جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


«سازمان رای سپاه» در مصاحبه ی باهنر

Posted: 23 Aug 2012 07:02 AM PDT

طاها پارسا
گاهی القای معنای «تقلب»، یک «سوء تفاهم» است که تنها «تحلیل های نادرست» را موجب شود  



مقدمه اول)  بخشی از مصاحبه ی محمد رضا باهنر، با روزنامه اعتماد ( 91/6/1)، چنین است :

باهنر
:..... در همين انتخابات مجلس اخير تا روز انتخابات به من گفتند تو نفر پنجم هستي. راي‌گيري شد من بيست و پنجم شدم. همين اينجا مي‌گويم يك مقداري از آراي من ديده نشد، البته موثر در نتيجه نبود.

اعتماد: چرا اين را مي‌گوييد اين يعني نظام امانتدار راي شما نيست.

باهنر: من مي‌گويم اصلا سيستم طوري نيست كه راي من را طوري بخواند كه من را بيندازد. دو درصد، يك درصد و نيم درصد تقلب مي‌شود و يا خطا رخ مي‌دهد.

اعتماد: همين نيم درصد شما را از راي پنجم، بيست وپنجم كرد؟

باهنر: نه. من دارم مي‌گويم اينها قاطي شد. من احتمالا مي‌خواستم سيزدهم شوم، آنها هل دادند بيست و پنجم شدم.
 

مقدمه دوم) مصاحبه ی محمد رضا باهنر با روزنامه ی اعتماد، انعکاس متفاوت ( و شاید نادرستی) در برخی از سایت های منتقد محافظه کاران داشته است. به نمونه هایی از آنها توجه کنید :

دیگربان: محمدرضا باهنر٬ نایب رئیس مجلس «تقلب» در انتخابات مجلس نهم را تائید کرد و گفت در این دوره از انتخابات به رده بیست و پنجم هل داده شد.... اسد‌الله بادامچیان هم چهارم امرداد در گفتگو با روزنامه شرق از حمایت بخش‌هایی از سپاه از فهرست انتخاباتی «جبهه پایداری» در انتخابات مجلس نهم در تهران خبر داده بود.

دویچه وله: محمدرضا باهنر در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد می‌گوید در انتخابات مجلس نهم به او گفته‌اند نفر پنجم می‌شوی اما بعد به ردیف بیست و پنجم "هل" داده شده. او وجود تقلب در انتخابات ریاست جمهوری را نیز تایید می‌کند.... بادامچیان چهارم مرداد در گفت‌وگو با روزنامه شرق نظامیان را عامل دخالت در انتخابات به نفع رقیب و کاهش ۳۰ هزارتایی آرای خود عنوان می‌کند.
روز انلاین: چند ماه پس از برگزاری انتخابات مجلس نهم٬ محمدرضا باهنر٬ نایب رییس مجلس از تقلب در انتخابات مجلس نهم خبر داد تا آنجا که وی از رتبه سیزدهم به رتبه ۲۵ سقوط کرده است.... اسدالله بادامچیان٬ عضو حزب موتلفه و نمایندده مجلس هشتم٬ در گفت‌وگویی با روزنامه شرق گفته بود که بخشی از سپاه در انتخابات از جبهه پایداری حمایت کرده و به این ترتیب مانع ورود وی به مجلس نهم شده‌است.


مقدمه سوم) بخشی از مصاحبه ی اسدالله بادامچيان قائم مقام «حزب موتلفه اسلامي» در گفت و گو با «شرق مورخ 4/5/91 » چنین است :

بادامچیان: .... در انتخابات مجلس نهم يك بخشي از سپاه آمدند به طرف جبهه پايداري؛ طبيعي است 30 هزار راي من در تهران كم مي شود.
شرق: يعني چه؟
بادامچیان : يعني در تهران آخرين نفر 260 هزار راي آورده و من 230 هزار راي آوردم؛ پس 30 هزار راي كم آوردم.
شرق: يعني يك بخش از سپاه نگذاشت شما وارد شويد؟
بادامچیان : خير. مي گويم يك بخشي از سپاه رفت طرف جبهه پايداري و آنان را تاييد كرد. اين موجب شد تعداد راي اين طرف كم شود. در انتخابات، آناني كه در همه فهرست هاي اصولگرايان مشترك بودند، همه راي آوردند.


