن را از جستجو برای دیالوگ و عدم خشونت، منحرف کند.

 

توقیف کشتی مظنون به حمل سلاح از ایران در آب‌های یمن

Posted: 29 Jan 2013 04:39 AM PST

جرس: مقامات یمن و ایالات متحده آمریکا اعلام کرده‌اند که با همکاری یکدیگر یک کشتی حامل سلاح را که احتمالا از ایران برای شورشیان یمن ارسال شده بوده، در نزدیکی دریای عمان توقیف کرده‌اند.


به گزارش خبرگزاری آلمان، مقامات یمن روز دوشنبه ۲۸ ژانویه، ۹ بهمن اعلام کردند که یک کشتی حامل سلاح‌های سنگین و موشک‌های زمین به هوا که مقامات آمریکایی احتمال می‌دهند از ایران برای شورشیان شیعه یمن ارسال شده باشد را توقیف کرده‌اند.


دولت یمن گفته ارتش این کشور، این کشتی را در آبهای یمن نزدیک دریای عمان متوقف کرده و کشتی مذکور حامل مواد منفجره با کاربرد نظامی، خمپاره‌انداز و تجهیزات ساخت بمب بوده است.


این کشتی هشت خدمه داشته که همگی شهروند یمن بوده‌اند.


یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، به رویترز گفته عملیات متوقف کردن این کشتی با کمک نیروی دریایی آمریکا صورت گرفته و یک ناوشکن آمریکایی در نزدیکی محل عملیات حضور داشته است.


یک مقام دیگر آمریکایی نیز گفته به عقیده‌ی وی کشتی توقیف شده از ایران برای شورشیانی مثل هوتی‌ها ارسال شده است. وی همچنین گفته: «این نشانه‌ای از دخالت مخرب و همیشگی ایران در کشورهای منطقه است».


ایران هرگونه دخالت در ناآرامی‌های یمن را تکذیب می‌کند.


تحلیلگران و دیپلمات‌ها معتقدند قدرت گرفتن شیعیان هوتی – شورشی‌های یمن که از قبیله هوت هستند- یمن را به عرصه جدید رویارویی ایران، کشورهای غربی و کشورهای عربی تبدیل کرده است.


کشورهای عرب سنی مذهب حوزه خلیج فارس، ایران را متهم می‌کنند که گروه‌های شیعه منطقه را حمایت می‌کند تا بتواند یک قدرت شیعه در منطقه به وجود آورد.


چندی پیش نیزسفیر ایالات متحده آمریکا در یمن، جمهوری اسلامی ایران را متهم کرده بود که با حمایت از تجزیه‌طلبان جنوب یمن، در پی برقراری یک منطقه خودمختار در یمن جنوبی است تا نفوذ خود را در منطقه گسترش داده و کشورهای اطراف خلیج عدن را بی‌ثبات کند.


روابط ایران و یمن از سال ۲۰۰۴ و پس از آن ‌که این کشور، جمهوری اسلامی را به حمایت از شورشیان شیعه در شمال یمن متهم کرد، تیره شده است. مقامات جمهوری اسلامی همواره اتهامات وارد شده از سوی دولت یمن را رد کرده‌اند.

 

دولت اردن استعفا کرد

Posted: 29 Jan 2013 04:39 AM PST

جرس: عبدالله النسور نخست وزیر اردن استعفای کابینه خود را تقدیم پادشاه این کشور کرده است.


به گزارش مهر، شبکه اسکای نیوز عربی لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد: دولت اردن استعفای خود را تقدیم پادشاه این کشور کرده است.


در این خبر اشاره به علت استعفا و کناره گیری دولت اردن نشده است.


مردم اردن اخیرا اعتراضات متعددی را علیه شرایط اقتصادی حاکم بر این کشور مطرح کرده بودند.

