جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


اژه ای: میرحسین موسوی و مهدی کروبی خلافکارند و قطعا صلاحیت حضور در انتخابات را ندارند

Posted: 17 Jan 2013 07:36 AM PST

جرس: درحالیکه با گذشت حدود دو سال از حصر خانگی راهبران جنبش سبز، تا کنون هیچ محکمه ای مدعیِ مجرمیت آنان نشده، دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضائیه ادعا کرد: اگر از بنده بپرسند که موسوی و کروبی جرم و خلافی را مرتکب شدند به صراحت می‌گویم آنها خلاف بزرگی را مرتکب شدند و صلاحیت حضور در انتخابات آینده را ندارند.

 

به گزارش فارس، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای صبح امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سئوال که موسوی و کروبی صلاحیت‌شان در انتخابات آینده تایید می‌شود یا خیر، اظهار داشت: صلاحیت کاندیداها هیچ ربطی به مجرم یا غیر مجرم بودن آنها ندارد و قرار نیست کسی که تایید صلاحیت می‌شود الزاماً محکومیت قضایی نداشته باشد.

وی گفت: هر کس را که مراجع ذی‌صلاح تشخیص دهند که صلاحیت حضور در انتخابات آینده را دارند مورد تایید قرار می‌گیرند و الزامی به پرونده قضایی داشتن یا نداشتن ندارد.

این مقام انتصابی ادعا کرد: موسوی و کروبی افرادی هستند که نسبت به نظام و ملت ظلم کرده و مرتکب خلاف شدند و چنانچه از کرده خود توبه نکنند و جبران مافات نکنند قطعاً صلاحیت حضور در انتخابات و کاندیداتوری ریاست جمهوری را ندارند.

طی هفته های اخیر، برخی چهره های محافظه کار جریان اصوگرا، از جمله حبیب الله عسگر اولادی و مرتضی نبوی اظهار داشته بودند: موسوی و کروبی سران فتنه نیستند.

این اظهارات با واکنش تند برخی افراطیون قرار گرفته است.
 

به اسارت درآمدن ٢۰ ایرانی دیگر در سوریه

Posted: 17 Jan 2013 07:18 AM PST

سخنگوی انقلاب سوریه خبر داد
جرس: سخنگوی انقلاب سوریه در اروپا روز پنجشنبه 17-1-2013 از به اسارت در آوردن 20 ایرانی دیگر توسط ارتش آزاد سوریه خبر داد.

 

به گزارش العربیه، بسام جعاره خواستار مبادله 20 اسیر ایرانی كه در دست ارتش آزاد سوریه قرار دارند با بازداشت شدگان سوری در زندان های بشار اسد شد.


در حدود دو ماه پیش نیز ارتش آزاد سوریه 48 ایرانی را که گمان می رود از اعضای سپاه پاسداران هستند در یکی از مناطق دمشق به گروگان گرفته بود.


هفته گذشته رژیم سوریه 48 اسیر ایرانی را با 2130 تن از بازداشت شدگان سوری مبادله کرد.


در همین حال فعالان سوری روز پنجشنبه یک فیلم ویدیویی پخش کردند که نیروهای امنیتی بشار اسد را در حال شکنجه دادن یک کودک 15 ساله را نشان می دهد.


در این ویدیو نیروهای اسد در حالی که کودک سوری را شکنجه می دهند از وی می خواهند که شعارهایی به نفع بشار اسد بدهد.


از سوی دیگر "شبکه سوریه " از کشته شدن 7 نفر به ضرب گلوله نیروهای اسد در بامداد روز پنجشنبه خبر داد.


کمیته های هماهنگی انقلاب در گزارشی گفته است که روز گذشته 183 نفر از جمله 18 کودک در مناطق مختلف سوریه جان خود را از دست داده اند.

بر اساس این گزارش صبح امروز شهرک بیت سحم و نیز شهرک زاکیه در حومه دمشق هدف حمله توپخانه نیروهای اسد قرار گرفت.
 

هشدار نماینده رهبری در سپاه به رسانه ها

Posted: 17 Jan 2013 07:08 AM PST

جرس: نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، مدعی "مانع تراشی و ایجاد جو روانی دشمنان علیه سپاه" شد و گفت: نمایش اقتدار و عزت سپاه در صحنه بین الملل، اعلام مواضع و دیدگاههای سپاه و پاسخگوئی به شبهات از وظایف ذاتی روابط عمومی سپاه است.

 

به گزارش فارس، نماینده ولی فقیه در همایش مسئولین روابط عمومی کل و استانی سپاه ادعا کرد: دشمن با فراهم کردن شرایط سخت برای ملت ایران و راه اندازی بحران سازی های اقتصادی برای ایران اسلامی به دنبال تسلیم کردن ملت در برابر خواسته های ناحق و استکباری خود است.


وی ادامه داد: رفتار آمریکا در قبال کشورهای جهان رفتاری فرعون گونه است و می بایست با بکارگیری تدبیر و هوشمندی لازم در برابر این خواسته های استکبار جهانی تسلیم نشویم و در راستای ایجاد آرامش و امید در مردم حرکت نمائیم.


نماینده ولی فقیه در سپاه با انتقاد از روند سیاستگذاری و تلاش برخی از رسانه ها برای بزرگنمائی اخبار التهاب آور در جامعه ادعا کرد: متاسفانه برخی از رسانه های داخلی با بزرگ نمائی اخبارهای التهاب آور و تکرار بیش از حد موارد فرعی، غیر ضروری و جهت دار، در راستای امید بخشی به مردم حرکت نمی کنند.


وی افزود: امروز همگان وظیفه دارند تا توسط هر وسیله ای که در اختیار دارند به دنبال امید بخشی و ایجاد روحیه در مردم باشند و همچنین از ایجاد تنش و تضعیف روحیه مردم جلوگیری نمایند زیرا وظیفه رسانه ها در واقع امیدبخشی به مردم است.


سعیدی ادامه داد: در حال حاضر، که دشمنان داخلی و خارجی به دنبال ایجاد جو روانی و مانع تراشی در مقابل سپاه هستند ، ایجاد زمینه افزایش جایگاه سپاه در افکار عمومی یکی از مهم ترین وظایف محوله به روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.
 

عضو مجلس خبرگان: در نظام جمهوری اسلامی، رییس‌جمهور منصوب ولی فقیه است

Posted: 17 Jan 2013 06:59 AM PST

جرس: یک عضو مجلس خبرگان با ادعای این‌که «شئون ولی فقیه افتا، قضا و زعامت سیاسی است» مدعی شد: در نظام جمهوری اسلامی ایران رییس‌جمهور منصوب ولی فقیه است.

 

به گزارش ایسنا، عباس کعبی در سومین همایش بسیج حقوقدانان، قضات و وکلای بسیج که در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، با بیان این‌که «اصل بحث ولایت فقیه مربوط به زعامت سیاسی است» تاکید کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران همه قوا زیر نظر ولی فقیه فعالیت می‌کنند.


وی افزود: تنفیذ اعتبارنامه ریاست جمهوری به عهده ولی فقیه است. همچنین در مورد عدم کفایت سیاسی رییس‌جمهور،‌ ولی فقیه باید نظر دهد که این رای به عدم کفایت سیاسی و تنظیم اعتبارنامه رییس‌جمهور جزء اختیارات واقعی رهبری است.


