جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


بررسی گزینه‌ی پرواز ممنوع در دیدار کلینتون و اوغلو

Posted: 11 Aug 2012 09:24 AM PDT

جرس: هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا برای گفت ‌و گو درباره بحران سوریه و زمینه سازی برای دوره پس از بشار اسد وارد ترکیه شد.

 

به گزارش ندای سبز آزادی از آخرین تحولات سوریه، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد کلینتون در این سفر با عبدالله گل، رجب طیب اردوغان و احمد داود اوغلو دیدار می‌کند.

 

او همچنین با مخالفان و پناهنده گان سوری در ترکیه دیدار خواهد کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از وزارت خارجه آمریکا ، ایالات متحده برای حل بحران سوریه از سه محور وارد عمل شده است.

 

این سه محور شامل کمک به مخالفان، ارسال کمک های انسانی به پناهنده گان و ایجاد زمینه برای انتقال قدرت و برکناری بشار اسد است.

 

یک مقام وزارت خارجه آمریکا در این زمینه گقته است ، کلینتون در این سفر درباره نوع حکومت پس از اسد و راه های کمک به مخالفان با دولت ترکیه گفت وگو خواهد کرد.

 

العربیه به نقل از یک مقام بلند پایه آمریکایی گزارش داده است که پس از وتوی روسیه و شکست شورای امنیت درحل بحران سوریه، واشنگتن تصمیم گرفته است خارج از چارچوب شورای امنیت به مخالفان اسد کمک کند.

 

همزمان با آغاز گفت و گوهای جدید آمریکا و ترکیه درباره بحران سوریه ، واشنگتن حزب الله لبنان را متهم کرد که در سرکوب مخالفان سوری دست دارد.

 

ایالات متحده همچنین گفته است اطلاعاتی در دست دارد که نشان می دهد حزب الله لبنان برای انجام عملیات تروریستی در برخی کشورهای اروپایی در آینده برنامه ریزی می کند.

 

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه‌ی آمریکا که به ترکیه سفر کرده است، می‌گوید یکی از موضوعات مطرح‌شده در گفت‌وگوهایش با مقام‌های آن کشور، گزینه‌ی «پرواز ممنوع» بر فراز برخی از مناطق سوریه بود اما هر دو طرف بر این باورند که اجرای چنین طرحی نیازمند «تحلیل عمیق‌تر» است.

 

خانم کلینتون در سفر یک روزه‌اش به ترکیه قرار است با برخی رهبران مخالفان بشار اسد نیز دیدار کند.

 

وزیر خارجه ایالات متحده در یک نشست خبری در استانبول گفت که هدف تحریم‌های تازه آمریکا «افشا و مختل کردن» ارتباطات میان ایران، حزب‌الله لبنان، و سوریه است.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، خانم کلینتون در این نشست خبری در ارتباط با سوریه اظهار داشت: «به افزایش فشار از بیرون ادامه می‌دهیم» و در این خصوص افزود: «دیروز در واشینگتن تحریم‌هایی را اعلام کردیم که هدف از آن برملا کردن و ایجاد اختلال در ارتباطات میان ایران، حزب‌الله و سوریه‌ است، ارتباطاتی که باعث ادامه حیات رژیم اسد شده‌ است.»

 

به گزارش رادیوفردا، ایالات متحده آمریکا جمعه، ۲۰ مرداد، تحریم‌های اقتصادی جدیدی علیه حزب‌الله لبنان به دلیل پشتیبانی از رئیس جمهور سوریه اعمال کرد. همچنین شرکت نفت دولتی سیترول سوریه به دلیل صادرات بنزین به ایران در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت.

 

به گزارش خبرگزاری آلمان، خانم کلینتون روز شنبه در نشست خبری خود با اشاره به افزایش شمار پناهندگان سوری به کشورهای همسایه از اعطای ۵ میلیون دلار توسط ایالات متحده به سازمان ملل برای کمک به این پناهندگان خبر داد.

 

خبرگزاری رویترز نیز خبر داد که هیلاری کلینتون در این نشست خبری مشترک از توافق برای بررسی گزینه ایجاد منطقه پرواز ممنوع در حریم هوایی سوریه توسط آمریکا و ترکیه سخن گفت.

 

حکومت اسد در مرحله پایانی

 

از آغاز بحران سیاسی در سوریه ۱۷ ماه می‌گذرد و روز شنبه گرهارد شیندلر، رئیس سازمان اطلاعات آلمان، در مصاحبه با روزنامه آلمانی «دی وِلت» گفت که برآوردها نشان می‌دهد حکومت بشار اسد بر سوریه «وارد مرحله پایانی خود شده‌ است».

 

به گزارش رادیوفردا، رئیس سازمان اطلاعات آلمان افزود که بنا بر تخمین‌ها ارتش سوریه حدود ۵۰ هزار نفر از نیروهای ۳۲۰ هزار نفری خود را از دست داده‌ است که بیشتر آنها مجروح شده‌اند و حدود ۲ تا ۳ هزار نفرشان نیز به نیروهای مخالف پیوسته‌اند.

 

وی افزود که شمار نیروهای مسلح شورشی حدود ۲۰ هزار نفر برآورد می‌شود، اما روش‌های چریکی و پراکنده بودن سلول‌های مقاومت آنها «باعث تضعیف روحیه ارتش دولتی شده‌ است».

گرهارد شیندلر افزود که تحلیل‌ها نشان می‌دهد که اسلام‌گرایان در میان شورشیان در اقلیت هستند و بر اپوزیسیون تسلط ندارند.

 

درگیری نظامی در سوریه روز شنبه نیز ادامه یافت و به نوشته خبرگزاری آلمان در این روز تبادل آتش میان ارتش و مخالفان در مرکز شهر دمشق شنیده می‌شد و وقوع انفجاری نیز در این منطقه گزارش می‌شود.

 

پشتیبانی دو روحانی برجسته شیعه از جنبش مردم سوریه

در تحولی دیگر، دو تن از روحانیان برجسته شیعه در لبنان، ضمن بر حق دانستن اعتراض‌های مردم سوریه، خواستار پشتیبانی دیگر شیعیان از این جنبش شدند.