 

آیت الله دستغیب خطاب به حاکمیت: دست از این حرکات تمسخرآمیز بردارید

Posted: 29 Jan 2013 04:23 AM PST

جرس: آیت الله  دستغیب در اعتراض به شرایط حاکم در کشور و فشارهای فعلی بر منتقدین خطاب به حاکمیت هشدار داد: "دست از این حرکات تمسخرآمیز بردارید. اگر بگویید تو ضد انقلاب هستی! ما می گوییم خودت ضد انقلابی و ما خواستار این هستیم که وضعیت به همان وضع اول انقلاب برگردد."

 

این مرجع مردمی، واکنش به دستگیری برخی شاگردان خود و افراد منتسب به مسجد قبای شیراز که با ایجاد رعب و وحشت برای خانواده آنها همراه بوده، گفت: آیا غرض از برپایی جمهوری اسلامی این بود؟ آیا هیچکسی نباید حق اعتراض داشته باشد؟ هیچ نفس کشی نباید وجود داشته باشد؟ این چه کاریست که انجام می دهید؟ چند دفعه امتحان کردید؟ مگر ندیدید که این مسجد صاحب دارد و صاحب آن خداوند، پیامبر و ائمه اطهار علیهم السلام و شهدا هستند.


به گزارش تارنمای مسجد قبا، آیت الله دستغیب تاکید کرد: "این را بدانید که این مسجد، حوزه، طلاب و مردم صاحب دارند، ما هم نه توپ و تفنگی داریم و نه قصد اغتشاش کردن را که مثلا بگوییم بریزید در خیابانها، خیر. ما انقلابمان را دوست داریم. دست از این حرکات تمسخرآمیز بردارید. اگر بگویید تو ضد انقلاب هستی! ما می گوییم خودت ضد انقلابی و ما خواستار این هستیم که وضعیت به همان وضع اول انقلاب برگردد.


متن سخنان این مرجع تقلید حامی جنبش سبز و منتقد حکومت که همزمان با هفتاد و ششمین جلسه تفسیر سوره نساء انجام پذیرفت، به شرح زیر است:


وَلِلَّهِ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْضِ وَلَقَدْ وَصَّیْنَا الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتَابَ مِنْ قَبْلِکُمْ وَإِیَّاکُمْ أَنِ اتَّقُوا اللَّهَ وَإِنْ تَکْفُرُوا فَإِنَّ لِلَّهِ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْضِ وَکَانَ اللَّهُ غَنِیًّا حَمِیدًا ﴿١٣١﴾
وَلِلَّهِ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْضِ وَکَفَى بِاللَّهِ وَکِیلًا ﴿١٣٢﴾
و آنچه در آسمان‏ها و آنچه در زمین است ، فقط در سیطره مالکیّت و فرمانروایى خداست . و البته ما کسانى را که پیش از شما کتاب آسمانى به آنان داده شده است ، و نیز شما را سفارش کردیم که [در همه امورتان] از خدا پروا کنید . و [هشدار دادیم] اگر کفر ورزید [زیانى به او نمى‏رسانید] ؛ زیرا آنچه در آسمان‏ها و در زمین است ، فقط در سیطره مالکیّت و فرمانروایى خداست ، و خدا همواره بى‏نیاز و ستوده است.
و آنچه در آسمان‏ها و در زمین است ، فقط در سیطره مالکیّت و فرمانروایى خداست ، و خدا نسبت به کارگزارى [همه امور جهان آفرینش] بس است.