وی در ادامه گفت: رویه امام و رهبری در تنفیذ اعتبارنامه روسای جمهوری اینگونه بوده است که آنها بیان می‌کردند که من رای ملت را تنفیذ و شما را به عنوان ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌نمایم.


این عضو مجلس خبرگان در ادامه گفت: امام و رهبری در این مورد واژه نصب را به کار می‌برند. بنابراین رییس‌جمهور منصوب ولی فقیه است. رییس‌جمهوری که منصوب ولی فقیه نباشد، طاغوت است.


کعبی در ادامه با بیان این‌که «رییس‌جمهور شرعا و قانونا موظف است تدابیر رهبری و سیاست‌های کلی نظام که توسط رهبری ابلاغ شده را اجرا کند» گفت: رییس‌جمهور اگر خلاف این عمل کند در واقع خلاف شرع و قانون عمل کرده است.


کعبی همچنین با اشاره به این جمله که "هر کس تصور کند مردم بدون در نظر گرفتن ولایت فقیه به دنبال او می‌روند در توهم به سر می‌برد" تصریح کرد: کسی که می‌گوید رییس‌جمهور در بین مقامات نظام جمهوری اسلامی به عنوان کسی که رای مستقیم مردم را دارد بالاترین مقام است، اشتباه می‌کند و در واقع صحبت او خلاف ادبیات فقهی و واقعیت جمهوری اسلامی است.


این عضو مجلس خبرگان همچنین ادامه داد: شهید صدر پیشنهاد داده بود که ولی فقیه چند نامزد را برای ریاست‌جمهوری انتخاب کند، این پیشنهاد به شکل دیگری در اصل 115 قانون اساسی آمده است که در این اصل احراز شرایط ریاست جمهوری به عهده شورای نگهبان است.


وی همچنین گفت: رییس‌جمهور باید خود را مجری بداند، اما هرگاه به جای مجری خود را در عرض رهبر بداند قطعا در مدیریت کشور اشکال به وجود می‌آید.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که «قدرت در نظام جمهوری اسلامی مبنای شرعی دارد» ادعا کرد: مشروعیت نظام مبتنی بر ولی فقیه است، در عین حال نقش مردم را در نظام نمی‌توان منکر شد زیرا ساخت قدرت، مردمی است.


کعبی با اشاره به این‌که «5 کلید واژه وجود دارد که قدرت گفتمان‌سازی برای انتخابات ریاست جمهوری دارند» گفت: این واژه‌ها عبارتند از پیشرفت اسلامی، حضور مردم در صحنه، آرامش، عزت و ولایت.


این عضو مجلس خبرگان با اشاره به این‌که «دشمن می‌خواهد با کلید واژه انتخابات فتنه‌ی جدید ایجاد کند» گفت: دشمن به دنبال این است که انتخابات پرتنشی در کشور ایجاد کند.


کعبی در ادامه به شرح شاخصه‌های رییس‌جمهور اصلح پرداخت و گفت: کسی می‌تواند رییس‌جمهور شود که سطح بالای معرفت دینی داشته باشد.


این عضو مجلس خبرگان با بیان این‌که «نظم حقوقی نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر فقه اسلامی است» گفت: ما معتقد به یکپارچگی نظام حقوقی هستیم، نباید مبنای حقوق، اسلامی باشد اما ساختار آن مبتنی بر شریعت نباشد.

وی در ادامه داد: این تحول باید در نظام جمهوری اسلامی اتفاق بیافتد. حقوقدانان، قضات و وکلای بسیجی با همت جهادی و انقلابی خود باید به این سمت حرکت کنند.


وی همچنین گفت: همانگونه که در کشور، انقلاب سیاسی شکل گرفته است باید یک انقلاب واقعی‌تر نیز در عرصه پژوهش،‌ آموزش و تحول در علوم شکل بگیرد و حقوقدانان بسیجی عهده‌دار این انقلاب حقوقی هستند، چندگانگی نظام حقوقی باید به یک نظام یکپارچه حقوق اسلامی تبدیل شود که این انقلابی حقوقی است.
 

متن و تصویر کیفرخواست و متن حکم دادگاه امدادگران زلزله آذربایجان

Posted: 17 Jan 2013 06:39 AM PST

مروری بر یک پرونده ملی
جرس: چند روز پیش، حکم فعالان مدنی-اجتماعی که پس از زلزله ورزقان در حین کمک رسانی به مردم در کمپ سند، بازداشت شده بودند، صادر شد، که بر اساس گزارش ها، در کیفرخواست آنان علاوه بر اتهامات سیاسی که سعی شده در آن این گروه خیریه و مدنی مخالف حکومت نمایش داده شود، سعی شده است با طرح ادعاهایی غیرقابل دفاع علیه اقدامات کمک دوستانه آنها، این امدادگران را در دادگاه متهم کنند.

 

 به گزارش کلمه، بر اساس کیفرخواست های تنظیم شده، برای تمامی فعالان مدنی-اجتماعی که تابستان گذشته پس از زلزله آذرباجان شرقی به صورت خودجوش و گروهی به کمک به زلزله زدگان می پرداختند، محکومیت های سنگین در نظر گرفته شده است.


این فعالان مدنی و اجتماعی که با سازماندهی یک گروه به صورت خودجوش به مناطق زلزله زده آذربایجان رفته بودند تا به کمک به مردم زلزله زده بپردازند، علاوه بر بازداشت و مواجهه با اتهامات بی پایه ی اخلاقی و سیاسی با محکومیت های سنگین روبرو شده اند.


در بخشی از کیفرخواستی که برای این فعالان مدنی و امدادگران صادر شده آمده است: فراخوان و دعوت برای کمک رسانی به زلزله زدگان را در صفحه ای در سایت غیرقانونی فیس بوک که این سایت توسط کشور آمریکا برای کمک به مخالفان نظام جمهوری اسلامی ایران راه اندازی شده، نوشته و شماره تلفن خود را نیز در آن پیام ارائه کرده تا افرادی که مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و معمولا از طریق سایت فیس بوک همدیگر را شناخته و با هم ارتباط دارند با مطالعه آن پیام با هم هماهنگ شده جهت اقدامات غیرقانونی و ضد امنیتی با متهم ردیف اول هماهنگی تلفنی کرده و در مکان از پیش تعیین شده و جهت تشکیل یک اجتماع بزرگ از مخالفان نظام در محل و هماهنگی و همکاری برای همکاری اقدامات ضد امنیتی در محل جمع می شوند تا اینکه تعدادشان بیش از سی نفر بوده است و پیوسته از استان های مختلف کشور از گروه های مختلف مخالف نظام از جمله طرفداران منافقین، چریک های فدایی خلق، تفکر ضاله چپی، فرقه ضاله بهائیت، حزب ملت و جریان فتنه و … در آن محل جمع شده بودند …


در این کیفرخواست علاوه بر اتهامات سیاسی که سعی شده در آن این گروه خیریه و مدنی مخالف حکومت نمایش داده شود، سعی شده است با طرح ادعاهایی غیرقابل دفاع علیه اقدامات کمک دوستانه آنها، این امدادگران را در دادگاه متهم کنند.


