جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


چین: آمریکا به دنبال ایجاد تنش‌های منطقه‌ای است

Posted: 04 Aug 2012 07:33 AM PDT

جرس: رسانه‌ دولتی چین، ایالات متحده را متهم به بروز تنش میان چین و کشورهای همسایه آن بر سر مناقشه دریای جنوبی چین کرده است.

 

به گزارش بی‌بی‌سی فارسی، به جز چین که مدعی مالکیت بر کل این دریا است، ویتنام، فیلیپین، مالزی، تایوان و بروئنی نیز ادعای مالکیت بخشی از این دریا را دارند.

 

این منطقه از مسیرهای مهم کشتی‌رانی به شمار می‌رود و گفته می‌شود که سرشار از منابع طبیعی است.

 

ادعای تملک چین بر بخش های بزرگی از دریای جنوبی چین با واکنش کشورهای همسایه این کشور رو به رو شده و آنها را نگران کرده است.

 

خبرگزاری دولتی شینهوا انتقادهای وزارت امور خارجه آمریکا در مورد تاسیس پادگاه نظامی در یک جزیره مورد مناقشه را بی‌پایه و غیر مسئولانه خوانده است.

 

ویتنام و فیلیپین تاسیس این پادگان نظامی توسط چین را اقدامی برای ایجاد رعب خوانده‌اند.

 

خبرگزاری شینهوا می‌گوید این کشورها از سوی آمریکا برای اقدام علیه چین تحریک می‌شوند.

 

روابط چین و ویتنام طی چند ماه گذشته، بر سر حق حاکمیت بر آب‌های ساحلی در دریای جنوبی چین، دچار تنش بوده است.

 

آمریکا روز جمعه چین را به افزایش تنش‌ها در منطقه با ساخت پادگاه نظامی در دریای جنوبی چین متهم کرد و از کشورهای درگیر در این مناقشه خواست تا تنش‌ها را کاهش دهند.
 

علی مطهری: احمدی نژاد به قوه قضائیه فشار آورد تا اعلام جرم کند

Posted: 04 Aug 2012 07:33 AM PDT

جرس: مطهری معتقد است اعلام جرم علیه وی به دلیل فشار رئیس دولت دهم به دستگاه قضا است که چرا فقط دوستان دولت مورد پیگیری قرار می گیرند.


به گزارش خبرآنلاین، علی مطهری نماینده تهران در مجلس نهم در گفت وگو با هفته نامه پنجره در خصوص مصونیت قضایی نمایندگان، اظهار داشت:« مفاد اصل ۸۶ قانون اساسی صراحت در مصونیت پارلمانی نماینده دارد و با ترکیب آن با اصل ۸۴ به این معنی است که هر نماینده در اظهار نظر درباره همه مسائل داخل و خارج از کشور آزاد است و نمی توان او را به سبب نظراتی که در مجلس اظهار کرده یا در جای دیگری در مقام ایفای وظایف نمایندگی ابراز داشته، تعقیب یا توقیف کرد.»


وی در پاسخ به این پرسش که هدف دستگاه قضا از طرح چنین موضوعی را در این برهه چه می دانید، اظهار کرد: دستگاه قضا از طرف رئیس جمهور تحت فشار است. چرا که به زعم آنها فقط دوستان دولت مورد پیگیری قرار می گیرند و به شکایات علیه آنها رسیدگی می شود، اما منتقدان و مخالفان دولت تحت پیگرد قرار نمی گیرند.


مطهری با بیان اینکه رئیس دولت دهم در چند جا این موضوع را مطرح کرده است، افزود: قوه قضائیه هم برای اینکه ثابت کند که عدالت را رعایت می کند، اخیرا توجه بیشتری به شکایت دولت از منتقدان خود داشته و گاهی به عنوان مدعی العموم اعلام جرم کرده است.