مقدمه چهارم) بنا به آمار رسمی اعلام شده توسط مجریان و ناظران انتخابات، محمد رضا باهنر، با تعداد آرا در انتخابات مجلس نهم با تعداد آراء 332،591 در رتبه ی بیست و پنجم قرار گرفته است. در این انتخابات نفرسیزدهم سید محمود نبویان است که 370037 نفر به او رای داده اند. تفاوت آرای نفر سیزدهم و بیست و پنجم می شود: 37446 نفر. که به نسبت کل آرا ماخوذه در تهران 1126489 می شود حدود 3 درصد کل آرا.


***


نتیجه اول) برخلاف آنچه برخی از سایت های منتقد، تیتر و  گزارش کرده اند، بعید است یک خواننده بی طرف از سخنان باهنر و بادامچیان به این نتیجه برسد که در انتخابات مجلس نهم "تقلب" شده است. این دو نفر،  صرفا به کاهشِ سازمان یافته ی حدود 30 تا 40 هزار نفر از آرا خود اشاره کرده اند .

نتیجه ی دوم) به نظر می رسد، «سازمان رای سپاه »   یا بخشی از آن در نوبت دوم انتخابات مجلس نهم، در تهران حامی موتلفه و این آقایان نبوده است و به قول خودشان رفته است طرف جبهه پایداری و آنها را "هل" داده داده است به رتبه های پایین تر. این  «سازمان رای» یا رای سازمان یافته، حتی به معنای دخالت مستقیم سپاه در انتخابات هم نیست، بلکه به معنای الگویی است که در آن یک سازمان غیر رسمی، فهرست های انتخاباتی را به اعضای خود از بالا به پایین القا می کند. البته نهادهای نظامی به خاطر ساختار منظم و هرمی خود، استعداد بالقوه ای برای شکل گیری سازمان رای دارند و اگر نظامیان بخواهند در سیاست دخالت کنند ،میتوانند آن را در نظام های تحت امر خود پیاده کنند، چنانچه در ایران سالها و بلکه دهه های اخیر مرسوم بوده است. محمد مهاجری، همزمان با اعلام نتایج انتخابات، در سایت محافظه کار خبر انلاین،به موضوع شکل گیری سازمان رای سپاه و نسبت آن با جبهه ی پایداری اشاره کرد.

نتیجه ی سوم) القای معنای «تقلب»، با اتکا بر رای سازمان یافته ای که در سپاه، کمیته ی امداد، بسیج و یا سایر نهادهای امنیتی و نظامی می تواند وجود داشته باشد، یک «سوء تفاهم» است که نه تنها «تحلیل های نادرست» را موجب شود، بلکه می تواند اساس ادعای تقلب در انتخابات خرداد 88 را که از جنس و نوع دیگری است، مخدوش سازد. بنا به باور رایج این رای سازمان یافته درسپاه همان عاملی است که در انتخابات 84 ، در روزهای آخر  از  قالیباف رویگردان شد و توانست احمدی نژاد را جایگزین قالیباف کند و البته اگرچه در سراسر کشور، آثار میلیونی دارد اما چندان هم موثر و عظیم نیست که بتواند «اختلاف» آرای ده میلیونی را سبب شود.