زلزله آذربایجان؛ حادثه بزرگ ۹۱
مرداد ماه امسال بود که زلزله تقریبا شدیدی استان آذربایجان شرقی را لرزاند و خسارات بسیاری به مردم و مناطق مسکونی وارد آورد.
زمین‌لرزه‌های آذربایجان شرقی دو زمین‌لرزه نسبتاً شدیدی بودند که در روز شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ مناطقی از استان آذربایجان شرقی را لرزاندند؛ زمین‌لرزه‌ای در ساعت ۱۶:۵۳ به وقت محلّی در ۱۷ کیلومتری اهر و زمین‌لرزه‌ای با در ساعت ۱۷:۰۴ به وقت محلّی در ۱۰ کیلومتری ورزقان. مؤسّسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران و سازمان زمین‌شناسی آمریکا، کانون هر دو زمین‌لرزه را در عمق حدود ده کیلومتری زمین ذکر کردند. زمین‌لرزه ای که در استان‌های آذربایجان غربی، گیلان، زنجان و اردبیل نیز احساس شد.
مسئولان ایران آمار دقیقی از شمار کشته‌شدگان این حادثه ارائه نکرده‌اند. رئیس سازمان مدیریّت بحران شمار قربانیان را ۲۵۳ نفر، وزارت بهداشت ۳۰۶ نفر و پزشکی قانونی ۱۶۹ نفر اعلام کرده‌اند. این در حالی است که بر اساس اعلام سازمان جمعیت هلال احمر، ۱۶ هزار مراسم ترحیم برای درگذشتگان این زمین‌لرزه برگزار شده است.


برتری جامعه مدنی، ناکارآمدی دولت
پس از وقوع زلزله بود که در روزهای ضعف و ناکارآمدی مرسوم دولت احمدی نژاد، گروه های فعال و داوطلب مردمی علی رغم سختی های اقتصادی و روزمره در قالب گروه های مدنی به کمک سیل زدگان پرداختند. بسیاری از مردم در نقاط مختلف کشور با تشکیل گروه های خودجوش با جمع آوری کالا و ارسال آن یا با استقرار در منطقه به کمک به زلزله زدگان پرداختند.
یکی از این گروه های مدنی، متشکل از تعدادی فعالان مدنی، اجتماعی و سیاسی بود که با حضور در منطقه و انتقال کالاهای بسیاری در سرند مستقر شده و با برپایی چادری به شناسایی و مکم به صدمه دیدگان پرداختند.


پوشش و حضور نظامی حکومت در منطقه زلزله زده
دولت و نهادهای نظامی-امنیتی که در ایام زلزله زده به دلیل ضعف و ناکارآمدی بسیار در خدمت رسانی و مدیریت بحران مورد انتقاد شدید واقع شده بود، با دیدن حضور نیروهای مردمی نسبت به برخورد نظامی و امنیتی با آنان اقدام کرد. فعالان و مردم معتقدند روند کمک به مردم آذربایجان دارد درست پیش می‌رود، که به ناگهان نیروهای سپاه و دیگر نیروهای انتظامی و نظامی وارد منطقه می‌شوند و کنترل منطقه را به دست می‌گیرند.
برخی کمک‌های کمپانی خارجی مستقیم با اسکورت سپاه وارد انبارهای این ارگان نظامی می‌شود و ناگهان نیروهای نظامی-اطلاعاتی با حمله به کمپ امدادرسانی “سرند” آنجا را محاصره کرده و تمامی افراد حاضر را بازداشت می‌کنند.
در همین راستا بود که تعداد زیادی از همین فعالان از جمله حسین رونقی، نوید خانجانی، حمید خلوصی، هومن طاهری، شایان وحدتی، شیما قوشه و بسیاری دیگر از فعالان دانشجویی مدنی امنیتی بازداشت شدند.


بی خبری و نگهداری غیرقانونی امدادگران
پس از هجوم شدید و بازداشت امدادگران کمپ سرند، بسیاری از آنان برای مدتی غیرقانونی در بازداشت ماندند و همه ی ۲۱ بازداشتی در اعتراض به این امر دست به اعتصاب غذا زدند. اواسط شهریور ماه، پس از برخوردهای غیرقانونی فراوان، به تدریج امدادگران آزاد شده و به جز تعدادی معدود از آنان بقیه موفق به خروج از بازداشت شدند. اکثر این بازداشت ها با وثیقه انجام شده بود و به همین دلیل بسیاری از این جوانان در تهیه وثیقه و سند دچار مشکل شدند.


دادگاه امدادگران برگزار شد
چند ماه پس از بازداشت امدادگران، اواسط آبان ماه دادگاهی در محل دادگاه انقلاب تبریز و به ریاست قاضی حلمبر برگزار شد. طی این جلسه که ۱۷ تن از متهمین حاضر بودند فرید روحانی به نیابت از همه دفاعیه‌ای را قرائت کرد.
در جلسه دادگاه به غیر از دفاع جمعی که توسط فرید روحانی قرائت شد، تک تک متهمین و وکلایشان نیز به دفاع از خود پرداختند و قاضی حملبر وعده داد که تا ۱۰ روز دیگر حکم خود را در مورد متهمین صادر خواهد کرد.
اتهامات مطروحه برای این امدادگران از قبیل تهاماتی همچون تجمع به قصد اقدام علیه امنیت ملی و تهدید بهداشت عمومی و تمرد از دستور پلیس بوده است.