محمود احمدی نژاد اخیرا در نشست با دانشجویان، اظهار داشته بود: شرایط به گونه‌ای شده است که عده‌ای هر حرفی که می خواهند علیه دولت می‌زنند و در برابر آن نیز «مصونیت» دارند که این سوءاستفاده از آزادی است.


نماینده تهران معتقد است فیلتر شدن سایت الف و اعلام جرم دادستان تهران علیه وی در این راستا است. مطهری با بیان اینکه درباره اظهاراتش در خصوص حمایت از سپاه از برخی از کاندیدا ها در انتخابات گذشته شکایتی از او نشده و مدعی العموم هم اعلام جرم نکرده است، تصریح کرد: اما سه شکایت از طرف رئیس جمهوری و یک شکایت از طرف آقای رحیمی معاون اول رئیس جمهور از من شده است.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره محتوای شکایت ها از خودش، گفت: شکایت اول آقای رئیس جمهور درباره این است که من گفته بودم در ارتباط با انتخابات سال ۸۸ آقایان موسوی، کروبی و احمدی نژاد باید به طور همزمان محاکمه شوند، گرچه اتهاماتشان یکسان نیست؛ و یا درباره نقش رئیس جمهوری در حادثه ۱۴ خرداد ۸۹ در مرقد امام سخن گفته بودم.


به گفته وی، مورد دوم شکایت از وی درباره اظهار نظرش درباره «جشن نوروز» است و مورد سوم در ارتباط با آخرین نطق در مجلس هشتم درباره تساهل و تسامح فرهنگی دولت و هشداری که در این زمینه داده است.


مطهری در آخرین نطقش در مجلس هشتم در خصوص موضوع عفاف و حجاب با انتقاد ازعملکرد دولت در این زمینه، اظهار داشت: احمدی نژاد و مشایی مسئله حجاب را قبول ندارند و مخالف نظریه اسلام در مورد حجاب هستند.


خاطرنشان می شود علی مطهری قبلا نیز از دخالت سپاه پاسداران در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتقاد کرده بود. وی همچنین معتقد است دادستانی حق ورود به نطق نمایندگان را ندارد. 

تمدید مرخصی درمانی سیدحسین رونقی تا پایان مرداد

Posted: 04 Aug 2012 07:33 AM PDT

جرس: مرخصی درمانی حسین رونقی ملکی وبلاگ نویس زندانی به دلیل نوبت عمل کلیه تا سی مرداد ماه تمدید شد.

 

به گزارش خبرنگار کلمه، سیدحسین رونقی ملکی فعال حقوق بشر ماه گذشته بعد از گذشت ٣٢ ماه حبس به دلیل پیگیری امور درمانی و طی کردن دوران نقاهت پس از عمل کلیه با وثیقه یک میلیارد تومانی به مرخصی آمد که اکنون مرخصی او تمدید شده است.

 

این وبلاگ نویس که در جریان انتخابات ٨٨ بازداشت شده بود، در زندان دچار عفونت کلیه شده و ۵ بار مورد عمل جراحی قرار گرفت که به دلیل سهل انگاری و بی توجهی به وضعیت این زندانی سیاسی، جراحی های صورت گرفته بارها بی نتیجه ماند و پزشکان برای چند مرتبه پیاپی مجبور به تکرار عمل جراحی شدند.

 

حسین رونقی پس از عمل جراحی آخر در ۲۳ خرداد ۹۱ مجددا به زندان بازگشت اما این بار پس از گذشت دو هفته و در مجموع طی دو سال و نیم زندان با تعیین وثیقه یک میلیارد تومانی به مرخصی درمانی آمد.

 

این وبلاگ‌نویس و فعال حقوق بشر در تاریخ ۲۲ آذر ماه ۱۳۸۸ در شهر ملکان در نزدیکی تبریز بازداشت و بلافاصله به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شد. او مدت ۱۰ ماه را در سلول‌های انفرادی این بند زندان اوین تحت فشارهای روحی و جسمی برای اخذ مصاحبه و اعترافات تلویزیونی قرار گرفت و سرانجام از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. 