نتیجه ی چهارم) شاید تحلیل درست این باشد که سازمان رای سپاه که  حامی جبهه ی پایداری است همان بازوی اجرایی آقای خامنه ای است که در انتخابات آن را بکار می گیرد. شاهد دیگر اینکه جبهه ی پایداری می خواست حداد عادل را به ریاست مجلس برساند و نزدیکترین افراد ذوب شده در آقا آنجا هستند. و در نهایت اینکه، در لابلای این «هل» دادن ها،  می شود  شواهدی را دید که بر اساس آن موتلفه، برادران لاریجانی و به عبارتی محافظه کاران سنتی، در رقابت و رویارویی  پنهان با خامنه ای هستند. 



 نظرات وارده دریادداشت ها لزوما دیدگاه جرس نیست. 

 

افزایش مجدد نرخ ارز در بازار ایران

Posted: 23 Aug 2012 05:30 AM PDT

دلار ۲۱۶۰/ یورو ۲۷۱۲/ پوند ٣۴٣۰ تومان

جـــرس: به گزارش منابع اقتصادی، روز پنجشنبه ارزش دلار در برابر ریال ایران افزایش یافت و به ۲۱۶۰ رسید. یورو نیز  به ۲هزار و ۷۱۲ تومان رسید.همچنین قیمت پوند در بازار ۳ هزار و ۴۳۰ تومان شد.


به گزارش بازتاب، هر اونس طلا در جریان معاملات امروز بازارجهانی تا یکهزار و ۶۶۴ دلار صعود کرد که بالاترین نرخ طی ۴ ماه گذشته است. این رشد در پی ادامه افت ارزش برابری دلار آمریکا در برابر سایر ارزهای معتبر رخ داد.


بعدازظهر دیروز چهارشنبه، قیمت آزاد دلار ۲۱۴۰ تومان بود و یورو و پوند نیز به ترتیب ۲۶۶۳ و ۳۳۷۳ تومان معامله می شدند.


قیمت هر سکه بهار آزادی طرح جدید نیز بعدازظهر امروز پنجشنبه به ۸۳۰ هزار تومان رسید. سکه طرح قدیم نیز ۸۳۲ هزار تومان، نیم سکه ۴۱۴ هزار تومان و ربع سکه ۲۰۸ هزار تومان به فروش می رسد.

 

سازمان ملل از احتمال ارسال مجدد سلاح از ایران به سوریه خبر داد

Posted: 23 Aug 2012 04:56 AM PDT

جـــرس: سازمان ملل می‌گوید به نظر می‌رسد ایران با نقض تحریم‌های این سازمان، به سوریه تسلیحات می‌فرستد. کمیته امنیت سازمان ملل و کشورهای غربی پیشتر نیز این اتهام را مطرح کرده بودند.


به گزارش رادیو اروپای آزاد، جفری فلتمن، رئیس امور سیاسی سازمان ملل، به شورای امنیت این سازمان اعلام کرد که دبیر کل سازمان ملل بارها نگرانی خود را از ارسال اسلحه و ادوات اطلاعاتی برای رژیم بشار اسد به منظور سرکوب مخالفان، ابراز کرده است و افزود که به نظر می‌رسد این اقدامات در مواردی با نقض «قطعنامه ۱۷۴۷» شورای امنیت صورت می‌گیرد.


وی در ادامه تأکید کرد که این قطعنامه، که سال ۲۰۰۷، به تصویب رسیده، صادرات اسلحه از سوی ایران را منع کرده است.


آقای فلتمن در حالی این اتهام را مطرح کرده است که کمیته امنیت سازمان ملل تیرماه سال جاری با انتشار گزارشی از موارد نقض تحریم‌ها توسط ایران، اعلام کرده بود که ارسال اسلحه به سوریه بزرگ‌ترین بخش از جابه‌جایی غیر‌قانونی جنگ‌افزار توسط جمهوری اسلامی را تشکیل می‌دهد.


در عین حال آمریکا نیز بارها جمهوری اسلامی را به صدور اسلحه و منابع مالی و اطلاعاتی برای حکومت بشار اسد متهم کرده است؛ اتهامی که از سوی دیگر کشورهای غربی نیز مطرح شده است و ایران همواره آن را رد کرده است.