کیفرخواستی علیه امدادگران زلزله
بر اساس این گزارش کیفرخواستی علیه امدادگران زلزله آذربایجان صادر شده که متن آن به قرار زیر است:
در خصوص اتهامات آقایان ۱- سیدحسین رونقی ملکی فرزند سیداحمد ۲ – سیدحسن رونقی ملکی فرزند سیداحمد ۳ – بهروز علوی فرزند عبدالهادی ۴ – حمیدرضا مسیبیان فرزند حسین ۵ – فرید روحانی وارقانی فرزند ذبیح اله ۶ – واحد خلوصی درخشان فرزند حیدر ۷- شایان وحدتی فرزند مسعود ۸ – نوید خانجانی فرزند پرویز ۹ – مسعود وفابخش فرزند حسن ۱۰- هومن طاهری فرزند فرزاد ۱۱ – سپهر صاحبان فرزند حسن ۱۲ – دانیال حسنی فرزند علی ۱۳ – علی محمدی فرزند محمدرضا ۱۴ – مرتضی اسماعیل پور فرزند یوسف ۱۵- محمد ارجمندی راد فرزند ستار ۱۶ – محمد اسماعیل سلمان پور فرزند کریم ۱۷ – محمد امین صالحی فرزند محمد مهدی ۱۸ – محسن سامعی فرزند محمد ۱۹ – میلاد پناهی پور فرزند حسن ۲۰ – امیر روناسی نجیب فرزند محمد ۲۱ – بهرام شجاعی فرزند باقر متهمین همگی دایر بر:
الف: مشارکت در اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور ب: مشارکت در تهدید علیه بهداشت عمومی ج: مشارکت در تمرد نسبت به مامورین انتظامی حین انجام ماموریت که منجر به مصدومیت مامورین شده است.
همچنین اتهامات دیگر آقایان ۱- بهروز علوی فرزند عبدالهادی دایر بر فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به نفع گروه های مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران ۲- حمیدرضا مسیبیان فرزند حسین، علاوه بر سه اتهام قبلی متهم به توهین به رهبری در فضای مجازی و عضویت در گروه غیر قانونی (ملت) به قصد برهم زدن امنیت کشور، با عنایت به محتویات پرونده، تحقیقات انجام شده، اظهارات متهمین و صورت مجلس دستگیری آنها در محل کمپ اجاره ای خودشان در حوزه بخش خواجه در حالی که در ظاهر امدادرسان زلزله زدگان بوده اند و لکن داخل سوله کمپ مواد غذایی فاسد جمع آوری کرده و پسران و دختران به صورت مختلط با سرکردگی تعدادی از محکومین دادگاه های انقلاب تهران اقدام به جمع آوری اطلاعات از مناطق زلزله زده کرده و بدون هماهنگی با مراکز دولتی از قبیل ستاد بحران استان و بدون هماهنگی با هلال احمر استان اخباری را علیه مسئولین و ارگان های دولتی و نظام تهیه و با سیاه نمایی بعضی از حوادث و وقایع موجود در محل کمپ از طریق امکانات مخابراتی به عوامل دیگرشان در تهران منتقل و به این نحو با شبکه های تلوزیونی و سایت های خبری بیگانه در ارتباط بوده اند که قبل از حضورشان در آن مکان زلزله زده، متهم ردیف اول در تهران با برنامه ریزی و تبانی قبلی با عوامل گروههای مخالف نظام، پیام فراخوان و دعوت برای کمک رسانی به زلزله زدگان را در صفحه ای در سایت غیرقانونی فیس بوک که این سایت توسط کشور آمریکا برای کمک به مخالفان نظام جمهوری اسلامی ایران راه اندازی شده، نوشته و شماره تلفن خود را نیز در آن پیام ارائه کرده تا افرادی که مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و معمولا از طریق سایت فیس بوک همدیگر را شناخته و با هم ارتباط دارند با مطالعه آن پیام با هم هماهنگ شده جهت اقدامات غیرقانونی و ضد امنیتی با متهم ردیف اول هماهنگی تلفنی کرده و در مکان از پیش تعیین شده، و جهت تشکیل یک اجتماع بزرگ از مخالفان نظام در محل و هماهنگی و همکاری برای همکاری اقدامات ضد امنیتی در محل جمع می شوند تا اینکه تعدادشان بیش از سی نفر بوده است و پیو سته از استان های مختلف کشور از گروه های مختلف مخالف نظام از جمله طرفداران منافقین، چریک های فدایی خلق، تفکر ضاله چپی، فرقه ضاله بهائیت، حزب ملت و جریان فتنه و … در آن محل جمع شده بودند و بعضی از متهمین حتی قبل از حضور در محل هماهنگی داشته اند که در صورت دستگیری ایشان توسط پلیس و ماموران انتظامی اطلاعیه های ضد و نقیض و دستگیری، اعتصاب، انتخاب وکیل قبل از دستگیری آن هم وکیلی که خودش با وضعیت غیر اسلامی در محل دستگیر شده و از مخالفان نظام جمهوری اسلامی بوده و رهنمودهای حقوقی لازم برای فرار از قانون را به آن افراد ارائه می کرده است تهیه کرده و بعضی از اطلاعیه ها از طریق شبکه های تلوزیونی بیگانه بی بی سی و … منتشر و پخش کرده اند و قبل از دستگیری تبانی کرده اند که در صورت دستگیری به پلیس هیچ پاسخ سوالی داده نشود، اعتصاب غذای خشک نمایند و چه مطالبی را مطرح نمایند و چه مطالبی را نباید بگویند و فقط امدادرسان بودن خود را مطرح کنند و همچنین پرسش نامه ای از قبل تهیه کرده اند که در بین مردم زلزله زده براساس آن سوالات نظرخواهی نمایند که نمونه پرسش نامه از محل دستگیری آنها کشف شده که سوالات همگی مسائل و سوالات تلقینی علیه عملکرد نظام جمهوری اسلامی می باشد.
در محل دستگیری شان مواد غذایی فاسدی کشف شده که نماینده شبکه بهداشت استان فاسد بودن آنها تایید کرده از قبیل کنسروهای فاسد، نان فاسد، و … و مقداری زیاد از مواد غذایی و وسایل فاسد و غیر بهداشتی را نیز پس از اطلاع از تحت تعقیب بودن توسط پلیس، خود متهمین در محل دستگیری شان آتش زده اند. تا دلایل جرم علیه خودشان را امحا نمایند، که مراتب کشف و فیلم آن نیز تهیه و پیوست پرونده می باشد متهمین در مراجعه اول پلیس به محل جهت تذکر دادن بوده است با مامورین پلیس درگیر شده و یکی از مامورین را مصدوم کرده اند و به تذکر پلیس مبنی بر تعطیلی محل به علت اقدامات غیرقانونی اشان و دوری از بروز هرگونه تنش، هیچ توجهی نکرده اند و از دستور پلیس سرپیچی و تمرده کرده اند و به فاصله بعد از ترک محل توسط پلیس، متهمین دلایل جرایم ارتکابی شان را از قبیل مواد غذایی فساد و … و سیم کارت های تلفن همراه که از طریق آنها با عوامل دیگرشان در ارتباط مخابراتی بوده اند امحا کرده اند.
و متهمین برای دایر کردن مرکز کمک رسانی به شکل مذکور با اطلاع رسانی از طریق فیس بوک و جمع آوری کمک ها و استقرار در محل آن هم به صورت اجتماع بیش از سی نفر که بیشتر آنها هم از محکومین جرایم ضد امنیتی و دارای سوابق دستگیری بوده اند از هیچ ارگان دولتی در محل و استان مجوز نگرفته و با هلال احمر نیز هیچ هماهنگی نداشته اند مدعی شده اند که از طرف یکی از (ان جی او) های استان های دیگر مجوز امدادرسانی گرفته در حالی که مجوز امدادرسانی را می بایست از مراجع قانونی استان آذربایجان شرقی می گرفت که با توجه به سوابق سوء خودشان با اطلاع از اینکه در استان امکان اخذ مجوز برایشان وجود ندارد و دستگاه های اطلاعاتی به لحاظ اشراف به وضعیت و سوابق آنها اجازه فعالیت تشکلاتی به آنها نخواهند داد. از محل دستگیری متهمین تجهیزات غیر قانونی دریافت از ماهواره که قابل استفاده بوده است کشف شده و تعداد زیادی ظرف از مشروبات دست ساز و آب مخلوط با الکل در ظرف های کوچک نوشابه کشف شده، انواع سی دی و رایانه کیفی با فلش مموری کشف شده که محتوای آنها بر اساس گزارش پلیس در مسایل قومیت گرایی و غیر اخلاقی بوده که برای تحریک و ترغیب افراد حاضر در محل از آنها استفاده می شده است.


بر اساس تحقیقات انجام شده معلوم شده که متهم ردیف اول که دارای ۱۵ سال حبس به جرایم فعالیت تبلیغی علیه نظام و … بوده و در زندان اوین زندانی بوده و اخیرا تحت عنوان مرخصی استعلاجی در بیرون از زندان بوده و با سوءاستفاده از آن موقعیت با هماهنگی با گروه های مخالف نظام در تهران، برای سوء استفاده از فضای زلزله زدگان برنامه ریزی کرده است و با کمک پدر و برادرش و دوستان قبلی اش از جمله متهم ردیف ۸ آقای نوید خانجانی که در زندان امنیتی با هم آشنا بوده اند و متهم ردیف ۸ نیز دارای ۱۲ سال حبس در دادسرای عمومی و انقلاب تهران بوده و با وجود قطعی بودن حکم و احضار، متواری بوده است و سایرین از جمله خانم شیما قوشه که وضعیت وی مشروح مطرح شد و خودش وکیل دادگستری می باشد و پسرخاله فراری اش در کشور ترکیه برنامه ریزی برای ناکارآمد نشان دادن اقدامات دولت و ترویج عدم اعتماد مردم به نهادهای دولتی در کمک رسانی و تبعیض در امدادرسانی و … با تبانی قبلی شان راه اندازی کرده اند.