۴۸ زائر ایرانی در دمشق ربوده شدند

Posted: 04 Aug 2012 07:01 AM PDT

جرس: شماری از زایران ایرانی امروز شنبه در مسیر فرودگاه بین المللی دمشق از سوی افراد مسلح ربوده شدند .


به گزارش ایرنا، منابع رسمی مرتبط با امور زایران در سوریه در حال بررسی موضوع هستند.


در همین راستا شبکه راشاتودی روسیه از ربوده شدن اتوبوس حامل ۴۸ ایرانی از سوی گروههای مسلح در سوریه خبر داد.


به گزارش مهر، شبکه راشاتودی در خبری فوری اعلام کرد: گروههای مسلح در سوریه، یک اتوبوس حامل ۴۸ ایرانی را در مسیر فرودگاه دمشق ربوده اند.


همزمان خبرگزاری فارس نیز به نقل از یک مقام دولتی سوریه گزارش داده زائران ایرانی را نیروهای وابسته به ارتش آزاد ربوده اند. 

وزیر بهداشت: تشویق زاد و ولد سیاست وزارت بهداشت است

Posted: 04 Aug 2012 07:01 AM PDT

خانواده ایرانی با حداقل ۲ فرزند

جرس: به دنبال انتقاد رهبر جمهوری اسلامی از پرداختن به سیاسیت کنترل جمعیت و حذف بودجه‌های مربوط به این حوزه، وزیر بهداشت گفت: سیاست جمعیتی وزارت بهداشت افزایش جمعیت و تشویق زاد و ولد است و هر خانواده ایرانی به طور متوسط حداقل باید ۲ تا ۲.۵ فرزند داشته باشد.


به گزارش فارس، مرضیه وحید دستجرد درباره سیاست جمعیتی وزارت بهداشت توضیح داد: سیاست جمعیتی وزارت بهداشت همان سیاستهای کلی نظام و سیاستهای مقام معظم رهبری است،یعنی جلوگیری از محدودیت جمعیت و در واقع افزایش جمعیت.

 

وی افزود:‌ در واقع آنچه ما در وزارت بهداشت انجام می‌دهیم، اجرای برنامه سلامت باروری است. سیاست وزارت بهداشت به صورت واضح و روشن افزایش جمعیت است زیرا نرخ رشد جمعیت کشور به تدریج دارد پایین و پایین تر می آید و باید آن را جبران کنیم.

 

وزیر بهداشت درباره میزان رشد جمعیت کشور گفت: نرخ رشد جمعیت کشور الان حدود 1.3 تا 1.4 است و باید حتماً بالا برود به طوری که حداقل به رشد 2 درصد برسیم و البته در این مسیر علاوه بر سیاست افزایش جمعیت سیاست وزارت بهداشت تأمین سلامت خانوار و باروری است.

 

وحید دستجردی ادامه داد:‌ سیاست وزارت بهداشت این است که سلامت مادران، کودکان و سلامت باروری تأمین شود و دقیقاً در این مسیر برنامه‌ریزی داریم که البته امیدواریم بودجه‌های مناسبی برای این کار در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد.

 

وی در پاسخ به این پرسش فارس که فرمول رشد 2 درصدی جمعیت، به معنای داشتن چند فرزند در هر خانواده است، گفت: یعنی هر خانواده حداقل باید به طور متوسط 2 تا 2.5 فرزند داشته باشد.

 

وزیر بهداشت در پاسخ به این پرسش که وزارت بهداشت برای اجرای این سیاستهای چه برنامه های عملی دارد توضیح داد: برنامه های پیشگیری از بارداری در وزارت بهداشت به کل برداشته شده است، هیچ روش کنترلی دیگر در وزارت بهداشت وجود ندارد و بر عکس سیاستهای جدید جمعیتی وزارت بهداشت تشویق به زاد و ولد بیشتر است که برای آن فرهنگ سازی می‌کنیم.