معترضان سوری نیز می‌گویند در درگیری‌های سوریه، نیروهای سپاه پاسداران و حزب‌الله به کمک دولت سوریه آمده‌اند.


در همین زمینه مخالفان بشار اسد ۱۴ مردادماه، ۴۸ ایرانی را در حومه شهر دمشق ربودند و اعلام کردند که عده‌ای از این افراد عضو سپاه پاسداران جمهوری اسلامی هستند، که به دنبال آن جمهوری اسلامی اعلام کرد شماری از افراد ربوده شدن "از بازنشستگان سپاه و ارتش" هستند.


۱۷ ماه از آغاز ناآرامی‌ها در سوریه می‌گذرد و به گفته سازمان ملل تا کنون بیش از ۱۸ هزار تن در اثر این ناآرامی‌ها کشته شده‌اند.


همچنین سازمان ملل می‌گوید حدود ۱۷۰ هزار نفر نیز در این مدت سوریه را ترک کرده‌اند و در عین حال نزدیک به ۲.۵ میلیون تن در سوریه نیازمند کمک‌ هستند.
 

زلزله ای خفیف شیراز را لرزاند

Posted: 23 Aug 2012 04:26 AM PDT

جـــرس: موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، ظهر پنجشنبه از وقوع زلزله‌ای به قدرت ۸/ ۳ درجه ریشتر در شهر شیراز در استان فارس خبر داد.


به گزارش ایسنا، مرکز زلزله نگاری این موسسه زمان وقوع این زمین لرزه را ساعت ۱۳ و ۴ دقیقه به وقت محلی و مرکز آن را در ۱۶ کیلومتری شهر شیراز، در عمق ۵ کیلومتری زمین، اعلام کرده است.


بر اساس گزارش ها، عمق زلزله اندک بوده اما مردم منطقه لرزش زمین را نسبتأ شدید ارزیابی کرده‌اند.


هنوز از خسارت‌های احتمالی این زلزله گزارشی منتشر نشده است.


برخی منابع خبری نسبت به وقوع زلزله های دیگر در نقاط مختلف کشور هشدار داده اند.
 

اعزام زودهنگام ناو هواپیمابر اتمی آمریکا به خاورمیانه

Posted: 23 Aug 2012 03:22 AM PDT

جـــرس: یک ناو هواپیمابر با سوخت اتمی آمریکا زودتر از موعد عازم خاورمیانه شده است.


به گزارش رادیو اروپای آزاد، ناو «یو اس اس جان استِنس» چهارماه زودتر راهی منطقه شده است تا به یک ناو دیگر آمریکایی که هم اکنون در منطقه است به پیوندد.


لئون پانه تا، وزیر دفاع آمریکا در عرشه این ناو گفته است با توجه به تهدیدهای ایران و بحران سوریه، این ناو برای آمادگی به منطقه فرستاده می شود.
 

مقامات اسرائیل فرضیات اشتباه و غلط در مورد برنامه اتمی ایران دارند

Posted: 23 Aug 2012 03:05 AM PDT

نمایندگی ایران در سازمان ملل

جـــرس: در پی بالا گرفتن تهدیدات اسرائیل علیه جمهوری اسلامی، معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در نامه ای به رییس دوره ای شورای امنیت این سازمان ، در نامه‌ای به رییس دوره‌ای شورای امنیت نوشته است که مقام‌های اسرائیل "فرضیات اشتباه و غلط در مورد برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران دارند" و "به‌طور غیر قابل توجیهی حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را فوری می دانند."


به گزارش ایرنا، اسحاق آل حبیب در نامه ی خود كه رونوشت آن برای بان كی مون دبیركل سازمان ملل متحد نیز ارسال شده است، توجه مقامات ارشد این سازمان را به مطالب رسانه های اسرائیل كه حاكی از قصد نخست وزیر و وزیر دفاع آن برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران است، جلب كرد.


سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل تاكید كرد : مقامات اسرائیل بر اساس فرضیات اشتباه و غلط در مورد برنامه صلح آمیز هسته ای ایران ، تهدید به استفاده از زور علیه جمهوری اسلامی كرده و بطور غیر قابل توجیهی حمله به تاسیسات هسته ای را فوری می دانند.


وی اعلام كرد : جمهوری اسلامی یكبار دیگر اظهارات تحریك آمیز ،غیر مسئولانه و غیر قابل توجیه نخست وزیر ،وزیر دفاع و دیگر مقامات اسرائیل را كه همواره ایران را به حمله نظامی تهدید می كنند ، محكوم كرده و نگرانی عمیق خود را نسبت به اینگونه اظهارات ابراز می دارد.


سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل تاكید كرد : جمهوری اسلامی قصدی برای حمله علیه سایر ملتها ندارد اما براساس حق ذاتی خود در چارچوب منشور ملل متحد ،ایران در دفاع از خود و در پاسخ به هرگونه حمله علیه ملت ایران تردید نخواهد كرد و اقدامات دفاعی مناسب را برای حفاظت از خوداتخاذ خواهد نمود .


اسحاق آل حبیب در پایان در خواست كرد تا این نامه به عنوان سند شورای امنیت سازمان ملل ثبت و منتشر شود.

 

مدیر کل آژانس اتمی: به نتایج مذاکره با ایران خوشبین نیستم

Posted: 23 Aug 2012 03:05 AM PDT

جـــرس: دو روز مانده به مذاکرات مجدد ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی، مدیر کل این نهاد اعلام کرد که آژانس از هر فرصتی برای مذاکره با تهران استفاده می کند اما شخص وی درباره رسیدن به توافق در این مذاکرات زیاد خوشبین نیست.


به گزارش مهر به نقل از رویترز، یوکیو آمانو دیروز چهارشنبه نسبت به دستیابی به پیشرفت درمذاکرات روز جمعه با ایران ابراز تردید کرد و گفت : آژانس همچنان به دنبال دسترسی به منطقه نظامی پارچین است.


آمانو گفت : ما نهایت تلاش خود را در یک جو سازنده به کار خواهیم بست تا با ایران به توافق برسیم اما من نمی توانم به نتیجه مذاکرات خوشبین باشم.


مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی که در فنلاند به سر می برد، روز چهارشنبه گفت: ما از هر فرصتی برای گفتگو و رسیدن به نتیجه بر سر موضوعاتی که در فعالیت های هسته ای ایران مطرح است استفاده می کنیم اما در مورد رسیدن به توافق خیلی به آن خوشبین نمی توان بود ولی ما تلاش خود را خواهیم کرد.


گزارش ها حاکی است آژانس بین المللی انرژی اتمی خواهان تحقیق روی سایت نظامی پارچین در ایران است و گفته که تصاویر ماهواره ای احتمال عملیات پاکسازی و خاکبرداری در این منطقه را نشان می دهند و به همین دلیل باید در این زمینه تحقیق شود.


به گزارش رویترز، دیپلمات های آژانس نیز روز چهارشنبه گفتند تصاویر ماهواره ای نشان می دهد یک سری فعالیت ها و بعد از آن پاکسازی در پارچین انجام شده و از ایران خواسته شده در این مورد توضیح دهد.


این دیپلمات ها گفته اند بازدید از پارچین یکی از اولویت های گفت وگوهای روز جمعه با ایران خواهد بود و بازرسان می خواهند بررسی کاملی از منطقه داشته باشند.


گزارش رویترز می گوید تصاویری که ماهواره ها منتشر کرده اند، نشان می دهد در نزدیکی پارچین یک سری ساخت و ساز انجام شده و بعد در این محل شروع به خاکبرداری و خاکریزیشده تا برخی از آثار را پنهان کند. آژانس مدعی است احتمال دارد در این تاسیسات، ساخت لوله فولادی مرتبط با سلاح انجام شده باشد.
 