پس از اینکه خداوند در آیه قبل فرموده که زن و شوهر در صورت ناسازگاری می توانند از یکدیکر جدا شوند و خدای متعال هر کدام را از رحمت خود بی نیاز کرده و واسع و حکیم است، در این آیه می فرماید: (وَلِلَّهِ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْضِ ) برای اینکه انسان به این توهم دچار نشود که خدا قادر نیست زنی را که تحت لوای شوهرش بوده و حال جدا گردیده از زندگی کردن ساقط شود؛ خیر! بلکه خداوند قادر است و او را اداره می کند و اگر بخواهد می تواند به او رفاه دهد.
به طور کلی وقتی انسان می اندیشد و به آنچه که در آسمانها وزمین است می نگرد اعم از نحوه تکامل انسان از نطفه گندیده و بعد علقه شدن و مضغه شدن، و همچنین از روییدنی ها و خوراکی ها و سایر موجودات، می فهمد که همه این مخلوقات مال کسی است که خلق کرده است.
(أَأَنْتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ الزَّارِعُونَ)﴿واقعه ، ۶۴﴾
«آیا شما آن را مى‏رویانید ، یا ما مى‏رویانیم؟»
با توجه کردن به حرکت ابرها، باران، قرار دادن هوا برای تنفس انسان، حرکت کرات، خورشید، ماه و غیره، انسان به این مسئله پی می برد که هیچ چیز در دست و سیطره او نیست و مالک خدای متعال است؛ پس از درک این معنا حتما متوجه می شود که فقیر است و از خود چیزی ندارد، نه تنها خودش بلکه به فقر دیگران هم پی می برد، و به عبارت بهتر متوجه می شود که غیر از خداوند کسی کاره ای نیست.
این بدان معنا نیست که انسان بدون اختیار افعالش را انجام می دهد و مجبور است، خیر بلکه بدان معناست که اگر از طرف کسی به او خیری رسید و یا مورد محبت قرار گرفت چه از جهت مادی و چه از جهت معنوی بداند از خدای متعال است. البته آن شخص چون مختار است در اثر این محبت کردن مورد این ثواب و پاداش قرار می گیرد، و باید توجه داشت که قدرت شخص از خداست و کسی که به ذهن او انداخته و توجه او را جلب کرده برای محبت کردن یا عنایت کردن فقط و فقط خداوند است. پس باید خدا را شاکر بود و بندگی او را کرد، همچنین شخصی که ناصح است و انسان را پرورش می دهد از خداست، لذا خداوند پرورش دهنده واقعی است. البته (من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق) صحیح است اما باید دانست که اصل، خداوند است.
اگر هم ناراحتی از جانب کسی به شخص برسد باید دانست که این شخص کاره ای نیست و اگر خداوند می خواست آن ناراحتی را دفع می کرد، بلکه این ظاهرش ناراحتی است و در باطن خیر و عافیت برای انسان می باشد. مثلا شخصی که بی جهت مورد تهمت یا غیبت قرار می گیرد؛ هر چند که آن شخص تهمت زننده گناه کار است و عقوبت دارد اما این ضرر برای این است که شخص بفهمد خودش کاره ای نیست و اگر خدا خواست او را حفظ می کند و اگر نخواست نه. یا در مراتب بالاتر اشخاصی که مورد تهمت و غیبت قرار می گیرند ناراحت نمی شوند و در آنها تاثیری نمی کند؛ چنین اشخاصی توجه دارند که این به سبب عنایت ویژه خداوند به آنهاست، مانند ائمه اطهار علیهم السلام چنانچه معاویه لعنت الله علیه دستور داده بود در بلاد شام و سایر مناطقی که تحت سیطره اش بود بر روی منابر مولا علی علیه السلام را لعن و دشنام دهند. بنابراین وقتی به امیر المومنین علیه السلام که معصوم هستند تهمت می زنند، دیگر برای سایر اشخاصی که مورد تهمت قرار می گیرند نباید مهم باشد و زود رنجیده شوند، یا وقتی به خانه موسی بن جعفر علیهما السلام می ریزند و دستگیرشان می کنند بدون هیچ جرمی، اگر به خانه شما هم ریختند نباید ناراحت شوید آن هم در حالتی که زنها و اهل خانه بدون حجاب هستند. لذا باید از خدا دانست و دست خدا را دید. بنابراین وقتی ائمه اطهار علیهم السلام به این همه مصائب گرفتار می شوند و صابر بودند ما هم نباید ناراحت شویم و البته آنها گناهکارند.