 

وی گفت: برای این کار در حدودی که در دست وزارت بهداشت است تلاش می‌کنیم، اینکه ازدواج‌ها زودتر صورت بگیرد جزء‌ سیاستهای تشویقی وزارت بهداشت است و اینکه بعد از ازدواج، خانواده‌ها زودتر فرزنددار شوند هم جزء سیاستهای تشویقی وزارت بهداشت است و همه اینها را با توجه به سلامت خانواده و سلامت و بهداشت روان جامعه تعقیب می‌کنیم. 

نارضایتی مقامات عالی‌رتبه نظام از انتساب مشکلات اقتصادی به تحریم‌ها

Posted: 04 Aug 2012 06:45 AM PDT

جرس: نحوه گزارش دهی مسئولان دولتی درباره انتساب همه مشکلات اقتصادی کشور به تحریم ها، موجبات نارضایتی مقامات عالی رتبه نظام را فراهم ساخته است.

به گزارش «بازتاب»، در هفته های اخیر، برخی مسئولان دولتی با حضور در محافل مهم نظام گزارش های مبسوطی درباره آثار تحریم ها بر اقتصاد کشور ارائه داده و موجب تشدید نگرانی سایر مسئولان کشور شده اند.

گفته می شود جلسه سراسری ائمه جمعه و جلسه مجمع تشخیص مصلح نظام، دو نمونه از این جلسات بوده اند که گزارش های ارائه شده توسط مسئولان دولتی درباره شرایط اقتصاد کشور در آنها، با نارضایتی مسئولان عالی رتبه نظام همراه شده است.

نحوه ارائه اطلاعات و منتسب کردن همه مشکلات اقتصادی کشور به تحریمها، موجب شده است تا مقامات عالی رتبه نظام این گزارشها را غیر مفید ارزیابی کنند.

مقامات عالی رتبه نظام ریشه اصلی مشکلات امروز کشور را در عدم عملکرد درست دستگاه های اجرایی و ناشی از اختلافات مسئولان ارزیابی کرده اند.

بنا بر نظر مقامات عالی رتبه نظام، بسیاری از مشکلات فعلی اقتصادی کشور از جمله وضعیت مرغ، در صورت عملکرد صحیح دستگاه های اجرایی، در شرایط تحریم نیز به سادگی قابل حل است.

برخی شخصیت های سیاسی، هدف مسئولان دولتی را از این گونه گزارش فرافکنی مشکلات موجود از حوزه دولت و نسبت دادن آن به تصمیمات کلی نظام در پرونده هسته ای ارزیابی می کنند.

بنابر دیدگاه این افراد، در شرایط فعلی، دو هدف فرار از پاسخگویی نسبت به مشکلات اقتصادی و دیگری جدا کردن خود از فرایند تصمیم گیری در پرونده هسته ای که موضوع اصلی تحریمهاست، به عنوان هدف دولت از این رویکرد عنوان شده است. 

راهیافته گرمسار: وزارت کشور در عزل و نصب‌ها تحت تاثیر جریان انحرافی است

Posted: 04 Aug 2012 06:45 AM PDT

جرس: نماینده گرمسار گفت: وزارت کشور در عزل و نصب‌ها تحت تاثیر جریان انحرافی عمل می‌کند و کارآمدی و منفعت نظام را مدنظر قرار نمی‌دهد.


به گزارش فارس، غلامرضا کاتب نماینده گرمسار در مورد تذکر کتبی خود به وزیر کشور مبنی بر برکناری مدیران کارآمد و لایق زیر مجموعه کشور، اظهار داشت: وزارت کشور در عزل و نصب‌ها تحت تاثیر جریان انحرافی عمل می‌کند و کارآمدی و منفعت نظام را مدنظر قرار نمی‌دهند.