 

علامه محمد حسن الامین و هانی فحص، روز جمعه با انتشار بیانیه مشترکی، یادآور شدند که بدون در نظر گرفتن ملیت ستمگران و ستمدیدگان، همان‌گونه که پیش از این از جنبش‌های اصلاحی و از مردم ایران، فلسطین، بحرین، یمن، تونس و لیبی پشتیبانی کرده‌اند، اینک نیز از جنبش اعتراضی مردم سوریه حمایت می‌کنند.

 

اعلام پشتیبانی این دو روحانی شناخته‌شده لبنانی از جنبش مردم سوریه، در حالی است که جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله و جنبش امل در لبنان، بارها پشتیبانی خود را از حکومت بشار اسد اعلام کرده‌اند.

 

محمد حسن الامین و هانی فحص، مواضع خود را در پشتیبانی از ستمدیدگان از هر ملیت که باشند، متکی به روح اسلام و برگرفته از فقه شعیه دانسته‌اند.

 

خروج ایرانیان از سوریه

در خبری دیگر، محمدرضا رئوف شیبانی، سفیر جمهوری اسلامی در سوریه، در یک مصاحبه اعلام کرد پس از آن که ۴۸ ایرانی در شهر دمشق، پایتخت سوریه، گروگان گرفته شدند «اغلب ایرانیان مقیم سوریه» از این کشور خارج و به تهران و همچنین لبنان انتقال داده شده‌اند.

به گفته آقای شیبانی در مصاحبه‌ای با روزنامه جام جم که روز شنبه، ۲۱ مردادماه، منتشر شده، اغلب ایرانی‌های مقیم سوریه در «روزهای اخیر و با سه هواپیما» به تهران منتقل شده و عده‌ای از آنها که «تمایل به سفر به لبنان داشتند» از سفارت ایران در سوریه امکانات لازم را دریافت کرده‌اند.

پیش از این علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران، تنها چند روز پس از بمب‌گذاری در دمشق که جان چند مقام بلندپایه را گرفت و زمانی که نبرد در شهر حلب بالا می‌گرفت، اعلام کرده بود که سوریه آرام است و اتباع ایرانی مشکلی ندارند و نیاز به اقدام خاصی نیست.

این در حالی است که در همان روز دولت مالزی اعلام کرد که اتباع خود را تا اطلاع ثانوی از سوریه خارج می‌کند.

جدایی یک دیپلمات ارشد

خبری دیگر حاکی است، دانی بعاج نماینده سوریه در شورای حقوق بشر سازمان ملل از رژیم این کشور اعلام جدایی کرده است.

بر اساس گزارش العربیه به نقل از منابع مخالفان بشار اسد، بعاج رئیس نمایندگی سوریه در شورای حقوق بشر سازمان ملل گفته است که دیگر تمایلی به ادامه ماموریت خود در این سازمان ندارد و روز گذشته استعفای خود را تقدیم رژیم دمشق کرد.

بعاج از دو سال پیش نماینده سوریه در شورای حقوق بشر سازمان ملل بوده ، در تمام جلسه های مربوط به بحران این کشور شرکت کرده بود.

 

ادامه بمباران

در همین حال رژیم سوریه به بمباران شهرها و روستاهای این کشور از جمله حمص ، ادلب و حلب ادامه می دهد.

به گزارش مخالفان در نتیجه بمباران شدید منطقه خالدیه در حمص سوریه و ویرانی یرخی از ساختمان ها تعداد زیادی از مردم کشته یا زخمی شده اند.

مخالفان همچنین گفته اند مواد منفجره بکار رفته در بمباران شهر رستن سوریه ، برای اولین بار مورد استفاده قرار می گیرد.

از سوی دیگر فعالان مخالف اسد تصاویری منتشر کرده اند که نشان می دهد ارتش آزاد شهرک کفر نبل در نزدیکی شهر ادلب را به تصرف خود در آورده اند.

بر اساس گزارش ها تعداد کشته شدگان روز گذشته به یکصد و هشتاد نفر رسیده است که هفتاد و پنج تن از قربانبان در شهر حلب جان خود را از دست دادند.

در همین حال ارتش آزاد در بیانیه ای گفته است که بخش هایی از منطقه صلاح الدین و السکری را پس از عقب نشینی موقت ، مجددا تصرف کرده است.

حزب الله متهم به توطئه برای حملاتی در اروپا

در تحولی دیگر، ایالات متحده آمریکا حزب الله لبنان را متهم به پشتیبانی از نظام بشار اسد و توطئه برای انجام حملاتی در اروپا و مناطقی دیگر از جهان کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه دانیل بنیامین مسئول بخش مبارزه با تروریسم وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه از احتمال برنامه ریزی حزب الله برای انجام "حملات تروریستی" در اروپا و شماری دیگر از مناطق جهان، هشدار داده است.

در همین چارچوب، وزارت خزانه داری آمریکا تحریم های اقتصادی جدیدی علیه حزب الله لبنان به خاطر پشتیابی از نظام سوریه اعمال کرد.

به گزارش العربیه،بر پایه تحریم‌های جدید، تمام حساب‌های بانکی حزب الله که تحت الوصایه دستگاه قضایی آمریکا قرار دارند، بلوکه خواهند شد. همچنین تعامل شهروندان و شرکت‌های آمریکایی با حزب الله لبنان ممنوع است.

جمعه همچنین یک شرکت نفتی سوریه به دلیل صادرات نفت به ایران از سوی ایالات متحده آمریکا تحریم شد.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرده است که سوریه و ایران مبادلات خود را در زمینه انرژی از فروردین گذشته افزایش داده‌اند.

بازداشت سیاستمدار لبنانی

این درحالی است که میشل سماحه، وزیر سابق اطلاع رسانی لبنان که از سیاستمداران نزدیک به ایران و سوریه در لبنان محسوب می شود، به اتهام تلاش برای بمبگذاری و ترور سیستمداران لبنانی منتقد رژیم بشار اسد، توسط دستگاه اطلاعاتی لبنان بازداشت شده است.

دستگیری سماحه با واکنش حزب الله لبنان و بشار اسد روبرو شده است. در همین چارچوب، روزنامه الجمهوری نوشت که بشار اسد رئیس جمهور سوریه با مقام‌های رسمی لبنانی تماس گرفت تا «برای آزادی سماحه که به روابط نزدیک خود با نظام‌های سوریه و ایران و مواضعش در دفاع از بشار اسد شهرت دارد فشار بیاورند.»