همگی متهمین به صورت صریح و یا ضمنی به تبانی قبلی خودشان با متهم ردیف اول از طریق صفحه متعلق به متهم ردیف اول در سایت فیس بوک و تماس تلفنی با هم اعتراف کرده اند و اقدامات اطلاعاتی اداره کل اطلاعات استان نیز این وضعیت را تایید کرده اند و مرجع انتظامی نیز وضعیت متهمین را مشروحا گزارش کرده و پیوست پرونده می باشد.


همچنین در مورد اتهامات دیگر آقای علوی که تمامی اسناد و مدارک مربوط به فعالیت های تبلیغی وی علیه نظام و به نفع گروه های مخالف نظام کشف و خود متهم نیز اعتراف نموده است و متهم ردیف چهارم آقای مسیبیان طبق تصاویر توهین آمیز کشف شده از حافظه آدرس های متهم در فضای مجازی که به رویت خودش هم رسیده و تعلق آن را ضمنی تایید کرده است به مقام معظم رهبری توهین نموده و همچنین از مدت زیادی قبل با گروهک غیر قانونی ملت در ارتباط بوده و عنصر آن گردیده است که این مطالب را نیز تایید کرده است.


بزهکاری تمامی متهمین مذکور از نظر دادسرا محرز بوده قرار مجرمیت همگی صادر و اعلام می گردد اما در خصوص موضوعات کشف مشروبات و لوح های در محل و تجهیزات دریافت ماهواره که هنوز نتیجه بررسی آنها وصول نشده است و تحقیقات آن موضوعات تکمیل نشده که متعلق به چه کسانی از یک متهمین می باشد پرونده مفتوح است . همچنین پرونده آقایان و خانم ها ۱- آرتمیس ورزنده ۲- شیما قوشه ۳- نرگس خیرالهی ۴- نفیسه سعیدی فر ۵- کیانا کریم پور ۶- ریحانه حسامی ۷- سیداحمد رونقی ملکی ۸- اسماعیل رفعتی ۹- جعفر نظامی ۱۰- مهری باغبان باشی به لحاظ عدم تکمیل تحقیقات مفتوح می باشد.


صدور حکم های سنگین
چندی پس از برگزاری دادگاه ها با محدودیت های فراوان در برگزاری و فرایندهای قانونی دادگاه و بازجویی، حکم این امدادگران توسط قوه قضاییه صادر شد.


طبق این احکام سیدحسین رونقی ملکی به دو سال حبس تعزیری، بهروز علویب به دو سال و سه ماه حبس تعزیری، حمیدرضا مسیبیان به دو سال و شش ماه حبس تعزیری، واحد خلوصی به دو سال حبس تعزیری، بهرام شجاعی به دو سال حبس تعزیری و فرید روحانی، سیدحسن رونقی ملکی، شایان وحدتی، مسعود وفابخش، هومن طاهری، سپهر صاحبان، دانیال حسنی، علی محمدی، مرتضی اسمائیل‌پور، محمد ارجمندی راد، محمداسماییل سلمان‌پور، محمدامین صالحی، محسن صامعی، میلاد پناهی پور و امیر روناسی هر کدام به به شش ماه حبس تعزیری محکوم شدند. نوید خانجانی از جمله امدادگرانی بود که هنوز برای وی حکمی صادر نشده است.


قابل ذکر است که هنوز پرونده برخی از امدادگران مفتوح است و بنا به کیفرخواست تنظیمی در حال بررسی می باشد. از جمله این افراد شیما قوشه، نرگس خیرالهی، نفیسه سعیدی فر، کیانا کریم پور، ریحانه حسامی، احمد رونقی ملکی، اسماعیل رفعتی، جعفر نظامی، آرتمیس ورزنده و مهدی باغبان باشی است.


امدادگران کمپ سرند در دفاعیه خود با رد اتهامات اظهار داشته بودند که تاکنون هیچ مدرکی توسط دادستانی تبریز مبنی بر وجود مواد فاسد آلوده در کمپ ارائه نشده و هیچ گزارشی از طرف شبکه بهداشت استان چنین موردی را تایید نمی کند.


متن رای دادگاه
متن کامل رای این دادگاه، اتهامات و احکام فعالان که در اختیار کلمه قرار گرفته به شرح زیر است:
در پرونده حاضرین آقایان ۱- سیدحسین رونقی ملکی فرزند سیداحمد با وکالت عباس جمالی ۲ – سیدحسن رونقی ملکی فرزند سیداحمد با وکالت عباس جمالی ۳ – بهروز علوی فرزند عبدالهادی با وکالت عباس جمالی ۴ – حمیدرضا مسیبیان فرزند حسین با وکالت آقایان شهاب تجری و سید محمد اکبری ۵ – فرید روحانی وارقانی فرزند ذبیح اله با وکالت عباس جمالی ۶ – واحد خلوصی درخشان فرزند حیدر با وکالت عباس جمالی ۷- شایان وحدتی فرزند مسعود با وکالت عباس جمالی ۸ – مسعود وفابخش فرزند حسن با وکالت آقای محمد علی عزیزی ۹- هومن طاهری فرزند فرزاد با وکالت آقای محمد علی عزیزی ۱۰ – سپهر صاحبان فرزند حسن با وکالت آقای محمد علی عزیزی ۱۱ – دانیال حسنی فرزند علی ۱۲ – علی محمدی فرزند محمدرضا با وکالت آقای امیر سالار داودی ۱۳ – مرتضی اسماعیل پور فرزند یوسف با وکالت آقای محمد علی عزیزی ۱۴- محمد ارجمندی راد فرزند ستار با وکالت خانم زهره اقدس زنگ آباد ۱۵ – محمد اسماعیل سلمان پور فرزند کریم با وکالت آقای محمد علی عزیزی ۱۶ – محمد امین صالحی فرزند محمد مهدی ۱۷ – محسن سامعی فرزند محمد ۱۸ – میلاد پناهی پور فرزند حسن با وکالت آقایان محمد علی عزیزی وامیر حسین سلیمیان ۱۹ – امیر روناسی نجیب فرزند محمد با وکالت آقای امیر سالار داودی ۲۰ – بهرام شجاعی فرزند باقر