وی افزود: در شهر تازه تاسیس آرادان یک ماه قبل از انتخابات فرمانداری را بدون رعایت قوانین و مقررات منصوب کردند که حتی وی رابطه استخدامی نداشته است و دیوان محاسبات کشور نیز 4 بار مکاتبه کرده که ایشان از نظر قانونی نمی‌تواند مسئولیت داشته باشد.

کاتب با بیان اینکه مردم از این وضعیت ناراحت هستند،‌گفت که این فرماندار نمی‌تواند اسناد رسمی را امضا کند و کل مشکلات مردم و اعتبار شهرستان باقی مانده و این فرماندار با یک حکم انشائی با حمایت تشکیلات تهران مشغول به کار شده است.

نماینده مردم گرمسار اضافه کرد: در جلسه‌ای که با استاندار سمنان داشتم وی چندین بار گفت که ما در معرفی این شخص نقشی نداشتیم و خود تهران در منصوب کردن آن ایفای نقش کرده است.

وی همچنین در پایان به تخلفات فرماندار آرادان در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره و اظهار کرد: این فرماندار بیشترین تخلف را در کارنامه خود دارد و یک روز قبل از رای گیری افراد ناظر بر سر صندوق‌های رای را به جهت همسو کردن با خود عوض کرده است.
 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی: رهبری بعد از امام زمان مقربترین بنده خداست

Posted: 04 Aug 2012 06:45 AM PDT

جرس: کتاب زندگی‌نامه آیت‌الله خامنه‌ای با عنوان "شرح اسم" با حضور وزیر ارشاد رونمایی شد و وزیر ارشاد دراین مراسم گفت که کتاب شرح اسم می‌تواند دست مایه‌ای برای هنرمندان، مستندسازان و دیگر محققان باشد.

 

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم علی‌اکبر رشاد ، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این‌که شرح اسم کتابی است که "عمیق، بادقت و صحیح" نوشته شده است، به ویژگی‌های شخصیتی رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: خدماتی که رهبر معظم انقلاب برای آنها قیام کرده‌اند و از عهده آنهار برآمده‌اند، بسیار است و گمان می‌کنم تنها کسی که بعد از امام عصر (عج) در تبیین دین و دفاع از اسلام ناب بسیار تلاش کرده‌اند و بزرگ‌ترین خدمات را به انجام رسانده‌اند، ایشان هستند و بعد از حضرت حجت مقرب‌ترین بنده خدا به بارگاهش هستند.

 

رشاد با بیان این‌که "مقام معظم رهبری دارای ابعاد شخصیتی گوناگونی است"، ادامه داد: ایشان در فقه و اصول در میان علمای عصر بسیار دقیق‌النظر هستند، زمان‌شناس، موضوع‌شناس، اصولی و رجالی بارز و توانایی هستند و در شعر و حتی تاریخ‌نگاری و بسیاری از علوم دیگر کارشناس‌اند، اما کتاب شرح اسم علیرغم دقت نظر و صحتی که از آن برخوردار است، تنها بعد سیاسی شخصیت ایشان را مورد بررسی قرار داده است و اگر در مورد مقام معظم رهبری کتاب‌های گوناگونی نوشته شود، این کتاب در گروه کتاب‌های سیاسی قرار خواهد گرفت.

 

وی همچنین ابراز عقیده کرد: مقام معظم رهبری زاهدی به تمام معنا و از جهات عملی فردی ممتازند.
 

ارتش آزاد سوریه ساختمان رادیو و تلویزیون حلب را تصرف کرد

Posted: 04 Aug 2012 06:45 AM PDT

جرس: ارتش آزاد سوریه روز شنبه اعلام کرد، ساختمان مرکزی رادیو و تلویزیون در شهر حلب را به تصرف خود در آورده است.

به گزارش تلویزیون العربیه، ارتش آزاد امروز شنبه در بیانه ای اعلام کرد به جز چند تک تیرانداز همه کارکنان وابسته به رژیم بشار اسد پس از محاصره ساختمان متواری شدند.