این درحالی است که مروان شربل وزیر کشور لبنان به روزنامه اللواء گفت که میشل سماحه تمام اتهامات منتسب به خود را که «اتهام‌های امنیتی بسیار خطرناک» توصیف شده، پذیرفته است.

النهار به نقل از منابع امنیتی لبنانی نوشته است که میشل سماحه اتهام منتسب به خود را که «انتقال بمب‌های دو تا ۲۰ کیلوگرمی حاوی مواد انفجاری با تخریب بالا از سوریه به لبنان به منظور کارگذاشتن آن در مناطق شمالی به ویژه در عکار» را پذیرفته است.

بنا بر این گزارش، عنوان اتهام انتسابی به میشل سماحه «برنامه‌ریزی برای عملیات تروریستی به منظور برافروختن جنگ فرقه‌ای» است.
 

حلقه‌های خیریه جوانان جنبش سبز برای یاری به خانواده‌های بی‌بضاعت آسیب‌دیدگان انتخابات

Posted: 11 Aug 2012 09:24 AM PDT

جرس: جمعی از جوانان جنبش سبز کشورمان و به نمایندگی از همراهان مظلوم و سرافراز جنبش سبز؛ میرحسین موسوی و مهدی کروبی در حرکتی خودجوش اقلام ضروری ماه مبارک رمضان را برای خانواده های آسیب دیدگان حوادث پس از انتخابات و شهدای جنبش سبز و خانواده زندانیان سیاسی تهیه و به آنان تقدیم کردند.

 

به گزارش کلمه، “جمعی از جوانان جنبش سبز” که تشکلی مدنی و با سبقه فعالیت سیاسی و علمی هستند معتقدند در حال حاضر یکی از ضروری ترین اقدامات، حمایت از خانواده های زندانیان سیاسی و گسترده تر کردن چتر حمایتی از کسانی است که با اشتباهات مداوم دولت در عرصه های اقتصادی و سیاسی و فرهنگی تحت فشار بیشتر قرار گرفته اند.

 

به گفته ی این گروه از جوانان حداقل کاری که در این شرایط از فعالان و مبارزان سیاسی و مدنی انتظار می رود، رسیدگی و توجه عمیق و جدی و بدون شعار و حقوق بشری و به هدف واقعی حمایت از مظلوم و احقاق حق او در حد توان است.

 

بر اساس این گزارش جوانان جنبش سبز بر این باورند که یاری رساندن عملی به آسیب دیدگان، جدای از اینکه وظیفه اخلاقی، مذهبی، ملی و انسانی افراد است از جهات سیاسی نیز حاوی فوائدی است که پیام زنده بودن جنبش سبز مردم ایران و حرکت آفرین و موثر بودن آن به ارکان حاکمیتی که هر عقیده و جهت حرکتی جدای از فهم و سلیقه تنگ و غلط و محدود خود را نمی بینند و نمی پذیرند و حکم به حذفشان می دهند، از آن جمله است.

 

این جوانان سبز می گویند این پیام از لایه های متوسط اجتماعی تا طبقات مادون شهری را در بر می گیرد و از زمینه جامعه شناسانه اهمیت معناداری برای ارکان حکومتی دارد که جنبش سبز ملت را متعلق به اقشار مرفه و دانشجویان از خودراضی و مغرور می انگشاتند و به این ترتیب سعی می کردند سرکوبی جنبش را از لایه های پایین شهری و اجتماعی آغاز کنند. در این معنا کسانی که به چنین توهمی دچارند مشاهده می کنند که ملت معترض فقط متعلق به بخشی از تهران نیست بلکه تمام شهر را در بر می گیرد که از مدیریت غلط فرهنگی، توهمات بی معنای اقتصادی و تزلزل بنیادهای اخلاقی در مواجهه حکومت با حقوق ملت و رانت خواری ها و ویژه خواری ها، ناراضی و بدان معترض بودند اما گوش شنوایی نمی یافتند و نمی یابند.

 

“جمعی از جوانان جنبش سبز” با تاکید بر اینکه ناظران سیاسی از ریسک بالای این نوع کمک ها به خانواده های آسیب دیده حوادث پس از انتخابات و شهدا و زندانیان سیاسی آگاهند و از احکام ناعادلانه و بی بنیادی که برای بسیاری از فعالان سیاسی و شخصیت های نزدیک به آقایان موسوی و کروبی به دلیل حمایت از خانواده های آسیب دیده صادر شده با خبرند تصریح می کنند که با این حال لذت انجام عمل خیر و کاری واقعی و مهم، جوانان جنبش سبز را برآن داشت تا از سر اختیار و اشتیاق و عشق برای یاری به همنوع، به این کار دست زنند.

 

به اعتقاد جوانان سبز کشورمان اگر حاکمیت می توانست بفهمد که این وضع حکومت کردن چندان افتخاری ندارد، شاید به فکر نوع دیگری از حکومت می افتاد و یا از اشتباهات خود درس می گرفت.

 

بر اساس این گزارش توجه به این قبیل کمک ها و هدایایی که بنا به وظایف دینی و انسانی ما به هموطنان اعطا می شود، می تواند برای تکثیر و تکرار از جانب دیگران، از فرمولی حلقوی و گسترشی ملی تبعیت کند و دهان به دهان و سینه به سینه در میان مردم بگردد تا بتواند بخشی از هزینه زندگی مردم را از طریق همین مردم تامین کند. بی نیاز از حکومت و بی چشمداشتی از هیچ نوع رانت و امتیاز ویژه دولتی که اگر کار کمک رسانی را مختل و فاسد نکند، مطمئنا پاکیزگی و زیبایی را از آن می گیرد. 

میت رامنی معاون خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزید

Posted: 11 Aug 2012 07:51 AM PDT

جرس: میت رامنی، نامزد جمهوریخواهان برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، پل رایان، نماینده محافظه کار مجلس نمایندگان این کشور را به عنوان گزینه پیشنهادی خود برای معاونت ریاست جمهوری انتخاب کرده است.  