متهمند به:
اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور نیز متهم ردیف سوم متهم است به فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و به نفع گروه‌های مخالف نظام، همچنین متهم ردیف چهارم متهم است به توهین به مقام معظم رهبری، بدین شرح که در پی وقوع زلزله در منطقه آذربایجانشرقی، متهمین با حضور در محل و در ظاهر به قصد جمع آوری کمکهای مردمی در صدد سیاه نمایی اقدامات نظام در مورد کمک رسانی به مردم زلزله زده منطقه بوده‌اند به نحوی که اقدامات نیروی انتظامی در جمع آوری کمپ احداث شده توسط مشارائیهم را در فضای مجازی انتشار داده‌اند، بعلاوه متهم ردیف سوم اقدام به انتشار و امضا مطالب و بیانیه‌های مخالف نظام در فضای اینترنت نموده، متهم ردیف چهارم نیز اقدام به انتشار کاریکاتورهای موهن نسبت به مقام معظم رهبری در اینترنت کرده، بنا بمراتب فوق و نظر به گزارش اداره کل اطلاعات استان تجمع متهمین از نقاط مختلف کشور در یک محل با توجه به سوابق سوء برخی و افکار و عقاید خاص ایشان که حکایت از تبانی قبلی دارد، دفاعیات غیر موجه متهمین و کیفرخواست دادسرا بزهکاری مشارالیهم به نر ثابت تشخیص و مستندا «به مواد ۵۰۰، ۵۱۴، ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی و با رعایت ماده ۲۲‌‌ همان قانون نسبت به متهمین ردیف اول، سوم، چهارم، ششم و بیستم به تحمل دو سال حبس تعزیری بابت اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و محکومیت متهم ردیف سوم به تحمل نود و یک روز حبس تعزیری بابت فعالیت تبلیغی علیه نظام و محکومیت متهم ردیف چهارم به تحمل شش ماه حبس تعزیری بابت توهین به مقام معم رهبری و محکومیت هر یک از متهمین ردیف دوم، پنجم، و هفتم الی نوزدهم به تحمل شش ماه حبس تعزیری بابت اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور صادر و اعلام می‌گردد. در خصوص اتهام دیگر متهم ردیف چهارم دایر بر عضویت در گروه غیر قانونی به قصد بر هم زدن امنیت کشور بلحاظ فقد دلیل بر وقوع بزه مستندا» به اصل ۳۷ قانون اساسی و بند الف ماده ۱۷۷ قانون آئین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور کیفری حکم برائت صادر و اعلام می‌گردد. درخصوص اتهام دیگر متهمین فوق و آقای نوید خانجانی فرزند پرویز دایر بر مشارکت در تهدید علیه بهداشت عمومی و تمرد در برابر مامورین انتظامی مستند «به ماده ۵ تشکیل دادگاههای عمومی و انقلاب قرار عدم صلاحیت به شایستگی محاکم محترم عمومی تبریز صادر و اعلام می‌گردد. رای صادره به متهمین ردیف هفدهم و بیستم غیابی محسوب و ظرف ده روز از تاریخ ابلاغ قابل واخواهی در این دادگاه و ظرف بیست روز از تاریخ انقضا مهلت وا خواهی قابل تجدید نظر خواهی در محاکم تجدید نظر استان آذربایجان شرقی بوده، نسبت به سایرین حضوری و ظرف بیست روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدید نظر خوای در محاکم محترم تجدید نظر استان آذربایجان شرقی می‌باشد. پرونده نسبت به متهم آقای نوید خانجانی مفتوح است.
 

رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تبریز

وجود بیش از یک میلیون و ۴۰ هزار زن سرپرست خانوار در کشور

Posted: 17 Jan 2013 06:39 AM PST

سرپرست کمیته امداد خبر داد:
جرس: سرپرست کمیته امداد گفت: تعداد یک میلیون و 40 هزار زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد که خانواده و ایجاد مشاغل خانگی را با هم مدیریت می‌کنند.

 

به گزارش ایسنا، حسین انواری در یک نشست خبری گفت: نگاه به فقرا بعضا در جامعه تحقیر آمیز است باید این دیدگاه عوض شود و باید فرهنگ همیاری و دستگیری از نیازمندان در سطح جامعه قوی‌تر از سابق گسترش پیدا کند.


وی ادامه داد: هر کس که در حوزه فقر قرار گرفت نباید مهر باطل بر وجود، افکار و توانایی‌اش زد بلکه بایدبا قرار دادن این قشر محروم زیر چتر حمایتی در راستای بالقوه کردن استعدادها و پتانسیل‌های نهفته در وجود محرومین و بارور کردن چرخه اقتصاد مملکت به دست پرتوان آنها گام برداشت.


سرپرست کمیته امداد کشور اظهار کرد: محیط سالم و مناسب برای پرورش استعدادهای انسانی از اهمیت خاصی برخوردار است اگر شرایط لازم برای رشد و شکوفایی استعداد نیروی انسانی فراهم نباشد توانایی و استعدادها کور و راکد می‌شود.


وی با اشاره به تعداد مددجویان دانشجو ،تصریح کرد: تعداد 100 هزار دانشجو تحت پوشش کمیته امداد در سراسر کشور از خدمات و حمایت‌های این نهاد بهره‌مند می‌شوند و از این تعداد بیش از 1000 نفر نخبه هستند که در بخش‌های مختلف در جامعه ارائه خدمت می‌کنند.


انواری توانمند کردن زنان سرپرست خانوار و ایجاد اشتغال پایدار را مهترین سیاست کمیته امداد عنوان و اظهار کرد: تعداد یک میلیون و 40 هزاز زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارند که خانواده و ایجاد مشاغل خانگی را با هم مدیریت می‌کنند.


سرپرست کمیته امداد کشور گفت: تعداد 80 هزار خانواده سال گذشته دارای فرصت شغلی شدند و از دایره پوششی کمیته امداد خارج شدند، در سال جاری نیز تعداد 100 هزار خانواده فرصت شغلی پیدا کردند که جشن خود کفایی آنها برگزار می‌‍شود، در سال 90 تعداد 320 هزار فرصت شغلی ایجاد و در سال جاری تعداد 300 هزار فرصت شغلی و 200 هزار طرح اشتغال‌زایی روستایی نیز در دست اجرا است.


سرپرست کمیته اظهار کرد: درآمد حاصل از صدقات در 9 ماهه سال جاری از 6.5 میلیون صندوق صدقه کوچک، 300 هزار صندوق معاب و 200 هزار صندوق متوسط در مراکز دستگاها و ادارات 140 میلیارد تومان است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 25 درصدی برخوردار بود.


وی در پایان با اشاره به درصد بی‌سواد جامعه هدف خاطر نشان کرد: تعداد یک میلیون و 500 هزار نفر در جامعه کم سواد و بی‌سواد و 13 درصد افراد لازم التحصیل زیر سن 40 سال در کشور وجود دارند که بی‌سواد هستند.
 

اعتراض به حضور یک چهره امنیتی در راس باشگاه خبرنگاران جوان

Posted: 17 Jan 2013 06:19 AM PST

جرس: تارنمای خبری – تحلیلی «بازتاب»، در مطلبی که ساعتی پس از انتشار، ابتدا مجبور به تعدیل آن شد و سپس آن را به کلی از خروجی سایت حذف کرد، به انتقاد از حضور یک چهره امنیتی وابسته به حفاظت اطلاعات سپاه در راس باشگاه خبرنگاران جوان پرداخت.

 

باشگاه خبرنگاران جوان که در پوشش سازمان صدا و سیما قرار دارد، یکی از رسانه هایی است که به اتهام پراکنی علیه فعالان سیاسی و مدنی می پردازد و نوشته هایش نیز در برخی موارد مورد استناد بازجویان وزارت اطلاعات یا سپاه پاسداران برای متهم کردن فعالان سیاسی قرار گرفته است.


در مطلب سایت بازتاب از حضور ابراهیم زادگان به عنوان یک چهره امنیتی وابسته به حفاظت اطلاعات سپاه در راس باشگاه خبرنگاران جوان انتقاد شده و از ضرغامی - مدیر عامل سازمان صدا و سیما - خواسته شده بود که این باشگاه را از مجموعه تحت پوشش صداوسیما خارج کند. در این متن که ابتدا پاراگرافی از آن حذف شد آمده بود: "حضور ابراهیم زادگان به عنوان یک چهره امنیتی در راس باشگاه خبرنگاران جوان موجب شده است تا این باشگاه احساس مصونیت کند وبدون هیچ حد ومرز شرعی، قانونی وعقلی به انتشار گستاخانه مطالب واتهامات غیراخلاقی دست بزند."