شرع مقدم بر قانون
باید توجه داشت که شرع مهمتر از قانون است، دستور شرع مقدم بر قانون است. اگر فرضا فقیهی هم خلاف شرع دستور دهد، جناب عالی که مامور هستید حق اجرای آن را ندارید، و شما که مورد هجمه و بی رحمی قرار گرفتید نباید بهراسید چرا که شما همیشه دنبال رضای خداوند بوده اید و مشغول ذکر یا الله، یا ربّاه بوده اید، مگر ما به جز امر به معروف و نهی از منکر کردن چه کاری انجام داده ایم؟! همیشه گفته ایم و باز هم میگوییم: بزرگان، آقایان! در هر مقامی که هستید مواظب باشید خلاف شرع از شما سر نزند مردم را به چند دستگی تقسیم نکنید، همه مردم خوب هستند و گناهی ندارند؛ این وظیفه و حق ماست که امر به معروف بکنیم حال اگر عده ای بدشان آمد یا دشنام دادند یا علیه ما مطالب کذب منتشر کردند، تعجبی ندارد. (کُلٌّ یَعْمَلُ عَلَى شَاکِلَتِهِ) هر کس به حساب خودش کارش را انجام می دهد، آنها طبیعتشان اینگونه است که افشای به بدی بکنند و ما طبیعتمان این است که می گوییم کارهای شما شرعی نیست.


وَلَقَدْ وَصَّیْنَا الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتَابَ مِنْ قَبْلِکُمْ وَإِیَّاکُمْ أَنِ اتَّقُوا اللَّهَ:
از زمان خلقت حضرت آدم و حوا تا به حال خداوند می گوید تقوا داشته باشید. از آن زمان تا به حال دسته دسته انسانها به این دنیا آمده اند و پس از مدتی هم به دنیای آخرت رفته اند. ارواح همه انسانها در جایی معین است و به حسب اعمالشان دارای رزق و روزی هستند. کسانی که ظلم کردند دچار ناراحتی شده و رزق و روزی بدی دارند و کسانی که اعمال خوب انجام دادند و به عدالت رفتار کردند در خوشی و نعمتهای بسیار عالی قرار دارند. اینها واقعیاتی است که قابل انکار نبوده و اعمال بشر بدون حساب و کتاب نیست. شما فکر نمی کنید وقتی ظلم می کنید حساب و کتابی دارد؟ در کتب فقهی ما به خوبی مسائل بیان شده است، مثلا وقتی ناگهانی بدون اجازه وارد خانه کسی می شوید و رعب و وحشت ایجاد می کنید، حتی اجازه پوشش در مقابل نامحرم به اهل خانه نمی دهید، این عمل قبیح شما تعزیر و در بعضی موارد حد دارد و خلاف شرع است. حتی اگر رئیستان به شما دستور دهد حق اطاعت ندارید. اگر شما ایمان دارید باید این مسائل رعایت شود و اگر ایمان ندارید بگویید ما مسلمان نیستیم و ایمان نداریم. ما می گوییم شما مسلمان هستید و شیعه علی ولی الله لذا باید احکام اسلامی در این کشور جاری باشد. خدای متعال همه را به تقوا وصیت می کند، که تقوا شامل سه چیز می باشد: تقوای در اعتقادات، تقوای در اعمال، تقوای در اخلاق.


تقوای در اعتقادات:
یعنی اینکه اولا انسان عقیده اش را همانگونه که خداوند قرار داده است، قرار دهد و آن اینست که خداوند یکی است پس باید او را اطاعت کرد و برای خدا شریک قرار نداد. ثانیا وقتی پیامبری می آید و دارای معجزه و دلیل است از او بپذیرد؛ که البته نبوت و رسالت به آمدن محمد بن عبدالله صلی الله علیه و آله تمام شد. ثالثا بعد از این دنیا ، دنیای دیگری هم هست یعنی اعتقاد به معاد داشتن.


تقوای در اعمال:
یعنی اوامر خداوند را اطاعت کند و از نواهی او بپرهیزد به دیگر عبارت انجام واجبات و ترک محرمات.