 

به گزارش بی‌بی‌سی فارسی، آقای رایان ۴۲ ساله که اهل ویسکانسین است، رئیس کمیته بودجه در مجلس نمایندگان آمریکاست که در کنترل جمهوریخواهان قرار دارد.

 

آقای رایان می گوید متعهد به لغو قانون خدمات درمانی باراک اوباما و کاهش بیشتر هزینه‌هاست.

 

مارک ماردل، سردبیر آمریکای شمالی بی بی سی می گوید انتخاب آقای رایان باعث می شود تا بحث و نظرها در باره جهت‌گیری اقتصاد آمریکا تشدید شود. او می گوید این انتخاب، گزینه‌ای ایدئولوژیکی است.

 

پیش از این نام‌هایی چون راب پورتمن، سناتور اوهایو و تیم پاولنتی، فرماندار سابق مینه‌سوتا برای این پست مطرح بود.

 

جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان از رقابت نزدیک میان باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات نوامبر امسال و میت رامنی، نامزد جمهوریخواهان است.

 

در بیشتر این نظرسنجی‌ها، آقای اوباما، بر آقای رامنی کمی برتری دارد.

 

آقای رایان به خاطر ارائه بودجه جایگزینی به جای بودجه ارائه شده توسط باراک اوباما معروف است.

 

در بودجه پیشنهادی آقای رایان که "در مسیر رفاه" نام گرفت، بر کاهش مالیات، کمک‌های غذایی و تامین اجتماعی تاکید شده و گفته شده بود که باید تغییراتی در سیستم خدمات درمانی دولتی صورت گیرد.

 

آقای رایان اصرار داشت که این پیشنهادها، به ضرر اقشار با درآمد کم نخواهد بود و باعث ایجاد شغل خواهد شد.

 

با ورود آقای رایان به عرصه انتخابات، انتظار می رود مسایل اقتصادی، کسری بودجه و بیکاری به موضوعات کلیدی انتخابات امسال تبدیل شوند.

 

میت رامنی تا دو هفته دیگر به عنوان نامزد رسمی جمهوریخواهان برای انتخابات امسال معرفی خواهد شد.
 

عباسپور: اجرای6.3.3 فاجعه نظام آموزشی است

Posted: 11 Aug 2012 07:31 AM PDT

معلم و دانش‌آموز موش آزمایشگاهی نیستند

جرس: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هشتم معتقد است که تغییر نظام آموزشی برای مهرماه 91 در حکم فاجعه ای است که لطمات جبران ناپذیری را متوجه آینده دانش آموزان می‌کند و همه مسوولان به هر نحوی که ممکن است باید از اجرای شتابزده آن جلوگیری کنند.


به گزارش مهر، علی عباسپور درباره اینکه عده ای از منتقدان معتقدند که مجلس هشتم از همه ابزار خود برای جلوگیری از اجرای نظام 3-3-6 استفاده نکرد،گفت: نمایندگان کمیسیون آموزش تا ششم خردادماه 91 تمام تلاش خود را برای جلوگیری از اجرای 3-3-6 انجام دادند و بارها ما در مجلس اعلام کردیم آموزش و پرورش آماده اینگونه تغییرات نیست.

 

وی افزود: دلیل نخست مخالفت ما برای اجرای 3-3-6، تخلف از سند تحول بنیادین بود، چه، براساس سند تحول بنیادین، نظام آموزشی باید به چهار دوره سه ساله تقسیم می شد.

 

این کارشناس آموزشی توضیح داد: به گفته متخصصان علوم رفتاری دانش آموزان پایه اول ابتدایی نباید در یک فضای آموزشی با دانش آموزان ششم ابتدایی قرار گیرند و به همین دلیل بود که در سند تحول بنیادین، نظام آموزشی به چهار دوره سه ساله تبدیل شد.

 

مجلس هشتم تمام تلاش خود را برای متوقف کردن 3-3-6 انجام داد

به گفته عباسپور، مجلس هشتم تلاش خود را برای متوقف کردن اجرای 3-3-6 از راههای مختلف مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام داد، اما در نهایت تصمیم بر اجرای این تغییرات در آموزش و پرورش گرفته شد.

 

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش از نظر فضا، کتاب، آموزش معلمان آماده اجرای 3-3-6 در سال تحصیلی جدید نیست،تصریح کرد: تمامی مدارس ابتدایی کشور ظرفیت کلاسهایشان تا پنجم ابتدایی است و هم اکنون اخباری به ما می رسد که آزمایشگاههای مدارس و اتاق مدیران تبدیل به کلاس ششم برای دانش آموزان شده است. بازدیدهایی از مدارس نوساز اصفهان نیز داشته ایم که کلاسهای این مدارس تا پایه پنجم ابتدایی ساخته شده است و مدیران آنها نمی دانند که برای کلاسهای پایه ششم چه تمهیداتی بیاندیشند.

 

الزام تدریس کتابهای پایه ششم به صورت آزمایشی

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هشتم با اشاره به تالیف کتاب های پایه ششم ابتدایی گفت: تا آنجا که در جریان اقدامات آموزش و پرورش بودیم تا اسفند ماه 90، مسوولان اموزش و پرورش هیچ مطالعه ای روی تالیف کتاب های پایه ششم ابتدایی انجام نداده بودند اما به یکباره خبر می رسد که طی مدت دو سه ماه کتاب های پایه ششم ابتدایی تالیف و زیر چاپ هم رفته است.

 

عباسپور ادامه داد: این در حالی است که براساس آیین نامه آموزش و پرورش تغییرات کتابها و یا کتابهای جدید التالیف باید یک سال به صورت آزمایشی در منطقه ای تدریس شوند تا هم مشکلات معلمان در تدریس و هم مشکلات دانش آموزان در فهم مطالب مشخص شود و بعد از برطرف شدن ایرادات کتابهای در سطحی گسترده به زیرچاپ رود.

 

وی اظهار داشت: سال گذشته آموزش و پرورش به مجلس درباره تغییرات کتاب های پایه ششم ابتدایی گزارش داد و اعلام کرد که تغییرات جزیی است. از سوی دیگر ما متوجه شدیم که متناسب با تغییرات کتاب ها، معلمان آموزش ندیده اند که پس از تذکر نمایندگان در مجلس هشتم، آموزش و پرورش در اقدامی شتابزده 700 معلم اول ابتدایی را آموزش داد.