به گزارش ندای سبز آزادی، متن نوشته سایت بازتاب پس از حذف پاراگراف فوق بدین شرح است:


کجایند کفن پوشانی که برای یک صفحه مطلب جنسی یک کتاب وسط میدان بودند؟
انتخاب تیتر روابط ضربدری در تعدادی از رسانه های رسمی جمهوری اسلامی با مجموع تیراژ چندصدهزار بیننده در روز باورنکردنی است، آن هم جریان اصولگرایی که تا چند سال قبل بر سر انتشار یک پاراگراف مطلب اروتیک یا عاشقانه در کتابی که سه هزار نسخه تیراژ داشت، کفن پوش می گردید. اما امروز چگونه به خود اجازه می دهند روابط ضربدری که کثیف ترین نوع روابط جنسی است را تبدیل به تیتر کنند؟
در حالی که در فقه و اخلاق اسلامی تاکیدات فراوانی بر پرهیز از زدن اتهامات جنسی و حتی اشاره به آن در صورت اطلاع نیز شده است، تعدادی از رسانه های رسمی جمهوری اسلامی به محلی جهت ترویج و اشاعه منکرات اخلاقی تبدیل شده است.
به گزارش خبرنگار «بازتاب»، اگرچه در میان مطبوعات، برخی رسانه های بدنام نظیر وطن امروز که با پولهای مشکوک یک آقازاده که از صنعت خودروسازی خارج شده است، اداره می شود، با طرح مکرر مسائل اخلاقی و اتهام زدن به کارکنان رسانه های اپوزیسیون، سعی بر خودشیرینی برای برخی دستگاه های خاص دارند تا بر مسایل مالی شان سرپوش گذاشته شود، اما عملکرد باشگاه خبرنگاران جوان که رسما با بودجه بیت المال اداره می شود، در نشر و تولید و اشاعه این گونه مسائل به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.
بر اساس فقه اسلامی، اگر فردی حتی با چشم خود شاهد ارتباط نامشروع دو نفر باشد و این مطلب را در جایی بازگو کند، به جای تقدیر و تشکر از وی به عنوان افشاگر، باید چهل ضربه شلاق را به عنوان حد قذف تحمل کند و با این حساب، تکلیف گزارش هایی که در آن چندین نفر با اسم و عکس، هر کدام چندین بار به روابط نامشروع متهم شده اند، مشخص می شود.
از سوی دیگر، حتی اگر این مطالب واقعی باشد که بخش عمده آن همانند سایر ادعاهای جریان خودعمار پندار بی اساس و ساخته ذهن این برادران است، ترویج آن در جامعه با چه توجیهی انجام می شود؟
انتخاب تیتر روابط ضربدری در تعدادی از رسانه های رسمی جمهوری اسلامی با مجموع تیراژ چندصدهزار بیننده در روز باورنکردنی است، آن هم جریان اصولگرایی که تا چند سال قبل بر سر انتشار یک پاراگراف مطلب اروتیک یا عاشقانه در کتابی که سه هزار نسخه تیراژ داشت، کفن پوش می گردید.
اما امروز چگونه به خود اجازه می دهند روابط ضربدری که کثیف ترین نوع روابط جنسی است را تبدیل به تیتر کنند؟
اجماع همه فقها و مراجع تقلید شیعه از جمله رهبرانقلاب بر حرام قطعی بودن ترویج فحشا ومنکر است و اگر این مطلب برای دفتر هر مرجع تقلیدی فرستاده شود، فتوای حرام بودن نشر و مطالعه آن صادر می گردد، چه رسد به ترویج و حمایت از اشاعه چنین منکراتی.
براساس احکام صریح اسلامی، به دلیل تهیه و انتشار این مطالب، درمورد همه کسانی که در جمع آوری، تولید و نشر آن سهیم بوده اند، در گناه قذف شریکند، اما متاسفانه این افراد مورد تشویق نیز قرار می گیرند.
نکته وحشتناک تر آن که شنیده شده بخشی از مطالبی که در این نوشته ها به عنوان خاطرات خود افراد در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، مطالبی است که توسط خود این برادران و حاصل تلفیق اطلاعات جمع آوری شده امنیتی با تخیلات جنسی و فانتزیشان بوده که با استفاده از صفحات جعلی که در فیس بوک و سایر شبکه های اجتماعی با اسم و عکس سوژه ها ایجاد می شود، منتشر گردیده که در این صورت زشتی و مجازات این کار چند برابر خواهد بود.
در این شرایط به نظر می رسد مهندس سید عزت الله ضرغامی به عنوان رییس صداوسیما که خود را فردی مسلمان و متدین و پایبند به احکام اسلامی می داند، اگر هم توان کنترل باشگاه خبرنگاران جوان را ندارد، این باشگاه را از صداوسیما مستقل کند تا جزای دنیوی و اخروی چنین اعمال کثیفی به پای وی نوشته نشود.
 

حکم لغو مسئولیت سعید مرتضوی به وزیر ابلاغ شده است

Posted: 17 Jan 2013 06:19 AM PST

جرس: در حالیکه وزیر مربوطه روز گذشته ادعا کرد حکم لغو مسئولیت سعید مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی هنوز به وی ابلاغ نشده، مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دیوان عدالت اداری اعلام کرد: حکم لغو مسئولیت سعید مرتضوی به صورت کتبی به آقای شیخ الاسلام وزیر تعاون، رفاه و امور اجتماعی ارسال شد.

 

به گزارش ایلنا، علی اکبر بختیاری با اشاره به ابلاغ حکم دیوان عدالت اداری در خصوص لغو مسئولیت سعید مرتضوی گفت: نیازی نیست که این حکم به شخص آقای مرتضوی ابلاغ شود بلکه مراحل کار دیوان این گونه است که این حکم را امروز به صورت کتبی به وزیر تعاون، رفاه و امور اجتماعی ارسال کرده است چراکه در واقع دیوان با این حکم تصمیم وزیر را لغو کرده است.


وی ادامه داد: حکم ارسال شده رای هیات عمومی دیوان است که روزهای آینده در روزنامه رسمی کشور نیز منتشر خواهد شد.


این چندمین بار طی سال جاری است که رییس دیوان عدالت اداری ابطال حکم ریاست مرتضوی را اعلام می کند، اما متهم جنایت کهریزک با حمایت احمدی نژاد همچنان بر کرسی سازمان تامین اجتماعی تکیه زده است.


محمدجعفر منتظری با اشاره به رای عمومی هیات دیوان مبنی بر لغو ریاست “سعید مرتضوی” بر سازمان تامین اجتماعی گفته بود: حکم قطعی لغو ریاست مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی طی دو روز گذشته در روزنامه‌های رسمی کشور منتشر شده و همین امر به منزله ابلاغ به شخص وی است.

 

جمهوری اسلامی همچنان یکی از ٥ زندان بزرگ جهان برای رسانه هاست

Posted: 17 Jan 2013 06:10 AM PST

سازمان گزارشگران بدون مرز
جرس: سازمان گزارش‌گران بدون مرز با صدور بیانیه ای نگرانی خود را از احضار منصوره بهکیش شهروند وب‌نگار و فعال حقوق مدنی، برای سپری کردن حکم شش ماه زندان اعلام کرد.

 

به گزارش گزارشگران بدون مرز، خانم بهکیش تا ١٠ بهمن ماه فرصت دارد که خود را به دادیاری اجرای احکام زندان اوین معرفی کند.