مخالفان می گویند با تصرف ساختمان رادیو تلویزیون اکنون تقریبا ۶۰ درصد شهر حلب به کنترل نیروهای ارتش آزاد درآمده است.

سرهنگ حسام ابو محمد یکی از فرماندهان ارتش آزاد در حلب در گفت و گو با شبکه گزارشگران شورای ملی سوریه گفت: " ساختمان رادیو و تلویزیون حلب

در کنترل کامل ارتش آزاد است و رژیم اسد پس از شکست و فرار نیروهایش دیوانه وار با جنگنده و هلیکوپتر این ساختمان را بمب باران کرد."

ابو محمد تاکید کرد که نیروهای ارتش آزاد در اطراف ساختمان سنگر گرفته اند تا از تلفات بیشتر جلوگیری کنند.

وی افزود جنگ ما با رژیم اسد جنگی نابرابر است زیرا ارتش اسد از هواپیما و اسلحه سنگین برخوردار است و ما به این سلاح دسترسی نداریم اما آنچه باعث شکست آنها می شود عدم داشتن پایگاهی مردمی است. برخلاف آرتش آزاد که از سوی ملت سوریه حمایت می شود.

سرهنگ ارتش آزاد افزود :"رژیم سوریه پس از هرشکستی دیوانه وار مناطق مسکونی را بمباران می کند و در چنین وضعیتی ما به عقب نشینی تاکتیکی مبادرت می کنیم و نیروهایمان را به جای دیگری انتقال می دهیم تا از دادن تلفات جلوگیری کنیم ".

انتقاد روسیه از مجمع عمومی

در تحولی دیگر، روسیه از مجمع عمومی سازمان ملل متحد به خاطر محکوم کردن رژیم سوریه به شدت انتقاد کرده و این کار را ضربه ای به اقدام های صورت گرفته برای برقراری آرامش در این کشور عنوان کرده است.

به گزارش بی بی سی، ویتالی چورکین، سفیر روسیه در سازمان ملل متحد به خبرنگاران گفته است که قطعنامه مجمع عمومی جانبدارانه و در جهت حمایت از مخالفان بشار اسد است.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز جمعه با اکثریتی چشمگیر قطعنامه‌ غیرالزام‌آوری را تصویب کرد که شورای امنیت را به خاطر ناتوانی در پایان بخشیدن به ناآرامی‌ها در سوریه محکوم کرد.
این قطعنامه با پیشنهاد چند کشور عربی و پس از استعفای کوفی عنان، فرستاده ویژه جامعه بین المللی و شکست طرح شش ماده‌ای او صادر شد.

این قطعنامه از حمله نیروهای امنیتی سوریه به معترضان غیرمسلح از جمله کودکان و "قتل و ایراد جراحت، بازداشت خودسرانه، حبس، شکنجه و بدرفتاری با بازداشت شدگان" به شدت انتقاد شده است.

قطعنامه مجمع عمومی با ۱۳۳ رای موافق، ۱۲ مخالف و ۳۱ ممتنع تصویب شد.

روسیه و چین از قبل گفته بودند که از این قطعنامه حمایت نخواهند کرد. ایران، ونزوئلا، زیمبابوه، بولیوی، کره شمالی و کوبا از جمله مخالفان بودند و پاکستان و هند هم در رای گیری شرکت نکردند.

استقبال آمریکا و بریتانیا

به گزارش بی بی سی، برخلاف روسیه، آمریکا و بریتانیا از تصویب قطعنامه مجمع عمومی استقبال کرده اند.
سوزان رایس، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: "مجمع عمومی سازمان ملل متحد امروز یک پیام قوی فرستاد، این که اکثر ملت ها از مردم سوریه حمایت می کنند."

ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه بریتانیا هم با صدور بیانیه ای گفت پیام این قطعنامه همبستگی جامعه جهانی علیه نقض سیستماتیک حقوق بشر به وسیله حکومت سوریه است.

بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد هم روز جمعه گفت شورای امنیت با اختلافاتی که درباره سوریه وجود دارد در عمل "فلج" شده است.