وزیر آموزش و پرورش شعار می دهد

این کارشناس آموزشی درباره اینکه وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده که آموزش معلمان برای پایه ششم ابتدایی انجام شده است و در طول سال تحصیلی نیز همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: صحبت های وزیر آموزش و پرورش شعارهایی است که تنها برای اقناع کردن افکار عمومی مفید است، درصورت اجرای نظام 3-3-6 برای سال تحصیلی جدید ضربات جبران ناپذیری به دانش آموزان وارد می شود که نتایج آن در سالهای آینده دیده می شود.

 

معلم و دانش آموز موش آزمایشگاهی نیستند

وی تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش باید بداند که دانش آموز و معلم موش آزمایشگاهی نیستند. قرار نیست امسال 3-3-6 اجرا شود و اگر سال آینده به نتیجه نرسیدیم، نظام آموزشی را تغییر دهیم. گویی روند اجرای سند تحول بنیادین و تغییر نظام آموزشی با این همه شتابزدگی به تمسخر گرفته شده است.

 

نمایندگان مجلس نهم مانع از اجرای 3-3-6 شوند

نماینده سابق مجلس در پاسخ به این سوال که تنها یک ماه به آغاز سال تحصیلی باقی مانده است و آیا می توان در این مدت کوتاه مانع از اجرای 3-3-6 شد، گفت: به گفته مسوولان آموزش و پرورش کتابها تالیف شده و به زیر چاپ رفته و آموزش معلمان به پایان رسیده است، اما نمایندگان این دوره از مجلس شورای اسلامی باید بدانند که جلوی ضرر از هر جا گرفته شود، منفعت است. قطعاً اگر نمایندگان در همین مدت کوتاه مانع از اجرای 3-3-6 شوند، و تغییر نظام آموزشی را موکول به یک جدول زمانی معینی کنند، از بروز یک فاجعه بزرگ علمی و افتادن دانش آموزان در پرتگاه نظام آموزشی جلوگیری کرده اند. 

بیانیه عفو بین‌الملل در مورد اقدام برای توقف حکم اعدام غلامرضا خسروی

Posted: 11 Aug 2012 07:31 AM PDT

جرس: سازمان عفو بین الملل طی بیانیه‌ای نسبت به حکم اعدام غلامرضا خسروی که گفته شده قرار است در تاریخ ۲۰ شهریور اعدام شود، ابراز نگرانی کرد و خواستار اقدام فوری در این مورد شد.  

 

به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر متن این بیانیه به شرح زیر است: غلامرضا خسروی سوادجانی، شهروند ایرانی، قرار است به اتهام محاربه ازطریق همکاری موثر با گروه مخالف ایرانی مجاهدین خلق در تاریخ ۲۰ شهریور اعدام شود.خانواده غلامرضا خسروی سوادجانی که پنجاه سال سن دارد، گفته‌اند در ماه جولای ۲۰۱۲ به او گفتند حکم اعدام او در ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور) اجرا خواهد شد. وی که از ماه جولای ۲۰۱۱ در زندان اوین نگهداری می‌شود، به طور مکرر از سال ۲۰۰۸ یعنی زمان بازداشتش به مدت ۴۰ ماه در سلول‌های انفرادی بازداشتگاههای مختلف از جمله بند ۲۴۰ زندان اوین بوده است. بعد از بازداشت در بازداشتگاه وزارت اطلاعات کرمان در جنوب ایران بوده است که گفته می‌شود به دلیل خودداری از «اعتراف» مورد شکنجه و یا بد رفتاری مکرر قرار گرفته است.

 

غلامرضا خسروی سوادجانی در سال ۲۰۰۸ در شهر رفسنجان استان کرمان در ارتباط با حمایت از تلویزیون سیمای آزادی دستگیر شد. نامبرده به سه سال حبس تعزیری و سه سال حبس تعلیقی به مدت پنج سال محکوم کرده بود با اعتراض وزارت اطلاعات دادگاه تجدید نظر استان کرمان وی را به شش سال حبس تعزیری قطعی محکوم کرد و در حالی که این زندانی در حال تحمل حبس بود با شکایت وزارت دفاع بر اساس اقاریر اخذ شده وارد مرحله جدیدی شد و با دو بار محاکمه مجدد به دلیل ارتباط با سازمان مجاهدین خلق به اتهام محاربه به اعدام محکوم شد. در ۲۱ آوریل ۲۰۱۲ دیوان عالی کشور حکم وی را تأیید کرد.

لطفا «به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی درخواست خود را تنظیم کنید:

*درخواست از مقامات ایران برای توقف حکم اعدام غلامرضا خسروی سوادجانی، و یا هر کس دیگری که در انتظار اعدام است. و به آن‌ها یادآوری کنید تحت قوانین بین المللی، حکم اعدام تنها در مورد» جرم‌های بسیار جدی «و دارا بودن شرایط جنایات عمدی با عواقب مرگبار و فوق العاده شدید قابل اجراست.

*توضیح دهید که غلامرضا خسروی سوادجانی در دادگاه صالحه محاکمه نشده، و از مقامات بخواهید که موارد شکنجه او را مورد تحقیق قرار دهند و خاطیان را محاکمه کنند.

*از مسئولین ایرانی بخواهید که اطمینان دهند غلامرضا خسروانی از هر نوع شکنجه و بد رفتاری مصون خواهد بود، از تمامی امکانات پزشکی و درمانی مورد نیاز در اختیارش قرارگیرد و همچنین در تماس قانونی با خانواده و وکیلش باشد. 

نرخ بیکاری به 12.9 درصد رسید

Posted: 11 Aug 2012 07:07 AM PDT

بیکاری 3.1 میلیون نفر
جرس: نرخ بیکاری کشور در بهار سال جاری به 12.9 درصد رسید که بر این اساس، تعداد بیکاران به بیش از 3 میلیون و 146 هزار نفر رسید. مرکز آمار ایران نرخ بیکاری جمعیت ده ساله و بیشتر را در بهار سال جاری معادل 12.9 درصد اعلام کرد که بر این اساس 3 میلیون و 146 هزار و 92 نفر بیکار بودند.  