تقوای در اخلاق:
به این معناست که از سوء ظن به مومنین، حسد بردن، خیانت، تکبر و سایر صفات رذیله پرهیز داشته باشد و خود را به صفات حمیده متخلق کند که در غیر این صورت اگر انسان تقوا پیشه نکرد و کفر ورزید هر چه در آسمانها و زمین است از آن خداوند است و خداوند به انسان هیچ احتیاجی ندارد.
گر جمله کائنات کافر گردد
بر دامن کبریاش ننشیند گرد
همه خوبیها از خداوند است؛ هرچه نورانیت و آثاری که در اثر بندگی نصیب انسان می شود از خداوند است؛ افکاری که به ذهن انسان خطور می کند و موجب کشفیات و اختراعات می شود همه از خداوند است. بنابراین خداوند غنی مطلق است. حیف است که انسان مثلا هفتاد سال از عمرش بگذرد و اسراری را که در عالم نهفته است متوجه نشود. انسان در اثر غرق بودن در مادیات(خوردن، خوابیدن، شهوت، ریاست و …) از این اسرار الهی غافل است و فکر می کند عالم سکون دارد در حالی که شور و غوغا و حرکت عظیمی در جهان هستی جریان دارد که از آن غافل است.
(وَتَرَى الْجِبَالَ تَحْسَبُهَا جَامِدَةً وَهِیَ تَمُرُّ مَرَّ السَّحَابِ صُنْعَ اللَّهِ الَّذِی أَتْقَنَ کُلَّ شَیْءٍ إِنَّهُ خَبِیرٌ بِمَا تَفْعَلُونَ)﴿نمل ، ٨٨﴾
«کوه‏ها را مى‏بینى [و] آنها را [در جاى خود] بى‏حرکت مى‏پندارى ، در حالى که آنها مانند ابر گذر مى‏کنند . آفرینش خداست که [آفرینش] هر چیزى را محکم و استوار کرده است ؛ یقیناً او به آنچه انجام مى‏دهید آگاه است.»
خداوند حمید است، یعنی وقتی که انسان به تمامی مخلوقات خدا می نگرد، به اعضا و جوارح خودش، حیوانات، گیاهان، جامدات همگی نشان از پسندیده بودن خداوند را دارد و زبانشان گویای این معناست.
(وَإِنْ مِنْ شَیْءٍ إِلَّا یُسَبِّحُ بِحَمْدِهِ وَلَکِنْ لَا تَفْقَهُونَ تَسْبِیحَهُمْ)(اسراء ، ۴۴)
« وهیچ چیزى نیست مگر اینکه همراه با ستایش تسبیح او مى‏گوید ، ولى شما تسبیح آنها را نمى‏فهمید.»
که تکوینا بلکه به زبان حال هم می گویند، اما چنانچه گفته شد در اثر غفلت و دور بودن، انسان به آن توجه ندارد.
وَکَفَى بِاللَّهِ وَکِیلًا: وکالت خداوند در سایر امور عالم کافیست.
باید دید انسان از خدا چه می خواهد و چه چیزی مدّ نظرش است، اگر می خواهد خودش کار کند و خودش را موثر بداند و دائما بگوید: هوش من، ذکاوت من، اطرافیان، قدرت من و … یعنی خودش را کاره ای بداند، باید گفت کار انجام میشود ولی چگونه؟! چنین شخصی دائما در ناراحتی و اضطراب و تشویش و زحمت است؛ از جهت معنوی نزول کرده و از مفاهیمی که باید در این دنیا نصیبش شود بی بهره می ماند. اما اگر شخص می خواهد خدایش وکیلش باشد و دائما کارهایش را به او توکیل کند باید گفت خوشا به حالش! چنین شخصی همیشه در آرامش و اطمینان است و کارهایش را از خداوند می خواهد و می گوید خدایا در هنگام مرگ هم تو کمکم کن تا شهادتین را بگویم، تو کاری کن با ایمان از دنیا بروم و در سرای دیگر هم همین طور.