سازمان مستقل گزارشگران بدون مرز خاطرنشان می کند که جمهوری اسلامی با ٢٨ روزنامه‌نگار و ٢٠ وب‌نگار زندانی، یکی از ٥ زندان بزرگ جهان برای حرفه‌کاران رسانه‌هاست.


متن بیانیه سازمان گزارشگران بدون مرز به شرح زیر است:

" ما از مقامات مسئول می‌خواهیم که از زندانی کردن منصوره بهکیش خوداری کنند. وی سال‌هاست قربانی آزارهای قضایی – امنیتی‌ست، که خود نشان‌گر اعمال فشارهای نظام‌مند رژیم بر خانواده‌های زندانیان اعدام شده‌ای‌ست که سکوت و روایت رسمی در این باره را نمی‌پذیرند. تنها جرم آنها تلاش برای روشن شدن حقیقت و خواست عدالت برای عزیزان خود است، که یا خودسرانه اعدام و یا در گورهای جمعی ناپدید شده‌اند. کسانی چون منصوره بهکیش که در باره‌ی این رویداهای دهشتناک اطلاع رسانی می‌کنند به جرم "تبلیغ علیه نظام" محکوم و زندانی می‌شوند.
این شهروند وب‌نگار که مقالات بسیاری برای روشن شدن همه حقایق در باره‌ی اعدام‌های زندانیان سیاسی بر روی اینترنت منتشر کرده است، به شکل مستمر از سوی نهادهای امنیتی احضار و مورد بازجویی و یا بازداشت قرار گرفته است. در تاریخ ١٨ دی ١٣٨٩ به همراه سی و سه مادر عزادار ( مادران عزادار، گروهی از خانواده‌های قربانیان اعدام و سرکوب از دهه شصت تا امروز هستند ) در پارک لاله بازداشت شده بود، که بعد از چند روز ازاد شد، مجددا در تاریخ ٢٢ خرداد ١٣٩٠ در تهران بازداشت و به بند ٢٠٩ زندان اوین انتقال یافت، که پس از یک ماه با سپردن وثیقه به شکل موقت و تا برگزاری دادگاه آزاد شد. در تاریخ ١٦ آذر ماه ١٣٩٠ از سوی شعبه ١٥ دادگاه انقلاب تهران به چهار سال و نیم زندان برای " اجتماع و تبانی علیه نظام از طریق تشکیل گروه مادران عزادار " و تبلیغ علیه نظام" محکوم شد. این حکم در تیرماه ١٣٩١ از سوی شعبه ٥٤ دادگاه تجدید نظر تهران به شش ماه زندان قطعی و سه سال و نیم زندان تعلیقی ( به مدت پنج سال) تعدیل یافت.
منصوره بهکیش همچنین از فعالان "مادران خاوران" است، نامی برگرفته از گورستان خاوران که محل دفن زندانیان سیاسی اعدام شده‌ و گورهای جمعی کشتار زندانیان در سال ١٣٦٧ است. خانواده‌های این قربانیان که خواهان دادخواهی و برگزاری آزادنه‌ی مراسم یادمان و سوگواری هستند، از سوی مسئولان ایرانی شدیدا تحت فشار قرار دارند. شش تن از اعضای خانواده منصوره بهکیش از سال شصت تا شصت و هفت کشته شده‌اند. وی هم اکنون مسئولیت نگاهداری از مادر پیر و بیمار خود را نیز برعهده دارد.

با ٢٨ روزنامه‌نگار و ٢٠ وب‌نگار زندانی ایران یکی از ٥ زندان بزرگ جهان برای حرفه‌کاران رسانه‌هاست.
 

فرمانده کل بسیج مدعی ارائه ۱۲ مولفه برای مقابله با تحریم اقتصادی شد

Posted: 17 Jan 2013 06:00 AM PST

جرس: فرمانده کل بسیج مدعی ارائۀ "۱۲ مولفه اقتصاد مقاومتی به منظور مقابله با تحریم‌ها" شد.

 

به گزارش مهر، پاسدار محمدرضا نقدی چهارشنبه شب در نشست پشتیبانی از اردوهای جهادی و طرح هجرت ۳ در بوشهر به تحریم‌های دشمنان علیه ایران اشاره کرد و اظهار داشت: هدف‌گذاری‌های دشمنان برای تحریم‌های اقتصادی به علت شکست آنها در عرصه جنگ نظامی و کارهای فرهنگی است.


وی ادعا کرد: باید از این تحریم‌ها نهایت استفاده را ببریم و از آنها به عنوان یک فرصت برای توسعه و پیشرفت کشور استفاده کنیم تا بتوانیم قدرت کشور را در عرصه اقتصادی به رخ بکشیم.


رئیس سازمان بسیج مستضعفین با این ادعا که زمینه‌های لازم برای شکل دادن به اقتصاد مولد در ایران فراهم است، خاطرنشان ساخت: زمینه‌ها و شرایط لازم برای این مهم مهیا است و نیازمندی‌های اقتصاد مولد از جمله انرژی ارزان، معادن، مواد اولیه، نیروی کار، دانش و بازار مصرف را به خوبی در اختیار داریم.


سردار نقدی خواستار جدیت برای بهبود فرهنگ کار در کشور شد و بیان داشت: ۱۲ مولفه اقتصاد مقاومتی برای مقابله با تحریم‌ها دسته‌بندی شده که سر فصل تمام این دسته‌بندی‌ها فرهنگ کار است و باید این امر به صورت جدی توسعه یابد.


وی به اهمیت بسیار بالای آموزش و کسب مهارت‌های کاری اشاره کرد و ادامه داد: یکی دیگر از مولفه مهم در این سرفصل‌ها مردمی کردن اقتصاد است که باید مورد توجه قرار بگیرد و اگر سرمایه‌های کشور از جمله سکه و ارز و … در مسیر مولد قرار گیرد، شاهد شکوفا شدن اقتصاد خواهیم بود.


فرمانده کل بسیج از قاچاق به عنوان یکی از عناصر تهدید کننده اقتصاد داخلی نام برد و ادامه داد: برخی از کالاهایی که به کشور وارد می‌شوند نیاز کشور نیستند و در داخل کشور نیز قادر به تولید آنها هستیم.


سردار نقدی در بخش دیگری از سخنان خود به اردوهای جهادی اشاره کرد و عنوان داشت: اردوهای جهادی ظرفیت بسیار خوبی برای رونق اقتصاد و تولیدات داخلی هستند که باید تلاش کنیم از این ظرفیت‌ها بهره مناسب را ببریم.


وی از تولید به عنوان محور برنامه‌های سال آینده اردوهای جهادی نام برد و خاطرنشان ساخت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته سال آینده رویکرد گروه‌های جهادی در بسیج از خدمات محور به سمت مولد محور تغییر خواهیم داد.


رئیس سازمان بسیج مستضعفین به هدف‌های مورد نظر برای این تغییر رویکرد اشاره کرد و بیان داشت: در داخل کشور ظرفیت‌های بسیار خوبی برای تولید داریم که با این رویکرد می‌توانیم بهره بیشتر و بهتری از این ظرفیت‌ها ببریم.


وی به مزایای اردوهای جهادی اشاره کرد و بیان داشت: شرکت کنندگان در اردوهای جهادی علاوه بر پرکردن اوقات فراغت خود، با بسیاری از واقعیت‌های جامعه آشنا می‌شوند.