 

به گزارش مهر، بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری کل کشور در فصل بهار سال جاری نشان می دهد که این شاخص نسبت به فصل مشابه سال قبل 6 دهم درصد افزایش و نسبت به فصل گذشته(زمستان 1390) معادل 1.2 درصد کاهش داشته است.

همچنین نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت ده ساله و بیشتر در بهار سال جاری 38.2 درصد معادل 24 میلیون و 430 هزار و 185 نفر بوده است که از این تعداد 19 میلیون و 850 هزار و 329 نفر مرد و 4 میلیون و 579 هزار و 855 نفر نیز زن بودند.

این گزارش نشان می دهد نرخ مشارکت اقتصادی در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی کمتر بوده است. بررسی تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی کل کشور حاکی از 6 دهم درصدی این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل و افزایش 2.3 درصدی نسبت به زمستان 90 است.

نرخ بیکاری جمعیت 15 ساله و بیشتر نشان می دهد که 12.9 درصد از جمعیت فعال این گروه سنی در بهار سال جاری بیکار بوده اند و نرخ بیکاری در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بیشتر بوده است.
سهم اشتغال ناقص نیز نشان می دهد که 8.5 درصد جمعیت شاغل کشور دارای اشتغال ناقص بودند این نرخ در بین مردان بیشتر از زنان و در نقاط روستایی بیشتر از نقاط شهری بوده است.

بررسی اشتغال در بخش های عمده اقتصادی نشان می دهد که بخش خدمات با 47.3 درصد بیشترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است. در مراتب بعدی صنعت با 32.4 و کشاورزی با 20.3 درصد قرار دارد.

نرخ بیکاری جوانان 15 تا 24 ساله حاکی از آن است که 28.6 درصد از جمعیت فعال این گروه سنی بیکار بوده اند. این شاخص در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بیشتر بوده است.

بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری این گروه سنی نشان می دهد که این شاخص نسبت به فصل مشابه در سال گذشته 2.9 درصد افزایش و نسبت به فصل قبل 1.1 درصد کاهش یافته است.

همچنین نرخ بیکاری جوانان 15 تا 29 ساله نیز حاکی از آن است که 25.8 درصد از جمعیت فعال این گروه سنی بیکار بوده اند. این شاخص در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بیشتر بوده است.

بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری جوانان 15 تا 29 ساله نشان می دهد که این شاخص نسبت به فصل مشابه در سال گذشته 2.7 درصد افزایش و نسبت به فصل قبل 8 دهم درصد کاهش یافته است.

سهم شاغلین 15 ساله و بیشتر تا ساعت کار معمول 49 ساعت و بیشتر نشان می دهد 41.8 درصد شاغلین به طور معمول بیش از 49 ساعت در هفته کار می کنند که نشان دهنده اشتغال اکثریت شاغلان بیشتر از استاندارد است. 

خانواده سلطانی و دلیرثانی: سلامت زندانیان سیاسی در خطراست

Posted: 11 Aug 2012 06:53 AM PDT

جرس: به دنبال تغییر و انتصابات اخیر در زندان اوین بدرفتاری و محدودیت ها با زندانیان سیاسی “شدت” گرفته است . این اعمال محدودیت ها و فشارها سبب نگرانی خانواده زندانیان سیاسی شده است.

خانواده بزرگ زندانیان سیاسی می گویند که سلامت زندانیان سیاسی در “خطر” است و مسئولین قضایی و زندان ها که مسئول جان و سلامت زندانیان هستند از روی عمد توجهی به این مسئله ندارند. بسیاری از زندانیان سیاسی بر اساس تجویز پزشک زندان نیاز فوری به رسیدگی درمانی و انتقال به بیمارستان را دارند. اما مسئولین زندان برای اعمال فشارهای مضاعف و تضعیف روحیه زندانیان سیاسی برای انتقال آنها به مراکز درمانی از دستبند استفاده می کنند. زندانیان سیاسی نیز در واکنش به این اقدامات غیرقانونی و غیراخلاقی رنج بیماری را به انتقال با دستبند به بیمارستان ترجیح می دهند.

عبدالفتاح سلطانی یکی از این زندانیان سیاسی است که از مشکلات جسمانی زیادی رنج می برد و پزشک زندان دستور انتقال وی را به بیمارستان داده است. اما بدلیل استفاده از دستبند برای انتقال به بیمارستان این وکیل برجسته و شجاع حاضر به پذیرش این شرایط خلاف قانون سازمان زندان ها نیست.

مائده سلطانی، فرزند عبدالفتاح سلطانی با ابراز تاسف از برخوردهای غیرقانونی با پدرش به سایت ملی – مذهبی می گوید: “دو بار بدلیل مشکلات جسمانی پدر و تجویز پزشک می خواستند او را با دستبند از زندان به بیمارستان منتقل کنند اما پدر حاضر نشد با دستبند به بیمارستان برود زیرا طبق تبصره ۱ ماده ی ۲۲۲ آیین نامه ی زندان‌ها استفاده از دستبند ممنوع است و این خلاف شان قاضی و وکیل (که هم شان قاضی است) می باشد. این در حالی است که رئیس بند ۳۵۰ که الان تغییر کرده شفاها به پدر گفته بود که این بار بدون استفاده از دستبند او را می برند اما هر بار به وعده خود عمل نمی کنند. با چنین رفتارهایی می خواهند پدر را تضعیف روحیه کنند و او را بیشتر مورد اذیت و آزار قرار دهند.”

عبدالفتاح سلطانی در اسفند سال نود در دادگاه بدوی به اتهام‌های «تبلیغ علیه نظام»، «شرکت در تشکیل کانون مدافعان حقوق بشر»، «اجتماع و تبانی علیه نظام» و همچنین «تحصیل مال حرام» به خاطر دریافت جایزه حقوق بشری نورنبرگ، به هیجده سال زندان در تبعید محکوم شد ، حکمی که در دادگاه تجدید نظر به سیزده سال کاهش یافت.