نصیحت به دوستان
در زمان خلافت امیر المومنین شخصی نزد علی علیه السلام آمد و گفت یا علی! مرا پاک نما. حضرت فرمودند: مگر چه کرده ای؟ گفت: زنا کرده ام. حضرت فرمودند حالا برو! روز دوم آمد گفت یا علی مرا پاک نما. حضرت فرمودند چه کسی هستی؟ گفت همان که دیروز آمدم حضرت فرمودند چه کرده ای؟ گفت همان که دیروز گفتم. حضرت فرمودند حالا برو! روز سوم آمد گفت: یا علی مرا پاک نما. حضرت فرمودند چه کرده ای؟ گفت : کار زشتی انجام داده ام. حضرت فرمودند تو که هستی؟ آیا عقل داری؟ آیا حواست جمع است؟ اشتباه نمی کنی؟ گفت نه. حضرت فرمودند حالا برو! روز چهارم که آن شخص باز هم آمد در آن وقت حضرت فرمودند حال دیگر چهار مرتبه شد و اقرار کردی.سپس فرمودند: چرا اقرار می کنی و خودت توبه نمی کنی؟! بعد حضرت فرمودند حدّ تو یکی از اینهاست، کدام را انتخاب می کنی؟ گفت آتش را می خواهم، وقتی که آتش دور او فراهم کردند شخص گنهکار در همین حین گفت خدایا من آتش را خواستم تا از آتش دوزخ محفوظ بمانم. حضرت گریه کردند و او را بخشیدند و فرمودند بلند شو که ملائکه از گریه تو به گریه افتادند.(البته لازم به ذکر است که تنها امام معصوم می تواند پس از حکم کردن، حکم حد را لغو نماید.)
از این روایت به خوبی روشن میشود که سیره ائمه اطهار و شرع مقدس بر برائت است نه اینکه شخص را مجبور به اقرار و اعتراف کردن نماید (خواه عملی را مرتکب شده باشد یا نه) لذا اقرار و اعتراف گرفتن با رعب و وحشت و اجبار، خلاف شرع است. چنانچه بارها تذکر داده شده مسئولین باید بگونه ای رفتار کنند که موجب دلزدگی مردم و جوانان از انقلاب و جمهوری اسلامی نشوند، افرادی که به این مسجد رفت و آمد دارند غالبا و اکثر قریب به اتفاق افرادی هستند که طالب شناخت خدای متعال می باشند و اهل امر به معروف ونهی از منکر و ذکر و عبادت هستند، بطوریکه سابقه آنها در تقوا بر هیچ کس پوشیده نیست و همچنین می دانید که کسی به حکومت شما کاری ندارد و علیه شما فعالیتی نکرده است؛ اینکه یک دفعه بریزید در خانه دوستان ما و افرادی که منتسب به مسجد هستند و برای آنها و خانواده و اطرافیانشان رعب و وحشت ایجاد نمایید واقعا بیانگر چیست؟ آیا غرض از برپایی جمهوری اسلامی این بود؟ آیا هیچکسی نباید حق اعتراض داشته باشد؟ هیچ نفسکشی نباید وجود داشته باشد؟ این چه کاریست که انجام می دهید؟ چند دفعه امتحان کردید؟ مگر ندیدید که این مسجد صاحب دارد و صاحب آن خداوند، پیامبر و ائمه اطهار علیهم السلام و شهدا هستند. این را بدانید که این مسجد، حوزه، طلاب و مردم صاحب دارند، ما هم نه توپ و تفنگی داریم و نه قصد اغتشاش کردن را که مثلا بگوییم بریزید در خیابانها، خیر.


ما انقلابمان را دوست داریم. دست از این حرکات تمسخرآمیز بردارید. اگر بگویید تو ضد انقلاب هستی! ما می گوییم خودت ضد انقلابی و ما خواستار این هستیم که وضعیت به همان وضع اول انقلاب برگردد.


خدایا به حق محمد و آل محمد عاقبت ما را ختم به خیر بگردان، ما را اهل قرآن قرار ده و تقوا عطا بفرما و انشا الله آقایان نصایح بنده را، بد نپندارند و بعنوان دلسوزی و خیر خواهی بدانند.