تا وقتی ۸۰ درصد اقتصاد کشور تحت کنترل دولت قرار دارد راه نجات اقتصاد ناممکن است

Posted: 23 Aug 2012 02:41 AM PDT

یک کارشناس اقتصادی:

جـــرس: یک کارشناس ارشد اقتصادی ایران با بیان اینکه وقتی ۸۰ درصد اقتصاد کشور تحت کنترل دولت قرار دارد نمی‌توان به نجات اقتصاد کشور امید داشت، گفت: هر چه دولت از سیاست‌های ثبات‌زا دوری و تعلل كند هزینه‌های تحمیل شده به نظام اقتصادی کشور افزایش خواهد یافت.


به گزارش ایلنا، فرشاد مومنی با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ گونه انضباط مالی و تمکین دولت نسبت به علم قانون و برنامه وجود ندارد، اظهار داشت: وقتی بالغ بر ۸۰ درصد اقتصاد کشور تحت کنترل دولت قرار دارد راه نجات اقتصاد کشور ناممکن است.


به گفته این استاد دانشگاه و تئوریسین اقتصادی، اجرای هدفمندی از سوی دولت به شكل فعلی یکی از هنجارشکنی‌هایی بود که از سوی برنامه ریزان اقتصادی صورت گرفت.


مومنی تاکید کرد: اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها که در اصل‌‌ همان شوک درمانی باید نامگذاری شود در ذات خودش مشکلات فراوانی دارد و یکی از آن‌ها از بین رفتن تعادل بازار پول متناسب با شوک وارده است.


این اقتصاددان تصریح کرد: این عامل منجر به رونق بی‌سابقه بحران نقدینگی در بنگاه‌های تولیدی شده كه بسیار تکان دهنده است؛ به گونه‌ای که برنامه ریزان اقتصادی کشور به صراحت به این موضوع نیز اشاره کرده بودند.
 

حل بحران هسته‌ای ایران از طریق دیپلماسی هنوز ممکن است

Posted: 23 Aug 2012 02:41 AM PDT

جـــرس: سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده می‌گوید: "ما معتقدیم حل بحران هسته‌ای ایران از طریق دیپلماسی هنوز ممکن است، ولی ما احتیاج داریم تلاش بیشتری را از سوی ایرانیان برای پاسخ به نگرانی‌هایمان مشاهده کنیم."

 

به گزارش رادیو اروپای آزاد، ويکتوريا نولند، روز چهارشنبه، اول شهریور ماه در نشستی خبری در واشینگتن گفت: "ما بر ترکيبی از راه‌کارهای سياسی و فشارهای اقتصادی متمرکز شده‌ايم تا ايران را وادار کنيم بر سر ميز مذاکره جدی باشد."


اظهارات خانم نولند در حالی بیان می‌شود که قرار است روز جمعه، نمایندگان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین دیدار کنند. یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، می‌گوید به نشست آتی با ایران در وین خوش‌بین نیست.


خانم نولند روز چهارشنبه همچنین با اشاره به بحران هسته‌ای ایران افزود که آمریکا در مورد وضعیتی که مشاهده می‌کند در حال رايزنی با مقام‌های اسرائيلی است.


وی افزود: "ما کاملا برای اسرائیل روشن کرده‌ایم که به نظر ما هنوز برای دیپلماسی وقت است."


حانم نولند همچنین تاکید کرد که امنیت اسرائیل نگرانی عظیم آمریکا است.


در روزهای اخیر مقام‌های مختلف اسرائیلی در خصوص احتمال حمله به ايران هشدار و از آمادگی اسرائیل برای مقابله با ایران خبر داده‌اند.


مقام‌های ایرانی نیز از جمله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران، بار دیگر سخن از نابودی اسرائیل گفته‌اند.