فرزند سلطانی در ادامه تصریح می کند: ” اما پدر از شرایط روحی خوبی برخوردار هستند و یکی از نشانه هایش هم این است که علیرغم اینکه قبل از صدور حکم دادگاه تجدیدنظر ( از هیجده سال به سیزده سال) به او گفته بودند که اگر بر علیه خانم شیرین عبادی و کانون مدافعان حقوق بشر اعتراف و مصاحبه کنی، حکمت را کاهش می دهیم اما پدر هرگز حاضر به اینکار و گفتن امر خلاف واقع نشد.”

پس از ریاست علی اشرف رشیدی بر اوین که پیش از این رئیس سازمان زندان‌های کرمانشاه بوده و کارنامه سیاهی در خصوص رفتار با زندانیان سیاسی دارد و همچنین خدابخشی نماینده دادستان ،شرایط زندانیان سیاسی بسیار اسف بار شده است. علی اشرف رشیدی سال گذشته، حضور نیروی انتظامی و یگان ویژه در زندان را نشانه زندانبانی اسلامی دانسته و گفته بود که حضور مقتدرانه یگان حفاظت در زندان‌ها هیچ منافاتی با امور اصلاحی و تربیتی ندارد و پرسنل انتظامی، خود زمینه‌ساز و مروج امور اصلاحی و پیشگیرانه هستند!

گفتنی است، چندی پیش ابوالفضل قدیانی زندانی سیاسی ۶۷ ساله که دچار مشکلات جسمانی و ناراحتی قلبی است تنها به دلیل اینکه حاضر به استفاده از دستبند (که خلاف قوانین است) برای انتقال به بیمارستان نشد، توسط هشت مامور در زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

مائده خاطرنشان می کند: “پدر پیش از زندان مشکلات جسمانی مثل کم خونی نداشت و بخاطر شرایط نامناسب زندان و تغذیه و آب زندان دچار کم خونی و مشکلات گوارشی شده است. بویژه تحت فشارهایی که در مدت شش ماه سلول انفرادی به او وارد ساختند بیماری کولیت عصبی اشان تشدید شد. ما بشدت نسبت به سلامتی پدر که در خطر است نگران هستیم. سلامت او در دست مسئولین از جمله آقای خدابخشی که قبلا قاضی اجرای احکام بود و به نماینده دادستان ارتقاء مقام پیدا کرده اند، است. و مسئولیت اینکه پدرم الان در زندان بسر می برد عده ای از قضات قانون شکن و مطیع ماموران وزارت اطلاعات هستند که استقلالی ندارند. اگر پدرم در یک دادگاه صالح و عادل محاکمه می شد از تمامی این اتهامات تبرئه می شد و الان در زندان نبود. در حقیقت حکم سیزده سال دقیقا حکم دیکته شده وزارت اطلاعات به آقای پیرعباسی و بعد از آن به قضات دادگاه تجدیدنظر بوده است. حتی پدر به آقای پیرعباسی هم گفتند که حکم من از مدتها قبل در ذهن شما اعلام شده و دفاعیات من تاثیری ندارد. و خود آقای پیرعباسی هم در همان دادگاه به پدر می گویند که چه دفاع بکنید، چه نکنید ما حکمتان را اعلام می کنیم. همچنین بسیاری دیگر از اقدامات غیرقانونی در روند رسیدگی قضایی به پرونده پدر صورت گرفت که از جمله می توان به آن اشاره کرد که پدر تا مدتها دسترسی به پرونده خود نداشتند و بعد از مدتها هم که او را می آوردند تا دفاعیه خود را بنویسد می گفتند عطوفت اسلامی را اجرا کردیم!”

مسئولین دستگاه قضا در حالی صحبت از اجرای عطوفت اسلامی می کنند که زندانیان سیاسی از حقوق اولیه و ابتدایی خود “محروم” هستند و خانواده های آنها روزها را در راهرو دادسراها و سالن زندانها می گذرانند تا بدانند به چه علت عزیزانشان حق و حقوق یک زندانی را ندارند. پیگیری هایی که هیچگاه از سوی مسئولین و مراجع قضایی پاسخ داده نشده است.

امیر خسرو دلیر ثانی فعال ملی – مذهبی و عضو شورای مرکزی جنبش مسلمانان مبارز و همچنین عضو کمیته پیگیری بازداشتهای خودسرانه است که از دی ماه سال ۸۸ به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور» در زندان بسر می برد. او در حالی در حال گذراندن دوران محکومیت خود است که از کوچکترین حقوق یک زندان سیاسی از جمله حق ملاقات حضوری و مرخصی محروم مانده است.

شیوا فلاح همسر این فعال ملی- مذهبی با ابراز ناراحتی از تداوم محرومیت ها عنوان می کند: “همانطور که بارها گفته ایم زندانیان سیاسی از حقوق خود از جمله ملاقات حضوری، مرخصی، تلفن و حتی آزادی مشروط محروم هستند. ما الان بیشتر از یکسال است که از ملاقات حضوری محروم هستیم پیگیری هم که کردیم می گویند که “صلاح نیست!” زمان ملاقات را هم کم کرده اند حالا نمی دانیم بخاطر ماه مبارک رمضان است که ساعات کاری آنها کم شده یا دلیل دیگری دارد؟”

شیوا ادامه می دهد: “به پیگیری هایی هم که برای مرخصی و ملاقات حضوری و آزادی مشروط با توجه به اینکه همسرم بیش از نیمی از دوران محکومیت خود را گذرانده، انجام داده ایم ؛ پاسخی نمی دهند و می گویند شامل حال زندانیان امنیتی نمی شود. ما هنوز نمی دانیم منظور از زندانی امنیتی چیست و چه فرقی با زندانی سیاسی دارد؟! این در حالی است که آقای دلیرثانی الان به جرم سیاسی یعنی عضویت در گروه جنبش مسلمانان مبارز در زندان هستند و این گروه یک گروه سیاسی بود که طیف ملی – مذهبی ها را در بر می گرفت.”
 

تعطيلي دامداري‌هاي شهركرد بدليل كمبود علوفه

Posted: 11 Aug 2012 06:53 AM PDT

جرس: دبیر اجرایی خانه کارگر شهر کرد از افزایش تعطیلی واحدهای دامداری این شهرستان به سبب کمبود و گرانی علوفه خبر داد.