در تحولی دیگر، عبدالجبار العگیدی فرمانده شورای نظامی حلب در گفت و گویی با العربیه ادعا کرده است که: " رژیم اسد در درگیری های حلب از جنگجویان بیگانه بویژه از ایران استفاده می کند ولی با این حال نتوانست در مقابل نیروهای ارتش آزاد کاری از پیش ببرد."

از سوی دیگر ابو عبدالله حلبی عضو شورای انقلابی حلب اظهار داشت دایره جنگ در حلب گسترده تر شده است و با آزاد سازی رادیو و تلویزیون احتمالا رژیم به اقدامات انتقام جویانه دست خواهد زد . وی گفت رژیم اسد قادر نیست از طریق نیروی زمینی وارد حلب شود در نتیجه به بمباران هوایی و به توپ بستن مناطق مسکونی متوسل می شود.

خبرگزاری رویترز روز جمعه گزارش داد که ارتش آزاد سوریه ساختمان مرکزی نیروهای امنیتی رژیم اسد در حلب را تصرف کردند.

ابو زاهر فرمانده این عملیات به رویترز گفته است که همه اسلحه نیروهای امنیتی و پلیس حلب را مصادره کردند.

این در حالی است که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۷ تن غیر نظامی سوری به دست نیروهای امنیتی و ارتش اسد کشته شدند. در میان این قربانیان تعداد زیادی کودک و زن به چشم می خورد.

صهیب قاسم عضو شبکه خبری شام در تماسی با تلویزیون العربیه گفت:" شب گذشته و امروز درگیریهای شدیدی بین مخالفان و نیروهای انتظامی اسد در مناطق جوبر، التضامن و القابون در حومه دمشق در گرفته است."
 

دفاع نماینده حامی دولت متهم کهریزک: به امثال مرتضوی برای روزهای فتنه نیاز داریم

Posted: 04 Aug 2012 06:31 AM PDT

جرس: احمد بخشایش اردستانی در گفت و گو با سایت سبکه ایران از برخورد قضایی با سعید مرتضوی به شدت انتقاد کرد و چنین برخوردی را باعث از بین رفتن انگیزه “خدمت به نظام” عنوان کرد.

 

این نماینده حامی دولت با بیان این مطلب که مرتضوی موافقان و مخالفانی در مجلس دارد،‌گفت: دربررسی عملکرد مرتضوی، باید به کارنامه او در جریان فتنه توجه داشته باشیم.

 

وی اضافه کرد: بررسی ها نشان می دهد که اگر هر فرد دیگری به جای مرتضوی، در سمت دادستان تهران قرار داشت، همان دستورات و احکامی را صادر می کرد،‌که وی در آن شرایط حساس صادر کرد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تأکید بر اینکه به امثال مرتضوی ها جهت دفاع از نظام در ایام فتنه نیازمندیم، ادامه داد: اگر مرتضوی به دلیل حمایتی که از نظام داشته مورد مؤاخذه قرار گیرد، نباید در آینده انتظار دفاع از نظام را از دیگران داشته باشیم.

 

وی افزود: برخورد های صورت گرفته با مرتضوی باعث خواهد شد که در آینده و در دروان بحران وفتنه نیز دیگران نیز در دفاع از نظام دچار شک و تردید شوند .

 

بخشایش حکم دیوان عدالت اداری را شبه ناک دانست و گفت: ورود دیوان به مسئله مرتضوی و همسویی آن با استیضاح کنندگان رنگ و بوی سیاسی کاری دارد.

 

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط حساس د اخلی به نظر می رسد که دیوان عدالت اداری در ابطال حکم مرتضوی از سمت ریاست سازمان تامین اجتماعی باید بیشتر دقت می کرد.

 

 مرتضوی یکی از عوامل اصلی جنایت کهریزک در ایام اعتراض های خیابانی به تقلب انتخاباتی ۸۸ است.