واکنش به سفر بان گی مون به تهران
ویکتوریا نولند همچنین روز چهارشنبه افزود: "ما امیدواریم کشورهایی که در نشست تهران شرکت می‌کنند، همچنین بان گی مون، دبیر کل سازمان ملل، وظایفی را که ایران در قبال جامعه بین‌المللی دارد و فرصتی را که کشورهای گروه ۱+۵ برای گفت‌وگو در اختیار تهران گذاشته‌اند تا مسایل مربوط به برنامه‌ هسته‌ای‌اش را از راه دیپلماتیک حل کند، اکیدا به مقام‌های ایرانی خاطرنشان کنند."


وزارت خارجه آمریکا، درباره شرکت دبیر کل سازمان ملل در نشست کشورهای غیر متعهد در تهران می‌گوید که ایران در پی آن است از این فرصت برای انحراف افکار جامعه جهانی از تعهدات و مسوولیت‌هایش بهره‌برداری کند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از دیپلمات‌ها سوزان رایس، سفیر آمریکا در سازمان ملل، از بان گی مون خواسته بود تا به تهران سفر نکند.


علی سعيدلو، رئيس ستاد برگزاری شانزدهمين اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها در تهران، از حضور سران ۵۱ کشور در نشست تهران خبر داده و گفته است "این سران در حد رئيس جمهور، نخست وزير يا پادشاه يا معاون رئيس جمهور این کشورها هستند."


شانزدهمين نشست سران جنبش عدم تعهد از پنجم تا دهم شهريور در تهران برگزار می‌شود.
 

آخرین اسامی فعالان مدنی بازداشت شده در کمپ امدادی به زلزله زدگان

Posted: 23 Aug 2012 01:49 AM PDT

جـــرس: با گذشت ساعاتی پس از دستگیری تعدادی از فعالان مدنی امدادگر به مناطق زلزله زده، اسامی بازداشت شدگان اخیر در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی منتشر شد.

 

به گزارش سحام نیوز، نیروهای امنیتی نیمه شب چهارشنبه با حمله به کمپ های کمک رسانی مردمی، علاوه بر بازداشت تعدادی از فعالان، اقدام به تهدید به بازداشت برخی نیروهای امدادگر داوطلب کرده اند که از شهرهای مختلف به قصد امداد و یاری آسیب دیدگان، به این منطقه آمده اند.


به گزارش سحام، آخرین اسامی بازداشت شده ها تاکنون، به قرار زیر است:
نوید خانجانی، واحد خلوصی، شایان وحدتی، شیما قوشه، میثاق افشار، حسن رونقی ملکی، وحید روحانی، مازیار اسماعیل پور، مرتضی اسماعیل‌پور، حمید رضا مسیبیان، علی محمدی، محسن صائمی، مسعود وفابخش، هومن طاهری، دانیال حسینی، نفیسه شهید فر، بهرام شجاعی، محمد ارجمندی راد، اسماعیل سلمانپور، باغبان باشی، نرگس خیراللهی، مهدی صالحی، بهروز علوی، میلاد پناهی‌پور، سپهرداد صاحبان، اسماعیل رفعتی، امیر رونقی، زهرا فیاض، جعفر غلامی، کیانا کریمپور، فرناز احمد‌زاده، آرتمیس ورزنده، مهرناز احمدزاده، امین رونقی، ریحانه حسامی، احمد رونقی ملکی (پدر حسین رونقی ملکی)، علی تقدیری، امیرکلهر، سپهرداد صاحبان و صادق رضایی گیگلو.


خبرهای رسیده به سحام، حکایت از اعتصاب غذای برخی از دستگیرشدگان دارد. بنا به این گزارش میلاد پناهی پور، نوید خانجانی، واحد خلوصی، میثاق افشار، هومن طاهری، سپهرداد صاحبان و حسین رونقی ملکی در اعتراض به این بازداشت غیرقانونی، دست به اعتصاب غدا زده اند.


برخی منابع خبر از بازداشت و آزادی احمد رونقی ملکی، پدر حسین رونقی؛ در همان ابتدا، داده اند.