 

به گزارش ایلنا، عبد الله رئیسی از تهدید اشتغال منطقه به سبب افزایش قیمت علوفه ابراز نگرانی کرد و گفت: کمبود و گرانی علوفه و سایر نهاده‌های دامی مانند سبوس، مواد معدنی، ذرت، سویا، کلزا و... یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کنونی دامداران شهر کرد است.

 

به گفته وی استان چهار محال و بختیاری از مراکز مهم دامپروری کشور بوده و دامداری بخش مهمی از اقتصاد و اشتغال مردم این استان را تشکیل می‌دهد.

 

این فعال کارگری اضافه کرد: با وجود اینکه ۶۰ درصد از جمعیت استان را روستائیان تشکیل می‌دهند و ۳۵ درصد از این جمعیت در بخش دامداری فعالیت دارند اما توجهی به مشکلات دامداران نمی‌شود.

 

رئیسی با بیان اینکه از ۱۰ مجتمع دامداری سنتی در حاشیه شهر کرد فقط یک واحد فعالیت دارد اظهار داشت: اکثر واحدهای دامداری سنی این استان تعطیل و یا در آستانه تعطیل شدن قرار دارند.

 

او با تاکید بر حمایت دولت و بررسی مشکلات دامداران، افزود: کسانی که اکنون در دامداری فعال هستند، یا حرفه دیگری بلد نیستند و ناچار به ادامه هستند و یا واقعا از سر علاقه دامداری را‌‌‌ رها نمی‌کنند.  

در پی حذف پذیرش دختران؛ معاون آموزشی وزارت علوم به مجلس فراخوانده شد

Posted: 11 Aug 2012 06:53 AM PDT

جرس: پس از حذف دختران از برخی رشته های دانشگاهی، معاون آموزشی وزارت علوم به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس فراخوانده شد.


به گزارش مهر، محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی امروز اعلام کرد که حسین نادری منش، معاون آموزشی وزارت علوم در هفته جاری به منظور ارائه پاره ای توضیحات در خصوص علت حذف پذیرش دختران از رشته های دانشگاهی به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی فراخوانده شد.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا لازم نیست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان بالاترین مقام این وزارتخانه پاسخگوی مشکلات پیش روی داوطلبان دختر در این باره باشد، تاکید کرد که حذف دختران از رشته های دانشگاهی به حوزه معاونت آموزشی این وزارتخانه مربوط است.

 

امسال 36 دانشگاه کشور ظرفیت پذیرش دختران را در برخی از رشته های دانشگاهی در دفترچه انتخاب رشته سال 91 حذف کرده اند و در حالیکه در سال 90 تنها دو رشته از ظرفیت دختران حذف شده بود، امسال 77 رشته کارشناسی پذیرش دختران ندارند.

 

در همین رابطه ابوالفضل حسنی - رئیس شورای گسترش وزارت علوم، درباره علت حذف دختران از این رشته های دانشگاهی، اعلام کرد که شورای گسترش آموزش عالی هیچ گونه دخالتی در درج ظرفیت پذیرش دانشجو برای دانشگاهها در پرتال سازمان سنجش ندارد.

 

از سوی دیگر معاون آموزشی وزارت علوم تاکنون هیچ پاسخ شفافی به علت حذف دختران از 77 رشته دانشگاهی به رسانه ها اعلام نکرده است. 

تجمع كارگران نساجي مازندران در مقابل فرمانداري

Posted: 11 Aug 2012 06:37 AM PDT

جرس: ۱۵۰ کارگر نساجی مازندران در اعتراض به عدم دریافت ۲۶ ماه حقوق معوقه خود در مقابل فرمانداری قائمشهر تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، نصرالله در یابیگی، دبیر خانه کارگر مازندران با اعلام این خبر گفت: صبح امروز ۱۵۰ کارگر کارخانه نساجی مازندران در اعتراض به عدم دریافت ۲۶ ماه حقوق معوقه پس از راهپیمایی در مقابل فرمانداری این شهر تجمع کرده و نسبت به عدم توجه دولت به وضعیتشان اعتراض کردند.

او افزود: نساجی مازندران پس از اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و جریان خصوصی سازی به دلیل سوء مدیریت و عدم نظارت دولت و همچنین واردات بی‌رویه کالاهای مشابه تولیدات این کارخانه دچار بحران مالی شده است.

این فعال کارگری اضافه کرد: نساجی مازندران در دو دهه گذشته بیش از 7000 کارگر داشته است که این تعداد طی چند سال اخیر به 765 نفر کاهش یافته است.

او با بیان اینکه مشکلات مالی و اقتصادی کارگران نساجی مازندران نگران کننده است اظهار داشت: نساجی مازندران متشکل از نساجی تلار، نساجی طبرستان، گونی بافی و فاین نایس و نساجی تجن است که کارگرانشان با عدم دریافت بیش از ۲۶ ماه حقوق در شرایط سختی به سر می‌برند.

این فعال کارگری افزود: کارگران این واحد تولیدی دیگر توان پاسخگویی به حداقلهای یک زندگی را ندارند و شرمنده خانواده خود هستند.

دبیر خانه کارگر مازندران تصریح کرد: تعطیلی کارخانه نه تنها باعث از دست دادن شغل شده بلکه این کارگران به دنبال ماه‌ها عدم دريافت حقوق، آبرو و شرافت خود و خانواده‌هایشان را در خطر می‌بینند.

او با بیان اینکه مشکلات کارگران نساجی مازندران با برگزاری جلسات متعدد و تهدید و فشار مسئولان حل نخواهد شد تصریح کرد: رئیس جمهور باید به قول خود در سفر به استان مازندران که وعده احیاء کارخانه و حل مشکلات کارگران را داده بود پایبند باشد.

تاین فعال کارگری ادامه داد: هم اکنون کارگران نساجی مازندران حتی از عهده پرداخت قبوض آب و برق وتلفن و اجاره بهای مسکن، اقساط بانکی و همچنین از پرداختن هزینه‌های تحصیلی فرزندان خود نیز عاجز شده‌اند.

دریابیگی از رئیس جمهور و رئیس قوه مقننه در خواست کرد برای حل مشکلات این کارگران با ارائه طرح‌های فوریتی و اختصاص بودجه‌ای برای پرداخت معوقات حقوقی اقدام کنند.